back to top
2025. december 24. 16:07
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1148

    Breen: Az út kanyarodott, csak én nem

    0

    Craig Breen jól kezdett Japánban, azonban a harmadik szakaszon egy félelmetes balesetet szenvedett és kiesett. Az M-Sport ír versenyzője nem tudja, hogy miként történt a hiba. 

    Craig Breen a Japán Rally ötödik helyéről várhatta a péntek délelőtti utolsó szakaszt, ahol azonban frontálisan ütközött a szalagkorlátnak, ami olyan súlyosan sérült, hogy délután törölni is kellett a szakaszt miatta. 

    Az M-Sport versenyzője nem tudta megmagyarázni a hiba okát. 

    “Nagyon furcsán hangozhat, de fogalmam sincs, hogy miként történt a baleset – mondta Breen a Dirtfishnek. – Az út kanyarodott, csak én nem. Volt néhány falevél az úton, ami minden autó után változott, de igazából tanácstalan vagyok a baleset okával kapcsolatban.” 

    Richard Millener szerint Japánban nagyon sokszor lehett hibázni, és úgy gondolja, hogy Breen egy picivel gyorsabb volt a baleset idején, mint amekkora tempó kellett volna.  

    “Beszéltem a balesetről Craiggel és nem szeretném hibáztatni – mondta az M-Sport csapatfőnöke. – Igazából rá kell jönni, hogy mi történhetett abban a kanyarban, és erre csak Breen tud rájönni. Nem volt műszaki hiba, az autó beállítása jó volt. Persze nekem is vannak ötleteim, hogy miért történt a baleset. Nyilván koszos volt az út, és a felvételt látva az jutott eszembe, hogy túl gyors volt. Azonban én nem vagyok versenyző és utólag könnyű okoskodni, de azt hiszem a tempó hozzájárult a balesethez.” 

    Millener szerint Breennek a verseny megközelítésen kellene változtatnia. 

    “A csapat teljesen mögötte áll és készek vagyunk megadni neki minden támogatást, de végső soron neki kell változtatnia, hogy ne történjen minden versenyen baleset. Ki kell találnia, hogy miként tudja elkerülni a baleseteket, azt hiszem, hogy meg kell fogadnia a körülötte lévők tanácsait, akikben megbízik, azt azonban neki kell eldöntenie, hogy kik ezek a személyek. Ha folyamatosan változtat a verseny megközelítésén, az nyilván nem fog segíteni. Választania kell egy megközelítést és ahhoz kell ragaszkodnia. Azt gondolom, hogy minden világbajnok, vagy élversenyző egy kicsit önfejű, és nem hallgatnak a kivülállókra. Azt hiszem, Craignek is valami hasonló kell, a tél folyamán kell választania egy megközelítést, amit úgy gondol, hogy sikeres lehet.” 

    Verstappen anyja páros lábbal beleszállt a fiát kritizáló Pérezbe

    0

    Max Verstappen édesanyja, Sophie Kumpen új mederbe terelte a már egyébként sem kicsi botrányt, amikor egy hozzászólásban kijelentette, hogy Sergio Pérez megcsalta a feleségét. A mexikói pilóta eközben azt magyarázta, hogy mindannyian érett felnőttek.

    Óriási botrány alakult ki a brazíliai futam végén a Red Bullon belül, miután Max Verstappen nem engedte vissza Sergio Pérezt maga elé, ezzel hátráltatva csapattársát a bajnoki második hely megszerzésében. A címvédő hangsúlyozta, hogy megvannak az okai, míg a mexikói pilóta csalódott benne, ám később mindketten úgy nyilatkoztak, hogy megbeszélték a történteket, Christian Horner, a bikások csapatfőnöke pedig kijelentette, hogy a két versenyző kezet fogott egymással.

    Pérez nagyon dühös Verstappenre, aki nem hajlandó elárulni, miért hányt fittyet a csapatutasításra

    Akár igaz ez, akár nem, az biztos, hogy az F1-es közvéleményt még nagyon is foglalkoztatja a téma. Nem sokkal a leintés után a holland sajtónak köszönhetően elterjedt, hogy Verstappen cselekedete a Monacói Nagydíjra vezethető vissza: Pérez állítólag szándékosan törte össze az autót a hercegségben rendezett időmérő végén, amire egyébként valóban utalnak jelek. Most viszont Verstappen édesanyja új irányt adott a botránynak.

    Kiderült, amiről eddig mindenki mélyen hallgatott – ezért szegült ellen Verstappen

    Sophie Kumpen az Instagramon szólt hozzá egy olyan bejegyzéshez, amelyben fiát kritizálták. Ebben nemes egyszerűséggel kijelentette, hogy a monacói futam után Pérez megcsalta a feleségét. Később törölte a hozzászólást, ám meg nem történtté természetesen már nem tudta tenni, olajat öntve ezzel a tűzre.

    Az azóta már törölt hozzászólás

    Kumpen arra utalt, hogy a 32 éves pilóta a győzelme utáni buliban igencsak közel került egy nőhöz, egy másikkal pedig táncolt. Pérez azonban később igyekezett tisztázni magát, és kijelentette, hogy hibázott, ám eszébe sem jutott megcsalni feleségét, egyben gyereke édesanyját. Ezt követően el is csendesedett ez az ügy.

    Pérez szerint innentől minden más lesz

    Természetesen felmerülhet a kérdés, hogy Kumpen megjegyzése mennyire volt elegáns, könnyen lehet, hogy ezen ő maga is elgondolkodott, és azért távolította el. Ugyanakkor abból a szempontból érdekesen jött ki, hogy Pérez pont az érettségről lamentált. A háromszoros futamgyőztest arról faggatták, hogy mi jön ezután.

    „Ezt csapaton belül fogjuk rendezni, és továbblépünk – szögezte le. – Nyilvánvalóan csalódott vagyok, különösen azok után, amit tettem. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy mindannyian felnőttek vagyunk, és csapatként tovább fogunk lépni. Korábban nyilvánvalóan sokat tettem érte, ez nem titok. Ugyanakkor, ahogyan mondtam, jó, ha ezt a beszélgetést házon belül folytatjuk le, és csapatként haladunk tovább.”

    Persze kérdés, hogy a felek valóban le tudták rendezni ennyivel, vagy ennek még lesz folytatása a későbbiekben. Pérez száz százalékig biztos abban, hogy az előbbi fog megvalósulni. „Egyértelműen, máskülönben számomra nem lenne értelme – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Nemcsak Abu-Dzabiban lesz más a helyzet, hanem utána is. A csapatot mindig a saját érdekeink elé fogjuk helyezni.”

    Új részletek a Verstappen–Pérez botrányról – ekkor ismerhette be a mexikói a szándékosságot

    Persze Péreznek nem feltétlenül kellett volna olyan szituációba keverednie, hogy a hátulról zárkózó Verstappen bármilyen módon elé kerüljön. A második biztonsági autós fázis mellett ennek elsősorban az az oka, hogy a Red Bull pilótájának nem maradt lágy gumija a futam végére, a közepeseken pedig sokkal lassabb volt a körülötte lévőknél.

    „Az első etapunk remekül alakult, ahogyan a második is, az utolsó viszont nagyon rossz volt, különösen a biztonsági autó miatt, ami tönkretette a versenyünket, mivel az újraindításnál a közepeseken voltunk – magyarázta. – Nem volt tapadásunk, és csak utasok voltunk.”

    Pérez azzal zárta mondandóját, hogy amelyikük előrébb végez a Leclerc-rel való összevetésben, az lesz a bajnoki második. Ez nagy valószínűséggel így is lesz, hiszen mindketten 290 ponttal rendelkeznek, de egy nem túl valószínű, valamint egy, a realitás talajától teljesen elrugaszkodott eshetőséget meg kell említeni.

    Az első természetesen az, hogy mindketten kiesnek. Emellett elméletben lehetséges, hogy Pérez lesz a kilencedik, Leclerc pedig a leggyorsabb körrel a tizedik, és mivel ugyanannyi pontot szereznének, a Ferrari versenyzője maradna a második. Verstappen ezenkívül csak akkor tudna segíteni csapattársának, ha ő a tizedik, Pérez a tizenegyedik pozícióban halad, Leclerc pedig mögöttük van vagy kiesett, de lássuk be, ennek is igen csekély a valószínűsége.

    Rovanpera nyaral, driftel és keményen dolgozik 

    0

    Kalle Rovanpera számára nem sikerült jól a Japán Rally, ahogy a Toyota Gazoo Racing fő csapatából gyakorlatilag senkinek. Az idei világbajnokra most még vár egy kis munka, majd nyaralni fog, hogy aztán kemény munkába kezdjen. 

    Kalle Rovanpera jól kezdett a Japán Rallyn, ahol vezetett az első pénteki szakaszt követően, a nyitó napot pedig a harmadik helyen zárta, utána azonban szombaton nekicsúszott egy sziklafalnak és defektet szedett össze, ahogy előtte már Sébastien Ogier, utána pedig Elfyn Evans is. 

    “Nehéz verseny volt számunkra, de erre is számítottam – mondta Kalle Rovanpera a Rallit.fi oldalnak. – Nagyon nem szeretem az ilyen pályákat, mert nem illenek a stílusomhoz. Szerencsére sikerült a célba érés és véget ért a szezon. Jövőre már lesz némi tapasztalatunk. A defekt és a néhány kisebb hiba nem segítette helyzetünk, de igyekeztünk urrá lenni a helyzeten.” 

    A finn toyotás még marad Japánban, ahol először még munka, majd barátaival nyaralás vár rá. 

    “Ezen a héten még vár ránk némi PR-munka. Utána azonban a barátaim ide reülnek, Japánba és nyaralni fogunk. Drifetlés és más szórakoztató programok is szerepelnek terveink között.” 

    A 22 éves pilóta azonban nem sokáig tud pihenni, korán elkezdődik a felkészülés a 2023-as szezonra, ami előtt kemény munka vár a Toyota teljes csapatára, mert a Hyundai nagyon komoly riválisnak ígérkezik a következő szezonra. 

    “A Hyundai év közben nagyon erős lett. Jövőre nagyon jól kell teljesítenünk ismét, hogy harcolni tudjunk a vb címekért. Rengeteg munka vár ránk a Monte előtt. Tudjuk, hogy min kell javítanunk, így bízunk benne, hogy jobbak leszünk.” 

    Így nyer értelmet a Red Bull érthetetlen döntése – Verstappen magának és a csapatának is ártott

    0

    Max Verstappen és a Red Bull jóvoltából nem maradtunk újabb botrány nélkül az idei szezonban. A kétszeres világbajnoknak Brazíliában nem volt más célja, mint megmutatni csapatának és csapattársának, hogy nem lehet szórakozni vele, de ezzel alighanem magának ártott a legtöbbet. A Red Bull eközben a körülmények áldozatává vált, pedig nagyon igyekezett, hogy elkerülje a balhét.

    Ki gondolta, hogy a költségplafon-túllépési balhé után lesz még egy botrány az idén, amelynek ráadásul ismét a Red Bull a főszereplője. Hogy lett, abban az energiaitalos csapatnak és az azt kirobbantó Max Verstappennek is nagy szerepe van, aki a Brazil Nagydíj végén, a következményekkel mit sem törődve beintett Sergio Péreznek és a saját csapatának, amikor az a mexikói pilóta elengedésére kérte.

    „Már a nyáron mondtam nektek, srácok, úgyhogy ne kérdezzétek meg többször, rendben? Világos? Elmondtam az indokaimat és kitartok mellettük” – közölte a holland a csapatával a levezető körben, miután mérnöke arról érdeklődött, hogy miért nem engedte el az összetett második helyéért Charles Leclerc-rel meccselő Pérezt.

    Hamarosan kiderült az is, hogy Verstappen egy múltbeli eset miatt tette, amit tett, és hogy vélhetően a Monacói Nagydíj időmérőjén történtek hagytak benne akkora tüskét, ami az ellenszegüléséhez vezetett. „Most megmutatta, ki ő valójában” – füstölgött közben Pérez a másik autóban, majd amikor a verseny után a Sky Sports riportere arról kérdezte, tudja-e, hogy mi lehet a csapattársának a baja, közölte, hogy fogalma sincs, és erről Verstappent kellene megkérdezni.

    Pérez nagyon dühös Verstappenre, aki nem hajlandó elárulni, miért hányt fittyet a csapatutasításra

    A hollandot meg is kérdezték, de nem erősítette meg, hogy Pérez szándékos monacói autótörése áll a háttérben, noha nem is tagadta azt. De minden bizonnyal az áll, ami felvet néhány kérdést.

    Mit nyerhetett mindezzel Verstappen?

    Röviden: semmit. Már réges-régen bebiztosította a világbajnoki címet, és a hatodik helyen haladt a Brazil Nagydíj végén, aminek a megszerzése az ő helyzetében pontosan ugyanakkora jelentőséggel bír, mintha hetedikként intik le. Verstappen egyszerűen csak makacsul tartotta magát egy korábbi ígéretéhez, és megmutatta, hogy senki és semmi nem tántoríthatja el attól, hogy kiegyenlítse a tartozását. Merthogy a futam után ő és Christian Horner is elmondta, hogy amennyiben a szezonzárón Péreznek segítségre lesz szüksége a csapattársától, azt meg fogja kapni. Verstappen tehát úgy véli, hogy ezzel kvittek Pérezzel, és most visszaadta a kölcsönt a mexikóinak. A kérdés, hogy milyen áron tette mindezt.

    Nem most először fordul elő, hogy egy pilóta nem engedelmeskedik a csapatutasításnak, de ennek általában nyomós oka van. Vagy nem akarja odaajándékozni a másiknak a győzelmet (Barrichello, 2002, Ausztria), vagy pont, hogy azt akarja megszerezni (Vettel, 2013, Malajzia), vagy nem érzi igazságosnak a csapatutasítást, vagy egyszerűen csak világos üzenetet küld a csapatának azzal, hogy ő nem az a félreállós típus, különösen akkor nem, ha nincs rá a főnökeinek alapos oka.

    Kiderült, amiről eddig mindenki mélyen hallgatott – ezért szegült ellen Verstappen

    Utóbbit tette Verstappen a 2015-ös Szingapúri Nagydíjon, amikor a 8. helyen haladva nem állt félre csapattársa, Carlos Sainz elől, hogy az egy körrel frissebb gumikon haladó spanyol is megpróbálhassa megelőzni Sergio Pérez Force Indiáját. Sainz a szezon során addig háromszor engedelmeskedett a csapatutasításnak, és engedte el Verstappent, míg Verstappennek ez volt a harmadik olyan húzása, hogy ezt nem tette meg. Persze, a Red Bull valószínűleg ezek nélkül is Verstappent léptette volna elő 2016-ban, de valahol érthető – közvetítsen bármilyen üzenetet is a csapata felé –, hogy 18 évesen az ember nem akarja elengedni azt, akit feltétlenül le kell győznie ahhoz, hogy előrelépjen a karrierjében.

    A múlt hétvégi Brazil Nagydíjon Verstappen azonban nemhogy győzelmet, de még csak dobogós helyezést sem kellett feladjon, és kétszeres világbajnokként semmit nem kellett bizonyítson annál a Red Bullnál, amely 100%-ban az ő csapata, egy olyan csapattárs ellen, aki amellett, hogy számos alkalommal segített már neki, abszolút nem jelent rá veszélyt sem rövid, sem közép, sem hosszú távon. Interlagosban egyszerűen csakis az vezérelte a hollandot, hogy megmutassa: amit ő egyszer megígért, azt be is tartja.

    Miért kérte meg a Red Bull Verstappent arra, amiről tudták, hogy nem teszi meg?

    Joggal merül fel, hogy miután a holland saját elmondása szerint többször leszögezte már a csapatnak, hogy nem fog félreállni Pérez elől, a Red Bull mégis miből gondolta, hogy megteszi. Verstappent ismerve pontosan tisztában kellett volna legyenek azzal, hogy a versenyzőjük milliók szeme láttára is ellen fog szegülni, és nem csak a csapatmegbeszéléseken volt ennyire határozott. És alighanem tisztában is voltak.

    Itt a bizonyíték, hogy Pérez szándékosan törhette össze a Red Bullt Monacóban

    Az egyetlen logikus magyarázat így az, hogy a Red Bull egyszerűen sarokba szorult azzal, hogy a verseny végén Verstappen és Pérez egymás mögé került. A biztonsági autós újraindítás után a 3. helyről rohamosan visszaeső mexikói a 65. körben veszítette el az ötödik helyet Fernando Alonsóval szemben, azaz ekkorra került csapattársa elé. A kör végére Verstappen már DRS-távolságon belül volt, de egészen a 66. kör végéig semmilyen üzenetet nem kapott a rádión, azaz a csapat nem szólt a fülére, hogy ne előzze meg Pérezt, miként ő sem kérdezte meg, hogy mitévő legyen. Vajon azért nem mondtak ilyesmit a fülére, mert tisztában voltak vele, hogy nem fog eleget tenni a kérésnek?

    A 66. kör végén ehelyett inkább azzal az üzenettel „engedélyezték” neki Pérez megelőzését, hogy „gyerünk, rabolj pontokat Alonsótól és Leclerc-től”. Verstappen erre sem reagált, helyette szó nélkül kifékezte Pérezt a célegyenes végén, és elindult Alonso és Leclerc után.

    Miután mindössze néhány tizeddel volt gyorsabb az Alpine-nál és a Ferrarinál, utóbbi ráadásul közel 3 másodpercre volt tőle, nem sok esély mutatkozott rá, hogy elkaphatja őket, mint ahogyan nem is kapta. Az utolsó kör felénél pedig érkezett is a kérés (!) Gianpiero Lambiase részéről. Az üzenet így hangzott: „Max, ha nem tudod megelőzni Fernandót a 12-es kanyar kijáratáig, vissza tudod engedni Checót, kérlek? Engedd vissza Checót!”

    Max Verstappen, Sergio Pérez, Red Bull, Brazil Nagydíj
    Verstappen elöl, Pérez mögötte Fotó: Chris Graythen/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Verstappen mérnöke tehát elsőre még csak nem is utasított, hanem kérdezett, ami a körülmények utólag nyer igazán értelmet. Verstappennek nem jött össze az előzés, de a 12-es kanyar után sem állt félre, amikor mérnöke már jóval határozottabban szólt a fülére: „Ne foglalkozz a DRS-el, Max, engedd el Checót, engedd el Checót!”. Majd jött egy utolsó, már inkább könyörgésnek hangzó felszólítás: „Max, engedd el Checót, kérlek!”

    A többit már tudjuk, Lambiase ezután kérdőre vonta a hollandot, aki közölte, hogy már a nyáron elmagyarázta, hogy miért nem fog félreállni.

    Utólag már igencsak nyilvánvaló, hogy a Red Bull mindenáron el akarta kerülni a csapatutasítás alkalmazását, mert pontosan tudták, hogy Verstappen nagy valószínűséggel nem fog eleget tenni annak. Ezért hozták meg azt a teljességgel logikátlan döntést – valójában nem is volt más választásuk, hiszen Verstappen úgysem maradt volna Pérez mögött –, hogy 5 körrel a vége előtt Alonso és Leclerc után küldik a hollandot.

    Hiszen mivel lett volna jobb az Péreznek, ha Verstappen Leclerc előtt végez? Semmivel, mert csak két pontot rabolt volna el a monacóitól, ami pontosan ugyanannyi, amennyit Péreztől elvett azzal, hogy megelőzte. Persze, mondhatjuk, hogy ebben az esetben Verstappen és a Red Bull is több pontot szerez, csakhogy egyiküknek sem volt már szüksége erre. A legfontosabb a csapatnak az volt, hogy maximalizálja Pérez pontjait, amit a legegyszerűbben úgy tehetett volna meg, ha a mexikói mögött tartja Verstappent.

    Új részletek a Verstappen–Pérez botrányról – ekkor ismerhette be a mexikói a szándékosságot

    A Red Bullnál viszont minden bizonnyal abban bíztak, hogy el tudják kerülni a csapatutasítást azzal, hogy Verstappen elkapja Leclerc-t, amivel ugyanannyit segített volna Péreznek, mintha mögötte marad, de nem kellett volna megmagyarázni a világnak vagy azt, hogy miért nem volt csapatutasítás, vagy azt, hogy Verstappen miért ignorálta azt. De mivel Alonsót sem tudta elkapni, jött a versenymérnök félszeg, és nem mellesleg szintén logikátlan üzenete, hogy amennyiben az utolsó kanyarig nem előzi meg a spanyolt, adja vissza a helyet Péreznek. És ha megelőzte volna, azzal mit nyer a Red Bull? Akkor ugyanúgy elvett volna két pontot a második helyre pályázó Péreztől, gyakorlatilag a semmiért.

    A Red Bull tehát a lehető legrosszabb helyzetbe került, amihez a körülmények összjátéka is kellett. Ha nincs Verstappen ütközése Hamiltonnal, vagy ha nem jön be a hajrá előtt a biztonsági autó, ez a forgatókönyv biztosan nem valósult volna meg.

    Verstappen ezzel csak magának és a csapatnak ártott

    Az csak ezután derül ki, hogy ez az egész ügy törést jelent-e Verstappen és Pérez kapcsolatában, de ha igen, annak a holland pilóta is megihatja a levét. Pérez kijelentése, miszerint csapattársa miatta mondhatja magát kétszeres világbajnoknak, ugyanis megállja a helyét. Hiszen, ha a mexikói a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon nem tartotta volna fel annyi ideig Lewis Hamiltont, a verseny végi biztonsági autós fázis elején a Mercedesnek lett volna elég ideje lecserélni Hamilton kerekeit úgy, hogy a brit Verstappen elé térjen vissza, és a lágy keveréken simán megnyerje a versenyt.

    Persze, nem ez volt Pérez egyetlen, Verstappent segítő tette. Például Törökországban is hősiesen küzdött Hamilton ellen, de az idén is minden alkalommal elengedte Verstappent, amikor a csapat erre kérte. De kérdés, hogy a jövőben is ugyanezt teszi-e.

    Sergio Pérez, Red Bull, Lewis Hamilton, Mercedes, Abu-dzabi Nagydíj, 2021
    Pérez Hamilton előtt tavaly Abu-Dzabiban Fotó: Lars Baron/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „A csapat érdekeit mindig a sajátunk elé fogjuk helyezni” – mondta Brazíliában Pérez, mire a The-Race.com újságírója megjegyezte neki, hogy fontos lehet azt érezni, hogy az embernek ugyanannyi esélye van csapaton belül a jó eredményre, mint a csapattársának. „Igen, egyértelműen. Máskülönben számomra ennek nincs értelme” – válaszolta Pérez.

    És ki tudja, mi lesz akkor jövőre, ha Pérez elkezdi azt érezni, hogy nem becsülik meg a Red Bullnál. Hiszen senki sem garantálja, hogy az energiaitalosok 2023-ban is dominálni fognak, és Verstappennek nem lesz majd szüksége hasonló segítségre, mint 2021-ben. Éppen ezért lett volna üdvözítő félretenni a hollandnak sérelmeit, és a tágabb képet néznie, arról nem is beszélve, hogy története során a Red Bull még soha nem robbantott bankot, azaz nem lett az övé mindkét világbajnoki cím és az egyéni összetett első két helye egyazon évben. Most viszont az lehet, ami nemcsak Péreznek, hanem a csapatban dolgozóknak is fontos, különösen, ami a mexikói pilóta garázsoldalán tevékenykedőket illeti. Nem lenne meglepő, ha lenne közöttük olyan, aki most csalódott Verstappenben, és ,ha Abu-Dzabiban két ponton fog múlni az összetett második helye Péreznek, nem felejti majd el ezt könnyen a hollandnak.

    Hogy Verstappenre és a csapatban betöltött szerepére bármilyen hatással lesz az ellenszegülés, arra azért persze nem szabad nagy összegben fogadni, hiszen továbbra is ő lesz az istálló középpontjában, és a Red Bull továbbra is hajlandó lesz szemet hunyni az ehhez hasonló esetek fölött azért, hogy biztosítsa aranytojást tojó tyúkja lelki egyensúlyát.

    Kérdés, hogy amennyiben Pérez jövőre minden-mindegy alapon elkezd magáért versenyezni, és esetleg úgy lesz vele, hogy a szerződéshosszabbítást is megéri kockára tennie azért, hogy – ha már úgysem nyerhet – megmaradjon az önbecsülése, mennyire lesz könnyű megőrizni a nyugodt légkört a csapaton belül, és elmagyarázni Verstappennek, hogy a kulcspillanatokban se számítson semmilyen segítségre a csapattársától, aki majd komolyabb ellenállás nélkül kapitulálni fog az őt támadó Hamiltonnak, Leclerc-nek, Sainznak, Russellnek, ha az frissebb gumikon esik a nyakára.

    Győzelemmel szerezte meg a bajnoki címet a Hangodi – Bunkoczi kettős

    0

    Hangodi Bendegúz és Bunkoczi László megnyerte a Zemplén Rally RC4-es kategóriáját, a Peugeot Kupa értékelését, összetettben pedig 10. helyen végeztek. Az eredménnyel az RC4 kategória bajnoki címét is megszerezték.

    A Zemplén Rally nem telt eseménytelenül, az első nap második körében a Peugeot váltójával akadt némi probléma. A negyedik szakasz végén már nem volt hátramenet, és a következő két gyorsaságit is így kellett teljesítenük.

    „Szerencsére nem lett belőle komolyabb gond. maximum annyi, hogy azzal a tudattal versenyeztünk, hogy ha tolatni kell, akkor perceket is bukhatunk, mert kézzel kellett volna hátra tolni az autót. Egyébként egész hétvégén úgy mentünk, hogy ne is kockáztassuk meg a tolatást, ne vállaljuk túl magunkat” – mondta Hangodi Beni, aki nem tulajdonított túl nagy jelentőséget az esetnek.

    „Mindig mindenkinek van valami hibája, szerintem nincs, vagy kivételesen ritka a technikai gondoktól valóban mentes versenyen. Inkább az a döntő, hogy ki hogyan tudja ezeket menedzselni. Nekünk most ez volt, meg mellette még egy apróbb gond adódott, hogy nem ment a gyújtásvágás, de ez sem hátráltatott minket és gyönyörű lett a vége.”

    A bajnoki címhez és a Peugeot Kupa elsőséghez nem is volt szükség az újabb győzelemre, ezért a Zemplén Rallyt a szokásosnál megfontoltabban teljesítette a duó.

    „Nagyon takarékon mentünk, el sem fáradtam annyira, amennyire el szoktam fáradni. Felszabadultan, pontosan autóztunk, Laci mindig mondta is amikor elspóroltam, hogy nagyon bölcsen csinálom.”

    A Hangodi – Bunkoczi kettős ebben a szezonban egyet lépett előre. Tavaly is megnyerték a Peugeot Kupát, de a bajnokságban harmadikak lettek. Most, az RC4 kategória első helyével a hazai mezőnyben ezzel az autóval feljutottak a csúcsra.

    „A Peugeot Kupát meg akartuk nyerni, és persze a kategóriagyőzelem is ott volt a célok közt. Az első hétvége után már fel tudtuk mérni az erőviszonyokat, és lehet, hogy furcsán hangzik, de ebben a szezonban már a 2023-as évért dolgoztunk. Érdekes, de ahogy a verseny utáni reggelen felébredtem Budapesten, Laci pedig 200 kilométerrel távolabb, mindketten már a következő szezonra gondoltunk. Ő a boldogság mellett nagyon motivált volt, nekem viszont a felszabadult öröm mellé vegyült egy kis rossz érzésem amiatt, hogy miért nem tartok előrébb a következő szezon szervezésével. A munka most lendületet kap, és remélem hamar újra beszélhetünk, amikor bejelenthetem a terveinket.”

    Hangodi, Bunkoczi, Peugeot
    foto: Peugeot Sport Hungary

    A WRC2 idei bajnoka Emil Lindholm is folyamatosan építkezve építette fel karrierjét és jutott el a világbajnoki címig. A párhuzam talán kissé még korai, de nem lehet nem észrevenni, hogy Hangodi Bendegúz is a mai kor fiaatal rallyversenyzőire jellemző utat járja be.

    „Minket is ez a tudatos építkezés jellemez. Főleg azóta, hogy együtt megyünk Lacival. A megfontolt előre haladáson dolgozunk, reális célokat tűzünk ki, és lépésről lépésre fejlődünk” – helyesel a pilóta.

    A mai rallykon mindig öröm, ha két versenyző barátságban van, Beni közösségi oldalán nekünk is feltűnt a fotó, amelyen Herczig Patrik is ott szurkolt a szezonzárón a párosnak.

    „Patrikkal jó barátok vagyunk. Voltunk mi is a Barumon szurkolni neki, most ő jött el nekünk drukkolni. Örülünk egymás sikereinek. Ráadásul mindketten a Humda Academy versenyzői vagyunk, így ezen a téren végül is csapattársak is.”

     

    Még a verseny után is a nézőtéren kóborolt a Haas pilótája, mert az FIA egyszerűen ott hagyta

    0

    Eléggé kalandos úton jutott vissza a csapatához a Brazil Nagydíjról az első körben kieső Kevin Magnussen, aki még a verseny befejezése után is a nézőtéren mászkált.

    Mindössze fél kör után véget ért a Brazil Nagydíj a két nappal korábban élete első pole pozícióját szerző Kevin Magnussennek, miután Daniel Ricciardo a nyolcas kanyarban kiforgatta a dánt, majd nekiment a megpördülő Haasnak. A két versenyző az eset után váltott néhány szót egymással – Ricciardo látszólag bocsánatot kért, és Magnussen sem tűnt dühösnek –, majd az ausztrál fogta magát, beült a helyszínre érkező orvosi autóba, és elment. Magnussen pedig ott maradt, egy ideig várakozott – miként az a közvetítésben is látszott –, majd elindult vissza a paddockba.

    A dánnak egyszerűen nem jutott hely a medical carban, Adam Cooper újságíró beszámolója szerint pedig miután elege lett a várakozásból, és megpróbált gyalog visszajutni a csapatához, valaki vágott neki egy lyukat az egyik kerítésen, amelyen át végül a nézők által is látogatható területre került. Mindezt egy Twitteren keringő nézői videó is alátámasztotta, ami pedig egészen hihetetlen, hogy a videó feltöltője azt írta, a felvétel a verseny után készült. Azaz Magnussen több mint másfél órával a kiesése után még nem ért vissza a csapatához, ami azért nagyon nem jellemző.

    Magnussen a futam után:

    Ricciardo büntetést kapott

    Ahogyan arra már a balesetkor számítani lehetett, a felügyelők büntetést adtak a dánt kilökő Daniel Ricciardónak, aki így három helyes hátrasorolással (két büntetőpontot is kapott) várhatja utolsó mclarenes versenyét. A csapat egyébként azzal védekezett, hogy Magnussen a vártnál jobban lelassított a 8-as kanyarban, míg Ricciardo elmondta, úgy érezte, eléggé lelassított, de rosszul ítélte meg a Haas sebességét. A felügyelők szerint Magnussen normál módon vezetett, ezért az ausztrált terheli a teljes felelősség.

    Érdi az Eb-n sem ment ennyire erős autóval

    0

    Historic bajnok lett ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán a Zemplén Rallyn. A szezonzárón az öreg Sierra is összekapta magát, probléma nélkül teljesítette a kétnapos versenyt.

    „Mióta nálunk van az autó, még sosem működött így. Ennyire problémamentes versenyről eddig csak álmodni tudtunk. Év végre ez sikerült. Csak arra kellett figyelnünk, hogy mi ne hibázzunk, ne kapjunk defektet, ne okozzunk maradandó károsodást az autóban. Az első napon ez már működött, a nap végén majdnem öt perccel vezettünk, a második napon pedig ezt megdupláztuk” – mondta ifj. Érdi Tibor a vereny után. Az pedig, hogy az egész évben makrancos Sierra gond nélkül teljesítette a 12 gyorsaságit azért is meglepő, mert Érdi nem bírta ki és azt a gombot is megnyomta, amit eddig még sosem.

    „Ezt az autót külföldön nem használhatjuk ALS-szel. A mádi gyorsaságin úgy gondoltuk, hogy kipróbáljuk, hogyan működik vele az autó. Brutális volt! Sok mindent megéltem a 22 év alatt, de amikor lejöttünk, az adrenalintól remegett a kezem-lábam. Borzasztóan nagy élmény volt. Ha ez az autó jól működik, akkor elmondhatatlan élményt ad.”

    A 2022-es szezon elején komoly döntést hozott a páros. Nem csak kategóriát, hanem bajnokságot is váltottak, a Histroic Eb-n indultak egy frissen megvásárolt Ford Sierra Coswothttal, majd év közben a hazai bajnokságban is elindultak. Először csak azért, hogy versenykilométereket gyűjtsenek, de később ráébredtek, hogy a bajnoki cím is elérhető.

    „Nem is volt még olyan évünk, hogy párhuzamosan megyünk két bajnokságban. Büszke vagyok rá, hogy mindkettőben helytálltunk egy olyan autóval, ami teljesen új volt a csapat számára. Küzdelmes év volt, ennyit talán csak a pályafutásunk elején dolgoztunk a Mazdával, hogy valamilyen autó legyen belőle. Most az élet újraírta magát, a sok munka meghozta a gyümölcsét. Az Eb harmadik hely mellett itthon bajnokok lettünk. Év elején ezt azonnal aláírtam volna” – mondta Érdi Tibor. Az pedig nem csak a remek eredményeknek köszönhető, hogy év végén is úgy érzi, jó döntés volt a Historic bajnokságokra váltás.

    „A világ legjobb döntése volt. Visszarepültem abba a korszakba, amikor a Mitsubishivel pályafutásom legjobb éveit futottam. Akkor maradandó barátságok születtek, és a Historicban is ez alatt az egy év alatt sikerült olyan bensőséges viszonyt kialakítani versenyzőkkel, ami nagyon jó érzés. Most is volt már olyan külföldi versenyzőtársunk, aki már gratulált a magyar bajnoki címhez.”

    Érdi Tibor, Csökő Zoltán, Ford Sierra
    foto: Érdi Rally Team

    Az elmondottak alapján a kék Sierra egyfajta időkapszulaként is működik, nem csak technikájában, hanem a versenyek hangulatában is megidézi azt a korszakot, ahonnan származik. A párhuzam igazságáról Érdi csak részben tud nyilatkozni, hiszen ő még „csak” 22 éve versenyez, az autó pedig a kilencvenes évek elején volt a rally elitjében.

    Én 2001-ben kezdtem, így nem tudom milyen volt akkoriban, de a pályafutásom elején is sokkal barátságosabb volt a közeg, mint most. Ez a bajnokság és ez az autó, kicsit valóban visszarepít abba a korba. Szorosabbak a kapcsolatok a Historicban. Figyeled a másikat, aggódsz érte, drukkolsz neki. Most a Zemplén Rallyn is megálltunk Mádon, amikor Wirtmann Feri beesett. A következő gyorsaságin pedig beesett egy piros BMW, és amikor lassítottak minket a nézők, és ott is megálltunk, Csökő Zoli meg is ijedt egy pillanatra, mert azt hitte, hogy megint Feriék estek be. Szóval odafigyelünk egymásra, és a fiatalokra, mint például kis Gilire vagy Balura.”

    Az Eb dobogó és a hazai bajnoki cím remek eredmény, de a folytatásban a cél mégis a nemzetközi első hely lesz, a hazai címvédés nem szerepel a tervek között.

    „Jövőre már valószínűleg csak az Eb-re koncentrálunk. Ha az autó olyan hibátlanul működik, mint ezen a hétvégén, akkor csatában lehetünk az Eb címért. Itthon ezzel a technikával kicsit kimagaslunk a mezőnyből, és persze nagyon örülünk, hogy 22 év után megszereztük a bajnoki címet, de a címvédés helyett az Európa-bajnokság lesz a fontos” – fejezte be ifj. Érdi Tibor

    Érdi Tibor, Csökő Zoltán, Ford Sierra
    foto: Érdi Rally Team

    Gazzetta dello Sport: A Ferrari kirúgja Binottót, már megvan, mikor kell mennie

    0

    Nagyon úgy tűnik, hogy az idei szezon lesz az utolsó, amelyben Mattia Binotto irányítja a Ferrari Forma-1-es csapatát.

    Mint azt korábban megírtuk, veszélyben forog Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnökének helye. Legalábbis Leo Turrini neves olasz újságíró még ezt közölte, a Gazzetta dello Sport ma azonban már tényként írja, hogy januártól már nem a svájci olasz lesz a Scuderia első embere.

    A legnagyobb olasz sportnapilap megnevezi Binotto utódját is, aki a jelenleg az Alfa Romeót irányító – ezáltal a Stellantis-csoporttal jó kapcsolatot ápoló – Frédéric Vasseur lesz. Az 54 éves szakembert a Gazzetta szerint már tavaly megpróbálta megszerezni a maranellói menedzsment, mert már akkor is alternatívát kerestek Binotto helyére, de végül nem született egyezség.

    Frédéric Vasseur, Alfa Romeo
    Forrás: Alfa Romeo

    Ami Vasseur mellett szól, hogy jóval komolyabb menedzsment-tapasztalatokkal rendelkezik az inkább technikai múltú, korábban a Ferrari technikai igazgatójaként tevékenykedő Binottónál, aki a lap szerint a sorozatos eredménytelenség, stratégiai, illetve operációs hibák miatt azért is lesz kénytelen távozni, mert megromlott a kapcsolata Charles Leclerc-rel. A felek a Ferrari által félremenedzselt Brit Nagydíj után már leültek egymással vacsorázni Monacóban, de a monacói pilóta azóta is többször hangot adott a frusztrációjának, legutóbb a múlt hétvégén Brazíliában, amiért nem cserélhetett helyet Carlos Sainz-al.

    Binotto menesztésével a Ferrari 2019 után vált ismét csapatfőnököt, akkor Maurizio Arrivabenének kellett mennie.

    FRISSÍTÉS: A FERRARI KÖZLEMÉNYBEN REAGÁLT

    A maranellóiak nem sokkal a Gazzetta dello Sport cikke után közleményt adtak ki a közösségi médiában, és tagadták a napilapban megjelent állításokat: „A bizonyos médiumban a Scuderia Ferrari csapatfőnökéről, Mattia Binottóról megjelent spekulációkkal kapcsolatban a Ferrari kijelenti, hogy ezek a pletykák teljességgel megalapozatlanok.”

    Ki nyújtotta a legjobb teljesítmény a 2022-es Rally Világbajnokságon? 

    0

    Véget ért az idei Rally Világbajnokság, így ideje a versenyzőknek kiosztani az év végi osztályzatokat. Mi ezt a Dirtfish segítségével tettük meg.

    A legnagyobb rallymédia oldal, a Dirtfish egész évben osztályozta a WRC sztárjait a versenyek után, mi pedig a kapott osztályzatok átlaga alapján hirdetjük ki a 2022-es szezon győztesét.

    A szezon során három versenyző kapott csak egy-egy osztályzatot, ezért ezen versenyzők pontjait nem vettük figyelembe. Ezek a következő versenyzők: Jourdan Serderidis (Szafari Rally, 6 pont), Jari Huttunen (Finn Rally, 5 pont), Lorenzo Bertelli (Új-Zéland Rally, 3 pont)

    A három versenyzőt leszámítva 14 pilóta maradt, akik közül a legjobb teljesítményt nyújtó versenyzőt kihirdetjük.

    14. Adrien Fourmaux (M-Sport)

    Fourmaux idén sokaknak csalódást okozott és kérdéses számára a 2023-as folytatás is. Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Adrien Fourmaux-tól idén sokan sokkal jobb teljesítményt reméltek, mint amit mutatott. Katasztrofális szezonja során 10 futamon kapott pontszámot a Dirtfishtől, a legnagyobb pontszáma 6 egység volt a maximális tízből, azonban egy alkalommal értékelhetetlen volt a teljesítmény és nulla pontot érdemelt ki. A végső pontszám 32 volt, így átlagosan 3.2 pontot szerzett.

    13. Craig Breen (M-Sport)

    Breen a dobogóra ugratott Szardínián, később azonban hibát hibára halmozott. Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Az ír versenyző a Dirtfish értékelésében is nagyon jól kezdett, ahogy a szezon során is, azonban a második félévben elkövetett hibák után a kapott pontszámok is alacsonyan alakultak. Breen két esetben kapott 8 pontot, míg a leggyengébb pontszáma 1 volt, összesen három alkalommal. A 13 futam alatt összesen 52 pontot gyűjtött, ez pedig 4-es átlagot jelent.

    12. Gus Greensmith (M-Sport)

    Greensmith a Montén megszerezte első szakaszgyőzelmét, az év második felében azonban már nem jó eredményeivel hívta fel a figyelmet magára Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A brit versenyző teljesítménye hasonlóan alakult, mint Breené, az év elején nyújtott jobb formát, így egy alkalommal 9 pontot kapott a Dirtfishtől, később azonban egy alkalommal 1 pontot is kiérdemelt. A 13 futamán összesen 57 pontot szerzett, ez pedig 4.38 pontos átlag.

    11. Oliver Solberg (Hyundai Motorsport)

    Solberg egy versenyen nyújtott jigazán jó teljesítményt, de ez kevés volt a Hyundainak Fotó: Hyundai Motorsport

    Petter Solberg fia idén kiegyensúlyozottan gyenge teljesítményt nyújtott a nyolc futama nagy részében, azonban ez kevésnek bizonyult az amerikai média oldal értékelésében is, valamint a valóságban is. Solberg az Ypres Rally után kapta a legmagasabb pontszámát, hetet, amikor legjobb eddigi eredményét érte el a negyedik helyen zárva, míg a csak pár méterig tartó Finn Rally után nulla lett pontszáma. Nyolc futama során 36 pontot sikerült gyűjtenie, ami 4.5 pontos átlagot jelent.

    10. Elfyn Evans (Toyota Gazoo Racing)

    Vb cím helyett negyedik hely, Evans idén elmaradt a várakozásoktól Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Két vb második helyet követően sokan az idei év egyik legnagyobb esélyesének kiáltották ki a walesi toyotást, azonban Evans ezektől a várakozásoktól alaposan elmaradt. Nem tudott egyetlen futamot sem nyerni ez pedig először fordult elő vele a japán gyártónál. Evans háromszor kapott nyolc pontot, egy alkalommal pedig csak 3-at, így 13 futam után 74 pontog jutott, ami 5.69 pontos átlagot jelent.

    9. Pierre-Louis Loubet (M-Sport)

    Loubet az M-Sporttal ismét megtalálta a jó írányt Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A katasztrofális tavalyi szezont követően a Hyundait Ford Pumára váltó versenyző idén a szezon egyik legkellemesebb meglepetését okozta. Az Esapekka Lappihoz hasonlóan hét futamon induló francia kétszer is negyedik helyen zárt a szezon során, az Acropolis Rallyn megszerezte első szakaszgyőzelmeit és először vezetett egy WRC futamot is. Kétszer is nyolc pontot kapott a teljesítményére, leggyengébb pontszáma pedig 2 lett, egy alkalommal. A francia versenyző összesen 41 pontot szerzett hét futamán, ami 5.86 pontos átlag.

    8. Esapekka Lappi (Toyota Gazoo Racing)

    Lappi nagyszerű formát mutatott 2022-ben, jövőre jöhet egy új csapat? Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Esapekka Lappi idén Sébastien Ogier-vel felváltva vezethette a Toyota harmadik autóját, és két alkalommal zárt harmadik helyen. Így talán kicsit alul értékelte a Dirtfish a teljesítményét, csupán egyszer kapott nyolc pontot, míg kétszer csak hármat. Hét futama alatt 41 pontot sikerült gyűjtenie, ami 5.86-os átlagot jelent. Ez megegyezik Loubet teljesítményével, azonban Lappi két dobogós eredménye miatt mi a nyolcadik helyet adtuk neki.

    7. Takamoto Katsuta (Toyota Gazoo Racing Next Generation)

    Katsuta minden eddiginél jjobb teljesítmény nyújtotzt 2022-ben Fotó: Toyota Gazoo Racing

    A japán versenyző komoly fejlődést mutatott az idei szezon során, amit jól mutat két dobogós eredménye is, Kenyában, valamint Japánban. Két alkalommal is a legjobb toyotásként zárt, Görögországban a hatodik, míg Japánban harmadik lett. A japán dobogó után 10-est kapott, míg leggyengébb pontszáma 3 lett, összesen háromszor. 13 futam során 77 pontot szerzett, ami 5.92 pontos átlag.

    6. Thierry Neuville (Hyundai Motorsport)

    Neuville az év utolsó részében találta meg sikerre vezető formáját Fotó: Hyundai Motorsport

    A Hyundai belga versenyzője az autó erősségéhez képest jól kezdte a szezont, azonban az év közepén visszaesett teljesítménye és csupán az év végére tudott visszakapaszkodni a győzelemért harcolók közé, amit sikerült is elérnie az Acropolis Rallyn, valamint Japánban. A Dirtfish kilencesre értékelte Neuville legjobb teljesítményét, ezt a pontszámot négyszer kapta a belga versenyző, míg egyszer csupán egy pontot kapott. 13 futam után 81 pontot szerzett, ami 6.23 pontátlagot jelent.

    5. Kalle Rovanpera (Toyota Gazoo Racing)

    Rovanpera az év első felében nyújtott teljesítményével lett minden idők legfiatalabb világbajnoka Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Az idei világbajnok elsősorban az év első felében remekelt, amikor hét futamból ötször zárt az élen, azonban a szezon második felében már hibázott párszor, igaz, ez hatalmas pontelőnye miatt belefért. A Toyota nagyrészt a Rovanpera hat győzelmének köszönhette a vb cím megvédését a gyártók között. Két alkalommal is hibátlanra, 10-esre értékelték a finn versenyző teljesítményét, ugyanakkor egyszer 1 pont is becsúszott. Rovanpera végül a szezon 13 futamán 94 pontot szerzett, ami 7.23 pontátlag.

    4. Sébastien Ogier (Toyota Gazoo Racing)

    Ogier amikor indult, szinte mindig jól teljesített Fotó: Toyota Gazoo Racing

    A nyolcszoros rally világbajnok csupán hat versenyen indult 2022-ben, azonban amikor rajthoz állt, kimagaslót is nyújtott egy versenyt leszámítva, legalábbis a Dirtfish szerint. A Toyotánál csupán a francia legenda tudott Kalle Rovanperán kívül versenyt nyerni, ami után meg is kapta a maximális 10-es pontszámot. Portugáliában nyújtott produkciója és kiesése azonban csupán két pontot ért a Dirtfishnél. Hat futamon 45 pontot gyűjtött össze, ami 7.5 pontos átlag.

    3. Sébastien Loeb (M-Sport)

    Loeb 48 évesen is versenyt tudott nyerni 2022-ben Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Sébastien Loeb szerződtetése igazán jónak bizonyult az M-Sport számára, még ha csak négy futamon is állt rajthoz a Ford Pumával. Malcolm Wilson csapata azonban a kilencszeres rally világbajnoknak köszönhette a Montén történt történelem írást, és a Puma teljesítményét is leginkább a rallysport legeredményesebb versenyzője tudta igazán megmutatni. A francia legenda egy alkalommal érdemelt ki 10-est, és egy alkalommal 4-est, így négy futam során 31 pontot szerzett, ami 7.75 pontos átlagnak felel meg.

    2. Dani Sordo (Hyundai Motorsport)

    Sordo jó teljesíményére idén is számíthatott a Hyundai Fotó: Hyundai Motorsport

    Ahogy Sébastien Loeb az M-Sportnál, úgy Dani Sordo a Hyundainál mutatta meg, hogy jó az “öreg” a háznál. A 39 éves versenyző csupán öt futamon indult a Hyundaijal, azonban a háromszor is a harmadik helyen ért célba nagyon fontos pontokat szerezve a koreai gyártónak. Érdekesség, hogy legnagyobb pontszámát azután a Japán Rally után kapta a Dirtfishtől, ahol már a pénteki első szakaszon kigyulladt és porig égett autója. A 10 pontot pedig Colin Clark azzal indokolta, hogy a Hyundai spanyol versenyzője éppen egy olyan részen állt meg akkor még csak füstölő autójával, ahol az “nyugodtan” porig tudott égni, és nem gyújtották meg a hatalmas lángok a száraz erdőt. A spanyol versenyző leggyengébb formája is hét pontot érdemelt a Dirtfishtől, ezt pedig kétszer is, így az öt futam alatt 40 pontot gyűjtött, ami 8-as átlag.

    1. Ott Tanak (Hyundai Motorsport)

    Tanak szinte 2019-es formáját mutatta 2022-ben Fotó: Hyundai Motorsport

    A 2019-es világbajnok mutatta meg a szezon nagy részében a Hyundai i20 N Rally1 igazi erejét, három futamot is nyert és megérdemelten szerezte meg a világbajnokság második helyét. A szinte 2019-es formáját nyújtó észt a Hyundaijal azonban mégsem volt elégedett, és egy évvel szerződése lejárta előtt elhagyja a koreai gyártót. Egyelőre nem lehet tudni, hogy mit hoz számára a folytatás, de idei teljesítményét látva nagy veszteség lenne a WRC számára, ha 2023-ban otthon kellene ülnie. A Dirtfish két alkalommal is 10-esre értékelte Tanak formáját, egy alkalommal pedig 2-esre, így 13 futam után 106 pontot szerzett, ami 8.31 pontot átlag.

    A versenyzők Dirtfishtől kapott pontszámai:

    1 Ott Tanak 2+9+8+6+10+7+8+10+9+8++8+6+7=8.31 (106)
    2 Dani Sordo 8+8+7+7+10=8.00 (40)
    3 Sébastien Loeb 10+4+8+9=7.75 (31)
    4 Sébastien Ogier 8+2+9+8+10+8=7.50 (45)
    5 Kalle Rovanpera 7+10+9+9+7+9+9+8+1+3+10+7+5=7.23 (94)
    6 Thierry Neuville 7+9+1+7+2+9+6+5+3+9+6+8+9=6.23 (81)
    7 Takamoto Katsuta 3+8+6+7+6+8+6+6+6+3+3+5+10=5.92 (77)
    8 Esapekka Lappi 8+3+3+6+7+7+7=5.86 (41)
    9 Pierre-Louis Loubet 6+7+8+2+5+8+5=5.86 (41)
    10 Elfyn Evans 5+3+7+8+1+8+7+6+8+5+4+5+7=5.69 (74)
    11 Oliver Solberg 4+6+3+6+4+0+7+6=4.50 (36)
    12 Gus Greensmith 9+6+6+5+4+1+3+5+4+4+5+2+3=4.38 (57)
    13 Craig Breen 8+1+7+5+8+5+2+2+1+6+2+4+1=4.00 (52)
    14 Adrien Fourmaux 1+6+1+4+2+4+5+4+0+5=3.20 (32)

    Ogier komolyan kiosztotta a Pirellit 

    0

    Sébastien Ogier már pénteken elvesztette a lehetőséget egy jó eredményre a Japán Rallyn, amikor defektet szedett össze. Később Kalle Rovanpera és Elfyn Evans is hasonló okból vesztett időt. 

    Sébastien Ogier idén több alkalommal is defektet szerzett és vesztett időt, a Monte-Carlo Rallyn ez a győzelmébe került, de Japánban is gyorsan elvesztette a lehetőséget a jó eredményre. 

    Csak Spanyolországban és Új-Zélandon voltam elégedett a gumikkal – mondta a nyolcszoros világbajnok. – Ez nagyon frusztráló, örülök, hogy nem kell egész évben ezekkel a … gumikkal versenyeznem. Talán egyszer mások is észreveszik, hogy milyen silány munkát végez a Pirelli. Gyakorlatilag lottózunk folyamatosan a gumikkal.” 

    A Pirelli tavaly váltotta a Michelin gumibeszállítót, korábban 2008 és 2010 között volt a WRC hivatalos beszállítója, mostani szerződése pedig 2025 végéig szól. 

    “Hogy őszinte legyek, kár, hogy senki nem hajlandó beszélni a Pirelli gumijaival kapcsolatos problémákról. A munkájuk egy kész vicc, nem veszik komolyan a munkájukat. Minden versenyen előfordulnak defektek. Ebben a szezonban több defekt volt, mint korábban a MIchelin-nel tíz év alatt. Erről azonban senki sem mer beszélni.” 

    Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Sébastien Ogier után Kalle Rovanpera a szombati napon, míg Elfyn Evans vasárnap szedett össze defektet.