back to top
2024. november 25. 08:29
Kezdőlap Blog Oldal 1089

Feofanov kipróbálja a Rally3-as Fordot

0

Dmitry Feofanov, az ERC2 kategória tavalyi második helyezettje idén kipróbálja az M-Sport Rally3-as autóját, melyen akár az ERC3-ban is indulhat. 

Az ERC3 kategória az idei Eb szezontól csak a Rally3-as Forddal indulók számára érhetőe el, és itt készül indulni Dmitry Feofanov is, aki tavaly az ERC2 kategóriában zárt a második helyen.

A 2022-es és főként az Eb-re vonatkozó terveim még nem biztosak, de március előtt minden kérdés el fog dőlni. – mondta az orosz versenyző az ERC hivatalos oldalának. – Idén kipróbálom a Rally3-as Fordot, mellyel most volt egy tesztem Lappföldön. Az autó jó és könnyen kezelhető, és tervben van vele az ERC-n való indulás is, ha az Eb-n indulok ebben az esztendőben.”

Feofanov ezen a hétvégén elindul a lett Sarma Rallyn a Rally3-as autóval és Normunds Kokins navigátorral.

A 40 éves orosz versenyző 2019-ben indult első Eb futamán és eddig használt Mitsubishi Lancer Evo X-es autóját tavaly cserélte Rally2-es Kittel szerelt Suzuki Swift R4-re. Feofanov tavaly teljes szezont ment az ERC2-ben és a lett Liepaja Rallyn az első, a Lengyel Rallyn, a Rally Hungary-n a második, az Azori-szigeteken, a Fafe Rallyn, és a Kanári-szigeteken a kategória harmadik helyén zárt.

Az ERC2 tavalyi bajnoka a sapynol Javier Pardo Siota, harmadik helyezettje pedig a lengyel Dariusz Polonski volt.

Motorost és szamarat is kerül Ken Block

0

Komoly küldetésre vállalkozott a gymkhana videóiról ismert amerikai sztár, Ken Block, aki a Tuthill Porsche csapatával a Kelet-Afrikai Szafari Rallyn állt rajthoz, egy igazi időutazásra. 

A nyitóképen még a dán Vicki Lund, Monster Girl pózol a Tuthill Porsche mellett, amiből akár azt a következtetést is levonhatnák, hogy Ken Block egy újabb bohóckodásra adta a fejét – persze az ő bohóckodásait mindig szívesen nézzük –, de nem! 

A gymkhana sztár igazi rally rajongó és bármikor szíves ül rallyautóba. Ezúttal a Kelet-Afrikai Szafari Rallyra nevezett be, amelyet idén tizedik alkalommal rendeznek meg, kizárólag historic autók számára. A verseny a régi, klasszikus Szafari Rally mintáját követi, iszonyat hosszú távval és lezáratlan utakkal. 

„Egy vicces tény a versenyről: a teljes amerikai rallybajnokság (kilenc futam) összesen 1640 versenykilométert tesz ki. A Kelet-Afrikai Szafari Rally teljes versenykilométere (nyolc nap alatt) 1823 kilométer. Ez az egyetlen verseny több mint 100 kilométerrel hosszabb, mint a teljes amerikai bajnokság!!! Csodálatos!“ – írta Ken Block a közösségi média oldalain. 

A verseny közben is sokat posztolt, legutóbb egy csokorba szedte, mi mindent kell Afrikában verseny közben kikerülni:

„Ez a rally nem hasonlít semmi máshoz. Lezáratlan utakon versenyzünk, tehát mindent kerülnünk kell: zebrákat, zsiráfokat, kutyákat, a gyalogosokat, a motorkerékpárokat, sőt még a szembejövő forgalmat is. 

Ráadásul magával Kenya durva és unszimpatikus útjaival is meg kell küzdenünk! Az elmúlt két nap, amikor a Kelet-Afrikai Szafari Rallyn versenyeztünk, felejthetetlen volt. Köszönjük a Tuthill Porsche-nak, hogy megépítette ezt a hihetetlen rally gépet.“

Block egyébként nem is teljesít rosszul a versenyen, hiszen nyert szakaszt és három nap után az ötödik helyen áll. 

A versenyt egyébként a kenyai Baldev Chager vezeti, a svéd Patrik Sandell előtt. Blockhoz hasonlóan mindketten Porschéval indulnak. Két Datsun követi őket, a korábbi rally vb-futamgyőztes Ian Duncan és Piers Daykin. 

Block egyébként megelőzi a Magyarországon is jól ismert Kris Rosenbergert is. 

Igazi hardcore rally fanoknak íme a Kelet-Afrikai Szafari Rally első napjáról egy jó kis videó:

Al-Attiyah magabiztosan nyert riválisai drámái után

0

A Katar Rally győzelmét végül Nasser Al-Attiyah nagy előnnyel szerezte meg, miután Mads Østberg és Abdulaziz Al-Kuwari is kiesett, míg Kris Meeke autójának felfüggesztése megsérült.

A Katar Rally utolsó három szakasza komoly drámákat tartogatott, ami után Nasser Al Attiyah 4 és fél percnél is nagyobb előnnyel tudott nyerni, így továbbra is veretlen a MERC bajnokságban.

Mads Østberg a második helyen állva az utolsó előtti szakasz előtt volt kénytelen kiállni, miután Skodájában az 10. szakaszon megsérült a hűtő.

A norvég versenyző csapattársa, Kris Meeke a tegnapi borulás után ma Skodájának felfüggesztése sérült komolyan a szombati második kör első szakaszán, ami miatt 3 és fél percet vesztett.

Ugyancsak kiállni kényszerült a Skodás Abdulaziz Al-Kuwari, akinek autójában a váltó omlott el a szervizelés után, ahol nem cseréltek váltót.

A második helyet így Abdullah Al-Rawahi szerezte meg 4:38,4 perc hátránnyal, míg Meeke további másfél perc hátránnyal lett harmadik.

A MERC mezőnyben mindössze kilencen tudtak célba érni.

A Katar Rally nem hivatalos végeredménye, MERC mezőny
1. #1 Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel (QAT / FRA) VW Polo GTI R5 1:44:44,5
2. #5 Abdullah Al-Rawahi / Ata Al-Hmoud (OMA / JOR) Skoda Fabia Rally2 evo +4:38,4 (1:00)
3. #2 Kris Meeke / Chris Patterson (GBR / IRL) Skoda Fabia Rally2 evo +6:07,0
4. #7 Mshari Al-Thefiri / Nasser Al-Kuwari (KUW / QAT) Mitsubishi Lancer Evo X +23:34,8
5. #15 Zakarya Al-Amri / Mohammed Al-Amri (OMA) Subaru Impreza +35:31,3 (2:20)
6. #12 Issa Abu Jamous / Emad Juma’a (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +44:05,7
7. #11 Ihab Al-Shorafa / Yousef Juma (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +45:08,8
8. #14 Mohammed Al-Attiyah / Savvas Laos (QAT / CYP) Mitsubishi Lancer Evo X +48:03,8 (0:10)
9. #16 Edith Weiss / Serena Mattivi (GER / ITA) Mitsubishi Lancer Evo X +49:48,4 (2:00)
#3 Mads Østberg / Ilka Minor (NOR / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett
#4 Abdulaziz Al-Kuwari / Dale Moscatt (QAT / AUS) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett
#9 Khalid Mohammad Al-Suwaidi / Hugo Magalhaes (QAT / POR) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett
#6 Nasser Khalifa Al-Attiyah / Ziad Chehab (QAT / LBN) Ford Fiesta R5 kiesett
#10 Hamed Al-Wahaibi / Tony Sircombe (OMA / NZL) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett

További eredmények

Ingram szakít navigátorával

0

Chris Ingram és Ross Whittock, emlékezetes módon, a 2019-es Rally Hungary-n szerezték meg az Európa-bajnoki címét, és azóta is közösen dolgoztak a pályafutásuk építésén, most azonban külön utakra lépnek.

Chris Ingram és Ross Whittock közel öt éve versenyeztek együtt, 2017 óta 29 versenyen indultak, az első évben az ERC3 és az ERC U27 junior, 2019-ben az ERC bajnoki címet nyerték meg.

A 2017-es szezon második felében választottam Rosst navigátoromnak, és segítségével nyertem meg az ERC junior bajnoki címét az Opel csapatában – írta közleményében Chris Ingram. – Azóta sok dolgot elértünk az Eb-n és vb-n a Toksport csapatában, de eljött az ideje a válásnak. Sok szerencsét kívánok Rossnak és köszönöm az ő és családja támogatását.”

A szakítás a karrierem egy sikeres fejezetének végét jelenti, a döntés azonban mindkettőnknek segít majd a sportban – írta Ross Whittock. – Szeretnék köszönetet mondani Chrisnek a partnerségért és közös sikerekért, minden jót kívánok neki a jövőben. Számomra új fejezet kezdődik, melyet izgatottan várok.”

Ingram egyelőre új navigátorát nem jelentette be, legközelebb március 18-19. között az Egyesült Királyságban fog versenyezni.

A brit páros a Montén a WRC2 junior mezőny negyedik helyét szerezte meg a cseh Erik Cais, az orosz Nikolay Gryazin és a luxemburgi Grégoire Munster mögött. A WRC2 mezőnyében a hetedik helyen zártak. Svédországban nem terveztek indulni.

Al-Attiyah már az élen Katarban

0

Nasser Al-Attiyah vette át a vezetést a Katar Rally második napjának első köre után, miután jobb rajthelyének is köszönhetően jóval gyorsabb tudott lenni, mint Mads Østberg. Kris Meeke a tegnapi borulás után már harmadik.

A Katar Rally első napja után Mads Østberg 12,2 másodperc előnnyel vezetett Nasser Al-Attiyah előtt, így a norvég versenyzőnek kell szombaton takarítania a murvás, sivatagi pályákat.

A 2021-es magyar bajnokság harmadik és a WRC2 második helyezettje még képes volt megnyerni a szombati első szakaszt, így előnyét 16,9 másodpercre növelve, azonban a folytatásban nagyon sok időt vesztett, míg Nasser Al-Attiyah mindkét szakaszt nyerte.

Ennek megfelelően a katari versenyző át is vette Østbergtől a vezetést az első szombati kör után 9,6 másodperc előnnyel.

Kris Meeke tegnap az élen állva borult fel és vesztett másfél percet, amivel vissza esett az ötödik helyre, azonban a szombati három szakasz után jó rajthelyét kihasználva a harmadik helyig lépett előre 1:34,8 perc hátránnyal és 13,9 másodperccel megelőzve Abdulaziz Al-Kuwarit.

Khalid Mohammad Al-Suwaidi a negyedik helyen állva várhatta a verseny második napját, azonban a nyolcadik szakaszon megsérült a felfüggesztése és kiállni kényszerült.

A folytatásban újra teljesíti a mezőny a mai szakaszokat.

A Katar Rally állása 9 szakasz után, MERC mezőny
1. #1 Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel (QAT / FRA) VW Polo GTI R5 1:15:23,5
2. #3 Mads Østberg / Ilka Minor (NOR / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +9,6
3. #2 Kris Meeke / Chris Patterson (GBR / IRL) Skoda Fabia Rally2 evo +1:34,8
4. #4 Abdulaziz Al-Kuwari / Dale Moscatt (QAT / AUS) Skoda Fabia Rally2 evo +1:48,7
5. #5 Abdullah Al-Rawahi / Ata Al-Hmoud (OMA / JOR) Skoda Fabia Rally2 evo +2:56,0
6. #7 Mshari Al-Thefiri / Nasser Al-Kuwari (KUW / QAT) Mitsubishi Lancer Evo X +15:02,1
7. #15 Zakarya Al-Amri / Mohammed Al-Amri (OMA) Subaru Impreza +24:56,6 (1:20)
8. #11 Ihab Al-Shorafa / Yousef Juma (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +29:24,3
9. #12 Issa Abu Jamous / Emad Juma’a (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +33:18,3
10. #14 Mohammed Al-Attiyah / Savvas Laos (QAT / CYP) Mitsubishi Lancer Evo X +35:06,6
11. #16 Edith Weiss / Serena Mattivi (GER / ITA) Mitsubishi Lancer Evo X +36:33,7 (2:00)
#9 Khalid Mohammad Al-Suwaidi / Hugo Magalhaes (QAT / POR) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett
#6 Nasser Khalifa Al-Attiyah / Ziad Chehab (QAT / LBN) Ford Fiesta R5 kiesett
#10 Hamed Al-Wahaibi / Tony Sircombe (OMA / NZL) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett

További eredmények

Négy magyar páros indul a historic Eb-n

0

Érdemes lesz idén figyelni a historic Eb-t, mert négy magyar párosnak is szurkolhatunk, méghozzá nem is akármilyen autókkal. Mekler László Lancia 037-essel, ifj Érdi Tibor Ford Sierrával, Magoss Péter Subaru Legacyval, míg Fehérvári Csaba Mitsubishi Galanttal vág neki a kontinens bajnokságnak. 

Igen izgalmasan alakul a covid után végre feltámadni látszó historic rally Európa-bajnokság. A kilenc meghirdetett futam – köztük a Mecsek Rally is – mindegyik úgy tűnik, hogy megrendezhető. 

De nem csak ezért lesz érdekes magyar szempontból, hanem mert négy párosunk is indul az Eb-n. 

Mekler László és Meklerné Mikó Edit lassan egy évtizede állandó résztvevői a historic Eb-nek, de míg korábban a már legendássá vált Alfa Romeo 1750 GTAm-mel versenyeztek, idén egy újabb csodát, egy Lancia 037-est húztak elő, amelyet már évek óta építenek. 

Mekler a lelkemre kötötte, hogy egy dolgot tisztázzunk, legalább ezer olyan ember van, aki nála jobban tudná vezetni ezt a szörnyeteget, és hogy az egyetlen célja, hogy célba érjen a versenyeken. Ugyanakkor azért azt is tudjuk róla, hogy igen nagy becsben tartja a 037-est, aminek már a lábra állítása is elismerésre méltó. 

Új lesz idén a historic mezőnyben ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán, Francois Delecour egykori Sierrájával, amelyet Tibi már korábban egy videóban mutatott be. 

Magoss Péter és Bán Viktor nem ismeretlen a historic Eb-n, ahol a szezonnyitóra a Subaru Legacy 4wd Turbóval neveztek, de mivel nagyon erős a kategóriájuk, és a bajnoki címre állításuk szerint nincs sok esélyük, előfordulhat, hogy év közben előhúzzák az Alfa Romeo 1750 GTAm-et, és azzal is indulnak pár versenyen. 

Idén szeretné megvetni a lábát a historic Eb-n Fehérvári Csaba és Aczél András, akik a tavalyi Orfű Rallyn már bemutatott Mitsubishi Galant VR-4-gyel szeretnének pár futamon indulni. 

Míg az előbbi három páros már a szezonnyitó Costa Brava Rallyn is ott lesz, Fehérváriék a második, Vltava Rallyn kezdik az idényt. 

A 4-es kategória nemzetközi mezőnye

Mind a négy magyar páros a 4-es – vagy más nevén E – korcsoportban indul, ahol az FIA hivatalos honlapja szerint várhatóan a legtöbb nevező lesz. 

Ellenfelük lesz többek között a 2019-es 4-es kategória bajnok páros, „Lucky” és Fabrizia Pons, akik egy Lancia Delta HF Integrale 16V-vel állnak rajthoz. Hozzájuk csatlakozik a a korábbi francia rallybajnok Jean-Francois Mourgues egy BMW E30 M3-mal.  

A korábbi 2-es kategória Európa-bajnok, Anders és Ingrid Johnsen páros a Porschét Érdiékhez hasonlóan egy Ford Sierra RS Cosworth 4×4-esre cseréli. De a másik egykori porschés, svéd Mats Myrsell és Esko Juntila is Ford Sierra RS Cosworth 4×4-essel áll rajthoz. 

A 2018-as 4-es kategória bajnokai, Valter Jensen és Erik Pedersen valamint Gabriele Noberasco és Michele Ferrara is  BMW M3-mal nevezett.  

Antonio Sainz (Carlos Sainz testvére) és David De La Puente a Subaru Legacy Turbóval állnak rajthoz. Meklerék mellett pedig Edoardo Valente és Jeanne Françoise Revenu is Lancia 037-essel lesz látható, míg német Jürgen Geist és Ramona Kees Opel Manta 400-assal térnek vissza az Eb-re.

A kategória újoncai lesznek: Michel Ducreux és Romina Formica, a francia-svájci páros egy BMW E30 M3-mal, a finn Ari Kirvesmaki, szintén egy BMW E30 M3-mal valamint a spanyol Antonio Dezcallar egy Toyota Celica GT Four S165-össel. 

3-as kategória

A 3-as kategóriában Siegfried és Renate Mayr indulnak a legendás Volvo 244-esükkel, míg Michael Putz és Elisabeth Trimmer a 2021-es Rally Elba Storicón debütált Porsche 911SC-t viszik újra harcba. 

De a Ford Escortok sem maradnak el az andorrai Ferran Font, a spanyol Alex Sabater és a brit Tim Metcalfe is ilyen autóval versenyeznek. 

2-es kategória

A 2. kategóriába eddig a 2019-es Ypres Historic Rally győztese, Carlo Mylle nevezett, aki egy Porsche Carrera RSR-rel áll rajthoz. Az ő ellenfelük lesz a monacói Silvio Perlino és Serena Giuliano páros egy Ford Escort RS 1600-assal.

1-es kategória

Az 1-es kategóriába eddig 4 nevezés érkezett, a regnáló bajnok Antonio Parisi és Giuseppe D’Angelo szeretné megvédi címét a Porsche 911S-sel. Ebben szeretnék őket megakadályozni a Rododendri Historic Rally csapattársaik, Carlo Fiorito és Marina Bertonasco BMW 2002 Ti-vel illetve Ernie és Karen Graham a Ford Escort Twin Cammel valamint James Potter, aki a Ford Escortot egy Ford Cortina GT-re cserélte. 

A historic rally Eb-szezon március 17–20-a között kezdődik a Costa Brava Rallyn. 

Historic rally Európa-bajnokság 2022-es versenynaptára

március 17–20. Costa Brava Rally (Spanyolország)
május 6–8. Historic Vltava Rally (Csehország)
június 2–4. Chablais Rally (Svájc)
június 23–25. Mecsek Rally (Magyarország)
július 14–16. Weiz Rally (Ausztria)
augusztus 11–13. Lahti Rally (Finnország)
szeptember 1–3. Asturias Rally (Spanyolország)
szeptember 22–24. Elba Rally Stroico (Olaszország)
október 13–15. Sanremo Historic Rally (Olaszország)

Durván edz Carlos Sainz az Extreme E-re – Videó

0

Sébastien Loeb és Nasser Al-Attiyah mellett Carlos Sainz is marad az Extreme E mezőnyében, miután nem változtatta meg csapatának felállását.

Közülük a katari lesz egyedül „újonc” idén, aki pont egy másik neves Dakar induló, Mattias Ekström helyét foglalta el az Abt Cupránál.

Ami Sainzékat illeti, tavaly hatodikok lettek a bajnokságban, szezon közben pedig egy dobogót értek el, Grönlandon.

„Hihetetlen, milyen gyorsan repül az idő, mert mintha tegnap lett volna, hogy belekezdtünk ebbe az őrült kalandba, ami körberepített minket a világon egy különleges üzenettel. kezdte Sainz. – Az ACCIONA SAINZ XE Team minden tagja, beleértve magamat és Laiát is, nagyon várjuk az új szezont, és mindenért meg akarunk küzdeni.”

Míg a rally világbajnokot talán nem kell bemutatni, csapattársa Laia Sanz kiléte némi felvilágosításra szorul. A spanyol hölgy számtalan motocross és enduro világbajnoki címet szerzett az elmúlt húsz év női mezőnyében, és eddig minden Dakarját befejezte 2011 óta. Négy keréken pedig tavaly kezdett, ugyanebben a csapatban.

„Más lesz ez az év, mert nem kell mindent a semmiből kezdenünk. Már van tapasztalatunk az Odyssey 21-gyel, és már jó pár kilométert levezettem négy keréken – mondta Sanz. – Így jobban tudom majd segíteni a csapatot.

Már 2021 végén sikerült megtennem egy lépést a teljesítményemmel, ez ígéretes a jövőre nézve. Télen teljesítettem az első Dakaromat autóval, ez segíteni fog az Extreme E-ben is.

Ugyan még nincs annyi tapasztalatom a kerék-kerék elleni csatákban, de lassan megszokom őket. Meg vagyok győződve róla, hogy jobban zárunk idén, mint tavaly.”

Sainz csapata lesz a második, akik két – a csapat nemzetével megegyező – pilótát választottak, rajtuk kívül a Chip Ganassi tett még így. Rosberg alakulatánál pedig két svéd pilóta lesz.

 

Az M-Sport ennyit vár Loebtől

0

További négy versenyen szeretné látni az M-Sport színeiben idén Sébastien Loeböt Malcolm Wilson, hogy a Monte-Carlo Rallyn elkezdett sorozatot tovább folytassák.  

Négy versenyt vettünk még célba – mondta Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója a WRC hivatalos oldalának. – Jelenleg ezen dolgozunk. Svédországban eleve nem számítottunk Sebre, míg Horvátországot ő mondta, hogy kihagyja. Most megnézzük, hogy milyen versenyek jöhetnek még szóba, szeretnénk minél előbb a csapatban látni újra őt és Isabelle Galmichét.”

Loeb idén nyolcadszor tudta megnyerni a Monte-Carlo Rallyt, ráadásul olyan lazán, hogy semmit sem állított a Ford Puma Rally1-en, így az M-Sport 2018 után tudott újra vb-futamot nyerni.

Amit Sébastien Loeb csinált a Montén, az elképesztő. Egy évet kihagyott a WRC-ben, majd szinte úgy esett be a Dakarról, alig tesztelt a Ford Pumával és Isabelle-lel még egyszer sem versenyzett vb-szinten.”

Loeb tehát Svédországot és Horvátországot kihagyja, de a Portugál Rallyn 2007 és 2008 után ismét megcélozhatja a győzelmet.

A kilencszeres rally világbajnok idén a Dakaron Nasser Al-Attiyah mögött a második helyen zárt, majd jött a Monte, februárban pedig a Bajnokok Tornája, melynek egyéni küzdelmeit megnyerte Sebastian Vettel előtt. A francia legenda az idén folytatja az Extreme E szereplést is, valamint indul a tereprally vb (W2RC) szezonjában is a Prodrive versenyzőjeként.

Az M-Sport Svédországban Craig Breent, Gus Greensmith-t, Adrien Fourmaux-t és Lorenzo Bertellit indítja a Ford Puma Rally1 volánjánál.

Hansen: Ez még annál is jobb lesz, mint ahogy azt az emberek el tudják képzelni

0

A Hansen Motorsport bejelentette, hogy több évre elkötelezi magát az FIA rallycross világbajnokság mellett, és elektromos versenyautót épített a Peugeot 208-asból. A WRX 2022-ben lép az elektromos korszakba.

A svéd Hansen Motorsport a rallycross történetének egyik legsikeresebb csapata. Azóta vannak a szakág élvonalában, hogy az alapító és a mai napig a csapat élén álló Kenneth Hansen 1989-ben megszerezte az első Európa-bajnoki címét. Amelyet aztán újabb 13 követett, és ezzel legendává vált az idősebb Hansen.

A versenyzést Kenneth Hansen két fia, Timmy és Kevin folytatja, a sikereiket pedig bizonyítja, hogy három csapat-világbajnoki címet szereztek. Tavaly Timmy Hansen drámai küzdelemben maradt alul Johan Kristofferssonnal szemben, így nem tudta megszerezni második egyéni vb címét.

Ebben a szezonban ismét a Peugeot 208-on alapuló versenyautóval folytatják a WRX-et, ám a karosszériaelemek alatt gyökeres változás történt. Az osztrák Kreisel Electric homologizált hajtásláncát építették az autóba. A hajtás 500 kW (680 Le) teljesítményű és 800 Nm nyomatékra képes. Ezzel továbbra is 1,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra az autó, és természetesen mind a négy kerék hajtott. Úgy tűnik, „csak” a motorhangot veszítjük majd el a váltással.

Hansen WRX
foto: Rallycross Promoter GmbH / Red Bull Content Pool

Nyer viszont a környezet, a Hansen Motorsport tavaly csatlakozott az Egyesült Nemzetek Sports For Climate Action Framework keretrendszeréhez, és lett az első csapat a rallycrossban, amely megszerezte az FIA háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációját.

„Ez egy hatalmas befektetés, amellyel az FIA rallycross világbajnokságában, több évre tervezünk. Ez a legnagyobb dolog, amit valaha is tettünk. Kicsit úgy érzem magam, mint amikor az összkerékhajtású rallycrosshoz csatlakoztam 1993-ban. Akkor sem ismertünk sok dolgot, és most az elektromos hajtásra váltással is sok mindent kell megtanulnunk.

Nagyon üdítő valami ilyen új dologra koncentrálni, néhány olyan emberrel, akikkel évek óta együtt dolgozunk, és néhány új kolléga is inspirál minket. A World Rallycross élén álló pilóták a világ legjobbjai közé tartoznak, és az hogy Susann és az én fiaim, Timmy és Kevin is ebbe a csoportba tartoznak, az nagyon különleges” – mondta Kenneth Hansen.

„2018 óta beszélünk az elektromos rallycrossról a világbajnokságban, és végre megtörténik. Ez egy csodálatos csomag a rallycross számára technikai oldalról az FIA-tól és a promótertől – azt hiszem, ez még annál is jobb lesz, mint ahogy azt az emberek el tudják képzelni” – tette hozzá Kevin Hansen.

Hansen WRX
foto: Rallycross Promoter GmbH / Red Bull Content Pool

Családunk természete, hogy olyan megoldásokat keresünk, amelyek a lehető legversenyképesebbek lehetnek, különösen a rallycrossban. Mindannyian rendkívül motiváltak vagyunk 2022-re. Ez egy nagy lépés egy új irányba, amiért nagyon boldog vagyok, hogy részese lehetek annak, hogy rendkívül gyors autókkal versenyezhetek nagyszerű pályákon a világ legjobb pilótái és csapatai ellen” – mondta Timmy Hansen.

Hansenék bejelentésével tovább formálódott a WRX mezőnye. A bajnokság július elején kezdődik Svédországban, ahol a két Hansen-Peugeot mellett a Kristoffersson motorsport három Volkswagenje már biztosan ott lesz.

Østberg nyerte a Katar Rally első napját

0

Mads Østberg vezet a Katar Rally első napja után Nasser Al-Attiyah és Abdulaziz Al-Kuwari előtt, Kris Meeke az ötödik.

A Katar Rally első napján Kris Meeke két szakaszgyőzelemmel kezdett, azonban a harmadik szakaszon felborult és másfél percet vesztett, így Mads Østberg állt az élre.

A norvég versenyző a folytatásban sorra nyerte a szakaszokat és a napot végül négy részsikerrel, valamint 12,2 másodperc előnnyel zárta az élen, a MERC szezonnyitó, Omán Rallyt nyerő Nasser Al-Attiyah előtt.

Al-Attiyah holnap akár le is dolgozhatja hátrányát, miután ma takarítania kellett.

A harmadik helyen Abdulaziz Al-Kuwari áll, a kétszeres katari bajnok hátránya már egy percnél is több, azonban honfitársát, Khalid Mohammad Al-Suwaidit 9,2, Kris Meeke-et pedig 16,8 másodperccel előzi meg.

Szombaton újabb hat szakasszal folytatódik a verseny.

A Katar Rally állása 6 szakasz után, MERC mezőny
1. (SS5 1.) #3 Mads Østberg / Ilka Minor (NOR / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo 46:08,5
2. (2.) #1 Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel (QAT / FRA) VW Polo GTI R5 +12,2
3. (3.) #4 Abdulaziz Al-Kuwari / Dale Moscatt (QAT / AUS) Skoda Fabia Rally2 evo +1:06,1
4. (4.) #9 Khalid Mohammad Al-Suwaidi / Hugo Magalhaes (QAT / POR) Skoda Fabia Rally2 evo +1:17,3
5. (5.) #2 Kris Meeke / Chris Patterson (GBR / IRL) Skoda Fabia Rally2 evo +1:22,9
6. (6.) #5 Abdullah Al-Rawahi / Ata Al-Hmoud (OMA / JOR) Skoda Fabia Rally2 evo +2:10,9
7. (7.) #7 Mshari Al-Thefiri / Nasser Al-Kuwari (KUW / QAT) Mitsubishi Lancer Evo X +7:56,5
8. (8.) #15 Zakarya Al-Amri / Mohammed Al-Amri (OMA) Subaru Impreza +12:49,8
9. (9.) #11 Ihab Al-Shorafa / Yousef Juma (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +17:18,5
10. (10.) #12 Issa Abu Jamous / Emad Juma’a (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +19:47,6
11. (11.) #14 Mohammed Al-Attiyah / Savvas Laos (QAT / CYP) Mitsubishi Lancer Evo X +22:23,3
12. (12.) #16 Edith Weiss / Serena Mattivi (GER / ITA) Mitsubishi Lancer Evo X +22:35,7 (2:00)
#6 Nasser Khalifa Al-Attiyah / Ziad Chehab (QAT / LBN) Ford Fiesta R5 kiesett
#10 Hamed Al-Wahaibi / Tony Sircombe (OMA / NZL) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett

További eredmények