back to top
2025. december 18. 06:21
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1430

    Millener: Az M-Sportnak egy kávégépre van szüksége

    0

    Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője örül, hogy a Monte-Carlo Rallyn csapatuk meg tudta mutatni, komolyan gondolták az idei évet. Azonban a hasonló folytatáshoz be kell szerezniük egy kávégépet.

    „Nehéz most szavakba önteni az érzéseimet – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatvezetője a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. „Nagyon nehéz volt az elmúlt néhány szezon, de tudtuk, hogy idén mindent beleadunk. Valóban nagyon versenyképes csomagunk volt ezen a hétvégén, az egész csapat nagyon keményen dolgozott.

    Tavaly sok problémánk volt, de végig tudtuk, hogy ebben a szezonban elérhetjük ezt a szintet. Mindenki nagyon keményen dolgozott egészen karácsonyig az autó felkészítésben. Pont olyan eredménnyel zártuk a Montét, amiről álmodtunk. Nagyon izgalmas volt nézni Sébastien Loeb teljesítményét, és örülünk, hogy csatlakozott hozzánk.”

    Millener elárulta, hogy a Power Stage nem telt túl nyugodtan a csapatban.

    „Elég feszült hangulat volt az utolsó szakaszon, de bíztunk benne, hogy a jobb Sébastien fog nyerni. Amikor elkezdtem a rallyban dolgozni, Sébastien Loeb volt akit bálványoztam, szóval most nagyon érdekes volt vele dolgozni.

    Én már nem tudom segíteni a versenyét, mert annyi tapasztalata van. Öröm vele dolgozni, és az egész csapat örül, hogy győzelemre képes autót adhattunk neki. Ez a győzelem örökre megmarad az M-Sport történelmében.

    Fotó: M-Sport // Rich Millener

    Tudom, hogy Malcolm Wilson mindent megtett, hogy a csapat alaposan felkészüljön egy ilyen eredményhez. Most már pihenhetünk pár napot, aztán készülünk a Svéd Rallyra. Most az egész csapat megérdemli, hogy élvezze az eredményt, mert megmutattuk, hogy képesek vagyunk nyerni.”

    Ahogy a legnagyobb sztároknak, úgy Sébastien Loebnek is lehetett különleges kívánsága, amikor az M-Sporthoz szerződött. Millener elárulta, mi volt ez.

    „Csak egy eszpresszógépet kért Sébastien Loeb, amit egyelőre nem tudtunk beszerezni, de rajta van a teendők listáján.”

    Loeb híresen nagy kávéfogyasztó, egykori navigátora, Daniel Elena szerint két eszpresszó nélkül fel sem tud kelni. Loeb saját bevallása szerint legalább öt kávét iszik egy nap, de kilencnél többet a legindokoltabb esetben sem.

    „Ha kapunk egy eszpresszógépet biztosan szívesen jön hozzánk vissza. A viccet félretéve mindenki tudta, hogy ez a dolog csak egy versenyről szól. Azért szerettük volna közösen a Montét, hogy megerősítsük a csapattal és autóval kapcsolatos terveinket. Egy közös versenyről volt szó, és sikerült elérni a remélt eredményt.”

    Az M-Sport csapata a Monte-Carlo Rallyt követően három pont előnnyel vezeti a Toyota előtt a gyártók bajnokságában.

    Loeb: És még mindig megy neki

    0

    Az egykori francia ifjúsági szertornászból lett autóversenyző, Sébastien Loeb nagyon ritka alkalmakkor, egy-egy emlékezetes győzelme után hátraszaltóval ünnepelt a céldobogón. Közel negyvennyolc évesen azonban egy kicsit már berozsdásodott, ahogy az M-Sport Twitter bejegyzésén is látszik. 

    Vagyis dehogy!

    Ezzel megint csak új rekordokat állított fel. Sébastien Loeb az egyetlen rallyversenyző a világtörténelemben, aki 80 rally vb-futamot nyert és utána hátraszaltót ugrott a céldobogón.

    Szintén ő az egyetlen, aki nyolcszor nyerte meg a Monte-Carlo Rallyt és utána hátraszaltót ugrott a céldobogón.

    Statisztikáink szerint szintén az egyetlen rallyversenyző, aki mindezt 47 évesen és 311 naposan tette.

    És még egy dolog:

    Loeb az első rallyversenyző, akinek a kedvéért lilára váltott a híres francia autósport magazin, az Auto Hebdo lógója.

    Mikkelsen: Sok probléma volt a Rally2-es autókkal

    0

    Andreas Mikkelsen címvédőként győzelemmel kezdte a WRC2-es szezont a Monte-Carlo Rallyn, pedig egy defekt megnehezítette a versenyét.

    „Nem volt egyszerű verseny – mondta a WRC2-es világbajnoki és az Európa-bajnoki címvédő a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. – A Rally2-es autóval indulók között sok dráma volt. Próbáltuk elkerülni a problémákat, de a körülmények kicsit nehezek voltak, mert bár kevés volt a hó, sok helyen volt fekete jég.

    Nagyon nehéz ilyen körülmények között gyorsnak lenni. Meg volt a tervünk, hogy miként nyerhetünk, amit szerettünk volna a legkevesebb kockáztatással elérni. A Citroënek nagyon gyorsak voltak, de erre is számítottunk tőlük száraz körülmények között.

    Yohann Rossel és Stéphane Lefebvre voltak az első számú riválisok, de hibáztak. Utána nekünk is defektünk volt és azt hittem, hogy oda a győzelem. Mindenkinek voltak problémái. Vasárnap Erik Cais volt a legközelebb hozzánk, de sikerült az első két szakaszon ma nagyobb előnyre szert tenni.”

    A WRC2 címvédője úgy döntött, hogy a Monte-Carlo Rally havas szakaszán nem szöges gumikkal megy, a legnagyobb nehézséget azonban egy defekt okozta.

    „A havas szakaszon nagyon nehéz volt, mert úgy döntöttem, hogy szöges gumik nélkül megyünk, és mi voltunk az egyetlenek. Nagyon trükkös volt, de a szakasz után azt hittem, hogy már meg van a győzelem.

    Aztán jött a defekt, annak ellenére, hogy nem találtunk el semmit. Sikerült 1 perc 20 másodperc alatt gumit cserélni és megtartani az első helyet. A hétvége legjobb pályája volt az, de a defekt kicsit megnehezítette számunkra.”

    Mikkelsen elárulta véleményét a Rally1-es autókról is.

    „Kicsit azt kaptuk, amire számítottam, bár azt gondoltam, hogy a Toyota gyorsabb lesz a hibrid tapasztalatukkal, valamint érdekelt a Puma teljesítménye is. Nem lepődtem meg a Fordon, mert az M-Sport nagyon jó az új autók építése terén. A Hyundai azonban küzdött a hétvégén, de Svédországra képesek javulni.”

    Andreas Mikkelsen 55,4 másodperc előnnyel nyerte a WRC2-es kategóriát Erik Cais, és 2:07,5 perccel Nikolay Gryazin előtt.

    Isabelle Galmiche: A matektanár, aki megnyerte a Monte-Carlo Rallyt

    0

    Soha sem volt ennyire szexi matekot tanulni Franciaországban, miután Isabelle Galmiche Sébastien Loeb oldalán megnyerte a Monte-Carlo Rallyt. Utoljára 1997-ben Fabrizia Pons személyében nyerte navigátornő a hercegség versenyét. Galmiche magát amatőr versenyzőnek tekinti, de így is komoly karrier áll mögötte, többek között indult a Salgó–Gemer Rallyn is. 

    Vasárnap óta mindenki tudja, hogy Sébastien Loeb pályafutása 80. rally világbajnoki futamgyőzelmét egy matektanárnővel az oldalán szerezte, aki bár amatőr versenyzőnek tartja magát, azért komoly tapasztalattal rendelkezik. Az Ewrc szerint röpke 229 versenyen ült már a navigátori ülésben. 

    Többek között Quentin Gilbert-nek is navigált a vb-n egy Citroën DS3 R3T-ben, Dominique Rebout-nak pedig egy Skoda Fabia R5-ben a francia kupában. Korábban nyolc vb-futamon indult, tehát nem igazak azok a sajtóban terjedő hírek, hogy 100%-os a vb-szereplés. Az viszont igaz, hogy egy Monte-Carlo Rally rajtóból egy győzelmet tud felmutatni. 

    „Tiszta őrület ez a történet, nem is tudom, mit mondjak. Már annak is nagyon örültem, hogy idejöhettem Sebbel, és aztán nyertünk…“ – mosolygott Isabelle Galmiche a Monte-Carlo Rally céljában. – Még ha nem is akartam magamra nyomást helyezni, akkor is megvolt.”

    Isabelle Galmiche
    Fotó: M-Sport

    A francia Sudouest portál szerint Loeb és Galmiche régóta ismerik egymást, és a francia hölgy már többször beugrott mellé teszteken.

    „Daniel (Elena) után Isabelle ült mellettem a legtöbbet, mindig őt kértem meg, hogy ugorjon be mellém, ha Daniel nem ért rá, úgyhogy egyértelmű választás volt“ – mesélte Loeb. 

    Galmiche számára azonban nem: „Azt mondja nekem, lenne egy kérdésem hozzád. Tessék. Ha Daniel visszavonul, versenyeznél velem? Azt hittem először, hogy viccel. Ilyesmi meg sem fordult a fejemben. 

    Galmiche 13 évesen kezdett rallyra járni a bátyjával és bár mindig is vonzotta a sebesség és a versenyzés, inkább amatőr versenyzőnek tartja magát. Olyannyira, hogy több francia forrás is megemlítette, hogy a versenyt követő kedden már újra matek órát tartott. 

    „A rally a szenvedélyem, de a tanítást is szeretem, ez hivatásom. Nagyszerű dolog megnyerni a Monte-Carlo Rallyt, szerintem minden francia navigátornak ez az álma, de az élet megy tovább, a munkámat is el kell végeznem.“

    Isabelle Galmiche
    Fotó: M-Sport

    A történet pikantériája, hogy a monacói kikötőben az ünneplés közepette Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatvezetője és a rally világbajnokság nem hivatalos két lábon járó Wikipédiája lépett oda Isabelle-hez, és gratulált neki, mint a Monte-Carlo Rally első női győztesének, 1997. után, amikor Piero Liatti oldalán Fabrizia Pons nyerte a versenyt. 

    Az a verseny is fontos volt a világbajnokság szempontjából, hiszen ott debütáltak a WRC-k, amiket most a Rally1-esek váltottak. 

    Szintén fontos volt az 1973-as Monte-Carlo Rally, hiszen akkor vette kezdetét a rally világbajnokság. Azt a versenyt Jean-Claude Andreut nyerte, akinek Michele Espinosi-Petit, közismertebb nevén „Biche“ személyében szintén navigátornője volt. 

    „Király! – vágta rá Galmiche – Azt mondják, hogy kevés a nő a rallysportban, de úgy látszik, hogy ez nem igaz.“

    Galmiche a legtöbbe Laurent Viana mellett ült, akivel kétszer is indultak Magyarországon. 2010-ben egy Citroën C2 R2 Max-szal A6-ban harmadikok lettek a Salgó–Gemer Rallyn. 2009-ben pedig a második napon műszaki hiba miatt kiestek Vizsláson.  

    Megkerestünk több magyar versenyzőt és navigátort is, de ennyi év távlatából senkinek sem volt Galmiche-ről emléke. 

    Reméljük, hogy láthatjuk őt még idén Loeb oldalán. Ami viszont biztos, a matematika tantárgy még soha sem volt ennyire népszerű, mint most. 

    A Svéd Rallyn indul az első ügyfélversenyző

    0

    A Svéd Rallyn is 11 Rally1-es autó lesz, annak ellenére, hogy Sébastien Ogier és Sébastien Loeb sem indul. Először szerepel azonban ügyfélversenyző a 2022-es  szezon során.

    A Svéd Rally szervezői közzétették az előzetes nevezési listát a februári versenyről, melyen ismét 11 Rally1-es autó szerepel.

    Az M-Sport és a Toyota is négy, míg a Hyundai három autót indít a Montéhoz hasonlóan.

    A Ford Pumákat Craig Breen, Adrien Fourmaux, Gus Greensmith fogja vezetni, továbbá Lorenzo Bertelli kibérli az egyik Rally1-es autót. Az M-Sport számára Breen, Fourmaux és Greensmith szerezhet gyártói pontokat.

    A Toyotánál Kalle Rovanperä, Elfyn Evans és Takamoto Katsuta mellett Esapekka Lappi is elkezdi az idei programját.

    A Hyundainál Thierry Neuville, Ott Tänak és Oliver Solberg vezethet ismét.

    A versenyen korábbi győztesként áll rajthoz Thierry Neuville (2018, Hyundai), Ott Tänak  (2019, Toyota) és Elfyn Evans (2020, Toyota) is.

    Az is kiderült a nevezési listából, hogy Kalle Rovanpera fog elsőként rajtolni az első napon Craig Breen és Thierry Neuville előtt.

    A WRC2-ben Andreas Mikkelsen, Marco Bulacia és Nikolay Gryazin indul a Toksport WRT Škodáival, az M-Sport pedig Jari Huttunent és Mattias Adielssont indítja idén először a WRC2-ben. Az ALM Motorsport George Linnameát indítja Volkswagenjével.

    A hathónapos eltiltását már letöltő Ole Christian Veiby szintén egy Volkswagennel tér vissza a WRC2 mezőnyébe tavaly május óta először

    Ugyancsak itt indul az Amerikai Rally Szövetség által támogatott Kyle Tilley is.

    A Svéd Rally az idei évtől a korábbi helyszíntől északra, Umeaba költözik a több hó reményében. A versenyt idén február 24–27. között rendezik, kizárólag szöges gumikon induló autókkal.

    Az első nap három szakaszt kell kétszer teljesíteni, míg a napot az Umea sprint zárja.

    A második napon négy szakasz szerepel kétszer, de egyelőre csak a Brattby és az Umea szakasz ismert.

    A záró napon egy szakasz kétszer, míg egy egyszer szerepel a programban. A versenytáv 303,74 km lesz.

    Előnevezési lista

    Durva Bronco kerül a Ford kínálatába

    0

    Márciustól rendelhető a Ford Bronco Raptor, amely a népszerű Bronco és a szintén kedvelt Raptor család legújabb tagja.

    A Raptor a terepre készült termékpalettánk csúcsa, és immár egy teljes termékcsalád versenyen bevált tartalommal és dizájnnal, amilyent senki más sem kínál” – mondta Jim Farley, a Ford Motor Company vezérigazgatója. „Csak a Ford tud létrehozni egy Bronco Raptort.”

    Nehéz vitában szállni a vezérigazgatóval, akinek főként az utolsó mondata igaz, hiszen a Bronco és a Raptor is a cég védett megnevezése. A tréfát félre téve, valóban sikerült alaposan megvadítaniuk a Broncót a 2022-es modellévre. A módosításokat Ultra4 versenysorozat inspirálta. A legfontosabb elem egy terepjárónál a futómű, ezen a téren elég sok pluszt kapott a Bronco. A rugóutakat megnövelték, elöl 60, hátul 40 százalékkal. több mint 20 centiméterrel kiszélesítették a nyomtávot is, valamint megerősítették a rugótornyokat. A felfüggesztés félig aktív, a különféle helyzetérzékelők jelei alapján változtatja a rendszer a lengéscsillapítókkarakterisztikáját.

    Ford Bronco
    foto: Ford

    Erősítettek az autó alját védő lemezeken is, a B és C oszlop merevítéseivel együtt így 50 százalékkal nőtt a karosszéria torziós merevsége. A Raptor a Bronco DR versenyautó erősített tengelyeit kapta, és a hajtáslánc elemeit is erősebbre cserélték. Nőtt a hasmagasság is, 21 centiméterről 33 centiméterre. Ennek egy része a nagyobb kerekekből adódik, a 17 collos felnikre 37×12.50R17LT méretű BF Goodrich abroncsok kerültek, amellyel a Bronco Raptor az USA legnagyobb kerekekkel szerelt széria SUV-je.

    A módosítások miatt a kormányzást is fejleszteni kellett, a Bronco Raptor az F-150 Raptor rendszerét kapta meg.

    Ford Bronco
    foto: Ford

    A motor is erősebb lett. A 2.7 literes 330 lóerős erőforrást váltó 3 literes duplaturbós egységről csak annyit árultak el, hogy 400 lóerő feletti teljesítményre képes. Ez nem meglepő, hiszen az Explorer ST-ben is 400 lóerőt tud ugyanez a motor. A sivatagi körülményekre köztes hűtő beépíésével készítették fel. A váltó 10 sebességes SelectShift™ automata, erősített elemekkel. A dupla kipufogórendszer közel azonos hosszúságú csövekből épül fel, de hogy biztosan izgalmas legyen a Bronco Raptor hangja, egy aktív szelepet is beépítettek.

    Ford Bronco
    foto: Ford

    A Ford hangzatos nevű G.O.A.T. Modes™ Terrain Management System™ rendszere is bekerült a Raptorba. A vezető által választható hét üzemmód között található a Baja mód, amely a turbók anti-lag rendszerét is tartalmazza. A Bronco újdonsága a Tow/Haul mód, ezzel 4500 fontos utánfutót is vontathat az autó, ami 1000 fonttal jobb mint az alapmodellhez vontatási képessége.

    Ford Bronco
    foto: Ford

    Természetesen csillivilli kiegészítőket is kapott a Bronco Raptor. Egyedi narancs szín, vadabb lámpák, spéci lökhárító, új hűtőmaszk, spéci grafikai elemek dobják fel a külsőt. A beltérben digitális műszeregység, színes betétek, Raptor hímzéses egyedi ülések emlékeztetik a vezetőt, hogy nem akármilyen Broncóban ül.

    Ha valaki nem terepre veszi a csoda-Broncót (amit nem nehéz elképzelni), akkor 360 fokos kamera, 10 hangszórós B&O hifi és tempomat könnyíti meg az életét.

    Európai forgalmazásról még nem beszél a Ford, jelenlg az a legnagyobb problémájuk, hogy az amerikai keresletet kielégítsék. A Bronco Raptor ára várhatóan 70 ezer dollár lesz, ami több mint duplája a 300 lóerős alapmodell 28 500 dolláros nyitóárának.

    Sami Pajari történelmi győzelme

    0

    A junior világbajnoki cím védője, Sami Pajari ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta: megnyerte a Monte-Carlo Rally WRC3-as kategóriát, ahol az idei évtől Ford Fiesta Rally3-as autókkal lehet indulni.

    A finn Sami Pajari a Monte-Carlo Rally szakaszainak több, mint felét megnyerve 7,6 másodperc előnnyel nyerte a WRC3-as kategóriát az idei évtől nagyobb turbószűkítővel rendelkező Ford Fiesta Rally3-mal. A WRC3 Open kategóriában Jan Cerny lett a második és Enrico Brazzoli a harmadik.

    A kategóriában indult László Zoltán és Begala Tamás is, akiknek a versenyét kollégánk, Hund Gábor is segítette távoli jégkémként. Ennek ellenére sajnos a magyar kettős a szombati utolsó szakaszon kiesett.

    „Izgalmas volt látni, hogy ezen a hétvégén elkezdődött az új WRC3-as bajnokság a Ford Fiesta Rally3-as autókkal – mondta Maciek Woda, az M-Sport Poland ügyvezető igazgatója. – Ez egy büszke és történelmi pillanat volt az M-Sport Poland számára, mivel egy újabb mérföldkő a Rally3-as kategória és a Ford Fiesta Rally3 számára.

    A Monte az egyik legtrükkösebb verseny mind közül, így már csak a befejezése is nagy szó, a kategóriagyőzelem csak hab a tortán. Nem volt könnyű a verseny és komoly csatát vívtunk Jan Cernyvel, ami mutatja, hogy bárki azonnal versenyképes lehet a Rally3-as autóval.

    A csapat nagyszerű munkát végzett ezen a versenyen is és végül kifizetődött a fáradozás. Végül szeretnék gratulálni az M-Sport csapatának, Sébastien Loeb és Isabelle Galmiche győzelméhez. Különleges pillanat volt Craig Breen dobogós eredménye, valamint Gus Greensmith szakaszgyőzelme is. Mindketten az M-Sport Poland által épített autókkal kezdték karrierjüket a WRC-ben. Gratulálok mindenkinek.”

    „Azért jöttünk a Montéra, hogy tanuljunk és tapasztalatot szerezzünk az autóról és a versenyről egyaránt – mondta Sami Pajari, aki tavaly a Rally Hungaryn exkluzív interjúban számolt be a Rallycafe.hu-nak pályafutása kezdetéről. – Ezt elértük és megfeleltünk minden elvárásnak, amit magunk elé állítottunk.

    Csütörtökön a biztonságra törekedtünk, péntek reggeltől pedig elkezdtünk gyorsulni. Volt némi probléma itt-ott, de összességében jó volt az érzés az autóban. Szombaton minden tökéletesen működött és nagyszerű időket tudtunk teljesíteni, miközben a nehezebb szakaszokon óvatosak is voltunk. Az utolsó napon jó tempóval tudtunk közlekedni, és probléma nélkül éltük túl az utolsó nehéz szakaszt.”

    Breen: Szürreális volt Loebbel és Ogier-vel egy dobogóra állni

    0

    Craig Breen több éves szünet után indult újra a Monte-Carlo Rallyn, és a versenye sem kezdődött jól, azonban a folyatás sokkal jobban sikerült és végül Sébastien Loeb és Sébastien Ogier mellett állhatott dobogóra.

    „Nagyszerű hétvége volt – mondta Craig Breen a Monte-Carlo Rally utáni sajtótájékoztatón. – Kicsit szürreális Sébastien Loebbel és Sébastien Ogier-vel egy dobogón állni. Remélem, hogy több ilyen nem lesz, mert ha ők nincsenek, akkor nyerhettem volna – nevetett.

    – Ugyanakkor csodálatos 17 vb cím birtokosával egy dobogón állni. A 16 Monte-győzelmükről már nem is beszélve. Már a verseny előtt tudtam, hogy nehéz dolgom lesz . Négy-öt éve nem indultam a Montén és összességben is most voltam itt negyedszer.

    Nagyon örülök, hogy dobogós eredménnyel távozhatok az év legnehezebb versenyéről. Ez az azonban elsősorban a csapatnak köszönhető, elképesztő munkát végeztek és mindent megadtak nekünk ehhez az eredményhez. Paul (Nagle, navigátor) és én minden kilométerrel tanultunk.”

    Breen nehezen alkalmazkodott az új Ford Puma Rally1-hez.

    „Elég nehezen alkalmazkodtam az autóhoz, de én ilyen vagyok. Nem szoktam a közepébe vágni, mindig lassan teszem meg a lépéseket. A verseny végére már magabiztosabb voltam. A tesztünk nem tartott sokáig, hibáztam néhány beállításnál, amiket csak szombat reggelre sikerült javítani. Aztán belenőttem az autóba.”

    A dobogós eredmény miatt az ír fordos Svédországban az elsők között fog rajtolni, így nehezebb dolga lehet.

    „A Svéd Rally teljesen más lesz. A részleges programjaim a múltban jól sikerültek. Hátul indultam és mindig jó pénteket tudhattam le, később pedig igyekeztem tartani a pozíciót. Kalle Rovanperä Power Stage győzelmével nem én fogok elsőként indulni Svédországban, de az első között leszek. Igazából már most várom azt a versenyt, hogy meglássam mit tudok tenni elől rajtolva. Először indulok teljes szezonban és ezek a pontok nagyon értékesek lesznek.”

    Craig Breen másodikként fog rajtolni a Svéd Rally első napján, mivel Sébastien Loeb és Sébastien Ogier – jelenlegi tudásunk szerint – nem indulnak a havas versenyen, míg Kalle Rovanperä a Power Stage győzelmével megelőzi az ír fordost a világbajnoki pontversenyben.

    Rovanperä bejelentkezett a vb-címért

    0

    A Monte-Carlo Rally szinte kizárólag a két titán, Loeb és Ogier harcáról szólt és észre sem vettük, hogy Kalle Rovanperä szép csendben bejelentkezett a világbajnoki címért.

    A vb-t ugyan Sébastien Loeb vezeti 27 ponttal, a 19 pontos Sébastien Ogier előtt, de tudjuk róluk, hogy nem futnak teljes szezont, és ha még láthatjuk is őket idén, egészen biztosan nem tudnak versenybe szállni a világbajnoki címért. (Ha csak valami csoda nem történik és mégis teljes szezont futnak.)

    Éppen ezért értékelődött fel az utánuk következő helyezések. A versenyen Craig Breen és Paul Nagle végeztek a harmadik helyen Ford Puma Rally1-gyel, Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen pedig a negyediken. Az erő gyorsaságin (Power Stage) azonban a finn páros jobban szerepelt, így összesen 17 pontot szerzetek a versenyen, míg Breen csak 15-öt. 

    Így Rovanperä áll a vb. harmadik helyén, ami egyben azt is jelenti, hogy az állandó résztvevők közül ő a legjobban. Kicsit sarkítva úgy is fogalmazhatunk, hogy virtuálisan vezeti a világbajnokságot. Ennek egyébként következménye is van: a Svéd Rally első napján ő indulhat elsőnek, ami ha havas lesz a verseny, nem biztos, hogy előny. 

    De nem csak a pontszámok miatt gondolom, hogy Rovanperä bejelentkezett a vb-címre, hanem a Montén nyújtott teljesítménye alapján is. 

    Egész pontosan az alapján, hogy mennyit fejlődött és hogy hová jutott el. 

    Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT

    A csütörtöki első két gyorsaságin elért 11. és 13. idejét nem tette ki az ablakba. Az első szakaszon a legrosszabb Rally1-es időt érte el, a másodikon pedig két Rally2-es versenyző, Andreas Mikkelsen és Eric Camilli is megverte őt. 

    Erre pedig akár már azt is gondolhatnánk, hogy egy kicsit a ciki kategóriába tartozik.

    „Az autó egyensúlya nagyon trükkös. Próbáltam mindent megtenni, hogy alkalmazkodjak hozzá, de ha az egyensúly egy kicsit az alulkormányzott oldalra esik, akkor elég nehéz dolgom van“ – magyarázta a második szakasz után a WRC élő közvetítésében. 

    Másnap már egy kicsit sikerült elmozdulnia a gödör aljáról, de két perc hátránnyal még mindig csak a kilencedik helyen állt. 

    „Nem volt jó nap. Délután folyamatosan javítottunk az autón, és elkezdtem egy kicsit bízni benne, de…“

    Hosszú éjszakái lesznek Rovanperänek a Svéd Rally előtt, gondoltuk ekkor, merthogy azt már elengedtük, hogy a Montén bármit is virítson. 

    Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT

    De szombat reggel valami helyére kattant a finnél: Az addig botladozó versenyzőnek nyoma sem volt, második idővel nyitott, majd jött egy harmadik, egy második és a nap végére két szakaszgyőzelem. 

    Hoppá!

    A vasárnapi első három gyorsasági eredménye nem jelentős, azokon Kalle a gumikat óvta az erő gyorsaságira, amit megnyert. Erőből, az összes keréken maradt ellenfele előtt. A pénteki, béka mélygarázsa alól hirtelen a fellegekbe repült. 

    „Hát onnan nem volt nehéz javulni“ – nevetett, a csütörtöki eredményére célozva, majd a Toyota hivatalos sajtóanyagában hozzátette: – Nagyon örülök, hogy ennyit tudtunk fejődni a verseny során. Az elején nem igazán tudtam, hogy mi történik, de hittem magamban, keményen nyomtam és végül jó tempót találtunk. 

    Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT

    Mindent megtettünk, amit csak tudtunk, és végül sokkal jobb lett a beállítás, és én magam is elkezdhettem megérteni az autót. Nagy köszönetet kell mondanom a mérnökömnek, hogy  hajtott engem és hogy ilyen nagy változtatásokat értünk el az autón. 

    Így végül egy igazán pozitív hétvége volt, és a Power Stage-en is jól tudtunk teljesíteni. Fontos, hogy minden pontot megszerezzünk, amit csak tudunk, így jó, hogy ebben a pozícióban vagyunk, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy Svédországban az utat fogjuk takarítani. Ez egy kicsit trükkös lesz, de mindent megteszünk, hogy felkészüljünk rá.” 

    Nem Rovanperä az egyetlen esélyese a vb-nek, hiszen a Montén betliző csapattársát Elfyn Evanst nem lehet leírni, mint ahogyan a Fordnál remeklő Craig Breent sem. Ha pedig a Hyundai egy kicsit összekapja magát, akkor Thierry Neuville és Ott Tänak is abszolút vb esélyesek, de egyelőre a labda Rovanperä kezében van. Kérdés, hogyan tud élni vele a következő versenyeken. 

    Ogier: A hibrid hajtás olyan, mint a szex

    0

    Sébastien Ogier már-már zsebében érezhette a győzelmet a Monte-Carlo Rallyn, azonban az utolsó előtti szakaszon összeszedett defekt miatt a második helyezéssel kellett beérni .

    „Először is gratulálnunk kell csapatainknak, akik fantasztikus munkát végeztek az új, hibrid autók megépítésénél, amik teljesen különböznek a korábban használt autóktól – mondta Sébastien Ogier a Monte utáni sajtótájékoztatón. – Több problémára számítottam az autóknál, és bár volt néhány, igazából úgy harcolhattunk, mint a régi szép időkben, és szerintem lesz még néhány ilyen szoros csata az új autókkal. Nagyon élvezetes csata volt, és ez jó a sportágnak is. Győzni érkeztem, nem a második helyen végezni, így nem vagyok teljesen elégedett. Azonban továbbra is elégedettek lehetünk, mindent megtettünk, de a sors ma másképp szerette volna, így meg kell elégednünk a második helyezéssel. Nagyon jó volt az autóban ülni, és most van egy ok, amiért jövőre is indulnunk kell, bár nem tudom, hogy a feleségemnek is tetszik-e ez a mondat.”

    Ahogy Isabelle Galmiche Sébastien Loeb mellett, úgy Benjamin Veillas is első alkalommal ült Sébastien Ogier mellett navigátorként.

    „Benjamin nagyon jól tette a dolgát, pedig sosem könnyű beülni egy nagyon gyors autóba. Ha még nem versenyeztél ezen a szinten, akkor hatalmas a nyomás rajtad. Azonban összességében nagyon elégedett vagyok Benjamin munkájával. Persze van amin javítani kell és most nem működött minden 100%-osan, de senki sem végez azonnal tökéletes munkát. A mai nap nehezebb volt számára szinte, mint nekem. Én már sok sikert megéltem és nagyon jó lett volna neki is, ha nyerni tud a Montén, de a második hely is nagyszerű, és ugyanolyan különleges, mint Isabellének. Mindketten nagyszerű munkát végeztek, de csak egyikőjük nyerhetett. Ma a szerencse nem mellénk állt, de biztos vagyok benne, hogy néhányszor nyerni fogunk együtt.”

    A Power Stage előtt Ogier 9,5 másodperc hátrányban volt Sébastien Loeb mögött a defekt miatt, ezért igyekezett jól rajtolni, azonban végül túl korán indult el, amiért 10 másodperces büntetést kapott a vb címvédő.

    „A rajt pillanata előtt más hangja volt a motornak és azt hittem, hogy leesik a fordulatszám, vagy a nyomás, vagy erőt veszít. Ez megzavart. Próbáltam jól rajtolni, tudtam, hogy pontosnak kell lennie a rajtnak, hiszen kilenc másodpercet szerettem volna ledolgozni, ami nyilván nagyon nehéz. Azt hiszem ez igazán komoly teljesítmény lett volna. Néhányszor túl is léptem a határt a Power Stage-en, de sikerült úton tartani az autót. Ha nincs a korai rajt, akkor csak 5 tizedmásodperc lett volna a különbség, és ha így lett volna, még csalódottabb lennék.”

    A nyolcszoros világbajnok nem főállású versenyzőként kicsit lazábban érkezett a Montéra, de így is nyerni szeretett volna, és közben az autót is nagyon élvezte.

    „Kicsit lazábban érkeztem a versenyre. Szerettem volna élvezni a hétvégét, és végül nagyon is élveztem. Igyekeztem a legjobb tudásom nyújtani és nyerni. A verseny előtt sok kérdőjel volt az autóval kapcsolatban, a megbízhatóság terén, és hogy ki tud majd a győzelemért harcolni. A teszten csak vicceltünk, hogy jobb lenne R5-ös autóban ülni, de igazából a csapat nagyon jó munkát végzett. A hibrid hajtás kicsit olyan, mint a szex: Nagyon intenzív, aztán egy pillanat alatt vége.”