A nyolcszoros rally világbajnok, Sébastien Ogier a januári Monte-Carlo Rally után tér vissza a Rally Világbajnokság mezőnyébe a Portugál Rallyn, a francia versenyzőnek ez idő alatt pedig pihenni és feltöltődni is volt ideje.
Sébastien Ogier idén részprogramot teljesít a Rally Világbajnokságon, ami mellett a WEC sorozatban áll rajthoz a Toyota Gazoo Racing csapatával, azonban így is pihenten és feltöltődve tud visszatérni a WRC mezőnyébe, ahol utoljára a Monte-Carlo Rallyn elért második helyezés alkalmával állt rajthoz.
“Izgatottan várom a Portugál Rallyt – mondta Sébastien Ogier. – Nagyon élveztem a kis szabadságom, és úgy érzem, frissen térhetek vissza a Rally Világbajnokság mezőnyébe. Nagyon örülök, hogy az utóbbi versenyeken nyerni tudott a csapat. Portugáliában azonban nemcsak élvezni szeretném a versenyzést, hanem szeretném segíteni a csapatot világbajnoki címhez vezető úton. Portugália igen különleges számomra, nagyon jó a kapcsolatom az országgal és a szurkolókkal, és számos sikert értem már el ezen a versenyen. A mostani verseny azonban különleges lesz, hiszen nem az élmezőnyben kell rajthoz állnom az első napon, ami remélhetőleg előny lesz számomra, ha nem fog az eső esni. A legnagyobb kihívás a jó tempó megtalálása lesz mindössze egy murvás tesztnap után. Ugyanakkor az új autókkal mindenki az első murvás versenyére készül.”
A 38 éves francia versenyző korábban 12 alkalommal indult a Portugál Rallyn, és 2010-ben, 2011-ben a Citroen versenyzőjeként, 2013-ban, 2014-ben a Volkswagennel, 2017-ben pedig az M-Sporttal aratott győzelmével a verseny történetének legeredményesebb versenyzője Markku Alénnal holtversenyben.
A Portugál Rallyn, ahol a WRC 50. születésnapját is ünneplik, Sébastien Ogier ismét összemérheti gyorsaságát legfőbb riválisával, a kilencszeres rally világbajnok Sébastien Loebbel, amiben a nyolcszoros rally világbajnok segítségére lesz első napi nyolcadik rajthelye.
Kalle Rovanpera elképesztő formát mutatott a Rally Világbajnokság legutóbbi két versenyén, aminek következtében új nehézséggel kell megküzdenie a Portugál Rallyn.
Kalle Rovanpera a Rally Világbajnokságot a Monte-Carlo Rallyn még csak a negyedik helyen kezdte, azonban Svédországban már gyakorlatilag rajt-cél győzelmet ünneplehetett, és ezt csak az időjárás miatt nem tudta megismételni a Horvát Rallyn is, ahol egy szakasz erejéig Ott Tanak is vezetni tudott, de a finn toyotás győzelmét nem tudta megakadályozni.
A 21 éves versenyző így 29 pont előnnyel vezeti a bajnokságot, ami miatt a Portugál Rallyn új nehézséggel kell megküzdenie.
“Az új autóval a murván is nagyon jó az érzés, amit a Portugál Rally előtti teszten megtapasztalhattunk – mondta kalle Rovanpera. – A portugál versenyt nagyon szeretem, jó és technikás szakaszokon vezethetünk és nagyszerű hangulatot teremtenek a szurkolók. Számunkra azonban az utak tisztítása teljesen új nehézséget fognak jelenteni, ami nagy kihívás lesz. A pénteki versenynap sokkal fontosabb lesz, mint a korábbi versenyeken, ezért korán meg kell találnunk a jó tempót, hogy a hétvége folytatásában is legyen esélyünk a jó eredményre. Nagyon fontos lesz a higgadtság megőrzése a következő versenyeken, ahol koncentrálnunk kell a jó munka elvégzésére, anélkül, hogy nyomást helyeznénk magunkra és ezáltal hibába kergetnénk magunkat. Ahol csak lehet, erős pontszerző helyen kell zárnunk.”
Kalle Rovanpera csupán kétszer indult korábban a Portugál Rallyn, és legjobb eredményét 2019-ben szerezte meg, amikor hatodik lett még a Rally2-es Skodával.
Az ERC értékelés kilencedik helyén ért célba a Rally Islas Canarias versenyen Herczig Norbert és Igor Bacigál. A ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria versenyzői először indultak az ERC-ben aszfaltos pályákon az MRF abroncsokkal.
Majd 200 kilométernyi gyorsasági szakaszon ismerkedett Herczig Norbert és Igor Bacigál azokkal a gumikkal, amelyekkel eddig még sosem versenyeztek aszfalton. Ráadásul az autó kerekein levő négy ismeretlen mellett egy ötödik is bekerült a Kanári-szigetek egyenletébe, ami még nehezebbé tette a hétvégét.
„Pályafutásom során először szembesültem azzal, hogy egy többautós csapatban versenyezve a csapatérdeket is szem előtt kell tartani. Tudtuk, hogy el fog jönni ez a pillanat is, így nem ért bennünket meglepetésként, de mégis új számunkra, hogy nem csak a saját helyezésünk az elsődleges, hanem mindhárom autó eredményéért kell dolgozni. Most mi voltunk abban a helyzetben, hogy segítettünk a többieknek, de bízunk benne, hogy lesz olyan verseny, amikor visszakapjuk mindezt. Ennek fényében elégedettek vagyunk az eredménnyel, mert mindhárom autónk a legjobb tízben volt, és sikerült elképesztő mennyiségű tapasztalatot gyűjtenünk” – mondta Herczig Norbert a verseny végén.
Az utolsó gyorsaságikra jutott egy nagy csata is Herczig Norbertéknek. Hatalmasat vívtak Tempestiniékkel, a Power Stage előtt még egy másodperccel előttük voltak, de a végére 1.7 másodperccel mögéjük kerültek. A különbség oka a gyorsasági szakaszok hosszában rejlik.
Fotó: @World / Red Bull Content Poll / FIA ERC
„Pokoli meleg volt ezen a hétvégén, és a hosszú szakaszok végére elmelegedtek a gumijaink. A rövidebb gyorsaságikon meg tudtuk mutatni, hogy jóval gyorsabbak is tudunk lenni, de a végére már arra kellett figyelnünk, hogy kockáztatás nélkül célba érjünk. Sajnos emiatt nem tudtunk igazán nagyot csatázni Tempestinivel sem. Ez most egy ilyen verseny volt, leszegett fejjel dolgoztunk. A csapat nagyon hálás volt érte, átérezték mekkora áldozatot hoztunk” – mondta Herczig Norbert, majd a további pozitívumokat is sorolta.
„A Škoda Fabia Rally2 evo most is tökéletesen működött. Vadonatúj autóval indultunk a versenyen, és büszke vagyok rá, hogy egyetlen karcolás nélkül álltunk be vele a szombati nap végén a szervizparkba. Ezeken a pályákon könnyű volt hibázni, nekünk mégis sikerült pontosan végig menni ezeken a nehéz és gyors szakaszokon. Rengeteget tanultunk és biztos vagyok benne, hogy ezeket kamatoztatni tudjuk a következő aszfaltos futamon” – zárta az értékelést Herczig Norbert.
Erre július végéig kell várni, mert a bajnokságban most két murvás verseny következik, a Lengyel Rally és a Liepaja Rally. Aszfalton legközelebb július végén Rómában versenyez az ERC mezőnye.
Megpróbáltatásokkal teli hétvégét zárt Rácz Geri a MINI CHALLENGE Brands Hatch-ben rendezett fordulóján, de az EXCELR8 Motorsport 16 esztendős pilótája így is büszke lehet a második futamon nyújtott teljesítményére, ahol esős körülmények közepette tíz helyet javított a rajtpozíciójához képest.
Nehéz körülmények között rendezték a brit MINI CHALLENGE JCW idei szezonjának második versenyhétvégéjét, amelyen tipikus angol időjárás fogadta a 30 fős mezőnyt. Rácz Geri a sorozat egyetlen magyar pilótájaként a biztató doningtoni debütálás után abban a reményben érkezett Brands Hatch Indy-nyomvonalára, hogy tovább szokja a nívós bajnokság légkörét, megpróbáljon minden egyes megtett körrel fejlődni, és egyre nagyobb tapasztalatot gyűjteni.
Ez főként a hétvége három futamából a másodikon sikerült neki, amelyen a szombati első futam tapasztalatait hasznosítva, remek versenyzést bemutatva tíz helyet jött előre. A félig vizes, félig nedves pályán rendezett 20 perces viadalt a 25. pozícióból kezdhette, de már az első köre remekül sikerült, és feljött a 20. helyre.
A további felzárkózást egy hosszúra nyúló biztonsági autós fázis késleltette, de bő 9 perccel az időlimit letelte előtt elengedték a mezőnyt. Geri veszített ugyan néhány helyet, de ahogy egyre jobban ráérzett a tapadási viszonyokra, úgy kezdte el szorongatni az előtte haladókat.
Fotó: MOTAM // Rácz Geri – EXCELR8 Motorsport MINI
Négy és fél perccel a verseny vége előtt a 19. helyen haladt, amikor a Clark-kanyarból kigyorsítva bebújt James Griffith mellé, nem sokkal ezután Hannah Chapmant is megelőzte, majd levadászta Jamie Osborne-t is; ő már rágósabb falatnak bizonyult, de a célegyenes külső ívén megindított támadás után a Druids-kanyarban Geri végül átpasszírozta mellette a 7-es rajtszámú MINI-t. A magyar versenyző később megelőzte Ru Clarkot is, aki olyan keményen védekezett a Druids előtt, hogy a két autó összeért, de Geri így is újabb pozíciót nyert.
Mivel ekkor már csak alig több mint egy perc volt hátra a futamból, a következő ellenfele pedig több mint öt másodperccel autózott előtte, itt véget ért a felzárkózás, de így is túlteljesítette a várakozásokat.
„A szombati verseny után átnéztük a felvételeket, és arra jutottunk, hogy agresszívabban kell védekeznem, nem szabad annyi helyet hagynom, és ha kell, végig a belső íven kell tartanom az autót. Ezt meg is tettem, így nem tudtak megelőzni.”
„Sikerült hiba nélküli versenyt futnom, miközben először mentem nyálkás, azaz nem teljesen vizes, de nem is száraz pályán. Az is bonyolította a helyzetet, hogy már az autóban ültem a rajt előtt, amikor még folyamatosan azon ment a tanakodás, hogy milyen gumikon érdemes nekivágni a futamnak. Ez igencsak feszült helyzetet teremtett. Végül a slick gumikat választottuk, és ez be is vált.”
Fotó: MOTAM // Rácz Geri – EXCELR8 Motorsport MINI
Kétszer nem állt mellette a szerencse
Ami hétvége másik két futamát, azaz az első és a harmadik versenyt illeti, egyik sem úgy alakult, ahogy azt a magyar pilóta előzetesen remélte. A szombati viadalra a 14. rajtkockát szerezte meg az időmérő edzésen, amivel csak félig volt elégedett, mivel ha a legjobb szektoridőit ugyanabban a körben futja meg, az élmezőny közelébe kerülhetett volna.
A 14. pozíción a versenyen nem sikerült javítania, mert egy szerencsétlen szituáció során összeütközött az egyik riválisával, majd defektet kapott, így hiába jutott el a kockás zászlóig, a szabályok értelmében a túl nagy hátránya miatt már nem értékelték.
„Néhány körön át a 14. helyen autóztam, majd egyszer csak a mögöttem levő versenyző váratlanul bevetődött mellém. Muszáj volt elrántanom a kormányt, hogy elkerüljem az ütközést, de megcsúszott az autó, és ketten is megelőztek. Tudtam velük tartani a lépést, míg néhány kör múlva az egyik riválisom utolért, és megpróbált megelőzni. Igyekeztem helyet hagyni neki, de így is ráment a rázókőre, ami megdobta az autóját, ezért megpöckölte az én autóm hátulját, és kiforgatott. Kis híján találkoztam a fallal, de ezt szerencsére elkerültem. Visszatértem a pályára, de két körrel később defektet kaptam.”
A nyálkás körülmények között rendezett második verseny után a hétvége záró futamán már szakadó eső várta a pilótákat, Geri a 15. helyről rajtolva az első kört már 12. pozícióban fejezte be, és a futam első nyolc percében itt is haladt, mígnem 12 perccel a vége előtt a Druids-kanyarban kicsúszott, és a kavicságyban ragadt.
Fotó: MOTAM // Rácz Geri – EXCELR8 Motorsport MINI
„Rögtön a rajt után elkezdett nagyon bepárásodni a szélvédő. Ez ellen semmit nem tudtam tenni, a biztonsági autós fázis alatt pedig már csak az előttem levő féklámpáját láttam, az egymáshoz képest elfoglalt helyünket és a saját pozíciómat nem tudtam felmérni. A Safety Car alatt mindkét ablakot lehúztam, de ez sem segített, az újraindítás után pedig kicsúsztam, mert fogalmam sem volt róla, hogy hol vagyok. Végül ez vezetett a verseny végét jelentő hibához is, mivel nem tudtam belőni a féktávot, és túl későn fékeztem.”
„Ami pozitívum, hogy sok tapasztalatot gyűjtöttem arról, hogy mit kell csinálni, és mit nem szabad elkövetni, főleg, ha esik. Szeretném megköszönni a csapatnak és az apukámnak az egész hétvégét, mert nélkülük nem lehetnék itt” – összegzett a 16 esztendős pilóta, akinek a teljesítményét a csapat is dicsérte, különös tekintettel a párharcok során mutatott helyzetfelismerésére.
A MINI CHALLENGE JCW mezőnye legközelebb június 10-es és 12-e között, az Oulton Parkban lép pályára.
Thierry Neuville az elmúlt két versenyen egyaránt dobogón zárt a Rally Világbajnokságon, ezért egy hasonlóan erős teljesítményben bízik a szezon első murvás versenyén is, a Portugál Rallyn.
Thierry Neuville a Monte-Carlo Rallyn elért hatodik helyet követően a Svéd Rallyn második, míg Horvátországban harmadik helyen ért célba és a belga versenyző szeretné a jó formát átmenteni a Rally Világbajnoki szezon első murvás versenyére, a Portugál Rallyra is.
“A Portugál Rally mindig nagyon izgalmas futam a versenyzők számára, mert a mindig hatalmas rajongótömeg nagyszerű hangulatot varázsol a pályákra – mondta Thierry Neuville. – A szakaszokat nagyon lehet élvezni, de egyúttal nagy kihívást is jelentenek. A magas hűmérséklet miatt mindig figyelni kell a gumikopásra, ami főként a szakaszok második teljesítésekor erősödik fel. Ez lesz az első murvás verseny a hibrid autókkal, és Svédországban már láthattuk, hogy nagyon gyors az autó, ezért reméljük, hogy hasonló eredményt tudunk elérni.”
A Portugál Rallyn a belga versenyző korábban 10-szer állt rajthoz és legjobb eredményét 2018-ban érte el, amikor nyerni tudott a Hyundaijal, ezentúl 2017-ben és 2019-ben is a második helyet szerezte meg.
A murvás versenyen, ahol a WRC 50. születésnapját is ünneplik, az első napon a második helyről indulhat Thierry Neuville, ami, ha száraz időjárás lesz, megnehezítheti a jó eredmény elérését.
Az észt Ott Tanak a Rally Világbajnokság legutóbbi, horvát versenyén megszerezte első dobogós eredményét a Rally1-es Hyundaijal. A sikeres szereplést pedig szeretné a 2019-es rally világbajnok folytatni a Portugál Rallyn is.
A 34 éves Ott Tanak a tavalyi Finn Rallyt követően állhatott ismét dobogóra az idei Horvát rallyn megszerzett második helynek köszönhetően, az észt versenyző pedig hasonlóan jó folytatásban bízik a Rally Világbajnokság idei első murvás versenyén is.
“A Portugál Rally mindig nagyon szórakoztató, és mindig nagyon élveztem ott versenyezni – mondta Ott Tanak, a Hyundai versenyzője. – Idén ez a verseny lesz az első murvás, mely már jó képet fog adni arról, hogy mennyire vagyunk versenyképesek. A verseny jellemzője, hogy a gyors pályák első teljesítése során még puha, majd második alkalommal már kemény felületen kell vezetni. A sikerhez nagy magabiztosság és gyorsaság kell, ami számunkra a horvát dobogó után meg is van. Reméljük, hogy a legutóbbi jó formánkat megismételve a győzelemért tudunk harcolni.”
Ott Tanak korábban 10-szer indult a Portugál Rallyn, ahol idén a WRC 50. születésnapját is ünneplik, és legjobb eredményét 2019-ben szerezte meg, amikor nyerni tudott a Hyundai csapatával.
A Horvát Rally második helyét követően a portugál verseny első napján a bajnokság ötödik helyén állva indulhat a 2019-es észt rally világbajnok.
A Kanári-szigetek Rally első napján volt némi navigációs probléma Herczig Norbert és Igor Bacigál között, amelyet a sofőr a célba érés után élő adásban szóvá is tett. Az okokról a Rallye Rádió podcastjában beszélt az MRF Team magyar pilótája.
„Nem igazán emlékszem pontosan – mondta Herczig Norbert. – Az itiner feldolgozásánál volt egy kisebb hiba, és ezáltal Igornak volt egy kicsit össze-vissza az információ a füzetben, és emiatt megkavarodott egy nagyon kicsit, és ezáltal egy picivel később jöttek az információk, de aztán kisimítottuk a problémát.”
Herczig Norbert mellé idén ült vissza Igor Bacigál, akivel korábban több magyar bajnoki címet is szerzett a népszerű skodás pilóta, hogy együtt érjenek el sikereket az indiai MRF Team versenyzőiként.
A magyar páros és a gumigyártó közös szereplése azonban kieséssel indult a Fafe Rallyn, ahol az utolsó szakaszra menet tévedtek el.
A Rally Európa-bajnoki szezon második, Azori-szigeteki versenyén sikerült javítaniuk, miután a nyolcadik helyen célba érve megszerezték első idei bajnoki pontjaikat.
A két hónapos szünetet követően a hétvégén az aszfaltos Kanári-szigetek Rallyn folytatódott az Eb szezon, ahol az első napon navigációs probléma lépett fel Herczigéknél, azonban ennek ellenére sikerült az Eb értékelés kilencedik helyén zárniuk a bajnokság harmadik futamát.
A Rallye Rádió podcastjában megszólalt Csomós Miklós is, aki Nagy Attila navigálásával idei második Eb futamán a 12. helyen ért célba, azonban eredményük nem számít az ERC értékelésébe, miután a Hankook nem regisztrált gumibeszállítója a kontinens bajnokságnak.
A Kanári-szigetek Rallyn a 11. helyet szerezte meg Csomós Mixi és Nagy Attila. A páros most indult először a versenyen, így bőven volt tanulni valójuk. Ati szerint nem is az okozta a legnagyobb problémát, hogy sok volt a kanyar, hanem, hogy sok volt közben a ritmus váltás. Saját bevallása szerint, élete legkeményebb diktálását hajtotta végre, nagyon könnyű volt hibázni és szerinte ő is hibázott.
„Iszonyat nehéz pályák, nagyon szoros időterv és sok éles ritmusváltás jellemezte a versenyt – mondta Ati. – Nagyon sok információt írtunk fel, támpontokat, hogy Mixi is jobban be tudja azonosítani a kanyart, és hogy ha eltévedek, én is visszataláljak.
Rengeteg volt a ritmusváltás, talán ez okozta a legnagyobb nehézséget. Mixi szereti, ha a bal 3-ból jobb 44-et már a bal 3 előtt bemondom. Utcai tempóban felírva a pályát azonban nem látszik, hogy milyen gyorsan átérsz egy kanyaron, úgyhogy nagyon könnyű volt hibázni. Én is hibáztam, volt úgy, hogy lemaradtam, vagy kicsit előre szaladtam.
Fotó: Csomós Mixi
A 27 kilométeres pálya volt a legkeményebb. 17 perc 20 másodpercet jöttünk, és végig beszéltem. Emlékszem, egyszer már nagyon szerettem volna egy mély levegőt venni és kifújni, lenéztem és láttam, hogy a 34 oldalas itinerben még csak a 16. oldalon járunk.
Nagyon jól működtek a Hankook gumik. Az első nap közepesekkel kezdtünk, a második körre felraktuk a keményeket, de azzal nem tudtunk olyan gyorsak lenni, úgyhogy másnap csak közepesen versenyeztünk.
Az eredménnyel maximálisan elégedett vagyok. Nagyon jól éreztem magam, szerintem Mixi iszonyú jól ment. Nem kérdés, hogy van még hová fejlődnünk, de ezért jöttünk az Eb-re, hogy tanuljunk. Ezt a versenyt szerintem jól abszolváltuk, és az egész csapat nevében szeretném megköszönni azt a rengeteg szurkolást, szeretetet, amit kaptunk a verseny alatt, nagyon jól esett.“
Fotó: Csomós Mixi
Csomós Mixi azonban vitába szállt saját navigátorával: „Nehogy elhidd, hogy Ati hibázott, szerintem ő volt a csapat legjobbja. De tényleg. Egy ilyen versenyen el sem hiszed, hogy milyen nehéz feladata van a navigátoroknak. Ati pedig végig tökéletes munkát végzett. Én nem vettem észre, hogy hibázott volna.“
Csomós Mixi és Nagy Attila következő Európa-bajnoki futama a Lengyel Rally lesz június 11–12-e között, ahol a Fafe Rallyhoz hasonlóan, újra murván kell bizonyítaniuk.
A Kanári-szigetek Rally eredményeit itt találhatjátok.
Rengeteg tapasztalattal, egy szalagkorlátos kalanddal és vaskos itinerfüzetekkel lett gazdagabb Csomós Mixi és Nagy Attila a Kanári-szigetek Rallyn, a 2022-es rally Európa-bajnokság harmadik futamán. A magyar páros szinte végig az első tízben autózott a Skoda Fabia R5-tel, de a 10. gyorsaságin szalagkorlátnak csúsztak, amivel egy percet veszítettek. Ennek ellenére is az igen előkelő 11. helyen fejezték be a versenyt.
Idei második rally Európa-bajnoki futamán állt rajthoz Csomós Mixi és Nagy Attila. A murvás Fafe Rally után ezúttal a Kanári-szigetek festői tájain és különösen jól tapadó, ezért a versenygumikat gyorsan fogyasztó aszfaltján kellett bizonyítaniuk.
A 13 gyorsasági szakaszból 11-et teljesítettek Mixiék – két gyorsaságit töröltek – hatszor autóztak az első tízben, további négy alkalommal pedig top 13-as időt futottak. Legjobb pozíciójukat a második gyorsasági után foglalhatták el, amikor is a hetedik helyen álltak.
Az első napot a tizediken fejezték be, másnap pedig a kilencedik helyig léptek előre. Ekkor veszítettek időt a szalagkorlátnak ütközéssel és estek vissza a 12.-re. Az utolsó gyorsaságin pedig egyet előrelépve, a 11. helyen fejezték be a versenyt.
Fotó: Csomós Mixi
„Nagyon nehéz, de nagyon élvezetes verseny volt – mondta Csomós Mixi. – Az időeredményekkel elégedettek lehetünk, de egy picit bosszús vagyok a hibám miatt. A verseny elején a 8–10. pozíciót céloztuk meg, ami meg is volt, szombaton (a verseny második napján) csak biztosan célba kellett volna érnünk.
Ati bemondta, hogy jobb 4 szigorú, vége törik. Egy kicsit gyorsabban értünk oda a kelleténél, 5–10-zel, és lecsúsztunk az ívről. Hogy mentsem, ráhúztam a kéziféket és elég nagy tempóval, legalább százzal nekimentünk a szalagkorlátnak a bal hátuljával. Az elejét is beforgatta, de azzal nem találtunk el semmit.
Rögtön éreztem, hogy a kerék nem jól áll, úgyhogy óvatosan jöttünk ki a gyorsaságiról. A cél után láttam, hogy elgörbült a lengőkar. Szerencsére szervizpark következett, lefényképeztem a srácoknak minden szögből, úgyhogy már vártak minket. Megjavították, és mehettünk is a második körre.
Fotó: Csomós MixiFotó: Csomós Mixi
Itt a 27 kilométeres szakaszon már éppen visszaszámoltak tíztől, amikor jelezték, hogy ne rajtoljunk, kivették a gyorsaságit. Ezt a pályát sajnáltam, jó lett volna még egyszer versenytempóban végigmenni rajta, tapasztalatot szerezni, de azért is sajnálom, mert ezt élveztük az egyik legjobban.
Hiányzott ugyan pár nagy név, de szerintem így is nagyon erős volt a mezőny. A spanyol versenyzőknek hatalmas rutinja van ezeken a pályákon. Luis Monzón, aki sokáig vezette a versenyt harminc éve indul itt, szerintem még szalagkorlát sem volt az utak mellett, amikor már ment rajtuk.
Az látszott, hogy azokon a gyorsokon, amik újak voltak, egy kicsit közelebb kerültünk az élmezőnyhöz, ahol rutinjuk volt, ott jobban elhúztak. Nagyon sok tapasztaltot szereztünk, amit jövőre tudunk hasznosítani.
Fotó: Csomós Mixi
Az első nap az Eb-mezőny mögött rajtoltunk, aminek megvolt az az előnye, hogy Herczig Patrik és Bán Viktor rajtolt előttünk, velük tudtunk egy kicsit bandázni. Kétszer is utolértük Patrikot (aki Rally5-ös autóval indult), de nagyon figyelt ránk és mind a kétszer úgy húzódott le, hogy nem veszítettünk vele időt. Ezúton is köszönjük.
A Fafe Rally második napján könnyen jött a jó eredmény, ott azon lepődtünk meg. Most sokkal jobban meg kellett dolgozni érte, itt inkább az volt a meglepő, hogy nem tudtunk közelebb kerülni az élmezőnyhöz. Azt azért el kell mondanom, hogy nem olyan egyszerű ekkora tempóval menni a szalagkorlátok közt.“
A Kanári-szigetek Rally eredményeit itt találhatjátok.
Elfyn Evans miután tavaly nyerni tudott a Portugál Rallyn, idén szeretné megszerezni első győzelmét e szezon első murvás versenyén.
Elfyn Evans számára eddig nem jól alakult a Rally Világbajnoki szezon, bár a Horvát Rallyn elért ötödik helyezés már bizakodásra adhat okot a Toyota Gazoo Racing walesi pilótájának.
A szezon pedig a Portugál Rallyval folytatódik, ahol tavaly Dani Sordo és Sébastien Ogier előtt nyerni tudott, ahol a 33 éves versenyző szeretne idén is jól szerepelni.
“Nehéz megmondani a verseny előtt, hogy mennyire lehetünk erősek az első murvás futamon – mondta Elfyn Evans. – A Portugál Rally előtti teszten nagyon jól éreztem magam az autóban, ami bíztató. Ezt a versenyt az évek során egyre inkább megszerettem, ezért is nagyon örülök, hogy tavaly nyerni tudtam. Ezúttal is egy hasonló erős célt tűzünk ki. Remélhetőleg Portugáliában találunk egy olyan jó tempót, melyet tovább tudunk vinni a következő murvás versenyekre is. Száraz körülmények között jó lehet a rajthelyünk, de ezentúl is még sok mindenre kell figyelni egy jó eredmény elérése érdekében.”
Elfyn Evans korábban kilencszer indult a Portugál Rallyn, hol a tavalyi győzelme mellett 2018-ban a második helyen ért célba az M-Sport versenyzőjeként.
A versenyen, ahol idén a WRC 50. születésnapját is ünneplik, az első napon a kilencedik helyről indulhat Elfyn Evans, ami jó alapja lehet egy dobogós eredménynek.