back to top
2025. december 16. 08:26
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1226

    Evans autója egyszerűen erejét vesztette 

    0

    Elfyn Evans sorozatban második, és idei ötödik dobogós eredményéért harcolt az Acropolis Rallyn Dani Sordoval, amikor a vasárnapi első szakasz előtt hirtelen az autó erejét vesztette. 

    Elfyn Evans kissé óvatosabban vezetett Görögországban egész addig, amíg nem lett alkalma a dobogó harmadik fokáért harcolni Dani Sordoval. 

    A walesi versenyző csupán 7 másodperccel követte spanyol riválisát a vasárnapi első szakasz előtt, amikor a közúton egyszer csak meg kellett állnia. 

    “Egy kemény hétvége végén, vasárnap reggel esélyünk nyílt a dobogóért harcolni és izgatottan vártuk a csatát – mondta Elfyn Evans. – Azonban az első szakaszra vezető etapon hirtelen motorproblémánk lett és mivel folyamatosan vesztett erejéből az autó, inkább félre álltunk. Nagyon kiábrándító vége lett így a versenynek, ahol egyébként is sokat küzdöttünk, különösen a pénteki lazább talajon. Szombattól sikerült gyorsulnunk, épp ezért elszomorító a kiesésé. Új-Zélandon már egy új kihívás vár ránk.” 

    Elfyn Evans a kiesést követően a vb harmadik helyét is elvesztette a Görögországban nyerő Thierry Neuville-el szemben. 

    Nem aludt és segítséggel tudott csak kiszállni az autóból, de zseniálisan debütált az F1-ben de Vries

    0

    Nyck de Vries a kilencedik helyen végzett Forma-1-es debütálásán az Olasz Nagydíjon.

    Nyck de Vries elárulta, hogy egy szemhunyásnyit sem aludt, mielőtt vasárnap bemutatkozott a Forma-1-ben az Olasz Nagydíjon.

    De Vries korábban a Williamsszel és a Mercedesszel is tesztelt Spanyolországban, illetve Franciaországban, mielőtt pénteken az Aston Martinnal is kipróbálta magát az első olaszországi szabadedzésen.

    A holland nagyon későn került a Williamshez, amikor Alex Albonra vakbélgyulladás miatt kihagyás várt. Nyck de Vries Nicolas Latifit – aki a Q1-ben kiesett – bőven túlszárnyalva a 13. helyre kvalifikálta magát. A futamon végül a 8. rajtkockából indulhatott, mivel Carlos Sainz, Sergio Perez, Lewis Hamilton, Esteban Ocon és Valtteri Bottas is büntetést kapott

    Remekül ment a verseny is

    A holland stabilan rajtolt, és a kilencedik helyen tartotta magát, miután a fent említett öt pilóta közül hárman elmentek mellette, miközben Daniel Ricciardo és Fernando Alonso is technikai gondokkal küzdött. Nyck de Vries végül a 9. helyen ért célba és mesés debütáláson szerzett pontokat a Williamsnek.

    Az elmúlt 24 óra egy álom volt, nem igazán volt időm gondolkodni, mert minden olyan gyorsan történt. Nagyon rosszul aludtam.” – mondta de Vries.

    Nyck de Vries, Williams, Olasz Nagydíj
    Fotó: Williams Racing

    Az izgalomból idegesség lett, és nem mertem megnézni az alváskövetésemet az auragyűrűmön, mert gyakorlatilag az egész éjszakát ébren töltöttem. De talán ez segített rajtam. Nem tudtam gondolkodni, és folytatni kellett a munkát.

    A korábbi Formula E bajnok a rázós rajt után meg tudta tartani a pozícióját, és megrovásban részesült a Zhou Guanyuval történt késői incidens miatt, amelyben a Safety Car alatt szabálytalanul vezetett. Mindent összevetve azonban ez egy óriási csapatmunka volt, amely talán egy jövő évi üléshez is segítheti de Vries-t.

    Fontos volt a jó kezdés

    A rajtom nem volt kiemelkedő, azonban elég jó volt ahhoz, hogy megtartsam a pozíciómat” – erősítette meg de Vries.

    Kulcsfontosságú volt számomra, hogy felvegyem a ritmust, és ne veszítsem el a pozíciómat, mert akkor a gumik piszkosak lesznek, és hátul hamar rossz helyzetbe kerülsz.

    Ezért voltam nagyon elégedett a stratégiánkkal és azzal, ahogyan ezt kezeltük, a tempó nagyon jó volt, az autó nagyszerű volt, és apró módosításokat végeztünk csak az első és a második etap között.

    Nyck de Vries, Williams, Olasz Nagydíj
    Fotó: Williams Racing

    Sok segítséget kértem a csapattól, hogy hogyan kezeljem az autón lévő eszközöket, hogy befolyásoljam az egyensúlyt. Tudom, hogy volt egy kis segítségünk kívülről a rajtbüntetésekkel és a kiesésekkel, de hé, ezeket a pontokat senki sem veheti el tőlünk.

    A 15. helyen végző Latifi szerződése a szezon végén lejár, és könnyen lehet, hogy a csapatfőnök és vezérigazgató, Jost Capito végül de Vries-t veszi fontolóra a kanadai helyettesítésére 2023-ban.

    Loubet: Még mindig próbálom felfogni, ami pénteken történt 

    0

    Pierre-Louis Loubet első szakaszait nyerte és először vezetett Rally Világbajnoki futamot az Acropolis Rally pénteki napján. 

    A Szardíniához hasonló nehéz talajú Acropolis Rallyn Pierre-Louis Loubet Olaszország után ismét a negyedik helyet szerezte meg, mégpedig úgy, hogy pénteken két szakaszt is tudott nyerni és vezette a görög futamot, mindkettőt először végrehajtva. 

    Szombaton azonban egy defekt miatt oda lett a dobogós eredmény, de a francia versenyző így is a hétvége meglepetése volt. 

    “Még mindig próbálom felfogni a pénteken történteket, azt hiszem, egy darabig még ez nem is fog menni – mondta a 25 éves francia versenyző a verseny után. – A defekttel sajnos időt vesztettünk, de sohasem felejtem el, hogy hol szereztem meg az első szakaszgyőzelmeimet, valamint a Sébastien Loebbel vívott csata is maradandó emlék lesz. Kissrácként folyamatosan követtem Seb versenyeit, most pedig egy csapatban lehetek vele. Köszönöm az egész M-Sport hétvégi kemény munkáját és támogatásukat. Alig várom már, hogy Spanyolországban visszatérjek a csapathoz.” 

    Loubet számára a görög verseny volt a hatodik futam, és az eddig megszerzett 30 ponttal a világbajnokság 12. Helyét foglalja el, azonban ennél sokkal fontosabb, hogy idén bizonyította tehetségét a Hundaijal futott tavalyi rossz szezon után. 

    Rovanpera: Nehezebb volt, mint gondoltuk 

    0

    Kalle Rovanpera címvédőként állt rajthoz az Acropolis Rallyn, azonban idén csupán a Power Stage-en termett némi pont a vb éllovas számára. 

    Kalle Rovanpera tavaly megnyerte a nedves körülmények között futott Acropolis Rallyt, idén azonban a hagyományos arcát mutatta a verseny, szárazság és nagy meleg nehezítették a durva talajú szakaszok teljesítését. 

    A vb éllovas pénteken nagyon sok időt vesztett a szakaszok takarítása miatt, majd szombaton egy fának csapódás után lebontotta a Yaris Rally1 hátulját és megsérült az autó felfüggesztése is. A fiatal finn versenyző így is teljesíteni tudott minden szakaszt, azonban pontot csak a Power Stage-en tudott szerezni, ahol második lett. 

    “Hosszú és kemény hétvége volt, nehezebb verseny lett az Acropolis Rally, mint amire előzetesen számítottunk – mondta Kalle Rovanpera. – Némi vígaszt jelentett, hogy a Power Stage-en sikerült pontokat szerezni. Péntek után vasárnap sem volt könnyű vezetni az elsők között indulva, és muszáj volt az autóra is vigyázni vasárnap, hogy legyen lehetőségünk a pont szerzésre az utolsó szakaszon. Végül négy pontot szereztünk, így annyira nem lett rossz a helyzet a bajnokságban. Új-Zélandon sokkal jobb teljesítményt kell nyújtanunk.” 

    Kalle Rovanpera 72 pontos előnyéből végül 53 pontos előny lett, így még mindig magabiztosan vezeti a bajnokságot, és csupán nyolc ponttal kell többet szereznie Új-Zélandon, mint a Görögországban második Ott Tanak, hogy megnyerje a vb-t. 

    Kiderült, hogy melyik Forma-1-es csapathoz szerződött az F2 bajnoka

    0

    Drugovich szombaton Monzában három futammal a vége előtt megszerezte az F2-es bajnoki címet, és ezzel felkerült egy Forma-1-es csapat radarjára.

    Az Aston Martin bejelentette, hogy Felipe Drugovich csatlakozott a csapat fiatal tehetségekkel foglalkozó programjához, és hogy a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon debütálhat az első szabadedzésen Lance Stroll autójával.

    Drugovich, akit az Aston Martin tartalékpilótaként szerződtetett, részt vehet a szezon utáni teszteken is Abu-Dzabiban, valamint a jövő év folyamán több alkalommal is lehetőséghez jut majd, hogy a 2021-es autót vezesse.

    2023-ban a csapat által kiválasztott versenyeken is jelen lesz a brazil pilóta, ahol támogatni fogja Fernando Alonsot és Lance Strollt.

    Lance Stroll, Sebastian Vettel, Aston Martin, Olasz Nagydíj
    Fotó: Aston Martin F1

    Az Aston Martin F1 utánpótlás programjának tagjává válni fantasztikus lehetőség számomra, és csak tovább növeli a rendkívül élvezetes és sikeres 2022-es szezont” – mondta Drugovich.

    „A Forma-2-ben való győzelmet régóta a lehető legjobb kiindulópontnak tekintik a Forma-1-es karrierhez, és úgy látom, hogy az AMF1-ben betöltött szerepem minden eszközt megad nekem ahhoz, hogy megtegyem ezt a döntő fontosságú következő lépést.

    Számomra 2023 egy tanulási folyamat része lesz: Együtt fogok dolgozni az F1-es csapattal, de az elsődleges célom az, hogy tanuljak és fejlődjek versenyzőként. Remélem, hogy ez lehetőséget ad majd arra, hogy a jövőben a Forma-1-ben versenyezzek.

    Látják a brazilban a lehetőséget

    Drugovich csatlakozik az Aston Martin számára az F1-ben rendelkezésre álló tartalékpilóták köréhez, amelyhez Nico Hulkenberg is tartozik, aki a 2022-es szezon első két futamán Sebastian Vettel helyettesítését látta el.

    Felipe hihetetlen tehetségről, elszántságról és következetességről tett tanúbizonyságot, hogy megnyerte az idei FIA Formula-2-es bajnokságot” – mondta Mike Krack, az Aston Martin F1 csapatfőnöke.

    Mike Krack, Aston Martin
    Mike Krack | Fotó: Aston Martin F1

    Különösen emlékszem a májusi barcelonai fantasztikus sprint- és futamgyőzelmére, amelyek rendkívül lenyűgözőek voltak.

    Nagy örömünkre szolgál, hogy csatlakozik hozzánk a versenyzői fejlesztési programunk tagjaként, és alig várjuk, hogy novemberben Abu-Dzabiban a csapatunk tagjaként üdvözölhessük.

    Az elnök is figyeli a tehetségeket

    Lawrence Stroll, az Aston Martin ügyvezető elnöke úgy vélte, hogy a fiatal versenyzői program létrehozása „fantasztikus módja annak, hogy segítsük a versenyzők következő generációjának fejlődését„.

    Figyeltük és csodáltuk Felipe idei sikeréhez vezető útját a Forma-2-ben, és célunk, hogy minden szükséges készséget és tapasztalatot megadjunk neki ahhoz, hogy meg tudja tenni a következő lépést a karrierjében.” – tette hozzá Stroll.

    Az idő teljében az lenne a végső megerősítés, ha Forma-1-es versenyzővé válna, és csatlakozna a brazil versenyzők nagy panteonjához, mint például Emerson Fittipaldi és Ayrton Senna.

    Millener: Loeb fantasztikus, Loubet sztár volt 

    0

    Az M-Sport az Acropolis Rally első napján megmutatta ismét, hogy versenyképes tud lenni bizonyos versenyeken, különösen, ha Sébastien Loeb is a csapatban van. 

    Az Acropolis Rally első napja az M-Sport versenyzőiről, Sébastien Loebről és Pierre-Louis Loubet-ról szólt. A két francia versenyző fantasztikus formát mutatott, a kilencszeres rally világbajnok három szakaszt egyedül, míg egyet Esapekka Lappival közösen nyert meg, míg Pierre-Louis Loubet a további két szakaszt húzta be, így megszerezve első részsikereit és először vezetett egy WRC futamot is. 

    “A csapat pénteken bebizonyította, hogy sohasem adja fel és készek vagyunk megharcolni a többiekkel – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke. – Sébastien Loeb egyszerűen fantasztikus, míg Pierre-Louis Loubet a verseny sztárja volt. Craig Breen és Gus Greensmith is erős formát nyújtottak, míg Jourdan Serderidis ugyanolyan elkötelezett volt, mint mindig.” 

    Szombattól azonban rosszra fordult a csapat helyzete, Sébastien Loeb generátorszíj miatt a nap első szakasza után az élről kényszerült kiállni, Gus Greensmith a délutáni első szakaszon, míg Jourdan Serderidis a délutáni első szakasz előtt esett ki műszaki hiba miatt.  

    Pierre-Louis Loubet pedig a nap második szakaszán szerzett defekt után végül a negyedik helyen tudott célba érni, éppen Craig Breen előtt, aki a pénteki második szakaszon cserélt defektes kereket. 

    Loeb és Serderidis vasárnap már nem tért vissza. 

    A fordos csapat versenyzői közül Breen a harmadik, Greensmith pedig a negyedik lett a Power Stage-en. 

    “Végül nem sikerült a remélt eredményt elérni, de ez a verseny nagyon kemény volt mindenkinek. Gratulálok a Hyundainak a domináns versenyhez, nagyon megérdemelték a győzelmet, új-Zélandon azonban ismét szeretnénk megküzdeni velük.” 

    Wirtmann Ferenc három hónap után újra autóba ül

    0

    A koronavírus miatt hagyta ki a Mecsek Rallyt Wirtmann Ferenc és Kerekes József, ám most, a Mecseken megrendezett Mediterrán Rallyn bizonyíthatnak a Ford Escort Mk II-essel. 

    Már a helyszínen volt Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rallyn, amikor a sofőr pozitív Covid tesztje miatt vissza kellett lépniük. Szerencsére Wirtmann gyorsan felépült, ám az időközben elmaradt Vértes Rally miatt közel három hónapot kellett várnia, hogy újra autóba ülhessen az Országos Historic Rallybajnokság negyedik futamán, a Mediterrán Rallyn.

    „Minden rendben van. Pár nap alatt felépültem, már egy ideje újra homológ vagyok. Az Escortot, ahogy hazavittük, letakartuk, hozzá se nyúltunk. Sőt, se versenybenzint, se versenygumit nem kellett vennünk, minden megmaradt a Mecsek Rallyról, úgyhogy nagyon egyszerű volt a felkészülésünk. 

    A bajnokságban nem állunk túl jól. A szezonnyitó Orfű Rallyt megnyertük, de a Boldogkő Rallyn kitört a tengelycsonkunk és kiestünk, a Mecseken pedig nem tudtuk rajthoz állni. Lassan fél éve is megvan, hogy magyar historic bajnokin célba értem. Egyelőre nem számolgatjuk a pontokat, szeretnénk Kerekes Jotival egy jót autózni, ha ez sikerül, akkor az eredmény is meglesz.” – mondja Wirtmann Ferenc.

    Wirtmann Ferenc
    foto: Wirtmann Ferenc

    „Miután az Escorttal már hónapok óta nem volt dolgunk, Schneer Laci Zsiguliján dolgozott a csapat. Laci egyre gyorsabb lesz, úgyhogy most egy kicsit fejlesztettünk neki a hátsó futóművön. Érdemes lesz őt is figyelni. Pécsen szeretünk menni, már nagyon régen ültünk autóban, úgyhogy én nagyon jó versenyre számítok. Remélem, a szurkolókat is tudjuk egy kicsit kárpótolni a Mecsek Rally után“ – tette hozzá a sokszoros magyar bajnok.

    A Mediterrán Rallyt szeptember 16-17-én rendezik Pécsen.

    Wirtmann Ferenc
    foto: Wirtmann Ferenc

    Loeb első Dakar autója eladó

    0

    Egy belgiumi cég honlapjára került fel az a Peugeot 2008 DKR16, amivel Sebastien Loeb 2016-ban először indult a Dakaron. Az autóval négy szakaszt nyert a kilencszeres világbajnok.

    A 2015-ös sikertelen debütálás nem vette el a Peuget kedvét a Dakartól és 2016-ra tovább erősítettek. A Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres triót kiegészítették  Sébastien Loebbel és a félgyári Peugeot-val rajtoló, 2010-es Le Mans győztes Romain Dumas-val.

    Loeb Dakar
    foto: myvintage.be

    A Peugeot 2008 DKR fejlesztésébe is komoly energiákat fektettek, a 2015-ös tapasztalatokat felhasználták az autóhoz amely, szélesebb, alacsonyabb, gyorsabb és erősebb lett. Frissítették a 3,0 literes, duplaturbós dízel V6-ost, 350 lóerőt és 800 Nm-t tudott az új motor. Szénszálas elemekkel tovább könnyítették a karosszériát, a kartervédőt viszont megerősítették. Oldalra helyezték a pótkerekeket, amitől lejjebb került az autó súlypontja, és ezüstszínű lett a tető, hogy kevésbé melegedjen fel az utastér.

    Loeb Dakar
    foto: myvintage.be

    A 38. Dakar Rally 2016.január 2-án Argentínából, Buenos Airesből rajtolt és január 16-án Rosarióban ért véget. Loeb az első két szakaszt megnyerte, az ötödiken is első lett, de a pihenőnap után gondjai akadtak. Az utolsó gyorsaságit is megnyerte, de végül csak kilencedik lett. A 2008 DKR16 viszont győztes konstrukciónak bizonyult, mert Peterhansel megnyerte vele a versenyt.

    Loeb 2016-ban a Silk Way Rallyn is elindult az autóval, ott hetedik helyen ért a pekingi célba, a versenyt Despres nyerte, szintén 2008 DKR16-tal.

    Loeb első Dakar autója most eladó, a hirdetés szerint a PH Sporthoz került a későbbiekben. A 2008 DKR16 remek állapotban van, csak néhány versenyen indultak vele, komolyabb balesetet nem szenvedett.

     

    Így lehet bajnok Verstappen a következő futamon

    0

    Max Verstappen öt futammal a vége előtt bebiztosíthatja második világbajnoki címét.

    A Red Bull pilótájának meg kell nyernie a Szingapúri Nagydíjat ahhoz, hogy idejekorán ünnepelhessen, de több feltételnek is teljesülnie kell. Mivel idén eddig 11 versenyen diadalmaskodott, és az utóbbi öt futamon is őt intették le elsőnek, jók az esélyei egy újabb győzelemre.

    Már most abban a helyzetben van, hogy senki sem nyerhet nála több futamot, ami azt jelenti, hogy az igencsak valószínűtlen pontegyenlőség esetén is ő ünnepelhetne bajnoki címet. Ehhez az is kell, hogy közvetlen riválisai elég messze végezzenek tőle a futamon. Ide tartozik csapattársa, Sergio Perez, valamint a pontversenyben hozzá legközelebb álló pilóta, Charles Leclerc is.

    Max Verstappen, Red Bull, Olasz Nagydíj
    Fotó: Clive Mason/Getty Images / Red Bull Content Pool

    Van azonban mégegy feltétel, a hollandnak arra van szüksége, hogy a versenyen teljes pontokat kapjanak. Az F1 pontrendszerét idén átdolgozták, és mostantól kevesebb egységet osztanak ki, ha a futamokat lerövidítik. Ha például a táv kevesebb mint 75%-át teljesítik, a győztes a szokásos 25 helyett, csak 19 pontot kap.

    Mindezeket figyelembe véve a következőknek kell történnie ahhoz, hogy Verstappen megnyerje a bajnokságot Szingapúrban:

    • Verstappennek győznie kell a futamon.
    • Teljes pontszámot (25) kell szereznie, amihez a 61 körből legalább 46-ot kell teljesítenie.
    • A többi célba érkezés attól függ, hogy melyik pilóta teszi meg a leggyorsabb kört. Abban az esetben, ha a hollandé a leggyorsabb kör:
      • Leclerc legfeljebb a nyolcadik helyen végezhet.
      • Perez legfeljebb a negyedik helyen végezhet
    • Ha nem Verstappen futja meg a leggyorsabb kört:
      • Leclerc legfeljebb a kilencedik helyen végezhet.
      • Perez legfeljebb a negyedik helyen érhet célba, vagy az ötödiken, ha ővé a bónusz pont a leggyorsabb körért.
    Max Verstappen, Red Bull, Olasz Nagydíj
    Fotó: Mark Thompson/Getty Images / Red Bull Content Pool

    A konstruktőri bajnokság biztos nyitott marad

    A konstruktőri bajnokság nem dőlhet el a következő fordulóban. Bár a Red Bullnak tekintélyes, 139 pontos előnye van a Ferrarival szemben a tabellán, ez nem elég ahhoz,  hogy a következő versenyhétvégén megszerezzék a bajnoki címet.

    Tanak: Robert Virves okosabban versenyzett, mint én 

    0

    2019 után Észtország ismét ünnepelhet egy rally világbajnokot, Robert Virvest, aki a Junior Rally Világbajnokságot nyerte. 

    2019-ben Ott Tanak az első észt rally világbajnoki címet szerezte meg, idén pedig a Junior WRC-ben honfitársa, Robert Virves szerezte meg a bajnoki címet Julia Thulin navigálásával. 

    “Nagyon örülök Robert győzelmének, mert ő nem csak Észtországból, de ugyanúgy Saaremaa-ról származik, ahogy én – mondta Ott Tanak. – Robert sokkal okosabban versenyzett, mint én, mert bár csak egyetlen győzelmet aratott idén, következetes versenyzéssel sikerült bajnoki címet szereznie. Nagyon ügyes volt, hogy minden versenyre sikerült előteremtenie a szükséges anyagiakat, tudom, hogy nem volt egyszerű dolga ajtóról ajtóra járni a lehetséges szponzoroknál. A kitartása azonban meghozta az eredményét és egy olyan bajnokságban tudott bajnok lenni, amely nagyszerű kiinduló pont egy fiatal versenyző karrierjében. Remélhetőleg utánam is lesz még versenyképes észt versenyző a világbajnokságon.” 

    A 22 éves Robert Virves a JWRC harmadik helyéről kezdhette a görög Acropolis Rallyt, azonban kihasználva riválisai problémáit is sikerült nyernie, ami bajnoki címet eredményezett. 

    “Próbáltuk az Acropolis Rallyt is úgy kezelni, mint bármely más versenyt – mondta a fiatal észt pilóta. – Tudtuk, hogy a szakaszok nagyon durvák lesznek az autónak. Portugáliában hét defektet sikerült szereznünk, így ezúttal sem reménykedtünk sokkal jobban. Görögországban próbáltunk tanulni a múlt problémáiból és igyekeztünk nem hibázni, amit végül sikerült elérni. Ott Tanaknak is köszönhetem ezt a sikert, mert ő is támogatott anyagilag, ami a szezon elkezdésében is sokat segített. Ott azonban sok tanáccsal is ellátott, így ő az első, akinek igazán köszönöm a segítséget.”