back to top
2025. augusztus 03. 08:28
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1219

    A magyar versenyzők nyilatkozatai Nyirádról

    0

    A Rallycross Eb nyirádi hétvégéje után összegyűjtöttük a magyar versenyzők nyilatkozatait. Sajnos a döntőbe nem jutottak be, de büszkék lehetünk a teljesítményükre!

    Kárai Tamás
    „A szerencse nem állt annyira mellénk, ötös rajtkockából kellett majdnem mindig rajtolnunk. Amikor pedig a kettesből rajtoltunk, akkor meg lefulladt az autó, miután elindult egy kicsikét. Minden egyes futamban volt apró problémánk, amikor volt egy kontaktunk, akkor 1 centi összetartással mentünk. Eltört a leömlőnk, az utolsó futamon pedig egy kavics valószínűleg megütötte a fékcsövet, és az első fékünk elment, úgyhogy az utolsó két kört elég nehezen tudtam megtenni. Ha a Fucikot meg tudtam volna előzni, akkor szerintem bejutottunk volna a döntőbe.”

    ERX Nyirád
    foto: @WORLD/Red Bull Content Pool

    Kiss László
    „Szerintem a hétvége legjobb rajtja volt az utolsó, olyat rajtoltam, hogy én se hittem el, de a többiek se. Mindig törekszek az intelligens versenyzésre, nagyon sajnálom, hogy O’Donovan nem mutatta ennek minimális jelét sem. Az hogy a rajt után kilökött, az benne van, de amikor már defektje van, és direkt kiszaggatja a kerekem, és utána még a következő versenyzőnek is nekimegy, azt már büntetni kell, mert nem roncsderbin vagyunk. Arról nem beszélve, hogy nagyon veszélyes szituáció volt, mert majdnem felkenődtem a szalagkorlátra. Amúgy élveztem a hétvégét. 13 éve mentem itt utoljára Európa-bajnoki futamon, egész jól visszajött a feeling, azért csak legjobb magyarként mentem a progression futamban és jó taktikán húzattam magam Baumanis-szal. Nem lehetek csalódott, a csapat fantasztikus autót adott, és nagyon-nagy segítség volt az öcsém, Kiss Pál Tamás spotterként, hiszen sokszor hajtott, a legjobb spotterem szerintem nekem volt.”

    Mózer Márk
    „Nem gondoltam volna, hogy második helyen is leszek az elődöntőben, meg is lepődtem. Sajnos csináltam egy pici hibát, odaért az első kerék a szalagkorláthoz, és onnantól elment az egész, a lengőkar is kitört. Összességében nagyon jó volt, hibáztam, a végén egy kicsit elrontottam, de ez volt a reális, hogy eljutok az elődöntőig.”

    Mózer Attila
    „Folytattuk ugyanott, ahol tegnap abbahagytuk. Gagacki most már lassan két éve – tavaly is, idén is – ellenállhatatlan vágyat érez, hogy megtámassza az autóm hátulját. Vagy nagyon tetszik neki, vagy ebben éli ki a lengyel-magyar barátságot, de kezd elegem lenni, mert elrontotta a harmadik előfutamunkat. Annak ellenére 46-os időt mentem, noha már el volt állítva a futómű. Jó volt az autó, jól éreztem magam benne. Nekem már múltam van, a fiamnak jövője, nagyon jó volt nézni. Nagyon örültem volna, ha második helyen jön be, az egy ajándék lett volna, egy apának ez így is büszkeség.”

    Koncseg Zoltán
    „A bemelegítésre raktunk fel új gumikat, hogy bekoptassuk, hogy a futamokban jó abroncsaink legyenek. A harmadik előfutamban túl szűk lett, ott benéztem, pedig az időn és a Joker-taktikánk jó volt, gyorsak is voltunk, de egyszerűen megakadt a jobb eleje a gumifalban a visszafordítónál, leállt a kocsi, és egyszerűen nem tudtam újra indítani, leesett a turbócső is. A fiúk összerakták, és egy amatőr hibát követtünk el. Szerintem a progression futamra időben mentünk a rajtelőkészítőbe, de előbb kellett volna odaérni. Mire odaálltam, piros lett, és mondták, hogy viszlát. Nem esett túl jól, de a szabály az szabály. A jövőre nézve kell mindig egy ember, aki követi a történéseket, figyeli az időkorlátokat.”

    ERX Nyirád
    foto: @WORLD/Red Bull Content Pool

    Szíjj Zsolt
    „A tegnapi kizárás miatt mélypontról indultunk. Nem számítottam arra, hogy bejutunk az elődöntőbe, mivel az új pontozási és besorolási rendszer meglehetősen megnehezítette a helyzetünket. Kemény csatában sikerült kvalifikálnunk az elődöntőbe, és csak fél másodpercen múlt a döntő. Ha nem lett volna tegnap a kizárás, akkor lett volna most magyar a döntőben is, talán még a dobogón is, mert a tempóm az megvolt hozzá.”

    Répási Róbert
    „Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehettem, egy hete még nem úgy tűnt, hogy rajthoz tudunk állni. Elégedett vagyok, életemben először egy Eb-futamon tudtunk elődöntőbe kerülni, tudtunk egy előfutamot nyerni. Tehát ami a mi nagyságrendünkben elvárható volt, azt maximálisan teljesítettük. A döntő elérhetetlen álom lett volna, de összességében elégedett vagyok autóval, technikával, ment, működött minden, és egy nagyon jó pályán, kiváló közönség előtt menni igazi öröm és boldogság volt.”

    Ferjáncz András
    „Este összedugtuk a fejünket, és jó irányba ment el a gátló mizéria. A szabadedzésen és a harmadik előfutamban is jól éreztem a kocsit, a progression futamban pedig vétettem egy buta hibát, így lecsúsztam az elődöntőkről. Az utolsó kanyarban szűkre vettem az ívet, és 5 centin múlott, de kiesett a futóművem. Csalódott vagyok a magam butasága miatt, de a csapat mindent megtett. Hálás vagyok a csapatnak, a szurkolóknak, mert életem egyik legnagyobb élményét kaptam a pálya szélén állóktól, úgyhogy nem adjuk fel, folytatjuk.

    A nyirádi Rallycross Eb futamot a Szerencsejáték Zrt. támogatta.

    ERX Nyirád
    foto: @WORLD/Red Bull Content Pool

    Hideg Ádám: Kívülről lehetetlen volt

    0

    Nagyon vegyesen alakult Hideg Ádám hétvégéje a Champions of the Future harmadik futamán, a svédországi Kristianstadban. Annak ellenére, hogy még soha sem versenyzett ezen a pályán, nagyon hamar ráérzett a tempóra. Az időmérőn jó eredményt ért el, de az előfutamok során minden alkalommal a külső ívről rajtolt, ami talán a svéd pályán a legnehezebb. Kétszer is ütközésbe keveredett, ezért, bár mindent elkövetett érte, ezúttal nem jutott döntőbe. 

    Nagy reményekkel várta Hideg Ádám és a Sodikart gyári csapata a Champions of the Future harmadik futamát a svédországi Kristianstadban. Ádám még soha sem versenyzett ezen a pályán, de gyorsan megtanulta, az edzéseken pedig biztató időket futott. 

    Az időmérőn csoportjában negyedik lett – az utolsó szektorban vétett egy apró hibát –, amivel összesítettben a 74 fős OKJ mezőnyben a 12. helyen végzett. Ezzel az F csoportba sorolták, így mind az öt előfutamon a külső ívről kellett indulnia. Az első előfutamban megpróbált kívülről elmenni a mezőnynek – ami Portimaóban bejött –, de itt a pálya adottságai miatt ez nem működött és kilökték. Még egy kiesése volt, amikor egy kicsit türelmetlenül akart előzni. 

    Minden rajtnál a negyedikről legalább a tizedik helyre esett vissza, amikor minden rendben volt, akkor az 5., 8. helyre tudott felkapaszkodni. 

    A szuper előfutamon szintén kívülről rajtolt, itt is visszaesett, de végül a 21. helyre sikerült felkapaszkodnia. Ez azonban nem volt elegendő a döntőbe jutáshoz. 

    „Vegyes hétvégénk volt – mondta Hideg Ádám. – A pályát gyorsan megtanultam és a tempóm is jó volt. Az időmérőn elkövettem egy hibát, ha az nincs, még jobb is lehetett volna. 

    Sajnos minden futamban a külső ívről rajtoltam, ami itt, Kristianstadban jelenti a legnagyobb hátrányt. Az első előfutamban megpróbáltam külső íven elmenni, de azonnal kilöktek. Utána arra koncentráltam, hogy a rajtok után minél hamarabb besoroljak, de általában a 10. hely környékére estem vissza. 

    A második kiesés az én hibám volt, egy kicsit türelmesebbnek kellett volna lennem. 

    Összességében pozitívum, hogy gyorsan megtanultam a pályát és a tempóm is jó volt. Remélem, hogy két hét múlva, az Eb-n szerencsésebb leszek és többször indulhatok a belső ívről. Most már egy körön és versenyszituációkban is sikerült kiismernem a pályát, ez is előnyt jelent. Bízom benne, hogy ezt eredményre is tudjuk váltani.“

    A mezőny most két hét pihenőre megy, a következő futam a gokart Európa-bajnokság harmadik állomása lesz, szintén Kristianstadban. 

    Hideg Ádám, OKJ eredményei, Champions of the Future, Kristianstad (Svédország), 2022. május 20–22.

    Résztvevők: 74
    Időmérő csoport: 4.
    Időmérő: 12.
    EF előfutam: 19.
    CF előfutam: 8.
    BF előfutam: 5.
    DF előfutam: 15.
    AF előfutam: 24.
    Előfutamok összesen: 43.
    1-es szuperfutam: 21.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 40. 

    Evans: Még mindig hiányzik egy pici 

    0

    Elfyn Evans tavaly nyerni tudott Portugáliában, az idén pedig ez volt az az első verseny, melyen abban a formában versenyzett, mely miatt a bajnokság legnagyobb esélyesének tartották a szezon előtt. 

    Elfyn Evans az utóbbi két szezon év végi második helyeit követően idén sokak szerint a vb legnagyobb esélyese, azonban Portugáliában tudott először bajnokesélyes formát mutatni. A walesi toyotás sokáig vezetett és harcolt csapattársával, Kalle Rovanperával, azonban végül a második helyen zárt. 

    “Összességében nem volt egy rossz hétvége – mondta Elfyn Evans a versenyt követő sajtótájékoztatón. – Talán jobban is alakulhatott volna a mai nap. Elégedett voltam a teljesítménnyel és az autóval, de egy pici még mindig hiányzik, ami a győzelem megszerzéséhez kell. Szükségünk volt erre az erős teljesítményre a rossz szezonkezdés után, de van még mit tenni.” 

    A walesi versenyző szerint Rovanpera megérdemelten szerezte meg a győzelmet. 

    “Sokáig adok-kapok szituáció alakult ki köztünk, de ma Kalle nagyon erős teljesítményt nyújtott és megérdemelten nyert. Legközelebb visszafogunk vágni.” 

    A második helyezéssel a bajnokság ötödik helyére lépett Evans és bár Rovanperától 70 pont a lemaradása, a harmadik helyen álló Takamoto Katsutát csupán két pont hátránnyal követi. 

    “Ez az eredmény valóban jót tett a bajnokságban elfoglalt helyünknek. Ez volt az első murvás futam a szezon során, és a csapatunk bebizonyította, hogy nagyon jó teljesítményre képes ezen a felületen is. Az autó elég gyors és megbízható volt, így probléma nélkül tudtunk versenyezni.” 

    A gyártók sürgős lépést várnak az FIA-tól a melegedés miatt

    0

    A WRC gyártói sürgős lépést remélnek az FIA-tól, azt követően, hogy a Rally1-es autók kipufogója miatt veszélyesen felmelegedett az utastér. 

    A Rally1-es autók esetében a kipufogó nem hátul engedi ki a gázt, hanem a navigátor oldalán, a jobb oldalon. 

    Mindez pedig felmelegíti az utasteret, ami szinte már kibírhatatlan a bent ülő versenyzők számára. 

    Craig Breen elárulta, a szombati 37 km-es Amarante szakaszon, navigátora Paul Nagle néha kénytelen volt felemelni a lábát, mert szinte olvadt a versenycipője. 

    “Fizikailag nem volt zavaró, de nagyon kényelmetlen volt az autóban a meleg – mondta Craig Breen a Dirtfishnek. – Néhányszor már azt gondoltam, hogy az autó kereke ég, pedig csak Paul cipője olvadt az autóban. Az Amarante szakaszon néha a lábát is fel kellett emelnie, annyira forró volt a padló.” 

    Thierry Neuville is egyetért Breennel. 

    “Már az első tesztektől kezdve tudtuk, hogy a kipufogó rendszer problémát okozhat – mondta a Hyundai belga pilótája. – Különösen rossz helyzetben vannak a navigátorok, miután a rendszer az ő oldalukon van kivezetve, ezért azon az oldalon még melegebb van. Péntek délben Ott Tanak, délután pedig a navigátorom, Martijn Wydaeghe küzdött emiatt. Néhány éve már kértük, hogy az ablakokon lévő fóliát hadd lehessen eltávolítani, mert a betűző nap melegét még erősebbé teszi.” 

    Kalle Rovanpera szerint a nagy meleg már az agy működését is befolyásolja. 

    “Valóban nagyon meleg van az autóban – mondta a finn toyotás. – Szerintem a csapatoknak és az FIA-nak külön figyelmet kellene erre fordítani, mert az autóban lévő 50-60 fokos hőség már a biztonságot is befolyásolja. Az agy nem képes normális működésre ilyen melegben, és bár fizikailag jó állapotban vagy, az még nem jelent biztonságot.” 

    Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatvezető-helyettese megerősítette, hogy már folynak a tárgyalások az FIA-vel e kérdésben. 

    “Mióta először használtuk a Rally1-es autókat, tudtuk ezt a problémát. Ez megerősítésre került a meleg portugál időjárásban, és ez aggasztó a szintén nagyon meleg Szardínia Rally előtt. Még azt sem tartom kizártnak, hogy Kenyában akár a szakasz befejezését is veszélyezteti a versenyzők számára az autóban lévő hőség. Szeretnénk, ha az FIA minél hamarabb megoldást találna erre a problémára.” 

    Latvala: Nem volt még olyan versenyző, mint Rovanpera

    0

    Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke elárulta senki sem számított arra, hogy Portugáliában is nyerni tud Kalle Rovanpera, de Elfyn Evanst és Takamoto Katsutát is dicsérte. 

    Elfyn Evans és Kalle Rovanpera gyakorlatilag a Portugál Rally elejétől kezdve harcolt egymással a győzelemért, miközben Takamoto Katsuta elérhetővé tette a Toyota hármas győzelmét is. Végül Rovanpera szerezte meg a győzelmet Evans előtt, annak ellenére, hogy a finn versenyzőnek takarítania kellett a nyitó napon. Katsutát pedig a Power Stage szakaszon előzte meg Dani Sordo, a japán gyártó azonban így is kettős sikert aratott a szezon első murvás versenyén. 

    Jari-Matti Latvala érthetően büszkén értékelte csapata teljesítményét a verseny végén. 

    “Őszintén mondom, hogy nagyon büszke vagyok a csapatra – mondta a Toyota csapatfőnöke. – Nagyszerű eredmény a kettős győzelem, de közel jártunk a hármas sikerhez is. Taka nagyon jól vezetett az egész versenyen, de Dani Sordo magasabb fokozatba tudott kapcsolni a záró szakaszon. Kalle igazán nagyszerű teljesítményt nyújtott, hiszen annak ellenére nyert, hogy pénteken takarította a pályákat. Éppen ezért senki sem számított a győzelmére. Elfyn ugyancsak kimagaslón teljesített, mert a hibákat elkerülve tudott vezetni az egész hétvégén. Biztosan jót tesz ez az önbizalmának, és ezáltal Szardínián is tud a győzelemért harcolni. Az autók ugyancsak jól működtek, nem volt velük semmi probléma.” 

    Takamoto Katsuta miután elveszítette a harmadik helyet Sordoval szemben, összeomlott, de ez Latvala szerint érthető. 

    “Nehéz egy dobogós eredményt a verseny végén elveszíteni. Taka tavaly is nagyszerűen szerepelt az év első felében, hiszen Kenyában második lett, de aztán a folytatásban nagyon nehéz helyzetbe került, és folyamatosan próbált újra felállni. Most ismét volt esélye a dobogóra, de Dani egy picivel gyorsabb tudott lenni. Biztos vagyok benne, hogy Taka tanulni fog ebből és legközelebb még erősebb lesz.” 

    Egy portugál újságírói kérdésre Jari-Matti Latvala kiemelte Kalle Rovanpera elképesztő teljesítményét.

    „Azt hiszem, nyugodtan mondhatom, hogy jelenleg senki sincs azon a szinten, mint Kalle. Tudjuk, hogy a rallysport történelmében már voltak nagyszerű versenyzők, mint Sébastien Loeb vagy Sébastien Ogier, akik ugyancsak tudtak úgy versenyt nyerni, hogy takarítaniuk kellett. Azonban Kalléhoz hasonló korban még soha senki sem tudott hasonló teljesítményt nyújtani.”

    A 21 éves Kalle Rovanpera négy versenyen három győzelmet aratott és a bajnokságban 46 pont előnnyel vezet Thierry Neuville előtt, míg Takamoto Katsuta a harmadik, Elfyn Evans ötödik, Sébastien Ogier kilencedik, Esapekka Lappi pedig 11.

    A gyártók bajnokságában a Toyota 59 ponttal előzi meg a Hyundai csapatát, és 81 ponttal az M-Sportot.

    Sordo: Nagyon kemény csata volt

    0

    Dani Sordo a Portugál Rallyval kezdte idei WRC szezonját, és a versenyen egy óriási csatát követően tudta megszerezni a dobogó legalsó fokát Takamoto Katsutát az utolsó szakaszon előzve.

    Miután a Rally Világbajnoki szezon első három versenyén Oliver Solberg vezethette a Hyundai Motorsport harmadik számú Rally1-es autóját, a Portugál Rallyn bemutatkozhatott a hibrid i20-szal Dani Sordo is.

    A spanyol versenyző óriási csatát vívott a karrierje egyik legjobb formáját nyújtó Takamoto Katsutával, akit végül a Power Stage-en megelőzve zárt a harmadik helyen.

    “Nagyon nehéz hétvége volt – mondta Dani Sordo a versenyt követő sajtótájékoztatón. – Az előttünk végző Kalle Rovanpera és Elfyn Evans teljesen más szintet képviselve vezetett. Nagyon csúszkált a autónk és nagyon keményen kellett küzdeni ez ellen. Takamoto Katsuta az utolsó szakasz előtt 2 másodperccel volt előttünk, és pedig igyekeztem mindent megtenni a Power Stage-en, hogy megelőzzem. Végül sikerült, de nagyon kemény csata volt.”

    Dani Sordo kiemelte, hogy az új autóhoz való hozzászokás terén fontos lesz a vezetési stílus megváltoztatása is.

    “Nagyon jó érzés az autóban ülni, azonban a hibrid autót másképp kell vezetni, mint a korábbi WRC-ket, ezért hozzá kell szokni még. Furcsa, mert az autó ereje nem állandó, és a fékezési pontok is nagyon szokatlanok.”

    Szardínián is a spanyol versenyző indulhat a Rally1-es autóval, majd még két versenyen szeretne rajthoz állni.

    “Szardínián is én indulhatok, később pedig a görög Akropolisz Rallyn, valamint a hazai Spanyol Rallyn szeretnék még indulni.”

    Dani Sordo mostani harmadik helyével a bajnokság 10. helyét foglalja el, azonban, mivel Sébastien Loeb és Sébastien Ogier nem indul Szardínián, így ott a nyolcadik helyről indulhat az első napon.

    Rovanpera kellemes meglepetést okozott magának 

    0

    Kalle Rovanpera úgy aratott fantasztikus győzelmet a Portugál Rallyn, hogy az első napon takarítania kellett. Az eredmény pedig a sorozatban harmadszor nyerő finn toyotást is meglepte. 

    Kalle Rovanperának teljesen új dologgal, a takarítással kellett megküzdenie a Portugál Rally első napján, ami ellenére két szakaszt is nyert pénteken, a versenyben pedig a második helyen állt a nap végén. 

    A folytatásban nagy csatát vívott csapattársával, Elfyn Evans-szel, azonban végül meglepetésre megszerezte a győzelmet és így karrierje ötödik WRC futamát nyerte, sorozatban pedig a harmadik futamon nem talált legyőzőre. 

    “Összességében nem számítottam arra, hogy ez a verseny ilyen jó lesz számunkra – mondta Kalle Rovanpera a versenyt követő sajtótájékoztatón.  – Meglepetés ez az eredmény számunkra. Nagyon fontos volt, hogy pénteken jó munkát tudtunk végezni és csatában tudtunk maradni a győzelemért.” 

    A finn versenyző azonban a győzelemben kevésbé hitt, csupán nyomás alatt szerette volna tartani Elfyn Evans-t. 

    “A győzelemben nem nagyon reménykedtem. Szerettem volna nyomás alatt tartani Elfynt és megnézni, hogy mi történik. Nem éreztem úgy, hogy növelni tudjuk a sebességünket. A végén sikerült azonban jó időket menni, de Elfyn folyamatosan tudott válaszolni. Nem volt könnyű megszerezni a győzelmet.” 

    Rovanpera sorozatban elért három győzelme után 46 pont előnnyel vezet a bajnokságban, azonban a cél ennek ellenére sem változik. 

    “Továbbra is szeretnénk jó munkát végezni, jól megbirkózni a körülményekkel. Szerintem Szardínián még nehezebb dolgunk lesz az első napon, mert lazább a talaj és többet kell takarítani. Az eredmény tekintetében sok függ majd a verseny körülményein.” 

    Kalle Rovanpera gyakorlatilag érinthetetlennek bizonyult az idei Svéd Rallyn és Horvát Rallyn is, és az olykor nehéz körülményekkel is meg tudott küzdeni. 

    Portugáliában nagyon kimagaslott a mezőnyből Elfyn Evans és a finn toyotás, hiszen szinte csak ők nem követtek el nagyobb hibát, így amíg kettejük között csupán 15,2 másodperc döntött, a harmadik helyen célba érő Dani Sordo már 2:17,3 perccel maradt le. 

    Molnár Martin így is döntőbe jutott 

    0

    Számára eddig ismeretlen pályán mérkőzhetett meg Molnár Martin a Champions of the Future Euro Series harmadik futamán, a svédországi Kristianstadban. Tesztlehetőség nem volt, hiszen a verseny előtti hetekben az iskolai vizsgáira kellett koncentrálnia. Ennek ellenére gyorsan belerázódott és egy műszaki hiba valamint a szerencsétlenül alakult rajpozíciója ellenére is beverekedte magát az OKJ kategória döntőjébe. 

    Nem volt könnyű helyzetben Molnár Martin, hiszen egy elég nehéz pályáról van szó. A mezőny nagy része az előző héten tesztelt rajta, Martin az iskolai vizsgái miatt ezt nem tudta megtenni. Ráadásul az Energy Corse csapata sem tesztelt az elmúlt két évben Kristianstadban, így nekik sem voltak beállítási adataik. 

    Martin ennek ellenére a csütörtöki edzéseken gyorsan megtanulta a pályát. Az időmérőn a legerősebb csoportba került, ahol 10. lett, összesítettben pedig a 74 fős OKJ mezőnyben a 28. helyet szerezte meg. 

    Pénteken az első két előfutam még arról szólt, hogy éles versenykörülmények között is kitapasztalja a pálya adottságait. Ezeken a 12. és a 10. helyet szerzete meg. 

    Fotó: Molnár Martin

    Szombat reggel leszakadt az eső, így vizes pályán kellett megmérkőznie a mezőnynek. Biztató előjel volt, hogy a warm upon Martin futotta a csoportjában a második leggyorsabb időt. Amint azonban felkerültek a versenyre kapott – egy rosszabb szériából származó – esőgumik, rohamosan csökkent a tempója. 

    Ezt a csapat a beállításokkal próbálta ellensúlyozni, ami olyan jól sikerült, hogy a szombati első futamban 9. lett. A másodikban a 6. helyen futott be, de büntetést kapott, amivel a 9. helyre sorolták vissza. 

    Az utolsó előfutama lehetett volna a legjobb, itt már éppen a 6. helyre kapaszkodott fel, amikor gyújtáshiba miatt elkezdett visszaesni és végül a 18. helyen ért célba. 

    Fotó: Molnár Martin

    Ennek köszönhetően az öt előfutam után a 30. helyen állt, ami az elődöntőnek is tekinthető szuperfutamban a 15. rajthelyet jelentette. Itt is szépen jött előre Martin, de két büntetést is kapott, így végül 19. lett. 

    A meglehetősen hullámzón alakuló hétvégén minden hátráltató tényező ellenére sikerült beverekednie magát a döntőbe. Itt a 32. helyről rajtolva végzett a 30. helyen. 

    „Nehéz hétvégénk volt, még sohasem jártam ezen a pályán, így csütörtökön kellett megtanulnom – mondta Martin. – Az egykörös tempóm már ekkor megvolt, de az első két előfutam kellett ahhoz, hogy versenykörülmények között is kiismerjem a pályát. A gyújtáshiba nyilván nem jött jól, de annak örülök, hogy így is bejutottam a döntőbe. A hátsó sorokból rajtolva nem sok mindent tehetsz, a darálóban minden mindegy alapon megy mindenki. Szerettem volna ennél jobb eredményt elérni, de a pályát sikerült megtanulni, a beállítások és a tempó is megvan, úgyhogy szerintem jól felkészültünk az Eb-futamra.”

    Fotó: Molnár Martin

    A gokart-Európa-bajnokság OKJ kategóriájának harmadik futamát két hét múlva rendezik szintén Kristianstadban. Addig teszttilalom van a pályán, úgyhogy a versenyzők a következő napokat pihenésre és fizikális felkészülésre használhatják. 

    Molnár Martin, OKJ-eredmények

    Résztvevők: 74
    Időmérő csoport: 10.
    Időmérő: 28.
    C-D előfutam: 12.
    B-D előfutam: 10.
    A-D előfutam: 9.
    D-F előfutam: 9.
    D-E előfutam: 18.
    Előfutamok összesen: 30.
    2-es Szuper előfutam: 19.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 32.
    Döntő: 30.

    Pajari vezet, de László Zoltán is nagyon jól áll 

    0

    A junior világbajnoki cím védője, Sami Pajari egyaránt nyerni tudott a WERC3-ban, valamint a Junior WRC mezőnyében a Portugál Rallyn. A finn nagy előnnyel győzött, de ennek ellenére nem érezte könnyűnek a versenyt. 

    Sami Pajari a Portugál Rally péntek déli szervizpark helyetti gumicsere zónáig még a harmadik helyen állta WRC3-ban, míg a Junior WRC mezőnyében a negyedik helyen egy defektet követően. Az első napot ennek ellenére már az első helyen zárta, miután legfőbb riválisai mind bajba kerültek a leromlott péntek délutáni pályákon. 

    A finn versenyző első helyét kívülről nézve könnyedén tartotta meg a WRC3-ban és a Junior WRC mezőnyben is. 

    A 20 éves finn azonban nem érezte könnyűnek a győzelem megszerzését. 

    “Nagyon kemény verseny volt – mondta. – Még most az utolsó szakaszon is sikerült megütni az autót. Egy nagyon nehéz versenyen sikerült nyerni és a bajnokságokban most egész jól állunk. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel.” 

    Pajari a WRC3-ban és a Junior WRC mezőnyében is Lauri Joona előtt tudott nyerni 5:40,2 perc előnnyel. 

    Amíg a WRC3-ban Pajari 19 pontra növelte előnyét Joona előtt, addig a JWRC pontversenyét továbbra is Jon Armstrong vezeti, előnye pedig csak 1 pont Joona és 11 pont Pajari előtt. 

    A Horvát Rally WRC3-as mezőnyében nyerő László Zoltán a pontverseny hatodik helyén áll, és bár Pajari 37, Joona pedig 18 ponttal előzi meg az élen állva, addig a harmadik helyen álló Enrico Brazzoli csupán 8 ponttal előzi meg a magyar fordost, akinek továbbra is komoly esélye van az év végi dobogó megszerzésére. 

    A defektek is belefértek Ingramnak 

    0

    Chris Ingram megszerezte első WRC2-es dobogós eredményét, valamint első futamgyőzelmét a WRC2 junior bajnokságban a Portugál Rallyn, annak ellenére is, hogy több defektet is szerzett a versenyen. 

    A 2019-es Rally Európa-bajnok, Chris Ingram idei szezonját egy negyedik helyezéssel kezdte a Monte-Carlo Rallyn, a WRC2 junior bajnokságban miután váltóproblémák hátráltatták. 

    Ezt követően a Svéd Rallyt kihagyta, majd Horvátországban harmadik lett gumi problémái ellenére is. 

    A szezon harmadik versenyén, Portugáliában ugyancsak voltak hátráltató tényezők a brit versenyzőnél, hiszen pénteken és szombaton is defektet szedett össze, de ennek ellenére is megszerezte első győzelmét a sorozatban, valamint a WRC2-ben is az első dobogós eredményét, a harmadik helyen zárva Yohan Rossel és Kajetan Kajetanowicz mögött. 

    A 30 évnél fiatalabb versenyzők bajnokságában Miko Marczyk a horvát ötödik hely után lett második, azonban a lengyel versenyzőt is defekt hátráltatta, így végül 1 perc 14,7 másodperccel maradt el Ingramtól. 

    Nagyszerűen indult azonban a WRC2 Junior bajnokság a paraguayi Fabrizio Zaldivarnak, aki első futamán azonnal a harmadik helyet szerezte meg, annak ellenére, hogy a Portugál Rally 13. szakaszán kiállni kényszerült és csak vasárnap tudott visszatérni. 

    A bajnokságban Chris Ingram győzelmével átvette a vezetést és 7 ponttal előzi meg a most hatodik helyen záró cseh Erik Caist, valamint 16 ponttal a most a bajnokságba nem nevező orosz Nikolay Gryazint.