back to top
2024. november 25. 14:31
Kezdőlap Blog Oldal 1086

Toyota Rally2: A nyáron már tesztelhetik?

0

Szinte hétről hétre változik az álláspont, hogy a Toyota éppen milyen rallyautón dolgozik a gyári Rally1-es programja mellett. Korábban egy Rally3-as tervezését lengették be, most azonban német lapértesülések szerint a nyáron már tesztelhetik is a Rally2-es változatot. 

A német Motorsport Aktuell magazin értesülései szerint a Toyota GR Yaris Rally2 fejlesztése annyira előrehaladott állapotban van, hogy a tesztjei akár már a nyáron elindulhatnak.  

A német lap szerint a Rally2-es Toyotában háromhengeres motor lesz, ilyen erőforrással pedig korábban már szerzett tapasztalatot a japán gyártó, miután Ausztráliában az AP4-es autóikba ilyen erőforrást szereltek. A motort Kölnben készítenék.

A pletykának annál is inkább lehet alapja, hiszen ha létezik olyan gyártó, amelyiknek szinte kötelező lenne rallyautót kínálni a teljes palettán, Rally1-től Rally5-ig, akkor az a Toyota.

A japán gyártó amióta visszatért a rally világbajnokságra, ígéri, hogy lesz majd egy olyan modellje is, amellyel az importőri csapatok tudnak versenyezni, illetve amivel az utánpótlást nevelni tudják.

Több helyen nem vártak a gyárra, Olaszországban működik egy Yaris Kupa, privát csapatok pedig már készítettek a Toyota Etiosból R5-ös autót, amivel a Közép- és Dél-Amerikai Rallybajnokságban (CODASUR) lehet versenyezni.

A Ford és a Skoda R5-ös/Rally2-es eladásai azt mutatják, hogy egy ilyen program akár nyereséget is termelhet a gyártónak, a Renault pedig az éppen csak elindult Rally5-ös programjában már több mint ötszáz autót értékesített.

A Toyotánál korábban egy Rally3-as fejlesztését rebesgették, aminek azonban alig van kategóriája és sokkal ésszerűbb döntés lenne akár egy Rally4-es, akár egy Rally2-es változat. Lehet, hogy ezt mérlegelte most a gyártó és módosította a tervet Rally3-ról Rally2-re.

Hivatalosan természetesen nem erősítettek meg semmit, de ezt már megszokhattuk. A Renault Rally3-as programjának bejelentése előtti héten még a Renault Sportnál is úgy nyilatkoztak, nincs ilyen tervük. Aztán a következő hétre mégis lett.

Reméljük, hogy a Toyota is virít végre valamit, mert a magyar bajnokságban is lenne helye egy pár GR Yaris Rally2-nek. De még Rally4-nek is.

Latvala szerint ezért döntött Finnország mellett a Hyundai 

0

A Hyundai idén egy finn tesztterületen is készül a WRC futamokra, Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatmenedzsere pedig azt is tudja, miért. 

Mint arról beszámoltunk, az FIA idei szabálymódosításai lehetővé teszik, hogy a WRC gyártói új tesztterületeket válasszanak. A Hyundai ezzel él is és a Finn Rally központjától, Jyväskylätől 60 km-re fekvő helyszínt választott. 

Korábban csak a Toyota rendelkezett finn tesztterülettel, és Jari-Matti Latvala, a japán gyártó csapatmenedzsere pedig tudja is a Hyundai döntésének okát. 

“Valószínűleg nehéz volt meghozni ezt a döntést a Hyundainak – mondta Jari-Matti Latvala a rallit.fi oldalnak. – Ugyanakkor már számítottam egy hasonló lépésre. A Hyundai korábban panaszkodott a tesztterületünkre, amikor még nagyobb volt. Mostanra azonban kisebb lett, így a Hyundai tetszését is elnyerhette.

Két dolog miatt dönthetett a finn terület mellett a Hyundai. Amikor elkezdtem a WRC karrierem, Finnország még nagyon távolinak tűnhetett, és azt gondolhatták mások, hogy ott nem lehet egy csapatot működtetni. A Toyota ezt megcáfolta.

A másik ok pedig, hogy Finnországot már jóval érdekesebb fejlesztési helynek tekintik. Most egy másik gyártó is finn helyen készül, ami nagyon pozitív dolog az országnak. Egyelőre nem érzem ezt negatívnak, de a helyzet, idővel kiélesedhet.

Németországban nem volt lehetőség murvás tesztekre, ami nem volt jó a Hyundainak. Egy új autó fejlesztéséhez pedig sok dologra van szükség. Elég csak a Volkswagent említeni, akik korábban azért jöttek tesztelni Finnországba, hogy aerodinamikai dolgokat nézzenek meg, holott volt szélcsatornájuk.

Egy megfelelő helyszínen azonban mégis többet lehet kihozni egy autóból. Finnországban pedig nagyszerű helyek vannak a tesztelésre télen és nyáron egyaránt.” 

A Toyota elégedett a tesztek után 

0

A Toyota technikai igazgatója, Tom Fowler elégedett a Toyota GR Yaris Rally1-es autóval a Svéd Rally előtti teszteket követően. A csapathoz visszatért Esapekka Lappi is. 

A Toyota idén megszerezheti öt versenyből negyedik győzelmét, valamint mesterhármast is érhet el, ha sikerrel jár a Svéd Rallyn.  

A japán gyártó első svéd győzelmét még Jari-Matti Latvala, a Toyota jelenlegi csapatfőnöke szerezte 2017-ben, majd 2019-ben Ott Tanak, 2020-ban pedig Elfyn Evans ért elsőként célba a Yaris WRC-vel. 

A győzelem akár Esapekka Lappin is múlhat, aki 2018 után tért vissza egykori nevelő csapatához, hogy Sébastien Ogier-t helyettesítse az idei versenyeken.  

A Toyota technikai igazgatója elégedett az új Rally1-es Yaris autóval a Svéd Rally előtti teszteket követően. 

“A Monte-Carlo Rally után Finnországban teszteltük az autót, ahol először tesztelhettük a GR Yaris-t hideg körülmények között – mondta Tom Fowler, a Toyota technikai igazgatója a WRC hivatalos oldalának. – A teszt rendben zajlott, nem volt problémánk. Az elején nyilván egy kicsit hangolódni is kellett az autóhoz. Nulla és mínusz 10 fok között tesztelhettünk, ami elég széles tartomány lehet a Svéd Rallyhoz is. A finn teszten ugyanakkor a hóval volt némi probléma, mert túl sok volt belőle. Az autó teljesítményét kevésbé tudtuk tesztelni. Ezt követően Svédországban folytattuk a munkát négy napon át, ami már sokkal ideálisabb volt. Örülünk, hogy Esapekka visszatért hozzánk.” 

Új kategória az ERC2-es autóknak

0

Új kategóriát hozott létre a rally Európa-bajnokságon a WRC Promótere. A Rally2-es kittel, N-csoportos és RGT autókkal versenyzőket az ERC Open kategóriában fogják értékelni. 

A rally Európa-bajnokságon idén megszűnik az ERC2-es kategória, azonban a WRC Promóter helyette létrehozza az ERC Open kategóriát, melyben indulhatnak azok az autók, amiket korábbi ERC2-ben értékeltek. A kategóriában, csakúgy, mint minden más kategóriában a nyolc versenyből hat futam eredménye fog számítani. 

“Amellett, hogy a rally Európa-bajnokság a nemzeti bajnokságból feljebb lépő versenyzők elsődleges bajnoksága, egyben minden versenyző sorozata is – mondta Ian Campbell, az ERC menedzsere. – Ezt nagyon jól fogja idén tükrözni az ERC Open kategória. Miután láttuk, hogy mennyire népszerűek a Rally2-es kittel szerelt autók, fontos volt, hogy idén is biztosítsunk számukra egy kategóriát, ahol tudnak indulni ilyen autókkal.

Az is egyértelmű számunkra, hogy továbbra is nagyon népszerűek az egykoron N4-es kategóriába tartozó, valamint RGT autók. Idén három Eb verseny is az RGT Kupa része, így logikus volt, hogy ezen autók is indulhassanak az ERC Openben.” 

A rally Európa-bajnoki szezon végén a következő címeket osztják még ki 2022-ben 
– Európa-bajnoki cím pilótáknak és navigátoroknak
– ERC3 bajnoki cím pilótáknak és navigátoroknak a Rally3-as autókkal indulók számára
– ERC4 bajnoki cím pilótáknak és navigátoroknak a Rally4-es és Rally5-ös autókkal indulók számára
– ERC4 Junior bajnoki cím a 27 évnél fiatalabb versenyzők számára, akik Rally4-es és Rally5-ös autókkal, valamint Pirelli gumikkal indulnak
– Csapatbajnoki cím a Rally2-es, Rally3-as, Rally4-es és Rally5-ös autókkal indulóknak. 

ERC: Romániában zárul a szezon? 

0

Egyelőre nem dőlt el, hogy a rally Európa-bajnokság milyen versennyel zárul, azonban román sajtóinformációk szerint országuk jó eséllyel pályázhat Eb-futam rendezésre. 

A rallymax.ro oldal írta meg, hogy a fras.ro oldalra olyan információ került fel, amely szerint a Kolozsvár Rallyt szeretnék ERC szezonzáróként megtartani. 

A rallymax.ro oldal emiatt megkereste Horatiu Savut, a Kolozsvár Rallyt szervező CS Savu Racing Klub elnökét. 

“Tekintettel a Rally Hungary kiesésére az ERC naptárból, az időpont és a helyszín megközelítő egybeesésére, kár lett volna nem élni a lehetőséggel – mondta Horatiu Savu. – Célunk, hogy az ERC mezőnyét Kolozsvárra hozzuk, az idei dátummal pedig egy évvel előrébb hoznánk az Eb-futamrendezést.

Az FIA megfigyelője jó véleménnyel van a tavalyi versenyen látott biztonsági intézkedésekkel, így azt gondoljuk, hogy a FRAS, az ACR, valamint az Ifjúsági és Sportminisztérium közreműködésével már idén meg tudnánk rendezni az Eb-futamot Kolozsváron.

Jelenleg előrehaladott tárgyalásokat folytatunk a WRC Promóterrel. A Rally Hungary kiesése miatt megüresedett helyre többen is jelentkeztek, úgy gondolom, hogy jó esély van rá, hogy ránk essen a választás, mivel közel vagyunk Nyíregyházához. Vélhetően egy hónapon belül további részleteket tudunk nyilvánosságra hozni.” 

A Kolozsvár Rallyt október 7–10.-e között rendezik meg idén, egyelőre csak a Román Bajnokság és a Balkán Rally Trophy versenyeként. 

Teljes az Extreme E mezőnye a sivatagi versenyre

0

Az Extreme E női bajnokával erősít Button csapata, legalábbis a szezonnyitón, így már kész a lista, kik indulnak majd a Neomban megrendezett Desert X-Prix-n.

Kevin Hansen visszatér a JBXE-vel, az első versenyre pedig Molly Taylort kapja maga mellé, akit a Rosberg Xtreme Racing nem tartott meg 2022-re.

„Fantasztikus hír a JBXE-nek, hogy Molly csatlakozik hozzánk.” jelentette ki Jenson Button, a csapat alapítója.

„Nyilván sokat számít, hogy tavaly megnyerte a bajnokságot, úgyhogy már izgatottan várom, ő és Kevin mire lesznek képesek a hétvégén.”

JBXE, Extreme E, rallycafe.hu
A JBXE autója a tavalyi szaúdi versenyen – Fotó: Sam Bloxham/Extreme E

Taylor teljesítette a Dakar Rallyt a szezonzáró és a bejelentés között, ahol az SSV kategóriában lett 14. Az ausztrál elárulta, kissé spontán módon alakult, hogy végül ismét ott lesz Szaúd-Arábiában.

„Hihetetlen évem volt az Extreme E-ben tavaly, és teljes szívemből hiszem, hogy a mezőny elkötelezte magát a fenntarthatóság és nemi egyenlőség mellett. A tavalyi bajnokság megnyerése után – amikor jött a hívás a JBXE-től – úgy voltam vele: miért is ne? Már várom, hogy belevághassam magam a Desert X-Prix jelentette kihívásba.”

A csapattárs Kevin Hansen a tavalyi szezonnyitó után vette át Button helyét, tehát még nem teljesített sivatagi versenyt az Odyssey 21-gyel. Ellentétben fivérével, aki az Andretti United színeiben már igen.

„Izgatott vagyok, hogy Mollyval dolgozhatok együtt. Nagyon jól ment tavaly, az egyik legjobb volt. Nem véletlenül lesz az ember bajnok. Most már sok tapasztalata van Szaúd-Arábiában a Dakar miatt, ezt ki kell majd használni. Tavaly jó eredményt ért el, remélem ezt idén velem is meg tudja majd ismételni. Móka lesz vele dolgozni a hétvégén.”

Hansennek nem ez lesz az egyetlen sorozata, már megerősítette, hogy a WRX új, elektromos érájában is a mezőnyben lesz. Tavaly a Nitro Rallycrossban is kipróbálta magát a tengerentúlon, de az idei hasonló terveket még nem ismerni.

Az Extreme E teljes mezőnye:

Csapat Női pilóta Férfi pilóta
🇬🇧 McLaren* 🇳🇿 Emma Gilmour 🇺🇸 Tanner Foust*
🇺🇸 Andretti United 🇬🇧 Catie Munnings 🇸🇪 Timmy Hansen
🇬🇧 Veloce 🇪🇸 Christine GZ 🇿🇦 Lance Woolridge
🇬🇧 X44 🇪🇸 Cristina Gutiérrez 🇫🇷 Sébastien Loeb
🇩🇪 Abt Cupra 🇩🇪 Jutta Kleinschmidt 🇶🇦 Nasser Al Attiyah*
🇩🇪 Rosberg 🇸🇪 Mikaela Ahlin-Kottulinsky
🇸🇪 Johan Kristoffersson
🇺🇸 Ganassi 🇺🇸 Sara Price 🇺🇸 Kyle Leduc
🇪🇸 Acciona Sainz 🇪🇸 Laia Sanz 🇪🇸 Carlos Sainz
🇪🇸 Xite Energy 🇸🇪 Klara Andersson* 🇬🇧 Oliver Bennett
🇬🇧 JBXE 🇦🇺 Molly Taylor 🇸🇪 Kevin Hansen

*Extreme E újonc

Indul-e idén kisebb versenyeken a Hyundai? 

0

A Hyundai Motorsport amióta kitört a járvány kisebb versenyeken is indulva igyekszik felkészülni az aktuális WRC futamra, idén azonban nagyon nehéz volt a koreai gyártó számára a szezonkezdés, ezért ez változik. 

Kívülről nézve a Hyundai módszere, miszerint kisebb versenyeken való indulással is készül a WRC futamokra, jónak tűnik az idei nehéz év kezdés után is, azonban Julien Moncet nem így gondolja. 

“Nem zártuk ki a kisebb versenyeken való indulást – mondta a Hyundai csapatigazgató-helyettese a Dirtfishnek. – Jelenleg azonban úgy gondolom, hogy az autó alapjain kell finomítani, meg kell győződnünk mindennek az optimális működéséről, hogy minden alkatrészből elég van. A WRC-n kívüli versenyzés csak ezután kerülhet szóba. Jelenleg az alapvető feladatokra koncentrálunk és nem pedig különféle dolgokra. Nem utasítom el, hogy kisebb versenyeken induljunk, de jelenleg ennek nem látom a lehetőségét.” 

A Hyundai mellett az M-Sport és a Toyota sem jelezte, hogy gyári versenyzőivel és Rally1-es autóval indulna a WRC-n kívül, de Jari-Matti Latvala, a Toyota csapatmenedzsere saját maga is indulna versenyen Rally1-es autóval az év második felében. 

A koreai gyártó a WRC szezonnyitó Monte-Carlo Rallyn csupán Thierry Neuville hatodik helyének örülhetett, míg Ott Tanak és Oliver Solberg egyaránt kiesett. A Hyundai egyelőre WRC2-es versenyzőket sem indít, erre csak később kerül sor. 

Gender Racing Team: Csapatváltás és egyéb kihívások

0

Minden túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a Gender Racing Team legifjabb versenyzője Gender Tamás Junior igazi mélyvízben kezdte el a 2022-es versenyszezont. 

Rögtön a gokartsport csúcsát jelentő WSK sorozat két versenyhétvégéjével, közötte egy komoly csapatváltással megspékelve kezdődött az idénye Olaszországban.

A tavalyi első igazi teljes nemzetközi versenyszezonja után a két erős bajnokságban elért év végi hetedik helyezések után a WSK sorozat különböző bajnokságainak a futamaiba is belekóstolt nagyon bíztató részeredményekkel. Idén a WSK Super Master Series első fordulója után viszont kikristályosodott az a már korábban több jelből érlelődő körülmény, hogy az első olasz csapatában már nem nagyon van lehetőség az igazán komoly szakmai fejlődésre és a belátható időn belüli komoly eredmény elérésére. Bár korábbi csapatánál is rengeteget tanult, ami nagyban hozzájárult a tapasztalataihoz. Viszont a szakmai továbblépés érdekében felvették a kapcsolatot a Parolin márka gyári csapatával, ahol a csapatvezető Marco Parolin tájékozódott ifjú versenyzőnk szakmai kvalitásairól, eredményeiről és egy napon belül meg is érkezett a válasz, hogy nagy szeretettel várják őt a Parolin gyári csapatába a MINI kategóriában. Amúgy a márkához az a kedves kis érdekes személyes kötődése is kapcsolódik, hogy a három éves korában apukájától kapott első Bambini kategóriás versenygokartja is Parolin márkájú volt.

A vázat és motorokat is egyaránt fejlesztő és gyártó, közel harminc éve alapított márkánál az azóta eltelt évtizedekben olyan nevek fordultak meg a versenycsapatukban, mint Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Charles Leclerc, Scott Speed vagy Esteban Ocon akiket ma már nyilván egyetlen autósport rajongónak sem kell bemutatni.  

Gender Tamás Junior számára már az első tesztnapokon kiderült és az első közös versenyhétvégén is további megerősítést nyert, hogy ez a csapatváltás egy valóban nagyon-nagyon komoly szakmai mérföldkő lehet a pályafutásában. Az elmúlt hétvégén Lonatoban a South Garda Racing versenypályán megrendezett WSK Super Masters Series második bajnoki fordulóján az eddig elért legjobb edzéseredmény és ez előfutamokban majd a Pre Final-ban elért részeredmények is igazolták ezt. Természetesen a versenyzőnknek még össze kell csiszolódnia az új technikával valamint a jóval professzionálisabban, így kissé feszesebbnek tűnő rendszerben és hangulatban működő csapat jellegzetességeivel. Ezek mellett megismerni a csapattársakat, szerelőket, szakembereket, egyszóval minél jobban beilleszkedni a profi csapat működésébe! Az első versenyhétvége után a csapatvezető Marco Parolin is elismerően nyilatkozott az első részeredmények alapján, véleménye szerint Gender Tamás Juniorban minden adottság megvan ahhoz, hogy hosszútávon, minden kategóriában kiváló eredményeket érhessen el a Parolin csapatában. Nagyon fontos szakmai elemként változatlan maradt, hogy Gender Tamás Junior versenyzését továbbra is az olasz Felice Tiene a többszörös gokartvilágbajnok segíti coach-ként és a Fit4Race csapata gondoskodik a mentális és fizikai felkészüléséről.

Gender Tamás Junior amúgy a pályán kívül is elkönyvelhetett egy kiváló és bíztató részeredményt annak a háromnyelvű amerikai iskolának a félévi bizonyítványának a formájában, melyben tavaly szeptember óta Brescia-ban folytatja a tanulmányait.

Az elmúlt versenyhétvége tapasztalatai alapján pedig úgy tűnik, hogy imádott sportága legnehezebb iskolájában sem kell már sokat várni egy jó bizonyítványra, ha majd nemsokára az eredménylistákra és bajnoki tabellákra pillantunk.

 

– Gender Racing Team – 

Fotó: Sportinphoto Kart Photo-Agency

 

Nevezési díj nélkül is lehet indulni az idei Silk Way Rallyn

0

Február 15-től lehet nevezni a 2022-es Silk Way Rallyra. Az oroszországi versenyt 2018 után újra Asztrahán és Moszkva között rendezik, ezúttal július 6. és 16. között.

A 2009-ben alapított versenyt 11. alkalommal rendezik meg 2022-ben. Eddig összesen 41 országból 982 csapat vett részt a Silkway-en, az összesen több mint 50000 kilométernyi útvonal 54 város érintett. Az idei Silk Way Asztrahánból indul, majd Groznij, Elista, Volgograd és Voronyezs érintésével jut el a moszkvai célig, amely szokás szerint a Vörös téren lesz. Első alkalommal halad át az útvonal az Észak-Kaukázuson. A versenytáv 4380 kilométer lesz, a szelektívek hossza 2800 kilométer. A szervezésre és a verseny minőségére garancia a két fő szervező: Vladimir Chagin és Luc Alphand.

A 2021-es versenyt Guerlain Chicherit nyerte az autósok közt, a motorosoknál pedig Mattias Walkner. A korábbi győztesek közt ott van Carlos Sainz, Jean-Louis Schlesser, Nasser Al-Attiyah és Cyril Despres is. A magyarok is többször teljesítették a Silk Way Rallyt.

Silk Way 2021
foto: silkwayrally.com

A szervezők szimpatikus módját választottak a résztvevők számának növelésére: nevezési díj kedvezményeket adtak, akár ingyen is el lehet indulni a versenyen! A 30 év alatti versenyzőkből álló csapatoknak és a női csapatoknak nem kell nevezési díjat fizetni. Szintén mentesülnek a nevezési díj alól a G-MOTO CHALLENGE kategória résztvevői.

Silk Way 2021
foto: silkwayrally.com

Az alternatív üzemanyagot használó versenyzők 50 százalékos kedvezményt kapnak. A hűséget is díjazzák, aki legalább két Silk Wayen vett már részt 20, a tavalyi indulók 15 százalék kedvezményt kapnak.

Silk Way 2021
foto: silkwayrally.com

A 2022-es Silk Way Rallyra június 1-ig lehet nevezni. Egy nevező már van, hagyományosan a FIA Cross Country Baja sorozat első fordulójának győztese jogot szerez az indulásra. Idén ez Vladimir Vasilev lett, miután megnyerte a Baja Russiát.

 

Salgó Rally: 1999 óta nem volt ilyen rövid 

0

A Salgó Rally történetében egészen 1999-ig kell visszamenni az időben, hogy a 2022-esnél rövidebb versenyt találjunk. 

Az idei évben az MNASZ 100 km-ben szabta meg a Rally1-es versenyek minimális hosszát, amit be is tartanak a Salgóval kapcsolatban, hiszen csupán 104,1 km lesz a versenytáv. 

Utoljára 1999-ben volt hasonló hosszú a verseny, akkor azonban 13 km-rel még az ideinél is rövidebb volt, ezt azonban vélhetően nem bánta Kiss Ferenc és Büki Ernő, akik a 98-as évjáratú Subaru Impreza WRC-vel nyertek a Toyota Celicát irányító Hényel Gyula–Tóth Vilmos, valamint az Evo V-ös Mitsubishit kormányzó Angyalfi Károly és Berta Csaba előtt. 

A rövid táv ellenére nagyok lettek a különbségek az utolsó szakasz végére, hiszen Kissék 1 perc 40 másodperc előnnyel szerezték meg a győzelmet. 

A Salgó történetében 1999 után négy év szünet következett és csak 2003-ban rendezték meg ismét, akkor a kereken 120 km versenytávval rendelkező versenyt Benik Balázs és Somogyi Pál nyerték 2002-es Focus WRC-vel, a 2002-es Subarut vezető Angyalfi Károly-Kazár Miklós, valamint az 1999-es évjáratú Subarut a harmadik helyre kormányzó Tagai Tamás és Tagai Róbert előtt. 

Ezt követően újabb 5 év szünet következett és 2009-ben 145,96 km versenytávval rendezték meg ismét a versenyt. Ekkor Herczig Norbert és Baranyai László a 2005-ös Subaru Impreza WRC-vel bizonyult a leggyorsabbnak a 2005-ös Mitsubishi WRC-t kormányzó Spitzmüller Csaba és Bahor Bea, valamint a 2007-es Subaru Impreza WRC-vel induló Turi Tamás és Tóth Imre előtt. 

2010-ben már Aschenbrenner György és Pikó Zsuzsa Evo IX-es Mitsubishivel nyerte a 154,51 km hosszú Salgót a S2000-es Peugeot-t kormányzó ifjabb Tóth János-Tagai Róbert, valamint a S2000-es Skodát irányító Herczig Norbert és Baranyai László párosok előtt. 

Ezután újabb hat évet kellett várni a következő Salgóra, míg bajnoki futamig egészen a tavalyi szezonig.  

Tavaly pedig Csomós Miklós és Nagy Attila tudott nyerni a 112,86 km hosszú versenyen Skoda Fabia R5-tel a fordos Hadik András és Kertész Krisztián előtt, míg a harmadik helyen a cseh Jan Kopecky–Jan Hlousek páros zárt ugyancsak Skodával.