back to top
2025. november 10. 17:42
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1342

    A Dakaron folytatja Julien Ingrassia 

    0

    Sébastien Ogier korábbi navigátora, a szintén nyolcszoros rally világbajnok Julien Ingrassia 2023-ban rajthoz áll a Dakaron Mika Pisano társaként. 

    Sébastien Ogier-vel korábban nyolc rally világbajnoki címet szerzett Julien Ingrassia, azonban a tavalyi év végén Ingrassia WRC karrierje befejezése mellett döntött. A francia navigátor most azonban bejelentette, hogy visszatér a motorsportba navigátorként és rajthoz áll a 2023-as Dakaron Mika Pisano társaként. 

    “A tereprally teljesen más, mint a WRC – mondta Sébastien Ogier korábbi navigátora a Dirtfishnek. – A két dolgot nem lehet összehasonlítani, de a Dakar nagyszerű lehetőség, hogy új készségeket fejlesszek, új kihívásokat fedezzek fel.” 

    A Dakaron való induláson korábban a WRC-ben való sűrű programja miatt nem gondolt Ingrassia. 

    “Természetesen mindig is az egyik legikonikusabb versenynek tartottam a motorsportban a Dakart, de a WRC program sűrűsége miatt sosem gondoltam, hogy részt vegyek rajta. Az elmúlt időben azonban volt lehetőségem a részvételen gondolkozni. Kíváncsi vagyok a Dakarra belülről, az autóban átélve, kíváncsi vagyok a szakaszok durvaságára, hosszára és a versenyen tapasztalható nagy melegre. Biztosan szükségem lesz egy erős felkészítő programra, amit Stephane Orsier edzőmmel fogunk kitalálni.” 

    Ingrassia várhatóan rajthoz áll a Tereprally Vb negyedik versenyén, az Andalúz Rallyn június 7-12. között a felkészülés jegyében. 

    A francia navigátor és Pisano közös tesztjei várhatóan már áprilisban elkezdődnek, majd májusban folytatódnak. 

    Rovanpera történelmet ír 

    0

    Kalle Rovanpera három napon át tesztelheti a Pirelli gumijait, olyan pedig még korábban nem fordult elő, hogy szezon közben kerüljön sor egy gumiabroncs tesztre. 

    A Pirelli véletlenszerűen választotta ki azt a versenyzőt, aki először tesztelhet szezon közben gumikat, és a választás pedig Kalle Rovanperára, a WRC éllovasára esett. 

    Az olasz gumigyártóval először háromnapot tesztelhet a finn toyotás. A teszt tegnap kezdődött és Rovanpera a három nap alatt nagyjából 200 km-en át tesztelheti a kemény Pirelli gumikat aszfalton. 

    A Pirellinek módosítania kellett korábbi gumijait, miután az idén bevezetett Rally1-es autók nehezebbek, mint a WRC autók voltak. 

    “A Horvátországban zajló teszt célja, hogy kiderüljön miként lehet a kemény gumiabroncsokkal együtt fejleszteni a Rally1-es autókat, melyek nehezebbek és erősebbek is a korábban használt WRC autóknál, ezáltal a gumi nagyobb igénybevételnek vannak kitéve – mondta Terenzio Testoni, a Pirelli rally tevékenységért felelős szakembere. – A gumik működését teszteljük Kalle Rovanperával és a Toyota mérnökeivel.” 

    Rovanpera mellett a Toyota, a Hyundai és az M-Sport is tesztel Horvátországban, ők az április 21-24. közötti Horvát Rally előtti teszteket végzik. 

    A Toyota esetében Elfyn Evans a hét elején tesztelt, míg Esapekka Lappi csütörtökön, Takamoto Katsuta pedig pénteken. 

    A Horvát Rallyt a Rally Világbajnokság harmadik versenyeként rendezik meg, és ez lesz az első kifejezetten aszfaltos verseny Rally1-es autókkal. 

    Breen megautóztatta a horvát minisztert 

    0

    Az M-Sport versenyzője, Craig Breen egy teszt során megautóztatta a Ford Puma Rally1-gyel a horvát turisztikai és sportminisztert, Nikolina Brnjacot. 

    A Rally Világbajnokság következő, idei harmadik futamát Horvátországban rendezik április 21-24. Között, ez alkalomból pedig a horvát turisztikai és sportminiszter különleges pillanatokat élhetett át, ugyanis az M-Sport versenyzője, Craig Breen megautóztatta egy teszten. 

    A Karlovac környékén tartott autóztatást követően Nikolina Brnjac hatalmas mosollyal az arcán elárulta, hogy idegessége helyét gyorsan az izgalom vette át az ír versenyző mellett. 

    “Kezdetben kicsit féltem, mert először ülhettem versenyautóban – mondta a horvát miniszter. – Amikor azonban láttam, hogy Craig mindent mozdulását uralja az autónak, akkor már élveztem minden pillanatot és egy fantasztikus érzés kerített hatalmába. Egy életre szóló élmény volt.” 

    Craig Breen elárulta, ő is élvezte az autóztatást. 

    “Ez az útszakasz nagyszerű hely volt arra, hogy a miniszter asszony belekóstoljon a rallyba, különösen egy modern, Rally1-es autóval – mondta az ír versenyző. – Kezdetben félt kicsit, mert nem tudta, hogy mire számítson. Amikor azonban elindultunk a szakasz felé, már ellazult kissé. Néha mondta, hogy lassítsak, de sikerült megnyugtatni, hogy minden rendben van. Kicsit lassítottam, de amikor láttam, hogy már élvezi az utazást, ismét gyorsítottam.” 

    A Horvát Rallyt, melyet április 21-24. között rendeznek, Craig Breen a vb hetedik helyéről várhatja. 

    Guerra visszatér a WRC2-be

    0

    A korábbi PWRC világbajnok, Benito Guerra junior az idei szezonban a WRC2-es versenyeken áll rajthoz, első futama a Horvát Rally lesz. 

    Benito Guerra junior 2019 óta nem indult WRC mezőnyben, idén azonban hat-hét WRC2-es versenyen rajthoz fog állni. 

    “Készen állunk a Horvát Rallyra, mely az idei első WRC futamunk lesz – mondta a mexikói versenyző a WRC hivatalos oldalának. – Visszatérünk a WRC mezőnyébe, és a Horvát Rallyn keményen fogunk harcolni a pontokért a WRC2-ben. Később a Portugál Rally, Olaszország, Észtország, Spanyolország következik és talán a Finn Rallyn is indulunk. Szeretnénk hat-hét futamon indulni, ami elegendő lehet egy jó eredményre a WRC2-ben.” 

    Guerra junior a múltheti mexikói Nemzetek Rallyján Mads Ostberg és Adrien Fourmaux mögött a harmadik helyen zárt. 

    “A mexikói verseny bemelegítés volt Horvátország előtt. Nagyszerű alkalom volt, hogy ismét autóba ülhessek és nagyszerű volt a Mexikó Rally pályáin versenyezni.” 

    Guerra junior 2010-ben spanyol murva bajnok volt, majd 2012-ben nyerte meg a PWRC-t az argentin Marcos Ligato és ukrán Valeriy Gorban előtt. 2019-ben a WRC2 harmadik helyén zárt a francia Pierre-Louis Loubet és lengyel Kajaten Kajetanowicz előtt. 

    A WRC2-ben jelenleg Andrea Mikkelsen címvédőként a Monte-Carlo Rallyt és Svéd Rallyt is megnyerve vezet. 

    A 2020-as WRC2-es világbajnok és tavalyi második helyezett Mads Ostberg, azonban idén kevés esélyt lát a WRC2-ben való szereplésre egy szezonon át, inkább a magyar bajnokságot helyezi 2022-ben előtérbe. 

    Herczig: A családi ügy

    0

    A Herczig-család különbözik a legtöbb más családtól, hiszen nem a focipályán vagy egy horgásztónál, hanem a versenypályákon szerzik közös élményeiket apa és fia, vagyis Norbert és Patrik. 

    Amíg Herczig Norbert és Igor Bacigál idén már a gyári MRF Team versenyzői, addig Herczig Patrik az Azori-szigetek Rallyn debütált külföldi ERC mezőnyben, ahol navigátora, Bán Viktor már szerzett némi tapasztalatot. 

    “Nagyon érdekes együtt versenyezni apukámmal, mert a rendezvény ideje alatt tudunk beszélni a szakaszokról és a versenyen tapasztaltakról – mondta a fiatal versenyző az ERC honlapjának, aki a tavalyi Rally Hungary-n debütált ERC futamon. – Nekem tapasztalatra van még szükségem, ami neki már meg van.

    Minden tud nekem segíteni, így jó, hogy közös versenyen indulunk. Számomra a tapasztalatszerzés a legfontosabb, amit Rally5-ös és Rally4-es autókkal igyekszem megszerezni. Ha már rendelkezem a megfelelő tapasztalattal, akkor szeretnék Rally2-es autóra váltani, de hogy ez sikerül-e, azt az idő eldönti.” 

    Az Azori-szigetek Rallyn a Clio Kupa negyedik helyén állt az utolsó előtti szakaszon a Herczig-Bán kettős, amikor alacsony tempónál balesetet szenvedtek és kiestek. 

    Bán Viktor ugyancsak tud némi tapasztalatot adni Patriknak, hiszen korábban, 2016-ban Ranga Péter navigátoraként már indult az ERC naptárában szereplő Kanári-szigetek Rallyn és Akropolisz Rallyn Mitsubishivel. 

    Herczig Norbert és Igor Bacigál a nyolcadik helyen zárt az Azori-szigetek Rallyn. 

    A Herczig-család következő közös versenye a Kanári-szigetek Rally lesz május közepén. 

    Kifizetődött Soria érett versenyzése 

    0

    Az argentin Paulo Soria és navigátora, Marcelo Der Ohannesian, a Fafe Rallyn elért ERC4-es dobogó után az Azori-szigeteken érett versenyzést bemutatva nyerte a Clio Kupában. 

    A Fafe Rallyn egy Rally4-es Renault Clioval megszerezte az ERC4 dobogóját, majd az Azori-szigetek Rallyn egy Rally5-ös Renault-val megnyerte Paulo Soria a Clio Kupát. 

    Az argentin versenyző 13 szakaszból 10-et megnyert a Clio Kupa értékelésben, így több mint három perces előnnyel sikerült győznie. 

    “Az autóban ülve nagyon-nagyon nehéz hétvége volt – mondta Soria az ERC hivatalos oldalának. – Azt hiszem, ez volt életem legnehezebb versenye, ugyanakkor a legélvezetesebb is. Élveztem a versenyt, mert a szakaszok csodálatosak voltak, még úgy is, hogy az időjárás komolyan próbára tette a képességeket a változatosságával.” 

    Az argentin versenyző az Azori-szigeteken a Clio Kupában az olasz Giorgio Cogni-Gabriele Zanni, és a spanyol Sergio Fuentes-Alain Pena Salvador kettősöket előzte meg, míg az ERC4 értékelésében a spanyol Óscar Polomo-Xavi Moreno, és olasz Andrea Mabellini-Virginia Lenzi kettősök mögött a harmadik helyen zárt. 

    Két versenyt követően az ERC4 bajnokságban hat pont hátránnyal követi Mabellinit és 12 ponttal előzi meg Óscar Palomot a második helyen állva. 

    A Clio Kupában idén öt versenyt rendeznek, az Azori-szigetek Rally után a Kanári-szigetek Rally, a lett Liepaja Rally, Róma Rally, majd a cseh Barum Rally következik. 

    Világpremier is lesz Nyirádon!

    0

    A korábbi brit rallycross bajnok és az FIA rallycross Európa-bajnokság dobogósa Ollie O’Donovan egy vadonatúj autó volánja mögé ül 2022-ben. A brit a Team RX Racing Proton Iriz RX csapatban indul ebben a szezonban, az új Proton Iriz RX Nyirádon mutatkozik be a nemzetközi mezőnyben!

    O’Donovan 2017-ben Catalunyában az Euro RX-ben a dobogóra állt, tavaly pedig a FIA Rallycross Világbajnokság néhány futamán indult egy Ford Fiestával. Erre a szezonra egy olyan autóra cserélte a Fiestát, amely új a rallycrossban, de már komoly múltja van a raliban, és amiben biztos, hogy „jelentős előrelépést jelent ahhoz képest, ahol voltunk” – mondja a brit.

    A projekt a neves rallycross cég a Tony Bardy Motorsport (TBM) és a Proton Motorsport híres rallyspecialistája, Mellors Elliot Motorsport (MEM) együttműködésében épült.Az új karosszériából kifejezetten rallycross  felhasználásra építettek egy vázat, amely a MEM népszerű Proton Iriz R5-jének alapjaira épül.

    Az autó sikeres shakedown teszten vett már részt a brit Pembrey-ben, O’Donovan pedig Nyirádon indul először éles versenyen.

    „Amikor először láttam, hogy az Iriz RX kitolat az utánfutóból, nagy pillanat volt számomra és a csapat számára” – lelkendezett a 2007-es brit címvédő. „Aztán beülni, és érezni, hogy úgy illik rám, mint egy kesztyű, különleges érzés volt. Rengeteg kemény munka volt ebben a projektben, és zseniálisak voltak az első tesztek.”

    O'Donovan Nyirád
    foto: fiaworldrallycross.com

    „Az Iriz RX máris jelentős előrelépésnek tűnik ahhoz képest, ahol voltunk, és az első shakedownon még messze voltunk a benne rejlő lehetőségektől. Van még dolgunk a nyitófordulók előtt, de van még egy pár teszt, és nagyon izgatott vagyok, hogy beinduljon a szezon. Az Európa-bajnokságra való visszatérés kulcsfontosságú célja ennek a projektnek, és alig várom, hogy a jövő hónapban Nyirádon nemzetközi versenyen debütálhassak az Iriz RX-szel” – mondta O’Donovan.

    „Ollie olyan autót szeretett volna, amilyen másnak nem volt, és R5-ös változatban az Iriz számos rallyt megnyert eddig” – tette hozzá Tony Bardy Motorsport tulajdonos és a Team RX Racing főmérnöke, Tony Bardy. „Ezért mentünk ebbe az irányba.”

    „Az autó alapja megegyezik az R5 Irizzel, de sok egyedi megoldása is van. A koncepció rallycrossra való adaptálása hosszabb ideig tartott, mint ahogyan azt minden érintett először gondolta, de miután végigment a Proton az első teszten, láttuk, hogy a sebesség megvan. Az autónak már most nagy a tapadása, és még több lehetőség rejlik benne. Mindenkit nagyon várunk az első eseményre!”

    O'Donovan Nyirád
    foto: fiaworldrallycross.com

    Wheatley: Az ERC egy ugródeszka a WRC felé 

    0

    Andrew Wheatley, az FIA rally igazgatója hangsúlyozta az ERC fontosságát, miután látogatást tett az Azori-szigetek Rallyn, a Rally Európa-bajnokság második versenyén. 

    Andrew Wheatley, az FIA rally igazgatója látogatást tett a Rally Európa-Bajnokság második, Azori-szigeteki versenyén, majd az ERC hivatalos oldalának kiemelte a sorozat fontosságát, és hangsúlyozta, hogy az ERC egy ugródeszka a Rally Világbajnokság felé. 

    “Rendkívül fontos sorozat az ERC – mondta Wheatley. – Az elmúlt években komoly megújuláson ment át a sorozat. Nagyon sokan indulnak a versenyeken, és minden rally nagyon szoros küzdelmet hoz. Ezért az Eb egy lépcsőfok tulajdonképpen a Vb felé. Az ERC mindig egy lépcsőfok volt, de az utóbbi években még tovább nőtt a jelentősége. A Rally Európa-bajnokságon nem csak a jövő versenyzői, de a jövő WRC futam szervezői is nevelkednek. A médiások egy része is innen lép tovább, valamint a technikai személyzet is.” 

    Wheatley szerint jó ötlet volt, hogy a WRC-hez hasonlóan már az ERC sorozatban is megjelent az élő közvetítés. 

    “A WRC+ még közelebb hozza az emberekhez a rallyt, és fontos, hogy a Vb után már elmondható ez az Eb-vel kapcsolatban is. Ha valaki kérdéseket szeretne találni a rallysporttal kapcsolatban, csak végig kell néznie egy napot a közvetítés segítségével és mindenre választ kap. Néhány éve egy navigátor azt mondta, hogy a legérdekesebb dolgok az erdők fái között maradnak, és nem ismerik meg a szurkolók, ez a közvetítés segítségével már meg lett oldva.” 

    Dakar részvételt lehet nyerni az Andalúzia Rallyn

    0

    A Tereprally Vb következő fordulóján a Road to Dakar Challenge keretében egy autós és egy motoros egység is hazavihet a trófea mellé egy jegyet a 2023-as Dakarra.

    A lehetőség kizárólag olyan amatőrök számára adott, akik még sosem versenyeztek a  Dakaron. A nyeremény értéke sem kicsi, az idei Dakarra ez az autósoknál 25.000, a motorsoknál 15.000 eurót jelentett.

    Az autósok esetén a T4 kategória résztvevői indulhatnak a Road to Dakar Challenge-en. A feladat egyszerű: nyerni kell. A kategória legjobbja (amennyiben még nem indult a Dakaron) 2023-ban ingyenesen indulhat a versenyen.

    A motorosoknál kétlépcsős a folyamat. A Rally2 kategóriában az Andalucia Rally győztese a Marokkó Rallyra nyer egy ingyenes indulási lehetőséget. A Dakar részvételhez a két verseny összesített eredménye számít, tehát aki nem nyer a spanyolországi futamon, az egy jó marokkói szerepléssel még megkaphatja a Dakar indulást. Persze fordítva is igaz mindez, aki nyer Andalúziában, annak Marokkóban is jól kell teljesítenie.

    A Kazahsztán Rally törlése miatt a Tereprally Vb követekező állomása az Andalúzia Rally lesz június 7. és 12. között. A versenyre már lehet nevezni.

    Nasser Al-Attiyah, Toyota Gazoo Racing, Dakar Rally, rallycafé.hu
    Fotó: Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool

    Hosszabb lesz idén a Szardínia Rally 

    0

    A Szardínia Rallyt idén a Rally Világbajnokság ötödik versenyként rendezik meg 21 gyorsasági szakaszon és 308,63 km versenytávon. 

    Idén június 2-5. között rendezik a Szardínia Rallyt, mely egy Olbiai szuperspeciál szakasszal indul csütörtök este. 

    Pénteken nyolc szakasz szerepel a programban, délelőtt a Terranova (14,36 km) és a Monti di Ala’ e Budduso (24,61 km) szakaszokat, délután pedig az Osilo-Tergu (14,63 km) és a Sedini-Castelsardo (13,28 km) szakaszokat kell kétszer teljesíteni. 

    A versenytáv az első napon 136,99 km lesz. 

    Szombaton délelőtt a Tempio Pausania (12,08 km) és az Erula-Tula (15,39 km) szakaszok, délután pedig a Coiluna-Loelle (21,72 km) és a Monte Lerno di Pattada (16,96 km) szakaszok alkotják a programot, mindegyiket kétszer kell teljesíteni. 

    Vasárnap további négy szakaszt rendeznek a Cala Flumini (12,54 km) és a Power Stage szakasznak is helytadó Sassari-Argentiera (7,13 km) szakaszokat kell kétszer teljesíteni. 

    Az olasz verseny programja így 1 szakasszal és 5,63 km-rel hosszabb lesz, mint 2021-ben. 

    Tavaly a francia Sébastien Ogier-Julien Ingrassia páros szerezte meg a győzelmet Toyotával 46 másodperccel megelőzve csapattársaikat, a brit Elfyn Evanst és Scott Martint. A verseny harmadik helyén a belga Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe zárt Hyundaijal, míg a negyedik a japán-brit Takamoto Katsuta és Daniel Barritt lett, ugyancsak Toyotával.