back to top
2025. december 19. 18:56
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1214

    Häkkinen a frászt hozta a szerelőire élete első F1-es tesztjén

    0

    A Forma-1-ben 1991 és 2001 között versenyző, ez alatt két világbajnoki címet nyerő Mika Häkkinen a GP Racing magazin októberi számában idézte fel élete első F1-es tesztjét, amelyen kissé megijesztette a Benetton istálló szerelőit.

    Mika Häkkinen 1991-ben, a Lotus színeiben debütált a Forma-1-ben, ám előtte 1990-ben a Benettonnal tesztelt először. A finn pilóta abban az évben 17 versenyből 10-et megnyerve lett brit Forma-3-as bajnok – 11 alkalommal indult pole-ból –, a tesztet pedig ennek a szereplésnek köszönhette. Jól is sikerült az ismerkedés a Benetton B190-essel, olyannyira, hogy még a szerelőkre is ráhozta a frászt.

    „Az egy szuperizgalmas nap volt. Az adta meg a lehetőséget 1990-ben a Benetton tesztelésére a silverstone-i déli nyomvonalon, hogy Forma-3-as futamot nyertem Angliában. A fejemben én voltam a világ legjobb pilótája, tele önbizalommal, miközben mindenki azt mondta, »Legyél óvatos, ez egy Forma-1-es autó«. Én viszont azt gondoltam, »Kizárt dolog, hogy óvatos legyek!«” – idézte fel a történteket 1998 és 1999 világbajnoka a GP Racingnek.

    „Van egy hosszú egyenes egy szupergyors jobbkanyarral a végén, ami mögött ott van a déli nyomvonalhoz használt paddock. Csak egy korlát van a pálya és a szerelők között, akik téged figyelnek. Megtettem az installációs körömet, utána pedig már padlógázzal száguldottam abban az egyenesben. Teljes erővel, mert az autó nagyon jónak érződött. És egyszer csak láttam, ahogy a szerelők elkezdenek elszaladni. Azt gondolták, hogy ez az őrült fickó bele fog rohanni a paddockba.”

    Mindez azonban egyáltalán nem zavarta a csapatot, sőt. „Az időm körről körre javult. Egyszer megpördültem, de nem az én hibám volt. Bementem a bokszba és közöltem, hogy valami nem stimmel az autóval, mire azt mondták, »Igen, tudjuk.« Nagyon elégedettek voltak azzal, hogy felismertem, valami nincs rendben. Egyszerűen csak egy gyönyörű nap volt, és nagyon fontos nekem. Peter Collins volt a csapatmenedzser, és amikor 1991-től átvette a Lotust, akkor velük debütáltam a Forma-1-ben.”

    Az első teszt a Benettonnal

    Häkkinen élete első F1-es futamát, az 1991-es USA Nagydíjat is felidézte. A Phoenix-i betontengerben a 13. rajtkockát szerezte meg, de a 81 körből csak 59-et tett meg, mielőtt motorhiba miatt kiesett. De nem csak emiatt maradt számára emlékezetes az a futam.

    „A verseny felénél egyszer csak lejött a kormány a helyéről. Természetesen manuális váltót használtunk, és elég huplis volt a pálya, úgyhogy csúszkáltam, és egy kicsit lekoccoltam a falat. Végül sikerült visszajutnom a bokszba egy másik kormánykerékért, de az egyetlen tartalék a csapattársamé, Julian Bailey-é volt, és ő másfajta gombkiosztást használt. Nekem nagy kezeim voltak, és minden egyes bal kanyarban megnyomtam az itató gombját. Minden körben kis híján megfulladtam.”

    „Mivel ez volt az első F1-es versenyem, úgy éreztem, hogy soha nem fog véget érni. A Lotus nagyon nehéz volt, nagyjából 40 kg-mal nehezebb a súlyhatárnál, és úgy éreztem, hogy ez a futam örökké fog tartani. Nagyon elfáradtam. Belenéztem a tükörbe, és azt gondoltam, »Ez a verseny olyan hosszú, hogy már megy le a nap. Elképesztő«. De az autó égett, úgyhogy elég drámai első futam volt” – emlékezett a kétszeres világbajnok.

    Meddig jutottak a Junior Világbajnokok? – PG Andersson 

    0

    A Junior Világbajnokság egy fiataloknak szóló bajnokság, akik itt tehetik meg első komoly lépéseiket a rallysportban, és a legjobbak akár világbajnoki címig is eljuthatnak. A bajnokságot 2001-ben hozták létre, a sorozat negyedik világbajnoka pedig a svéd PG Andersson volt, és egyedülálló módon kétszer is meg tudta nyerni a bajnokságot. 

    Sébastien Loeb, Dani Solá és Brice Tirabassi után a svéd Per-Gunnar Andersson tudott a csúcsra érni a Junior WRC-ben, egyedülálló módon kétszer is. 

    PG Andersson 2003-ban indult első WRC futamain Renault Clio S1600-tal, majd a következő évben már Suzuki Ignis S1600-tal a Junior WRC futamain állt rajthoz.  

    Fotó: McKlein

    A 24 éves versenyző a hét futamos bajnokságban ötször tudott célba érni, Törökországban, Finnországban és Szardínián nyert, Spanyolországban a második, a Montén pedig nyolcadik lett, így év végén 2 pont előnnyel a francia Nicolas Bernardi és öt pont előnnyel a brit Guy Wilks előtt megnyerte a világbajnokságot. 

    A svéd versenyző azonban nem lépett feljebb, a következő szezonokban is a JWRC-ben állt rajthoz és 2005-ben Ignis-szel a hatodik, 2006-ban Swifttel harmadik, míg 2007-ben már a Suzuki Sport Europe versenyzőjeként ismét bajnok tudott lenni. 

    PG második bajnoki évében a sorozat hét versenye közül ötön állt rajthoz, Norvégiában, Portugáliában, Spanyolországban nyert, Szardínián második, míg Korzikán negyedik lett, így 5 pont előnnyel szerezte meg a bajnoki címet az észt Urmo Aava és kilenc ponttal a cseh Martin Prokop előtt. 

    2008-ban PG Andersson számára eljött a nagy lehetőség, a Suzuki gyári csapatában Suzuki SX4 WRC-vel folytathatta karrierjét és a Japán Rallyn és Wales Rallyn is ötödik helyen zárva év végén a 12. helyen végzett. 

    A svéd pilóta számára azonban nem jól alakult a jövő, hiszen a Suzuki a Subaruhoz hasonlóan 2008 végén kilépett a WRC-ből, így Andersson csak Norvégiában tudott indulni 2009-ben egy Skoda Fabia WRC-vel, mellyel műszaki hiba miatt nem tudott célba érni. 

    2010-ben azonban a Rufa Sport csapatánál ismét megtalálta helyét és S2000-es Skodával az SWRC-ben tudott indulni öt versenyen, 25 megszerzett pontjával pedig a bajnokság kilencedik helyén zárt év végén. 

    2011-ben a Stobart Ford versenyzője lett PG és két WRC-futamon Focus WRC-vel, egy versenyen pedig vadonatúj R4-es Subaruval tudott rajthoz állni, mielőtt 2012-ben a Proton Motorsport Proton Satria Neo S2000-es autójával visszatért az SWRC-be, ahol végül Craig Breen mögött a második helyet szerezte meg. 

    Fotó: Proton Motorsport

    2013-ban négy további WRC futamon tudott indulni, egy versenyen S2000-es Ford Fiestával, míg háromszor az AT-Rally Fiesta WRC-jével, legjobb eredményét Finnországban érte el, ahol nyolcadik lett. 

    Nem kevesebb, mint 9 évre ezt követően azonban elköszönt PG Andersson a WRC mezőnytől és csupán az idei Svéd Rallyn tudott visszatérni egy Rally2-es Forddal, azonban a verseny kicsúszással végződött. 

    Az idén 42 éves svéd versenyző eddig 75 WRC futamon tudott rajthoz állni minden kategóriát figyelembe véve, hat szakaszt sikerült nyernie, és a Suzuki gyári csapatával tudta legjobb eredményeit elérni. 

    Elmarad a hétvégi II. WATZ Rally

    0

    Az utolsó pillanatban mondta le a szervező a II. WATZ Rally az Alexovics kupáért versenyt amely a Rally3 bajnokság hetedik futama lett volna október 2-án.

    „Sajnálattal kell közölnünk, hogy a II. WATZ Rally az Alexovics kupa Rally3-as OB. futamunkat a vártnál alacsonyabb számú beérkezett nevezés miatt a kiírt 2022. október 1-2-i időpontban nem áll módunkban megrendezni, azt egy későbbi időpontra kell elhalasztanunk” – írja a közleményben Bognár Gábor, a renedzőbizottság vezetője.

    A nevezési díjakat a szervezők 5 munkanapon belül visszautalják, a kellemetlenségért pedig elnézést kérnek mindenkitől.

    A bajnokság hetedik versenyét a Mediterrán Rally után két héttel rendezték volna Guttamási és Fehárvárcsurgó között. A Rally3 mellett a JUST4FAN kategóriát várták a versenyre, de mindössze 40 nevezés érkezett a két kategóriában.

    A szezonzáró verseny a Pálháza Rally lesz november 11-13-án.

    A bajnokság már eldőlt 2022-ben, Zákányi János és Vidécz Zsolt lett az idei bajnok, de a harmadik helyért még komoly csata folyik.

    Horváth
    Fotó: Sári Péter

    Sainz, Peterhansel, Ekström – az Audi mindenkit elvisz Marokkóba

    0

    A pályán is megkezdi a felkészülést a Dakarra az Audi. A továbbfejlesztett Audi RS Q e-tron E2-vel a Marokkó Rallyn indulnak.

    Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger és Carlos Sainz/Lucas Cruz a három versenyzőpáros akik ott lesznek október 1-én a Marokkó Rally rajtjánál.

    Az új autóval már teljesítettek egy kilencnapos tesztet Marokkóban, majd elkészült az első három éles versenyautó is amelyeket bevetnek a versenyen.

    „Egy fontos fejlesztési fázis után visszaváltunk verseny üzemmódba” – mondja Rolf Michl, az Audi Motorsport vezetője. „Minden csapattag nagyon jól tudja, hogy egyetlen teszt sem helyettesítheti a versenyt. Marokkó az első próbánk az új autóval, és egyben felkészülés a Dakarra is.

    Audi Marokkó
    foto: Audi Motorsport

    Október első hetében a csapatok 1583 kilométert tesznek meg hat gyorsasági szakaszon a Marokkó Rallyn, a start és a cél Agadirban lesz. A teljes táv az összekötő szakaszokkal együtt 2319 kilométer.

    „Egyértelmű célunk van” – mondta Uwe Breuling, az Audi Sport járműüzemeltetési vezetője. „Ezúttal nem az egyéni eredményekről van szó, hanem arról, hogy minél több kilométert kell megtenni kudarcok nélkül. Fontos számunkra, hogy alaposan felkészítsük az embert és a gépet a Dakarra.

    A Marokkó Rally idén első alkalommal lesz az ország délnyugati részén, így a terep mindenki számára újdonságot jelent.

    „A korábbi tapasztalataim ezért nem sokat használnak ebben az évben” – mondja Stéphane Peterhansel, aki 2004-ben, 2009-ben és 2010-ben is nyert. „Alapvetően ez a rally továbbra is az ideális felkészülés a Dakarra. A dűnék, a homokos nyomok, a köves talajú kis hegyek, és a gyors pályák a szilárd talajon pontosan azt a változatosságot adják, amellyel jövő januárban is találkozunk.”

    Audi Marokkó
    Stéphane Peterhansel – foto: Audi Motorsport

    Peterhansel navigátora Edouard Boulanger tudja, hogy nehéz feladat vár rá. „Most annyi turista és utazásszervező van a régióban, hogy a homokban levő nyomok félrevezetőek. Nem bízhatsz semmiben, mert akár tíz méterrel távolabb egy párhuzamos nyomvonal is megtévesztő lehet. Szóval nagyon keményen kell koncentrálnunk a navigációra, ami sokkal nehezebb, mint legutóbb Abu-Dhabiban, amikor megnyertük az első versenyünket.

    Audi Marokkó
    Audi RS Q e-tron E2 – foto: Audi Motorsport

    Carlos Sainz, 2016-ban második volt Marokkóban, és ő is a Dakar Rallyhoz való szoros kötődést hangsúlyozza: „A tesztjeink során igyekeztünk még jobban kihasználni az autót. Hamarosan meglátjuk, milyen jól dolgoztunk. Az a fontos, hogy ezután semmit ne kelljen változtatnunk a Dakar Rallyra. Ez azt jelenti, hogy sokkal nyugodtabban készülhetünk, mint egy évvel ezelőtt.” 

    „Idén rendszeresen részt vettem pályaversenyeken, de a sivatagban ez az első ralim a januári Dakar óta” – mondja Mattias Ekström. „A marokkói terep a szaúd-arábiaira emlékeztet, annak ellenére, hogy jövő januárban lényegesen több szakaszon kell átmennünk a dűnéken.”

    Audi Marokkó
    Audi RS Q e-tron E2 – foto: Audi Motorsport

     

    Andretti úgy készül, mintha zöld utat kapott volna az F1-be való belépésre

    0

    Mario Andretti továbbra is kitart azon célja mellett, hogy csapata helyet kapjon az F1-es rajtrácson még akkor is, ha ez a paddockban többeknek nem tetszik.

    Az év elején az F1-bajnok Andretti fiával, Michaellel együtt bejelentette, hogy az Andretti csapat 2024-től csatlakozna az F1-es rajtrácshoz. A szezon során azonban az Andretti 11. F1-es csapattá válásának ötlete pesszimista reakciókat váltott ki olyan kulcsszereplőktől, mint a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff, vagy az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali.

    Néhány támogatója akad azért a projektnek a rajtrácson, hiszen a McLaren és az Alpine F1 Team vezérigazgatója, Laurent Rossi is jelezték, hogy nem bánnák, ha Andrettiék csatlakoznának a mezőnyhöz.

    Tovább folynak az előkészületek

    Minden egyes nap dolgozunk ezen a projekten, azzal a szándékkal, hogy 2024-ben ott legyünk a rajtrácson” – mondta Andretti.

    Úgy készülünk, mintha zöld utat kaptunk volna. Michael tehát rajta van az ügyön, és erre számítunk. Természetesen nem adjuk fel. Ez egy nagyon komoly projekt számunkra, és készen állunk a befektetésre.

    Őszintén szólva, eddig nyilvánvalóan rendkívül kiábrándító volt a fogadtatásunk. De ugyanakkor mi csak próbálunk előállni azzal, amit kérnek tőlünk, próbálunk mindennek megfelelni – nem tudom, mi mást tehetnénk.

    Hosszú távra terveznek

    A Forma-1 legutóbbi Concorde-megállapodása 200 millió dolláros nevezési díjat ír elő minden új belépő számára, amelynek célja, hogy biztosítsa az új csapatok hitelességét, és pénzügyi csomagot adjon a meglévő F1-es alakulatoknak a felhígult pénzdíjak ellensúlyozására.

    Mario Andretti
    Mario Andretti | Fotó: Penske Entertainment: Chris Jones

    Míg a 200 millió dolláros összeg rövid távon segítene a meglévő csapatoknak, addig hosszú távon valószínűleg a pénzdíjukat fenyegető új szereplő lehet az ellenállás egyik oka.

    Amikor megkérdezték tőle, hogy szerinte egy Andretti csapat hozzáadott értéket jelentene-e az F1 számára, ragaszkodott ahhoz, hogy az Andretti Global F1 egy hosszú távú projekt.

    Azt hiszem, hozzá tudnánk tenni. Dolgozunk azon, amink van, és minden szándékunk megvan arra, hogy részesei legyünk ennek.” – tette hozzá.

    Ilyen értelemben csalódást okoz [az ellenállás], mert hosszú távon próbálunk csatlakozni a Forma-1-hez. Ez olyasmi, amit garantálni tudunk. Ha az ember ilyen típusú befektetést eszközöl – nem fog ki-be lépkedni. Úgy gondolom, hogy ez mellettünk szól. Ez egy nagy befektetés minden cégnek, és azt gondolnád, hogy szívesen látnak… De még mindig küzdünk, próbáljuk megnézni, hogy meg tudunk-e felelni mindannak, amit kérnek.

    136 páros az Ózd Rallyn

    0

    Megjelent az Ózd Rally nevezési listája, melyen 136 páros szerepel. Szép számmal indulnak minden kategóriában a versenyzők.

    Nevezési lista

    A versenyt október 7-8. között rendezik.

    Steiner: Colin McRae volt a legtehetségesebb versenyző, akivel valaha is találkoztam 

    0

    A Haas F1-es csapatának vezetője, Günther Steiner korábban az M-Sportnál dolgozott, ahol volt szerencséje Colin McRae-vel találkozni. 

    Günther Steiner 1999-2000-ben az M-Sport dolgozott mérnöki igazgatóként, előtte azonban 1987-ben kezdett a rallysportban dolgozni a Mazda szerelőjeként, 1991 és 1996 között a Jolly Club Lancia csapatánál, 1997-ben pedig a Prodrive-nál dolgozott. 

    Az M-Sportnál Steiner dolgozott Colin McRae-vel és Carlos Sainz-cal is, majd 2001-ben a Jaguar, 2005-2008 között a Red Bull csapatával az F1-ben folytatta munkáját, mielőtt 2014-ben csatlakozott a Haas csapatához. 

    Az amerikai csapat főnöke a WRC hivatalos oldalának podcastjében Colin McRae-t a valaha volt legtehetségesebb versenyzőnek nevezte, akivel találkozott. 

    “Nagyon jóban voltam Colinnál az M-Sportnál, és abban az időben mindenki őt szerette volna a csapatában látni – mondta Steiner. – A csapatnál akkor volt elegendő pénz és Colin büszke volt arra, hogy skót, így Malcolm Wilson megtudta győzni, hogy a csapatba igazoljon. Colin volt a vezéregyéniség a csapatban, és bár mindig van egy-egy tehetséges versenyző, Colin volt a legtehetségesebb versenyző, akivel találkoztam. Az esetében természetes volt sok minden, csak be kellett ülnie az autóba és azonnal elég gyors tudott lenni.” 

    Azonban az 1995-ös világbajnok nemcsak gyorsaságával tűnt ki. 

    “Colin nagyon jól tudott visszajelzést adni az autóról. Elmondta, hogy mi jó és mi nem, a többi pedig a csapat dolga volt, hogy megoldja. Carlos Sainz szeretett a részletekbe is belemenni, azonban Colin egyszerűen csak annyit mondott, hogy jó valami, vagy sem. Amikor egy teszt jól sikerült, akkor az volt életed legjobb tesztje, ha viszont valami nem működött, akkor pedig az életed legrosszabb tesztje, mert mindig úgy érezte, hogy csak az idejét vesztegeti.” 

    Steiner azonban nem zárkózott el az elől sem, hogy egyszer visszatér a rallysportba. 

    “Mindig oda megyek, ahol kihívást gondolok. Ezért nem tudom kijelenteni, hogy már sosem térek vissza a rallysporthoz.” 

    Flavio Briatore az F1-ben betöltött új szerepéről beszélt

    0

    Az idei évben visszatért a sportág legendás csapatfőnöke, azonban teljesen új feladatokat vállalt magára.

    Az egykori Benetton-főnökhöz nemcsak a csapat 1990-es évek közepén Michael Schumacherrel és Ross Brawnnal a sportág csúcsára való felemelkedése fog örökre kötődni, hanem a Renault-nál egy évtizeddel később történt események is.

    Tíz évvel a Benetton/Schumacher kettős bajnoki cím után Briatore 2005-ben megismételte ezt a bravúrt a Renault-val és Fernando Alonsóval, majd egy évvel később mindkét címet megvédték.

    De miután a spanyol egy szezont távol töltött egy szerencsétlen első McLarenhez való átigazolással, 2008-ban – a Szingapúri Nagydíjon történt hírhedt „Crashgate” vita évében – visszatért a Renault-hoz. Nelson Piquet Jr. 2008-ban a csapat utasítására szándékosan összetörte autóját, hogy csapattársát Fernando Alonsót ezáltal előnyhöz juttassa.

    A botrányban való részvételéért Briatore-t kezdetben határozatlan időre eltiltották az F1-től, mielőtt 2010-ben a döntést hatályon kívül helyezték volna, de azt mondta, hogy nem tér vissza a sportba.

    Új szerepkörben, de visszatért

    12 évvel később a 72 éves olaszt gyakran látni a rajtrácson a futamok előtt, most a sportág kereskedelmi oldalán tölt be fontos szerepet.

    A kontaktom Bernie-vel [Ecclestone-nal] soha nem szakadt meg” – mondta Briatore a Sport Bildnek. „A kapcsolatom szintén megmaradt Stefano Domenicalival is. Közeli barátságban vagyok Stefanóval, és csak miatta tértem vissza.

    Briatore irodája a versenypályákon közvetlenül Domenicalié mellett van.

    A Forma-1 az elmúlt években a Liberty Media átvételével megváltozott – jobb lett” – tette hozzá Briatore, aki a Benettonnál kereskedelmi igazgatóként kezdte, mielőtt kinevezték csapatfőnöknek.

    A versenyek izgalmasabbak az autók változása miatt. De a környezet is más. A szponzorok és a különleges vendégek mindenre kiterjedő szórakoztatása már most is elég jó, de a tapasztalataimmal szeretném tovább emelni a színvonalat.

    „Egy kicsit olyan, mintha otthon lennék.”

    Briatore üzleti portfóliójának nagy része mostanában az vendéglátóipar köré épül.

    Világszerte 1300 alkalmazottunk van” – magyarázta. „Stefano megkérdezte, hogy az üzleti életben szerzett kapcsolataimat és tapasztalataimat át tudnám-e vinni az új Forma-1-be. Egy pillanatig sem haboztam.

    Mindezt a tapasztalatot és a világméretű kapcsolatokat hozhatom. Mindegy, hogy új szponzorokkal és versenypályákkal való tárgyalásokról vagy különleges vendégek különleges kiszolgálásáról van szó.

    Ezt Stefanónak kedvtelésből csinálom. Mindenhol menedzsereket állítottam a vállalkozásaim vezetésére, nem akarok többé mindent magam intézni. Eleget csináltam már.

    Boldog vagyok és örülök, hogy újra a Forma-1-ben lehetek – egy kicsit olyan, mintha otthon lennék.

    Millener: Képesek vagyunk a dobogóért harcolni 

    0

    Az M-Sport a görög Acropolis Rally első napján nagyon erős teljesítményt mutatott, ezért, és a korábbi versenyeken tapasztaltak miatt Richard Millener bízik benne, hogy Új-Zélandon is a dobogóért tudnak harcolni. 

    “Tíz év után fantasztikus lesz visszatérni Új-Zélandra, ikonikus verseny és igazi csemege a versenyzőknek – mondta Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke. – Versenyzőink Görögországban ismét megmutatták a Ford Puma Rally1 igazi erejét, azonban nehéz megjósolni, hogy mennyire lehetünk gyorsak Új-Zélandon. Korábban a gyors és durva murván is elég jó volt a tempónk, ezért bízom benne, hogy ismét a dobogóért harcolhatunk.” 

    Az M-Sport 2006-ban már tudott nyerni a szigetországban, akkor Marcus Grönholm és Mikko Hirvonen révén kettős győzelmet ünnepelhettek, 2007-ben pedig Grönholm újra nyerni tudott, de Jari-Matti Latvalának is sikerült az első helyet megszereznie Forddal 2010-ben. 

    Az Új-Zéland Rallyn 17 szakasz vár a versenyzőkre, melyek hossza 276.44 km lesz, amiből 158 km-t az első napon kell teljesíteni.    

    Érdemes lesz a Rallycafe.hu oldalt figyelni az esősnek ígérkező Auckland-i verseny alatt is, hiszen élőben számolunk be a világbajnoki címért folytatott csata alakulásáról. 

    Russell elárulta, hogy melyik pályán lehet esélyes a Mercedes a futamgyőzelemre

    0

    George Russell elmondta, hogy szerinte melyik helyszín lehet a legkedvezőbb csapata számára a 2022-es naptárból még hátralévő futamok közül.

    Annak ellenére, hogy az idei szezonban eddig lenyűgöző 13 dobogós helyezést értek az Ezüstnyilak, a regnáló konstruktőri bajnok még nem állt a dobogó legfelső fokán.

    A W13-as arról ismert, hogy a nagy leszorítóerővel rendelkező pályákon remekel, és a szezon előrehaladtával lassan felzárkóznak az élen álló Red Bullhoz és Ferrarihoz.

    Az utcai pályák nem sikerültek igazán jól

    Amikor a Formula1.com arról kérdezte Russellt, hogy melyik pályán van neki és a Mercedesnek a legnagyobb esélye a győzelemre, a brit így válaszolt: „Talán azt mondanám, hogy Austin. Szerintem Austin lehet az a pálya, ami jobban fekszik nekünk – de őszintén szólva nem tudom.

    Szingapúr is érdekes lehet, de történelmileg ez egy olyan pálya, ahol a Mercedes mindig is egy kicsit küszködött, és tudjuk, hogy az utcai pályákon idén nem mentünk olyan jól.

    Ha a Mercedes végül nem nyer nagydíjat az idei szezonban, akkor 2011 óta először fordul elő, hogy a német konstruktőr győzelem nélkül teljesít egy szezont. Russell csapattársa, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton számára ez lenne pályafutása első győzelem nélküli éve.

    A Ferrari lett az első számú rivális

    Úgy gondolom, csapatként hatalmasat fejlődtünk, és egyre jobban megértjük az autót” – tette hozzá Russell. „Remélhetőleg ahogy továbbfejlesztjük az autót, további előnyöket tudunk kiharcolni.

    A Mercedes jelenleg 35 ponttal van lemaradva a Ferrari mögött a konstruktőri bajnokságban, ami a legendás olasz versenyzői gárdát jelöli ki fő riválisuknak az utolsó hat futamra.

    Russell a pilóták értékelésében Ferrari szendvicsben van. 16 ponttal vezet Carlos Sainz Jr. előtt, miközben pont ugyanennyivel, azaz 16 egységgel van lemaradva Charles Leclerc mögött.