back to top
2025. augusztus 04. 08:02
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1215

    Benyó Máté két vizsga közt megy Máriapócsra

    0

    A Rallycross Ob harmadik helyén érkezik a Rabócsiringre Benyó Máté. A Korda Racing versenyzője Húsvétkor az elődöntő első rajthelyére már nem tudott felállni, Monoron pedig egy technikai hiba miatt a második hely volt a legjobb amit kihozhatott a versenyből.

    „Az első két versenyen apróbb technikai gondjaink adódtak, így most legfőképp abban bízok, hogy ezek elkerülnek bennünket, és zavartalanul tudok a versenyre koncentrálni. A felkészülés egy kicsit zsúfoltabb, mert ez az első évem az egyetemen és a vizsgaidőszak miatt a tanulással is többet kell foglalkoznom. A verseny előtti időszak egyébként a szokásos, fizikailag és mentálisan is a legjobb állapotban akarok a hétvégére érkezni” – mondta Benyó Máté a hét elején.

    A mentális felkészülés nem lesz könnyű, Máté nagyon szomorú volt, hogy nem tudott elindulni Nyirádon a Rallycross Eb-n. Bár a versenyre nem jutott el, folyamatos telefonkapcsolatban volt édesapjával, aki részletesen tudósította a versenyről.

    „A nyirádi Eb lett volna pályafutásom eddigi legjobb lehetősége, hogy bemutatkozzak a nemzetközi mezőnyben. Nem titkoltan az Európa-bajnokság a legfontosabb célom, mivel ez a robbanómotoros rallycross csúcsa. Épp ezért nagyon fájt, hogy nem tudtam ott lenni, de el kellett fogadnom, hogy a lehetőségeink ebben a szezonban eddig terjedtek. A tanulmányaim és a magánéletbeli elfoglaltságok miatt nézőként sem tudtam elmenni a versenyre, de túltettem magam rajta, és tudom, hogy meglesz a lehetőségem arra is, hogy eljussak az Eb-re. A fő célom így ebben a szezonban ugyanaz, mint a csapaté, a lehető legjobb eredményt szeretnénk elérni a magyar bajnokságban” – foglalta össze profi autóversenyzőhöz méltóan az érzéseit Máté.

    Két futam, két apró, de fájó technikai hiba. Húsvétkor az elődöntőről és a döntőről csúszott le emiatt Máté, és 17 ponttal kellett beérnie. Monoron „csak” öt pontot veszített a nagy ellenfél Kárai Tamáshoz képest, így harmadik a bajnokságban 36 ponttal. Kárai 53 ponttal vezet, Koncseg Zoltán pedig 43 ponttal második.

    „Az első versenyen valószínűleg beszívott egy törmeléket a motor. A verseny után Angliában revíziózták, a beállításokat itthon végeztük, így a motor tökéletes állapotban van. Monoron a váltóban tört el egy apró alkatrész, amit még a helyszínen megoldott a csapat, és a második napból már sikerült a lehető legtöbbet kihoznom. Ezúton is köszönöm nekik, ilyenkor is látszik, hogy mennyire profi csapatról van szó” – részletezte a hátráltató tényezőket a fiatal versenyző, aki bizakodva készül a pünkösdi futamra.

    Benyó Máté
    foto: Korda Racing

    „Máriapócs fekszik a legjobban a mi autónknak és én is nagyon jól ismerem és szeretem a pályát. Álltam már itt dobogón, nyertem itt bajnokságot Ficza Feri ellen, remek versenyeket futottam, így sok jó emlékem van innen. A Ford kicsit szélesebb, nagyobb tengelytávú autó, a szűkebb, kanyargósabb pályák, mint Monor is volt nem annyira kedveznek neki. Máriapócson azonban ez nem hátrány, azt hiszem ez az a pálya, ahol köridők alapján is a legjobban meg tudjuk közelíteni Kárai Tamást. Ha a technika is engedi, akkor talán idén ez lesz az a verseny, ahol a legnagyobbat tudjuk csatázni, így a szurkolóknak is megfelelő látványt tudunk nyújtani.”

    Ha már megemlítette, nem tudtunk elmenni Ficza Ferenc visszatérése mellett, már csak azért sem, mert a két versenyzőnek komoly közös múltja van.

    „Nem csak ellenfelek voltunk Ferivel, hanem nagyon jó barátok is vagyunk. A pályafutásom egy szakaszában tanultam is tőle, sőt ezt a tudást már én is tovább adom a tanítványaimnak. Nagyon örülök, hogy Feri visszatért a rallycrossba, a bajnokság színvonalát is tovább emeli, ha egy ennyire jó versenyző csatlakozik, és azt hiszem a nézőknek is jó hír, hogy újra itt van.”

    Hétvégén tehát Máriapócs, de előtt a tanteremben is helyt kell állni, sőt, mint Nyirádon a belga Pauwelsnek, lehet, hogy Pünköskor Máténak is tanulni kell majd két kvalifikáció közt, hiszen Máriapócs után is lesznek vizsgák az egyetemen.

    „Most szerdán van egy vizsgám, utána pedig Fuglau előtt lesz egy komolyabb vizsga, emiatt később is érkezem a pályára. Ha ezeken túl vagyok, akkor egy kicsit fellélegezhetek és a nyáron újra teljes erővel a rallycrossra koncentrálhatok” – fejezte be Benyó Máté.

    Benyó Máté
    foto: Korda Racing

    Tim Gábor közösségi adományozással indulna a Hungaroringen a Clio Cup Europe-ban

    0

    Tim Gábor 2021-ben megnyerte sorozatban másodszor is a Swift Cup Europe sorozatot, mellyel a karrierje hetedik bajnoki címét zsebelte be. 2022-re több komoly ajánlata is volt nemzetközi sorozatokban induló csapatoktól, de nem sikerült tőkeerős partnereket találnia, és a saját anyagi háttere közel sem volt elég ahhoz, hogy rajthoz álljon. Most a közösségi adományozás segítségével próbálna szerencsét Európa legnagyobb mezőnyével futó márkakupájában, a Clio Cup Europe-ban, melynek negyedik fordulóját július 9-10-én a Hungaroringen rendezik.

    A Clio Cup Europe 2021-ben indult újra európai körútra, a Clio ötödik generációk kupás verziójával. Az autót úgy építették meg, hogy pályára, rallyra, sőt rallycrossra is használható, külön csomagok használatával. Ez olyan népszerűvé tette a bajnokságot, hogy 2021-ben összesen 111 indulója volt a bajnokságnak, nem egy helyszínen közel 50 autó sorakozott fel a rajtrácsra.

    Tim Gábor már versenyzett kupás Clio-kkal, 2014-ben Brno-ban nyert futamot, majd 2015-ben a Dubai 24 órás versenyt teljesítette sikerrel. 2015-ben a Slovakiaringen indult, ahol az első versenyen kilökték, majd a második futamon a 19. helyről jött fel a 2. helyre.

    „Szeretem ezeket az autókat, nagyon fekszik nekem a vezetési stílusuk. Ugyan az új generációs autóval még nem mentem, de a IV-es verzióval indulhattam néhány versenyen és gyorsabb voltam olyan pilótáknál, akik most az Eurocup élmezőnyében mennek. Ha rajthoz tudnék állni a Hungaroringen, akkor úgy gondolom, versenyképes lennék.” – latolgatta az esélyeit Tim Gábor.

    Az utolsó Clio-s versenye 2015-ben volt, azóta eltelt hét év, így biztos nem lenne könnyű a jó szereplés a hazai pályán. Azonban több csapattal is sikerült felvenni a kapcsolatot, akik várják Gábort, vele szeretnének bizonyítani a Hungaroringen.

    „Bende Imi, a menedzserem már télen elkezdte a tárgyalásokat külföldi csapatokkal, mert itthon sajnos nincs ilyen autó még. Főként olasz és francia csapatok jöttek szóba, de szlovén és cseh csapattal is beszéltünk. Most úgy tűnik, egy tapasztalt francia csapattal indulnánk a magyar hétvégén, Ők tudták a legjobb ajánlatot adni nekünk. Ha el tudok indulni, mindenképp a top10 a cél, de az, hogy nyerni tudnék, arra nem tudom milyen esélyeim lennének. A mezőny eleje évek óta megy már itt, tapasztalatban hatalmas előnyük van velem szemben. A pályát viszont én ismerem jobban!” – folytatta Tim.

    A háttérben először TCR sorozatokban kerestek ülést Tim Gábornak, közel volt egy esetleges indulás a TCR Eastern Europe-ban, de végül nem sikerült anyagi hátteret megteremteni. Ezután fordult a figyelem a Clio Cup Europe felé, mely olcsóbb, mint a TCR sorozatok és a sportértéke hatalmas.

    „Büszke vagyok arra, hogy mind a hét bajnoki címemet komoly, sokszor nemzetközi mezőnyben sikerült megnyernem. Nem vagyok híve annak, hogy csak azért versenyezzek olyan bajnokságban, ahol könnyen bajnoki címet lehet szerezni, de nincs komoly sportértéke. Karrierem során olyan kiváló pilótákkal küzdöttem meg, akik már WTCR, TCR, és GT bajnokságokban versenyeznek sikerrel.” – magyarázta Tim az ambícióit.

    A Clio Cup Europe idei negyedik hétvégéje július 9-10. között érkezik a Hungaroringre a GT Open programjaként. 2021-ben is látványos futamokat produkált a mezőny, Gábor most csatlakozna a bajnoksághoz, ha sikerül a megfelelő hátterek összegyűjteni a közösségi adományozással.

    „Négy napja indítottuk el a közösségi adományozást. Évek óta tervben volt, de ódzkodtunk ettől, nem a szurkolóimra szeretném hárítani a terhet, hogy én versenyezzek. Nem ez a normális módja a versenyzés finanszírozásának. De látni kell, egy csóri autószerelő vagyok, egy falúból érkeztem, semmiféle komolyabb anyagi háttérrel. Mégis már évtizedek óta versenyzek. Szerencsém volt, hogy akik segítenek, segítettek, valahogy eljuttattak a rajtrácsra. Köszönettel tartozom nekik. Most a szurkolóimra hárul a szerep, ha sikerül, ha nem, én rendkívül hálás vagyok nekik!” – mondott köszönetet Tim a támogatóinak.

    Tim Gábor előre jelezte, hogy a beérkezett adományokat mindenképp versenyzésre szeretné fordítani. Ha nem sikerül a megfelelő összeg összegyűjtése, akkor Rally2 futamokon való indulásra fogja fordítani az adományokat.

    Tim Gábor támogatói oldala itt érhető el: http://timgabor.hu/tamogatas/

    Bende Imre

    Hyundai: Suninen teljesítette a célt 

    0

    Teemu Suninen a Portugál Rally utolsó szakaszán esett ki magabiztosan vezetve a WRC2-t, ennek ellenére azonban a Hyundai Motorsport szerint teljesítette a célt. 

    Teemu Suninen a Portugál Rally utolsó szakaszát 57,4 másodperc előnnyel várhatta Yohann Rossel előtt, azonban a győzelmet már nem tudta megszerezni a WRC2-ben, miután a Power Stage-en kicsúszott és kiesett. 

    A győzelmet így végül a francia rivális szerezte meg és a bajnokság élére állt sorozatban szerzett két győzelmével. 

    Julien Moncet a kiesés ellenére nem haragszik a finn versenyzőre, sőt szerinte Suninen teljesítette a célt. 

    “Az elsődleges célunk az volt, hogy megmutassuk a Hyundai i20 N Rally2 teljesítményét – mondta a Hyundai Motorsport csapatvezető-helyettese a Dirtfishnek. – Ezt sikerült is megmutatni. Szerintem nagyon következetesen sikerült vezetnie Teemunak, és a mutatott teljesítményt nagyon pozitív volt látni nekünk, valamint az ügyfeleinknek is. Kár volt azonban az utolsó szakaszon tönkre tenni az addig elért eredményeket, ott már igazából nem tudtunk mit nyerni.” 

    Suninen csapattársaként a WRC2-ben indult Portugáliában Oliver Solberg is, aki nagyon sok probléma ellenére is tudott három szakaszt nyerni. 

    “A tempó meg van, de sokat kell még dolgoznunk, hogy következetesen tudjunk versenyezni – mondta Oliver Solberg. – Andreas Mikkelsen nagyon gyors volt a versenye, és ha nincs a motorproblémája, akkor nyerhetett volna. Szerintem reálisan kell néznünk a szereplésünket, és még többet kell dolgoznunk. Ugyanakkor a csapat nagyon jó munkát végzett, ami az utolsó szakaszon történt, az benne van a pakliban. Én sosem tudtam a győzelemért harcolni ezúttal, de legalább tudtam pár szakaszt nyerni.” 

    Hihetetlen, de igaz! Fourmaux Szardínián debütál 

    0

    Az M-Sport francia versenyzője, Adrien Fourmaux első pontjait megszerezve várhatja a Szardínia Rallyt, ahol először fog a WRC top kategóriájában indulni. 

    A francia Adrien Fourmaux azt követően, hogy a Monte-Carló Rallyn, a Svéd Rallyn és a Horvát Rallyn is kiesett, a Portugál Rallyn sikerült a kilencedik helyet és a vele járó első pontokat is megszereznie idén. 

    A következő versenyre, a Szardínia Rallyra így jobb nagyobb önbizalommal érkezhet, amire szüksége is van, hiszen az olasz versenyen még sosem indult a Rally Világbajnokság top kategóriájában. 

    “Nagyon boldogan megyek Szardíniára, ahol negyedszer állok rajthoz, de először fogok a Rally Világbajnokság csúcs kategóriájában indulni – mondta a 27 éves M-Sport pilóta. – Elég nagy kihívás lesz a verseny, de a Portugáliában szerzett tapasztalatokkal érkezhetünk Olaszországba. Az első murvás versenyen nagyon jó érzés volt a Ford Puma Rally1-ben ülni. Reméljük, hogy az előzőnél jobb eredménnyel zárunk és szerzünk ismét néhány pontot. Bízunk benne, hogy az időjárás is kegyes lesz a versenyhez.” 

    Adrien Fourmaux 2019-ben indult először Szardínián egy R2-es Forddal, amivel az RC4-es kategória 11. helyén zárt. Egy évvel később már az M-Sport csapatával indult Rally2-es Forddal, de a célba érés műszaki hiba miatt nem sikerült, míg tavaly a WRC2 hatodik helyén zárt. 

    A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek. 

    Nagy visszatérők lesznek a duplaszorzójú Baja Satu Mare viadalon!

    0

    A tavalyi sikeres közös viadal után ismét magyar-román tereprallye bajnoki futamot rendeznek a június második hétvégéjén, ezúttal Nagykároly központtal.

    Nem egészen két múlva – június 9-től 11-ig – folytatódik a 2022-es Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság, ráadásul a mezőny ezúttal elhagyja Magyarországot, és ismét Romániában, Nagykároly központtal a Baja Satu Marén száguld majd a bajnoki pontokért. A viadalon a tavalyi versenyhez hasonlóan az összetett győztes kihirdetése mellett külön értékelik majd a magyar és a román versenyzőket. A verseny távja 340,5 kilométer lesz, és Csató Attila a Baja Satu Mare magyar szervezője elárulta, a viadal 70 százalékban homokos, míg a maradék 30 százalékban murvás és földes utakon zajlik majd.

    Amikor tavaly Szatmárnémetiben rendezett közös magyar-román tereprallye bajnoki viadalon a Baja Satu Marén kiderült, van létjogosultsága a versenynek, Csató Attila – aki korábbi többszörös magyar bajnok navigátor – elmondása alapján jött az ötlet, hogy idén ugyancsak az erdélyi helyszínen rendezzék meg immáron második alkalommal a magyar és a román bajnokság közös versenyét. A tárgyalások hamar lezáródtak, így június 9-11-e között sor kerül a 2022-es Baja Satu Maréra, ami egyben a Nyílt Magyar Tereprallye Bajnokság második állomása.

    „A tavalyi, remek viadal után sikerült újra megállapodnunk a román féllel, ám ezúttal a versenyközpont Szatmárnémetiből Nagykárolyba kerül át. Egészen gyönyörű helyen, a Károlyi Kastélyban lesz a versenyiroda kialakítva, illetve az épület közelében lesz majd kialakítva a szervízpark is. Sikerült ismét rendkívül nehéz pályákat kijelölni, amelyeken minden versenyzőnek a maximumra lesz szüksége ahhoz, hogy teljesíteni tudja őket. Maga a táj, ahol zajlik majd a verseny, egészen gyönyörű, de a hetven százalékban homokos talajú, valamint a maradék murvás és földes részeken biztos, hogy nem lesz ideje senkinek gyönyörködni a tájban száguldás közben” – jelentette ki Csató Attila, a Baja Satu Mare magyar szervezője.

    Már most folyamatosan jönnek a nevezések mind a magyar, mind a román részről. Ugyanis amellett, hogy a viadalon összetett győztes hirdetnek, külön értékelik majd a magyar és román versenyzőket a saját bajnoki értékelésüknél. Összesen hét szakaszt küzdenek majd le a versenyzők – a prológgal együtt három pénteken és négy szombaton –, de újításként a pénteki napon, zárásként egy igazi rallye-showt kell kötelezően teljesíteni mindenkinek a városon belül, mégpedig kétszer 3 kilométeren.

    „A teljes magyar élmezőny jelezte indulási szándékát a versenyen, ami érthető, hiszen idén dupla pontokat kapnak a versenyzők a Baja Satu Mare viadalon. Neveket ugyan még nem szeretnék elárulni, de lesznek nagy visszatérők is a mezőnyben, valamint régi-új autók is felbukkannak majd a kétnapos versenyen. Szeretném elmondani, hogy példaértékű a munkakapcsolatunk a román szervezőkkel, többek között a főszervező Domide Ovidiuval, és hiszem, hogy még a tavalyi remek versenyrendezést is sikerül idén felülmúlni” – árulta el a verseny magyar szervezője.

    Csató Attila hozzátette, a román mezőny járműparkja gyakorlatilag kicserélődött, legújabb side by side-ok sokasága, T1 kategóriás versenyautók állnak majd rajthoz. Elmondása szerint igazi, klasszikus tereprallye-ra számíthatnak azok, akik megnézik a Nagykárolyba költöző versenyt.

    B. Molnár László

    Turán újra a dobogón!

    0

    Turán Frici és Farnadi Ági számára mozgalmasan alakult a hétvégi, kétnapos Dunakanyar Rallye. Az új verseny, a vadonatúj pályák izgalma mellett nehézségek is tarkították Friciék versenyzését, de a stabilan jó tempónak köszönhetően a páros végül összetett 3. helyen zárta a Vác környéki versenyt a Volkswagen Polo GTI R5-tel.

    „Nagyon jól kezdtük a Dunakanyar Rallye-t, jó tempóban autóztunk, első nap a négyből két gyorsasági szakaszt megnyertünk, és a másik kettőn is dobogós helyen értünk be a Polo-val. Minden adott volt a jó eredményhez, azonban egy korainak ítélt rajt és egy lassító érintés miatt időbüntetést kaptunk. Mindkét esetet kivizsgáltattuk, a korai rajtot gyorsan korrigálták, ugyanis egy rendszerhiba következtében rosszul jelzett be a gép, viszont a lassító feltételezett érintésével kapcsolatban – külső és belső felvételek alapján – még mindig nem született döntés” – kezdi a verseny értékelését Turán Frici.

    „A második versenynapot is tempósan kezdtük, ott autóztunk az élbolyban egészen a 8. gyorsasági szakaszig, ahol egy technikai hiba következtében 15 másodpercre meg kellett állnunk és újra kellett indítanunk a rendszert. Eddig a pillanatig nagyon szoros időket mentünk Velenczei Ádámékkal és Vincze Feriékkel, viszont itt akkora hátrányt szedtünk össze, hogy egy célunk maradt Ágival: biztosra megyünk, hogy megőrizzük az összetett 3. helyünket. Emellett pedig próbáltunk lőtávolban maradni, hogy ha úgy alakul a helyzet, profitálni tudjunk belőle” – folytatja Frici.

    „Jó volt új pályákon versenyezni, szép helyeken autóztunk és sokan kijöttek szurkolni nekünk, ami remek érzés volt. Összességében örülünk ennek a 3. helynek, hiszen végre meg tudtuk mutatni, hogy ott a helyünk az élmezőnyben. Ezek a pontok később még sokat fognak jelenteni, annak ellenére, hogy azért maradt bennünk egy kis hiányérzet” – zárja Farnadi Ági.

    A Magyar Országos Rallye Bajnokság következő versenyét, a Mecsek Rally-t június 23-25. között rendezik Pécsen és környékén.

    Az FIA javaslata a melegedés megoldására

    0

    A Portugál Rallyn komoly problémát jelentett a Rally1-es autók utasterének melegedése, ezért az FIA számos megoldási javaslatot küldött a gyári csapatoknak. 

    A Rally1-es autók kipufogórendszere másképp van megoldva, mint a korábbi WRC autókban, ezért különösen a navigátor oldalán nagyon felforrósodik az autó, ami idővel az utasteret is elviselhetetlenné teszi. 

    A csapatok és versenyzők egyaránt panaszkodtak már a Portugál Rallyt követően a problémára, és a szövetséget annak megoldására kérték. 

    A szövetség pedig nyolc pontból álló javaslatot küldött a gyártók számára, mely már a Szardínia Rallyn és Kenya Rallyn is megoldhatja a melegedést. 

    A Dirtfish megtudta, hogy a javaslatok között szerepel egy nyílás kialakítása a szélvédő burkolatán, mely növeli a légáramlást az autó belsejében, ugyanilyen nyílás alakítható ki a visszapillantó tükrüknél, valamint az autó padlóján is. 

    A csapatok emellett kerámia bevonatot helyezhetnének el a kipufogó körül, mely éppen a navigátor oldalán fut. 

    A további megoldás szerint pedig az amúgy is meglévő tetőszellőző méretét lehetne növelni, valamint ezüstborítású ablakok kialakítását és a hátsó ablakoknál szellőzés kialakítását is javasolja az FIA. 

    “Az FIA számos javaslatot terjesztett a WRC Bizottság elé május 25-én a Portugál Rallyn tapasztalat utastér hőmérséklet növekedés megoldására – áll az FIA közleményében. – Az FIA a javaslatok valamely alkalmazására kéri a gyártókat. A javaslatok egy része a homologizációs bizottság engedélyét igénylik. A WRC Bizottság támogatja a probléma minél hamarabb történő megoldását. Az FIA technikai bizottsága és a gyártók minél hamarabb szeretnének megoldást találni, melyet már a Szardínia Rallyn és Szafari Rallyn is lehet alkalmazni.” 

    Vincze Ferenc a Rally1-es bajnokság élén 

    0

    A 2019-es magyar bajnok, Vincze Ferenc vette át a vezetést a Dunakanyar Rally után, melyen harmadik második helyezését szerezte az idei szezonban. 

    A Dunakanyar Rally előtt az volt a kérdés, hogy Mads Ostberg és Patrik Barth távollétében ki lesz az idei szezon első magyar futamgyőztese, hiszen a norvég sztár a Salgó Rallyn és a Boldogkő Rallyn is nyerni tudott. 

    A győzelmet végül Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt szerezte meg miután nagy csatában legyőzte Vincze Ferencet és Németh Gergelyt. 

    A bajnokságban azonban sorozatban megszerzett második helyével Vincze állt az élre, előnye pedig csak 3 pont a két harmadik hely után győzni tudó Velenczei előtt. 

    Mads Ostberg hátránya sem lett túl nagy, hiszen csak 15 pont, mindez úgy, hogy neki már nem kell versenyt minuszolni. 

    A pontverseny negyedik helyét Bodolai László és Deák Attila foglalja el 35,8 pont hátránnyal és 1,2 ponttal megelőzve Német Gábort és Adorján Szabolcsot. 

    Turán Frigyes és Farnadi Ágnes először állhatott dobogóra a hétvégén, és a szerzett 24 pontnak köszönhetően a bajnokság hatodik helyére lépett 6,8 pontra megközelítve Németéket és 2 ponttal előzve az idei évre sokat gyorsuló Tóth Tibort és Szabó Józsefet.

    A bajnokság egy hónap múlva a Mecsek Rallyval folytatódik.

    Velenczei
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

     

    A bajnokság nem hivatalos állása 3 versenyt követően 

    Pilóta Pont
    1. Vincze Ferenc 89,8    0
    2. Velenczei Ádám 86,8   -3
    3. Mads Ostberg 74,8 -15
    4. Bodolai László 54 -35,8
    5. Német Gábor 52,8 -37
    6. Turán Frigyes 46 -43,8
    7. Tóth Tibor 44 -45,8
    8. Trencsényi József 29,6 -60,2
    9. ifj. Fekete László 20,2 -69,6
    10. Klausz Kristóf 20 -69,8
    11. Ollé Sasa 19,8 -70
    12. Hangodi Bendegúz 16,4 -73,4
    13. Osváth Péter 15 -74,8
    14. Hoffer Zsolt 13 -76,8
    15. Kovács Antal 11 -78,8
    16. Rafael Tamás   7 -82,8
    17. Kurtos Róbert   6,8 -83
    18. Papp Arnie   5 -84,8
    19. Berta László   4,6 -85,2
    20. Csomós Miklós   3 -86,8
    21. Vida Szabolcs   3 -86,8
    22. Jagadics Gábor   2,4 -87,4
    23. Hibján József   1,2 -88,6
    24. Perge György   1 -88,8

     

    A bajnokság hivatalos állása az MNASZ oldalán fog megjelenni.

    Vogel Adri dobogós a Dunakanyar Rallyn

    0

    Idei legjobb eredményét érte el Vogel Adri és Maricsek Miklós Peugeot 208 Rally4-gyel, akik az Országos Rallybajnokság harmadik futamán, a Dunakanyar Rallyn egyaránt a harmadik helyet szerezték meg a 2wd, az RC4 és a Peugeot Kupa értékelésében.

    A Roger Racing Team versenyzői számára teljesen új kihívást jelentett a Vác környékén megrendezett ob-hétvége, mivel a pályákkal csupán korábbi fedélzeti kamerás felvételek segítségével ismerkedtek. A pénteki pályafelíráson pontosították az információkat, és az eredmények azt mutatják, hogy jól sikerült az itiner, mert a duó folyamatosan a dobogós helyeken autózott. A szombati négy gyorsot egyfajta ráhangolódásnak szánták, vasárnap aztán elképesztően közel kerültek az elejéhez: volt, hogy az elsőtől egy tizednyire végeztek egy gyorson. 

    “Szombaton az első gyorsasági tulajdonképpen teszt volt nekünk, mert a Salgó Rally óta nem ültünk a Peugeot-ban, igyekeztem összhangba kerülni a pályákkal. A további szakaszokon egyre bátorodtam, 122 km/órás átlagot mentünk, többször is letiltott az autó a tempó miatt. Vasárnap továbbra is mutatták az idők, hogy mennyire próbálunk küzdeni, elmondhatatlanul boldog vagyok, hogy ilyen jó eredménnyel zártuk ezt az iszonyatosan kemény versenyt” – foglalta össze az eseményeket Vogel Adri. 

    Navigátora, Maricsek Miklós úgy fogalmazott, hogy új dimenziót nyitott meg előtte Adrienn az észvesztő tempóval. “Mindenféle akadályokkal kellett megküzdenünk, magunkkal, az esővel, a gumikkal, de nagyot mentünk, hihetetlenül jó volt” – tette hozzá a rutinos rallyversenyző. 

    Fekete László dobogón a Velenje Rallyn 

    0

    Ifjabb Fekete László és Begala Tamás a második helyen fejezte be a Mitropa Kupa szlovén futamát, a Velenje Rallyt, melyet Albert von Thurn und Taxis nyert meg. 

    A Mitropa Kupa negyedik futamán, a szlovén Velenje Rallyn 12 szakasz és 106,55 km verseny táv várt két nap alatt az indulókra. 

    A verseny abszolút értékelését a szlovén Rok Turk és Blanka Kacin végig vezetve, 12 szakaszból 10-et megnyerve nyert 22,9 másodperccel az Albert von Thurn und Taxis-Bernhard Ettel kettős előtt. 

    A német-osztrák kettős ugyancsak végig vezetve gyűjtötte be a Mitropa Kupa értékelés győzelmét. 

    A második helyért pedig az Osváth Péter–Papp Tamás és az ifjabb Fekete László-Begala Tamás kettősök harcoltak. A csatában előbb Osiék tudtak picivel gyorsabbak lenni, majd az első nap utolsó szakaszától Feketéék kerültek előrébb. A tizedekre menő harc a verseny nyolcadik szakaszán dőlt el, amikor Osváthék baleset miatt kiállni kényszerültek, innentől pedig szinte csak célba kellett érniük Feketééknek, hogy megszerezzék a Mitropa Kupa második és a verseny harmadik helyét. Ezt végül sikerült is elérniük. 

    A további magyar indulók közül még a Gyarmati Ariel–Kocsis György kettősnek sikerült az abszolút 10-ben zárniuk, akik a hetedik hely mellett a Mitropa Club értékelés győzelmét is megszerezték. 

    A Mitropa Kupa következő versenye már a Mecsek Rally lesz egy hónap múlva, ahol remélhetőleg több Mitropa Kupában érdekelt külföldi versenyző áll rajthoz, mint tavaly.