back to top
2024. november 26. 15:37
Kezdőlap Blog Oldal 1076

Neuville meglepődött, hogy vezetett 

0

Thierry Neuville meglepődött, amikor a Svéd Rally első napját az élen zárta, mivel állítása szerint csapata még nincs azon a szinten, ahol szeretné, ha állna. 

A Monte-Carlo Rally katasztrofális volt a Hyundai csapatának, miután Thierry Neuville hatodik helye mellett Ott Tänak és Oliver Solberg is kiesett megbízhatósági problémák miatt. 

A Svéd Rallyn azonban Neuville és Ott Tänak is vezetni tudott, és a belga versenyző végül a második helyet szerezte meg. 

“Az első nap végén teljesen meglepetés volt a verseny élére állni – mondta Thierry Neuville a Dirtfishnek. – A verseny előtti tesztünk bár jól sikerült, nem számítottunk arra, hogy képesek leszünk a győzelemért harcolni, miután láthattuk, hogy az M-Sport és a Toyota mennyire erős volt a Montén.

Svédországban már a shakedown ideje alatt jól éreztem magam, jó időket értem el, amit pénteken sikerült folytatnunk. Szombaton és vasárnap már egy kicsit többet küzdöttem. Kicsit hiányzott az egyensúly és az önbizalom fékezés közben, a végén azonban sikerült a második helyen célba érni.” 

Neuville azonban elárulta, még sok munka van hátra, hogy csapata valóban ott legyen, ahol állni szeretne, ezért örül, hogy a Horvát Rally előtt másfél hónap szünet lesz. 

“Van még munka bőven, örülünk, hogy a Horvát Rally előtt másfél hónap szünet lesz, ami alatt tudunk dolgozni az autón, hogy jobb legyen aszfalton. Tudjuk, hogy most még nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk. Horvátország előtt még tesztelni kell, de bizakodó vagyok, hogy versenyképesek leszünk Horvátországban.” 

Thierry Neuville két versenyt követően a világbajnokság második helyén áll Kalle Rovanpera mögött 14 pont hátránnyal.

Bassas a Peugeot-t Skodára váltja 

0

Josep Bassas idén Skoda Fabia Rally2-re váltja Rally4-es Peugeot-ját, mellyel sorozatban kétszer is az ERC3 második helyét szerezte meg. 

A 29 éves spanyol Josep Bassas az elmúlt két szezonban egyaránt az ERC3 második helyén zárt Peugeot 208 Rally4-es autójával, valamint 2020-ban megszerezte ezt a helyezést az ERC3 junior mezőnyében is. 

A 2022-es szezonban azonban már Skoda Fabia Rally2 evóra vált, azonban marad tavalyi csapatánál, a portugál The Racing Factory-nál, valamint navigátora, Axel Coronado is változatlan marad. 

“Köszönöm a The Racing Factory csapatának, hogy 100%-ig bízott bennem – mondta Pep Bassas az ERC hivatalos oldalának. – Most azért kell dolgoznunk, hogy alkalmazkodni tudjunk az autóhoz.” 

Pep Bassas a junior mezőnyben megnyerte a 2020-as Fafe Rallyt, emellett pedig az ERC3-ban ugyancsak nyerni tudott tavaly a Róma Rallyn, a Barum Rallyn és a Fafe Rallyn is. 

A spanyol versenyző a 2020-as Fafe Rallyn ért el legjobb abszolút helyezését is, amikor a 13. helyen zárt. 

Az idei ERC szezon március 11-12. között a Fafe Rallyval kezdődik. Az idei szezontól kezdve a WRC+ teljes élő közvetítést nyújt az Európa-bajnokság minden versenyének összes szakaszáról, továbbá megújult a bajnokság logója és honlapja is. 

A Fafe Rallyn 17 murvás szakasz vár az 54 nevező párosra, a versenytáv 198,59 km lesz. 

Svéd Rally: Makai Gergely vlogja

0

Harmadik évadát futja a rally világbajnokság magyar fotósa, Makai Gergely vlogja, amely az idei évre egy kicsit megújult. A Svéd Rallyról egy igen érdekes és látványos összefoglalót készített Geri, amiben többek között betekintést nyerhetünk a Pirelli versenyabroncsaiba, az állóhelyzeti cipőfűtésbe, de még egy alkoholszondáztatás procedúrájába is. 

Makai Gergelytől megszokhattuk, hogy ha bárhol a világban felbukkan, akkor onnan jobbnál-jobb fényképekkel jelentkezik. Három éve indította el vlogját, amiben betekintést nyerhetünk a fotós munka szépségeibe és a rally vb hátterébe is.

Mostani, úti filmnek is beillő vlogjában egész komoly klipet állított össze a kiutazásáról, majd a shakedown után láthatjuk azt is, hogy Breen hogyan takarítja a Ford Puma Rally1-es orrából a havat. Pedig akkor még nem is sejtettük, hogy erre a verseny folyamán még egyszer szüksége lesz.

Érdekes blokk, amikor Geri a Pirelli szöges gumijairól beszél. Megtudhatjuk többek között, hogy mindegyikben 384 darab szög van, hogy a Pirelli összesen 1400 darab versenygumit szállított a Svéd Rallyra, amelyből 1200-at a Rally1-es és Rally2-es autók használnak fel.

A Rally1-esek 26 darab, a Rally2-esek és a Rally3-asok 24-24 darab gumit kapnak a versenyre. Plusz egy készletet a shakedownra, amelyet azonban a teszt után vissza kell adniuk.

Megismerkedhetünk egy különleges szerkezettel, amivel az út – ebben az esetben – a jég hőmérsékletét mérik, de részesei lehetünk egy közúti szondáztatásnak is.

Végül megtudhatjuk egy helybélitől, hogy ezeket a gyorsaságikat ’82 óta használják svéd nemzeti bajnoki futamokon.

Természetesen közben több, a Svéd Rallyn készült képeket láthatunk, érdekességként pedig videón meg is nézhetjük előtte a kanyart, ahol készültek.

Köszönjük a vlogot! Várjuk a következőt a Horvát Rallyról.

 

Már lehet jegyet venni a nyirádi Rallycross Eb futamra

0

Az idei nemzetközi rallycross szezon a Nyirád Racing Centerben kezdődik a Rallycross Európa-bajnokság nyitóversenyével, 2022. május 21-22-én. A Vörös Katlanba már megvásárolhatóak a belépők, szokás szerint elővételben komoly kedvezményekkel.

Három kategóriában összesen 17 különféle jegy vásárolható az eseményre. A rendezvény hat év alatti gyermekeknek (termszetesen felnőtt kísérővel) ingyen látogatható. A nagyobbak és a felnőttek szombatra állóhelyekre szóló egynapos jegyet is vásárolhatnak. Mindkét napra viszont már nem csak álló, hanem ülőhelyi bérleteket is lehet választani, sőt depólátogatással is kombinálható a bérlet.

A vendéglátást, depóbelépést, VIP lelátót és VIP parkolót magában foglaló VIP jegyekből mindkét napra kínálnak napijegyet, és hétvégi bérlet is vásárolható.

A harmadik kategória a parkolójegyeké. A pálya közvetlen közelében található parkolóba mindkét napra váltható parkolójegy is.

A normál belépőjegyeket érdemes korábban megvásárolni, mindegyik jóval kedvezőbb áron kapható, mint helyszíni vásárlás esetén.

Mózer Attila
foto: @World / Red Bull Content Pool

A Rallycross Európa-bajnokság a későn kezdődő nemzetközi rallycross szezon első versenye. A Vb első futama csak július elején lesz Svédországban, így ebben az évben valóban Nyirádon indul a csúcskategóriás autók küzdelme. Két kategória, az Euro RX1 és az Euro RX3 résztvevői indulnak majd a hazai futamokon. Az Euro RX1-ben a korábbi Supercar autók garantálják majd a show-t, az Euro RX3-ban pedig a korábbi Super 1600-as gépek vívnak nagy csatákat.

 

Katsuta elégedett a negyedik helyezéssel 

0

Takamoto Katsuta a Svéd Rally elején még sokat küzdött, majd folyamatosan gyorsulva végül a negyedik helyen zárt, így elégedetten zárhatta a WRC szezon egyetlen havas versenyét. 

“Nagyon jó a negyedik helyen célba érni – mondta Takamoto Katsuta. – A hétvége elején sokat küzdöttem, de a végére már nagyon jól éreztem magam az autóban, és nagyon élveztem a szakaszokat. Egy-egy szervizelés alatt sok minden megváltoztatott a csapat, aminek köszönhetően szombattól már tökéletesnek éreztem az autót. A Power Stage-en nagy erőkkel próbálkoztam, hogy plusz pontot tudjak szerezni, és sikerült is két pontot gyűjtenem. Nagyon örülök, hogy célba tudtam érni. Aaron Johnston nagyon jó munkát végzett a versenyen.” 

Juho Hanninen, a Toyota Gazoo Racing WRC Challenge program oktatója ugyancsak elégedett volt a japán versenyző eredményével. 

“Úgy gondolom, hogy a Svéd Rally egy nagyon pozitív verseny volt Taka számára – mondta Hanninen. – Pénteken elkövetett egy kis hibát, de ez nem befolyásolta az eredményét. Szombat reggel az autó beállításainak kis módosítása után sokkal magabiztosabb volt. Szombaton és vasárnap is nagyszerű szakasz eredményeket ért el, a hétvégét pedig egy nagyszerű Power Stage eredménnyel zárta. Ennek különösen örülök. A Monte után ez az eredmény biztosan jót tesz Taka önbizalmának a Horvát Rally előtt.” 

Takamoto Katsuta a szezon eddigi két versenyén szerzett 18 ponttal a világbajnokság hatodik helyén áll, a Toyota Gazoo Racing WRT NG csapatának pedig már 22 pontot szerzett. 

Két havas WRC futam lehet a jövőben

0

A WRC szeretné növelni a havas versenyek számát, ami a 2024-es szezontól lenne lehetséges. A Svéd Rally helye biztosnak tűnik a WRC naptárban a következő két évben.

Egy WRC szezon során hagyományosan egy havas versenyt rendetek eddig, amely mindig a Svéd Rally volt, kivéve a 2021-es szezont, ahol a svéd versenyt a finn Arctic Rally helyettesítette. 

A svéd verseny évtizedeken át Varmland régióban lett megrendezve, azonban az utóbbi években folyamatos problémát jelentett a hóhiány, ami miatt az idei évre a korábbi központtól 800 km-rel északabbra, Umea környékére került a verseny. 

Az új helyszín meghozta a várt eredményt, a hétvégén igazi téli körülmények mellett és elegendő hómennyisséggel került sor a Svéd Rallyra, mellyel így a WRC Promótere további két évre hosszabbította megszerződését. 

A hosszabbítás bejelentésekor a WRC Promóter elárulta, szeretne a jövőben két havas versenyt is tenni a vb naptárba. 

“Szerintünk egy havas verseny, és különösen, amit idén láttunk Svédországban, valamint tavaly tapasztaltunk a finn Arctic Rallyn nem csak különleges képeket garantál, hanem egyedülálló a motorsportban, de az egész világsportban is – mondta Simon Larkin az Autosport oldalának. – Úgy gondoljuk, hogy van lehetőség egy második havas verseny naptárba tételére is, ami azonban nem valószínű, hogy már jövőre megtörténik, inkább a 2024-es szezontól lesz lehetséges.” 

Az ötletet az FIA elnökhelyettese, Robert Reid is támogatja. 

“Ha csak egy havas versenyre vannak szöges gumik használva, az nagy befektetést jelent a gumigyártóknak – mondta Reid. – A csapatok vélhetően nem elleneznék, hogy két havas versenyt rendezzünk. Látványos, jó móka, jók képek készülhetnek és általában jó versenyek ezek. A promóter feladata, hogy javaslatot tegyen egy második versenyre, de miért ne tenné? Akár egymást követően, akár máshogy nagyon is van értelme. A két verseny nyilván közel lesz egymáshoz, ami nem probléma a logisztika szempontjából sem, hacsak nem Kanadába szeretnénk menni.” 

Latvala: Bíztunk a versenyképességben 

0

Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatmenedzsere már a Svéd Rally előtt bízott csapata versenyképességében, árulta el a győzelem után. 

A Toyota Gazoo Racing versenyzője, Kalle Rovanpera nyerte a Svéd Rallyt, míg Esapekka Lappi a harmadik, Takamoto Katsuta pedig a negyedik helyet szerezte meg. A japán gyártó örömét csupán Elfyn Evans kiesése árnyékolja be. 

Jari-Matti Latvala elárulta, már a verseny előtt bízott csapata versenyképességében. 

“Versenyzőink kiváló munkát végeztek – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatmenedzsere a Svéd Rally utáni sajtótájékoztatón. – Tavaly nem tudtunk erősek lenni az Arctic Rallyn, mivel az egy fontos verseny volt számunkra, így csalódottak voltunk utána. Most úgy érkeztünk Svédországba, hogy bíztunk a versenyképességben. Már pénteken láthattuk, hogy versenyzőink elég gyorsak és az autó is jól működött. Kalle Rovanpera lenyűgözött pénteki teljesítményével, mert tudom, hogy milyen nehéz első rajtolóként gyorsnak lenni, különösen a szakaszok másodszori teljesítésénél, amikor helyenként nagyon mély nyomokban kell menni. Ennek ellenére minimális különbséggel zárt péntek este Thierry Neuville mögött, majd szombattól gyakorlatilag elhúzott a többiektől. Nem volt könnyű helyzetben Esapekka Lappi, hiszen hosszú szünet után tért vissza és nem volt meg már a rutinja. Külön örülök Takamoto Katsuta negyedik helyének.” 

Elfyn Evans azonban a második helyről esett ki a verseny első vasárnapi szakaszán. 

“Véleményem szerint Elfyn Evans 10 másodperces büntetése nem volt jogos, mert a szombat esti kicsúszással időt vesztett és nem pedig előnyt szerzett. Rendben, nem követte az útvonalat a stop állomásig, de ha megnézzük a részidőket, akkor időt vesztett a kicsúszással. A büntetés miatt Thierry közel került hozzá, ezért gyorsnak kellett lennie vasárnap reggel. Én is tudom, hogy milyen, amikor hirtelen nyomás alá kerül egy versenyző. Emellett nem működött a hibrid rendszer sem az autójában. Ennyi nyomás alatt pedig könnyű hibázni. Végül a nagy hóba csúszott, felnyílt a hűtő és kifolyt a hűtővíz. Megtudta javítani utána a hűtőt, mert kiváló szerelő, de addigra már kicsúszott az időből.” 

Latvala elmondta véleményét a Svéd Rally új központjáról, Umeáról is. 

“A versenyzők is elmondták már, de szerintem is nagyszerű ez a helyszín. A szakaszok közel vannak a szervizparkhoz, gyakorlatilag fél óra alatt el lehet érni a szakaszokat Umeából. Maga a város is nagyon szép és hangulatos, sok a hó és a szakaszok némelyike is nagyon gyors. Azt gondolom, hogy a jövőben találhatunk még technikásabb szakaszokat, mert úgy hallottam, hogy a törölt pálya lett volna a legjobb szakasz. Szóval hála a szervezőknek, jó munkát végeztek és nagyszerű helyet találtak a versenynek.” 

A világbajnokság egyéni versenyében Kalle Rovanpera 14 pont előnnyel vezet két verseny után Thierry Neuville előtt, míg a gyártók között a Toyota 24 pont előnyre tett szert az M-Sport előtt. 

Mikkelsen: Kemény csata volt! 

0

Andreas Mikkelsen szoros csatában szerezte meg a Svéd Rally WRC2-es kategóriájában a győzelmet, amivel veretlen maradt a szezonban. 

Andreas Mikkelsen a Monte-Carlo Rally győzelme után a Svéd Rallyn egészen a célig harcolt Ole Christian Veibyvel, végül pedig 23,2 másodperc előnnyel tudta megnyerni a kategóriát honfi – és márkatársa, és 1:03,1 perc előnnyel a finn fordos Jari Huttunen előtt. 

“Kemény csata volt – mondta Andreas Mikkelsen a Svéd Rally utáni sajtótájékoztatón. – Ole Christian zseniális teljesítményt nyújtott, már az első szakasztól nagyon gyors volt, ezért tudtuk, hogy nagyon gyorsnak kell lennünk, ha harcolni szeretnénk a győzelemért. Ole Christian talán nem tervez teljes bajnokságot, ezért tudtuk, hogy győzelem vagy árok alapján fog hajtani. Nekünk ugyanakkor a pontszerzésre is figyelni kellett. Meg kellett néznünk, hogy mennyire kell gyorsnak lenni, hogy a győzelemért harcoljunk, mert a maximumra szerettünk volna törekedni. A tempó nagyon nagy volt, azt hiszem, még sose mentem olyan gyorsan Rally2-es autóval, mint vasárnap reggel. Szóval Ole Christian zseniálisan versenyzett, és tény, hogy a végén hibázott, de én is hibázhattam volna,” 

Mikkelsen dicsérte a Svéd Rally új helyszínét is. 

“Szerintem nagyon szépek, és nagyon gyorsak a szakaszok. Gyorsabbak a pályák, mint amit eddig a Svéd Rallyn láthattunk. A hómennyiség is nagyon jó volt, annak ellenére, hogy néhány pályán előjött a murva és kavics. Megfelelő hófalak és megfelelő téli rally volt, nagyon elégedett vagyok a versennyel.” 

Mikkelsen számára akadt néhány izgalmas pillanat, de ezekre számított is. 

“Tudod, hogy mire számíts, ha a határon vezetve beteszed az autót a kanyarba, így nem ért váratlanul egy pillanat sem. Nagyon nagy volt a tempó, és tartanunk kellett a sebességet, mert a győzelemért kellett harcolnunk. Igazából nem szeretek ilyen gyorsan menni havon, mert több tényező is befolyásolja a vezetést. Ha egy hófalat rosszul érintesz, máris vége lehet a versenyednek. Murván egyszerűbb gyorsan menni, mert nem tudsz belehajtani semmibe az út szélén.” 

A WRC2 címvédője még nem tudja hol lesz a következő versenye. 

“Eddig nagyon jól alakult a szezon. Még nem tudjuk, hogy hol folytatjuk, mert csak az első két verseny volt tervben. Most beszélünk a csapattal és eldöntjük, hogy mi lesz a jövőben.” 

Két verseny után Andreas Mikkelsen 33 pont előnnyel vezet a WRC2-ben Erik Cais és Veiby előtt.

Jon Armstrong hatalmas csatában nyert a JWRC-ben 

0

Jon Armstrong óriási csatát követően tudta megnyerni a Junior WRC svéd versenyét Lauri Joonát az utolsó napon megelőzve. 

A brit Jon Armstrong és a finn Lauri Joona az egész Svéd Rallyn csak másodpercekre volt egymástól és szinte az egész versenyen a finn versenyző tudott élen állni, azonban a vasárnapi második szakaszt követően Armstrong állt az élre és végül 2,7 másodperc előnnyel megnyerte a Junior WRC első versenyét. 

“Kissé meglepett a győzelem – vallotta be Jon Armstrong a verseny utáni sajtótájékoztatón. – A szezon elkezdésének lehetősége is az utolsó pillanatban dőlt el, így nagyon örülök, hogy itt lehettünk már az első versenyen, ahol elsősorban pontokat szerettünk volna gyűjteni. Aztán a shakedown szakaszon már nagyon jól éreztem magam az autóban, majd pénteken ez az érzés még jobbá vált, és navigátorommal, Brian Hoy-jal is jól összeszoktunk. Nagyon élvezetes verseny volt, melyen nagyon intenzív csatát vívtunk. Azt hiszem, még soha nem kellett ennyit csatáznom egy győzelemért. Érdekes volt a csata számunkra, de azt hiszem mindenkinek. Elképesztő, hogy nyerni tudtunk.” 

Főként úgy káprázatos ez az eredmény a brit versenyzőtől, hogy a Svéd Rally előtt nem tudott tesztelni anyagi problémák miatt és a havas versenyzést sem ismeri eléggé. 

“Amikor utoljára Svédországban indultam, nem végződött túl jól. Ez pedig már a hét elején eszembe jutott. Ezúttal nyilván jobb eredményt szerettem volna elérni, és keményen kellett dolgoznom, hogy a tempónk jó legyen. Ami a tesztelést illeti, már megszoktam, hogy teszt nélkül kell versenyeznem. Tudom, hogy a shakedown alatt már sikerül megszoknom az autót. Szóval nem ismeretlen a tesztelés nélküli versenyzés, de tény, hogy a teszt még gyorsabbá tenne, így remélem, hogy a szezon során tudunk majd még tesztelni is. Nagyszerűen indult a szezon és azt hiszem minden más versenyen is a győzelemért tudok majd harcolni, ha kellően keményen dolgozok.” 

Armstrong a nagy csatáról is beszélt. 

“Akár az első, akár a második helyen álltunk, örültem. Persze a győzelem lett volna a legjobb, de amikor a második helyen álltam, akkor is higgad voltam. Kissé lassan indultam vasárnap reggel, mert a szakasz nagyon gyors volt hosszú kanyarokkal, ahol csak kellő magabiztossággal lehet gyorsan menni, így ott vesztettünk kis időt. Utána viszont igyekeztem jobban teljesíteni és végül sikerült megszereznünk az első helyet.” 

A brit fordos bizakodó a szezon további részt is tekintve. 

“Tavaly nyertünk Horvátországban, jó volt a tempónk Portugáliában és Észtországban is. Az egyetlen verseny mely, még ismeretlen az az Acropolis Rally. Szóval azt hiszem, jó esélyünk van a győzelemre a többi versenyen is. Csak keményen kell dolgozni a továbbiakban.” 

Armstrong a győzelem után 9 pont előnnyel vezeti a Junior WRC kategóriát Lauri Joona, és 13 ponttal a tavalyi bajnok Sami Pajari előtt. 

A Motorsport Világtanács döntései az ukrán helyzettel kapcsolatban 

0

Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem keddre rendkívüli ülést hívott össze a Motorsport Világtanács tagjai számára, ahol az Ukrajnában zajló események miatt hoztak fontos döntéseket. 

“Mint Önök is tudják, az FIA szomorúan és döbbenten figyeli az ukrán eseményeket, és remélem, hogy a jelenlegi helyzet megoldása gyors és békés lesz – mondta az ülés elején Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke. – Elítéljük az ukrajnai orosz inváziót, és gondolataink mindazokkal vannak, akik az ukrán események következtében szenvednek.

Szeretném hangsúlyozni, hogy az FIA promótereinkkel együtt proaktív volt ez ügyben a múlt héten, és ennek megfelelően kommunikált az F1-ről, az F2-ről, a WTCR-ről és a Nemzetközi Drift Kupáról. A különböző FIA nemzetközi naptárak frissített változatát a bahreini WMSC találkozó elé terjesztik jóváhagyásra.” 

A NOB ajánlásaival összhangban a WMSC tagjai a következő határozatokat hagyták jóvá, melyeket azonnali hatállyal kell végrehajtani: 

Oroszország és Fehéroroszország területén szervezett versenyek 

  • További döntésig nem kerül sor nemzetközi/zóna versenyre Oroszországban/Fehéroroszországban 
  • Oroszország/Fehéroroszország zászlója/szimbóluma vagy himnusza nem használható nemzetközi/zóna versenyeken a következő döntésig 

Pilóták, versenyzők és hivatalos személyek 

  • További döntésig nem vehet részt orosz/fehérorosz válogatott nemzetközi/zóna versenyeken (pl. FIA Motorsport Games) 
  • Az orosz/fehérorosz pilóták, egyéni versenyzők és hivatalos személyek csak semleges minőségben és az „FIA zászlója alatt” vehetnek részt nemzetközi/zóna versenyeken, külön kötelezettségvállalás és az FIA béke és politikai semlegesség elveinek betartása mellett, további döntésig. 
  • További döntésig nem lehet orosz/fehérorosz nemzeti szimbólumokat, színeket, zászlókat (egyenruha, felszerelés és autó) kihelyezni, vagy himnuszt játszani a nemzetközi/zóna versenyeken. 

FIA választott tisztek/bizottsági tagok 

  • Az orosz/fehérorosz FIA-tagok képviselői ideiglenesen lemondanak választott tisztek/bizottsági tagok szerepköréről és felelősségükről. (Az Automobil Mobilítási és Turisztikai Világtanács jóváhagyásától függően.) 

FIA támogatások 

  • További döntésig nem ítélnek oda FIA támogatást az orosz/fehérorosz FIA-tagoknak. (Az Automobil Mobilítási és Turisztikai Világtanács jóváhagyásától függően.) 
  • Az orosz/fehérorosz FIA-tagoknak nem fizetnek ki meglévő FIA támogatást. (Az Automobil Mobilítási és Turisztikai Világtanács jóváhagyásától függően.) 

FIA nemzetközi sportnaptár 

  • Az F1 kereskedelmi jogainak birtokosának javaslatára a 2022-es Orosz Nagydíj törlése vis maior miatt. 

“Szeretnék köszönetet mondani a WMSC tagjainak gyors intézkedéséért, amellyel a sport és a béke érdekében döntöttek ezekről az intézkedésekről – tette hozzá az FIA elnöke. – Szolidaritást vállalunk Leonyid Kosztjucsenko, az Ukrán Autósport Szövetség (FAU) elnökével és az ország tágabb FIA-családjával.

A ma meghozott intézkedések elismerik a FAU ukrajnai tekintélyét, és összhangban vannak a NOB nemrégiben megfogalmazott ajánlásaival is. Aktív megbeszéléseket folytatunk tagjainkkal, miközben továbbra is kiterjesztjük együttérzésünket és támogatásunkat, amikor szükségük van rájuk. Őszintén reméljük elviselhetetlen nehézségeik békés megoldását.”