back to top
2024. november 27. 02:50
Kezdőlap Blog Oldal 193

Meglepetéssel kezdődött a Portugál Rally pénteki napja

0

Meglepetés eredmények születtek a Portugál Rally első pénteki szakaszán, ahol Takamoto Katsuta az első, míg az elsőként induló Thierry Neuville a második időt autózta, összetettben továbbra is a belga versenyző vezet. 

A 18.15 km-es pénteki nyitó szakaszon arra lehetett számítani, hogy az elsőként induló versenyzők lassabbak lesznek a később rajtolóknál, erre azonban az elsőként induló Neuville alaposan rácáfolt, hiszen mindössze Takamoto Katsuta tudott nála gyorsabb lenni. 

Ennek megfelelően Neuville megtartotta összetettben is a vezető helyet, a jpapán toyotás pedig második helyre lépett 8 tizedmásodperces hátránnyal. Ott Tanak megtartotta csütörtök esti harmadik helyét 2.9 másodperc hátránnyal, míg őt Sébastien Ogier 2.8, Kalle Rovanpera 4, Elfyn Evans pedig 4.1 másodperccel követi. 

A WRC2-ben induló Pepe López mai napja nem sokáig tartott, mivel egy jobb kanyarban Fordja hátulja a partoldalnak csúszott, majd felborult a spanyol páros. A baleset során személyi sérülés nem történt, de az autó elzárta az utat a többi versenyző elől, ezért a gyorsasági meg lett állítva.

Portugál Rally, állás 2 gyorsasági szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 13:55.8
2 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +0.8
3 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +2.9
4 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +5.7
5 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +6.9
6 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +7.0
7 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +7.6
8 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +14.9
9 #20 Oliver Solberg – Elliott Edmondson (SWE – GBR) Skoda Fabia RS Rally2 +30.9
10 #13 Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +35.5

Időterv, magyar idő szerint 
Május 9., csütörtök
20:05 SS1 SSS Figueira da Foz 2.94 km Neuville 2:24.2 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tanak

Május 10., péntek  
09:05 SS2 Mortágua 1 18.15 km Katsuta 11:30.4 94.6 km/h / 1. NEUVILLE, 2. Katsuta, 3. Tanak
10:35 SS3 Lousã 1 12.28 km
11:35 SS4 Góis 1 14.30 km
12:35 SS5 Arganil 1 18.72 km
15:05 SS6 Lousã 2 12.28 km
16:05 SS7 Góis 2 14.30 km
17:05 SS8 Arganil 2 18.72 km
18:35 SS9 Mortágua 2 18.15 km

Május 11., szombat  
09:05 SS10 Felgueiras 1 8.81 km
10:05 SS11 Montim 1 8.69 km
11:05 SS12 Amarante 1 37.24 km
12:35 SS13 Paredes 1 16.09 km
15:35 SS14 Felgueiras 2 8.81 km
16:35 SS15 Montim 2 8.69 km
17:35 SS16 Amarante 2 37.24 km
19:05 SS17 Paredes 2 16.09 km
20:05 SS18 SSS Lousada 3.36 km

Május 12., vasárnap  
08:05 SS19 Cabeceiras de Basto 1 19.91 km
09:35 SS20 Fafe 1 11.18 km
10:35 SS21 Cabeceiras de Basto 2 19.91 km
13:15 SS22 Fafe 2 (Power Stage) 11.18 km  

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása 

Mintha Michael Schumacher vezette volna – V10-es Ferrari tűnt fel a hockenheimi pályán (videó)

0

Nyilván nem a hétszeres világbajnok ült benne, de Michael Schumacher 26 évvel ezelőtti, múlt héten Hockenheimben feltűnt Ferrariját olyan nézni, mintha tényleg a Scuderia egykori sztárja ülne benne.

Az idén jubileumi 30. szezonját futja a korábbi formaautókat felvonultató BOSS GP. A hat fordulós idény a múlt hét végén, Hockenheimben vette kezdetét a mezőnyben zömmel korábbi GP2-es Dallarákkal, de az F1-es géposztályban szokás szerint szerepelt az 1997-es Benetton B197, a 2006-os Toro Rosso STR1, és egy 2010-es Lotus T127-es.

Bemutató jelleggel azonban ennél több korábbi F1-es autót is megcsodálhattak a helyszínre látogatók, körözött ugyanis a németországi aszfaltcsíkon az 1987-es Minardi M187-es; az 1988-as és 89-es F1-es szezonban használt Arrows A10-es; egy korábbi Lotus; és Michael Schumacher második F1-es Ferrarija, az 1997-es F310B-is, amely új szereplőnek számít, és amellyel a német pilóta kis híján megnyerte a vb-címet, ám a szezonja a jerezi ütközéssel csúfos véget ért.

Az autó tulajdonosa ráadásul nemcsak megmutatta a közönségnek a ritka példányt, hanem Schumacher korhű sisakfestésének használatával múltat is idézett, így látványra (jó, a Pirelli feliratú slick gumikat leszámítva, hiszen a Ferrari akkoriban Good Yeart használt) minden olyan volt, mintha 26 évvel ezelőtti felvételeket látnánk az akkor még csak kétszeres világbajnok versenyzőről. Persze a tempót kivéve.

A sorozatban új szereplőnek számító modell bemutatóját az alábbi videókban lehet megnézni, de a felvételeken a BOSS GP teljes mezőnye megtalálható:

 

A Hyundai mindent nyert csütörtökön a Portugál Rallyn 

0

Dani Sordo a hivatalos teszten, míg Thierry Neuville az esti szuperspeciálon volt a leggyorsabb a Portugál Rallyn. 

A Hyundai jól kezdett a Portugál Rallyn, miután a hivatalos teszten Dani Sordo, míg az esti szuperspeciál szakaszon Thierry Neuville volt a leggyorsabb. 

A délelőtti tesztelésen az idei szezonját most kezdő spanyol versenyző csapattársai, Ott Tanak és Thierry Neuville előtt tudott a leggyorsabb lenni, míg a Toyota csapatából Sébastien Ogier a negyedik, az M-Sport alakulatából pedig Adrien Fourmaux az ötödik időt ért el. 

Neuville a tesztpálya első teljesítésénél sajnos egy kutyát is elütött, mely pont a belga versenyző előtt szaladt az útra és bár Neuville próbálta kikerülni, a kutya éppen abba az irányba próbált menekülni, amerre a Hyundai versenyzője próbált lehúzódni. Elkerülhetetlen volt az ütközés. 

Az esti szuperspeciál elsősorban a körzőzésről szólt, ebben a belga versenyző volt a leggyorsabb Sébastien Ogier és az azonos eredményt elérő Ott Tanak és Takamoto Katsuta előtt. 

Az igazi verseny csak péntek reggel kezdődik, amikor bár továbbra is főszerepet kaphatnak a Hyundai versenyzői, arra kevés az esély, hogy Neuville legyen a leggyorsabb, hiszen elsőként kell rajtolnia a nyolc gyorsaságin, melyeket nagyobb szervizeléps nélkül kell teljesíteni. 

Portugál Rally 2024 – Minden infó egy helyen

Portugál Rally, állás 1 gyorsasági szakasz után 
1 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 2:24.2
2 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +0.6
3 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +2.0
4 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +2.0
5 #69 Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2.4
6 #16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +3.1
7 #6 Dani Sordo – Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +4.1
8 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +4.3
9 #21 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +4.7
10 #31 Pierre-Louis Loubet – Loris Pascaud (FRA) Skoda Fabia RS Rally2 +5.2 

Időterv, magyar idő szerint 
Május 9., csütörtök
20:05 SS1 SSS Figueira da Foz 2.94 km Neuville 2:24.2 / 1. NEUVILLE, 2. Ogier, 3. Tanak

Május 10., péntek  
09:05 SS2 Mortágua 1 18.15 km
10:35 SS3 Lousã 1 12.28 km
11:35 SS4 Góis 1 14.30 km
12:35 SS5 Arganil 1 18.72 km
15:05 SS6 Lousã 2 12.28 km
16:05 SS7 Góis 2 14.30 km
17:05 SS8 Arganil 2 18.72 km
18:35 SS9 Mortágua 2 18.15 km

Május 11., szombat  
09:05 SS10 Felgueiras 1 8.81 km
10:05 SS11 Montim 1 8.69 km
11:05 SS12 Amarante 1 37.24 km
12:35 SS13 Paredes 1 16.09 km
15:35 SS14 Felgueiras 2 8.81 km
16:35 SS15 Montim 2 8.69 km
17:35 SS16 Amarante 2 37.24 km
19:05 SS17 Paredes 2 16.09 km
20:05 SS18 SSS Lousada 3.36 km

Május 12., vasárnap  
08:05 SS19 Cabeceiras de Basto 1 19.91 km
09:35 SS20 Fafe 1 11.18 km
10:35 SS21 Cabeceiras de Basto 2 19.91 km
13:15 SS22 Fafe 2 (Power Stage) 11.18 km  

Teljes nevezési lista 
Teljes élő közvetítés: Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények 
A világbajnokság állása 

Többé nem tér vissza Leclerc-hez a legfontosabb kapocs – nagy változást jelentett be a Ferrari

0

Fontos változást jelentett be a Ferrari Charles Leclerc-rel kapcsolatban.

Egy autóversenyzőnek – legyen szó Forma–1-es pilótáról, vagy bármilyen más pályaversenyzőről – mindig a versenymérnöke a legfontosabb, mivel ő az első számú kapocs közte és a csapat között. Éppen ezért a jó kapcsolat elengedhetetlen, és egy váltás mindig hordoz magában kockázatot. Charles Leclerc életében pedig most jött el a pillanat, hogy össze kell szoknia egy másik mérnökkel, akit természetesen már jól ismer.

A Ferrari versenyzője 2019 óta ugyanazzal a versenymérnökkel, Xavi Marcosszal dolgozott a maranellóiaknál, de a következő futamtól, azaz az Emilia-romagnai Nagydíjtól már nem ő, hanem Bryan Bozzi lesz az első számú kapcsolata a külvilággal a versenyek során. Ezzel alighanem többé nem halljuk a szállóigévé vált, „I’ll come back to you” („Mindjárt visszatérek hozzád”) választ, amivel Marcos a legtöbb esetben szolgált Leclerc-nek, amikor a monacói pilóta valami felől érdeklődött.

Bozzi tíz éve tagja a Ferrarinak, a pályafutását a fejlesztési részlegen kezdte a szélcsatornában, majd az aerodinamikai részlegre került. 2019 óta Leclerc teljesítménymérnöke volt, vagyis többek között a nagydíjak előtt segített a beállítások kialakításában és az élő telemetriai adatok vizsgálatában, felhasználásában.

Marcos marad a Ferrari kötelékében, de azt egyelőre nem jelentették be, hogy milyen munkakörben. A közlemény alapján valószínű, hogy nem a Forma-1-es csapatnál, hanem a márka valamely másik részlegénél folytatja. A váltás okáról nem közöltek információt.

Leclerc az Instagramon búcsúzott tőle, közös képekkel és az alábbi szavakkal: „Sok évet dolgoztunk együtt, veled értem el az első pole pozícióm, futamgyőzelmem. Mellettem voltál az első évemben a Ferrarinál, és mindig próbáltad a legjobbat kihozni belőlem, keményen hajtottál, függetlenül a szituációtól. Mindent köszönök, sok sikert kívánok Neked az új kalandokhoz a jövőben”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Charles Leclerc (@charles_leclerc)

Ezeket a szempontokat kell figyelembe venniük a sportfelügyelőknek a kétes helyzetek megítélésénél

0

A The Race gyűjtötte össze azt a nem nyilvános feltételrendszert, amelyet az F1 felügyelői alkalmaznak a versenyzők csatái során, és ezek alapján hirdetnek ítéletet a vitatott esetekben.

Ennek érdekében részletes szabályrendszert dolgoztak ki az F1, az F2 és az F3 számára, hogy elvileg lefedjék a legtöbb esetet, és ez alapján döntsenek arról, ki hibázott, kinek volt vagy lett volna elsőbbsége a pályán.

A necces szituációknál számos körülményt figyelembe vesznek (a pályaszakasz sajátosságai, a pilóták manőverei, mire gondolhattak a pilóták és volt-e reális esélyük a manőver sikeres kivitelezésére, gumik állapota, stb.), ez nem változott. Részletes elveket fektettek le viszont arra, miknek kell megfelelnie a támadóknak a kanyarok belső, illetve külső részén bekövetkezett incidenseknél, hogy ne őket ítéljék vétkesnek.

67 év után először nem a győztes kapta a legtöbb pontot egy F1-es nagydíjon

Közös a belső és a külső íven támadók esetében, hogy képesek legyenek szabályosan bevenni a kanyart, valamint végig biztonságosan, az autót irányítás alatt tartva vezessenek – Miamiban Sainz ennek hiánya miatt kapott büntetést, mert megcsúszott, a többi feltételnek megfelelt volna az előzése Oscar Piastri ellen. Szintén közös előírás, hogy a támadó az első tengellyel legalább a megtámadott autó első tengelyének vonaláig elérjen, legkésőbb a kanyar csúcspontjáig. A külső oldalon támadóknak viszont a kanyar kijáratánál is legalább ennyire elöl kell lenni a védelem érdekében, a belül támadóknak pedig nem szabad leterelnie a pályáról a riválist.

Az egymásba fonódó kanyaroknál az elsőnél kialakult helyzet számít, vagyis az a támadó, aki az itteni feltételeket nem teljesíti, később sem részesül előnyben az ítélkezésnél. Magnussen ezért kapott büntetést Miamiban (mármint vasárnap, nem a szombati sportszerűtlen megmozdulásainak sorozatáért), mert a 2-es kanyarnál kívülről kezdte Logan Sargeant támadását, azonban sem ott, sem a 3-asban, belül nem ért az első tengelyével a Williams első tengelye mellé.

Pontosabban definiált szabályok ide vagy oda, sokan úgy érzik, nem javult az F1-es ítélkezés konzisztenciája (ez régóta fennálló probléma), sőt, egyesek szerint rosszabb a helyzet, mint korábban.

Szinte teljesen „becsomagolták” a Ferrari kerekeit – íme az FIA legújabb megoldása az esőre (képek)

Így alakult volna a pontszerzés a tavalyi Portugál Rallyn az idei pontrendszer alapján

0

Kalle Rovanpera, a tavalyi Portugál Rally győztese nem lett volna szomorú, ha az idei pontrendszer alapján osztottak volna bajnoki pontokat már 2023-ban is. 

Kalle Rovanpera tavaly megnyerte a Portugál Rallyt, valamint a Power Stage-et is, így maximális 30, ponttal gazdagodott a  rallyn. Ehhez képest az idei pontrendszer alapján csupán 3 ponttal szerzett volna kevesebbet, mivel a vasárnapi értékelést csak a negyedik helyen zárta, azonban így is 6 ponttal gyűjtött volna többet, mint a Dani Sordo. 

Portugál Rally: Rovanpera csúcsformát nyújtva nyert és vezeti a vb-t

A spanyol versenyző a második helyen zárva azonban 2 ponttal többet szerzett volna az idei pontrendszer alapján. 

Ott Tanak ugyan csak negyedik lett a versenyen, azonban a harmadik legtöbb pontot, 3-mal többet szerzett volna az idei szabályok szerint. 

Defektek, totálkár, műszaki hibák – Ilyen volt az idei Portugál Rally (videó)

Esapekka Lappi zárt tavaly a harmadik helyen, amivel 18 pontot gyűjtött, a 2024-es pontrendszer alapján azonban 2-vel kevesebbet szerzett volna és a negyedik legtöbb pontszámot gyűjtötte volna. 

Takamoto Katsuta számára kedvezett volna tavaly az idei szabály, miután valójában csak két pontot szerzett, azonban az idei pontrendszer szerint ennél hattal gyűjtött volna többet. 

Oliver Solberg fánkozás miatt vesztette el vezető helyét Portugáliában

A 2023-as Portugál Rally pontszerzői a 2024-es pontrendszer alapján 
1. helyezett Kalle Rovanpera 18+4+5=27 (2023-as szabály szerint: 30 pont)
2. Dani Sordo 15+5+1=21 (19)
4. Ott Tanak 8+7+4=19 (16)
3. Esapekka Lappi 10+3+3=16 (18)
5. Thierry Neuville 13+0+0=13 (10)
33. Takamoto Katsuta 0+6+2=8 (2)
6. Gus Greensmith 6+0+0=6 (8)
7. Oliver Solberg 4+2+0=6 (6)
8. Andreas Mikkelsen 3+0+0=3 (4)
9. Yohan Rossel 2+0+0=2 (4)
10. Teemu Suninen 1+0+0=1 (1)
32. Pierre-Louis Loubet 0+1+0=1 (0)

Portugál Rally 2024 – Minden infó egy helyen

Halálos betegen kapott ajándékba egy győzelmet az ember, aki az elsők között hitt a Ferrariban

0

75 évvel ezelőtt ezen a napon hunyt el a két világháború között, majd a második világháború után versenyző Carlo Felice Trossi. Bár hozzáállása meggátolta abban, hogy akár a pályán, akár azon kívül csúcsra érjen, Enzo Ferrari így is hálával gondolt rá.

1949. május 9-én, vagyis éppen 75 évvel ezelőtt halt meg Carlo Felice Trossi gróf. Számos pályatársával ellentétben őt nem a pályán érte utol a végzet, hanem hosszan tartó betegség győzte le. Mindez azonban nem változtat azon a tényen, hogy soha nem tudjuk meg, mire lett volna képes a egy évvel később kezdődő Forma–1-es világbajnoki sorozatban, mindenesetre az akkoriban nem számított túlságosan idősnek.

Trossi 1908. április 28-án született egy nyugat-olaszországi kistelepülésen, Gaglianicóban. Keresztnevei közül csak az elsőt kapta a szüleitől, a másodikat jóval később, 14 éves korában vette fel. Édesapja, a nemesi származású Felice ugyanis 1922-ben közúti balesetben életét vesztette, fia pedig előtte akart tisztelegni.

Trossi az 1930-as években számos versenyen indult el, és a sikerek sem maradtak el. 1933-ban hegyiversenyzésben lett Európa-bajnok, egy évvel később pedig már számos futamot megnyert, Alessandriában pedig második lett a korszak legnagyobb alakja, Tazio Nuvolari mögött. Ugyanebben az évben egy Alfa Romeo P3-as volánja mögött megdöntötte a monacói körrekordot. Később, 1938-ban a Tripoli Nagydíjon megfutotta a leggyorsabb kört, ráadásul egészen a műszaki hibájáig harcban volt az akkoriban uralkodó német gyártók, a Mercedes és az Auto Union pilótáival.

Trossi ugyanakkor nem csupán versenyzőként tevékenykedett az autósportban. 1932 és 1935 között például ő volt az akkor még saját autót nem gyártó Scuderia Ferrari elnöke, az alapító Enzo Ferrari pedig hálával emlékezett vissza rá. „Nagyszerű versenyző volt, de soha nem akart erőfeszítéseket tenni azért, hogy domináns pozíciót érjen el – fogalmazott évekkel később a Commendatore. – Meghatódva emlékszem rá, mivel az elsők között volt, aki hitt a Scuderiában, amelynek része volt.”

Trossi emellett mérnök is volt, és a gépek tervezésében is aktív szerepet vállalt. Itt pedig nemcsak autókról, hanem versenyhajókról és repülőgépekről is szó volt. Az egyik leglátványosabb próbálkozásának azonban óriási kudarc lett a vége: 1935-ben honfitársával, Augusto Monacóval együttműködve elkészült a Trossi-Monaco. A kocsit egy 16 hengeres, kétütemű, kétsoros léghűtéses csillagmotor hajtotta, a karosszéria pedig egy repülőgépre emlékeztetett. Az Olasz Nagydíj hétvégéjén azonban súlyos problémákkal szembesültek, így a futamon már el sem indult. Manapság a Torinói Autómúzeumban lehet megtekinteni.

Trossi a háború után is folytatta a versenyzést. Bár a 40-es években még nem osztottak pontokat, már akkor is volt néhány kiemelt futam a számos egyéb verseny mellett, amelyek később bajnokságon kívüli futamnak számítottak. 1947-ben négy „fő” viadal volt, ezek közül az Olasz Nagydíjat sikerült megnyernie egy Alfa Romeo 158-as volánja mögött. A modell később uralta a világbajnokság első szezonját, és a másodikban is viszonylag sima bajnoki címet hozott.

Egy évvel később a Svájci Nagydíjon diadalmaskodott, de ez több okból is szomorú győzelem volt. Egyrészt a szabadedzésen csapattársa, Achille Varzi halálos balesetet szenvedett, másrészt Trossi ekkor már halálos beteg volt, hiszen agytumorral diagnosztizálták. Ennek tudatában a harmadik „Alfettát” vezető Jean-Pierre Wimille hagyta nyerni az olasz pilótát, hogy aztán a maradék két kiemelt futamot ő maga húzza be.

A sors szomorú fintora, hogy a francia versenyző aztán hamarabb távozott az élők sorából, hiszen 1949. január 28-án őt is halálos baleset érte Buanoes Airesben. Trossi bő három hónappal később hunyt el egy milánói kórházban, mindössze 41 esztendősen. Felesége és kislánya mellett édesanyja is túlélte őt, meg persze Enzo Ferrari, aki megemlékezett róla önéletrajzi könyvében.

„Carlo Felice Trossi szeszélyes és vidám könnyedséggel olyan dolgokat tett a mindennapi életben és a pályán egyaránt, ami senki másnak nem jutott volna eszébe – olvasható. – Magas, szőke, görnyedt férfi volt, aki a szenvtelen előkelőség különös jegyét hozta be a versenyzés világába. Pilótaként kivételes képességekkel és tulajdonságokkal rendelkezett: lazasággal, bátorsággal, improvizációkészséggel és még humorral is. Soha nem lett belőle sportmágnás, mert türelme, kitartása és kedve sem volt hozzá. Így nem tudom őt olyan emberként meghatározni, aki valóban maradandót alkotott, mindazonáltal azok emlékezetében, akik ismerték őt, egyedülálló és rendkívüli személyiségként élt tovább.”

Paddonnak tetszik, hogy a helyi versenyzőkkel is meg kell küzdeni az ERC-versenyeken

0

Hayden Paddon a Kanári-szigetek Rally utolsó napján a harmadikról a hatodik helyre csúszott, miután három helyi, spanyol versenyző is megelőzte. Az új-zélandi Eb-címvédőnek azonban pont az tetszik az ERC-ben, hogy a helyi versenyzőkkel is megkell küzdeni a jó eredmény érdekében. 

Hayden Paddon a Kanári-szigetek Rally utolsó napját a harmadik helyről kezdte, azonban az utolsó hat szakaszon a Spanyol Szuperbajnokság győzelméért küzdő Alejandro Cachón, Diego Ruiloba és José Antonio Suárez is megelőzte, így csak a hatodik helyet szerezte meg. 

Az új-zélandi versenyzőnek azonban tetszett, hogy a helyi pilótákkal kellett megharcolni. 

“Az ERC-ben pont az a szép, hogy a helyi versenyzők is képesek harcolni az ERC élmezőnyével – mondta a tavalyi Európa-bajnok az ERC hivatalos oldalának. – A WRC-futamokból éppen ez hiányzik. Az Eb-n a helyi versenyzőkkel is meg kell harcolni a jó eredményért, de éppen ez a jó ebben a bajnokságban.” 

Paddon szerint autója sem volt teljesen jól irányítható a spanyol versenyen. 

“Az autó nem volt tökéletes a Kanári-szigeteken, de lehetett volna rosszabb is. Az autó egyensúlya enyhén szólva nem túl jó, nagy volt az alulkormányozottság. Ha nem tökéletes az autó, kevésbé lehet harcolni a helyi versenyzőkkel, az Eb-n mindennek tökéletesnek kell lennie a siker érdekében.” 

Az új-zélandi versenyző idén szeretett volna mindent versenyen nagyobb kockázatot vállalni és szeretett volna minden versenyen a győzelemért harcolni, azonban két verseny után még a dobogóra sem tudott felállni. 

“Volt néhány rossz gyorsaságink a Kanári-szigeteken, míg másokon nem tudtunk volna gyorsabbak lenni, a maximumot hoztuk ki magunkból. Szerintem gyorsabbak vagyunk, mint tavaly, de a többiek is gyorsultak, így nem tehetünk mást, mint megpróbáljuk csak a legjobb tudásunkat nyújtani.” 

Két versenyt követően Paddon 21 pont hátránnyal áll az ERC-pontverseny második helyén Mathieu Franceschi mögött.

Szinte teljesen „becsomagolták” a Ferrari kerekeit – íme az FIA legújabb megoldása az esőre (képek)

0

Csütörtökön teszteli a Ferrari az FIA legújabb megoldási kísérletét azokra az esetekre, amikor a pálya a szakadó eső miatt teljesen vizessé válik. Az eredmény látványos, de azt egyelőre nem tudni, mennyire hatékony.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Ferrari csütörtökön és pénteken tesztel Fioranóban, a saját tesztpályáján. A két nap célja teljesen más, hiszen amíg az első napon az FIA megoldáskeresésében vesz részt, addig másnap már egy filmforgatás keretében kipróbálják az Emilia-romagnai Nagydíj hétvégéjén bevetendő fejlesztési csomagjukat.

F1-es sárvédőt és legújabb fejlesztéseit is kipróbálja a Ferrari a házi tesztpályáján

Ami a csütörtöki napot illeti, a Ferrari az FIA legújabb sárvédős megoldását teszteli. Ennek célja, hogy azokon a pályaeseményeken, különösen a futamokon, ahol a szakadó eső miatt nagyon vizes az aszfalt, mindez ne legyen akadályozó tényező. Jelenleg ugyanis a nagyon extrém körülmények egyszerűen nem teszik lehetővé a versenyzést biztonsági szempontból.

Ennek oka, hogy a mostani szívóhatású autók olyan mennyiségű vizet „löknek ki” magukból, hogy a mezőny tagjainak lehetetlen látási viszonyok között kellene megvívniuk egymással, azt pedig aligha kell magyarázni, hogy ez miért veszélyes. Ráadásul a Pirelli esőgumijai mellett az autók diffúzora is hozzájárul a jelenséghez.

Az elmúlt időszakban az FIA elkezdte keresni a megoldást, és jelenleg egy sárvédőhöz hasonló eszköz kifejlesztésén dolgoznak. Tavaly Silverstone-ban a Mercedes próbálta ki az első verziót, de kiderült, hogy ez a változat még messze nem hozza azt, amit biztonsági szempontból el lehet várni, így a szövetség tovább dolgozott a megoldáson.

Most a Ferrarin tesztelik a legújabb megoldást, és a Formu1a.uno munkatársainak köszönhetően képeket is láthatunk róla. Ebből kiderül, hogy a kerekek lényegében egy „dobozba” vannak „becsomagolva”, és csak az aljuk látható, illetve a felni közepénél van egy lyuk. Mindez látványos, de azt egyelőre nem tudni, hogy mennyire hatékony.

Az olasz portál azt is kiderítette, hogy a Ferrari a két évvel ezelőtti autóját, az F1-75-öst szerelte fel a sárvédővel, míg összehasonlítási alapként az idei SF-24-est vetették be. A két kocsit Arthur Leclerc, a csapat fejlesztőpilótája és egyben Charles öccse, valamint a Szaúd-arábiai Nagydíjon debütáló Oliver Bearman, a Scuderia tartalékja vezeti. A nap végén állítólag Carlos Sainz is lehetőséget kap néhány kör erejéig.

Neuville szerint a murvás versenyekkel sokat fog nehezedni idei WRC-szezonja

0

Thierry Neuville az élről várhatja a Portugál Rally, mely az első abból a hét murvás versenyből, mellyel a WRC-szezon folytatódik. A belga versenyző szerint nehezebbé válik szezonja a laza talajú versenyeken. 

Thierry Neuville a WRC-szezon eddigi négy versenyén nagyszerűen szerepelt, hiszen hat pont előnyel vezeti a pontversenyt a Portugál Rally előtt. Ez azonban azt is jelenti, hogy a hétvégi versenyen elsőként kell rajtolnia az első napon, így takarítania kell a pályákat riválisai előtt. 

“Örülök, hogy vezetem a pontversenyt és Horvátországban is sikerült megőriznem az előnyömet, mert Portugáliától sokkal nehezebb folytatás várhat ránk – mondta Thierry Neuville a Motorsport.com oldalnak. – A sorban következő murvás versenyeken gyakorlatilag csak a nagyobb eső és a nehezebb körülmények segíthetnek számomra a pont szerzésben a versenyek első felében, a pontveszteséget pedig csak vasárnap tudjuk csökkenteni.

Portugál Rally 2024 – Minden infó egy helyen

Portugáliában az élen indulva az első napon takarítjuk az utat a mezőny számára, míg Kalle Rovanpera hetedik, Sébastien Ogier az ötödik helyről indul, Tanak pedig a negyedikről. Az autó sokat fejlődött murván is, azonban a Toyota előttünk jár, bízom benne, hogy sikerül a hátrányt csökkentenünk.”