back to top
2025. augusztus 04. 10:41
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1214

    Rovanpera az egyik legproblémásabb versenyén is megmutatná

    0

    Az idén kirobbanó formában lévő Kalle Rovanpera Szardínián még kevés sikert tudott elérni, amin idén javítana. 

    Kalle Rovanpera elképesztő teljesítményt mutatott a Rally Világbajnokság első négy versenyén, hiszen a Monte-Carlo Rally negyedik helyét követően sorozatban tudott nyerni a svéd hóban, a horvát aszfalton és a portugál murvás szakaszokon is. 

    A 21 éves versenyző teljesítménye a bajnokság állásán is meglátszik, hiszen négy futam után 46 pont előnnyel rendelkezik Thierry Neuville előtt. 

    A finn toyotás azonban a hétvégén az eddig igencsak mumusnak számító Szardínia Rallyn indul, ahol szeretne javítani eddigi statisztikáján. 

    “Szardínia nagyon kemény versenyt ígér, ahol korábban sok problémám volt – mondta a fiatal versenyző. – Tavaly ugyancsak voltak még problémák ezen a versenyen, de már jobban éreztem magam a szakaszokon. Remélhetőleg idén még inkább tudom élvezni a pályákat és gyorsaságunkkal sem lesz probléma.

    Ha idén is száraz és meleg lesz az időjárás, akkor az első napon elsőként indulva nehezebb dolgunk lehet, mint Portugáliában, de ezúttal is a lehető legjobb munkát szeretnénk végezni. Úgy indulhatunk Olaszországban, hogy tudjuk milyen jó teljesítményre képes az autó murván, és bár mindig jobbá szeretnénk tenni, már a kiindulás is nagyon jó pozíció.” 

    Kalle Rovanpera még 2019-ben indult először Szardínián és akkor nyerni tudott Skoda Fabia Rally2 evóval a WRC2 Pro mezőnyben, egy évvel később azonban a Toyota yaris WRC-vel már balesetet szenvedett, tavaly pedig szuperraly miatt csak a 25. helyen ért célba. 

    A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek, száraz és 35 fokos időjárás mellett. 

    Foczkó Ákos beindult

    0

    Nem mindennapi dolgok történnek a Foczkó Ákos – Madarász Szabolcs párossal mostanában. Az elmúlt évben – és még a szezonnyitó Salgó Rallyn is – a mezőny legpechesebb páros címre hajthattak, azonban a Boldogkő Rallyn végre valami bekattant náluk, megszerezték az első ORC győzelmüket, a Dunakanyar Rallyn, pedig rádupláztak, és zsinórban másodszorra nyertek.

    Foczkó a 2020-as Rally2-es abszolút bajnoki címe után cserélte le a Lada VFTS-t Spici egykori Mitsubishi Lancer Evo X-esére. Az első pillanattól kezdve hihetetlen gyors volt az autóval, de még hihetetlenebb pechszéria miatt a tavalyi évét, akár ki is dobhatta volna.

    Idén a szívüket és a lelkület is beletették az Evo X-esbe, amihez egy alkatrész nem érkezett meg a szezonnyitó Salgó Rallyra, így ott a VFTS-sel indultak. A Boldogkő Rallyn végre megtört a jég, sikerült nyerniük, és az is gondolhattuk, hogy innentől kezdve meg sem állnak az ORC bajnoki címig. Azonban a Dunakanyar Rally sem úgy indult számukra, ahogy eltervezték.

    „Az autónk motorja pénteken még darabokban volt, és már-már lemondtunk arról, hogy elinduljunk Vácra, ám a szervizcsapatunk csodát tett… – mondta Foczkó Ákos. – Fantasztikus munkát végeztek, így elrajtolhattunk.

    Foczkó Ákos
    Fotó: Korda Racing

    Nem is akárhogyan, hiszen az ORC értékelésben a második helyen kezdtek ugyan, de a második gyorsasági szakaszon az élre álltak, a 11 megtartott szakaszból nyolcat megnyertek és zsinórban másodszorra szerezték meg a győzelmet. A verseny abszolút értékelésében pedig az igen előkelő tizedik helyen futottak be.

    Rendkívül tetszettek a pályák, ám nem gyönyörködni mentünk a Dunakanyarba. Nyomtuk a gázt rendesen, több büntetést is összeszedtem, ami miatt mérges vagyok, hiszen így abszolútban visszaestünk a tizedik helyre.

    Ugyanakkor az ORC-t sikerült megint megnyernünk, köszönhetően annak, hogy az autónk hibátlanul működött.”

    Zsírpapa megbrummogtatta a VFTS-t Pethő Tyutyunak

    0

    Igen erős mezőnyben szerezte meg Zsírpapa és Mészáros Sándor a P12-es kategória második helyét a Dunakanyar Rallyn, így a historic mellett már ORC-ben is komoly mennyiségű bajnoki pontokat gyűjtöttek.

    Ebben még az sem akadályozta meg őket, hogy ezúttal nem a versenynek, hanem a VFTS-nek volt egy kis gyíkja, igaz, csak a végén. A hatalmas küzdelemben természetesen Zsírpapa nem felejtkezett meg régi barátjáról és versenyzőtárásról, a 2014-ben elhunyt Pethő Tyutyuról, akinek többször is megbrummogtatta és megkapartatta a VFTS-t. 

    „Nagyon jó verseny volt, ha nem lett volna ennyi etap, még élveztük is volna – mesélte Zsírpapa. – A pályák nagyon jók voltak, technikásak, gyorsak, teljesen kész voltam tőlük. Etapon viszont folyton be akartam aludni. Meszes mindig kiabált, hogy ugye nem alszol?! 

    A versenynek most nem volt gyíkja, de képzeld el, a VFTS-nek igen. A kardánon van egy gumi, az szétszakadt, ha nyomtam neki, akkor verte az alját. Az utolsó gyorson féltem, hogy baj lesz, (a harmadik helyezett) Csomor közel volt hozzánk, de megtartottuk a második helyet.“

    A P12-ben öt célba érkező volt, akik közül Zsírpapáék szerezték meg a második helyet. 

    Zsírpapa
    Fotó: Kollár Sportfotó // Zsírpapa

    „De csak azért, mert a többieknek mindig volt valami gyíkja, nekünk meg csak a végén. Veréb Zolit (a P12 győztesét) nem lehet megfogni, nagyon jó az autója és az a baj, hogy jól is vezeti. De azért szívtam a vérét mindenkinek. Nézegették a kocsit, azt mondják, te fater, ezen dobfék van? Az. Hátul Zsiguli híd? Mondom, mi más lenne? Ez homológ autó. És te ezzel a gumival mész? Hát mivel mennék? De kilóg belőle a drót. Persze, hogy kilóg, végig megvettem a gumit, nem?“

    Zsírpapa, mint ahogyan az köztudott, a historic bajnokság mellett idén másodszorra ruccant ki az ORC mezőnybe, amely nagyrészt új szponzorának, a Vestin Equitynek köszönhető, amely erre a versenyre csatlakozott az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft. és a GQS Kft.-hez. 

    Fotó: Kollár Sportfotó // Zsírpapa

    „Nagyon köszönöm mindenkinek, aki segített, hogy rajthoz állhassunk a Dunakanyar Rallyn. A tetőn fent volt a Rallye Rádió lógója is, azt láttad?“

    Szerintem már nincs olyan ember, aki ne látta volna. De Zsírpapa természetesen nem felejtkezett meg Pethő Tyutyuról sem. 

    Zsírpapa
    Fotó: Kollár Sportfotó // Zsírpapa

    „Ahogy mentünk át Szobon, a temetőnél mindig lelassítottunk, elkezdtem brummogtatni a motort és megkapartattam a VFTS-t. Vasárnap jövünk visszafelé, éppen brummogtatok, kiszalad Zentai Kornél – aki tudod, ott lakik –, azt mondja, fogadjunk, ez Pethő Tyutyué. Hát kié lenne? Húúú, nagyon hiányzik Tyutyu a rallyból. Annyira jó gyerek volt…

    Azt mondtam már, hogy megyünk a Mecsek Rallyn?“

    Igen, Papa, ezt már tudjuk és nagyon örülünk is neki. 

    Vincze Ferit úgy kellett kivenni az autóból

    0

    Igen szoros csatát vívott Velenczei Ádám és Vincze Ferenc az Országos Rallybajnokság harmadik futamán, a Dunakanyar Rallyn. Jó kis adok-kapok alakult ki köztük, amiből végül Velenczei jött ki győztesen. Vincze második lett, de így is elmondhatja magáról, hogy győzelmet aratott az influenza felett, a végsőkig küzdött, aminek meg lett az eredménye, hiszen átvette a vezetést a bajnokságban. 

    Mads Ostberg kihagyta az Országos Rallybajnokság harmadik futamát, így hatalmas lehetőséget kapott Vincze Ferenc és Németh Gergely arra, hogy átvegyék a vezetést a bajnokságban. Sokan a verseny elsőszámú esélyesének tartották és a Rallycafe.hu Club Facebookoldalán indított szavazás alapján olvasóink többsége is Vincze győzelmére tippelt. Azonban volt egy tényező, amivel nem számolhattunk, hogy Feri megbetegszik.

    Szerencsére annyira nem volt súlyos, hogy az egész versenyt ki kelljen hagynia, de így is alaposan hátráltatta őt. Többek között a verseny előtti tesztet is le kellett mondania. A versenyen pedig volt olyan helyzet, amikor a pilótát egy gyorsasági után úgy kellett kiemelni az autóból, és a pihenésre adott tíz percet fekve töltötte.

    Nagyon vártam már ezt a versenyt, ám amikor a tervezett tesztet is le kellett mondani egy vírusfertőzés miatt, már sejtettem, nem lesz egyszerű dolgom – mondta Vincze Ferenc. – Nem tagadom, szombaton több olyan pillanat is volt, amikor azt éreztem, kész, nem bírom tovább.

    De nem akarok panaszkodni, az autó egészen remek volt, Gergő nagyon sokat segített nekem, így a jelenlegi helyzetben kihoztuk magunkból a maximumot.”

    Fotó: Korda Racing

    Ki bizony, hiszen az első két gyorsaságin harmadik időt autózott, az utána következőkből megnyert hármat, minden más szakaszon pedig második időt futott. Végig ott loholt a szintén kiváló teljesítményt nyújtó Velenczei Ádám mögött, de ezúttal nem bírt vele, második lett. 

    Ezzel az idei három verseny mindegyikén második helyezést szerzett, a bajnokságban pedig átvette a vezetést Mads Ostbergtől, ami nem rossz teljesítmény, de Feri ennél is többet szeretne.

    „Őszintén remélem, hogy a Mecsek Rallyn már száz százalékosan tudok majd versenyezni. 

    Akkor pedig egy igen jó csatára kell felkészülnünk a pécsi versenyen. Azonban nem csak Vincze Feri, hanem a Korda Racing vezetője, Korda Erik is méltán lehet büszke erre az eredményre.

    „Bíztam abban, hogy a Dunakanyar Rally a mi versenyünk lesz, és igazam lett – mondta Korda Erik. – Megemelem a nem létező összes kalapom Feri előtt, aki az utolsó gyorsot követően odajött hozzám, és elnézést kért, hogy ezúttal ‘csak’ ennyire volt képes.

    Mondtam neki, a szememben ő a verseny hőse, hiszen a kívülállók nem láthatták, de úgy kellett kivenni és visszatenni őt az autóba. Egyszerűen felfoghatatlan a számomra, miként tudott ennek ellenére több szakaszon győzni…

    Ezzel a második hellyel átvette a vezetést összetettben, de a bajnoki harc csak most fog kezdődni az élen álló három páros között.”

    A Dunakanyar Rally hivatalos eredményei itt találhatók.

    Neuville: Cél a harmadik győzelem! 

    0

    Thierry Neuville számára nem jól alakult a Rally Világbajnokság első murvás versenye Portugáliában, de a belga pilóta fogadkozik, Szardíniára nyerni megy. 

    Thierry Neuville a problémákkal teli Monte-Carlo Rallyn elért hatodik hely után Svédországban és Horvátországban is a dobogón zárt, azonban Portugáliában ismét több problémával küzdve csak az ötödik helyet szerezte meg. Ennek ellenére továbbra is a pontverseny második helyén áll, amit Szardínián szeretne egy harmadik győzelemmel megerősíteni. 

    “A korábbi két győzelem mutatja, hogy a Szardínia Rallyt mennyire élvezem – mondta a Hyundai versenyzője. – Olaszországban a Hyundai autói mindig erős teljesítményt tudtak nyújtani, ezért hasonlóban bízunk idén is. Szardínián bármi előfordulhat, a nagy meleg az autónak és versenyzőnek is nehéz, de akár eső is előfordulhat. Ez tipikusan egy olyan verseny, ahol minden nap komoly megerőltetést jelent, korán kezdünk és későn zárunk. A keskeny és kanyarokkal teli pályákon nincs helye hibának, ezért nagyon koncentrálni kell. A tapadás nagyon jó lehet, különösen a pályák második teljesítésénél, de a szakaszok nagyon durvákká válhatnak.” 

    A 34 éves belga versenyző korábban 11 alkalommal indult már a Szardínia Rallyn, ahol 2016-ban Jari-Matti Latvala, 2018-ban pedig Sébastien Ogier előtt tudott nyerni, de 2013-ban a Forddal, 2015-ben 2017-ben, 2020-ban és 2021-ben pedig a Hyundaijal tudott dobogón zárni. 

    A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek.  

    Vizelli kiesett a VFTS-sel, de ígéri visszatér

    0

    Az egyik szemünk sír, a másik nevet. A Dunakanyar Rallyn, közel egy év után láthattuk a Vizelli Károly – Nagy Péter párost újra bajnoki futamon, ráadásul a közönség kedvenc Lada VFTS-sel, ám a hatodik gyorsaságin már erőtlenkedett az autó, amit követően a szelephimba törése miatt ki kellett állniuk. Azonban a jó hír, hogy nem kell sokat várni, hogy újra láthassuk őket. 

    A Vizelli Károly 2020-ban cserélte le a Lada VFTS-t egy R5-ös Skoda Fabiára, amellyel akkor végig versenyezte a szezont. Tavaly azonban a Székesfehérvár Rallyn indult utoljára, és a ZEG Rally Show óta nem is láthattuk az R5-ös volánja mögött. A VFTS-sel tavaly a Rallylegenden mutatta meg magát és idén az Orfű Rallyn is megméreckedett a teszt mezőnyben. A Dunakanyar Rallyn azonban visszatért a P13-ban, ahol 3–4. időket autózott.

    A Korda Racing rutinos versenyzője pontosan tudta, hogy a hosszú kihagyást követően kell néhány szakasz, mire újra a régi lesz a pályán. A „rozsdát” aránylag hamar ledobta magáról, hiszen szombaton a kategóriája harmadik helyén zárt, ám a vasárnapi második szakaszt követően technikai hiba miatt ki kellett szállniuk a versengésből.

    Vizelli Károly
    Fotó: Korda Racing

    Egyáltalán nem vagyok elkeseredve, hiszen pontosan tudom, kellenek a kilométerek, mire újra összeszokhatok a Ladával és megint versenyképesek leszünk az élmezőnnyel szemben – mondta Vizelli Károly.

    Egyre jobban éreztem magam az autóban, és ha nincs a szelephimba törésünk, talán egy igazán szép visszatérés is lehetett volna mindebből. Az újonnan megépített motorunk rendkívül jól muzsikált, úgy vélem, simán felvettük vele a versenyt a hondamotoros Ladákkal.

    Ígérem, a Mecsek Rallyn még ennél is jobb teljesítményre leszünk képesek.

    Ezzel a Korda Racing csapatvezetője, Korda Erik is egyetért:

    Vizelli Karcsi visszatérése sokkal jobban sikerült volna, ha nincs az a technikai problémája, akár a dobogóra is odaérhetett volna. Nem baj, a lényeg, hogy újra köztünk van, a Mecsekben reményeink szerint már a régi lesz.”

    Tanak megismételné a tavalyi versenyt, pedig akkor kiesett

    0

    Ott Tanak számára felemás az idei Rally Világbajnoki szezon, de a 2019-es világbajnok már rájött, hogy miként érhet el sikert, és erre fog törekedni a Szardínia Rallyn. 

    Ott Tanak lassan talán kezd kijönni a hosszan tartó gödörből, hiszen a Monte-Carlo Rallyn való kiesés, és a Svédországban elért Power Stage győzelem után Horvátországban már a győzelemért harcolva lett második. A szezon első murvás versenyén, Portugáliában bár az első szakaszok után még az élmezőnyben foglalt helyet később defektek és más problémák ellenére is végül a hatodik helyen tudott zárni, amivel a bajnokság negyedik helyét foglalja el. 

    A 2019-es rally világbajnok szeretne a jó úton maradni Szardínián is miközben elkerüli a problémákat. 

    “Szardínia ismét egy nagyon nehéz murvás verseny, de már nagyon várom – mondta a Hyundai észt pilótája. – Az olasz verseny általában nagyon melegben és durva szakaszokon zajlik. A meleg hőmérséklet miatt az autóban is nagyon nehéz lesz ülni, de ezt meg kell szokni. Korábban már megmutattuk, hogy a problémák elkerülésével tudunk sikeresek lenni, ezért elsősorban a tiszta versenyzést szeretnénk bemutatni Szardínián. Tavaly a verseny nagy részében a győzelemért tudtunk harcolni, amit szeretnénk megismételni. Bízunk benne, hogy a Portugáliában tapasztaltakat sikerült felhasználni Olaszországban is, és erős eredményt tudunk elérni.” 

    A 34 éves pilóta korábban 10-szer indult a Szardínia Rallyn, melyet 2017-ben tudott megnyerni, és karrierje első sikerét aratta akkor. Tanak a győzelmen kívül 2012-ben tudott még dobogóra állni az M-Sport versenyzőjeként az olasz szigeten. 

    A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek, az előrejelzés alapján 35 fok körüli hőségben. 

    Evans még mindig nem elégedett

    0

    Elfyn Evans nagy csatát vívott a Portugál Rally győzelméért Kalle Rovanperával, amiből a finn versenyző jött ki győztesen. A walesi pilóta így nem volt teljesen elégedett a versenyt követően, ezért Szardínián még jobb eredményre törekszik. 

    Elfyn Evans a Rally Világbajnokság idei első két versenyét követően a Horvát Rally ötödik helyét megszerezve már mutatta, hogy a sikeresebb útra lépett. A szezon első murvás versenyén pedig sokáig vezetve a győzelemért tudott harcolni, azonban azt még Portugáliában Kalle Rovanperával szemben nem tudta megszerezni. A walesi toyotás azonban újra megpróbálja Szardínián. 

    “Portugáliában végre erős eredményt tudtam elérni, és bár nem lehettem teljesen elégedett, ez még jobb teljesítményre sarkall Szardínián – mondta Elfyn Evans.  A csapat megmutatta, hogy nagyon jó teljesítményre vagyunk képesek murván, és úgy gondolom, tovább javulhatunk a következő versenyre. Az mindenképp segít, hogy a naptárban két hasonló jellegű verseny követi egymást, még ha Szardínia szakaszai keményebbek is, mint a portugálok. Az időjárás vélhetően még melegebb lesz, ami miatt nagyon nehézzé válhat az autóban való tartózkodás.” 

    A 33 éves pilóta korábban nyolc alkalommal indult a Szardínia Rallyn, ahol tavaly érte el legjobb eredményt Sébastien Ogier-t követve a második helyen célba érve.

    A hétvégi verseny első napján az ötödik helyről rajtolva jobb helyzetben lehet, mint közvetlen riválisai, amivel megalapozhatja a sikert.

    A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek.  

    Breen átgondolta a dolgokat 

    0

    Craig Breen kevésbé jó Portugál Rallyt követően, az ott tapasztaltakat átgondolva igyekszik jobb eredményt elérni a Szardínia Rallyn, ahova 2018 után tér vissza.

    Az M-Sport ír versenyzője, Craig Breen a Monte-Carlo Rallyn elért harmadik, Horvát Rallyn negyedik helyének köszönhetően Portugáliát a bajnokság harmadik helyéről várhatta, azonban a Rally Világbajnokság első murvás versenyén tapasztalt problémák miatt csak a nyolcadik helyen tudott zárni és a pontversenyben is a hatodik helyre csúszott. 

    “Nagyon várom már a Szardínia Rallyt, bár nem telt el sok idő Portugália után – mondta Craig Breen.  Nagyon sokat tanultunk a szezon első murvás versenyén, amit átgondolva szeretnénk jobb versenyt teljesíteni Szardínián. Pénteken jó lesz a rajthelyünk, amit szeretnénk kihasználni. Az olasz versenyen pár éve nem indultam, de az idei szakaszok között vannak régiek is. Azt hiszem, jobban szerepelhetünk majd a hétvégi versenyen. Szeretnénk a verseny elejétől gyorsak lenni és visszatérni az élmezőnyben zajló csatákba.” 

    A 32 éves pilóta 2011-ben indult először az olasz sziget versenyén, akkor egy R2-es Forddal a WRC Academy nyolcadik helyén zárt. Hat évvel később már a Citroen versenyzőjeként állt rajthoz, de a 25. helyen ért célba a szuperrally lehetőségét is kihasználva, amit 2018-ban a hatodik helyre javított. 

    A Szardínia Rallyn összesen 21 szakaszt és 307,91 km versenytávot kell teljesíteniük a versenyzőknek.  

    Klausz Kristóf: Letaroltuk az elejét

    0

    A Dunakanyar Rally első gyorsaságijának első komolyabb kanyarja pecsételte meg Klausz Kristóf és Csányi Botond versenyét, ahol a hideg gumikon elúszott a Skoda Fabia Rally2 evo hátulja és a szalagkorlátnak ütköztek. A sérülés nem volt nagy, de a törött felni miatt kereket kellett cserélniük. Pechükre az elektromos kulcs gyorskioldója is eltört és a vésztartalék pipakulccsal kellett kereket cserélniük. Így összességében több mint hat percet veszítettek, amivel a 32. helyen végeztek. 

    „Az én hibám volt – szögezte le Klausz Kristóf. – A gyorsasági rajtja előtt hosszasan kellett várakozni, ami alatt lehűltek a gumik. A lengéscsillapítónk sem volt tökéletesen olyan, mint amilyennel korábban versenyeztünk, de sokkal inkább a gumik hőmérsékletén múlott. Elúszott a hátulja, nekimentünk a szalagkorlátnak és letaroltuk az elejét. 

    Nagyrészt fénysérüléssel megúsztuk, de elrepedt az egyik felni, ami miatt kereket kellett cserélnünk. Az elektromos kerékkulcs gyorskioldója eltört és nem tudtuk kivenni a kulcsot. Szerencsére a Skodában van egy tartalék pipakulcs is, de azzal sokkal lassabb volt a kerékcsere, ezért veszítettünk annyi időt.“

    Klausz Kristóf
    Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

    Egy ilyen hiba után nem könnyű visszazökkenni a normális kerékvágásba, de a legfontosabb, hogy a sofőr visszaszerezze az önbizalmát. 

    „Na ez nem sikerült. Azonnal tudtam, hogy az én hibám és nagyon bosszús is voltam magamra, aminek az egész kerékcsere alatt hangot is adtam. Utána próbáltuk valahogy visszaszerezni az önbizalmunkat, mentünk negyedik időt is, de őszintén szólva csapnivalóan vezettem utána, és nem is nagyon tudtam kijönni az önbizalomvesztésből.“

    A Klausz–Csányi kettős az Országos Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn egy árokba csúszás miatt esett ki, amelyet követően az autójuk felújítása még folyamatban van, ezért bérautóval indultak a Dunakanyar Rallyn. 

    Klausz Kristóf
    Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

    „Az autó jó volt. A Skodának van egy adatlapja, amit ha kitöltesz és elküldöd a bérbeadónak, akkor az ülést, a kormányt és a pedálsort is rád tudják állítani. Először az autó saját ülését – ami eredetileg Kopeckyé volt – próbáltam ki, de nagy volt, úgyhogy beszereltük az enyémet. 

    A saját autónk és a bérautó között a lengéscsillapítóban volt a legnagyobb különbség. Ezt hiába állítod ugyanoda, mint a másik autón, függ a szelepeléstől és gáznyomástól is. Rudabányán teszteltünk, ahol nem jött ki annyira a különbség, de a versenyen éreztem, hogy egy kicsit keményebb, mint a mi gátlóink, ezért az első nap végén kicseréltük, beraktuk a mi gátlóinkat. Innentől kezdve az autónk tökéletes volt, csak a sofőr nem. 

    Időeredményben annyira le voltunk maradva, hogy a pontszerzésre már nem volt esélyünk, azért mentünk tovább, hogy az önbizalmamat visszaszerezzem, de ez sem nagyon sikerült. A következő versenyünk előtt szükség lesz egy hosszabb tesztre, hogy megtaláljam az év eleji Klausz Kristófot.“

    Klausz Kristóf
    Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

    A csapat autója készülőben van, a héten megy fényezőhöz, a jövő héten kezdhetik el az összeszerelést, ami kb. négy napig tart. Ha kész, akkor jöhet a teszt, és csak ha ez megvan, akkor a következő verseny. 

    Az osztrák bajnokságban, ahol a Klausz–Csányi kettős szintén érdekelt, június 17–19-e között rendezik a Hirter Rallyt, egy héttel később, június 23–25-én pedig a magyar bajnoki Mecsek Rallyt. 

    „Eredetileg mind a két versenyt terveztük, de most még nem tudom megmondani, hogy az osztrák bajnokin rajthoz tudunk-e állni. Nem akarunk kapkodni, most az a legfontosabb, hogy a saját autónk tökéletes állapotban legyen, hogy tudjunk egyet tesztelni, nem is az autó, hanem saját magam miatt, és ha már mindenki tökéletesen készen áll, akkor vágunk neki a következő versenynek.“

    Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

    Klausz Kristóf és Csányi Botond az Országos Rallybajnokságban három futam után a tizedik helyen áll. Az Osztrák Rallybajnokságban a Dunakanyar Rallyval egyidőben rendezték a Hartbergerland Rallyt, ami kihagytak, így az eddigi három futamból kettőn indulva állnak a bajnokság negyedik helyén, mindössze négy pont hátrányban a második helyezetthez képest. 

    A Dunakanyar Rally hivatalos eredményei itt találhatók.