back to top
2025. augusztus 04. 13:45
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1213

    Újra rallysport-ünnepet rendeznek, jön a ZEG Rally Show

    0

    Hatalmas érdeklődés, remek hangulat és látványos versenyzés jellemezte 2021-ben a hagyományteremtő céllal megrendezett I. ZEG Rally Show-t, ami 2022-ben ismét sportünneppé varázsolja Zalaegerszeg belvárosát és a ZalaZONE-t. A HUMDA közreműködésével megvalósuló esemény a szórakozás mellett a helyi közösségek fejlődését és a gazdaság élénkítését is szolgálja.

    Az I. ZEG Rally Show sikeres megrendezése után 2022. augusztus 7-én ismét Zalaegerszegre és a ZalaZONE-ba költöznek a magyar ralisport legjobbjai, hogy a versenyszezon terhét félretéve könnyed örömautózással elkápráztassák az autóversenyzés rajongóit. 

    A hagyományteremtő céllal először tavaly megrendezett esemény fő gondolata az volt, hogy Zalaegerszeg egy igazi autósport ünnep révén visszatérjen a hazai motorsport vérkeringésébe. Ezt a célt sikerült elérni, hiszen a rajongók érdeklődése felülmúlta a várakozásokat: a belvárosi gyorsasági szakaszon mintegy 15.000 néző követte figyelemmel a versenyautókat, és hasonló létszámban látogattak ki a ZalaZONE területén lévő Handling és Smart City pályára is.

    ZEG Rally Show
    Fotó: Makai Gergely // MGR Images
    Új szakaszokkal bővül a Rally Show

    A vasárnap zajló ZEG Rally Show előtt a pénteki nap folyamán a szervezők fakultatív jelleggel tesztet tartanak a ZalaZONE-ban, szombaton a pályabejárás és az átvételek zajlanak. 

    A szervezők módosítanak a tavaly megismert pályák nyomvonalán, új utak épültek a ZalaZONE területén, valamint a versenyzői visszajelzések alapján a belvárosi szakasz és a Smart City vonalvezetéséből kikerülnek a nagyon szűk részek.  

    A show programjába három új pálya is bekerül, így összesen hat különböző gyorsaságin kell két kört teljesíteni a mezőnynek. A gyorsasági szakaszok össztávja várhatóan 60 km körül lesz. Tavalyi évhez hasonlóan a szervizpark idén is a ZalaZONE területén lesz, ahol gasztro zóna, kiállítók és közlekedésbiztonsági aktivitások is helyet kapnak. 

    A versenyhétvégével párhuzamosan zajlik az Enduro GP-világbajnokság magyarországi fordulója is. Pénteken és szombaton este egy belvárosi szórakozóhelyen Enduro GP welcome party-t tartanak, ami utcabállá bővül, neves előadók fellépésével. Az ingyenes Enduro GP-s party-ra a szervezők a ZEG Rally Show akkreditált résztvevőit is várják, emellett szombaton a tavaly nagy sikerű Rally Party-t is megrendezik a ZalaZONE szervizparkjában. 

    Vasárnap a versenyprogram a rajtceremóniával kezdődik, ez idén bekerül Zalaegerszeg szívébe, a Dísztérre. A show-ra érvényes MNASZ licenccel rendelkező versenyzőket várunk. A Rally3-as versenyzők számára a szervezők külön értékelést írnak ki. A lebonyolítással kapcsolatos információk a továbbiakban a zegrally.hu weboldalon és a facebook.com/zegrallyshow oldalon jelennek meg. A ZEG Rally Show és az EnduroGP is a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével valósul meg. 

    ZEG Rally Show
    Fotó: Makai Gergely // MGR Images
    Fókusz a közlekedésbiztonságon

    Az autósport mellett közlekedésbiztonsági programok és képzések is a rendezvény fontos részét képezik. A hétvégére kilátogat a HUMDA két országjáró rendezvénysorozata, a Road Safety és a Moto Safety is. A „Road Safety – a biztonság az első” közlekedésbiztonsági oktatási programsorozatot óvodásoknak és alsó tagozatos általános iskolás tanulóknak szervezi a HUMDA. Ezen a korosztályi jellemzőknek megfelelően kidolgozott képzésen a közlekedési balesetek megelőzése és elkerülése áll a középpontban.

    Egy interaktív oktatást követően instruktorok segítségével gokartokkal, elektromos mini autókkal, kerékpárokkal és rollerekkel mennek ki a gyermekek az ideiglenes KRESZ-pályára, ahol a közlekedési szabályokkal és többek között például a rendőri karjelzésekkel ismerkedtek. A családok pedig egy 4 x 4 méteres társasjátékon játszhattak, de egy reakcióidő-figyelő, -javító játékot is kipróbálhatnak. A felnőttek pedig úgynevezett részeg- és drogszemüveg révén tapasztalhatták meg, miért nem szabad ilyen szerek hatása alatt volán mögé ülni.

    A HUMDA közkedvelt és nagy sikerű motoros közlekedésbiztonsági rendezvénysorozata, a Moto Safety pedig gyakorlati tréningből, illetve elméleti előadásból áll augusztus 6-án. Az eseményen instruktorok segítségével a szlalomozást, a vészfékezést, valamint az akadályok és vészhelyzetek elkerülését gyakorolhatják a jelenlévők.

    A sűrű forgalomban történő előrehaladással, a kanyarívekkel és a kanyarkombinációkkal is foglalkoznak majd a motorosok. A Moto Safety-n kétszázan vehetnek majd részt, jelentkezni néhány héttel az esemény előtt lehet majd, részletes információkat a HUMDA honlapján és közösségi médiafelületein találnak majd az érdeklődők.

    Szardínia Rally: Őrület a pályán, Tänak orra esett

    0

    Hatalmas csaták és még nagyobb drámák jellemezték a Szardínia Rally pénteki első körét. Az első öt gyorsasági szakaszt négy különböző versenyző nyerte és szintén négyen váltották egymást az élen. Ott Tänak egy hatalmas orra esés ellenére is az élen áll a Hyundai i20 N Rally1-gyel. Esapekka Lappi egy defektet követően is második, míg a harmadik helyen némi meglepetésre Pierre-Louis Loubet áll. 

    A Szardínia Rally alig ötödén vagyunk túl, mégis kevesen mondhatják el magukról, hogy probléma nélkül vészelték át a verseny eddigi szakaszait, amelyeken a legtöbb versenyző arra panaszkodott, hogy nincs annyi tapadásuk, mint amennyire számítottak.

    A csütörtök esti szuperspeciált Thierry Neuville nyerte Hyundaijal, így ő kezdte az élen a versenyt. A pénteki murvás szakaszokon a kedvező rajtpozícióját kihasználva Elfyn Evans állt az élre Toyotával, ám a negyedik gyorsaságin nagyon idegesen rohant el a riporterek elől. A GR Yaris Rally1 csak elektromos hajtással tudta elhagyni a beírót, később pedig a verseny feladására is kényszerült. 

    Esapekka Lappi volt a következő versenyt vezető, aki idén Sébastien Ogier-t váltja a harmadik Toyotában. A harmadik szakaszt megnyerte, ám a negyediken kénytelen volt beismerni, hogy a többiek gyorsabbak voltak nála.

    Fotó: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH

    Így fordulhatott elő, hogy Ott Tänak vette át a vezetést a versenyen, aki a nagy ugratón orra esett, alaposan lebontotta a Hyundai orrát. Ennek ellenére állítása szerint Portugália óta sokat javult az autó, amivel a pénteki első kör utolsó szakaszán egy kicsit visszafogottabban ment.

    Legnagyobb riválisa, Lappi defekttel jött le erről a szakaszról, de csak az utolsó hat kilométert kellett megtennie felnin, így Tänak első helyét nem tudta ugyan veszélyeztetni, de a második pozíciót megtartotta.

    A pénteki első kör után tehát Tänak 3,7 másodperc előnnyel vezet Lappi előtt.

    Kellemes meglepetést okozott ezúttal is Pierre-Louis Loubet, aki egy túlcsúszás ellenére is 8,9 másodperc hátránnyal tartja a harmadik helyét, csapattársa Craig Breen előtt, aki 10,1 másodpercre van az első helyezetthez képest.

    Az első szakaszokon sokat panaszkodott az autóra, de az utolsó kettőt megnyerte Dani Sordo, aki így jelentőset tudott faragni a hátrányából és 14,6 másodperc lemaradással az ötödik helyre lépett előre.

    Őt követi Adrien Fourmaux és Takamoto Katsuta.

    A világbajnokságon élen álló két versenyző Kalle Rovanperä és Thierry Neuville is bajba kerültek. Egy darabig úgy tűnt, egész jól megoldják a pályatakarításból származó hátrányukat. Rovanperä azonban egy kaland során leszakította a Toyota hátsó szárnyának nagy részét, amitől a Yaris nagyon nehezen vezethetővé vált. Az idén már három győzelmet jegyző finn így 46 másodperc hátránnyal a nyolcadik helyen várhatja a folytatást.

    Nála is rosszabbul járt Neuville, aki a szervizpark előtti utolsó szakaszról hajtás problémával jött le és több mint egy percet veszítve a kilencedik helyre esett vissza.

    Ma még négy szakasz vár a versenyzőkre a Szardínia Rallyn.

    Szardínia Rally, állás 5 szakaszt követően 
    1 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 51:11,1 
    2 #4 Esapekka lappi / Janne Ferm (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +3,7 
    3 #7 Pierre-Louis Loubet / Vincent Landais (FRA) Ford Puma Rally1 +8,9 
    4 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +10,1 
    5 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +14,6 
    6 #16 Adrien Fourmaux / Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +26,1 
    7 #18 Takamoto Katsuta / Aaron Johnston (JPN / IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +41,2 
    8 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +42,5 
    9 #20 Andreas Mikkelsen / Torstein Eriksen (NOR) Skoda Fabia Rally2 evo +1:56,0 
    10 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +2:00,1 
    11 #25 Yohan Rossel / Valentin Sarreaud (FRA) Citroen C3 Rally2 +2:00,8 
    12 #21 Nikolay Gryazin / Konstantin Aleksandrov Skoda Fabia Rally2 evo +2:06,5 
    13 #27 Jari Huttunen / Mikko Lukka (FIN) Ford Fiesta Rally2 +2:15,5 
    14 #44 Gus Greensmith / Jonas Andersson (GBR / SWE) Ford Puma Rally1 +2:19,0 
    15 #30 Chris Ingram / Craig Drew =GBR) Skoda Fabia Rally2 evo +2:19,9 

    További eredmények

     

     

    Csomós Mixi és az after party

    0

    A rallyversenyek általában a hivatalos after partyval érnek véget, ahol a résztvevők kötetlen formában engedhetik ki a feszültséget. Nem volt ez másképp a Kanári-szigetek Rallyn sem, amely után Csomós Mixi navigátorát, Nagy Attilát kértük meg, mesélje el, hogyan is zajlik a verseny vége, az after party és mi történt velük utána…

    „Számunkra a verseny a céldobogó utáni parc fermében ér véget – meséli Nagy Attila. – Ide mi visszük be az autót Mixivel. Nekem még annyi feladatom van, hogy a kiszerelt GPS-szel beszaladok a versenyirodába. 

    Ez után általában meg szoktunk inni egy sört a srácokkal, de még nem nyugszom meg teljesen, csak miután feloldották a parc femét és vihetjük az autót. 

    Fotó: Csomós Mixi

    Ezt már a csapat végzi. Az utolsó napközbeni szerviz után elkezdik bontani a szervizparkot. A céldobogó előtti tíz perces szervizben tulajdonképpen csak egy szervizpontunk van. Ez egyébként se sokra elég, hiszen amíg bemész, kijössz, addig is eltelik egy csomó idő, úgyhogy nettó öt perced van az autóval foglalkozni. 

    Mindig megszámoljuk, hány autónk van, hány sofőr kell hozzá, a többiekkel pedig egy sörrel szoktunk koccintani, amivel lezárjuk a versenyt. 

    Ekkor jön egy nagyon fájdalmas pont: el kell jutni a szállásig. Ilyenkor bárkinek szívesen átadjuk a volánt, csak ne nekünk kelljen vezetni. Ha ketten maradunk Mixivel, akkor ő gyorsan beül jobb oldalra, amivel eldől, hogy én vezetek, de nem szívesen teszem. 

    Fotó: Csomós Mixi

    A szálláson mindenki lezuhanyoz és utána következik az after party, ahogy említetted. Ez a Kanárin egy elég exkluzív diszkóban volt. Az adminisztratív átvételen kaptunk két belépőt, azzal engedtek csak be, illetve a csapattagok a saját nyakba akasztójukkal is jöhettek. 

    Mixivel mind a ketten szeretünk táncolni – nem tudunk, de szeretünk –, de itt se a zene nem volt jó, se tánc nem volt, legalábbis egy ideig. Szerencsére hamar megérkeztek László Martinék és Bán Vityáék, úgyhogy velük jól éreztük magunkat. Hajnal négykor mentünk haza. 

    A Kanári-szigetek Rally abból a szempontból speciális volt nekünk, hogy maradtunk még három napot. Gondoltuk, hogy a lányok úgyis ki vannak készülve a rallytól, maradunk még egy kicsit és nyaralunk. 

    Fotó: Csomós Mixi

    Hétfőn béreltünk egy kabriót, aznap én autóztam körbe a szigetet a párommal, másnap Mixi. Jellemző, hogy Mixi fél nap után visszahozta a kocsit, hogy ő nem akar többet vezetni. 

    Fizikálisan nem éreztem fáradságot, mentálisan igen. Az alatt a három nap alatt nagyon ki tudtam kapcsolni, el tudtam engedni magam. Az volt a legjobb, hogy oda mentünk, ahova akartunk, nem kellett semmit időre csinálni, olyan lassan ehettünk, ahogy akartunk…

    Egy ilyen verseny után, ahova mindig mindenhová időre mégy, nagyon lehet értékelni egy kis lazaságot. Ez a pár nap úgy feltöltött, hogy azóta is abból élek. 

    Fotó: Csomós Mixi

    Négy hét van a Kanári-szigetek és a Lengyel Rally között, úgyhogy amikor hazaértünk, gyakorlatilag kezdhettük is a következő verseny szervezését, de ez már egy másik történet.“

    Hibján szalagot szakított

    0

    A Dunakanyar Rally minden téren feledhetetlen élményekkel gazdagította a Hibján József–Szollár Csaba párost, akik a Ford Fiesta Rally4-gyel szoros küzdelmet vívtak a Peugeot armada ellen. Időeredményeik alapján, akár az ORB 2wd és az RC4 negyedik helyén is végezhettek volna, azonban Hibján elkövetett két hibát, átszakított egy szalagot és nem írt fel egy lassítót, így összese 1 perc 10 másodperc büntetést szedett össze. 

    „Majdnem a negyedik helyen végeztünk, de mégsem, mert kaptunk összesen 1 perc 10 másodperc büntetést – mesélte Hibján József. – Pedig annyira szoros volt végig a küzdelem, gyakran mentünk azonos időket a kategóriatársakkal. Nem fért bele a bakink, mert így sokkal hátrébb végeztünk, mint terveztük, de legalább tanultunk belőle.

    Mindkét esetben a terelőkkel gyűlt meg a bajom, az elsőt benéztem, Csabi diktálta, de olyan nagy tempóval érkeztem a gumis terelőhöz, hogy kénytelen voltam a két gumi közé beengedni a kocsit, ahol át is szakítottuk a szalagot.

    A nagyobb bajt így próbáltam elkerülni. Aztán a második napon pedig az utolsó gyorson a cél előtti gumis terelőt valamiért nem írtuk fel, ilyen még talán sosem fordult elő velünk, most igen. Amatőr hiba, megérdemeltük itt is a büntetésünket, többet nem csinálunk ilyet az tuti. 

    A pályák nagyon szuperek voltak. Szép helyen mehettünk, kulturált szervizpark, pörgős hétvége, kiváló gyorsasági szakaszokkal. Nem is tudnék választani, mert mindegyik gyors annyira klassz volt, viszont csodálkoztam, mert semmi nem ugrott be menet közben sem régről, valószínűleg annyira régen autóztunk rajta.

    Ez viszont pont azt a pluszt adta, hogy teljesen ismeretlen pályán versenyezhettünk, melyek még gyorsak és technikásak is voltak egyben…tényleg fantasztikusan alakult ez a Dunakanyar Rali. Az időjárás sem okozott különösebb gondot, a büntetéseket leszámítva végre egy ‘kerek’ futamon vagyunk túl. 

    -A Ford teljesen jól végezte a dolgát, egy kis benzinnyomás problémánk adódott, mikor letettük a kocsit Parc Fermébe, de másnap reggel a szervizben megoldották a fiúk pár perc alatt. Egyébként hibátlanul működött, most kezdünk összeszokni. Igaz egyedül voltunk a sok Peugeot között a Forddal, de ott tudtunk az első négyben autózni, a tervünk szerint. Igaz végül visszacsúsztunk a hetedik helyre a negyedikről, levontuk a konzekvenciát, jobban kell figyelni felíráskor és verseny közben is. Ennyi. 

    De nem csüggedünk,  a mostani eredmény miatt, megyünk a Mecsek Rallyn is és toljuk tovább. A terv az, hogy előtte tudjunk tesztelni, ezt próbáljuk most már mindig beiktatni, hiszen nagyon sokat számít. Helyszínt, időpontot és részleteket nem tudok még, de ha összejön tréningezünk majd.” 

    Szöveg: Tiba Anita

     

    Ausztrál csapat csatlakozik jövőre az Extreme E mezőnyéhez

    0

    A 2023-as szezonban még egy alakulat, az XE Sports Group is indul majd az Extreme E-ben ezzel tizenegyre növelve a csapatok számát.

    A projekt mögött a Magyarországon is töltőpontokat üzemeltető EVDirect áll, akik a BYD nevű márkájukat szeretnék népszerűsíteni a motorsporttal. A fiatal sorozat első óceániai csapata lesznek ezzel, az eddigi európai és amerikai istállók mellett.

    A csapat képviselői május végén írták alá a megállapodást az Extreme E képviselőivel a Monacói Nagydíjat követően, a St. Helena hajón.

    „A sorozat a kezdetektől fogva húzóerőt jelentett mind az extrém versenyzés, a környezeti tudatosság és az egyenlőség szempontjából is. Ez egybeesik az XE Sports Group törekvéseivel is, hiszem mi az éghajlati és szociális problémákkal szemben szeretnénk valódi változást elérni helyi szinten.” foglalta össze Luke Todd, a csapat igazgatója.

    „Ez a befektetés és az Extreme E-ben való részvételünk lehetővé teszi számunkra, hogy a BYD minőségi és megfizethető járműveit népszerűsítsük Ausztráliában és a tágabb Ázsiai-Óceániai régióban.

    Az XE Sports Group saját tudományos és környezetvédő programmal készül majd, ami kiegészíti majd a bajnokság hasonló törekvéseit. Ezért létrehozzunk az Asia Pacific Alapítványt, amivel célunk, a szegénység csökkentése és az életkörülmények javítása a technológiai újításokkal, mint amilyen például a lítium elemek újrahasznosítása és a napenergia használata megközelíthetetlen vagy távoli helyeken.

    Ami a versenyt illeti, azért jövünk az Extreme E-be, hogy nyerjünk. Világszintű csomaggal szeretnénk előállni az X44, a Rosberg X Racing, a JBXE meg a többi csapat ellen. Az ausztrálok arról híresek, hogy jók vagyunk a sportokban, és mi sem adjuk alább. A bolygóért és a győzelemért versenyzünk majd.”

    Az XE Sports Group lesz a második később csatlakozó csapat a McLaren idei debütálása után.

    XE Sports Group, Extreme E, rallycafe.hu
    Fotó: Extreme E

    Harmadik helyen végeztek Molnár Pistiék

    0

    Kicsit megfontoltabban autózott a Dunakanyar Rallyn a Molnár Pisti – Fekete Zsolt duó, mert valahogy máshová került számukra a fókusz a nagy csaták helyett.

    Nem indult túl jól a versenyhétvégétek.

    – Sajnos valóban nem, egy váratlan dolog történt velünk pályabejárás során, ahol egy versenyzőtársunk rosszul lett, és minden tőlünk telhetőt megtettünk, hogy segíteni tudjunk. Részletekről nem szeretnék igazából beszélni, mert még mindig a hatása alatt vagyunk, és bízunk benne, hogy minél hamarabb rendbe jön navigátor társunk. 

    A féltengely kibabrált veletek?

    – Igen, viszont szerencsénk volt, ugyanis az első napon a negyedik gyorson jött a gond, és be tudtunk menni a szervizbe, de kaptunk vagy negyven másodpercet biztos. Cseréltünk egy bal hátsó féltengelyt, úgy voltunk vele majd valahogy felküzdjük magunkat a helyünkre. Mert jól visszaestünk, így a vasárnapi napunk is keményen alakult ennek fényében. 

    A szekis váltóval sikerült kicsit összebarátkozni?

    – Kell még pár verseny, hogy jobban ráérezzek, és itt még iszonyat gyorsak is voltak a pályák, többet kellett volna vele foglalkozni. A szakaszeredmények azt mutatták van még min javítani, ezen leszünk majd legközelebb. A váltót, ha megszokom, akkor talán gyorsulhatunk is valamennyit. Még az is lehet, hogy a legközelebbi állomásunkon, Ausztriában mérettetjük meg magunkat, ahol van egy beragadt nevezésünk…és június közepén ott indulunk, ha minden jól alakul.

    De végül harmadik helyen végeztetek még így is.

    – Igen, hatalmas szerencse is kellett azért ehhez, mert ki is estek előlünk, súlyos másodperceket is veszítettünk, tehát volt egy kis hajrá bennünk, de nagyon nehéz volt számunkra lelkileg ez a futam. Örülhetnénk persze az eredménynek, viszont sokkal-sokkal fontosabb, ami ott történt, mivel még soha az életben nem kerültünk ilyen helyzetbe. Ismersz bőbeszédű vagyok, de most valahogy nem jönnek a szavak a számra, mert még mindig aggódunk.

    Szöveg: Tiba Anita

     

    Egy különleges helyszín következik a Gender Racing Team számára

    0

    Egy igazi motorsport szentély vár a Gender Racing Teamre a hétvégén Spielbergben a Red Bull Ringen, ahol az FIA CEZ Zone Trophy, az ESET Kupa, a Drexler Formel Cup és az MNASZ Autós Gyorsasági OB következő bajnoki fordulóját rendezik Ausztriában.

    Az utóbbi évben sajnos áldozatául esett a járványhelyzetnek ez a mindig, mindenki által nagyon várt csodálatos és különleges versenyhelyszín, de most egy új rendezővel és ismét óriási mezőnnyel kerül lebonyolításra az osztrák bajnoki forduló. A Gender Racing is minden évben nagyon várja, hogy a sógorok energiaital moguljának a pályájára érkezhessen, ebbe a technikaisport által vastagon átitatott varázslatos környezetbe. A kissé felemásra sikerült Hungaroringi évadnyitó után a technikailag felfrissített és szinte laboratóriumi körülmények között letesztelt Forma-3-as Dallara-val áll ismét rajthoz a csapat, természetesen Szabó Nikolas-al a volánja mögött. Versenyzőnk jó emlékekkel tér vissza az osztrák pályára, ahol legutóbb dobogóra is állhatott, amikor az MNASZ Formula Renault bajnoki címéért küzdött 2019-ben. A különleges kihívásokat kínáló pálya a Forma-3-assal még izgalmasabb lesz számára. A pár év kihagyás áthidalásában talán az nyújt majd neki némi szakmai segítséget, hogy közben szimulátoron már sok kört és több versenyt is teljesített ezen a pályán a virtuális autósport világban. Külön érdekesség, hogy a Red Bull Ringen ismét nem akármilyen versenygépekkel oszthatja meg a legendás pályát, hiszen az ESET és a Drexler Formel Cup, valamint a FIA CEZ formula autós mezőnye mellett – természetesen külön lebonyolításban – a BOSS GP bajnoki sorozatának is fordulója lesz a hétvégi rendezvény. Ebben a korai kilencvenes és kétezres évek Formula 1-es, F3000-es, GP2-es versenyautói vesznek részt, néhány tengerentúlról származó IndyCar géppel is megspékelt szintén népes mezőnyben! Ez mindig igazi különleges csemege az autósport rajongóknak.

    A csapatfőnök Gender Tamás is nagyon bizakodva tekint az osztrák versenyhétvége elé:

    „ A szívünkhöz legközelebb álló Hungaroringen kívül talán tényleg ez a legcsodálatosabb, legkülönlegesebb versenyhelyszín, ahová rendszeresen eljutunk a csapattal. A Red Bull Ring-nek tényleg különleges hangulata van, ami abból is látszik, hogy itt mindig, minden kategória a legnépesebb mezőnyt vonultatja fel minden évben! Ezt talán most még tovább fokozta, hogy tavaly sajnos kimaradt ez a helyszín a járványhelyzet miatt! A csapat nagyon motiváltan várja a versenyt, Nikolas rendelkezik már némi pályaismerettel a korábbi évekből és bízunk benne, hogy most az F3-as volánja mögött még jobban fekszik majd neki a pálya és ismét dobogóra állhat, vagy akár futamgyőzelemért is harcban lehet a hétvégén!”

    A hétvége programjában szokás szerint pénteken a szabadedzések és az időmérő edzések egyrésze zajlik majd, míg szombaton és vasárnap délelőtt időmérő, délután pedig a versenyfutamok kerülnek lebonyolításra. Ráadásul információink szerint a versenyhétvége ingyenes látogatható majd, így ezért is nagyon szívesen és szeretettel lát minden autósport rajongót a helyszínen is a Gender Racing csapata.

    – Gender Racing Team –

    Nem indul könnyen a Tereprally Vb – megint változott a naptár

    0

    A Kazahsztán Rally törlése után újabb verseny időpontja módosult, a vb negyedik versenyeként tervezett Andalúzia Rally őszre került.

    A spanyol régióban tapasztalható hőhullám és aszály miatt módosult a verseny időpontja. Ez a második olyan esemény ebben az évben, amelynek időpontja megváltozik, miután márciusban az ukrajnai háború miatt törölték a Kazahsztán Rallyt.

    A verseny szervezője, az Amaury Sport Organisation (A.S.O.) közleménye szerint a környéken tapasztalható szélsőséges időjárás jelentős tűzveszélyt jelent. „A június 7-12-re tervezett harmadik Andalucía Rally, amely egyben a FIA-FIM Rally-Raid Világbajnokság (W2RC) harmadik futama is, az Andalúziát az elmúlt hónapban sújtó hőhullám és aszály miatt elhalasztottuk” – áll a franciák közleményében. „Ezek a szélsőséges időjárási viszonyok jelentősen megnövelték a tűzveszélyt a régióban, ezért a helyi hatóságok a tűzriadó szintet a maximumra emelték.” 

    „Az amúgy is törékeny ökoszisztéma megőrzése érdekében és a helyi hatóságok teljes támogatásával minden érintett fél úgy döntött, hogy a verseny megrendezése jelenleg nem lehetséges. Ez a vis maior eset arra a döntésre juttatta az A.S.O.-t, az FIA-t, a FIM-et és a rendezőt, hogy az Andalucía Rallyt őszre halasszák el egy még mérlegelés alatt álló időpontra, de az eredetileg tervezett útvonalon” – írják a közleményben.

    Dél-Spanyolországban nem ritkák az erdőtüzek, ahol a száraz föld és a magas hőmérséklet az erdőtüzek katalizátora. Tavaly szeptemberben több mint 2000 ember kényszerült elhagyni otthonát az andalúziai régióban található Estepona üdülőváros közelében. 

    Sevillában, ahol a rally központja lett volna, a jövő héten akár 37 fokot is elérhet a hőmérséklet. A verseny új időpontjáról az ASO időben tájékoztatja az érdekelteket, viszont a sorozat honlapja szerint a W2RC következő tervezett futamára októberben Marokkóban kerül sor. Ez azt jelenti, hogy Andalúziába valószínűleg novemberben vagy decemberben utazik a bajnokság, tehát jó eséllyel ott dől el a Loeb-Al-Attiyah csata. A kilencszeres rally-világbajnok Sébastien Loeb jelenleg egy ponttal vezet az összetettben a négyszeres Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah előtt.

    Dakar Loeb
    foto: Red Bull Content Pool

    Szardínia Rally

    0

    2022. június 2-5. között rendezik a Rally Világbajnokság idei ötödik futamát, a murvás Szardínia Rallyt. Összegyűjtöttük róla a legfontosabb tudnivalókat, az időtervet, a nevezési lista, az eredmények, valamint közvetítések linkjeit, illetve pár érdekességet. 

    A Szardínia Rally legsikeresebb versenyzői 

    Az olasz verseny legsikeresebb versenyzője Sébastien Loeb és Sébastien Ogier, akik egyaránt négy–négy alkalommal tudtak nyerni. 

    A kilencszeres rally világbajnok 2005-ben, 2006-ban, 2008-ban és 2011-ben is a Citroën  Racing versenyzőjeként tudott az első helyen zárni. 

    A nyolcszoros rally világbajnok pedig 2013-ban, 2014-ben, 2015-ben a Volkswagen Motorsport pilótájaként, 2021-ben pedig már a Toyota Gazoo Racing versenyzőjeként nyert. 

    Az idei versenyen rajthoz állók közül Thierry Neuville, Dani Sordo két–két, Ott Tanak pedig egy alkalommal tudott nyerni. 

    A legsikeresebb hazai versenyző 

    A győztesek között ugyan nem találunk olasz versenyzőt, de a dobogósok között már igen. Paolo Andreucci 2010-ben, amikor a futam “csak” IRC verseny volt Mikko Hirvonen mögött a második helyen zárt. 

    A Szardínia Rally elmúlt 10 évének győztesei 

    2012: Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen Citroen DS3 WRC
    2013: Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Volkswagen Polo R WRC
    2014: Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Volkswagen Polo R WRC
    2015: Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Volkswagen Polo R WRC
    2016: Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul Hyundai NG i20 WRC
    2017: Ott Tanak – Martin Jarveoja Ford Fiesta WRC
    2018: Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul Hyundai NG i20 WRC
    2019: Dani Sordo – Carlos del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRC
    2020: Dani Sordo – Carlos del Barrio, Hyundai i20 Coupe WRC
    2021: Sébastien Ogier – Julien Ingrassia Toyota Yaris WRC
     

    A Szardínia Rally időterve 

    Június 2., csütörtök 
    09:01 Shakedown, Olmedo (3,53 km)
    18:08 Gy1 Olbia – Cabu Abbas (3,23 km) 

    Június 3., péntek 
    07:01 Gy2 Terranova 1 (14,19 km)
    08:01 Gy3 Monti di Alà e Buddusò 1 (24,70 km)
    09:46 Gy4 Terranova 2 (14,19 km)
    10:46 Gy5 Monti di Alà e Buddusò 2 (24,70 km)
    13:35 Szervíz A – Alghero – 40 perc
    15:18 Gy6 Osilo – Tergu 1 (14,63 km)
    16:01 Gy7 Sedini – Castelsardo 1 (13,26 km)
    17:48 Gy8 Osilo – Tergu 2 (14,63 km)
    18:31 Gy9 Sedini – Castelsardo 2 (13,26 km)
    20:11 Flexi Szervíz B – Alghero – 45 perc 

    Június 4., szombat 

    05:25 Szervíz C – Alghero – 15 min
    07:46 Gy10 Tempio Pausania 1 (12,03 km)
    08:46 Gy11 Erula – Tula 1 (15,27 km)
    10:31 Gy12 Tempio Pausania 2 (12,03 km)
    11:31 Gy13 Erula – Tula 2 (15,27 km)
    13:38 Gy14 Coiluna – Loelle 1 (21,60 km)
    14:46 Gy15 Monte Lerno di Pattada 1 (17,01 km)
    16:08 Gy16 Coiluna – Loelle 2 (21,60 km)
    17:16 Gy17 Monte Lerno di Pattada 2 (17,01 km)
    19:30 Flexi Szervíz D – Alghero – 45 perc 

    Június 5., vasárnap 
    07:00 Szervíz E – Alghero – 15 perc
    08:10 Gy18 Cala Flumini 1 (12,55 km)
    09:08 Gy19 Sassari – Argentiera 1 (7,10 km)
    11:00 Gy20 Cala Flumini 2 (12,55 km)
    12:18 Gy21 Sassari – Argentiera 2 [Power Stage, 7,10 km) 

    Nevezési és rajtlista

    ewrc-results.com

    Eredmények

    ewrc-results.com
    wrc.com

    Élő, előfizetéses közvetítés minden szakaszról

    WRC+

    Ingyenes napi összefoglaló

    péntek 22:00 Red Bull TV
    szombat 22:00 Red Bull TV
    vasárnap 22:00 Red Bull TV

    Bucsi Attila a Red Bull Ringen folytatná a dominanciáját

    0

    Bő egy hónap múlva a Forma–1 mezőnye köröz majd a Red Bull Ringen, az előttünk álló hétvégén viszont a M1RA két fiatal magyar autóversenyzője, a 14 éves Bucsi Attila és a 15 éves Csermely Móric teljesíti ugyanazokat a kanyarokat, mint Max Verstappen, Lewis Hamilton vagy éppen Charles Leclerc.

    A Swift Cup Europe idei első fordulóját a Salzburgringen rendezték május elején, és Bucsi Attila nyerte meg mindkét futamot az idénynyitón. A M1RA versenyzője akkor egy olyan pályán aratott sikert, amellyel korábban meggyűlt a baja, most viszont a soron következő helyszín, az ugyancsak ausztriai Red Bull Ring szép emlékeket ébreszt benne.

    – Tavaly minden összejött nekem a Red Bull Ringen, ahol az időmérőt és mindkét versenyt megnyertem – emlékezett vissza Attila. – Ha ebből indulok ki, akkor az elvárásokat tekintve most nagyon magasan van a léc, és azon leszek, hogy ne kelljen kevesebbel beérnem. Ugyanakkor azt is tudom, hogy a tavalyi eredmények megismétlése egyáltalán nem lesz egyszerű feladat. Főleg a fordított rajtrácsos versenyen senki sem mehet biztosra adott esetben a nyolcadik helyről rajtolva. A Salzburgringen az időmérőn második lettem, most jó lenne megszerezni a pole pozíciót, aztán a versenyekből az első fordulóhoz hasonlóan kihozni a maximumot.

    A M1RA másik versenyzője, Csermely Móric, aki korábban ralikrosszban indult, és a pályaversenyzéssel még csak most ismerkedik, a tizedik és a tizenkettedik helyen végzett az első két futamon a Salzburgringen. A Red Bull Ringen szeretne előrébb lépni.

    – Továbbra sem vagyok teljesen elégedett az első fordulóban nyújtott teljesítményemmel, de tudom, hogy türelmesnek kell lennem, még csak most mutatkoztam be ebben a bajnokságban – jegyezte meg Móric. – Már a Salzburgringen is sok tapasztalatot szereztem, rengeteget tanultam. Az elmúlt hetekben Báldi Gergő segítségével szimulátoron készültem a Red Bull Ringre, és úgy gondolom, amennyire lehetett, felkészültem a pályából. Van egy olyan érzésem, hogy nagy tempójavulásra is képes lehetek, ami azt jelentené, hogy a top ötbe, hatba kerülésért lehetek harcban. Ha ez sikerülne, annak nagyon örülnék.

    A Stájerországban, Spielberg közelében fekvő Red Bull Ringig a csapat kecskeméti központjától mintegy 500 kilométeres utat kell megtennie a M1RA-nak, amely a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) partnere a #közlekedjbiztonságosan kampányban. Bucsi Attila szerint a pálya varázslatos környezetben található, ugyanakkor még inkább oda kell figyelni a biztonságos közlekedésre az oda vezető út során.

    – Magát a pályát is szeretem, de igazán a környezete az, ami magával ragadott – árulta el Attila. – A Red Bull Ringet hegyek és dombok veszik körbe, már az odaúton is észnél kell lenni, mert emelkedős, kanyargós szerpentineken közelítjük meg. Sok a beláthatatlan szakasz, amelyeken fontos a biztonságos sebesség megválasztása. Egyébként sem érdemes túlságosan sietni, mert olyan szép a táj, mintha egy másik bolygón lennék. Ezeket a pozitív energiákat is viszem magammal a versenyekre.

    A Swift Cup Europe programja a Red Bull Ringen:

    Péntek (június 3.)

    Szabadedzés – 11:30
    Kvalifikáció – 16:30

    Szombat (június 34.)

    Első futam – 09:20
    Második futam – 18:50