back to top
2024. november 23. 12:26
Kezdőlap Blog Oldal 1107

Dakar: Al-Attiyah a leghosszabb napon is növelte előnyét

0

A Dakar negyedik szakaszán Yazeed Al-Rajhi nyert, de büntetést kapott, ezzel pedig Nasser Al-Attiyah lett az első, Sébastien Loeb a második. A motorosoknál Joan Barreda Bort volt a leggyorsabb.

A szerdai 464 kilométeres speciálszakasz után Rijádba érkezett a Dakar mezőnye. Yazeed Al-Rajhi a sikerével az összetettben is előrelépett, most a harmadik, igaz csak 2 másodperc(!) az előnye a negyedik De Villiers előtt. Nasser Al-Attiyahnak emiatt nem fáj a feje, ugyanis a szaúdi versenyző is Toyotával megy, tehát csapattárs. Nassernek csak az a fontos, hogy Loeb-öt maga mögött tudja, ami szerdán is sikerült. A francia második lett, 25 másodperccel volt lassabb Al-Attiyahnál. A verseny annyira szoros, hogy az első öt autós 2 percen belüli idővel ért célba.

A nap nagy vesztese Stéphane Peterhansel, neki ismét technikai gondja adódott. Egy ugrató után megsérült a felfüggesztés és a hűtő is, így ismét meg kellett várnia a segítő kamiont.

Benediktas Vargas is örökre emlékezni fog a 2022-es Dakar negyedik szakaszára, ugyanis hatalmasat bukott.

 


Az autós kiesők közé tartozik Romain Dumas is. Ő a Nasser Al-Attiyahtól kapott Toyotával indult, miután csapattársa autója a verseny előtt porig égett. A Toyotában megadta magát a váltó, így Dumas is búcsúzott.

A motorosoknál Joan Barreda Bort másodszor is szakaszt nyert. Csapattársa Pablo Quintanilla lett a második, Rui Goncalves a harmadik. Danilo Petrucci nagyot ment, harmadikként ért célba, de 10 perc büntetést kapott. Sam Sunderland továbbra is vezet az összetettben, pedig csak hetedik lett. Sőt a brit növelte is előnyét, mert Walknert és Van Beverent is megelőzte.

Gyenes Emánuel a 43. helyen ért célba, ezzel ötödik lett az Original by Motulban. Saghmeister Gábor a 417. kilométernél a 116. helyen állt.

Dakar 2022
Mattias Ekström, Fotó: Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool

Dakar: Sainz megszerezte a hibrid Audi első szakaszgyőzelmét

0

A Dakar harmadik szakaszán Carlos Sainz volt a leggyorsabb az autósok közt, ezzel megszerezte az Audi RS Q e-tron első szakaszgyőzelmét. 

Az összetettben Nasser Al-Attiyah tovább növelte előnyét, annak ellenére, hogy csak nyolcadikként ért Al Qaisumah-ba. Az Audinak megint jó napja volt, Peterhansel harmadik lett, Ekström ötödik, úgy tűnik életképes a hibrid koncepció a Dakaron.

A nap nagy vesztese Sébastien Loeb, egy törött kardántengely és két defekt hátráltatta. Csak a 38. lett, több mint fél órát veszített, mivel kétkerékhajtással teljesítette a táv nagyobb részét. Összetettben ugyan maradt a második, de gondjainak köszönhetően Al-Attiyah előnye már 37 perc. A katari nem lehet teljesen nyugodt, ugyanis a hétfői versenynapon az egyik szerelő elfelejtette áram alá helyezni a kötelező adatrögzítőt, ami miatt pénzbüntetést szabtak ki rá, de ami fájóbb, felfüggesztett kizárást is kapott. Tehát még egy hiba, és vége a Dakarjának.

A Dakar mai antihőse Giniel De Villiers lett. A Toyota dél-afrikai versenyzője hétfő elütött egy chilei motorost, majd továbbhajtott. Emiatt 5 perces büntetést kapott. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a motoros intett de Villiernek, hogy menjen tovább.


A motorosok közt a portugál Joaquim Rodriges nyert Toby Price és Mason Klein előtt. Összetettben Sam Sunderland előnye 4 másodpercre csökkent Adrien van Beveren előtt.

Gyenes Emánuel 49. lett, 31 perc hátránnyal, Saghmeister Gábor a 129 pozícióban ért célba.

A nap történetéhez hozzá tartozik, hogy a taktika is szerepet játszott, az ötödik Sanders például egész egyszerűen félreállt a cél előtt.

Leültem, piknikeztem egy kicsit, és vártam három percet. Tudtam, hogy az élen állhatok, szóval megálltam három percre, amivel az ötödik lettem, így holnap nem én leszek az első a pályán. Holnap lesz a verseny leghosszabb szakasza, és szerettem volna egy kicsit hátrébbről indulni, hogy aztán utolérjem majd a srácokat elől. Nagy csatában vagyunk, és úgy gondolom, egyszer lassítani és taktikázni okos dolog volt”

A kamionosoknál ezúttal kettős Kamaz siker született. Sotnikov egy perccel előzte meg Karginovot. Meglepetésre a harmadik helyen Janus Van Kasteren ért célba az Ivecoval, a negyedik pedig Shibalov lett. Összetettben a négy Kamaz áll az élen, Sotnikov előnye 11 perc felett van a ma csak hetedikként célba érő Nikolaev előtt.

Dakar 2022
foto: Flavien Duhamel / Red Bull Content Pool

Egy új korszak: az Audi RS Q e-tron megkezdte első Dakar-rali versenyét

Az új Audi RS Q e-tron 2022. január 1-14. között részt vesz első Dakar-rali versenyén. A quattro, a TFSI, az ultra, az e-tron és számos más jövőbemutató, a motorsportban használt technológia fejlesztőjeként az Audi számára ez egy új korszak kezdetét jelenti az országokon átnyúló raliversenyek tekintetében.

 „A Dakar-rali az elképzelhető legnagyobb kihívás a nagyfeszültségű akkumulátorral és kiemelkedően hatékony energiaátalakító egységgel szerelt innovatív elektromos hajtásunk számára.” – nyilatkozta Julius Seebach, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója, aki az Audi márkánál a motorsport területért felel. „Az Audi Sportnál eddig soha nem állítottunk rajthoz ilyen összetett járművet ilyen rövid idő alatt. Versenykörülmények között az első megbízhatósági tesztünk éppen a világ leghosszabb és legmegterhelőbb raliversenye, most kizárólag erre a kihívásra összpontosítunk.” A szaúd-arábiai sivatagi rali tizenkét futamán az autók mezőnyében az Audinak 91 további versenytárssal kell megküzdenie. Ez pedig egy az öt járműkategória közül a motorkerékpárok, a quadok, a könnyű járművek és a kamionok mellett.

Az Audi Sport történetében az országokon átnyúló raliversenyeken való részvétel egyike a hét motorsport irányzatnak. 1981 óta a márka képviselteti magát a sprint rali versenyeken (WRC), a túraautó küzdelmeken (Trans-Am, IMSA GTO, DTM, STW, TCR), a prototípus versenyeken (LMP), a GT sorozatokban (GT3, GT2, GT4), a ralikrossz világában (WRX) és az együléses versenyautók küzdelmeiben (Formula E).

A három Audi RS Q e-tron fedélzetén: úttörő technológia és három kiemelkedő pilóta és navigátor páros. Miután az Audi 2012-ben első autógyártóként elektromos hajtással győzedelmeskedett a Le Mans-i 24 órás autóversenyen illetve első német gyártóként csapatbajnoki címet szerzett a Formula E sorozatban 2017/2018-ban, a következő úttörő vállalkozás egészen a sivatagig vezette a márkát. A Dakar-rali T1 kategóriájában induló Audi azt kívánja bebizonyítani, hogy az elektromos hajtás kifejezetten hatékony és versenyképes lehet.

Három kiemelkedően nagy tudású vezető páros hozza majd a legjobb teljesítményét. Mattias Ekström ismét megcsillogtatja sokoldalúságát, hiszen a közel 30 éves, nemzetközi motorsportban eltöltött karrierje során két DTM bajnoki címmel és egy WRC elsőséggel is büszkélkedhet. Navigátora, a szintén svéd Emil Bergkvist, aki junior ralivilágbajnok is volt, mielőtt átült a navigátori ülésbe. Stéphane Peterhansel 14 első helyezésével vezeti a Dakar-rali győzelmi listáját. Honfitársa és navigátora Edouard Boulanger mutatta az utat legutóbbi, 2021-es sikerénél. A spanyol Carlos Sainz háromszor diadalmaskodott a Dakar-rali versenyén, több, mint két évtizednyi – a sprint ralik világában szerzett – tapasztalattal a háta mögött, amelynek során kétszer is a WRC bajnoka lett. Honfitársa Lucas Cruz foglalt helyet mindhárom Dakar győzelménél a navigátori ülésben.

Mindhárom Audi RS Q e-tron autó a Team Audi Sport színeiben állt rajthoz. A márka a Q Motorsport alakulatától kap támogatást. Sven Quandt csapata, amelynek székhelye a németországi Trebur település, több, mint negyedszázados tapasztalatra tekinthet vissza az országokon átívelő ralizás világában, amely során hat Dakar győzelmet gyűjtöttek be. Az Audi és a Q Motorsport összesen 80 munkatársa – a pilótáktól kezdve a technológiai megvalósítást vagy a logisztikai kérdéseket felügyelő kollégákon át a csapatorvosig és a gyógytornászig –utazik két héten keresztül Szaúd-Arábián át. A 2022-es program tizenkét szakaszból áll és előfordul, hogy a naponta előirányzott távolság meghaladja a 800 kilométert. A rali teljes hossza 8 099 kilométer, az utaktól távol megtett mért szakasz hossza 4 252 kilométer. A rali újév napján rajtolt Dzsiddából és ugyanitt ér véget majd január 14-én. Január 8-án a mezőny Rijádban tart pihenőnapot.

DiCaprio új filmjével csatlakozott a kihíváshoz, amit az Extreme E is támogat

DiCaprio filmje most, az Extreme E még 2021 első felében kezdte el a Count Us In – avagy „számíthatsz ránk” – kihívást, amivel az embereknek mutatnak ötleteket arra, hogyan segíthetnek a klímaváltozás ellen.

A sorozat összes pilótája részt vállalt a kihívásban, ezzel mutatnak példát mindenkinek a környezettudatosabb életmódra.

A karácsonyi kasszasiker, a „Don’t Look Up” (Ne nézz fel!) csapata is létrehozott egy weboldalt, amivel ugyanezt a kihívást népszerűsítik.

Leonardo DiCaprio – az egyik főszereplő – a Netflix interjújában kiemelte, a film az olyan rossz hírekre adott reakciónkat hivatott modellezni, mint például a globális felmelegedés.

A színész már korábban is támogatott hasonló ügyeket, például a Formula E-ben szereplő Venturi alakulat társalapítója. Emellett, 2015 óta vezeti a sorozat Fenntarthatósági Bizottságát, és a több amerikai versenyre is kilátogatott. Ráadásul ő volt a producere a negyedik szezon dokumentumfilmjének (And We Go Green) is.

Most új filmjét igyekszik a tudatosabb fogyasztás és cselekvés mögé beállítani. Ennek keretein belül a film weboldalán különböző – kisebb – lépéseket ajánlanak, amivel bárki csökkentheti a saját mindennapi kibocsátását.

Természetesen az Extreme E és a Don’t Look Up listája között van némi különbség, előbbi inkább a közlekedésre fókuszál, míg utóbbi a háztartásban is megléphető változásokra.

Mindenesetre így kijelenthető, hogy DiCaprio – így vagy úgy, de – kötődik Alejandro Agag mindkét sorozatához.

Dakar: Loeb nyerte a második szakaszt, a motorosoknál Sunderland állt az élre

0

Sébastien Loeb megnyerte a Dakar második szakaszát, Nasser Al-Attiyah második lett, de továbbra is a katari vezet. A motorosoknál Joan Barreda Bort volt a leggyorsabb, Sam Sunderland lett a második, a brit ezzel az összettben átvette az első helyet.

A verseny második szakaszán (ami a Dakar harmadik napja, hiszen első nap a kvalifikációt tartották) 338 kilométer volt a speciálszakasz. Ahogy az előző napon, a versenyzők egy részének most is a navigáció okozott fejtörést és komoly időveszteséget.

A motorosoknál szertefoszlott a MotoGP futamgyőztes Danilo Petrucci álma. A 80. kilométernél még negyedik volt, de aztán a technika megadta magát és fel kellett adnia. A vasárnapi győztes Daniel Sanders eltévedt, és ez 25 percébe került, ennyivel volt gyorsabb nála a győztes Joan Barreda Bort. Matthias Walkner is bolyongott egy kicsit a sivatagban, ő negyedóra hátránnyal 14. helyen ért célba. A brit Sam Sunderland lett a második, harmadik a címvédő Kevin Benavides. Sunderland ezzel élre állt az összetettben, 2 perc 51 másodperc az előnye Adrien van Beveren előtt.

Az autósoknál Loeb utolérte az örökranglistán Jean-Louis Schlessert, mindkettejüknek 15 Dakar szakaszgyőzelme van. Loeb mai sikere egyben a Prodrive első dakar szakaszgyőzelme is. Nasser Al-Attiyah három és fél perccel volt lassabb Loebnél, a harmadik helyen pedig Sainz ért célba majd hat perces hátránnyal. A spanyol valószínűleg nem búslakodott emiatt, hiszen hétfőre feltámadt az Audi. Peterhansel negyedik lett a kijavított autóval és Ekström is kilencedik helyen ért célba.

A magyarok közül Gyenes Emánuel 42. lett, a vasárnapi technikai gondok megoldódtak, így zavartalanul motorozhatott. Saghmeister Gábor a 127. helyen ért célba, két és fél óra hátránnyal.

A kamionosoknál Kamaz nap volt. Karginov, Sotnikov,Nikolaev, Shibalov sorrendben értek be az oroszok a célba. Mögöttük Loprais és Janus Van Kasteren következett, de nekik sem volt túl nagy hátrányuk, az IVECO csapat is 9 percen belül volt Karginov mögött. Az összetettben Sotnikov előnye 2 perc 7 másodperc Nikolaev előtt. Karginov hátránya már 18, a negyedik Shibalové pedig 22 perc.

Peterhansel elmondta, hogyan történt a balesetük

0

Stéphane Peterhansel a Dakar második napján elveszítette az esélyét, hogy 15. alkalommal is megnyerje a versenyt. Az Audi RS Q e-tron bal hátsó futóműve annyira megsérült egy ütközésben, hogy meg kellett várniuk a szervizkamiont, ezzel – bár folytathatták a versenyt – közel egynapos hátrányba kerültek.

Meglepetés volt. Kapott egy ütést az autó hátulja, és megsérült a felni, ami viszont blokkolta a kereket. Ez viszont eltörte a tengelyt. Mindent kicsavart és szétszakadt a hátulja. Olyan ütközés volt, amit láttunk közeledni, nem lepett meg minket egy szikla vagy egy felütés, láttunk egy kis mélyedést néhány sziklával. Olyan sebességgel mentem, ami ésszerűnek tűnt, és egyszerűen eltörte a hátsó kereket. Ez olyasmi, amivel valószínűleg nem találkoztunk a tesztek során, és nem láthattuk előre. Nem nyomtuk nagyon, nem támadtunk senkit, egyszerűen mentünk az első szakasz ritmusában” – mondta Peterhansel

A kudarc ellenére Peterhansel továbbra is optimista, és a hátralevő napokon az új hibrid autó tesztprogramjának befejezésére koncentrál.

„A győzelemért folytatott harcot biztosan elfelejthetjük, de segíthetünk a többi Audinak, Carlos Sainznak és Mattias Ekströmnek. A többit illetően megpróbáljuk megtalálni a maximális potenciált az autóban, megpróbálunk néhány szakaszt megnyerni, és versenyt csinálni belőle, akár magunknak, akár csapattársainknak, akár a show-nak” – mondta Mr. Dakar.

A Dakar harmadik napján Hail és Al Artawiya között versenyez a mezőny. A speciálszakasz hossza 338 km. Az eredeti tervekhez képest annyi változott, hogy az esőzések miatt nem maratoni a szakasz, így este lehetőségük lesz a csapatoknak a szervizelésre.

Dakar 2022 Peterhansel
foto: A.S.O. / Horacio Cabilla

Al-Attiyah nyert a Dakar második napján, az Audi bajban

0

Nasser Al-Attiyah a Dakar második versenynapján is simán nyert az autós kategóriában. A motorosoknál Daniel Sanders lett az első, a kamionos kategóriában Sotnikov és Nikolaev révén Kamaz kettős győzelem született.

A Hail körüli 333 kilométeres speciálisszakasz első felében Al-Attiyah komoly nyomás alá került az Audisoktól, Stephane Peterhansel mindössze hat másodperccel volt mögötte az első 120 kilométer után. Nem sokáig tartott a kiélezett verseny, a 14-szeres Dakar-győztes Peterhansel Audi RS Q E-tronja súlyosan megsérült egy balesetben a 153. kilométernél. A hátsó tengely eltört, a bal hátsó felfüggesztés pedig nagy ütést kapott, a francia pedig több mint négy óráig várta a segítő kamionok teherautók megérkezését. 

Ám az Audi gondjai ezzel még nem értek véget, Carlos Sainz egy navigációs probléma miatt több mint két órát veszített. Mivel Mattias Ekstrom is rengeteget veszített a harmadik Audival, Al-Attiyah végül 12 perces előnnyel nyert a két defektet is kapó Sébastien Loeb előtt. Martin Prokop lett a harmadik, neki 21 perc 21 másodperc lett a hátránya.

Dakar 2022
foto: DPPI / Red Bull Content Pool

A motorosoknál Daniel Sanders nyert, Quintanilla 3 perces hátránnyal lett a második, a harmadik Walkner pedig 12 perccel volt lassabb Sandersnél.

“Már ma nagyon nehéz volt a navigáció, mert tegnap este sok eső esett. Nehéz volt megtalálni a jó nyomvonalakat. A szakasz végén sokan eltévedtünk, de aztán sikerült visszatalálni a jó útra. Az elején csak jó ritmusra törekedtem, majd a végén már próbáltam jobban húzni a gázt. Már ma igyekeztem elől menni, hogy holnap kevésbé okozzon meglepetést a motorozás a nyomok nélkül. Holnap nagyon fontos szakasz jön” – mondta Sanders a célban.

A magyarok is versenyben vannak. Gyenes Emánuel 83. lett, Saghmeister Gábor a 111. helyen ért célba.

A kaminos mezőnyben nem az a meglepetzés, hogy a Kamaz nyert, hanem az, hogy Ales Loprais be tudott jönni az oroszok közé harmadiknak. Sotnikov 31 másodperccel volt gyorsabb Nikolaevnél, Loprais pedig 10 percet kapott tőlük. Shibalov és Karginov ismét majd 10 perccel volt lassabb, így a Kamazok mársi két csoportra szakadtak.

A két magyar versenyző vezette kamion cikkünk írásakor még a pályán van.

A Light Prototype kategóriában Seth Quinteiro lett az első. Andreas Mikkelsen az eslő napi villanás után lelassult, a sivatagban kijött a tapasztalatlanságából fakadó hátránya és kilenedik lett. Ennek ellenére szép teljesítmény tőle, hogy 55 perces hátránnyal, 5 óra 16 perc alatt teljesítette a 333 kilométert.

Dakar 2022
Eduard Nicolaev foto: Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool

Nasser Al-Attiyah nyerte a rövid első szakaszt a Dakar Rallyn

0

Mindössze 19 kilométeres mért szakasszal kezdődött a 2022-es Dakar. Az első napon a katari Nasser Al-Attiyah volt a leggyorsabb, mögötte Carlos Sainz lett a második. Brian Baragwanath a Century Racinggel és Henk Lategan a Toyotával azonos időt autózott a harmadik-negyedik helyen.

Nyolcadikként ért célba Giniel de Villiers. A Toyota dél-afrikai versenyzője 50 másodperc hátrányt gyűjtött, de még érzi a koronavírus hatásait.

Csak egy tiszta etapot akartam. Egy kanyarban majdnem eltaláltunk egy nagy sziklát, résen kellett lennünk ezen a dombos részen. Még mindig kicsit be vagyok rozsdásodva, és meg kell találnom a tempómat, de boldog vagyok az első napi eredménnyel. A COVID-tesztem miatti zűrzavar megviselt, és azt hiszem, szükségem lesz néhány napra, hogy újra tisztán lássak, és 100%-os legyek. Egy biztos, ez nem volt könnyű kezdés.”

Érdekes, hogy bár Sainz nagyot ment az Audival, a másik két csapattárs nem sietett. Peterhansel csak 14. lett, Ekström pedig mögtte ért célba. Igaz a Dakart nem az első napon kell megnyerni, és ha valaki ezt pontosan tudja, akkor az épp Stéphane Peterhansel.

A motorosoknál Daniel Sanders volt a leggyorsabb a GasGassal. Pablo Quintanilla egy perc hátránnyal lett második, mögötte Ross Branch lett a harmadik a Yamahával. A címvédő Kevin Benavides negyedik lett, Matthias Walkner ötödik. A két magyar motoros is teljesítette a kvalifikációt Gyenes Emánuel az 54. lett, Saghmeister Gábor pedig a 139. helyen kezdte a versenyt.

A quadok közt a címvédő Manuel Andujar volt a leggyorsabb Yamahával, mögötte 19 másodperc különbséggel Alexandre Giroud és 31 másodperc hátránnyal Giovanni Enrico ért célba.

A Lightweight Proto kategóriában Seth Quintero nyerte az első szakszt, mögötte viszont az utolsó utáni pillanatban beugró Andreas Mikkelsen végzett indössez 3 másodperces különbséggel.

A kamionos mezőnyben a Kamaz megmutatta valódi erejét, az első négy helyen ők végeztek. Nikolaev, Sotnikov, Karginov, Shibalov volt köztük a sorrend. Az ötödik helyen a chilei Ignacio Casale vezette Tatra ért célba. A két magyar kamionos egység a 48 – 49. helyen zárt, Darázsi gyorsabb volt Szalainál.

A mai kvalifikáción kategóriánként az első 15 versenyző az időeredmények sorrendjében választhat rajtpozíciót a vasárnapi napra. A Dakar második napján Hail környékén egy 514 kilométeres hurkot teljesítenek a versenyzők, ebből 333 kilométer lesz a mért szakasz.

Dakar 2022
foto: A.S.O. / Charly Lopez

Hivatalos az Extreme E 2022-es versenynaptára

0

A korábbi előzetes versenynaptárban már az biztos volt, hogy jövőre is öt helyszínen versenyez majd az Extreme E mezőnye. Korábban még számos helyszín volt kérdéses, most azonban már egy kivételével minden futam helye és időpontja fix.

Az idei évhez képest két hónappal korábban kezdődik majd a szezon, februárban már Szaúd-Arábiában összecsaphatnak a csapatok, ám új helyszínen, Neomban. E „település” érdekessége, hogy jelenleg is nulláról építik fel ezt a várost, amelyet csak a jövő városának harangoztak be, és a terveik szerint 2025-re oda vinnék a Forma-1-es Szaúd-Arábiai Nagydíjat is.

A futamok sorrendje is változott, eredetileg Afrikába látogattak volna májusban, ehelyett a Sziget X-Prix keretében Szardíniára utaznak majd el.

A harmadik futam helyszíne az egyetlen kérdéses, Szenegál vagy Skócia lesz majd a rendező nyár közepén, előbbi országban már idén is ellátogattak az Oceán X-Prix keretében. Skócia eddig a dél-amerikai helyszínek tartalékjaként szolgált a naptárban.

Az őszi utolsó fordulók helyszínére Dél-Amerikába költözik a mezőny, a szeptemberi X-Prix-re korábban öt ország is pályázott végül Chile lett a befutó, akik így nem a szezonzáróként fognak funkcionálni, mivel az utolsó versenynek Uruguay ad majd otthont november végén. Uruguay elkötelezett az elektromos versenyzés iránt, a Formula E-ben is rendeztek már versenyeket 2018-ban, és az Extreme E is ugyanabba a városba, Punta Del Este-be fog ellátogatni.

# Dátum Verseny Helyszín
1 02.19-20. Sivatag X-Prix Neom, Szaúd-Arábia
2 05.07-08. Sziget X-Prix Szardínia, Olaszország
3 07.09-10. TBA Skócia/Szenegál
4 09.10-11. TBA Antofagasta, Chile
5 11.26-27. TBA Punta del Este, Uruguay

Molnár Martin csatlakozik a Motorsport Talent Management programjához

A legmagasabb szintű gokart-bajnokságokban edződő pilóta a pályán és azon kívül is világszínvonalú háttérrel készül.

Együttműködés indul a legmagasabb szintű gokart-bajnokságokban szereplő Molnár Martin és a Motorsport Talent Management (MOTAM) között, ennek jegyében a tehetséges versenyző sportprogramját és személyes márkaépítését a továbbiakban a MOTAM képviseli. Martin és családja, valamint a menedzsment arra törekszik, hogy az ígéretes teljesítményt közösen sikerekké formálják.    

A Motorsport Talent Management szakmai hátterével folytatódik Molnár Martin gokart-versenyző pályafutásának építése. A 13 esztendős sportoló idén teljesítette negyedik szezonját a versenyzés világában; 2020-ban bajnoki címet szerzett az FIA közép-európai zóna-bajnokságban, a Central European Rotax Max Challenge-ben, valamint az osztrák Rotax Max Challenge-bajnokságban, MiniMax kategóriában. 2021-ben már az OK Junior géposztályban a WSK különböző sorozataiban, a Champions of the Future, a CIK-FIA Európa-bajnokság, valamint az IAME Euro Series futamain mérette meg magát.  

Molnár Martin
Fotó: Mario Perrucca/Motorsportpictures/MOTAM Kommunikáció

Martin az ígéretes részeredmények után 2022-ben is az OK Junior kategória versenyein áll rajthoz, és a felkészülésében számíthat a MOTAM szakmai hátterére is. Az autó-motorsport rendezvények nemzetközi szintű lebonyolításában már kiváló referenciákkal rendelkező Truck Race Promotion versenyzőmenedzsment ága a sportprogrammal kapcsolatos operatív feladatok lebonyolítása mellett ellátja Martin sportszakmai képviseletét, részt vesz a karriertervezésben, együttműködési lehetőségek felkutatásában, a kommunikációban, valamint a személyes márkaépítés folyamatában is.  

Molnár Martin
Fotó: MOTAM Kommunikáció

A fiatal sportoló a pályafutása első szakaszában a korábban szintén autóversenyzői tapasztalatokat szerző édesapja, Molnár Zoltán iránymutatása szerint készült. Családi versenycsapatuk, az Xforce Racing után a Révész Racing színeiben a világszerte ismert Kart Republic gyári csapatánál szerepeltek. Martin 2020-ban 64 futamon 43 győzelmet ért el, a 2021-es kategóriaváltás jegyében több, mint 150 nap alatt bő 16 ezer kilométert vezetett. A kezdeti szárnypróbálgatások után pole pozíciót, két futamgyőzelmet és a rangos Trofeo delle Industrie-n 2. helyet ért el. Iskolai kötelezettségei mellett angolul és olaszul is tanul, nemzetközi környezetben, dedikált edzővel dolgozik a sikerekért. 

„Nagy megtiszteltetés, hogy a MOTAM-nál felfigyeltek rám! Még csak most ért véget az idei szezonom, de már alig várom, hogy újra gokartozhassak. Szeretnék jövőre sikereket elérni, és újabb lépést tenni, hogy autóversenyző lehessek” – mondta Molnár Martin. 

„Nagyon örülünk, hogy Martin pályafutása eljutott abba a szakaszba, amikor úgy érezzük, a MOTAM bevonásával tovább dolgozhatunk azon, hogy profi autóversenyzőt faragjunk belőle. Az eddigi tárgyalásaink és a terveink alapján azt tapasztaltuk, hogy a MOTAM rendelkezik a további előrelépéshez szükséges felkészültséggel és elhivatottsággal, ezért Martinnal együtt már nagyon várjuk a közös munkát. A csapattal és a MOTAM-mal közösen 2022-ben szeretnénk az eddigi teljesítményt sikerekre váltani” – nyilatkozta Molnár Zoltán.    

Őry Tamás, a MOTAM ügyvezető igazgatója hozzátette: „Köszönjük szépen Molnár Zoltánnak, hogy hosszú évek kemény munkája után bizalommal fordultak hozzánk! Az együttműködés nagy elismerés a menedzsment vállalkozásunk számára. Tapasztalt szakemberek bevonásával és számos tervvel készülünk arra, hogy biztosítsuk Martinnak a fejlődéséhez szükséges szakmai hátteret és új partnerek felkutatása révén az erőforrásokat is. Ezáltal elérhetjük a közös célunkat, hogy nemzetközi szinten is sikeres, tehetséges versenyzőt adjunk a magyar sportéletnek.” 

Molnár Martin, Őry Tamás, MOTAM
Fotó: MOTAM Kommunikáció