back to top
2025. december 19. 14:19
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1217

    Egy klasszikus verseny szinte biztosan nem lesz 2023-ban 

    0

    A szervezők bejelentették, hogy 2023-ban sem kerül megrendezésre az Argentin Rally, melyet utoljára 2019-ben tartottak meg. 

    Thierry Neuville nyerte az utolsó megtartott argentin WRC futamot, ez azonban még 2019-ben történt, majd ezt követően 2020-ban és 2021-ben is törölni kellett a világjárvány miatt. 

    Idén már meg lett rendezve a Córdobai verseny, a Dél-Amerikai Rally Bajnokság (CODASUR) második futama volt és az argentin citroenes Marcos Ligato győzelmével zárult.

    A verseny szervezői reménykedtek benne, hogy 2023-ban visszakerül futamuk a WRC naptárba, azonban ennek ellenkezőjét kellett bejelenteniük. 

    “Az Argentin Autósport Szövetség és az Argentin Rally szervezői megbeszéléseket folytattak a WRC Promóterrel azzal kapcsolatban, hogy 2023-ban ismét WRC futam legyen Córdobában – áll a verseny szervezőjének közleményében. – Ez azonban nem zárult sikerrel, és nem szerepel Argentína a 2023-as előzetes WRC naptárban. Tekintettel a verseny sikerességére a szervező hivatalos kérést fogalmazott meg a WRC Promótere számára, melyben a döntés megváltoztatását kéri.” 

    A végleges WRC naptárról a Motorsport Világtanács október 19-i ülésén fognak dönteni. 

    Annyi már biztos, hogy a 2023-as szezon a Monte-Carlo Rallyval kezdődik januárban, majd a februári Svéd Rallyt a Mexikó Rally fogja követni márciusban. 

    Ogier folytatná a WRC karrierjét 

    0

    Sébastien Ogier rajthoz áll a WRC szezon utolsó három futamán, azonban a nyolcszoros rally világbajnok 2023-ban is folytatná karrierjét. 

    Sébastien Ogier idén, ha nem jön közbe semmi, akkor hat WRC futamon tud indulni, különösen a Japán Rallyt várja. 

    “Japán egy nagyszerű hely számomra, hiszen ez a csapatom otthona – mondta a nyolcszoros világbajnok a Rallit.fi oldalnak. – A japánoktól mindig nagy támogatást kaptam. Ezért is szerettem volna mindenképp indulni ott idén, ha már az előző két évben ez nem sikerült.” 

    Ogier azonban 2023-ban is folytatná karrierjét. 

    “Nem titok, hogy a Monte-Carlo Rallyn szeretnék indulni, erről azonban még tárgyalunk. Az idei programom nagyon tetszett, mert amellett, hogy vezettem pár versenyen, a családommal is tudtam lenni. Ezért, szívesen folytatnám jövőre is ezt a programot. Bízom benne, hogy sikerül ezt összehozni, azonban erről is tárgyalunk egyelőre.” 

    Sébastien Ogier idén eddig három versenyen állt rajthoz: a Montén egy utolsó előtti szakaszon szerzett defekt miatt a második lett, Portugáliában szuperrallyznia kellett, míg Kenyában a negyedik helyen zárt. 

    Főnöke elárulta, mennyi esélye van Schumachernek a maradásra

    0

    Günther Steiner nem teljesen elégedett azzal, amit Mick Schumachertől látott eddig az idei szezonban, de kijelentette, hogy még van lehetősége bizonyítania a németnek.

    Noha korábban azt mondta, hogy az Olasz Nagydíj után várható döntés, Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke most már úgy van vele, hogy egyáltalán nincs miért sietniük a jövő évi pilótapárosuk bejelentésével. Azaz, pontosabban annak az eldöntésével, hogy megtartják-e Mick Schumachert, vagy mást igazolnak a helyére.

    „Az ember nyomás alá helyezi magát, erre pedig nincs szükségünk, csak magunkra koncentrálunk. Nem igazán van időnyomás, miközben mindenki máson van. Csak rajtunk nincs, és ez egy olyan előny, amit nem hagyunk kihasználatlanul” – nyilatkozta a német RTL-nek az olasz szakember, majd elárulta, hogy inkább „zsigeri döntés” lesz arról határozni, hogy leváltják-e a 23 esztendős németet, és ha igen, kit ültetnek a helyére, mert „ezt nem lehet matematikai módszerekkel kiszámolni.”

    A Haas jövő évi ülésével már szóba hozták az amerikai istállóval Monzában az első szabadedzésen részt vevő Antonio Giovinazzit, de a jelenleg az Aston Martinnál tartalékpilótai szerepet betöltő Nico Hülkenberg neve is felmerült, illetve Steiner szavaiból arra lehet következtetni, hogy amennyiben a folytatás mellett dönt, Daniel Ricciardót sem zárnák ki.

    A közös bennük az, hogy mindannyian nagyobb tapasztalattal bírnak, mint Schumacher, vagy akár egy újonc. „Mivel tud hozzájárulni egy versenyző a csapat jobbá tételéhez és ahhoz, hogy az élre repítsen minket? Mekkora kockázatot vagyunk hajlandóak vállalni? Egy fiatal versenyző általában nagyobb kockázatot jelent, mert nem tudod, meddig képes fejlődni” – ismertette a szempontjait Steiner.

    Günther Steiner, Haas
    Rutinosabb pilótára cserélné Schumachert? Fotó: Andy Hone / LAT Images

    A Haas csapatfőnöke szerint „a rajongók imádnák”, ha Hülkenberg érkezne, hiszen neki közös múltja van Magnussennel. A német még a Renault pilótájaként akadt ki a dánra a 2017-es Magyar Nagydíjon bemutatott védekezése miatt, a futam után pedig közölte vele, hogy „te vagy a legsportszerűtlenebb pilóta az F1-ben”. Erre Magnussen – az eset nem mellesleg a televíziós kamerák előtt történt – flegmán odavetette versenytársának, hogy „szopd le a golyóimat, haver.”

    A két pilóta azóta viszont elásta a csatabárdot, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy az idei szezon elején a Sebastian Vettel helyére beugró Hülkenberg ugyanezekkel a szavakkal köszöntötte Magnussent a bahreini tablófotózáson.

    Ami Schumacher maradását illeti, Steiner azt mondta, „50-50%” az esély erre, az osztrák Laola1-nek pedig kifejtette, hogy következetesebb teljesítményt vár a némettől. „Továbbra is azt nézzük, hogy mi a legjobb a csapatnak. Hogy csak a technikát, vagy a kvalitásait nézzük egy pilótának? Őszinte leszek, nem tudjuk, hogy Mick marad-e vagy sem. Nagyon jó futama volt Kanadában, Nagy-Britanniában és Ausztriában, de hiányzik belőle a következetesség, gyakrabban kellene erős teljesítményt nyújtania. De nem sietünk a pilótákkal kapcsolatos döntésekkel, és Micknek továbbra is vannak lehetőségei, hogy megmutassa, mire képes.”

    Steiner szavai azok tükrében mindenképp különösen hangzanak, hogy bár a szezont valóban gyengén kezdte, és jelentős volt a lemaradása Magnussenhez képest, a mindkettejük által befejezett 11 futamból 7-szer mégis Schumacher végzett előrébb, és egyértelműen látható rajta a folyamatos fejlődés. 

    Fourmaux valóban indul Spanyolországban?

    0

    Adrien Fourmaux a belga Ypres Rally óta nem indult WRC futamon, előbb az Acropolis Rallyról, majd az Új-Zéland Rallyról vonták vissza nevezését a balesete után. 

    Adrien Fourmaux szezonja csaknem olyan katasztrofális, mint amilyen tavaly az idén szárnyaló Pierre-Louis Loubet-é volt. 

    Fourmaux kilenc versenyen indulhatott idén, azonban csak Portugáliában, Kenyában és Észtországban tudott pontot szerezni, összesen kilencet, az összes többi versenyen kiesett. 

    A francia versenyző legutóbb a belga Ypres Rallyn indult, ahol az utolsó napon törte össze a Ford Puma Rally1-et, amit a hivatalos indok szerint az M-Sport nem tudott megjavítani Görögországra, így ott nem tudott indulni. Később azonban Új-Zélandról is visszavonták Fourmaux nevezését, a hivatalos indokban közös megegyezés szerepelt, valamint, hogy Spanyolországban már ismét indulhat. 

    Ezt támasztja alá, hogy fiatal versenyző autóba ült az M-Sport tesztjén Spanyolországban szerdán. 

    Második Rally3-as bajnoki címét nyerte a Horváth Rallye ASE 

    0

    Németh “8V” Péter 2020-as bajnoki címe után idén Zákányi János és Vidécz Zsolt tudott bajnoki címet szerezni a Rally3-ban. 

    2020-ban Németh “8V” Péter előbb Rumszauer András, majd Sztanics Márió navigálásával tudott bajnoki címet szerezni a Rally3-ban a Geng Bence-Geng Ferenc és a Paczur Dominik-Varga Nikolett kettős előtt. 

    Kis Szelepék akkor Honda Civic-kel értek a csúcsra a Horváth Rallye ASE csapatával, idén pedig Zákányi János és Vidécz Zsolt Ladával tette ezt meg hat futamon szerzett öt győzelmével. 

    „Gratulálok a Zákányi János – Vidécz Zsolt párosnak a bajnoki címhez – mondta Németh “16V” Péter a versenyt követően. – Megfogadták a tanácsomat és nagyszerű versenyzéssel felrakták a koronát a fejükre. Ez egy fantasztikus eredmény, nagyon boldogok vagyunk. A fiúk az összes szakaszt megnyerték így beérett a munka.” 

    Tették mindezt Zákányiék a Mediterrán Rallyn, két versennyel a szezon vége előtt. 

    Kitette pilótája szűrét a Williams, de vajon ki lesz az utódja?

    0

    Megtörtént az idei év talán leginkább megjósolható bejelentése a Forma-1-ben: a Williams-istálló közölte, hogy a szezon végén szakít Nicholas Latifivel.

    Szerződése év végi lejártával elengedi a Williams Racing Nicholas Latifit, akinek helye régóta veszélyben volt a 2023-as rajtrácson, ám az, hogy Monzában a vakbélgyulladással küzdő Alex Albon helyére beugró Nyck de Vries első nekifutásra legyőzte – ráadásul a kanadaival ellentétben pontot szerzett –, beverte az utolsó szöget is a grove-iakkal harmadik szezonját töltő pilóta koporsójába.

    „Szeretném megragadni az alkalmat, hogy mindenkinek, a pályán és a gyárban dolgozóknak egyaránt köszönetet mondjak a Williams Racingnél az utóbbi három évért. Az F1-es debütálásomat a járvány elhalasztotta, de végül Ausztriában útnak indultunk, és bár nem értük el közösen azokat az eredményeket, amelyekben reménykedtünk, ez így is egy fantasztikus utazás volt” – olvashatók Latifi szavai a csapat közleményében.

    „Megszerezni az első pontokat tavaly Magyarországon olyan pillanat volt, amit sosem feledek, és az ennél az elkötelezett csapatnál szerzett különleges emlékekkel fogok belevágni a karrierem következő fejezetébe. Tudom, hogy mindegyikünk minden erőfeszítést meg fog tenni a szezon végéig” – zárta sorait a 27 esztendős pilóta.

    Nicholas Latifi, Williams, Olasz Nagydíj
    Latifi búcsúzik Fotó: Williams Racing

    Megköszönte Latifi munkáját Jost Capito, a Williams csapatfőnöke is, aki elmondta, a kanadai versenyző „remek csapatjátékos, akinek kiváló a hozzáállása a munkához és a kollégái felé, és akit szeretnek és tisztelnek a Forma-1-ben.”

    „A közös időnk most a végéhez ér, de tudom, hogy minden erőfeszítést meg fog tenni azért, hogy maximalizálja a lehetőségeinket a szezon hátralevő részében. A legjobbakat kívánjuk neki a jövőre nézve, mind a pilótafülkében, mind azon kívül” – zárta sorait a német szakember.

    Latifi első idényében nem tudott pontot szerezni, miközben nagyon kikapott akkori csapattársától, George Russelltől. Tavaly hasonló volt a helyzet, ám a Magyar Nagydíjon így is ő volt az, aki több mint két év elteltével először pontot szerzett a Williamsnek. A tavalyi szezonzárón történt, végül a világbajnoki címet befolyásoló balesete után viszont mentálisan nagyon mélyre került az őt ért, teljesen abszurd és minden alapot nélkülöző halálos fenyegetések miatt.

    Hogy enélkül hogyan szerepelt volna az idén, azt már sosem tudjuk meg, az viszont tény, hogy a Williamsnél Geogre Russellt váltó Alex Albon azonnal gyorsabb volt nála, és a kanadaival ellentétben több alkalommal is pontot szerzett. Az utolsó lökést Latifi elküldéséhez alighanem az Olasz Nagydíjon történtek adták meg, ahol az Albont helyettesítő, az F1-ben és a Williamsszel is jóval kevesebb tapasztalattal rendelkező Nyck de Vries legyőzte őt az időmérőn, majd pontot szerzett a versenyen, miközben Latifi csak a 15. helyen végzett.

    Nicholas Latifi, Williams, Olasz Nagydíj
    Többen is pályáznak a kanadai helyére Fotó: Williams Racing

    Latifi esélyei a Forma-1-ben maradásra – legalábbis versenyzőként – szinte a nullával egyenlőek, miközben a helyére számos jelölt van. A Williamsnek kézenfekvő választás lenne jövőre Albon mellé ültetni De Vries-t, de a holland újonc iránt az Alpine és az Alpha Tauri is érdeklődik. Szóba jöhet még az Alpine-junior Jack Doohan neve is, akit a francia istálló szívesen látna a Forma-1-ben, de előbb egy másik istállóhoz ültetné be, hogy tapasztalatot gyűjtsön. Nem zárható ki a Williams-junior Logan Sargeant érkezése sem, az esetében azonban még nem borítékolható, hogy lesz elég superlicenc-pontja a bemutatkozáshoz. És végül, de nem utolsó sorban a Haasszal bizonytalan jövőjű Mick Schumacher neve is szóba jöhet, hiszen korábban maga Capito ismerte el, hogy a 23 esztendős német is rajta van a listájukon.

    A Williams a közleményében Latifi utódjáról csak annyit mondott, hogy „kellő időben” be fogják jelenteni a személyét.

    Evans aggódik a klasszikus versenyek elvesztése miatt 

    0

    A 2023-as WRC naptár jelenleg még nem publikus, azonban biztosra lehet venni, hogy egyes klasszikus versenyek is áldozatául eshetnek a némileg megreformált naptárnak. 

    2023-ban 14 futamra nő a WRC fordulók száma, azonban az Európai versenyek száma nyolcra fog csökkenni, míg a tengerentúlon hat versenyt terveznek. 

    A változásoknak pedig néhány régi verseny áldozatul fog esni. Ilyen a Spanyol Rally, mely jó eséllyel idén utoljára kerül megrendezésre. A Katalán Rally bár talán nem a drámáiról híres, de igen népszerű és nagyon régi verseny. 

    “Az elmúlt években sok változtatáson esett át a WRC naptár – mondta Elfyn Evans a Dirtfishnek. – Érthető módon a világjárvány miatt komoly változtatások kellettek 2020-ban és 2021-ben. A promóter és az FIA azonban jó döntéseket tudott hozni. Néhány klasszikus verseny azonban mások javára végleg kikerült a naptárból.” 

    Evans a népszerű versenyeket tartaná meg. 

    “A vb futamokat azt gondolom, hogy népszerű helyeken kellene megtartani. Például az Ypres Rallyról lehet, hogy nem lehet elmondani, hogy a legjobb aszfaltos szakaszokkal rendelkezik, azonban Belgiumban nagyon kedvelt a rallysport és azt nem szabadna figyelmen kívül hagyni.” 

    Ugyanakkor a walesi toyotás megérti a kereskedelmi részt is. 

    “Teljesen értem, hogy kereskedelmi szempontból új és jól finanszírozott versenyeket kell tartani. Azonban nem felejthetjük el a klasszikus versenyeket sem, például szerintem Argentína kihagyhatatlan lenne, mert annyira szeretik a sportot az ott élők. Néhány ismerősöm, köztük franciaák is azt mondták korábban, hogy nagyon örülnek, hogy a Montéval kezdődik a szezon, azonban nagyon hiányzik nekik, hogy nincs brit verseny. Én személy szerint nagyon várom a Japán Rallyt, mert már bár éve tervben van, de idén úgy tűnik, hogy meg is rendezhető. Az ott lévők lelkesednek a sport iránt és biztos vagyok benne, hogy fantasztikus verseny lesz. Azonban a régi és új versenyek között meg kell találni az egyensúlyt.” 

    Lappi néha kénytelen volt hazudni

    0

    Esapekka Lappi számára a görög Acropolis Rallyval véget ért a világbajnoki szezon, mivel az utolsó három versenyen már Sébastien Ogier fogja vezetni a Toyota harmadik autóját. Erről azonban a finn versenyző már hónapokkal ezelőtt tudott. 

    Esapekka Lappi idén azokon a versenyeken állhatott rajthoz, ahol Sébastien Ogier nem szeretett volna, így a finn versenyző hét futamon indult összesen, míg mint az pár napja kiderült a nyolcszoros világbajnok összesen hat futamon vesz részt. 

    Lappi már a tavasz végén tudta, hogy mikor ér véget szezonja. 

    “Egy ideje tudtam, hogy az Acropolis Rally lesz az utolsó versenyem idén – mondta Esapekka Lappi a Dirtfishnek. – Mint azzal mindenki tisztában van, versenyzőként nem beszélhetünk mindenről, ezért néha hazudnom kellett. Nem történt semmi drámai, amikor Sébastien Ogier bejelentette, hogy Új-Zélandon, Spanyolországban és Japánban is ő fog indulni. Nagyjából május vagy június környékén kiderült Seb idei végleges programja. A folytatásról már tárgyalunk a Toyotával, és ha Jari-Matti Latvala is szeretné, akkor jövőre is hajlandó vagyok részleges programot teljesíteni. A folytatásról azonban valóban nem tudok még.” 

    Esapekka Lappi idei hét futama közül Svédországban, Finnországban és Belgiumban a harmadik, Észtországban a hatodik lett, míg Horvátországban, Szardínián, és Görögországban nem zárt a legjobb 10-ben. 

    Sébastien Ogier a Montén egy második helyezéssel kezdett 2022-ben, majd Portugáliában az ötvenedik, Kenyában pedig a negyedik helyen ért célba. 

    Horner Hamiltont kritizálta: „Soha nem ismerte el Verstappen képességeit”

    0

    Christian Horner volt a legutóbbi vendége a Beyond the Grid podcastnak. A Red Bull csapatfőnökét természetesen Max Verstappen és Lewis Hamilton tavalyi rivalizálásáról is kérdezték, ő pedig nem mulasztott el egy kicsit odaszúrni a hétszeres világbajnoknak.

    A Forma-1 2021-es idénye teljes egészében a Red Bull és a Mercedes, illetve Lewis Hamilton és Max Verstappen párharcáról szólt. A felek rivalizálása bővelkedett vitás esetekben és ellenségeskedésben, ám miután a Mercedes 2022-re visszaesett, mindez egy csapásra eltűnt, és a Hamilton helyét Verstappen fő kihívójaként átvevő Charles Leclerc és a holland pilóta között az idén nem láttunk ilyesmit. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy gondolja, hogy ez nem véletlen.

    „Van különbség, talán egy másfajta tisztelet [van Verstappen és Leclerc között]. Charles-lal gyerekkoruk óta versenyeznek egymás ellen, és megvolt a kölcsönös tisztelet. Azt viszont soha egyszer sem hallottam, hogy Lewis elismerte volna Max képességeit, és így természetesen ott volt kettejük között a tüske. Ezt érezni lehetett a két versenyző között” – nyilatkozta Horner a Beyond the Grid podcastban.

    Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Magyar Nagydíj
    Mivel az idén nem közvetlen ellenfelek, lecsillapodtak a kedélyek Fotó: Dan Mullan/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „Nem lehet nem tisztelni azt, amit Lewis elért. Figyelemre méltó, és valószínűleg soha nem lesz senki ennél sikeresebb, de előbb-utóbb mindenki verhető. Max tisztelettudó volt, de nem volt elájulva vagy nem tartott tőle, helyette élvezte a lehetőséget, hogy szembeszállhat és kerék a kerék elleni csatát vívhat vele. Végső soron elhitte, hogy le tudja őt győzni, és ez a hit és magabiztosság mutatkozott meg több alkalommal.”

    Horner úgy véli, Verstappennek sikerült kihoznia a sodrából Hamiltont, akinek jóval több veszítenivalója volt a Red Bull pilótájánál. „Ő a hétszeres világbajnok, és csak neki volt veszítenivalója, míg Max volt a fiatal kölyök, aki kockázatot vállal és mindent bevet, és nincs veszítenivalója. Néhány tavalyi előzése lenyűgöző volt, és úgy éreztem, hogy Lewis elkezdett kijönni a sodrából.”

    A Red Bull csapatfőnöke felemlegette a két rivális angliai ütközését is, ami után nagyon elmérgesedett a viszony az energiaitalosok és a Mercedes között. „Amikor Lewis Silverstone-ban megszerezte az első helyet az időmérőn, majd Max megnyerte a sprintet, látszott, hogy Lewis kicsit megtört. Ha [a versenyen] Max átjutott volna a Copse-on, nem hiszem, hogy látták volna többet azon a délutánon.”

    „Úgyhogy miként kezdett a kétségbeesés érződni a levegőben, nagy volt a tét és az érzelmek is a tetőfokukra hágtak, ez pedig valószínűleg nagyobb hatással volt Lewis-ra, mint Maxra, mert, mint mondtam, neki volt inkább veszítenivalója.”

    Kajto nem kér bocsánatot, ha WRC2-es világbajnok lesz – 2. rész 

    0

    Kajetan Kajetanowicz csupán a negyedik helyen áll a WRC2-ben három versenyen a szezon vége előtt, azonban a lengyel versenyző jelenti a legnagyobb veszélyt Andreas Mikkelsen címvédésére. 

    Az 1. rész folytatása 

    “Idén teszem a feladatom, és figyelünk a stratégiára is, nemcsak a versenyekre – mondta Kajetan Kajetanowicz a Dirtfishnek. – A csapat vezetését is én végzem, a magánéletemben pedig nevelem a gyerekeimet. Nagyon tisztelem a riválisaimat, de a problémáikra nincs időm. Ha pedig azt nézzük, hogy egy fiatalabb gyári versenyzőre veszélyes egy kis lengyel faluból érkező idősebb privát versenyző, akkor ez nem néz ki rosszul.” 

    Kenyában aratta eddigi egyetlen győzelmét Kajto / Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Kajto legközelebb Új-Zélandon indul. 

    “Még sohasem jártam Új-Zélandon, még nyaralni sem gondoltam volna, hogy eljutok oda, mert az a világ másik vége. Ez egy új része lesz számomra a világnak és nagyon örülök, hogy most eljuthatok oda. Kemény versenyre számítok és nagyon kíváncsi vagyok, hogy Hayden Paddon mennyire lesz gyors a hazai pályákon. Azonban szerintem más helyi versenyző is gyors lesz, mert nagyon jól ismerik a helyi szakaszok minden centiméterét.” 

    Az Új-Zélandi indulás azonban lemondással is járt Kajto számára. 

    “Azért, hogy induljak Új-Zélandon ki kellett hagynom az Acropolis Rallyt, melyen korábban háromszor nyertem, kétszer Eb mezőnyben, tavaly pedig a WRC3-ban. Tehát azt a taktikát választottam, hogy lemondunk erről a jól ismert versenyről és indulunk Európán kívüli versenyeken. Ez a taktika jónak ígérkezik, de egyben hatalmas kihívás is. Szeretném ezeken a versenyeken jól érezni magam és nyomás nélkül jó eredményért harcolni. Más versenyzőkön nagyobb nyomás lesz, mint rajtam. Én csak szórakozni szeretnék, és örülök, hogy ez a program megvalósul. A karrierem a nulláról indult és onnan kerültem olyan helyzetbe, hogy egy jó stratégiát végrehajtva világbajnok lehetek. Ez is azt mutatja, és üzenem a fiatal versenyzőknek, hogy soha nem szabad feladni.” 

    Kajto sohasem adta fel. 

    Kajto Észtországban ötödik helyen zárt / Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    “Ha küzdesz az álmodért, akkor elérheted. A nulláról, pénz nélkül való versenyzésről szóló példám mutatja, hogy elérhetsz egy olyan szintre, ahol a világ legjobb versenyzőivel harcolhatsz már. Bízom benne, hogy a példám másokat is motivál, sohasem szabad feladni azálomért folytatott harcot.” 

    A 43 éves versenyző számára egy álom teljesül az Új-Zéland Rallyn való indulással. 

    “Minden napot élvezek a rallysportban és az Új-Zéland Rallyval egy álmom teljesül. Ez nagyszerű dolog számomra és Új-Zélandon minden métert teljesíteni szeretnék. Nyilván szeretnék bajnok is lenni, de ha nem sikerül, akkor még a világ nem dől össze. Boldog vagyok, mert a legmagasabb szinten, a világbajnokságon harcolhatok. Mindezt nagyszerű emberekkel tehetem, akik nagy szenvedéllyel rendelkeznek, nagy szívvel küzdenek és együtt élvezzük a szép pillanatokat. Ez a mi időnk, és szeretném élvezni amennyire csak lehet.”