back to top
2024. november 26. 12:51
Kezdőlap Blog Oldal 1077

Hangodi: A hó majdnem olyan, mint a murva, csak szöges gumin jobban tapad

0

Előbb egy befagyott tó jegén, majd egy vérbeli, szűk, kanyargós ralipályán tette próbára improvizációs képességét szöges gumikon a Hangodi Bendegúz, Bunkoczi László kettős Norvégiában. A Peugeot 208 Rally Kupa címvédője azért utazott a norvégiai Geilóba, hogy a fiatal pilóta egyrészt a lehető legjobban felkészüljön a hazai raliszezonra, másrészt hogy olyan körülménnyel találja szembe magát (jelesül hófalakkal, jéggel, szöges gumikkal), amelyben folyamatosan improvizálnia kell. 

 

Nos, John Haugland téli raliiskolájában ez mind adva van – nem véletlen, hogy az elmúlt majdnem harminc évben 46 ország 1700 versenyzője pallérozódott itt, köztük Petter Solberg, Richard Burns, Alister McRae, vagy hogy mást ne mondjunk, múlt hét előtt a komplett M-Sport alakulat készült itt a svéd világbajnoki futamra. 

Hangodi
Fotó: DuEn

„A hóautózás nagyon hasonlít a murvás versenyekre, ám hatalmas különbség, hogy amikor beérsz a kanyarba, majdnem olyan tapadása van az autónak, mint aszfalton – ezt meg kell szokni, el kell hinni, hogy elfér az autó, mert elsőre abszolút nem úgy fest. Elképesztő, milyen jól fog a szöges gumi, de ha azt mondtam, a kanyar közepén majdnem olyan a tapadás, mint aszfalton, azt is hozzá kell tennem, hogy egész máshogy kell kijönni a kanyarból, mint aszfalton. Nagyon sokat tanultam John-tól, és a tó jege után egy lezárt ralipályán is kipróbálhattam magam, amiben három kilométeren volt vagy hatvan kanyar. Bunkoczi Laci fel se tudott nézni az itinerből” – mondta Hangodi Bendegúz, aki azt is elárulta eleinte nagyon nehéz volt megtalálni, hol van az út széle, mert minden kanyar egyformának tűnt, főleg ha két bója és két tábla az ember referenciája.

Fotó: DuEn

Hangodi legutóbb novemberben ült versenyautóban, úgyhogy az első nap délelőttje a visszarázódással (no és persze az elméleti oktatással, mert az sem maradhatott ki) telt. Az iskolában ügyeltek a fokozatosságra, előbb egy becsövezett utcai autóval gyakorolt a magyar versenyző, majd következett egy erősebb, jobb gátlókkal és rövidebb váltóáttétellel felszerelt „majdnem raliautó”, a végén pedig afféle „csemegének” egy R2-es Peugeot, ami a hab volt a tortán.  

 

„Az R2-es egész más volt, mint az előző autók, azon már lehetett érezni, hogy versenyzésre építették, a sperrdifi miatt pedig máshogy nem is lehetett kanyarodni, csak gázzal. Ha csak alászedtem a kormányt, az autó ment tovább egyenesen, csak gázadásra volt hajlandó elkezdeni kanyarodni – árulta el Hangodi. – Minden nap végére nagyon elfáradtunk, és nemcsak azért, mert a fák között kijelölt, három kilométeres, szűk gyorsaságin volt vagy hatvan kanyar, hanem mert a hideg kivette az erőnket és mert a hó miatt nagyon kellett koncentrálni. A három nap alatt megtettem négyszázötven versenykilométert – ilyen rövid idő alatt még sohasem mentem ennyit. A végére megtapasztaltam, hol vannak a határon, s bár akadt egy-két kalandos helyzet, összességében nagyobb baj nélkül megúsztuk. Nagyon fárasztó volt, de rengeteget tanultam, és biztosan nagy hasznát veszem majd a szezon során ennek a három napnak.”

fotó: DuEn

Bunkoczi László rutinos navigátorként versenyzett már hófalak között (Oroszországban egy tereprali világkupa-futamon), de a sivatagban azért jobban otthon érzi magát, így őt is nagyon meglepte, hogy a mínusz 18 Celsius-fokban eltöltött kilenc-tíz óra milyen sokat kivesz az emberből. 

 

„Ennyi havat én még életemben nem láttam: döbbenet, hogy minden éjszaka esik a hó, és másnap reggelre kész pálya vár minket, mert a befagyott tavakról is eltúrják a havat, hogy legyen hol autózni. Ez nyilván azt is jelenti, hogy minden napra jut egy új nyomvonal – mosolygott Bunkoczi. – Tanulság, hogy akárhogy felöltözöl, itt azért fázni fogsz, mint ahogy az is, ha hiszed, ha nem, lehet a jégen és havon is százötvennel menni és száztízzel kanyarodni. A kanyarokkal tűzdelt gyorsaságin egyetlen pillanatra sem tudtam felnézni, de ha azt mondják, hogy a jó versenyző a csípőjével vezet, akkor az is igaz, hogy a jó navigátor meg a csípőjével érzi, tudja, hogy éppen hol járnak. Egy idő után már úgy megismertük a pályát, hogy mindig tudtam, hol járunk. Az volt a célunk ezzel az iskolával, hogy Beni a lehető legtöbbet tanuljon, és ezt sikerült is megvalósítani.”

Adu Dhabi Desert Challenge: jön a Tereprally-vb második fordulója

0

Hat héttel a Dakar után folytatódik a Tereprally-világbajnokság. A 31. Adu Dhabi Desert Challenge-en ott lesz a vb elitje, és újra összecsap Nasser Al-Attiyah és Sebastien Loeb.

Nasser Al-Attiyah nemcsak a tereprally-vb-t vezeti, hanem címvédőként tér vissza Abu Dhabiba. 2021-ben ő nyert itt Toyotával. Előtte a világjárvány miatt nem tartották meg a versenyt, 2019-ben viszont Peterhansel lett az első. Al-Attiyah háromszor nyert a versenyen, de mégsem ő a rekorder. Jean-Louis Schlesser öt alkalommal állt a dobogó tetején, ám a király itt is Stephane Peterhansel, aki 2019-ben már hatodjára lett első.

Abu Dhabi Desert Challenge
foto: abudhabidesertchallenge.com

A világbajnokságon a Dakar után egyetlen pont a különbség Al-Attiyah és Loeb között, a katari 85 ponttal vezet. A harmadik az a Yazeed Al-Rajhi, akinek az utolsó két versenye finoman szólva sem sikerült jól.

A motorosoknál Mattias Walkner a címvédő, előtte Sam Sunderland nyert 2019-ben Abu Dhabiban. A világbajnokságon Sunderland 38 ponttal áll az élen. A második Quintanillának 30, a harmadik Walknernek 24 pontja van.

Abu Dhabi Desert Challenge
foto: abudhabidesertchallenge.com

A 31. Abu Dhabi Desert Challenge pénteken a gépátvétellel kezdődik. A szombati rajtceremóniát törölték, így arra a napra csak a motorosok és a quadosok kvalifikációja maradt. Vasárnap 265 kilométer speciálszakasszal kezdődik a valódi verseny. Hétfőn 318, kedden 290 kilométer vár a versenyzőkre. Szerdán 252 kilométert kell teljesíteni, majd március 10-én, csütörtökön egy 217 kilométeres szakasszal fejeződik be a vb második fordulója. Az össztáv 1341 kilométer speciálszakasz lesz, a verseny teljes távja 1932 kilométer.

Rendkívüli WMSC ülés – Versenyezhetnek-e az orosz sportolók? 

0

Az FIA keddre rendkívüli WMSC ülést hívott össze, miután a Nemzetközi Olimpiai Bizottság az orosz sportolók kitiltására szólított fel. 

Miután Oroszország múlt hét csütörtök hajnalban megtámadta Ukrajnát, az F1 bejelentette az Orosz Nagydíj törlését. 

Azóta számos jelentős bajnokság és sportesemény szakította meg kapcsolatát Oroszországgal, orosz szponzorokkal, az UEFA és FIFA, valamint az EHF is felfüggesztette az orosz sportklubbokat. 

Miután Mohammed Ben Sulayem, FIA elnök írt támogatásáról az Ukrán Autósport Szövetségnek, Leonyid Kosztjucsenko, a FAU elnöke pedig az orosz és fehérorosz versenyzők eltiltását kérte az FIA versenyein.  

A NOB végrehajtó testülete azt javasolta, hogy az orosz és fehérorosz sportolók vagy hivatalos személyek ne vehessenek részt nemzetközi versenyeken. 

Az FIA, mely a NOB tagja 2012 óta rövid közleményben jelezte, hogy keddre rendkívüli Motorsport Világtanács (WMSC) ülést hívott össze. 

“A Motorsport Világtanács rendkívüli ülést hív össze keddre, hogy megvitassák az ukrajnai válsággal kapcsolatos kérdéseket – áll a közleményben. – További információkkal az ülést követően jelentkezünk.” 

Amennyiben valamilyen döntést hoz a WMSC, akkor az leginkább Nikita Mazepint, az F1-es Haas csapata versenyzőjét érintené. 

A Haas múlthét pénteken már addigi főszponzorának, az Uralkali feliratának levételéről döntött a szezon előtti téli tesztelés első hetének utolsó napjára, valamint veszélybe került Mazepin további szereplése is az F1-áben. 

Ami a rallysportot illeti a WRC2-ben szereplő Nikolay Gryazin lett licenccel versenyez, de orosz állampolgár, míg az ERC2 tavalyi második helyezettje, Dmitry Feofanov is orosz. A kétszeres Európa-bajnok Alexey Lukyanuk már korábban jelezte, hogy nem kíván versenyezni, amíg tart a háború. 

Herczig Norbi a Team MRF Tyres csapatban versenyez 2022-ben!

0
A 2022-es ERC szezonban az indiai Team MRF Tyres tagjaként indul az Európa-bajnokságon Herczig Norbert és új navigátora Igor Bacigál. A páros továbbra is Skoda Fabia Rally2 evóval versenyez, amely a csapat jellegzetes piros-fehér színeibe öltözik, jelezve, hogy gyári versenyzőkként állnak rajthoz az ERC-ben — áll a csapat által ma hivatalosan kiadott közleményben.

„Nagyon megtisztelő ajánlatot kaptam a csapattól, és természetesen azonnal igent mondtam, így ebben az évben az MRF Tyres csapat egyik párosaként indulunk az ERC-ben. Az elmúlt évek teljesítménye alapján a cég három versenyzőt választott ki: Efrén Llarena-t, Simone Campedellit és engem. Azt gondolom, ezzel a felállással harcban lehetünk a csapatbajnoki címért, amit elsődleges célként tűztünk ki a 2022. szezonban” – mondta Herczig Norbert.
Az indiai gumigyártót 1946-ban alapították, mára a világ 65 országában van jelen abroncsaival. A Rally Európa-bajnokságba 2020-ban érkeztek meg, és azóta komoly fejlesztési programot hajtottak végre. Ez a program ebben a szezonban folytatódik, és kiegészült azzal, hogy a bajnokságban is komoly célokat tűzött ki a csapat.
„Fontos feladatunk lesz, hogy visszajelzéseket adjunk az abroncsokról, és emellett természetesen a bajnoki pontokért is versenyzünk majd. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az MRF fejlesztései, a rengeteg mérnök munka elkezdett beérni. Már a tavalyi szezonban látszott, hogy a MRF abroncsok murván az elitbe tartoznak. Aszfalton van még egy pici hátrány, de ezt remélhetőleg az én tapasztalatom, tudásom kompenzálja
majd. Így egy kölcsönösen kedvező helyzet alakult ki, a murvás versenyeken az MRF abroncsaival tovább tudunk gyorsulni, az aszfaltos futamokon pedig sokat tudunk segíteni a fejlesztésben. A munka természetesen a télen sem állt le, ezért számunkra az első közös teszten fog kiderülni, mit értek el a mérnökök” – részletezte a feladatokat Herczig Norbert.
A portugáliai első versenyre egy hosszú teszttel készül majd Herczig Norbert és régi-új navigátora Igor Bacigál. A páros nagyon várja az újabb közös kilométereket.
Herczig
Fotó: ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria
„Háromszor nyertünk együtt magyar bajnokságot és háromszor voltunk másodikak, így eredmények szempontjából a legsikeresebb éveket együtt töltöttük. Izgatottak vagyunk a közös nemzetközi szereplés miatt, amit tovább fokoz, hogy az MRF csapat tagjaként egy új szinten kezdhetjük meg a szezont” – tette hozzá Herczig Norbert.
A tervek szerint az ERC sorozat minden futamán rajthoz áll Herczig Norbert és Igor Bacigál, ahol eddig hét verseny időpontja biztos, a nyolcadik futamot később jelentik majd be. A csapat által kitűzött célok mellett természetesen az egyéni értékelésben is a dobogót célozza meg a duó.
„Úgy gondolom, hogy az elmúlt években megszerzett nemzetközi rutinnal és az MRF Tyres hátterével csak az év végi dobogó lehet a célunk. Az elmúlt években nagyon sokat tanultam ebben a sorozatban. Igornak szintén van nemzetközi tapasztalata, ráadásul mi már nagyon sok kilométert versenyeztünk együtt. Ezeket alapul véve, nem kérdés, hogy 2022 végén az bajnokság első három helyének egyikén szeretnénk befejezni az évet” – összegzett Herczig Norbert.
A Rally Európa-bajnokság 2022. március 12-13-án kezdődik Portugáliában a Rally Serras de Fafe e Felgueiras versennyel.

Neuville: Nem hittük volna, hogy az élmezőnyben leszünk 

0

Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe feledtetve a Monte-Carlo Rallyn a Hyundait sújtó problémákat a második helyen zárta a Svéd Rallyt. A belga versenyző nem számított arra, hogy az élmezőnyben tud lenni. 

A Hyundai Motorsport csapatának komoly munkája kifizetődött a Svéd Rallyn, ahol előbb Ott Tanak, majd Thierry Neuville tudott a verseny élén állni, végül pedig a belga versenyző a második helyen zárt. 

“Ez az eredmény egy nagy nyeremény mindenkinek – mondta Thierry Neuville a Svéd Rally utáni sajtótájékoztatón. – Amikor Svédországba érkeztünk, nem számítottunk arra, hogy az élmezőnyben lehetünk. Egyrészt a teljesítményt tekintve azt gondoltuk, hogy még hiányzik egy pici, másrészt a rajthelyem sem volt jó pénteken. Nem gondoltuk volna, hogy az élen tudunk állni. Azonban az első napon nagyon erős teljesítményre voltunk képesek, és én is elég erősnek éreztem magam az autóban. A második és harmadik nap már nehézre sikerült, de összességében mindenki boldog.” 

Thierry Neuville szombaton és vasárnap is nagy nyomás alatt volt Esapekka Lappi által, aki igyekezett közel kerülni a Hyundai belga versenyzőjéhez. 

“A mérnököm azt kérdezte, hogy mennyire kellett kockáztatnom. Azt mondtam, hogy néha nem éreztem elég magabiztosnak az autóban magam és emiatt nem tudtam gyorsabb lenni. Igazából az elmúlt két napban is ez volt a problémám. Soha nem éreztem úgy, hogy egy kanyarba gyorsabban is tudnék érkezni, ezért egy kicsit nehéz volt vezetni. Alkalmazkodnom kellett a vezetési stílusommal az autóhoz, és sajnos tegnap elkövettem két hibát, amivel kis időt vesztettünk. A verseny végén azt hiszem, hogy ez nem befolyásolta igazából az eredményt.” 

Neuville elárulta véleményét az új helyszínről, Umeáról is. 

“Az északabbra költözés határozottan jó lépés volt a szervezőktől a hómennyiség szempontjából. A szakaszokat tekintve talán a régi szakaszok látványosabbak voltak, és talán jobban is élveztem őket, de amikor egy szakaszon próbálsz gyors lenni, még egy unalmas szakasz is tud érdekes lenni. Jól telt a hétvége, élveztük az utazást, és tudjuk, hogy min kell még javítanunk, hogy győzni tudjunk itt.” 

Thierry Neuville a Monte-Carlo Rally elért hatodik és a mostani második hely után a világbajnokság második helyén áll Kalle Rovanperä mögött 14 pont hátrányban. 

Lappi: Meglepődtünk a jó tempón 

0

Esapekka Lappi és Janne Ferm fantasztikus tempót mutatott az egész Svéd Rally során és erőfeszítéseik végül a harmadik helyet eredményezték. 

Esapekka Lappi idén Sébastien Ogier-t helyettesíti a Toyota Gazoo Racing csapatában, és a Svéd Rallyval kezdte idei szezonját, ahol azonnal versenyképes tudott lenni végül a harmadik helyet megszerezve. 

“Nagyszerű volt visszatérni és azonnal versenyképes tempóval vezetni – mondta Esapekka Lappi a Svéd Rally utáni sajtótájékoztatón. – Ősszintén szólva, meglepődtünk, hogy szinte az egész hétvégén tudtuk tartani a jó tempót. Azt hiszem, a többiek kicsit gyorsítani tudtak tegnap és ma, amit én nem tudtam megtenni. Összességében, azonban jó hétvégénk volt.” 

Lappi óvatos annak ellenére, hogy a tempója nagyon jónak bizonyult Svédországban. 

“Egy szakaszon könnyű még jó tempóban lenni, de egy teljes hétvégén ez már sokkal nehezebb egy ilyen hosszú szünet után. Ezért is voltam meglepve, hogy egész hétvégén jó volt a tempó. A rally azonban nem könnyű sport, és a Horvátország előtti tesztek minden bizonnyal tovább segítenek majd a tempónkon.” 

A finn toyotás szerint a Rally1-es autót könnyebben lehet majd aszfalton vezetni. 

“A laza talajon a tapadás annyira kicsi, hogy sokszor kipörögnek a kerekek. Biztos vagyok benne, hogy aszfalton könnyebb lesz vezetni a Rally1-es autót. Általánosságban érezhető, hogy az autó nehezebb a WRC-hez és a Rally2-es autóhoz képest is, ami befolyásolja a gyors kanyarvételt. Ugyanakkor az autó még mindig vezethető nagy kanyarsebességnél is.” 

Ahogy Kalle Rovanpera és Thierry Neuville is, úgy Esapekka Lappi is kitért a Svéd Rally új helyszínére. 

“Ha megnézzük a tévés felvételeket, akkor látjuk, hogy a mostani helyszín nagyon hasonlít az Északi-sarkvidékre. Nagy hófalak voltak a pályán, néhol pedig murva is. Umea azonban gyönyörű, a sszakaszok pedig rendben voltak, lehettek volna unalmasabbak is. Nekem nagyon jó lenne, ha itt maradna a verseny, mert komppal ide tudok jönni.” 

Esapekka Lappi a harmadik helynek köszönhetően a világbajnokság nyolcadik helyét foglalja el az áprilisi Horvát Rally előtt. 

Hivatalos: Vincze Ferenc a Korda Racinggel akar újra bajnok lenni

0

Amint azt már tavaly év végén sejteni lehetett, az mára valósággá vált: ismét egymásra talált a 2019-ben abszolút bajnoki címet szerző rallyeversenyző és csapata, azaz Vincze Ferenc és a Korda Racing a jól bevált R5-ös Skoda Fabiával idén is a csúcsokra tör – áll a Korda Racing mai közleményében. 

Amikor hosszú kihagyás után híre jött annak, hogy a 2019-es abszolút bajnok Vincze Ferenc rajthoz áll volt csapata, a Korda Racing autójával a 2021-es esztendő záróversenyén, a Szilveszter Rallye-n, már sokan kész tényként tekintettek a korábbi sikercsapat újbóli egymásra találására.

Vincze akkor „pár méter tesztet” követően visszaült a 2019-ben őt a bajnoki címig repítő Skoda Fabia R5-ösbe, majd meg sem állt az összetett győzelemig. Noha akkor még mind a pilóta, mind a csapat óvatosan nyilatkozott az újabb közös munkáról, mára biztossá vált, a három évvel ezelőtti sikercsapat – Vincze Ferenc, Korda Racing és a Skoda Fabia R5 – ismét összeállt, és idén a 2019-es siker megismétlésére törekszik.

Vincze Feri
Kép Korda Racing

„Őszintén remélem, hogy nemcsak a töltöttkáposzta jó felmelegítve… Visszajött a motivációm, amire a tavalyi Szilveszter Rallye még rá is tett egy jó nagy szeneslapáttal. Nem tagadom, a neves magyar és külföldi ellenfelek rendkívül inspirálók a számomra, hiszem, hogy képes leszek ismét a lehető legjobb szereplésre a magyar bajnokságban. Hogy ez mit jelent pontosan?

Nos, higgye el mindenki, nem felejtettem el vezetni, így természetesen az abszolút bajnoki cím megszerzése a legfőbb célom. Úgy érzem, ehhez minden adott, hiszen összeállt a nagy csapat, ráadásul éppen azzal az autóval állhatok rajthoz, ami talán a legjobban illik hozzám. Az már most kijelenthető, hogy valamennyi hazai versenyen rajthoz állok majd, de ha minden összeáll, akkor egy-két Eb-futamon is rajthoz állunk majd. Bízom benne, hogy minden idei vágyam teljesülhet, de ennek eléréséért van még bőven teendőnk” – fogalmazott nagyon elszántan Vincze Ferenc, akivel pár napja készítettünk interjút.

A Korda Racing csapattulajdonosa nagyon örül az újabb közös munkának, és bízik abban, hogy ott folytatják majd Vincze Ferenccel, ahol három éve abbahagyták. 

„Már 2019-ben egy nagyon jó évet tudtunk magunk mögött, hiszen Feri abszolút magyar bajnok lett, ám mégis a sors úgy hozta, hogy külön váltak az útjaink. Az elmúlt év végén volt egy beszélgetésünk, és abban maradtunk, hogy újra megpróbálunk közösen a csúcsra érni.

Ez úton köszönjük meg Turán Fricinek az elmúlt két évet, és kívánunk neki sok sikert a jövőben. Sok minden összeáll ismét a 2019-es sikercsapatból, így az autó is ugyanaz lesz, mert Ferinek nagyon bejött a Skoda Fabia R5. Szerintem mindenképpen jót tett a lelkünknek, hogy az újabb közös munka első lépéseként megnyertük a tavalyi Szilveszter Rallye-t az év végén, de persze ebből messzemenő következtetéseket még nem lehet levonni.

Úgy vélem, az idei első bajnoki versenyen, a Salgó Rallyn már okosabbak lehetünk. Úgy vélem, ha visszajönnek minden szinten a három évvel ezelőtti érzések, akkor akár megismételhetjük az akkori sikereket. Nem titok, hogy a magyar bajnokság mellett szeretnénk végigcsinálni pár Eb-futamot is, ám itt még vannak kérdőjelek” – jelentette ki Korda Erik csapattulajdonos. 

Rovanperä: Jó ott nyerni, ahol édesapám nyert 21 éve 

0

Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen karriere harmadik győzelmét szerezte, miután megnyerte a Svéd Rallyt, azt a versenyt, ahol Harri Rovanperä 21 évvel ezelőtt egyetlen vb-futamgyőzelmét szerezte. 

Kalle Rovanperä a Svéd Rally első napján elsőként rajtolva takarította a pályákat, ami ellenére a második helyen zárta a napot Thierry Neuville mögött 4,3 másodperccel elmaradva. Szombattól azonban támadásba lendült a fiatal toyotás és a napot már 18,3 másodperc előnyben zárta az élen Elfyn Evans előtt. Vasárnap pedig Elfyn Evans kiesését is követve 22 másodperc előnnyel tudta megszerezni karrierje harmadik futamgyőzelmét a Hyundai-os Neuville előtt. 

“Szerintem nem tettem semmi különös dolgot, bár ezen a versenyen szerettem volna mindenképp jól teljesíteni – mondta Kalle Rovanperä a Svéd Rally utáni sajtótájékoztatón. – Pénteken kicsit nehéz volt elsőként rajtolni, nem tudtuk, hogy miként zárhatjuk a napot. Végül jól sikerült a nap és nem voltunk messze az első helytől a nap végén, szombattól pedig kezdhettünk visszavágni. Összességében ez egy nagyon jó verseny volt, és jó ott nyerni, ahol édesapám 21 évvel ezelőtt. Természetesen apukám boldog volt a verseny végén, szinte az összes szakaszt nézte. Mindig nagyon ideges a versenyek alatt, amikor nézi, de most élvezte a küzdelmet és örül a jó eredménynek.” 

Rovanperänak nagyon tetszett az új helyszínen, Umeában megtartott verseny. 

“Nagyon élvezetes verseny volt számomra. Mindig jó, ha egy havas versenyen megfelelőek a körülmények, ezért örülök, hogy kicsit északabbra jöttünk Varmlandtól. Nagyon gyorsak voltak a szakaszok, némelyik talán túl gyors és unalmas is. Összességében szép szakaszok voltak és nehéz verseny.” 

A Svéd Rally nagyon szoros versenyt hozott, különösen pénteken, amikor a nap nagy részében folyamatosan változott a versenyben vezető személye. Kalle Rovanperä elárulta, néha túl nagy kockázatot is kellett vállalnia a szoros eredmények miatt. 

“Néhol túl nagy kockázatot is vállalva sikerült nyerni, de a tempónk egész hétvégén jó volt. Ugyanakkor nem gondolom, hogy bármikor is őrültséget kellett csinálnom. Néha voltak nehéz pillanataink, köszönhetően a határon autózásnak. Nagy hibát azonban nem követtünk el, aminek nagyon örülök.” 

Kalle Rovanperä a győzelmét követően 14 pont előnnyel vezeti a világbajnokságot Thierry Neuville előtt, míg a harmadik helyen a Monte-Carlo Rallyt nyerő Sébastien Loeb áll 19 pont hátránnyal. 

Hideg Ádám nyolcadik a Winter Seriesen

0

Ismét hatalmasat menetelt Hideg Ádám a Champions of the Future önálló szezonnyitó futamán, a Winter Seriesen. Az időmérő a teljes OKJ mezőny számára kaotikusan alakult, így Ádám a 34. helyről kezdhette a hétvégét. Minden futamában több helyezést javított. A döntőben végül a 19. helyről indulva küzdötte fel magát az igen előkelő nyolcadikra. 

Mindenki kivárt az időmérőn, így gyakorlatilag a ketté bontott mezőnyben az utolsó pillanatban kezdték meg a gyors körüket, amiből elég nagy forgalom alakult ki a pályán. Hideg Ádám a saját futamában 17., összesítettben pedig az 56 fős OKJ mezőnyben 34. lett. 

Mind a három előfutamán tört azonban előre. A 17. helyről rajtolva egyszer a 9., egyszer pedig 14 pozíciót javítva 3. lett. A második előfutamán 11.-nek futott be, de a beesett spoilere, ezért és egy előzés miatt összesen tíz másodperc büntetést kapott, így 26. lett. 

A Szuperdöntőnek nevezett elődöntő volt az egyetlen futama, ahol nem tudott javítani. Ilyenkor kerül fel a hétvégére kapott tíz versenygumi közül kettő új, amit a gokart külső oldalára szerelnek fel. Ezzel kicsit felborul a gokart egyensúlya, amit Ádám nem tudott tökéletesen kiautózni, így maradt a 11. 

A döntőben a 19. helyről rajtolt, de a négy új gumin már megint elemében volt és 11 pozíciót javítva 8. lett. 

„Jó hétvége, volt, jó volt a tempóm – mondta Hideg Ádám. – Az időmérő utolsó körében elég nagy volt a forgalom, ott nem tudtam kihozni magamból a maximumot, de utána minden futamban sikerült előre jönnöm és több pozíciót is javítottam. 

Egy kicsit szerencsésebb időmérővel még jobb eredményem is lehetett volna. De ahhoz képest, ahogy ez a hétvége indult, a nyolcadik helyezés, nem is olyan rossz.“

Hideg Ádám, OKJ eredményei
Champions of the Future, Winter Series, Franciacorta (Olaszország), 2022. február 25–27.

Résztvevők: 56
Időmérő futam: 17.
Időmérő: 34.
BC előfutam: 9.
AB előfutam: 26.
BD előfutam: 3.
Előfutamok összesen: 21.
Szuperdöntő 1: 11.
Döntő: 8.

Teljes eredménylista

Molnár Martin hatodik a Champions of the Future-elődöntőben

0

Az abroncsokkal küzdött Molnár Martin a Champions of the Future sorozat önálló nyitófutamán, a Winter Seriesen az olaszországi Franciacortában. Az időmérő a teljes OKJ-mezőny számára kaotikusan alakult, ami után Martin az előfutamok során több helyet javított. A Super Heaten érte el a legjobb eredményét, ahol hatodik lett. A döntőre azonban a tapadása és a lendülete is elfogyott. 

A Champions of the Future-sorozat idén a Winter Series versennyel indult. Mivel a WSK-sorozatban ezen a hétvégén szünet volt, gyakorlatilag mindenki rajthoz állt, aki az OKJ-kategóriában számít. 

Az 56 fős mezőny időmérője kaotikusan alakult, mindenki az utolsó pillanatig kivárt, így inkább a szerencsés helyezkedés, mint a tempó döntött. Martin az időmérő csoportjában 12., összesítettben 23. lett. 

Fotó: Molnár Martin

A három előfutam során egy, négy, illetve két pozíciót javítva Martin a 12. helyre jött fel. Ehhez azonban nagyon komoly teljesítmény kellett a fiatal versenyzőtől és a csapattól is. A szabadedzéseken még meglévő tempója ugyanis a hétvégére kapott versenygumikkal eltűnt. Az Energy Corse csapat – amelynek a színeiben Martin most indult először – mindent megtett, vázat, kipufogót, motort cserélt, de a tempó csak nem lett meg. 

A Super Heatre Martin két új gumit kapott, amellyel ugrásszerűen javult a tempója és a hatodik helyen végzett. A döntőre négy új gumit szereltek fel, ezeken az előfutamokhoz hasonlóan nem volt meg a tempója. Egy kicsit túlerőltette őket és hibázott is, így végül a 19. helyezést érte el. 

„Nehéz hétvégénk volt – mondta Molnár Martin. – A szabadedzéseken még jó volt a tempóm, de az időmérőre elveszett. A csapat mindent megpróbált, de úgy tűnik, hogy a guminak nem volt meg a tapadása. Valószínűleg egy régebbi gyártású szettet kaptunk.”

Fotó: Molnár Martin

„A Super Heat volt a legjobb. Ott a páros oldalról rajtoltam. Ez a sor veszített pár pozíciót, de sikerült a hatodik helyre visszakapaszkodnom. A döntőben már a rajt után éreztem, hogy nincs tempóm, aztán egy előzésnél rossz döntést hoztam, kisodródtam a poros ívre, amivel több helyet buktam. Tanulságos hétvége volt, remélem, hogy a következő hétvégén, a WSK Super Master Series harmadik futamán jobb eredményt tudok elérni.”

Molnár Martin, OKJ-eredmények

Résztvevők: 56
Időmérő csoport: 12.
Időmérő összesített: 23.
B-C előfutam: 12. -> 11.
C-D előfutam: 11. -> 7.
A-C előfutam: 12. -> 10.
Előfutamok összesen: 12.
Super Heat 2: 6. -> 6.
Döntő: 12. -> 19.

Teljes eredménylista