A tizedik helyen zárta a Kanári-szigetek Rally első napját Csomós Mixi és Nagy Attila, akik a legjobb eredményüket a második, Valsequillo szakaszon érték el, ahol hetedikek lettek. Több esés is hátráltatta őket, valamit a harmadik gyorsaságin beeső Wagner balesete miatt egész nap késés volt, így sokat álltak a rajtban, ami miatt az abroncsokat is hiába melegítették fel. Egyszer Herczig Patrikot is utolérték, de az ifjú magyar titán olyan sportszerűen húzódott le, hogy ezzel nem veszítettek egyetlen másodpercet sem.
Kemény és kalandos napja volt a rally Eb mezőnyének a Kanári-szigeteken, ahol több baleset, kicsúszás is tarkította a napot. Csomós Mixiék a prológon nyolcadikok lettek, majd egy péntek reggel egy hetedik idővel kezdtek, amivel összetettben a hatodik helyre jöttek fel. A harmadik gyorsasági Wagner autójának a mentése miatt etap lett, így még négy szakaszt teljesíthettek, amiken 10., 13., 10. és 10. időket autóztak.
„Minden oké volt! – nyilatkozta Csomós Mixi a saját Facebook csatornáján az első kör végég. – Jó körön vagyunk túl, de szokni kell ezt a tempót… Voltak azért hibáink is, megpróbálunk a második körre gyorsulni.
Az utolsó 21 kilométeres tejedát nagyon élveztük, még úgyis, hogy háromszor lassítottak, mert beesett előttünk valaki, illetve az előttünk rajtoló Herczig Patrikékat is megelőztük.
Innen is köszönjük nekik, hogy egyből félreálltak, így ott nem is vesztettünk időt.
Sajnos minden gyors előtt állunk várakozunk, így nem tudunk ideális guminyomás és hőmérséklettel indulni, de ez a hátul menés átka…
Köszönjük mindenkinek a biztatást!”
Rájuk is fér minden biztatás, hiszen hihetetlen szoros a verseny. A kilencedik helyezett Capedelli csak kilenc tized másodperccel van előttük, de a hatodik Grzyb is csak 9,1 másodperccel van előttük.
Az első tízben hat spanyol páros szerepel, csak Bonatónak, Grzybnek, Capedellinek és Csomósnak sikerült betörnie közéjük.
A Kanári-szigetek Rally holnap hat gyorsaságival folytatódik. Az eredményeket itt lehet követni.
Nagyon szoros küzdelmet hozott a Kanári-szigetek Rally első napja, melyet a helyi menő Luis Monzón nyert meg Nil Solans és Yoann Bonato előtt. Herczig Norbert az Eb értékelés tizedik helyén áll.
A Kanári-szigetek Rally jellegzetességei a rendkívül sok kanyart tartalmazó szakaszok, melyeken igazából csak azok tudnak nagyon gyorsak lenni, akik helyi versenyzők, vagy hasonlóan kanyargós utakon már sok tapasztalatot gyűjtöttek.
Ennek megfelelően a helyiek ásza, Luis Monzón és Jose Carlos Deniz volt az egyetlen, aki péntek estig két szakaszt is tudott nyerni, míg Simon Wagner, Efrén Llarena, Simone Campedelli, Enrique Cruz és Nil Solans pedig egy szakaszon tudott a leggyorsabb lenni.
Luis Monzón, a verseny korábbi háromszoros győztese a harmadik szakaszt követően vette át a vezetést, és helyét egészen a nap végéig meg is őrizte, bár előnye mindössze 8,4 másodperc a Fafe Rallyt megnyerő Nil Solans előtt, míg a harmadik helyen Yoann Bonato áll, aki 3,7 másodperccel követi spanyol riválisát.
Bonatora is igaz, hogy tapasztalt már a kanyargós utakon, hiszen a francia aszfalt bajnokságban is hasonló versenyek vannak, és ezt korábban Bonato négyszer nyerte meg.
Simone Campedelli a délutáni első szakaszon a harmadik helyre tudott lépni, azonban a következő szakaszon a szalagkorlátba csapódott, ami után bár tudta folytatni a versenyt, végül a kilencedik helyen zárta a napot.
A negyedik helyen az Azori-szigetek győztes Efrén Llarena várja a folytatást 8,2 másodperccel Bonato mögött és 6,7 másodperccel az ugyancsak helyi ász Enrique Cruz előtt.
A hasonló utakon már tapasztaltabb versenyzőket Grzegorz Grzyb követi a hatodik helyen Josep Bassast, Javier Pardot és Campedellit megelőzve.
Herczig Norbert és Igor Bacigál a délelőtti navigációs probléma után délután már kissé gyorsulni tudott, de mint tudjuk ő sem a technikás szakaszokon szerezte meg több évtizedes tapasztalatát, így reálisnak mondható helyezése, annak ellenére, hogy 2019-ben a negyedik helyen zárt.
Az ERC4-es és Junior ERC kategória hetedik helyén áll László Martin és Berendi Dávid, Herczig Patrik és Bán Viktor pedig az ERC4 19., és Clio Kupa hetedik helyén áll.
Az Eb értékelésbe nem számító Csomós Miklós és Nagy Attila egy 13. és két 10. időt autózva a 10. helyen zárta a napot.
Kanári-szigetek Rally állása 7 szakaszt követően 1 #14 Luis Monzón / Jose Carlo Deniz (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) 59:48,5 2 #2 Nil Solans / Marc Martí (ESP) Volkswagen Polo GTI R5 (ERC) +8,4 3 #9 Yoann Bonato / Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 (ERC) +12,1 4 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +20,3 5 #12 Enrique Cruz / Yeray Mujica (ESP) Ford Fiesta R5 MkII (ERC) +27,0 6 #11 Grzegorz Grzyb / Kamil Kozdron (POL) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +40,2 7 #10 Josep Bassas Mas / Axel Coronado Jiménez (ESP) Skoda Fabia R5 (ERC) +41,8 8 #6 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +42,5 9 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +48,4 10 #47 Csomós Miklós / Nagy Attila (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo +49,3 11 #48 Emmanuel Guigou / Kévin Bronner (FRA) Alpine A110 RGT +54.5 12 #8 Herczig Norbert / Igor NBacigál (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:09,6 13 #5 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:09,8 14 #3 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo (ERC) +1:15,9 15 #18 Miguel Ángel Suárez / Eduardo González Delgado (ESP) Citroen C3 Rally2 (ERC) +1:52,5 … 26 #29 László Martin / Berendi Dávid (HUN) Renault Clio Rally4 (ERC) +4:51,3 … 47 #45 Herczig Patrik / Bán Viktor (HUN) Renault Clio Rally5 (ERC) +10:23,5
Csomós Miklós és Nagy Attila fantasztikusan szerepeltek a Kanári-szigetek Rally első pénteki körében, melyet a hatodik helyen zártak.
Csomós Miklós és Nagy Attila a tegnapi szuperspeciál szakaszt Grzegorz Grzybbel holtversenyben a nyolcadik helyen zárta, majd ma az első szakaszon egy hetedik, mag a harmadik szakaszon a tizedik időt autózták a Kanári-szigetek Rally első körében, így összetettben a hatodik helyet foglalják el.
Mixiék csupán 23,2 másodperccel követik a verseny élén álló Luis Monzón mögött, valamint 8,1 másodpercre a Fafe Rallyt nyerő Nil Solanstól, valamint 4 tizeddel előzik meg a helyei Enrique Cruzt.
Mixiék azonban az EB értékelésen kívül indulnak, ellentétben az ERC4-ben induló László Martin-Berendi Dávid, valamint Herczik Patrik-Bán Viktor kettősökkel.
Martink négy szakaszt követően az ERC4-ben a nyolcadik, a Junior ERC mezőnyében a hetedik, míg Herczig Patrikék az ERC4-ben 21., a Clio Kupában pedig a hetedik helyet foglalják el.
Kanári-szigetek Rally állása 4 szakaszt követően 1 #14 Luiz Monzón / Jose Carlo Deniz (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo 30:29,2 2 #9 Yoann Bonato / Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 +8,9 3 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +13,8 4 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +14,7 5 #2 Nil Solans / Marc Martí (ESP) Volkswagen Polo GTI R5 +15,1 6 #47 Csomós Miklós / Nagy Attila (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo +23,2 7 #12 Enrique Cruz / Yeray Mujica (ESP) Ford Fiesta R5 MkII +23,6 8 #48 Emmanuel Guigou / Kévin Bronner (FRA) Alpine A110 RGT +24.9 9 #11 Grzegorz Grzyb / Kamil Kozdron (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +25,0 10 #6 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +26,5 11 #10 Josep Bassas Mas / Axel Coronado Jiménez (ESP) Skoda Fabia R5 +27,4 12 #8 Herczig Norbert / Igor NBacigál (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo +34,1 … 30 #29 László Martin / Berendi Dávid (HUN) Renault Clio Rally4 +2:11,8 … 47 #45 Herczig Patrik / Bán Viktor (HUN) Renault Clio Rally5 +4:51,3
Herczig Norbert a tizenegyedik helyen áll a pénteki első kör után a Kanári-szigetek Rallyn, az élre a helyi menő Luis Monzón állt.
A Kanári-szigetek Rally első, csütörtök esti szuperspeciálján még az osztrák Simon Wagner és Gerald Winter volt a leggyorsabb, azonban helyüket már az első pénteki szakaszon az Azori-szigetek Rallyt nyerő spanyol Efrén Llarena és Sara Fernández vette át, míg Wagnerék a hetedik helyre csúsztak, majd a következő szakaszon sziklafalnak sódródtak és kiestek.
Mivel az osztrák páros Skodája az utat is elzárta a szűk szakaszon, előbb megállították, majd törölték a szakaszt.
Azonban négyen így is teljesíteni tudták a pályát Wagnerék balesete előtt, és az élen ismét változás történt, a helyi menő Luis Monzón és José Carlos Deniz állt Llarenáékat 5,4 másodperccel megelőzve.
A pénteki első kör utolsó szakasza az etappá nyilvánított szakasz miatt jókora csúszással kezdődhetett, azonban ez nem zavarta meg Monzónt és sorozatban második szakaszát nyerve 8,9 másodperc előnyre tett szert a francia Yoann Bonato-Benjamin Boulloud kettős előtt, míg a harmadik helyre Llarenáék csúsztak 13,8 másodperc hátránnyal.
Simone Campedelli és Tania Canton csupán kilenc tizedre van a dobogótól és négy tizeddel előzik meg a Fafe Rallyt nyerő Nil Solans-Marc Martí kettőst.
Herczig Norbert és Igor Bacigál a tizenegyedik helyen zárta az első pénteki kört, melynek utolsó szakaszán az ERC+ adása alapján, a célba érést követő beszélgetésből kiderült, hogy navigációs problémával küzdöttek.
A mezőny még egyszer teljesíti a mai három szakaszt.
Kanári-szigetek Rally állása 4 szakaszt követően 1 #14 Luiz Monzón / Jose Carlo Deniz (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo 30:29,2 2 #9 Yoann Bonato / Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 +8,9 3 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +13,8 4 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +14,7 5 #2 Nil Solans / Marc Martí (ESP) Volkswagen Polo GTI R5 +15,1 6 #12 Enrique Cruz / Yeray Mujica (ESP) Ford Fiesta R5 MkII +23,6 7 #48 Emmanuel Guigou / Kévin Bronner (FRA) Alpine A110 RGT +24.9 8 #11 Grzegorz Grzyb / Kamil Kozdron (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +25,0 9 #6 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +26,5 10 #10 Josep Bassas Mas / Axel Coronado Jiménez (ESP) Skoda Fabia R5 +27,4 11 #8 Herczig Norbert / Igor NBacigál (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo +34,1
Kiesett a Kanári-szigetek Rallyt az első gyorsasági után vezető Simon Wagner és Gerald Winter, akik a harmadik gyorsaságin sziklafalnak ütköztek. A baleset miatt előbb megállították, majd később törölték is a szakaszt.
A harmadik gyorsaságin azonban egy jobbos kanyarban megcsúszott Skoda Fabia Rally2 evójuk és az autó bal elejével egy sziklafalnak ütköztek. A futómű sérülés miatt mozgásképtelenné vált autó keresztbefordulva blokkolta a szűk hegyi utat.
A személyi sérüléssel nem járó baleset miatt Grzegorz Grzyb és Nil Solans is megállapított időt fognak kapni, miután megállni kényszerültek Wagner Skodája miatt.
A szakaszon csak négyen értek célba, a megállításig, köztük Luis Monzón volt a leggyorsabb, majd Yoann Bonato 6,2, Enrique Cruz 7,2, Efrén Llarena pedig nyolc másodperccel volt lassabb.
A szakaszt végül a mentés miatt törölni kellett.
Pénteken még négy gyorsasági vár a mezőnyre nyárias, napsütéses időben, de némi eső sem kizárt.
Herczig Norbert tapsot váltott ki a nézők között, miután a Kanári-szigetek Rally első pénteki szakaszán igen látványosan fordult egy lágazásban.
Herczig Norbert és Igor Bacigál Simon Wagnerrel és Gerald Winterrel azonos időt futva a hetedik szakaszeredményt érte el a Kanári-szigetek Rally első pénteki szakaszán, miután egy látványos fordulást mutatott be egy elágazásban, melyet komolyan megtapsoltak a nézők.
A szakaszt Efrén Llarena és Sara Fernández, az Azori-szigetek Rally győztese és Herczig csapattársa nyerte, akit a helyi Luis Monzón és José Carlos Deniz 2,1 másodperc, Yoann Bonato és Benjamin Boulloud pedig 3.2 másodperc hátránnyal követett.
Herczigék és Wagner ugyancsak 6,8 másodperccel maradt el a legjobb időtől a 11,9 km-es szakaszon.
Összetettben is Llarena állt a verseny élére, akit Nil Solans, a Fafe Rally győztese 1,9, Bonato pedig 2,5 másodperc hátránnyal követ.
Herczigék pénteki kezdés után a nyolcadik helyet foglalják el.
Pénteken még öt szakasz vár a mezőnyre nyárias, napsütéses időben, de némi eső sem kizárt.
Kanári-szigetek Rally állása 2 szakaszt követően 1 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo 8:54,6 2 #2 Nil Solans / Marc Martí (ESP) Volkswagen Polo GTI R5 +1,9 3 #9 Yoann Bonato / Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 +2,5 4 #14 Luiz Monzón / Jose Carlo Deniz (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +2,6 5 #6 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +3,5 6 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +3,6 7 #4 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +4,5 8 #8 Herczig Norbert / Igor NBacigál (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo +6,1 9 #11 Grzegorz Grzyb / Kamil Kozdron (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +8,0 10 #12 Enrique Cruz / Yeray Mujica (ESP) Ford Fiesta R5 MkII +9,1
Két helyen is módosította a Rally Szakági Bizottság az idei rally versenynaptárat. A Rally2 és a Rally3 versenye, a Kazincbarcika Rally július 1–2-ről 2–3-ra került, vagyis nem péntek–szombat, hanem szombat–vasárnap tartják. A Rally3-as Alexovics Rally június 11–12-ei időpontja marad, de a Guttamási–Fehérvárcsurgó helyszín helyett Bajna és Lábatlan között rendezik meg a versenyt. A korábbi rally versenynaptár módosításról itt írtunk. Alább pedig az MNASZ hivatalos közleménye olvasható:
Rendezvény neve: Alexovics Rally
Régi helyszín: Guttamási és Fehérvárcsurgó
Új helyszín: Bajna és Lábatlan
Az Elnökség a határozatot egyhangú szavazattal hozta meg. (A határozat közzétételének dátuma: 2022.05.12.)
106/ 2022.05.11.sz. elektronikus elnökségi határozat
(A szavazásban az Elnökség 4 tagja vett részt.)
MNASZ Elnöksége a Rally Szakági Bizottság előterjesztése alapján jóváhagyja az MNASZ – SPORT LIVE MEDIA Kft szerződést és felhatalmazza MNASZ Elnökét a szerződés aláírására.
Az Elnökség a határozatot egyhangú szavazattal hozta meg.
(A határozat közzétételének dátuma: 2022.05.12.)
Herczig Norbert és Csomós Miklós is jól kezdett a Kanári-szigetek Rally csütörtök esti szuperspeciál szakaszán, melyet az osztrák Simon Wagner nyert meg.
Csütörtök este egy másfél kilométeres szuperspeciál szakasszal kezdetét vette a Kanári-szigetek Rally, a Rally Európa-bajnokság idei harmadik versenye.
Az aszfaltos szakaszon az osztrák Simon Wagner és Gerald Winter volt a leggyorsabb 1:08,6 perces eredménnyel, amivel 7 tizeddel előzte meg az olasz Alberto Battistolli-Simone Scattolin kettőst, valamint 9 tizeddel a spanyol Nil Solans-Marc Martí párost.
A negyedik időt az olasz Simone Campedelli-Tania Canton kettős érte el, aki hat tizeddel maradt el Solanstól és 1 tizeddel előzte meg az olasz-román Simone Tempestini-Sergiu Itu kettőst.
A versenyen két magyar páros indul Rally2-es autóval, közülük a Herczig Norbert-Igor Bacigál kettős a legjobb időtől 1,6 másodperccel elmaradva és Tempestinivel, valamint a Yoann Bonato-Benjamin Boulloud kettőssel azonos időt elérve a hatodik időt autózta.
Az EB értékelésen kívül induló Csomós Miklós és Nagy Attila duó 1,8 másodperccel a legjobb időtől a kilencedik eredményt autózta, azonos eredményt elérve Grzybbel.
A Rally4-es autókkal induló magyar kettősök közül László Martin és Berendi Dávid volt a gyorsabb a Renault-val, ők az ERC4 negyedik, míg a Herczig Patrik-Bán Viktor páros a 16. idővel kezdett. Martinék ezentúl a Junior ERC harmadik, míg Patrikék a Clio Kupa hatodik idejét autózta.
A Kanári-szigetek Rallyn pénteken hat szakaszt rendeznek, az első szakasz 11:22-kor kezdődik.
Kanári-szigetek Rally állás 1 szakaszt követően 1 #4 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo 1:08,6 2 #3 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +0,7 3 #2 Nil Solans / Marc Martí (ESP) Volkswagen Polo GTI R5 +0,9 4 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +1,5 5 #5 Simone Tempestini / Sergiu Itu (ROU) Skoda Fabia Rally2 evo +1,6 6 #8 Herczig Norbert / Igor NBacigál (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo +1,6 7 #9 Yoann Bonato / Benjamin Boulloud (FRA) Citroen C3 Rally2 +1,6 8 #11 Grzegorz Grzyb / Kamil Kozdron (POL) Skoda Fabia Rally2 evo +1,8 9 #47 Csomós Miklós / Nagy Attila (HUN) Skoda Fabia Rally2 evo +1,8 10 #48 Emmanuel Guigou / Kévin Bronner (FRA) Alpine A110 RGT +2,0 11 #1 Efrén Llarena / Sara Fernández (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +2,3 12 #6 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +2,4 13 #49 Raphael Astier / Frédéric Vauclare (FRA) Alpine A110 RGT +2,6 14 #14 Luiz Monzón / Jose Carlo Deniz (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +2,8 15 #12 Enrique Cruz / Yeray Mujica (ESP) Ford Fiesta R5 MkII +4,2
… 28 #29 László Martin / Berendi Dávid (HUN) Renault Clio Rally4 +9,8
… 46 #45 Herczig Patrik / Bán Viktor (HUN) Renault Clio Rally5 +13,9
Május 14-én és 15-én folytatódik Rácz Geri bemutatkozó idénye a brit MINI CHALLENGE-ben. Az EXCELR8 Motorsport versenyzője a gazdag történelmű, a versenyzők és szurkolók által is Anglia egyik ékszerdobozaként számon tartott Brands Hatch-ben lép pályára.
Anglia egyik, ha nem a legkedveltebb versenypályáján folytatódik a MINI CHALLENGE JCW 2022-es szezonja, a mezőnyben Rácz Gerivel. A 16 esztendős magyar versenyző biztató bemutatkozáson van túl, hiszen az idénynyitó versenyhétvége utolsó futamára olyannyira felvette a ritmust, hogy az újonc értékelés legjobbjával vívott öldöklő csatát.
Tempójával és hozzáállásával Geri csapata, az EXCELR8 Motorsport, illetve Őry Tamás, a pályafutását egyengető Motorsport Talent Management doningtoni versenyeket a helyszínről követő ügyvezetőjének elismerését is kivívta, Brands Hatch-ben pedig azon lesz, hogy a hétvége első percétől fogva versenyképes legyen.
Fotó: EXCELR8 Motorsport
A változások ellenére megmaradt igazi klasszikusnak
A Londontól nem messze, Kent megyében fekvő Brands Hatch a Forma–1, a túraautózás, de még az IndyCar szerelmeseinek szívét is megdobogtatja, lévén megannyi egyéb széria mellett ezt a három sorozatot is számos alkalommal vendégül látta az 1940-es évek óta íródó története során.
Mielőtt a világ egyik legismertebb versenyhelyszínévé nőtte ki magát, füves felületű motorversenypályaként kezdte pályafutását, ami az akkor 15 éves Bernie Ecclestone-t is elcsábította. A később a Forma-1 mindenható urává váló üzletember itt indult először motorversenyen, majd 1949-ben kísérletet tett a pálya megvásárlására, de nem járt sikerrel.
1950-ben Brands Hatch aszfaltréteget kapott (az új pályán rendezett első futamon Ecclestone szintén ott volt a mezőnyben, de már négy keréken), és a második világháború után Anglia első, versenyzésre épített pályája lett belőle, amelyen akkor még az óramutató járásával ellentétes irányban versenyeztek. Az aszfaltcsík első verziója az előttünk álló hétvégén a BTCC (brit túraautó-bajnokság) és így a MINI CHALLENGE mezőnye által is használt Indy-nyomvonalnál is rövidebb volt, a mai Grand Prix-pálya alapját képező hosszabb változata pedig két lépcsőben, 1960-ra készült el.
Fotó: EXCELR8 Motorsport
A Forma-1-es Brit Nagydíjnak 1964 és 1986 között 12 alkalommal otthont adó helyszín jelenlegi, rövidebb nyomvonala mindössze 1944 méter hosszú, ám így is olyan, híres kanyarokat tartalmaz, mint a Paddock Hill Bend, a Druids, a Graham Hill Bend, vagy a Clark Curve, amelyek többsége valamilyen formában 80 éve létezik, és nem mellesleg a nézőtér bármely pontjáról belátható, így valódi stadionhangulat várja majd a versenyzőket. Az előttünk álló hétvége pedig biztosan kiemelt figyelmet kap majd a szurkolók részéről, hiszen az idén a brit superbike-bajnokság és a brit GT-bajnokság mellett a BTCC mezőnyének és betétfutamainak látogatása jelenti a harmadik kiemelt eseményt a pálya naptárában.
Már van tapasztalata Brands Hatch-ből
Geri már az alig 2 km hosszú körön rendezett, előszezoni teszten ízelítőt kapott abból, hogy a kevés kanyar – papíron hét, de gyakorlatban inkább csak öt – ellenére egyáltalán nem könnyű jó kört összerakni az Indy-nyomvonalon sem.
„Eleinte nagyon furcsa volt az új autó miatt, de izgalmas és jó élményekkel gazdagodtam a teszten. A pálya nagyon tetszik, rövid és tempós, gyors kanyarokkal, amelyeket nagyon jól el kell találni, nagyfokú precizitást igényelnek. Nincs sok kanyar, de ettől egyáltalán nem unalmas a kör. Ezen kívül – akárcsak Doningtonban – valószínűleg a hangulatra sem lesz panasz. Nagyon várom, hogy ismét rengeteg néző előtt versenyezhessek” – tekintett előre a szezon második hétvégéjére az EXCELR8 Motorsport magyar pilótája.
Fotó: EXCELR8 Motorsport
Geri két futamnyi tapasztalattal a háta mögött több célt is kitűzött maga elé az első Brands Hatchben rendezett fordulóra (a bajnokság későbbi szakaszában még egyszer ellátogat majd ide a mezőny), amelyen szombaton egyszer, vasárnap pedig kétszer áll majd rajthoz.
„Több dolgot is megtanultam az első versenyhétvégén. Az egyik, hogy muszáj jól rajtolni, mert ha ez nem sikerül, rengeteg pozíciót bukik az ember, ráadásul az első körben lehet a legtöbb helyet nyerni. Ha nem sikerül jól a rajt, elvész ez a lehetőség, később pedig már jóval nehezebb az előrejutás. Amire pedig még nagy hangsúlyt kell fektetnem, az a gumik megfelelő felmelegítése, hogy már az első méterektől kezdve versenyképes legyek.”
Utóbbihoz jól fog jönni, hogy a pálya rövidsége miatt a mostani futamok előtt két felvezető kört kell megtennie a pilótáknak. Kezdetnek azonban nem a futamokon, hanem az első verseny rajtsorrendjéről döntő időmérőn kell jól teljesíteniük. Mindez különösen nagy kihívásnak ígérkezik, hiszen a közel 30 fős mezőny miatt óriási forgalommal kell számolni.
„Az időmérőn nehéz lesz tiszta kört futni. Fontos, hogy jókor menjünk ki a pályára, azaz a lehető legkisebb legyen éppen a forgalom, és akkor, azon a körön kell majd jó időt autózni. Amennyiben folyamatosan sokan lesznek egyszerre kint, az pedig arra lesz jó, hogy egy kicsit tudok gyakorolni a versenyre” – igyekezett a pozitívumokra koncentrálni Geri, akinek célja a folyamatos fejlődés mellett ezen a hétvégén is az újoncok értékelésében az élmezőnyben végezni.
Fotó: EXCELR8 Motorsport
A versenyek között sem állt meg az élet
Geri két futamnyi tapasztalattal a háta mögött több célt is kitűzött maga elé az első Brands Hatchben rendezett fordulóra (a bajnokság későbbi szakaszában még egyszer ellátogat majd ide a mezőny), amelyen szombaton egyszer, vasárnap pedig kétszer áll majd rajthoz.
„Több dolgot is megtanultam az első versenyhétvégén. Az egyik, hogy muszáj jól rajtolni, mert ha ez nem sikerül, rengeteg pozíciót bukik az ember, ráadásul az első körben lehet a legtöbb helyet nyerni. Ha nem sikerül jól a rajt, elvész ez a lehetőség, később pedig már jóval nehezebb az előrejutás. Amire pedig még nagy hangsúlyt kell fektetnem, az a gumik megfelelő felmelegítése, hogy már az első méterektől kezdve versenyképes legyek.”
Utóbbihoz jól fog jönni, hogy a pálya rövidsége miatt a mostani futamok előtt két felvezető kört kell megtennie a pilótáknak. Kezdetnek azonban nem a futamokon, hanem az első verseny rajtsorrendjéről döntő időmérőn kell jól teljesíteniük. Mindez különösen nagy kihívásnak ígérkezik, hiszen a közel 30 fős mezőny miatt óriási forgalommal kell számolni.
„Az időmérőn nehéz lesz tiszta kört futni. Fontos, hogy jókor menjünk ki a pályára, azaz a lehető legkisebb legyen éppen a forgalom, és akkor, azon a körön kell majd jó időt autózni. Amennyiben folyamatosan sokan lesznek egyszerre kint, az pedig arra lesz jó, hogy egy kicsit tudok gyakorolni a versenyre” – igyekezett a pozitívumokra koncentrálni Geri, akinek célja a folyamatos fejlődés mellett ezen a hétvégén is az újoncok értékelésében az élmezőnyben végezni.
Idei második rally Európa-bajnoki futamán áll rajthoz Csomós Mixi és Nagy Attila Skoda Fabia R5-tel. A márciusi murvás Fafe Rally után most a Kanári-szigetek Rally különleges aszfaltján kell bizonyítania a párosnak. Segítségükre lesz, hogy két héttel a verseny előtt egy 170 kilométeres aszfalt teszten vettek részt a Hankookkal, kedden a helyszínen pedig 40 kilométert tesztelhettek, így az aszfaltos gyorsaságikat és a Hankook abroncsokat is megszokhatták. Ennek ellenére nem lesz könnyű dolguk, hiszen sokan ijesztgetnek a szombati 27 kilométeres gyorsaságival, amelynek a végére biztosan elfogynak a gumik, a kérdés csak az, hogy kinek mennyire.
„Még nem jártunk a Kanári-szigetek Rallyn, úgyhogy minden új a számunkra – mondta Csomós Mixi. – Szerencsére ma már az internet világában sok mindenre fel lehet készülni. Sok belsőkamerás felvételt néztünk, azt is tudtuk, hogy nagyon jól tapadó aszfaltra kell számítani, amin gyorsan kopnak a gumik.
Valószínűleg nem az fog dönteni, hogy ki tud száz százalékon menni, hanem hogy ki tudja jobban kímélni a gumit, minél kisebb kormánymozdulattal, a lehető legkevésbé terhelni. Szerintem nagyon fontos lesz, hogy a 18., a 20. vagy a 24. kilométernél kinek mennyi tapadása marad.
Fotó: Csomós Mixi
A tavalyi Rally Hungaryn versenyeztünk utoljára aszfalton. Nagyon jól jött a Hankook tesztje, egy kicsit mi is visszarázódtunk. Kedden a hivatalos teszten tudtuk kipróbálni az autót a helyszínen is. Kemény feladat lesz, de a Fafe Rally első napja után szerintem bármivel megbirkózunk.
Az első tízben szeretnénk végezni, de most is a tanulás és a tapasztalatszerzés lesz a legfontosabb. Nagyon sokan szurkolnak nekünk, mindent megteszünk, hogy rászolgáljunk.“
Nagy Attilát szintén a 27 kilométeres szakasszal riogatták, de szerinte a nehezén már túl vannak azzal, hogy megérkezett a szerelvény a Kanári-szigetekre.
Fotó: Csomós Mixi
„Nem egyszerű egy ilyen verseny logisztikáját megszervezni. Múlt héten kedden indult a szervizautónk a versenyre. 3247 kilométert kellett megtenni a kompig, azzal 34 óra utazás után érkeztek meg vasárnap este. Nagyon sok papírmunka volt vele.
Sokan mondták, hogy vigyázzunk a gumikkal, mert a Kanári-szigeteken olyan durva az aszfalt, hogy még a 20 kilométeres szakasz végére is elkopnak, 27 kilométeres meg még sohasem volt. Köszi a biztatást!
A viccet félretéve, eddig minden rendben. Kedden a teszten negyven kilométert autóztunk, nagyon élveztük. Sok idő telt el a Fafe Rally óta, már nagyon várjuk Mixivel, hogy ott lehessünk az első gyorsasági rajtjában.“
A Kanári-szigetek Rally eredményeit itt lehet követni.