back to top
2025. augusztus 04. 03:08
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1217

    Novák Balázs nosztalgia versenyre készül…

    0

    Salgó után ismét Fodor Gáborral áll a Dunakanyar Rally rajtvonalához Novák Balázs a BMW-vel, és egy kicsit olyan múltidéző lesz ez a futam Balu számára. 

    Felkészültetek az újabb kihívásra?

    – Mindig fel vagyunk készülve mindenre IS – viccelődik Balázs. Csináltunk a verdába új féltengelyeket, elvileg a héten még ki is tudom itt a környéken próbálni pár kilométer erejéig verseny előtt. Állandóan idő hiányában vagyunk, nem nagyon engedhetjük meg magunknak meló mellett tesztelgetésre az extra napokat. Volt egyébként szó róla, hogy elugrunk Kazárra pénteken, de elmaradt, így abból gazdálkodunk majd, amiből kell. Nagy teszt kilőve, elég nekünk a kicsi is.

    Visszaül a jobb egybe a régi navigátorod?

    – Nem olyan nagyon régi, mert még csak pár közös versenyen vagyunk túl együtt, de ha csak az előző futamról van szó, akkor ahhoz képest igen a régi-új navigátorommal csapatjuk…Fodor Gáborral. Én valamilyen szinten képben leszek, ő meg majd a pályabejárás után csatlakozik hozzám. Meg hát nekem is lesznek azért újdonságok.

    Szimpatikusak a Dunakanyar Rally szakaszai?

    – Nekem igen. Régen mentem itt, mert Gyufa csinált sprinteket, ezért a Gombás – Sejce és Márianosztra nem lesz teljesen ismeretlen, a többiről fogalmam sincs. De nem zavar, ha egy pályát nem tudok fejből, mert szeretek improvizálni…mégiscsak az a rali, a hátsókerekes meg amúgy is erre van kitalálva. „A jártam már a pályán” úgy kell érteni, hogy mondjuk 2009-2013 között, szóval nem tegnap, de innen szép nyerni, vagy legalább jól helyezkedni. A környéken kezdtem egyébként a pályafutásomat 2006 körül sprintben, Márianosztra – Kóspallag volt az első versenyem. Szóval nekem ez egy nosztalgia futam lesz, ezért jól jönne egy szép eredmény ehhez az alkalomhoz.

    A kategóriatársak is beleszólnak majd azért ebbe ugye?

    – Viccelsz…persze, hogy bele, hiszen vagyunk páran szerencsére, de igazából így jó odaállni… és csatázni. Szeretjük azért az adok-kapok viadalokat. Érjünk célba, és legyünk benne az első ötben, aztán majd meglátjuk. Azért próbálunk majd gyorsan menni, és ha a technika is mellettünk lesz, nagy baj nem lehet, nem megyünk feltartott kézzel…tudod. Ügyesek a srácok, meglátjuk ki hol végez, kinek milyen a gépe és mennyi szerencse társul hozzá.

    Reklámpartnereik segítségét köszöni a csapat!

    Szöveg: Tiba Anita
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

    Hibján ismét dobogóra állna

    0

    Boldogkőn harmadik helyen végzett a Hibján Joci – Szollár Csabi duó, és a fiúk egy újabb teszt után reménykednek, hogy a Dunakanyar Rallyról hasonló eredménnyel távoznak majd. 

     

    Ismét túl vagytok egy teszten, hogy sikerült?

    – Kicsit rövidebb volt, mint az előző, mert időhiányában kevesebb fért bele, de tök jól sikerült. Teljesen más körülmények között tesztelhettünk, mint legutóbb, így új beállításokat is megtapasztaltunk. Reggel esett egy kicsit az eső, rá tudtunk hangolódni az esőre, utána kisütött a nap, és száraz beállítást kapott a Ford, változatos volt, ahol elég sok mindent kipróbáltunk megint. Zökkenőmentesen haladtunk szerencsére. Gumikkal is variálhattunk, tényleg megérte ott lenni, de ettől függetlenül annak örülnénk, ha a nap sütne inkább hétvégén, mint esne az eső.

     

    Vannak emlékeid esetleg a gyorsokkal kapcsolatosan, hiszen te is rég versenyzel.

    – Lehetséges, hogy valamikor nagyon régen ralitúrában mi is mentünk a környéken, de őszintén… nem ugrik be pár gyors nevén kívül semmi. De inkább azt mondom nincsenek meg fejben, ha igen, akkor lehet még Ladáztunk itt Pistivel. Annyira régen volt, hogy sem a szakaszokra, sem a minőségükre nem emlékszem igazán. Valamikor csak leporoljuk az előző évi itinereket, leellenőrizzük, plusz információkat rakunk bele…de most ennél többre lesz szükségünk ennyi idő távlatából. Illetve az eddigi versenyautóink itineréhez képest már múltkor is láttuk, hogy sok módosítást kell végrehajtanunk, vagyis inkább részletgazdagabban kell jegyzetelnünk, hogy tempósabban tudjunk versenyezni.

     

    Tehát mindent megtesztek, hogy a lehető legközelebb kerüljetek a dobogóhoz?

    – Nyilván. Egész éves célunk ott lenni valahol az elejében, és hálistennek sokkal többen állunk a rajtvonalhoz, így minden adott lesz a viadalhoz. Nagyon ügyes pilótákkal kell megküzdenünk, sokkal többel, mint Boldogkőn, nagyobb kihívásnak tartom, szeretnénk ettől függetlenül benne lenni az első négy-ötben. Mi a sok kilométergyűjtéssel és kellő odafigyeléssel reméljük a legjobbakat. Biztosan lesz egy kis tolongás, versengés a dobogóért…aztán győzzenek, akik beletettek anyait-apait, és legyünk köztük mi is.

     

    Partnereik segítségét köszöni a csapat!

    Szöveg: Tiba Anita
    Fotó: Máté Zsolt

    A gyártóknak nem tetszett a Pirelli sok defektje

    0

    A nagyon sok defekt után a Rally Világbajnokság gyártói megkérték a Pirellit, hogy erősítse meg az abroncsokat. 

    Nagy beszédtémát szolgáltattak a defektek a Portugál Rally péntek délutáni szakaszait követően, amikor a leromlott pályákon a gumik nem bírták a terhelést. 

    A Pirelli Portugáliában egy erősebb szerkezetű kemény és lágy gumifajtát szállított, melyeket a Rally1-es autók általi nagyobb nyomaték és súly kibírására gyártottak. 

    A toyotás Sébastien Ogier péntek délután a defektek miatt ki is kényszerült állni, míg Ott Tanak jelentős időt veszített hasonló okból a Hyundai, csakúgy, mint a fordos Craig Breen. Ugyancsak volt gumi problémája a fordos Gus Greensmith-nek és Adrien Fourmaux-nak is. 

    Sébastien Ogier a Monte-Carlo Rallyn defekt miatt veszítette el vezető helyét és a győzelmet, így most szót emelt a gumik teherbírásával kapcsolatban. 

    “Monte-Carloban egyértelműen a győzelmet, Portugáliában pedig a győzelemért folytatott harcot veszítettem el és ki kellett állnom defekt miatt – mondta a nyolcszoros rally világbajnok a Motorsport.com oldalnak. – Azt hiszen, nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy van még mit javítani a gumikon.” 

    Gus Greensmith a pénteki záró szuperspeciálon kapott defektet, majd vasárnap is nehezítette ilyen probléma a versenyét. Horvátországban öt defekt fordult elő a gyári versenyzők között, amikor azok régebbi fejlesztésű nedves gumikat használtak. 

    “Meg kell vizsgálni a defektek okait, mert, mert most négy, az előző versenyen pedig öt defekt fordult elő – mondta az M-Sport angol pilótája. – Mivel bárkinél előfordulhat defekt, valami nagyon nincs rendben.” 

    Thierry Neuville bár elkerülte a defekteket, a belga versenyző szerint is javítani kell a gumik terhelésbírását. 

    “Hogy őszinte legyek, nekem elég jól sikerült eddig elkerülnöm a defekteket – – mondta a Hyundai versenyzője. – Azonban a defektek száma miatt azt hiszen, van mit tennie a gumigyártónak. Biztosan dolgoznak is a problémán, de majd meglátjuk.” 

    Terenzio Testoni szerint a Portugál Rally első négy helyén végző párosoknak sikerült elkerülni a defekteket, és nem látja kirívónak a gumi problémák számát. 

    “Az első négy helyen záró páros elkerülte a defekteket, ezért valószínűleg a vezetési stílusnak is hatása van kialakulásukra – mondta a Pirelli rally vezetője. – A versenyen 100 autó indult, ami több, mint korábban, így a pályák is jobban leromlanak. Én nem látom túl soknak a defektek számát, elégedett vagyok az abroncsok teljesítményével. A defekt mindig is a rallysport része volt. Nyilván nagyon jó lenne egy verseny defektek nélkül, de a pályák állapotának romlását nem tudjuk befolyásolni, és péntek délutánra különösen sokat romlottak a szakaszok.” 

    A Rabócsiringen folytatódik a rallycross ob – itt a nevezési lista

    0

    Június 4-5-én a KEVIÉP Rallycross Parádéval folytatják a hazai bajnokságot a rallycross pilóták. A hagyományos pünködsi verseny az idei szezon harmadik fordulója lesz.

    A SuperCars kategóriában öten adták le eddig a nevezésüket.  Természetesen ott lesz a hétvégén érkezik a magyar bajnok és egyben címvédő Kárai Tamás, aki az első helyről várja a pünkösdi folytatást. Szintén Audival indul Koncseg Zoltán, ő 10 ponttal követi Kárait a bajnokságban. A tavalyi ezüstérmes Benyó Máté abban bízik, hogy a technika ördöge ezúttal elkerüli őt. Szintén rajthoz áll Vass Csaba (Skoda Fabia MK2) és Antal István (Mitsubishi Colt), akiktől láttunk már idén kiugró teljesítményt.

    Super1600 kategóriában is kiélezett küzdelmek zajlottak eddig, most sem várhatunk mást, Laczkó Lehel (Opel Astra) és a nyirádi Eb-n remekül versenyző Répási Róbert (Skoda Fabia) küzdelme lesz érdekes, Répásinak biztosan nagy lendületet adott a jó nemzetközi szereplés.

    SuperToringCars +2000-ben a megszokott vérre menő összecsapásokra számíthatunk, hiszen érkeznek a BMW-s nagymenők, Vámosi Tibor, Nagy „Biggy” Róbert és Held Zoltán is.

    SuperTouringCars -2000-ben a bajnokág első helyéről várja a pünkösdi futamot Janzer György (Renault Clio), második helyről Borka Péter (Honda Civic), harmadik helyről pedig Körmöczi Gergő (Suzuki Swift). Érdekesség, hogy a cseh bajnok Roman Castoral (Opel Astra) csak a negyedik helyen áll a bajnoki tabellán. Mindenki az ő skalpjára vadászik, így nagyon nehéz dolga van ebben a bajnokságban. A nevezők közt ott van ifj. Ficza Ferenc is, aki az első hétvégén még nem indult, a második bajnoki fordulón azonban nyert, és a célja a bajnoki cím, amihez most is gyorsnak kell lennie a Peugeot-val.

    Ficza
    foto: EAK M-Sport

    SuperTouringCars -1600-ban indul Ifj Pallag-Bozsák Csaba (Honda Civic) aki toronymagasan, 12 pont előnnyel vezeti a bajnokságot. Őt követi Zám Ferenc (Suzuki Swift) és Kailbach Gergely (Honda Civic), akik ezt a különbséget szeretnék faragni a KEVIÉP Rallycross Parádén.

    A Magyar Kupában -1400-ben Kenesei Gábortól (Suzuki Swift), -1600-ban pedig Újházi Tamástól (Toyota Yaris) várunk magabiztos folytatást. A Swift Hybrid Rx Cup kategóriában Bartha Aurél eddig verhetetlennek bizonyul, az MX5 kupában pedig Lóránt Benjámin viszi a prímet, most is győzni akarnak majd. A Hankook Racer Cup kategóriában Csuti Kristóf, az Astra Kupában Kisharsányi, a Junior Kupában pedig Gonda Ákos vezeti a bajnokságot.

    A szervezők szeretnénk mindenki számára elérhetővé tenni a rallycross versenyeket, így olcsóbb jegyvásárlási lehetőségeket is kínálnak erre a hétvégére. Az I. szektorba váltott belépő jeggyel a versenypálya, tribünök és a teljes depó terület, a II. szektorba váltott jeggyel, pedig a nézőtérnek csak egy kijelölt része látogatható.

    # Rsz. Versenyző Nemz. Egyesület Versenyautó Kategória
    1 9 KONCSEG Zoltán HUN Kárai Motorsport SE Audi A1 SuperCars
    2 17 VASS Csaba HUN Kárai Motorsport SE Skoda Fabia Mk2 SuperCars
    3 22 BENYÓ Máté HUN Korda Racing Kft. Ford Focus RX SuperCars
    4 73 KÁRAI Tamás HUN Kárai Motorsport SE Audi S1 SuperCars
    5 85 ANTAL István HUN PSZA Motorsport Egyesület Mitsubishi Colt SuperCars
    6 110 KOVÁCS Sámuel HUN Korda Racing Kft. Suzuki Swift Super 1600
    7 112 RÉPÁSI János Róbert HUN Zalaegerszegi ASE Skoda Fabia Super 1600
    8 162 LACZKÓ Lehel HUN PPP Motorsport Kft. Opel Astra Super 1600
    9 170 CSÁSZÁR Kornél HUN TMC Rallysport Kft. Skoda Fabia Super 1600
    10 201 ČASTORAL Roman CZE Častoral Roman Opel Astra OPC SuperTouringCars -2000
    11 202 KÖRMÖCZI Gergő HUN Szada Ring Racing Kft. Suzuki Swift SuperTouringCars -2000
    12 214 ZENTAI Sándor HUN Kárai Motorsport SE Ford Puma SuperTouringCars -2000
    13 218 BORKA Péter HUN TQS Hungary Kft. Honda Civic SuperTouringCars -2000
    14 248 JANZER György HUN Berg Autósport Egyesület Renault Clio SuperTouringCars -2000
    15 255 FICZA Ferenc ifj. HUN EAK M-Sport Kft. Peugeot 208 RX SuperTouringCars -2000
    16 261 SZELEI Sándor HUN TQS Hungary Kft. VW Beetle SuperTouringCars -2000
    17 323 SZABÓ Bulcsú HUN Kalitta Motorsport Egyesület Honda Civic SuperTouringCars -1600
    18 327 FEKETE Dániel HUN Allmotives Kft. Suzuki Swift SuperTouringCars -1600
    19 346 ZÁM Ferenc HUN Szada Ring Racing Kft. Suzuki Swift SuperTouringCars -1600
    20 350 PALLAG-BOZSÁK Csaba ifj. HUN Nolen Racing Kft. Honda Civic SuperTouringCars -1600
    21 354 KAILBACH Gergely HUN Nolen Racing Kft. Honda Civic SuperTouringCars -1600
    22 371 NEDECKI László ifj. HUN HBRK ASE Skoda Fabia SuperTouringCars -1600
    23 415 NAGY Róbert HUN EAK M-Sport Kft. BMW E36 SuperTouringCars +2000
    24 422 GABAY Zion HUN PSZA Motorsport Egyesület BMW E36 SuperTouringCars +2000
    25 455 G. NAGY Zoltán HUN Kárai Motorsport SE BMW E30 SuperTouringCars +2000
    26 473 VÁMOSI Tibor HUN TQS Hungary Kft. BMW E36 SuperTouringCars +2000
    27 474 HELD Zoltán HUN Nyirád Motorsport Kft. BMW M3 SuperTouringCars +2000
    28 476 SZABOLCS Róbert HUN Proex Autó- Motorsport E. Mazda RX8 SuperTouringCars +2000
    29 502 SZABÓ Szilárd HUN Kalitta Motorsport Egyesület Mazda MX5 MX5 Kupa
    30 518 VÁRKONYI Bence HUN Korda Racing Kft. Mazda MX5 MX5 Kupa
    31 522 LÓRÁNT Benjámin HUN Kalitta Motorsport Egyesület Mazda MX5 MX5 Kupa
    32 534 NÉVERI Konrád HUN Proex Autó- Motorsport E. Mazda MX5 MX5 Kupa
    33 544 KALDENEKKER Attila HUN Proex Autó- Motorsport E. Mazda MX5 MX5 Kupa
    34 546 HERCZEG Tamás HUN MGAMS Kft. Mazda MX5 MX5 Kupa
    35 577 GRIGALEK Gábor Dr. HUN Speedy Motorsport Mazda MX5 MX5 Kupa
    36 588 HORVÁTH Ottó HUN Proex Autó- Motorsport E. Mazda MX5 MX5 Kupa
    37 606 BÜTÖSI Balázs HUN Tiszaújvárosi ASE Suzuki Swift Junior Kupa
    38 607 CSERMELY Móric HUN MBK M1RA Holding Kft. Suzuki Swift Junior Kupa
    39 614 RÁCZ Márton HUN Speed Technika Kft. Suzuki Swift Junior Kupa
    40 618 MONOSTORI Balázs HUN Garilla Racing Kft. Suzuki Swift Junior Kupa
    41 619 SZABÓ Bence HUN Budaörsi Sport Club Suzuki Swift Junior Kupa
    42 621 GÁL Gréta Vivien HUN Tiszaújvárosi ASE Suzuki Swift Junior Kupa
    43 624 KISDOKY HUN Proex Autó- Motorsport E. Suzuki Swift Junior Kupa
    44 629 GONDA Ákos HUN Proex Autó- Motorsport E. Suzuki Swift Junior Kupa
    45 636 BUNKOCZI Soma László HUN Prestige Motorsport Kft. Suzuki Swift Junior Kupa
    46 666 KELŐ GERE Ádám HUN Kárai Motorsport SE Suzuki Swift Junior Kupa
    47 690 KUNKLI Bendegúz HUN Szada Ring Racing Kft. Suzuki Swift Junior Kupa
    48 801 CSUTI Kristóf HUN RCM Motorsport Egyesület Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    49 802 PAPP Szebasztián HUN Kárai Motorsport SE Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    50 807 PINTÉR Zsombor HUN PPP Motorsport Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    51 808 SZÉPLAKI Péter Soma HUN Kárai Motorsport SE Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    52 809 CSUTI Máté HUN RCM Motorsport Egyesület Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    53 810 KORDA Réka HUN Korda Racing Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    54 812 KORDA Zsófia HUN Korda Racing Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    55 813 FARKAS Linda HUN RCM Motorsport Egyesület Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    56 817 BAGAMÉRI Bálint HUN Korda Racing Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    57 820 KACZOR Levente HUN Szada Ring Racing Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    58 821 KOVÁCS Domonkos HUN RCM Motorsport Egyesület Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    59 825 PAPP Krisztofer HUN Kárai Motorsport SE Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    60 831 KÖRMÖCZI Ákos HUN Szada Ring Racing Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
    61 833 TURÁN Lotti HUN RCM Motorsport Egyesület Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    62 834 FEKETE Tamás HUN Allmotives Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    63 844 FEKETE Gergő HUN Allmotives Kft. Suzuki Swift Hankook Racer Cup
    64 864 MÓRICZ József HUN Nyirád Motorsport Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
    65 868 MÓZER Kristóf HUN Nyirád Motorsport Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
    66 880 HELD Márton HUN Nyirád Motorsport Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
    67 883 TAKÁCS Balázs HUN Nyirád Motorsport Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
    68 887 GABULYA Pál HUN Nyirád Motorsport Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
    69 888 BARTHA Aurél HUN Inter Europe Team Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
    70 899 VASKÓ Dominik HUN Nyirád Motorsport Kft. Suzuki Swift Swift HybridRX Cup
    71 905 SZABÓ Csanád HUN Kalitta Motorsport Egyesület Suzuki Swift Magyar Kupa -1400
    72 906 PATU HUN Corner Rally Cross SE Lada 2105 Magyar Kupa -1600
    73 907 ECSETI Bence HUN GFS Motorsport Egyesület Suzuki Swift Magyar Kupa -1400
    74 910 HOGYOR József HUN MGAMS Kft. Skoda Fabia Magyar Kupa -1600
    75 914 KARALYOS Marcell HUN Nolen Racing Kft. Honda CRX Magyar Kupa -1600
    76 917 KAPITÁNY Rudolf Tivadar HUN JAM Racing VW Polo Magyar Kupa -1600
    77 921 GIDAI Máté HUN TMC Rallysport Kft. Honda Civic Magyar Kupa -1600
    78 922 KENESEI Gábor HUN Nolen Racing Kft. Suzuki Swift Magyar Kupa -1400
    79 924 DOKY HUN Proex Autó- Motorsport E. Skoda Felicia Magyar Kupa -1400
    80 925 VÉGH Tamás HUN MGAMS Kft. Opel Astra Magyar Kupa -1600
    81 927 KULCSÁR Dániel HUN TMC Rallysport Kft. VW Polo Magyar Kupa -1400
    82 930 UJHÁZI Tamás HUN TQS Hungary Kft. Toyota Yaris Magyar Kupa -1600
    83 944 PERENDY Péter HUN MGAMS Kft. Suzuki Ignis Magyar Kupa -1400
    84 948 MADARI Tamás HUN Ország Zsolt ASE Suzuki Swift Magyar Kupa -1400
    85 963 STADLER Mihály HUN PSZA Motorsport Egyesület Opel Astra Astra Kupa
    86 964 KAPITÁNY László Dr. HUN JAM Racing Opel Astra Astra Kupa
    87 966 KISHARSÁNYI HUN Nolen Racing Kft. Opel Astra Astra Kupa
    88 971 PANYIK Dániel Patrik HUN EAK M-Sport Kft. Opel Astra Astra Kupa
    89 972 HAGYMÁSI Brúnó HUN EAK M-Sport Kft. Opel Astra Astra Kupa
    90 973 BALATONI Ádám HUN EAK M-Sport Kft. Opel Astra Astra Kupa
    91 975 SASI Viktor Dr. HUN MGAMS Kft. Opel Astra Astra Kupa
    92 977 BÉKE Attila ifj. HUN Nolen Racing Kft. Opel Astra Astra Kupa
    93 985 LACZKÓ Levente HUN PPP Motorsport Kft. Opel Astra Astra Kupa
    94 987 KAPITÁNY Dorottya HUN JAM Racing Opel Astra Astra Kupa
    95 988 NAGY Kamilla Brigitta HUN RCM Motorsport Egyesület Opel Astra Astra Kupa
    96 989 LACZKÓ László Dr. HUN PPP Motorsport Kft. Opel Astra Astra Kupa
    97 994 SZABÓ Csaba HUN MGAMS Kft. Opel Astra Astra Kupa
    98 997 ZSEBI Zoltán HUN JAM Racing Opel Astra Astra Kupa
    99 999 KELEMEN András HUN Ország Zsolt ASE Opel Astra Astra Kupa

     

    Rabócsiring Pünkösd
    foto: rabocsiring.hu

    Szilágyi Patrik visszatér!

    0

    Pontosan egy évvel ezelőtt történt balesete után visszatér a rally körforgásába a Gulf Racing Hungary versenyzőpárosa a Szilágyi Patrik – Érsek Krisztián duó.

    Patrik tavaly ugyan szerencsét próbált navigátorként is a Rally1-ben, de közben építgette autóját, ami mostanra készült el.

    „Sok mindent tudunk már az autóról, de úgy is menetközében jöhetnek elő a dolgok. Futó percre leszünk kész vele, ezért nekünk a teszt a verseny lesz. Sokkal erősebb lett, mint az elődje és alapvetően ez egy jó kocsi, bizakodóak vagyunk ebben a tekintetben” – kezdte a beszélgetést Szilágyi Patrik. „Nyolcan vagyunk a Dunakanyar Rally ORC 2WD+ mezőnyében, ami jónak mondható. Volt korábban erősebb mezőny, de ez sem leírandó, hiszen a srácok az elmúlt egy évben sokat mentek, míg én egyáltalán nem. Szőllősi Roland jól megy, de vele korábban nem igazán csatáztunk, így nem tudom felmérni mire is lehetünk képesek.”

    Patrik korábban nem versenyzett Vác környékén, ezért a pályaismerete maximum az internetről származhat.

    „Napok óta bújom a videó megosztókat, ahol korábbi Vác Rally belsőket nézek. Nem fogunk neki ugrani a versenynek, az autó tesztelése és beállítása a fő célunk. Természetesen szeretnénk célba érni és a jó eredmények elől sem zárkózunk el, de fel kell nőnünk az autóhoz és vissza kell hoznunk a feelinget, hiszen már egy éve nem versenyeztünk” – tette hozzá Szilágyi Patrik.

    A 2022-es Dunakanyar Rally szombaton négy gyorsaságival kezdődik, majd vasárnap további  nyolc szakasz vár a mezőnyre.

    A csapat partnereinek köszöni a segítséget!

    Sári Péter #Rallyhearthu

    Osváth: Kanyarvadászat Szlovéniában

    0

    A 37. AMTK Rally Velenjen folytatja a külföldi portyáját Osváth Péter és Papp Tamás. A Skoda Fabia Rally2-vel versenyző páros a legutóbbi ezüst ellenére sem támaszt komoly elvárást magával szemben, mert akár csak Opatiján, úgy a szlovén pályákon is minden teljesen új lesz számukra.

    A fiúk a Mitropa Kupába neveztek, a mércét pedig a sokszoros szlovén bajnok, Rok Turk jelenthetné számukra, bár Papp Tomi szerint egyáltalán nem kell felvenniük a kesztyűt a helyi menővel.

    „Nincs elvárás magunkkal szemben. Nyilván nézni fogjuk Rock Turk eredményeit. Persze tájékozódsz, hogy ki milyen szinten van, de inkább magunk felé lenne egy jó visszacsatolás, ha közel tudnánk hozzá autózni. Ha megcsipegetnénk az szuper lenne, mert mégis csak otthon van, ismeri a pályákat, a környezetet, mindent, de ha nem, akkor sem történik semmi. Nincs rajtunk nyomás, igaz titkon ott van az emberben, hogy jó lenne ismét egy erős eredményt hozni, de, ha 20.-ak leszünk, akkor sem történik tragédia. Full idegen minden és nem azért megyünk, hogy megmutassuk a világnak, hanem azért, hogy valami új dolgot is megtapasztaljunk.”

    „Egy-két belsőkamerás felvételt már megnéztünk, illetve beszéltem Kondella Petivel – ők tavaly indultak -, tőle tudom, hogy az ottani pályák teljesen mások, mint a magyarok: kanyar-kanyar hátán és nincs végsebesség. Ritka, hogy a bal2, jobb3-akat megtörje 100 méter egyenes. Pont ezért 3 tréningből, ilyen pályákon megverni egy helyi versenyzőt, nem reális elvárás. Majd meglátjuk, de ha esni fog – már pedig azt mutatja az előrejelzés -, akkor még kevesebb esélyünk lesz.”

    A verseny péntek délután veszi kezdetét az első szakasszal, majd a hivatalos rajtceremóniát követően este még egyszer teljesíteni kell a nyitó, 11.5 km-es gyorsaságit. Szombaton pedig 4 pályán összesen 10 alkalommal megy majd a mezőny. Figyelemreméltó még, hogy 288 kilométer a verseny össztávja, amiből a gyorsasági-etap arány 106-182, ami kifejezetten kecsegtető a résztvevők számára.

    Vörös Gergő

     

    A Turini előtt adta meg magát a Zsiguli – de így is nagy élmény volt

    0

    A második Turini gyorsasági szakasz előtt makacsolta meg magát Mésziati és Kalapács Zsolt Lada 2101-ese, ami miatt nem tudták teljesíteni a Historic Antibes Rallyt, azonban így is hatalmas élményekkel tértek haza, amit Mésziati megosztott a Rallycafe.hu olvasóival. 

    Mésziati és Kalapács Zsolt a TER Historic bajnokság részeként jutottak el a legendás gyorsasági szakaszt is felvonultató versenyre. Az év elején indultak a bajnokság első futamán, a Valle del Tevere Rallyn, ahol megnyerték a TER Historic értékelést. 

    Erre az Antibes Rallyn nem sok esélyük volt, hiszen rajtuk kívül egy Mk I-es és egy Mk II-es Escort nevezett TER Historicba. Azonban ha a mezőny leggyengébb autójával célba értek volna, egy harmadik helyezéssel gazdagodhattak volna és akkor talán még egy futammal az év végén is felállhattak volna a dobogóra. 

    Háromból harmadiknak lenni, nem túl nagy sportérték, gondolhatnánk, na de teljesíteni a világ leghíresebb gyorsaságiját, a Col de Turinit egy Zsigulival… Ha hiszitek, ha nem, libabőrös volt a karom, amikor Mésziatival beszélgettem, mert ez nagyon nagy élmény lehetett. 

    „Az volt – erősítette meg Mésziati, kicsit fáradt, de annál lelkesebb hangon, hiszen az előző éjszaka érkeztek haza a szerelvénnyel, egy röpke 1400 kilométeres túrával. – Nagyon sokat nézegettem a Monte-Carlo Rallyt, szerintem nincs olyan szurkoló, aki ne ismerné a Turini gyorsaságit.

    Nekünk most nappal volt, hó nélkül és a fagyhatár sem jött lejjebb, de képzeld el, amikor ott állsz a rajban, a jobb négyben, amiből a pálya indul, a hotel mellett… Hú, azt az érzést nem tudom elmondani neked. Vagy érted, hogy mit jelent ez, vagy ne is kezdd el magyarázni, mert úgy sem értik. 

    Fotó: Mésziati

    Rengeteg a kanyar felfelé, kizárt, hogy azt valaki fejből megtanulja. Egy csomó támpontot kellett felírni, hogy tudja Zsolti is, hol járunk. Aztán felérsz a csúcsra, onnan leborítasz és csak széles 33-asok vannak lefelé, ahol lehet úsztatni az autót mind a négy kerékkel. 

    Jön 12 kanyarkombináció egymás után, ami tök ugyanolyan, próbáltuk úgy felírni, hogy rövid 33 vagy hosszú 33.

    Van két–három rész, ami olyan tempós, hogy leforog a Zsiguli. Na onnan vegyél féktávot úgy, hogy a gumid és a féked is elfogyott. Itthon egy szezont megyünk egy garnitúra gumival, kint hat slicket koptattunk el teljesen. 

    Amikor célba értünk a Turinin, komolyan mondom neked, megkönnyeztem.“

    Az interjú ezen része egy kicsit érzelgőssé csapott át, hiszen mind a kettőnknek vannak sztorijai erről a gyorsaságiról, de aztán nagy nehez visszatértünk a versenyre és a többi pályára. 

    „A többi pálya is rettenet. Mégy 26 kilométert sziklafal és korlát mellett. Néha annyira szűk az út, hogy megforogni sem tudsz, mert nem fér el az autó keresztben. Ha ott egyet hibázol, kész, vége. 

    Több versenyen indultam már külföldön, de most tapasztaltam meg először, hogy Zsolti nem tudja elmondani, én pedig nem tudom felfogni az összes kanyart. Ha legközelebb megyünk, akkor egyszerűsíteni kell az itinert, nem felírni minden kanyart, hanem azt mondani, 600 méterig nincs erős kanyar, mehetsz az alapján, amit látsz.“

    A historic mezőny nagyrészt a francia bajnokságra épült Ford Escortok, Porschék, BMW-k, de volt Talbot Samba és Renault 5-ös is. 

    „A mi Zsigulink volt a leggyengébb, de nem ez számított, hanem, hogy ott lehettünk vele. Sokan nézegették. A mi korosztályunkból még azért emlékeznek a Zsigulira, de a mai huszon–harmincévesek nem. Nézték, milyen autó ez? Aztán amikor megtudták hogy Lada, akkor még jobban néztek. A gépátvételen a technikai ellenőr teljesen oda volt. Mindent megnézett a kocsin, de nem kötözködni akart, hanem hüledezett, hogy csak ekkora a motortér…“

    Fotó: Mésziati

    Mésziatiék két gyorsaságival a vége előtt a 16. helyen álltak, TER Historicban pedig a harmadikon, amikor a Zsiguli nem akart felmenni a Turini gyorsaságira.

    „Nyolc kilométerrel a rajt előtt elkezdett puffogni és leállt. Először a trafóra gyanakodtam, aztán elosztót cseréltem, de nem javult meg. Akkor próbáltuk meg az áramtalanítót kapcsolgatni. Az volt a hibás. Ekkorra már kikéstük az időnket, de a pályazáró autó ott állt mellettünk és várta, hátha meg tudjuk csinálni.

    Megfordultunk, legurultunk a szervizparkig, nem is kellett értünk jönni. 

    Az utolsó Turinit nagyon sajnálom, de így is csodálatos élménnyel lettünk gazdagabbak. Kalapács Zsolti 110%-on navigált, nagyon jól csinálta. Gyorsan el is határoztuk, hogy jövőre visszajövünk, ő is hozza a kocsiját és ketten fogjuk megcsinálni a Turini gyorsaságit és mind a ketten célba fogunk érni“ – nevetett Mésziati. 

    Bár az eredeti tervek között szerepelt még a szardíniai TER Historic futam is, de így a kiesés után ez okafogyottá vált. 

    „A Mecsek Rallyn megyünk a másik autóval, és készülünk a jövő évi Antibes Rallyra. Ha csak nem esik be egy nagy szponzor, akkor az idén már nem megyünk külföldön. Az idei élmény így is megvolt az Antibes Rallyval és a Turini gyorsaságival. Te, hogy ott mennyire leizzadtunk, 16 fok volt fent a hegytetőn, de akkora a páratartalom, hogy a cél előtt már húzgálni kellett a nadrágszárat a lábamról, mert rám tapadt. De nagy élmény volt. Köszönjük mindenkinek, aki segített és aki szurkolt, remélem, hogy egy kicsit rászolgáltunk.“

    Ismét év versenye esélyes az ingyen látogatható Mecsek Rally 

    0

    Tavaly a Mecsek Rally lett az év Rally1-es versenye, és erre a címre idén is jogosan pályázik a pécsi rendezvény, melynek nagyszerű programjai ingyen látogathatóak 2022-ben is. 

    A Mecsek Rally azt követően, hogy 2020-ban nem tudott megrendezésre kerülni a világjárvány miatt, tavaly ismét megrendezésre került, majd a szezont követő MNASZ díjátadó gálán az év Rally1-es versenyének választották. 

    A pécsi verseny idén is jó eséllyel pályázik erre a címre, miután a magyar Rally1-es mezőny mellett Mitropa Kupa, a Historic EB és OB, valamint a Just4Fun kategória mezőnye minden bizonnyal kiváló versenyt teremt a mecseki szerpentinekre június 23-25. között. 

    Már a pályák is szenzációsak lesznek, és egészen biztosan élvezni fogják a versenyzők és nézők egyaránt a pénteki Trefortpuszta-Hatos és a Hosszúhetény-Pécsvárad, valamint a szombati Hatos-Trefortpuszta, Árpádtető-Orfű és Hetvehely-Golgota szakaszokat is, melyeken minden bajnoki mezőny kétszer fog áthaladni. 

    A Mecsek Rally honlapján megjelent és a sportszakmai vezetővel, Markó Tiborral készült interjú alapján a szervezők idén komoly újdonsággal is készülnek, hiszen a pályák látványosabb részein úgynevezett “Fun Zone”-okat, nézői pontokat alakítanak ki, amely környékén ingyenes parkolást, szervezett hulladékgyűjtést, mobil illemhelyeket, büféket is tartalmaznak, és a nézők versenyek közti szórakozását egy-egy szpeaker fogja garantálni.  

    Ugyancsak nagyszerű hír az érdeklődők számára, hogy a verseny idén is díjmentesen látogatható majd, ellenben néhány más hazai rally rendezvénnyel.

    A Markó Tiborral készített interjú a verseny honlapján olvasható.

    Kenyában jön a harmadik csata Loeb és Ogier között

    0

    Sébastien Loeb indulása is megerősítésre került a Szafari Rallyn, nem sokkal később, mint, hogy a Toyota megerősítette Ogier részvételét.

    A rallysport történelem két legsikeresebb versenyzője, Sébastien Loeb és Sébastien Ogier harmadik összecsapására készül a kenyai Szafari Rallyn, miután a Monte-Carlo Rallyn az M-Sport versenyzője tudott nyerni, majd Portugáliában sok probléma után csak a Toyota versenyzője ért célba.

    Nem sokkal a Portugál Rally után a Toyota megerősítette, hogy Kenyában rajthoz áll a nyolcszoros világbajnok, majd ma az M-Sport is bejelentette Loeb indulását.

    Ogier amíg tavaly indult csak először Kenyában, és két percnél is nagyobb hátrányból végül megszerezte a győzelmet, addig Loeb 2002-ben indult a Szafari Rallyn és a Citroen versenyzőjeként az ötödik helyen zárt Colin McRae, Harri Rovanpera, Thomas Radström és Markko Martin után.

    “Jó volt látni, hogy Portugáliában nagyon versenyképes volt a Ford Puma – mondta Sébastien Loeb, aki négy szakasz után még vezetni tudott a szezon első murvás futamán. – Kenya azonban egészzen más lesz, mert nem ismerem a verseny jelenlegi verzióját. A szakaszokról már láttam videókat és nagyon különböznek egymástól, de mindegyik tele van hatalmas sziklákkal.”

    Amíg a tavalyi Szafari Rally 315,26 km volt, míg az idei 363,56 km versenytávval rendelkezik, addig Loebnek még 1010,8 km-es versenyen sikerült célba érnie, igaz ebből a távból végül 74,75 km etap lett.

    “Amikor utoljára indultam Kenyában, még teljesen más volt a formátum. A leghosszabb pálya 120 km-es volt, és minden versenyautó felett ment egy helikopter is, mely figyelmeztette a versenyzőket a vadakról. Most inkább hasonlít a verseny egy mai modern rallyhoz, melyet könnyebb teljesíteni, a mostani pályákról azonban nincs tapasztalatom. Ez pedig nem könnyíti meg a dolgom, de nagyon boldog vagyok, hogy indulhatok.”

    Új autóval indulnak Juhász Csabáék

    0

    101 versenyautó áll rajthoz a hétvégi 37. AMTK Velenje Ralin, abból 18-en lesznek a 2-es kategóriában. Juhász Csaba – Bencs Gábor ralipáros is ebben fog indulni a hétvégén.

     

    Csabit, a pilótát kérdezem:

    12 gyorsasági szakasz vár rátok, amit ha jól figyelek a régi megszokottak?
    – Igen, van közte olyan, ami teljesen ebben a verzióban volt már régebben is. Viszont van, amelyiken újítottak egy kicsit.

    Nyolc szerviz lesz a két nap alatt. Ennyi nem szokott, ha jól tudom lenni. Miért is szabhattak ki ennyit?
    – Szerintem a rövid etap távolságok miatt. Egyszerűen utolérné magát a mezőny. Valószínűleg számítottak rá, hogy ilyen népes lesz a mezőny.

     

    Hosszra nem is sok, de annál inkább kanyargós pályák vannak Velenje környékén. Mennyire veszi a sok kanyar ki a versenyzőpáros erejét a 13 gyors alatt?
    – Nagyon megterhelő a verseny, főleg, ha esni fog az eső. Sok kanyar van, igazi rally pályákon lehet száguldani.

     

    Mekkora előny lehet nektek, hogy több mint 10 éve jártok erre felé versenyezni a Mitropa Rally Cup berkein belül?
    – Előnyt jelent mindenképpen, de az ellenfelek sem ma kezdték a Mitropázást.

     

    Végezetül, milyen célt tűztök ki magatok elé?
    – Ez az első verseny az R4-es Mitsuval. Volt már két tesztünk az autóval, bizakodó vagyok, mert sokkal gyorsabb, mint az N-es verzió. Azt azért látni kell, hogy R5-ös autót nem lehet vele megverni, de biztos, hogy gyorsabbak leszünk. Hogy mennyire? Az majd kiderül!

     

    Együttműködő partnerei segítségét köszöni a csapat!

     

    Fotó: Hajóka SportFotó

    – Hajósi Miklós –