back to top
2025. december 23. 20:09
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1158

    Tanak: Jelenleg még nincs semmi kilátásban 

    0

    Ott Tanak év végén elhagyja a Hyundai Motorsportot, azonban jelen pillanatban nem tudja, hogy jövőre melyik csapatban folytatja. 

    Ott Tanak a Spanyol Rallyt követően bejelentette, hogy év végén távozik a Hyundaitól, ahol még 2023-ra is volt szerződése. A 2019-es világbajnokot a hivatalos bejelentés előtt és után is összehozták már az M-Sporttal és a Toyotával is, azonban saját bevallása szerint egyelőre nincs kilátásban számára szerződés. 

    “Jelenleg nem tudok mit mondani a jövő évi terveimről – mondta az észt versenyző a Betsafe-nek. – A Hyundaijal kötött szerződésem lassan véget ér, és egyelőre nem tudom, hogy mit hoz a jövő. A média pletykáival nem foglalkozom, mert vannak fontosabb dolgok is az életben.” 

    Tanak már befejezte Japánban a pénteki és szombati pályák bejárását, amiről a tapasztalotak is elmondta. 

    “Egyáltalán nem tűnnek könnyűnek a japán pályák. Javarészt nagyon lassúak és technikásak, sok a kosz is rajtuk. Néha olyan mélyen fekszenek az utak az erdőben, hogy még moha is van rajtuk. Nagyon nehéz verseny lesz. A felkészülésünk jól sikerült, szeretnénk egy megfelelő eredménnyel búcsúzni a Hyundaitól, mert az elmúlt években sok támogatást kaptunk tőlük.” 

    Tanak
    Fotó: Hyundai Motorsport

    Velenczei: Rajtunk nem fog múlni az eredmény

    0

    Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt a Rally1-es bajnokság harmadik helyéről várhatja a szezonzáró Zemplén Rallyt, amin megpróbál javítani a hétvégén. 

    Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt idén a váci Dunakanyar Rallyn nyerni tudott, míg négyszer a harmadik, Ózdon pedig a negyedik helyen zárt, így a bajnokság harmadik helyén áll. 

    A másfélszeres szorzójú Zemplén Rallyn így még van némi esélye a bajnoki címet is megszerezni, de ehhez riválisainak hibázni kellene. 

    “Matematikai esélyünk bár még van a bajnoki címre, de reálisan nézve nem sok esélyt látok rá – vallotta be Velenczei Ádám a Rallycafe.hu oldalnak. – Mads Ostbergnek ki kellene esni, nekünk pedig a versenyt és a Power Stage-et is nyerni kéne, ahhoz, hogy megtudjuk előzni. Vincze Ferinek nagyobb az esélye, illetve mi is inkább őt tudnánk megelőzni a bajnokságban, mintsem a bajnoki címre lenne sanszunk. Szeretnénk minél előrébb végezni a hétvégén, ezért próbálunk nagyobb kockázatot vállalni.” 

    A kockáztatással azonban óvatosan kell bánni, hiszen a pályák nem a legkönnyebbek közé tartoznak. 

    “Nehéz versenyre számítok, mert nehezek a szakaszok is. Nagyon könnyen defektet lehet rajtuk szerezni, így arra nagyon kell vigyázni. Szerintem ezúttal nagyobb különbségek is kialakulhatnak a versenyzők között a pályákon, valószínűleg nem tizedek fognak dönteni. Összességében jóknak tartom a szakaszokat, de nem tartoznak a kedvenceim közé.” 

    Ha a bajnoki címre kevesebb is már az esély, az év végi dobogó már biztosan megvan a skodás párosnak. 

    Fotó: Sári Péter

    “Bárhogy is alakul a hétvége, a harmadik hely már megvan a bajnokságban, így nem igazán lehet panaszunk. Jó eredményeket értünk el, Ózd kivételével mindig dobogón zártunk.” 

    Bernie Ecclestone fájdalmas tanácsot adott Schumachernek

    0

    Bernie Ecclestone szerint Mick Schumacher el fogja veszíteni ülését a Haasnál. Az F1 egykori vezére ennek kapcsán úgy véli, a német pilótának el kellene felejtenie a legmagasabb kategóriát, és más sorozatokban kéne sikerekre törnie.

    20-ból 18 és fél (Logan Sargeantnek megfelelő eredményt kell elérnie az abu-dzabi F2-es zárófordulón, hogy ő vezethesse az egyik Williamst) ülés elkelt már a Forma-1 jövő évi mezőnyében, egyedül a Haasnál maradtak komoly kérdések. Mick Schumacheren hatalmas a nyomás, hiszen teljesítenie kell, hogy 2023-ban is övé legyen a volán, már amennyiben erre még van esélye.

    A Haas végre kimondta: ezt kell tennie Schumachernek, különben repülni fog

    A hírek szerint rajta kívül Nico Hülkenberg pályázik komoly eséllyel arra, hogy jövőre ő legyen Kevin Magnussen csapattársa. Bernie Ecclestone szerint az idősebbik német versenyző lesz a befutó, és ennek kapcsán egy sokak számára igazán fájdalmas tippet is adott a 23 éves pilótának.

    „Nem hiszem, hogy ott lesz a rajtrácson – nyilatkozta a német RTL-nek. – Az emberek számára csalódást keltő volt a teljesítménye, persze nem tudjuk, hogy ez miatta vagy a csapat miatt történt. Nehéz olyasvalakit találni, aki betenné egy győztes csapatba, mert jelenleg nem ilyennél van. Talán el kellene felejtenie az F1-et, és más sorozatokra kéne koncentrálnia a motorsporton belül.”

    Az F1 egykori vezérigazgatója azt is kifejtette, hogy miért gondolja ezt. Szerinte az, ami az utánpótlás-kategóriákban még nagyrészt áldás volt, mostanra inkább átokká vált: a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia nem tud megbirkózni a családneve jelentette óriási nyomással.

    „Számára a neve a legnagyobb teher, de megpróbál megfelelni, amennyire csak tud, és ez az, ami miatt rendre bajba kerül – vélekedett a brit üzletember. – Ezért felejtse el [az F1-et], és menjen el más kategóriába győzelmet aratni.”

    Ecclestone a menedzsment szerepére is kitért. A 92 éves üzletember szerint Schumachernek olyan emberekre van szüksége, akik a nehéz pillanatokban támogatják őt. Ellenpéldaként pedig Max Verstappent hozta fel.

    „Rendkívül közel kell kerülni a pilótához – jelentette ki. – Vele kell utazni, és amikor rosszkedvű, beszélgetni kell vele, hogy megnyíljanak. Így aztán egy hiba után odamennek az emberhez és elismerik azt neki. Szerintem ilyen személyre van szüksége. Van, akinek ez nem kell: ha Verstappent úgy dobnák a tengerbe, hogy nem tud úszni, akkor [is] túlélné.”

    Ha Ecclestone jóslata valósággá válik, akkor a 23 esztendős Schumacher a nála 11 és fél évvel idősebb Hülkenberggel szemben fogja elveszíteni az F1-es ülését. Mindez megrökönyödést kelt a közvélemény egy részében, de a sportág korábbi vezére nem gondolja, hogy a két versenyző sorsa ezen múlna.

    Mindenkit átvert a Haas? – jön a csattanó az átigazolási piacon?

    „Ez nem az életkorról, hanem a mentális állapotról szól – magyarázta. – Nézze meg Juan Manuel Fangiót, aki olyan korban kezdett el versenyezni, amikor mindenki más már régen abbahagyta volna.”

    Fogarasi Attila: Szerencsére is szükségünk lesz a Zemplén Rallyn 

    0

    A Rally2-es címvédő ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter még nem tudott nyerni a 2022-es bajnokságban, azonban a kiegyensúlyozott mezőnyben még mindig van esélyük megvédeni a címüket. Ehhez azonban szerencsére és győzelemre van szükségük a szezonzárón. 

    Ifjabb Fogarasi Attila és Toloczkó Péter amíg tavaly négy versenyből négyet megnyerve bajnoki címet szerzett a Rally2-ben, idén az Orfűn és Egerben megszerzett második hely a legjobb eredményük. Kazincbarcikán a hetedik, a pécsi Mediterrán Rallyn pedig a harmadik helyet megszerezve az ózdi kiesés ellenére is van még esélyük a címük megvédésére. 

    A hétvégi Zemplén Rallyn a riválisok mellett azonban a különböző stílusú pályákkal is megkell küzdenie a hondás párosnak.
     

    “Úgy gondolom, hogy mindhárom pálya teljesen más stílus, aminek kimondottan örülök – mondta ifj. Fogarasi Attila a Rallycafe.hu oldalnak. – A szűk, lassú kanyarok nem igazán fekszenek az autónak, de majd a tempósabb részeken megpróbálunk még jobban sietni.” 

    Fogarasiék a bajnokság harmadik helyéről várják a szezonzárót 22 ponttal az éllovas Kocsis Imre-Henszelmann Zsolt kettős mögött és 1 ponttal a Fekete Gyula-Oláh Róbert páros mögött. A hátrány ledolgozásához pedig olyan dolgot kell elérniük, amire idén még nem sikerült. 

    “A harmadik helyen állva nincs könnyű dolgunk, ha bajnokok szeretnénk lenni. Rengeteg szerencsére, és győzelemre lesz szükségünk. Nagyon hálás vagyok a támogatóinknak és a csapat minden tagjának, hogy végig tudtuk csinálni ezt a szezont, illetve köszönöm szépen mindenkinek, aki szurkol nekünk az utolsó futamon is!” 

    Fotó: Salánki Gábor / Rallye2.hu

    A Rally2 mezőnye a Zemplén Rally szombati szakaszain fog versenyezni.
     

    Ennél őrültebb és betegebb autóversenyt még nem valószínű, hogy látott (videó)

    0

    Zseniális videó látott napvilágot a közösségi médiában: az F1 által is használt Zandvoortban rükvercben haladva versenyeztek, ami óriási kalamajkát és helyenként borulást eredményezett. Max Verstappem és Cunoda Juki nemrég egymás ellen próbálták ki a műfajt.

    Kifejezetten szórakoztató videó került nyilvánosságra egy Twitter-felhasználónak köszönhetően. A helyszín Zandvoort, ahol a résztvevők őrült módon versenyeztek, ugyanis rükvercben kellett menniük. A mutatvány sokkal nehezebb, mint amilyennek elsőre tűnik, akkor pedig pláne, ha a többi autóra is oda kell figyelni. Ennek következtében számos baleset történt, olykor fel is borultak az autók, de ezek egyike sem tűnt súlyosnak, így az ember jó érzéssel nevethet a látottakon.

    A furcsa futamot a holland DAF autóival futották. Az 1961 és 1967 között gyártott gépjárművek első generációjának különlegessége, hogy hátrafelé menve ugyanakkora végsebességre képes, mint normál üzemmódban, és akár a 80 km/h-t is átlépheti. A későbbi darabokban ezt a funkciót már megszüntették.

    Ennek örömére a hollandok időről időre rendeztek ilyen autóversenyeket, mindezt egy nagyobb esemény keretében. Emellett olyan szórakoztató műfajokat találtak ki, mint a lakókocsiverseny, illetve -szlalom vagy a szintén hátrafelé történő gyorsulási verseny.

    Hogy a videó pontosan mikor készült, azt nem tudni, mindenesetre most kapott nagyobb nyilvánosságot. Az pedig biztos, hogy augusztusban Max Verstappen és Cunoda Juki is kipróbálták ezt a műfajt.

    A Red Bull, illetve az AlphaTauri versenyzője stílusosan Zandvoortban ült be egy-egy, a csapatszíneknek megfelelő DAF 66-osba. Előbb egy időmérőt teljesítettek, hogy eldöntsék, ki induljon előrébbről, majd közvetlenül egymás ellen versenyeztek.

    Igaz, a japán pilóta esetében a kvalifikáció teljesítése kissé túlzó kifejezés, ugyanis az elején nem igazán érzett rá a feladatra, és már az első kanyarnál beleállította az autót a falba. Ennek megfelelően a címvédő indulhatott az élről, és viszonylag simán megnyerte a futamot. A két versenyző remekül szórakozott, igaz, az autókra láthatóan nem vigyáztak túlságosan.

    Mikkelsen kiakadt a Hyundai csapatára

    0

    Sokáig Andreas Mikkelsen tűnt a legfőbb esélyesnek a Hyundai Motorsport egyik jövő évi ülésére, a tárgyalások is jól alakultak, aztán egyszer csak megszakadtak. 

    Azt követően, hogy a Hyundai előbb bejelentette, hogy nem hosszabbítja meg Oliver Solberg szerződését, majd később Ott Tanak közölte, hogy elhagyja év végén a koreai gyártót, két hely is megüresedett csapatban. 

    Az egyik helyre pedig sokan Andreas Mikkelsent gondolták fő esélyesnek, és ezt így gondolta a norvég versenyző is. 

    “Nagyon közelinek tűnt a megegyezés – mondta Mikkelsen a Parc Ferme oldalnak. – Most nagyon csalódott vagyok, különösen a dolgok kezelése miatt. A tárgyalás során arról beszéltünk, hogy legalább hat versenyen indulhatok 2023-ban, és már olyan közel volt a megállapodás, hogy szerintem már a szerződés is elkészült. Hirtelen azonban megszakadt a kapcsolat, és úgy tűnik, hogy mást szerződtettek. Teljesen tiszteletben tartom, ha meggondolta a Hyundai magát, és végül másik versenyzőt választottak, de azt hiszem ezt velem is közölniük kellett volna, hogy tudjam miként állnak a dolgok.” 

    Az a másik versenyző pedig jó eséllyel Esapekka Lappi lesz, akinek szerződtetéséről a Dirtfish már beszámolt, ugyanakkor hivatalos bejelentés még nem történt. 

    Mikkelsen még mindig találhatna egy helyet az M-Sportnál, erre azonban kevés lehetőséget lát a 2021-es WRC2 világbajnok és Európa-bajnok. 

    “Nem tudnék fizetni egy lehetőségért senkinek sem, azért, hogy Rally1-es autóval folytathassam. Ugyanakkor megoldás lehet jövőre is a Skoda, akikekkl nagyon jó a kapcsolatom. Motívál, hogy visszatérjek a gyári versenyzők közé, de teljesen nyitott vagyok a Skoda felé is. Szeretnék még egy lehetőséget kapni egy jó csapatban, mert azt hiszem, jobb versenyző vagyok, mint két-három éve.”

    Fotó: Skoda Motorsport

    Andreas Mikkelsen indulhatott a hétvégén először a vadonatúj Skoda Fabia RS Rally2-vel éles versenyen és meg is nyerte a Lausitz Rallyt Németországban.

    Rovanpera bízik benne, hogy jövőre is összetartó csapat lesz a Toyota 

    0

    Jövőre változhat a Toyota Gazoo Racing csapatfelállása, azonban Kalle Rovanpera bízik benne, hogy továbbra is összetartó csapat lesz a japán gyártó, mert ez vezetett eddig sikerre. 

    Jari-Matti Latvala csapatfőnök korábban többször elmondta, nem lát okot arra, hogy változzon a Toyota csapataösszetétele, azonban a legfrissebb információk alapján Esapekka Lappi a Hyundai Motorsporthoz fog igazolni, így szinte biztos, hogy egy új versenyzője lesz a japán gyártónak. 

    Az idei világbajnok Kalle Rovanpera ugyanakkor bízik benne, hogy jövőre összetartó csapatban versenyezhet. 

    “Eddig nagyon jó volt a csapatösszhang – mondta Kalle Rovanpera az Unibetnek. – A Toyota minden évben nagyon jó versenyzőkkel dolgozott. Nagyon jól tudtunk összedolgozni annak ellenére, hogy egymással is versenyzünk. Mindenki tisztában volt vele, hogy mi vagyunk a legjobb csapat, és ez remélem a jövőben sem fog változni. Kíváncsian várom, hogy kiderüljön, 2023-ban kik leszenak a csapatban.” 

    A 22 éves versenyző azt is elárulta, hogyan tölti a decemberi ünnepi időszakot. 

    “A karácsonyt biztosan a családommal, Finnországban fogom tölteni. Régen voltam már otthon, így a karácsony nagyszerű alkalom lesz erre. Addig azonban még sok utazás vár ránk.” 

    „Idióta” döntése 50 millió dollárba kerül a Red Bullnak

    0

    Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kritizálta csapata azon döntését, miszerint új szélcsatornát építenek, mivel szerinte szembemegy a fejlesztési trendekkel. A Red Bull helyzetét egy második világháborúhoz köthető fejlemény is nehezíti.

    Több más F1-es csapathoz hasonlóan a Red Bull is új szélcsatornát fog építeni a közeljövőben. A bikások 2004, vagyis a Jaguar istállójának felvásárlása óta ugyanazt a létesítményt használják, de elérkezettnek látták az időt a váltásra.

    Embed from Getty Images

    A Red Bull jelenlegi szélcsatornája távol van a gyártól

    A mostani épülettel több gond is akad: egyrészt több mint 30 kilométerre található a Red Bull Milton Keynes-i gyárától, másrészt sok szempontból elavult. Ez utóbbi nem is meglepő, hiszen már a második világháború alatt is használták repülőgépek fejlesztésére. Ennek következményeként műemlékvédelem alatt áll, így nem lehet megsemmisíteni.

    „Az a probléma a szélcsatornánkkal, hogy a háború terméke, amelyet a brit védelmi minisztérium állított fel, és nem lehet lebontani, mert műemlék épület – panaszkodott Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sportnak adott interjújában. – Elképesztően hosszú és nem jól szigetelt, sokáig tart felmelegíteni. Ha hideg van, még tovább tart.”

    Adrian Newey, a jelenleg a Red Bull technikai főigazgatójaként tevékenykedő sztármérnök már régóta panaszkodott a régi szélcsatornára. Az ő vágya így teljesülni fog, Marko viszont nem ért egyet a döntéssel, mivel szerinte feleslegesen hajtanak végre óriási beruházást.

    „Ezért építünk egy új szélcsatornát a központunknál, ami idióta dolog, mert ami a fejlesztéseket illeti, a trend a CFD-szimulációk felé halad – magyarázta a 79 éves szakember. – Ez újabb ötvenmillió [dollár, átszámítva több mint 20 milliárd forint – a szerk.], mert nem sikerült megállapodásra jutni.”

    Hivatalos: az FIA közölte, mekkora büntetést kapott a Red Bull a költségplafon túllépéséért

    Nemrég eldőlt, hogy a Red Bull kevesebb időt tölthet szélcsatornás teszteléssel, mint amennyit a bajnoki szerpelése indokolna, miután tavaly átlépték a költségplafont. Ebből a szempontból azonban a büntetésnek nincs jelentősége, hiszen magát az eszközt csak évek múlva fogják használni. „Az épület már kész van, a szélcsatorna pedig oda fog kerülni – jelentette ki Marko. – Azonban valószínűleg még két-három évbe telik, mire minden elkészül.”

    Fennakadt gázzal forgott meg a teszten Mixi – megtörné már az átkot

    0

    A Barum Rallyn befejezte idei ERC szezonját Csomós Mixi és Nagy Attila, a páros a Skoda Fabia R5-tel a magyar bajnokság utolsó két versenyén áll rajthoz. Az Ózd Rallyn másodikak lettek, és a hétvégén a Zemplénben sem próbálják megelőzni Mads Ostberget.

    Ózdon hét tized másodperccel kapott ki Mads Ostbergtől a duó de nem terveznek visszavágót, sokkal fontosabb számukra, hogy végre gond nélkül célba érjenek.

    „A Zemplén Rally nekünk gyakorlatilag hazai versenyünk, nagyon sok támogatónk van a régióból, éppen ezért már év elején is szerepelt a terveink között” – mondta Csomós Mixi. „Ezzel a versennyel szeretnénk megköszönni szurkolóinknak és támogatóinknak is ezt a hihetetlen szezont, hogy ilyen jó versenyeken, ilyen jó technikával indulhattunk Atival, és hogy ennyi szeretetet kaptunk.” 

    Augusztus eleje óta hárman ültek a Fabiában, mert a balszerencse is befurakodott melléjük az autóba. Szerencsére Ózdra kitessékelték a hívatlan vendéget, de a Zemplén előtti teszten mégis majdnem visszatért. Negyedikben érkeztek egy balosba amikor fennakadt a gázpedál. Mixi remekül oldotta mg a helyzetet, így a Skoda karcmentesen indulhat a Zemplén Rallyn.

    A páros legfőképpen a Barumon történt baleset után átgondolta a stratégiáját, Ózd után a hétvégén is visszafogottabban autóznak majd.

    „Az Ózd Rally előtt sok mindent átértékeltünk. Be kellett látnunk, hogy a mai autósport sokkal inkább észjáték, és nem kell minden gyorsaságit megnyerni. Ezt a szemléletet jól tudtuk alkalmazni, a Zemplén Rallyn is ezt szeretnénk folytatni. Legutóbb csak hét tizeddel kaptunk ki Ostbergtől, ami számunkra hatalmas eredmény volt, de nem lesz visszavágó. Szerintem a Zemplén Rallyn gyorsabb lesz, nehezebb lenne őt megverni, mint Ózdon. A csapatunk nagyon szép autót épített nekünk, szeretnénk vele karcmentesen célba érni és megtörni az átkot, mert a Zemplén Rallyn még sohasem volt tiszta versenyünk“ – mondta Csomós Mixi.

    Csomós
    Fotó: Csomós Mixi

    Hasonlóan vélekedik Nagy Attila, aki azt is elárulta, szerinte melyik pályán lesz érdemes figyelni őket.

    „Sokat elemeztünk Mixivel a Barum Rally után. Érdekes, hogy ugyanabba a hibába estünk, mint 2018-ban, akkor is minden gyorsaságit meg akartunk nyerni és akkor is ugyanazon a pályán estünk el, mint most. Szerintem nincs versenyző a világon, aki a Barumot jobban ismerné, mint Jan Kopecky, de ő is csak négy gyorsaságit nyert idén. Minden versenyen vannak olyan pályák, amik fekszenek, és vannak olyanok, amiket el kell engedni. A Zemplén Rallyn például Mád nekünk sohasem feküdt. Biztos vagyok benne, hogy itt nem mi leszünk a leggyorsabbak, és csak veszíthetünk vele, ha túlerőltetjük, de Újhutát megnyomhatjuk egy kicsit.”

    Csomós
    Fotó: Csomós Mixi

     

    Élcsapatban folytathatja Ricciardo – Hamiltonhoz vagy Verstappenhez csatlakozhat

    0

    Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint Daniel Ricciardo náluk és a Red Bullnál is kiköthet tesztpilótaként. Az ausztrál pilóta elárulta, nem játszik Lewis Hamilton esetleges visszavonulására.

    Az már biztos, hogy Daniel Ricciardónak nem lesz állandó ülése a 2023-as F1-es rajtrácson. A McLaren év végén felbontja a 33 éves versenyző szerződését, és helyére honfitársát, Oscar Piastrit igazolja le. Bár a nyolcszoros futamgyőztesnek a Haas állítólag szívesen dobott volna mentőövet, ő inkább úgy döntött, hogy kihagy egy évet, utána pedig bízik a visszatérésben.

    Szomorú bejelentést tett a nyolcszoros futamgyőztes

    Persze ez nem jelenti azt, hogy teljes mértékben távozik a sportágból, sőt, jó esély van rá, hogy valahol teszt- és tartalékpilótai szerepet kap. Az elmúlt időszakban leginkább a Mercedes került szóba, de az is felmerült, hogy visszatér egykori sikereinek helyszínére, és ismét egy csapatban lesz Max Verstappennel. Ez utóbbit Toto Wolff is megerősítette.

    „Azt hiszem, Daniel tárgyal néhány csapattal a lehetséges szerepvállalásról, [többek között] a Red Bull-lal is – nyilatkozta a brackley-i istálló csapatfőnöke. – Ami minket illet, nagyon kedveljük őt, de még nem vagyunk abban a helyzetben, hogy [megmondjuk] ki lesz a harmadik számú versenyzőnk.”

    Felmerül a kérdés, hogy mi szüksége van az F1 egyik élcsapatának egy olyan pilótára, aki nagyon kevés kivételtől eltekintve csak szenvedett, amióta elhagyta a Red Bullt, és előbb a Renault-hoz, majd a McLarenhez szerződött. Az osztrák üzletembernek azonban megvan a válasza.

    „Ő egy egyéniség, és már régóta itt van – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Töviről hegyire ismeri ezeket az autókat, ami nagy előny lehet. Ugyanakkor nem akarok pletykákat terjeszteni, mert még nem döntöttünk.”

    Ami Ricciardót illeti, a legutóbbi, Mexikóvárosi Nagydíj pont a jobb teljesítményei közé tartozott, de ez már nagyon késő ahhoz, hogy jövőre is legyen állandó ülése. Egy évvel később azonban mindenképpen szeretne visszatérni, bár az erősen kétséges, hogy akár a Mercedesnél, akár a Red Bullnál lesz-e erre lehetősége.

    Cunodát sokkolta Ricciardo „lehetetlen manővere” (videó)

    „Nyugodtan mondhatom, hogy nem leszek ott a rajtrácson – ismételte meg korábbi kijelentését a Sky Sportsnak. – Azonban továbbra is a sportágban akarok maradni, és olyan csapattal szeretnék dolgozni, amelynek az az ambíciója, hogy 2024-ben újra ott legyek a mezőnyben. Úgy érzem, jót fog tenni, hogy egy ideig nem lesz ülésem, utána pedig megpróbálom újjáépíteni magam. Még nem végeztem, de egy kicsit más lesz.”

    Nem Hamilton visszavonulására játszik

    A Mercedesszel kapcsolatos pletykák hallatán többekben felmerült, hogy Ricciardo Lewis Hamilton korai visszavonulásával számolhat. Ez esetben ugyanis logikus lépés lenne a Mercedestől, hogy legalább rövid távon a tartalékpilótának adjanak lehetőséget, és így egy élcsapat színeiben lenne ott ismét a mezőnyben. A McLaren versenyzője azonban hangsúlyozta, annak örülne a legjobban, ha még lenne olyan időszak, amikor mindketten F1-es pilótának mondhatják magukat.

    „Igazság szerint azt akarom, hogy a sportágban maradjon – utalt Hamiltonra, aki a hírek szerint valóban meghosszabbíthatja 2023-ban lejáró szerződését. – Ő a valaha volt egyik legnagyobb, és szerintem fantasztikus vele versenyezni, kerék a kerék ellen csatázni. Általában nagyon kiélezett a helyzet, szóval szeretném, ha lenne még ilyenben részem a jövőben.

    Hamilton “soha” nem vonul vissza? – eddig maradhat még a hétszeres világbajnok az F1-ben

    Ricciardo hozzátette, senki nem befolyásolja az ő cselekedeteit, hanem igyekszik a saját maga útját járni. „Nem hiszem, hogy azon múlik, hogy mások mit tesznek – szögezte le. – Szerintem ez úgy működik, hogy a lehetőségek jönnek, amikor jönnek, de én nem arra építek, hogy valaki csinál valamit, így megtalálom a saját utamat.”