A Horvát Rally első szombati szakaszán Oliver Solberg balesetet szenvedett, ezért megállították, majd törölték a szakaszt, ami előtt Thierry Neuville újabb büntetést kapott.
A pénteki eső után szombat reggel ködös, saras körülmények között rajtolt az első szakasz, melyen csupán hat autó tudott célba érni, mielőtt Oliver Solberg és Elliott Edmondson balesete miatt előbb megállították, majd törölték volna.
A Hyundai Motorsport párosa a 23,76 km-es szakasz 3,9 km-nél esett le az útról, személyi sérülés nem történt, de a szakasz Thierry Neuville után nem folytatódott.
A hat célba érő versenyző közül Elfyn Evans volt a leggyorsabb Esapekka Lappit 3,8, Pierre-Louis Loubet-t pedig 5,6 másodperccel megelőzve.
Thierry Neuville-t a tegnapi40 másodperces büntetés után ma újabbal sújtották, mivel szombat reggel is elkésett, amiért plusz 1 percet írtak eredményéhez, így Kalle Rovanpera előnye 1:23,3 percre nőtt Ott Tanak előtt, míg Neuville 2:04 perces hátránnyal a negyedik.
Szombaton a pénteki naphoz hasonlóan nyolc szakaszt teljesít a mezőny.
Horvát Rally állása nyolc szakasz után 1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:15:35,5 2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +1:23,3 3 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:35,2 4 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +2:04,0 (1:40) 5 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:38,5 6 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:49,1 7 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +3:28,0 8 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +5:12,6 9 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +5:48,9
Az 55 kilométeres prológgal megkezdődött a 2022-es Tunisia Desert Challenge. A versenyen vadonatúj kamionnal indult a Kovács Miklós-Czeglédi Péter-Ács László trió, a Qualisport Racing színeiben.
Nyolc szakaszon több mint 2000 kilométer vár a mezőnyre a Tunisia Desert Challenge-en. A prológ egy 55 kilométeres bemelegítés volt Djerba környékén, de szombattól már 300 kilométer feletti távokkal kell megküzdeniük az indulóknak. A „könnyebb” nap a szerda lesz, amikor 230 kilométeres speciálszakaszt jelöltek ki a szervezők. A verseny különlegessége, hogy nincsenek összekötők, csak mért szakaszokon kell teljesítenie a mezőnynek.
A Qualisport Racing elköszönt a jól bevált Torpedótól és a télen egy vadonatúj versenykamiont építettek. Az elődhöz hasonlóan sárgára színezett csőrös Scania nevét is elárulta ma a csapat, Shark, azaz Cápa lett a harcias küllemű versenykamion.
foto: Qualisport Racing
A Djerba környéki hurokszakaszon mindenből kaptak egy kis ízelítőt a csapatok. Aszfalt, terep, homok és egy kis tengerparti száguldás is jutott az 55 kilométerre.
Kovácsék 43 perc 44 másodperc alatt teljesítették a távot, amellyel kezdetben a kategória 2. helyén álltak, csakhogy utólag kiderült, hogy az élen záró Bouwens, Wade, Booerbom alkotta Iveco-hármas kihagyott egy GPS-pontot, így időbüntetést kaptak. A Qualisport-legénység így a 15 indulót felvonultató kamionos kategóriában az élről várhatja a folytatást, a magyar egységet egy holland alakulat, a Timmermans, de Wit, Hendriks hármas követi 3 perc 14 másodperces hátránnyal..
„Hihetetlen nap volt, végre élesben is kipróbálhattuk a Cápát, amely minden tekintetben beváltotta a hozzá fűzött reményeinket” – nyilatkozta a prológ után Kovács Miklós. „Természetesen tudjuk, hogy nagyon az út elején járunk még, de az már most látszik, hogy óriási lehetőségek rejlenek ebben a versenykamionban. A mai menetet nagyon élveztük, hiszen mindannyian vártuk már, hogy végre elrajtoljunk. A tempónk rendben volt, de a szervezők ígérete nagyon is valós. Azt mondták, hogy az itinerben lesznek elrejtve meglepetések: voltak is, ráadásul nagyon kellemetlenek, de szerencsére sikerült megoldanunk a feladatot. Örülünk a remek kezdésnek, ami komoly löketet adott az egész társaságunknak, de már a folytatásra összpontosítunk.”
A motorosok közt a KTM-mel versenyző Frantz Roquesalane lett az első, talán nem meglepő, hogy neki is van Dakar tapasztalata. Az SSV kategóriában az a Rudy Verheyen-Bob Greens duó nyert, akiket 2019-ben a Hungarian Baján is láthattunk. Az autós mezőnyben pedig a Rik van de Brink – Gydo Heimans páros volt a leggyorsabb.
Bútor Robi és navigátora, Tagai Robi is szárnyalt a Horvát Rally első napján. A magyar páros bár abszolút biztonsági tempót autózott, a nyolc szakaszból hetet nyertek az RC4-ben és több mint egy perccel vezetik a kétkerék-hajtású kategóriát.
Iszonyatosan nehéz első napon van túl a Horvát Rally mezőnye. Az éjszaka leesett esőt napközben még egy égszakadás is megfejelt, a kettő között pedig a köd gondoskodott, hogy ne nagyon unatkozzanak a versenyzők.
A pályák egyes részei teljesen murvássá, sárkihordásossá változtak, nagyon könnyű volt hibázni, amit a sok elhullott autó is jól mutat, de a szerencsések, akik eljutottak a péntek esti célig, azok is adtak bőven munkát a szerelőknek.
Bútor Robi óvatos kezdést ígért, de már az első gyorsasági szakaszt 9,9 másodperc előnnyel nyerte és az RC4 élére állt a Peugeot 208 Rally4-gyel. A másodikon utolérte az előtte rajtolót, így ezen csak második időt autózott, de a kör hátralevő két szakaszán újra a leggyorsabb időt futotta, így négy gyorsasági után már 21 másodperccel vezette a kategóriát.
A második kör is esős körülmények között kezdődött, a nap végére egy kicsit talán enyhültek a körülmények, de így sem vált leányálommá a verseny.
A Bútor–Tagai kettős azonban tovább szárnyalt. Robi elmondása szerint Tagai Róbert is élete formájában volt ma, úgyhogy nem is nagyon csodálkoztunk rajta, hogy már a második kör első gyorsaságiján megduplázták az előnyüket, majd a másodikat is simán megnyerték.
A nap két leghosszabb 19,2 és 20,7 kilométeres szakaszán kilométerenként egy másodperccel voltak gyorsabbak a második helyezett osztrák Alfred Kramer juniornál.
A pénteki két utolsó gyorsaságin egy kicsit visszavettek, de ezeket is könnyedén nyerték – bár az utolsót csak hét tizeddel – és összességében 1 perc 10,5 másodperc előnnyel vezetnek a szintén Peugeot 208 Rally4-gyel versenyző Alfred Kramer junior előtt.
A harmadik, negyedik helyen két helybéli versenyző, Martin Ravenscak és Viliam Prodan állnak Ford Fiesta és Renault Clio Rally4-gyel, több mint öt perc hátránnyal Bútorék mögött.
Kalle Rovanpera számára ismeretlenek voltak a Horvát Rally pályái versenykörülmények között, ennek ellenére még az eső sem lassította és elképesztő nagy előnnyel vezet Thierry Neuville előtt.
Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen tavaly mindössze pár száz méterig jutott a Horvát Rallyn, így versenykörülmények között az idei szakaszok teljesen ismeretlenek számukra. A finn páros dolgát, ahogy mindenkiét, nehezítette délelőtt az eső, délután pedig már kevesebb eső, de még több saras felhordás.
A Toyota finn párosa mindezek ellenére szinte hiba nélkül teljesítette az első nap nyolc szakaszát, melyből délelőtt és délután is hármat-hármat tudott megnyerni, két szakaszon pedig második idővel ért célba.
Rovanpera tehát gyakorlatilag folytatta azt a szárnyalást, amit Svédországban mutatott be és szinte ellenfél nélkül autózhatott pénteken, a napot pedig 1:04 előnnyel zárta.
A második helyen Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe állnak, akik a negyedik szakaszt még 12,5 másodperc hátránnyal fejezték be Rovanpera mögött. Azonban az ötödik szakaszra már csak a negyedik helyen állva mehettek ki, miután a szervizbeérés előtt megállt a Hyundai motorja – miután ledobta a generátor ékszíjat – és nagy erőfeszítések után négy perc késéssel sikerült az autót a belga párosnak a szervizbe betolni, így negyven másodperc büntetést kaptak.
Neuville a délutáni első szakaszon azonban rögtön visszavette a második helyet Ott Tanakot és Craig Breent is visszaelőzve, majd a következő szakaszon bepárásodott a szélvédője az i20-nak, így a harmadik helyre csúsztak. A belga versenyző végül Ott Tanak és Martin Jarveoja harmadik délutáni szakaszon összeszedett defektje után ismét a második helyre lépett, és a napot ott is fejezte be, észt csapattársa előtt 19,3 másodperc előnnyel.
Az M-Sport reményeit Craig Breen tartja életben a negyedik helyen, csupán 11,9 másodperccel lemaradva a dobogóról, miután Pierre-Louis Loubet és Adrien Fourmaux még délelőtt esett ki defektek, illetve baleset miatt, míg Gus Greensmith délután három defekt miatt esett az ötödik helyről a nyolcadikra, így kérdéses a szervizbe való beérése.
Oliver Solberg az ötödik, míg Elfyn Evans miután defekttel kezdte a versenyt, majd a napot is azzal fejezte be a hatodik helyen zárta az első napot 10,6 másodperccel követve Solberget és megelőzve a hetedik Takamoto Katsutát.
Jó eséllyel holnap Loubet-hez hasonlóan visszatérhet Esapekka Lappi is a mezőnybe, miután az első szakaszon egy sziklának csúszott. Adrien Fourmaux visszatérése azonban erősen kérdéses, mivel Fordja komoly sérüléseket szenvedett.
A WRC2-ben Yohan Rossel vezet Nikolay Gryazint, valamint Eric Camillit megelőzve.
Szombaton ismét nyolc szakasz vár a versenyzőkre Horvátországban, azonban úgy tűnik, hogy a péntekinél jóval szárazabb körülmények között.
Horvát Rally állása nyolc szakasz után 1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 1:15:35,5 2 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +1:04,0 (0:40) 3 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +1:23,3 4 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:35,2 5 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:38,5 6 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:49,1 7 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +3:28,0 8 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +3:39,6 9 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +5:12,6 10 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +5:48,9
A szezonnyitó futam győzelme után az idei második magyar bajnoki versenyén, a Boldogkő Rally-n is a dobogó legfelső fokára szeretne állni a Mads Ostberg, Patrik Barth duó. A Citroën Rally Team Hungary párosát tavaly az utolsó gyorsasági szakaszon egy defekt fosztotta meg a győzelemtől, de Mads előre tekint és most sem tűzött ki kisebb célt, mintsem a futamgyőzelmet a Citroen C3 Rally2 versenyautójukkal.
„Minden a terveinknek megfelelően alakult a Salgó Rallyn – summázta a szezonnyitót Mads. – „Tökéletesen kezdtük az évadot, és ez azt jelenti, hogy ott tartunk, ahol szeretnénk. Az első futamon nagy küzdelmet vívtunk, és tényleg a határig kellett feszegetnünk, de ez az, amit szeretünk!” – emlékezett vissza a 2022-es magyar rally szezon első versenyére.
A Boldogkő Rallyval eljött az is, ami eddig még nem fordult elő, mióta Mads Ostberg a Citroen Rally Team Hungary színeiben versenyez: olyan futamon tud elindulni, ahol tavaly már versenyzett. Igaz, hogy most a tavalyi pályák egytől egyig fordított irányban lesznek…
„Másodszorra általában minden könnyebbé válik egy-egy versenyen. De most minden szakasz az ellenkező irányban lesz, amit azt jelenti, hogy újra fel kell fedeznünk gyorsaságikat. De ezt már megszoktuk, van benne rutinunk. Nagyon koncentrálunk a pályabejárásra, próbáljuk a legjobb itinert elkészíteni, hogy tökéletes tempóban versenyezhessünk.”
A norvég pilóta Zágrábból érkezik a csütörtöki tesztre, majd a páros pénteken a pályabejárással tölti a napot. A 2022-es Boldogkő Rally egy napos verseny lesz, három szakaszt kell háromszor teljesítenie a mezőnynek, hogy szombat este a világörökség részeként nyilvántartott Boldogkőváraljai Vár lábánál ünnepelhessenek a dobogósok.
„Mi mással lennék elégedett, mint a győzelemmel! – mondta Mads Ostberg a futam előtt. A magyar bajnokság még a tavalyinál is erősebb, de a csapat célja egyértelmű!”
Reméljük sokan szurkolnak majd ezen a hétvégén is a pálya szélén a Citroën Rally Team csapatának!
Négy gyorsasági szakasz után Bútor Robi és Tagai Robi állnak az élen az RC4-es kategóriában a Horvát Rallyn. A magyar páros három gyorsasági szakaszt is nyert, és összességében 21,4 másodperc előnnyel vezeti a kategóriát.
Igazi extrém körülmények fogadták a versenyzőket az idei világbajnokság harmadik futamán, a Horvát Rallyn. A pályák már önmagukban is nagyon nehezek voltak, de az éjszakai eső még jobban megnehezítette a körülményeket.
Az első szakasz rajtjára ugyan elállt az eső, de dél körül újra elkezdett zuhogni, igazi korcsolyapályává változtatva a gyorsaságikat.
Az élmezőnyből is sokat hibáztak, több kicsúszás, kiesés, defekt, karosszériabontás is volt.
Bútor Robi és Tagai Robi tegnap másodikok voltak a shakedownon, ami biztató volt az első versenynap előtt, ám némi óvatosságra intette őket, hogy most versenyezhettek először esőben a Peugeot 208 Rally4-gyel. Reggel a szervizparkban még azt ígérte Robi, hogy óvatosan kezd és felméri az erőviszonyokat.
Ez annyira jól sikerült, hogy az első 19,9 kilométeres Mali Lipovec szakaszt 9,9 másodperc előnnyel nyerték az osztrák Alfred Kramer junior előtt és az élre álltak.
Fotó: Makai Gergely // @world
A második 20,7 km-es Stojdraga gyorsaságin az osztrák visszavágott, két másodpercet vert Bútorra és 7,9 másodpercre csökkentette hátrányát.
A feltámadó esőben azonban megint Robi volt a leggyorsabb a kétkerék-hajtású mezőnyben – bár reggel azon viccelődött, hogy tíz éve ment utoljára kétkerekessel esőben, de úgy tűnik nincs nagyon berozsdásodva – és a 11 kilométeres Krasic gyorsaságin 6,6 másodperc előnnyel megszerezte második szakaszgyőzelmét, így ekkor már 14,5 másodpercre növelte előnyét az élen.
Az első kör utolsó gyorsaságija a 9,1 kilométeres Pecurkovo volt, amelyen megint Bútor autózta a legjobb időt, 6,9 másodperccel nyerve a szakaszt, így előnye az első nap felénél már 21,4 másodpercre nőtt.
A verseny nehézségére jellemző, hogy a tíz fős RC4-es mezőnyből az első három gyorsasági mindegyikén elvesztettünk egy-egy párost, így a napközbeni szervizparkba már csak hét elsőkerék-hajtású autó érkezett meg.
Délután, a második körben ugyanezek a pályák várnak a mezőnyre még egyszer.
A toyotás finn Kalle Rovanpera vezet a Horvát Rally péntek délelőtti szakaszai után a Hyundai két versenyzője, Thierry Neuville és Ott Tanak előtt.
A rally világbajnokság idei harmadik futamát rendezik a hétvégén Horvátországban, szűk és nagyon csúszós szakaszokon.
A csapadékos időjárás azonban az első napon alaposan tovább nehezítette a versenyzők dolgát, akik közül az elsőként rajtolók voltak jobb helyzetben, miután ők még viszonylag tiszta utakon vezethettek.
Ennek megfelelően az elsőként rajtoló Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen kettős négy szakaszból hármat megnyert a másodikként rajtoló és háromszor második idővel célba érő Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe kettős előtt.
A finn toyotás kettős a délelőtti szakaszok után 12,5 másodperccel előzte meg Hyundai belga párosát.
Az első két versenyzőtől már négy szakasz után is alaposan lemaradva következik Ott Tanak és Martin Jarveoja a második Hyundaijal, 34,8 másodperccel csapattársaikat követve.
Frissítve
Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe a négy szakaszt követően azonban úgy tolta be a szervizbe autóját, miután a Hyundaiban a leállítás után nem indult be a motor, amiért várhatóan 40 másodperc büntetést kapnak.
A 2019-es világbajnok észt kettős az első szakaszon még 3,2 másodperccel lassabb volt, mint az M-Sport ír párosa, Craig Breen és Paul Nagle, a második szakaszon azonban Tanak állt a harmadik helyre, amit a negyedik szakasz után 1,9 másodperc előnnyel birtokol Breen előtt.
A négy szakaszt követően úgy tűnik, hogy a továbbiakban Rovanpera és Neuville a győzelemért, míg Tanak és Breen a dobogóért fog harcolni.
Az ötödik helyen az angol Gus Greensmith és svéd Jonas Andersson áll, akik az első szakaszon egy elágazás előtti jobbos kanyarban csúsztak partoldalra, majd a továbbiakban inkább óvatosabban vezettek harmadikként rajtolva.
Az M-Sport párosát a hyundaios svéd Oliver Solberg és brit Elliott Edmondson követi 13 másodperc hátránnyal, akik mögött a toyotás japán Takamoto Katsuta és ír Aaron Johnston 21,2 másodperccel következik.
Elfyn Evans és Scott Martin az első szakaszon már defekt miatt 1 perc 20 másodpercet vesztett, majd a következő szakaszon újabb 20 másodpercet, míg a harmadikon az elsők lettek, akik szakaszt tudtak nyerni Rovanpera és Neuville előtt. A walesi-brit páros azonban a negyedik szakaszon újra defektes kerékkel ért célba, ami után azonban továbbra is csak 4,5 másodperccel követik Katsutáékat.
A nehéz körülmények három versenyzőn is kifogtak, Esapekka Lappi és Janne Ferm az első szakaszon balesetmiatt esett ki. Pierre-Louis Loubet és Vincent Landais ugyancsak befejezte a mai napot a második szakasz után, miután két gyorsasági alatt három defektet szedtek össze. Adrien Fourmaux és Alexandre Coria pedig a harmadik szakaszon szenvedett balesetet a rajt után 200 méterrel, és a páros egy kertben fejezte be a nyitó napot.
A WRC2 mezőnyében Yohan Rossel és Valentin Sarreaud mind a négy szakasz után az élen állt, és 16,6 másodperc előnnyel mehet szervizelni a brit Chris Ingram-Craig Drew kettős előtt. A kategória harmadik helyén Nikolay Gryazin és Konstantin Aleksandrov áll 29,7 másodperc hátránnyal.
A Horvát Rallyn a délutáni négy szakaszra további, heves esőt jeleznek a meteorológusok.
Horvát Rally állása négy szakasz után 1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 37:20,6 2 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +12,5 3 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +47,3 4 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +49,2 5 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +1:23,2 6 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +1:36,2 7 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:57,4 8 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +2:01,9 9 #21 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +2:58,3 10 #29 Chris Ingram / Craig Drew (GBR) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open/Junior) +3:14,9 11 #23 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +3:28,0 12 #20 Stéphane Lefebvre / Andy Malfoy (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2 Open) +3:32,8 13 #24 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2 Open) +3:42,9 14 #22 Eric Camilli / Thibault de la Haye (FRA) Citroen C3 Rally (WRC2 Open) +3:44,0 15 #27 Jari Huttunen / Mikko Lukka (FIN) Ford Fiesta Rally2 (WRC2 Open) +4:01,7
Mindössze kétszáz méterig jutott Adrian Fourmaux a Horvát Rally harmadik szakaszán, ahol egy jobbos kanyarban megcsúszott és egy ház kertjében landolt a Ford Puma Rally1-gyel. A fiatal francia tavaly a horvát vb-futamon robbant be az élmezőnybe, azonban az idei éve katasztrofálisan alakul, a Monte-Carlo és a Svéd Rallyn is kiesett, a Horvát Rallyn, pedig már az első nap bajba került.
Az M-Sport francia versenyzője, Adrien Fourmaux a 2022-es Rally Világbajnoki szezon legnagyobb esését mutatta be a Monte-Carlo Rallyn, majd Svédországban a Ford Puma Rally1 műszaki hibája miatt kényszerült kiállni.
A WRC szezon két hónapos szünetét követően azonban a fiatal francia versenyző azon a Horvát Rallyn szerette volna megszerezni első pontjait, ahol tavaly először vezethetett WRC-t.
Az aszfaltos verseny nyitó napjára azonban eső, és köd érkezett, ami az első szakaszon a toyotás finn, Esapekka Lappi baleset, majd az M-Sportos francia, Pierre-Louis Loubet két szakaszon szerzett három defektjemiatti kieséshez vezetett.
Adrien Fourmaux pedig bár a hatodik helyen állt két szakaszt követően, a harmadikon azonban csupán 200 méterig jutott, majd lecsúszott az útról és nagy esést követően egy kertben állt meg.
A versenyt a finn toyotás Kalle Rovanpera vezeti a Hyundai belga versenyzője, Thierry Neuville előtt, míg a harmadik helyen az észt Ott Tanak áll szintén Hyundaijal.
A verseny délelőtti történéseiről a negyedik szakaszt követően írunk.
A Horvát Rally első napján összesen nyolc szakasz vár a mezőnyre, melyeket további is eső tehet igen csúszóssá.
Pierre-Louis Loubet vélhetően sokkal jobb kezdésre számított az M-Sport csapatával, mint, hogy három defektet szedjen össze két szakasz alatt a Horvát Rallyn.
Pierre-Louis Loubet arra készült a Horvát Rally előtt, hogy egy jó eredménnyel feledteti tavaly szezonját a Hyundaijal, amikor csupán egyszer tudott pontszerzőként célba érni.
A 2019-es WRC2-es világbajnok 2020-tól versenyzett a Hyundai csapatával, melytől a tavalyi rossz szezon után elköszönt és az idei évben az M-Sporttal versenyez hét WRC futamon.
A fiatal francia versenyző – és mindenki más – dolgát alaposan megnehezítette a Horvát Rally első napjára érkező eső, mely az amúgy is nagyon csúszós pályákat jégpályává változtatta.
Ennek ellenére a WRC élmezőnye sorra vágta le a kanyarokat, és vélhetően ez okozta Pierre-Louis Loubet problémáját is, aki az első szakaszon két defekttel ért célba.
A fordos versenyző azonban ekkor még folytatni tudta a versenyt, miután felhasználta mindkét pótgumiját.
Loubet azonban a második szakaszon újabb defektet szedett össze, ami viszont végleg a kiesését okozta a pénteki napra.
A nyitó szakaszon Esapekka lappi volt az első kieső.
A verseny első két szakasza után a finn toyotás Kalle Rovanpera vezet a Hyundai belga és észt versenyzője, Thierry Neuville és Ott Tanak előtt.
A Horvát Rally délelőtti történéseit később foglaljuk össze, az élő eredményeket itt lehet megtekinteni.
Velenczei Ádám elmúlt szezonjára rányomta a bélyegét a tavalyi Boldogkő Rally utolsó gyorsaságiján a bukás… A szécsényi pilóta már túl van ezen, mutatja ezt a szezonnyitón megszerzett dobogós helyezés is. A tempós, boldogkői pályákat kedveli Ádám, megpróbálnak a legpontosabb itinerből menni és ezen a futamon is a dobogót célozzák meg Vánsza Zsolt navigátorával és a ToppCars Rally Team által felkészített SKODA Fabia Rally2 versenyautójukkal – áll a csapat közleményében.
„Tavaly estem egy nagyot ezen a futamon. Most fordítva fogunk majd menni és igazából már nincs bennem az esés, eltelt már egy év. Nem hiszem, hogy ez gondot fog jelenteni.” – nyugtatja meg szurkolóit Velenczei Ádám, aki valóban jól kezdte a 2022‐es szezont, hiszen újdonsült navigátorával, Vánsza Zsolttal egyből a dobogó harmadik fokán fejezték be a szezonnyitó Salgó Rally‐t.
„Az elmúlt évben nem éreztem azt, amit most: vannak még tartalékjaink! Ha ezeket még ki tudjuk autózni, az meg fogja hozni a sikert. Az autónk talán picit jobb a tavalyinál, a gátlók terén érzek még javulást. A ToppCars Rally Team mindenben készségesen segít, van egy jó alapbeállításunk, azon finomítottunk még egy kicsit.” – mondta Ádám a Boldogkő Rally előtti teszt végén. „Több, mint egy hónapja nem ültem a versenyautóban, jó volt újra visszarázódni.”
Fotó: Csatlós Norbi // Topp cars
A bajnokság második futama gyors pályákkal várja a mezőnyt. „Nagyon tempósak ezek a pályák, nagy lesz az átlagsebesség, főleg talán a hernádvécsei szakaszon. Szeretjük ezeket a gyorsaságikat! Tavaly fordítva volt mind a három szakasz, ebben az irányban régen volt már, talán emiatt kicsit újdonság lesz mindenkinek. Próbálunk pontos itinert írni, jól felkészülni és a célunk az, hogy ott legyünk most is a dobogón. A többi majd adja magát…”
Változékony időt jósolnak a meteorológusok a szombati napra, amikor a verseny mind a kilenc szakaszát teljesíti a mezőny. „Legutóbb is változékony volt az időjárás, de bízom benne, hogy idén talán nem fogják megnehezíteni a gumiválasztást a záporok.”
A hazai szurkolóknak talán a legközelebb eső, horvátországi világbajnoki futammal egy időben megrendezett verseny programjában pénteken a pályabejárások után szombaton kell élesben bizonyítania a párosoknak. „Reméljük, hogy sok néző lesz, bár szívünk szerint mi is kimentünk volna a horvát WRC futamra megnézni a vb-mezőnyt…”