back to top
2025. december 15. 09:44
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1267

    Evans csalódott 

    0

    Tavaly nyerni tudott, idén azonban a negyedik helyet szerezte meg Elfyn Evans a Finn Rallyn, ami miatt csalódottan távozott a versenyről a Toyota pilótája. 

    Elfyn Evans a dobogós helyekért harcolt a Finn Rallyn egészen a szombati utolsó szakaszig, ahol a Toyota Yaris Rally1 felfüggesztésének sérülése miatt egy percet vesztett és elvesztette a dobogó lehetőségét. 

    “Kicsit frusztráló verseny volt – mondta a Toyota walesi versenyzője a Rally Világbajnokság hivatalos oldalának. – Szombaton megsérült a felfüggesztés, ami nagyon nehéz helyzetbe hozott. Pontosan nem tudom, hogy miért, de egész hétvégén nem éreztem olyan jól magam az autóban, mint az Észt Rallyn. Kicsit tudtunk harcolni a többiekkel, de igazán nem volt csatában. Ezúttal inkább az autóval küzdöttem, korábban pedig inkább én voltam a probléma.” 

    Evans elismerte, még mindig nem sikerült teljes mértékben összeszoknia a Rally1-es autóval. 

    “Az idei Rally1-es autóhoz való hozzászokás a vártnál is több időbe telik. Sok versenyen szakaszokat nyertem és harcoltam már, de egy kicsi még hiányzik ahhoz, hogy igazán jól érezzem magam az autóban. Ez nyilván frusztráló, de le kell hajtanunk a fejünk, dolgoznunk kell tovább azért, hogy még inkább összeszokjunk az autóval.” 

    Elfyn Evans nyolc versenyt követően a vb pontverseny negyedik helyén áll, azonban Ott Tanaktól csak 10, Thierry Neuville-től pedig kilenc pontra van.

    Ilyen autó nincs még egy: eladó Schumacher és Piquet Benettonja

    0

    Páratlan Forma-1-es autót kínál eladásra az RM Sotheby’s. A Nelson Piquet-t és Michael Schumachert is kiszolgáló Benetton B191-es átszámolva valószínűleg 400 millió forintnál is nagyobb összegért találhat gazdára.

    A klasszikus autók árverezésével foglalkozó RM Sotheby’s rendszeresen kínál eladásra korábbi Forma-1-es gépeket, viszont az a kocsi, amely most szerepel az oldalukon, még a komoly történelmi jelentőségű modellek közül is kiemelkedik. Ezt az autót ugyanis összesen 10 világbajnoki cím „vezette”, ehhez fogható pedig a királykategória 72 éve íródó története során az előtt és azóta sem fordult elő.

    Az 1991-es Benetton B191-esről, mégpedig annak 01-es sorszámú kasztnijáról van szó, amellyel Nelson Piquet és Michael Schumacher is versenyzett. Lévén utóbbinak az 1991-es a bemutatkozó szezonja volt, értelemszerűen még nem világbajnokként ült az akkor már háromszoros világbajnok, nem mellesleg utolsó F1-es szezonját teljesítő Piquet által is vezetett autóba, viszont így is megmutatta benne, hogy a későbbiekben mire kell számítani tőle.

    NE HASZNÁLD
    A Benetton B191/01-es Fotó: RM Sotheby’s

    A legendás tervező, John Barnard felügyelete alatt megálmodott B191-es 01-es kasztnija a szezon harmadik versenyén, Imolában debütált Piquet alatt, de csak másfél kört ment a versenyben, mielőtt a brazil veterán a kavicságyba csúszott vele a Tosa-kanyarban. Piquet ezután Monacóban sem fejezte be a versenyt: a 4. helyről rajtolva Gerhard Berger hátulról belement, és megrongálta a B191-es hátsó felfüggesztését.

    Az autó harmadik versenyén, a Kanadai Nagydíjon azonban már rámosolygott a szerencse. Ez volt az a futam, amely Nigel Mansell és az F1-es történelem egyik legnagyobb bakiját hozta, a világbajnoki címért csatázó brit ugyanis az utolsó körben, az élről esett ki, amikor már a közönségnek integetve hagyta túlságosan leesni a Williams-Renault-ja fordulatszámát, lefullasztva ezzel a motort.

    NE HASZNÁLD
    Az autót a Ford nagyjából 660 lóerős, 3,5 literes. V8-as motorja hajtotta, az erőátvitelről pedig 6 sebességes manuális váltó gondoskodott Fotó: RM Sotheby’s

    A második helyen autózó Piquet pedig köszönte szépen az ajándékot, és megnyerte a versenyt. Mint később kiderült, ez volt az akkor már közel 39 éves világbajnok utolsó győzelme a Forma-1-ben.

    A 01-es kasztnit ezután már néhány futamon használta a csapat, majd tartalék kasztnit csinált belőle, de csak a szeptember végi Spanyol Nagydíjig, ekkor ugyanis az istállóhoz a Belga Nagydíjon a Jordannel megejtett bemutatkozását követően csatlakozó, harmadik benettonos futamára készülő Michael Schumacher kapta azt meg.

    A 22 esztendős német az ötödik helyről rajtolt, majd a harmadik helyre javítva egy ideig Ayrton Senna McLarenjét szorongatta, mígnem megpördült, és végül hatodik lett. Ez volt a 01-es utolsó célba érkezése, hiszen Japánban motorhiba, Ausztráliában pedig kicsúszás vetett véget Schumacher versenyének. A kocsi később múzeumi példány lett, majd 2016-ban vásárolták meg, hogy teljesen felújítsák. Az RM Sotheby’s kifejezetten azzal a céllal tette ezt, hogy jövőbeni tulajdonosa történelmi versenyeken indulhasson vele.

    NE HASZNÁLD
    A mai F1-es autókéhoz képest faék egyszerűségű kormány, mögötte digitális kijelzővel Fotó: RM Sotheby’s

    Ami az árát illeti, arról csak érdeklődésre adnak tájékoztatást, de abból lehet rá következtetni, hogy egy másik 1991-es Benetton-kasztnit korábban 1,01 millió dollárért (jelenlegi árfolyamon közel 386 millió forint) adtak el. Mivel a 01-es sorszámú modell történelmi szempontból lényegesen nagyobb értékkel bír, vélhetően az eladási ára is jelentősen magasabb lesz.

    Bővebb információhoz jutni és érdeklődni ITT lehet az autóról.

    NE HASZNÁLD
    A manuális váltóhoz bizony kuplungolni (bal szélen) is kellett Fotó: RM Sotheby’s

    Huttunen: Nehezebb volt, mint gondoltam 

    0

    Jari Huttunen Finnországban vezethetett először Rally1-es autót, az M-Sport versenyzője szerint nehezebb volt megszokni a Ford Pumát, mint amire számított. 

    Jari Huttunen a hazai Rally Világbajnoki futamán debütált a legerősebb kategóriában, és több műszaki hiba után is sikerült a 9. helyen zárnia. 

    Menedzsere, Marcus Grönholm a verseny előtt azonban ennél jobb eredményben reménykedett. 

    “A legjobb öt helyezés valamelyike meglehet Jarinak – mondta a kétszeres rally világbajnok mosolyogva. – Reméljük, hogy nem lesz problémája az első napon, mint eddig sokszor, és akkor azt hiszem komoly eredményt érhet el.” 

    Nos, probléma az adódott, hiszen az autó üzemanyagnyomásával, majd a szervokormány meghibásodásával is küzdött Huttunen, ami miatt komoly időt vesztett. 

    A fiatal finn versenyző a hétvége előtt egy teljes napon át tesztelhetett, de a verseny még így is nehéznek bizonyult számára. 

    “Nehezebb volt, mint gondoltam – mondta Huttunen. – Az Észtországban töltött tesztnap könnyebb volt, mert a pályát folyamatosan tanulod, de a versenyen azonnal gyorsnak kell lenned. A Puma pedig jóval gyorsabb egy Rally2-es autó.” 

    Huttunen a folytatásban visszaül a Rally2-es Fordba, az pedig, hogy mikor ülhet ismét a Rally1-es Ford Pumába, Richard Millener csapatfőnök szerint csak az anyagiak kérdése. 

    Az M-Sport versenyzői közül csak Gus Greensmith bizonyult gyorsabbnak Huttunennél, aki a hetedik helyet szerezte meg a Finn Rallyn. 

    Előkerült Münnich új Ibizája

    0

    A csütörtöki WRX bemutatóról még hiányzott René Münnich új autója, de a nevezési listán ott volt. A csapat megtörte a hallgatást, megmutatták az új autót, és a hétvégén versenyeznek is vele Hellben.

    Pénteken délután hozták nyilvánosságra az a videót, ahol az RX1e Ibiza már a norvégiai pályán száguld. A rajongóknak a tempó és az autó kinézete tetszett, de a hang finoman szólva sem aratott siker.

    „Úgy szól,mint egy elromlott mikrosütő”  – írta az egyik kommentelő, a másik pedig azt hitte a telefonja hangszórójával van gond. Ime a videó, tessék eldönteni, de sajnos vagy hozzászokunk, vagy marad az ERX (amíg az is villanyosítják…).

    A WRX versenyi szombaton kezdődnek Hellben, részletesen itt írtunk a programról.

    Új-Zéland Rally: Brutálisan kemény első nap

    0

    Kihirdették az Új-Zéland Rally útvonalát, melyben 17 szakasz szerepel. A verseny első napján már a teljes hétvége felét teljesíteni kell a mezőnynek. 

    Az Új-Zéland Rallyt szeptember 29.-október 2. között rendezik a világbajnokság 11. futamaként. 

    A versenyen 17 szakasz vár a mezőnyre, melynek teljes versenyhossza 276.44 km, amiből már az első napon teljesíteni kell 157.98 km-t, vagyis a teljes futam több mint felét! 

    A verseny szeptember 29-én a shakedown szakasszal, majd egy szuperspeciál szakasszal indul, pénteken és hat szakasz vár a mezőnyre három pályán, míg vasárnap négy szakasz szerepel a programban két pályán. 

    A verseny útvonala, magyar idő szerint 
    2022.09.28.
    23:00 Shakedown (Inland Road) 4.09 km 

    2022.09 29.
    08:08 SS1 Pukekawa Auckland Domain 1.40 km
    22:33 SS2 Whaanga Coast 1 29.07 km 

    2022.09.30.
    00:11 SS3 Te Akau South 1 31.02 km
    01:14 SS4 Te Akau North 1 18.20 km
    04:22 SS5 Whaanga Coast 2 29.07 km
    06:00 SS6 Te Akau South 2 31.02 km
    07:03 SS7 Te Akau North 2 18.20 km
    22:08 SS8 Kaipara Hills 1 15.83 km
    23:06 SS9 Puhoi 1 22.63 km 

    2022.10.01.
    00:14 SS10 Komokoriki 1 5.60 km
    04:08 SS11 Kaipara Hills 2 15.83 km
    05:06 SS12 Puhoi 2 22.63 km
    06:24 SS13 Komokoriki 2 5.60 km

    2022.10.02.
    00:32 SS14 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 1 8.75 km
    02:08 SS15 Jacks Ridge 1 6.42 km
    03:38 SS16 Whitford Forest – Te Maraunga Waiho 2 8.75 km
    05:18 SS17 Jacks Ridge 2 [Power Stage] 6.42 km 

    Ennyire volt durva a pattogás: az egyik pilóta kórházba ment az azeri futam után

    0

    Pierre Gasly egy interjúban elárulta, csigolyái épségét kellett ellenőriztetnie a júniusi Azeri Nagydíj után, mert olyan szinten megviselte az autója pattogása.

    Noha jó ideje nem láttunk már hevesen pattogó autókat a Forma-1-ben, az augusztus végi Belga Nagydíjon életbe lépő technikai direktíva ismét előtérbe fogja tolni az idei szezon egyik slágertémáját. A sportágba visszahozott szívóhatású autókra jellemző delfinező mozgás jövőbeni mérséklésére a csapatoknak a spái futamtól 15 mm-rel meg kell emelniük a minimum hasmagasságot – az FIA 25 mm-s emelést akart, de az istállók ebbe nem mentek bele –, 2023-tól pedig várhatóan még több változtatást vezetnek be.

    Több csapat azonban igencsak kritikus az FIA lépése miatt, mert szerintük szezon közben amúgy sem illene változtatni, illetve mostanra olyan mértékben mérséklődött ez a jelenség, hogy már nem okoz gondokat. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint ugyanakkor lesznek még olyan, egyenetlenebb aszfaltú pályák az idei naptárban, amelyeken újra elkezdhetnek intenzíven delfinezni, és akkor ismét felmerül a pilóták egészségkárosodása.

    A szezon első harmadában ugyanis a mezőny tagjai egyöntetűen úgy vélték, hogy hosszú távon az egészségükkel játszanak. Sőt, többen, például Lewis Hamilton is komoly fájdalmakra panaszkodtak az Azeri Nagydíj után. Pierre Gaslyról pedig most kiderült, hogy a szezon nyolcadik futama után orvosi vizsgálaton kellett részt vennie, hogy megbizonyosodjon róla, épségben megúszta a bakui utcai száguldást. 

    Pierre Gasly, Alpha Tauri, Azeri Nagydíj
    Gaslynak fájt az azeri futam Fotó: Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool /

    „Baku volt a legrosszabb az összes pálya közül, amelyeken eddig versenyeztünk, még ha számomra ez nem is pusztán a delfinezés eredménye volt. A mi autónknak extrém alacsony hasmagassággal kell üzemelnie ahhoz, hogy versenyképes legyen, azon a pályán pedig rengeteg a bukkanó. Nagyon kemény volt a hátamnak a verseny, olyannyira, hogy a hétvége után MRI-vizsgálatra kellett mennem, hogy leellenőrizzék, minden rendben van-e a csigolyáimmal. Ami minket illet, ez a probléma egyértelműen a pálya típusával állt összefüggésben”– nyilatkozta az Alpha Tauri versenyzője a Motorsport.com. olasz kiadásának.

    Nem a faenzai istálló azonban az egyetlen, amely nagyon kis hasmagassággal versenyzett eddig, és a teljesítmény-veszteség miatt a technikai direktíva nélkül a jövőben sem változtattak volna, így egy huplis pályán ismét problémák léphettek volna fel. 

    Wolff szerint ezért sem vita tárgya, hogy be kell-e avatkozni, mert orvosilag igazolttá vált, hogy a delfinezés agykárosodással járhat. „A GPDA (a Grand Prix-versenyzők érdekvédelmi szervezete – a szerk.) név nélküli kérdőívet töltetett ki a pilótákkal, konzultáltak a kompetens specialistákkal és orvosokkal, az eredmény pedig az, hogy hosszú távon ez nem jó. Az FIA azt mondja, hogy nem akar abba a helyzetbe kerülni, mint az NFL”– utalt a profi amerikaifutball-ligában az agykárosodással kapcsolatos pereskedésekre.

    George Russell, Mercedes, Magyar Nagydíj
    A Mercedes sem pattog már, de egy huplis pályán lehet, hogy visszatérne a delfinezése Fotó: Makai Gergely Photography

    Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke eközben azzal vádolja a Mercedest, hogy csak saját teljesítményüket akarják javítani, mert nekik kifejezetten jól jönne, ha a többiek sem tudnák annyira hatékonyan használni az autójukat. Wolff szerint ez azonban nem igaz.

    „Mondhatjuk azt, hogy látszólag megértettük az autónkat, [a Magyar Nagydíjon] megszereztük a pole-t, úgyhogy ne változtassunk semmin. De ez irreleváns, mert ez a pattogási frekvencia rossz a versenyzőknek. Nem értjük és nem is tudjuk átérezni, hogy milyen ezekben az autókban rázkódni. Mi és az összes csapat megoldotta ezt a problémát? Talán igen, talán nem. Azóta nem voltunk pattogós pályán. De hogy kell-e elővigyázatossági intézkedéseket tennünk a következő évre? Igen, egészen biztosan” – jelentette ki az osztrák üzletember.

    A norvégiai WRX hétvége tudnivalói – Káraiék is ott lesznek!

    0

    A hétvégén nem csak a WRX, hanem az Európa-bajnokság is versenyez a norvégiai Hellben. A World RX szezonnyitón új szabályokkal is meg kell ismerkedni.

    Kétszeri halasztás után végre versenyen is bemutatkoznak a rallycross új csúcskategóriájú versenygépei. A rossz hír, hogy az amúgy is nagyon szegényes nyolctagú mezőny máris megfogyatkozott, a Münnich Motorsport Ibizája nem szerepelt a hivatalos bemutatón és a csapat is mély hallgatásba burkolózott.

    Ott lesznek a magyarok is

    Aki a régi Supercarokra kíváncsi az sem fog csalódni, az ERX mezőnyében bőven lesz autó. A 19 fős listán bőven van nagyágyú. Anton Marklund mellett Andreas Bakkerud, Janis Baumanis és Enzo Ide is nevezett. Két magyar versenyzőnek is szurkolhatunk, Kárai Tamás mellett Mózer Attila is rajthoz áll. Egy nevező viszont visszalépett, Ollie O’Donovan Nyirádon bemutatott Proton Iriz RX-e Svédországban meghibásodott, és a javítás annyira elhúzódik, hogy nem csak Norvégiéban, hanem Rigában sem tudnak indulni.

    Az EURO RX3 is ott lesz Norvégiában, Jan Cernyt, Kobe Pauwelst és Joao Ribeirót már Nyirádon is láthattuk. Sajnaos ebben a kategóriában nincs magyar induló. Az RX2e-ben sem tolonganak a versenyzők, de a kisebb elektromos autókba legalább tíz pilóta beül.

    A pálya 1010 méter hosszú, jokerrel 1119 méterre nő a kör. A szabályváltozás épp a jokerrel kapcsolatos. A joker kört nem lehet az első körben letudni, így ez a taktikai elem kiesik a versenyzők repertoárjából. Az első kör a pályán kell majd végigharcolni. Aki mégis jokerre megy az első körben azt nem veszik figyelembe, tehát a következpő négy körben újra ki kell jönni egyszer a jokerre. A szabály nem csak a WRX-re, hanem minden kategóriáa érvényes.

    A norvégiai hétvége programja:

    08.12. péntek:

    15:30 Hell of a Race – edzés (betétfutam)
    16:10 Hell of a Race H1
    16:50 Hell of a Race H2
    17:30 Hell of a Race H
    18:10 Hell of a Race – Progression

    08.13. szombat:

    09:35 szabadedzés
    11:30 Super Pole World RX
    13:10 Euro RX3, Euro RX1, RX2e, World RX H1
    15:40 Euro RX3, Euro RX1, RX2e, World RX H2
    17:30 Hell of a Race – elődöntők
    18:00 Hell of a Race – döntők

    08.14. vasárnap:

    09:05 Warm up
    10:10 Euro RX3, Euro RX1, RX2e, World RX H3
    13:10 Euro RX3, Euro RX1, RX2e, World RX – Progression
    15:10 Euro RX3, Euro RX1, RX2e – elődöntők Euro RX3, Euro RX1 – döntők
    17:00 World RX – elődöntők, RX2e – döntő, World RX – döntő
    18:05 Díjkiosztó

    Rabócsiring Ob
    foto: Rabócsiring

    Legalább gyorsak az új RX1e autók

    Az új WRX versenyautók teljesen elektromos hajtásúak, természetesen mind a négy kerékre érkezik erő. Az 1300 kilogrammos autók 1.7 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100-ra, ezzel gyorsabbak mint az F1-esek. Az elektromos hajtás részegységeit az ausztriai Kreisel Electric gyártja, a cég tulajdonosai között ott van Arnold Schwarzenegger is. Sajnos ő sem tudott besegíteni a gyártásba, az elektromos részegységek gyártási nehézségei miatt halasztották el kétszer is az új WRX autók premierjét, és a szegényes létszámnak is ez az oka.

    Hansen Peugeot
    foto: Red Bull Content Pool/Fiaworldrallycross

    Olyan, mint a drog – F1-es pilóták jellemezték a versenyhétvégék legintenzívebb részét

    0

    A jelenlegi mezőny 18 tagja írta körül, hogy milyen érzés a határig hajszolni egy modern Forma-1-es autót.

    Noha a pontokat a versenyen osztják, és világbajnok sem lett még senki attól, hogy a legtöbb pole pozíciót szerezte egy adott szezonban, mégis körüllengi valamiféle misztikum az időmérő edzést a Forma-1-ben. Ez persze érthető, hiszen ilyenkor mutatkozik meg a legjobban a pilóták és autók nyers tempója, és – amennyire lehet – ilyenkor csupaszodik le a 21. századi F1 végtelenül bonyolult és technikafüggő világa azzá, amiről az autóversenyzés romantikus oldala szól.

    Hiszen nagyjából másfél percen át nincs gumi és üzemanyag spórolás, nincs taktika, nincs csevegés a versenymérnökkel, nincs energiamenedzselés, nincs semmi, csak a versenyző, az autó és a pálya, na meg a stopper. Ebben az egy körben megszűnik a külvilág, és a pilóta minden idegszálával egyetlen dologra koncentrál: a lehető leggyorsabban végigmenni a pályán.

    Hogy mit jelent egy modern Forma-1-es autóval időmérős kört, pláne a végső rajthelyről döntő kört teljesíteni, arról az f1.com a jelenlegi mezőny 18 tagját megszólaltatva készített videót.

    A teljes videó ITT érhető el.

    Norris

    „Az időmérő a versenyhétvége egyik legizgalmasabb része. Ilyenkor kell a legjobban meghajtani az autót, maximális motorüzemmódban, a legkevesebb üzemanyaggal, új gumikon. Ilyenkor a legjobb érzés vezetni a kocsit.”

    Leclerc

    „Nagyon-nagyon különleges érzés. A hétvége során ekkor megyünk el az autóval a határokig. Elképesztően precíznek kell lenni, miközben teljesen koncentrált vagy, és nem gondolsz semmire, csak arra, hogy a lehető legprecízebb legyél, és a legjobb munkát végezd. Ebben az egy körben kell mindent kifacsarnod az autóból, és amikor nem úgy jön össze, ahogy akarod, az nyilván frusztráló.”

    Sainz

    „Egy rossz időmérős kör nagyon rossz érzést hagy bennem, és ilyenkor aznap a lehető leghamarabb le kell feküdnöm, mert tudom, hogy amikor vasárnap reggel felkelek, már a versenyen fog járni az eszem.”

    Russell

    „Azért jár extra nyomással az időmérő, mert egyetlen körön múlik minden, és ha csak egy kicsit is hibázol, az egész világ látni fogja.”

    Pérez

    „Fontos fenntartani a koncentrációt. Ha túlságosan elkényelmesedsz és azt gondolod, hogy nagyszerű körön vagy, és megpróbálsz csak végigérni, akkor könnyedén veszíthetsz két tizedet egy kanyar alatt. Soha nem jelentheted ki, hogy jó egy kör, amíg be nem fejezted.”

    Pérez pole-köre a Szaúd-arábiai Nagydíjról

    Magnussen

    „Mindig érzed a gyomrodban a pillangókat, miközben bekapcsol benned a harci üzemmód.”

    Schumacher

    „Előfordul, hogy tudod, mindent beleadtál, de egyszerűen nem volt több benne, vagy miattad, vagy az összhang egyszerűn nem jött létre. Ilyenkor legközelebb csak próbálsz jobb lenni.”

    Hamilton

    „Érzelmek hullámvasútja, miközben elképesztően fókuszált vagy. Ahogy halad előre a hétvége, folyamatosan rakod a helyükre a puzzle darabjait, az időmérőn pedig a gyorskör közben kell ezt megtenned. És amikor tökéletesen passzolnak a darabkák, akkor minden a helyére kerül, mint például Dzsiddában, ahol az egyes és kettes kanyarból jól jöttem ki, aztán a hármas is jól sikerült, és innen csak folytattam tovább.”

    Alonso

    „A tesztelés és edzés után ez a pillanat, amikor össze kell raknod a tökéletes kört. Van, hogy azt érzed, nem fogod tudni bevenni a kanyart, mert túl későn fékeztél, vagy megcsúszott alattad az autó, de közben így is sikerül, és még időt is nyertél. Ilyenkor érzi úgy az ember, hogy jó körön van.”

    Gasly

    „Tulajdonképpen ez egy 90 másodpercen át tartó adrenalinlöket, annyira intenzív és fókuszált állapotba kerülsz. Tavaly először rajtoltam az első sorból, Lewis mellől, és olyan, mint a drog: amint megtapasztaltad, a lehető legtöbbször meg akarod ismételni.”

    Russell pole-köre a Hungaroringről

    Ricciardo

    „Ha jól sikerül, az erőteljes érzés. Azt hiszem, ez a jó szó rá.”

    Ocon

    „Nem mindig tartasz mindent az irányításod alatt, de mindig ott van a verseny, ahol visszakapaszkodhatsz, és ezt kell szem előtt tartanod.”

    Verstappen

    „Érzed, ahogy felggyorsul a szívverésed, miközben tudod, hogy ez az a kör, ami számít. Az adrenalinszinted az egekben van, de mi ezt szeretjük. El kell találnod a kanyarcsúcspontokat és a féktávokat, illetve a legjobbkor kell a gázra lépned. Érezni belülről, hogy mikor vagy jó körön, és mikor nem.”

    Vettel

    „Ilyenkor igazán eggyé válsz az autóval, és megfeledkezel a környezetről, miközben kanyarról kanyarra támadod a pályát.”

    Verstappen pole-köre a kanadai esőben

    Bottas

    „Fontos, hogy levidd a pulzusodat, mert normál esetben ez segít a kivitelezésben, és abban, hogy a legtöbbet hozd ki a helyzetből.”

    Albon

    „Érzed, hogy csak egy köröd van, és abba mindent bele kell raknod.”

    Latifi

    „Minden versenyzőnek megvannak a módszerei, hogy megfelelő mentális állapotba kerüljön az időmérőre.”

    Cunoda

    „Az időmérőn lehet a legnagyobb teljesítményt kisajtolni az autóból, és a gumik is ilyenkor tapadnak a legjobban. Ilyenkor mindig élvezetes vezetni.”

    Eladó egy egész flottányi Renault Clio Rally4 és Rally5

    0

    Tíz darab Renault Clio Rally4 és Rally5-ös versenyautó hirdetése jelent meg az egyik nagy versenyautó eladói portálon. A kocsik közt az ERC Clio Trophyjának autói is ott vannak.

    Murvás és aszfaltos setup, 6 aszfaltos és 6 murvás kerék, lámpatartók, intercom, és a többi szükséges felszerelés jár az autókhoz. Rajtkész állapotban van tehát a flotta, amely olyannyira alkalmas egy márkakupára, hogy a Clio Trophy by Toksport WRT autóit is észrevettük a csomagban.

    A Ghjuvanni Rossi által Rómában használt Clioja és a listavezető Rossi autója mellett ott áll Herczig Patrik 34 CPV 469 rendszámú kocsija is, amivel az idei ERC futamokon versenyzett. Aggódni azonban nem kell, a Clio Trophy mezőnye is ott lesz két hét múlva a csehországi szezonzárón.

    „Ott leszünk a Barumon a Clio Trophyban, nem kaptunk jelzést a csapattól, hogy bármilyen fennakadás lenne. Még az is lehet, hogy a Toksport lecseréli a kocsikat és egy teljesen új autót kapunk a szezonzáróra” – mondta Herczig Patrik, amikor felhívtuk a hirdetés kapcsán.

    Clio
    foto: motorsportauctions.com

    A Rally5-ös és Rally4-es Clio a rally piramis alsó két lépcsőfokát jelenti. Tanulásra, tapasztalatszerzésre tökéletesek, értő kezekben pedig meglepően gyorsan is lehet velük közlekedni. Az ewrc adatbázisa szerint 488 darab készült belőlük, több mint 2500 alkalommal álltak eddig velük rajthoz, és a versenyek több mint 90 százalékában célba is értek velük.

    Clio
    foto: motorsportauctions.com

     

    Finn raliversenyen debütál a volt F1-es és többszörös Le Mans győztes pilóta

    0

    A 2018-2019-es szezonban a Toyotával WEC bajnoki címet szerző, háromszoros Le Mans-i 24 órás győztes és korábbi Forma-1-es versenyző, Kazuki Nakajima Finnországban debütál a raliban.

    Nakajima a Williams Racing versenyzőjeként három szezont teljesített a Forma-1-ben 2007 és 2009 között, utána pedig a japán Formula Nippon sorozatban szerzett két bajnoki címet.

    2012-ben csatlakozott a Toyota Racing-hez, hogy a World Endurance Championship legmagasabb kategóriájában hazája csapatának TS030 Hybrid LMP1-esét vezesse. A Toyota Racinggel 2018-ban és 2019-ben is megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, Fernando Alonso és Sébastien Buemi csapattársaként.

    Sebastien Buemi, Fernando Alonso, Kazuki Nakajima
    Fotó: John Rourke / AdrenalMedia.com

    Toyotával kezdi ralis karrierjét az alelnök

    Kazuki Nakajima a hétvégén, a Lahti Historic Rally-val közösen megrendezésre kerülő, Varaosaexpert Ralli Lahti mezőnyében mutatkozik be, egy Toyota Yaris N5-össel.

    A japán pilóta a tavalyi szezon végén jelentette be, hogy visszavonul az endurance versenyzéstől, azóta pedig a Toyota Gazoo Racing európai részlegének alelnöke lett. Most először indul raliversenyen, navigátora pedig az az Aaron Johnston lesz, aki Takamoto Katsutával alkot egy párost rali-világbajnokságon.

    A Varaosaexpert ralin a Toyota Gazoo Racing Next Generation nevű versenyzői akadémiájának fiatal japán pilótái, Nao Otake, Yuki Yamamoto és Hikaru Kogure is részt vesznek, de ők hárman egy Renault Clio Rally4-es autóval indulnak majd.