back to top
2024. november 29. 04:36
Kezdőlap Blog Oldal 214

Neuville a verseny nagy részében a győzelemért harcolt, de elégedett a Horvát Rally 3. helyével is

0

Thierry Neuville elégedetten értékelt a Horvát Rallyn elért harmadik helyezést követően is, hiszen bár vasárnap hibázott, mégis azonos pontszámot szerzett a második helyen záró Elfyn Evans-szel, így továbbra is hat ponttal előzi meg legfőbb riválisát. 

Thierry Neuville egészen a Horvát Rally második vasárnapi szakaszáig hatalmas csatát vívott Elfyn Evans-szel a győzelemért. A Power Stage-nek helyet adó szakasz első teljesítésénél azonban mindketten hibáztak, Evans forgott, míg Neuville fának csúszott, azonban autója hátsó szárnyának sérülésével és a hibrid rendszer meghibásodásával megúszta az esetet. 

A győzelmet végül így Sébastien Ogier szerezte meg, aki szinte a verseny teljes egészében csak pár másodperc hátránnyal a követte az előtte állók csatáját. Evans a második, míg Neuville a harmadik helyen ért célba. 

Teljesen elértéktelenedett az összetett versenyeredmény a WRC új pontrendszere alapján

Az idei pontrendszer alapján Ogier 21, Evans és Neuville 19-19, míg a negyedik helyen célba érő Ott Tanak 20 pontot szerzett. 

A Hyundai belga versenyzője így érthetően elégedetten értékelt a verseny végén. 

„Csalódás, hogy nem sikerült nyerni, azonban elégedett is lehetek, hiszen a pénteki és szombati teljesítményünknek köszönhetően agy is sok, 18 pontot sikerült szerezni – mondta Thierry Neuville az Autosport.com oldalnak. – Ezek a pontok pedig nagyon fontosnak bizonyultak. Annak ellenére, hogy vasárnap nem sok pontot szereztünk, még mindig Elfyn Evans-szel ugyanannyi pontot gyűjtöttünk, és csak egy egységgel kevesebbet Ott Tanakhoz képest. Így nem mondhatom, hogy katasztrófát jelentett volna a vasárnapi hiba.” 

A belga versenyző Portugáliába még az első helyen állva mehet, azonban onnantól nehéz folytatásra számít. 

Horvát Rally: Ogier nyerte Neuville és Evans kiélezett csatáját, veretlen maradt a Toyota

“Örülök, hogy továbbra is vezetjük a bajnokságot és a hiba ellenére is sikerült megőrizni előnyünket. Portugáliától azonban nehéz folytatásra számítok, mert több murvás verseny is következik egymás után. Ezeken a versenyeken pedig nehéz lesz elsőként indulva sok pontot gyűjteni, szinte csak a vasárnapi teljesítményünkkel tudjuk majd csökkenteni az elvesztett pontokat.” 

Sainzra is lesújt a Ferrari-átok? – Schumachernek és Räikkönennek sem jött össze, amit várnak tőle

0

Valamiért az utóbbi 25 évben a Ferrarit elhagyó versenyzőknek nem sok babért termett már a Forma–1-ben. Vajon Carlos Sainz lesz a kivétel?

Carlos Sainz hiába kezdte kitűnően az idei évet és hiába ő eddig az egyetlen, aki tavaly és az idén le tudta győzni a Red Bullt, a spanyol pilóta sorsa már hónapokkal ezelőtt eldöntetett: a szezon végén el kell hagynia a Ferrarit, hogy átadja a helyét Lewis Hamiltonnak. Remek teljesítménye ugyanakkor igen kapóssá tette a 29 esztendős spanyolt, akinek a kérői között ott van az Audi és a hírek szerint a Mercedes is, miközben egy esetleges red bullos visszatérést sem lehet teljesen elvetni.

A 2015 óta az F1-ben szereplő pilóta korábban elmondta, igyekszik pozitív maradni, és úgy van vele, hogy majd máshol eléri azt, amiért a Ferrarival küzdött az utóbbi években, azaz a világbajnoki címet. A történelmi példák ugyanakkor nem sok jóval kecsegtetnek a számára, a Ferrari elhagyása után ugyanis nagyon sok versenyző nem tudott már gyakorlatilag semmilyen sikert elérni.

Carlos Sainz, Ferrari, Bahreini Nagydíj
Sainz máshol világbajnok lesz, vagy a Ferrari volt a csúcs a karrierjében? / Fotó: Antonin Vincent / DPPI / Ferrari

Nem kell sokáig visszamenni az időben ahhoz, hogy olyan világbajnokok sorát tudjuk felmutatni, akik még csak versenyt sem nyertek, miután távoztak Maranellóból. Legutóbb Sebastian Vettel vitte ezt véghez, aki hat ferraris szezon után még két idényt lehúzott az Aston Martinnál, mielőtt 2022 végén szögre akasztotta a sisakját. A legjobb eredménye a silverstone-iakkal két 2. hely 2021-ből, de ezek közül az egyiket utólag elvették tőle.

Aztán ott van Kimi Räikkönen, Vettel korábbi csapattársa, akinek 2018-ban járt le az ideje Maranellóban. A Jégember 2013 után ebben a szezonban végre ismét győzött, majd ezután még három évig versenyzett az Alfa Romeóval, ez azonban már csak amolyan levezetés volt, dobogós helyezés nélkül.

Korántsem a levezetés azonban a célja Fernando Alonsónak, aki még természetesen bőven kozmetikázhat a ferraris korszaka utáni eredményein, de egyelőre az a helyzet, hogy a kétszeres világbajnok 2013-ban a vörösökkel nyert legutóbb F1-es futamot, az azóta eltelt több mint 10 évben pedig egyszer sem jött össze neki ez. Mivel legalább 2026 végéig a mezőnyben lesz, a spanyol veterán persze még nyerhet.

Fernando Alonso, Ferrari, Spanyol Nagydíj, 2013
Alonso a 2013-as Spanyol Nagydíjon nyert legutóbb F1-es futamot / Fotó: STUDIO COLOMBO X FERRARI

Alonso egykori csapattársa, a 2008-as világbajnoki címet jogi úton megszerezni szándékozó Felipe Massa viszont nem. A brazil pilóta 2006 és 2013 között erősítette a maranellóiakat, 2017-ben lezárult pályafutása utolsó győzelmét pedig 2008-ban szerezte. 2010-ben ugyan még nyerhetett volna, csak a Ferrari félreállította Alonso elől Hockenheimben, a Ferrari elhagyása után a Williamsnél azonban be kellett érnie a dobogós helyezésekkel.

Akárcsak barátjának és mentorának, a 2006 végén először a Scuderiától visszavonuló Michael Schumachernek. A hétszeres világbajnok esetében mondjuk a többes szám sem állja meg a helyét, hiszen 2010 és 2012 között mindössze egyetlen dobogóra futotta tőle a Mercedesszel, miközben Schumacher a 4. X fölött is egyértelműen azért jött vissza, hogy futamokat, majd újabb vb-címet nyerjen.

Michael Schumacher tényleg ennyire gyenge volt második F1-es karrierje során?

Valami hasonló volt az elképzelése Eddie Irvine-nak, Schumacher első ferraris csapattársának is, aki 1999-ben nyert először és utoljára is az F1-ben, hogy aztán még három idényt lehúzzon a 2000-es szezonra érkező Jaguarral. A nagy tervekről hamar kiderültek, hogy a Ford vezetésével megvalósíthatatlanok, így Irvine sem nyert már többet, viszont legalább még kétszer dobogóra állt.

Az utóbbi 25 évben tehát négy világbajnok (vagy három és fél, ha azt vesszük, hogy Alonsónak még ott az esély), illetve két olyan versenyző sem tudott már nyerni ferraris évei után, akik a vörösökkel egy-egy alkalommal harcban voltak a vb-címért. Persze ennek elsősorban az az oka, hogy nem is kaptak erre alkalmas autót, így azért nem kell rögtön leírni Sainzot, de valamiért mégis az a tendencia, hogy a legtöbbeknek a Ferrari után már csak lefelé vezet az út.

Persze akadt azért ellenpélda is ebből az időszakból, hiszen azok után, hogy Rubens Barrichello 2005 végén távozott Maranellóból, 2009-ben újra a vb-címért csatázhatott, és a Brawn GP színeiben két versenyt is nyert. Alighanem Sainz azért nem érné be ennyivel, de a brazil veterán példájából legalább erőt meríthet.

Teljesen elértéktelenedett az összetett versenyeredmény a WRC új pontrendszere alapján

0

A WRC idén bevezetett pontrendszere Horvátországban is megmutatta, hogy szinte semmit sem számít a versenyen elért eredmény. 

A Horvát Rallyn ugyan a legtöbb pontot a versenyt megnyerő Sébastien Ogier szerezte, aki 21 pontot gyűjtött, miután szombat este a harmadik (13 pont), a vasárnapi verseny során ugyancsak harmadik lett (5 pont), és a Power Stage-en is ezt az eredményt érte el (3 pont). 

Ugyanakkor a verseny nagy részében az első helyért harcoló, de a vasárnap dráma után második és harmadik helyen célba érő Elfyn Evans és Thierry Neuville egyaránt 19 pontot szerzett, viszont a negyedik helyen záró Ott Tanak, aki csak messziről követte a dobogósok csatáját nem kevesebb, mint 20 pontot szerzett! 

Ezt gyakorlatilag úgy is lehet értelmezni, hogy a Horvát Rally igazi nyertese Ott Tanak lett, miután a nyolcszoros világbajnok Ogier csak részmunkaidőben versenyez, mint a 2019-es vb első teljes szezont fog teljesíteni.

Ezzel ismét bebizonyosodott, hogy az idei WRC pontrendszernek köszönhetően elértéktelenedett a verseny végső sorrendje. 

Az egyéni világbajnokságot így továbbra is hat pont előnnyel vezeti Neuville Evans előtt, míg a harmadik helyen a Horvátországban szerzett 13 pontnak köszönhetően Adrien Fourmaux 27 pont hátránnyal áll. 

 

Schumachernek 20 éve esett le az álla attól, amit Valentino Rossi első F1-es tesztjén látott

0

Valentino Rossi Michael Schumachernek álcázva tesztelt először F1-es autót, majd olyan gyorsan belejött, hogy attól a Ferrari német ásza is ledöbbent.

Napra pontosan 20 éve, 2004. február 21-én tesztelt először az akkor még „csak” háromszoros MotoGP-világbajnok Valentino Rossi Forma–1-es Ferrarit. A Doktornak nem mellesleg a maranellóiak házi tesztpályáján, Fioranóban tető alá hozott gyakorlás volt az első bevetése F1-es autóval, sőt, korábban formaautót sem vezetett soha. Mégis olyan teljesítményt nyújtott (59 másodperces köridőt ért el, ami rendkívül jónak volt mondható), amitől még a hetedik vb-címére hajtó Michael Schumachernek is leesett az álla.

A csapat igyekezett minél inkább titokban tartani, hogy ki vezet, így Rossi nem a saját, hanem Schumacher egyik tartalék sisakjában gurult pályára, majd miután néhányszor megpördült, olyan időt ért el, ami a gyakorlást a helyszínről követő Schumachert is meglepte.

„Nem emlékszem, hogy pontosan hányszor teszteltünk Valentino Rossival a Ferrarinál, de hétszer legalább – írta a Ferrarinál 1995 és 2006 között dolgozó Luigi Mazzola néhány éve a saját Facebook-oldalán. – Az első teszten Valentino kiment a pályára, megtett nagyjából tíz kört, az utolsóban pedig elképesztő időt ment. Emlékszem, hogy Michael Schumacher, aki ott volt velem és nézte a telemetriát, megdöbbent, szinte hitetlenkedett.”

„Nagyon izgalmas nap volt. Forma-1-es autót vezetni csodálatos élmény, és nagyszerű volt egy napra Schumacher nyomdokaiba lépni” – nyilatkozta az első szárnypróbálgatásokról a motoros legenda.

„Természetesen egy kis időbe beletelt, míg hozzászokik, de a nap végére nagyon lenyűgözően ment. Tudom, hogy korábban gokartozott, és végtére is, amikor a versenyzés ott van a véredben, akkor tudod, mit kell tenned” – dicsérte Schumacher Rossit.

A Doktor végül 2006-ban nagyon közel került hozzá, hogy átnyergeljen a Forma–1-re, de aztán maradt a kétkerekűeknél, és 2008-ban és 2009-ben is világbajnok lett.

Schumacher is megdöbbent attól, amit Valentino Rossi művelt a Ferrarival

Kárai Tamás maradt a Vörös Katlan ura, Benyó Máté nem tudta legyőzni Nyirádon

0

Kárai Tamás nyerte a rallycross ob második versenyhétvégéjét Nyirádon. A második helyen Benyó Máté, a harmadikon Ales Fucik végzett.

Azonos pontszámmal kezdték a vasárnapot a riválisok a SuperCars első-második és harmadik-negyedik helyén. A harmadik kvalifikáción Kárai került előnybe, Benyó lett a második, Fucik a harmadik, Koncseg Zoltán viszont nem rajtolt el, így hátrányba került.

foto: Kotán Kristóf

A Q4-ben aztán kibillent a megszokott mederből a verseny. Egy rajtbalesetet követően Kárai nem ért célba, Fucikot kizárták, és mivel a többiek is bajba kerültek, csak négy versenyző szerzett pontot. Benyó, Koncseg, Kotán, Palotás lett a sorrend, ezzel Benyó Máté került az eredménylista élére, és megszerezte az első rajtkockát a döntőre, mivel elődöntőre nem került sor.

foto: Kotán Kristóf

A döntőben Benyó és Kárai állt az első sorba, mögöttük Koncseg és Kotán, majd a harmadik sorban Fucik és Palotás rajtolt. Kárai a versenyen nem hibázott, megfutotta a leggyorsabb kört is és bezsebelte a győzelmet Benyó előtt. Fucik végül harmadik lett, mögötte Koncseg, Kotán, Palotás sorrendben értek célba a többiek.

A Super1600-ban meglepetés született, Kovács Sámuel nyert Kistuki előtt, mivel a kvalifikációkon verhetetlen Kaczor Levente kihagyta a jokert és harmadik lett.

foto: Kotán Kristóf

A kétautós STC+2000 kategóriát Papp Lajos nyerte Vámosi Tibor előtt, a kis túraautók közt a hétvégén verhetetlen Trepák Andor győzte le Szelei Balázst és a szlovák Marko Vladimirt.

Az STC-1600-ban elődöntőket is rendeztek. Itt nyert Siebel Balázs és Gonda Ákos, a döntőben pedig Siebel volt gyorsabb a Toyota Aygoval. A harmadik helyen ifj. Pallag-Bozsák Csaba ért célba.

foto: Kotán Kristóf

A CrossCar Kupában Csuti Kristóf ötből öt futamot nyert és első lett, a Magyar Kupában pedig Szabó Bulcsú csaknem megismételte ezt a teljesítményt, ő az előfutamában második lett, a döntőben viszont első helyen intették le. A hibrid Swift mezőnyben Held Zoltán hibátlan teljesítménnyel állt a dobogó tetejére, ugyanigy tett Gáspár Csaba az MX5 kategóriában.

foto: Kotán Kristóf

Az Astra Kupában Kisharsányi csak a harmadik kvalifikáción lett második, a többi futamot megnyerte és 23 bajnoki pontot gyűjtött, a Junior mezőnyben pedig Kaldenekker Norbert Attila érdemelte ki az aranyat azzal, hogy ötből ötöt futamon lett első.

foto: Kotán Kristóf

 

 

 

Hamilton: „Nem vagyok autótervező, bárcsak az lennék”

0

A Kínai Nagydíjat a 9. helyen záró Lewis Hamilton kicsit odaszúrt a Mercedesnek, majd elismerte, az ő döntése vezetett a rossz szerepléshez.

Lewis Hamilton a 18. helyről a 9. pozícióba kapaszkodott fel a Kínai Nagydíjon, miközben többször arra panaszkodott, hogy nehezen vezethető a Mercedese. A hétszeres világbajnok már az időmérő edzés után elárulta, hogy jelentősen változtatott a W15-ös beállításain, ezek a változtatások pedig rosszul sültek el. A verseny után szintén kitért erre, illetve az F1 TV-nek az elmondta, az előzései ellenére „nem különösebben” élvezte a futamot, mert „eléggé lassú voltam.”

„A néhány csata, amit vívtam, okés volt, de ma nem voltunk különösebben gyorsak” – tette hozzá, mire az F1 TV riportere a különösen pofásra sikerült, Nico Hülkenberg ellen a 9-es kanyarban végrehajtott előzésére vonatkozó kérdés felvezetéseként belekezdett, hogy „Kreatív fickó vagy, dalokat írsz, tervezel…”

Hamilton azonban itt közbeszólt és kijelentette: „Viszont nem vagyok autótervező, de bárcsak az lennék”, majd az előzéssel kapcsolatban elmondta: „Sokszor megcsináltam már ezt ott. Értékelem, hogy azt mondod, kreatív voltam, de eléggé egyszerű volt. Tankönyvbe illő, hogy őszinte legyek.”

Lewis Hamilton, Mercedes, Kínai Nagydíj
Fotó: Mark Sutton / LAT Images / Pirelli

Amellett, hogy a Mercedesnek odaszúrt egy kicsit a tervezős megjegyzéssel, Hamilton készséggel elismerte, az ő sara az ennyire rossz szereplés, amit George Russell 6. helye is mutat. „Végső soron én hoztam rossz döntést a beállításokkal tegnap, és megfizettem ennek az árát. Azt tervezem, hogy a jövőben nem teszek ilyet.”

„A versenyen előrefelé lépdeltem és pontot szereztem, de kemény futam volt. Az autónak nagyon szűk a működési tartománya, és azt gondoltam, hogy [a beállítás-változtatás] a helyes lépés. Sajnos azonban ez nagyon nehézzé tette a mai napot. A csapat remek munkát végzett a kiállásokkal, George pedig azzal, hogy szerzett néhány pontot.”

Andrew Shovlin, a Mercedes versenyigazgatója némi betekintést nyújtott abba is, hogy mivel küszködött a hétszeres világbajnok.

„Lewis versenye nem volt könnyű, mivel nem nyert sokat a rajtnál a lágy gumin. Aztán forgalomba ragadt a belső oldalon a kettes kanyarban, és veszített azokkal szemben, akik kívül helyezkedtek. A sprint után elvégeztünk néhány változtatást az autóján, amelyek egyértelműen nem javítottak a kocsin, ez pedig nehézzé tette az időmérőt és a versenyt. Küszködött azzal, hogy befordítsa az autót, és a gázt is használnia kellett ehhez, amivel ártott a hátsó gumiknak.”

Magyarán Hamilton gázadással is rotált az autót, mivel annak nem tapadt eléggé az eleje, ráadásul még a taktikával sem tudott nyerni, mert keresztülhúzta a csapat számításait a Valtteri Bottas megálló Sauberje miatt életbe léptetett VSC-fázist váltó rendes biztonsági autós fázis.

„Úgy döntöttünk, kihívjuk [Hamiltont] a VSC-fázis alatt, hogy más stratégiára kerüljünk, mint a körülötte levők, de a vetélytársaink többsége is így tett, amint beküldték a rendes biztonsági autót. Profitáltunk abból, hogy néhányan kiestek előlünk, és a verseny korai szakaszát elnézve megkönnyebbülés volt, hogy szereztünk néhány pontot” – mondta Shovlin.

A Mercedes nagyobb fejlesztési csomagot vissz a soron következő futamra, a két hét múlva esedékes Miami Nagydíjra.

Riválisa nem ismerte el a felelősségét, Ricciardo pedig ettől teljesen begőzölt

0

„Forr a vére” Daniel Ricciardónak, miután Lance Stroll a biztonsági autó mögött ütötte ki őt a Kínai Nagydíjról. Az ausztrál értetlenül áll kollégája figyelmetlensége előtt, akin szerinte senki nem tud segíteni.

A sanghaji futam 26. körében a mezőny a biztonsági autó mögüli újraindításra készült, amikor a hátsó egyenes végén, lassú tempó mellett baleset történt: az egymás előtt hirtelen fékező autók sora váratlanul érte Strollt, aki hátulról felöklelte Ricciardo RB-jét. Az ausztrál ekkor a 9. helyen haladt, bízva idei első pontszerzésében, ám az ütéstől autójának hátulja olyannyira megsérült, hogy tempója versenyképtelenné vált – miután többen is megelőzték, a nyolcszoros futamgyőztes a bokszba hajtott és feladta a futamot.

Ricciardo önmagához képest ingerülten, de egyúttal a tőle nagyon is elvárható szókimondósággal véleményezte a történteket, Strollt nem kímélve a kritikáktól.

„Talán egy óra múlva, amikor megnézi a felvételt, elismeri majd a felelősségét. De ha mégsem, akkor én nem tudok rajta segíteni, és senki más sem. Nagyon frusztráló az ilyen. Persze versenybalesetek megtörténnek, de a biztonsági autó mögött nem lenne szabad ilyennek előfordulnia” – idézi a pilótát az Autosport.

„Akkor forrt föl igazán a vérem, amikor megnéztem a fedélzeti kameráján keresztül is, hogy mi történt. És amint mind elkezdtünk fékezni, látható, hogy a sisakja jobb oldalra fordul és a 14-es kanyar csúcspontját nézi, nem is engem figyel. Amikor pedig visszanéz, már belém hajtott. Nem tudom, mivel foglalkozik, hol jár az esze, de abban a helyzetben az lett volna az egyetlen dolga, hogy engem figyeljen, miközben nyilvánvalóan nem ezt tette. Meglátjuk, mit mond majd a médiában, de ha engem támad be, akkor lesz még mondanivalóm…”

Stroll az ütközés pillanatában a csapatrádión idiótának nevezte az előtte fékezőt, ami Ricciardót az autóból kiszállva csak tovább ingerelte.

„Már majdnem lenyugodtam, amikor közölték velem, hogy Lance mit gondol a balesetről. Úgy tűnik, szerinte én egy idióta vagyok, és az egész az én hibám volt. Próbálom visszafogni magam, hogy ne mondjam ki azt, amit gondolok, de b****a meg ez az ember. És most még rendes voltam! De ha így gondolja…” – fogalmazott kendőzetlenül Ricciardo.

A leintés után Stroll is nyilatkozott, és gyorsan tisztázta, hogy nem közvetlenül Ricciardónak intézte a rádiós beszólást, hanem inkább annak a személynek, aki a sor elején elindította a torlódást – a verseny során még nem tudhatta, de ez valójában a négy pozícióval előtte álló csapattársa, Fernando Alonso volt, aki elfékezte magát a kanyar előtt.

„Nem gondolom, hogy az ő hibája volt – próbálta elhatárolni magát Ricciardo kritikájától Stroll. – Mindenki a fékre taposott, és ő volt közvetlenül előttem. Szóval nem gondolom, hogy csak ő fékezett volna, láncreakció történt. Büntetést kaptam, amiért eltaláltam Ricciardót, de azért nem az volt a helyzet, hogy egy normál helyzetben egyszerűen csak nekimentem. Nem bántam volna, ha a sportfelügyelők figyelembe veszik a láncreakció hatását.”

A soron kívüli szárnycserével Stroll versenyét is tönkretette a baleset, s a bokszban letöltött 10 másodperces büntetésének sem volt különösebb hatása az eredményére, a 15. lett. Büntetőpontjainak száma viszont a most szerzett kettővel már hétre emelkedett.

Horvát Rally: Ogier nyerte Neuville és Evans kiélezett csatáját, veretlen maradt a Toyota

0

Thierry Neuville és Elfyn Evans szoros csatáját végül Sébastien Ogier nyerte, így a Toyota megőrizte veretlenségét Horvátországban, ahol a legtöbb pontot Elfyn Evans szerezte. 

A Horvát Rally pénteki napján holtverseny, 

Micsoda tűzijátékkal zárult a Horvát Rally első napja!

míg szombaton 4.9 másodperces különbség  

Neuville nagy csatában nyerte a Horvát Rally első felét

alakult ki a belga versenyző és Elfyn Evans mindvégig szoros csatájában, melynek legnagyobb nyertese Sébastien Ogier lett. 

Az utolsó nap első szakaszán ugyan még Thierry Neuville megőrizte vezető helyét Elfyn Evans és Sébastien Ogier előtt, azonban a következő gyorsaságin a walesi toyotás megforgott, míg a belga Hyundai-versenyző fának csapódott, így Sébastien Ogier vette át a vezetést összetettben. 

A nyolcszoros világbajnok és a versenyen 2021-ben már nyertes francia versenyző később már sikeresen tartotta meg pozícióját és szerezte meg karrierje 59. győzelmét és 100. dobogós eredményét. 

Evansnek, de még inkább Thierry Neuville-nek nagy szerencséje volt a délelőtti kalandok után és mindketten folytatni tudták a versenyt, melyen végül Evans a második lett, Neuville pedig harmadik. 

Az utolsó nap értékelésében Takamoto Katsuta tudott a leggyorsabb lenni, Ott Tanak, Ogier, Andreas Mikkelsen, Grégoire Munster, Evans és Neuville előtt. 

A Power Stage-en Fourmaux volt a leggyorsabb Tanak, Ogier, Katsuta és Evans előtt.

A hétvégén azonban sikerült Adrien Fourmaux-nak is nyolc pontot szereznie, miután szombat este az ötödik helyen állt, azonban a Power Stage szakasz első teljesítésénél egy padka védő elemet eltalálva megrongálta Fordja felfüggesztését és 15 percet veszített. A francia versenyzőnek azonban így is sikerült célba érnie, így megszerezte a szombat estig kiharcolt pontokat. 

Az M-Sport csapatfőnöke, Richard Millener éppen vasárnap ünnepli 40. születésnapját, amit Fourmaux eredményének és Munster hetedik helyének köszönhetően végül sikeres verseny végén tud megtenni. 

Horvátországban Ogier szerezte a legtöbb pontot.

A világbajnokságot négy verseny után Thierry Neuville 6 ponttal vezeti Elfyn Evans előtt, míg Fourmaux 27, Tanak 33 pont hátránnyal a harmadik és negyedik.

A gyártók bajnokságában a Toyota 7 ponttal előzi meg a Hyundait.

A WRC2-ben Nikolay Gryazin szerezte meg a győzelmet citroenes csapattársa, Yohan Rossel és a skodás Pepe López előtt, míg a Rally2-es autók között Sami Pajari lett a harmadik Toyotával.

A Horvát Rally egyetlen magyar párosa, László Zoltán és Kürti Tamás a Rally2-es autók között a 17. helyen ért célba.

A világbajnokság három hét múlva Portugáliában folytatódik.

Nem hivatalos végeredmény

Akár mindent megnyerhet a Toyota a Horvát Rallyn a drámai vasárnapi verseny után

0

A Toyota Gazoo Racing Team versenyzői akár minden tekintetben győztesen zárhatnak a Horvát Rallyn a drámai utolsó nap végén. 

A Toyota nagy győzelem kapujába lépett azt követően, hogy Elfyn Evans és Thierry Neuville is hibázott a vasárnapi első kör utolsó szakaszán, melyen a Power Stage is megrendezésre kerül. 

Hatalmas dráma után Ogier vezet a Horvát Rallyn!

A japán gyártó versenyzői ugyanis Sébastien Ogier révén az egyéni pontszerzést illetően nem számító abszolút versenyt, Takamoto Katsuta révén pedig a vasárnapi értékelést is vezeti, a Power Stage győzelmével pedig akár a harmadik siker is meglehet a Toytának. 

A Power Stage előtt ugyanis Ogier 6.4 másodperc előnnyel vezet Elfyn Evans előtt összetettben, míg Thierry Neuville autójának hátsó szárnya megsérült a korábbi fának csúszás következtében, ráadásul a hibrid rendszer sem működik a Hyundaiban, így 18.3 másodperc hátránnyal áll a harmadik helyen. 

A záró nap értékelésében Takamoto Katsuta 4.7 másodperccel előzi meg Ott Tanakot, 8.8 másodperccel pedig Ogier-t, majd Andreas Mikkelsen, Grégoire Munster, Evans és Neuville következik. 

Az azonban csak a Power Stage-en derül ki, hogy ki szerzi Horvátországban a legtöbb pontot. 

Horvát Rally, állás 19 szakasz után 
1 #17 Sébastien Ogier – Vincent Landais (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 2:32:16.9
2 #33 Elfyn Evans – Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +6.4
3 #11 Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +18.3
4 #8 Ott Tanak – Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +59.8
5 #18 Takamoto Katsuta – Aaron Johsnton (JPN – IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:53.8
6 #9 Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (NOR) Hyundai i20 N Rally1 +3:56.1
7 #Grégoire Munster – Louis Louka (LUX – BEL) Ford Puma Rally1 +4:56.0
8 #23 Nikolay Gryazin – Konstantin Aleksandrov (RUS) Citroen C3 Rally2 +8:52.7
9 #20 Yohan Rossel – Arnaud Dunand (FRA) Citroen C3 Rally2 +9:32.5 (0:10)
10 #22 Sami Pajari – Enni Malkkönen (FIN) Toyota GR Yaris Rally2 +10:01.8
#16 Adrien Fourmaux – Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +17:09.8 

A gyorsasági szakaszok időterve
Április 19., péntek

08:28 SS1 Krašić 1 23.63 km Neuville 12:42.3 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
09:41 SS2 Jaškovo 1 9.48 km Evans 5:05.0 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:39 SS3 Ravna Gora 1 10.13 km Neuville 5:49.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:47 SS4 Platak 1 16.63 km Neuville 8:47.5 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:45 SS5 Platak 2 16.63 km Neuville 8:47.4 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
15:58 SS6 Ravna Gora 2 10.13 km Evans 5:50.3 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
17:16 SS7 Jaškovo 2 9.48 km Ogier 5:00.3 / 1. EVANS, 2. Neuville, 3. Ogier
18:09 SS8 Krašić 2 23.63 km Ogier 12:49.8 / 1. NEUVILLE/EVANS, 3. Ogier

Április 20., szombat
07:31 SS9 Smerovišće 1 15.72 km Fourmaux 10:18.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
08:24 SS10 Stojdraga 1 20.77 km Ogier 12:29.6 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
10:05 SS11 Vinski Vrh 1 8.78 km Neuville 4:31.9 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
11:03 SS12 Pećurkovo Brdo 1 9.11 km Neuville 4:47.5 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
14:31 SS13 Smerovišće 2 15.72 km Evans 10:27.7 / 1. EVANS, 2. Neuville, 3. Ogier
15:24 SS14 Stojdraga 2 20.77 km Neuville 12:28.9 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
17:05 SS15 Vinski Vrh 2 8.78 km Neuville 4:31.8 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
18:03 SS16 Pećurkovo Brdo 2 9.11 km Neuville 4:47.2 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier

Április 21., vasárnap
07:08 SS17 Trakošćan 1 13.15 km Katsuta 6:55.9 / 1. NEUVILLE, 2. Evans, 3. Ogier
08:35 SS18 Zagorska Sela 1 14.24 km Tanak 8:11.9 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Neuville
10:23 SS19 Trakošćan 2 13.15 km Katsuta 7:01.6 / 1. OGIER, 2. Evans, 3. Neuville
13:15 SS20 Zagorska Sela 2 (Power Stage) 14.24 km

Teljes nevezési lista
Teljes élő közvetítés (fizetős): Rally.tv – Rallysport mindennap 24 órában
Élő eredmények
A világbajnokság állása

Kétszer is jött a biztonsági autó Kínában, Verstappent azonban ez sem zavarta meg

0

Max Verstappen pályafutása 58. győzelmét aratta a Kínai Nagydíjon, miközben nem volt teljes a Red Bull-uralom, a második helyre ugyanis Lando Norris ért oda a McLarennel. A wokingiak a biztonsági autó megjelenéséből profitáltak, Bernd Mayländernek ráadásul kétszer is pályára kellett hajtania, de Verstappent sem Valtteri Bottas lerobbanó Sauberje, sem Lance Stroll és Daniel Ricciardo, valamint Kevin Magnussen és Cunoda Júki balesete nem tréfálta meg. A harmadik hely Sergio Pérezé lett a két Ferrari előtt.

Akárcsak szombaton, vasárnap is borús, de száraz idő várt a mezőnyre a 2019 után visszatérő Kínai Nagydíjon. Az első sort a Red Bull bérelte ki Max Verstappen–Sergio Pérez sorrendben, míg mögülük Fernando Alonso és Lando Norris várhatta a lámpák kialvását a második sorból.

A 20 versenyző többsége közepes gumin kezdett, míg Lewis Hamilton, Logan Sargeant és Cunoda Júki lágy, Kevin Magnussen pedig a kemény gumikra szavazott.

A rajtnál Verstappen könnyedén megtartotta a vezetést, Pérez azonban pozíciót veszített a 3. helyről remekül elrugaszkodó Alonsóval szemben – a spanyol egy pillanatra még Verstappen mellé is odaért az első kanyar külső ívén, de aztán besorolt a címvédő mögé.

Az első kör végén Verstappen, Alonso, Pérez, Norris, Piastri, Russell, Leclerc, Hülkenberg, Sainz, Stroll volt a sorrend az első tízben, azaz a két Ferrari nem kezdett jól, hiszen mindketten visszaestek. A 18. helyről rajtoló Lewis Hamilton eközben egy pozíciót még bukott is, és csak a bokszutcából rajtoló Logan Sargeant nevét lehetett az övé mögött olvasni az eredményjelzőn.

Alonsón látszott, hogy jó rajt ide vagy oda, az Aston Martin versenytempója nem az igazi. Pérez végül az 5. kör elején meg is előzte őt, de Verstappen ekkorra már 5 másodperces előnyt autózott ki. Az Aston Martin veteránját ekkor Norris kezdte szorongatni, míg mögöttük volt egy kis szünet, lévén Oscar Piastri közel 3 másodperccel lemaradva követte csapattárást. Az ausztrálra George Russell tapadt DRS-távolságon belül, míg a Mercedes mögött Leclerc, utána pedig Sainz sorjázott 1 másodpercnél kisebb különbséggel.

Pérez előzése Alonso ellen:

Alonso Norrist sem tudta sokáig visszatartani: a McLaren a 7. körben elment mellette a hajtűben. Hátrébb a 9. körben Leclerc is bemutatott egy remek előzést Russell ellen az első kanyar külső ívén és átvette a 6. helyet, miközben Hülkenberg, Cunoda és Csou nyitották meg a kerékcserék sorát.

Hamilton csupán a 10. körig bírta a lágyakon, amikor a 17. helyről meglátogatta a szerelőit – vele együtt Stroll, Hülkenberg, Bottas, Ocon és Albon is így tett.

Leclerc a 11. körben Piastrit is lehagyta, és mivel Alonso közvetlenül ezután kiállt, fellépett a 4. helyre. Hátrébb Russell is a kerékcsere mellett döntött, és éppen, hogy visszaért a már korábban cserélő Stroll elé.

Nem sokkal ezután a két Red Bull is letudta az első kiállását, és Alonsóhoz hasonlóan a kemény gumikon folytatták, míg Russell korábban közepeseket kapott. Verstappen a 3., Pérez a 6. helyre tért vissza, de az élen álló Norris és Leclerc, valamint a 4.-5. pozícióban haladó Piastri és Sainz még nem cseréltek kereket.

A 16. körben Verstappen sima előzéssel eggyel hátrébb pöckölte a monacóit és feljött a 2. helyre, míg Pérez ugyanezt próbálta megtenni Sainz-cal, de hatalmasat fékezve majdnem belerohant a Ferrariba, amely a kör végén aztán kiállt kemény gumikért. Piastri a 4. helyről egy körrel hamarabb jött, és ő közepeseket vételezett.

Verstappen a 2. helyen ezután rohamosan közeledett a vezető Norrisra, és a 19. körben el is viharzott a még mindig az első közepes szettjét nyúzó brit mellett. A 3. helyen Leclerc ugyanígy kitartott, és mint azt a 21. körben megláthattuk, ez remek döntésnek bizonyult, Valtteri Bottas motorhiba miatt félreállt Sauberje miatt ugyanis virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, így Leclerc jóval kevesebbet veszített a kerékcserével, és közvetlenül Alonso mögé jött vissza az 5. helyre.

Úgy tűnt, hogy Norris nem tudja kihasználni a VSC-t, mert már elhaladt a bokszbejárat mellett, amikor a versenyirányítás igen nagy késlekedéssel végre megnyomta az aktiváló gombot, ám végül annyira elhúzódott Bottas autójának mentése, hogy a brit pilóta a következő körben megejtethette a VSC alatti cserét. Hátrébb Hamilton és Stroll is kapott az alkalmon, és vételezett egy-egy új kemény szettet.

A 23. körben aztán jött a meglepetés: mivel nem tudták elmozdítani a sebességben ragadt Saubert, be kellett küldeni a rendes biztonsági autót, ami aztán mindent megkavart. A két Red Bull, majd Alonso és Russell is kijött az első tízből, az Aston Martin pedig meglepő módon lágyakat tett fel Alonso AMR24-esére. Egy körrel később jött Piastri is keményekért, a sereghajtók közül pedig szintén többen cseréltek.

A mezőny Verstappen, Norris, Leclerc, Pérez, Sainz, Alonso, Russell, Piastri, Ricciardo sorrendben várhatta a biztonsági autó kiállását, Pérez tehát veszített két helyet. Az utcai Mercedes a 26. kör végén hagyta el a pályát, Norrisnak pedig szóltak, hogy az élmezőnyből Alonso kivételével mindenki eljuthat kerékcsere nélkül az 56 körös futam végéig.

Az eleje simán eljött az újraindításnál, hátrébb azonban kaotikus jelenetek zajlottak, úgyhogy jöhetett is vissza Bernd Mayländer. Előbb Stroll találta telibe Daniel Ricciardót a hajtűkanyarban, amitől az ausztrál pilóta autója a levegőbe emelkedett – és eltalálta Piastrit, akinek az autója szintén jelentősen sérült –, majd Kevin Magnussen a 6-os kanyar kijáratán megpöckölte Cunoda Júkit. A keresztbe álló japán pilóta azonnal kiesett, míg a Haas versenyzője Strollhoz hasonlóan a boksz felé vette az irányt kerék- és szárnycserére. Ricciardo ugyan maradt a 9., de sérült a padlólemeze, ami nem sok jóval kecsegtetett. Stroll és Magnussen később 10 másodperces büntetést kapott.

Stroll és Ricciardo, valamint Magnussen és Cunoda ütközése:

A sorrend az élen egy helyen változott, Alonsónak ugyanis még az újabb SC előtt sikerült megelőznie Sainzot, amivel feljött az 5. helyre.

A pályára szóródott törmelékek eltakarításának végeztével a 31. körben próbálkozhatott ismét a mezőny az újraindítással, és ezúttal megúszták dráma nélkül a pilóták a versenytempóra kapcsolást. Verstappen egy kör alatt több mint 1 másodperces előnyt épített ki, míg hátrébb Ricciardo sérült autója elkezdett mozgó útakadályként funkcionálni, amelyet sorra kerültek ki a többiek. Az ausztrál pilótát végül a bokszba rendelték, hogy adja fel a versenyt.

A 36. körtől Pérez elkezdte szorongatni Leclerc a dobogóért, és míg néhány körön át nem tudott támadni, a 39. körben aztán bevetődött a 6-os kanyarban és kifékezte a monacóit, majd a tőle 5,5 másodpercre elhúzó Norris nyomába eredt. A McLaren versenyzője 4,4 másodperccel követte Verstappent, aki kényelmesen autózott az élen.

Leclerc ugyanakkor egy ideig még nem eresztette el a Red Bullt és maradt DRS-távolságon belül, ami elmondható volt Russellről is, aki Sainz autójába akasztotta be a kampót, ám idővel mindkettejük lendülete alábbhagyott, így időlegesen szoros csata nélkül maradtunk.

De csak addig, amíg Alonso a 43. körben meg nem érkezett a bokszba leadni a lágy gumikat, majd közepeseken a 12. helyre tért vissza. Az Aston kockázatott, ami nem jött be, viszont még mindig ott volt a lehetőség, hogy Alonso valahogy visszakapaszkodjon az 5. helyre. Ez végül nem sikerült, neki, de a 7. helyért azért több látványos előzést bemutatva felzárkózott, miközben egyszer kis híján eldobta az autóját az utolsó kanyarban, de kivételes reflexekkel menteni tudott.

Az élen Verstappen végül 13,7 másodperces előnnyel szerezte meg idei 4. győzelmét Norris előtt, akit további 5,3 másodperccel Pérez követett a 3. helyen. A két Ferrari a 4. és az 5. helyen ért célba, majd Russell, Alonso, Piastri, Hamilton és Hülkenberg volt a pontszerzők további sorrendje.

A Kínai Nagydíj végeredménye: