back to top
2025. július 30. 19:05
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1225

    Szardínián folytatódhat a magyar siker történet 

    0

    Szardínián is szurkolhatunk magyar versenyzőnek, miután a Rally Világbajnokság ötödik futamán is rajthoz áll László Zoltán és Kürti Tamás a Rally3-as Forddal. 

    Legutóbb a Horvát Rally voltunk olyan helyzetben, hogy magyar versenyzőknek szurkolhattunk, hiszen a déli szomszédjaink világbajnoki versenyén Bútor Róbert és Tagai Róbert az RC4-es kategóriában indult és nyert, míg László Zoltán és Kürti Tamás ennél is többet ért el. 

    A Rally3-as Fordot irányító magyar kettős sporttörténelmet írva megnyerte a WRC3-as bajnoki értékelést, így megszerezve az első magyar sikert FIA világbajnoki kategóriában. 

    A Portugál Rallyn nem lesz magyar induló, ellenben a Szardínia Rallyval, ahol ugyancsak indulnak László Zoltánék, és remélhetőleg a WRC3-as bajnoki negyedik helyezést meg tudják erősíteni, még ha ez nagyon nehéz is lesz. 

    A szardínia Rallyra összesen 60 nevezés érkezett, köztük 11 Rally1-es autóval. 

    A Toyota Kalle Rovanperát, Takamoto Katsutát, Elfyn Evans és Esapekka Lappit, a Hyundai Thierry Neuville-t, Ott Tanakot és Dani Sordot, az M-Sport pedig Craig Breent, Gus Greensmith-t, Pierre-Louis Loubet-t és Adrien Fourmaux indítja. 

    A versenyt június 2-5. Között rendezik 21 szakaszon, melyek közül az első napon rendezik a leghosszabbat, mely 24,61 km lesz. 

    A jelenlegi gyári mezőnyből Thierry Neuville és Dani Sordo is kétszer tudott nyerni, de Ott Tanaknak is van egy győzelme. 

    Erdeményesen szerepelt a Korda Racing az új pályán

    0

    A hétvégén a februárban átadott monori M-Ringen folytatódott a 2022-es Magyar Rallycross Országos Bajnokság, ami igencsak eredményesen zárult a Korda Racing és a Ritmus ASE közös csapatának hat versenyzője számára. Volt, aki megnyerte a kategóriáját, míg mások dobogóra állhattak, azaz jelentős volt az előrelépés a máriapócsi idénynyitóhoz képest.

     

    A Korda Racing valamennyi, Monoron rajthoz álló versenyzője jól teljesített az idei Magyar Rallycross Országos Bajnokságának második versenyhétvégéjén, mindenki a maximumot adta ki magából, és ez most eredményt is hozott. A Supercar mezőnyében a tavaly ugyanebben a kategóriában abszolút második helyen végző Benyó Máté most végig tudat csinálni a teljes versenyt, a szokott precizitással vezetett, aminek egy második hely lett a jutalma.

     

    Minden jó, ha a vége jó. Ez lehetne a mottónk a hétvégi verseny után. Szombaton jelentkezett egy nem várt műszaki hiba, ami megpecsételte az aznapi eredményünket. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy én is nehezen találtam a ritmust és magamhoz képest sajnos sokat hibáztam. Vasárnapra a srácok elhárították az autó betegségeit és én is összekaptam magam. Visszaküzdöttük magunkat a dobogó második fokára, ezzel sok értékes pontot szereztünk a bajnokságban. Sok értékes tapasztalattal gazdagodtunk az autóval kapcsolatban, amit a bajnokság további részére az előnyünkre tudunk majd fordítani. Nagyon hálás vagyok a csapatnak, ismét hatalmas érdemük van abban, hogy a dobogón ünnepelhettünk a verseny végén. Rengeteg néző látogatott ki a helyszínre, akiktől ismét sok biztatást kaptam. A soron következő pályák kicsit jobban fekszenek a Focus karakterisztikájának, úgyhogy már nagyon várom, hogy ismét versenyezhessek a többiekkel – fogadkozott Máté.

     

    A Super1600-as kategóriában rajthoz álló Kovács Sámuelt sem kerülte el a balszerencse az idénynyitón, ám most ő is egészen a fináléig jutott el. Sokáig azt hihette, hogy a dobogó második fokára állhat fel, ám kapott egy 5 másodperces időbüntetést, így meg kellett elégednie a 3. hellyel.

     

    „Életem egyik legizgalmasabb versenyén vagyok túl. Az autó tökéletesen működött a hétvégén és a tempóm is jó volt. Az előfutamok során izgalmas küzdelmeim voltak, amiknek minden percét élveztem. Az előfutamokat a második helyen zártam, így a döntőben is erről a helyről indultam. A rajt után sajnos visszaestem egy pozíciót, de a pályán sikerült utolérnem ellenfelem, és meg is előztem őt az utolsó előtti körben. Sajnos az előzés következtében összeakadtunk, és a felügyelő testület vizsgálatát követően kaptam egy öt másodperces büntetést, ám ennek ellenére meglett a harmadik hely” – fogalmazott Sámuel.

     

    A Mazda MX-5 Kupában versenyző Várkonyi Bence egy második hellyel zárta az idénynyitót, és nem titkolta, az M-Ringen minimum ezt szerette volna elérni. Nos, hiába tett meg mindent a futamai alatt, ő is összeszedett egy 5 másodperces időbüntetést, aminek köszönhetően a 6. helyre esett vissza.

     

    Az előző, Máriapócson elért második helyezésem után az M-ringi futamon is szerettem volna hasonló eredményeket elérni. Ám ezúttal nem úgy jött ki a lépés, ahogy ezt elterveztük. Ugyan a kvalifikációs futamot sikerült megnyernem és az elődöntőben is jól szerepeltem, mégis a második sorból várhattam a döntőt. A fináléban az első kanyarban nehezen engedtünk a riválisomnak és egy rossz döntés miatt, nem szándékosan ugyan, de meglöktem egy társamat, aki kiforgott. Kaptam érte egy öt mp-es büntetést, így hiába értem be negyedikként, végül hatodikként zártam a hétvégét – állította Bence.

     

    A Hankook Racer Cup mezőnyében ismét ott volt a három „kordás”, és ezúttal már Bagaméri Bálint is hiba nélkül teljesítette a versenyt, ami számára egy elődöntőt ért.

     

    A máriapócsi bukást követően alig vártam, hogy újra autóba ülhessek. Próbáltam teljesen elfelejteni a történteket, hogy erre az új pályára koncentrálhassak. Kissé nehezen melegedtem be, de a kvalifikációk mind jól sikerültek, ezért az elődöntőbe jutottam. Itt már csak egy célom volt, hogy hiba mentesen teljesítsem a futamot. Összeségében elégedett vagyok és igazából nekem most indul a szezon – mondta Bálint.

     

    Korda Zsófia újfent remekül versenyzett, és az idénynyitó után megint megnyerte a női kategóriát, újabb lépést téve az összetett bajnoki cím felé.

     

    „Izgatottan vártam már a hétvégét, hiszen Monor új pálya volt a naptárban. Az első nap nem éreztem jónak a tempóm, az ugratón is óvatos voltam, ráadásul fájt a hátam. Vasárnapra már jobb időket autóztam, és csak egy kiforgatáson múlt, hogy nem jött össze a döntő. A női versenyt megnyertem, így összességében elégedett lehetek. Már most nagyon várom a következő versenyt” – mesélte Zsófi.

     

    Zsófi 15 éves húga, Korda Réka ezúttal nem tudott dobogóra állni, de a női kategória 4. helye miatt sem kell újoncként szégyenkeznie. Ígéri, mindenkinek kemény ellenfele lesz a folytatásban.

     

    Az összetett tizenhatodik helyének természetesen nem örülök, sikerülhetett volna jobban is, viszont a részeredményeim egész jók voltak. Boldogan érkeztem haza a versenyről, magamhoz képest több mint négy másodpercet gyorsultam. A szombati nap még nem nagyon hittem el, hogy tudok gyorsabban is menni, illetve volt a második kvalifikációban egy korai rajtom is, így két jokert mentem. Vasárnap végre elhittem, hogy meg tudom csinálni és ez az időmön is látszódott. Sajnos az elődöntőhöz ez nem volt elég, de a következő versenyen cél az elődöntő! – állította Réka.

     

    A Korda Racing csapattulajdonosa végre egy kicsit felszabadultan örülhetett versenyzői teljesítményét látva, hiszen Máriapócs után az M-Ringen is megállták a helyüket, ami nagyon bíztató a jövőre nézve.

     

    „Ez már kezdett ahhoz hasonlítani, amit minden versenyhétvégén szeretnék a csapatomtól látni. Ezúttal nem hátráltatott senki és semmi technikailag, és azonnal jöttek is az eredmények. Máté csapatkapitány módjára bizonyította, lehet rá számítani, hiszem, hogy idén újfent futamgyőzelmet tud majd aratni. Sami teljesítménye is rendkívüli volt, nem sokon múlt, hogy akár előrébb végezzen a dobogón. Akárcsak Bence, aki annak ellenére szépen teljesített, hogy végül csak hatodik lett. Bálint bejutott az elődöntőbe, szépen és hibátlanul vezetett. A lányok megint bizonyítottak, Zsófi újabb lépést tett a női bajnoki cím felé, míg Réka részeredményei igencsak bíztatóak voltak. Soha rosszabb versenyhétvégét” – jelentette ki Korda Erik.

     

    http://facebook.com/kordaracingHU
    http://www.kordaracing.hu
    http://youtube.com/kordaracing

     

    A Korda Racing és Ritmus ASE együttműködő partnereinek köszöni a segítséget!

    B. Molnár László

    A Giro is inspirálta Herczig Norbiékat a Kanári-szigetek előtt

    0

    Harmadik alkalommal versenyez a Kanári-szigeteken Herczig Norbert, de ezúttal már Igor Bacigál diktálja az itinert. A ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria párosa a 2022-es ERC szezon harmadik versenyén aszfaltos gyorsaságikon száll harcba az Eb pontokért.

    2019-ben járt utoljára a Kanári-szigeteken Herczig Norbert és akkor egy nagyszerű negyedik hellyel mutatta meg, mennyire gyors az aszfaltos pályákon. A 46. Rally Islas Canarias-on Igor Bacigál navigátorral két murvás futam után aszfalton is debütálnak az MRF abroncsokkal. A versenyre kedden a szokásosnál hosszabb teszttel készült a duó.

    „Nem is tudom mikor nyúlt ennyire hosszúra a tesztünk. Este hétig volt szabad a pálya, és mi még tíz perccel a vége előtt is ott álltunk a rajtvonalnál. Az MRF abroncsaival ez lesz az első aszfaltos versenyünk, és a csapatból jelenleg nekünk nincs még verseny tapasztalunk az MRF gumikkal. Ráadásul megérkeztek a 2022-es fejlesztésű gumik is, és nem csak ezekkel, hanem a régebbi specifikációjú abroncsokkal is teszteltünk. Érezhető a különbség, nagy a fejlődés. Azt viszont nem tudom, hogy többiekhez képest hol állunk, ez majd a versenyen derül ki. A beállítások jól sikerültek, felkészülten várjuk a versenyt”- kezdte a teszt összefoglalójával Herczig Norbert.

    A gumin kívül még egy újdonsággal találkozott pilóta és navigátor, megkapták az új overalljukat. Mostantól nem csak a ŠKODA Fabia Rally2 evo, hanem Norbi és Igor is piros fehérben versenyez.

    Herczig Kanári-szigetek
    foto: ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria

    A másfél hónapos kihagyás után a versenyzők alig várták már, hogy újra autóba üljenek, és a Kanári-szigetekre a szokásosnál is izgatottabban érkeztek.

    „Elutazás előtt és az utazás alatt is a Giro d’Italia magyarországi szakaszait néztük. Fantasztikus volt látni a világsztárokat hazai környezetben, és óriási élmény volt, hogy nem csak minket nyűgözött le a verseny, hanem sok százezer ember szurkolt a pálya szélén. Büszkén jöttünk el, és nagyon bízom benne, hogy büszkén is utazunk haza a verseny után” – mondta Herczig Norbert. Azt is hozzátette, hogy az is plusz motivációt ad neki, hogy az Azori-szigetek után újra együtt versenyezhet fiával Herczig Patrikkal.

    Sportszakmai szempontból különleges futam a Rally Islas Canarias. A gyorsaságik ugyan aszfaltosak, de a vulkáni eredetű alapanyag miatt speciális aszfalt. A rutin már megvan, az előző két indulásakor Herczig Norbert alaposan feltérképezte a helyszíneket.

    „Lesznek ismert szakaszok és lesznek új gyorsaságik is. Itt pontos itinert kell írni, de ezzel nem lesz gond, és az aszfalt speciális összetétele miatt a gumikopás és a tapadás is más, mint a többi versenyen. A teszten meleg volt, ami nyaraláshoz ideális, de a versenyen ezzel is számolni kell majd. Okos taktikára lesz szükség, a többit pedig majd a versenyen meglátjuk. Eredmények tekintetében nincsenek konkrét elvárásaink, mert annyira új fejlesztésűek az MRF abroncsok, hogy tényleg majd a pályán látjuk meg, mire elég ez a csomag. Akkor leszek elégedett, ha olyan jó érzésekkel jutunk el a célig, mint ahogy a Rally Hungaryn éreztük magunkat” – fejezte be Norbi.

    A hétvégi versenyen 13 gyorsasági szakasz szerepel az itinerben. A legrövidebb a másfél kilométeres csütörtök esti szuperspeciál, a leghosszabb a 27,4 kilométeres Moya-Valleseco szakasz, amit szombaton két alkalommal is teljesíteni kell. A Rally Islas Canarias össztávja 640 kilométer, ebből a gyorsaságik hossza 194 kilométer.

    Így tervezzetek Nyirádra – megjelent az Eb időterve

    0

    Május 21-22-én Nyirádon kezdődik a nemzetközi rallycross szezon. A Rallycross Eb EURO RX1 és EURO RX3 kategóriája érkezik Magyarországra, már a hétvége programja is elérhető.

    A menetrend az Eb-n megszokott forgatókönyv szerint alakul. Szombaton reggel szabadedzéssel kezdődik a program mindegyik kategória számára. Érdemes már erre is eljönni, hiszen itt mutatkoznak be először az idei autók, az új dekorok, és akcióból is több várható hiszen sok a friss fejlesztésű autó.

    Az éles küzdelem szombaton délután kezdődik. 13:00-kor az első, majd 15:00-kor a második kvalifikáció lesz a pályán.

    Néző szempontból különösen érdekes a 16:30-as autogram osztás a depóban. Talán nem kell mondani, hogy micsoda ereklye egy Eb mezőny által aláírt emléktárgy, amit akár a közeljövő egyik világbajnoka is dedikálhat.

    Vasárnap délelőtt egy szabadedzésen lehet finomítani a beállításokat. 11:30-kor a harmadik (utolsó) kvalifikáció kezdődik. Délután egykor újabb lehetőség nyilik a versenyzők aláírásainak megszerzésére a depóban, várhatóan nagy tömeggel, így érdemes már szombaton begyűjteni amit lehet, vasárnap pedig a hiányzó aláírásokért sorba állni.

    A 2022-es szezon újítása, a Progression futam, ahol a teljes mezőny rajthoz áll. A rajthelyeket a kvalifikáció eredményének megfelelően választhatják a versenyzők, természetesen a legjobb választhat először. A futamból a legjobb tíz jut a 17 órakor kezdődő elődöntőkbe. Innen az első és második helyzettek és a jobban teljesítő harmadik kerül a döntőbe.

    Az ünnepélyes díjkiosztó 18:20-kor kezdődik.

    Nyirad
    foto: Nyirád Racing Center

    Bajnoki pontokat a verseny végén osztanak, 20-16-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 pontot kap az első 15 helyzett.

    Jegyeket itt lehet vásárolni a versenyre, a nevezőkről itt írtunk.

    Nyirad
    foto: Nyirád Racing Center

    Ficza nem viccel, győzelemmel kezdte az idei szezont

    0

    A bajnokság második versenyén kapcsolódott be a rallycross STC-2000 kategóriájába ifj. Ficza Ferenc, aki első versenyén rögtön győzelemmel mutatkozott be.

    „Várakozáson felül sikerült a hétvége. Nem gondoltam volna, hogy azonnal fel tudom venni a versenyt az élmezőnnyel. Ez a szezonra nézve is nagyon pozitív, de persze még meglepődhetünk. Az első lépés az volt a hétvégi sikerhez, hogy egy nagyon jól felkészített autóval érkeztünk a versenyre. Ehhez kellett az EAK M-Sport áldozatos munkája és sok-sok ember kitartása, nagyon köszönöm nekik ezt a munkát” – kezdte az értékelést ifj. Ficza Ferenc.

    Az első szabadedzésen már látszott, hogy ezen a hétvégén Ferivel is számolni kell majd az STC-2000-ben. Rögtön a legjobb idővel nyitott, de a második szabadedzésen már romlottak az idők, ám ennek magyarázata elég egyszerű.

    „Csak joker köröket mentem, így az leggyorsabb köröket nem én futottam. Viszont ha a jokereket hasonlítjuk össze, ott is sikerült a legjobbnak lennem. Persze ehhez kellett az is, hogy az autó tökéletesen működjön. A pluszt pedig az adta, hogy az első pillanattól kezdve jól éreztem magam a Peugeotban. Kezes, jól mozog, élmény vele menni. Persze a beállításokban és bennem is sok van még, ezen dolgozni fogunk a következő versenyek előtt” – magyarázta Fecó.

    Ficza
    foto: EAK M-Sport

    Az első kvalifikáción aztán már összecsapott Fecó és Castoral, egy kisebb ütközés is volt közöttük, így Körmöczi Gergő nyert Castoral és Ficza előtt. Mint később kiderült, Fecó számára ez volt a mélypont a versenyen.

    Kicsit elütöttem a futóművemet, aztán szétestem fejben is. Szerencsére tovább léptem, így már csak egy probléma maradt, hogy a rajtjaim nem voltak jók. Mindenki jobban rajtolt mint én, de szerencsére az autóm az első métereken jobb volt, mint Janzer Gyuri és Borka Petié, így az indulásnál összeszedett hátrányomat a kocsi ledolgozta az első kanyarig”-  mondja nevetve Feri, aki a második kavlifikációtól már minden futamot megnyert. Aztán azt is hozzáteszi sportszerűen, hogy ha nincs Körmöczi és Castoral motorproblémája, akkor minden másképp alakult volna. Ennek ellenére a szabadedzéseken futott legjobb idők, és a győzelem magáért beszél, és a pontok is jól jönnek majd a végelszámolásnál.

    Ficza
    foto: EAK M-Sport

    „Nyilván sokat segített a hétvégi teljesítményben az is, hogy nem volt murva a pályán. Nagyon szeretem a murvát, az MX-5-tel is, és a tanulóim autóival is mindig évezem, ha laza talajon megyek, de a pályaautós rutinom itt közrejátszott az eredményben. Összességében nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, hiszen a hétvége előtt örültem volna, ha Gergő és Castoral mögött ott tudok lenni a dobogón. Hiányérzet épp emiatt van csak bennem, mert valóban szomorú vagyok, hogy nem tudtunk megmérkőzni a döntőben. Tudom, versenyzői közhely, őszintén mondom, vártam a csatát, még úgy is, hogy ha nem nyerek, hanem csak mögöttük végzek. De hát ilyen az autósport, remélem Máriapócson már senkinek sem lesz technikai gondja. Az előtt a hétvége előtt még tervezünk egy tesztet, és úgy folytatjuk a küzdelmet a bajnoki címért.”

    „Nagyon örülök Borka Peti harmadik helyének is, hiszen ő a tanítványom. Most az a helyzet, hogy a pályán ellenfelek vagyunk, de ez nem okoz gondot. Sőt, azt érzem, hogy a kategóriában a többiekkel is csak a pályán vagyunk ellenfelek, amint vége a versenynek nagyon jó a viszony mindenkivel. remek csapat jött össze az STC-2000-ben, örülök, hogy itt versenyezhetek” – fejezte be Ficza Feri.

    Folytatás a hazai bajnokságban június első hétvégéjén a Rabócsiringen.

    Ficza
    foto: EAK M-Sport

    A Rally Világbajnokság 50. születésnapját ünneplik Portugáliában

    0

    Idén 50 éves a Rally Világbajnokság, ez alkalomból pedig a Portugál Rallyn nagyszabású ünnepség lesz, ahol a múlt nagy versenyzői és autói is tiszteletüket teszik. 

    A Rally Világbajnokság ilyen néven 1973-ban lett először kiírva, így idén ünnepli 50. születésnapját, ami alkalmából nagyszabású ünnepség lesz a Portugál Rallyn, ahol Walter Röhrl, Ari Vatanen, Miki Biasion, Carlos Sainz, Marcus Grönholm, Petter solberg is jelen lesz a legutóbbi világbajnokok, Sébastien Loeb, Sébastien Ogier és Ott Tanak mellett a pilóták közül. 

    A navigátorok közül Robert Reid, Luis Moya, Christian Geistdörfer, Tiziano Siviero, Timo Rautiainen, Derek Ringer, David Richards és Martin Jarveoja is tiszteletét teszi. 

    A Rally Világbajnokság női versenyzői közül pedig Louise Aitken-Walker és Isolde Holderied, valamint navigátoraik, Tina Thörner és Christine Driano is ott lesz az ünnepségen, és nem hiányozhat Michele Mouton és Fabrizia Pons sem, akik az egyetlen női páros, akik WRC futamot tudtak nyerni. 

    A ceremónián ugyanakkor a régi versenyautók sem lesznek hiánycikkek, és a WRC történelmének minden korszakából legalább 30 autó lesz jelen, és némelyik pedig a versenyszakaszokon is megnézhető lesz. 

    Az ünnepség május 18-án veszi kezdetét ünnepi vacsorával, majd másnap, csütörtökön a versenyautók felvonulnak a coimbrai szuperspeciál szakaszon.  

    Az ünnepség folytatódik péntek este Lousadában, majd szombat este a Porto-Foz utcai szakaszon, vasárnap pedig a Fafe Power Stage-en. 

    “Mindenkinek megvan a maga emlékei a Rally Világbajnoksággal kapcsolatban, a korábbi izgalmas pillanatokról, és az ünnepség egy nagyszerű, egyszeri pillanat, hogy újra megmutassák magukat azok a szereplők, akik olyan nagyszerűvé tették ezt a sorozatot – mondta Jona Siebel, a WRC Promóter ügyvezető igazgatója. – A Portugál Rallyra érkező nagyszerű versenyzőknek köszönhetően mindenki bepillanthat a múlt nagy pillanataiba. A rajongók pedig biztosan élvezik majd a szakaszokon áthaladó autókat és hangjait.” 

    “Az FIA folyamatosan igyekezett alkalmazni a sport és a technika fejlődését – mondta Mohammed Ben Sulayem, FIA elnök. – Ez alól pedig az idei év sem kivétel, amikor a hibrid technológiát, a fenntartható üzemanyagot és a fejlett biztonsági intézkedéseket mutatjuk be. A világbajnokság ötvenedik születésnapja alkalmából lehetőség nyílik felidézni a múlt nagy történéseit, megünnepelni a korábbi és jelenlegi bajnokokat, miközben már a fényes jövő felé haladunk. Már nagyon várom a Portugál Rallyn sorra kerülő ünnepséget, és a legendák újbóli találkozását.” 

    Ogier-nak újra kell tanulnia az autót 

    0

    Sébastien Ogier akár rekorder is lehet a Portugál Rally történelmében, azonban a nyolcszoros világbajnok jól tudja, a kihagyott két verseny után ismét tanulnia kell autóját, melyet először fog murván vezetni. 

    A nyolcszoros rally világbajnok, Sébastien Ogier utoljára a januári Monte-Carlo Rallyn indult WRC futamon, majd kihagyta a svéd és horvát versenyeket, hogy aztán Portugáliában visszatérjen. 

    A Rally Világbajnokság negyedik versenye egyben a szezon első murvás futama is lesz, és először kell a hibrid autókat murván vezetni. 

    Sébastien Ogier amennyiben megnyerné a Portugál Rallyt, ezt már hatodik alkalommal tenné, és a verseny történetének legeredményesebb versenyzője lenne. 

    A francia versenyző azonban tudja, nem lesz egyszerű visszatérni a rallysporthoz. 

    “Három hónap kihagyás után kihívás lesz ismét rallyn indulni – mondta Ogier a WRC hivatalos oldalának. – Nem hatalmas, de ismét meg kell találnom a jó érzést. Nyaraltam a családommal, így most teljesen frissen térhetek vissza. Az autó sokat változott január óta és először fogom vezetni murván, és a hibrid autó máshogy viselkedik, mint ahogy a WRC viselkedett. Újra meg kell tanulnom az autó, meg kell ismernem a határait.” 

    Ogier szereti a portugál szakaszokat. 

    “A legtöbb győzelmem az ország déli rászén szereztem és csak egyszer tudtam északon nyerni. Várom már a versenyt és kíváncsi vagyok, hogy miként fog alakulni. Imádok murván vezetni és a portugál pályák szerintem a bajnokság legjobb szakaszai. Most már nem az élről kell indulnom, és ez új lesz, szeretnék a lehetőséggel élni.” 

    Jelenleg Sébastien Ogier és Markku Alén egyaránt öt győzelemmel a portugál verseny legjobbja, míg a mostani gyári mezőnyből Sébastien Loeb kétszer, Elfyn Evans, Thierry Neuville és Ott Tanak is egyszer tudott nyerni. 

    Miért kapcsolta ki a hibrid rendszert Evans és Katsuta? 

    0

    A Horvát Rally nagyon nehéz körülményei között a Toyota Gazoo Racing két versenyzőjének, Takamoto Katsutának és Elfyn Evansnek az esetében is láthattuk az élő közvetítésben, hogy kikapcsolták a hibrid rendszert, mely plusz erőt biztosít az autó számára. Az okot Tom Fowler, a Toyota műszaki igazgatója magyarázta el. 

    Horvátországban az utóbbi évek egyik legnehezebb versenyét teljesítették a versenyzők a változatos időjárás és rendkívül csúszós pályák miatt. 

    A verseny 11. szakaszán, a ködben és ömlő esőben Takamoto Katsuta és Elfyn Evans esetében is láthattuk, hogy kikapcsolják a hibrid rendszert, mely plusz erőt biztosít. 

    Arról, hogy ez miért is történt Tom Fowler beszélt a Dirtfishnek. 

    “A hibrid rendszernek három szintje létezik a szabályzat alapján – mondta a Toyota Gazoo Racing műszaki igazgatója. – Van egy nagy, egy közepes és egy kis teljesítményű fokozata is, és van, amikor a tapadási körülmények miatt elég a versenyzők számára a belső égésű motor adta erő is. A belsőégésű motor esetében is lehet változtatni az erő szintjét. A hibrid rendszer kikapcsolására a kerekek kipörgése, a tapadási szint és az autó viselkedése is okot adhat. Katsuta esetében vélhetően azért történt a kikapcsolás, mert a versenyző úgy gondolta, hogy nélküle is an elég ereje autónak és nem kell plusz egy dologra figyelnie.” 

    Takamoto Katsuta és Elfyn Evans sem volt csatában a kikapcsolás pillanatában, azonban Fowler szerint később a csatában lévők között is előfordulhat, hogy kikapcsolják a hibrid rendszert, 

    “Amennyiben borzalmasak a körülmények, úgy az élharcban érdekelt versenyzőknél is előfordulhat a rendszer kikapcsolása. Azonban nagyon ritka, amikor a versenyzők kevesebb erőt szeretnének, ezért inkább fel és nem ki kapcsolva fogjuk látni a rendszert.” 

    Hivatalos a Rally2 és a Rally3 bajnokság állása – MNASZ hír 

    0

    Hivatalossá vált az Országos Rally2 és Rally3 Rallybajnokság állása, amelyet az MNASZ, illetve a Rally Szakági Bizottság oldalán is közzétettek. E szerint a Rally2 abszolút értékelést Spindler Jenő és Csizmadia Csaba vezeti, míg a Rally3-ban Zákányi János és Vidécz Zsolt vezeti. 

    Hivatalosan is elkészült a Rally2-es bajnokság Eger Rallyt követő állása, mely alapján az abszolút értékelést Spindler Jenő és Csizmadia Csaba 4 pont előnnyel vezeti a bajnoki címvédő ifj. Fogarasi Attila-Toloczkó Péter kettős, valamint 9 ponttal Fekete Gyula és Oláh Róbert/Szegedi Máté előtt. 

    A P14/BMW kategóriában két versenyző szerzett eddig pontot, így Kovács Gergő és Csák Alex 4 ponttal előzi meg Ollé Tamást és Schmidt Tamást. 

    A P13 kategóriában Bukulya István és Tatara Ákos vezet kilenc eddigi pontszerző között, a második helyen Hinger Dávid és Gyabronka Miklós 3, a harmadikon Kókai Gábor és Szabó Csaba 4 pont hátránnyal áll. 

    A P12 kategóriában Zsebe Gábor és Mohácsi László 14 pont előnnyel rendelkezik Baksai László és Erdei Zoltán előtt, míg a harmadik helyen Géringer Zoltán és Tímár Tamás 21 pont hátránnyal áll. 

    A Lada Kupában Baksai László és Erdei Zoltán áll az élen, mögötte Jobbágy Péter és Búzás Róbert 6, Fábián Donát és Bencsik István/Paukovics Lilla pedig 8 pontos hátrányban következik. 

    A Rally3-ban is hivatalossá vált a sorrend. Az abszolút értékelést Zákányi János és Vidécz Zsolt 10,4 pont előnnyel vezeti a Takács István-Takács István kettős előtt, míg a harmadik helyen Geng Bence és Geng Ferenc 12 pontos hátránnyal állnak. 

    A 6/RC4 kategória élén Geng Bencéék állnak, a P11-et ifj. Pothánszky Lásztló és Pothánszky László, a P12-öt Zákányi Jánosék, a P13-at Takács Istvánék vezetik. 

    A Rally2-es és a Rally3-as bajnokság hivatalos állása 

    Bejelentették az új gyártó versenyzőit a WRX-ben

    0

    Klara Andersson és Niclas Grönnholm lesz ebben a szezonban a WRX új csapata, a Construction Equipment Dealer Team két versenyzője.

    A FIA Rallycross Világbajnokság történetében először, férfi-női duóval indul egy csapat. A svédek a csapatvezető személyét is bejelentették, Jussi Pinomäki lett a csapatmenedzser.

    „A CE Dealer Team és partnerei a nemek közötti egyenlőségre törekednek, és programunk kulcsfontosságú szerepet játszik ebben, tehetséges versenyzőink, Klara és Niclas révén” – mondta Jussi Pinomäki, a CE Dealer Team csapatmenedzsere. „A duó jól kiegészíti egymást nyers tehetség és tapasztalat tekintetében. Bízunk benne, hogy olyan erős összeállításunk van, amely lehetővé teszi hosszú távú célunkat, hogy az FIA rallycross világbajnoki címéért harcoljunk.”

    A 25 éves Niclas Grönholm, a kétszeres rali-világbajnok Marcus Grönhom fia, tapasztalt rallycross versenyző. A finn 2015-ben debütált a World RX-ben, tavaly pedig Szabó Krisztián csapattársaként a harmadik helyen végzett – három győzelmet aratva.

    „Megtiszteltetés számomra, és rendkívül inspirált, hogy megkaptam ezt a lehetőséget a CE Dealer Team-nél, és úgy gondolom, hogy jó feltételekkel küzdhetünk a mezőny élén” – mondta Niclas Grönholm.

    „Nagyon keményen kell dolgoznunk minden fordulóban, és bár a csapat újnak számít, sok tapasztalatunk van, és úgy gondolom, hogy idén meglepetéseket is szerezhetünk. Örülök annak is, hogy Klarával együtt versenyezhetek”

    Klara Andersson – aki a Svéd Junior Motorsport Nemzeti Csapat tagja – 2018-ban debütált rallycrossban, megszerezte a svéd Rallycross 2150 címet, valamint tavaly debütált az FIA RX2e bajnokságban. A 22 éves versenyző lesz az egyetlen női pilóta 2022-ben a FIA világbajnokság élvonalában.

    „Nagyon büszke vagyok arra, hogy én lehetek az első női teljes szezonos World RX pilóta; messze ez a leginspirálóbb dolog, amit életemben tettem. Sokat kell még tanulnom, de a hosszú távú célom az, hogy én legyek az első női rallycross világbajnok” – mondta Klara Andersson.

    „Feltétel nélkül szeretem a rallycrosst, annyira intenzív és kiszámíthatatlan, és alig várom, hogy az autónk volánja mögé ülhessek a szezon előtti teszten” – tette hozzá Andersson.

    „Bár van rallycross tapasztalatom, a World RX és a fantasztikus, 680 lóerős elektromos szörnyetegek, amelyekkel versenyezni fogunk, újdonság lesz számomra. Egyikünk sem várja el, hogy bármit is ingyen kapjon, rengeteg kemény munka vár ránk, hogy a csúcsra jussunk.

    A 2022-es WRX szezon Höljesben kezdődik július 2-3-án.