back to top
2025. december 22. 22:47
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1171

    Rossel ennél jobb hírt már nem is kaphatott csapatától

    0

    Yohan Rossel idén a WRC2-es bajnokság negyedik helyén zárt azt követően, hogy tavaly WRC3-as világbajnok lett, és sikeres szezonja után jövőre is a WRC2-ben versenyezhet. 

    A 27 éves francia versenyző már mind a hét WRC2-es futamát teljesítette, és 98 ponttal fejezte be a sorozatot, mellyel a negyedik helyen zárt. Rossel idén Horvátországban és Portugáliában nyerni tudott, míg Spanyolországban második, Belgiumban harmadik, a Montén hatodik, Szardínián pedig 11. helyen zárt. 

    A privát PH Sport a sikeres szezon után közölte a francia versenyzővel, hogy 2023-ban is a WRC2-ben indulhat. 

    “Megerősíthetem, hogy 2023-ban is a WRC2-ben állok rajthoz – jelentette be nyilvánosan is a francia pilóta. – Spanyolországban nagyon jó tempónk volt, de egy defekt miatt nem tudtunk már a győzelemért harcolni. Ebben a kategóriában mindennek tökéletesen kell alakulnia, hogy legyen esélyed nyerni. Ez nálunk Horvátországban és Portugáliában alakult így.” 

    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Rossel tavaly a Montén győzelemmel kezdte a WRC3-as bajnokságot, majd Szardínián és Belgiumban is nyerni tudott, Portugáliában és Monzában második, Horvátországban pedig harmadik volt. Így a szezon végén 3 ponttal előzte meg Kajetan Kajetanowiczot, és lett világbajnok. 

    Az F1-es időmérő leple alatt a Ferrari bemutatta azt, amitől mindenkinek elállt a lélegzete (videó)

    0

    Nagyszabású bemutatón tárta a nyilvánosság elé WEC-prototípusát a Ferrari. A patinás márka 50 év után tér vissza gyári istállóként a sportautózás csúcskategóriájába, hogy ismét harcba szálljon a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért.

    Kissé furcsa időpontban, a Forma-1-es Mexikói Nagydíj időmérő edzése alatt rántotta le a leplet a Ferrari arról az autóról, amellyel 50 év szünet után gyári istállóként visszatér a hosszú távú versenyzés csúcskategóriájába. A Ferrari 499P Imolában, a Ferrari Challenge évadzáróját is magában foglaló, minden év végén megrendezett nagyszabású eseményen, a Finali Mondialin került bemutatásra.

    Aki a bemutató hosszabb verziójára kíváncsi, ITT megnézheti

    A V6-os motorral szerelt Le Mans Hypercar a WEC-ben, azaz az FIA hosszú távú világbajnokságában fog versenyezni jövőre, beleértve a legendás Le Mans-i 24 órást is. A Ferrari a 499P festésével a 312PB előtt tiszteleg, ez volt a legutóbbi prototípus, amellyel a Ferrari gyári csapatként indult a WMC-ben, azaz a WEC elődjében 1972-ben és 1973-ban, előbbi évben meg is nyerve azt.

    A két 499P közül az egyik a Ferrari AF Corse égisze alatt versenyez majd 2023-ban, és az 50-es rajtszámot fogja viselni, utalva a legutóbbi részvétel óta eltelt fél évszázadra. A másik autó 51-es rajtszámmal fog futni. Hogy kik lesznek a versenyzők, akik harcba szállhatnak majd a Ferrari legújabb prototípusának volánja mögött, egyelőre nem jelentették be, de Antonello Coletta, a Ferrari sportautó részlegének vezetője kijelentette, hogy házon belülről választanak majd.

    Galéria a 499P-ről:

    A kocsit természetesen már jó ideje tesztelik, de eddig csak álcafestésben pillanthattuk meg. Az alábbi videóban Monzában köröz:

    FRISSÍTÉS

    Azóta Imolában már az új festéssel is megtette az első köreit.

    Verstappent megkergette a Mercedes, de a végén simán nyerte az időmérőt a holland

    0

    Max Verstappen rajtolhat az első helyről a vasárnapi Mexikói Nagydíjon, miután legyőzte az őt igencsak szorongató Mercedeseket. A második helyet George Russell, a harmadikat Lewis Hamilton szerezte meg, míg a két Ferrari csak az 5. és a 7. pozíciót kaparintotta meg, Charles Leclerc-t pedig még Valtteri Bottas is megelőzte az Alfa Romeóval.

    Max Verstappen elsőségét hozta a Mexikói Nagydíj időmérő edzése, noha a Q1-ben és a Q2-ben is Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. A Q3-at is jól kezdte a hétszeres világbajnok, hiszen csak 147 ezreddel maradt el a holland 1:17.947-es körétől (Russell még ennél is gyorsabb volt, és csak 132 ezredet kapott), de a hármas kanyar levágásáért törölték az idejét.

    A hajrára így Verstappen fordulhatott rá az első helyen Russell, Pérez, Sainz, Bottas, Leclerc, Norris, Ocon, Alonso és Hamilton előtt. Akárcsak az első Q3-as körök során, ezúttal is Sergio Pérez érkezett a leghamarabb, és bár javított az idején, előrelépni nem tudott.

    Őt a két Ferrari-pilóta követte, akik közül Carlos Sainz javítani sem tudott, és bár Leclerc igen, így sem volt veszélyes a pole pozícióra. Ezt követően minden szem a két Mercedesre és Verstappenre szegeződött. Elsőként a holland futott be, és 1:17.775-re javított, aminél Hamilton csak 309 ezreddel rosszabbat tudott, és még Russellt sem győzte le, aki elveszítette az utolsó körét, miután szélesre futott a 12-es kanyarban. A fiatalabbik brit láthatóan frusztrált és dühös volt, mert úgy érezte, hogy a hiba nélkül elkaphatta volna Verstappent.

    Az időmérő edzés kellemes meglepetését a Leclerc elé besoroló Valtteri Bottas szolgáltatta az Alfa Romeóval, és miután a Q1-ben és a Q2-be is a legjobb hatban zárt, a hatodik rajtkockát kaparintotta meg a futamra.

    Ami a mezőny hátsóbb régióit illeti, Leclerc mögött Norris, Alonso és Ocon tette teljessé az első tízet, míg a Q2-ben éppen, hogy kieső Daniel Ricciardo indulhat majd a 11. rajtkockából. Őt Csou Kuan-jü, Cunoda Juki, Pierre Gasly, és Mick Schumacher követi.

    Schumacher a Q1-ben hasonlóan járt, mint Hamilton, azaz pályalevágásért elvettek tőle egy kört, amivel a 7. helyen juthatott volna be a Q2-be. Így viszont ugyanazon a gumiszetten újra kellett próbálkoznia, az újabb ideje azonban már nem volt elég a továbbjutáshoz, ráadásul pont az a Kevin Magnussen végzett előle, aki 5 helyes rajtbüntetése miatt végül így is csak a 20. helyről rajtolhat.

    Schumacher után a péntekhez képest rejtélyes módon visszaeső Aston Martinok következtek Vettel-Stroll sorrendben, majd Alex Albon és Nicholas Latifi zárta a sort a két Williamsben.

    A Mexikói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

    A Mercedes komolyan megérkezett a meccsbe Mexikóban – vajon meglehet a pole?

    0

    George Russell végzett az élen a Mexikói Nagydíj harmadik szabadedzésén, és hogy teljes legyen a Mercedes-uralom, Lewis Hamilton sorolt be a második helyre. A tavalyi konstruktőri világbajnok nagy előnnyel zárt a Ferrarik és Red Bullok előtt.

    A Mercedes elsőségét hozta a Mexikói Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzése, ami annak tükrében nem is annyira meglepő, hogy az idén továbbra is futamgyőzelem nélkül álló brackley-i istálló már előzetesen számított rá, hogy kedvezhetnek neki a mexikói aszfaltcsíkra és körülményekre jellemző egyedi körülmények.

    Az viszont már meglepőbb, hogy mekkora a Red Bullok és a Ferrari lemaradása a két Ezüstnyíl mögött, amelyek közül Russell 144 ezreddel verte meg Lewis Hamiltont. Noha nem autózta a legtökéletesebb kört, a harmadik helyen végző Max Verstappen néhány század híján fél másodpercet kapott Russelltől, a 4. helyen záró Charles Leclerc pedig már több mint 7 tizedmásodperccel maradt el. Sergio Pérez az 5. helyen több mint 8, Carlos Sainz a 6. helyen több mint 9. tizedet gyűjtött össze.

    A hetedik helyen végző Lando Norris és a nyolcadik Valtteri Bottas tudott még egy másodpercen belül maradni, az első tízest teljessé tevő Cunoda Juki és Alex Albon már másfél másodperc körüli hátrányban volt.

    Az edzésre ezúttal is jellemzőek voltak a kisebb-nagyobb hibák, a legnagyobb megingás pedig Mick Schumacher nevéhez fűződött, aki a pálya leggyorsabb szakaszán pördült meg és tett tönkre egy lágy szettet, de szerencséjére semminek nem csapódott neki. A célegyenes végén és a pálya utolsó néhány kanyarjában is jellemzőek voltak az elfékezések.

    Mivel a tegnapi második szabadedzésen a Pirelli 2023-ra szánt gumijainak tesztelése volt a feladat, a csapatok megtankolt autós etapokat is teljesítettek a harmadik gyakorláson, így a szokott koreográfia többeknél felborult, azaz nem a tréning utolsó harmadában futották új lágy gumis gyorskörüket. Ez némileg összekuszálhatta a képet, de az biztos, hogy a Mercedes nem ennek köszönhetően végzett az élen, és jelen állás szerint harcban lehet a pole pozícióért a magyar idő szerint 22 órakor kezdődő időmérő edzésen.

    A Mexikói Nagydíj harmadik szabadedzésének végeredménye

    Hamilton pankrátornak állt, és a testével vágott földhöz egy maszkos mexikóit (videó)

    0

    Mexikóban hatalmas hagyománya van a pankrációnak, amibe hét éve a harmadik világbajnoki címét néhány nappal korábban bebiztosító Lewis Hamilton is belekóstolt.

    Hét évvel ezelőtt ilyenkor a Forma-1 mezőnye nagy várakozással készült a Mexikói Nagydíj visszatérésére. A 23 éves szünet után megrendezett versenyt hatalmas érdeklődés övezte még úgy is, hogy Lewis Hamilton néhány nappal azelőtt biztosította be harmadik világbajnoki címét, így Mexikóban már nem volt miért izgulni.

    Hogy az akkor 30 esztendős brit sem izgult, mi sem mutatja jobban, minthogy a futam előtt szerdán részt vett egy hamisítatlan Lucha Librén, avagy mexikói birkózó eseményen, hogy profi luchadorokkal, azaz maszkos mexikói pankrátorokkal „mérkőzzön meg.” A promóciós célokból szervezett eseményt a Puma hozta tető alá.

    Az újdonsült világbajnok természetesen csak vendégszerepelt egy kicsit, és nem élesben birkózott, de így is bemutatott egy előre megbeszélt figurát a Místico nevű pankrátoron, amely során a kötélről lendületet véve a testével vitte földre a birkózósztárt.

    A mutatvány:

    A nézőtérről így nézett ki mindez:

    „Láttam ilyesmit a TV-ben, filmekben, de hogy én is a ringben legyek, az elég klassz. Egy nagyon egyszerű mozdulatsort akartak, de én igazából ki akartam próbálni. Remélhetőleg mindenkinek tetszettek a birkózó mozdulataim. Talán, miután visszavonultam, visszatérek” – nyilatkozta akkor Hamilton, aki gyerekként egyébként karatézni kezdett, hogy meg tudja védeni magát az iskolai zaklatókkal szemben.

    Ami az első 21. századi Mexikói Nagydíjat illeti, Hamiltonnak nem jött össze a győzelem, de kevesebb mint két másodperccel ért csak célba a futamot megnyerő csapattársa, Nico Rosberg mögött.

    Hansenéknek végre összejött, Heidfeld is belekóstolt a rallycrossba

    0

    A Rallycross-világbajnokság első napján végre sikerült a Hansen csapatnak megszerezni a győzelmet. Johan Kristoffersson hiába dominált a nap folyamán, a döntőben csak negyedik lett.

    Johan Kristoffersson Barcelonában is nagyszerűen kezdett. A szabaedzésen már dominált, majd első lett a superpole-on, a két kvalifikációs futamon, a progression versenyen és a középdöntős futamában is. A progression versenyen már az első komolyabb incidens is megtörtént. Kristoffersson és Timmy Hansen ütközött, végül a Peugeot versenyzőjét találták hibásnak és 3 másodperces időbüntetést kapott. A listavezetőnek a középdöntőben már nem volt annyira nehéz dolga, mert a két Hansen testvér a másik ágra került. A testvérek csatáját Kevin Hansen nyerte, fél másodperccel volt gyorsabb Timmy Hansennél. Mellettük Grönholm és Bergström jutott a döntőbe.

    WRX Barcelona
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    A nap utolsó összecsapásán ahogy várható volt, a három rivális a rajtnál egymással kakaskodott, Kristoffersson és Kevin Hansen ütközött. Ennek Grönholm és Bergström örült, mert elsőként jöttek el. Bergström korán jokerezett, Hansenék sem vártak sokáig, Grönholm az élen viszont kitartott és Kristoffersson is a haramdik helyen várta a csodát. Mindketten az utolsó körben jöttek jokerre és ez elég volt az addig nagyon gyors Timmy Hansennek, hogy az élre álljon és nyerjen. Grönholmnak nem sikerült az újabb győzelem, meg kellett elégednie a második hellyel. Bergström is megelőzte Kristofferssont, aki csak negyedik lett, Kevin Hansen pedig ötödik helyen ért célba.

    Frissítés: a döntőben történt ütközésért Johan Kristoffersson 3 másodperc büntetést kapott, ezzel ötödik helyre csúszott vissza kevin Hansen mögé.

    Kristoffersson
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    A bajnokságban Johan Kristoffersson első helye nem forgott veszélyben, 143 ponttal továbbra is magabiztosan vezet. Timmy Hansen viszont négy ponttal többet gyűjtött Grönholmnál, így a bajnokságban is a második helyen áll, mert holtversenyben érkeztek Spanyolországba.

    Az RX2e-ben két előfutamot rendeztek szombaton. Nick Heidfeld és Carlos Checa egészen jól szerepelt. Heidfeld mindkét futamon hetedik lett, Checa pedig két nyolcadik hellyel mutatta meg, hogy négy keréken sincs elveszve. Isak Sjökvist és Nils Andersson nyerte a két kvalifikációt, így összetettben is ők várják az élen a vasárnapot.

    Heidfeld
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    1,4 millió fontnyi étel, táppénz, az Aston Martin technikai igazgatója – ezért büntették a Red Bullt

    0

    Christian Horner elmagyarázta, miért gondolták úgy egyes tételekről, hogy a költségplafon hatályán kívül esnek, miközben az FIA értelmezésében az elkölthető 145 millió dolláros limit alá tartoztak.

    Az FIA a minap bejelentette, hogy megállapodott a Red Bull-lal a költségplafon megszegését, illetve az azzal kapcsolatos eljárásbeli vétségeket illetően, és 7 millió dollárra büntette az energiaitalos csapatot, valamint korlátozta az aerodinamikai tesztelésre fordítható idejét a következő 12 hónapra.

    Az igencsak terjedelmes indoklásban a büntetések és sok egyéb mellett pedig az is szerepelt, hogy a Red Bull összesen 13 olyan tételt foglalt a pénzügyi beadványába, amelyet másképp értelmezett, mint az FIA. A Mexikói Nagydíj pénteki napján Christian Horner ezekről is beszélt, és elmagyarázta, hogy mit miért gondoltak úgy, ahogy.

    Nem ettek túl sokat

    Az első (és második) hallásra legviccesebb tétel az étkeztetéssel kapcsolatos költségek voltak, amelyből sokan sokféleképpen viccet csináltak. Horner is tisztában volt ezzel, ezért gyorsan leszögezte, em arról van szó, hogy teletömték az alkalmazottaikat.

    „Az étkeztetés a Red Bullon belül mindig egy olyan előny volt, amit a csoport biztosított. A Red Bull-csoporton belüli munka előnye volt, hogy mindig ingyenes ételt és italt biztosítottunk. Ennélfogva, egyfajta Red Bull-irányelvként, úgy tekintettünk erre, mint a költségplafonon kívül eső költségre. Agresszív, de elfogadhatónak gondoltuk.”

    Russell, Hamilton, Leclerc és Sainz lebuktatta a Red Bull összeesküvését

    „Az FIA-nak azonban más volt az álláspontja, és közölte, hogy az ételt nem lehet a költségplafonon kívül elszámolni. Rendben van, de ami így bekerült a költségplafon alá, az a teljes cég érkeztetési költsége, azaz 1,4 millió fontnyi étel, ital, és kávé.”

    „A Red Bull Powertrains-nek (a Red Bull tavaly felállított motorrészlege, amely a Honda 2021 végi hivatalos kiszállásával kapcsolódótt be az F1-es csapat életébe) viszont az idei évig semmi köze nem volt a Red Bull Racinghez, és a költségei nem tartoznak a plafon alá. Úgyhogy más volt a véleményünk arról, hogy miként kell ezt alkalmazni.”

    Horner ezután más területeket is sorra vett, amelyekről úgy gondolták, hogy nem esik a plafon alá. Például egy olyan inkluzív adót, amelyet nem terjesztettek be a beadványuk részeként, és amely 1,4 millió fontot fedezett volna, valamivel több mint 400 000 fontra csökkentve a túllépést.

    A Ferrari elmagyarázta, miért nem ér szinte semmit a Red Bullra kiszabott büntetés

    A csapatfőnöke emellett kitért a táppénzekre is, a Red Bull ugyanis nem számolta azon alkalmazottak fizetését, akiknek a betegsége azt jelentette, hogy nem a versenycsapatnak dolgoztak

    „Mindig úgy álltunk ehhez, hogy támogatni akartuk az alkalmazottainkat a betegség alatt. Azokat is támogattuk, akik hosszan tartó betegszabadságon voltak, és a jövőben is így fogunk tenni. Úgy éreztük, hogy a táppénz, ha [az adott személynek] nincs szerepe a versenycsapatban 8 hónapon át, a költségplafonon kívül eső költség. Sajnos a szabályokat kétféleképpen lehet értelmezni. Ha ezek az alkalmazottak meghaltak volna, ami szerencsére nem következett be, a táppénz kívül helyezhető lett volna a költségplafonon. Hálistennek nem haltak meg, de így a költségek is a költségplafon hatálya alá estek.”

    „Drákói” büntetésről beszél a Red Bull, a riválisok szerint viszont olcsón megúszták

    Dan Fallows

    Érdekes volt hallani egy bizonyos vezető beosztású személyről is, aki nem lehet más, mint a Red Bull korábbi aerodinamikai főnöke, az idei évtől már az Aston Martin technikai igazgatójaként dolgozó Dan Fallows, aki, miután aláírt a silverstone-i gárdához, nem tölthette ki a szerződését a Red Bull F1-es csapatánál, a bikások pedig az áthelyezésétől számítva úgy gondolták, hogy a fizetése nem tartozik a költségplafon alá. De tévedtek.

    „Itt egy F1-es csapat, csinálj vele, azt, amit csak akarsz”

    „Volt egy olyan, vezető beosztású alkalmazottunk határozott idejű szerződéssel, aki csillagászati összegű ajánlatot kapott egy másik csapattól. Ezután látszott, hogy már nincsen szívvel-lélekkel velünk, így áthelyeztük őt a Forma-1-es csapattól a technológiai részleghez. A személy onnan hagyta el a céget, de ezt az időszakot is beleszámították a költségplafonba. Ez egy újabb olyan dolog volt, amiről vehemensen úgy éreztük, hogy kívül esik a költségplafonon.”

    Horner magyarázata ugyanakkor nem hatotta meg a riválisokat. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke „tündérmesének” titulálta Horner szavait, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint pedig nincsenek enyhítő körülmények. Abban mindketten egyetértettek (majd a Ferrari is csatlakozott), hogy a Red Bull nem kapott elég szigorú büntetést.

    Magyarország jól szerepelt, de érmet nem tud szerezni a Motorsport Games rally versenyén

    0

    A FIA Motorsport Games rally versenyének ötödik helyén zárt a magyar színekben induló László Martin és Berendi Dávid, így éremért nem tudnak harcolni.

    László Martin és Berendi Dávid a Franciaországban zajló FIA Motorsport Games rally versenyén nagyszerűen kezdett, hiszen a Rally2-es kategória harmadik eredményér érte el a nyitó szakaszon, később azonban riválisaik többet tudtak gyorsulni, mint a magyar páros, akik így leszorultak a dobogós helyekről.

    Fotó: Nico Deumille / RSO / fiamotorsportgames.com

    Az első napot László Martinék az ötödik helyen zárták, a második napon sikerült megelőzniük a török Orhan Avcioglu-Burcin Korkmaz kettőst, akikkel aztán egész nap harcoltak és végül a 13. szakaszon a török rivális volt gyorsabb, így a magyar páros az ötödik helyen zárt.

    A verseny legutolsó, 14. szakaszán, azonban csak a Rally2, a Rally4 és a historic kategóriák legjobb három helyezettje harcolhat éremért, így a magyar páros végül az ötödik helyen zárt.

    Az érmekért a 13 szakasz után magabiztosan vezető, hazai versenyzőpáros, Mathieu Arzeno-Romain Roche, a spanyol Pepe López-Borja Rozada és az észt színekben induló észt-brit kettős, Georg Linnamae és James Morgan küzdhet meg a Paul Ricardi versenypályán.

    Fotó: Nico Deumille / RSO / fiamotorsportgames.com

    FIA Motorsport Games Rally, állás 13 szakasz után (Rally2)
    1 #12 Franciaország (Mathieu Arzeno / Romain Roche Skoda Fabia Rally2 evo) 1:16:26.8
    2 #9 Spanyolország (Pepe López / Borja Rozada Hyundai i20 N Rally2) +1:08.2
    3 #7 Észtország (Georg Linnamae / James Morgan VW Polo GTI R5) +1:29.2
    4 #6 Törökország (Orhan Avcioglu / Burcin Korkmaz Skoda Fabia Rally2 evo) +1:54.5
    5 #8 MAGYARORSZÁG (László Martin / Berendi Dávid Skoda Fabia Rally2 evo) +1:57.9
    6 #10 Argentína (Paulo Soria / Marcel Der Ohannesian Skoda Fabia Rally2 evo) +2:14.5

    További eredmények

    A verseny időterve
    0. nap, 2022. október 27.
    17:00 Kvalifikáció, Circuit Paul Ricard 4.14 km Linnamae 2:31.962

    1. nap, 2022. október 28.
    11:23 SS1 Mazaugues 1 11.62 km Arzeno 6:09.9 / 1. ARZENO, 2. López, 3. László M.
    12:21 SS2 L’Espigoulier 1 11.35 km Arzeno 7:03.3 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    13:04 SS3 Les Bastides 1 6.89 km Arzeno 3:26.3 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    15:15 SS4 Mazaugues 2 11.62 km Arzeno 6:05.3 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    16:13 SS5 L’Espigoulier 2 11.35 km Arzeno 7:00.5 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    16:56 SS6 Les Bastides 2 6.89 km Arzeno 3:24.1 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    20:00 SS7 Circuit Paul Ricard 4.14 km López 2:35.3 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae

    2. nap, 2022. október 29.
    10:16 SS8 Le Grand Caunet 1 6.89 km Arzeno 3:19.2 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    10:59 SS9 La Sainte Baume 1 17.31 km Arzeno 10:18.1 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    13:30 SS10 Le Grand Caunet 2 6.89 km Arzeno 3:18.1 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    14:13 SS11 La Sainte Baume 2 17.31 km Arzeno 10:17.6 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    16:44 SS12 Le Grand Caunet 3 6.89 km Arzeno 3:17.1 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    17:27 SS13 La Sainte Baume 3 17.31 km Arzeno 10:11.1 / 1. ARZENO, 2. López, 3. Linnamae
    20:00 SS14 The Medal Stage 13.35 km

    Alonso páros lábbal szállt bele Hamiltonba és Schumacherbe, aztán kikérte magának a felhajtást

    0

    Ismét kertelés nélkül kimondta, amit gondol, majd a közösségi médiában magyarázkodott egy kicsit Fernando Alonso, aki Michael Schumachernek és Lewis Hamiltonak is odaszúrt, miközben Max Verstappen és a saját teljesítményét is magasztalta.

    Fernando Alonso megnyilvánulásaival kapcsolatban olykor az az érzése lehet az embernek, hogy a spanyol veteránból a keserűség beszél, amiért a 21. század egyik legjobb pilótájaként „csak” két világbajnoki címet nyert a Forma-1-ben. Nem lenne nehéz azt mondani, hogy most is emiatt nyilatkozta azt, hogy Max Verstappen két világbajnoki címe többet ér mint Lewis Hamilton vagy Michael Schumacher legtöbb elsősége.

    „Nagyon tisztelem Lewis-t, de továbbra is más úgy hét világbajnoki címet nyerni, hogy az egyetlen, akivel meg kell küzdened, az a saját csapattársad. Ilyen esetben a bajnoki címnek szerintem kisebb az értéke, mint akkor, ha kevesebb címed van, de más, azonos, vagy akár még jobb autóban ülő versenyzőkkel kell megküzdened” – nyilatkozta a 41 esztendős pilóta a holland De Telegraafnak.

    Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Ferrari, Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2017
    Hamilton azért 2017-ben és 2018-ban elsősorban Vettellel meccselt Bottas helyett Fotó: STUDIO COLOMBO PER FERRARI MEDIA

     

    „2005-ben és 2006-ban jól kezdtem az évet, és előnyt tudtam kiépíteni. Aztán másoknak talán jobb autója volt, de tudtam menedzselni a különbséget. Soha nem kellett a csapattársammal harcolnom, hogy megnyerjem azokat a címeket, miként Maxot sem láttam Pérezzel vagy Albonnal harcolni a futamgyőzelmekért. [Michael] Schumacher viszont zsinórban ötször is a csapattársával harcolt, hogy világbajnok legyen, Hamilton pedig Rosberggel és Bottasszal csatázott. Ez szerintem más.”

    Alonso bocsánatot kért Hamiltontól, miközben a sajtót és az F1-et is kritizálta

    Alonsónak vélhetően egy kicsit azért megkoptak az emlékei, hiszen míg Schumacher első ferraris vb-címét a Mika Häkkinennel és egy ideig David Coultharddal folytatott ádáz küzdelemben szerezte, addig 2003-ban Kimi Räikkönennel állt harcban az utolsó verseny utolsó köréig, és az utolsó előtti nagydíjon még Juan Pablo Montoyának is volt esélye az élen zárni az évet.

    Hamilton pedig miután 2008-as világbajnoki címét a Ferrari és Felipe Massa ellen az utolsó futam utolsó kanyarjában nyerte meg, 2017-ben és 2018-ban sem csak csaját csapattársa ellen versenyzett, sőt, leginkább a Ferrari és Sebastian Vettel volt az ellenfele, akik az év utolsó harmadáig mindkétszer komoly kihívás elé állították őt és a Mercedest, hogy aztán mindkét alkalommal elfogyjanak a hajrára.

    Michael Schumacher, Ferrari, Fernando Alonso, Renault, San Marinói Nagydíj, 2006
    Alonso 2006-ban gratulál Schumachernek a San Marinói Nagydíj megnyeréséhez Fotó: Scuderia Ferrari

    Alonso az interjúban egyébként arról is beszélt, hogy szeretne egyszer csatázni Verstappennel, miután ez eddig nem adatott meg neki.

    „Ritkán csatáztunk egymással, ami nagyon sajnálatos. A legjobbakkal akarok versenyezni, Max pedig ezek egyike. Elég szerencsés voltam, hogy harcolhattam Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Michael Schumacher ellen, de Max ellen még nem volt lehetőségem. Remélhetőleg az elkövetkező években ez megtörténik, amikor az Aston Martinnál versenyzem.”

    Alonso a közösségi médiában reagált

    Látva, hogy szavai futótűzként terjedte el a sajtóban, Alonso a Mexikói Nagydíj szombati napjának délelőttjén a következőt posztolta a Twitterre:

    „És újra… Kérem, minden világbajnoki cím elképesztő, jól megérdemelt és inspiráló. Nem lehet összehasonlítani őket, és élvezzük a jelen bajnokait és legendáit. Fárasztó a szalagcímek utáni folyamatos hajsza. Élvezzük őket!”

    Az Alpine kétszeres világbajnokának tehát a jelek szerint nem tetszik, hogy szavait felkapta a sajtó, miközben több mint 20 évre visszanyúló F1-es pályafutása során alighanem nem most tapasztalja először, hogy a hasonló kijelentésekből bizony szalagcímek lesznek. Az az állítása pedig, hogy felesleges összehasonlítani az egyes világbajnoki címeket, csak azért sántít, mert pont ő volt az, aki összehasonlította azokat.

    Kétévente lenne Katalán Rally, mégis évente lenne spanyol WRC futam

    0

    A Spanyol Rally 2024-től valószínűleg csak kétévente kerül a WRC naptárba, azonban mégis minden évben lehetne spanyol futam, miután a Kanári-szigetek Rally is vb mezőnyt szeretne vendégül látni.

    A Spanyol Rally helyét minden bizonnyal jövőre a Közép-Európa Rally veszi át, mely Németország, Ausztria és Csehország közös WRC futama lesz.

    Fotó: Hyundai Motorsport

    A Katalán Rallyként is ismert verseny így csak 2024-ben kerülhet ismét a WRC naptárba, azonban a Marca lap szerint mégis minden évben lehetne spanyol WRC futam 2024-től, miután a Kanári-szigetek Rally szervezői is bejelentették, hogy WRC naptárba szeretnének kerülni.

    A Kanári-szigetek Rallyt 1977-ben hozták létre El Corte Inglés néven, 1982-től már Európa-bajnoki futam lehetett 2003-ig, majd 2010 és 2012 között IRC futam volt, 2013-ban, majd 2016-tól ismét kontinensbajnoki rendezvény lett.

    Fotó: @World / Red Bull Content Pool

    Ahhoz, hogy a spanyol szigeten is WRC futam lehessen, a helyi kormány támogatására is komoly szükség lesz.