back to top
2025. december 19. 15:56
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1216

    Neuville: Mindig erről álmodtam gyerekként 

    0

    Thierry Neuville gyerekként mindig arról álmodott, miközben az akkori nagy sztárokat nézte, hogy egyszer indul az Új-Zéland Rallyn. Ez pedig 2012-ben meg is adatott neki, idén pedig 10 után ismét vezethet a gyors pályákon. 

    Thierry Neuville azon kevesek közé tartozik, akinek már van némi tapasztalata az Új-Zéland Rallyról, így némi előnyből indulhat riválisaival szemben. 

    A Hyundai belga versenyzője, aki a görög Acropolis Rallyn aratott győzelem után indulhat Új-Zélandon, már gyerekként is arról álmodott, hogy egyszer a szigetországban versenyez. 

    Ez 2012-ben teljesült számára és akkor az 5. helyet szerezte meg Citroen DS3 WRC-vel, idén pedig ismét visszatérhet Új-Zélandra.

    „Az Új-Zéland Rally az a verseny, melyről mindig csak álmodoztam gyerekként, hogy egyszer ott fogok vezetni, miközben néztem Colin McRae és Carlos Sainz csatáit a TV-ben – mondta Thierry Neuville. – Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy 2012-ben már indulhattam ezen a versenyen, nagyon érdekes verseny volt, melyet nagyon élveztem. A szakaszokon az első teljesítésnél nagyon sokat kell takarítani, másodszor azonban nagyon jól tapadnak. Ahhoz, hogy igazán gyors legyél nagyon precíz és stabil autóra van szükséged. Európában nagyon nehéz felkészülni egy tengerentúli versenyre, de igyekszünk a legjobb formánkat nyújtani.” 

    Neuville győzelmével a vb harmadik helyrére lépett, így az Új-Zéland Rally első napján ki kell vennie részét a pályák takarításából. 

    Az Új-Zéland Rallyn 17 szakasz vár a versenyzőkre, melyek hossza 276.44 km lesz, amiből 158 km-t az első napon kell teljesíteni.   

    Érdemes lesz a Rallycafe.hu oldalt figyelni az esősnek ígérkező Auckland-i verseny alatt is, hiszen élőben számolunk be a világbajnoki címért folytatott csata alakulásáról. 

    Ogier: Befejeznénk a 12 évvel ezelőtti munkát 

    0

    Sébastien Ogier 2010-ben az utolsó pillanatban vesztette el az Új-Zéland Rallyt, azonban idén újra megpróbálja megszerezni a győzelmet. 

    A nyolcszoros rally világbajnok, Sébastien Ogier azon kevés versenyzők közé fog tartozni az idei Új-Zéland Rallyn, akik már versenyeztek a szigetország szakaszain. 

    A francia versenyző 2010-ben első győzelmének kapujában volt, azonban belépni már nem tudott, hiszen egy forgás miatt végül Jari-Matti Latvala, mostani csapatfőnöke szerezte meg a győzelmet. 

    “Az Új-Zéland Rally egyike azon versenyeknek, melyen mindenképp szerettem volna idén indulni – mondta Sébastien Ogier. – 2010-ben már versenyeztem ott, és nagyon jó emlékeket őrzök annak ellenére, hogy az utolsó kanyarokban megforogva vesztettem el a versenyt Jari-Matti Latvalával szemben. Akkor ez nagyon rosszul esett, de néhány héttel később végül sikerült megszereznem az első győzelmem. Maga a verseny a világ legjobb szakaszain zajlik, és bár a hosszú szünet után nehéz lesz azonnal megtalálni a jó tempót, szeretnék a győzelemért harcolni, hogy ezáltal is segítsem a csapatot.” 

    Ogier idén eddig három versenyen állt rajthoz, melyek után a világbajnokság 11. helyén áll és az Új-Zéland Rally első napján a nyolcadik helyről rajtolhat, mely jó alap lehet a győzelem megszerzéséhez.

    Az Új-Zéland Rallyn 17 szakasz vár a versenyzőkre, melyek hossza 276.44 km lesz, amiből 158 km-t az első napon kell teljesíteni.  

    Érdemes lesz a Rallycafe.hu oldalt figyelni az esősnek ígérkező Auckland-i verseny alatt is, hiszen élőben számolunk be a világbajnoki címért folytatott csata alakulásáról. 

    Berger porral oltóval robbantotta ki Sennát a szobájából, aki „úgy repült ki az ablakon, mint egy rakéta”

    0

    Manapság minden korábbinál jobban vigyáznak a Forma-1-es pilóták arra, hogy ne kerüljenek kínos helyzetbe a különféle csínytevéseik miatt, ám volt idő, amikor nem igazán kellett ügyelni az ilyesmire. Gerhard Berger és Ayrton Senna pedig a 90-es évek elején ki is használta ezt.

    Noha a közösségi média térnyerésének köszönhetően minden korábbinál egyszerűbben, gyorsabban és közvetlenebb módon teremthetnek kapcsolatot a rajongók a kedvenceikkel, a versenyzőknek természetesen vigyázniuk kell arra, hogy milyen képet közvetítenek magukról az Instagramon, Twitteren, Twitch-en, TikTokon, és a megannyi egyéb közösségi felületen. 

    Emellett pedig a magánéletben is résen kellett lenniük, hiszen mindenkinek a zsebében ott lapul a kamerás mobiltelefon, így azonnal kiderülnek a kisebb-nagyobb csínytevések, görbe esték, vagy akár nagyobb ballépések. Ezzel együtt persze olykor előkerülnek vadabbnál vadabb sztorik – elég például Kimi Raikkönen féktelenül bulizós éveire, vagy Michael Schumacher ruhaszaggatós produkciójára gondolni –, de egyre kevesebb ilyenről hallani.

    Nem úgy régen, a James Huntok, Nelson Piquet-k és Gerhard Bergerek idejében. Utóbbiról talán kevesen gondolnák, hogy valódi fenegyereknek számított, ha a pályán kívüli rosszalkodásról volt szó, és előszeretettel szívatta Ayrton Sennát, akivel 1990 és 1992 között csapattársak voltak a McLarennél.

    Berger és Senna nemcsak csapattársak, hanem barátok is voltak

    A brazil pilótát sokan a megközelíthetetlen, olykor kissé savanyú kőprofinak látták, aki nem igazán engedett magához közel senkit, főleg nem egy másik pilótát. Bergernek azonban sikerült áttörnie ezt a páncélt, és a szurkálódásaival és vicceivel valódi “prankháborút” kirobbantania Sennával, ami végül a végletekig elfajult.

    A páros olyan dolgokat művelt, amikkel nyugodtan indíthattak volna valami ilyen témájú tévéműsort. Megtörtént, hogy Berger például nemes egyszerűséggel kihajította Senna egyedi készítésű pénztárcáját egy helikopterből, miután csapattársa azzal dicsekedett neki, hogy az szénszálas merevítést kapott, ami gyakorlatilag elpusztíthatatlanná tette. Berger pedig úgy volt vele, hogy leteszteli ezt az állítást. Később Senna szerencsére megtalálták a tárcát.

    Ez azonban még a legenyhébb csínytevések közé sorolható. Berger 2000-ben megjelent önéletrajzi könyvében felidézett egy, az 1990-es Ausztrál Nagydíj előtt történt esetet: „Vacsora után nekiláttunk ruhástul bedobálni az embereket a medencébe. Mivel jól védekeztem, megúsztam a csobbanást, de sokan vizesek lettek. Senna elfutottunk előlünk, hogy ne tudjuk elkapni, majd, amikor később bementem a szobájába, ügyetlenül leöntött egy pohár vízzel. Tiroliként ez meg sem kottyant nekem, de azt jelentette, hogy elkezdődött a tánc.”

    „Egy tömlő segítségével hosszabbítót eszkábáltunk egy porraloltóhoz, és hajnali háromkor letettük a szobája ajtajába. Odahívtunk néhány embert közönségnek, és, amikor megnyomtuk a kart, Senna úgy repült ki az ablakon, mint egy rakéta. Olyan volt, mintha egy bomba robbant volna fel a szobájában. A zűrzavar miatt sokan felkeltek, és elkezdtek kiabálni Sennával, amiért ekkora zajt csapott. Elképesztően zavarban volt.”

    Senna látszólag nem volt az a viccelődős fajta, de Berger nála is elérte, hogy előjöjjön belőle a gyerek

    Egy másik alkalommal Berger békákat telepített Senna ágyába, aki bosszúból egy igen büdös francia sajtfélét tett az osztrák szobájának légkondijába, de olyan is előfordult, hogy az osztrák egy férfi hímtagot ragasztott Senna útlevelében oda, ahol csapattársa fényképe állt. Emiatt az aprócska tréfa miatt az argentin hatóságok végül 24 órán át tartóztatták fel a brazilt, mire tisztázódott a helyzet. A bosszú természetesen itt sem maradt el: Senna fogta magát, és összeragasztotta Berger bankkártyáit.

    Persze, akadtak olyan esetek, amelyeknél utólag nézve mindenki hálát adhat a sorsnak, hogy nem történt komoly baj. Japánban Berger egyszer szmokingban és edzőcipőben jelent meg egy vacsorán, mert a vonatúton Senna és honfitársa, Maurício Gugelmin telefújták a cipőjét borotvahabbal. Berger a Japán Nagydíj előtt megpróbált bosszút állni, de az abban az évben a Leyton-House istállóval versenyző Gugelmin résen volt, így megúszta, hogy végigszunyókálja a versenyt, vagy azt, hogy ennél valami sokkal rosszabb történjen vele.

    Joseph Leberer, a McLaren-istálló fizioterapeutája ugyanis friss narancslével kínálta a futam előtt, a pohárban azonban nem csak narancs volt. „Egy órával a verseny kezdete előtt [Berger] négy altatót dobott a narancslébe, és elküldte nekem. Elájultam volna a világbajnoki címről döntő futam elején. El tudják képzelni, amint a többiek elsüvítettek volna mellettem, miközben én horkolok a pilótafülkében?” – nyilatkozta Gugelmin.

    Miért izgatott Solberg? 

    0

    Oliver Solberg utolsó WRC futamán, Belgiumban karrierje legjobb eredményét érte el a negyedik helyen végezve. Most azonban egy teljesen új verseny következik számára. 

    Oliver Solberg megjárta a poklot és a mennyet is utolsó két WRC futamán, hiszen amíg Finnországban, már a pénteki első szakasz első kanyarjában kiesett, addig a belga Ypres Rallyn karrierje legjobb eredményét érte el a negyedik helyet megszerezve. 

    A svéd-norvég versenyző a görög Acropolis Rallyt kihagyva azonban most egy olyan versenyen folytathatja, melyet már régóta várt. 

    “Nagyon izgatott vagyok, mert először versenyezhetek jövő héten Új-Zélandon, ami egy teljesen új kihívás lesz – mondta Oliver Solberg. – Az utak fantasztikusnak tűnnek, és a teljes verseny nagyon jónak ígérkezik. Pontosan nem tudjuk, hogy milyenek is az utak, de bízom benne, hogy gyorsan megtaláljuk a jó ritmust és sebességet. Ez a szezon nagyon hullámvasút számunkra, de az utolsó versenyünkön, Belgiumban már minden jól sikerült. Új-Zélandon szeretnénk folytatni a tanulást, folyamatosan gyorsulva pedig egy jó eredményben bízunk.” 

    A WRC mezőny nagy része először fog versenyezni Új-Zélandon, Oliver Solbergnek azonban tudott pár jó tanácsot adni édesapja, Petter Solberg, aki 11 alkalommal indult a szigetországban és 2004-ben nyerni is tudott. 

    Az Új-Zéland Rallyn 17 szakasz vár a versenyzőkre, melyek hossza 276.44 km lesz, amiből 158 km-t az első napon kell teljesíteni. 

    Érdemes lesz a Rallycafe.hu oldalt figyelni az esősnek ígérkező Auckland-i verseny alatt is, hiszen élőben számolunk be a világbajnoki címért folytatott csata alakulásáról. 

    Benyó Máté remekül kezdett Nyirádon az új autóval

    0

    Benyó Máté nyerte mindkét előfutamot a Rallycross ob utolsó előtti versenyhétvégéjén Nyirádon. A kisebb kategóriákban is nagyon jól szerepeltek a magyar versenyzők.

    A Supercars kategória első előfutamában Benyó Máté és Kárai Tamás elkerülte egymást. Mindketten megnyerték a futamukat, de Benyó ideje 94 ezreddel jobb volt, így győzelemmel avatta fel az új autót. A harmadik helyen Koncseg végzett, ő Benyóval csatázik a bajnoki második helyért. Kotán Péter nagyon várta már Nyirádot, de sajnos az első előfutamban véget ért a hétvégéje. A lelátó előtti balosban a Ford hátulja leakadt és egy hatalmas esés lett az eredmény. Szerencsére Kotán nem sérült meg, az Ezeréves Sólyom viszont alaposan összetört.

    A második előfutamban már összekerült Benyó, Kárai és Koncseg. Ales Fucik a rajt után rögtön jokerezett, mert a három magyar mögött csak negyedik helyen volt az első kör végén. Utána Kárai, majd Koncseg is jokerre ment, Koncseg visszaesett negyediknek, Kárai viszont maradt a második helyen.  Benyó az utolsó körben fordult a jokerre, megőrizte a vezetést és 1.2 másodperces különbséggel nyert.

    Összetettben Benyó vezet a két futam után, Kárai a második. Fucik és Koncseg pontegyenlőséggel a harmadik és a negyedik, a nagy dolgok azonban vasárnap dőlnek majd el.

    Az S-1600 első előfutamán Jiri Susta és Laczkó Lehel nyerte a két versenyt, de a cseh gyorsabb volt ezért ő végzett az élen az összesített értékelésben. A második előfutam végeredményét hosszas vizsgálódás után hagyták jóvá a bírák. Mindkét versenyt cseh induló nyerte, Jiri Susta és Libor Tejes. A legjobb magyar a negyedik helyen végő Kovács Sámuel lett, Laczkó Lehel csak hatodik helyen zárt. Összesítésben Susta mögött Lackó a második, Dominik Senegacnik a harmadik, Szelei Krisztián a negyedik.

    A nagy túraautóknál az első előfutamban lengyel győzelem született, Slawomir Woloch mögött Vámosi Tibor lett a második, Béke Attila a harmadik. A második előfutamon is pontosan ebben a sorrendben végeztek, így az összett állása is így alakul. Gabay Zion és Nagy Róbert a negyedik és ötödik helyen áll pontegyenlőséggel.

    Az STC-2000 kategóriában Ficza Ferencé volt a szombati nap. Az EAK M-Sport versenyzője mindkét előfutamban első lett. Az első előfutamban nem került össze Roman Castorallal, de majdem 4 tizedmásodperccel gyorsabb volt a cseh riválisnál. A második körben már együtt rajtoltak, és Ficza ismét jobb volt. A nap végén a harmadik helyen Janzer György várta a vasárnapot.

    STC-1600-ban komoly keresztbeverések alakították a nap végi sorrendet. Ifj. Pallag-Bozsák Csaba az első előfutamon nyert, a második előfutamban hatodik lett és vezet. Mögötte a a lengyel Gryz és az osztrák Dirnberger következik, Fekete Dániel a negyedik.

    A Magyar Kupában Szabó Csanád és Kenesei Gábor nyerte az előfutamokat, ők vezetik az összetettet, mögöttük Ujházi Tamás a haramdik a Toyota Yarisszal.

    A hibrid Swiftek közt csak négyen indultak, Bartha Aurél két győzelemmel az első. Az MX-5 Kupában Néveri Konrád nyert két előfutamot, a Hankook Racer Cupban pedig Kaczor Levente győzött mindkét szombati versenyen. Az Astra Kupa legjobbja Panyik Dániel volt, ő is mindkét versenyen győzött, a juniorok közt pedig Kelő-Gere Ádám lett kettőből kétszer első.

    Nyirád Ficza
    foto: EAK M-Sport

    Pajari úgy is nyert, hogy nem nyert

    0

    Sami Pajari tavaly világbajnok lett a Junior WRC-ben, azonban nyereménye átvétele helyett úgy döntött, hogy idén megpróbálja címét megvédeni. Nem sikerült. A finn versenyző azonban nem bánja döntését. 

    Egy nagyszerű lehetőség a fiatal versenyzők számára a Junior WRC, ahol, ha bajnokok tudnak lenni, hatalmas lehetőséget kapnak a karrierjük beindítására. 

    A bajnok ugyanis a következő évben 4 európai WRC futamon indulhat egy Ford Fiesta Rally2-vel, ami mellé még 200 darab Pirelli gumit is kap, mindezt ingyen, a bajnoki címért. 

    Sami Pajari a tavalyi bajnoki címe után azonban úgy döntött, hogy idén marad a JWRC-ben és megpróbálja megvédeni címét. A finn versenyző bár szinte a teljes szezon során vezette a pontversenyt, végül Robert Virves lett a bajnok. 

    “Mindig elszomorító, ha esélyed van a bajnoki címre, de nem tudod azt megszerezni – mondta Sami Pajari a Dirtfishnek. – Az idei szezont követően vegyesek az érzéseim, de az élet megy tovább és próbálunk jövőre is valamit kitalálni.” 

    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    A tavalyi évben használt Rally4-es Fordok után idén a JWRC-ben már az összkerék-meghajtású Ford Fiesta Rally3-mal lehetett versenyezni. 

    “A legfontosabb idén az volt, hogy összkerék-maghajtású autóval is megtanuljak versenyezni, ezért továbbra is úgy gondolom, hogy jó döntés volt a JWRC-ben maradás. A Rally3-as autót választottuk, versenyeztünk öt-hat versenyen vele, de emellett tudtunk Rally2-es autóval is indulni. Sokkal több versenyen indulhattunk idén, mint hittük, és sokkal több tapasztalatot is szerezhettem. Ezért gondolom még mindig jónak a döntésünket. Persze, jó lett volna idén is bajnoki címet szerezni, mert akkor egy alap lenne már 2023-ra is, így viszont teljesen nyitott a jövő.” 

    A fiatal finn versenyző szeretne a WRC2-be lépni. 

    “Szeretnénk feljebb lépni a WRC2-be, az azonban még kérdés, hogy hány versenyen tudunk indulni. Ez az anyagiaktól függ, ez határozza meg a versenyek számát. A csapat is kérdéses még, mert nagyon jól éreztük magunkat az M-Sportnál, és idén a Skoda és a Toksport csapatában is voltunk. És még rajtuk kívül is vannak jó csapatok. Tehát a választás nehéz lesz, de szerencsére a következő szezonig még van idő. Szeretnénk néhány évet versenyezni a WRC2-ben, majd eljutni a Rally1-ig.” 

    Lappi: 2020-ban, Monzában azt hittem vége, aztán… – 2. rész

    0

    Esapekka Lappi 2020 végén elköszönt az M-Sport csapatától, mégpedig úgy, hogy nem tudta visszatud-e térni gyári csapatba. Aztán érkezett a megkeresés a Toyota részéről, majd idén eddigi legjobb szezonját teljesítette.   

    AZ 1. RÉSZ FOLYTATÁSA 

    A jó szezon ellenére azonban még nem írta alá szerződését Esapekka Lappi a 2023-as szezonra, ez azonban valószínűleg csak idő kérdése. Ugyanakkor az is valószínű, hogy jövőre is csak azokon a versenyeken indulhat, ahol Sébastien Ogier nem szeretne.  

    Észtországban a hatodik hely felé / Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Ebben azonban pozitívumot is lát a finn versenyző. 

    “Az éremnek két oldala van – mondta Lappi a Dirtfishnek. – Az egyik oldalon van a teljes szezonra szóló szerződés, a másikon pedig a család, akiknek nagyon tetszik, hogy nem megyek teljes szezont, és ezt én is jónak érzem. Meg van az egyensúly a család és a munka között.

    Borulás után is harmadik hely Finnországban / Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Ugyanakkor az is igaz, hogy az idén sorozatban teljesített négy versenyem során fokozatosan éreztem magam egyre élesebbnek, egyre jobbnak. Tehát ebből a szempontból jobb lenne folyamatosan versenyezni, mert úgy folyamatosan javulnék. Most úgy tűnik, hogy ismét hosszabb szünet jön, ha jövőre folytathatom a Toyotával, ami nem túl jó.” 

    Váratlan harmadik hely Belgiumban / Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Mivel Lappi valószínűleg csak a februári Svéd Rallyn fog legközelebb versenyezni, szeretne valamit tenni ebben az öt hónapban is. 

    “Biztosan kell valamit csinálnom ebben a szünetben annak ellenére is, hogy Rally1-es autót nem tudok vezetni. A garázsban van egy gokart, valamint egy Toyota Yaris N5 is, ami bár nem erős, de egy igazi rally autó. Szóval ezt fogom vezetni már most vasárnap és a szünetben is. Legalábbis ez a terv. Emellett pedig maradna idő a családomra is.” 

    Az idei utolsó (?) versenyen, Görögországban / Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Lappi tehát a részmunkaidős versenyzéssel erősebb lett, mint valaha, azt pedig csak a sors tudja, hogy mit hozhat a 2023-as év számára. 

    Lappi: 2020-ban, Monzában azt hittem vége, aztán… – 1. rész

    0

    Esapekka Lappi 2020 végén elköszönt az M-Sport csapatától, mégpedig úgy, hogy nem tudta visszatud-e térni gyári csapatba. Aztán érkezett a megkeresés a Toyota részéről, majd idén eddigi legjobb szezonját teljesítette. 

    Esapekka Lappi 2020-ban a Monzában elért negyedik helyet követően elköszönt az M-Sporttól, mert nem szeretett volna fizetni a versenyzési lehetőségért a következő szezonban. A teljes szezonos versenyzés helyett inkább családjával töltötte az időt, de indult két WRC2-es versenyen is. Az Arctic Rallyn és Portugáliában aratott magabiztos győzelem után pedig a Finn Rallyn már a Toyota által felkészített Yaris WRC-vel a negyedik helyet szerezte meg. Ezt követően már meg is született a szerződés, Lappi az idei évre a visszatért a japán gyártóhoz, ahol azokon a versenyeken indulhatott, ahol Sébastien Ogier nem szeretett volna. 

    Lappi pedig már az első Yaris Rally1-gyel teljesített versenyén, Svédországban a dobogó harmadik fokát szerezte meg. 

    Dobogón Svédországban / Fotó: Toyota Gazoo Racing

    “Úgy érzem, hogy a svéd dobogós eredmény volt idén a legfontosabb – mondta Esapekka Lappi a Dirtfishnek. – A szezon során ott éreztem magam a legjobban. Nagyon büszke voltam a harmadik helyet követően, de nem csak magam, hanem navigátorom, Janne Ferm miatt is, hiszen hosszú idő után először álltunk ismét dobogóra. Ha pedig arra gondolok, hogy 2020-ban, Monzában azt hittem, hogy vége a karrieremnek, még inkább jó volt dobogón zárni az első versenyen.” 

    Egyedül Horvátországban nem sikerült a pontszerzés / Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Ezt az eredményt pedig még két harmadik hely követte Finnországban és Belgiumban és hét teljesített verseny után a hetedik helyen áll a bajnokságban. 

    “Úgy érzem, hogy ez volt a legjobb szezonom eddig, amikor a legjobb teljesítményt sikerült nyújtanom. Az összes futam közül kiemelkedik a svéd, az pedig komoly meglepetés volt, hogy minden versenyen jó volt a tempónk. Ez nagyon jó érzés, és örülök, hogy sikerült kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani a teljes szezonban.” 

    Szradínián már tudta, idén hét versenyen vezethet / Fotó: Toyota Gazoo Racing

    Azt követően, hogy 2020 végén kikerült a gyári versenyzők közül, a 31 éves finn versenyző fejben is változtatott. 

    “Tavaly is már kezdtem másképp gondolkozni, mentális edzőt fogadtam, és a koromnak is köszönhetően átértékeltem dolgokat. Az elmúltkét évben sikerült mindent a fejemben is helyre rakni, ezért is vagyok most sokkal erősebb, mint korábban bármikor.” 

    2. RÉSZ

    Nem lesz Eb az Azori-szigeteken 

    0

    Hivatalosan is bejelentették, hogy 2023-ban már nem kap helyet a Rally Európa-bajnokság naptárában az Azori-szigetek Rally. 

    A portugál szigeteken hosszú évek óta rendeztek Európa-bajnoki futamot, hiszen 1992-2003, valamint 2013-tól 2022-ig folyamatosan ellátogatott a kontinensbajnokság mezőnye az Azori-szigetekre. Az ERC versenyek mellett 2009-től 2012-ig pedig az Eurosport által létrehozott IRC bajnokság naptárában kapott helyet. 

    Jövőre azonban már nem kap helyet az ERC naptárban a nagy hagyományokkal rendelkező murvás verseny. 

    “A FIA Rally Európa-bajnokság szervezője tájékoztatta az Azori-szigetek Rally szervezőjét, hogy a 2023-as bajnokságban nem számolnak a versennyel – áll az Azori-szigetek Rally szervezőinek közleményében. – A WRC Promóter indoka szerint szeretnék a sorozatot központibbá tenni ezáltal csökkentve a versenyzők költségeit. Annak ellenére, hogy a verseny szervezője igyekezett a versenyzők számára biztosítani a díjtalan légi és tengeri szállítást a promóterhez eljutott visszajelzések szerint a versenyzők még mindig túl távolinak gondolják az Azori-szigetek Rallyt.

     Mélyen sajnáljuk ezt a döntést, amire senki sem számított azt követően, hogy mindenki dicsérte a rendezvényt, ideértve a WRC Promótert is, aki a 2023-as és 2024-es folytatásról szóló tervezetet nyújtott be a verseny szervezők részére. Jövőre is olyan színvonalon szeretnénk megrendezni futamunk, mellyel esély lehet a döntés későbbi megváltoztatására.” 

    A Rally Európa-bajnokságot 2013-tól 2021 végéig az Eurosport Events szervezte, majd az idei évtől a WRC Promóter vette át a feladatokat. 

    A WRC Promóter azt követően, hogy korábban dicsérte a magyar kormány garanciáját a Rally Hungary futammal kapcsolatban, a tavalyi verseny után az FIA második sárga lapot adott a rendezvénynek biztonsági okok miatt, így megkapta a kék kártyát, amivel kikerült a Nyíregyházi rendezvény az idei ERC naptárból. 

    Amennyiben a novemberi verseny után ezt a kék kártyát az FIA visszavonja, 2023-ban ismét az ERC naptárba kerülhet a Rally Hungary. 

    A 2023-as ERC naptár a Dirtfish információi szerint már a jövő héten megjelenhet. 

    Fourmaux a visszavont nevezésekről, a szezonról és a jövőről 

    0

    Adrien Fourmaux első hosszabb nyilatkozatát adta az Ypres Rally óta, és elmondta a visszavont nevezések történetét, beszélt az idei szezonjáról és a jövőről is. 

    Adrien Fourmaux az augusztusi Ypres Rally óta nem versenyzett, az utolsó napon történt baleset után az M-Sport visszavonta nevezését a görög Acropolis Rallyról, valamint az Új-Zéland Rallyról, azonban Görögországban a pályabejárást még megcsinálhatta, majd a verseny alatt is a csapattal maradt. 

    A francia versenyző most egy interjúban beszélt az Új-Zéland Rallyról való visszalépésről. 

    “Görögországban megbeszéltük a csapattal, hogy mivel 2023-ban valószínűleg nem rendezik meg az Új-Zéland Rallyt, ezért sokat segítenék, ha nem indulnék ott sem – mondta Adrien Fourmaux a francia Autohebdo magazinnak. – Ez a segítség inkább anyagi téren lesz érezhető. Később pedig azt is megbeszéltük, hogy a pályabejárás miatt nem utazok el a világ másik végére, sokkal pihentebben tudok indulni Spanyolországban.” 

    A francia versenyző idén nagyon rossz szezont tudhat magáénak, hiszen kilenc versenyből csak háromszor tudott pontot szerezni balesetek és néhány műszaki hiba miatt. 

    “Nem vagyok hülye, nagyon jól tudom, hogy az idei szezonom miatt nagyon nehéz helyzetben vagyok. Próbálok továbbra is pozitív maradni annak ellenére, hogy tudom, az idei eredményeimmel nem érdemelném meg a versenyzési lehetőséget jövőre. Nem úgy szeretnék Spanyolországba menni, hogy az lesz az utolsó esélyem. Szeretném jól érezni magam a versenyen és mindent megtenni egy jó eredményért. Nem egy hetedik helyre fogok koncentrálni, mert úgy csak elveszteném a koncentrációm. Meg szeretném mutatni az igazi tempóm végre, mert már sokszor kértek meg arra, hogy csak érjek célba. Ezért sokszor a valódi képességem szintje alatt vezettem.” 

    Éppen ezért Fourmaux igyekszik a legjobban felkészülni. 

    “Minden eddiginél jobban igyekszem felkészülni Spanyolországra. Navigátorom, Alex Coria már az itinereken dolgozik, én pedig folyamatosan edzem testi és lelki téren is, valamint igyekszem javítani a koncentrációm. Spanyolországban a saját határomon szeretnék vezetni a teljes versenyen, mert ha még van esélyem folytatni jövőre, akkor most kell azért megharcolnom.”