back to top
2025. november 11. 01:52
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1336

    Benyó vezet az első két előfutam után a RabócsiRingen

    0

    Változékony időben kezdődött a hazai rallycross szezon a máriapócsi RabócsiRingen. Az első napon a két szabaedzés és az első két előfutam zajlott.

    A Supercars első szabadedzésén még Benyó Máté volt a leggyorsabb, mögötte ifj. Kiss László és Kárai Tamás következett. A második edzésen aztán Kárai megmutatta, hogy mire képes, repesztett egy 43.870-es időt amivel több mint 6 tizedet vert Koncsegre és Benyóra. Az azért látszott, hogy Kárai mögött nagy csata lesz, mert Stanisewski és ifj. Kiss is 45 másodpercen belül ért körbe a Rabócsiringen.

    Rabócsiring Rallycross Húsvét
    fotó: Borsós László

    Az első előfutam összesített legjobbja Koncseg Zoltán volt az Audi S1-gyel. Mögötte Benyó Máté és Kárai Tamás volt a további sorrend. Kárai megnyerte a futamát, de az ideje csak harmadik lett az összesítésben. Luigit kizárták ebből az előfutamból.

    Rabócsiring Rallycross Húsvét
    fotó: Borsós László

    A második előfutamon Benyó és Luigi nyerte a versenyét, összesítésben Benyó, Luigi, Staniszewszki és Kárai volt az eredmény. Ifj. Kiss László Peugeot-ja csúnyán összetört, az éjszakát a javítással töltik.

    A nap végén Benyó, Koncseg, Sztaniszewski az első három, őket Kárai, Vass Zoltán és Antal István követi.

    Rabócsiring Rallycross Húsvét
    fotó: Borsós László

    A Super1600-ban csak Körmöczi Balázs tudott 46 másodpercen belülre kerülni, igaz Laczkó Lehel miután a leggyorsabb volt az első edzésen, nem indult a második gyakorláson. Jiri Susta csak 132 ezreddel volt lassabb Körmöczinél, a többiek viszont már több mint egy másodpercet kaptak a leggyorsabb Suzukitól.

    Az első előfutamon Körmöczi és Lackó vívott nagy csatát, hét század volt köztük a különbség, természetesen mindketten megnyerték a saját futamukat. A második előfutam vizsgálat alatt van, egy komoly baleset miatt.

    Rabócsiring Rallycross Húsvét
    fotó: Borsós László

    Az STC+2000-ben Vámosi Tibor nyerte a második edzést, de az első körben a lengyel Woloch bő két tizeddel jobbat ment nála. Az első előfutamban is Vámosi volt a leggyorsabb, Béke Attila és Gabay Zion követte őt. A második előfutam itt is vizsgálat alatt van, nincs még eredmény.

    Az STC-2000-ben Roman Castoral mindkét előfutamot megnyerte és vezet, Körmöczi Gergő és Zentai Sándor követi őt.

    Az STC-1600-ban ifj. Pallag-Bozsák Csaba egy első és egy második összetett hely után vezet a nap végén Kailbach Gergely és Zám Ferenc előtt.

    Rabócsiring Rallycross Húsvét
    fotó: Borsós László

    Rovanpera: Idén több száz métert kell javulnom 

    0

    Kalle Rovanpera, a Toyota Gazoo Racing finn versenyzője csakúgy, mint tavaly, idén is a vb éléről várhatja a Horvát Rallyt, de bízik benne, hogy ezúttal tovább jut néhány száz méternél. 

    Kalle Rovanpera a Monte-Carlo Rallyn negyedik, míg Svédországban az első helyen zárt, így a Rally Világbajnokság pontversenyében 14 pont előnnyel vezet Thierry Neuville előtt. 

    Tavaly bár a fiatal finn versenyző a Montén negyedik, míg az Arctic Rallyn második helyen zárt, két versenyt követően vezette a bajnokságot, azonban a Horvát Rallyn már az első szakaszon lecsúszott az útról. 

    Rovanpera idén ezt a hibát szeretné kijavítani. 

    “Már nagyon hiányzott, hogy a teszten ismét autóba ülhessek, és ez mindig jó jel szokott lenni – mondta a fiatal toyotás. – Még csak két versenyen vagyunk túl, de örülünk, hogy vezetjük a bajnokságot. Tavaly a Horvát Rallyn hasonló helyzetben voltunk, de bízom benne, hogy idén jobb lesz a verseny is.

    A tavalyi baleset miatt nem ismerjük a pályákat, ami hatalmas kihívás lesz számunkra. Azonban már korábban is előfordult, hogy riválisaink tapasztaltabbak voltak egy versenyen, és akkor is sikerült jó eredményt elérnünk. Mindent megteszünk, hogy ezúttal is ez legyen a helyzet. A teszten nagyon jól sikerült az autó vezetése, remélhetőleg ez majd a versenyen is meg hozza gyümölcsét.” 

    Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz. 

    Csomós Mixi a legendák közt

    0

    Bár nem tartja magát legendának, mégis nagy megtiszteltetésnek veszi Csomós Mixi, hogy meghívást kapott a Legendák Tornájára. Gokarttal nincs sok tapasztalata, de azt elárulta, hogy télen amatőr drifter, viszont csak most szembesült vele, hogy ezúttal navigátortársa, Nagy Attila nélkül kell versenyeznie. 

    „Ez eddig fel sem merült bennem, hogy most Attila nélkül kell mennem, mondjuk a gokartba nem is férne be, de ezt a lovat is meg kell ugrani. 

    Egyébként ott lesz ő is, és a RabócsiRingen már annyiszor jártam, hogy szerintem kitalálnék egyedül is“ – nevet Mixi, akinek még mielőtt feltenném az első kérdést, gyorsan tisztáz egy dolgot: 

    „Nem tartom magam legendának. Nagyon jó a kapcsolatunk a RabócsiRinggel, a támogatónk is egyben, szerintem inkább emiatt kaptunk meghívást, de óriási megtiszteltetés ekkora nevekkel versenyezni.“

    A Legendák Tornája három járműve közül talán a rallycrossban használt Suzuki áll Csomós Mixihez a legközelebb. 

    „Még nem mentem ilyen autóval, de négykerék-hajtásúval már igen. Minden versenyautó más, szerintem ez a Suzuki nagyon más lesz, mint az R5-ös Skodánk. Az elmúlt években az látszott, hogy gyorsan alkalmazkodok az új technikához, más kérdés, hogy mennyire tudom azonnal kiautózni. Szerintem ez lesz a verseny nagy kérdése, ki tud gyorsabban alkalmazkodni.“

    Mixi híresen nem nagy gokartos, bár az év elejei sajtótájékoztatójukon beült egy gokartba, amivel legyőzte saját navigátorát, Nagy Attilát. 

    „Talán, ha ötször ültem eddig gokartban. A sajtótájékoztatón mentünk egyet Attilával, természetesen én nyertem – mondja Mixi a legártatlanabb és legszerényebb hangján, már-már szégyellve, hogy ilyet ki kell mondania. Majd gyorsan hozzáteszi: – De nagyon közel mentünk egymáshoz. – Itt azonban észbe kap és nevetve üzent navigátorának: – De ez még nem jelenti azt, hogy Attila tud kocsit vezetni.“

    Ezzel a gokartot ki is veséztük, de mi a helyzet a drifttel, ami a legtöbb versenyzőnek az igazán nagy fekete folt? Mixi sem ment még hátsókerekes versenyautóval, de ebben a kérdésben egy váratlan fordulattal állt elő.

    „Olyannyira mentem hátsókerekessel, hogy van egy BMW-m, amit télen hóautózásra használok.“

    Akkor ez azt jelenti, hogy Csomós Mixi valójában amatőr drifter? 

    „Nagyon amatőr – nevet. – Aszfalton még nem drifteltem, nem tudom, hány lóerősek lesznek a BMW-k (a Legendák Tornáján).“

    Na, ez jellemző a sofőrökre, hogy a navigátor nélkül semmit nem tudnak a versenykiírásból. Szerintem már minden szurkoló vágja, hogy 350 lóerő felettiek a BMW-k. 

    „Csúúú, azzal nem lesz nehéz keresztbe menni“ – csillan fel a szeme Mixinek, de még mielőtt belemennénk az érintési pontokban, meg a korlát közelségébe, inkább a szurkolókra terelődik a szó. 

    „Nagyon sok szeretet kapunk a szurkolóktól, ami még mindig egy rejtély számomra, hogy mivel érdemeltük ki. Jó volt a Salgón hazai közönség előtt menni, de most a Legendák Tornáján személyesen is találkozhatunk mindenkivel. Ha valakinek kérdése van hozzánk, keressen meg, Attilával mindenre válaszolunk.“

    Majd egy kis hatásszünet után még hozzáteszi. 

    „Tök jó verseny lesz, én már nagyon várom, szerintem a szurkolók is élvezni fogják. Te is jössz, ugye?“

    Hát persze. Találkozunk hétfőn a RabócsiRingen. 

    A Legendák Tornájáról itt találtok minden információt. 

    Elővételes jegyek pedig itt kaphatók: 
    Belépés 3 éves kor alatt díjmentes!
    Gyerek belépő: 3-12 éves korig 2500 Ft
    Felnőtt belépő: 12 év felett 4500 Ft 

    Hadik kihagyja a Boldogkő Rallyt – Nevezési lista

    0

    Megjelent a Magyar Rally Bajnokság második futamának, a Boldogkő Rallynak a nevezési listája, melyen a címvédő Hadik András nem szerepel. 

    Hadik András a Salgó Rallyn hatalmasat esett, és bár versenyzői sérülés nem történt, a baleset után nem sikerült megjavítani a Ford Fiesta Rally2-t, így kihagyni kényszerül a Boldogkő Rallyt. 

    A Magyar Rally Bajnokság második futamán 13 Rally2-es autó áll rajthoz, köztük a Salgó Rallyt nyerő és a bajnokságot vezető citroenes Mads Ostberg, akinek a dolgát Vincze Ferenc, Klausz Kristóf, Velenczei Ádám, Német Gábor, Tóth Tibor, ifjabb Fekete László, Trencsényi József, Ollé Sándor és Vida Szabolcs Skodával, Bodolai László és Jagadics Gábor Forddal, Turán Frigyes pedig Volkswagennel igyekszik megnehezíteni. 

    A Historic Rally Bajnokságnak is ez a verseny lesz az idei második futama, és a régi autók mezőnyében 14 páros áll rajthoz, köztük Wirtmann Ferenc és ifjabb Érdi Tibor. 

    A Boldogkő Rally a Salgó Rallyhoz hasonlóan egy napos verseny lesz, mely során a Hernádvécse-Kányi elág (18,78 km), a Rakaca-Meszes (10,9 km) és a Bódvalenke-Viszló (11,05 km) szakaszokat kell háromszor teljesíteni. 

    A Boldogkő Rally tavaly váltotta a Miskolc Rallyt, és Nikolay Gryazin szerezte meg a győzelmet Hadik András és Csomós Miklós előtt. Mivel a magyar értékelésbe nem számított bele Gryazin eredménye, így Mads Ostberg zárt az ORB harmadik helyén. 

    Nincs büntetés a Salgó Rally után – RSB közlemény

    0

    RSB Szakági közlemény 2022.04.15.

    Kedves Versenyzők, Tisztelt Sporttársak,

    Tájékoztatlak Titeket, hogy a Rally Szakági Bizottság a Salgó Rally 2022 rendezvény után, megkapta a szervizpark sportbíró általi felmérését, az RVSZ 2022 26.5 bekezdésében foglalt, négyzetméterre vonatkozó, általatok használt területekről.

    Sajnos több páros/csapat is nagymértékben – összesen 365 négyzetméterrel –, túllépte a megengedett területet.

    Az ilyen mértékű, előre nem igényelt többlet terület használata, nagyban befolyásolja és akadályozza, a többi csapat szerviz lehetőségeit!

    A szabály szerinti pénzbüntetéstől jelen esetben, első alkalommal eltekintünk, de felhívjuk az érintett, és a jövőben versenyeken rajthoz állni szándékozó versenyzőinket, hogy amennyiben plusz négyzetméterre van szükségük, azt a szabályoknak megfelelően jelezzék és igényeljék az adott verseny rendezőjétől.

    A továbbiakban az RSB ellenőrizni fogja a szervizterületek nagyságát, és alkalmazza a szabályban foglalt büntetést.

    Budapest, 2022.04.15. Sporttársi üdvözlettel:

    Berényi Ákos
    Rally szakágvezető

    Buna Zoltán, Juhász István, Keszthelyi Róbert, Holecz Krisztián, Rónavölgyi Endre, Bodony Béla RSB tagok

    Latvala: Értékeltünk és fejlesztettünk 

    0

    Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatmenedzsere elárulta, hogy a WRC szezon első két versenyének értékelésével és az autó fejlesztésével telt a vb két hónapig tartó szünete a Horvát Rally előtt. 

    “A szezon első két versenye nagyon intenzív volt, de a Svéd Rally utáni szünetben lehetőség nyílt a versenyek értékelésére, valamint az autó fejlesztésére is – mondta Jari-Matti Latvala. – Teszteltünk néhány napot Szardínián, majd következett a Horvát Rally előtti teszt. Eddig a hibrid rendszer és az autó megbízhatóságára törekedtünk, de most már foglalkozhatunk az autó minél jobb beállítására is.” 

    Latvala szerint a Horvát Rally nagy kihívásokat tartogat. 

    “A Horvát rally hatalmas kihívás, mert a szakaszok tapadási szintje folyamatosan változik. Azt hiszem, ez sok versenyzőnek tavaly meglepetés volt. Idén, akik már másodszor indulnak ezen a versenyen, már tudni fogják, hogy mire számítsanak.”  

    Tavaly a Toyota kettős győzelmet aratott Horvátországban, miután Sébastien Ogier nyert és Elfyn Evans második lett. Idén Ogier már nem indul déli szomszédunkban, míg Esapekka Lappi először fog versenyezni ezen a futamon. 

    “Kalle Rovanpera tavaly szintén a világbajnokság éléről várhatta a versenyt, de nem sokáig tartott számára a rally. Elfyn Evans tavaly nagyon közel volt a győzelemhez, és biztosan ennek elérésére fog hajtani idén is. Esapekka Lappi ugyanakkor először fog versenyezni ezeken a pályákon, így az ő megközelítése vélhetően óvatosabb, mint társaié.” 

    Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz. 

    Solberg: Nagyon izgatott vagyok 

    0

    Oliver Solberg, Petter Solberg fia először fog a Horvát Rallyn versenyezni, ezért nagyon izgatottan várja a Rally Világbajnokság harmadik versenyét. 

    A Hyundai fiatal versenyzője, Oliver Solberg Horvátországban azon versenyzők közé fog tartozni, akik tavaly nem indultak a versenyen. 

    “Tavaly fantasztikus versenynek tűnt a Horvát Rally – mondta Oliver Solberg. – Nagyon izgatott vagyok, hogy először fogok ott indulni. Az ország nagyon szép és a szakaszok is nagyon tetszenek, de azt hiszem nagyon nehéz verseny lesz. Úgy hallottam, hogy a szakaszokon nagyon kevés a tapadás szintje, de szeretem a csúszós aszfaltos pályákat. Szóval ez nem lesz akadály. Nehéz megfogalmazni, hogy mik az elvárásaim ezen a versenyen, mivel korábban még nem versenyeztem Horvátországban. Számomra inkább a tapasztalat szerzés lesz a fő cél. Csupán szeretnénk jól érezni magunkat, és óvatosan vezetve meglátjuk, hogy milyen eredményt tudunk elérni.” 

    A svéd-norvég Oliver Solberg számára nem indult jól az idei WRC szezon, hiszen a Monte-Carlo Rallyn kiesett, míg Svédországban már tudott javítani és a hatodik helyet szerezte meg, amivel a Rally Világbajnokság 10. helyéről várhatja a horvát versenyt, melyen a hetedik helyről rajtolhat a nyitó napon. 

    Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz. 

    Kronome: Rövidre sikerült a Salgó Rallynk…

    0

    Interjú a kicsit szomorkás Kronome Ákossal, a majdnem befejezett 2022-es Salgó Rally után.

    2022-ben régi autóval, régi navigátorral, de új kategóriában vágtál neki a Salgó Rallynak. Miért is váltottál kategóriát?
    – Tervezünk az újabb Fabiával is indulni ebben az évben, úgy gondoltuk, akkor már ugyanabban a kategóriában szerezzünk pontokat mindkét autóval. Ez az oka a kategóriaváltásnak.

    Ismét nem volt technikai gondoktól mentes a versenyetek. Most mivel küzdöttetek?
    – A vadonatúj kerékcsapágy az első gyorsasági tönkrement, úgy mentünk egy kört, hogy folyamatosan pumpálni kellett a féket minden kanyar előtt. A második körben elszakadt a generátor  főkábel, itt két gyorsaságit töltés nélkül autóztunk, szerencsére eljutottunk a szervizparkig.

    Sikerült két gyorsot is megnyernetek. Melyek voltak ezek, és hogy éreztétek rajta magatokat?
    – A Tótújfalu-Zagyvaróna szakaszt nyertük meg mindkétszer, amikor mentünk rajta, az nagyon feküdt nekünk. Imádjuk, nem kedveznek az autóknak a nagy átlagsebességű szakaszok. Ez tökéletes neki.

    Egy gyorssal a vége előtt kettős defekt miatt ki kell állnotok. Mi is történt?
    – Sajnos egy padkavédelmi tárgyhoz túl közel mentem és megcsíptük kissé, szereztünk a jobb oldalra egy lassú, dupla defektet. Kijöttünk még a szuhai gyorsaságiról, de sajnos csak egy pótkerekünk volt nálunk ebben a körben, így fel kellett adnunk a versenyt.

    Legközelebb hol és melyik Skodával láthatunk titeket?
    – A Boldogkő Rallyn indulunk a régebbi Fabiával még.

    Köszönjük a Partnereink és a Szervizcsapat segítségét most is!

    Fotó: Hajóka SportFotó

    – Hajósi Miklós –

    Tanak: Nehezebb verseny volt, mint amire számítottunk 

    0

    Ott Tanak tavaly a Horvát Rally negyedik helyére vitte be a Hyundai Motorsport WRC-jét, annak ellenére, hogy nehezebb volt versenye, mint amire számított. 

    A Horvát Rally tavaly került be először a WRC naptárába, és első ízben Sébastien Ogier-nak sikerült megnyernie toyotás csapattársa, Elfyn Evans és a Hyundai két versenyzője, Thierry Neuville és Ott Tanak előtt. 

    Az észt versenyző végleg szeretne kijönni abból a hosszan tartó gödörből, melybe került és az idei Horvát Rallyn szeretne dobogóra állni. 

    “Tavaly kissé nehezebb verseny volt valójában a Horvát Rally, mint amire előzetesen számítottunk – mondta Ott Tanak. – A szakaszok nagyon szépek, de elképesztően kicsi a tapadás. A folyamatosan változó felület és általánosságban a szakaszok jellemzői nagy kihívást jelentenek. Egy aszfaltos versenyhez képes nagyon sok a bukkanó. Tavaly nagyon nehéz volt az autót az úton tartani, de bízunk benne, hogy a 2021-es tapasztalatokat felhasználva idén könnyebb dolgunk lesz és sikerül megszerezni a dobogót.” 

    Az észt versenyző az idei Monte-Carlo Rallyn kiesett, míg Svédországban egy műszaki hiba miatt csak a Power Stage megnyerésével tudott öt pontot szerezni, amivel a világbajnokság 11. helyén áll, Horvátországban a nyolcadik helyről rajtolhat a nyitó napon. 

    Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz. 

    Neuville: Sorozatban másodszor a dobogóra 

    0

    A belga Thierry Neuville megismételné tavalyi eredményét a Horvát Rallyn, és a Svéd Rally után ismét szeretne dobogóra állni. 

    A Hyundai belga versenyzője Thierry Neuville tavaly a Horvát Rallyn a toyotás Sébastien Ogier és Elfyn Evans mögött a harmadik helyet szerezte meg csapattársát, Ott Tanakot megelőzve. 

    “A Horvát Rally egy nagy kihívást jelentő verseny – mondta Thierry Neuville. – A tapadás nagyon alacsony és önmagában is nagyon nehezek a pályák. Sok kanyar beláthatatlan, sok a bukkanó, sok kanyart kell levágni és ezáltal nagyon koszosak lesznek az amúgy is szűk szakaszok. Tavaly szerencsénk volt az időjárással, mert száraz, de elég hideg volt az idő. Tavaly nagyon élveztem ezt a versenyt, így szeretnék ismét dobogóra állni, mely sorozatban a második lenne.” 

    Neuville az idei horvát versenyt a világbajnokság második helyéről várhatja, miután a Monte-Carló Rallyn a hatodik, míg Svédországban a második helyet szerezte meg. A Hyundai versenyzőjének hátránya 14 pont a bajnokságot vezető toyotás Kalle Rovanpera mögött és 5 ponttal előzi meg a Monte-Carlo Rallyt az M-Sporttal nyerő Sébastien Loeböt, valamint 12 ponttal a szintén fordos Gus Greensmith-t. 

    A belga versenyző így Horvátországban a nyitó napon a második helyről fog rajtolni. 

    Az idei Horvát Rallyn, mely a Rally Világbajnokság harmadik versenye lesz, összesen 20 szakaszt kell teljesíteni, így a versenytáv 291,84 km lesz.