back to top
2024. november 25. 06:01
Kezdőlap Blog Oldal 1090

Meeke bajban, Østberg vezet

0

A Katar Rally negyedik szakaszán defektet szedett össze és másfél percet vesztett az élen álló Kris Meeke, így Mads Østberg vette át a vezetést.

Kris Meeke 9,2 másodperc előnnyel várhatta a második kört a Katar Rallyn, azonban defektet kapott és 1:29,1 perccel elmaradt a legjobb időtől, amit Mads Østberg autózott, Nasser Al-Attiyah lett a második 1,2 másodperc hátránnyal.

Összetettben Mads Østberg vette át a vezetést, Nasser Al-Attiyah 6,6 másodperc hátránnyal a második, míg a harmadik helyen Abdulaziz Al-Kuwari áll 37,9 másodperc hátránnyal.

Kris Meeke a defekt után az ötödik helyre esett vissza és tulajdonképpen kiszállt a győzelemért folytatott csatából. Az észak-ír versenyző tavaly indult először a MERC futamon, azonban akkor hűtő probléma miatt már az első napot sem tudta befejezni.

A Katar Rally állása 4 szakasz után, MERC mezőny
1. (SS3 2.) #3 Mads Østberg / Ilka Minor (NOR / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo 27:56,5
2. (3.) #1 Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel (QAT / FRA) VW Polo GTI R5 +6,6
3. (4.) #4 Abdulaziz Al-Kuwari / Dale Moscatt (QAT / AUS) Skoda Fabia Rally2 evo +37,9
4. (5.) #9 Khalid Mohammad Al-Suwaidi / Hugo Magalhaes (QAT / POR) Skoda Fabia Rally2 evo +43,9
5. (1.) #2 Kris Meeke / Chris Patterson (GBR / IRL) Skoda Fabia Rally2 evo +1:19,9
6. (6.) #5 Abdullah Al-Rawahi / Ata Al-Hmoud (OMA / JOR) Skoda Fabia Rally2 evo +1:21,5
7. (7.) #7 Mshari Al-Thefiri / Nasser Al-Kuwari (KUW / QAT) Mitsubishi Lancer Evo X +4:37,0
8. (8.) #15 Zakarya Al-Amri / Mohammed Al-Amri (OMA) Subaru Impreza +7:41,9
9. (9.) #11 Ihab Al-Shorafa / Yousef Juma (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +10:41,1
10. (10.) #12 Issa Abu Jamous / Emad Juma’a (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +13:17,4
11. (11.) #14 Mohammed Al-Attiyah / Savvas Laos (QAT / CYP) Mitsubishi Lancer Evo X +13:45,0
12. (12.) #16 Edith Weiss / Serena Mattivi (GER / ITA) Mitsubishi Lancer Evo X +14:43,3 (2:00)
#6 Nasser Khalifa Al-Attiyah / Ziad Chehab (QAT / LBN) Ford Fiesta R5 kiesett
#10 Hamed Al-Wahaibi / Tony Sircombe (OMA / NZL) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett

További eredmények

Østberg nyerte a harmadik szakaszt, Meeke az élen

0

Mads Østberg a Katar Rally harmadik gyorsaságiján megszerezte első szakaszgyőzelmét a MERC második futamán. Az első kör végén Kris Meeke az élen.

Kris Meeke két szakaszgyőzelme után a harmadik szakaszon Mads Østberg volt a leggyorsabb 2,6 másodperccel előzve Kris Meeke-t és 3,1 másodperccel Nasser Al-Attiyahot.

A versenyt a katari délelőtt után Kris Meeke 9,2 másodperccel vezeti Mads Østberg előtt, míg a MERC szezonnyitót nyerő Nasser Al-Attiyah hátránya 14,6 másodperc a harmadik helyen.

A folytatásban újra teljesíti a mezőny a mai három szakaszt.

Katar Rally állása 3 szakasz után, MERC mezőny
1. (SS2 1.) #2 Kris Meeke / Chris Patterson (GBR / IRL) Skoda Fabia Rally2 evo 23:02,5
2. (2.) #3 Mads Østberg / Ilka Minor (NOR / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +9,2
3. (3.) #1 Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel (QAT / FRA) VW Polo GTI R5 +14,6
4. (4.) #4 Abdulaziz Al-Kuwari / Dale Moscatt (QAT / AUS) Skoda Fabia Rally2 evo +42,3
5. (5.) #9 Khalid Mohammad Al-Suwaidi / Hugo Magalhaes (QAT / POR) Skoda Fabia Rally2 evo +47,8
6. (6.) #5 Abdullah Al-Rawahi / Ata Al-Hmoud (OMA / JOR) Skoda Fabia Rally2 evo +1:18,9
7. (7.) #7 Mshari Al-Thefiri / Nasser Al-Kuwari (KUW / QAT) Mitsubishi Lancer Evo X +4:00,1
8. (8.) #15 Zakarya Al-Amri / Mohammed Al-Amri (OMA) Subaru Impreza +6:34,7
9. (9.) #11 Ihab Al-Shorafa / Yousef Juma (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +8:58,6
10. (11.) #12 Issa Abu Jamous / Emad Juma’a (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +11:33,5
11. (10.) #14 Mohammed Al-Attiyah / Savvas Laos (QAT / CYP) Mitsubishi Lancer Evo X +11:36,3
12. (12.) #16 Edith Weiss / Serena Mattivi (GER / ITA) Mitsubishi Lancer Evo X +12:41,9
#6 Nasser Khalifa Al-Attiyah / Ziad Chehab (QAT / LBN) Ford Fiesta R5 kiesett
#10 Hamed Al-Wahaibi / Tony Sircombe (OMA / NZL) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett

További eredmények

Meeke növelte előnyét, kerítés állt egy autóba

0

Kris Meeke nyerte a Katar Rally második szakaszát is, így növelni tudta előnyét Mads Østberg és Nasser Al-Attiyah előtt.

Kris Meeke komolyan bekezdett a Katar Rallyn, az első szakasz után ugyanis megnyerte a nap leghosszabb, második gyorsaságiját is. Az észak-ír versenyző mögött ezúttal Nasser Al-Attiyah volt a második leggyorsabb 9,3 másodperc hátránnyal, aki 1,2 másodperccel előzte Mads Østberget.

Két szakasz után így Meeke előnye már 11,8 másodperc skodás riválisa, Mads Østberg előtt, míg Al-Attiyah 14,1 másodperc hátránnyal a harmadik.

A szakaszon már nem indult el a katari Nasser Khalifa Al-Attiyah, aki az első szakaszon nekicsúszott egy fém kerítésnek, aminek egy darabja az autó elejében hatolt. Ugyancsak megállt az első szakasz után az ománi Hamed Al-Wahaibi is, miután autójának hűtőjét rongálta meg.

A katari délelőtt során még egy szakasz vár a mezőnyre.

Katar Rally állása 2 szakasz után, MERC mezőny
1. (SS1 1.) #2 Kris Meeke / Chris Patterson (GBR / IRL) Skoda Fabia Rally2 evo 14:46,2
2. (2.) #3 Mads Østberg / Ilka Minor (NOR / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +11,8
3. (3.) #1 Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel (QAT / FRA) VW Polo GTI R5 +14,1
4. (4.) #4 Abdulaziz Al-Kuwari / Dale Moscatt (QAT / AUS) Skoda Fabia Rally2 evo +33,2
5. (5.) #9 Khalid Mohammad Al-Suwaidi / Hugo Magalhaes (QAT / POR) Skoda Fabia Rally2 evo +34,9
6. (6.) #5 Abdullah Al-Rawahi / Ata Al-Hmoud (OMA / JOR) Skoda Fabia Rally2 evo +54,6
7. (8.) #7 Mshari Al-Thefiri / Nasser Al-Kuwari (KUW / QAT) Mitsubishi Lancer Evo X +2:41,4
8. (10.) #15 Zakarya Al-Amri / Mohammed Al-Amri (OMA) Subaru Impreza +4:46,2
9. (11.) #11 Ihab Al-Shorafa / Yousef Juma (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +5:57,0
10. (13.) #14 Mohammed Al-Attiyah / Savvas Laos (QAT / CYP) Mitsubishi Lancer Evo X +8:17,3
11. (14.) #12 Issa Abu Jamous / Emad Juma’a (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +8:28,5
12. (12.) #16 Edith Weiss / Serena Mattivi (GER / ITA) Mitsubishi Lancer Evo X +9:33,9
#6 Nasser Khalifa Al-Attiyah / Ziad Chehab (QAT / LBN) Ford Fiesta R5 kiesett
#10 Hamed Al-Wahaibi / Tony Sircombe (OMA / NZL) Skoda Fabia Rally2 evo kiesett

További eredmények

Kris Meeke kezdett leggyorsabban Katarban

0

Kris Meeke nyerte a Katar Rally első szakaszát Mads Østberg előtt, míg Nasser Al-Attiyah csupán a harmadik idővel indította a napot.

A Közel-Kelet rallybajnokság (MERC) idei második versenyén, a Katar Rallyn Kris Meeke nyitott szakaszgyőzelemmel, miután skodás riválisát, Mads Østberget 1,3, a volkswagenes Nasser Al-Attiyahot pedig 4,8 másodperccel előzte meg.

Al-Attiyah nyerte a MERC szezonnyitóját Ománban, előtte pedig a Dakaron szerezte meg negyedik győzelmét.

A negyedik időt Abdulaziz Al-Kuwari érte el 7,3 másodperc hátránnyal ugyancsak Skodával.

A nap során összesen hat murvás szakasz vár a mezőnyre.

Katar Rally, állás az 1. szakasz után, MERC mezőny
1 #2 Kris Meeke / Chris Patterson (GBR / IRL) Skoda Fabia Rally2 evo 4:44,6
2 #3 Mads Østberg / Ilka Minor (NOR / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +1,3
3 #1 Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel (QAT / FRA) VW Polo GTI R5 +4,8
4 #4 Abdulaziz Al-Kuwari / Dale Moscatt (QAT / AUS) Skoda Fabia Rally2 evo +7,3
5 #9 Khalid Mohammad Al-Suwaidi / Hugo Magalhaes (QAT / POR) Skoda Fabia Rally2 evo +13,2
6 #5 Abdullah Al-Rawahi / Ata Al-Hmoud (OMA / JOR) Skoda Fabia Rally2 evo +18,0
7 #10 Hamed Al-Wahaibi / Tony Sircombe (OMA / NZL) Skoda Fabia Rally2 evo +19,2
8 #7 Mshari Al-Thefiri / Nasser Al-Kuwari (KUW / QAT) Mitsubishi Lancer Evo X +48,0
9 #6 Nasser Khalifa Al-Attiyah / Ziad Chehab (QAT / LIB) Ford Fiesta R5 +1:06,7
10 #15 Zakarya Al-Amri / Mohammed Al-Amri (OMA) Subaru Impreza +1:37,9
11 #11 Ihab Al-Shorafa / Yousef Juma (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:43,9
12 #16 Edith Weiss / Serena Mattivi (GER / ITA) Mitsubishi Lancer Evo X +2:49,0
13 #14 Mohammed Al-Attiyah / Savvas Laos (QAT / CYP) Mitsubishi Lancer Evo X +2:52,3
14 #12 Issa Abu Jamous / Emad Juma’a (JOR) Mitsubishi Lancer Evo IX +3:40,7

További eredmények

 

Greensmith a dobogót célozza meg

0
Gus Greensmith, az M-Sport versenyzője a Monte-Carlo Rallyn megszerezte első vb szakaszgyőzelmét, ami után már a dobogós eredményt sem tartja kizártnak.
 
Gus Greensmith az ötödik helyen fejezte be a Monte-Carlo Rallyt, ahol megszerezte szombaton első szakaszgyőzelmét is a Ford Puma Rally1-gyel. Az angol pilóta csupán gyújtáskimaradás és defekt miatt nem tudott jobb pozícióban zárni.
 
„A következő célom a dobogó elérése lesz, ami nagyon reálisnak tűnik – mondta Gus Greensmith a WRC hivatalos oldalának. – Nyilván még a szezon nagyon korai szakaszában vagyunk, de a Ford Puma Rally1 megmutatta potenciálját a Monte-Carlo Rallyn. Ha nincsenek gondjaink a motorral, akkor Craig Breennel harcolhattunk volna a dobogóért a szezonnyitón. Nagyszerű év kezdés volt számunkra, hogy ennyit pontot szereztünk, de sok lehetőségünk lesz ennél jobb eredményre is.”
 
A Montén aratott szakaszgyőzelem során tudta Greensmith, hogy az ideje nagyon jó lesz.
 
„Amikor célba értem a szakaszon, akkor már tudtam, hogy jó lesz az idő, mert nem hibáztam, még kicsiket sem. A féktávok is jól sikerültek. Éreztem, hogy közel leszek a legjobb időhöz. Csak arra gondoltam, hogy meg kell várni Sébastien Ogier eredményét. A csapat folyamatosan küldte, hogy Seb miként áll, először 0,3, majd 2,7 másodpercet küldtek, végül pedig csak egy kupát.”
A fordos versenyzőnek legközelebb a Svéd Rallyn lesz lehetősége a dobogóért való harcra.

Mexikó a Nemzetek Rallyjával pályázik a WRC státuszra

0
2009 után először újra megrendezik Mexikóban a Nemzetek Rallyját. A cél most is ugyanaz, mint 13 évvel ezelőtt: felhívni a versenyre a figyelmet, hogy az helyet kapjon a rally világbajnokság naptárában. Egyszer már sikerült. 
 
2009-ben, amikor szintén nem kapott helyet a WRC naptárban, Mexikóban megrendezték a Nemzetek Rallyját, ami után 2011-től ismét vb futamot rendezhettek.
 
Az idei Nemzetek Rallyja április 1–3. között kerül megrendezésre, ugyanazt a szervizparkot és szakaszokat fogja használni, mint tette azt a Mexikó Rally vb-futam is.
 
A Mexikó Rally 2020-ban került megrendezésre utoljára vb-futamként, majd a járvány miatti nehéz logisztika miatt tavaly már nem tartották meg, és Argentína, valamint Chile kiesésével 1995 óta először nem volt WRC futam az Amerikai földrészen.
 
„Nem szereplünk az idei WRC naptárban sem, ami nagy szomorúság a mexikóiaknak – mondta Patrick Suberville, a Mexikó Rally igazgatója a Dirtfishnek. – Szeretnénk visszakerülni, ezért pedig mindent meg is fogunk tenni.
Az elmúlt két évtizedben az egész világ csodálkozott azon, ahogy a Mexikó Rally egyre nagyobb verseny lett. A verseny látogatottsága igen magas volt, olykor a legtöbb néző a mi versenyünkön volt az egész szezon alatt. A földalatti szakaszokhoz, valamint a 2737 méter magasan futó El Chocolate szakaszhoz hasonlóak máshol nincsenek a világon.
A Nemzetek Rallyjával szeretnénk az FIA-t és a WRC Promótert emlékeztetni, hogy mi is itt vagyunk továbbra is, és 2023-tól szeretnénk visszatérni a vb naptárba. Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a promóterrel és az FIA-val is, de fent kell tartanunk szervező csapatunk magas színvonalát is. Erre lesz jó az idei Nemzetek Rallyja. Ez a verseny nem garantálja a vb-naptárba kerülésünket, de a WRC nem olyan nélkülünk, mint velünk.”
 
A Nemzetek Rallyja egy, a világ országainak versenyzőiből álló mezőnyből fog összetevődni.
 
„Jelenleg egy olimpiai év van, ezért mindenki tudja, hogy mit jelent a saját nemzet zászlaja alatt versenyezni. – mondta Gilles Spitaller, a Nemzetek Rallyja menedzsere. – Ugyanazt a formátumot fogjuk idén használni, mint 2009-ben. Nagyszerű versenyzők jönnek a versenyre, de mindannyian saját nemzetüket fogják képviselni. 2009-ben Xavi Pons és Dani Sola vezette győzelemre Spanyolországot.”

Az Audi is indul a tereprally vb második futamán

0

Az Audi is nevezett a tereprally-világbajnokság márciusi második fordulójára Abu Dhabiba, miközben folytatja az elektromos RS Q e-tron fejlesztését. A versenyen a gyártó a Dakarral ellentétben csak egy pilótát, Stéphane Peterhanselt indítja.

A Q Motorsport által irányított projekt, amelyet az X-raid csapatalapítója, Sven Quandt vezet, befejezte első versenyét az idei Dakar Rallyn. Bár a várt kiemelkedő eredmény elmaradt, mégsem elégedetlen a csapat, hiszen négy szakaszt megnyertek, és a Mattias Ekström–Emil Bergkvist duó a legjobb tízben végzett.

Az Audi elsődleges célja továbbra is a jövő évi Dakar, de a csapat motorsport programokért felelős vezetője, Julius Seebach elárulta a DirtFish-nek, hogy 2022 hátralévő részében néhány kiválasztott versenyen indulnak. Abu Dzabi lesz az első a programban.

Az eseményt Stéphane-nal (Peterhansel) fogjuk teljesíteni” – mondta Seebach.

„Ez egy teszt számunkra forró körülmények között. Jelenleg az adatokból elemezünk mindent, hol voltunk jók, hol kellene fejlődnünk. Az autó súlyának csökkentése is a terveink között van, hogy mindent optimalizáljunk a következő évre” – részletezte a programot Seebach.

Carlos Sainz, Team Audi Sport, Dakar, W2RC, rallycafé.hu
Fotó: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

A hírnek valószínűleg nem örülnek a versenytársak, akik már a Dakaron látták, hogy milyen potenciál van az autóban. A Prodrive már ki is fejezte az aggodalmát emiatt.

„Tehát idén egy vegyes programot hajtunk végre. Versenyezni fogunk, de a bajnokságot nem teljesítjük, és teszteket is végzünk, mert a fő hangsúly a 2023-as Dakaron lesz.”

Seebach azt is elmondta, hogy míg Peterhansel Abu Dhabiban indul, csapattársai, Ekström és Sainz is kap versenyzési lehetőséget a szezon során.

Abu Dhabira egy autónk lesz, de a jövőbeli versenyeken két vagy akár három autó is készülhet a Dakarra” – tette hozzá.

Az, hogy Peterhanselre esett a választás Abu Dhabira nem meglepő. Mr. Dakar hatszor nyerte meg az Abu Dhabi Desert Challenge-et. 2002 és 2007 között négyszer  Mitsubishivel, 2011-ben és 2019-ben pedig az X-raid Minivel.

Stéphane Peterhansel, Team Audi Sport, Dakar, W2RC, rallycafé.hu
Fotó: Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool

Hyundai: Svédországban cél a dobogó

0

A kiábrándító Monte-Carlo Rally után óvatos a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese, Julien Moncet, aki a számos változtatás ellenére sem vár győzelmet csapatától a világbajnokság második fordulóján, a Svéd Rallyn, és már egy dobogóval is elégedett lenne. Ehhez a három gyári Ford és a három gyári Toyota közül összesen négy autót kéne megverniük. 

Kielemeztük a Monte-Carlo Rallyt – mondta Julien Moncet a WRC hivatalos oldalának. – Elemeztük a teljesítményt, a teljes versenyt, a problémákat és a csapatunk munkáját. Már dolgozunk a problémák megoldásán, amikkel kiemelten foglalkoztunk a január végi finn teszten is. Van néhány új alkatrészünk, melyeket a teszteken használunk, és már most is előrelépést tapasztalunk. Először a megbízhatóságon kell dolgoznunk és utána tudunk a teljesítményre koncentrálni.”

Moncet elmondta, Svédországban javítana a dél-koreai gyártó a Monte frusztráló eredményén.

Minden versenyen azért indulunk, hogy nyerjünk. A Monte nagyon kemény volt számunkra és ezen változtatnunk kell. A cél, hogy három autóval érjünk célba, és úgy érzem, hogy egy autó dobogón zárhat.”

A tavalyi WRC szezon havas versenyén, a finn Arctic Rallyn a Hyundai Ott Tänak révén nyerni tudott, míg Thierry Neuville a harmadik, Craig Breen a negyedik, Oliver Solberg pedig hetedik lett.

Az utolsó svéd versenyen 2020-ban, Ott Tänak a második, Thierry Neuville a hatodik, Craig Breen pedig a hetedik lett.

Az idei évre a Svéd Rally az ország északabbi részére, Umeába költözött, ahol nagyobb esély van a megfelelő mennyiségű hóra. Két hét múlva 19 gyorsasági szakasz és 303,74 kilométer versenytáv vár a mezőnyre.

Rally Jammel: Kizárólag nőknek

0

Különleges rally versenyt rendeznek márciusban Szaúd-Arábiában, a Rally Jameel lesz az ország történetének első olyan versenye, melyen kizárólag női résztvevők indulhatnak.

Idén március 16–19-e között először rendezik meg a Rally Jameel tereprally versenyt, Szaúd-Arábiában, amelyen kizárólag női versenyzők indulhatnak.

A verseny azonban nem csak a résztvevőket illetően lesz különleges, ugyanis nem a sebességről, hanem sokkal inkább a navigációról fog szólni, és napi szinten 300–500 kilométert kell teljesíteniük az indulóknak, akik március 1-jéig nevezhetnek. A napi útvonalat csak előző este ismerhetik meg a versenyzők.

A Rally Jameelt az Abdul Latif Jameel Motors és a Bakhashab Motorsport szervezi, és támogatja a Szaúd-Arábiai Autó – és Motorkerékpár Szövetség, valamint az FIA is a Nők a Motorsportban program keretében.

„Nagyon örülünk a nők érdeklődésének a verseny iránt, mert a rendelkezésre álló nevezői helyek fele már elkelt – mondta Abdullah Bakhashab, a rally igazgatója, a Közel-Kelet Rally Bajnokság 1995-ös bajnoka, többszörös rally vb résztvevő. – Biztos vagyok benne, hogy lesznek még olyan versenyzők, akik csak ezután fognak nevezni. Őket arra kérjük, hogy tegyék meg nevezésüket minél előbb, mert már csak kevés hely áll rendelkezésre.”

A versenyre 18 éven felüli, Szaúd-Arábiában elfogadott jogosítvánnyal rendelkező nők nevezhetnek. Minden páros két nőből kell, hogy álljon. A résztvevőknek nincs szükségük speciális felszerelésre, az autókat pedig nem lehet módosítani és összkerék-hajtásúaknak kell lenniük.

A verseny útvonala Hail városából indul, áthalad Al-Qassim városán, majd rejtett ellenőrzőpontokon és kihívásokkal teli útvonalon halad a főváros, Rijád felé. A verseny további részleteit március 8-án, a Nemzetközi Nőnapon teszik közzé.

Mivel a biztonság a legfontosabb a rendezvényen, így minden résztvevő járművet felszerelnek a legkorszerűbb nyomkövető rendszerrel SOS gombbal, melyet bármilyen veszélyhelyzet esetén használni lehet. A bajba jutottak segítségére egy orvosi helikopter és műszaki segítséget nyújtó csapatok fognak várni. Minden induló járművet előzetesen átvizsgálnak, hogy megfelel-e a verseny követelményeinek.

A Szaúd-Arábiai F1-es versenynek, valamint a Dakarnak köszönhetően az országban egyre nagyobb az érdeklődés a motorsport, különösen a tereprally és hagyományos rally iránt a nők részéről.

Még Ken Blockot is lenyűgözte az Audi

0

A Zell Am See-ben rendezett GP Ice Race-en próbálta ki Ken Block azt az Audi RS Q e-tront, amivel a márka a Dakaron négy szakaszgyőzelmet szerzett.

Az ausztriai Zell am See-ben (meglehetősen titokzatos körülmények közt) megtartott GP Ice Race során az Audi prototípusa először jelent meg a Dakar Rally után.
Az Audi RS Q e-tron, amellyel az Audi négy szakaszgyőzelmet aratott januárban, csak az egyik szereplő volt a jeges pályán. Az Audi Tradition magával hozta az Audi quattro A2 B csoportos rallyautót is, amely az 1983-as Finn Rallyn indult. Ezen kívül egy DKW F 91 és egy DKW Hartmann Formula V szerepelt a bemutatón.

Audi Block
foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

„Az Audi RS Q e-tronnal megtett körök fenomenális élményt jelentettek, annak ellenére, hogy az autó valószínűleg jobban érzi magát a sivatagban, mint a hóban” – mondta Ken Block. „Köszönöm Mattias Ekströmnek, aki türelmesen elmagyarázta nekem autója minden különlegességét. Néhány perc a volán mögött elég volt ahhoz, hogy megértsük ennek az autónak a varázsát.

Ekström nem csak magyarázott, hanem a jobb egybe is beült Block mellé. Elégedett volt az alkalmi pilótával.

Csak három kanyar kellett ahhoz, hogy Ken teljesen felgyorsuljon” – mondta a svéd, aki kilencedik helyével a 2022-es Dakar legsikeresebb Audi pilótája volt. Ekström számára az ausztriai esemény egyben tökéletes felkészülést is jelentett a Race of Champions-ra. A főpróba jól sikerült, Ekström az elődöntőig jutott a ROC-on.

Audi Block
foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

Az Audi RS Q e-tron mellett Ken Block az Audi quattro A2-t is kipróbálta. Az amerikai számára, akit tinédzserként az Audi rallyautók inspiráltak, ez majdnem akkora élmény volt, mint a Dakar versenyautó. „Egy őrült pillanat, amelyet egyhamar nem felejtek el” – mondta Block.

Audi Block
foto: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel

Hamarosan még több ilyen pillanat lesz, az elektromos Audi S1 ​​e-tron quattro Hoonitronnal, amelyet az Audi kizárólag Ken Block számára fejlesztett ki, és amelyet az Audi Sport quattro S1 inspirált. A Hoonigan csapata már gyártja. az „Electrikhana” című videót, amely a következő hónapokban fog megjelenni, és a „Gymkhana” sorozatuk legújabb fejezete lesz.