back to top
2025. november 11. 07:25
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1332

    Sesks további versenyeken indul az Eb-n 

    0

    Martins Sesks elképesztő tempóját a Fafe Rally és a Kanári-szigetek Rally után további Rally Európa-bajnoki versenyen mutatná meg a Rally2-es Kittel szerelt Skodával. 

    A 22 éves lett Martins Sesks idén ült bele először a Rally2-es kittel szerelt Skoda Fabiába, mellyel az Eb szezon előtt a lett Sarma Rallyn a lett értékelés ötödik helyét szerezte meg, majd az ERC szezonnyitó Fafe Rallyn a hetedik, az Azori-szigetek Rallyn pedig a 10. helyen ért célba. Utóbbin pedig az ERC Open kategóriát is nyerte.

    Az első két Eb futam végéig még nem döntött Sesks a csapatával az idei programról, most azonban arról beszélt az ERC hivatalos oldalának, hogy szívesen indulna további Eb futamokon az ERC Open kategóriában. 

    “Szinte biztos, hogy indulunk a Kanári-szigetek Rally is májusban – mondta a fiatal lett versenyző. – Még nem tudjuk a verseny részleteit, de szinte biztosan ott leszünk. Az első két versenyen való indulást sikerült összehozni, így bízom abban, hogy folytatni tudjuk a versenyzést. Van még kis idő a Kanári-szigetek előtt, ezért igyekszünk mindent a helyére tenni.” 

    Sesks persze szeretne igazi Rally2-es autóval is indulni, azonban a szezon előtt még összkerék-hajtású autóval sem volt nagy tapasztalata. 

    “Nyilván foglalkoztat az indulás egy Rally2-es autóval is, de az Azori-szigetek Rallyra is kevés tapasztalattal érkeztünk, ami az összkerék-hajtást illeti. Szerintem a Lengyel Rallyn és a Liepaja Rallyn is versenyképesek lehetnénk akár a Rally2-es Kittet használó autóval, akár Rally2-sel autóval indulunk.” 

    A Rally2-es Kittel szerelt versenyautó mintegy 30 lóerővel kevesebbel rendelkezik, mint a Rally2-es.

    Hibján: Reméljük mostantól FORDul a kocka…

    0

    Sikerült a Hibján Joci – Szollár Csabi csapatának megtalálni a hiba forrását, ami miatt kiállni kényszerültek Salgón. Túl vannak a srácok a teszten, és hatalmas lelkesedéssel állnak oda a boldogkői rajtvonalhoz – áll a csapat közleményében.

    Hogy viselkedett az autó a teszten?

    – Minden oké volt, elég sokat tudtunk menni a Forddal, majdnem 80 km-t, ami egy kisebb versenynek felel meg. Talán életem eddigi leghosszabbja, de megérte ott lenni, mert a kocsival hálistennek semmi technikai gond nincsen. Örülök is, úgy érzem most állt össze az egész, amire nagyon vágytam már. Sikerült jó beállításokat találnunk, folyamatosan kerestük a legjobbat féken és futóművön egyaránt. Reméljük minden így marad a hétvégi Boldogkő Ralin is.  

    Sikerült kideríteni mi okozta a múltkori problémát a Fordnál?

    – Egy elektromos főkábel letestelt, és az lefüstölt végig. Isteni szerencsénk volt, hogy nem gyulladt ki az autó. Szétégett az áramtalanító, a főáramtalanítók is, ami miatt ugye megszakadt az áramkör… és csak ezért nem égett tovább végig a vezeték. Amiért hálásak vagyunk, mert egyébként sokkal rosszabb dolog is kisülhetett volna ebből. Azóta a tegnapi megmozdulásunk volt az első a Salgó után, de lekopogom, minden tökéletesen működik. 

    Tavalyról ismeritek a pályákat?

    – Persze, előző évben már kipróbáltuk, annyi, hogy visszafelé fogunk autókázni a szakaszokon. Ehhez természetesen írunk egy újabb szuper itinert, aztán belecsapnánk már abba a bizonyos lecsóba mi is, mert sokat kivett belőlünk már ez a verda, de bízunk benne, hogy ezentúl mindenért kárpótol minket. Teljesen másképp viselkedik, mondhatni új számomra, most fog majd egy újabb éles bevetésen kiderülni milyen, amikor mindent kereknek gondolunk végre. 

    Nagyon kevés az induló, elég ez ösztönzésnek a jó versenyhez?

    – Valóban nem sok a nevező, de a mi kategóriánk még így is megfelelő a jó csatázásokhoz. Nekünk olyan lesz, mintha az első futamunk lenne, mert jól még nem tudunk autózni a Forddal, szóval nekünk minden méter számít. Belül úgy érzem eljött a mi időnk, és jót tenne a lelkemnek, ha ismét felszabadultan versenyezhetnénk. Semmire nem vágyunk, csak tudjunk magunk mögött egy jó hangulatú futamot, ahol beérünk a célba, nincs technikai gondunk…nagyjából ennyi az elvárásunk. 

    Partnereink segítségét köszönjük!

    Szöveg: Tiba Anita

    Fotó: Máté Zsolt

    Kurtos: Meglátjuk, visszafelé mennyire fekszik

    0

    A kevés nevezői létszám ellenére is várja már Kurtos Robi és Fridrik Gergő a boldogkői futamot, mert nagyon szeretnék kipróbálni az új programozás után a Mitsubishit – áll a csapat közleményében.

    Mi a helyzet a turbóval és a programozással?

    – Sikerült most időben összerakni a kocsit, sőt még a programozást is be tudtuk szorítani, ami ugye a múltkor idő híján elmaradt. A turbó nem működött tökéletesen, ezért mindenképpen szerettük volna, ha egy kalap alatt letudjuk a versenyautóval való tennivalókat. Lelkesen várjuk a boldogkői futamot, mert amióta nálam van a Mitsubishi, azóta még sosem ment olyan jól, mint most. Felfoghatatlan mennyit számít, hol végeztetjük el a szükséges a programozást, és ez mennyit tehet hozzá a továbbiakban a csatáinkhoz… már ha lesz kivel – mondja Robi nevetve. 

    Ahogy láttam nincs tolongás most sem a Production Cup-ban.

    – Nem volt időm ezzel foglalkozni, de lehetséges, hogy ugyanolyan árván maradtunk abban a kategóriában, mint múltkor Salgón. Nem értem a versenyzőket egyébként sem, hogy miért ilyen szegényes a nevezés a komplett mezőnyben, és azt sem hová lettek a versenyzőtársak, akikkel olyan jókat küzdöttünk. Természetesen örülnénk, ha újra lennének ellenfelek, de ez sajnos nem rajtunk múlik…mint sok más sem.

    A pályák nem sokat változtak az előző évhez képest.

    – Mondhatni semmit, csak ellenkező irányból csapatjuk most neki. Valóban csak kicsi változatosság van benne, meglátjuk visszafelé mennyire fekszenek majd a pályák nekünk és a verdának. Én a hétköznapokból zempléniként sem járok ezeken a szakaszokon, mert messze van, szóval majd pályabejáráson ismerkedünk meg egymással. 

    Az RC2-ben azért még megmérettethetitek magatokat.

    – Igen, próbálhatjuk ezt az egészet más szemszögből nézni, de a végén mindig ugyanoda lyukadunk ki, hogy oké…. ott vagyunk azért páran a csoportban, csak hova tudunk mi ezzel a régebbi technikával beférkőzni. Legfeljebb örülünk majd a részeredményeinknek, hátha megcsípünk egy-két autót…a remény hal meg utoljára. Illetve, ha már ilyen kevés a nevező, legalább ti szurkolók gyertek ki a pályák szélére, hogy egy kis erőt adjatok a versenyzőknek a folytatáshoz. 

    Partnereink segítségét köszönjük!

    Szöveg: Tiba Anita

    Fotó: Peremicki István

    Korda Racing: felemás mérleg Máriapócson

    0

    A hétvégén kezdetét vette a 2022-es Magyar Rallycross Országos Bajnokság Máriapócson, és az idénynyitóról csak látásmód kérdése, hogy félig tele, vagy félig üres „pohárral” távozott a Korda Racing. Egy biztos, mindenki a maximumot hozta ki magából – áll a csapat közleményében.

    A Korda Racing rajthoz állt valamennyi versenyzője maradandót szeretett volna alkotni az idei Magyar Rallycross Országos Bajnokságának elmúlt hétvégi, Máriapócson rendezendő idénynyitóján. A csapat tagjai – versenyzők, szerelők és vezetők – valamennyien a maximumot adták ki magukból, ám ez különböző okok miatt felemás eredményt hozott.

    A Supercar mezőnyében a tavaly ugyanebben a kategóriában abszolút második helyen végző Benyó Máté, aki a második szezonját kezdi meg a Korda Racing csapatánál, sokáig úgy nézett ki, akár a győzelmet is megszerezheti, ám ezúttal a jól ismert Ford Focus nem volt partner ebben. Az ELTE-n tanuló fiatalember ugyanis az elődöntőt a legjobb idővel az élről kezdhette volna, ám közbeszólt a technika, és kénytelen volt feladni a versenyt.

    „Az álomszerű szezonnyitó versenyünk egy pillanat alatt szertefoszlott, amikor az elődöntő első rajtkockájából kiállni kényszerültünk egy technikai hiba miatt. Fájdalmas balszerencse volt ez számunkra, hiszen úgy gondolom, reális esélyünk lett volna egy nagyon jó eredmény elérésére! A csapat remek munkát végzett egész hétvégén, de sajnos most nem tudtuk meghálálni a szurkolóinknak a támogatásukat egy jó eredménnyel. Nem mondhatni ideális szezonkezdet mindezt, hiszen nagyon értékes pontokat vesztettünk, de ebből is fel kell állni” – értékelt kissé szomorúan Máté.

    A Super1600-as kategóriában rajthoz álló Kovács Sámuelt sem kerülte el a balszerencse, ugyanis már az előfutamok során gond támadt az autójával, így Mátéhoz hasonlóan ő is idő előtt fejezte be a szezonnyitó versenyét.

    „Izgatottan vártam az első versenyhétvégét az új kategóriámban. Óriási élmény ezt az autót vezetni és versenyezni vele. Sajnos a harmadik előfutamban történt váratlan technikai hiba miatt nem tudtam folytatni a versenyt. Pedig a csapatom remekül felkészítette az autót, ráadásul rengeteg támogatást és segítséget, hasznos tanácsokat kaptam a Korda Racingtől ezen a hétvégen. Egy pillanatra sem csüggedek, a következő versenyen M-Ringen támadunk!” – fogalmazott Sámuel.

    A Mazda MX-5 Kupában versenyző Várkonyi Bence viszont senkitől és semmitől sem zavartatva száguldott a hétvégén, aminek a jutalma egy kategória második hely lett, ami a csapat legjobb eredménye lett az idénynyitón.

    „Úgy gondolom, hogy remekül sikerült a bemutatkozásom a Mazda MX-5 kupában. Nagyon nehéz volt a pálya, végig feszes koncentrációt igényelt, de mindennek ellenére végig tudtam egy stabil harmadik helyet autózni. A döntőben aztán még erre is rátettem, és végül második helyen futottam be. A hétvége kupán belüli legjobb köridejét is magaménak tudhatom. Az autó számomra továbbra is remek. Köszönöm szépen a rengeteg segítséget amit egész hétvégén kaptam” – mesélte Bence.

    A Hankook Racer Cup mezőnyében három „kordás” is ott száguldott, ám igazán csak ketten örültek a végén. Bagaméri Bálint a remek kvalifikációt követően a futamában az első helyen száguldva sajnos hatalmasat bukott – önhibáján kívül – és feladni kényszerült a versenyt.

    „Sajnos a máriapócsi hétvége nem úgy sikerült, ahogy elterveztem. A reggeli eső kissé megnehezítette a dolgom, de gyorsan magamra találtam, és az első kvalifikációs futamot a második helyen fejeztem be. A következő futamban viszont egy jó rajtot követően az első helyről kiforgattak, aminek egy nagy bukás lett a vége. Nagyon csalódott vagyok, mert az autóm komolyan megsérült, de bízom benne, hogy sikerül talpra állítani és az év további futamai meghozzák számomra, számunkra az annyira várt sikert” – mondta Bálint, akinek szerencsére semmi baja nem lett.

    Korda Zsófia szintén remekül kezdte az idei szezonját, mert noha a döntőhöz még hiányzott egy nagyon kicsi, egy falba csúszás ellenére is megnyerte a női kategóriát, így tett egy nagy lépést az álma, a női bajnoki címre megszerzése felé.

    „Már nagyon vártam a szezonnyitó versenyt. Szombaton esős napunk volt, aminek nem kifejezetten örültem, de a szabadedzéseken egész jó tempót autóztam, ameddig bele nem csúsztam a falba. Innentől kezdve egy kicsit óvatosabb lettem, viszont másnap, a ragyogó napsütésben bizony újra megtaláltam a gázpedált. Nagyon jó tempóra voltam képes, ám a döntőhöz mindez egyelőre kevés volt. Kezdésnek nem volt rossz, ráadásul eggyel közelebb vagyok a női bajnoki címhez” – állította Zsófi.

    Zsófi 15 éves húga, Korda Réka is ott volt a mezőnyben, és újoncként nagyon szépen helyt állt, és a hétvégét sikerült megkoronáznia a női kategória harmadik helyével.

    „A hétvégi versennyel meg vagyok elégedve, szerintem egy jó kezdete volt az idei szezonnak. A szombati napon kicsit tartottam az esőtől, de az első szabadedzés után ez el is múlt. Nem számítottam arra, hogy az első versenyen bejutok az elődöntőbe, ennek nagyon örültem. Voltak kisebb hibáim a hétvégén, de sikerült karcmentesen lehoznom a kocsit. Szerintem nagyon sokat fejlődtem magamhoz képest a hétvégén, és még egy abszolút tizenharmadik és egy női harmadik helyet is sikerült hazahoznom. Köszönöm a csapatnak és Boldizs Bencének a segítséget, Monoron folytatjuk!” – foglalta össze első versenyhétvégéjét Réka.

    A Korda Racing csapattulajdonosa nem tudta, vajon sírjon a kihagyott lehetőségek miatt, vagy szélesen mosolyogjon az elért eredmények után. Egyet viszont biztosan tud, a fiatal versenyzői Máriapócson is megállták a helyüket.

    „Egy igazi hullámvasút volt ez a hétvége a számunkra, hiszen versenyzőink a maximumot kihozták magukból, remek eredményeket értek el különböző kategóriákban, ám a technika most nem engedte, hogy tökéletesen zárjuk az idei szezonnyitót. Máté egészen addig pazarul ment, amíg meg nem adta magát a Ford, míg Bálint futamában akár az első helyre is odaérhetett volna a balesete nélkül. Bence premierje a Mazda MX-5 Kupában remekül sikerült, ha lett volna egy kis szerencséje, győzelemre vezethette volna az autóját, ám minden dicséretet megérdemel. Sami nagyon peches volt, míg a lányok dobogója igazi ajándék volt a számomra” – jelentette ki Korda Erik.

    http://facebook.com/kordaracingHU
    http://www.kordaracing.hu
    http://youtube.com/kordaracing

    A Korda Racing együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    Dobogós helyen végeztek Bátyiék a Ladával

    0

    Tavaly egy Citroennel mentek utoljára a Bátyiék, most viszont újra a Ladával rótták a köröket beugrós navigátorával, Bacsik Rolanddal… Cereden – áll a csapat közleményében.

    A hétvégi futam volt az első idén részetekre?

    – Igen, így van, Cereden mérettettük meg magunkat először ebben az évben, és már nagyon vártuk, hogy autóba ülhessünk, mert tavaly óta elég sok idő eltelt. Sokat dolgozunk… és próbáljuk megtalálni a helyes irányt az autósportban, mert ahol szívesen mennénk, oda azért még több fejlesztés kellene a Ladán, és vannak pályák, amiket már mi nőttünk ki. Új élményekre vágyunk, mint most a ceredi viadal. 

    Tavaly mentetek a Citroennel, de akkor állandóra marad a Lada?

    – Igen, megleptük magunkat az előző évben, hogy valóra váltsuk az elsőkerekes álmainkat, ami végül jól sikerült és szuperül éreztük magunkat. Viszont az állandó csatákhoz kézenfekvő a saját versenyautó, így továbbra is a Ladával autózunk, ami nem zárja ki, hogy a későbbiekben más autót újra kipróbáljunk, de most marad a régi felállás minden tekintetben. 

    Volt valami fejlesztés a kocsin az uborkaszezon alatt?

    – Természetesen, mint minden évben megkapta a verda a nagy revíziót, és még a motor, futómű kapott nagyobb hangsúlyt, persze a szokásos olajcsere, valamint egyéb teendők és finomítgatások mellett. Illetve szervóval bővült, ami eddig nekem nem volt, most viszont bekerült az is végre. Nagyon nagy dolgok nem történtek, kopóalkatrészek cserélődtek, persze lehetne még sok mindent fejleszteni, de ahol mi tervezünk jelenleg versenyezni, oda ez is elég bőven. A későbbiekben pedig meglátjuk, mi az utunk.

    R-Cup – Cered / Lada GrA. 3. helyen végeztetek így elsőre, nagy az öröm?

    – Jó érzés volt újra versenyezni és eredményt elérni, de mégis kicsit szomorú vagyok, mert meg lehetett volna csípni a második helyet is. Az első gyorsaságin sajnos hibáztam, aminek köszönhetően 1,5 másodperccel lettünk harmadikak, ezért is gondolom, hogy meglett volna a dobogó második foka, de így alakult. Elváltottam… és rosszul jött ki egy kanyarkombináció, ami megpecsételte az egész napot. Az első kör egyébként is tapogatózósra sikeredett, mert eddig soha nem versenyeztem közúton. A második körtől kezdtük élvezni… és tök jó napot zártunk összességében. 

    Eddig FRT-n csapattátok, most R-Cup Challenge, csak az elnevezés más?

    – Igazából hasonló, mert az R-Cup is csinál Kiskunlacházán versenyeket, ahol már sokat mentünk, de nem szeretnék repterezni és gumit kerülgetni. Augusztusban lesz ugyanitt Cereden, oda biztos megyünk, közte pedig Kunmadaras és Rábaring szerepel még a terveim között. Olyan csatákra vágyunk már, ahol a navigátor is szerepet kap a pilóta mellett, és mindketten még jobban élvezhetjük a viadalokat. 

    Reklámpartnereink segítségét köszönjük!

    Szöveg: Tiba Anita

    Fotó: Bitto Zsolt

    Wirtmann: A fiatalok nem tisztelik az öregeket

    0

    Újra kölcsönnavigátorral áll rajthoz Wirtmann Ferenc, akinek az Országos Historic Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn is Nyirfás Julianna fogja olvasni az itinert. Állandó társa, Kerekes Joti pedig továbbra is Schneer Lászlónak navigál. A Ford Escort készen áll, fék is van rajta, Wirtmann-nak egyedül a fiatalok tiszteletlensége nem tetszik. 

    „Nagyon szerencsés vagyok, mert az Orfű Rally után megint három navigátorom rajthoz áll a versenyen“ – nevet Wirtmann, utalva arra, hogy Schneer László hosszú évekig olvasta mellett az itinert, ám az idén egy gruppe 2-es Zsiguli volánja mögé ült. 

    „Schneer Laci mindig mindent nagyon komolyan vett az életben. Most is már napok óta szegelik a Zsigulit Benitó főmérnökúrral. Szerintem most már gyorsabb lesz, de arra kért, hogy hadd menjen még egy versenyt Kerekes Jotival. Mondtam, hogy rendben, de csak akkor, ha Nyirfás Juli vállalja a beugrást. 

    Fotó: Wirtmann Ferenc

    Fel is hívtam gyorsan, mondtam Julinak, hogy rajtad áll Schneer Laci versenye. Mondta, hogy ha ekkora a tét, akkor jön.

    Kivételesen az Escortra is jutott időnk. Egy kő szétvert valamit a fékrendszeren, így az egészet cseréltük. Remélhetőleg most már lesz fékünk, nem úgy, mint az Orfű Rally utolsó gyorsaságiján. 

    A Boldogkő Rally pályáin még nem mentem, vannak emlékeim azokról az utakról, de közelebbit majd a pályabejárás után tudok mondani. 

    Fotó: Wirtmann Ferenc

    Zsírpapa nem indul, pedig nagy szükség lenne a segítségére, talán vele együtt a két öreg jobban elbírna a fiatalokkal, akik nem nagyon tisztelik a kort és egyre gyorsabbak – nevet megint Wirtmann. – Érdi Tibi ha beletalál a Sierrába, ellene nem sok esélyünk lesz, de Kreicsi Bálint is nagyon ügyes és ahogy nézegettem Kóka Tamást, ő is jó időket autózik, fel kell kötnünk nekünk is az Escort kipufogóját, ha lépést akarunk tartani velük. 

    Nagyon jó és szoros versenyre számítok a Boldogkő Rallyn.“

    Makai Gergely: Horvát Rally shakedown – VLOG

    0

    Ezúttal már a Horvát Rally shakedownjáról is készített vlogot a rally világbajnokság magyar fotósa, Makai Gergely, amely a szokásos úti film mellett számos érdekes információval, egy kis padkavédelemmel és persze jó sok fényképpel szolgál a verseny előtti hivatalos tesztről.

    Ahogy a rally világbajnokság folytatására is sokat kellett várni, úgy Makai Gergely vlogjára is. Legutóbb a Svéd Rallyról jelentkezett.

    Ha igazi hard core fanok vagytok, akkor fel is iratkozhattok a YouTube csatornájára, de Geri ígérete szerint a Rallycafe.hu-n mindig elsők között nézhetitek meg a legfrissebb vlogját.

    ifj. Kiss László pályafutása egyik legnehezebb hétvégéje volt

    0

    Ifj. Kiss László abban bízott a máriapócsi rallycross szezonnyitó előtt, hogy csapatával visszatalálnak a dobogóra vezető útra, ám ezúttal sajnos nem a terveik szerint alakult a húsvéti versenyhétvége. Az Európa-bajnokság nyirádi futamán javítana a miskolci versenyző.

    A Matador Nemzetközi Rallycross Fesztivál első szabadedzése még úgy kezdődött, ahogy a csapat megtervezte, hiszen Ifj. Kiss a második legjobb időt tudta autózni. A második gyakorlásra viszont a változó körülmények között nem sikerült megtalálni az ideális beállításokat, így nem tudtak tovább gyorsulni.

    Az edzéseket követően így vegyes érzésekkel állhatott az első előfutam rajtjához a fehér Peugeot és pilótája. Ám elrontotta rajtot, aminek köszönhetően csak a hatodik legjobb időt tudta megszerezni. A második előfutamban már sikerült jó ritmusban elkapni a start pillanatát, ám ekkor a szerencse pártolt el mellőle, és egy rajtbalesetet követően a falba csapódott.

    A Speedbox Racing Team szerelői vasárnapra újra rajtra kész állapotba hozták a Peugeot 208 WRX-et, ám a kiváló csapatmunka ellenére sem alakult jobban a folytatás. Ifj. Kiss László a harmadik kvalifikáción ugyan nyerte saját futamát, de nem tudott egy tiszta kört sem autózni, így összetettben a negyedik idő lett az övé. A negyedik előfutamban pedig mindent megpróbált, hogy minél kedvezőbb pozícióban léphessen az elődöntőbe, de egy vezetői hiba miatt egy tizedik hellyel fejezte be az utolsó előfutamot.

    Vasárnap délután az elődöntők nagyon izgalmas csatákat hoztak, amiből a számos megpróbáltatás után most nem Lackónak sikerült győztesen kijönnie, így ez a pont jelentette számára a végállomást.

    Pályafutásom egyik legtöbb megpróbáltatással járó versenyén vagyok túl. Nem csak az autóban keletkeztek jelentősebb károk, hanem sikerült összeszednem egy enyhébb agyrázkódást, egy nyak és egy kézsérülést is.

    Ha nincsenek az előfutamok nehézségei, akkor talán egy kicsit magabiztosabban, bevállalósabban autóztam volna az elődöntőben és meglehetett volna a továbbjutás, de most így alakult. Látszik, hogy az elmúlt években rengeteget fejlődött a magyar mezőny és már egy kicsit sem lehet hibázni, ha a győzelem a célod.

    A remek hangulatban zajló hétfői Legendák Tornája azért kicsit javított a hangulatomon a nehéz hétvége után. Nagyszerű kezdeményezésnek tartom. Jó érzés volt ilyen remek versenyzőkkel megmérkőzni és találkozni a szurkolókkal– értékelte a hétvége eseményeit ifj. Kiss László.

    Rallycross Máriapócs
    foto: Speedbox Motorsport

     

    Bútor Robi második a shakedownon

    0

    A második legjobb időt autózta Bútor Robi és Tagai Róbert, a Horvát Rally világbajnoki futam shakdownján, az RC4-es kategóriában. 

    A magyar páros két kört ment a shakedownon a Peugeot 208 Rally4-gyel, elsőre 2:20,0-t mentek, másodikra sikerült javítaniuk 2:15,6-ra, amivel átvették a vezetést.

    Később az osztrák Alfred Kramer junior 2:15,3-as idejével három tizedet vert Bútorékra és megnyerte a shakedownt.

    A harmadik helyen az olasz Marco Oldani végzett, majd három horvát versenyző következett.

    Bútor Robira és Tagai Robira – Rob1-re és Rob2-re, ahogy ők mondják – komoly feladat vár, hiszen pályafutásuk egyik legnehezebb, ha nem a legnehezebb versenyével kell megbirkózniuk. A hírek szerint mind a ketten összeszedettek, kipihentek, úgyhogy könnyen előfordulhat, hogy a Horvát Rally lesz Bútor Robi legeredményesebb vb-futama.

    Bútor Robi
    Fotó: Makai Gergely // @world

    Korábban kétszer indult a világbajnokságon, 2004-ben a Szardínia Rallyn Citroën Saxo S1600-assal 11. lett A6-ban, 2006-ban pedig Suzuki Ignis S1600-assal vett részt a Wales Rallyn, ahol szintén A6-ban lett hatodik.

    Ha folytatódik a tendencia és minden vb-futamán öt helyezést javít, akkor vasárnap akár győzelmet is várhatunk tőle RC4-ben.

    Mi mindenesetre szurkolunk nekik. Hajrá Rob1, hajrá Rob2!

    A teljes eredménylista itt található.

     

    Rovanpera nyerte a horvát shakedownt 

    0

    A Toyota Gazoo Racing finn versenyzője, Kalle Rovanpera nyerte csütörtök délelőtt a Horvát Rally shakedown szakaszát Thierry Neuville és Ott Tanak előtt. 

    Csütörtök délelőtt egy 3,65 km hosszú szakaszon rendezték a Horvát Rally shakedownját, melyen Kalle Rovanpera 1:52,5 perces ideje lett a legjobb eredmény. 

    A vb éllovas toyotás versenyzőt csupán 1 tizeddel követte a Hyundai belga versenyzője, Thierry Neuville, és a 2019-es világbajnok, észt Ott Tanak is csak 8 tizeddel maradt el a legjobb eredménytől. 

    A negyedik időt a fordos, ír Craig Breen állította be 1,3 másodperc hátránnyal, míg a toyotás Esapekka Lappival azonos időt ért el. 

    Oliver Solberg a hatodik időt érte el pontosan 1 másodperccel követve Breent és Lappit, míg Elfyn Evansszel és Gus Greensmith-szel tizedre azonos időt futott. 

    A kilencedik helyen Pierre-Louis Loubet zárt további 1 tized másodperc hátránnyal, míg Takamoto Katsutát ugyanennyivel előzte meg, Adrien Fourmaux pedig 1 másodperccel maradat el tőle. 

    A shakedown szakaszon a leggyorsabb Rally2-es autót vezető versenyző Eric Camilli lett, aki 5 tizeddel bizonyult gyorsabbnak Nikolay Gryazinnál, míg Georg Linnamae-t további 1 tizeddel előzte meg. 

    A versenyen induló két magyar versenyző közül Bútor Róbert és Tagai Róbert a 42. időt érte el a Rally4-es Peugeot-val, míg László Zoltán és Kürti Tamás a 49. lett a Rally3-as Forddal. 

    A Horvát Rally első éles szakaszát holnap 8:33-tól rendezik, a hétvégén 20 gyorsasági vár a mezőnyre. 

    A meteorológusok előrejelzése szerint holnap eső áztathatja az amúgy is nagyon csúszós aszfaltos szakaszokat.