back to top
2025. november 11. 03:08
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1335

    Losonczy Levente 5. hellyel mutatkozott be a TCR-ben

    0

    Három év Renault Clio Kupa után feljebb lépett Losonczy Levente, aki idén a Zsille Motorsport Alfa Romeo Giulietta TCR-jével a TCR Eastern Europe bajnokságban áll rajthoz. Levi belépője nagyon jól sikerült, hiszen az időmérőn a negyedik helyet szerezte meg, míg pályafutása első TCR-futamát az ötödik helyen fejezte be, a Junior értékelésben pedig második lett. A második futamon nekiütköztek, aminek következtében kiesett, de a pontversenyben így is az igen előkelő nyolcadik helyen áll. 

    A Hungaroringen vette kezdetét a hat hétvégére és 12 futamosra tervezett TCR Eastern Europe bajnokság. A 17 fős mezőnyben egyaránt megtalálhatók voltak rutinos TCR túraautó-versenyzők és újoncok. A magyar színeket az MHH Kart Team versenyzője, Losonczy Levente képviselte, aki az elmúlt három évben az ESTE V4 Kupa keretében megrendezett Bohemia Clio Kupában versenyzett. 

    A hungaroringi szezonnyitó előtt egy rövid teszten ismerkedhetett az új kategóriával és az új autóval, ami után azonnal bedobták őt a mélyvízbe. 

    „Sokat gondolkodtunk az idei szezonon, végül a Zsille Motorsporttal közösen úgy döntöttünk, hogy a TCR Eastern Europe bajnokság lehetne az előrelépés. Egyelőre az első két hétvége, a Hungaroring és a Red Bull Ring a biztos, de nekem nagyon tetszik, úgyhogy szívesen folytatnám. 

    Fotó: MHH Kart Team

    A TCR autók között a BoP (teljesítmény kiegyenlítő rendszer) miatt nincs nagy különbség. A Hungaroringen rajthoz állt az új Hyundai Elantra TCR, ami sokkal frissebb fejlesztés, mint az Alfa Romeóm, de egyáltalán nem éreztem magam hátrányban. 

    Az első verseny előtt tesztelhettem a Hungaroringen. Igazán nagy változást nem éreztem a Renault-hoz képest. Nyilván ez egy erősebb autó és nincs benne szervofék, ami miatt teljes erőből kell nyomni a fékpedált. 

    A teszt jól jött, mert a verseny szabadedzésén megállt a váltóm. A Zsille Motorsport két szerelője, Somogyi Lóránt és Halbaksz Ferenc azonnal autóba ültek és 17 órás túrával hoztak egy új váltót Milánóból a Romeo Ferraris műhelyéből. A kocsi pont az időmérőre lett kész, amiért nagyon hálás vagyok nekik. 

    Fotó: MHH Kart Team

    Az időmérő nagyon meglepett. Először mentem esőben TCR autóval. A gyors körömben két hibát is elkövettem, ami miatt nagyon mérges voltam magamra, amikor megtudtam, hogy negyedik lettem, nem akartam elhinni. 

    Az első futamra az eső elállt. Nagyon kemény, de tisztességes verseny volt a pályán, rettenetesen élveztem. Végül ötödik lettem, ami egy ilyen erős mezőnyben nagyon jó eredmény. 

    A második futamban sajnos nem volt szerencsém, a hármas kanyarban meg akartam előzni egy lassabb versenyzőt, aki valószínűleg nem vett észre és rám húzott. Megforogtam, nekimentem a szalagkorlátnak és jobb első defektet kaptam. Ezt a csapat kicserélte, de annyira félre húzott az autó, hogy inkább a verseny feladása mellett döntöttem. 

    Fotó: MHH Kart Team

    Nagyon jól kezdődött a szezon, nem csak az eredmény szempontjából, hanem például a gumikezelésem is sokkal jobb volt, mint a Clio kupában. Nem voltak elvárásaink az első futamon, csak az, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki magamból. Ez sikerült és már nagyon várom a Red Bull Ringet, hogy újra bizonyíthassak.“

    TCR Eastern Europe bajnokság állása két verseny után

    1. Bartosz Groszek, Audi 40 pont
    2. Petr Semerad, Hyundai 30 pont
    3. Milenko Vukovic, Renault 30 pont
    4. Mato Homola, Hyundai 28 pont
    5. Jachym Galas, Hyundai 28 pont
    6. Petr Cizek, Cupra 14 pont
    7. Tomasz Rzepecki, Volkswagen 14 pont
    8. Losonczy Levente, Alfa Romeo 10 pont
    9. Sebastian Steibel, Cupra 8 pont
    10. Carol Wittek, Cupra 4 pont

    TCR Eastern Europe Junior bajnokság állása két verseny után

    1. Petr Semerad, Hyundai 30 pont
    2. Jachym Galas, Hyundai 25 pont
    3. Tomasz Rzepecki, Volkswagen 14 pont
    4. Losonczy Levente, Alfa Romeo 10 pont

    TCR Eastern Europe 2022-es versenynaptára

    április 8–10. Hungaroring
    június 4–6. Red Bull Ring
    június 24–26. Poznan
    július 23–24. Grobnik
    augusztus 20–21. Slovakia Ring
    szeptember 2–4. Most

    Teljes eredménylista itt található

    Moncet: Aszfalton még a többiek hátát nézzük 

    0

    Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese elárulta a koreai gyártó még az M-Sport és a Toyota mögött áll az aszfaltos teljesítményben. 

    A Hyundainak sietve kellett elkészítenie a Rally1-es autóját az idei Rally Világbajnoki szezonra, és a sietség meg is látszott a Monte-Carlo Rallyn, ahol csak Thierry Neuville hatodik helyének tudott a koreai gyártó örülni. 

    A Svéd Rallyra már sikerült fejlődnie a csapatnak, Neuville is sokáig a győzelemért harcolhatott Kalle Rovanperával és végül a második helyen ért célba. 

    A szezon most a Horvát Rallyval fog folytatódni, mely az év első teljesen aszfaltos versenye lesz. 

    Julien Moncet szerint a Hyundai azonban még elmarad riválisai mögött ezen a felületen. 

    “Sokat dolgoztunk a testbeállításokon és kinematikán a WRC szünetében, azonban még mindig bőven van tennivaló – mondta a Dirtfishnek a csapatigazgató-helyettes. – Jó felé haladtunk az autó aszfalton való viselkedése és alapbeállítása terén. Magabiztosabban várhatjuk Horvátországot, mint a Montét, de szerintem még elmaradunk a többiektől.” 

    Mivel a WRC szezonban több a murvás futam, mint az aszfaltos, Moncet szerint az összkép nem rossz. 

    “A világbajnokság nagy része murván zajlik, és bár mindenhol a legjobb szeretne lenni mindenki, néha egyszerűbb kompromisszumot kötni. A szezon során fontosabb a murván való teljesítmény. Azt gondolom, hogy aszfalton még a többiek hátát nézzük, de kis szerencsével elérhetünk jó eredményt Horvátországban.” 

    Kemény magyarok a top 10-ben Zuerában

    0

    Kemények voltak a magyar srácok a Champions of the Future második futamán, a spanyolországi Zuerában. Az OKJ kategóriának volt olyan szabadedzése, amikor a két magyar végzett az élen. A 72 fős OKJ mezőnyben végül Molnár Martin hetedik, Hideg Ádám pedig tizedik lett, ami már önmagában is szép eredmény, de a tempójuk alapján két hét múlva ennél is többre lehetnek képesek. 

    A spanyolországi Zuera adott otthont a Champions of the Future (CF) második futamának. Ennek a bajnokságnak a futamait két héttel az Eb-futamok előtt rendezik, ezért amellett, hogy külön bajnoki sorozatról van szó, egyben felkészülési verseny is az Eb-re.

    Ezúttal két magyar indult a versenyen, mind a ketten az OK Junior (OKJ) kategóriában. Az OK-ban szereplő Krózser Menyhért influenza miatt hagyta ki egy héttel ezelőtt a portimaoi Eb- és most a CF-futamot is. 

    A két junior versenyző viszont szárnyalt. Molnár Martin időmérője nem sikerült szerencsésen és az elődöntőnek is beillő szuper futamban is elkövetett két hibát. A döntőben a 19. helyről rajtolt és 12 pozíciót javítva hetediknek futott be. Édesapja, Molnár Zoltán pedig nem győzte fogadni a gratulációkat. 

    Fotó: Molnár Martin

    Nagy várakozással tekintettünk Hideg Ádám első futamára gyári versenyzőként. Ádám el is volt ájulva a Sodikart csapatától, a váztól, de leginkább a motor erősségétől. Szárnyalt is a szabadedzéseken. 

    Amikor azonban az időmérőre felkerültek a versenyhétvégére kapott gumik, jelentősen csökkent a tempója. 

    Az eset nem új, korábban is előfordult, hogy régebbi gyártású gumikat és újakat kevert a sorozat gumiszállítója. A régebbi abroncsok pedig elöregednek, veszítenek a tapadásukból. 

    Ez történt most Ádámmal is, aki az időmérőn még 21. volt, amit a döntőre a tizedik helyre tudott javítani. 

    Mind a két magyar srác bajnoki pontokat szerzett a hétvégén. Hideg Ádám 19 ponttal a sorozat 12. helyén áll, míg Molnár Martin 9 ponttal a 16. 

    A tempójukat nézve érdemes lesz őket figyelni április 28 és május 1-je között az Európa-bajnokság második futamán, amit szintén Zuerában rendeznek, mert nagyon jó lendületben vannak. 

    Sőt, addigra, remélhetőleg Menya is felgyógyul és három rendkívül tehetséges magyar versenyzőért szurkolhatunk. 

    A verseny teljes eredménylistája itt található

    Kárai nyerte a szezonnyitót a RabócsiRingen

    0

    Az utolsó előfutamokkal, az elődöntőkkel és a döntőkkel zárult Húsvét vasárnapján a Matador Nemzetközi Rallycross Fesztivál.

    A Supercars vasárnap reggeli harmadik előfutamában ifj. Kiss László az éjszaka megjavított Peugeot-val magabiztos győzelemmel kezdett Vass Zoltán és Antal István előtt. A másik futamban Kárai Tamás nyert Koncseg Zoltán és Benyó Máté előtt, és a futam is jóval gyorsabb volt, így ifj. Kiss győzelme csak negyedik helyet ért az összesítésben.

    A negyedik kvalifikációs futamot Kárai nyerte 2:38.673-as idővel. Nála két másodperccel volt lassabb a Ford Fiestával induló lengyel Staniszewski, a harmadik pedig Benyó lett.

    Az első elődöntőben Koncseg megelőzte Kárait, Vass Zoltán lett a harmadik. Ifj. Kiss és Vass Csaba nem jutott döntőbe. A másik ágon külföldi siker született, Staniszewski nyert, Ales Fucik és Antal Csaba előtt. Luigi és Benyó Máté kiestek.

    A döntőben Koncseg rajtolt az élről az Audi S1-gyel Staniszewski azonban megelőzte őt. Fucik és Antal az első körben jokerre mentek, majd a másodikban Kárai is így döntött. Vass Zoltán a harmadik körben jokerezett. Kárai Tamás ekkor meg is előzte, aztán repesztette egy 37.6-os kört és ezzel a jokerező lengyelt és Koncseget is magam mögé utasította. Hogy bebizonyítsa, nem érdemtelenül első, egy 37.0-ás körrel fokozta a tempót, és több mint négy másodperces előnnyel nyert. Staniszewski lett a második, Koncseg a harmadik.

    Rabócsiring Rallycross Húsvét
    fotó: Borsós László

    A Super-1600-ban megszülettek a szombati döntések, Laczkó Lehel 5 másodperces büntetést, Körmöczi Balázs pedig megrovást kapott a második előfutamban történtek miatt. A vasárnapot ezek után Körmöczi Balázs kezdte a legjobb magyarként az összesített harmadik helyen.
    A harmadik előfutamban sem ment minden simán, itt is vizsgálat miatt késett azeredmény. Hamar döntöttek a bírák, Körmöczi kihagyta a jokert, ezért járt a 30 másodperc büntetés. A negyedik futamban az osztrák Dominik Senegacnik nyert Volkswagen Polóval, Laczkó lett a második, Körmöczi a harmadik.

    A Super1600-ban nem rendeztek elődöntőt, mert Kovács Sámuel nem tudott rajthoz állni, így Répási lett a hetedik. A döntőben Laczkó maradt az élen, de Susta egy korai joker után pokoli gyors volt, és feljött a második helyre. Laczkónak nem sikerült az élen maradni, sőt a harmadik sorból rajtoló lengyel Litwinowicz is megelőzte, így legjobb magyarként harmadik lett.

    Rabócsiring Rallycross Húsvét
    fotó: Borsós László

    Az STC+2000-ben Vámosi Tibor nyerte a harmadik előfutamot, több mint 3 másodperccel volt gyorsabb, mint Woloch Slawomir. Az utolsó kvalifikációs futamon Béke Attila, Bészi és Nagy Róbert volt a sorrend. Az első elődöntőben Vámosi nyert Bészi és Nagy Róbert előtt, a másik ágon pedig Held Zoltán, Halk és G. Nagy Zoltán jutott a BMW-kel felálló döntőbe. Vámosi nyert Held és Bészi előtt.

    Rabócsiring Rallycross Húsvét
    fotó: Borsós László

    Az STC-2000-ben nem történt meglepetés, Castoral simán nyerte a harmadik és a negyedik előfutamot is, Körmöczi Gergő pedig negyedszer is második lett. Mögöttük Zentai négy harmadik hellyel lett harmadik, Janzer és Borka pedig negyedik és ötödik. A döntőben előkerült a piros zászló, majd a megismételt futamon csak Zentai és Janzer jutott el a célig, ebben a sorrendben végeztek.

    Ifj. Pallag-Bozsák Csaba 2:57.985-ös idővel több, mint három másodperccel nyerte az STC-1600 harmadik kvalifikációs futamát Kailbach és Szabó előtt. Ugyanezt az eredményt hozták a negyedik előfutamban is.

    A döntőben Kailbach Gergely egy utolsó előttikörös jokerrel megelőzte az utolsó körben jokerező ifj. Pallag-Bozsákot és nyert. Szabó Szilárd lett a harmadik.

    Rabócsiring Rallycross Húsvét
    fotó: Borsós László

    A Junior Kupa döntőjében Gonda Ákos 340 ezredmásodperccel nyert Csermely Móric előtt. Kelő Gere Ádám lett a harmadik.

    Az Astra Kupa dobogójának tetejére Kisharsányi állhatott. Zsebi Zoltánt és Szabó Bencét győzte le.

    A Hankook Racer Cup győztese Csuti Kristóf lett. Papp Szebasztián korai joker után a végén szerezte meg a második helyet. ifj. Nedecki László lett a harmadik, de a clkamerát kellett visszanézni, hogy eldöntsék, hogy Csuti Máté vagy ő szelte át előbb a célvonalat.

    Az MX-5 Kupában a második helyről induló Néveri Konrád állt az élre a rajt után, de végül nem csak az első rajtkockából induló Lóránt Benjámin előzte meg, hanem Várkonyi Bence is megszerezte tőle a második helyet.

    A Swift Hybrid RX Cup győztes trófeáját Bartha aurél vihette haza. Vaskó Dominik négy tizedmásodperccel mögötte ért célba, Takács Balázs lett a harmadik.

    A Magyar Kupa -1400-ban  Kenesei Gábor , Madari Péter és Perendy Péter állhatott dobogóra. Az MK -1600 kategóriában piros zászlóval ért véget a döntő első rajtja. A megismételt futamban Czakó Roland nyert a Hondával, Ujházi Tamás és Hogyor József előtt.

    Rabócsiring Rallycross Húsvét
    fotó: Borsós László

    Ezért távozott Adamo a Hyundaitól 

    0

    Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport korábbi csapatfőnöke elárulta, miért távozott a koreai gyártótól decemberben. 

    “Élő szerződésem volt a Hyundainál – mondta Andrea Adamo az AutoHebdo magazinnak. – Néha azonban olyan dolgok történnek az életedben, amire nem tudsz hatással lenni és azonnali döntést követelnek. Az ilyesmi akár lehetőség és akár akadály is lehet.” 

    Andrea Adamonak is azonnali döntést kellett hoznia. 

    “Olyan helyzet alakult ki az életemben, amire nem számítottam és azonnali cselekvést követelt. A távozásomat már a Monza Rally előtt eldöntöttem, ezért nagyon nehéz volt azon a versenyen részt venni. Nem volt könnyű időszak az közelmúlt, de ebből is tanultam. Korábban is eszembe jutott már a távozás, de nem volt erőm ezt megtenni, az élet azonban megtette helyettem.” 

    Adamo szerint a Hyundainak volt ideje megtalálni az utódját. 

    “Nem hiszem, hogy egy szabadság kivétele megoldás lett volna, mert egy szünet után már nehéz visszatérni. Amikor eldöntöttem a távozásom, szóltam a csapatnak, akik megtalálhatták volna az új csapatvezetőt. Nemrég visszatértem az alzenaui gyárba az ott maradt utolsó dolgaimért, de az ott létem során nem éreztem semmit, nem bántam meg a távozást. Nyugodt és derűs voltam. Ahogy mindig is szoktam mondani, a múlton már nem tudok javítani, de a jövőn még szépíthetem.” 

    A Hyundai Motorsport vezetését jelenleg Julien Moncet csapatigazgató-helyettes végzi. 

    Mikkelsen: Nem hívogathatom őket minden héten 

    0

    Andreas Mikkelsen 2019 végén elvesztette gyári szerződését a Hyundaijal, és azóta sem sikerül visszakerülnie a WRC top kategóriájába. 

    A 2019-es vb negyedik helyet követően kikerült Andreas Mikkelsen a Hyundai Motorsport csapatából és azóta Rally2-es autókkal gyűjtögeti a serlegeket. A norvég versenyző tavaly megnyerte a Rally Európa-bajnokságot, valamint a WRC2-es világbajnokságot is. 

    Sikerei ellenére sem az M-Sport, sem a Hyundai, sem pedig a Toyota nem számolt az idei évre a 33 éves pilótával, aki korábban háromszor is a vb harmadik helyén zárt. 

    “Minden gyártóval kapcsolatban voltam, ismerik a képességeimet, de nem hívhatom őket minden héten – mondta Andreas Mikkelsen a Dirtfishnek. – A csapatok látják, hogy miként szerepelek a WRC2-ben, és hogy minden szerződésre nyitott vagyok.” 

    A 2021-es év végén arról terjedtek a hírek, hogy a norvég versenyző közel áll az M-Sporthoz szerződéshez, azonban ezt az idei WRC2-es évben még veretlen pilóta cáfolja. 

    “Kapcsolatban voltam az M-Sporttal, ahogy a többi csapattal is, de konkrétumokig nem jutottunk el. Tárgyaltunk, de nem sikerült megegyezni. Az M-Sporthoz valóban mehettem volna, egy rakás pénzzel, de a karrierem ezen szakaszában ilyet nem fogok csinálni.” 

    Mikkelsen azonban még nem tesz le a gyári WRC szerződésről. 

    “Természetesen továbbra is szeretnék visszatérni egy WRC csapathoz, ami akár egy versenyző pozitív koronavírus tesztje esetén is sikerülhet. Azt gondolom, hogy mindenki tisztában van vele, hogy gyors és megbízható vagyok.” 

    Vita visszatér az Eb-re 

    0

    Az olasz Mattia Vita a Kanári-szigetek Rallytól visszatér a Rally Európa-bajnokság mezőnyébe, ahol hat versenyen szeretne indulni a junior mezőnyben. 

    Mattia Vita 2016 előtt Charles Leclerc-kel és Max Verstappennel gokartozott, majd a rallysportra váltott. 

    Az olasz versenyző 2018-ban már indult a Rally Európa-bajnokság junior U27-es mezőnyében, ahol a Róma Rallyn, a cseh Barum Rallyn és a Lengyel Rallyn a negyedik, míg az Azori-szigetek Rallyn a hatodik helyen ért célba a Peugeot 208 R2-vel. A sikeres év után a bajnokság ötödik helyén zárt. 

    Miután az elmúlt szezonokban az olasz junior mezőnyben fejlődött, idén a Kanári-szigetek Rallytól kezdve visszatér a Rally Európa-bajnokságra, ahol hat versenyen indul a junior mezőnyben. 

    “Nagyon izgatottan várom a visszatérést az Eb-re – mondta a 25 éves pilóta az ERC hivatalos oldalának. – Keményen dolgoztunk, hogy sikerüljön a visszatérés, és ezúttal sokkal felkészültebben várhatom a szezont az elmúlt években szerzett tapasztalatommal. Egy Ford Fiesta Rally4-gyel fogok indulni, amilyen típussal már korábban is versenyeztem, és a naptárban lévő versenyek is ismerősek. Az EB-n mindig erős mezőnyben kell bizonyítani, így már nagyon várom a szezont.” 

    A Junior EB mezőnyében 27 évnél fiatalabb versenyzők indulhatnak Rally4-es vagy Rally5-ös autókkal és Pirelli gumikat használva. 

    A Junior Rally Európa-bajnokság a Kanári-szigeteken kezdődik, majd Lengyelország, a lett Liepaja Rally, a Róma Rally, a cseh Barum Rally és az eddig még nem ismert szezonzáró verseny következik. 

    Lappi: A felhordás kezelésében szeretnék javulni

    0

    Esapekka Lappi dobogós eredménnyel kezdte szezonját Svédországban, most azonban egy számára teljesen új versenyen kell bizonyítania, a Horvát Rallyn. 

    A Toyota Gazoo Racing csapatában idén Sébastien Ogier és Esapekka Lappi felváltva vezeti a harmadik Toyota GR Yaris Rally1-es autót, és Svédországban a harmadik helyen kezdte szezonját a finn versenyző. 

    A vb következő versenye azonban a Horvát Rally lesz, és Lappi a 2020-as Monza Rally óta nem versenyzett aszfalton. Ennek ellenére jó szereplésben bízik a finn versenyző. 

    “Svédországban remekül kezdődött a szezon számunkra – mondta Esapekka Lappi. – Szeretnék önbizalmat meríteni abból a versenyből, és így indulni Horvátországban. Azonban amíg a havas versenyek már ismerősek, az aszfalt kevésbé az erősségem, és a Horvát Rallyn először fogok indulni.

    Már régen nem vezettem aszfalton, ezért különös érzés volt a teszten, hogy mekkora a tapadás ezen a felületen. A tesztszakasz kissé hasonlított egy finn pályára, sok bukkanóval és ugratóval, ami egy aszfaltos versenyre kevésbé jellemző. Várhatóan sok felhordás lesz a pályákon, ezért ennek kezelésében szeretnék javulni. Bízom benne, hogy tiszta és jó versenyt tudunk teljesíteni.” 

    Lappi a 2020-as Monza Rallyn a negyedik helyet szerezte meg, ami bizalmat adhat számára aszfalton is. 

    A finn versenyző a Svéd Rally harmadik helye után a világbajnokság nyolcadik helyén áll, így a horvát verseny első napján a hatodik helyről indulhat. 

    Az idei Horvát Rallyn, mely a rally világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz. 

    Evans: Alaposan felkészültünk, hogy 4 pontnál többet szerezzünk

    0

    Elfyn Evans, a Toyota Gazoo Racing walesi versenyzője tavaly második helyen zárta a Horvát Rallyt, idén pedig még jobban felkészülve ismét hasonló eredményben bízik. 

    Elfyn Evans tavaly az utolsó pillanatban kapott ki Sébastien Ogier-tól és zárt a második helyen Horvátországban. 

    A jó eredményre idén is szüksége lenne déli szomszédunkban, hiszen a Monte-Carlo Rally és a Svéd Rally sem úgy sikerült a walesi pilótának, mint ahogy azt eltervezte. 

    “Nem úgy sikerült a szezon kezdés, ahogy elterveztük – mondta Elfyn Evans. – Azonban mostantól előre kell tekintenünk és el kell kezdenünk gyűjteni a jó eredményeket. A Svéd Rally óta nagy szünet telt el, ezért örültem amikor a Horvát Rally előtti teszten már autóba ülhettem.

    Ez a verseny nem egyszerű, de tavaly jól sikerült, ezért hasonlóban reménykedünk most is. Néhány dologból sikerült tanulni tavaly Horvátországban, és igyekeztük az autót is úgy felkészíteni, hogy minden körülmény között megfelelő legyen. Egy különösen csúszós tesztszakaszon készültünk, ami tökéletes volt a felkészülésre.” 

    Elfyn Evans a szezon két versenye során gyűjtött 4 ponttal a világbajnoki pontverseny 12. helyén áll, így a Horvát Rally első napján a kilencedik helyről indulhat. 

    Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz. 

    Máriapócson rögtön támad a „Korda-horda”

    0

    A hétvégén Máriapócson végre-valahára kezdetét veszi a 2022-es Magyar Rallycross Országos Bajnokság, melyben a létező legnagyobb létszámú csapattal indul több kategóriában a Korda Racing. Lesznek régi harcosok és új arcok, azonban a cél így sem változik: cél a lehető legjobb szereplés már az idénynyitón – áll a csapat közleményében.

    Heten vannak, mint a magyar törzsek vezérei. Noha a történelmi hasonlat elsőre talán soknak tűnhet, a Korda Racing hét versenyzője maradandót szeretne alkotni az idei Magyar Rallycross Országos Bajnokságban. A hétvégi, Máriapócson rendezendő idénynyitón a Supercarban induló Benyó Máté vezetésével a lehető legjobban szeretne a csapat szerepelni. Kell is a jó szezonkezdet, ugyanis többen egyenesen a bajnoki címet veszik célba.

    Például a már említett Benyó Máté, aki a második szezonját kezdi meg a Korda Racing csapatánál. Az ELTE-n tanuló fiatalember nagyon komoly, majd 5 hónapos felkészülésen van túl, és saját bevallása szerint már elvonási tünetei voltak, annyira hiányzott már neki a versenyzés.

    „Először is azzal kezdeném, hogy büszkeség és hála tölt el, hogy a tavalyi nagyszerű közös szezonunk után idén is bizalmat szavazott nekem a Korda Racing és a Ritmus ASE. Fiatal korom ellenére már egész hosszú pályafutást tudhatok magam mögött, de egészen a tavalyi évig nem mozogtam annyira profi környezetben, mint amit a csapat nyújt számomra és ez magabiztosságot adott nekem a teljesítményemben is. Azzal a Ford Focusszal szállunk idén harcba, amivel tavaly nagy sikereket értünk el és sikerült jól kiismernünk. Nagyon erős mezőny jött össze az szezonnyitó futamra, gyakorlatilag ott lesz Közép-Európa krémje. Egyet viszont bizton állíthatok, nem megyünk feltett kézzel a csatába. Én személy szerint nagyon motivált vagyok, kiegyensúlyozott és erős teljesítményt várok el magamtól az idei évben, és majd meglátjuk, hogy ez mire lesz elég” – fogalmazott Máté.

    A Super1600-as kategóriában Kovács Sámuel képviseli majd a csapatot, akinek ez lesz az első szezonja a Korda Racing színeiben. Mivel a kategória is új lesz a számára, így ezt a szezont a tanulásra szánja, ám nem mond le arról, hogy ahányszor csak tud, a dobogóra is felállhasson.

    „Ez lesz az első évem a Korda Racing csapatával és a Super1600-os kategóriában, éppen ezért nem tagadom, hogy izgatottan várom az első versenyt. Tökéletesnek érzem a mentális és fizikális felkészülésemet, rengeteget szimulátoroztam, ráadásul a teszteken sikerült jól beállítani az autót. Az idei év a tanulásról fog szólni, ám kategóriaváltás ellenére az a célom, hogy minél többször felállhassak a dobogóra a versenyek végén” – állította Sámuel.

    A Mazda MX-5 Kupában induló Várkonyi Bence szintén bizakodó 2022-vel kapcsolatban, holott számára is jelentős mérföldkő az új kategóriája.

    „Szinte mindent meg kell még szoknom, de az autó briliáns, nagyon kezes. A felkészülés alatt már versenyezhettem, és az M-ring Kupán futamot is nyertem, míg összetettben a hatodik lettem. Igaz, nem volt ott a teljes MX-5-ös mezőny, de ennek ellenére nagyon örültem az eredménynek. Idei célom nem is lehet más, mint a tapasztalatszerzés, ám nem titkolom, már ebben az évben szeretnék minél előrébb végezni, amibe talán egy dobogó is belefér” – jelentette ki Bence.

    A Hankook Racer Cup mezőnyében három „kordás” is ott fog száguldani, ráadásul mindhármójuknak a vérében van az autóversenyzés. Ugyanis a név ugye kötelez… Bagaméri Bálint már tavaly megismerkedett a kategóriával, ennek megfelelően 2022-ben szeretne minél több futamon egészen a döntőig menetelni.

    „A tavalyi év után teljesen új célokkal szeretnék nekivágni az idei szezonnak. Sokat készültem a tél folyamán és mind fizikailag, mind mentálisan sokat fejlődtem. Bízom benne, hogy a tempóm alapján folyamatosan a top 10-ben tudok lenni, és nem titkolt célom, hogy minél több versenyen a döntőbe is bekerüljek” – mondta Bálint.

    Korda Zsófia szintén tavaly esett át a tűzkeresztségen – Zalaegerszegen például szó szerint –, és az idei idényben nemcsak a döntőkbe jutást tűzte ki céljául, de a női bajnoki címre is bejelentkezett.

    „Ez már a második éve lesz ebben a kategóriában, és bizony idén szeretnék szintet lépni. A novemberi szezonzáró verseny óta edzem és készülök a 2022-es bajnokságra, és úgy érzem a felkészülésem minden szempontból remekül sikerült. Bizakodva várom az idénynyitót, és az a célom, hogy ebben a szezonban minél többször döntős legyek, valamint szeretném megszerezni a női bajnoki címet” – közölte igencsak elszántan Zsófi.

    Aki nem lesz egyedül a pályákon sem, hiszen a 15 éves húga, Korda Réka is ott lesz a mezőnyben. Mivel újonc, így Réka a helytállásra és a tapasztalatok gyűjtésére helyezi a fő hangsúlyt. Nem véletlenül, hiszen az autóvezetés csinyját-binját mentorától, Benyó Mátétól tanulta el egy január óta tartó gyorstalpalón.

    „Az autósportot apukámtól ismertem meg, aki sok éven át volt nagyon sikeres versenyző. Egészen kiskoromtól kezdve ott voltam a versenyein, így nem volt meglepő, hogy én is beleszerettem az autóversenyzésbe. Ez lesz az első szezonom, így az idei célom mindenképpen a fejlődés és tapasztalatszerzés lesz. Kíváncsian várom a bajnoki küzdelmet, hogy tapasztalt rallycross versenyzőkkel illetve a nővéremmel csatázhassak” – mesélte Réka.

    Sajnos egy hiányzója lesz a csapatnak, ugyanis az STC-1600 kategóriában induló Blaha Máté nem tud rajthoz állni Máriapócson, ugyanis nincs kész az autója.

    „Az idei évben csatlakoztam a csapathoz, és már az első közös szezonban szeretném bizonyítani, hogy itt a helyem. Az autóm alkatrész hiányában nem készült el, így nem tudok indulni Máriapócson. Bízom abban, hogy sikerül a problémát gyorsan megoldani, így a következő versenyen már én is ott lehetek. Egy év kihagyást követően először a formám szeretném visszanyerni, míg az év végére akár egy dobogós helyet is megcsípnék” – fogalmazott Máté.

    A Korda Racing csapattulajdonosa úgy véli, ebben a szakágban a legszebb eredményekre számíthatnak, ugyanakkor abban reménykedik, hogy a fiatal versenyzői is megállják a helyüket.

     

    „A legfontosabb, hogy a csapat készen áll, mindenki a lehető legjobb formában várja a szezonnyitót. Az autókat egy kivétellel maximálisan felkészítettük, most már a pilótákon a sor. Mátéban benne van a kiugró eredmény, kevés céltudatosabb versenyzővel találkoztam még, tőle kimondva dobogós helyet várok. Sámuel és Bence is képes lehet már Máriapócson kellemes meglepetést okozni, míg Bálinttól a legjobb tízbe kerülést várom el a hétvégén. A lányok érjenek célba, édesapaként és csapatvezetőként is ez a vágyam” – jelentette ki Korda Erik.

     

    http://facebook.com/kordaracingHU
    http://www.kordaracing.hu
    http://youtube.com/kordaracing

     

    A Korda Racing együttműködő partnereinek köszöni a támogatást!

    – Korda Racing –