back to top
2024. november 23. 12:18
Kezdőlap Blog Oldal 1108

Dobogós helyekért küzdött Zsigovits Norbert és Szőke Márk az első SuperEnduro-fordulón

Az Enduro Team Hungary versenyzői legközelebb a Papp László Budapest Sportarénában állnak rajthoz  

Látványos küzdelemmel és kiszámíthatatlanul alakuló versenyekkel indult az FIM SuperEnduro-világbajnokság 2021/2022-es szezonja a lengyelországi Łódźban. Az Enduro Team Hungary színeiben Zsigovits Norbert a Junior-világbajnokság mezőnyében, Szőke Márk az Európa-kupában küzdött dobogós helyekért. A sorozat következő állomása 2022. február 5-én a Papp László Budapest Sportarénában lesz.  

A szabadtéren megrendezett klasszikus EnduroGP-versenyek után az Enduro Team Hungary versenyzői, Zsigovits Norbert és Szőke Márk a FIM SuperEnduro-világbajnokság 2021/2022-es szezonjában is rajthoz álltak, az első fordulót a lengyelországi Łódźban rendezték meg a múlt hétvége folyamán. Zsigovits Norbert a Junior-világbajnokságban, Szőke Márk az Európa-kupában képviselte a csapatot. 

A délelőtti edzések után mindkét sportoló sikerrel vette a kvalifikációt, a KTM EXC 300-as motorral versenyző Zsigovits Norbert a 6. rajthelyet szerezte meg a juniorok első döntőfutamára, Szőke Márknak nehezebb dolga volt, mert az időmérőn megsérült a Sherco SE 300 Racing típusú motorja, de a vigaszágon ő is elnyerte a jogot, hogy részt vehessen az este folyamán, népes közönség előtt megrendezett futamokon.  

A juniorok számára három, az Európa-kupa mezőnyének két döntőt rendeztek, mindkét lebonyolítás része volt a fordított rajtrácsos indulás, így a pilótákat az embert próbáló pálya mellett a folyamatos küzdelem is próbatétel elé állította. Az Atlas Arenában a szervezők köves szakasszal, farönkökkel, ugratókkal és éles fordulókkal nehezített pályát alakítottak ki, ami egy szakasz erejéig még a lelátóra is felvezette a versenyzőket.  

Hullámzó kezdés Zsigovits Norbert számára 

Az időmérőn megszerzett 6. rajthely után Zsigovits Norbert sikeresen teljesítette az első döntőfutamot, a rajt után tumultus alakult ki a pálya köves szakaszán, de megtartotta a pozícióját, majd körről körre javított a helyezésén, először a 4. helyre jött fel, majd a 2. helyen zárta a futamot.  

A második döntőn a 9. helyről rajtolt a második sorból a fordított rajtrács miatt, az első kör végén a 6. helyre jött fel, a második kör végén, 4 perccel a vége előtt is tartotta ezt a pozíciót, később azonban elesett, ezért a 13. helyen folytathatta a versenyt, majd a hátralévő két kör során a 10. helyre tudott felzárkózni.   

A harmadik döntőn ismét a 6. helyről rajtolhatott, az első kör végén a 8. volt, miután időt vesztett a köves akadályon torlódó mezőnyben. A következő körök során visszaszerezte a 6. helyet, és meg is tartotta azt, így végül az összetett verseny 6. helyén zárta a lengyelországi fordulót.  

„Az első edzésen kiderült, hogy a köveken agresszívabban kell mennem, de az időmérőn ezt már meg tudtam csinálni, így egyenesen bejutottam az esti döntőkbe. Az első futamon egyre előrébb jutottam, a többiek hibáztak, de én konstansan hoztam ugyanazokat az időket. Nagyon elégedett voltam a futammal, engem is meglepett, hogy a 2. helyen értem célba.” 

„A második futamot egy kissé elkapkodtam, emiatt a 10. helyet tudtam hozni, utána a 20-30 percnyi pihenő alatt próbáltam magam összeszedni. Ekkor már újra egész jól tudtam menni, a 6. helyre számítottam, és ez lett az összetett eredmény is. Nagyon elégedett vagyok: az első futamon extra teljesítményt sikerült nyújtani, a második kevésbé sikerült, de összességében elértük a célunkat. A budapesti fordulóra szeretnék még jobban felkészülni, a dobogó elérésére is lehet esély” – mondta Zsigovits Norbert.     

Első teljes SuperEnduro-versenyén Szőke Márk a dobogóra hajtott 

Az Európa-kupában Szőke Márk taktikusan kihasználta a lebonyolításban rejlő lehetőségeket. Az időmérős technikai hiba következtében a 13. helyről rajtolhatott az első döntőfutamban, de egy perccel az időhatár előtt a 11. helyen haladt, majd a leintésre feljött a 9. helyre, így a második futamot az élmezőnyből kezdhette.  

A 33-as számú versenyző a rajttól jól eljött, az első körben magabiztosan vezetett, két veszélyes helyzetet is kivédett a rönkökön és a köves szakaszon is. A második körben Sonny Goggia megelőzte, a 2. helyet azonban így is tartani tudta. A harmadik körben Aurelien Addesso is utolérte, de még mindig dobogós pozícióban motorozott. 

Szőke Márk nem adta fel, üldözte is ellenfelét, aki a rönkökön lassabban tudott átmenni, az utolsó körben, 200 méterrel a leintés előtt viszont ő maga is bajba került, sok időt vesztett, így végül az 5. helyen ért célba a második döntő során, ami számára is az összetett 6. helyét jelentette.   

„Örültem az első futamon elért eredménynek, a másodikon pedig az 1. helyen jöttem el a rajttól. Tartottam magam a 2-3. helyen, de 200 méterrel a cél előtt egy rönkön sajnos nem adtam elég nagy gázt, így átengedtem a 3. helyet. Nagyon sajnálom, de a verseny előtt aláírtam volna ezeket az eredményeket, mert ez életem első SuperEnduro versenye volt. Hatalmas élmény egy ilyen show részese lenni, sokezer néző előtt.” 

„Nagyon nehéz volt a pálya, mert nagy farönköket és köveket helyeztek el rajta, de nem estem el a versenyen. Ez hatalmas dolog, mert másfél éve indultam először SuperEndurón, akkor nem tudtam bejutni. Gyálon csináltam egy pályát, azon szeretnék még finomítani, mert összességében nem volt rossz a tempóm. A magyarországi versenyen szeretném stabilabban hozni az eredményt, remélem, hogy minél több magyar szurkoló eljön majd és szurkol nekünk” – nyilatkozta Szőke Márk.   

A következő állomás: Budapest 

A SuperEnduro mezőnye a Prestige kategória sztárjai, például Cody Webb, Colton Haaker, Jonny Walker, a tavalyi világbajnok Billy Bolt, a hatszoros világbajnok Taddy Błażusiak szereplésével legközelebb a Papp László Budapest Sportarénában lép pályára 2022. február 5-én. A 2019-es és 2020-as rendezvényhez hasonlóan a közönség az izgalmas futamok mellett igazi showműsort is láthat különböző látványelemekkel fűszerezve; táncosok, pirotechnikai felszerelések, zsonglőrök, motoros bemutatók, egyéb műsorszámok kerülnek a programba.   

A budapesti forduló helyszínét a sportág legeredményesebb hazai versenyzője, Németh Kornél tervezi, két nap alatt építik majd fel 60 kamionnyi föld, valamint 2-3 kamionnyi kő és fa felhasználásával. Az emlékezetesnek ígérkező rendezvényre a jegyértékesítés 2021. december elején indult az endurogp.hu/super-enduro címen és az Eventim hálózatában.    

A 2020-as budapesti SuperEnduro GP összefoglaló videója megtekinthető itt: https://www.youtube.com/watch?v=pOqNLoI7Q10  

Zsigovits Norbert a junior-mezőnyben, Szőke Márk az Európa-kupában indul a hétvégén kezdődő SuperEnduro GP-n

A sporttörténeti sikereket hozó EnduroGP-szezon után az Enduro Team Hungary versenyzői a hétvégén már a stadionokban, rövidebb futamokkal lebonyolított SuperEnduro GP-sorozatban állnak rajthoz. Az Open 4S-világkupa 2. helyezettje, Zsigovits Norbert a Junior kategóriában indul, Szőke Márk az Európa-kupa mezőnyében szeretne bizonyítani a budapesti fordulót is tartalmazó bajnokságban. 

Zsigovits Norbert és Szőke Márk állandó részvételével indul a SuperEnduro GP-sorozat következő szezonja, amely során az Enduro Team Hungary versenyzői a lengyelországi Łódź után Budapesten és két forduló erejéig a németországi Riesában lépnek pályára. Az Enduro GP-szezon során világkupa-futamokat nyerő és az összetett 2. helyét elérő Zsigovits Norbert kategóriát vált, a csákánydoroszlói versenyző a Junior kategória mezőnyéhez csatlakozik egy kétütemű KTM EXC 300-as motorral.  

Csapattársa, a világkupában két 2. helyet szerző Szőke Márk továbbra is egy kétütemű Sherco SE 300 Racing nyergében az Európa-kupa futamain áll rajthoz. Zsigovits Norbert legutóbb ebben a kategóriában győzött az egyik döntőfutamon a rendkívül sikeresen megrendezett hazai SuperEnduro GP alkalmával, 8000 fős helyszíni közönség előtt.  

A klasszikus enduróhoz képest másfajta megpróbáltatás 

A klasszikus enduro-versenyekhez képest a SuperEnduro GP fordulói jellemzően egynapos események, amelyek során három kategóriában küzdenek a versenyzők egymással rövid, néhány perces futamok keretein belül, általában sportcsarnokokban. A sportág lényegében az enduro, a motocross és a trial versenyzés ötvözete, az edzéseken az óra ellen kell hajtani, a futamokon viszont test-test elleni küzdelem is zajlik. 

Különböző szekciók vannak, akadnak endurós, jellemzően fa- és kőakadályok, vannak motocross-elemek, például ugrók, hullámsorok, mandinerek, kanyarok, és vannak trialos ügyességi elemek is, előfordulhatnak magasabb építmények is, amelyekre a versenyzőknek fel kell ugratni.  

A pilóták három kategóriában mérhetik össze erejüket: a Prestige-ben olyan világsztárok versenyeznek, mint Cody Webb, Colton Haaker, Jonny Walker, a tavalyi világbajnok Billy Bolt, a hatszoros világbajnok Taddy Bazusiak és a sportág első világbajnoka, David Knight. A csúcskategória a lengyel és a magyar forduló között Izraelben is pályára lép. 

A Junior kategóriában szintén nagy küzdelem várható, itt szerepel Zsigovits Norbert is, aki korábban már szerencsét próbált ebben a mezőnyben, legutóbb viszont az Európa-kupában indult, ahol idén Szőke Márk képviseli az Enduro Team Hungary csapatát. Ezek mellett betétfutamokat is tartanak, külön versenyszámot írnak ki gyerekek részére is. 

„A négyütemű motor helyett kétüteműre ülök, régebben is mindig ezzel versenyeztem a SuperEndurón, mert könnyebb maga a motor és kezesebb az irányíthatósága. Korábban indultam már a Junior kategóriában, de legutóbb a kevés edzéslehetőség miatt az Európa-kupában versenyeztem, és most kíváncsi vagyok, hogy mire leszek képes a Juniorban. A SuperEnduro nekem jobban tetszik, sokkal izgalmasabb és technikásabb egy sima enduro-versenynél. Tömörebben megvan minden, ami egy hosszabb versenyen is megtalálható, csak ott nem ilyen intenzitással. A test-test elleni küzdelem annyira nem kedvező a számomra, de ez is a velejárója ennek a versenyzési formának” – nyilatkozta Zsigovits Norbert az idénynyitó előtt.  

„Ez az utolsó év, amikor a Junior kategóriában indulhatok, ezért szeretnék jó eredményt elérni. A felkészülés terén már rutinosabb vagyok, minden évben át kell állni az enduro-versenyekről a rövidebb formátumra. Kihasználtuk, hogy kedvező volt az időjárás, így jól fel tudtunk készülni, amit lehetett, azt megtettem.” 

Csapattársa, a motocross világából érkező Szőke Márk számára is kedvező a SuperEnduro GP formátuma, még akkor is, ha a németországi forduló márciusra halasztása megnehezíti majd a számára a visszaszokást a klasszikus enduro-versenyekre. 

„Test-test ellen fogunk vívni, ami emlékeztet a motocrossra, jobban szeretem, amikor nem csak egyedül motorozom, hanem többen is vagyunk a pályán. Ez életem második ilyen jellegű világversenye lesz, a SuperEnduro világában is a harmadik versenyem. Eleinte nagyon idegen volt, ráadásul motorhiba miatt ki is estem, de azóta megtanultam ezt a versenyzési formát is.” 

„Az Open-világkupa után a felkészülést ahhoz tudnám hasonlítani, mint a rövid- és a hosszútávfutást. A SuperEnduro esetén rövid futamok vannak, intenzív a terhelés, nincs idő javítani a hibákat, ebből kifolyólag sokkal nehezebb is. Mindenképpen szeretnék dobogós helyezést hozni, de a fő cél az, hogy jó időt tudjak futni az időmérőn, utána már tudni fogom a dolgomat.”  

A magyar versenyzők számára kihívást jelent majd, hogy az ellenfeleket nem feltétlenül ismerhetik az EnduroGP-hétvégékről. Hadobás Ádám, az Enduro Team Hungary csapatfőnöke és a hazai SuperEnduro GP-verseny főszervezője rámutatott, van néhány ellenfél, akik mindkét szakágban indulnak, de az élpilóták általában a Hard Enduro mezőnyéből vagy trial-versenyzésből jönnek. 

„Zsigovits Norbert kemény kategóriában, a Juniorok között méreti meg magát, a rajtlistát böngészve egy top 5-ös eredménynek már nagyon örülnénk. Szőke Márk Budapesten indult először a SuperEnduro GP-n, motocrossosként nem igazán tudhatta még, hogy mire számítson, de idén sokkal célzottabban készülhetett” – mondta.   

„Portugáliában, a szuperteszten kiemelkedő eredménnyel zárt, és az a pálya hasonlít a leginkább a SuperEnduróra. Mindketten teljesítettek egy majdnem teljes EnduroGP-szezont, ahol a pénteki szuperteszt hasonló jellegű pályákon zajlott.” 

Látványos megpróbáltatás, szórakoztató formában 

A fordulók során a versenyprogram az adminisztráció és a technikai átvétel után a szabadedzésekkel indul. Utána egy időmérő futam és egy kvalifikációs futam zajlik, innen a legjobb 14 versenyző egyeneságon kerül a döntőbe, a vigaszágon további két versenyző juthat be. Minden kategóriában a második futamot fordított rajtsorrend-választással rendezik meg, a leglassabb pilóta választhat először rajthelyet. A rajtgép jellemzően 7+1 fős, a pilóták két sorból rajtolnak a pilóták. A futamok rövidek, 8-9 perc időtartamúak, az első helyezett utolsó köre határozza meg, hogy hány kör lesz a táv. 

A Prestige kategória lebonyolítása némileg eltérő, itt a világ legjobb 8 versenyzője egyeneságon bekerül a döntőbe a kvalifikáción futott idejüktől függetlenül. Ezen kívül a helyi rendezőnek van lehetősége szabadkártyát biztosítani egy versenyzőnek. A maradék 4-5 helyet a kvalifikációs futam helyezettjei kapják meg. A Prestige döntője előtt a legjobb 8 versenyző számára ún. Superpole-t is rendeznek, ilyenkor az eredmények alapján fordított rajtsorrendben teljesítenek köröket. Ez a Forma-1 korábbi időmérő edzéséhez hasonlít, egy bemelegítő kör után futnak egy-egy mért kört. A Superpole-on a legjobb három helyezettet 3-2-1 arányban bajnoki bónuszpontokkal jutalmazzák. A futamok győztesei mindhárom kategóriában 20 pontot szereznek, így a teljes versenynap során 60 pont szerezhető, pontegyenlőség esetén a fordított rajtrácsos futam eredménye határozza meg a sorrendet. 

Februárban Budapestre érkezik a mezőny 

A SuperEnduro GP mezőnye 2022. február 5-én a Papp László Sportarénában lép pályára Budapesten, ahol a közönség az izgalmas futamok mellett igazi showműsort is láthat különböző látványelemekkel fűszerezve; például táncosok, pirotechnikai felszerelések, zsonglőrök, motoros bemutatók, egyéb műsorszámok kerülnek a programba.   

„A magyar verseny a járványügyi helyzet miatt sajnos nem a szezonzáró lesz, a német futamokat át kellett helyezni egy márciusi időpontra. Az előkészítés során két nap alatt kell a nulláról felépítenünk a pályát, amit az izraeli helyszínhez hasonlóan Németh Kornél tervezett. Ő a sportág legeredményesebb hazai versenyzője, aki mindent tud arról, hogy milyen egy jó SuperEnduro-pálya. 60 kamionnyi földet, 2-3 kamionnyi követ és fát kell a helyszínre szállítanunk, ez monumentális feladat. Több munkagép nonstop dolgozik majd a pályán és rengeteg önkéntes segítő is részt vesz abban, hogy a rendezvény létrejöhessen” – nyilatkozta Hadobás Ádám, a budapesti SuperEnduro GP-forduló főszervezője. 

A McLaren új Extreme E autójának női pilótája Emma Gilmour lesz

A McLaren Racing a glasgow-i COP 26 konferenciáján mutatta be 2022-es Extreme E autóját, amelyet az új-zálandi Emma Gilmourra, a csapat első női gyári pilótájára bíznak.

A wokingiak csapata a legújabb, amely beszállt az Extreme E-be, a teljesen elektromos hajtású, kalandos tereprali sorozatba, amelyet azért hoztak létre, hogy a versenyzést összekapcsolják az éghajlatváltozásra való figyelemfelkeltéssel.

Ahogy illik, Gilmour a McLaren alapítójához, Bruce McLarenhez hasonlóan új-zélandi születésű, és a wokingi bázisú alakulat érdekeit képviseli az Extreme E-ben Tanner Foust amerikai pilóta mellett. A 41 éves versenyzőnőt, aki az idei szezonban a Veloce színeiben indul az Extreme E-ben, a világ egyik leggyorsabb és legtapasztaltabb hölgy raliversenyzőjeként tartják számon. 2016-ban Gilmour volt az első és mindmáig egyetlen nő, aki megnyerte az Új-Zélandi Rally Bajnokság egyik versenyét. Zak Brown, a McLaren versenyigazgatója így nyilatkozott róla:

„Emma egészíti ki Tanner Foustot, így egy izgalmas és versenyképes versenyzői felállásunk lesz az első Extreme E szezonunkban. Ő egy futamgyőztes, és idén már bizonyított az Extreme E-ben. Emellett a világ számos off-road versenysorozatában versenyzőként már hatalmas tapasztalattal rendelkezik. Az, hogy a COP26 alkalmával bejelenthettük Emmát, és leleplezhettük az első festésünket Ő Királyi Fenségével, a walesi herceggel együtt, tekintettel a fenntarthatóság, a STEM oktatás és a mérnöki tudományok előmozdítása terén elért eredményeire, összhangban van a McLaren Racing fenntarthatóság, sokszínűség és nemek közötti egyenlőség iránti elkötelezettségével, amelyek mélyen gyökereznek a csapat világképében. Nagyon várjuk, hogy az Extreme E második szezonjában versenyezhessünk. Tovább képeznénk magunkat ezen a felfedező úton, ahol felhasználjuk a hangunkat arra, hogy fényt derítsünk a világot érintő kulcsfontosságú kérdésekre.”

Gilmour persze nagyon örül, hogy csatlakozhat a McLarenhez. Alig várja, hogy új csapatával elkezdje csapatni a kavicsot és a földet:

„Hihetetlenül megtisztelő, hogy én lehetek a McLaren Racing első női versenyzője. Új-Zélandon nőttem fel, ott Bruce McLarent és a McLaren Racinget a motorsport csúcsának tekintik. Az, hogy jövőre a McLarennel az Extreme E-ben versenyezhetek, különleges lehetőség. A sorozat fantasztikus platform, amely képviseli az egyenlőséget, valamint a bolygónkat és a társadalmat érintő kulcsfontosságú kérdésekkel foglalkozik. Az Extreme E-ben szerzett korábbi tapasztalataimat szeretném felhasználni a rallye, rallycross és tereprallye terén szerzett képességeim mellett. Ezek alkalmassá tesznek erre a sportágra, hogy pozitív hatást gyakoroljak és inspiráljam a női versenyzők és mérnökök következő generációját. Nagyon várom, hogy elkezdhessem a munkát a csapattal.”

A McLaren Glasgowban leplezte le a Vic Lee művész és illusztrátor által kézzel rajzolt, feltűnő papaya-színű festést. Ez a teljes versenynaptárat a négy környezetben – a sarkvidék, az Amazonas, a sivatag és az óceán – ábrázolja.

MCL66 XE, mclaren
Fotó: McLaren

Mr. Dakar is kipróbálta az Extreme E autót szardíniai teszten!

0

A szezonzáróra készülve a kilencből hat csapat nem maradt a Sziget X-Prix után, viszont így is akadt pár neves résztvevő az Extreme E újonctesztjén.

Az Acciona Sainz volt az egyik, aki Szardínián maradt, ők Klara Anderssont ültették az autóba. A svéd hölgy hazájában már ralikrosszban kategória bajnok lett. Nemrég pedig a világbajnokságon is bemutatkozott egy negyedik a már elektromos RX2e osztályban.

A Rosberg Xtreme Racing szolgáltatta azonban a teszt sztárját. Amellett, hogy a sorozat egyik hivatalos pilótájának, Tamara Molinarónak biztosítottak időt, autóba ültették még Sainz dakaros csapattársát, Stéphane Peterhanselt.

A francia 6 motoros és 8 autós győzelmével után kapta a Mr. Dakar becenevet, és idén is ő nyerte a legendás versenyt.

A Veloce Racing is részt vett volna a teszten, azonban a versenyen szenvedett súlyos baleset miatt inkább a javításokra koncentráltak.

A sorozat tartalékautóját használhatták volna, azonban azt a gumiszállító Continental vette igénybe a tesztnapra, az Abt Cupra pilótájával Jutta Kleinschmidttel együtt.

Seth Quintero volt az utolsó „újonc”, aki bemutatkozhatott egy Extreme E autóban, ő az X44 jóvoltából tehette meg mindezt. Az amerikai a valaha volt legfiatalabb Dakar szakaszgyőztes lett idén, tehát az ő neve is jól cseng a terepralis szakágon belül.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Extreme E (@extremeelive) által megosztott bejegyzés

Ilyen még nem volt! Nem csak Mikkelsen duplázhat

0

Mihályi Csaba blogja a Rally Hungary után

Hét nap alatt mind a két jelentős R5-ös autóra kiírt nemzetközi bajnokságot, a WRC2-t és a Eb-t is megnyerte Andreas Mikkelsen. Nem ő az egyetlen, aki mindkét címmel büszkélkedhet, de az első, aki egy szezonon belül nyerte meg mind a kettőt. Azonban nem csak ő duplázhat idén és nem kizárt, hogy hamarosan újabb rekord születik.

Nem kis dolgot ért el idén Andreas Mikkelsen, a két bajnoki címével. Nehéz eldönteni, hogy a WRC2-es vagy az Európa-bajnoki címnek van nagyobb értéke, de ha valaki mind a kettőt behúzza, akkor annak nem sok magyarázkodni valója van.

Mikkelsen ráadásul elég stílusosan lett bajnok, hiszen a vb-n a Monte-Carlo, az Észt és az Akropolisz Rallyn is győzött (WRC2-ben), az Eb-n pedig az Azori-szigetek és a Fafe Rallyt nyerte meg.

Eddig két versenyző büszkélkedhetett azzal, hogy Eb és WRC2-es (illetve annak elődje S-WRC) bajnoki címmel is rendelkezik: Juho Hänninen és Jan Kopecky.

Mind a ketten igazi bajnoki cím halmozók voltak. Hänninen 2010-ben az IRC-t nyerte meg, 2011-ben az Európa-bajnokságot, 2012-ben pedig az S-WRC-t. A Skoda ezzel akarta demonstrálni, hogy gyakorlatilag bárhol képes győzni.

Andreas Mikkelsen–Elliot Edmondson, Rally Hungary 2021
Kép: ERC, Andreas Mikkelsen–Elliot Edmondson, Rally Hungary 2021

Jan Kopecky szintén gyári Skoda-versenyzőként nyerte meg 2013-ban az Európa-bajnokságot, 2014-ben az Ázsia–Pacifik bajnokságot, 2018-ban pedig a WRC2-t.

Hänninenről és Kopeckyről is elmondható, hogy sokoldalú versenyzők voltak. Most ehhez az elit klubhoz csatlakozott Mikkelsen, aki 2011-ben és 2012-ben egymás után kétszer nyerte meg az IRC-t – amire senki más nem volt képes –, idén pedig azzal állított fel rekordot, hogy a WRC2 és az Eb címet is egyszerre zsebelte be.

Az IRC és a mostani bajnoki címei között a vb-n volt gyári versenyző, ahol három futamot nyert WRC-vel, de 2020-ra nem talált ülést. Ekkor kezdődött a mostani R5-ös menetelése.

A jövője nyitott, elvileg nincs hely gyári Rally1-es ülésre, a Hyundainal és Toyotánál is teltház van és úgy néz ki, hogy az M-Sportnál is beteltek a helyek, de nem kizárt, hogy jövőre egy nem gyári színben nevezett Rally1-es Ford Pumával, láthatjuk Mikkelsent a vb-n.

Na de ígértünk még egy duplázót. Ne áruljunk tovább zsákbamacskát, a 19 éves Sami Pajariról van szó, aki a Catalunya Rallyn mindenidők legfiatalabb junior világbajnoka lett. Egy héttel később a Rally Hungaryn aratott győzelmével pedig a junior Európa-bajnokságon – ERC3 junior – is átvette a vezetést, amit a Kanári-szigetek Rallyn akár meg is nyerhet.

Sami Pajari, Rally Hungary
kép: ERC, Sami Pajari, Rally Hungary

Ha ezt megteszi, akkor ő lesz az első, aki egyazon évben nyerte meg a junior Eb-t és vb-t is. Itt is nehéz eldönteni, hogy melyiknek van nagyobb értéke, de itt is igaz, ha valaki mind a kettőt megnyeri, akkor annak nem nagyon kell magyarázkodnia.

A junior világbajnoki cím súlyát jól érzékelhetjük, ha felsorolunk néhány bajnokot: 2001 Sébastien Loeb, 2005. Dani Sordo, 2008. Sébastien Ogier, 2011. Craig Breen, 2012. Elfyn Evans…

Pajari a jövőjéről nem tudott nyilatkozni a Rally Hungaryn, de navigátora Marko Salminen szerint 2022-ben négykerekes autóban láthatjuk a vb-n.

Azt is tudjuk róla, hogy Jari-Matti Latvalával jó viszonyt ápolnak és hogy a Toyotánál már figyelik a jövő világbajnokának tekintett fiatal finnt.

Európa-bajnokok

2021: Andreas Mikkelsen
2020: Alexey Lukyanuk
2019: Chris Ingram
2018: Alexey Lukyanuk
2017: Kajetan Kajetanowicz
2016: Kajetan Kajetanowicz
2015: Kajetan Kajetanowicz
2014: Esapekka Lappi
2013: Jan Kopecky
2012: Juho Hänninen
2011. Luca Rossetti

WRC2 bajnokok

2021. Andreas Mikkelsen
2020. Mads Ostberg
2019. Kalle Rovanperä (WRC2 pro)
2018. Jan Kopecky
2017. Pontus Tidemand
2016. Esapekka Lappi
2015. Nasser Al-Attiyah
2014. Nasser Al-Attiyah
2013. Robert Kubica
2012. Craig Breen (S-WRC)
2011. Juho Hänninen (S-WRC)

Gryazin nyert, de nem tarthatta meg a győzelmét, Mikkelsen Európa-bajnok

0

A Nikolay Gryazin–Konstantin Aleksandrov kettős, Volkswagen Polo GTI R5-tel nyerte a Rally Hungary 2022-es kiadását, amely az idei második Eb-futamgyőzelmük volt. Andreas Mikkelsen problémákkal teli versenyen a hetedik helyen futott be, de ez is elegendő volt, hogy megnyerje az Európa-bajnokságot. Hadik András és Kertész Krisztián a negyedik helyen végeztek, a magyar értékelésben másodikok lettek, amivel negyedszerre is megnyerték az Országos Rallybajnokságot.

FRISSÍTVE: Mégsem Gryazin nyert. A felügyelőtestület döntése alapján Nikolay Gryazin 15 perces büntetést kapott, mert nem állt meg Herczig Norberték baleseténél. A győzelmet és az ezért járó bajnoki pontokat ezzel Mads Ostberg szerezte meg.

Egyetlen gyorsasági erejéig engedte ki a kezéből az első helyet Nikolay Gryazin a Rally Hungaryn, ezt leszámítva végig az orosz versenyző vitte a prímet.

„Nagyon jó versenyünk volt, sikerült elkerülni a defektet. Szombaton volt egy kisebb kicsúszásunk, de az inkább élvezetes, mint ijesztő volt – mondta Gryazin. – Tegnap a második körben Eric (Cais) nagyon bekeményített, de aztán defektet kapott. Ma reggel Herczig volt még közel hozzánk, de amikor beestek és elmentünk mellettük, akkor én is visszavettem, és csak arra koncentráltam, hogy biztonságosan célba érjünk.“

Gryazin a Rally Hungaryn aratta idei második győzelmét Magyarországon, miután az Országos Rallybajnokság nyitófutamát, a Boldogkő Rallyt is megnyerte.

„Igen, egyre jobban szeretem Magyarországot. A Boldogkő Rallyn használt beállításokból indultunk ki most is, úgyhogy előnyben voltunk“ – mosolygott Gryazin.

Andreas Mikkelsen–Elliot Edmondson, Skoda Fabia Rally2 evo, Rally Hungary 2021
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Andreas Mikkelsen–Elliot Edmondson, Skoda Fabia Rally2 evo, Rally Hungary 2021

Nehéz versenye volt az Andreas Mikkelsen–Elliot Edmondson kettősnek, akiket előbb egy elektromos vezeték szakadása, majd egy defekt hátráltatott. Vasárnap reggel pedig egy kicsúszás után ütötték meg a hátsó futóművüket. Végül csak a hetedik helyen futottak be, de ez is elegendő volt Mikkelsen számára, hogy megnyerje az Európa-bajnokságot. Mindössze hét nappal az után, hogy a Catalunya Rallyn megnyerte a WRC2-es világbajnokságot.

Mads Ostberg–Torstein Eriksen, Citroën C3 Rally2, Rally Hungary 2021
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Mads Ostberg–Torstein Eriksen, Citroën C3 Rally2, Rally Hungary 2021

A Mads Ostberg–Torstein Eriksen kettős végzett a második helyen a Citroën C3 Rally2-vel, és nyerte meg a magyar értékelést. Ők szombaton egy megforgással veszítettek egy percet és az esélyt a győzelemre, de a mindig vidám Mads nem adta fel, az utolsó gyorsaságiig küzdött.

Az utolsó gyorsaságin ugrott a harmadik helyre a lengyel Marczyk–Gospodarczyk kettős, akik ezzel megerősítették második helyüket a versenyzők és az elsőt a navigátorok bajnokságában.

Az utolsó gyorsaságin szorult le az Eb értékelés dobogójáról Hadik András és Kertész Krisztián, akik végül a negyedik helyen végeztek a Ford Fiesta Mk II-essel. Ami azonban ennél is fontosabb volt a számukra, a magyar értékelésben másodikok lettek, amivel megnyerték az Országos Rally Bajnokságot.

Hadik András–Kertész Krisztián, Ford Fiesta Rally2 Mk II, Rally Hungary 2021
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Hadik András–Kertész Krisztián, Ford Fiesta Rally2 Mk II, Rally Hungary 2021

Az Európa-bajnokság harmadik hely álló Efréna–Fernandez kettős futottak be az ötödik helyen, így a bajnokságban is megőrizték a pozíciójukat.

Ebben próbálta őket megakadályozni Herczig Norbert és Ferencz Ramón, akik egy defekt ellenére is a második helyen álltak és igen jó tempót diktáltak. Vasárnap reggel azonban egy jobbosban megcsúsztak és árokba estek. Mindkettőjüket kórházba kellett szállítani, Herczig zúzódásokkal, Ferencz bordatöréssel úszta meg.

Csomós Miklós–Nagy Attila, Skoda Fabia R5, Rally Hungary 2021
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Csomós Miklós–Nagy Attila, Skoda Fabia R5, Rally Hungary 2021

Nagyon csalódott volt Csomós Miklós és Nagy Attila akik az ötödik gyorsaságiig az Eb értékelés harmadik helyen álltak, a magyar értékelést pedig vezették. Ekkor defektet kaptak és két percet veszítettek vele. Végül a tizedik helyen értek célba.

Náluk is szerencsétlenebbül járt a Turán–Bagaméri és a Velenczei–Bacigal kettős. Előbbi három defektet kapott, a harmadikat etapon, ami miatt nem is tudta folytatni a versenyt. Utóbbi pedig szombaton az utolsó szakaszon defektelt le és a futómű sérülése miatt nem tudta folytatni a versenyt.

A magyar értékelésben Ostberg és Hadik mögött a Klausz–Csányi kettős végzett a harmadik helyen, míg Csomós lett a negyedik.

 Szurkolók a Rally Hungaryn, a nyíregyházi város gyorsaságin
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Szurkolók a Rally Hungaryn, a nyíregyházi város gyorsaságin

A kétkerék-hajtásúak versenyében a junior világbajnokság első két helyezettje csatázott egymással. A győzelmet a Pajari–Salminen kettős szerezte meg az Armstrong–Hall páros előtt. Ebben az értékelésben a László–Berendi páros volt a legjobb magyar, akik az RC4 hetedik helyén értek célba.

Ifj. Érdi: Lehetetlen küldetés volt

0

Mihályi Csaba blogja a Rally Hungaryről 

Győzni szeretett volna ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán az utolsó hazai Eb-futamán a Mitsubishi Lancer Evo X-essel. A technika azonban megmakacsolta magát és 2017 óta először, műszaki hibával estek ki. Az elromlott váltó cseréjének ugyan nekiállt a csapat, beszállt ifjabb és idősebb Érdi Tibor is, de nem sikerült befejezni időre.

„Nem is annyira hangja, inkább szaga volt a gyorsaságin. Beletöltöttem minden olajat, ami nálunk volt, a motorolajat és a váltóolajat is – mesélte ifj. Érdi, aki már a szervizpark előtti gyűjtőben mondta, hogy itt a vége. – Két lehetőségünk van, vagy továbbmegyünk és a nap végére biztosan kinyírjuk a váltót, vagy kicseréljük.

Otthon a szervizben egy óra alatt lehet kicserélni. Most 30 perces a szervizpark. Utána még késhetünk 15 percet – aztán kizárnak minket –, azzal együtt 45 perc, de szerintem nem lehet ennyi idő alatt megcsinálni.“

Azért a csapat hozzákezdett, ifj. Érdi, sőt, édesapja Érdi Tibor is beszálltak a munkába. Mindenki beleadott mindent, de a váltó fél óra elteltével került csak le.

 ifj. Érdi Tibor (balra) Érdi Tibor (háttal) is beszálltak a váltócserébe
kép: Mihályi Csaba, ifj. Érdi Tibor (balra) Érdi Tibor (háttal) is beszálltak a váltócserébe

„Kész, vége – mondta (idősebb) Érdi –, nem lesz meg, ne kapkodjatok, inkább csináljuk meg rendesen.“

Majd csak maga elé dünnyögte, hogy nem is tudom, mikor estünk ki utoljára, műszaki hiba miatt. Kézzel fogható volt a csalódottság a csapaton.

„Jövőre nem lehet már menni a Mitsubishivel az Eb-n. A Kanárin a Suzukik előnyben lesznek, ott nem tudjuk őket megverni, ezért szerettünk volna itthon egy győzelemmel búcsúzni az Eb-től – vette vissza a szót ifj. Érdi. – Fatert jobban megviselte, ő is nagyon sokat dolgozik azért, hogy versenyezhessünk, én jobban viselem.

2017-ben vettük meg ezt az autó, akkor Hollandiában az első versenyünkön eltört a féltengely, azóta egyetlen egyszer sem estünk ki. Ha így nézzük, ez nagyon szép statisztika.“

A teljes Érdi Team, akik a lehetetlen küldetést is megpróbálták
kép: Mihályi Csaba – A teljes Érdi Team, akik a lehetetlen küldetést is megpróbálták

Szerencsére (idősebb) Érdi Tibor sem búslakodott sokáig és amikor a Racingline kedvéért összeállt az egész csapat, akik a lehetetlennek számító küldetést is megpróbálták, akkor már ő viccelődött, mert a jó hangulat még egy kiesés után is fontos a csapatban.

„A Kanárin azért még megpróbáljuk“ – kacsintott oda ifj. Érdi, mielőtt elbúcsúztam tőlük.

Herczig kiesett, Turán, Velenczei nem rajtolt FRISSÍTVE

0

A Rally Hungary vasárnapi első szakaszán baleset miatt kiesett Herczig Norbert és Ferencz Ramón, az abszolút értékelés második helyéről. A Skoda Fabia Rally2 evóval versenyző páros mindkét tagját kórházba szállították, Herczig a hírek szerint jól van, míg Ferencz valószínűleg bordasérüléssel úszta meg az esést. 

Az Európa-bajnokság dobogójáért harcoló páros szombaton nagyon jól kezdett, egy defekt ellenére is a második helyen álltak. Herczig a szombat esti célban elmondta, hogy szenzációs az autó és hogy nagyon keményen nyomja. A második helyezés lett volna idei legjobb Eb-eredményük.

Nem csak ők hiányoznak a Rally Hungary mezőnyéből. A szálloda reggelizőjében több magyar versenyzővel találkozhattunk, mint a pályán.

„Tegnap kaptunk két defektet, amivel már eleve nagy hátrányba kerültünk – mesélte reggel Turán. – Jöttünk be az esti szervizparkba, amikor egy motoros mondja, hogy defektünk van. Mondom persze. De tényleg. Megnéztük, tényleg defekt volt. Nehéz évünk volt, de nem láttam értelmét tovább kockáztatni. Egész éjszaka nem aludtam, de ezt a szezont el kell engednem.”

Velenczei Ádám a szombati utolsó gyorsaságin kapott defektet, amely során az első futóműve is megsérült, ezért ő sem folytatta a versenyt.”

FRISSÍTVE

Herczig Norbert a balesetről: „A gyorsasági szakasz végén történt a baleset, az útra lecsapódott a pára és a fehér aszfalt úgy csúszott, mint a jég – többen is kicsúsztak ott. A féktávon megcsúszott a kocsi, olyan volt, mintha kihúzták volna a lábunk alól a talajt. Előzetesen nem utalt semmi arra, hogy baj lenne, Ramón fel sem tudott készülni a balesetre. Megütöttük magunkat, neki eltört/elrepedt hat bordája, nekem is vannak zúzódásaim, és fáj az oldalam, de én még várok a vizsgálat eredményére. A sors fintora, hogy a fiam ugyanabban a kanyarban esett ki, pedig a mentőből még felhívtam, hogy nagyon figyeljen arra a szűk kanyarra. Egy vigasztal, hogy jó volt a tempónk. Bízom benne, hogy Ramón mihamarabb felépül, köszönjük a szurkolást a magyar közönségnek.”

Gryazin vezet, Herczig a második – drámai nyitónap a Rally Hungaryn

0

Mihályi Csaba blogja a Rally Hungary első napjáról

Az orosz Nikolay Gryazin–Konstantin Aleksandrov páros vezeti a Rally Hungaryt az első nap után, akik szinte az egyetlenek voltak, akik nem keveredtek kalandba. Herczig Norbert és Ferencz Ramón egy defekt ellenére is feljött a második helyre, ami az idei legjobb eredményük lenne, míg az elsősorban a magyar bajnokságban érdekelt Mads Ostberg–Torstein Eriksen kettős egy szerencsés megforgás után a harmadikok. Sem az Európa-, sem a magyar bajnoki cím nem dőlt el az első napon.

Rengeteg defekt és műszaki hiba tarkította a Rally Hungary első napi eseményeit. A péntek esti szuperspeciál után szombaton is az élen kezdett Gryazin, aki két szakaszt is nyert, majd egy kicsúszással veszített néhány másodpercet, amelyet saját bevallása alapján nagyon élvezett.

A vezető pozíciót az 5. gyorsaságin egy időre kiengedte ugyan a kezei közül, de a 6.-on visszavette és a nap végén már arra is volt ideje, hogy óvatoskodjon, így is 25,8 másodperc előnnyel vezet.

„Sokat segített, hogy a szezon elején indultunk a Boldogkő Rallyn, az ottani beállításaink jó alapot képeztek – mondta Gryazin. – Próbáltam elkerülni a defektet, az utolsó gyorson már egy kicsit vissza is vettem.“

Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Nikolay Gryazin–Konstantin Aleksandrov, Rally Hungary 2021

Nem kerülte el a defekt a Herczig–Ferencz kettőst, akik az első gyorson veszítettek fél percet a leeresztő gumi miatt. Ez után Herczig minden defektveszélyes helyet megtisztelt és be is jött neki, hiszen a 12.-ről a nap végére a második helyre jött fel.

„Mindig azt mondom, hogy a defektet az ember csinálja, és nem kapja, de most kivételesen úgy gondolom, hogy kaptuk. Utána minden helyet nagyon megtiszteltem, ami defektveszélyese, a többin viszont letoltuk.“ – Itt egy oly nyomatékosító kifejezést használt, amit gyorsan vissza is vont, a lényeg, hogy gyorsan közlekedtek.

Egyáltalán nem volt boldog Mads Ostberg a harmadik helyével. A Citroën C3 Rally2-vel versenyző pilóta két szakasz után a második helyen állt, de aztán a harmadikon belement egy gödörbe, ami felütötte az autó alját, megforogtak és egy percet töltöttek az árok szélén. „Hogyan lehetnék elégedett, ha egy percet álltam az árok szélén – bosszankodott. – Viszont a magyar értékelésben megnyertük az első napot és ez jó.

Mads Ostberg–Torstein Eriksen, Rally Hungary
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Mads Ostberg–Torstein Eriksen, Rally Hungary

Sőt Ostberg tempója is nagyon jó volt, megnyerte a szombati  utolsó két szakaszt és 39,7 másodperc hátránnyal áll a harmadik helyen. Arra a kérdésre pedig, hogy vasárnap ráhajt-e a győzelemre, vagy a magyar értékelést tartja szem előtt, mosolyogva így válaszolt: „Megpróbálok nyomást helyezni Gryazinra.“

Nagyon jól szerepelt a magyar bajnoki címért harcoló Csomós Miklós–Nagy Attila kettős, akik az ötödik gyorsasági után az harmadik helyen álltak, ám a hatodikon defektet kaptak, három kilométert jöttek defektes kerékkel, majd megálltak kicserélni és a 11. helyre csúsztak vissza.

Nam nagyon volt elégedett Hadik András és Kertész Krisztián, pedig a Ford Escort Mk II-essel a negyedik helyen zárták a napot, a magyar értékelésben pedig Ostberg mögött a másodikon. Ami pedig még fontosabb volt, a legnagyobb bajnoki éllovasuk, Csomós előtt közel két perccel vezetnek.

Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Hadik András–Kertész Krisztián, Rally Hungary

„Az első körben kicsit óvatos voltam, a másodikban gyorsultunk, de Mixiék még jobban. Szerintem valamit elrontottam a beállítással, ezt most az esti szervizben megnézzük“ – mondta Hadik.

Nagyon merészen az első rajthelyet választotta az Eb pontverseny második helyén álló Miko Marczyk–Szymon Gospodarczyk kettős, de egy hajtás hiba megakadályozta őket a jó szereplésben.

„A (mai) első gyorson szerettem volna megmutatni és megnyerni a szakaszt, de már az elején megütöttük az autót és elment a hajtásunk. Utána rendben volt minden, az ötödik helyen állunk“ – mondta.

Biztonsági autózást választott az Eb pontversenyben harmadik Efrén Llarena–Sara Fernadez kettős, ami a hatodik helyre volt elég.

Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Andreas Mikkelsen–Elliot Edmondson, Rally Hungary

Nagyon csalódott volt Andreas Mikkelsen és Elliot Edmondson. Az Európa-bajnoki cím várományosa az első körben egy kábel szakadása miatt nem tudott jó időket autózni, a második körben pedig defektet kapott és a hetedik helyre esett vissza a Toksport Skoda Fabia Rally2 evójával.

Az első kör a második helyen zárta, majd a második kör első szakaszán az élre állt Erik Cais és Jindriska Zakova páros a Ford Fiesta Mk II-vel, de egy defekttel ők is két percet veszítettek és a tizedik helyre estek vissza.

Két defektet is kapott ma Turán Frigyes és Bagaméri László a Volkswagen Polo R5 GTI-vel, ami után több mint öt perc hátránnyal a 22. helyre estek vissza.

Még rosszabbul járt Velenczei Ádám és Bacigal Igor, akik a szombati utolsó gyorsaságin kaptak defektet és annyira megsérült a Skoda Fabia futóműve, hogy fel is kellett adniuk a versenyt.

Az Országos Rallybajnokságban az első napi eredmények után is osztanak bónusz pontot. Az első napot Ostberg nyerte, Hadik, Klausz és Csomós előtt. A bajnokságot ez után Hadik vezeti 168 ponttal, Csomós a második 157-tel és Ostberg a harmadik 139-cel. Holnap még negyven pont szerezhető a bajnokságban.

Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Csomós Miklós–Nagy Attila, Rally Hungary

Váltó hiba miatt búcsúzott a versenytől ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán Mitsubishi Lancer Evo X-essel.

A kétkerék-hajtású értékelést a junior világbajnokság második helyezettje, Jon Armstrong és Philip Hall vezeti a junior világbajnok Sami Pajari és Marko Salminen előtt.

A magyar értékelésben László Martin és Berendi Dávid állnak az élen, megelőzve a Renault Clio Rally4-gyel először induló Herczig Patrik–Bán Viktor kettőst.

A 2wd bajnoki címvédő Szauer Gergő–Kerék István páros a magyar értékelés negyedik helyén áll, miután egy kicsúszásnál lefulladt az autójuk és csak a nézők segítségével sikerült beindítani.

Vasárnap hét gyorsasági szakasszal folytatódik a Rally Hungary, Erdőbényén, Fonyban és Nyíregyházán egy városi gyorsaságival.

Dráma az első körben – Jól állnak a magyarok

0

Több esemény történ a Rally Hungary első három gyorsaságija alatt, mint máskor egy egész versenyen. Az éllovasokat több műszaki hiba és defekt is hátráltatta. Gryazin vezet, a műszaki hibás Cais előtt. A magyar bajnoki címért küzdő Csomós és Hadik a harmadik, negyedik, Herczig egy defekt ellenére is ötödik. De volt tűzeset és váltócsere is.

Reggel a nedves aszfalt, és a murvás részek tréfálták meg a mezőnyt. A szuperspeciált megnyerő Gryazin–Aleksandrov kettős kezdett a legjobban. Bár az orosz versenyzőnek is volt egy igazán nagy kalandja, amikor a negyedik gyorson lecsúszott az útról és a murván szánkázva jött vissza. „Veszítettünk vele 6-8 másodpercet, de nagyon élveztem, főleg a murván menni“ – nevetett Gryazin, aki a hiba ellenére is 7 másodperc előnnyel vezet.

A hét elején a verseny titkos esélyesének neveztük Eric Caist. A  fiatal cseh versenyző az első kör végén műszaki hibás autóval jött be a szervizparkba, mégis megőrizte a második helyét.

Csomós–Nagy, Rally Hungary 2021
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Csomós–Nagy, Rally Hunagry 2021

A két vb és Eb menőt négy (!) magyar követi. Csomós Mixi és Nagy Attila 15 másodperc hátránnyal állnak a harmadik helyen. Ők elsősorban Hadikkal vívnak a magyar bajnoki címért. A szombati első két gyorson Csomós volt a gyorsabb, a harmadikon azonban elmért egy elágazást, túl csúszott, amivel veszített pár másodpercet. Így Hadik András és Kertész Krisztián 4,8 másodpercre közelítette őket az abszolút negyedik helyen.

Hadik–Kertész, Rally Hungary 2021
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Hadik–Kertész, Rally Hungary 2021

„Kicsit óvatosan kezdem, a reggeli második szakasz vizesebb volt, mint gondoltam, aztán nekimentem a padkának meg ilyen hülyeségeket csináltam, de amúgy rendben minden“ – mondta Hadik.

A szombat reggeli első gyorson kapott defektet Herczig Norbert és Ferencz Ramón, a negyedik szakaszon azonban abszolút első időt autóztak, és 21 másodperc hátránnyal az ötödik helyen állnak.

Herczig–Ferencz, Rally Hungary 2021
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, Herczig–Ferencz, Rally Hungary 2021

A Velenczei Ádám–Bacigal Igor páros követi őket a hatodik helyen.

De hol vannak a nemzetközi sztárok?

Andreas Mikkelsen a hetedik helyen áll, miután egy kábelszakadás miatt elveszett az erőt a Skoda Fabiájában. Miko Marczyk három szakasz után a negyedik helyen állt, ám a negyediken elment a hátsókerék-hajtása, és visszaesett a nyolcadikra.

 

MGR IMAGES Rally Hungary 2021
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES Rally Hungary 2021

A magyar bajnoki címért is harcoló Mads Ostberg egy furcsa kalanddal veszített közel 45 másodpercet.

„Belementünk egy gödörbe, ami felütött. A tréningen nem láttuk, a belsőkamerás videón sem volt rajta, csak ekkora tempónál jött ki. Megforogtunk, szerencsére úton maradtunk, de felült a kocsi az árok szélén. Ez van, legalább folytatni tudjuk“ – mondta Ostberg.

Az igazi dráma azonban az ifj. Érdi Tibor–Csökő Zoltán páros szervizparkjában történt. Meghibásodott a Mitsubishi Lancer Evo X váltója, amely cseréjének a csapat hősies módon nekiállt a fél órás szervizben, még ifj. Érdi is beállt szerelni, de esélyük sem volt az egy órás művelet befejezésére és kiestek.

ifj. Érdi Tibor–Csökő Zoltán Rally Hungary 2021
Kép: Makai Gergely, MGR IMAGES, ifj. Érdi Tibor–Csökő Zoltán Rally Hungary 2021

A kétkerekes mezőny némi késéssel ért be a szervizparkba, miután a 48-as, Bergounhe–Descharne kettős autója kigyulladt.

A kétkerék-hajtású értékelést a Franceschi–Gorgouillo kettős vezeti Renault Clio Rally4-gyel az újdonsült junior világbajnok Pajari–Salminen kettős előtt.

A legjobb kétkerekes magyar a László–Berendi kettős a nyolcadik. A 2wd magyar bajnoki címvédője a Szauer–Kerék kettős Peugeot 208 Rally4-ese a szombati első gyorsaságin egy kicsúszás után lefulladt, ami után csak nagy nehezen tudták újraindítani az autót. Két perc hátránnyal a 12. helyen állnak.

Ma még három gyorsaságival folytatódik a Rally Hungary.