A Renault-csoport ügyvezető igazgatója, Luca de Meo érdeklődését árulta el a WRC iránt az F1-es Alpine csapat bemutatóján.
Az Alpine komolyan letette már névjegyét a WRC-ben, azzal, hogy 1973-ban megnyerték az akkor még csak gyártók számára kiírt világbajnokságot.
Ezt követően azonban kiszállt a sorozatból, most azonban az Alpine F1-es csapatának bemutatóján Luca de Meo, a Renault-csoport ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy az F1 mellett szeretne a márka belépni a WRC-be is, ami által jelen lenne a motorsport két legmagasabb színtű sorozatában.
A WRC-nek megfelelően vélhetően az Alpine A5 autót építenék meg, mely 2024-ben kerül piacra.
Egy új gyártó megjelenése örvendetes lenne a WRC számára, ahol jelenleg csak a Hyundai és a Toyota van jelen gyártói szinten, míg az M-Sport félgyártói szinten.
A vb-n az idei évvel megjelentek a hibrid autók, melyek korszaka egyelőre három évre szól.
Az elektromos hajtás egyik legnagyobb ellensége a hideg, jól tudja ezt aki szembesült már azzal, hogy a mínuszokban milyen drasztikusan csökken egy elektromos autó hatótávja. A Svéd Rally egyik nagy kérdése az lesz, hogy a Rally1-es versenyautók hibrid rendszere hogy működik majd a fagyos időjárásban.
Igaz, hogy a Monte-Carlo Rallyn is versenyeztek a csapatok havon és jégen, de igazán zord időjárás ott nem volt. A főpróba a hétvégére marad.
A versenyautók hibrid rendszereinek beszállítója, a Compact Dynamics fellélegezhetett a Monte Carlo Rally után. Egyetlen olyan hibrid meghibásodás sem történt, amely a rally világbajnokság egyik elitpilótáját is a verseny feladására kényszerítette volna. Volt egy furcsa jelenség, amikor több versenyző is megjegyezte, hogy alkalmanként nem tudták kihasználni a hibrid plusz energiáját egy szakaszon. De ennyi. Nem rossz egy új hibrid rendszertől, amelyet vadonatúj autókba építenek be.
Az év legnagyobb kihívását azonban a Svéd Rally jelenti. Az akkumulátorok nem működnek jól szélsőséges hőmérsékleten, mind a kapacitás, mind a teljesítmény-leadás tekintetében komoly csökkenésre lehet számítani, és ezen a hétvégén várható a WRC egész évben mért legalacsonyabb hőmérséklete.
„A Montén elég jók az éghajlati viszonyok, de Svédországban hideg van” – mondta a Compact Dynamics vezetője, Oliver Bamberger a DirtFishnek.
Umeában most napközben fagypont felett van a hőmérséklet, éjszaka viszont -7 fokig süllyed az előrejelzés szerint. A viszonylag enyhe hőmérséklet segíthet, de a kémia nem mindig egyértelmű. A vegyületek egymás közötti kölcsönhatása befolyásolja az elektromos motorok hatékonyságát, és ezek a kölcsönhatások nem mindig következetesek a hőmérséklet ingadozása esetén.
A hőmérsékleten kívül még egy kihívással kell szembenézniük a versenyzőknek: elegendő energiát kell fékezés közben visszanyerni a következő gyorsítás plusz energiájának biztosításához. Ráadásul ezt az energiát okosan kell felhasználni, hiszen havon és jégen a kigyorsítás nem olyan egyértelmű mint aszfalton. Sokszor a belsőégésű motor ereje is túl sok, a hibrid rendszer erre még rátesz egy lapáttal. Ha viszont sikerül felhasználni a hibridben tárolt energiát, akkor azt a szintén nem könnyű féktávokon újra is kell termelni.
„Bizonyára egyes szakaszok, vagy sok szakasz, ahol sokkal kisebb extra erőt ad, mert ezt mindig újra kell regenerálnunk” – magyarázza Kalle Rovanpera, aki megnyerte a shakedownt. „Ott ahol a gyors kanyarokban csak bal lábbal simítunk rá a fékre, vagy csak egészen picit fékezünk, nem lesz elég energiánk.”
Természetesen a pálya mindenkinek ugyanaz, így ezen a területen a stratégia lehet az, ami különbségeket eredményez. Adott esetben lehet, hogy érdemes a féktávon némi sebességet beáldozni egy hosszabb fékezéssel, hogy a hatékony kigyorsítással összességében időt nyerjen a versenyző. Az biztos, hogy ez is újfajta megközelítést kíván majd a versenyzőktől, akik természetesen már készültek erre is.
„Az egyetlen megoldás, ha megpróbálsz igazán hatékony fékezést végrehajtani. Ha blokkolnak a kerekek, akkor nincs regenerálás” – mondta Adrien Fourmaux. „Tehát teljesen tiszta fékezésre van szükség, és talán érdemes meg egy kicsit korábban fékezni egy kicsit hosszabb ideig. De ez az egyetlen dolog, amit megtehetsz.”
2022. szeptember 6. és 10. között Magyarország rendezheti meg a 73. Rendőrségi Csillagtúrát és a 9. IPMC Európa-bajnokság első fordulóját, egyben vendégül láthat egy nemzetközi rendőrtalálkozót is. A Veszprém-Szentkirályszabadja repülőtéren zajló verseny, valamint a házigazda Veszprém és Balatonfüred városait is érintő csillagtúra szervezője a HUMDA Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.
A Nemzetközi Rendőrmotoros Egyesület (IPMC) éves fő eseményét a koronavírus-világjárvány kitörése óta nem tartották meg. Így a 2021-es IPMC Kongresszuson megszületett egyhangú döntés értelmében a 2019-es lengyelországi rendezvényt követően Magyarországon gyűlhetnek össze újra Európa rendőrei. A csillagtúrán és versenyen nemcsak a rendőrökből, hanem bármely rendvédelmi szerv képviselőjéből álló csapat részt vehet.
A magyarországi versenyt aktívan támogatják a HUMDA stratégiai együttműködő partnerei, az ORFK-OBB és a Magyar Autóklub is. Az IPMC képviselői, Thomas Meier elnök és Tobias Zehnder főtitkár február 23-án Budapesten, a helyszínek megtekintését követően írták alá Weingartner Balázzsal, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatójával a rendezésről szóló szerződést.
– Megtisztelő, hogy 73. Rendőrségi Csillagtúra és Európa-bajnoki futam szervezésével minket bíztak meg. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy valamennyi részt vevő nemzet rendőr sportolója jól érezze magát nálunk az Európa-bajnokságon. A magyar csapat tagjai fontos, itthon is jól hasznosítható szakmai tapasztalatokról folytatott eszmecserékről számoltak be az elmúlt rendőrségi csillagtúrákat követően. Most is sokat akarunk tanulni külföldi kollégáinktól és természetesen mi is megosztjuk majd velük a saját szaktudásunkat. Küldetésünk, hogy az idei eseményt követően ugyanilyen benyomásokkal intsen búcsút minden résztvevő – hangsúlyozta Weingartner Balázs, a HUMDA Zrt. elnök-vezérigazgatója. A rendőrségi csillagtúrával és a nemzetközi rendőrtalálkozó lebonyolításával a HUMDA egyúttal szeretné megköszönni a magyar és minden európai rendőrség, csendőrség, vám- és pénzügyőrség, polgárőrség és valamennyi rendvédelmi szerv szolgálatát. Az eseményen részt vevő szakemberek nélkülözhetetlen munkát végeznek a bűnmegelőzésért, valamint a közlekedéskultúra fejlesztéséért, a közlekedésbiztonság javításáért, és a súlyos vagy végzetes közlekedési balesetek számának radikális csökkentéséért folytatott küzdelemben. – Munkájuk nélkül nem valósulhatna meg az az európai uniós célkitűzés sem, miszerint a végzetes kimenetelű közlekedési balesetek száma radikális mértékben, 2030-ra a felére, 2050-re pedig nullára csökkenjen – tette hozzá Weingartner Balázs.
A Hungária Rendőregylet 1991-es csatlakozását követően Magyarország három alkalommal volt a rendezvény házigazdája: 1992-ben és 1999-ben Budapesten, valamint 2010-ben Debrecenben versenyzett a mezőny. 2022-ben ismét újabb, azonban talán minden eddiginél látványosabb helyszínt biztosít hazánk az eseménynek.
A Veszprém-Szentkirályszabadja repülőtéren zajló verseny, valamint a házigazda Veszprémet és Balatonfüredet is érintő csillagtúra hazánk egyik legszebb táján halad át, mi több, 2023-ban épp a Veszprém–Balaton régió lesz Európa kulturális fővárosa, köszönhetően történelmi múltjának, földrajzi fekvésének és turisztikai nevezetességeinek.
Kalle Rovanpera volt a leggyorsabb a Svéd Rally csütörtök délelőtti shakedown szakaszán Ott Tanak és Thierry Neuville előtt.
A toyotás Kalle Rovanpera volt a leggyorsabb a Svéd Rally shakedown szakaszán, a fiatal finn versenyzőt két Hyundai, Ott Tanak 3 tizedmásodperc, míg Thierry Neuville 8 tizedmásodperc hátránnyal követte.
A negyedik időt a szintén toyotás Takamoto Katsuta érte 1,2 másodperc hátránnyal, míg a legjobb fordos versenyző Craig Breenvolt 2,3 másodperc hátránnyal és 4 tizeddel megelőzve csapattársát, Gus Greensmith-t.
Elfyn Evans a hetedik helyen zárt 3 másodperc hátránnyal a Toyotával, a Hyundai versenyzője, Oliver Solberg pedig tizedre azonos időt autózott a walesi versenyzővel.
Esapekka Lappi a kilencedik idővel melegített idei első futamára 3 tizeddel elmaradva Evans és Solberg mögött, és 5 másodperccel megelőzve a fordos Adrien Fourmaux-t.
A Svéd Rally első éles szakaszára péntek reggel magyar idő szerint 07:42-kor kerül sor, az első napon hét szakasz vár a mezőnyre.
A shakedown eredménye 1 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 3:22,4 2 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +0,3 3 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +0,8 4 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1,2 5 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +2,3 6 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +2,7 7 #2 Oliver Solberg / Elliott Edmondson (SWE / GBR) Hyundai i20 N Rally1 +3,0 8 #33 Elfyn Evans / Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +3,0 9 #4 Esapekka Lappi / Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +3,3 10 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +8,3
Izgalmas programot jelentett be ma Csomós Mixi és Nagy Attila, a Rabócsiringen tartott sajtótájékoztatón: Többéves rally Európa-bajnoki programot terveznek, amelynek az első lépéseként idén hét Eb-futamon állnak rajthoz.
A Hankook támogatásával hét Rally Európa-bajnoki futamon, illetve a Rally Hungaryn áll rajthoz idén Csomós Mixiés Nagy Attila, a már megszokott Skoda Fabia R5-tel.
Az Országos Rallybajnokság tavalyi második helyezett párosa hosszútávon szeretne az Európa-bajnokságon versenyezni, ezért egy többéves programot állítottak fel, amely során lépéséről lépésre szeretnének fejlődni. A cél, hogy öt éven belül az Európa-bajnoki dobogóért szállhassanak harcba.
A Hankook szintén komoly célokat tűzött ki, mely szerint a világ vezető prémium versenygumi gyártója szeretne lenni. Az idei évre szánt új fejlesztésű rally abroncsok teljesítményét pedig a Csomós–Nagy kettőssel szeretnék megmutatni a világnak.
A rally Európa-bajnokságon az utolsó pillanatban hozott szabály szerint csak azok a versenyzők szerezhetnek pontot, akik a sorozatra regisztrált abronccsal versenyeznek. Mivel ez a döntés későn született, idén a Hankook nem regisztrált, így a Csomós–Nagy páros nem szerezhet Eb-pontot. Mixiék számára azonban a tapasztalatszerzés és a Hankookkal sikeres hosszútávú együttműködés megalapozása a legfontosabb.
Fotó: Mihályi Csaba
„Elmondani nem tudom, hogy mekkora dolog számunkra, hogy hét Európa-bajnoki futamon indulhatunk. – mondta Csomós Mixi, a csapat által kiadott közleményben. – Attilával egyetlen álmunk volt a rallyban, hogy egyszer az első osztályban egy Peugeot 208 R2-vel versenyezhessünk. Már akkor nagyon boldogok voltunk, amikor ezt megtehettük. Amikor R5-ös autóra váltottunk, akkor azzal minden álmunkat felülmúltuk, a tavalyi évet pedig talán még fel sem fogtuk.
Most pedig arról beszélünk, hogy egy gumigyártó fantáziát látott bennünk és az Eb-n versenyezhetünk. Ez szinte felfoghatatlan.
Nagyon nagy megtiszteltetés, hogy a Hankookot tudjuk képviselni az Európa-bajnokságon. Óriási dolog, hogy erre a feladatra egy magyar párost választottak. Hiszünk a márkában és hiszünk abban is, hogy közösen tudjuk elérni a célunkat, és pár év múlva Hankook gumikkal tudunk a dobogós helyezésekért harcolni.
Versenyzőként persze nem könnyű úgy rajthoz állni az Európa-bajnokságon, hogy nem szerezhetünk pontot és hogy csak a regisztrált versenyzők után rajtolhatunk, de az első évünk a tanulásról szól, minden nehezítő körülmény csak javítja az esélyeinket egy későbbi jó eredmény elérésére.
Nagyon sok újdonság lesz idén számunkra, új versenyek, új pályák, egy teljesen más lebonyolítási rend. Sokat kell tanulnunk Attilával. Ezért is döntöttünk úgy, hogy maradunk a jól bevált Skoda Fabia R5 mellett és nem váltunk egy frissebb technikára. Ezt az autót jól ismerjük, elég lesz a versenyekre koncentrálni, nem kell egy új autó megismerésével további feladatokat a nyakunkba venni.
A tanulás mellett szeretnénk megállni a helyünk és nagyon szeretnénk az első tíz helyezésért harcolni. Biztos vagyok benne, hogy ezt nem tudjuk mindenhol elérni, de mi mindent megteszünk érte.
Szeretném megköszönni mindenkinek, aki segítette a pályafutásunkat, hogy most itt lehetünk és egy Európa-bajnoki programról beszélgethetünk. Külön köszönet a szurkolóknak, hihetetlenül sok szeretetet kapunk tőlük, mindent megteszünk, hogy erre rászolgáljunk.“
Fotó: Mihályi Csaba
„Nagyon izgatottak vagyunk Mixivel, ezt azt hiszem, az ő nevében is mondhatom – vette át a szót Nagy Attila, Mixi elmaradhatatlan navigátora. – Először is hiszünk a Hankookban, és ez nem csak egy kötelező optimizmus a részünkről. Hatalmas fejlődésen ment át ez a márka és két–három év közös munka után biztos vagyok benne, hogy nagyon erősek leszünk ez Eb-n.
Idén kapunk egy kis nehezítést, hogy csak a regisztrált versenyzők után rajtolhatunk, ami azt jelenti, hogy kijárt nyom, sötétedés, esetleg még egy eleredő eső is előfordulhat. Én ennek csak a jó oldalát látom, hiszen így Mixivel megkapjuk az Eb legkeményebb kiképzését, és amikor majd ott tartunk, hogy a komoly eredményekért szállhatunk harcba, akkor már minden körülményre fel leszünk készülve.
Nagyon nagy munka vár ránk. Nem csak a versenyzéssel, de a logisztikával kapcsolatban is. Az autóbérléstől a szálláson át a repülőjegy-foglalásig minden az én feladatom lesz. Ez most egy kicsit nagyobb nyomást helyez rám mint a versenyzés.
Emlékszem még 2018-ra, amikor először indultunk a Barum Rally Európa-bajnoki futamon. Felemelő és egyben kaotikus élmény is volt. Az első gyorsaságit megnyertük RC4-ben, a másodikon pedig behajítottuk az autót az erdőbe. Akkor azt éreztük, hogy nagyon jó az Eb-n versenyezni, de még nem állunk készen rá. Mostanra benőtt a fejünk lágya, mind a ketten sokkal érettebb versenyzők lettünk.
Várom már, hogy megismerhessük Európa rallypályáit és szeretnénk jó eredménnyel meghálálni azt a rengeteg segítséget és a szurkolást, amit az első Eb-szezonunk előtt kapunk.”
Eerik Pietarinen, a Finn Rally Bajnokság 2018-as győztese idén a Printsport csapatával teljes WRC2-es szezont teljesít a tavalyi két WRC3-as futamot követően.
Eerik Pietarinen 2018-ban kezdte WRC2-es karrierjét, amikor a Finn Rallyn meg is nyerte kategóriáját, hazájában pedig országos bajnok lett. A finn versenyző tavaly a WRC3 két versenye után idén a WRC2-be lép a Printsport Volkswagen Polo GTI R5-ös autójával, ahol szeretne teljes szezont teljesíteni. A fiatal versenyző a Svéd Rallyn kezdi idei szezonját.
“Idén még több WRC futamon való indulás a cél – mondta Eerik Pietarinen a Rallit.fi oldalnak. – A döntés, miszerint a vb-n folytatjuk, már megszületett, de a teljes program még nem lett kijelölve. Szeretnénk teljes szezont menni, ha ez nem lehetséges, akkor hat versenyen indulnánk. A Svéd Rallyn már biztosan indulunk, és nagyon jó lesz ott versenyezni. Különösebb célunk nincs, de ha sikerülne a Top3-ban zárni, az nagyon jó lenne.”
Pietarinen 2019-ben indult először a Svéd Rallyn egy gyári Skodával, azonban célba nem sikerült érnie. 2020-ban már privát Skodával versenyzett a havas futamon és a WRC3 negyedik helyét szerezte meg. A Svéd Rallyt tavaly helyettesítő finn Arctic Rallyn pedig megismételte a 2020-as Svédországban elért eredményét.
A Svéd Rallyt hétvégén rendezik, ahol 17 szakasz vár a mezőnyre.
Craig Breen szerint Svédországban nem ő lesz a legjobb M-Sport versenyző a kedvezőtlen rajthely miatt. Az ír versenyző másodikként rajtol a versseny első napján.
Craig Breen a legeredményesebb versenyző idén az M-Sport teljes állású versenyzői között, azonban emiatt nem szeretne nagy nyomást tenni magára. Az ír versenyzőszerint a Svéd Rallyn a kedvezőtlen rajthely miatt lesznek nála gyorsabb versenyzők is csapaton belül.
“Azt hiszem, a legnagyobb nyomást a Monte-Carlo Rally előtti csütörtökön éreztem magamon – mondta Craig Breen a Dirtfishnek. – Sikerült a nyomásból némi önbizalmat szerezni, de azzal, hogy nekem kellene vezetnem a csapatot, nem foglalkoztam. Csupán azt tudom, hogy minden versenyen meg kell próbálnom a legjobb tudásomat nyújtani. Sikerült már az első verseny után jó pozíciót kivívni a bajnokságban, és ennek fenntartását szeretnénk a jövőben. Ha ezt sikerül elérni, akkor a gyártók bajnokságában is jó helyen lesz az M-Sport. Gus Greensmith és Adrien Fourmaux elég intelligens versenyzők ahhoz, hogy Svédországban élni tudjanak a jó rajthelyükkel. Nem foglalkozom azzal, hogy én leszek-e a legjobb versenyző a csapaton belül Svédországban. Természetesen próbálok elég gyors lenni és kihasználni, hogy a csapattársaimnál többször indultam ezen a versenyen.”
Breen szerint a svéd versenyen a rajthely miatt kevesebb esélye lesz a jó eredményre.
“Azt hiszem, a rajthely miatt nehéz lesz jó eredményt elérni, hacsak nem történik valami extrém dolog. Ha megnézzük, hogy Sébastien Loeb és Sébastien Ogier összesen 16 Monte győzelmet szereztek és megnézzük a Svéd Rallyn elért győzelmeik számát, akkor kiderül, hogy a rossz rajthely komolyan befolyásolja a Svédországban elérhető eredményt. Csupán arra fogok törekedni, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzem a hétvégén, és megpróbálom magam jó rajthelyen tartani a Horvát Rallyra, ahol ismét kiegyenlítődnek az erőviszonyok.”
Craig Breen Kalle Rovanpera után másodikként fog indulni a Svéd Rally első napján.
Emil Lindholm korábban már találkozott gyorsasági szakaszon rénszarvasokkal, ezért reméli, hogy a Svéd Rally WRC2-es mezőnyében indulva nem fog ez az eset megismétlődni.
A Svéd Rally két szakaszát is törölni kellett rénszarvascsordák miatt. Emil Lindholm, aki a WRC2-ben indul a Svéd Rallyn már átélt találkozást az állatokkal, és még egyszer nem szeretné.
A fiatal finn versenyzőnek a verseny néhány szakasza már ismerős lehet, hiszen a finn bajnokikon már előfordultak.
“Néhány hasonló szakaszon már vezettem a finn bajnokik alkalmával, ugyanakkor ezt szerintem nem mondhatják el a WRC2 élmezőnyében indulók – mondta Emil Lindholm a Rallit.fi oldalnak. – A versenyen lesznek gyors, széles és keskeny, kanyargós szakaszok is. Sok olyan egyenes szakasz, amely kereszteződéseket köt össze.
Svédországban hasonló beállításokkal indulunk, mint a legutóbbi finn bajnokin, a különbség csak az lesz, hogy a vb-n kisebb szögeket lehet használni, ezáltal romlik a tapadás. A verseny szakaszainak a törlését támogatom, mert korábban már találkoztam rénszarvasokkal, higgyétek el, nem volt jó érzés, úgyhogy többször nem próbálnám ki.”
Emil Lindholm tavaly a Finn Rallyn nyerni tudott, a Horvát Rallyn második, míg az Akropolisz Rallyn harmadik lett a WRC3-ban, így év végén is a bajnokság harmadik helyét szerezte meg Yohan Rossel és Kajetan Kajetanowicz mögött.
A 26 éves versenyző 2019-ben indult először a Svéd Rallyn, akkor a WRC2 második helyét szerezte meg Volkswagennel, egy évvel később pedig már a WRC3 második helyén zárt Skodával.
A Junior WRC története során 2022-ben már összkerék-meghajtású autókkal lehet versenyezni. A Svéd Rallyn hat fiatal versenyző küzd meg a győzelemért a Ford Fiesta Rally3-as autókkal.
A Svéd Rallyval elkezdődik az idei Junior Világbajnokság, mely történetében először összkerék-meghajtású autókkal kerül lebonyolításra.
A hat fős mezőnyt Sami Pajari vezeti, aki tavaly már megnyerte a JWRC-t, így idén Rally2-es Fordra válthatott volna, azonban a finn versenyző úgy döntött, hogy megpróbálja megvédeni vb címét, és több tapasztalatot szerez mielőtt előre lépne. Pajari a Monte-Carlo Rallyn már győzelemmel debütált a Ford Fiesta Rally3-mal, mellyel megnyerte a WRC3-ass kategóriát.
“Ez egy új szezon, új dolgokkal – mondta Sami Pajari a WRC hivatalos oldalának. – Az, hogy bajnokként indulok idén, némi plusz önbizalmat ad, de ez egy új bajnokság lesz. Erős mezőny lesz idén is. Jon Armstrong, Lauri Joona, Robert Virves mind erős versenyzők. Nem lesz könnyű a szezon, de úgy jó, ha verseny van.”
Jon Armstrong tavaly a JWRC szezon második helyén zárt, míg Joona és Virves már évek óta indul a bajnokságban és már több dobogós eredményt is szereztek.
A nagy visszatérő William Creighton egy intenzív Ford Fiesta Rally3-as tesztprogram után indul újra a bajnokságban. Az ír versenyzőnek korábban nem volt igazán téli versenyről tapasztalata.
A svéd mezőnyt a kenyai McRae Kimathi teszi teljessé, aki 27 éves kora ellenére még sosem látott havat, de Craig Breentől kapott néhány tanácsot a Svéd Rally előtt.
“Elég magabiztosan várom a versenyt miután sikerült némi tapasztalatot szereznem Craig Breentől, valamint John Haauglandtól – mondta Kimathi. – Ugyanakkor nagyon kemény verseny lesz számomra, mert először fogok hóban vezetni. Próbálok célba érni, közben pedig tapasztaltot szerezni, de legfőképpen jól szeretném érezni magam. Én vagyok az első kenyai, aki havas versenyen indul, de nem teszek magamra nyomást, mert csak jól szeretném magam érezni.”
Panagiotis Roustemis bár nevezett a Svéd Rallyra, végül kénytelen volt nevezését lemondani, míg Jean-Baptiste Franceschi még a novemberi balesetéből igyekszik felépülni, ezért mindketten csak Horvtországban tudják elkezdeni a szezont.
A Suzuki Motor Ibérica tavaly Javier Pardot az ERC2 bajnoki címéhez segítette, idén pedig folytatja szereplését az ERC Open kategóriában.
Az ERC2 kategóriát idén felváltja az ERC Open kategória, melyben Rally2-es kittet használó, N4-es és RGT autók indulhatnak.
Tavaly Javier Pardo és Adrián Pérez megnyerték az ERC2-es kategóriát a Suzuki Motor Ibérica csapat Suzuki Swift R4lly S Rally2-es kittet használó autójával.
Az andorrai Vinyes tavaly az ERC2 kategória negyedik helyén zárt, és csaknem megnyerte a tavalyi Kanári-szigetek Rallyn a kategóriát, előtte pedig a Lengyel Rallyn és Azori-szigetek Rallyn a negyedik, a Róma Rallyn és a Fafe Rallyn a második helyen ért célba.
Monarri 2019-ben indult a Kanári-szigetek Rallyn, ahol megnyerte az Abarth Rally Cup értékelését.
Az ERC szezon idén a Fafe Rallyval kezdődik március 12-13. között, majd az Azori-szigeteken folytatódik március 26-27. között. Az ERC harmadik versenyére a Kanári-szigeteken kerül sor május 13-14. között, míg a negyedik versenyt június 11-12. között Lengyelországban tartják.
Az év második fele a lett Liepaja Rallyval kezdődik július 2-3. között, amit rom héttel később a Róma Rally követ. Augusztus 27-28. között a Barum Rally lesz a hetedik verseny, míg a szezon utolsó futam még nem ismert.