A Horvát Rally nagyon nehéz körülményei között a Toyota Gazoo Racing két versenyzőjének, Takamoto Katsutának és Elfyn Evansnek az esetében is láthattuk az élő közvetítésben, hogy kikapcsolták a hibrid rendszert, mely plusz erőt biztosít az autó számára. Az okot Tom Fowler, a Toyota műszaki igazgatója magyarázta el.
Horvátországban az utóbbi évek egyik legnehezebb versenyét teljesítették a versenyzők a változatos időjárás és rendkívül csúszós pályák miatt.
A verseny 11. szakaszán, a ködben és ömlő esőben Takamoto Katsuta és Elfyn Evans esetében is láthattuk, hogy kikapcsolják a hibrid rendszert, mely plusz erőt biztosít.
Arról, hogy ez miért is történt Tom Fowler beszélt a Dirtfishnek.
“A hibrid rendszernek három szintje létezik a szabályzat alapján – mondta a Toyota Gazoo Racing műszaki igazgatója. – Van egy nagy, egy közepes és egy kis teljesítményű fokozata is, és van, amikor a tapadási körülmények miatt elég a versenyzők számára a belső égésű motor adta erő is. A belsőégésű motor esetében is lehet változtatni az erő szintjét. A hibrid rendszer kikapcsolására a kerekek kipörgése, a tapadási szint és az autó viselkedése is okot adhat. Katsuta esetében vélhetően azért történt a kikapcsolás, mert a versenyző úgy gondolta, hogy nélküle is an elég ereje autónak és nem kell plusz egy dologra figyelnie.”
Takamoto Katsuta és Elfyn Evans sem volt csatában a kikapcsolás pillanatában, azonban Fowler szerint később a csatában lévők között is előfordulhat, hogy kikapcsolják a hibrid rendszert,
“Amennyiben borzalmasak a körülmények, úgy az élharcban érdekelt versenyzőknél is előfordulhat a rendszer kikapcsolása. Azonban nagyon ritka, amikor a versenyzők kevesebb erőt szeretnének, ezért inkább fel és nem ki kapcsolva fogjuk látni a rendszert.”
Hivatalossá vált az Országos Rally2 és Rally3 Rallybajnokság állása, amelyet az MNASZ, illetve a Rally Szakági Bizottság oldalán is közzétettek. E szerint a Rally2 abszolút értékelést Spindler Jenő és Csizmadia Csaba vezeti, míg a Rally3-ban Zákányi János és Vidécz Zsolt vezeti.
Hivatalosan is elkészült a Rally2-es bajnokság Eger Rallyt követő állása, mely alapján az abszolút értékelést Spindler Jenő és Csizmadia Csaba 4 pont előnnyel vezeti a bajnoki címvédő ifj. Fogarasi Attila-Toloczkó Péter kettős, valamint 9 ponttal Fekete Gyula és Oláh Róbert/Szegedi Máté előtt.
A P14/BMW kategóriában két versenyző szerzett eddig pontot, így Kovács Gergő és Csák Alex 4 ponttal előzi meg Ollé Tamást és Schmidt Tamást.
A P13 kategóriában Bukulya István és Tatara Ákos vezet kilenc eddigi pontszerző között, a második helyen Hinger Dávid és Gyabronka Miklós 3, a harmadikon Kókai Gábor és Szabó Csaba 4 pont hátránnyal áll.
A P12 kategóriában Zsebe Gábor és Mohácsi László 14 pont előnnyel rendelkezik Baksai László és Erdei Zoltán előtt, míg a harmadik helyen Géringer Zoltán és Tímár Tamás 21 pont hátránnyal áll.
A Lada Kupában Baksai László és Erdei Zoltán áll az élen, mögötte Jobbágy Péter és Búzás Róbert 6, Fábián Donát és Bencsik István/Paukovics Lilla pedig 8 pontos hátrányban következik.
A Rally3-ban is hivatalossá vált a sorrend. Az abszolút értékelést Zákányi János és Vidécz Zsolt 10,4 pont előnnyel vezeti a Takács István-Takács István kettős előtt, míg a harmadik helyen Geng Bence és Geng Ferenc 12 pontos hátránnyal állnak.
A 6/RC4 kategória élén Geng Bencéék állnak, a P11-et ifj. Pothánszky Lásztló és Pothánszky László, a P12-öt Zákányi Jánosék, a P13-at Takács Istvánék vezetik.
Klara Andersson és Niclas Grönnholm lesz ebben a szezonban a WRX új csapata, a Construction Equipment Dealer Team két versenyzője.
A FIA Rallycross Világbajnokság történetében először, férfi-női duóval indul egy csapat. A svédek a csapatvezető személyét is bejelentették, Jussi Pinomäki lett a csapatmenedzser.
„A CE Dealer Team és partnerei a nemek közötti egyenlőségre törekednek, és programunk kulcsfontosságú szerepet játszik ebben, tehetséges versenyzőink, Klara és Niclas révén” – mondta Jussi Pinomäki, a CE Dealer Team csapatmenedzsere. „A duó jól kiegészíti egymást nyers tehetség és tapasztalat tekintetében. Bízunk benne, hogy olyan erős összeállításunk van, amely lehetővé teszi hosszú távú célunkat, hogy az FIA rallycross világbajnoki címéért harcoljunk.”
A 25 éves Niclas Grönholm, a kétszeres rali-világbajnok Marcus Grönhom fia, tapasztalt rallycross versenyző. A finn 2015-ben debütált a World RX-ben, tavaly pedig Szabó Krisztián csapattársaként a harmadik helyen végzett – három győzelmet aratva.
„Megtiszteltetés számomra, és rendkívül inspirált, hogy megkaptam ezt a lehetőséget a CE Dealer Team-nél, és úgy gondolom, hogy jó feltételekkel küzdhetünk a mezőny élén” – mondta Niclas Grönholm.
„Nagyon keményen kell dolgoznunk minden fordulóban, és bár a csapat újnak számít, sok tapasztalatunk van, és úgy gondolom, hogy idén meglepetéseket is szerezhetünk. Örülök annak is, hogy Klarával együtt versenyezhetek”
Klara Andersson – aki a Svéd Junior Motorsport Nemzeti Csapat tagja – 2018-ban debütált rallycrossban, megszerezte a svéd Rallycross 2150 címet, valamint tavaly debütált az FIA RX2e bajnokságban. A 22 éves versenyző lesz az egyetlen női pilóta 2022-ben a FIA világbajnokság élvonalában.
„Nagyon büszke vagyok arra, hogy én lehetek az első női teljes szezonos World RX pilóta; messze ez a leginspirálóbb dolog, amit életemben tettem. Sokat kell még tanulnom, de a hosszú távú célom az, hogy én legyek az első női rallycross világbajnok” – mondta Klara Andersson.
„Feltétel nélkül szeretem a rallycrosst, annyira intenzív és kiszámíthatatlan, és alig várom, hogy az autónk volánja mögé ülhessek a szezon előtti teszten” – tette hozzá Andersson.
„Bár van rallycross tapasztalatom, a World RX és a fantasztikus, 680 lóerős elektromos szörnyetegek, amelyekkel versenyezni fogunk, újdonság lesz számomra. Egyikünk sem várja el, hogy bármit is ingyen kapjon, rengeteg kemény munka vár ránk, hogy a csúcsra jussunk.”
A 2022-es WRX szezon Höljesben kezdődik július 2-3-án.
2022. május 21-22-én újra rallycross Európa-bajnoki futamot láthatunk Nyirádon – azon a versenypályán, amelyről az elmúlt 35 évben versenyzők és nézők egyaránt úgy nyilatkoztak, hogy a világ legjobb rallycross pályái közt a helye.
A történet a nyolcvanas évek végén kezdődött. A Tapolcai Bauxit SE ralikrossz-szakosztálya a Bakonyi Bauxitbánya Vállalat támogatásával építette meg a nyirádi versenypályát a rekultivációra váró kavicsbánya területén. Az egyik ötletadó a későbbi tulajdonos, Legeza Miklós volt, aki rengeteget tett azért, hogy Nyirád bekerüljön a hazai autósport vérkeringésébe.
„Még a kilencvenes években is folyamatosan épült a pálya. Persze nem úgy, ahogy manapság. Akkoriban sok versenyző kijött hétközben, vagy azokon a hétvégéken, amikor nem volt verseny. Hoztak egy földmunkagépet, és fejlesztették a nyomvonalat, alakították a környezetet” – idézi fel a kezdeteket Tápai István, a Nyirád Racing Center biztonsági főnöke, aki a kilencvenes évek eleje óta részese a versenypálya történetének.
Nyirád egyik titka, hogy a természetes szintkülönbségek miatt nem csak jól belátható a nézők számára, hanem a versenyzőknek is élmény itt a versenyzés. Klasszikus win-win szituáció. Tudta ezt az akkori magyar autósport elit is, így már a kilencvenes évek elején sem csak a rallycross és autócross versenyzők számára volt biztos pont a nyirádi futam, hanem a rali nagyjai is rendszeresen megfordultak itt. Ranga László és ifj. Tóth János is szívesen versenyzett a pályán, sőt, 1993-ban Janika elvitte egy körre az akkoriban a világsztár labdarúgók közé tartozó Détári Lajost is.
foto: Nyirád Racing Center
Jelenleg is két nyomvonal található Nyirádon. Májusban természetesen az 1220 méter hosszú kör lesz a főszereplő, amely 1290 méteresre nő, amikor a versenyzők a futamok során egy alkalommal kötelezően választandó Joker kör felé kanyarodnak. A talaj 48 százaléka murva, 52 százaléka aszfalt, ami ma már ritkaságnak számít, hiszen még a szintén ikonikus svédországi Höljes, vagy a norvégiai Hell pályáin is nagyobb az aszfalt aránya, az újabb rallycross helyszíneken pedig egyre kevesebb a murva. Ráadásul Nyirádon nem is akármilyen murva található, a bauxit által vörösre színezett talaj az egyik oka a Vörös Katlan elnevezésnek.
16 évvel ezelőtt azonban nem csak országos bajnoki futamoknak adott otthont Nyirád, hanem a Rallycross Eb is megérkezett. Ekkor már Jőrös István volt a versenypálya tulajdonosa.
„Legeza Miklóshoz hasonlóan Jőrös István is versenyzett, hobbija volt az autósport és emiatt hatalmas lelkesedéssel dolgozott. Rengeteg pénzt fektetett a pályába, és 2006-ban már Eb futamot rendeztünk. Természetesen nagy ugrás volt ez, de azt kell mondanom, hogy a sportszakmai rész nem okozott gondot, hiszen komoly rutinunk volt már a versenyrendezésben. A nagy feladat az volt, hogy a pályát alkalmassá tegyük az Eb szintjére. Most is ezen dolgozunk, az aszfaltréteget újítottuk fel, és a murvás részekkel is foglalkozunk” – árulja el Tápai István.
foto: Nyirád Racing Center
A pálya további történetében közös pont, hogy mindig az autóversenyzés iránt elkötelezett versenyzők váltották egymást tulajdonosként; Révész Bálint és Mózer Attila után Kárai Tamás vásárolta meg a létesítményt. A négyszeres magyar bajnok, állandó Eb és vb résztvevő Kárai Tamás hatalmas lendülettel fogott a fejlesztésbe, aminek köszönhetően a Nyirád Racing Center újra rallycross Európa-bajnoki futamot rendezhet. Ráadásul nem is akármilyen eseménnyel tér vissza a nemzetközi elit Magyarországra, 2022-ben a szezonnyitó forduló helyszíne lesz Nyirád!
Kárai Tamás a kétezres évek közepén versenyzett először Nyirádon, akkor még autocrossban, de ahogy oly sok pilóta, ő is azonnal a szívébe zárta a pályát.
“Egészen különleges a hangulata, ami egyrészt a szintkülönbségeknek köszönhető, másrészt a tempó váltakozásának. Vannak gyors és lassú részek, és remek a ritmusa. Az elmúlt években bejártuk a kontinens jelentősebb versenypályáit, így joggal állíthatom; ott a helye a legjobbak között” – mondta Kárai Tamás, majd azt is elárulta, milyen indíttatásból vállalt tulajdonosi szerepet. “Olyan sokat kaptam a rallycrosstól, hogy úgy éreztem, ebben a formában vissza tudok adni valamit. A szurkolók is megérdemlik, hogy újra a régi fényében tündököljön a nyirádi pálya. Hatalmas lendülettel kezdtünk bele a munkába, mára megújult az aszfalt, kicseréljük a szalagkorlátokat, megújul a lelátó, gyakorlatilag minden részlethez hozzányúltunk vagy hozzányúlunk a jövőben. Nagyon boldog vagyok, hogy az eddigi munkánknak is volt eredménye a sikeres országos bajnoki futamok megrendezésével, de az igazán nagy öröm az, hogy májusban hazai szurkolók előtt versenyezhetünk az Európa-bajnokságon.”
A május 21-22-én rendezett Eb futam olyan esemény lesz, ami a korábbi nyirádi rallycross Eb versenyekhez hasonló élményt kínál majd. Aki ott volt azokon a futamokon, azóta is örök élményként tekint rá, aki kihagyta, azóta is sajnálja, hogy lemaradt róla. Most itt a lehetőség, hogy egy újabb történelmi versenyt lássanak a szurkolók, amit vétek lenne kihagyni. Ebben az évben az Euro RX1 600 lóerős Supercarjai és az Euro RX3 Super-1600-as versenyautói kezdik Nyirádon a szezont. Ha pedig valaki a májusi időjárás miatt hezitálna a jegyvásárlással, annak is van egy jó hírünk: a Nyirád Racing Centerben bármilyen időjárási körülmények között remek versenyek zajlanak.
„Régebben nekünk a Balaton közelsége jelenítette a konkurenciát, hiszen a nagy melegben voltak, akik a strandot választották. Májusban még nem lesz igazi strandidő, és ha száraz pályán versenyeznek az Eb résztvevői, akkor a vörös por teremt egyedi atmoszférát. Amennyiben gyenge eső esik, az kifejezetten jó, mert olyan, mintha locsolnánk a murvát. A vízelvezetésnek köszönhetően a nagyobb eső sem okoz gondot, megvárjuk míg elfolyik a csapadék nagy része, és máris mehet tovább a verseny” – mondta Tápai István.
Aki ott volt az idei autocross futamon, az tudja, hogy ez pontosan így van. Április elején nagyon látványos esős versenyen csaptak össze az autocross pilóták.
A Vörös Katlan több mint 30 éve folyamatosan bizonyító adottságai nem csak a nézőknek kínálnak majd remek szórakozást és felejthetetlen élményeket, hanem a versenyzők sem akarják kihagyni. Hatalmas volt az érdeklődés, az állandó Eb résztvevők mellett sok magyar és számos külföldi élversenyző bízott abban, hogy belefér a korlátozott versenyzői létszámba, elfogadják a nevezését, és ott lehet a nyirádi Eb futamok újra kezdődő történetében.
A Rallycross Európa-bajnokság Euro RX1 kategóriájának versenynaptára
2022. május 21-22. – Nyirád, Magyarország
2022. július 2-3. – Höljes, Svédország
2022. augusztus 13-14. – Hell, Norvégia
2022. szeptember 3-4. – Riga, Lettország
2022. szeptember 17-18. – Montalegre, Portugália
2022. október 8-9. – Spa-Franchorchamps, Belgium
A Rallycross Európa-bajnokság Euro RX3 kategóriájának versenynaptára
2022. május 21-22. – Nyirád, Magyarország
2022. július 2-3. – Höljes, Svédország
2022. július 30-31. – Nürburgring, Németország
2022. augusztus 13-14. – Hell, Norvégia
2022. szeptember 17-18. – Montalegre, Portugália
A Horvát Rallyn az utolsó szakasz előtt Ott Tanak vezetett, majd a Power Stage szakaszon a maga oldalára fordította a versenyt Kalle Rovanpera. A WRC egy olyan videót tett most közzé, melyen az észt és finn versenyzőt lehet összehasonlítani a Power Stage-n.
Kalle Rovanpera nagyszerű teljesítményt nyújtott a Horvát Rally első napján, aminek a végén 1:23,3 perc előnnyel vezetett Ott Tanak előtt.
A második napon azonban a finn versenyző defektjének köszönhetően 19,9 másodpercre csökkent az előnye.
Az utolsó nap első két szakasza után 28,4 másodpercre növelte előnyét Kalle Rovanpera, majd a harmadik szakaszon leszakadt az ég és Ott Tanak a jobban működő gumiknak köszönhetően 1,4 másodperccel átvettea vezetést a versenyen.
A Power Stage-en aztán minden beleadott a vb éllovas és 2019 világbajnoka, melyből végül a finn toyotás jött ki 5,7 másodperc előnnyel, így végül a versenyt is megnyerve.
A WRC honlapján az utolsó szakasz küzdelmét lehet megnézni osztott képernyőn.
Jari-Matti Latvala és Juho Hanninen hétvégén Spanyolországban mutatta meg tudását a Toyota Celicával, a nézők nagy örömére.
Jari-Matti Latvala Juho Hanninen navigálásával rajthoz állt a spanyol Hoznayo Rally Festival rendezvényen, melyen versenyen kívül, csak a látványra koncentrálva indult az 1991-es Toyota Celicával.
A Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke és navigátora pedig amint az az alábbi videóból is kiderül, ki is szolgálta a nézőket.
Az autót két Rally Világbajnoki versenyen is indult Pekka Lillbacka irányításával, 1991-ben Olli Raikkönen navigálásával, míg 1993-ban Jorma Körkkö navigálásával, azonban mindkét versenyen kiállni kényszerült a finn páros.
Az autóval 2017 óta versenyez JML, valamint édesapja, aki 2018-ban és 2019-ben is ezzel az autóval indult a Mecsek Rallyn.
Különleges megtiszteltetésben volt része Csomós Mixinek, akit a Hankook versenygumit fejlesztő részlege kért fel tesztpilótának. Az Európa-bajnokságra és nemzeti bajnokságokra szánt versenyabroncsok fejlesztési tesztjét Magyarországon, Cereden végezték, amelyen részt vett a Hankook Európai Motorsport főmérnöke, Dél-Koreából érkezett a Hankook Versenyabroncsok Strukturális Fejlesztéséért felelős mérnöke, valamint itt volt Mixiék ír versenygumi mérnöke és az RTH Versenyabroncs Kft. mérnöke is.
A ceredi gyorsasági szakaszon kijelölt 4,1 kilométeres pályán összesen 172,2 kilométert autózott az Országos Rallybajnokság tavalyi második helyezett versenyzője a jól megszokott Skoda Fabia R5-tel, amelyen mind a három keménységű Hankook abroncsot tesztelhette.
Fotó: Csomós Mixi
„Hatalmas dolog egy ilyen programban részt venni – mondta Csomós Mixi. – Amikor megtudtam, hogy egy ilyen lehetőségünk nyílik, örömmel mondtam igent, de csak később, amikor valaki megkérdezte tőlem, hogy akkor te most gyári tesztpilóta lettél, esett le, hogy valójában mekkora dologról van szó.
Előző nap a RabócsiRingen beállítottuk az autót, ahhoz képest csak minimális változtatást kértek. A 4,1 km-es szakaszon kellett oda-vissza mennünk. A második–harmadik körtől, azt gondolom, hogy konstans eredményt tudtunk hozni.
Fotó: Csomós Mixi
Rövidebb és hosszabb etapokat is kellett teljesítenünk, mindent pontosan mértek, fotocellával, logolással, hőmérsékletet, nyomást stb. Aztán az én véleményemet is kikérték, nagyon profin volt megszervezve.
A legérdekesebb az volt, hogy érzésre sokkal nagyobb a különbség a gumik között, mint amit mértek.
Nagyon elégedettek voltak a közös munkával, és már most jelezték, hogy idén szeretnének velünk még egyszer tesztelni.
Fotó: Csomós Mixi
Eddig is úgy gondoltam, hogy nagyon jó választás volt a Hankook versenygumi, de most már biztos vagyok benne, hogy érdemes lesz az elkövetkezendő években ezzel az abronccsal versenyezni, meglesz az eredménye.“
Pályafutása egyik legnehezebb versenyével kellett megküzdenie Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, a Historic Rally Európa-bajnokság második futamán, a Vltava Rallyn. A rendezők új szakaszokat jelöltek ki, amivel meggyűlt a mezőny baja. Sokan estek árokba, és szinte nem volt olyan páros, aki ne tévedt volna el a gyorsasági szakaszon. Wirtmann saját bevallása szerint, kétszer fordult rossz irányba, egyszer pedig olyan történt vele, amihez foghatóra még a legvérmesebb rallyszurkolók sem nagyon emlékeznek: Kicsúszott!
Kizárólag azért állt rajthoz a Vltava Rallyn Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Ford Escort Mk II-essel, hogy egy jó versenyen, egy igen jót autózzanak. Ebben nem volt hiány, sőt, eredményben sem, hiszen az Eb abszolút értékelésében 11. lettek, D csoportban a harmadik helyet szerezték meg, D3-ban pedig egyedüli (Eb) indulóként nyertek, ám a kalandokban is bővelkedett a verseny.
Fotó: Josef Petru // Wirtmann Ferenc
„Hibátlan verseny volt, nagyon jó pályákkal, kiváló rendezéssel, csodálatos szervizparkkal, nagyon jól éreztük magunkat – mondta Wirtmann. – Már többször indultunk a Vltava Rallyn, úgyhogy azt gondoltuk, nem okoz nagy meglepetést, de a körgyorsaságit leszámítva, minden pálya új volt.
Háromszor lehetett letréningezni őket, ami nekünk kevés volt. Nagyon szűk, szinte egy sávos utakon mentünk, tele bukkanóval. Szalmabála, bukkanó, lassító, sáros, pluszos, veszélyes. Annyi információ volt az itinerünkben, hogy egyszerűen nem tudtam feldolgozni. Még kétszer kellett volna menni a pályákon, hogy mindent letisztázzunk.
Fotó: Josef Petru // Wirtmann Ferenc
Nagyrészt így is sikerült megoldanunk a versenyt, de kétszer is előfordult, hogy rossz helyre kanyarodtam, egyszer pedig túl is csúsztunk. Két kanyarral korábban Wagner állt az út szélén a Porschéval. Csak egy pillanatra néztem ki rájuk, egy pillanatra nem koncentráltam és két kanyarral később mi is kicsúsztunk. Egy bal 2 és egy majdnem bal 2 volt az elágazásban. Én a majdnem bal 2-re vettem féktávot, így a bal 2-be már nem fértünk volna be, ezért túlcsúsztunk, de itt kivételesen volt hely, visszatolattunk és kb. húsz másodpercet veszítettünk.
Volt pár apró műszaki hibánk, valószínűleg még a boldogkői sérülésből adódóan félrehúzott a kormány, de ezzel összességében talán egy percet veszítettünk, a kalandjainkkal meg még kettőt. Maximum egy hellyel lettünk volna előrébb.
Fotó: Josef Petru // Wirtmann Ferenc
A D csoport eleje nagyon erős. Zippo B-s Audiját nem tudjuk megfogni, de Wagner is nagyon együtt van a Porschéjával, és az is egy bitangerős autó. A csoport harmadik hely a legtöbb, amit ebben a mezőnyben ki tudtunk hozni magunkból.
Sajnos D3-ban nem volt ellenfelünk, csak az Eb-mezőnyön kívül, Escort sem nagyon indul már az Eb-n, de mi kitartunk mellette, nem cseréljük le. Jotival mind a ketten szeretünk nyerni, ezért megyünk a versenyekre, de ha ilyen jó versenyen indulhatunk és egy komoly mezőnyben leszünk harmadikok, mi annak is nagyon örülünk.
A szervizparkban egymás mellett voltunk Érdiékkel, akik amint megtudták, hogy nincs szakácsunk, azonnal befogadták az egész csapatunkat, úgyhogy mégsem kellett diétáznunk.
Fotó: Josef Petru // Wirtmann Ferenc
(Ifj. Érdi) Tibike az utolsó gyorsasági végén szinte a nyakunkba ugrott, annyira örült, hogy mind a ketten befejeztük a versenyt. Jó volt velük egy mezőnyben indulni.
Azt látom, hogy a historic Eb-n generáció váltás van, akár az autók, akár a versenyzők körében. Korábban az Escorttal még oda lehetett érni az élmezőnybe, ez ma már az E csoportos autók ellen lehetetlen. Ráadásul nagyon sok tőlünk fiatalabb, tapasztalt versenyző érkezik a bajnokságba.
Az Escorttal már nem nagyon lehet labdába rúgni, de azért a Mecsek Rallyn csak meg kéne mutatni, mit tud az öreg verda.“
Mindenki szeret driftelni, mert driftelni jó, de az egyik gyári rallyversenyző ennél messzebbre merészkedett és benevezett egy profi driftversenyre.
Kalle Rovanpera 2019-ben, a Szilveszter Rallyn már megmutatta a magyar szurkolóknak is, hogy igen látványosan tud közlekedni, erre pedig komoly szüksége is volt a hétvégén, amikor egy nemzetközi ír drift versenyen állt rajthoz egy Toyota Suprával.
A világbajnoki éllovas korábban már versenyzett finn drift versenyeken, de most először indult egy nemzetközi mezőnyben, a Drift Masters ír fordulója alkalmával.
A verseny selejtezőjében 93.00-as pontot szerezve a hetedik helyen jutott szombaton a másnapi legjobb 32 közé, ahonnan ugyancsak tovább tudott jutni a legjobb 16 közé.
Ekkor azonban a tereprallyból jól ismert Jakub Przygonskival kellett összemérnie Rovanperának a tudását és két csatából sem tudták a bírók megállapítani a győztest, így három összecsapásra volt szükség a lengyel és finn versenyző között, melyből végül a háromszoros lengyel drift bajnok került ki győztesen.
Rovanpera később elárulta, nem sikerült megtalálnia a jó tapadást.
“Valamiért az első csatában megszűnt a tapadásom – írta a finn pilóta a Twitteren. – Csökkentettük ezt követően a guminyomást, de még rosszabb lett. Bosszantó, de nagyon élveztem a hétvégét, legközelebb pedig még jobb formában leszek.”
A Toyota Gazoo Racing 21 éves versenyzője legközelebb júliusban indul a Drift Masters svéd futamán.
A toyotás Takamoto Katsuta kissé visszafogottan versenyzett a Horvát Rallyn, a Portugál Rallyn azonban ismét a gyorsaságra fog koncentrálni.
A 29 éves Takamoto Katsuta már nagyon várja, hogy a Toyota Rally1-es autóját murván is kipróbálhassa.
“Régóta a Portugál Rallyt várom, mert még nem vezettem sokat murván a hibrid autót, de úgy érzem, hogy jól fog működni ezen a felületen is – mondta a Toyota Gazoo Racing japán versenyzője a WRC hivatalos oldalának. – Magabiztosnak érzem magam murván, és a versenyt is szeretem. Bízom benne, hogy száraz marad az idő a versenyen.”
Takamoto Katsuta a Montén még csak nyolcadik, Horvátországban pedig hatodik lett, miközben a havas, laza talajú Svéd Rallyn a negyedik helyen ért célba.
A japán versenyző elárulta, direkt vezetett visszafogottan a horvát szakaszokon.
“Sokat tanultam, és türelmesen vezettem Horvátországban, mert a célba érés volt a fő célom. Nem volt könnyű a nehéz körülmények között vezetni az autót, ezért bízom abban, hogy Portugáliában kevésbé lesznek változóak a körülmények. A nehéz körülmények között többet lehet tanulni, de szeretnék jó tapadás mellett gyorsnak lenni.”
A Portugál Rallyt két hét múlva rendezik a Rally Világbajnokság negyedik futamaként, Takamoto Katsuta pedig három verseny után a világbajnokság hatodik helyén áll, így jobb pozícióban kezdheti a szezon első murvás versenyét.