back to top
2025. július 30. 19:06
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1227

    A Toyota elad egy Rally1-es autót 

    0

    A Toyota Gazoo Racing is csatlakozik az M-Sporthoz és hajlandó eladni vagy bérbe adni egy Rally1-es autót. Korábban az M-Sport Jourdan Serderidisnek adott el egy Ford Pumát. 

    Korábban a Toyota Gazoo Racing megerősítette, hogy a 2022-es Rally Világbajnoki szezon második felében hajlandó Kalle Rovanpera, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta, Esapakke Lappi/Sébastien Ogier mellett indítani egy ötödik Yaris Rally1-es autót is. Ezt az autót pedig bérbe és meg is vehető lesz a későbbiekben. 

    A Toyota Gazoo Racing valószínűleg nyáron dönt, hogy készít-e még egy hibrid Rally1-es autót. 

    “Meg kell beszélnünk a dolgokat, mert lehetőségünk lesz egy ötödik autó elkészítésére is – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke a Dirtfishnek. – Előbb azonban a Toyotának kell döntést hoznia ebben az ügyben. Ha elkészül az autó akkor pedig azt kell eldönteni, hogy bérelhetővé teszi-e az autót.” 

    Eredetileg az olasz Lorenzo Bertelli lett volna az első privát versenyző a WRC-ben, aki Rally1-es autóval, egy Ford Pumával indulhatott volna a Svéd Rallyn, akkor azonban a milánói divathét miatt visszakellett mondania nevezését. 

    Jelen állás szerint a görög Jourdan Serderidis lesz az első ilyen versenyző, aki a júniusi kenyai Szafari Rallyn áll rajthoz egy az M-Sporttól vett Pumával. 

    A következő WRC futamon, a Portugál Rallyn öt Ford Pumát indít az M-Sport csapata. 

    Kárai mindent vitt Monorierdőn

    0

    A Rallycross Ob második versenyhétvégéjén az új monorierdei pályán Kárai Tamás fölényesen nyert a Supercars kategóriában.

    Mindössze négy versenyző gondolta úgy a Supercars géposztályban, hogy részt vesz az ob második futamán, ami a szezonyitó után több mint sovány mezőny volt. Kárai Tamás azonban nem foglakozott a létszámmal, simán megnyerte mind a négy előfutamot, majd a döntőben is első lett. Ezzel 24-gyel növelte bajnoki pontajainak számát, és eddig kettőből kettő futamot nyert a bajnokságban.

    Benyó Máté nyögvenyelős kvalifikációkat futott, az első kettőn nem ért célba, majd javított, és második lett a Q3-ban és a Q4-ben. A döntőben is második lett, ezzel másodikként fejezte be a versenyt. Koncseg Zoltán az első két kvalin második helyen végzett, majd kétszer harmadik lett, és a döntőben is harmadik helyen ért célba. Antal István a Mitsubishivel pedig a negyedik helyen zárt.

    „Minden jó, ha a vége jó. Ez lehetne a mottónk a hétvégi verseny után. Szombaton jelentkezett egy nem várt műszaki hiba, ami megpecsételte az aznapi eredményünket. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy én is nehezen találtam a ritmust és magamhoz képest sajnos sokat hibáztam. Vasárnapra a srácok elhárították az autó betegségeit és én is összekaptam magam. Visszaküzdöttük magunkat a dobogó második fokára, ezzel sok  pontot szereztünk a bajnokságban. Sok értékes tapasztalattal gazdagodtunk az autóval kapcsolatban, amit a bajnokság további részére az előnyünkre tudunk majd fordítani. Nagyon hálás vagyok a csapatnak, ismét hatalmas érdemük van abban, hogy a dobogón ünnepelhettünk a verseny végén. Rengeteg néző látogatott ki a helyszínre, akiktől ismét sok biztatást kaptam. A soron következő pályák kicsit jobban fekszenek a Focus karakterisztikájának, úgyhogy már nagyon várom, hogy ismét versenyezhessek a többiekkel” – mondta a verseny után Benyó.

    A Super1600-ban sem volt nagyobb a létszám, sőt Nagy Benjámin nevezett, de nem tudott elindulni, így csak hárman voltak a kategóriában. Laczkó lehet lemásolta Kárai Teljesítményét és száz százalékos teljesítménnyel nyert. Répási Róbert a Skodával második lett, Kovács Sámuel pedig a Suzuki Swifttel megszerezte a dobogó harmadik fokát.

    STC+2000-ben legalább öt autónak szurkolhatott a közönség. Vámosi Tibor majdnem mindent vitt, egyedül a Q3-ban lett harmadik, de ezzel együtt is 24 ponttal ment haza. Gabay Zion lett a második, Nagy Róbert pedig a harmadik.

    STC-2000-ben Ficza Ferencz megtette az első lépést, hogy elérje célját. Egy óvatos Q1-es harmadik hely után már nem engedte ki a kezéből a győzelmeket és magabiztosan nyert. Janzer György lett a második, Borka Péter a harmadik. És Roman Castoral? Ő a Q1-es második hely után a Q2-ben már nem ért célba, majd később nem is állt rajthoz, így csak azért lett 14 pontja, mert ebben a kategóriában is csak öten voltak.

    STC-1600-ban ifj Pallag-Bozsák Csaba nyert a Hondával, a Magyar Kupában Szabó Bulcsú a Suzuki Swifttel. Ahogy az előző két kategóriában, így a Swift Hybrid RX Cupban sem volt nagy a létszám, itt Bartha Aurél nyert Mózer Kristóf előtt, a harmadik induló Körmöczi Ákos nem szerzett pontot.

    Az MX-5 Kupa volt az első ahol középdöntőt láthattak a nézőt, mert itt legalább volt tíz induló. Lóránt Benjámin nyert Néveri Konrád előtt. A Hankook Racer Cupban Csuti Kristóf lett az első, az Astra Kupában Kisharsányi nyert, a juniorok közt pedig Gonda Ákos volt a leggyorsabb.

    Csak a magyar versenyzőket büntették az Opatija Rallyn 

    0

    A mai horvát Opatija Rallyn öt magyar páros kapott komoly időbüntetést, köztük ketten azért, mert a horvát rendőrök etapon megállították a versenyzőket ellenőrzés céljából. 

    Csupán öt páros kapott időbüntetést a horvát Opatija Rallyn, mindegyikőjük magyar versenyző!

    A harmadik szakaszt követően Kovács Antal és Istovics Gergő 2, míg ifj. Fekete László és Begala Tamás 1:30 perces büntetést kapott miután a versenyzőket etapon megállították a horvát rendőrök, és emiatt a párosok elkéstek az adott szakaszról. 

    Ifj. Fekete Lászlóék az abszolút negyedik helyet szerezték meg, Kovács Antalék a kilencediket.

    Büntetés nélkül Fekete 2:07,5 perc hátránnyal a második, Kovács pedig 2:45,3 perces hátránnyal az harmadik helyen zárta volna abszolútban a versenyt. 

    Kovács Antalék ráadásul a horvát nemzetközi értékelésében is nyertek volna, a büntetéssel viszont harmadik helyen zártak.

    A versenyzők önhibán kívül való késése miatti büntetéseket a versenyt követően sem törölték.

    Osváth a Mitropát, Wagner a versenyt nyerte

    0

    Simon Wagner rajt-cél győzelmet aratott a horvát Opatija Rallyn, ugyanezt elmondhatja Osváth Péter is, aki a Mitropa Kupában aratott sima győzelmet. Matics Mihály az utolsó körben maradt le a dobogóról, miután Kovács Antalhoz és ifj. Fekete Lászlóhoz hasonlóan komoly büntetést kapott. 

    Az osztrák Simon Wagner és szlovén Pia Sumer a papírformának megfelelően mind a nyolc szakaszt megnyerte a horvát Opatija Rallyn, így 2:45,3 perc előnnyel szerezte meg a győzelmet. 

    Osváth Péter és Papp Tamás ugyancsak az egész versenyen a második helyen állt, így végül biztosan szerezte meg a Mitropa Kupa értékelésének első helyét, annak ellenére, hogy a verseny végén 50 másodperces büntetést kaptak. 

    Az uitolsó két szakasz előtt még a harmadik helyen állt, ám az utolsó előtti szakasz előtt már 2:10 perces büntetést kapott Matics Mihály és Németh “16V” Péter, akik így a hatodik helyet szerezték meg abszolútban, a Stefan Gottig-Natalie Solbach-Schmidt, ifj. Fekete László-Begala Tamás, valamint a Mark Skulj-Aleksandra Kovacic párosokat követve. 

    Korábban ifj. Fekete Lászlóék, valamint a végül kilencedik helyen záró Kovács Antal-Istovics Gergő páros is rendőri ellenőrzés miatt késett el a hatodik szakaszról, elképzelhető, hogy ez történt Maticsék esetében is. 

    Korábbi információ szerint, esetlegesen törölhetik a kiszabott büntetéseket, melyeket a rendőri ellenőrzés miatt kaptak a párosok… 

    A Mitropa Kupa negyedik versenyét három hét múlva a szlovén Velenje Rally keretein belül rendezik. 

    Opatija Rally nem hivatalos végeredménye
    1 #1 Simon Wagner / Pia Sumer (AUT / SVN) Skoda Fabia Rally2 evo 55:20,6
    2 #8 Osváth Péter / Papp Tamás Skoda Fabia R5 (MRC) +2:45,3 (0:50) 
    3 #5 Stefan Gottig / Natalie Solbach-Schmidt (GER) Skoda Fabia R5 (MRC) +3:28,5
    4 #7 ifj. Fekete László / Begala Tamás Skoda Fabia R5 (MRC) +3:37,5 (1:30) 
    5 #29 Mark Skulj / Aleksandra Kovacic (SVN / CRO) Ford Fiesta Rally4 (CRO, MRC) +4:01,3
    6 #18 Matics Mihály / Németh “16V” Péter Mitsubishi Lancer Evo IX (MRC) +4:16,5 (2:10) 
    7 #3 Hubert Laskowski / Michal Kusnierz (LVA / POL) Ford Fiesta Rally3 (CRO) +4:28,0
    8 #21 William Prodan / Zoran Rastegorac (CRP) Renault Clio Rally4 (CRO) +4:42,9
    9 #2 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 (CRO) +4:45,3 (2:00) 
    10 #4 Hermann Gassner / Karin Thannhauser (GER) Mitsubishi Lancer Evo X R4 (MRC) +4:54,7 

    További magyar eredmények

    Súlyos büntetést kaptak a magyar versenyzők 

    0

    A horvát Opatija Rally harmadik körében súlyos büntetéseket kapott több magyar versenyző is, miután közúti ellenőrzésbe futottak. 

    Simon Wagner és Pia Sumer hat szakaszból hatot nyerve már vezeti a horvát Opatija Rallyt, mely a horvát bajnokság mellett a Mitropa Kupa futama is. Az osztrák-szlovén kettős előnye így két szakasszal a verseny vége előtt már 1:20,9 perc Osváth Péter és Papp Tamás előtt. 

    A szintén magyar skodás kettőst Matics Mihály és Németh “16V” Péter 13,9 másodperc különbséggel követi a Mitsubishivel. 

    A Mitropa Kupa értékelésének harmadik helyére a pedig a két magyar párost követve a német Stefan Gottig- Natalie Solbach-Schmidt kettős lépett, miután két magyar páros is komoly büntetést kapott az ötödik szakasz előtt. 

    Az ok pedig nem más, mint a gyorsasági szakasz felé menő Kovács Antal-Istovics Gergő, valamint ifj. Fekete László-Begala Tamás párosokat megállították a horvát rendőrök és a közúti ellenőrzés miatt Kovácsék 2, Feketéék pedig másfél perc büntetést kaptak. 

    A Hyundai-os páros így a 13. helyig csúszott vissza, míg a skodás kettős a hatodik helyet foglalja el. 

    Nem megerősített információk szerint a büntetést rendőri ellenőrzés miatt büntetést kapó versenyzők időit jóvá fogják írni a későbbiekben.

    A horvát értékelésben Kovácsék büntetése után a szlovén-horvát Mark Skulj-Aleksandra Kovacic vette át a vezetést Rally4-es forddal.

    A verseny így teljesítette azt a három szakaszt, melyet két pályán rendeztek meg, az utolsó két szakasz pedig egy új 14,36 km-es és 10,94 km-es szakaszon kerül lebonyolításra. 

    Opatija Rally állása két szakaszt követően 
    1 #1 Simon Wagner / Pia Sumer (AUT / SVN) Skoda Fabia Rally2 evo 41:25,0
    2 #8 Osváth Péter / Papp Tamás Skoda Fabia R5 (MRC) +1:20,9 
    3 #18 Matics Mihály / Németh “16V” Péter Mitsubishi Lancer Evo IX (MRC) +1:34,8 
    4 #5 Stefan Gottig / Natalie Solbach-Schmidt (GER) Skoda Fabia R5 (MRC) +2:28,6
    5 #29 Mark Skulj / Aleksandra Kovacic (SVN / CRO) Ford Fiesta Rally4 (CRO, MRC) +3:00,8
    6 #7 ifj. Fekete László / Begala Tamás Skoda Fabia R5 (MRC) +3:05,0 (1:30) 
    7 #3 Hubert Laskowski / Michal Kusnierz (LVA / POL) Ford Fiesta Rally3 (CRO) +3:23,6
    8 #21 William Prodan / Zoran Rastegorac (CRP) Renault Clio Rally4 (CRO) +3:26,3
    9 #4 Hermann Gassner / Karin Thannhauser (GER) Mitsubishi Lancer Evo X R4 (MRC) +3:38,4
    10 #22 Alfred Kramer jun / Jeanette Kvick (CRO / DEN) Peugeot 208 Rally4 (CRO) +3:56,2
    11 #20 Florian Auer / Elke Irlacher (GER) Mitsubishi Lancer Evo IX +4:03,1
    12 #9 Thomas Lorenz / Tim Rauber (GER) Skoda Fabia S2000 (MRC) +4:08,1
    13 #2 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 (CRO) +4:11,4 (2:00)

    További magyar eredmények

    Gyarmatiék kiestek, Wagner irányít 

    0

    Gyarmati Ariel és Kocsis György kiállni kényszerült a horvát Opatija Rallyn, így sorozatban másodszor nem tudnak pontot szerezni a Mitropa Kupában, a versenyt Simon Wagner vezeti négy magyar páros előtt. 

    Újabb két szakaszt teljesített az Opatija Rally mezőnye, mely után továbbra is hibátlan Simon Wagner és Pia Sumer, így az osztrák-szlovén kettős már 49,2 másodperc előnnyel rendelkezik. 

    A skodás párost Osváth Péter és Papp Tamás követi ugyancsak a cseh márkával a Mitropa Kupa élén állva, míg őt 16,4 másodperccel Matics Mihály és Németh “16V” Péter követi Mitsubishivel. 

    A harmadik helyért komoly a csata, hiszen Maticsékat ifj. Fekete László és Begala Tamás csupán 1,3 másodperc hátránnyal követi, míg az ötödik helyet Kovács Antal és Istovics Gergő foglalja el, akik egyúttal a horvát bajnoki értékelést is vezetik. 

    Sajnos Gyarmati Ariel és Kocsis György kiállni kényszerült a harmadik szakaszon az ötödik helyről műszaki hiba után, így a mitsubishis kettős a Lavanttal Rallyról való kizárást követően ismét nem tud pontot szerezni a Mitropa Kupában. 

    Opatija Rally állása két szakaszt követően 
    1 #1 Simon Wagner / Pia Sumer (AUT / SVN) Skoda Fabia Rally2 evo 27:42,4
    2 #8 Osváth Péter / Papp Tamás Skoda Fabia R5 (MRC) +49,2 
    3 #18 Matics Mihály / Németh “16V” Péter Mitsubishi Lancer Evo IX (MRC) +1:05,6 
    4 #7 ifj. Fekete László / Begala Tamás Skoda Fabia R5 (MRC) +1:06,9 
    5 #2 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 (CRO) +1:34,4 
    6 #5 Stefan Gottig / Natalie Solbach-Schmidt (GER) Skoda Fabia R5 (MRC) +1:40,5
    7 #29 Mark Skulj / Aleksandra Kovacic (SVN / CRO) Ford Fiesta Rally4 (CRO, MRC) +2:01,8
    8 #3 Hubert Laskowski / Michal Kusnierz (LVA / POL) Ford Fiesta Rally3 (CRO) +2:24,8
    9 #21 William Prodan / Zoran Rastegorac (CRP) Renault Clio Rally4 (CRO) +2:31,4
    10 #4 Hermann Gassner / Karin Thannhauser (GER) Mitsubishi Lancer Evo X R4 (MRC) +2:32,7

    További magyar eredmények

    Jó magyar kezdés az Opatija Rallyn 

    0

    Kiválóan kezdtek a magyar indulók a Horvát Rally bajnokság második és a Mitropa Kupa harmadik idei versenyén, az Opatija Rallyn, ahol a legjobb hatban öt magyar páros áll. 

    Ma rendezik a horvát Opatija Rallyt, ahol az első három kört két pályán bonyolítják le, majd a verseny két teljesen új szakaszon fog zárulni. 

    Ahogy az várható volt az osztrák Simon Wagner a 11,23 km-es és a 14,26 km-es szakaszon is a leggyorsabb volt a szlovén Pia Sumer navigálásával, így 24,5 másodperc előnyre tett szert az első körben. 

    A skodás párost azonban öt magyar kettős követi, Osváth Péter és Papp Tamás Skodájával vezeti a Mitropa Kupa értékelést, előnye azonban csupán 9 másodperc a Mitsubishis Matics Mihály-Németh “16V” Péter kettős előtt, ifj. Fekete László és Begala Tamás 4,5, Gyarmati Ariel és Kocsis György 11,7 másodperccel követi Maticsékat. 

    Kovács Antal és Istovics Gergő a hatodik helyet foglalják el abszolút értékelésben és vezetik a horvát bajnoki értékelést a Hyundaijal, mellyel először indulnak élesben az egri tesztelést követően. 

    A kaposvári páros magabiztosan vezet a horvát értékelésben, miután ebben a viszonylatban a szlovén Mark Skulj és horvát Aleksandra Kovacic 17,2 másodperd hátránnyal állnak a második helyen Ford Fiesta Rally4-gyel.

    Opatija Rally állása két szakaszt követően 
    1 #1 Simon Wagner / Pia Sumer (AUT / SVN) Skoda Fabia Rally2 evo 13:54,6
    2 #8 Osváth Péter / Papp Tamás Skoda Fabia R5 (MRC) +24,5
    3 #18 Matics Mihály / Németh “16V” Péter Mitsubishi Lancer Evo IX (MRC) +33,5
    4 #7 ifj. Fekete László / Begala Tamás Skoda Fabia R5 (MRC) +38,0
    5 #19 Gyarmati Ariel / Kocsis György Mitsubishi Lancer Evo IX (MRC) +40,7
    6 #2 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 (CRO) +43,0
    7 #5 Stefan Gottig / Natalie Solbach-Schmidt (GER) Skoda Fabia R5 (MRC) +54,8
    8 #29 Mark Skulj / Aleksandra Kovacic (SVN / CRO) Ford Fiesta Rally4 (CRO, MRC) +1:00,2
    9 #4 Hermann Gassner / Karin Thannhauser (GER) Mitsubishi Lancer Evo X R4 (MRC) +1:17,7
    10 #3 Hubert Laskowski / Michal Kusnierz (LVA / POL) Ford Fiesta Rally3 (CRO) +1:18,9

    A további magyar induló eredményei

    Fotó: Osváth Racing

    A legendás aszfaltos verseny visszatérne

    0

    A legendás aszfaltos Német Rally szervezői reménykednek, hogy 2023-ban ismét a Rally Világbajnokság naptárába tudnak kerülni. 

    A Német Rallyt utoljára 2019-ben rendezték meg, majd 2020-ban a világjárvány miatt törölték és tavaly, valamint idén sem került a Rally Világbajnoki naptárba. 

    A hosszú szünet miatt már az is kétségessé vált, hogy a Német Autósport Szövetség (ADAC) szeretne-e még vb futamot rendezni. 

    A Motorsport Aktuell szerint azonban az ADAC két tervet is kidolgozott, hogy Németországban ismét WRC futam lehessen. 

    “Az egyik lehetőség szerint a vb futam Bajorország Csehországgal és Ausztriával határos részén kerülne megrendezésre – mondta a német újságnak Hans-Gerd Ennser, az ADAC sportvezetője. – Ebben az esetben összefoghatnánk a csehekkel és osztrákokkal is. A másik lehetőség szerint a Moselle régióban lehetne a verseny, és akkor a Nürnburgringen lehetne a versenyközpont. Aztán kiderülne, hogy a Baumholder terület is csatlakozik-e.” 

    A Német Rallyt korábban hagyományosan a Moselle és Saarland régióban volt megrendezve, a Baumholder területen található katonai területtel kiegészülve. 

    Januárban Jan Stovicek, a Cseh Autósport Szövetség elnöke is arról beszélt, hogy tárgyalás folyik Németországgal és Ausztriával egy közösen megrendezendő versenyről, mely 2024-ben csatlakozhatna a Rally Világbajnokság naptárához. 

    A német szövetség még ebben a hónapban döntene a WRC futam megrendezése ügyében, mellyel a WRC Promóterét keresnék meg. 

    Solans még dolgozik a bajnoki részvételen

    0

    Nil Solans megnyerte a Fafe Rallyt, és az Azori-szigetek Rally kihagyása után a Kanári-szigeteken állna rajthoz, azonban a folytatás továbbra sem biztos. 

    Nil Solans nyerte a Rally Európa-bajnokság szezonnyitó versenyét, a Fafe Rallyt, és a spanyol versenyző bízott benne, hogy ez az eredmény segít számára, hogy megtalálja a megfelelő anyagi forrást, mellyel tudja folytatni a bajnokságot. 

    A spanyol volkswagenes versenyző kihagyni kényszerült az Azori-szigetek Rallyt, azonban a Kanári-szigetek Rallyra már nevezett. 

    Solans azonban elárulta, indulása továbbra sem biztos a többi versenyen. 

    “Nem volt könnyű már a jelenleg rendelkezésünkre álló anyagi hátteret sem összetenni, és továbbra sem teljesen biztos a jövőbeni indulás – mondta a spanyol versenyző az ERC hivatalos oldalának. – A csapat, a katalán szövetség, a FlashLED sokat segített nekem, hogy nevezni tudjunk a Kanári-szigetekre. Nem volt jó érzés úgy otthon nézni az Azori-szigetek Rallyt, hogy tudtam, mi vezetjük a bajnokságot. Jelenleg versenyről versenyre próbáljuk megtalálni az anyagi forrásokat. Tárgyalunk egy szponzorral, aki egész évre támogatna, de még nem dőlt el véglegesen.” 

    Solans a második verseny kihagyásával a bajnokság harmadik helyére csúszott, azonban a Kanári-szigetek Rally első napján a második helyről indulna, mert a bajnoki éllovas Armindo Araújo nem indul. 

    A Kanári-szigeteken sok riválisra számít Solans, akikkel a győzelemért kell megharcolnia, és kiemelte az időjárás fontosságát is. 

    “Nagyon örülök, hogy újra versenyezhetek, és ismét aszfalton, ezért minden megteszünk ismét a jó eredmény érdekében. Nagyon fontos lesz a Kanári-szigeteken az időjárás szerepe, mert a hegyek között eshet, miközben a tengerszinten süt a nap. Nagyon fontos lesz a jó gumiválasztás. Nehéz megjósolni, hogy ki harcolhat a győzelemért, mert sok az aszfalton nagyon gyors versenyző.” 

    Érdi és Wirtmann is dobogón a historic Eb-n

    0

    Két magyar dobogós helyezés is született a Historic Rally Európa-bajnokság második futamán, a Vltava Rallyn. Ifj. Érdi Tibor és Csökő Zoltán az abszolút első helyen kezdhették a szombati napot, ám egy kicsúszás után a harmadik helyre estek vissza, az E csoportban pedig a második helyen végeztek. Wirtmann Ferenc és Kerekes József két igen kemény ellenfél mögött szerezték meg a D csoport harmadik helyét. 

    Még ifj. Érdi Tibor sem tudta megmondani, mikor indulhatott utoljára rallyversenyen elsőnek, de ez a Vltava Rally szombati napján mégis megtörtént, miután a pénteki hat gyorsasági szakasz után vezette a versenyt a Ford Sierra RS Cosworth 4×4-gyel.

    Szombaton az első gyorsaságin a finn Ville Silvasti Lancia 037-essel 2,7 másodperccel csökkentette hátrányát Érdivel szemben ám a második szakaszon a magyar versenyző visszavágott és a gyorsaságit megnyerve 17 másodpercre növelte előnyét, ami a legtöbb volt a verseny alatt.

    A szombati harmadik szakaszon azonban az ewrc.com információi szerint ifj. Érdi egy kicsúszással veszített egy percet, amivel az abszolút értékelés harmadik, az E csoportban pedig a második helyre esett vissza.

    Ezt a pozícióját a verseny végéig megtartotta. A versenyt Zippo nyerte Audi quattróval, Silvasti Lancia 037-ese előtt.

    Az ifj. Érdi–Csökő páros az E4-es kategóriát megnyerte, E csoportban a második, abszolútban pedig a harmadik helyen végezett. A bajnokság szempontjából az E csoport második helye a legfontosabb – ezért járnak a pontok –, illetve az, hogy a tempó alapján győzelmi esélyesek voltak és már pályafutásuk első Historic Rally Európa-bajnoki futamán bejelentkeztek az Eb-címért.

    A D csoportban szárnyaló Karl Wagner szombaton a második gyorsaságin veszített közel nyolc percet a Porschéval, így Zippo könnyedén nyert az Audi quattróval.

    Wirtmann Ferenc és Kerekes József mögöttük végzett a D csoport harmadik helyén, a D3-as kategóriát azonban megnyerték a Ford Escort Mk II-essel.

    Így mind a két magyar páros dobogós helyezéssel zárta a cseh futamot.

    A Historic Rally Európa-bajnokság harmadik versenyét, a Chablais Rallyt Svájcban rendezik június 2-4-e között. Az előzetes információk szerint Érdiék itt is indulnak, Wirtmannt azonban csak a Mecsek Rallyn láthatjuk legközelebb a historic Eb-n.

    A Vltava Rally Rally eredményei itt találhatók.