back to top
2024. november 26. 17:20
Kezdőlap Blog Oldal 1075

WRC futam az Egyesült Államokban? 

0

A WRC mezőnye 35 év után 2023-ban visszatérhet az Amerikai Egyesült Államokba, a verseny helyét azonban még keresik. 

Az FIA korábbai rally igazgatója, Yves Matton már tavaly nyáron megerősítette, hogy kemény munka folyik egy amerikai vb futam létrehozásáért. 

Mindez 2023-ban meg is valósulhat, a lehetséges helyszínek között szerepel Washington állam, a Great Smoky Mountains az Appalache-szigeteken és a New England régió az ország északkeleti sarkában. További alternatív megoldásként szerepel a Sziklás-hegység Utah és Colorado közötti része. 

“Általában az a célunk, hogy olyan helyet találjunk, amely elég közel van a kihívásokkal teli utakhoz, valamint egy nemzetközi és könnyen megközelíthető városhoz. – mondta Marc de Jong a Jalopniknak. – Korlátozottak azonban a lehetőségeink a helyszínek tekintetében. Az azonban nem meglepetés, hogy a Csendes-óceánnak és Seattle-nek komoly esélye van.” 

Marc de Jong vezeti azt a projektet, melynek célja a rally vb visszajuttatása az Amerikai Egyesült Államokba. Az utolsó amerikai WRC futamot, 1988-ban Washington államban rendezték, az Olympus Rallyt Miki Biasion nyerte Lanciával. De Jong azt is elárulta, hogy Amerika idén WRC-jelölt versenyt rendezne, és ezt követően kerülne a helyszín a WRC naptárába 2023-ra. A hivatalos bejelentések idén tavasszal történhetnek meg. 

Simon Larkin, a WRC szóvivője a Svéd Rallyt követően jelentette ki, hogy szeretnének 2024-től két havas versenyt tenni a WRC naptárba. Ebből a szempontból is jó lenne Amerika, ha New Englandet választja helyszínül. 

“Nehéz olyan utakat találni, melyek áthaladnak a Sziklás-hegységen, mivel például a Pikes Peak környékén sok út zsákutca – tette hozzá Marc de Jong. – Az elmúlt 20 évben sorra jártam a WRC versenyeket és sok megközelítést láttam a közúti engedélyeztetéssel kapcsolatban.” 

A Rally Világbajnokság három gyártója igen lelkes egy amerikai futammal kapcsolatban. Az M-Sport székhelye ugyan az Egyesült Királyságban van, de a Ford székhelye az Amerikai Egyesült Államok. A Ford az idei szezonra nagy támogatást nyújtott az M-Sportnak a hibrid autó létrehozásában, ez a támogatás pedig még nagyobb lenne egy amerikai WRC futam esetén. 

Mads Ostberg is indul a Nemzetek Versenyén 

0

A 2020-as WRC2-es bajnok és a magyar rally bajnokság tavalyi harmadik helyezett, Mads Ostberg is rajthoz áll Norvégia csapatában az áprilisi, mexikói Nemzetek Versenyén. 

Korábban már beszámoltunk róla, hogy a Mexikó Rally szervezői idén megrendezik a Nemzetek Versenyét, miután nem kaptak az idei évre lehetőséget WRC futam rendezésre. A versenyen két fős nemzetek fognak megküzdeni egymással. 

Az április 1-3. közötti rendezvényen Mads Ostberg, aki a Katar Rallyval kezdte idei szezonját, is elindul Norvégia csapatában. 

“Nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhetek Mexikóba – mondta Mads Ostberg a Dirtfishnek, mely a verseny média partnere. – Ez egy olyan verseny, melyet nagyon élveztem a múltban, és sok jó emléket őrzők onnan, sokszor állhattam ott dobogóra is. Szóval jó lesz újra ott lenni, és újra látni a rallyt és szakaszait. Jó, hogy ezúttal a hazámért versenyezhetek, mert általában egy gyártót képviselek. Szerintem nagyon jó verseny lesz.” 

A norvég versenyző 2015-ben érte el legjobb eredményét a Mexikó Rallyn, amikor második lett. 

“Ez az egyik olyan verseny, ahol a múltban már indultam és rocksztárnak érezhettem magam. Egyedülálló módon szurkolnak és támogatják a rallyt. Úgy gondolom, hogy Mexikóban komolyan veszik a rallysportot, amit igazán a leóni és guanajuatói szakaszokat teljesítve lehet észrevenni. Nagyon egyedi a hangulat, sok nézővel, akik nem olyan csendesen szurkolnak, mint Európában. Nagyon hangos és pozitív benyomást keltenek a versenyen. Maga a verseny pedig egyedülálló a magasság és a szakaszok tekintetében is. Minden rally egy picit hasonló, de a mexikói kiemelkedik a szakaszok formátumával és az út jellemzőivel.” 

Gulf díjátadó után R-Cup

0

Múlt pénteken Egerben adták át a Gulf Szponzorprogram díjait a kiválasztott versenyzőknek, ahol csak mosolygós arcokat lehetett látni. 

„Lement a díjátadó, minden meghívott vendég ott volt és jól is érezte magát, egyedül csak a fotós okozott némi zavart az elején, de az ő összes kívánságát is teljesítettük” – kezdte mosolyogva a beszélgetést Strider Zoltán, majd hozzátette. „A díjátadó végén készült mindenkivel egy kis interjú, amiben elmondja mindenki, mik a terveik az idei évre. Ezt még én sem hallottam, de már nagyon várom.”

Gulf
Fotó: Sári Péter

Zoli és Andris ezen a hétvégén már nem az iroda átrendezésére koncentrál, inkább próbálja belakni a teljesen felújított 208-as Peugeotot.

Gulf
Fotó: Sári Péter

„Régen mentünk már, a Vértes Rallye volt az utolsó versenyautós szereplésünk. Mivel itt a nyakunkon a szezon, szeretnénk kicsit visszarázódni. Ez az egyik apropója, hogy a hétvégén ott leszünk Kiskunlacházán, a másik pedig, hogy a rendezvény névadó szponzora Gulf lett. Úgy gondolom jó döntést hoztunk ezzel kapcsolatban, hiszen a hétvégén maximális 130-as létszámmal rajtol a sorozat” – folytatta Strider Zoltán.

Gulf
Fotó: Sári Péter

Nem lesz ismeretlen a csapat számára a Kiskunlacházai reptér, hiszen korábban több Frt versenyen részt vettek itt.

„Le a kalappal az összes hasonló reptéri sorozottal, amiken én nagyon szeretek menni, de ez pont attól több, hogy több helyszínen zajlik az ország minden részen. Szeretnénk egy kicsit újra autóba ülni Orfű előtt, bár a két verseny teljesen eltérő, de szükség van rá, hogy az érzés kicsit visszajöjjön, továbbá le kell ellenőrizni mindent az autón, mielőtt nekivágunk a Rally2-es versenynek” – zárta a beszélgetést Strider Zoltán.

Gulf
Fotó: Sári Péter

A hétvégi R-Cup verseny licences kategóriájában több kihívót kap Zoli, így ez a verseny nem csak egy hétvégi kimozdulás lesz.

A csapat partnereinek köszöni a segítséget!

Fotó és szöveg: Sári Péter

Foczkó idén tényleg felébresztené Csipkerózsikát

0

Nagyon sokat vártunk tavaly a MARB, a Lada Kupa és a Rally2 bajnok Foczkó Ákos–Madarász Szabolcs kettőstől, de ha létezett nehézség, ami a Ladáról Mitsubishire váltás közben érheti az embert, az mind utolérte őket. Foczkó azonban ígéri, idén már tényleg felébreszti a Mitsubishi Lancer Evo X-est a Csipkerózsika álmából. – Éppen ideje is lenne. 

Nagyon szépen ívelt felfelé Foczkó Ákos karriere, aki Lada VFTS-sel 2018-ban MARB bajnok, 2019-ben Rally2 Lada Kupa bajnok, 2020-ban pedig Rally2 bajnok lett. Ráadásul nagyon sok szurkolót is szerezett, nem véletlenül. 

Tavaly egy merészet gondolva a Rally1-be lépett, de nem R2-es vagy mai nevét Rally4-es autóval, hanem Spitzmüller Csaba egykori Evo X-es Mitsubishijével. 

Sokan furcsállták a dolgot, de Spici és Foczkó is kiálltak a típusváltás mögött. Részeredményeik nem is voltak rosszak, sőt, az igazán keménymag és értő rallyszurkolók huhogtak is egy kicsit, hogy most aztán tényleg nagy sztár született, de az eredménylistákról valahogy mindig hiányoztak. 

Fotó: Foczkó Ákos

Hol műszaki hiba, hol kisebb vezetői hiba miatt, de előfordult dupla defekt, egyszer pedig egy vaddisznó mért az olajhűtőre olyan csapást, amitől az amúgy sértetlen autó működésképtelenné vált. 

„Tavaly tényleg összejött minden, a végén már csak nevettünk rajta – mondta Foczkó. – A Ladával éveken keresztül elkerült minket a műszaki hiba, tényleg csak le kellett mosni és meg kellett simogatni a VFTS-t és mehettünk vele a következő versenyre. 

A Mitsubishi nagyon jó volt tavaly is, de azt tudni kell róla, hogy (Spitzmüller) Csabi ’16-ban ment utoljára vele, azóta a garázsban pihent és fel kellett ébreszteni a Csipkerózsika álmából. Szerintem az autó is meglepődött, hogy na, újra van valami?“

Ha az ember Foczkóval beszélget, pillanatok alatt leveszi, hogy a versenyautó nála családtag és minimum egyenértékű csapattag, amit nem csak felkészíteni, de dédelgetni is kell. 

„Tavaly is jól volt felkészítve, szerintem inkább pechünk volt. Idén azonban még jobb lesz. Most is itt áll karosszériára szétszedve a műhelyben. Szinte mindent felújítottunk rajta és az első versenyre meg is fog szépülni. 

Sokat könnyítettünk. Főleg a villamosság terén. Az N-esben benne kell hagyni mindent, de a P csoportban kiszedheted a felesleget. Nem is a kábelek voltak a nehezek, hanem a különböző olyan alkatrészek felfogatása, tartója, amire a versenyautóban nincs szükség. 

Nem mondom meg, mennyivel lett könnyebb, de jelentősen“ – nevet Foczkó, akin még a telefonon keresztül is érezhető, milyen büszke az elvégzett munkára. 

Fotó: Foczkó Ákos

Az autó tehát megújult, könnyebb lett, és valószínűleg a tavalyi tapasztalatokból is sokmindent tudnak hasznosítani.

„A tavalyi év sok hátránya mellett a nagy előnye az, hogy ha szuperrallyzva is, de a legtöbb versenyen célba értünk és hogy sok tapasztalatot szereztünk.“

Vagyis idén jöhet az ORC bajnoki cím…

„Az biztos, hogy az autó tudja, mostmár csak nekünk kell megmutatnunk. Abszolút eredménycentrikusak vagyunk, egyértelműen a bajnoki címért akarunk versenyezni. De ha egy jó versenyben, ahol ki tudtuk hozni magunkból a maximumot másodikok vagy harmadikok leszünk, akkor is azt mondhatom, elértük a célunkat.“

Sok párosnál láttuk, hogy az autóváltás után az első szezon csapnivaló volt, a másodikra viszont megtáltosodtak. Foczkó tavalyi részeredményei alapján simán várhatunk valami hasonló táltosodást. A kérdés, hogy mi lesz utána. 

„Óriási szakadék volt a VFTS után a Mitsubishibe ülni, de még ennél is nagyobb szakadék a következő lépcső, az R5/Rally2. Jó lenne azzal menni, de ahhoz már komoly támogató kell, azt mi már nem tudjuk finanszírozni. De egyelőre maradunk a Mitsubishi mellett, azt szeretnénk kiautózni.“

Akkor ezek szerint idén egy nagyon szép Evo X-es lesz a mezőnyben. 

„Abban biztos lehetsz.“

Fafe Rally: Két magyar és 32 Rally2-es az Eb szezonnyitón

0

Két magyar páros és összesen 32 darab Rally2-es/R5-ös autó áll rajthoz a rally Európa-bajnokság szezonnyitó futamán a Fafe Rallyn, vagy hivatalos nevén a Rally Serras de Fafén, amelyet március 11 és 13-a között rendeznek.

Bár több magyar páros is tervez idén rally-Eb szereplést, a szezonnyitón kettőnek szurkolhatunk. Herczig Norbert új navigátorával Igor Bacigállal áll rajthoz az MRF gumi gyártó színeiben Skoda Fabia Rally2-vel. Amivel egyébként az igen előkelő, 2-es rajtszámot kapták. 

Herczignek az idei lesz az ötödik szezonja az Európa-bajnokságon. 

Bár négy Eb-futamon már indult, az idei lesz az első teljes szezonja Csomós Mixinek és Nagy Attilának. Őket a jól megszokott Skoda Fabia R5-tel láthatjuk. Mivel az általuk használt gumigyártó, a Hankook nem regisztrált az Eb-re, így az Eb-mezőny után, 44-es rajtszámmal indulnak. 

A mezőny nagyon jónak mondható, összesen 32 páros nevezett Rally2-es vagy R5-ös autóval. 

Herczig és csapattársai, a spanyol Efrén Llarena és az olasz Simone Capedelli Skoda Fabia Rally2-vel állnak rajhoz, akárcsak a tavalyi Rally Hungaryn elsőnek célba érő Nikolay Gryazin is. 

Az élmezőnyből egyedül a cseh Eric Cais versenyez Ford Fiesta Rally2-vel, míg Nil Solans Volkswagen Polo GTI R5-tel áll rajthoz. 

A 32 Rally2-es mellet öt páros indul Rally2-kittel – két Suzuki, két Skoda és egy Toyota. 

Az ERC3-nak mindössze három, az ERC4-nek hét, az ERC Opennek pedig két nevezője van. 

A verseny március 11-én, magyar idő szerint 22:08-kor kezdődik a Fafe szuperspeciállal. 

A Fafe Rally programja

Március 11. péntek

17:30 Shakedown, Lagoa 3,04 km
22:08 GY1 Fafe szuperspeciál – 1,43 km

Március 12. szombat

08:27 Szerviz A, Fafe – 15 perc
10:00 GY2 Boticas 1 – 15,05 km
11:17 GY3 Cabeceiras de Basto 1 – 10,84 km
12:20 GY4 Vieira do Minho 1 – 16,93 km
13:20 GY5 Luílhas 1 – 11,86 km
14:21 Szerviz B, Fafe – 30 perc
16:09 GY6 Boticas 2 – 15,05 km
17:26 GY7 Cabeceiras de Basto 2 – 10,84 km
18:29 GY8 Vieira do Minho 2 – 16,93 km
19:29 GY9 Luílhas 2 – 11,86 km
20:25 Szerviz C, Fafe – 45 perc

Március 13. vasárnap

07:37 Szerviz D, Fafe – 15 perc
09:08 GY 10 Montim 1 – 8,73 km
09:40 GY11 Seixoso 1 – 9,97 km
10:15 GY12 Santa Quitéria 1 – 9,18 km
11:08 GY13 Lameirinha 1 – 14,83 km
12:19 Szerviz E, Fafe – 30 perc
13:20 GY14 Montim 2 – 8,73 km
13:52 GY15 Seixoso 2 – 9,97 km
14:27 GY16 Santa Quitéria 2 – 9,18 km
16:08 GY17 Lameirinha 2 [Power Stage] – 14,83 km

Teljes nevezési lista

Sikeresen debütáltak az FIA biztonsági intézkedései 

0

A WRC idei szezonjában megjelentek a hibrid Rally1-es autók, melyek elektromos hajtáslánccal is rendelkeznek, ami miatt különösen vigyázniuk kell a nézőknek, hogy egy bajba jutott autót mikor érintenek meg. 

Az FIA külön oktató programot mutatott be az új Rally1-es autók biztonságos megérintése céljából, mely a Monte-Carlo Rallyn és a Svéd Rallyn is sikeresen működött. 

“A legfontosabb üzenet a szurkolók felé, hogy mielőtt megérintenek egy Rally1-es autót, mindenképp győződjenek meg a járművön elhelyezett lámpák zöld jelzéséről – mondta Tim Malyon, az FIA biztonsági igazgatója a WRC e-biztonsági kampányáról. – Az idei évtől minden Rally1-es autó hibrid elektromos hajtáslánccal rendelkezik. Ez új óvintézkedéseket kíván a szurkolók szempontjából az autók által generált nagyfeszültségű elektromos áram miatt. A szélvédőn és mindkét oldalablakon lévő lámpa folyamatos zöld jelzése esetén biztonságosan meg lehet érinteni a járművet. Villogó piros jelzés esetén azonban tilos megérinteni az autót.” 

WRC

Az autók megközelítése mellett komoly figyelmet szentelnek a biztonságos helyek kialakítására is a szakaszok mellett. 

A közösségi médiában és a főbb szurkolói zónák bejáratánál plakátokat helyeztek el, melyeken az általános nézői biztonsággal kapcsolatos információkat tűntetik fel. Ezek a plakátok arra kérik a szurkolókat, hogy ne szétszóródva tartózkodjanak a pályák mentén, hanem tömegesen a kijelölt helyről nézzék a versenyt. 

“Arra buzdítjuk a szurkolókat, hogy biztonságos nézőtereken élvezzék a versenyt. Ezek a kijelölt zónák úgy lettek kialakítva, hogy a legnagyobb biztonságban legyen minden szurkoló és közben a legizgalmasabb akciókat láthassák. Tehát mindenki tartson a tömeggel és válassza ki azt a helyet, ahol biztonságban lehet.” 

Hyundai: Tänak helyett Evans jött volna 

0

A Hyundai Motorsport korábbi csapatfőnöke, Andrea Adamo elárulta, ha nem sikerült volna a 2020-as WRC szezonra leszerződtetni Ott Tänakot, akkor Elfyn Evans érkezett volna a koreai gyártóhoz. 

A 2019-ess világbajnoki cím után meglepetésre Ott Tänak a Toyotát elhagyva a Hyundai csapatához igazolt, azonban, ha ez a koreai gyártónak nem sikerült volna, akkor Elfyn Evans érkezhetett volna a csapathoz, árulta el Andrea Adamo a Dirtfishnek. 

“Evanst választottuk volna, ha Ott nem ír alá a 2020-as szezonra – mondta a Hyundai korábbi csapatfőnöke. – Elfyn sok olyan versenyre képes, ahol egyszerűen érinthetetlen. Az idei szezonban még sok verseny van hátra. A Svéd Rallyn is láthattuk, hogy képes kimagasló teljesítményre, aztán a dolgok hirtelen megváltozhatnak, ami remélem, hogy többé nem fordul elő. Szintén láthattuk, hogy a hibrid rendszer okozhat váratlan problémákat, ezért remélem, hogy sikerül megoldani. Ugyanakkor még sok verseny van hátra a szezon során, és nem lennék meglepve, ha a jelenlegi helyzet fordulna. Sokszor láthattuk már a múltban, hogy egy versenyző a tabella aljáról tudott vb címet szerezni. Remélem, hogy Elfyn nem érzi nagy nyomás alatt magát, mert ez az év lehet az, ahol a csúcsra ér. Korábban mindenki azt mondta, hogy Sébastien Ogier mindent megnyer. Én azonban azt mondanám, hogy most Ogier távolléte miatt mindenkin enyhült a nyomás. Most azonban Ogier már nem lesz csatában a vb címért, ezért nem lehet kifogás.” 

Amíg Ott Tänak soha nem látott balszerencsés szezonokat teljesít a Hyundai csapatánál, és két szezon alatt csupán két győzelmet szerzett, addig Elfyn Evans a Toyotánál az elmúlt két évben négy versenyt nyert és kétszer is a vb második helyén zárt Sébastien Ogier mögött. 

Az észt és a walesi pilóta számára is nagyon nehezen indult az idei szezon, hiszen két versenyt követően Ott Tänak csupán öt, míg Elfyn Evans négy pontot szerzett. 

Jos Verstappen meglepő bemutatkozása a rallysportban 

0

Jos Verstappen meglepő győzelemmel debütált első rally versenyén, a belga bajnoki Haspengouw Rallyn, ahol megnyerte a Master Cup értékelését. 

Az egykori F1-es versenyző, Jos Verstappen, az F1 tavalyi világbajnokának, Max Verstappennek édesapja a hétvégén debütált a rallysportban a belga bajnokság Rally van Haspengouw versenyén. 

A holland versenyző a belga Kris Botson navigálásával pedig azonnal nyerni tudott, mégpedig az 50 éven felüli versenyzőknek kiírt Master Cup értékelésében, ami mellett az abszolút nyolcadik helyezést szerezte meg Citroen C3 Rally2-es autóval. 

“Nagyon élveztem a rallyt – mondta Jos Verstappen a versenyt követően. – Rally pilótaként hatalmas kihívás vár rád, mert sok tényezővel kell szembesülnöd. Minden kanyar más lehet, mint a pályabejáráson, nem tudhatod, hogy hol vár rád sár, nagyon figyelned kell a navigátorra. Sötétben különösen nehéz volt vezetni, sokat kell még tanulnom, de ez egy jó kezdet.” 

“A gyors részeken kifogástalan volt Jos teljesítménye – mondta Kris Botosn navigátor. – Az autó írányításával is lenyűgözött. A legnehezebb feladat az itiner feldolgozása és az út jó felírása, de ez csak tapasztalat kérdése.” 

A Master Cup értékelésében Jos Verstappen 3:05,9 perc előnnyel tudott nyerni a fordos Jimmy D’Hondt-David Vanrijkelen kettős előtt. 

A versenyt abszolútban a francia Stéphane Lefebvre nyerte Citroennel a belga Xavier Portier navigálásával 21,9 másodperc előnnyel a skodás Gino Bux-Nicolas Gilsoul páros előtt. 

Jos Verstappen 2:10.7 perccel maradt el Lefebvre mögött a nyolcadik helyen. 

Kitiltják a finn versenyekről az orosz és fehérorosz versenyzőket 

0

Nem indulhatnak finn versenyeken az orosz és fehérorosz versenyzők, miután az AKK-Motorsport kitiltotta őket a rendezvényekről. 

Az AKK-Motorsport szerdán bejelentette, hogy az orosz és fehérorosz licencet használó versenyzők nem vehetnek rész Finnországban rendezett versenyeken. A döntés egyaránt vonatkozik a sportolókra és a tiszviselőkre is. 

“Az AKK-Motorsport határozottan elítéli az orosz inváziót és az ukránokkal szembeni ellenségeskedést – áll az AKK-Motorsport közleményében. – Az orosz támadás a demokrácia, az emberi jogok és a nyitott társadalom elleni támadás. Az AKCS támogatja a Finn Olimpiai Bizottság és a NOB azon ajánlásait, hogy Oroszországot és Fehéroroszországot teljesen kizárják a nemzetközi sporttevékenységből.” 

Az AKK a FIA keddi határozatának metszetét fogja alkalmazni. A FIA elnök, Mohammed Ben Sulayem kérésére kedden a Motorsport Világtanács rendkívüli ülést tartott, ahol megtiltotta az orosz és fehérorosz versenyzők számára, hogy saját országuk zászlója alatt induljanak FIA versenyeken. 

“Az AKK osztja a Finn Olimpiai Bizottság és a NOB mélységes aggodalmát Ukrajnával és népével kapcsolatban. A sport egész világának meg kell mutatnia egységét, és mindent meg kell tennie annak érdekében, hogy véget vessen Oroszország ellenségeskedésének Ukrajnában.” 

Az AKK-Motorsport egyúttal eltiltotta az finn licenccel versenyzőket az orosz és fehérorosz versenyeken való részvételtől. 

Az orosz hadsereg egy hete, múlt csütörtök kora reggel támadta meg Ukrajnát, válaszul a különböző sportszervezetek sorra törölték orosz és fehérorosz versenyeiket, és tiltották el a különböző sportsorozatok orosz és fehérorosz részvevőit. 

Paddon kétéves WRC2 programot indít 

0

Hayden Paddon visszatér a WRC mezőnyébe, ahol a WRC2-ben fog versenyezni két éven át. Az új-zélandi versenyző egy Hyundai i20 N Rally2-vel az Észt Rallyn kezdi programját. 

A 2016-os Argentin Rally győztese csütörtökön jelentette be, hogy az idei Észt Rallytól kezdve kétéves WRC2 programot indít, és rajthoz áll a Finn Rallyn, valamint hazai, Új-Zéland Rally futamán is. 

“Nagy örömömmel jelentem be, hogy a Hyundai Új-Zéland támogatásával kétéves WRC2-es programot indítok egy Hyundai i20 N Rally2-vel – mondta Hayden Paddon. – Idén kialakítottunk egy olyan programot, mely lehetővé teszi, hogy megszerezzem azt a gyorsaságot, mely a 2023-as hét futamos programhoz fog kelleni, amikor a bajnoki címért szeretnék harcolni.” 

Az Észt Rallyn fog visszatérni Paddon a WRC mezőnyébe a 2019-es Wales Rally óta. 

“Nagyon igyekeztünk azért, hogy visszatérjünk a WRC mezőnyébe. Nehezítette a dolgunkat a világban kialakult helyzet. A Hyundai Új-Zélanddal együtt dolgozva döntöttünk a WRC2-es programról. Nagyon izgatott vagyok, hogy ezt a programot a saját csapatunkkal együtt visszük véghez. Természetesen nagy kihívás lesz, de egyértelmű célt fogalmaztunk meg, aminek eléréséért mindent megteszünk. Alig várom már, hogy megmutassam Új-Zéland fantasztikus útjain, hogy mire képes egy Rally2-es autó.” 

Hayden Paddon navigátora John Kennard lesz, akivel a Hyundai Motorsport csapatában is együtt versenyzett. 

Az Észt Rallyt követően a finn és az új-zélandi WRC futamokon áll rajthoz a népszerű versenyző.