back to top
2025. december 18. 02:37
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1223

    Mediterrán Rally2: Megléptek a helyi versenyzők az özönvízben 

    0

    Geiger Máté és Zsebe Gábor a Mediterrán Rally Rally2-es mezőnyének második szombati körében alaposan elhúzott a bajnoki címvédő elől. 

    Szinte száradó körülmények között mehetett a szombati pályákon a tesztelő mezőny, azonban mire a Rally2 második köre elkezdődött volna szombaton, ismét leszakadt az ég a Mecsekben, a reggelinél sokkal nagyobb esőben sok vízátfolyás alakult ki. 

    A körülmények között pedig nem is csoda, hogy a helyi versenyzők, Geiger Máté és Zsebe Gábor kissé eltudott lépni ifj. Fogarasi Attila elől. Geigerék 7.9 másodpercre növelték előnyüket a Ladával a skodás Zsebe Gáborék előtt, azonban Fogarasi már nyolc másodperccel követi Zsebét. 

    A leszakadó eső ellenére további nagy baleset nem történt, csupán megforgások. A legnagyobbat eső historic mezőnyben induló Rácz-Hetesi kettősről is jó hírek érkeztek, a navigátort csupán ellenőrzés céljából kellett kórházba szállítani. 

    foto: Bertusz Dávid / Rallycafe

    Mediterrán Rally2, állás 5 szakasz után 
    1 #215 Geiger Máté / Csanády Sándor Lada 2101 25:01.6
    2 #205 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +7.9
    3 #203 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R +15.9
    4 #212 Lakatos Tamás / Marics Krisztina Peugeot 208 R2 +32.0
    5 #206 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +1:01.1
    6 #201 Kocsis Imre / Henszelmann Zsolt Citroen C2 R2 Max +1:13.4
    7 #214 Fábián Donát / Paukovics Lilla Lada 2107 +1:22.6 (0:10)
    8 #221 Györkő József / Bakos István Peugeot 208 R2 +1:23.1 (0:10)
    9 #207 Ruszkai Attila / Bodnár Attila Lada 2101 +1:27.9
    10 #209 Bencs Zoltán Péter / Bencs Gábor Honda Civic Type-R +1:28.1

    További eredmények

    foto: Bertusz Dávid / Rallycafe

    Időterv 
    09.16., péntek 
    16:03 SS1 Mecsekkapu-Árpádtető 11.34 km Geiger 6:55.1 / 1. Geiger, 2. Zsebe, 3. ifj. Fogarasi 

    09.17., szombat 
    07:33 SS2 Somogy-Árpádtető 6.16 km Geiger 3:31.2 / 1. Geiger, 2. Zsebe, 3. ifj. Fogarasi
    08:11 SS3 Árpádtető-Camping 9.37 km ifj. Fogarasi 5:33.9 / 1. Geiger, 2. Zsebe, 3. ifj. Fogarasi
    10:44 SS4 Somogy-Árpádtető 6.16 km Zsebe 3:24.3 / 1. Geiger, 2. Zsebe, 3. ifj. Fogarasi
    11:22 (12:33) SS5 Árpádtető-Camping 9.37 km Geiger 5:33.8 / 1. Geiger, 2. Zsebe, 3. ifj. Fogarasi
    13:55 SS6 Somogy-Árpádtető 6.16 km
    14:33 SS7 Árpádtető-Camping 9.37 km
    17:06 SS8 Árpádtető-Camping 9.37 km 

    NÉZD ÉLŐBEN A VERSENYT 

     

    foto: Bertusz Dávid / Rallycafe

    Egy kanyar története – Mediterrán Rally 1. nap (videó)

    0

    Már a Mediterrán Rally első napján megtartott egyetlen szakasz is komoly problémát jelentette néhány versenyzőnek az esőben.

    A videót a GAB Sportvideó készítette

    NÉZD ÉLŐBEN A VERSENYT 

    Árulkodó találka: itt lehet az újabb csavar az F1-es átigazolási piacon

    0

    Colton Herta szerződtetéséről letett a Red Bull, de így is hozhat valakit Pierre Gasly helyére, a Graz belvárosában látottak pedig azt is elárulták, hogy kit.

    A Motorspor-Magazin.com értesülései után Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is megerősítette, hogy lemondtak az IndyCarban versenyző, az F1-es debütáláshoz szükséges 40 helyett csak 32 szuperlicencponttal rendelkező Colton Herta szerződtetéséről, így az amerikai pilóta jövőre nem lesz az Alpha Tauri versenyzője. Ez azonban nem jelenti azt, hogy marad a mostani felállás.

    „Sajnálatos, hogy nem ismerik fel, milyen értéket jelenthet egy amerikai pilóta, különösen egy olyan, mint Colton Herta, a jövőre már három futamot rendező Amerikának” – korholta a Nemzetközi Automobil Szövetséget Marko a Motorsport-Total.comnak, amiért nem adták meg az F1-es részvételhez szükséges jogosítványt az Andretti Autosport versenyzőjének.

    Marko szerint „érthetetlen”, hogy egy bürokratikus rendszer miatt egy hétszeres IndyCar-futamgyőztes nem számít elég kvalifikáltnak ahhoz, hogy a Forma-1-ben versenyezzen, még úgy sem, hogy az idén első szabadedzéseken léphetett volna pályára az Alpha Taurival, hogy még felkészültebb legyen.

    Colton Herta, Andretti Autosport
    Herta marad az IndyCarban Fotó: Penske Entertainment: James Black

    A Motorsport-Total azt írja, hogy a Red Bull visszalépését tulajdonképpen az FIA időhúzása váltotta ki, a szövetség ugyanis eredetileg az Olasz Nagydíjra ígért döntést, de később azt mondták, inkább megvárnák az Alpine jövő heti hungaroringi tesztjét, amelyen Herta is vezetett volna. Csakhogy időközben Michael Andretti is nyomást helyezett pilótájára, mert nem akart úgy járni, hogy Herta végül elmegy a Forma-1-be, számára pedig nem marad épkézláb elérhető versenyző 2023-ra. Herta pedig azt nem szerette volna megkockáztatni, hogy az Andretti szerződtet valakit a helyére, ő pedig nem kapja meg az F1-es szuperlicencet, és két szék között a pad alá esik.

    Így is lehet változás az Alpha Taurinál

    Előbb a Motorsport-Magazin írta meg, hogy a Herta-ügy lezárásával sem biztos, hogy jövőre is változatlan pilótafelállással versenyez az Alpha Tauri, amely ugyan nemrég hosszabbította meg Pierre Gasly szerződését, Herta leigazolása esetén hajlandó lett volna elengedni a francia pilótát az Alpine-hoz.

    Jelen állás szerint azonban könnyen lehet, hogy a francia istállónak Herta IndyCarban maradásával sem kell lemondania Gaslyról, Helmut Marko ugyanis kiszemelt valakit. Ez a valaki pedig nem más, mint az Olasz Nagydíjon vakbélgyulladás miatt hiányzó Alex Albon helyén szenzációs bemutatkozást produkáló Nyck de Vries, akit a debütálása után sokan már a Williams 2023-as versenyzőjeként láttak.

    Nyck de Vries, Williams, Olasz Nagydíj
    De Vries nagyon kapós lett Fotó: Williams Racing

    Ezután jött a hír, hogy a 27 esztendős holland az Alpine-nál is képbe került, és ő is ott lesz a magyarországi teszten, végül azonban lehet, hogy sem a Williams, sem az Alpine nem fogja tudni megszerezni őt, és a Red Bull egy váratlan húzással lecsap rá.

    Ez olyannyira nem csak pletyka, hogy a Motorsport-Magazin és a Motorsport-Total is arról számolt be, hogy szemtanúk Graz központjában együtt látták De Vriest és Markót (utóbbinak onnan nem messze található az irodája), Christian Nimmervoll, a német Motorsport Network főszerkesztője pedig egy Twitter-posztban elárulta, hogy 11:45-kor hívta tegnap Markót, aki közölte vele, hogy nem ér rá, és majd később visszahívja. A visszahívás 13 óra 17 perckor történt meg, Markót és De Vriest pedig dél körül szúrták ki, így az osztrák tanácsadó vélhetően ekkor tárgyalt a holland pilótával.

    Mindez persze még nem jelenti azt, hogy Nyck de Vries jövőre biztosan az Alpha Tauri versenyzője lesz, de a monzai szereplése után olyan óriási lett iránta az érdeklődés, hogy kisebb csoda kellene hozzá, hogy jövőre ne láthassuk őt a mezőnyben az Alpine/Alpha Tauri/Williams hármas valamelyikénél.

    Mediterrán Rally3: Zákányi szárnyal az esőben, a Rally3 sem úszta meg mentő nélkül!

    0

    Zákányi János minden szakaszt megnyert eddig a Rally3 mezőnyében, így magabiztosan vezet a Mediterrán Rallyn Ikotics Mátyás és Geng Bence előtt. 

    Zákányi János és Vidécz Zsolt már a Mediterrán Rally egyetlen pénteki szakaszán is 15 másodperccel volt gyorsabb mindenkinél, szombaton pedig az első két szakaszt szintén megnyerte, így már 26.7 másodperc előnnyel vezet a Rally3-ban. 

    A második helyre Ikotics Mátyás és Szabó Bence lépett szombat reggel, megelőzve Geng Bencét és Geng Ferencet.

    A Rally2-ben és Historicban történt balesetek után a Rally3-ban Kovács Roland és Kövesdi Roland esett nagyot, a pároshoz is mentőt kellett küldeni.

    A balesetek az Árpádtető-Camping szakaszon található erdészháznál lévő Jobb3-ban történtek, ahol olajfolt van a pályán, amit az eső még inkább csúszóssá tesz.

    Mediterrán Rally3, állás 3 szakasz után 
    1 #401 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 16:18.5
    2 #415 Ikotics Mátyás / Szabó Bence Honda Civic +26.7
    3 #402 Geng Bence / Geng Ferenc Honda Civic +37.5
    4 #408 Guzi János / Somlai Gábor Honda Civic +58.3
    5 #404 Takács István / Takács István BMW E36 +1:04.5
    6 #407 Jóna Gábor / Garam Balázs Lada 2107 +1:15.1
    7 #438 Magyar Péter / Varga Vivien Lada 21011 +1:21.2
    8 #426 Gráber Tamás / Sándor Csaba Honda Civic Type-R +1:27.8
    9 #423 Mogyorósi Zoltán / Molnár Fanni Lada 2101 +1:34.0
    10 #439 Szabó Zsolt / Polereczki Ramóna Suzuki Swift +1:35.7

    További eredmények

    Időterv 
    09.16., péntek 
    17:22 SS1 Mecsekkapu-Árpádtető 11.34 km Zákányi 7:06.0 / 1. Zákányi, 2. Geng, 3. Ikotics 

    09.17., szombat 
    08:53 SS2 Somogy-Árpádtető 6.16 km Zákányi 3:31.5 / 1. Zákányi, 2. Ikotics, 3. Geng
    09:31 SS3 Árpádtető-Camping 9.37 km Zákányi 5:41.0 / 1. Zákányi, 2. Ikotics, 3. Geng
    12:04 SS4 Somogy-Árpádtető 6.16 km
    12:42 SS5 Árpádtető-Camping 9.37 km 

    NÉZD ÉLŐBEN A VERSENYT

    Mediterrán Historic Rally: Wirtmann vezet, Ráczék nagyot estek 

    0

    Wirtmann Ferenc vezet három szakaszt követően a historic mezőnyben a Mediterrán Rallyn, míg ifj. Érdi Tibor igyekszik ledolgozni komoly büntetését. Rácz Tiborék sajnos nagyot estek, mentő kellett hozzájuk is. 

    Ifjabb Érdi Tibor és Csökő Zoltán kezdett legjobban a Mediterrán Rally historic mezőnyében, azonban az első két szakasz megnyerését egy 80 másodperces büntetés árnyékolja be, amit a második szakaszról való kését miatt kapott a páros. 

    A mezőnyben így Wirtmann Ferenc és Kerekes József vezet Kalapács Zsolt és Patkó Gábor, valamint Érdiék előtt. 

    Miután a Rally2 harmadik szakaszát meg kellett állítani Kiss László és Veres István balesete miatt, sajnos ugyanez történt a historic mezőnyben is az Árpádtető-Camping szakaszon, ahol Rácz Tibor és Hetesi Viktor estek a vizes úton, és az első hírek szerint versenyzői sérülés is történt, ezért itt is mentő ment a pályára, a szakaszt pedig megállították, majd etappá nyilvánították.

    Mediterrán Historic Rally, állás 3 szakasz után 
    1 #301 Wirtmann Ferenc / Kerekes József Ford Escort 16:49.0
    2 #304 Kalapács Zsolt / Patkó Gábor Opel Kadett +30.0
    3 #327 ifj. Érdi Tibor / Csökő Zoltán Ford Sierra +56.7 (1:20)
    4 #305 Kreicsi Bálint / Ivony Csaba BMW 320 +1:06.4
    5 #333 Rónay László / Csuri András Toyota Celica +1:14.0
    6 #310 Müller Roland / Müller Roland Lada 2101 +1:14.2 (0:10)
    7 #324 Plesz Márk / Dombai Szabolcs Lada 2105 +1:21.8
    8 #316 Mang Huba / Unicum Skoda Favorit +2:12.2

    További eredmények

    Időterv 
    09.16., péntek 
    16:51 SS1 Mecsekkapu-Árpádtető 11.34 km ifj. Érdi 7:03.0 / 1. ifj. Érdi, 2. Wirtmann, 3. Kalapács 

    09.17., szombat 
    08:18 SS2 Somogy-Árpádtető 6.16 km ifj. Érdi 3:23.4 / 1. Wirtmann, 2. Kalapács, 3. ifj. Érdi
    08:56 SS3 Árpádtető-Camping 9.37 km Wirtmann 5:49.0 / 1. Wirtmann, 2. Kalapács, 3. ifj. Érdi
    11:29 SS4 Somogy-Árpádtető 6.16 km
    12:07 SS5 Árpádtető-Camping 9.37 km
    14:40 SS6 Somogy-Árpádtető 6.16 km
    15:18 SS7 Árpádtető-Camping 9.37 km
    17:51 SS8 Árpádtető-Camping 9.37 km 

    NÉZD ÉLŐBEN A VERSENYT

    Hírt adott magáról a műtétje után lélegeztetőgépre került Albon

    0

    Monacói otthonából jelentkezett Alex Albon, a Williams Olasz Nagydíjat vakbélgyulladás miatt kihagyó versenyzője. 

    Miután az Olasz Nagydíj szombatján kiderült, hogy vakbélgyulladás miatt kihagyni kényszerül a monzai futamot, még aznap megműtötték Alexander Albont. A Williams versenyzőjének műtétje során azonban komplikációk léptek fel az altatás miatt jelentkező mellékhatások formájában, ami miatt át kellett helyezni az intenzív osztályra a 26 éves versenyzőt, aki egy ideig lélegeztetőgépen volt.

    Albon állapota szerencsére gyorsan javult, így hamarosan levehették a lélegeztetőgépről, kedden pedig a kórházból is kiengedték, azóta monacói otthonában lábadozik. Innen posztolt videóüzenetet péntek este:

    „Hello mindenki, itt Alex. Csak gondoltam, adok egy kis új infót arról, hogy mi a helyzet velem. Elég jól érzem magam, rendben vagyok. Nyilván szombaton volt egy kis gond, az orvosok pedig csodálatos munkát végeztek. Nagyon hálás vagyok, hogy megőrizték az egészségem, és kedden már el is hagyhattam a kórházat.”

    „Azóta Monacóban tartózkodom, már elkezdtem sétálni, a cél pedig, hogy készen álljak Szingapúrra, ami kemény lesz. Ez az egyik legkeményebb verseny a naptárban, szóval nem lesz könnyű, de tűzzünk ki nagy célokat, aztán meglátjuk, mi történik.”

    „Csak röviden üzenni szerettem volna, hogy megköszönjem a kedves üzeneteket. Elolvastam, amennyit csak tudtam, és sokat jelentenek, úgyhogy köszönöm! Remélhetőleg találkozunk Szingapúrban, béke veletek!”

    A Szingapúri Nagydíjat szeptember 30-a és október 2-a között rendezik, Albonnak tehát még két hete van formába lendülni.

    Mediterrán Rally2: Geiger növelte előnyét, Kissékhez mentő ment 

    0

    Geiger Máté a szombati első két szakaszt követően növelte előnyét a Mediterrán Rally Rally2-es mezőnyében Zsebe Gábor és ifj. Fogarasi Attila előtt. 

    Geiger Máté és Csanády Sándor a poénteki első szakasz győzelem után szombaton újabb szakaszt nyert, így 6.3 másodpercre növelte előnyét Zsebe Gábor és Mohácsi László előtt. 

    A mezőny harmadik helyén ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter áll, akik a harmadik szakaszt megnyerve 2 tizedre megközelítették Zsebééket. 

    A verseny a pénteki szakaszhoz hasonlóan esőben zajlik szombaton reggel is, talán ez is vezetett Kiss László és Veres István balesetéhez, ami után mentőt is kellett a pályára küldeni, mivel a navigátor a Rallye Rádió információi szerint megütötte karját.

    A szakaszt megállították a mentés idejére. 

    Mediterrán Rally2, állás 3 szakasz után 
    1 #215 Geiger Máté / Csanády Sándor Lada 2101 16:03.1
    2 #205 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +6.3
    3 #203 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R +6.5
    4 #212 Lakatos Tamás / Marics Krisztina Peugeot 208 R2 +23.0
    5 #206 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +42.3
    6 #221 Györkő József / Bakos István Peugeot 208 R2 +52.4
    7 #223 Simon György / Simon Tímea Lada 2105 +54.2
    8 #201 Kocsis Imre / Henszelmann Zsolt Citroen C2 R2 Max +55.8
    9 #217 Jobbágy Péter / Búzás Róbert Lada VFTS +56.1
    10 #214 Fábián Donát / Paukovics Lilla Lada 2107 +57.5

    További eredmények

    Időterv 
    09.16., péntek 
    16:03 SS1 Mecsekkapu-Árpádtető 11.34 km Geiger 6:55.1 / 1. Geiger, 2. Zsebe, 3. ifj. Fogarasi 

    09.17., szombat 
    07:33 SS2 Somogy-Árpádtető 6.16 km Geiger 3:31.2 / 1. Geiger, 2. Zsebe, 3. ifj. Fogarasi
    08:11 SS3 Árpádtető-Camping 9.37 km ifj. Fogarasi 5:33.9 / 1. Geiger, 2. Zsebe, 3. ifj. Fogarasi
    10:44 SS4 Somogy-Árpádtető 6.16 km
    11:22 SS5 Árpádtető-Camping 9.37 km
    13:55 SS6 Somogy-Árpádtető 6.16 km
    14:33 SS7 Árpádtető-Camping 9.37 km
    17:06 SS8 Árpádtető-Camping 9.37 km 

     

    NÉZD ÉLŐBEN A VERSENYT 

    Räikkönen szétzúzta saját ajtaját, majd hajvágóval állt bosszút az őt kékre festő szerelőjén

    0

    Marc Priestley, a McLaren volt szerelője a PitStop Podcast legutóbbi részében idézte fel, hogy mit kapott Kimi Räikkönentől, amiért a 2006-os Brazil Nagydíjon kékre festette az utolsó mclarenes versenyét teljesítő finnt.

    Öt évvel ezelőtt hatalmas sikert aratott Marc Priestley-nek, a McLaren volt szerelőjének „The Mechanic” című könyve, amelyben az Elvisnek becézett Priestley többek között Kimi Räikkönenről is elképesztő történeteket osztott meg. Az egyik ilyen sztoriban felidézte, hogy miként viccelte meg a finn versenyzőt annak utolsó mclarenes versenyén, a 2006-os Brazil Nagydíjon.

    A történet lényege az, hogy a wokingiaknál hagyomány volt a csapattól távozókat kékre festeni az utolsó versenyükön egy speciális, vízben oldódó festékkel, amelyet a hűtőfolyadékba tettek, hogy ezáltal könnyebben észrevegyék az esetleges szivárgásokat. Priestley elmondása alapján az anyagból egy gyűszűnyi is elég ahhoz, hogy kékre fessen egy úszómedencényi vizet, és ha valakire rákerült egy kicsi, majd lelocsolták vízzel, „hupikék törpike” lett belőle.

    A szerelő Räikkönennel is ezt tervezte a 2006-os Brazil Nagydíjon, és sikerült is a finn pilóta kesztyűibe tennie az anyagot a rajtrácson, majd végigimádkozta a versenyt, hogy Räikkönen ne álljon dobogóra, és ne lássa az egész világ a kék kezeit. Végül teljesült a kívánsága, hiszen a mezőny végéről felzárkózó Michael Schumacher a hajrában megelőzte utódját, viszont így is kisebb botrány lett a dologból, hiszen Räikkönennel a futam után Ron Dennistől és Dennis feleségétől kezdve a Mercedes vezérkarán át mindenki kezet fogott, és természetesen mindenkinek kék lett a keze. 

    Brazil Nagydíj, 2006, parc fermé
    Räikkönen a 2006-os Brazil Nagydíj után a parc fermében, amint épp készül levenni a kesztyűjét Fotó: Daimler Global MediaSite

    Dave Ryan, a McLaren sportigazgatója szerint Priestley ötlete „borzasztó volt, jól kivitelezve, abszolút briliáns eredménnyel”, de azért kapott érte egy utolsó írásbeli figyelmeztetést. Akitől viszont igazán tartania kellett a szerelőnek, az nem Ryan, hanem Räikkönen, aki már ekkor a bosszúra készült.

    Hogy végül mit kapott a “törppapásításért”, azt Priestley a PitStop Podcast napokban megjelent legújabb epizódjában mesélte el. „Bejött a garázsba, rám nézett, és azt mondta, »Te kiba..ott seggfej!« Kimi az örökkévalóságig dörzsölte a tenyerét, nagyon mérges volt, de azt mondta, „Ezt vissza fogod kapni, te rohadék!«”

    Mivel az évek során Räikkönen szoros barátságba került a szerelőivel, és a szerelők, illetve az ő barátaik is Räikkönen baráti társaságával, Priestley-nek nem kellett sokat várnia rá, hogy visszakapja a kölcsönt: „Az utolsó verseny utáni héten elutaztunk Finnországba a házához lerészegedni, ahogyan azt minden évben tettük. Odaértünk, az első este ott volt az összes haverja, a mi haverjaink, összeültünk és elkezdtünk inni. Hajnali kettőkor pedig már annyira fáradt voltam, de arra gondoltam, hogy nem mehetek elsőnek aludni, mert próbálkozni fog valamivel, hogy törlesszen. Végül azonban úgy voltam vele: kizárt dolog, hogy ébren tudok maradni, úgyhogy felmentem a szobámba.”

    „Tartsuk észben, hogy ez az ő háza, amiben adott egy szobát. Szóval bementem a szobámba, és arra gondoltam, hogy biztos, ami biztos, teszek egy széket a kilincs alá. Valószínűleg azon nyomban elaludhattam, majd talán úgy húsz perccel később az ajtó egyszer csak lerepült a zsanérjairól, és szó szerint darabokra hullott, Kimi és a haverjai pedig berontottak. Én küzdöttem az ágyban fekve, de a haverjai lefogtak, ő pedig egy hajnyíróval középen a homlokomtól hátrafelé végignyírta a vállig érő hajamat, mintha egy fordított Mohawk-ot csinálna. És, ami ennél is rosszabb, hogy ezután elvágta a hajnyíró zsinórját, majd kidobta azt az ablakon, bele egy öt láb mély hótorlaszba. Úgyhogy, a hajnyírónak annyi volt, és még csak az egyhetes ott tartózkodásunk első napjánál jártunk, én pedig nem tehettem semmit azon kívül, hogy amennyire tudtam, átfésültem a hajamat egyik oldalról a másikra a hét hátralevő részében.”

    Priestley és a McLaren többi szerelője tulajdonképpen végigbulizták a 2010-es évek elejét Räikkönennel, a volt szerelő könyve jó néhány ilyen buliról lerántja a leplet, de Priestley a podcastban elmondta, vannak azért olyan történetek, amiket nem oszthat meg a nyilvánossággal.

    „A pályán kívül [Räikkönen] egy partiállat volt. Egy srác, aki az álmait élte, aki dollármilliomos, és azt csinálhat, amit csak akar. Ő pedig azt is csinált, és minket is vitt magával. Van néhány elképesztő történetem, amik közül néhányat soha nem mesélhetek el” – mondta mosolyogva.

    Nézd élőben a Mediterrán Rallyt!

    0

    A Rallye Rádió is jelen lesz a Mediterrán Rally szombati napján, így ha nem szeretnél bőrig ázni, de követnéd a versenyt, akkor a Rádió élő videóival ezt megteheted.

     

    Suninen szerint már nincs messze a Hyundai a Skodától 

    0

    Teemu Suninen a második helyen állt, amikor az Acropolis Rally szombati napján kiállni kényszerült a WRC2-ben. A finn versenyző szerint a Hyundai Rally2-es autója már csaknem a Skoda szintjén van. 

    Teemu Suninen megnyerte az Acropolis Rally szuperspeciál szakaszát csütörtök este, majd pénteken átvette a vezetést Emil Lindholm, de még szombaton az utolsó előtti szakaszt követően is a másodfik helyet foglalta el a Hyundai finn versenyzője, azonban a napi záró szakaszon műszaki hiba miatt kiállni kényszerült. 

    “Sajnos eltört a kormánykarunk – magyarázta a kiesésé okát Suninen a Rallit.fi oldalnak. – Pedig csaknem két nap után a második helyen álltunk. Közel álltunk hozzá, hogy egy jó eredménnyel zárjunk. Sajnos a durva pályákon nincs az autónak annyi ereje, mint a riválisoknak, jobb utakon azonban már a győzelemért tudunk harcolni.” 

    Suninen idén komoly fejlesztőmunkát végzett a Hyundai i20 N Rally2-vel, mellyel minden WRC2-es versenyén a győzelemért tudott harcolni.  

    “Nincs már messze az autó tempója a Skodáétól. Idén komoly fejlesztést tudtunk végrehajtani, de nem lehet mindent azonnal megváltoztatni. Még mindig sokat kell dolgoznunk és tesztelnünk, hogy minden körülmény között a győzelemre esélyesek lehessünk. Legközelebb Spanyolországban indulunk, ott az aszfaltos teszteken igyekszünk javítani az autót.” 

    A finn versenyző eddig négy WRC2-es versenyen állt rajthoz, és az észt második és görög tizedik helyezéssel a bajnokság 13. helyét foglalja el. 

    “Az eredmények tekintetében csalódás az idei szezon, de sok pozitívum is történt. Portugáliában a győzelemért tudtam harcolni, és így volt ez Észtországban és Finnországban is. Helyenként már a Skoda tempóját tudtuk, ami a komoly fejlesztésnek köszönhető.”