Max Verstappen pályafutása 58. győzelmét aratta a Kínai Nagydíjon, miközben nem volt teljes a Red Bull-uralom, a második helyre ugyanis Lando Norris ért oda a McLarennel. A wokingiak a biztonsági autó megjelenéséből profitáltak, Bernd Mayländernek ráadásul kétszer is pályára kellett hajtania, de Verstappent sem Valtteri Bottas lerobbanó Sauberje, sem Lance Stroll és Daniel Ricciardo, valamint Kevin Magnussen és Cunoda Júki balesete nem tréfálta meg. A harmadik hely Sergio Pérezé lett a két Ferrari előtt.
Akárcsak szombaton, vasárnap is borús, de száraz idő várt a mezőnyre a 2019 után visszatérő Kínai Nagydíjon. Az első sort a Red Bull bérelte ki Max Verstappen–Sergio Pérez sorrendben, míg mögülük Fernando Alonso és Lando Norris várhatta a lámpák kialvását a második sorból.
A 20 versenyző többsége közepes gumin kezdett, míg Lewis Hamilton, Logan Sargeant és Cunoda Júki lágy, Kevin Magnussen pedig a kemény gumikra szavazott.
A rajtnál Verstappen könnyedén megtartotta a vezetést, Pérez azonban pozíciót veszített a 3. helyről remekül elrugaszkodó Alonsóval szemben – a spanyol egy pillanatra még Verstappen mellé is odaért az első kanyar külső ívén, de aztán besorolt a címvédő mögé.
Az első kör végén Verstappen, Alonso, Pérez, Norris, Piastri, Russell, Leclerc, Hülkenberg, Sainz, Stroll volt a sorrend az első tízben, azaz a két Ferrari nem kezdett jól, hiszen mindketten visszaestek. A 18. helyről rajtoló Lewis Hamilton eközben egy pozíciót még bukott is, és csak a bokszutcából rajtoló Logan Sargeant nevét lehetett az övé mögött olvasni az eredményjelzőn.
Alonsón látszott, hogy jó rajt ide vagy oda, az Aston Martin versenytempója nem az igazi. Pérez végül az 5. kör elején meg is előzte őt, de Verstappen ekkorra már 5 másodperces előnyt autózott ki. Az Aston Martin veteránját ekkor Norris kezdte szorongatni, míg mögöttük volt egy kis szünet, lévén Oscar Piastri közel 3 másodperccel lemaradva követte csapattárást. Az ausztrálra George Russell tapadt DRS-távolságon belül, míg a Mercedes mögött Leclerc, utána pedig Sainz sorjázott 1 másodpercnél kisebb különbséggel.
Pérez előzése Alonso ellen:
Alonso Norrist sem tudta sokáig visszatartani: a McLaren a 7. körben elment mellette a hajtűben. Hátrébb a 9. körben Leclerc is bemutatott egy remek előzést Russell ellen az első kanyar külső ívén és átvette a 6. helyet, miközben Hülkenberg, Cunoda és Csou nyitották meg a kerékcserék sorát.
Hamilton csupán a 10. körig bírta a lágyakon, amikor a 17. helyről meglátogatta a szerelőit – vele együtt Stroll, Hülkenberg, Bottas, Ocon és Albon is így tett.
Leclerc a 11. körben Piastrit is lehagyta, és mivel Alonso közvetlenül ezután kiállt, fellépett a 4. helyre. Hátrébb Russell is a kerékcsere mellett döntött, és éppen, hogy visszaért a már korábban cserélő Stroll elé.
Nem sokkal ezután a két Red Bull is letudta az első kiállását, és Alonsóhoz hasonlóan a kemény gumikon folytatták, míg Russell korábban közepeseket kapott. Verstappen a 3., Pérez a 6. helyre tért vissza, de az élen álló Norris és Leclerc, valamint a 4.-5. pozícióban haladó Piastri és Sainz még nem cseréltek kereket.
A 16. körben Verstappen sima előzéssel eggyel hátrébb pöckölte a monacóit és feljött a 2. helyre, míg Pérez ugyanezt próbálta megtenni Sainz-cal, de hatalmasat fékezve majdnem belerohant a Ferrariba, amely a kör végén aztán kiállt kemény gumikért. Piastri a 4. helyről egy körrel hamarabb jött, és ő közepeseket vételezett.
Verstappen a 2. helyen ezután rohamosan közeledett a vezető Norrisra, és a 19. körben el is viharzott a még mindig az első közepes szettjét nyúzó brit mellett. A 3. helyen Leclerc ugyanígy kitartott, és mint azt a 21. körben megláthattuk, ez remek döntésnek bizonyult, Valtteri Bottas motorhiba miatt félreállt Sauberje miatt ugyanis virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, így Leclerc jóval kevesebbet veszített a kerékcserével, és közvetlenül Alonso mögé jött vissza az 5. helyre.
Úgy tűnt, hogy Norris nem tudja kihasználni a VSC-t, mert már elhaladt a bokszbejárat mellett, amikor a versenyirányítás igen nagy késlekedéssel végre megnyomta az aktiváló gombot, ám végül annyira elhúzódott Bottas autójának mentése, hogy a brit pilóta a következő körben megejtethette a VSC alatti cserét. Hátrébb Hamilton és Stroll is kapott az alkalmon, és vételezett egy-egy új kemény szettet.
A 23. körben aztán jött a meglepetés: mivel nem tudták elmozdítani a sebességben ragadt Saubert, be kellett küldeni a rendes biztonsági autót, ami aztán mindent megkavart. A két Red Bull, majd Alonso és Russell is kijött az első tízből, az Aston Martin pedig meglepő módon lágyakat tett fel Alonso AMR24-esére. Egy körrel később jött Piastri is keményekért, a sereghajtók közül pedig szintén többen cseréltek.
A mezőny Verstappen, Norris, Leclerc, Pérez, Sainz, Alonso, Russell, Piastri, Ricciardo sorrendben várhatta a biztonsági autó kiállását, Pérez tehát veszített két helyet. Az utcai Mercedes a 26. kör végén hagyta el a pályát, Norrisnak pedig szóltak, hogy az élmezőnyből Alonso kivételével mindenki eljuthat kerékcsere nélkül az 56 körös futam végéig.
Az eleje simán eljött az újraindításnál, hátrébb azonban kaotikus jelenetek zajlottak, úgyhogy jöhetett is vissza Bernd Mayländer. Előbb Stroll találta telibe Daniel Ricciardót a hajtűkanyarban, amitől az ausztrál pilóta autója a levegőbe emelkedett – és eltalálta Piastrit, akinek az autója szintén jelentősen sérült –, majd Kevin Magnussen a 6-os kanyar kijáratán megpöckölte Cunoda Júkit. A keresztbe álló japán pilóta azonnal kiesett, míg a Haas versenyzője Strollhoz hasonlóan a boksz felé vette az irányt kerék- és szárnycserére. Ricciardo ugyan maradt a 9., de sérült a padlólemeze, ami nem sok jóval kecsegtetett. Stroll és Magnussen később 10 másodperces büntetést kapott.
Stroll és Ricciardo, valamint Magnussen és Cunoda ütközése:
A sorrend az élen egy helyen változott, Alonsónak ugyanis még az újabb SC előtt sikerült megelőznie Sainzot, amivel feljött az 5. helyre.
A pályára szóródott törmelékek eltakarításának végeztével a 31. körben próbálkozhatott ismét a mezőny az újraindítással, és ezúttal megúszták dráma nélkül a pilóták a versenytempóra kapcsolást. Verstappen egy kör alatt több mint 1 másodperces előnyt épített ki, míg hátrébb Ricciardo sérült autója elkezdett mozgó útakadályként funkcionálni, amelyet sorra kerültek ki a többiek. Az ausztrál pilótát végül a bokszba rendelték, hogy adja fel a versenyt.
A 36. körtől Pérez elkezdte szorongatni Leclerc a dobogóért, és míg néhány körön át nem tudott támadni, a 39. körben aztán bevetődött a 6-os kanyarban és kifékezte a monacóit, majd a tőle 5,5 másodpercre elhúzó Norris nyomába eredt. A McLaren versenyzője 4,4 másodperccel követte Verstappent, aki kényelmesen autózott az élen.
Leclerc ugyanakkor egy ideig még nem eresztette el a Red Bullt és maradt DRS-távolságon belül, ami elmondható volt Russellről is, aki Sainz autójába akasztotta be a kampót, ám idővel mindkettejük lendülete alábbhagyott, így időlegesen szoros csata nélkül maradtunk.
De csak addig, amíg Alonso a 43. körben meg nem érkezett a bokszba leadni a lágy gumikat, majd közepeseken a 12. helyre tért vissza. Az Aston kockázatott, ami nem jött be, viszont még mindig ott volt a lehetőség, hogy Alonso valahogy visszakapaszkodjon az 5. helyre. Ez végül nem sikerült, neki, de a 7. helyért azért több látványos előzést bemutatva felzárkózott, miközben egyszer kis híján eldobta az autóját az utolsó kanyarban, de kivételes reflexekkel menteni tudott.
Az élen Verstappen végül 13,7 másodperces előnnyel szerezte meg idei 4. győzelmét Norris előtt, akit további 5,3 másodperccel Pérez követett a 3. helyen. A két Ferrari a 4. és az 5. helyen ért célba, majd Russell, Alonso, Piastri, Hamilton és Hülkenberg volt a pontszerzők további sorrendje.
A Kínai Nagydíj végeredménye: