back to top
2025. december 22. 08:26
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1180

    Verstappen megrázó vallomása: néhány hete még találkozott a tegnap elhunyt Red Bull-vezérrel

    0

    Christian Horner inspirálónak nevezte a szombaton elhunyt Red Bull-vezért, míg Max Verstappen a megrendült Max Verstappen elárulta, hogy nemrég lehetősége volt egy kis időt eltöltenie Dietrich Mateschitz-el.

    Sajnos a korábbi hírek alapján aligha érte meglepetésként az F1-es paddockot és a Red Bull-család tagjait Dietrich Mateschitz halála. Az energiaital-gyártó társtulajdonosa és két F1-es csapatának tulajdonosa 78 évesen ment el, a bejelentés pedig nem sokkal az USA Nagydíj időmérő edzése előtt érkezett. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nem sokkal ezután nyilatkozott és „elkeserítően szomorúnak” nevezte a híreket.

    „Figyelemre méltó ember, aki rengeteget tett értünk, nemcsak a Forma-1-ben, hanem a Red Bull-lal az üzleti életben, a Red Bull világában, mindenfajta sportban. Annyira sokakat inspirált. Ő az oka annak, hogy itt vagyunk. A Forma-1 iránti szenvedélye és a víziója az oka, hogy két csapata van a Forma-1-es bokszutcában. A jó és rossz napokon egyaránt lelkes, bátorító és támogató volt. Olyan sokan tartoznak oly sokkal neki. Kiváltságosnak érzem magam, hogy ismerhettem” – emlékezett az osztrák üzletemberre Horner.

    Dietrich Mateschitz
    Fotó: Red Bull Content Pool

    Mateschitz szponzorként a 80-as évek vége óta volt jelen az F1-ben, majd 2004-ben megvásárolta a Jaguar istállót, hogy 2005-től Red Bull Racing néven, saját csapattal szálljon be a sportágba. Ezt követte a Minardi megvétele, amelyet Toro Rossóra nevezett át, és 2006-tól már két csapattal szerepelt. Christian Horner a kezdetektől a Red Bull csapatfőnöke, az ő irányításával lett a gárda az F1 élmezőnyének tagja, és nyert eddig négy konstruktőri és hat egyéni világbajnoki címet.

    „Esélyt adott nekem fiatal srácként, támogatott, és olyan sokakat inspirált. Nagyon sok embernek adott lehetőséget. Arra bátorított, hogy semmi sem lehetetlen, semmi sem felülmúlhatatlan és követni kell az álmainkat. A Forma-1 rajongója volt. Nagyon büszke volt mindenre, amit elértünk. Most pedig azt akarná látni, hogy mindent beleadunk, és ezt is fogjuk tenni érte.”

    Verstappenen látszott a megrendültség

    Az időmérőn a harmadik időt autózó, Charles Leclerc büntetésével a második rajkockából induló Max Verstappen a kvalifikáció után emlékezett meg Mateschitzről. A kétszeres világbajnokon látszott, hogy megviselték a hírek.

    „Nehéz volt így nekivágni az időmérőnek, és ilyenkor az eredmény sem érdekel. Nem számít. Fontosabb, hogy mi történt, és hogy mit jelentett ő mindenkinek a csapatban, mit épített fel az F1-ben és a céggel. És személy szerint mit jelentett nekem, mert nélküle nem ülnék ma itt, és nem értem volna el ezeket a sikereket. Elképesztően kemény ez mindenkinek a csapatban” – idézi őt a BBC.

    Verstappen elárulta azt is, hogy néhány héttel ezelőtt találkozott a rivaldafénytől egész életében tartózkodó, birodalmát a háttérből irányító Mateschitz-el. Noha ezt nem részletezte, a holland pilóta szavaiból az tűnik ki, hogy már ekkor tudhatta, többet nem látja az osztrákot, akiről már szeptemberben elterjedt, hogy súlyos beteg, és nincs sok hátra az életéből.

    Dietrich Mateschitz
    Fotó: GEPA pictures / Red Bull Content Pool

    „Szerencsére néhány hete láthattam őt, úgyhogy eltölthettünk egy kis időt együtt, de ez így is egy kemény nap. Örökké emlékezni fogok az utolsó találkozásra, és arra, hogy miről beszélgettünk, és az együtt töltött időre aznap. Már akkor is nagyon különleges volt, és most méginkább az” – mondta Verstappen, aki arról is beszélt, milyen volt Mateschitz a magánéletben, olyan közegben, amilyenben nagyon kevesen ismerhették őt.

    „Dietrich mindig szuperkedves és gondoskodó volt. Nem szeretett előtérben lenni. Mindig ott volt, de nem akart a kamerák előtt lenni. Amikor az ember jobban megismerte, szuperkedves volt és nagy autóverseny-rajongó. Az elköteleződés, amit az F1 irányába mutatott, és az, hogy két csapata volt, elképesztő. És az is, hogy mennyi fiatal tehetséget támogatott az évek során.”

    Dietrich Mateschitz, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj, 2018
    Mateschitz és Verstappen a 2018-as Osztrák Nagydíj megnyerése után Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool

    A riválisok is megszólaltak

    Mateschitz halálnak hírére természetesen elárasztották a közösségi médiát a részvétnyilvánítások. Stefano Domenicalitól, az F1 elnök-vezérigazgatójától kezdve a pilótákon és csapatokon át az újságírókig és bárkiig, aki bármilyen kapcsolatban van a sportággal, mindenki megemlékezett a Red Bull atyjáról.

    Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke honfitársa F1-re gyakorolt „példanélküli” hatását emelte ki, „a világ egyik legnagyszerűbb vállalkozójának” nevezve őt, John Elkann, a Ferrari elnöke pedig azt mondta: „Hálás vagyok Dietrich Mateschitznek mindenért, amit a motorsportért tett, és emlékezni fogok a szenvedélyére és a bátorságára vállalkozóként és egy olyan emberként, aki mindig imádta az új kihívásokat.”

    Toto Wolff a BBC-nek emellett még elmondta, hogy „A fickó egyszerűen nagyobb volt az életnél”. „Amit tett Ausztriában a labdarúgásért, a jégkorongért, a Lipcséért, a versenyprogramokért. Valószínűleg senki más nem tett annyit hozzá egyénként a Forma-1-hez” – nyilatkozta Wolff, majd hozzátette, rendre előfordult, elkezdtek egy kisebb megbeszélést Red Bull-Mercedes témában, majd órákon át beszélgettek személyes dolgokról, családról és miegymásról.

    „Számomra a legnagyobb eredménye a [Red Bull] márka. Megjelent az 1990-es évek elején, azaz 32 éve, és nem tudom, hány milliárd eurót termel évente, de létrehozni egy új terméket, ami csak Thaiföldön létezett, másfajta csomagolásban, és globális játékossá tenni, mindent elhomályosít, ami a sporttal kapcsolatos. De, ami a mi mikrokozmoszunkat illeti, emlékszem, hogy egyszer azt mondta nekem: »Nincs problémám olyan sportot űzni, ami viszi a pénzt, amíg élvezem.« Nem sok vállalkozó mondana ilyet. A sport szeretetéért csinálta.”

    Neuville támad, három defekt a Power Stage-nek helyet adó szakaszon 

    0

    Thierry Neuville vasárnap reggel csökkenteni tudta hátrányát Sébastien Ogier mögött, míg a Spanyol Rally Power Stage szakaszának helyet adó pályán Kalle Rovanpera, Elfyn Evans és Craig Breen is defekttel ért célba. 

    Vasárnap reggel Sébastien Ogier 20.7 másodperc előnyben várhatta a záró nap négy szakaszát, azonban Thierry Neuville a nap első körének két szakaszán ezt a hátrányt 14.1 másodpercre csökkentette, így az utolsó két szakaszon Ogier-nak nem szabad hibáznia, ha nyerni szeretne. 

    Hibáznia ugyanakkor nagyon könnyen lehet, amit Craig Breen is megmutatott, aki a vasárnapi második szakaszon egy természetes sikán előtt valamit elkapott a kerekeivel, amitől egyenesen egy domboldalra futott és defektet szerzett. Az M-Sport ír versenyzője azt mondta, hogy a kanyar előtt történt valami, amitől utassá vált az autóban és ezért futott a domboldalra. 

    Elképzelhető, hogy a Breen által pályára hordott kosz okozott defektet később Elfyn Evans és Kalle Rovanpera esetében is. 

    A három versenyző közül Rovanpera vesztette a legkevesebb időt, 13.2 másodpercet, míg Evans 21.2, Breen pedig 59.2 másodperccel maradt el a legjobb eredménytől.  

    Az idei világbajnok defektje után Neuville 14.7 másodperccel elhúzott tőle, míg Ott Tanak 10.8 másodperccel követi. 

    Dani Sordo megnyerte a nap első szakaszát, és ötödik hely biztosabb lett Evans defektje után, akit 33.1 másodperccel előz jelenleg meg. 

    Takamoto Katsuta és Adrien Fourmaux is megelőzte Craig Breent a defektet követően és az ír versenyző a kilencedik helyre csúszott. 

    A WRC2-ben Teemu Suninen fél percre növelte előnyét Yohan Rossel előtt, míg Nikolay Gryazin további 17.6 másodperc hátránnyal a harmadik. 

    Emil Lindholm a sötétben rendezett első mai szakaszon időt vesztett, aminek következtében Jari Huttunen megelőzte, a második szakaszon azonban a finn skodás visszaszerezte a negyedik helyet. 

    Kajetan Kajetanowicz a hatodik bő húsz másodperccel Lindholm mögött. 

    A versenyzők ma újra teljesítik a vasárnapi két szakaszt. 

    Spanyol Rally, állás 17 szakasz után 
    1 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 2:27:36.8
    2 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +14.1
    3 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +28.8
    4 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +39.6
    5 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +1:10.6
    6 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +1:43.7
    7 18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2:09.8
    8 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +2:23.1
    9 42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +2:32.6
    10 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +3:13.7 (0:10)
    11 #21 Teemu Suninen / Mikko Markkula (FIN) Hyundai i20 N Rally2 (WRC2) +8:49.4
    12 #20 Yohan Rossel / Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +9:19.5
    13 #24 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +9:37.1
    14 #22 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +10:29.2
    15 #25 Jari Huttunen / Mikko Lukka (FIN) Ford Fiesta Rally2 (WRC2) +10:38.4
    16 #23 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +10:51.9 

    További eredmények 

    WRC Időterv
    2022 október 20., csütörtök 
    09:01 Shakedown – Coll de la Teixeta 4.21 km Ogier 2:40.1

    2022 október 21., péntek
    08:33 SS1 Els Omells – Maldà 1 11.05 km Rovanpera 5:16.1 / 1. ROVANPERA, 2. Neuville, 3. Tanak
    09:33 SS2 Serra de la Llena 1 11.79 km Rovanpera 6:41.0 / 1. ROVANPERA, 2. Neuville, 3. Ogier
    10:26 SS3 Les Garrigues Altes 1 22.64 km Ogier 12:31.9 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Rovanpera
    11:26 SS4 Riba-roja 1 13.98 km Neuville 8:41.0 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Rovanpera
    15:09 SS5 Els Omells – Maldà 2 11.05 km Ogier 5:08.8 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Rovanpera
    16:09 SS6 Serra de la Llena 2 11.79 km Rovanpera 6:47.2 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    17:02 SS7 Les Garrigues Altes 2 22.64 km Rovanpera 12:10.9 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    18:02 SS8 Riba-roja 2 13.98 km Ogier 8:41.0 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville

    2022 október 22., szombat 
    08:44 SS9 Savallà 1 13.93 km Neuville 7:21.7 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    09:37 SS10 Querol – Les Pobles 1 20.19 km Ogier 11:13.9 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    10:38 SS11 El Montmell 1 24.18 km TÖRÖLVE
    14:14 SS12 Savallà 2 13.93 km Ogier 7:23.7 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    15:07 SS13 Querol – Les Pobles 2 20.19 km Ogier 11:14.7 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    16:08 SS14 El Montmell 2 24.18 km Sordo 12:06.1 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    18:40 SS15 Salou 2.15 km Tanak 2:27.1 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Rovanpera

    2022 október 23., vasárnap
    07:00 SS16 Pratdip 1 12.15 km Sordo 7:04.8 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Rovanpera
    08:08 SS17 Riudecanyes 1 15.90 km Neuville 10:06.6 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Rovanpera
    10:29 SS18 Pratdip 2 12.15 km
    12:18 SS19 Riudecanyes 2 15.90 km

    Mick Schumacher nagybátyja kiosztotta a Haas vezetését

    0

    Ralf Schumacher szerint nem ártana, ha a Haas vezetése a pilóták kritizálása helyett egy kis önkritikát gyakorolna.

    Nem először és alighanem nem is utoljára kritizálta keményen a Haas vezetését Ralf Schumacher, Mick Schumacher nagybátyja. A német Sky-nál szakértőként dolgozó expilóta arra reagált igencsak cinikusan, hogy Günther Steiner csapatfőnök következetességet és pontszerző helyezéseket vár el a pilótáitól.

    Az előzményekhez hozzátartozik, hogy Gene Haas csapattulajdonos az USA Nagydíj előtt közölte, hogy bár nagy potenciált lát benne, Mick Schumacher egy vagyonba kerül nekik a balesetei miatt, és a szezon hátralevő részében pontokat kell szereznie, ha meg akarja tartani az ülését. Ezen kijelentések után jött egy újabb baleset, de nem Schumacher, hanem az austini első szabadedzésre beugró, a német pilóta helyére is esélyesnek tartott Antonio Giovinazzitól.

    Gene Haas, Günther Steiner, Haas, Brit Nagydíj
    Gene Haas és Steiner is kapott a kritikából Fotó: Andy Hone / LAT Images

    A Haast váltócserére kényszerítő hiba után Steiner azt mondta a német Sky-nak: „Meg kell néznünk, hogy mit akarunk a jövőtől. Nem folytathatjuk ezeknek az apró hibáknak az elkövetését, amelyek újra és újra visszafognak minket a csapat fejlődésében. Így soha nem fogunk előrelépni.”

    Az olasz szakember szerint csak akkor koncentrálhatnak a jövőre, „ha a versenyzőink következetesen teljesítenek, és ideális esetben rendszeresen pontokat szereznek.”

    Ezeket a szavakat kissé értetlenül fogadta Ralf Schumacher, és rávilágított, hogy a csapatvezetés is magába nézhetne egy kicsit. „Nem tudom, hogy a pilótákra vagy a csapatra gondol-e. Nem értem, hogy mit kellene jelentsen ez. Talán meg kellene hallgatnia a saját interjúit, mert akkor neki is feltűnne. Mert a csapat, őt és a főnökét kivéve, jó munkát végez. Jelenleg mindkét pilóta jó munkát végez, és szerintem a Haas jól tenné, ha kitartana mellettük. Ha pedig ennyire kritikus vagy a pilótákkal, talán gyakorolhatnál egy kis önkritikát is. Ez a Forma-1, nem a Netflix” – szúrt oda a Netflix F1-es sorozatában kultikus figurává váló csapatfőnöknek.

    „A következő másodpercben tudtam, két méterre voltam tőle, hogy megöljem magam”

    0

    Az USA Nagydíj helyszínén beszélt élményeiről a Japánban kis híján darunak ütköző Pierre Gasly.

    Üdvözli az FIA által a Japán Nagydíj után bevezetett szabályváltozásokat Pierre Gasly, aki a szuzukai verseny második körében veszélyesen gyorsan és közel haladt el a Carlos Sainz Ferrariját mentő daru mellett. Az Alpha Tauri versenyzője az USA Nagydíjon a RacingNews365-nek mesélt az élményeiről.

    „Nem fogok hazudni, amikor elhaladtam a traktor mellett, a következő másodpercben tudtam, hogy két méterre voltam attól, hogy megöljem magam” – idézte fel a történteket.

    Az első kör végén kiállt szárnycserére a bokszba, majd a Safety Car mögött feltorlódott mezőny után sietve a telemetria alapján 189 km/h-val haladt el a traktor mellett, ami szerinte is túl sok, ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy ezzel nem sértett meg semmilyen szabályt. „Úgy mentem ott keresztül, hogy azt hittem, semmi nincs a pályán. Fel kellett zárkóznom a limitidőmhöz, úgyhogy olyan sebességgel mentem, amilyennel mehettem, ami abszolút nem felelt meg a helyzetnek és a pályán történt incidensnek.”

    Abszurd fordulat: Gasly kaphat büntetést a traktoros incidens miatt

    Noha a vizsgálati jelentésében az FIA elismerte, hogy körültekintőbben kellett volna eljárni, és nem szabadott volna a darut a pályára engedni, Gasly szerint a legfőbb probléma az volt, hogy nem tudott a járműről. „Azért dühöngtem, mert anélkül hoztak életveszélybe, hogy tudtam volna róla. Ez számomra elfogadhatatlan volt, mert ha tudtam volna [hogy daru van a pályán], nem számított volna a limitidő vagy bármi más, hiszen az életem fontosabb akárhány másodpercnél, amit behozhatok a Safety Car mögött, különösen úgy, hogy utána piros zászló következett.”

    Az FIA jelentése – noha tényleg nem vétett a szabályok ellen azzal, hogy gyorsan ment el a baleset helyszíne mellett – kitért arra, hogy Gasly vakmerő módon vezetett és nem vette figyelembe az alapvető biztonsági szabályokat. A francia pilóta elismerte, hogy benne volt a tempójában a baleset lehetősége, de nem akart azon rugózni, hogy az FIA-nak miért volt fontos kidomborítania ezt, miközben egyértelmű, hogy a szabályok szorultak pontosításra.

    Döbbenetes képsorok, megismétlődhetett volna Bianchi tragédiája Szuzukában (videó)

    „Nem fogok hazudni, tisztában voltam vele, hogy nyomtam neki. Volt rá esély, hogy elveszítem az uralmat az autó fölött abban a pillanatban, ami tragédiával végződhetett volna – mondta, majd később leszögezte, hogy nem ez a vizsgálati jelentés legfontosabb része. – Nem akarok erről polemizálni. Mint mondtam, a kormányon levő limitidőt követtem. A hátsó egyenesben történt sebességtúllépésért büntettek meg, ami a baleset helyszíne után van. Nem akarok ezen polemizálni, és nem is ez a fontos ebben a jelentésben.”

    A biztonsági autót „üldözve” Gasly azért mehetett irreálisan gyorsan, mert eddig nem kalkulálták bele az ilyen helyzetekbe azt, ha valaki kiáll a bokszba, így a kormánykijelzőjén levő limitidő gyorsabb haladást tett lehetővé azért, mert hirtelen nagyon megnőtt az időkülönbség közte és a biztonsági autó között. A jövőben viszont dinamikusan fog változni annak függvényében, hogy az adott versenyző éppen baleset helyszínén halad-e át, vagy sem.

    Ezen kívül egyéb újításokat is bevezettek, például azt, hogy mostantól a versenyirányítás értesíteni fogja a csapatok arról, ha mentést végző jármű hajt a pályára, a csapatoknak pedig kötelességük lesz szólni a pilótáknak. Noha eléggé meglepő, hogy ez eddig senkinek nem jutott az eszébe, Gasly szerint az a fontos, hogy most meglépték ezt.

    Pierre Gasly, Alpha Tauri, USA Nagydíj
    Igyekszik előre tekinteni Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool

    A francia versenyző végül pedig hangsúlyozta, hogy az FIA elnökével, Mohammed bin Szulajmmal folytatott egyeztetés során nem a saját sérelmeit helyezte előtérbe, hanem változtatásokat sürgetett, és örül, hogy az FIA ilyen gyorsan reagált.

    „A leginkább az érdekelt, hogy mit fognak csinálni a jövőre nézve. Ezt beszéltem meg Mohameddel a szuzukai verseny után, hogy ami történt, megtörtént, de a legfontosabb, hogy a jövőben biztosítsuk mindenkinek a biztonságát, legyen szó az F1-ről, vagy az alacsonyabb kategóriákról. Ezen dolgoznak most, és amiket bevezettek, szerintem egyértelműen lépések a helyes irányba. Örülök, hogy nagyon gyorsan foglalkoztak az üggyel, és egyből a történtek után megoldásokkal álltak elő.”

    Soha nem volt még ilyen: Sainz történelmet írt Austinban

    0

    Carlos Sainz szerezte meg a pole pozíciót az USA Nagydíjra, miután legyőzte Charles Leclerc-t és Max Verstappent az időmérő edzésen. Noha a monacói pilóta lett a második, Sainz mellől a kétszeres világbajnok holland indulhat majd a versenyen.

    Szomorú hangulatban kezdődött az USA Nagydíj időmérő edzése, nem sokkal a kezdés előtt érkezett ugyanis a hír, hogy 78 éves korában elhunyt Dietrich Mateschitz, a Red Bull energiaital-gyártó társtulajdonosa, a bikások Forma-1-es csapatainak tulajdonosa. A show-nak azonban folytatódnia kellett, és folytatódott is.

    Gyász: meghalt a Red Bull Forma-1-es csapatának szülőatyja

    A kvalifikáció első szakaszának első részében a tíz helyes rajtbüntetést cipelő Charles Leclerc diktálta a tempót 1:35.795-ös idővel, őt 69 ezreddel lemaradva Max Verstappen követte. Ekkor jött Carlos Sainz, és 1:35.297-es körrel mindkettejüket felülmúlta. Itt persze még csak a kiesés elkerülése volt a legfontosabb, ami végül sorrendben Kevin Magnussennek, Daniel Ricciardónak, Esteban Oconnak, Mick Schumachernek és Nicholas Latifinek nem jött össze, tőlük búcsúztunk tehát a Q1-ben. A Haas német pilótája már utolsó mért körének elején rontott és megpördült az első kanyarban.

    A Q2-ben Verstappen javított, és 1:35.294-el 3 ezreddel ment jobbat, mint Sainz a Q1-ben, de Leclerc 48 ezreddel jobb volt nála, így ezt az időmérő szakaszt a monacói nyerte. A harmadik helyre Sainz ért oda több mint 3 tizedes lemaradásban, míg őt Russell, Hamilton, Pérez, Alonso, Stroll, Bottas és Norris követte. A McLaren versenyzője simán kiesett volna, ha Csou Kuan-jü körét nem törlik pályaszélesítés miatt. Ugyanígy járt Cunoda Juki is.

    A kieső helyeken Albon, Vettel, Gasly, Csou és Cunoda volt a sorrend. Az Alpha Tauri francia pilótája nagyon szenvedett az autójával, a leintés után pedig dühösen rádiózott a csapatnak, miközben őrjöngve csapkodott a pilótafülkében. Csou pedig egyébként 5 helyes rajtbüntetést cipel, így a 14. helyéből a rajtrácson 19. pozíció lesz.

    A pole pozícióról döntő Q3-ban az első mért körök után Leclerc vezetett 1:34.624-el, de Sainz csak 159 ezreddel maradt el tőle, miközben a csak 1:35.044-et autózó Verstappent Lewis Hamilton is lenyomta a harmadik helyen. A holland az utolsó próbálkozások során aztán javított, de 1:34.448-as ideje csak a harmadik helyre volt elég, Sainz ugyanis 1:34.356-ot repesztett, amivel nemcsak az időmérőt nyerte meg, de ő lett az első spanyol pilóta, aki az USA Nagydíjon pole pozíciót szerez. A Ferrari versenyzőjének ez pályafutása harmadik rajtelsősége, Silverstone-ban vizes pályán tudott első lenni, Spában pedig Verstappen büntetése után örökölte meg az első rajtkockát a futamra.

    Sainz mögé az 1:34.421-es időt autózó Leclerc jött be, de így sem lesz Ferrari első sor a versenyen, a monacói pilóta autójában ugyanis már a harmadik szabadedzésre belső égésű motort és turbót cseréltek, ami 10 helyes hátrasorolást jelent. Ugyanígy nem tarthatja meg negyedik helyét Sergio Pérez sem, akit öt hellyel fognak hátrébb küldeni.

    Az ötödik és a hatodik időt a két Mercedes autózta (Hamilton megelőzte Russellt), míg a remek időmérőt produkáló Lance Stroll lett a hetedik Norris, Alonso és Bottas előtt.

    A büntetések után várhatóan ez lesz az USA Nagydíj rajtrácsa: 1. Sainz 2. Verstappen 3. Hamilton 4. Russell 5. Stroll 6. Norris 7. Bottas 8. Albon 9. Perez 10. Vettel 11. Gasly 12. Leclerc 13. Tsunoda 14. Alonso 15. Magnussen 16. Ricciardo 17. Ocon 18. Schumacher 19. Zhou 20. Latifi

    Az USA Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

    Gyász: meghalt a Red Bull Forma-1-es csapatának szülőatyja

    0

    Hosszan tartó súlyos betegség után, 78 éves korában meghalt Dietrich Mateschitz, a Red Bull Forma-1-es csapatának alapítója.

    A német RTL már szeptember 30-án beszámolt arról, hogy jól értesült ausztriai forrásai szerint Dietrich Mateschitz, a Red Bull társalapítója és 49%-os tulajdonosa súlyos betegséggel küzd, a Speedweek pedig az USA Nagydíj szombati napján bejelentette: a Red Bull Forma-1-es csapatainak tulajdonosa hosszan tartó súlyos betegség után elhunyt.

    Az osztrák üzletembert egy ideje nem látták nyilvános helyen, ami beindította a találgatásokat, és még a Red Bull és a Porsche nemrég kudarcba fulladt házassága után sem szólalt meg. Szeptember végén a meghívás ellenére nem volt jelen a Red Bull Ringen rendezett német túraautó-bajnoki (DTM) futamon, amivel kapcsolatban a Red Bull közleményben csak annyit mondott, hogy „mindig is fontos volt Mr. Mateschitz-nek, hogy kizárja a nyilvánosságot a magánéletéből, ebben semmi nem változott.”

    „Ez magánügy, úgyhogy nem kommentáljuk” – felelte a Mateschitz hogyléte felől érdeklődő kérdésre a német RTL-nek a honfitársával naponta beszélő Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a szingapúri F1-es hétvégén, majd a verseny után Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ugyanígy hárította a Sky Sports ugyanerre vonatkozó kérdését.

    Kitörölhetetlen nyomot hagyott a motorsportban

    Az 1944. május 20-án, a stájerországi Sankt Marein im Mürztalban született Mateschitz marketingből diplomázott, majd az Unilevernél, később pedig a kozmetikumokat gyártó Blendaxnál dolgozott. Utóbbival utazott, amikor megismerkedett a Krating Daeng itallal, amely később a Red Bull energiaitalokat inspirálta. 1984-ben thai partnereivel, Chaleo Yoovidhya-val és annak fiával, Chalerm-mel megalapította a Red Bull GmbH-t, majd 1987-ben piacra dobta az első termékeit.

    A többi pedig, ahogy mondani szokás, történelem. A Red Bullt nemcsak a világ első számú energiaital-gyártójává tették, hanem a sportban is maradandót alkottak. Miközben kezdetben a különböző extrémsportok és sportolók támogatását helyezték előtérbe – amire a mai napig kiemelt figyelmet fordítanak –, fokozatosan növelték a jelenlétüket a motorsportban is, de más területekre is betörtek. A Red Bull így többek között két profi futballcsapattal (a New York Red Bull az MLS-ben, az RB Leipzig a német Bundesligában szerepel), és egy profi hokicsapattal (Red Bull München) is rendelkezik, de a korábbi A1-Ring megvásárlásával és felújításával világszínvonalú versenypálya tulajdonosa is, amely 2014 óta minden évben otthont ad az Osztrák Nagydíjnak, 2020-ban és 2021-ben pedig a Stájer Nagydíjat is megrendezhette.

    2005-ben, a David Coulthard–Christian Klien párossal debütált a Red Bull Racing az F1-ben

    A Red Bull a Sauber-istálló révén 1995-ben érkezett meg az F1-be, később pedig 60%-os tulajdonrészt szerzett a svájci gárdában, ám, miután Peter Sauber a 2001-es szezonra a Red Bull-támogatott Enrique Bernoldi helyett Kimi Räikkönent választotta, Mateschitz eladta a tulajdonrészét a Credit Suisse-nek.

    Támogatóként azonban maradtak a Sauber partnerei, mígnem 2004-ben megvásárolták a Jaguar-istállót, hogy azt átnevezve 2005-től már saját csapattal vegyenek részt a királykategória küzdelmeiben. Ezután megvásárolták a küszködőt Minardi csapatot is, hogy 2006-tól Scuderia Toro Rosso néven (2020 óta Scuderia Alpha Tauri) már két csapattal legyenek jelen. A kezdeti évek viszonylagos sikertelensége után – noha 2008-ban a Toro Rossó futamot nyert Vettel-lel Monzában – 2009-ben voltak harcban először a világbajnoki címért, majd 2010 és 2013 között zsinórban négy egyéni és négy konstruktőri címet nyertek.

    Sebastian Vettel, Red Bull Racing, 2011
    Sebastian Vettel-lel egy rakás rekordot megdöntöttek Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Azóta folyamatosan az F1-es élmezőnyben szerepelnek, tavaly Max Verstappennel ismét felértek a csúcsra, és minden bizonnyal az idén már újra mindkét világbajnoki cím az övék lesz. Csakhogy a 2022-ben 16,5 milliárd dolláros becsült vagyonnal Ausztria leggazdagabb emberének számító, ennek ellenére visszavonultan élő Mateschitz ezt már sajnos nem láthatja.

    Leclerc már az időmérő előtt elbukta minden esélyét az austini pole-ra

    0

    Max Verstappen elsőségével zárult az USA Nagydíj harmadik szabadedzése, amelye Charles Leclerc hiába lett második, nem dédelgethet pole pozíciós álmokat a futamra.

    A harmadik szabadedzéssel folytatódott a 2022-es USA Nagydíj programja, egyúttal teljessé vált, hogy amennyiben nem történik valami váratlan, kik kezdik büntetéssel a vasárnapi futamot. Pénteken már biztossá vált, hogy Sergio Pérez és Csou Kuan-jü is 5-5 helyes hátrasorolást kap motorcsere miatt, szombaton pedig csatlakozott hozzájuk Fernando Alonso és Charles Leclerc, utóbbi ráadásul 5 helyett 10 rajtkockás hátrasorolást kapott, mert a belső égésű motorja mellett turbót is cserélt a Ferrari az autójában.

    Mindez ugyanakkor nem akadályozta meg a monacói pilótát abban, hogy megszerezze a második helyet Max Verstappen mögött a harmadik szabadedzésen, 32 századdal elmaradva az 1:35.825-ös idejét az edzés legvégén repesztő hollandtól.

    Leclerc mögött Sainz, Pérez, Hamilton, Alonso, Russell, Vettel, Stroll és Gasly tette ki az első tízet a továbbra is kifogástalan, de egy kissé szeles időjárási körülményeket biztosító Circuit of the Americas-on, amely ezúttal is úton-útfélen megtréfálta a pilótákat, így még ha nagyobb hibát nem is, kisebb megingásokat és pályaelhagyásokat bőven láttunk.

    Az istállók a teljes egészében a Pirelli 2023-as gumijainak tesztelésére szentelt második szabadedzés miatt a versenyre is igyekeztek készülni a szombati gyakorláson, és bőséggel tettek meg megtankolt autós etapokat. Legalábbis, akinek volt mivel, ugyanis Leclerc-t, Lando Norrist, Mick Schumachert és Cso Kuan-jüt is műszaki problémák hátráltatták. A legrosszabbul a kínai pilóta járt, mivel csak 3 kört tett meg az egész edzésen, így értelemszerűen csak az utolsó hely lett az övé

    Az USA Nagydíj harmadik szabadedzésének végeredménye

    Szintet lépett a Red Bull-botrány: Horner előhúzta a gyerekzaklatás kártyát

    0

    Christian Horner nekiment az őket csalással vádolóknak, és elmondta, mennyire rossz hatással van ez rájuk és az alkalmazottaikra, valamint azok gyerekeire. A Red Bull csapatfőnöke emellett arról is beszélt, hogy még ezen a hétvégén szeretné megoldani a költségplafon túllépésével kapcsolatos ügyüket, de amennyiben ez nem sikerül, akár még fél évig, vagy annál is tovább húzódhat az egész.

    Az USA Nagydíj helyi idő szerint szombat délelőttjén megtartották a csapatfőnökök sajtótájékoztatóját, amelyre hivatalos volt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is. A 48 esztendős szakembert természetesen a költségplafon-túllépéssel kapcsolatos botrányról kérdezték, ő pedig első körben elmondta, mennyire csalódáskeltő több rivális istálló viselkedése. Horner elsősorban Zak Brownra, a McLaren vezérigazgatójára gondolt, aki nemrég levelet írt az FIA-nak, amelyben csalónak nevezte azokat, akik nem tartják be a költségplafont, illetve büntetési tételeket is javasolt.

    Csalónak nevezte a túlköltekező csapatokat, és büntetéseket is javasolt a McLaren-főnök

    „Borzasztóan csalódáskeltő, hogy egy versenytárs csalással vádol. A csalással vádaskodás sokkoló. Abszolút sokkoló, hogy egy másik versenycsapat, a tények és a részletek bármiféle ismerete nélkül így vádaskodhat. Szingapúr óta ki vagyunk téve a nyilvános vádaskodásnak, és a csalás retorikájának, hogy hatalmas hasznot húztunk ebből. A sajtóban megjelenő számok köszönőviszonyban sincsenek a valósággal” – fakadt ki Horner, majd rátért arra, hogy mennyire káros a számukra mindez.

    „Jelentős problémákkal szembesültünk amiatt, hogy ez milyen károkat okoz a márkának, a partnereinknek, a versenyzőinknek, a munkaerőnknek egy olyan korban, amelyben a mentális egészség a legfontosabb. Vannak az alkalmazottainknak olyan gyerekei, akiket zaklatnak a játszótéren. Nem helyes, hogy más csapatok fiktív állításai ezt okozzák. Nem lehet tények nélkül ilyen vádakat megfogalmazni. Teljesen le vagyunk döbbenve némely versenytársunk viselkedése miatt.”

    Horner arra vonatkozó szavait, hogy kezd nagyon elfajulni a szurkolók viselkedése, alátámasztja, hogy a közösségi médiában egy videó kezdett el terjedni arról, ahogy az USA Nagydíj szombati napján a fan zone-ban színpadra lépő Max Verstappennek és Sergio Péreznek drukkerek egy csoportja azt skandálja, hogy „Csalók, csalók!”.

    Christian Horner, Red Bull, Zak Brown, McLaren, USA Nagydíj
    Kissé kínos, hogy közben Brown és Horner egymás mellett ült Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Horner tehát finoman fogalmazva sem tűri nyugodtan, hogy az utóbbi szűk két hétben csalónak bélyegezték őket, miközben állítása szerint továbbra is egyeztetnek az FIA-val arról, hogy valóban szabályt szegtek-e, illetve kijelentette, hogy semmilyen versenyelőnyre nem tettek szert.

    „Párbeszédet folytatunk az FIA-val arról, hogy melyek ezek a költségek és mik a lehetséges enyhítő körülmények. Az autó fejlesztésének szempontjából vagy működési szempontból nulla hasznunk volt akár 2021-re, akár 2022-re vonatkozóan abból, ahogy a költségplafonon belül működtünk. A beadványunk jelentősen a költségplafon alatt volt.”

    „Arra számítottunk, hogy bizonyos dolgokat tisztáznak, ahogyan az egy vadonatúj szabályozás során lenni szokott. De külső, profi, harmadik félként szereplő könyvvizsgálókra támaszkodva a mi szabályértelmezésünk, egy 52 oldalas dokumentum szabályozza mindezt, nagyon világos. Teljes mértékben, kategorikusan úgy érezzük, hogy sem 2021-re, sem 2022-re, sem 2023-ra vagy 2024-re nem származik semmilyen előnyünk ebből. Egyes csapatok már 2026-ról is beszélnek, de ez teljes mértékben fikció.”

    Robban a bomba? – A top 3-nak is búcsút inthet a Red Bull egy ekkora büntetéssel

    Horner pénteken egyeztetett Mohammed bin Szulajm-al, és neki is elmondta, hogy az ügy gyors rendezésében reménykedik, az FIA-elnöke viszont arról tájékoztatta, hogy amennyiben nem ismerik el a szabályszegést és fogadják el az FIA által felkínált büntetést, még nagyon sokáig húzódhat a dolog.

    „Nagyjából tíz nappal ezelőttől kezdve benne vagyunk egy folyamatban, és oda-vissza egyeztetünk az FIA-val. Reméltem, hogy ez előtt a hétvége előtt megoldás születik, és remélem, hogy ezen hétvége alatt megoldhatjuk ezt. Amennyiben ez nem történik meg, az ügy a költségplafonnal foglalkozó bizottsághoz kerül, azután pedig ott van az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága – utalt arra Horner, hogy ebben az esetben megpróbálják bizonyítani a saját igazukat. – Úgyhogy az egész további hat-kilenc hónapon át húzódhat, de nem ez a szándékunk. Le akarjuk zárni 2021-et, és szerintem voltak egészséges és produktív megbeszéléseink az FIA-val. Remélem, hogy a közeljövőben konklúzióra juthatunk.”

    Brown is reagált

    Horner csalással vádaskodással kapcsolatos szavai védekezésre késztették a McLaren vezérigazgatóját, aki szintén hivatalos volt az FIA sajtótájékoztatójára. Az amerikai üzletember azt hangsúlyozta, hogy levele nem a Red Bull ellen szólt.

    „A levelemben az szerepelt, hogy szerintem amennyiben egy csapat többet költ a költségplafonnál, akkor előnyhöz jut. A költségplafon pedig ugyanolyan szabály, mint mondjuk a technikai szabályzat. Nem vesszük figyelembe, hogy szabályt szegtek-e vagy sem. A levelem arról szólt, hogy amennyiben valaki megtette, akkor vannak dolgok, amikkel szerintem foglalkoznunk kell. Ez nem különbözik attól, ha mondjuk nem megfelelő az autó hasmagassága, vagy túlságosan hajlékony egy szárny.”

    Zak Brown, McLaren, Osztrák Nagydíj
    Brown nem a Red Bullt csalózta le Fotó: McLaren Racing

    „Nem említettem egyetlen csapatot sem, ez csupán egy általános válasz volt a költségplafonnal kapcsolatos kihágásokra. Ha valaki megszegi ezt, akkor véleményünk szerint ez az alábbi következményekkel járhat” – magyarázta Brown.

    Az biztosra vehető, hogy Horner szavaira nem csak a McLaren vezére fog reagálni. Amint ezt más istállók vezetői is megteszik, külön cikkben jelentkezünk a mondandójukkal.

    Sebastien Loeb már vezet Andalúziában

    0

    Az Andalucia Rally harmadik versenynapján Sebastien Loeb nyert és az összetettben is az élre állt. A motorosoknál is átalakult az élmezőny miután Kevin Benavides megnyerte a napot.

    Pénteken a hatalmas köd miatt nem versenyzett az Andalucia Rally mezőnye. Nem is a pálya volt alkalmatlan a versenyzésre, hanem az volt a gond, hogy a 120 kilométerre levő felszállóhelyüktől a helikopterek nem tudtak eljutni a verseny helyszínére. A törlés azt jelentette, hogy a versenytáv 900 kilométer alá csökkent, ezért csak a pontok felét kapják a versenyzők.

    Szombaton az élen álló Nasser Al-Attiyah először taktikázni próbált és Loeböt követve akart eljutni a célig, de 200 kilométer környékén sokat veszített és végül 11 perc 48 másodperc hátránnyal csak negyedik lett. Loeb nyert, Al-Rajhi és Chicherit ért célba mögötte. Ezzel Al-Attiyah pontokat veszített, mert a világbajnokságban a szakaszokon elért eredményekért is pontokat adnak, sőt ezekre nem vonatkozik a versenytáv csökkenése miatt a pontok felezése. Akkor bajban azért nincs a katari, mert összetettben továbbra is második, Loeb előnye 28 másodperc, tehát a döntés vasárnapra marad.

    A motorosoknál extrém jelenetet láthatott az aki a célban várta a mezőnyt. Ross Branch 100 méterrel az időmérő kapu előtt esett, és hiába a rutinja, keserű leckét kapott az örökérvényű igazságból: a versenynek a célban van vége.

    A hiba a szakaszgyőzelembe került, Branch 18 másodperccel kapott ki Kevin Benavidestől. Adrien Van Beveren lett a harmadik, Sam Sunderland pedig közel 5 perc hátránnyal csak nyolcadikként ért célba. Az összetettben Van Beveren vezet a Hondával, mögötte a Benavides testvérek állnak, Sunderland pedig csak a negyedik. Van Beveren előnye majdnem három perc, ami elég lehet vasárnapra a győzelemhez.

    A zárónapon 122 kilométeres speciál vár a versenyzőkre.

    Loeb
    foto: Red Bull Content Pool

    Spanyol Rally: Hatalmas csata Ogier mögött 

    0

    A Spanyol Rally szombati napján Sébastien Ogier magabiztossá tette előnyét az élen, mögötte azonban Kalle Rovanpera és Thierry Neuville az utolsó szakaszt követően helyet cserélt. 

    A szombati napot Sébastien Ogier várhatta az élről a pénteki nyolc szakaszt követően 4.8 másodperccel Kalle Rovanpera és 12.5 másodperccel Thierry Neuville előtt. 

    A verseny második napjának hét szakasza közül azonban négyet is a nyolcszoros világbajnok, és a verseny háromszoros győztese nyert meg, így végül 20.7 másodpercre növelte a nap végére előnyét, így magabiztosan várhatja a vasárnapot. 

    Thierry Neuville szinte egész nap gyorsabb volt az idei világbajnok Kalle Rovanperánál, és a napvégi szuperspeciált követően a belga versenyző át is vette a második helyet. 

    Ott Tanak nem igazán tudott harcolni ugyanakkor a dobogóért és a nap végén 14.5 másodperccel marad le a dobogóról mögött. 

    Dani Sordonak egy jó szakasza volt igazán, ez pedig a verseny leghosszabb pályája, melyet szombaton délelőtt Gus Greensmith baleset miatt etappá nyilvánítottak, délután azonban már a spanyol versenyző volt a leggyorsabb. 

    Sordot igyekezett támadni Elfyn Evans és Craig Breen is, azonban főként szakaszgyőzelmével a walesi toyotást 14.4, az ír fordost pedig 26.5 másodpercre leszakította. 

    A legjobb tíz versenyző közé még a toyotás Takamoto Katsuta, valamint a fordos Adrien Fourmaux és Pierre-Louis Loubet tudott beférni. 

    A WRC2-ben Teemu Suninen várhatta a szombatot az élen 12.7 másodperccel Nikolay Gryazin és további 4 másodperccel Yohan Rossel előtt. Szombaton a Hyundai finn versenyzője miközben megőrizte vezető helyét, még előnyét is sikerült növelnie a második helyre lépő Yohan Rossel előtt 26.6 másodpercre, míg Nikolay Gryazin a harmadik helyen 49.4 másodperc hátrányba került. 

    A vb címért csatázó Emil Lindholm a pénteki defekt után szombaton a negyedik helyre lépett, míg Kajetan Kajetanowicz nem tudta tartani finn riválisa tempóját. Kettejük között 19.7 másodperc a különbség.

    Vasárnap négy szakasz után zárul a verseny. 

    Spanyol Rally, állás 15 szakasz után 
    1 #1 Sébastien Ogier / Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 2:10:18.5
    2 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +20.7
    3 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +22.1
    4 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +36.6
    5 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +1:13.2
    6 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +1:27.6
    7 42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1:39.7
    8 18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:58.6
    9 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +2:13.7
    10 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +2:59.2 (0:10)
    11 #21 Teemu Suninen / Mikko Markkula (FIN) Hyundai i20 N Rally2 (WRC2) +7:57.3
    12 #20 Yohan Rossel / Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 (WRC2) +8:23.9
    13 #24 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +8:46.7
    14 #22 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +9:27.8
    15 #25 Jari Huttunen / Mikko Lukka (FIN) Ford Fiesta Rally2 (WRC2) +9:31.1
    16 #23 Kajetan Kajetanowicz / Maciej Szczepaniak (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +9:47.5 

    További eredmények 

    WRC Időterv
    2022 október 20., csütörtök 
    09:01 Shakedown – Coll de la Teixeta 4.21 km Ogier 2:40.1

    2022 október 21., péntek
    08:33 SS1 Els Omells – Maldà 1 11.05 km Rovanpera 5:16.1 / 1. ROVANPERA, 2. Neuville, 3. Tanak
    09:33 SS2 Serra de la Llena 1 11.79 km Rovanpera 6:41.0 / 1. ROVANPERA, 2. Neuville, 3. Ogier
    10:26 SS3 Les Garrigues Altes 1 22.64 km Ogier 12:31.9 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Rovanpera
    11:26 SS4 Riba-roja 1 13.98 km Neuville 8:41.0 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Rovanpera
    15:09 SS5 Els Omells – Maldà 2 11.05 km Ogier 5:08.8 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Rovanpera
    16:09 SS6 Serra de la Llena 2 11.79 km Rovanpera 6:47.2 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    17:02 SS7 Les Garrigues Altes 2 22.64 km Rovanpera 12:10.9 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    18:02 SS8 Riba-roja 2 13.98 km Ogier 8:41.0 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville

    2022 október 22., szombat 
    08:44 SS9 Savallà 1 13.93 km Neuville 7:21.7 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    09:37 SS10 Querol – Les Pobles 1 20.19 km Ogier 11:13.9 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    10:38 SS11 El Montmell 1 24.18 km TÖRÖLVE
    14:14 SS12 Savallà 2 13.93 km Ogier 7:23.7 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    15:07 SS13 Querol – Les Pobles 2 20.19 km Ogier 11:14.7 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    16:08 SS14 El Montmell 2 24.18 km Sordo 12:06.1 / 1. OGIER, 2. Rovanpera, 3. Neuville
    18:40 SS15 Salou 2.15 km Tanak 2:27.1 / 1. OGIER, 2. Neuville, 3. Rovanpera

    2022 október 23., vasárnap
    07:00 SS16 Pratdip 1 12.15 km
    08:08 SS17 Riudecanyes 1 15.90 km
    10:29 SS18 Pratdip 2 12.15 km
    12:18 SS19 Riudecanyes 2 15.90 km