back to top
2025. december 19. 20:40
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1213

    Hivatalos: Jövőre kétszer annyi lesz az F1 megosztó újításából

    0

    Fontos változtatást jelentett be az FIA a jövő évi versenynaptárral kapcsolatban.

    Már az idei szezonra is az volt a terv, hogy a Forma-1 háromról hatra növeli a 2021-ben bevezetett, a tapasztalatok alapján meglehetősen vegyes fogadtatásban részesült sprintek számát, ám a csapatok nem tudtak meggyezni a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) a költségplafon változtatásairól, így 2022-re is maradt a három sprint.

    Az FIA azonban most bejelentette, hogy jövőre már biztosan hat alkalommal csapnak össze egymással a versenyzők a szombatonként rendezett 100 km-s „versenyen”, ám azt, hogy melyek lesznek a sprintes hétvégék, még nem közölték.

    A bejelentés némileg váratlanul érkezett azok után, hogy tavasszal Mohammed bin Szulajm, az FIA tavaly év végén kinevezett elnöke közbeszólt, és leállította a sprintek számának növelésére irányuló törekvéseket, mert meg akart győződni a növelés FIA-ra gyakorolt hatásairól, és arról, hogy a csapatoknak kell-e valamilyen extra költséget fizetnie a szövetségnek a sprinthétvégék által megkövetelt extra erőfeszítésekért cserébe.

    Mindez akkor nagy felháborodást váltott ki az istállók között, az Autosport egy magas beosztású forrását idézve pedig azt írja, hogy sokak szeint Bin Szulajm döntése mögött csakis a kapzsiság állt.

    Az FIA Motorsport Világtanács most azonban különleges szavazással, egyhangú döntéssel elfogadta a terveket, a szövetség pedig a közleményhez adott jegyzetben leszögezte, hogy „nem történt változás az FIA és a FOM közötti, a sprinteket érintő kereskedelmi megállapodásban.”

    Olasz Nagydíj, rajt
    Hogy melyik helyszíneken lesz sprint, egyelőre nem közölték Fotó: DPPI/Alfa Romeo

    „Örömmel jelentem be, hogy 2023-tól kezdve hat sprint lesz a világbajnoki sorozatban, a 2021-ben bevezetett új formátum sikerére építve – üdvözölte a döntést Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója. – A sprint három napon keresztül szolgáltat akciót azzal, hogy a versenyzők a pénteki kezdéstől kezdve szombaton át a fő eseményig küzdenek valamiért, és ezzel drámaibbá és izgalmasabbé teszik a versenyhétvégét. A szurkolók, csapatok, promóterek és partnerek részéről érkezett visszajelzések nagyon pozitívak, ez a formátum pedig új dimenziót ad a Forma-1-nek, és mindannyian szeretnénk biztosítani a sikerét a jövőben.”

    „A Stefano Domenicalival és a FOM-nál dolgozó kollégáinkkal folytatott szoros együttműködésnek köszönhetően alapos elemzést végeztünk a további sprintek bevezetésének hatásairól, és módosítottuk a munkánk releváns paramétereit, hogy biztosítsuk, továbbra is a legmagasabb szinten legyenek szabályozva ezek az események – olvashatók az FIA elnökének szavai. – A sprintek izgalmas dinamikát adnak a versenyhétvégéknek, és az elmúlt két idényben biztosították népszerűségüket. Biztos vagyok benne, hogy ez a pozitív trend folytatódni fog, és örülök, hogy a Motorsport Világtanács ma zöld utat adott ehhez.”

    Tavaly Silverstone-ban, Monzában és Interlagosban rendeztek sprintet, míg az idén Imola, Ausztria és újfent Interlagos a három helyszín, de az eredeti tervek szerint Bahrein, Kanada és Zandvoort is sprintes hétvégét tartott volna. Tavaly még csak az első három, az idei évtől viszont már az első nyolc helyezett kapott pontot a sprinten. Hogy jövőre változik-e ezen a téren bármi, azt az FIA egyelőre nem jelentette be.

    Ami az eddigi tapasztalatokat illeti, azt a szurkolók többsége örömmel vette, hogy pénteken nem csak két szabadedzést lát, hanem az első tréning után jön egy időmérő. Az eddig rendezett öt sprint közül azonban nem mindegyik váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és akadtak igencsak unalmas futamok is.

    Szalay Balázs indul a Marokkó Rallyn

    0

    A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős rajthoz áll a tereprali világbajnokság soron következő viadalán, az október 1. és 6. között tartandó Marokkó Rallyn. A Szalay Dakar Team párosa közel két év kihagyás után egy újragondolt versenyautóval áll rajthoz.

    Az előző két évhez képest új útvonalon, az Atlanti-óceán partszakaszát követve versenyez október első hetében a Marokkó rali mezőnye, amely Agadirból rajtol, és négy tábort érint, mielőtt visszatér a kiinduló pontra – 2316 kilométer megtétele után, amelyből 1575 km a mért szakaszok hossza). A homok és a navigáció játssza majd a főszerepet a Dakar Rally főpróbájának szánt versenyen, ezt az amatőr és a gyári versenyzők egyaránt kihasználják.

    A Marokkói Királyság igazán változatos területekkel várja a versenyzőket, itt a Dakar szinte minden eleme megtalálható” – nyilatkozta David Castera, aki pontosan tudja, miről beszél, hiszen a Dakar útvonalát is ő állítja össze. „A tervezésénél szem előtt tartottam, hogy mi vár a versenyzőkre néhány hónappal később a Dakaron, és arra szerettem volna felkészíteni őket. A navigáció és a homok nagy szerepet kap a viadalon, amely az eddigieknél sokkal vadabb, a terepralisok által kevésbé ismert területeken zajlik majd.

    A táborok helyszíneit viszont jól ismerik majd azok, akik már az afrikai Dakarokon is ott voltak, hiszen Tan Tan és Ayoun egyaránt vendégül látta a legendás sivatagi show résztvevőit.

    „Marokkónak ez a része mindig is hatalmas feladatot jelentett a versenyzőknek – emlékszem, az afrikai Dakarokon mennyit szenvedtünk Tan Tan környékén” – mondta Szalay Balázs, aki 1996 és 2007 között kilenc afrikai Dakaron állt rajthoz. „Ha a terep nem is lesz ismerős, mivel a hírek szerint teljesen új az útvonal, a pályák nehézségi fokával legalább tökéletesen tisztában vagyunk. De nem is baj, hogy nehezek lesznek a körülmények, hiszen mindenképp egy ütős versenyen akartuk kipróbálni az új autót, amely egy kicsit rövidült, teljesen új vázat és karosszéria-elemeket kapott, javítottuk a kilátást, és átalakítottuk a futóművet. A verseny előtt két hosszabb tesztünk is volt, az elsőt egy féltengely-töréssel hoztuk le, a másodikat viszont már százszázalékos igénybevétel mellett is tökéletesen bírta a technika. Száz indulónál az elvárásaink nem lehetnek túl magasak, az első húszba bekerülni is jó eredmény lenne, de titkon ennél jobb eredményben reménykedem.

    foto: Opel Dakar Team

    Bunkoczi Lászlónak nem csupán azért lesz nehéz dolga, mert a hírek szerint nagyon navigáció-igényesek lesznek a marokkói pályák, hanem azért is, mert most, élesben ismerkedik majd meg a digitális navigációval.

    A legnagyobb kihívást valószínűleg az jelenti majd, hogy ilyen hosszú szünet után miként leszünk képesek újra felvenni a ritmust, mert hiába mentem én a raliban folyamatosan, a sivatag egészen más, arról nem beszélve, hogy Balázs egyáltalán nem versenyzett majdnem két éve” – mondta Bunkoczi. „A legfontosabb, hogy ne görcsöljünk, hanem próbáljuk jó élményként megélni ezt a viadalt. Mert ahogy elnéztem, itt már a célba érkezés is nagy fegyvertény lesz, így a helyezés engem személy szerint nem is nagyon érdekel. Ezek a pályák a mezőny nagy részének, így nekünk is ismeretlenek lesznek, nehezítve azzal, hogy még sohasem versenyeztem a digitális navigációval, amit remélhetőleg lesz alkalmam kipróbálni a teszten. Egy biztos: lesz feladat bőven.

    Az előzetes nevezések szerint 140 motoros, 100 autós páros és 9 kamionos egység áll rajthoz a viadalon, ami az autós és a kamionos kategóriában meghaladja a tavalyit. Az adminisztratív és technikai átvételre szeptember 30-án és október 1-jén kerül sor.

    A Marokkó Rallyn indul a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb és a háromszoros Dakar-győztes Nasszer al-Attijah is, a francia versenyző előnye mindössze egy pont a világbajnokságon. Január óta először versenyez teljes felállásban Marokkóban az Audi is, Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz és Mattias Ekström bemutatja az Evo2-es Q e-tront.

    foto: Opel Dakar Team

    Köbli Károly a Rally Legendre készül 

    0

    Idén négy év után visszatért a versenyzéshez Köbli Károly Szilágyi Mihály navigálásával, mert szeretnének ismét a Rally Legenden indulni. 

    Köbli Károly a 2018-as Szilveszter Rally után komoly szünetet tartott versenyzői karrierjében, azonban az idei Mecsek Rallyn visszaült a Skoda Felicia Kit Car-ba, ahol az előfutók között próbálta visszaszerezni a régi versenyzői érzéseket. Ugyanezzel a céllal állt rajthoz a Mediterrán Rallyn is, ahol szintén előfutott Szilágyi Mihály navigálásával. 

    A pécsi versenyző a versenyt követően Hajósi “Hajóka” Miklósnak beszélt a visszatérés igazi okáról. 

    “Mind a két idei versenyt tesztnek szántuk és úgy érzem ez bevált – mondta Köbli Károly. – Már a Mecsek Rallyn kiderült, hogy nagyon bátortalanul használjuk az autót. Hiányoznak az autóban eltöltött kilométerek. Azért döntöttünk az előfutás mellett, mert így a gyorsaságikon önmagunkon tudunk fokozatos fejleszteni minden versenydrukk nélkül. Cél, hogy a Rally Legenden induljunk San Marino-ban. 2017-2018-as években versenyeztünk ott és elmondhatom, hogy szenzációsan jó volt. Az ottani mezőny a pályák vonalvezetése és nem utolsó sorban a rengeteg nagyon jó fej néző a pálya szélén elmondhatatlan élmény. Kimaradt pár év és nagyon hiányzott, ezért Idén ott a helyünk! Leszerveztünk mindent, csak az október 10-i indulásra várunk.” 

    A skodás páros 2017-ben a Rally Legend Myth kategóriájában a 12., míg 2018-ban a 19. Helyen ért célba. 

    Gázolás a bokszutcában, három szerelőt ütöttek el a brazil Stock Carban (videó)

    0

    Horrorisztikus jelenetek játszódtak le a brazil Stock Car-bajnokság hétvégi, Santa Cruz do Sulban rendezett fordulójának második futamán, amikor két versenyző összeütközött a bokszutcában, ami miatt az egyikük egy harmadik pilóta autójának csapódott. A kocsin dolgozó szerelők közül ketten csonttörést szenvedtek, míg egy harmadik könnyebb sérülésekkel megúszta az esetet.

    Időről időre emlékeztet minket a motorsport, hogy nemcsak a versenyzőkre, hanem a csapatok személyzetére, a pálya mellett szolgálatot teljesítőkre, illetve a nézőkre is leselkedik veszély. A brazil Stock Car-bajnokság hétvégi, Santa Cruz do Sulban rendezett fordulóján három szerelő sérült meg, miközben kiszolgálták a második futam alatt a bokszba hajtó pilótájukat.

    Az eset a szezon kilencedik versenyének második futamán történt, és elkerülhető lett volna, ha Denis Navarrót a kerékcseréje után nem engedik ki a bokszutcában érkező Pedro Cardosóra. De megtették, így Navarro nekiment Cardoso autójának, és beforgatta azt. A 43-as rajtszámú Chevrolet ezután nekivezette az 5-öst a még az autóján dolgozó szerelői gyűrűjében várakozó Bruno Baptista Toyotájának.

    A legnagyobb ütést a Corolla jobb hátsó, illetve bal első kerekénél dolgozó szerelők kapta, de a jobb hátsónál a kerékkel várakozó szerelő sem úszta meg, hogy az autó hátulja meglegyintse. Ő csak könnyebb sérüléseket szenvedett, és a helyszínen ellátták, két kollégáját azonban combcsont, illetve térdcsont töréssel kellett kórházba szállítani.

    Az eset videón:

    A futamot a történtek után piros zászlóval félbeszakították, de később folytatni tudták. A győzelmet az 50 esztendős, az F1-ben korábban 1993 és 2011 között 322 nagydíjon elrajtoló Rubens Barrichello szerezte meg, amivel három fordulóval és hat futammal a szezon vége előtt feljött az összetett harmadik helyére.

    Barrichello 2012-ben mutatkozott be a brazil Stock Car Pro Series-ben, első teljes szezonját pedig 2013-ban futotta. 2014-ben bajnok, 2016-ban pedig második lett. Rajta kívül egyébként több korábbi F1-es pilóta is a mezőny tagja. Itt versenyez a királykategóriában 2002 és 2017 között szereplő, a Ferrarival 2008-ban világbajnoki második helyet szerző Felipe Massa; az F1-ben 2008-ban és 2009-ben vezető Nelson Piquet Jr.; illetve az 1999-ben és 2000-ben a BAR-nál, 2001-ben a Jordannél, 2004-ben pedig a Toyotánál megforduló Ricardo Zonta is.

    Csomós Mixi: Spanyolország helyett Ózd 

    0

    Csomós Mixi és Nagy Attila rajthoz áll az Ózd Rallyn, ahol a Spanyol Rally helyett indulnának, ha elkészül a Skoda Fabia R5 a cseh Barum Rallyn történt baleset után. 

    Csomós Miklós és Nagy Attila autóját a cseh Barum Rallyn történt baleset után komolyan át kell építeni, amiben nehézséget okoz, hogy a csapat lassan kapja csak meg a kellő alkatrészeket a Skoda Motorsporttól. 

    A HUMDA Academy versenyzője azonban bízik benne, hogy hamarosan elkészül az autó és akkor elindulnak az Ózd Rallyn, mivel az ERC szezonzáróján, a Spanyol Rallyn nem tudnak rajthoz állni. 

    “Mint azt valószínűleg már láthattátok, ott vagyunk az Ózd Rally nevezési listáján!” – írta közösségi oldalán a csapat. „Ebből mindannyiótok számára egyértelművé válhatott az is, hogy előzetes terveinkkel ellentétben nem tudunk elindulni a katalán közös ERC-WRC futamon. Persze utóbbit nagyon sajnáljuk, azért annak még inkább örülünk, ha előttetek, itthon is tudunk menni. Bár ezért is sokat kell dolgoznunk és minden tőlünk telhetőt megteszünk, de egyelőre még nem 100%, nagyban függ attól, hogy áll majd a versenyautónk (pár alkatrészt még mindig várunk a Skoda Motorsporttól…) 

    Csomós Mixiék számára így befejeződött az idei Eb szezon, ahol a kontinensbajnokság értékelésén kívül szerepeltek a 2023-as ERC szezonra készülve.  

    A páros idén hat ERC futamon állt rajthoz, a Fafe Rallyn a 10. helyezéssel kezdtek, amit a Kanári-szigetek Rallyn és a lett Liepaja Rallyn egy-egy 11., a Róma Rallyn pedig 9. hely követett, míg Lengyelországban és a Barum Rallyn balesetet szenvedtek.

    Benyó Máté sajnálja

    0

    Remekül kezdődött de rémálomszerűen ért véget a rallycross ob Benyó Máté számára Nyirádon. A Korda Racing versenyzője sajnálja a történteket.

    Dicsőbb befejezést reméltem ettől az amúgy fantasztikus versenytől, de a végeredményt csak is saját magamnak köszönhetem, senki másnak!” – kezdte korrektül Benyó Máté a hétvégéi verseny értékelését, majd meg is magyarázta mi történt a döntőben.

    A szakadó eső áztatta pálya tapadását rosszul mértem fel a rajtot követően, a hatalmas sártengerben felúszott az autó és az oldalával belecsúsztam a palánkba. Ez volt a kisebbik baj, itt még nem szerzett nagy sérüléseket az autó és akár folytathattam volna versenyt, de a mezőny nagy része is kicsúszott velem együtt és az egyik versenytársam sajnos éppen az autóm jobb első futóművét találta és olyan károkat szenvedett a Peugeot amivel már nem tudtam folytatni a döntőt. Rettentően sajnálom az esetet, mert úgy érzem komoly esélyünk lett volna a győzelemre! Az új autó fantasztikus, menetről-menetre egyre jobban sikerült ráéreznem és hamar egész jó tempót tudtam diktálni” – részletezte a közösségi oldalán a versenyző.
    Benyó Máté a nyirádi forduló előtt cserélte le a korábbi Ford Focust egy Peugeot 208-ra és az új autóval nagyszerűen kezdett. Mindhárom előfutamot és az elődöntőt is megnyerte, de a döntőben jött a hiba ami miatt nem jutott el a célig.
    „Őszinte elnézést kérek a csapatomtól és tőletek szurkolóktól is, hogy nem tudtam győzelemmel meghálálni ezt a fantasztikus autót és a rengeteg biztatást. A szomorú végeredmény ellenére rengeteg pozitívum is volt a hétvége folyamán. Ezzel az autóval kiegészülve már olyan csomag van mögöttem, amelyben hatalmas potenciál rejlik a jövőre nézve. Már csak nekem kell okosabban és tapasztaltabban versenyeznem.
    Ez a hiba most eléggé fáj, de ebből is tanulok és a javamra fordítom! Minden erőmmel azon leszek a szezon utolsó versenyén, a soron következő teszteken és a téli szünetben is, hogy megtanuljam kihozni az autóból a maximumot és hatalmas sikereket érhessünk el vele!
    Nagyon köszönöm a csapatnak a remek munkát, nektek pedig a rengeteg bíztatást!” – fejezte be Máté.
    foto: Korda Racing

    Bejelentést tett az Alfa Romeo: újabb hely kelt el a 2023-as F1-es rajtrácson

    0

    Ahogyan arra számítani lehetett, az Alfa Romeo Forma-1-es istállója bejelentette, hogy meghosszabbítja Csou Kuan-jü szerződését, és jövőre is változatlan felállással versenyez, azaz a kínai pilóta és Valtteri Bottas alkotja majd a párosát.

    Meghosszabbította újonc pilótája, Csou Kuan-jü idei szezon végén lejáró szerződését az Alfa Romeo. Azaz pontosabban aktiválta – sajtóhírek szerit már a múlt hónap végén – a kínai versenyző kontraktusában szereplő opciót, Csou így 2023 végéig biztosan a csapat tagja marad.

    Az F1 történetének első kínai pilótája pontszerzéssel mutatkozott be a királykategóriában (10. helyen ért célba a bahreini szezonnyitón), majd Kanadában (8.) és Monzában (10.) tudott még az első tízben végezni. Mivel eddig keveset hibázott az első idényében, a javuló teljesítményét az autó fejlesztési hiányosságai pedig egyre jobban elfedték, jó ideje csak formalitásnak tűnt a hosszabbítás.

    Az Alfa Romeo által kiadott közleményben a csapat kiemelte, hogy meggyőzte őket Csou hozzáállása és elkötelezettsége, a kínai pilóta ráadásul a szimulátoruk fejlesztéséhez is hozzájárult, és egyetlen lehetőséget sem szalasztott el, hogy segítse az idei autó jobbá tételét.

    Csou Kuan-jü, Alfa Romeo
    Háromszor szerzett eddig pontot Fotó: James Gasperotti / DPPI

    „Már várom, hogy továbbra is együtt dolgozzak Csou-val. Az első naptól, a tavalyi abu-dzabi teszttől fogva lenyűgözött a munkához való hozzáállásával, ami mindig nagyon pozitív tulajdonság – méltatta versenyzőjét Frédéric Vasseur csapatfőnök. – Tudtuk, hogy gyors, de az, hogy ilyen rövid idő alatt alkalmazkodott az F1-hez, a szezon egyik legnagyobb meglepetését szolgáltatta. Nagyon kedves srác, a csapatban mindenki kedveli a személyiségét és a hozzáállását.”

    „Megvan benne a kellő alázat ahhoz, hogy kérdezzen és tanuljon, mind a mérnököktől, mind Valtteritől, és elég intelligens, hogy versenyről versenyre a fejlődjön a kapott információval. Jövőre rendelkezésre áll majd ez a tapasztalat, és biztos vagyok benne, hogy újabb lépést tesz majd előre, miközben folytatjuk a csapat fejlesztését.”

    „Az álmom vált valóra azzal, hogy eljutottam a Forma-1-be, az érzés pedig, amit az első versenyemen éreztem, örökre velem lesz. A csapat elképesztően támogató volt, az első naptól fogva tárt karokkal vártak, és segítettek alkalmazkodni a legösszetettebb sorozathoz a motorsportban. Többet akarok elérni ebben a sportban és ezzel a csapattal, a kemény munka pedig, amit az év eleje óta végzünk, csak az első lépés afelé, ahol jövőre lenni akarunk. Még sokat kell tanulnom és fejlődnöm, de bízom a munkánkban, és már várom a következő közös fejezetünket” – tekintett előre a pontversenyben jelenleg a 17. helyen álló pilóta.

    Magyar győzelem Szlovéniában 

    0

    Ifjabb Fekete László és Begala Tamás nyerte a Mitropa Kupa értékelését a szlovén Nova Gorica Rallyn, a nemzetközi sorozat hetedik versenyét. 

    Hétvégén rendezték a Szlovén Rally Bajnokság ötödik futamát a Nova Gorica rallyt, mely egyúttal a Mitropa Kupa hetedik versenye is volt. 

    Az aszfaltos rendezvényen 15 szakasz és 150.65 km versenytáv várt a mezőnyre. 

    A Mitropa Kupa értékelését pedig ifj. Fekete László és Begala Tamás nyerte Rally2-es Skodával 2:47.9 perccel a szlovén Ales Zrinski-Rok Vidmar (Ford Fiesta R5) és 4:18.1 perccel a német Hermann Gassner sr-Karin Thannhauser (Mitsubishi Lancer Evo X R4) előtt. 

    A Mitropa Club értékelésében is magyar siker született, itt Gyarmati Ariel és Kocsis György szerezte meg az első helyet Mitsubishivel, nem kevesebb, mint 7:42.7 perc előnnyel a szintén Mitsubishis német Martin Kainz-Stefanie Fritzensmeier, és csaknem 10 perc előnnyel az olasz Fabio Grendene-Lorenzo Lamanda (Opel Astra) kettős előtt. 

    A Mitropa Historic értékelésben Trexler Zoltán és Bartos Gábor a negyedik helyet szerezte meg. 

    A verseny abszolút értékelésében a szlovén Rok Turk-Blanka Kacin kettős Rally2-es Hyundai nyert a cseh Erik Cais és szlovák-magyar Igor Bacigál fordos kettős előtt, a harmadik helyen a szlovén Marco Grossi-Tara Berlot páros ért célba, majd őket követték Feketéék és Gyarmatiék. 

    A Mitropa Kupa következő versenyét október közepén tartják a német 3 Stadte Rallyn. 

    Az Alpine főnöke elárulta, hány pilóta esélyes Alonso megüresedő ülésére

    0

    Tizennégy főről indult, de mostanra jelentősen szűkült az Alpine azon névsora, amely a Fernando Alonso megüresedő 2023-as ülésére eséllyel pályázók neveit tartalmazza.

    Továbbra sem történt bejelentés azzal kapcsolatban, hogy miután az Alpine nem tudta megtartani a váratlanul az Aston Martinhoz igazoló Fernando Alonsót 2023-ra, majd juniorját elhappolta a McLaren, ki lesz Esteban Ocon csapattársa jövőre. A francia istálló nemrég Jack Doohannel, Nyck de Vries-el és Antonio Giovinazzival tesztelt a Hungaroringen, de ennél a háromnál több pilótának van esélye – már amennyiben ennek a háromnak van – az Alpine versenyzőjévé válni jövőre.

    Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója a RacingNews365.com-nak ugyanis nevek említése nélkül elárulta, hogy mennyire szűkítették le a korábban 14 fős listájukat.

    „Nem sietünk, mert nem akarunk hibázni. Nincs kapkodás, kényelmes helyzetben vagyunk. Szerénytelenség nélkül mondhatom, hogy jelenleg a miénk a legkapósabb ülés a paddockban. Negyedikek vagyunk [a konstruktőri pontversenyben], úgyhogy az emberek ránk várnak, mielőtt döntést hoznak. Tizennégy versenyző volt a listánkon, ahogyan azt Otmar [Szafnauer] korábban elmondta, ezt a listát pedig mostanra hat névre szűkítettük. Néhányuk egyelőre nem teljesen szabad ahhoz, hogy csapatot váltson, míg mások talán nem teljesen illeszkednek a képbe. Szeptember végére elég jó képet kell kapunk arról, hogy kit akarunk leigazolni.”

    Amennyiben úgy vesszük, hogy a Hungaroringen tesztelő hármasnak egyaránt van esélye, úgy még három név lehet a kalapban. Szinte biztos, hogy a lista tetején Pierre Gasly áll, Rossi pedig rá utalhatott, amikor azt mondta, hogy vannak egyelőre nem teljesen szabad jelöltek, Gasly-t ugyanis csak akkor engedi el a Red Bull az Alpha Tauritól, ha megfelelő utódot találnak a helyére.

    Pierre Gasly, Alpha Tauri, Azeri Nagydíj
    Gaslynak lehet a legtöbb esélye Fotó: Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool /

    Ez jelenleg úgy tűnik, hogy megtörténik, és Helmut Marko egy huszárvágással leigazolja a Monzában szenzációs bemutatkozást produkáló Nyck de Vries-t, Gasly pedig így – természetesen anyagi kompenzáció fejében – szabadon távozhat az Alpine-hoz.

    De ki lehet a maradék két név? Nos, az egyik vélhetően a Haasnál Mick Schumacher helyére is esélyesnek tartott Nico Hülkenberg, aki jól ismeri a csapatot, hiszen 2017 és 2019 között náluk versenyzett. A hatodik névvel kapcsolatban viszont már több a kérdőjel. Daniel Ricciardo? Mick Schumacher? Esetleg valaki, akire eddig senki sem gondolt? Jelen állás szerint ez ugyanakkor nem is annyira lényeges, mert nagyon úgy néz ki, hogy Gasly lesz a befutó.

    Azt ugyanakkor nem biztos, hogy jó néven veszi az Alpha Tauri versenyzője, hogy Rossi igencsak lefitymálóan nyilatkozott a pilóta fontosságáról. „Találni fogunk egy pilótát, aki vezeti az autót, végső soron azonban továbbra is az autó jelenti a különbséget. Amiatt vagyunk csalódottak, hogy ennyit fektettünk valakibe, és az iránta mutatott lojalitás után az ember nem számít arra, hogy ezt nem kapja vissza úgy, ahogyan mindenki más visszaadja” – utalt a McLarenhez távozó Oscar Piastrira.

    A Piastri-kapcsán a vezérigazgató még elmondta, hogy már túlléptek a dolgon, és ismét hangsúlyozta, hogy az autó az, amely megteremti a különbséget.

    „Tudtuk, hogy lesz valamiféle szappanopera [amikor visszatértünk az F1-be], tudtuk, hogy lesz dráma, és legközelebb felkészültek leszünk. Egyre vastagabb és vastagabb a bőrünk, miközben a projekt folytatódik. Fejlődünk és a helyes irányba tartunk. Mint mondtam, a versenyző fontos, de az autó a legfontosabb. A Mercedeshez képest fél, a Ferrarihoz képest egy másodperc a lemaradásunk, ennyit pedig egyetlen pilóta sem képes eltüntetni. [Piastri] csak egy kis bukkanó volt ezen az úton, amit helyrehozunk. Tulajdonképpen már le is zártuk ezt a témát. Amit erről elmondtunk, az szerintünk az igazság, ami nagyon világos és egyszerű. Magunk mögött hagyjuk mindezt, és továbblépünk.”

    Fernando Alonso, Alpine, Magyar Nagydíj
    Rossi szavai alapján nem is olyan fontos, hogy az utóbbi két évben egy kétszeres világbajnok vezette az egyik Alpine-t Fotó: Alpine

    Amikor az istálló 2016-ban (akkor még Renault néven) újra gyári csapat lett, öt éves tervet jelentett be arra, hogy ismét a győzelmekért és vb-címekért küzdjön. Ez az öt év tavaly letelt, és bár Esteban Ocon nyert a Hungaroringen, egyelőre messze vannak attól, hogy önerőből ott legyenek az élen. Egyelőre pedig a stabilitás is hiányzik, hiszen a 2021-es és 2022-es idény előtt a menedzsment összetétele változott meg jelentősen, miközben a pilótapáros is folyton cserélődik, hiszen a két idényt megélt Alonso-Ocon kettős volt a leghosszabb ideig együtt maradó párosítás az elmúlt hét szezonban.

    Új győztest fognak avatni Új-Zélandon 

    0

    A hétvégi Új-Zéland Rallyn egészen biztosan egy új név kerül a győztesek közé, mivel a jelenlegi WRC mezőnyből még senki sem tudott nyerni. 

    Az Új-Zéland Rallyn Marcus Grönholm öt győzelemmel a legsikeresebb, a kétszeres világbajnok 2000-ben, 2002-ben és 2003-ban Peugeot 206 WRC-vel, 2006-ban és 2007-ben pedig Ford Focus WRC-vel tudott nyerni. 

    A finn versenyző sikereinek számát Carlos Sainz tudta leginkább megközelíteni négy sikerrel. Az ugyancsak kétszeres világbajnok 1990 és 1992 között sorozatban háromszor Toyota Celicával, 1998-ban pedig Toyota Corolla WRC-vel tudott az első helyen zárni. 

    Három győzelmet pedig  Sébastien Loeb, Colin McRae és Hayden Paddon tudott ünnepelni. 

    A jelenlegi WRC gyári mezőnyben azonban egyetlen korábbi győztes sincs, hiszen Paddon ezúttal Rally2-es Hyundaijal áll rajthoz. 

    Az Új-Zéland Rallyn 17 szakasz vár a versenyzőkre, melyek hossza 276.44 km lesz, amiből 158 km-t az első napon kell teljesíteni.     

    Érdemes lesz a Rallycafe.hu oldalt figyelni az esősnek ígérkező Auckland-i verseny alatt is, hiszen élőben számolunk be a világbajnoki címért folytatott csata alakulásáról.