back to top
2025. december 19. 17:26
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1215

    Magyarázkodásra és végül bocsánatkérésre kényszerültek a 2023-as Brit Nagydíj szervezői

    0

    A Forma-1 világszerte virágzik, így nem igazán meglepő, hogy a nagydíjakra szóló jegyek ára az egekbe szökik, de a silverstone-i verseny esetében a vásárlás sem ment zökkenőmentesen.

    Az egyik legnagyobb médiaszolgáltató Forma-1-es sorozatának is köszönhetően, az autósportok királykategóriájának futamaira rekordszámba menő az érdeklődés szerte a világon, és egyre több ország szeretne saját versenyt rendezni.

    Mivel a jegyvásárlás iránti érdeklődés jelenleg ilyen nagy, ezért számos rendező jelentősen megemelte azok árait. Aki a szezon vége felé a Mexikói Nagydíjon szeretne részt venni, és paddock-bérletet vásárolna, annak ez jelenleg valamivel több mint 2,8 millió forintba fog kerülni. A 2023-as Monacói Nagydíjra a legdrágább jegy jelenleg 1,9 millió forint körül van, ami Monaco tényét tekintve némileg meglepő.

    Problémás a rendszer

    A legnagyobb jegyárak körüli botrány jelenleg a 2023-as Brit Nagydíjat övezi, ahol a szervezők a kereslet alapján egyszerűen menet közben megemelték a jegyek árát. Többeket felbőszített a Silverstone által használt rendszer, ahol a jegyvásárlás során azt tapasztalták, hogy összeomlott a weboldal.

    Számos rajongó ezt a hibát tapasztalva aztán újra próbálkozott, és azt vették észre, hogy a megvásárolni kívánt jegyek ára megemelkedett, mivel a szervezők egy olyan modellt alkalmaztak, amelynek célja a lehető legnagyobb profit elérése volt.

    Az úgynevezett „dinamikus jegyrendszernek” köszönhetően az általános belépők ára, amelyek általában 45 000 Ft körül voltak elérhetőek, hirtelen 140 000 Ft-ra emelkedtek. A vásárlás első napján körülbelül 210 000-en vártak a rendszerben, hogy belépőkhöz jussanak.

    Lewis Hamilton, Mercedes, Brit Nagydíj
    Fotó: Jiri Krenek / Mercedes AMG Petronas

    A rajongók kiborultak

    Az elkeseredett szurkolók a közösségi médiában fejezték ki felháborodásukat és dühüket a szervezőkkel szemben, aminek eredményeképpen a Brit Nagydíj rendezői hivatalosan is bocsánatot kértek, és ígéretet tettek arra, hogy javítanak a rendszeren.

    A 2023-as Las Vegas-i Nagydíj jegyeladásai körül is problémák vannak, mivel az MGM Resorts azt tervezi, hogy 20-25 millió dollár értékben vásárol jegyeket, hogy saját szálláshelyeket és csomagokat készítsen és értékesítsen, William Hornbuckle vezérigazgató szerint.

    Újabb hírek Tanak átigazolásáról, a csapat azonban nem változtatna

    0

    Egyre erősebbek azon pletykák, mely szerint Ott Tanak csapatot készül váltani, azonban a legfrissebb hírek már a Toyotával hozzák összefüggésbe az észt versenyzőt. A japán gyártó azonban nem szeretne változtatni felállásán. 

    Ott Tanakot eleinte még az M-Sport csapatával hozták összefüggésbe, majd a legfrissebb pletykák már a 2019-es világbajnok Toyotához való távozásáról szólnak. 

    Az észt versenyző éppen a japán gyártóval szerezte eddigi egyetlen vb címét. 

    Jari-Matti Latvala azonban elárulta, nem szeretnének változtatni a 2023-as csapatfelálláson. 

    “Nincs semmilyen bejelenteni valónk a csapatfelállással kapcsolatban – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője a Rally Világbajnokság hivatalos oldalának. – Ha pedig megnézzük a csapat idei szereplését, akkor nem is látok okot a változtatásra. Örülünk, hogy Sébastien Ogier a csapatban versenyez, még ha a nyáron el foglalt is volt, de Esapekka Lappi nagyszerűen helyettesítette. Kalle Rovanpera szezonja csodálatos volt, Elfyn Evansnek pedig néha csak egy kis szerencse hiányzott. Igaz, hogy Elfyn utoljára a tavalyi Finn Rallyn tudott nyerni, de idén sem veszített tempójából.” 

    Takamoto Katsuta is marad a csapatnál, ahol a Toyota Gazoo Racing WRC Challenge programban a japán gyártó második csapatát képviseli nagyszerűen. 

    Az Alfa Romeo vezérigazgatója szerint nem kell elsietni a csapat jövőjét illető döntéseket

    0

    Jean-Philippe Imparato úgy tartja helyesnek, ha a vállalat „nem siet„, hogy döntsön a Forma-1-ben való hosszú távú jövőjéről.

    A csapat a múlt hónapban jelentette be, hogy a 2023-as szezon végig köt szponzori szerződést a Sauberrel, megelőzve ezzel a svájci alakulat várhatóan az Audival való szövetségét. Az Alfa bejelentése ugyanazon a napon történt, amikor az Audi is megerősítette, hogy 2026-ban belép az F1-be.

    Fogynak az F1-es lehetőségek

    Az Alfa Romeo csak akkor maradhat az F1-ben 2023 után is, ha meg tud állapodni egy Ferrari-motorokat használó csapattal, ami jelenleg a Haast hagyja egyedüli lehetőségként. A másik opció az lenne, ha egy olyan új belépővel kötnének szerződést, aki motorbeszállítási partnerséget köt a maranellóiakkal, ilyen lehetne például az Andretti.

    Alternatívaként a vállalat más kategóriákat is megvizsgálhatna, például a Formula E-t vagy a World Endurance Championshipet. Más gyártókhoz hasonlóan az Alfa is az elektromos járművek felé orientálódik, ami befolyásolhatja a motorsport jövőjével kapcsolatos döntéseit is.

    Teljesen nyitott vagyok mindenre” – mondta Imperato a Motorsport.com-nak. „Egyébként ez egy olyan időszak, amely lehetőséget ad arra, hogy mindent tanulmányozhassak nyomás nélkül. Ez az, ami nekem megadatott.

    És azt mondanám, hogy még ha az év vége előtt kell is döntenünk, van néhány hetünk, hónapunk, hogy megnézzük, hogyan alakul az üzlet, és arra is, hogy egyfajta nyugodt légkörben döntsünk.

    Szóval nem sietek. Azt mondanám, hogy minden az asztalon van. Szeretném megtalálni a legjobb kompromisszumot a klasszikus értelmben vett motorsport és az elektromos autókra való átállás között. Amit próbálok felépíteni, az ez az összhang a történelmem és a szükséges egzisztenciális lépés között, amit meg kell tennem.

    Az időzítésnek jelentősége volt

    Imparato a Sauber Audival való várható megállapodását nem kívánta kommentálni, de elmondta, hogy a 2023-as szerződés bejelentésének időzítése azt a célt szolgálta, hogy „tisztázza” a részvételét.

    A tisztánlátás igénye nagyon fontosnak tűnik. Szóval amit üzenetként akartam küldeni, az szuper egyszerű volt. Egy, megújítom a szerződést a Sauber Engineeringgel 2023-ra, egy okból – elégedettek vagyunk velük.

    Jean-Philippe Imparato
    Jean-Philippe Imparato | Fotó: Antonin Vincent / DPPI / Alfa Romeo F1 Team Orlen

    A második üzenet, soha ne felejtsd el, hogy a Sauber Engineeringgel éves szerződésem van, éves értékeléssel. És minden egyes év július végén kiléphetek.

    Egyik sorozatot sem zárják ki az Alfánál

    Arra a kérdésre, hogy egy WEC-projekt egy jövőbeni opció-e, Imparato kitartott amellett, hogy bármi lehetséges.

    Semmi végleges döntés nincs 2024-ről, abszolút semmi. Ma a 2022-23-as évekre koncentrálok. Az elkövetkező hónapokban azt mondhatom, hogy készen állunk a 2024-es, ’25-ös, ’26-os lehetőségek tanulmányozására.

    Válaszolni fogok erre azon a napon, amikor úgy ítélem meg, hogy van valami, ami összhangban van a DNS-emmel, és az Alfa Romeo olasz sportosságával. Összhangban kell lennem az olasz sportossággal, számomra ez az Alfa Romeo védjegye.

    Az világos, csak még egyszer a tisztánlátás kedvéért, soha nem fogunk más motorral indulni, mint a Ferrarival, ha maradnánk az F1-ben.

    Tanak: Most nem úgy szeretném végezni, mint tíz éve 

    0

    Ott Tanak annak ellenére őriz jó emlékeket az Új-Zéland Rallyról, hogy 2012-ben egy balesettel zárult versenye. Idén a jó emlékeket szeretné tovább gyarapítani. 

    Csapattársához, Thierry Neuville-hez hasonlóan Ott Tanak is indult 2012-ben az Új-Zéland Rallyn, azonban az észt versenyzőnek nem sikerült a célba érés, a verseny huszadik szakaszán, az ötödik helyen állva balesetet szenvedett a Ford Fiesta WRC-vel. 

    “Tíz évvel ezelőtt már versenyeztem Új-Zélandon és annak ellenére jó emlékeket őrzök, hogy végül balesetet szenvedtem – mondta Ott Tanak. – Videókat nézve próbáltam felidézni a korábbi tapasztalatokat. A szakaszok fantasztikusak, csak jót tudok róluk mondani, igazi rally pályák. Mivel a verseny a világ másik felén van, ezért nem tudtunk az ottaniakhoz hasonló pályákon készülni. Ennek ellenére bízunk benne, hogy sikerült jó beállításokat találni, amiket még a shakedown szakaszon lehet finomítani. Egy 100%-ig megbízható autóban és nagyon erős eredményben bízunk.” 

    A 2019-es világbajnok a vb második helyéről várhatja a szigetország versenyét, így az első napon sokat kell majd takarítania. 

    Az Új-Zéland Rallyn 17 szakasz vár a versenyzőkre, melyek hossza 276.44 km lesz, amiből 158 km-t az első napon kell teljesíteni.   

    Érdemes lesz a Rallycafe.hu oldalt figyelni az esősnek ígérkező Auckland-i verseny alatt is, hiszen élőben számolunk be a világbajnoki címért folytatott csata alakulásáról. 

    Kárai nyert a káoszos vasárnapon Nyirádon

    0

    Kárai Tamás nyerte a rallycross ob hetedik versenyét Nyirádon. A vasárnapi döntők több kategóriában is kaotikusan alakultak, néhol meglepő eredmények születtek. A Super1600-ban Laczkó Lehel lett a bajnok.

    A vasárnap reggeli harmadik előfutam még a szombat jegyében telt a nagyoknál. Benyó Máté nyert, Kárai Tamás második lett. Az elődöntő viszont már nem alakult ennyire simán. Az első versenyen Benyó nyert, Fucik és Antal előtt, Staniszewski viszont egy körig sem jutott és búcsúzott. A másik ágon Kárai nyert, de megrovást kapott folyamatos lökésért. Miroslaw Neumann lett a második, Lukas Cerveny a harmadik. Meglepetésre Koncseg csak negyedik helyen ért célba, ezzel nem jutott a döntőbe. Alois Höllert pedig kizárták, mert nem tudta bemutatni a fedélzeti kamera felvételét.

    A döntőben csak ketten értek célba, Kárai Tamás nyert Antal István lett a második, Ales Fucik pedig úgy végzett a harmadik helyen, hogy csak egy körig jutott. Benyó Máté és a két cseh versenyző, Neumann és Cerveny ugyanis az első körben búcsúzott.

    A Super1600-ban Laczkó Lehel kicsit nyögvenyelős előfutamok után az elődöntőben és a döntőben is verhetetlen volt és ezzel nem csak a hétvége legjobbja lett, hanem a bajnoki címét is bebiztosította. Jiri Susta lett a második, Szelei Krisztián a harmadik.

    foto: Kotán Kristóf

    A nagy túraautók közt osztrák győzelem született. Karl Schadenhofer épphogy döntőbe jutott mert csak harmadik lett az elődöntő futamában. A döntőben azonban nagyon összekapta magát és nyert Nagy Róbert és Halk előtt.

    Az STC-2000-ben Roman Castoral és Ficza Ferenc nyerte a két elődöntőt, de a döntő nem a papírforma szerint alakult. Ficzát baleset okozása miatt kizárták, Szelei Balázs egy körig jutott, így magyar versenyző nem ért el a célig. Michal Jakub nyert Peugeot 206-tal, mögötte Jakub Kowalczyk lett a második, Keke Platzer pedig a harmadik. A dobogós cseh-lengyel-osztrák trió mögött Castoral csak negyedik helyen ért célba. Ezzel ugyan ő szerezte a legtöbb pontot a hétvégén, de Ficza 21 pontja csak hárommal kevesebb a nagy riválisnál.

    foto: Kotán Kristóf

    A Magyar Kupában Kenesei Gábor lett az első, Szabó Csanád és Gonda Ákos állt mellette a dobogón. A hibrid Swiftek közt Bartha Aurél nyert, az MX-5 kupában pedig a döntőben Várkonyi Bence megverte az addig remeklő Néveri Konrádot. A Hankook Racer Cupban Kaczor Levente minden versenyét nyerte és így lett első, az Astra Kupában pedig Panyik Dániel hajtotta végre ugyanezt a hőstettet. A juniorok sem adták alább, náluk Kelő Gere Ádám vitt mindent és gyűjtötte be a maximális 30 pontot.

    foto: Kotán Kristóf

     

     

    Latvala: Felkészültünk a világ legjobb szakaszaira 

    0

    A Toyota Gazoo Racing egy régen látott rossz teljesítményt mutatott be Görögországban, azonban a Jari-Matti Latvala által vezetett csapat kellőképpen felkészült az Új-Zéland Rallyra, így erős eredményben bízik. 

    Ahogy a Hyundai, úgy a Toyota újkori WRC csapata sem versenyzett még Új-Zélandon, azonban a japán gyártónak még a koreai gyártónál is szebb eredményei vannak a szigetország régi versenyeiről. 

    1998-ban Carlos Sainz és Didier Auriol kettős győzelmet szerzett a Toyota Corolla WRC-vel, de Carlos Sainz 1990-ben és 1991-ben az ST165-ös Celicával, 1992-ben az ST185-ös Celicával is nyerni tudott, több más dobogós eredmény mellett. 

    “Már nagyon várom, hogy visszatérjünk Új-Zélandra – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője. – A görög verseny problémáiból sokat tanultunk és a következő hasonló versenyen sokkal erősebben térünk vissza. Új-Zéland azonban teljesen más verseny lesz, simább szakaszokkal, gyors pályákkal. Ezekhez hasonló pályákat sehol sem találni, de felkészültünk a világ legjobb szakaszaira. 2010-ben én magam is tudtam nyerni, Sébastien Ogier forgása után. Azt hiszem, minden versenyzőnk élvezni fogja ezt a hétvégét és bízom benne, hogy ismét a győzelemért harcolhatunk.” 

    A Toyota csapata a gyártók bajnokságában 63 pont előnnyel érkezik Új-Zélandra a Hyundait megelőzve. 

    Az Új-Zéland Rallyn 17 szakasz vár a versenyzőkre, melyek hossza 276.44 km lesz, amiből 158 km-t az első napon kell teljesíteni.   

    Érdemes lesz a Rallycafe.hu oldalt figyelni az esősnek ígérkező Auckland-i verseny alatt is, hiszen élőben számolunk be a világbajnoki címért folytatott csata alakulásáról. 

    Nagyott bukott Mansell Monzában, az Ascari-sikánban állt fejre

    0

    Versenytársával akadt össze az EuroFormula Open összetett pontversenyének harmadik helyezettje, aminek az lett a vége, hogy autója bukócsövével felszántotta a monzai Ascari-sikán aszfaltját.

    A hétvégén az International GT Open küzdelmei zajlanak a két hete még a Forma-1-es Olasz Nagydíjnak otthont adó Monzában, de nemcsak sportautók, hanem túraautók és formaautók is versenyeznek a királyi vadasparkban. Utóbbi vállfajt az EuroFormula Open mezőnye képviseli, amelyben Dallara 320-as kasztnikkal a jövő F1-be igyekvő reménységei csapnak össze.

    És, mint az az utánpótlás-szériák esetében lenni szokott, olykor kicsit túlvállalják magukat, vagy meggondolatlan manőverbe fognak. Hogy itt melyik történt, azt igen nehéz eldönteni, az ugyanakkor biztos, hogy a bajnokságban harmadik helyen álló, a Hungaroringen Tóth László csapattársaként az idén az FIA F3-ban is bemutatkozó Christian Mansell – akinek nincs köze Nigel Mansellhez – nagyon rosszul jött ki a Francesco Simonazzi által végrehajtott előzési kísérletből.

    Az olasz pilóta az Ascari-sikán előtt bújt be riválisa mellé, aki viszont a kanyarhoz érve még mindig kicsit előrébb volt, így befordult az ideális íven. Simonazzinak azonban már nem volt hová mennie, és a jobb első kerekével eltalálta Mansell bal hátsóját. Az ausztrál versenyző ettől kipördült a kavicságyba, amely azon nyomban megdobta, fejreállítva a Dallarát. Mansell ezután még csúszott egy kicsit fejjel lefelé az aszfalton, végül pedig sértetlenül szállt ki az autójából.

    Ez volt az EuroFormula Open idei nyolcadik versenyhétvégéjének második futama – nem mellesleg Josh Mason nyerte meg –, a 2022-es bajnokságból Monzába még egy, majd október közepén Valenciában újabb három futam van hátra. Az összetettben Oliver Goethe vezet Vladislav Lomko és Mansell előtt.

    Az esetet és annak ismétléseit ITT nézheti vissza.

    Moncet: A debütálás ellenére magabiztosak vagyunk 

    0

    A Hyundai Motorsport először fog versenyezni az Új-Zéland Rallyn, azonban a sorozatban elért három siker, valamint a görög hármas győzelem után magabiztosan érkezik a murvás futamra. 

    A Hyundai Motorsport újkori csapata még sohasem versenyzett Új-Zélandon, azonban a márkának már vannak szép eredményei a versenyen, hiszen 1998-ban Kenneth Eriksson harmadik, 1999-ben a svéd versenyző és Alister McRae révén az első két helyen zárt a koreai gyártó a 2 literes kategóriában a Hyundai Coupe Kit Carral.  

    2000-ben Eriksson már a Hyundai Accent WRC-vel szerezte meg az ötödik helyet, 2001-ben pedig annak ellenére nem szerzett pontot a Hyundai, hogy Alister McRae a kilencedik, Eriksson pedig a 10. helyen ért célba az Accenttel. Akkor azonban még csak az első hat helyezett szerezhetett pontot.  

    2002-ben már Juha Kankkunen az ötödik, Freddy Loix pedig a hatodik helyen zárt az Accent WRC-vel, egy évvel később, a gyártó régi csapatának utolsó évében azonban Armin Schwarz, Loix és Jussi Valimaki is balesetet szenvedett a szigetországban. 

    “Annak ellenére, hogy az új csapatunk még sohasem versenyzett Új-Zélandon, magabiztosan megyünk erre a versenyre is a Görögországban szerzett hármas győzelem után – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese. – A görög eredmény jól mutatta autónk fejlődését és nagyszerű jutalom volt az elvégzett komoly munka után. Új-Zéland is murvás verseny és éppen ezen a talajon szereztük idei négy győzelmünkből hármat, ezért magabiztosan megyünk a távoli versenyre. Bízunk benne, hogy folytatni tudjuk az erős szereplést és ismét harcban lehetünk a győzelemért.” 

    Az Új-Zéland Rallyn 17 szakasz vár a versenyzőkre, melyek hossza 276.44 km lesz, amiből 158 km-t az első napon kell teljesíteni.   

    Érdemes lesz a Rallycafe.hu oldalt figyelni az esősnek ígérkező Auckland-i verseny alatt is, hiszen élőben számolunk be a világbajnoki címért folytatott csata alakulásáról. 

    Rovanpera nem lesz irigylésre méltó helyzetben 

    0

    Kalle Rovanpera duplán lesz rossz helyzetben Új-Zélandon: Először fog a távoli országban versenyezni, és még elsőként is kell indulnia az első napon. 

    Kalle Rovanpera két rossz verseny, a belga Ypres Rally és a görög Acropolis Rally után egy számára ismeretlen verseny, az Új-Zéland Rally előtt áll. 

    A versenyre csupán édesapja, Harri Rovanpera tanácsaival és videókat nézve tudott igazán felkészülni. 

    “Nagyon érdekesnek ígérkezik az Új-Zéland Rally – mondta Kalle Rovanpera. –Csak jót hallottam az országról és a versenyről is. A felkészülés során megnéztem minden fellelhető videót a korábbi versenyekről, hogy képet kapjunk a szakaszokról, és megtudjuk milyen beállítás lesz a legjobb. A legutóbbi versenyek nem alakultak számunkra jól, de tudjuk, hogy min kell javítanunk. Keményen dolgoztunk, hogy kijavítsuk a hibákat. Új-Zélandon is takarítani fogunk az első napon, ami ellenére is bízunk a jó tempóban. Szeretnénk élvezni a versenyt és egy jó eredményben bízunk.” 

    Kalle Rovanpera 53 pont előnnyel érkezik Új-Zélandra, ahol ha legalább 61 pontra növeli előnyét, akkor megszerzi első vb címét. 

    Az Új-Zéland Rallyn 17 szakasz vár a versenyzőkre, melyek hossza 276.44 km lesz, amiből 158 km-t az első napon kell teljesíteni.   

    Érdemes lesz a Rallycafe.hu oldalt figyelni az esősnek ígérkező Auckland-i verseny alatt is, hiszen élőben számolunk be a világbajnoki címért folytatott csata alakulásáról. 

    Szürreális történet: Verstappen a kanapéról felugorva FaceTime-ozott az őt felismerő drukker családjával

    0

    Miután bizonygatnia kellett, hogy tényleg ő az, és nem a hasonmása, Max Verstappen megmutatta egy Forma-1-rajongónak, hogy mennyire jó fej a magánéletben.

    Kissé szürreális, ám – amennyiben igaz – nagyon kedves kis történetet kapott fel a Reddit Max Verstappenről, amit egy Forma-1-rajongó posztolt a saját Instagramjára. A férfi első találkozását idézte fel a holland pilótával, akiről nem hitte el, hogy valóban ő az, Verstappen végül azonban meggyőzte, hogy tényleg vele van dolga.

    „Négy-öt Forma-1-es futamra látogatok el egy évben, és mivel otthonról dolgozom, egy elég tré esti félállást kell vállalnom, hogy finanszírozzam ezeket a kalandokat. Ehhez a munkához pedig hozzátartozik, hogy bemegyek az emberek házába.”

    „Egyszer London gazdag részén mentem egy házba, és miközben udvariasan beszélgettem egy hölggyel a bejárati ajtóban, láttam ezt a kölyköt, ahogy ott terpeszkedett a kanapén, mint egy tinédzser, és Netflixet nézett. Továbbra is rápillantottam néha, miközben még vagy két percig beszélgettem a nővel. Végül azt mondtam, »Bas..a meg, [megkérdezem]. Tudom, hogy csak egy kölyök vagy, de mondták már, hogy úgy nézel ki, mint Max Verstappen?« Erre a srác felugrott és azt mondta: »Én vagyok az! Én vagyok Max Verstappen!«”

    „»Menj a francba, ne beszélj baromságokat«, mondtam neki, mire elővette a telefonját és elkezdett mindenféle fotókat, videókat és Instagram-oldalakat mutogatni magáról és a Red Bull-csapatról. Random kérdésekkel is bombáztam az utolsó versenyről, amin kint voltam, csak, hogy biztosra menjek.”

    „Ezután megkérdezte, hogy »Mit szeretnél? Akarsz egy fotót, vagy videót, vagy szeretnéd, hogy FaceTime-ozzak valakivel? Ezután pedig vagy tíz percen át FaceTime-ozott a teljes családommal és barátaimmal, majd fotózkodtunk, és VIP-jegyeket ígért a következő versenyre, amelyre elmegyek. Már 20 pilótával találkoztam, de őszintén mondom, ő volt a legkedvesebb mind közül.”

    Hogy pontosan mikor történhetett az eset, arról a férfi nem írt, de valószínűleg valamikor 2017 és 2020 között, Verstappen ugyanis ebben az időszakban sűrűn utazott korábbi barátnőjéhez, Dilara Sanlikhoz a brit fővárosba.

    Persze joggal merül fel, hogy mindez csak kitaláció, ami természetesen benne van a pakliban, de a férfi mindenképp találkozott a holland pilótával, amire az EZ A FOTÓ a bizonyíték.