Takamoto Katsuta harmadik helyen zárt a Japán Rallyn, így történelmet írva az első japán dobogós versenyző lett a futam történelmében.
Takamoto Katsuta a Japán Rally során igyekezett megmutatni tempóját hazai szurkolóinak, ezt pedig a riválisok problémáit kihasználva el is tudta érni Thierry Neuville és Ott Tanak mögött a harmadik helyen zárva.
“Nagyon különleges volt a verseny utolsó napja, mert mindenképp szerettem volna dobogóra állni, és ez végül sikerült is – mondta Takamoto Katsuta. – Egy időben küzdöttem, de végül sikerült a célt elérni, ezért hatalmas köszönet a csapatnak és a szurkolóknak, akik komoly motívációt adtak.”
A Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala korábban azt mondta, szeretné Kenyán kívül is dobogón látni Takát, és ezt a célt is sikerült hazai versenyén teljesítenie.
Fotó: Toyota Gazoo Racing
“Folyamatosan próbálok nagyobb önbizalmat szerezni. Portugáliában közel voltunk a dobogóhoz, de végül nem sikerült elérni. Különösen nehéz körülmények között kell fejlődnöm a jövőben, mert ilyen körülmények között még küzdök.”
A Brazil Nagydíj sportfelügyelői megindokolták a Max Verstappen és Lewis Hamilton ütközése kapcsán hozott döntésüket.
Lewis Hamilton és Max Verstappen előbbinek könnyen lehet, hogy a győzelmébe kerülő ütközése bőven szolgáltatott vitatémát a Brazil Nagydíj után. A két világbajnok a verseny 7. körének elején ment egymásnak a kettes kanyarban, amikor a holland kívülről próbálta megelőzni a riválisát, majd a második kanyarban belülre kerülve összeért a Mercedesszel.
A felügyelők végül úgy látták, hogy „túlnyomórészt” Verstappen felelős az ütközésért, ezért a holland két büntetőpontot kapott, illetve 5 másodperces időbüntetéssel is sújtották, amit a következő bokszkiállásánál le is töltött.
Sokan ugyanakkor nem értették, hogy miért Verstappent büntették, vagy hogy egyáltalán miért kellett bármelyiküket is büntetni egy első ránézésre inkább versenybalesetnek tűnő szituációban. Többek között Martin Brundle, a Sky Sports 158 F1-es futamnyi tapasztalattal rendelkező szakkommentátora sem értette a döntést, és elsőre azt mondta, hogy inkább Hamilton volt a hibás, mert nem hagyott elég helyet, majd igencsak meglepődött, amikor megjelent a képernyőn a Verstappen büntetéséről szóló üzenet.
Nos, a felügyelők szerint Verstappen azért volt túlnyomórészt felelős, mert túl nagy sebességgel próbált meg bemenni a kettes kanyarba. „A felügyelők számos kameraállásból visszanézték a felvételeket, beleértve a fedélzeti kamerákat, illetve a zárt láncú rendszer és a közvetítés felvételeit is. Verstappen megkísérelte megelőzni Hamiltont az egyes kanyar külső ívén úgy, hogy nagyon későn fékezett. Nem fejezte be az előzést az egyes kanyarban, a túlzott sebessége pedig befolyásolta a kanyarbejáratát a kettes kanyarban, ahol összeért Hamiltonnal” – olvasható a felügyelők büntetésről szóló indoklásában.
A felügyelők azt ugyanakkor elismerték, hogy Hamilton sem tett meg mindent azért, hogy ne ütközzenek össze. „Bár a felügyelők felismerték, hogy Hamilton hagyhatott volna egy kicsit több helyet a kettes kanyar csúcspontján, úgy határoztak, hogy túlnyomórészt Verstappent terheli a felelősség.”
A tavalyi szezonban felmerülő vitás eseteket követően az FIA pontosította az előzésre vonatkozó szabályokat, amelyekben a belső íven történő előzéssel kapcsolatban a következő szerepel: „Ahhoz, hogy az előzött félnek elegendő helyet kelljen biztosítania az előző fél számára, az előző autó jelentős részének az előzött autó mellett kell lennie, az előzési manővert pedig biztonságos, kontrollált módon kell végrehajtani, lehetővé téve, hogy az autó világosan a pálya határain belül maradjon.”
„Azzal kapcsolatban, hogy mi számít jelentős résznek, a felügyelők a különböző tényezők mellett azt fontolják meg, hogy az előző autó első kerekei legkésőbb a kanyar csúcspontjáig az előzött autó mellé kerülnek-e.”
Verstappen első kerekei jócskán Hamilton autója mellett voltak, így az a feltétel teljesült, ebből következően feltételezhetjük, hogy Hamilton részéről elvárható lett volna, hogy elég helyet hagyjon. A felügyelők – miként azt az indoklásban is írták – azonban úgy ítélhették meg, hogy Verstappen túl nagy tempót vitt be a kettes kanyarba, azaz nem volt teljesen biztonságos és kontrollált az előzés végrehajtása.
Ott Tanak második helyen zárta a Japán Rallyt, annak ellenére, hogy tempója nem volt elég az élen harcolók gyorsaságához.
Ott Tanak szeretett volna szépen búcsúzni a Hyundai Motorsporttól, azonban tempója nem volt elég jó, hogy harcban lehessen Thierry Neuville, Kalle Rovanpera és Elfyn Evans gyorsaságával, azonban a két toyotás defektje után sikerült megszereznie a második helyet. Így a búcsú is szép lett.
“Hiányzott ezúttal az az önbizalom, amivel a győzelemért tudtunk volna harcolni – vallotta be a 2019-es világbajnok. – A Toyoták és Neuville egyértelműen gyorsabbak voltak, szóval nem tudtunk velük harcolni. Megtettünk mindent ennek ellenére a jó eredményért, de az önbizalom hiány miatt ezúttal nem kockáztattunk.”
Az észt versenyző elárulta, hogy nem volt elégedett az utolsó napra választott gumikkal, de még mindig használhatónak vélte.
Fotó: Hyundai Motorsport
Tanak elárulta, hogy egyelőre nincs mit mondania a jövőjéről sem, az a következő hetekben fog eldőlni.
Szujó Zoltán nyilvánosságra hozta azt a stratégiát amelynek mentén átalakítaná a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget.
Hét fontos pillér képezi az alapját Szujó Zoltán stratégiájáénak. A korszerű MNASZ létrehozása mellett a szakemberképzés, a sportdiplomácia, az utánpótlásnevelés, a biztonság fejlesztése, a gazdasági kapcsolatok és a marketing és kommunikáció fejlesztése terén hajtana végre átfogó reformokat Szujó és csapata.
„A szövetség összes szerződése nyilvános, minden tag számára hozzáférhető lesz„
– írja a stratégia első pontja, majd hasonlóan erős és fontos intézkedésekkel folytatódik a felsorolás. „a szövetséget kizárólag szakmai koordináló szervezetté kell átalakítani. Fontos továbbá, hogy egy szolgáltató szövetséget építünk, amelynek ajtaja nyitva áll minden tag, egyesület, versenyző előtt.”
A versenyzők érdekképviseletét megbízott képviselők útján képzeli az elnökjelölt, de az alapszabályt is felülvizsgálná, hogy az igazságos, szakmai alapú döntési mechanizmusok meg tudjanak valósulni.
A szakemberképzés során a sportbírói képzés fejlesztése, és a versenymérnök, versenyszerelő képzés ösztönzése kap hangsúlyt.
A nemzetközi versenyek rendezése, a nézőszám növelése és a sportdiplomáciában szereplő szakemberekkel kapcsolatban elvárt minimális követelmények meghatározása is a feladatok közé tartozik, csakúgy, mint a kapcsolatok fejlesztése az FIA-val és a magyar kormánnyal.
Szujó Zoltán már eddig is sokat dolgozott az utánpótlásnevelés fejlesztése érdekében, így természetes, hogy ez a terület is hangsúlyos az általa kidolgozott stratégiában. A közelmúlt sajnálatos balesetei pedig rávilágítottak arra, hogy a biztonság növelésére is szükség van. Ennek egyik fontos eleme az edukáció.
Új, és lényeges elem, hogy Szujó a rendezvényekkel kapcsolatos folyamatok kidolgozását is fejlesztené, valamint egységes támogatási rendszerrel segítené a versenyek rendezőit is.
Régi adóssága a szövetségnek a gazdasági kapcsolatok fejlesztése, a startégia erre is kitér. Az pedig természetes, hogy kommunikációs szakemberként az MNASZ marketingjét és kommunikációját is fejlesztené Szujó Zoltán.
Thierry Neuville nyerte a Japán Rallyt, amihez azonban Elfyn Evans defektje is kellett. A belga versenyző beismerte, nagyon rossz vasárnapja volt.
Thierry Neuville 4 másodperc előnnyel várhatta a Japán Rally utolsó öt szakaszát, és rögtön az első gyorsaságin 6 tizedre csökkent előnye. A verseny azonban a nap második szakaszán eldőlt, amikor Elfyn Evans egy minimális kicsúszás következtében defektet szedett össze. A Hyundai belga versenyzője végül 1:11 perc előnnyel szerezte meg a győzelmet Ott Tanak előtt.
“Fantasztikus érzés, hogy nyerni tudtunk, mert a vasárnap volt a legrosszabb napom, miközben a győzelemért harcoltam – mondta Thierry Neuville. – Nagyon kihívásokkal teli és új verseny volt a Japán Rally. Örültem, hogy kemény gumit választottam a nap elején, de emiatt nagyon nehéz lett a napunk. Már a verseny eleje óta sok falevél volt az úton, később pedig csak koszosabb lett, de valahogy sikerült pályán tartani az autót. Szerencse, hogy Elfyn problémája után nagyon lett az előnyünk, amit már tudtam kezelni. Összességében az utolsó nap nagyon nehéz volt, stresszeltem egészen az utolsó szakaszig. Nagyon örülök, hogy nyerni tudtam.”
A belga versenyző az utolsó nap második szakaszának céljában a levegőbe csapott, amikor látta, hogy Evans időt vesztett.
“Keményen harcoltunk és a szakasz céljában láttam, hogy jóval gyorsabbak voltunk Elfynnél. A szakasz utolsó lejtőjén nem tudtam, hogy mennyire kockáztassak, ezért nagyon örültem, hogy gyorsabb voltam. Onnantól kezdve azonban nyomás is helyeződött rám a nagyobb előny miatt, amit muszáj volt beosztanunk.”
A Hyundai az év elejéhez képest komoly fejlődést mutatott, Neuville pedig bízik benne, hogy jövőre is elég erős tud lenni a csapat.
Fotó: Hyundai Motorsport
“Nagyon sok problémánk volt a szezon során, én pedig igazán a szezon közepe után két versennyel kezdtem megcélozni a győzelmet. Ez főként aszfalton sikerült nekem, továbbra is sokat küzdök a gyors versenyeken, amin még dolgoznom kell a jövőben. Bízom benne, hogy a spanyol második hely és ez a győzelem elég lökést ad számunkra a téli szünetre, ami nagyon rövid lesz. Kevesebb, mint két hónap múlva már komolyan elkezdünk készülni a Monte-Carlo Rallyra. Bízom benne, hogy az év második felében elért sikerek elég erőt adnak nekünk és jövőre már az év elejétől erősek leszünk.”
Charles Leclerc nem értette, hogy a Ferrari miért nem adta át neki Carlos Sainz harmadik helyét a Brazil Nagydíjon, és reméli, nem ezen fog múlni az összetettbeli második helye.
Nemcsak Max Verstappen és Sergio Pérez lett frusztrált a csapatára a Brazil Nagydíj után, hanem Charles Leclerc is. A monacói pilóta több alkalommal is arról érdeklődött a rádióban, hogy helyet cserélhet-e Carlos Sainz-al, a végén már szinte kérlelve a csapatát, hogy gondoljanak a pontversenyre és a Sergio Pérezzel a második helyért zajló párharcára. A Scuderia azonban nem állította félre előle a spanyolt, mondván túl kockázatos lenne.
És a csapatnak legyen mondva, valószínűleg az is lett volna, hiszen Fernando Alonso alig több mint egy másodperces távolságból üldözte a monacóit, aki a leintés után igencsak flegmán viselkedett Laurent Mekies-el, a Scuderia sportigazgatójával és Mattia Binotto távollétében első emberével, aki a levezető körben rádión közölte, hogy „volt más oka is annak, hogy nem cseréltünk helyet, később beszélünk, szuper munka.” Leclerc erre ingerülten reagált: „Ne haragudj, de nem tudom, hogy milyen okokról beszélsz. De mindegy, rendben van.”
Mire az interjúzónába ért, Leclerc már lenyugodott, de továbbra sem értette, hogy miért nem adták oda neki a harmadik helyet és az azzal járó három extra pontot, amivel most nem holtversenyben állna Pérezzel, hanem ő lenne előrébb.
„Normál esetben nem kérek ilyen dolgokat, de voltak megbeszéléseink a verseny előtt, ezért kérdeztem róla. Valamilyen oknál fogva meggondoltuk magunkat erről. Egyelőre nem tudom az okokat – nyilatkozta az F1 riporterének, majd elmondta, reméli, nem ezen fog múlni a második helye. – Remélhetőleg Abu-Dzabiban ismét gyorsak lehetünk, hogy megszerezzük a második helyet [a pontversenyben]. Csak remélem, hogy nem három ponttal fogunk lecsúszni róla. Szoros csata lesz Checóval, és várom, hogy Abu-Dzabiban versenyezzünk, ahol még egyszer utoljára az idén mindent bele fogok adni.”
Leclerc a Sky Sports-nak is nyilatkozott, ahol már azt is elmondta, a pillanat hevében vált frusztrálttá, és természetesen Sainz megérdemli a dobogót.
„Beszéltünk erről (a helycseréről) a verseny előtt, máskülönben nem kértem volna, de ez van… Nem is szeretnék róla beszélni. Carlos remek versenyt futott, és neki is voltak problémái. Mindketten megérdemeltük a helyezésünket, ő volt elöl, a csapat pedig úgy döntött, hogy nem cserélünk, ennyi. A pillanat hevében frusztrált voltam, de ez van. Most már Abu-Dzabira kell gondolnunk és a lehető legtöbb pontot szereznünk. A tempónk jó volt, persze nem annyira, mint a Mercedesé, de ettől eltekintve nem volt rossz. Arra kell koncentrálnom, amit csinálok, és biztosra fogok menni, hogy Abu-Dzabiban jobb pozícióban legyek. Eléggé frusztráló hétvége volt, úgyhogy csak szeretnék elmenni Abu-Dzabiba és lefutni a versenyemet.”
Nem mellesleg Mattia Binotto csapatfőnök a sprint után kritizálta a Red Bullt, amiért nem cserélték meg Verstappen és Pérez pozícióját, holott a Mexikói Nagydíjon a Ferrari is megtehette volna ezt Sainz-al és Leclerc-rel, de ahogy Brazíliában, úgy ott sem tette.
Leclerc egyik „problémája” az volt, hogy a hetedik körben Lando Norris kilökte őt, ami kis híján véget vetett a versenyének, de végül egy első szárny csere után folytatni tudta. „Még vissza kell néznem, hogy mi történt az újraindítás utáni első körben, de úgy éreztem, hogy elég helyet hagytam Landónak, de szerintem megcsúszott és hozzám ért, ami után a falban kötöttem ki. A vége felé jó volt a tempónk és negyedikek lettünk, ami összességében remek eredmény.”
Ami Carlos Sainzot illeti, ő nem is tudott semmit az elmaradt helycseréről – pedig a futam előtti megbeszélésen bizonyára ő is részt vett –, a csapat ugyanis nyilvánvaló okokból verseny közben meg sem említette neki, hogy Leclerc a pozícióját szeretné.
„Én csak a verseny után tudtam meg ezt, mert a csapattól vagy a mérnökömtől semmilyen információt nem kaptam erről a rádióban. Úgyhogy fél órával ezelőtt tudtam meg, amikor kiszálltam az autóból, ezért nincs mit hozzáfűznöm” – mondta az FIA futam utáni sajtótájékoztatóján a spanyol.
Max Verstappennek esze ágában sem volt összeütközni Lewis Hamiltonnal a Brazil Nagydíjon. A kétszeres világbajnok úgy véli, riválisa sokkal többet veszített azzal, hogy nem hagyott neki helyet, és ha újra ilyen szituációba kerülnének, ő ugyanígy versenyezne.
Ahogyan arra számítani lehetett a verseny közbeni rádióüzenetekből – meg úgy egyébként is –, Lewis Hamilton és Max Verstappen más véleményen van a kettejük Brazil Nagydíj 7. körében történt ütközéséről. A felügyelők a holland pilótát büntették meg 5 másodpercre, ő azonban úgy érzi, pont ő volt az, aki nem akart ütközni, és Hamilton nem hagyott neki helyet.
„A külső íven próbálkoztam, és azonnal éreztem, hogy nem fog helyet hagyni. Rámentem az előzésre, nem hagyott helyet, tudtam, hogy össze fogunk ütközni. Ez neki a győzelmébe került, nekem meg öt másodperces büntetésbe. Az én versenyem szempontjából nem volt jelentősége, mert túl lassúak voltunk. Sajnálatos. Azt gondoltam, hogy elég jól tudunk egymással versenyezni, de világos, hogy nem volt meg a szándék a versenyzésre” – értékelte a történteket a kétszeres világbajnok a Sky Sports-nak.
Verstappen később elmondta azt is, hogy esze ágában sem volt ott folytatni a kettejük párviadalát, ahol tavaly abbahagyták, Hamilton pedig lehetett volna előzékeny, mert szerinte valószínűleg akkor sem veszített volna pozíciót. Ja, és ha újra ugyanilyen szituációba kerülnénk, ugyanígy cselekedne.
„Amint mellé értem, éreztem, hogy nem áll szándékában helyet hagyni. Úgy voltam vele, hogy »oké, ha nem hagysz nekem helyet, csak össze fogunk ütközni?« Azt gondoltam, hogy a tavalyi év után talán elfelejthetjük ezt, és végre versenyezhetünk. Mert mindenek előtt arra gondoltam, amikor egymás mellett voltunk, hogy »rendben, versenyezzünk egy jót!« Érzed egy pilótánál, hogy fog-e helyet hagyni vagy sem. Neki nulla szándéka volt helyet hagyni nekem.”
„Meglepett, amikor megkaptam az öt másodperces büntetést. Nem voltam dühös, és ha azt kérdezné tőlem, hogy újra megtenném-e, akkor a válaszom az, hogy »Abszolút!.«”
„Úgy 85%-ban mellette voltam, és egyáltalán nem állt szándékomban ütközni. De egyszerűen éreztem, hogy nem fog helyet hagyni nekem abban a kanyarban. Aztán pedig összeütköztünk. Ha csak egy kicsit arrébb ment volna, valószínűleg úgy is elöl marad, úgyhogy sajnálatos ez. Én versenyezni akarok és jót csatázni, de ha a másik nem akar együttműködni veled…”
Ami a büntetést illeti, az Christian Horner szerint túlzó volt. „Úgy éreztem, hogy kemény volt a büntetés. Max előrébb volt a balosban, és szerintem Lewis hagyhatott volna neki egy kicsit több helyet. Kemény volt Maxot 5 másodpercre büntetni, miközben legrosszabb esetben is versenybaleset volt” – nyilatkozta a Sky Sports-nak a Red Bull csapatfőnöke.
Hamilton nem is nagyon akart foglalkozni az ütközéssel
Miután visszakapaszkodott a nyolcadikról a második helyre, és végül csapattársát, George Russellt is megkergette a győzelemért, az autóból kiszállva Lewis Hamilton csak úgy reagált a Verstappennel történt balesetére, hogy „Mit mondhatnék? Tudjuk, hogy megy ez Max-al.”
Az FIA sajtótájékoztatóján aztán kérdésre sem akart belemenni abba, hogy mi a véleménye Verstappe manőveréről, helyette arról beszélt, hogy azt hitte, ki fog esni.
Hamilton örült a második helynek Fotó: LAT Images
„Nem igazán van véleményem róla, hogy őszinte legyek. Abban a pillanatban csak arra tudtam gondolni, hogy fel kell adnom a versenyt, mert éreztem valamit, és az autó hátulja onnantól fogva már nem volt ugyanolyan. Arra gondoltam, hogy el fogom veszíteni a csapatnak a kettős győzelmet. Csak erre tudtam gondolni. Átvágtam a füvön, vissza a pályára, és csak arra tudtam gondolni, hogy miként szerezhetem vissza a csapatnak ezt az elképesztő eredményt. Nem arra koncentráltam, hogy hogyan estem el, hanem arra, hogy miként állhatok fel. Büszke vagyok a mindannyiunk által elvégzett munkára és hatalmas gratuláció George-nak.”
Hamiltontól végül megkérdezték, hogy szerinte Verstappennek van-e valami problémája vele, és ha igen ez aggasztja-e őt biztonsági szempontból. „Nem aggódom emiatt szerintem. Úgy gondolom, hogy természetes, hogy amikor ennyire sikeres vagy, akkor kissé célponttá válsz. De ez rendben van, nincs semmi, amivel ne kellett volna már ezelőtt megbirkóznom” – jelentette ki a hétszeres világbajnok.
Max Verstappen ellenszegülése a csapatutasításnak lavinát indított el a Brazil Nagydíj után, és igencsak érdekes dolgok derültek ki.
Holland sajtóértesülések szerint az idei Monacói Nagydíjon történtek állnak a Red Bull-istállón belül a Brazil Nagydíj végén kirobbant balhé hátterében. Max Verstappen a verseny végén a csapatutasítás ellenére nem engedte át a hatodik helyet a pontversenyben Charles Leclerc-rel vívó csapattársának, ami jókora felzúdulást váltott ki.
Pérez a levezető körben közölte, hogy Verstappen most megmutatta a valódi arcát, majd az interjúk során elmondta, hogy csalódott a hollandban, és úgy érzi, hogy az elmúlt két év során nyújtott segítségéért cserébe megérdemelt volna ennyit.
Verstappen azonban úgy látszik, nem felejt. Tom Coronel túraautó-versenyző a holland ViaPlay adásában ugyanis kijelentette, a kétszeres világbajnok az idei Monacói Nagydíjon történtek miatt rágott be. Talán még emlékeznek, hogy a hercegségben rendezett futam időmérő edzésén Pérez a falnak csapta a Red Bullját a Q3 végén, ezzel megakadályozva többek között Verstappent abban, hogy jobb időt autózzon.
Erik van Haren, a De Telegraaf Red Bull-lal és Verstappennel kapcsolatban igen jól értesültnek számító újságírója csatlakozott Coronelhez, és azt írta a Twitteren: „Amit Tom Coronel az imént mondott a ViaPlay-en, az helytálló. Pérez szándékosan törte össze az autóját a monacói időmérőn, később pedig elismerte ezt Helmut Markónak és Christian Hornernek. Max Verstappen pedig nem felejtette el ezt.”
Hogy nem csak légből kapott meséről van szó, alátámasztja, hogy a Sky Sportson Martin Brundle is azonnal felhozta az esetet, amint a közvetítésbe bejátszották Verstappen rádióüzenetét, azaz valószínűleg a színfalak mögött többen is tisztában lehettek a történtekkel – mármint azzal, hogy Verstappen dühös Pérezre, aki beismerte a szándékosságot –, csak eddig titokban tartották.
És ha mindez nem lenne elég, elég megnézni Verstappen reakcióját a Sky Sports riporterének azon kérdésére, hogy a Brazil Nagydíjon történteknek van-e bármi köze az idei monacói hétvégéhez. „Ezt döntsd el te, én nem fogok semmit mondani” – válaszolt a kétszeres világbajnok.
Verstappen megérti Pérez csalódottságát
A holland pilóta a futam után elmondta, hogy szerinte a Red Bull megértette az indítékait, miután az interjúk előtt leültek megbeszélni a történteket.
„Ezért mentem először beszélni a csapattal, mielőtt ide jöttem [az interjúzónába]. Mindent kitettünk az asztalra a miértekről, és elmondtam az indítékaimat. Nem fogom elmondani, hogy miért [nem engedtem el Pérezt], de szerintem megértették. És már korábban is elmagyaráztam nekik, úgyhogy nem volt újdonság a számukra. Fontosabb, hogy végre csapatként mindannyian leültünk, és mindent kitettünk az asztalra. Fontos, hogy továbblépünk, elmegyünk Abu-Dzabiba, ahol természetesen nyerni akarunk majd, és ha lesz esélyem segíteni Checónak, akkor segíteni fogok. De ezért volt fontos, hogy most megtartottuk ezt a megbeszélést.”
Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Ami Pérez csalódottságát illeti, Verstappen megérti csapattársát, ugyanakkor elmondta: „Azt is meg kell érteniük, hogy miért csináltam ezt, és elmondtam az okokat.”
Amikor a riporter visszakérdezett, hogy a csapat elfogadta-e ezeket az indokokat, Verstappen így felelt: „azt gondolom, hogy igen, mert nem vagyunk már gyerekek.”
A Péreztől a levezető körön bocsánatot kérő Christian Horner eközben a Sky kamerája előtt igyekezett úgy tenni, mintha semmi probléma nem lenne.
„Megbeszéltük a dolgokat egymás között. Nyilván a versenyzők is beszéltek, és nagyon világosak voltak. Checónak most ugyanannyi pontja van, mint Charles-nak, a Ferrari nem cserélte meg az autóit, és most úgy megyünk Abu-Dzabiba, hogy csapatként a legjobbat fogjuk nyújtani Checóért, hogy elérjük a második helyet, és Max teljes mértékben támogatni fogja ezt.”
„Nem fogok belemenni abba, hogy mit beszéltünk meg zárt ajtók mögött. A versenyzők megbeszélték a dolgot, kezet fogtak, és most már teljes mértékben a következő futamra koncentrálunk” – ecsetelte.
Vajon ezután is megmarad a korábbi jó kapcsolat? Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool
Amikor feltették neki a kérdést, hogy Verstappen úgy gondolja-e, hogy a csapat felett áll, határozott nemmel felelt.
„Nem. Csapatként dolgozunk és csapatként versenyzünk. A célunk és a prioritásunk az, hogy Checo a második helyen végezzen a bajnokságban, mert ez olyasmi, amit korábban soha nem értünk el. Max is elkötelezett amellett, hogy a legjobb hétvégét rakja össze Abu-Dzabiban, hogy elérjük ezt. Egyenes küzdelem lesz Checo és Charles között, és ha Max bármilyen módon segíthet, meg fogja tenni.”
„Megbeszéltük zárt ajtók mögött, és szélesebb körben is meg fogjuk az eligazításon később. A megbeszélés nagyobb részét viszont az fogja képezni, hogy miért nem volt meg a tempónk ma és ezen a hétvégén. A fontos, hogy nyíltan rendeztük ezt, most pedig továbblépünk.”