Dunakanyar Rally: Három versenyből harmadik győzelmét aratta Hangodi Bendegúz és Bunkoczi László Peugeot 208 Rally4-gyel az Országos Rallybajnokság 2wd és RC4-es kategóriájában, míg a Peugeot Kupában kettőből két győzelmet jegyeznek.
Hatalmas csatában szerezte meg a második helyet Trencsényi Vincze és Patkó Gábor, míg a kétszer is lassítót érintő Vogel Adrienn és Maricsek Miklós állhattak fel mind a három kategória dobogójára.
Semmilyen kétséget nem hagyott Hangodi Bendegúz a felől, hogy továbbra is ő a mérce az Országos Rallybajnokság kétkerék-hajtású kategóriájában. A kérdés inkább csak az volt, hogy lesz-e olyan gyorsasági, amelyiken nem ők a leggyorsabbak. Volt ilyen, kétszer is, az összes többi szakaszon Beni volt a leggyorsabb, aki így a versenyt 1 perc 18,4 másodperc előnnyel nyerte, de a Power Stage-en is tetemes, 13,6 másodperccel voltak a leggyorsabbak, így a bajnokság harmadik futamát is maximális pontszámmal zárták.
Ebben próbálta őket megakadályozni Vogel Adrienn és Maricsek Miki, akik közös pályafutásuk legjobb versenyét teljesítették. Adri sokszor huhogott, két lassítót is érintett, de ennek ellenére meglett a harmadik hely. Becsületükre legyen mondva, hogy a lassítós kalandig szinte tizedre menő csatát vívtak Trencsényiékkel.
A negyedik helyet Berta László és Császár László szerezték meg. Berta volt ez egyetlen, aki gyorsasági szakaszt – kettőt is – tudott nyeri Hangodi mellett.
Viszló Csaba és Szilassy Arnold végeztek az ötödik helyen.
Az első öt mind Peugeot 208 Rally4-gyel versenyzett, így a Peugeot Kupa második fordulójának az első öt helyezettje megegyezett a 2wd és az RC4 sorrendjével.
A Dunakanyar Rally hivatalos eredményei itt találhatók.
Hatalmas csatában, 6,4 másodperc előnnyel nyerte meg Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evóval a Dunakanyar Rallyt, az Országos Rallybajnokság harmadik futamát.
Vincze Ferenc és Németh Gergely Skoda Fabia R5-tel szerezték meg a második helyet, míg egy korai rajt és elektromos probléma után Turán Frigyes és Farnadi Ágnes Volkswagen Polo R5-tel állhattak fel a dobogó harmadik fokára.
A bajnokságban Vincze vette át a vezetést 3 pont előnnyel Velenczei előtt, míg a Dunakanyar Rallyt kihagyó Mads Ostberg a harmadik helyen áll.
Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu
Vadonatúj versennyel folytatódott az Országos Rallybajnokság. A Vác központú Dunakanyar Rally igen tempós szakaszokat hozott, amelyeket számos lassítóval próbáltak megzabolázni.
Az első gyorsasági szakasz kétszer is csúszott a menetrendszerű busz elengedése miatt. Szombaton pedig egy közúti baleset okozott húsz perc késést.
Az első, 9,7 kilométeres Márianosztra–Nagymaros gyorsasági szakaszon Velenczei Ádám volt a leggyorsabb, a második, 6,8 kilométeres Gombás–Sejcén Turán Frigyes, amivel át is vette volna a vezetést, ám lassító érintés miatt 10 másodperc büntetést kapott. Így Velenczei maradt az élen, és bár több gyorsaságit nem nyert szombaton 2,3 másodperc előnnyel megőrizte a vezető pozíciót.
Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu
Vincze Ferenc nem érezte jól magát, valószínűleg egy vírust kapott el, ennek ellenére megnyerte a harmadik szakaszt és Velenczei Ádám mögött lőtávolságban maradt.
Turán két gyorsasági győzelemmel 9,5 másodperc hátránnyal a harmadik helyen állt – ami azt jelentette, hogy a büntetése nélkül vezette volna a versenyt.
Másnap Vincze egy kicsit jobban érezte magát és hatalmas adok-kapokba kezdett Velenczeivel.
A vasárnapi első gyorsaságin, a 8 kilométeres Galgaguta–Legénden Velenczei 0,3 volt gyorsabb Vinczénél. A következő, 8,25 kilométeres Felsőpetényi elág–Bánk szakaszon Vincze 1,2 másodperccel.
Vincze azonban nem érte be ennyivel, a kör utolsó szakaszát, a 12,1 kilométeres Nagymaros–Márianosztrát 2,2 másodperccel nyerte Velenczei előtt és 0,8 másodperccel átvette a vezetést.
A szervizpark után újabb csörte kezdődött köztük, de ezúttal Velenczei vitte a prímet, zsinórban három szakaszt nyert – 1,3, 1,5 és 0,7 másodperc előnnyel –, így visszavette a vezetést és a második kört 2,7 másodperc előnnyel zárta.
Az utolsó körben már csak két szakaszt kellett teljesítenie a mezőnynek, Galgagutát és a Power Stage Nagymarost.
Galgagután Velenczei és Vincze is nagyon összekapta magát, de ezúttal is előbbi volt a gyorsabb és újabb 2,3 másodperccel növelte az előnyét.
A Power Stage elejére leesett az eső, ami extra nehézséget okozott a versenyzőknek. Azonban Velenczei itt is alaposan lepirított és 1,4 másodperc előnnyel megnyerte a szakaszt, összességében pedig 6,4 másodperc előnnyel a versenyt is. A 2020-as Vértes Rally óta ez volt az első győzelme Velenczeinek.
Vincze az első napi betegség után egy második helyezéssel lett gazdagabb mind a versenyen, mind pedig a Power Stage-en, amivel a bajnokságban átvette a vezetést, a Dunakanyar Rallyt kihagyó Mads Ostbergtől.
Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu
Az első napot még lőtávolban fejezte be Turán, aki azonban vasárnap nem bírt a két fiatallal és szép lassan kezdett leszakadni. A nyolcadik gyorsaságin kapta meg a kegyelemdöfést, amikor a VW egy lassító előtt áramtalanította magát, amivel 19 másodpercet veszített. Innentől kezdve a biztos harmadik helyre rendezkedett be. A Power Stage-en is harmadikok lettek.
A verseny nagy vesztese volt Klausz Kristóf és Csányi Botond, akik a hosszas ácsorgás után elrajtoltatott első gyorsasági első komoly kanyarjában szalagkorlátba forgatták a Skoda Fabia Rally2 evót. Először tovább tudtak menni, de defektet kaptak, amit a pályán ki kellett cserélni és több mint hat percet veszítettek. Így célba értek ugyan, de nem szereztek pontot.
Már az első napon kibérelte magának a negyedik helyet Német Gábor és Adorján Szabolcs Skoda Fabia R5-tel, akik Bodolai Lászlót és Deák Attilát előzték meg a Ford Fiesta R5 Mk II-vel.
A hatodik helyről az utolsó gyorsasági döntött. Itt Tóth Tibor és Szabó István egy abszolút negyedik időt autózott, amivel Power Stage pontokat is szerzett és 0,4 másodperc előnnyel a hetedik helyre szorították Trencsényi Józsefet és Verba Gábort.
Az Országos Rallybajnokság a Mecsek Rallyval folytatódik június 23–25-e között.
#
Pilóta
Autó
Idő
1.
Velenczei Ádám
Skoda
49:59,6
2.
Vincze Ferenc
Skoda
+6,4
3.
Turán Frigyes
Volkswagen
+51,2
4.
Német Gábor
Skoda
+1:34,4
5.
Bodolai László
Ford
+2:02,3
6.
Tóth Tibor
Skoda
+2:15,6
7.
Trencsényi József
Skoda
+2:16,0
8.
Kovács Antal
Hyundai
+2:52,8
9.
Ollé Sasa
Skoda
+2:53,6
10.
Foczkó Ákos
Mitsubishi
+4:26,4
11.
Rafael Tamás
Porsche
+5:02,8
12.
Papp Arnie
Ford
+5:09,1
13.
Hangodi Bendegúz
Peugeot
+5:15,3
14.
Vida Szabolcs
Skoda
+5:46,0
15.
Hoffer Zsolt
Ford
+6:03,3
16.
Galgóczi Norbert
Mitsubishi
+6:08,5
17.
Perge György
Skoda
+6:13,6
A Dunakanyar Rally hivatalos eredményei itt találhatók.
Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt irányította a Dunakanyar Rally vasárnap délutáni szakaszait, de Vincze Ferenc és Németh Gergely továbbra sem mondott le a győzelemről.
Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt a Dunakanyar Rally vasárnapi második körében minden szakaszt megnyert és 8 tizedmásodperces hátrányából 2,7 másodperces előnyt kovácsolt Vincze Ferenc és Németh Gergely előtt.
A 2019-es magyar bajnok pilóta bár az egész versenyen kissé betegen versenyez, de nem elégedik meg a második helyezéssel, és az utolsó két szakaszon még harcolni szeretne a győzelemért.
Turán Frigyes és Farnadi Ágnes miután az autó áramtalanította magát már csak az előtte lévők hibáját szeretné kihasználni, de egyelőre erre még várni kell.
Német Gábor a második vasárnapi körben bebiztosította negyedik helyét, amiben segítség volt számára, hogy Bodolai László és Deák Attila előbb túlcsúszott, majd később fékhiba jelentkezett a Fordnál.
A versenyen még két szakasz vár a versenyzőkre, a pályák felé pedig vészesen közelítenek az eső felhők…
Dunakanyar Rally állása 10 szakasz után 1 #3 Velenczei Ádám / Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo 41:19,1 2 #1 Vincze Ferenc / Németh Gergely Skoda Fabia R5 +2,7 3 #7 Turán Frigyes / Farnadi Ágnes VW Polo GTI R5 +38,7 (0:10) 4 #5 Német Gábor / Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 Evo +1:11,7 5 #4 Bodolai László / Deák Attila Ford Fiesta R5 MkII +1:36,2 6 #8 Trencsényi József / Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +1:50,3 7 #6 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +1:58,2 (0:20) 8 #13 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 +2:19,2 9 #9 Ollé Sándor / Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +2:21,2 (0:20) 10 #30 Foczkó Ákos / Madarász Szabolcs Mitsubishi Lancer Evo X R4 (ORC) +3:36,8 (0:10) 11 #35 Fischer Dániel / Buna Zoltán Subaru Impreza GC8 (ORC) +3:57,5 12 #16 Rafael Tamás / Szabó Balázs Porsche GT3 +4:10,5 (0:10) 13 #15 Papp Arnie / Bodogán Balázs Ford Fiesta Rally3 +4:13,1 14 #17 Hangodi Bendegúz / Bunkoczi László Peugeot 208 Rally4 +4:20,0 (0:10) 15 #12 Vida Szabolcs / Hanyik Gergely Skoda Fabia R5 +4:23,6 (0:20)
Elképesztően szoros csata zajlik a Dunakanyar Rallyn, melyen ismét Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt vezet Vincze Ferenc és Németh Gergely előtt.
Nyolc tizedmásodperc előnnyel várhatta a vasárnapi negyedik szakaszt Vincze Ferenc és Németh Gergely a Dunakanyar Rally élén, azonban a vezető helyet, melyet a nap harmadik szakaszán szereztek meg, a negyediken már el is vesztették, majd az ötödiken Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt volt a gyorsabb.
A két skodás versenyző között három szakasszal a verseny vége előtt csupán 2 másodperc e különbség.
Vincze Ferenc miután tegnap lázasan vezetett, ma sem érzi jól magát, azonban abban biztosak lehetünk, hogy a 2019-es magyar bajnok így is mindent meg fog tenni a győzelem érdekében.
Turán Frigyes és Farnadi Ágnes ugyanakkor leszakadt a két skodástól, miután a mai negyedik szakaszon áramtalanította magát a Volkswagen, ami 20 másodpercébe került a párosnak.
A negyedik helyért vívott csatában Német Gábor és Adorján Szabolcs 18,7 másodpercre növelte előnyét az üldöző Bodolai László–Deák Attila páros előtt, akiket 11,5 másodperccel követ Trencsényi József és Verba Gábor.
A csatákra pedig a Dunakanyar állatai is kíváncsiak, vasárnap kutyát és nyulat is láttak a versenyzők a pályák szélén, reméljük azért nagyobb problémát nem fognak jelenteni.
Még három szakaszon folytatódik az idei szezon talán legnagyobb csatája.
Dunakanyar Rally állása 9 szakasz után 1 #3 Velenczei Ádám / Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo 36:05,4 2 #1 Vincze Ferenc / Németh Gergely Skoda Fabia R5 +2,0 3 #7 Turán Frigyes / Farnadi Ágnes VW Polo GTI R5 +33,3 (0:10) 4 #5 Német Gábor / Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 Evo +1:04,7 5 #4 Bodolai László / Deák Attila Ford Fiesta R5 MkII +1:23,4 6 #8 Trencsényi József / Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +1:34,9 7 #6 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +1:47,2 (0:20) 8 #13 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 +2:00,9 9 #9 Ollé Sándor / Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +2:15,5 (0:20) 10 #30 Foczkó Ákos / Madarász Szabolcs Mitsubishi Lancer Evo X R4 (ORC) +3:10,3 (0:10) 11 #35 Fischer Dániel / Buna Zoltán Subaru Impreza GC8 (ORC) +3:30,9 12 #15 Papp Arnie / Bodogán Balázs Ford Fiesta Rally3 +3:43,4 13 #16 Rafael Tamás / Szabó Balázs Porsche GT3 +3:45,6 (0:10) 14 #17 Hangodi Bendegúz / Bunkoczi László Peugeot 208 Rally4 +3:49,0 (0:10) 15 #12 Vida Szabolcs / Hanyik Gergely Skoda Fabia R5 +3:49,3 (0:10)
A Dunakanyar Rally első vasárnapi köre után Vincze Ferenc és Németh Gergely vette át a vezetést Velenczei Ádámtól és Vánsza Zsolttól, a harmadik helyen Turán Frigyes és Farnadi Ágnes áll.
A Dunakanyar Rally második napján még az első napénál is lobogósabbpályák vártak a Rally1-es bajnokság indulóira, és bár Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt a nap első szakaszán még a leggyorsabb volt, a következő két szakaszon már Vincze Ferenc és Németh Gergely nem talált legyőzőre, így az első vasárnapi kör végén 8 tizedmásodperc előnnyel átvették a vezetést skodás márkatársaiktól.
Turán Frigyes és Farnadi Ágnes ugyanakkor mindhárom szakaszon egy hajszállal, de elmaradt az előtte állóktól, így hátrányuk 12,6 másodpercre nőtt az első kört követően.
A negyedik helyért nagy csata zajlik a Német Gábor-Adorján Szabolcs, a Bodolai László-Deák Attila és a Trencsényi József Verba Gábor kettősök között. Németék azonban meg tudták szilárdítani helyüket a csatában, amiben sokat segített nekik, hogy Bodolaiék a vasárnapi harmadik szakaszon túlcsúsztak, így 11 másodpercre nőtt a különbség, míg Trencsényiék további 6,5 másodperccel követik a fordos versenyzőt.
Tóth Tibor és Szabó József még negyedik idővel kezdték a versenyt, később azonban 20 másodperc büntetést is begyűjtöttek, így a hetedik helyen állnak az első idei Rally1-es versenyén induló Kovács Antal és Istovics Gergő előtt.
Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu
Ollé Sándor és lánya, Rebeka azonban úgy tűnik, hogy Kovácsékkal ellentétben nem tudnak idén új Hyundaira váltani, így a régebbi fejlesztésű Skodát próbálják erősíteni és a kilencedik helyet foglalják el.
Az ORC-ben Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs őrzi vezető helyét, a mitsubishis kettőst Fischer Dániel és Buna Zoltán követi a régi GC8-as Subaruval 16,1 másodperc hátránnyal.
A versenyen még öt szakaszt kell teljesíteni, melyekre már eső is érkezhet.
Dunakanyar Rally állása 7 szakasz után 1 #1 Vincze Ferenc / Németh Gergely Skoda Fabia R5 28:49,6 2 #3 Velenczei Ádám / Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo +0,8 3 #7 Turán Frigyes / Farnadi Ágnes VW Polo GTI R5 +12,6 (0:10) 4 #5 Német Gábor / Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 Evo +54,1 5 #4 Bodolai László / Deák Attila Ford Fiesta R5 MkII +1:05,1 6 #8 Trencsényi József / Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +1:11,6 7 #6 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +1:28,9 (0:20) 8 #13 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 +1:36,5 9 #9 Ollé Sándor / Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +1:41,1 (0:10) 10 #30 Foczkó Ákos / Madarász Szabolcs Mitsubishi Lancer Evo X R4 (ORC) +2:26,3 (0:10) 11 #35 Fischer Dániel / Buna Zoltán Subaru Impreza GC8 (ORC) +2:42,4 12 #15 Papp Arnie / Bodogán Balázs Ford Fiesta Rally3 +2:51,3 13 #16 Rafael Tamás / Szabó Balázs Porsche GT3 +2:59,3 (0:10) 14 #17 Hangodi Bendegúz / Bunkoczi László Peugeot 208 Rally4 +3:00,1 (0:10) 15 #12 Vida Szabolcs / Hanyik Gergely Skoda Fabia R5 +3:06,8 (0:10)
Óriási küzdelemben továbbra is Velenczei Ádám vezet a Dunakanyar Rallyn Vincze Ferenc és Turán Frigyes előtt a nagyon gyors pályákon.
Két vasárnapi szakasz után Velenczei Ádám és Vincze Ferenc is egy szakaszgyőzelemmel áll, összetettben azonban 1,4 másodpercre csökkent a Velenczei Ádám–Vánsza Zsolt előnye a 2019-es bajnok és navigátora, Németh Gergely előtt.
Turán Frigyes egyelőre mindkét alaklommal lassabb volt az előtte állóknál, így hátrányuk a 10 másodperces büntetéssel 11,5 másodpercre nőtt.
Már a szombati pályák is nagyon lobogósak voltak, de a mai első két szakasz különösen az volt, amire jó példa, hogy a 8,25 km-es második pályán hét lassító is található.
Ennek ellenére a verseny élmezőnye vigyázni tudott a lassító elemekre és el tudta kerülni a büntetést.
A vasárnapi első körből még egy szakasz van hátra, mely után összefoglaljuk a délelőtt történteket.
Dunakanyar Rally állása 6 szakasz után 1 #3 Velenczei Ádám / Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo 23:31,4 2 #1 Vincze Ferenc / Németh Gergely Skoda Fabia R5 +1,4 3 #7 Turán Frigyes / Farnadi Ágnes VW Polo GTI R5 +11,5 (0:10) 4 #5 Német Gábor / Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 Evo +41,5 5 #4 Bodolai László / Deák Attila Ford Fiesta R5 MkII +47,9 6 #8 Trencsényi József / Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +59,6 7 #13 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 +1:18,2 8 #6 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +1:18,8 (0:20) 9 #9 Ollé Sándor / Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +1:23,1 (0:10) 10 #30 Foczkó Ákos / Madarász Szabolcs Mitsubishi Lancer Evo X R4 (ORC) +2:10,3 (0:10) 11 #35 Fischer Dániel / Buna Zoltán Subaru Impreza GC8 (ORC) +2:10,8 12 #15 Papp Arnie / Bodogán Balázs Ford Fiesta Rally3 +2:18,1 13 #31 Friedmann Zsolt / dr. Kovács Annamária Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +2:19,4 14 #37 Kiss Zsolt / Bartók Erik BMW E30 (ORC) +2:24,9 15 #29 Galgóczi Norbert / Turai István Mitsubishi Lancer (ORC) +2:27,5
Papp Arnie Bodogán Balázs navigálásával először vezethet a Dunakanyar Rallyn Rally3-as Fordot, azonban a fiatal pilóta nem csak a kategóriatársaira figyel.
Papp Arnie tavaly még a Ladával állt rajthoz a Székesfehérvár-Veszprém Rallyn és a ZEG Rally Show-n, azonban az idei évet már egy Rally3-as Forddal kezdte a Dunakanyar Rallyn.
A Rally3-as Fordokat a magyar bajnokság harmadik versenyén az RC4-es kategóriába sorolták, ahol elsősorban kétkerék-meghatású autók vezetőivel kell megküzdeni, így nem is akkora meglepetés, hogy Arniék az első napi négy szakaszt követően 13,4 másodperc előnnyel vezetnek márkatársaik, Hoffer Zsolt és Czézinger Kristóf előtt.
Azonban, mint az kiderült a PSZA Motorsport pilótája nem is kategóriáját figyeli a versenyen.
“Ezen a szakaszon kissé sok a meredek rész, ahol nem tudok harcolni az R5-ös autókkal.” – mondta Papp Arnie a negyedik szakasz céljában, aki az első napot követően a Vida Szabolcs-Hanyik Gergely, a Perge György-Kovács Zoltán, a Jagadics Gábor-Tóth Viktor, a Tóth Gábor-Koltai Károly, valamint az első szakaszon balesetet szenvedő Klausz Kristóf-Csányi Botond által irtányított R5-ös autókat is megelőzi.
Velenczei Ádám vezet a Dunakanyar Rally első napja után, így sikerült “beszereznie” keresztapukájának az ajándékot. Továbbra is hárman esélyesek a győzelemre.
Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt megőrizte vezető helyét a Dunakanyar Rally szombati második körében is, így a skodás pilóta be tudta tartani ígéretét keresztapukájának, akinek a verseny elején a szombati első helyet ígérte ajándékként.
Vincze Ferenc és Németh Gergely úgy követik csupán 2,3 másodperc hátránnyal Velenczeiéket, hogy a 2019-es magyar bajnok pilóta ma mind a négy szakaszon kisebb rosszulléttel küzdött.
A harmadik helyen Turán Frigyes és Farnadi Ágnes áll, akik az első két szakasz után 2-szer kaptak 10 másodperces büntetést, azonban az első még a verseny harmadik szakasza előtt törölték. Friciék hátránya mindössze 9,5 másodperc, vagyis, ha nem késnek el, akkor vezetnék a Dunakanyar Rallyt.
Az első három helyezett a holnapi szakaszokon komoly csatát vívhat a győzelemért.
A negyedik helyért ugyancsak folytatódhat a szoros küzdelem, miután Német Gábor és Adorján Szabolcs csupán 4,5 másodperccel előzi meg Bodolai Lászlót és Deák Attilát, de a Trencsényi József-Verba Gábor kettőst is csak 9,7 másodperccel.
Az ORC-ben az első szakasz után még Bertalan Márton és Mózes Máté vezetett, azonban a másodikon Foczkó Ákos és Madarász Szabolcs állt az élre, a további csata pedig elmaradt, miután Bertalanék műszaki hiba miatt kiállni kényszerültek a harmadik szakaszon.
Foczkóék így az abszolút tizedik helyen állnak az első napot követően egy 10 másodperces büntetéssel együtt is, az ORC-ben pedig 12,5 másodperccel vezetnek.
Vasárnap nyolc szakasz vár a mezőnyre.
Dunakanyar Rally állása 4 szakasz után
1 #3 Velenczei Ádám / Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo 16:08,6 2 #1 Vincze Ferenc / Németh Gergely Skoda Fabia R5 +2,3 3 #7 Turán Frigyes / Farnadi Ágnes VW Polo GTI R5 +9,5 (0:10) 4 #5 Német Gábor / Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 Evo +24,9 5 #4 Bodolai László / Deák Attila Ford Fiesta R5 MkII +29,4 6 #8 Trencsényi József / Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +34,6 7 #13 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 +51,5 8 #6 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +1:00,9 (0:20) 9 #9 Ollé Sándor / Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +1:02,0 (0:10) 10 #30 Foczkó Ákos / Madarász Szabolcs Mitsubishi Lancer Evo X R4 (ORC) +1:09,2 (0:10) 11 #35 Fischer Dániel / Buna Zoltán Subaru Impreza GC8 (ORC) +1:21,7 12 #15 Papp Arnie / Bodogán Balázs Ford Fiesta Rally3 +1:26,5 13 #29 Galgóczi Norbert / Turai István Mitsubishi Lancer (ORC) +1:29,1 14 #31 Friedmann Zsolt / dr. Kovács Annamária Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +1:31,0 15 #12 Vida Szabolcs / Hanyik Gergely Skoda Fabia R5 +1:31,5 (0:10)
A Dunakanyar Rally legelső szakaszán, már az első kanyarban korlátba tette a bér Skodát Klausz Kristóf és Csányi Botond. A versenyt két szakasz után Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt vezeti.
Klausz Kristóf és Csányi Botond a Boldogkő Rallyn összetörte Skodáját, és a Dunakanyar Rallyn bérelniük kellett egy másik Fabiát.
A verseny első szakaszának rajtja csúszott, mivel egy buszt kellett átengedni a pályán, majd valószínűleg ugyanilyen okból később is meg kellett állítani a rajtoltatást.
A későbbi rajt miatt pedig a már az ott várakozó versenyzők autóin a gumik kihűltek, ezért amikor Vincze Ferenc és Németh Gergely elrajtolhatott, az első métereket a gumik melegítésével töltötte.
Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu
Nem így tett azonban Klausz Kristóf és Csányi Botond, és ez megbosszulta magát, hiszen az első kanyarba érkezve féktávon megcsúszott a Skoda Fabia Rally2 evo és orral érintőre vette a szalagkorlátot, az autó megforgott, majd pár méter után félre álltak a versenyzők, miután eltört az egyik felni, emiatt kereket kellett cserélni. Ezt követően hat perc hátránnyal, de sikerült a fiatal versenyzőknek a célba érés.
Az első szakaszon Velenczei Ádám és Vánsza Zsolt voltak a leggyorsabbak Vincze Ferencet és Németh Gergelyt, valamint Tóth Tibort és Szabó Józsefet megelőzve.
A második szakaszon már Turán Frigyes és Farnadi Ágnes érték el a legjobb időt, azonban az első gyorsaságin korai rajt, a másodikon pedig lassító érintés miatt kaptak 10–10 másodperc büntetést. Ha nincsenek a büntetések, vezetnék a versenyt.
Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu
A szakaszon Frici mögött Velenczei zárt, aki így összetettben 3,7 másodpercre növelte előnyét Vincze előtt, míg a harmadik helyen Bodolai László és Deák Attila áll.
Az első szakaszon még harmadik időt elérő Tóth Tibor ugyancsak hibázott egy lassítóban a második szakaszon, így 10 másodperces büntetéssel a nyolcadik helyig estek vissza.
Klauszék elrajtoltak a második szakaszon is, ahol negyedik idővel értek célba, azonban késés miatt 1 perces büntetést is kaptak korábbi hátrányukhoz, ami így már 7 és fél percnél is több.
A mezőny még egyszer teljesíti a mai lobogós szakaszokat.
Frissítés Turánék lassító érintéses büntetését törölték, így a harmadik helyen állnak.
Dunakanyar Rally állása 2 szakasz után
1 #3 Velenczei Ádám / Vánsza Zsolt Skoda Fabia Rally2 evo 8:07,2
2 #1 Vincze Ferenc / Németh Gergely Skoda Fabia R5 +3,7
3 #7 Turán Frigyes / Farnadi Ágnes VW Polo GTI R5 +8,4 (0:10)
4 #4 Bodolai László / Deák Attila Ford Fiesta R5 MkII +13,5
5 #5 Német Gábor / Adorján Szabolcs Skoda Fabia Rally2 Evo +15,3
6 #8 Trencsényi József / Verba Gábor Skoda Fabia Rally2 evo +15,5
7 #13 Kovács Antal / Istovics Gergő Hyundai i20 N Rally2 +24,7
8 #30 Foczkó Ákos / Madarász Szabolcs Mitsubishi Lancer Evo X R4 (ORC) +28,2
9 #6 Tóth Tibor / Szabó József Skoda Fabia Rally2 evo +34,8 (0:10)
10 #28 Bertalan Márton / Mózes Máté Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +35,4 (0:10)
11 #9 Ollé Sándor / Ollé Rebeka Skoda Fabia R5 +35,5 (0:10)
12 #35 Fischer Dániel / Buna Zoltán Subaru Impreza GC8 (ORC) +38,3
13 #15 Papp Arnie / Bodogán Balázs Ford Fiesta Rally3 +43,8
14 #29 Galgóczi Norbert / Turai István Mitsubishi Lancer (ORC) +44,2
15 #31 Friedmann Zsolt / dr. Kovács Annamária Mitsubishi Lancer Evo IX (ORC) +45,0
A Dunakanyar Rali kapóra jött Molnár Pisti és Fekete Zsolt számára, hogy újfent kipróbálják a már hatsebességes váltót a Mitsubishiben, a tervezett külföldi futam előtt.
– Persze, annyira azért nem volt nagy a baj. Van ugye egy újítás a kocsin, a szekis váltó, ami az előző versenyen már igaz megvolt, de akadt vele egy kis probléma. Ez most fel lett kicsit „tatarozva”, így ismét megpróbáljuk, immár, ha lehet technikai gond mentesen teljesíteni a futamot. A tesztre nekem nincs időm, vagy a meló szól közbe, vagy későn tudjuk meg és a fiúknak nem jó, úgyhogy ezen már nem is rugózok, majd a versenyen megyünk élesben.
A felállás a régi, a Polgival…Fekete Zsolttal autóztok?
– Volt pár verseny év elején eltervezve, de most hagytam magam a Dunakanyarra is rábeszélni, és akkor egyértelmű, hogy a Polgi kapja az anyósülést. Már nagyon kacsingatunk egyébként a külföldi futam felé, de úgy voltam vele menjünk itt tesztként, hogy megnézzük ismét a váltót, aztán meg irány Ausztria. Elvileg a jövő hónapban lesz is egy futam kint, azon jó lenne megmutatni magunkat.
De egy hazai teszt előtte csak jól jön, már kategóriában… nem, mint előfutó?
– Közel van, a srácok és mi is ráérünk, az autót is kipróbálhatjuk ismét, így mellette voksoltunk. Egyébként Baluhoz hasonlóan nekem meg az rémlik, hogy én is mentem már itt…még ralitúrában, az nem most volt, de legalább elég régen, vagy tíz éve. Sebaj, a Gombás – Sejce megvan, a többit meg kiderítjük majd Zsolttal, mert ő akkor még nem navigált, neki teljesen új szakaszok lesznek. Erre találták ki a hivatalos tréningezést előtte…ugye, hogy ugye, ami nekünk pont elég szokott lenni, néha még sok is időben – nevet közben Pisti.
Ellenfelek lesznek azért szép számmal.
– Hálistennek…sokan vagyunk a csoportunkban, ORC / P14-ben, úgyhogy panaszra semmi okunk, de a kiélezett küzdelem mellett legjobban arra vágyunk, hogy mindenképpen célba érjünk. Viszont, ha eredmény is jönne mellé, annak örülnénk igazán. De az már tényleg csak a hab a tortán „fíling” lenne.
Reklámpartnerek segítségét köszöni a csapat!
Szöveg: Tiba Anita
Fotók: Sári Péter #Rallyhearthu