back to top
2025. december 16. 02:58
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1227

    Pajari autójának csak egy kereke maradt ép 

    0

    Sami Pajari a Junior WRC tavalyi bajnokaként és az idei bajnokság éléről érkezett a szezonzáró Acropolis Rallyra, ahonnan azonban nem a remélt eredménnyel kellett távoznia. 

    Sami Pajari tavaly két győzelemmel, két második helyezéssel és egy hatodik eredménnyel megnyerte a Junior WRC-t, idén pedig abban a reményben, hogy megvédi vb címét, ismét a juniorok között állt rajthoz. 

    A 20 éves finn versenyző idén is tudott már két versenyt nyerni, valamint egy ötödik helyet szerezni és egy kiesés ellenére is Jon Armstronggal azonos pontszámmal a bajnokság éléről érkezett a duplaszorzós Acropolis Rallyra, ahol már az első napon kiesett. 

    Pajari már a pénteki első szakaszon defekttel ért célba, akkor azonban még csak 20 másodpercre volt az első helyezettől, a nap harmadik szakaszán azonban ismét két defektet szedett össze, ami után már csak egy kereke maradt ép. 

    “Ez olyan volt, mint valami vicc – mondta Sami Pajari a harmadik szakasz végén. – Igyekeztem óvatosan menni és elkerülni minden sziklát, de így is háromszor kaptam defektet.” 

    A kiesést követően szinte már el is veszett a bajnoki címvédés lehetősége, azonban Pajari nem adta fel és szombaton visszatért. A vb-t végül Robert Virves nyerte, aki idei első győzelmét szerezte a junior mezőnyben, míg Pajari harmadik helyen zárt a bajnokságban. 

    “Szombattól már csak az volt a cél, hogy kilométert és tapasztalatot gyűjtsünk a jövőre tekintve. Kihívásokkal teli hétvége volt, és másoknak is akadtak problémái a szezon során. Gratulálok Robert Virves világbajnoki címéhez, nagyon erős szezonja volt, egyértelműen megérdemelte a bajnoki címet. Nem vagyok annyira csalódott az eredményemmel, pedig a bajnoki cím volt a cél, de a harmadik hely is nagyszerű egy ilyen nehéz szezon végén. Köszönöm navigátoromnak, Enni Malkönennek, a lengyel M-Sportnak, valamint a háttérben segítőknek és szponzorainknak az idei szezont.” 

    Pajari a Spanyol Rallyn is rajthoz áll, ott azonban már a Toksport WRT Rally2-es Skodájával a WRc2-ben. 

    74 éves lett Jean-Louis Schlesser

    0

    Jean-Louis Schlesser 1948. szeptember 12-én született Nancyban. Az autósport egyik univerzális alakja, számtalan szakágban próbálta ki magát. Kétszeres sportautó világbajnok, kétszeres Dakar győztes, az Africa Race megálmodója.

    Forma 1

    Schlesser a gyermekkorát Marokkóban töltötte. Franciaországba vissztérve különböző versenyeken indult, és 1978-ban Alain Prosttal megosztottan nyerte a francia Forma-3-as bajnokságot.

    1982-ben a Forma-2-es pilóta lett, 1983-ban pedig nem sikerült magát kvalifikálnia a Forma-1 Francia Nagydíjára, ahol egy RAM-Cosworth-szel próbálkozott. 1988-ban aztán Schlessernek sikerült részt vennie egy Forma-1-es versenyen. Monzában az Olasz Nagydíjon a Williams-Judd csapat tagjaként vett részt, Nigel Mansellt helyettesítette.

    Nem alakult jól a versenye, a Rettifilo sikánban Schlesser jobbra húzódott, hogy utat engedjen a belül érkező Sennának. A Williams kerekei azonban blokkoltak, majd ahogy továbbment, Senna McLarenjének jobb hátsó kereke hozzáért Schlesser bal első kerekéhez, és a brazil megforgott. Az Olasz Nagydíjat így Gerhard Berger és Michele Alboreto nyerte  a Ferrarikkal, ez volt az egyetlen verseny a szezonban amelyet nem a McLaren nyert.

    Sportautó és túraautó verseny

    Jean-Louis Schlesser túraautókkal és sportautókkal is sikeres volt. 1985-ben megnyerte a francia túraautó-bajnokságot egy TWR Rover Vitesse-szel, majd 1986-ban a TWR Rover Vitesse-szel a brit túraautó-bajnokságban is indult egy futamon. Az igazi sikerek azonban a sportautókkal jöttek.

    A sportkocsi-világbajnokságon 1977-től kezdve tűnt fel Schlesser, eleinte nem túl jó eredményekkel. Az első sikerek a Jaguárokkal érkeztek, majd átült a Mercedesbe. 1988-ban megnyerte a német szuperkupát a Sauber-Mercedes csapat tagjaként, és második lett a sportkocsi-világbajnokságon. A következő két évben már bajnok lett Mauro Baldival, szezononként 5-5 győzelmet arattak. 1991 volt az utolsó éve, ekkor Michael Schumacher-rel versenyzett együtt. A Race of Champions-on 1994-ben elnyerte a „Classic Masters” címet.

    Schlesser
    foto: Mercedes Motorsport

    Off-road

    1989-től Schlesser rendszeresen részt vett a Párizs-Dakar Ralin is. Hamar elkezdte saját útját járni és megépítette a híres buggykat. Tíz éves kitartó munka után elérte a célját.  1999-ben a Granada-Dakaron nyert, majd 2000-ben a Párizs-Dakar-Kairó útvonalon diadalmaskodott.

    Egy évvel később a japán Masuokával csatázott, de a küzdelem annyira elmérgesedett, hogy csaknem tragédia lett a vége. Schlesser elzárta Masuoka útját a rajtnál és előtte indult, folyamatosan dühítette ellenfelét, aki végül elveszítette hidegvérét és megelőzte a pályán. Az előzés közben a buggy leszorította az útról, megsérült a Mitsubishi, és amikor kiszállt a navigátor, Schlesser kis híján elütötte őt. A francia egyórás büntetést kapott sportszerűtlen viselkedésért ezzel Jutta Kleinschmidt nyerte a versenyt. Az esetről itt látható a videó.

    Schlesser annyira felháborodott a büntetésen, hogy amikor a Dakar Dél-Amerikába költözött, megalapította az Africa Race-t, amit 2009-től 2014-ig minden alkalommal meg is nyert. Hogy teljes legyen a kollekciója, 2013-ban a Silk Way Rallyn is diadalmaskodott az általa épített buggyval.

    Schlesser
    foto: Africa Eco Race

     

    Latvala: Nehéz verseny volt, de segített a Hyundai 

    0

    A Toyota Gazoo Racing tavaly nyerni tudott a görög Acropolis Rallyn, idén azonban a szezon legrosszabb versenye volt a japán gyártó számára. 

    Amíg a Tooyta versenyzői négyes sikert tudtak elérni a Kenyai Szafari Rallyn, addig a Rally Világbajnoki szezon másik durva versenyén, a görög Acropolis Rallyn nem sikerült a legjobb 10 versenyző között zárnia egyetlen a Toyota fő csapatában induló versenyzőnek sem. 

    Takamoto Katsuta, a Toyota második csapatát képviselve egy hatodik helyezéssel zárt azon a versenyen, ahol tavaly nyerni tudott a japán gyártó. 

    “Ez nem katasztrófa, de tény, hogy rossz hétvége – mondta Jari-Matti Latvala a Rallit.fi oldalnak az Acropolis Rally után. – Jó hangulatban érkeztünk Görögországba, mert tavaly nyerni tudtunk, azonban a történelem nem ismétlődik. Teljesítményben és megbízhatóságban is elmaradtunk a riválisoktól, ebből azonban sokat tanultunk. Hosszú ideig sikeres versenyeket teljesítettünk, mindenhol gyorsak voltunk. Talán egy kicsit ráültünk az eredményekre és elfelejtettük, hogy mások is vannak a mezőnyben.” 

    A Toyota fő csapat ezen a hétvégén csupán 23 pontot szerzett, köszönhetően Kalle Rovanpera Power Stage-en szerzett második és Esapekka Lappi ötödik idejének is. 

    Tíz versenyt követően Kalle Rovanpera még mindig vezeti a világbajnokságot 53 ponttal Ott Tanak előtt, míg a Toyota 63 ponttal előzi meg a Hyundai a gyártók között. 

    “Fontos pontokat sikerült szereznünk még így is Görögországban, főként úgy, hogy a Hyundai nem taktikázott és nem Ott Tanak nyerte a versenyt. Ez sokat segített.” 

    A szezon következő versenyét Új-Zélandon rendezik. 

    “Az Új-Zéland Rally az egyik legszebb verseny. Hangulat tekintetében Finnország mindent visz, de az utak szempontjából Új-Zéland a legjobb. Görögországban nagyon meleg volt, a következő versenyen azonban vélhetően hűvösebb lesz.”  

    Neuville: Évekig dolgoztunk ezért az eredményért 

    0

    Thierry Neuville a tavalyi Spanyol Rally után tudott ismét nyerni, miután az első helyen zárta az Acropolis Rallyt. A Hyundai pedig a verseny végén történelmet írva először szerzett hármas győzelmet. 

    Csaknem egy év szünet után tudott Thierry Neuville ismét a dobogó legfelső fokára állni, miután csapattársait, Ott Tanakot és Dani Sordot megelőzve szerezte meg a győzelmet az Acropolis Rallyn. A belga versenyző először tudott nyerni a hibrid Hyundaijal, csapata pedig először szerzett hármas sikert. 

    “Szinte már egy korszak telt el, mióta utoljára, a tavalyi Spanyol Rallyn nyerni tudtam – mondta Thierry Neuville az Acropolis Rally után. – Ezen a hétvégén azonban még különlegesebb a Hyundai hármas sikere, mert évekig dolgoztunk ezért az eredményért. Sok mélyponton és csúcson voltunk, de sohasem sikerült korábban hármas győzelmet elérni. Ez fantasztikus érzés az egész csapatnak. A verseny sajátossága, hogy nagyon változatosak a körülmények. Nagy meleg volt, mely az autókat és versenyzőket is megviselte. Mi azonban már a rajttól kezdve jól éreztük magunkat az autóban, és az is jól működött, ami megkönnyítette a dolgunkat.” 

    A Hyundai idén sok kritikát kapott korábban és a sajtóban is megjelentek olyan hírek, mely szerint a csapaton belül sem felhőtlen a hangulat. 

    “Azt hiszem ennek ellenkezőjét már néhány verseny óta bizonyítjuk. Ez a negyedik verseny mely során mindhárom autó nagyobb probléma nélkül működik. Ott Tanak sorozatban szerzett két sikere pedig mutatja az autó gyorsaságát és megbízhatóságát is. Ott képes volt legyőzni a hazai versenyükön a Toyotákat Finnországban, az Ypres Rallyn ketten is vezettünk, és azt hiszem, ezúttal is mi voltunk a legerősebbek. Azt hiszem még mindig keményen kell dolgoznunk, hogy tudjuk tartani a jó formát. Szeretnénk a folytatásban is még néhány jó eredményt elérni.” 

    Thierry Neuville győzelmével a világbajnokság harmadik helyére lépett 23 ponttal csapattársa, Ott Tanak mögé és 15 ponttal megelőzve Elfyn Evanst. 

    Intenzívre került a Williams F1-es pilótája

    0

    Komplikációk léptek fel az Olasz Nagydíjat vakbélgyulladás miatt kihagyó Alex Albon műtétje közben.

    Nem volt zökkenőmentes az Olasz Nagydíj szombati napján vakbélgyulladással diagnosztizált, emiatt a hétvége hátralevő részét kihagyó Alex Albon műtétje, számolt be róla a Williams-istálló.

    A thai-brit versenyzőnél az altatással kapcsolatos komplikációk léptek fel a szombati műtétet követően, amitől légzési elégtelenség lépett fel nála, és a monzai San Gerardo kórház intenzív osztályára kellett áthelyezni, ahol lélegeztetőgépre tették.

    Miután itt javult az állapota, vasárnap levették a lélegeztetőgépről, és visszakerült az általános osztályra, ahonnan várhatóan kedden engedik haza.

    A csapat közleménye szerint Albon most már a gyógyulásra és az október 2-i Szingapúri Nagydíjra való felkészülésre koncentrál. Monzában a tartalékpilóta Nyck de Vries ugrott be a helyére, és élete első Forma-1-es futamán a pontszerző 9. helyre hozta be a Williamst.

    Moncet: A Kenyában tanultak most meghozták az eredményt 

    0

    A Hyundai Acropolis Rallyn aratott hármas győzelme után nagyon elégedetten értékelhetett Julien Moncet, csapatigazgató-helyettes. 

    A Hyundai hatalmas sikert aratott az Acropolis Rallyn, ahol a küzdelmes péntek után szombaton sikerült a maguk oldalára fordítani a verseny képét a riválisok problémáit is kihasználva. 

    A koreai gyártó végül hármas győzelemmel zárt, ami először fordult elő a csapat történetében. 

    “Nagyon köszönöm a csapat minden tagjának, hogy sikerült ezt az eredményt elérni – mondta Julien Moncet a verseny után. – Hihetetlen ez az eredmény, amit 2014 óta még nem sikerült elérni. Pozitív a csapat hangulata és nagyon lendületben vagyunk, azonban vigyáznunk kell, hogy ne bízzuk el magunkat, mert még sok dolgon kell javítanunk.” 

    A Hyundai a hármas győzelem után 25 ponttal, 63 pontra csökkentette hátrányát a gyártók bajnokságában a Toyota mögött. 

    “Nagyon sokat ér és nagyon fontos volt a hármas győzelem elérése. Idén először tudtunk nyerni Finnországban, és talán először is szereztünk sorozatban három győzelmet. Visszatekintve az év eleji küzdelmes időszakra, amikor a Monte-Carlo Rally előtt késésben voltunk a fejlesztésekkel, ez egy hatalmas fejlődés eredménye, amit lépésről lépésre hajtottunk végre. Ugyanakkor biztos voltam a fejlődésben, mert a csapat infrastruktúrája még mindig a régi volt, csak idő kellett, hogy eljussunk a megfelelő szintre. Kenya nagyon nehéz verseny volt idén számunkra, azonban az ott megtanultak után sikerült most történelmet írnunk.” 

    A Ferrari mégsem döntött Schumacher jövőjéről

    0

    Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke az Olasz Nagydíjon Mick Schumacher jövőjéről is beszélt, miközben Jost Capito, a Williams csapatfőnöke tulajdonképpen megerősítette, hogy a Haas német pilótája is szerepel a listájukon, mint Nicholas Latifi lehetséges utódja.

    Továbbra is rengeteg a pletyka és a találgatás Mick Schumacher jövője körül. A hétszeres világbajnok fiának az év végén lejár a szerződése a Haasszal, amely a hírek szerint nem akarja megtartani őt, konkrétum azonban továbbra sincs, így egyelőre azt sem lehet kizárni, hogy mégis hosszabbítanak vele. Mint ahogyan – annak ellenére, hogy az Autosport korábban kész tényként kezelte – azt sem tudjuk, hogy Schumacher az év végén valóban szakít-e a Ferrarival, amelynek 2019 óta a juniorpilótája.

    Mattia Binotto az Olasz Nagydíj csapatfőnököknek tartott sajtótájékoztatóján a következőket mondta Schumacher jövőjéről. „Először is, el kell mondanom, hogy a Ferrari versenyzői akadémiája nagyon fontos a számunkra. Rengeteget invesztáltunk bele, és a jövőben is ezt fogjuk tenni, mert alapvető fontosságú a Ferrarinak, hogy a legnagyobb tehetségeket gondozza. Azt mondtuk, hogy Mick számára ennek a szezonnak kell jelentenie a fordulópontot. Még van hátra néhány verseny, azután pedig a Haasszal közösen megvitatjuk, hogy mi legyen a következő évvel.”

    A Ferrari csapatfőnökének szavai alapján tehát egyelőre nincs kőbe vésve, hogy Schumacher valóban elhagyja a Ferrarit, és csak ezután fognak döntést hozni. Schumacher Monzában remek futamot teljesített, amelynek végén a pontszerzésre is lett volna esélye az ezt előzetesen elérhetetlennek tartó Haas autójával, ha újraindítják a futamot.

    Binotto azonban a német Sky-nak ezt látva sem válaszolt arra a kérdésre, hogy Schumacher megérdemel-e egy ülést az F1-ben, azt viszont elmondta, hogy nehéz megítélni a német pilóta hétvégi teljesítményét, mert – önhibáján kívül – alig vezetett a szabadedzéseken

    Günther Steiner, Haas, Mattia Binotto, Ferrari, Magyar Nagydíj
    Binotto ezután fog leülni Steinerrel Fotó: Glenn Dunbar/LAT Images/Haas

    A Williams-t is érdekelheti

    Az Olasz Nagydíj előtt olyan sajtóhírek kaptak szárnyra, amelyek a Forma-1-be 2026-ban beszálló, de a Sauberben már az idei évben 75%-os részedesét szerző Audival boronálták össze Schumachert. A gond viszont ezzel az, hogy a még Alfa Romeo néven futó istálló vélhetően meg fogja hosszabbítani Csou Kuan-jü szerződését, így Schumachernek 2023-ban még nem lenne ott hely.

    Így marad az Alpine, az Alpha Tauri és a Williams, mint kiadó üléssel rendelkező csapat, utóbbi Jost Capito, csapatfőnöke pedig a német Sky-nak elismerte, hogy Schumacher neve is szerepel az alulteljesítő Nicholas Latifi lehetséges utódjai között (már amennyiben elküldik a jelentős mennyiségű szponzorpénzt hozó kanadait).

    „Természetesen az ember figyeli, hogy mit csinál a többi pilóta. Még nem döntöttünk a második ülésünkről, nyitva hagyjuk a lehetőségeinket, amelyekből sok van. Sok a feltörekvő pilóta is, ha megnézzük a Forma-2-t. Van néhány jó versenyző, aki megérdemli, hogy a Forma-1-ben legyen, de meg kell várnunk azt is, hogy mit csinál a többi csapat. Kapcsolatban vagyunk a többi csapatfőnökkel is, így viszonylag jól tudjuk, hogy mi zajlik a háttérben. Mick egy nagyon gyors és jó srác, rajta kell lennie azoknak a csapatoknak a listáján, amelyeknek még van kiadó ülése” – nyilatkozta a német szakember.

    A Williams ülésére az ezen a hétvégén Alex Albon helyére beugró Nyck de Vries, valamint a grove-iak Forma-2-es juniorja, az amerikai Logan Sargeant is jó eséllyel pályázik. Utóbbinak viszont még csak a mostani az első éve az F2-ben, így kérdés, hogy mennyire állna készen az F1-re.

    Ami Schumacher illeti, a javuló teljesítménye mellett marketingértéke is vonzóvá teheti őt a Williamsnek.

     

    Tanak: Kalle nagyszerű ajándékot adott 

    0

    Ott Tanak sorozatban két győzelem után a Rally Világbajnokság görög versenyén a második helyet szerezte meg, amivel komolyan tudta csökkenteni hátrányát a bajnokságban Kalle Rovanpera mögött, miután a vb éllovas hibázott. 

    Ott Tanak időt vesztett pénteken az Acropolis Rallyn, miután autójában meghibásodott a hibrid rendszer, ami miatt nem tudta a rendszer nyújtotta plusz erőt használni. Szombaton azonban nagyszerű tempót mutatott és mások hibáit kihasználva még úgy is a második helyre tudott lépni, hogy autójában akkumulátor probléma jelentkezett. 

    Kalle Rovanpera szombati hibája után pedig lehetőség nyílt arra, hogy a 2019-es világbajnok jelentősen csökkentse hátrányát finn riválisa mögött, amit végül sikerült is elérnie a második helyen célba érve és a Power Stage-et megnyerve. 

    “Ez egy teljesen más verseny volt, mint a tavalyi – mondta Ott Tanak a versenyt követően. – Akkor a nap végén már nem lehetett jól látni és igazi őszi idő volt. Idén azonban az Acropolis Rallyra sokkal inkább jellemző nyári időjárás mellett kellett versenyeznünk, nagy melegben. Különösen a lassú szombati szakaszokon alig jutottunk levegőhöz az autóban. Tegnap délután az autó is megérezte a meleget, akkumulátor problémánk adódott, amivel erőt vesztettünk. Ez a probléma minden bizonnyal a meleg miatt jelentkezett. Thierry Neuville nagyszerűen vezetett egész hétvégén, sok időt vesztettünk vele szemben és bár később közelebb kerültünk, már nem tudtuk megelőzni. Kalle Rovanpera a hibáját követően nagyszerű ajándékot adott, hogy csökkentsük hátrányunkat vele szemben, amit a második helyezéssel és a Power Stage megnyerésével sikerült is elérnünk. Kalle közel került ahhoz, hogy Új-Zélandon megszerezze a vb címet, azonban mi nem fogjuk feladni és harcolunk, amíg esélyünk van.” 

    Ott Tanak hátrányát 53 pontra csökkentette Kalle Rovanpera mögött a bajnokságban, így azonban a finn versenyzőnek elég lesz 8 ponttal többet szereznie Új-Zélandon, mint amennyit Tanak szerez, hogy bebiztosítsa vb címét. 

    Sylvester Stallone 23 év után járt újra Forma-1-es versenyen

    0

    Legutóbb 1999-ben, F1-es témájú filmje kapcsán vendégeskedett a Forma-1-es paddockban Slyvester Stallone, akit Monzában a Red Bull látott vendégül.

    Valóságos sztárparádé volt a vasárnapi Olasz Nagydíjon. Futballisták, politikusok, séfek és színészek is a helyszínről nézték meg, ahogy Max Verstappen a hetedik helyről nyer Monzában, és akadt egy híresség, aki mindezt a Red Bull vendégeként tehette meg. Ő nem más, mint a Forma-1-es versenyen legutóbb 23 éve vendégeskedő Sylvester Stallone.

    A 76 esztendős akciósztár korát meghazudtoló formában jelent meg, a verseny előtt pedig Max Verstappennel, Sergio Pérezzel és Christian Hornerrel, a Red Bull csapatfőnökével is elbeszélgetett, majd egy fotó erejéig a csapat szerelőivel is összeállt. Stallonét a Rocky és a Rambo-sorozat tette a filmtörténelem egyik legnagyobb akciószínészévé, miközben olyan, balul sikerült filmjei is akadtak, mint a 2001-ben megjelent Felpörgetve.

    Stallone és Schumacher 1999-ben

    Stallone azok után készítette el az azóta megszűnt amerikai CART-széria közegében játszódó alkotást, hogy korábban F1-es témájú filmen gondolkodott, és Bernie Ecclestone-tól, az F1 akkori vezérétől meg is vásárolta az ehhez szükséges jogokat. A filmre készülve 1997-ben, 1998-ban és 1999-ben Stallone több versenyre is ellátogatott, barátja, Andy Vajna például kétszer is elhozta őt a Hungaroringre.

    A film azonban végül azért nem valósult meg az eredeti formájában, mert a színész összekülönbözött Ecclestone-nal. Később úgy nyilatkozott erről, hogy  „egy bizonyos személy, aki működteti a sportágat, a saját érdekeit nézi.” Azért F1-es vonatkozása így is volt a Felpörgetve című alkotásnak, amelyben a kerekesszékes csapatfőnöktől a szupersztár németen át a feltörekvő fiatalig egytől egyig megelevenedett az 1997-es szezon, amelyben Michael Schumacher küzdött Jacques Villeneuve ellen, miközben utóbbi az autóbalesetben lerokkant Frank Williams csapatában versenyzett.

    Stallone a 2022-es Olasz Nagydíjon:

    Sordo sorozatban ötödször lett harmadik, mégsem teljesen elégedett 

    0

    Dani Sordonak sikerült rekordot felállítania azzal, hogy az Acropolis Rallyn is harmadik helyen zárt, ami már sorozatban az ötödik bronzos pozíció volt a spanyol Hyundai versenyző számára. 

    Dani Sordo bár évek óta csak részmunkaidőben áll rajthoz a Rally Világbajnokságon, mégis kiegyensúlyozottan tudja szállítani a Hyundai számára a pontokat. A spanyol versenyző a tavalyi Spanyol Rally óta folyamatosan hozza a harmadik helyeket is, hiszen a tavalyi Monza Rallyn, és az idei Portugál Rallyn, Szardínia Rallyn, majd a hétvégén az Acropolis Rallyn is ezt a helyet szerezte meg. 

    Sorozatban öt harmadik helyre pedig korábban még senki sem volt képes a Rally Világbajnokság történetében. 

    “Sikerült folyamatosan felvennünk a versenytempóját – mondta Dani Sordo az Acropolis Rally után. – A hétvége elején nem voltam igazán gyors, a pénteki rajthely alapján sokkal jobb teljesítményt kellett volna nyújtani. A második naptól azonban már sikerült javulni, de még gyorsabbnak kellett volna lennünk. Fontos volt a Hyundai számára a hármas győzelem elérése, és amikor hallottuk vasárnap reggel Elfyn Evans problémáját, már csak a hibákat kellett elkerülnünk a harmadik hely megtartásához. A Power Stage igazán rossz volt úgy, hogy csak célba kellett érni. A hármas siker nagyon jó a csapat számára, és igaz, hogy ehhez kellett néhány másik versenyző problémája is, mi viszont egyáltalán nem hibáztunk a hétvége során.” 

    Dani Sordo idei harmadik versenye után a vb nyolcadik helyét foglalja el, legközelebb pedig a Spanyol Rallyn áll rajthoz.