back to top
2025. augusztus 04. 00:16
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1218

    Vogel Adrienn hazai pályának tekinti, de Maricsek itt született

    0

    Hétvégén teljesen új helyszínen, a Dunakanyar Rallyval folytatódik az Országos Rallybajnokság a Vogel Adrienn–Maricsek Miklós páros számára. A Roger Racing Team versenyzői a Peugeot kupában indulnak, Adrienn hazai versenyeként tekint a Vác környéki fordulóra, navigátora, Maricsek Miki viszont itt született, itt szervizelt először, a pályák pedig vagy harminc éve megvannak neki fejből.

    A kétnapos versenyen összesen 113,8 kilométernyi gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük a résztvevőknek. A szombati nap programjában négy gyorson 37,1 kilométer szerepel, a vasárnap aztán keményebbnek ígérkezik nyolc gyorsaságin 76,7 kilométerrel.

    “Nem ismerem ezeket a pályákat, régebbi belső kamerás felvételek alapján próbáltam kicsit tájékozódni, azok alapján elég dobálósnak tűnik – mondta Vogel Adrienn. Az majd a pályabejáráson derül ki, hogy azóta változtak-e a körülmények. Remélem, gyorsan tanulok majd, különösen fontos nekem ez a verseny, hiszen pomázi lányként a környék közel áll a szívemhez, úgy tekintek erre a fordulóra, mint a hazai versenyemre.” 

    A Vogel–Maricsek páros a Salgó Rallyn negyedik helyen ért célba, most hétvégén szeretnének ezen az eredményen javítani.

    “Sokat telemetriáztunk azóta, alaposan kielemeztük, hol és hogyan lehetne időt nyerni, ezeket próbálom majd átültetni a gyakorlatba a hétvégi versenyen” – fűzte hozzá Adrienn.

    Fotó: Roger Racing // Vogel Adrienn

    Maricsek Mikinek viszont tényleg hazai pálya, hiszen Vácon született, itt ismerkedett meg az akkori vagányokkal, Floch Pistivel, Szokolai Tibivel és egy kicsit távolabbról, a Szobról érkező Pethő Tyutyuval.

    „Itt nőttem fel – mondta Maricsek Miki. – Floch Pistinek és Szokolai Tibinek szervizeltem először, a pályák pedig szerintem harminc éve megvannak fejből. Nincs olyan út Magyarországon, ahol többször jártam volna. Erre rallyztunk, erre csajoztunk – nevet. – Viszont még soha sem navigáltam rajtuk, úgyhogy ez egy új feladat lesz. Remélem, át tudom adni Adrinak, hogyan kell gyorsan menni. Nem tagadom, van bennem egy kis nosztalgia, és remélem váci legényként megállom a helyemet a hazai versenyemen.”

    A Dunakanyar Rally ünnepélyes rajtja május 28-án, szombaton délután fél kettőkor lesz Vácon, a Fő téren.

    Latvala szerint ez lehet a megoldás a melegedésre

    0

    A Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala szerint egy légkondicionáló berendezés lenne a Rally1-es autók utastér melegedésének megoldása. 

    A Portugál Rallyn erősödött fel igazán az a probléma, hogy a Rally1-es autók kipufogó rendszerének megoldása miatt jelentősen növekedik a hőmérséklet az autókban, különösen a navigátor oldalán. 

    A Rally Világbajnokság gyártói a probléma sürgős megoldását kérik az FIA-tól, hiszen egyre melegebb versenyek következnek a szezon során, és félő, hogy a hatalmas meleg okoz majd kiesést. 

    Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője légkondicionáló berendezését javasolja a probléma megoldására. 

    “A személyes véleményem, hogy egy légkondicionáló rendszer megoldaná a problémát, azonban minden autóba ugyanaz a rendszer kellene – mondta Latvala a Dirtfishnek. – Ugyanolyan modell, ugyanolyan súlyú, és ugyanolyan megoldás kellene minden autóba. Azonban a Szardínia Rally közelsége miatt ki kell valamit találni a légkondicionálás előtt is.” 

    Latvala javaslatát Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatvezető-helyettese is támogatja, és reális esélyt lát a légkondicionáló rendszer kenyai bevetésére. 

    “Határozottan egyetértek ezzel a megoldással – ezt már Thierry Neuville mondta. – Hasonló dolgon már régóta gondolkozunk. Szerencse volt, hogy a Portugál Rally szombati és vasárnapi programja során a felhősebb idő miatt kevésbé volt meleg. A péntek azonban mindenki számára nagyon kimerítő volt.” 

    A Rally Világbajnoki naptárban Szardínia, Kenya és Észtország a következő három verseny, melyek idején ugyancsak nagy meleg várható. 

    Amikor oroszlánok akarták megenni az FIA elnökét – WRC 50 gála 

    0

    A Portugál Rally előestéjén a WRC 50. születésnapi gáláját tartották a verseny helyszínén. Az ünnepségen sok egykori sikeres versenyző vett részt a még aktív sztárok mellett, és együtt számos régi történetet idéztek fel. 

    Öt évtized emlékeit próbálták felidézni egyetlen estén a Portugál Rally előestéjén, és a pár óra élménye újabb évekig lesz emlékezetes. 

    Amikor Sébastien Ogier megérkezett, körülnézett kiöltözött bajnoktársain, majd elmosolyogva nézett Toyotás öltözékére. 

    “Már nagyon vártam a Portugál Rallyt, azért mosolygok – védekezett a nyolcszoros rally világbajnok – Igazából hatalmas megtiszteltetés, hogy egy teremben lehetek ennyi legendával. Kár, hogy nem sokáig tudok maradni.” 

    A shakedown korán eljött Ogier-nak, ahogy Sébastien Loeb és Ott Tanak számára is. 

    Azonban a múlt nagy sztárjai sokáig mesélték emlékeiket. 

    Walter Röhrl egy lélegzetelállító sztorit mesélt 1980-ból, ami az Arganil szakaszon történt vele. Majd következett Ari Vatenen, aki a Hannu Mikkolával történt karambolját idézte fel ugyanazon a versenyen. 

    Jelen volt az ünnepségen a négyszeres WRC futamgyőztes Michele Mouton, a WRC Ladies Cup győztese Louise Aitken-Walker, Isolde Holderied és Christine Driano is, akik a nyolcvanas és kilencvenes éveket idézték fel, ahogy Miki Biasion és Carlos Sainz is. 

    Marcus Grönholm és Petter Solberg már az ezredforduló sztorijait elevenítette fel, Robert Reid pedig a 2001-es szezon történéseit, amikor Richard Burns-szel világbajnok lett. Derek Ringer és Nicky Grist pedig az ugyancsak felejthetetlen Colin McRae-re emlékeztek. 

    Jelen volt természetesen az ünnepségen az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem is, akit egy Szafari Rallyn csaknem felfaltak az oroszlánok, amikor elakadt Toyotájával. 

    A sportág múltjának nagy szereplőit egy éjszakára sikerült egy terembe összehívni, és remélhetőleg egy hasonló estére nem kell ismét 50 évet várni. 

    Klausz Kristóf bérautóval, de indul a Dunakanyar Rallyn

    0

    A Boldogkő Rallyn elszenvedett baleset után újra kellett építeni Klausz Kristóf és Csányi Botond Skoda Fabia Rally2 evóját. Az autón alapos munkát akart végezni a csapat, nem akartak kapkodni, így a következő versenyen inkább bérautóval indulnak. Közben egy komoly döntést is meg kellett hozniuk, hiszen az osztrák és a magyar bajnokságban is érdekeltek és ezen a hétvégén üti egymást a két sorozat. Klausz Kristóf végül úgy döntött, hogy a magyar bajnokságot részesíti előnyben. De hogy a két futam közben biztosan ne unatkozzon, még az egyetemi szakdolgozatát is le kellett adnia. 

    „Nagyon sok dolog történt velünk a Boldogkő Rally óta – mondta Klausz Kristóf. – A kár jelentős volt, de nem estünk nagyot, ha ki tudunk jönni, azonnal folytattuk volna a versenyt. Az autó újjáépítésekor az volt az elsődleges szempont, hogy a lehető legjobb munkát végezzük és olyan legyen, mint új korában.

    A karosszéria a múlt héten készült el, lassan megy a fényezőhöz. Ha mindenki nagyon összekapja magát és éjszakázunk, akkor még talán el is készültünk volna, de nem akartunk kockáztatni és végül úgy döntöttünk, hogy a Topp Carstól bérlünk egy Skoda Fabia Rally2 evót.

    Közben meg kellett hoznunk a döntést, hogy a hétvégén az osztrák vagy a magyar bajnokságban indulunk. Mind a kettő nagyon erős, Ausztriában két nagyon komoly ellenfelünk van, itthon egy kicsit több. Mind a két bajnokság mellett rengeteg érv szólt és nagyon nehéz volt dönteni. Végül a szívemre hallgattam, ami azt mondta, hogy itthon bizonyítsunk. 

    Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

    Annál is inkább, mert a Boldogkő Rally után van még némi adósságunk a magyar bajnokságban. Azt nagyon sajnálom, hogy most nem indul Mads Ostberg, mert ő egy nagyon jó mérce. Amikor sikerült őt egy-két gyorsaságin elkapni, az hatalmas eredmény volt a számomra. Messze vagyunk még tőle, hogy versenyen legyőzzük, de ez rendkívüli módon motivál minket (Csányi) Botival és mindent meg fogunk tenni érte. 

    Nem gondolom azonban, hogy könnyebb lenne jó eredményt elérni a magyar mezőnyben csak azért, mert nincs itt Ostberg. A magyar ellenfeleink is nagyon erősek, ugyanolyan komoly csatára számítok a dobogóért, mint amilyen a Salgón vagy a Boldogkő Rallyn volt. 

    Szeretnénk azt a lendületet tovább vinni, ami a Boldogkő Rallyn megvolt, egy olyan stabilitással, mint ami az előző versenyeinket jellemezte. 

    Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf

    Az esésnek, úgy érzem, nem maradtak nyomai, sőt, nagyon felszabadult vagyok. A múlt héten adtam le a szakdolgozatomat a Széchenyi István Egyetemen, ami egy önvezető autó fékrendszer adaptációjáról szólt. Maga a védés és az államvizsga a Mecsek Rally után lesz, de a nehezén túl vagyok, úgyhogy már csak egy nagyon jó versenyre vágyok.“

    Az Országos Rallybajnokság harmadik futamát, a Dunakanyar Rallyt május 28–29-e között rendezik, Vác központtal. A verseny gyorsasági távja 113 kilométer lesz, ami azt jelenti, hogy egyszeres szorzóval szerepel a bajnokságban. 

    Országos Rallybajnokság állása két futam után 

    1. Mads Ostberg–Patrik Barth 74,8
    2. Vincze Ferenc–Németh Gergely 61,8
    3. Velenczei Ádám–Vánsza Zsolt 51,8
    4. Bodolai László–Deák Attila 37
    5. Németh Gábor–Szabó István 33,8

    9. Klausz Kristóf–Csányi Botond 20

    Osztrák rallybajnokság állása két futam után, sofőrök

    1. Simon Wagner (A) 56
    2. Klausz Kristóf (H) 36
    3. Kris Rosenberger (A) 24
    4. Hermann Neubauer (A) 20
    5. Julian Wagner (A) 17
       Luca Waldherr (A) 17

    Osztrák rallybajnokság állása két futam után, navigátorok

    1. Csányi Botond (H) 36
    2. Anne Katharina Stein (D) 28
    2. Gerald Winter (A) 28
    4. Siegfried Black (A) 24
    5. Bernhard Ettel (A) 20
    5. Ursula Mayrhofer (A) 20

    Fotó: MGR Images // Klausz Kristóf
    Mitropa Kupa állása három futam után, sofőrök

    1. Klausz Kristóf (H) 134
    2. Stefan Göttig (D) 124
    3. Hermann Gassner (D) 118
    4. László Zoltán (H) 90
    5. Konstantin Keil (D) 89
    6. Rene Noller (D) 84

    Mitropa Kupa állása három futam után, navigátorok

    1. Csányi Botond (H) 134
    2. Karin Thannhauser (D) 131
    3. Balázs Zsolt (H) 110
    4. Hanna Ostlender (D) 110
    5. Stefanie Fritzensmeier (D) 109
    6. Papp Tamás (H) 68

    FIA CEZ Rallybajnokság állása négy futam után

    1. Mads Ostberg (N) 50
    2. Klausz Kristóf (H) 36
    3. Bodolai László (H) 30
    4. Filip Mares (CZ) 25
    4. Simon Wagner (A) 25
    6. Jan Kopecky (CZ) 18

    *A bajnokságok állása nem hivatalos

    Saját magán dolgozott Fourmaux 

    0

    Adrien Fourmaux három verseny után még pont nélkül állt a Rally Világbajnokságon, ezért Portugáliában inkább a hiba nélküli vezetésre törekedett. 

    Adrien Fourmaux a Monte-Carlo Rallyn és Horvátországban baleset, míg Svédországban műszaki hiba miatt esett ki, így ráfért már egy verseny, ahol célba ér. 

    Erre is törekedett Portugáliában és nem pedig a gyorsaságra. 

    “Igyekeztem jó teljesítményt nyújtva vezetni Portugáliában – mondta az M-Sport francia pilótája a Dirtfishnek. – Nyilván nem olyan tempóval vezettem, amire képes vagyok, de a hiba nélküli vezetés volt most a fontosabb. A gyorsaság a tapasztalaton múlik, így idővel az is megérkezik. Előbb fejben kell megerősödni. Olyan versenyzőnek is, mint Ott Tanak, voltak rosszabb időszakai, de aztán átlendülve a problémákon a csúcsra tudott érni. Mindenkinek a karrierje nem lehet mindig a csúcson, vannak hullámvölgyek és hegyek is, akárcsak Oliver Solberg esetében.” 

    A közeledő Szardínia Rallyn Adrien Fourmaux még nem tudott korábban probléma mentes versenyt teljesíteni, így, ha ott ezt sikerül elérnie, akkor komolyan nőhet ismét önbizalma. 

    A francia pilóta a Portugál Rallyn a kilencedik lett, így már sikerült két pontot gyűjtenie a bajnokságban. 

    Tanak: Mindenben fejlődnie kell a Hyundainak 

    0

    Ott Tanak versenye a Portugál Rallyn nagyon jól indult, hiszen második helyen is állt, később azonban sok probléma miatt jelentős időt vesztett. 

    Ott Tanak a Portugál Rally harmadik szakaszát követően a harmadik helyen állt, azonban a folytatásban két defektet is szerzett, és az autó hajtásával is probléma adódott, így a tizedik helyig csúszott hátra. 

    A verseny utolsó napján szakaszt is nyerve a hatodik helyig tudott előre lépni, de érthetően nem volt boldog. 

    “Megkaptuk az első visszajelzést az autóval murván, és azt kell mondjam, nagyon messze vagyunk a mezőny elejétől – mondta a 2019-es rally világbajnok a Dirtfishnek. “Rengeteg feladat vár még ránk, ahhoz, hogy a megfelelő szintre kerüljünk. Mindent fejleszteni kell még. Nyilván még nyitott a bajnokság, és azt kell mondja, hogy erre a teljesítményre számítottam a verseny előtt. Végül is sikerült minden szakaszt teljesíteni, sok minden tanultunk, amiből okulva a következő versenyen még jobbak lehetünk.” 

    Tanak szerint a lemaradás oka az is, hogy az autó elég későn lett kész. 

    “Az autó későn készült el, és ami munkát a szezon előtt kellett volna elvégezni, azt most igyekszünk pótolni, és a versenyek elején is ezt a munkát végezzük.” 

    A Hyundai versenyzői közül Thierry Neuville áll a legjobban a bajnokságban, 46 pontos hátránnyal a második, míg Tanak 69 pont lemaradással a negyedik. 

    A gyártók között a Hyundai Motorsport 59 pont hátránnyal követi a Toyotát és 22 ponttal előzi meg az M-Sportot. 

    Osváth: A gyűjtőben kaptunk büntetést

    0

    Az abszolút második és a Mitropa Kupa első helyén végzett az Osváth Péter – Papp Tamás kettős az Opatija Rally-n. A rutinos pilóta rengeteg új impulzussal gazdagodott a horvátországi futamon, így volt mit felidéznie a verseny után.

    Ugyan Peti jó 25 éve koptatja a versenypályákat, de ez idő alatt csak kilenc külföldi futamon indult, legutóbb épp hat éve, így nyugodtan mondhatjuk, hogy sok minden az újdonság erejével hatott rá Horvátországban.

    „Új környezetben mentünk, emiatt minden kicsit más volt. Az aszfalt egy picit fehérebb, szakadékok az egyik oldalon, sziklák a másikon. Végre itinert kell írni! Most kiderült, hogy ha az ember ugyan ott megy, ugyan azt csinálja, az teljesen más, mint idegen környezetben, azt itt nem teheted meg, mint otthon. Felírtuk a pályákat szárazon, majd leesett az eső, emiatt átírtuk az itinert, mert a fehér aszfalt iszonyat csúszott. A versenyen az első gyors picit nedves volt. A másodiktól a negyedik szakaszig viszont teljesen száraz volt minden, emiatt a legelső itiner kellett volna a versenyre. Lehet, hogy hatalmas tapasztalatom van, de az eső idegen környezetben engem is teljesen megingatott, hogy most akkor elmegy-e padlón, vagy vissza kell venni az adott részeken. A közmondás, hogy jó pap is holtig tanul, ebben az esetben is igaznak bizonyult. Valójában ez a ralizás! Ha önkritikus vagyok, akkor azt kell mondjam, hogy azt a szintet kellett volna hoznunk, amit Simon Wagner nyújtott.”

    „Nagyon tetszett a verseny, a pályák, a környezet, de a Zagyvaróna – Cered van olyan jó gyorsasági, mint a horvátok, csak itthon nincs tengerpart. Ez egy adottság. Azt hozzá kell tenni, hogy baromi laza volt minden. Nem kellett felöltözni a rajtceremóniára, azon az etapútvonalon mentünk vissza a Parc Fermébe, ahol akartunk. Végül egy gyűjtővel megbüntettek minket és Maticsékat, mondjuk azt nem tudom, hogy miért, mert az egyikünknek várható rajtideje volt, a másiknak meg fix. Mi ott voltunk a megfelelő helyen és időben, miközben nem volt ott senki, aki beírja az időnket. Ez azért jelentősen ront az összképen. A mi esetünkben ez nem változtatott az eredményen, szemben Miskáékkal, de úgy kaptunk büntetést 5 perc késésért, hogy ott voltunk időben. Nem is értem.”

    „A második helyről és a Mitropa győzelemről annyit hadd mondjak el, hogy ez nem az a verseny, mint Magyarországon, ahol azért bele kell feszülni rendesen. Nyomni kellett a VFTS-nek, a Mitsubishinek és jó párszor az R5-nek is, de Opatijában azért volt benne tartalék. Azt beszéltük Tomival, hogy közepesen húzósan mentünk, komolyabb kaland nélkül. Ezzel együtt kedvet kaptunk, úgyhogy elmegyünk Szlovéniába, a Rally Velenjere, majd a Mecseken és Veszprémben is láthatnak minket a szurkolók!”

    Olvasóink szerint Vincze Feri nyeri a Dunakanyar Rallyt

    0

    Új idei győztes fogunk avatni a hétvégén az Országos Rallybajnokságban, miután az első két futamot megnyerő Mads Ostberg ezúttal nem áll rajthoz a Dunakanyar Rallyn. Nagy kérdés, hogy a magyar versenyzők közül ki fogja behúzni a győzelmet. Megkérdeztük olvasóinkat, ők kire tippelnek. Egyelőre Vincze Feri vezet.

    Már a Rallycafe.hu Club Facebook oldalán elindított szavazás első pillanatában sokan adták le voksukat, a cikk írásakor közel ötszáz érvényes szavazat volt. Az első percekben Turán Frigyes vezetett, de hamar átvette az első helyet Vincze Feri, aki jelenleg 214 szavazattal áll az élen. Tehát olvasóink szerint ő nyeri a Dunakanyar Rallyt.

    Turán Frigyes stabilan őrzi a második helyet 129 szavazattal, míg a Boldogkő Rallyn baleset miatt kieső, most bérautóval visszatérő Klausz Kristóf 45 szavazat alapján a harmadik. 

    Az idei évben eddig nagyon biztató formát mutató Velenczei Ádám 24 szavazattal a negyedik helyen áll. 

    Őket követi Tóth Gábor és Tóth Tibor, míg a Salgó Rallyn egy rövid ideig élen álló Bodolai László a hetedik. 

    A szavazáson a Facebook irányelvei alapján csak a Rallycafe.hu Club tagjai vehetnek részt, de egy egyszerű jelentkezéssel bárki taggá válhat. 

    Szavazni még itt lehet, így a verseny rajtjáig akár módosulhat is a sorrend az első három helyezett, Vincze Feri, Turán Frigyes és Klausz Kristóf között is. Vasárnap este pedig az is kiderül, jól tippeltek-e olvasóink. 

    Hány versenyen indul még Loeb az M-Sporttal? 

    0

    A kilencszeres rally világbajnok, Sébastien Loeb nyert a Monte-Carlo Rallyn, ahol az első versenyén indult az M-Sporttal, míg Portugáliában már korán véget ért a hétvégéje. Azonban várhatóan lesz még lehetősége javítani statisztikáján. 

    Sébastien Loeb az idei évben részleges Rally Világbajnoki programot teljesít az M-Sporttal, aminek első állomásán, Monte-Carloban nagy csatát követően nyerni tudott Sébastien Ogier előtt. 

    Portugáliában bár nagy várakozás előzte meg a rallysport két legeredményesebb versenyzőjének újbóli találkozását, és bár Loeb négy szakasz után vezetni tudott, az ötödik szakaszon egy betonszegélynek ütközött és kitörte a Ford Puma Rally1 kerekét. A kilencszeres rally világbajnok szombaton visszatért a mezőnybe, azonban akkor az autó turbója miatt kényszerült kiállni.  

    Sébastien Ogier ugyancsak sok problémával küzdött, hiszen pénteken defektek miatt kényszerült kiállni, szombaton pedig balesetet szenvedett. 

    A nyolcszoros rally világbajnok indulását már bejelentette a Toyota Gazoo Racing a kenyai Szafari Rallyn, de vajon láthatjuk-e még Loeböt is WRC futamon? 

    “További rally versenyekről még nem döntöttünk – mondta a francia legenda az Autosport.com oldalnak. – Jelenleg egy vagy két versenyről tárgyalunk, de megerősítve még nem lett semmi.” 

    Ugyanezt erősítette meg az M-Sport ügyvezető igazgatója is. 

    “Remélem, de még nincs megerősítve – mondta Malcolm Wilson. – Remélem, hogy megtaláljuk még a módját, hogy további egy vagy két versenyen tudjon indulni. A programja azonban igen zsúfolt, nehéz egy WRC futamot betenni az Extreme E és a Tereprally Vb futamok közé.” 

    Neuville: Még többet kell dolgoznunk 

    0

    Thierry Neuville sokáig a győzelemért harcolhatott Portugáliában, azonban a pénteki kerék és hajtásprobléma után végül az ötödik helyen ért csak célba. 

    Thierry Neuville hét szakasz után a második helyen állt a Portugál Rallyn, azonban a következő szakaszra menet bal első kerék problémát észleltek, majd a nyolcadik szakaszon hajtás probléma miatt annyi időt veszítettek, hogy a hetedik helyig csúsztak vissza. Szombattól kezdve igyekeztek minél előrébb végezni, és szakaszt is nyerve végül az ötödik helyen zártak. 

    “Mindent megtettünk a jó eredmény érdekében ezen a hétvégén – mondta Thierry Neuville. – Nagyon gyorsak próbáltunk lenni a Power Stage szakaszon, hogy tudjunk bónusz pontot is szerezni. A hétvége során sok pozitívumot tapasztaltunk az autóval, kényelmesen érzem magam benne és a tempónkat is megmutattuk, azonban még tovább kell dolgoznunk a jobb eredmény érdekében.” 

    A belga versenyző az ötödik hely mellett a Power Stage-en 18 ezredmásodperccel elmaradva csapattársa, Ott Tanak idejétől, a negyedik helyen zárt, amivel két plusz pontot gyűjtött. 

    A bajnokságban Neuville őrzi a második helyet, de hátránya a sorozatban harmadik győzelmét arató és éllovas Kalle Rovanperával szemben 46 pontra nőtt. A harmadik Takamoto Katsutát 22 pont előnnyel előzi meg. 

    A 34 éves Hyundai-pilóta legközelebb a Szardínia Rallyn próbálhat a győzelemért harcolni, ahol 2016-ban és 2018-ban is az első helyen zárt, valamint további öt alkalommal dobogóra állhatott.