back to top
2025. december 19. 11:26
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1219

    Egy nejlonzacskó miatt nyert több mint 8 millió forintnyi dollárt két F1-es sportfogadó

    0

    Óriási mákkal kaszált egy csomó pénzt két éve ezen a napon két sportfogadó, akiknek az őrült fogadása egy pályára tévedt nejlonzacskón múlt.

    A 2019-es Szingapúri Nagydíjon alighanem élete fogadását kötötte az a két kanadai, sportfogadással foglalkozó férfi, akik, ha egy kicsit is értettek volna a Forma-1-hez, soha nem tettek volna arra, amivel végül több mint 30 ezer dollárt, akkori árfolyamon átszámolva 8,3 millió forintot nyertek.

    A kanadai, sportfogadással kapcsolatos információkat szolgáltató Covers két alkalmazottja, Mike Poole és Brandon Dubreuil arra fogadott, hogy Kevin Magnussené lesz a versenyen a leggyorsabb kör. Annak tükrében, hogy a dán versenyző csak a 14. helyen végzett az időmérőn az autója fejlesztésével abban az évben totális zsákutcába futó Haasszal, ez igen nagy merészség volt. Hogy akkor miért fogadtak mégis Magnussenre? Azért, mert a 2018-as futamon ő futotta a leggyorsabb kört Szingapúrban.

    Amennyiben Poole és Dubreuil utánanézett volna annak, hogy Magnussen miért érte el pályafutása első leggyorsabb körét a 2018-as versenyen, vélhetően nem tettek volna arra, hogy megismétli ezt, hiszen a Haas a gyatra szereplésének köszönhetően a 2018-as futamon úgy volt vele: nincs veszítenivalójuk, és kihívják a dánt a leglágyabb keverékű gumiért, ami végül nagy segítségére volt a leggyorsabb kör megfutásában.

    Kevin Magnussen, Haas, Szingapúri Nagydíj, 2019
    Magnussennek nem sok esélye volt megismételni a leggyorsabb kört Fotó: Haas

    Dubreuil elmondása szerint 2019-ben az irodában ülve kollégája hívta fel a figyelmét arra, hogy Magnussen leggyorsabb körére 1000-szeres szorzót kínálnak, és miután megnézték a Wikipédián, hogy az addigi futamokon milyen gyengén szerepelt, mégis úgy döntöttek, hogy egyszer azért csak képes lesz ismét mindenkinél gyorsabban újra körbemenni a szingapúri pályán.

    A dán az időmérőn a 14. időt érte el, amitől kicsit alábbhagyott a két férfi lelkesedése, Dubreuil pedig nem is nézte a kanadai idő szerint délelőtti versenyt. „Vasárnap reggel még azt is elfelejtettem, hogy akkor van a futam, kocsit mostam odakint, és a vigyázó szülő szerepét töltöttem be, miközben a három éves fiam és pár másik gyerek a szomszédból az utca végében futkároztak. Aztán elkezdett rezegni a telefonom.”

    Mint kiderült, az éppen hisztérikus állapotba került kollégája kezdte el őt szöveges üzenetekkel bombázni, mert Magnussen megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Miután mindketten kihordtak lábon egy-két szívinfarktust amiatt, nehogy valaki az utolsó pillanatban megdöntse a Haas pilótájának idejét, jöhetett az ünneplés.

    „A nap további részét normális dolgokkal töltöttem, játszottam a gyerekekkel, elmentem édesanyám születésnapi ebédjére és a többi. Próbáltam nem a nyereményre gondolni, de természetesen csak erre tudtam. Amikor a gyerekek végre ágyba kerültek, a feleségem és én egy üveg borral ünnepeltünk. Azt mondta, hogy »ugye ennek a pénznek a nagy részét megspóroljuk?« Azt válaszoltam, hogy meg, de mi lenne, ha azért elmennénk belőle a télen egy mexikói családi utazásra? Vagy talán inkább Szingapúrba” – írta Dubreuil, aki két különböző fogadóirodánál tette meg az ezerszeres szorzót, egyszer tíz kanadai, egyszer pedig húsz amerikai dollárral. Utóbbi ráadásul nem is a saját pénze volt, hanem egy nappal korábban a fogadóiroda adta neki, mint hűséges ügyfélnek járó bónuszt.

    Hogy Poole mennyit nyert, az nem derült ki a cikkből, Dubreuil csak annyit írt, hogy „sokat.”

    Fotó: Brandon Dubreuil

    Felül a 10 kanadai, alul a 20 amerikai dollárral megrakott tét, és az érte járó nyeremény

    Na, de jöjjön a csattanó! A két férfi aznap már nem foglalkozott ezzel, de miután másnap az egész irodában a nyereményük volt a téma, utánanéztek, hogy miként is fordulhatott elő ismét az, hogy Magnussené lett a leggyorsabb kör. És miután megtudták, nem kicsit döbbentek meg, hiszen az, hogy óriási szerencséjük volt, a lehető legvisszafogottabb kifejezés.

    Magnussen ugyanis a 61 körös futam 48. körében a 8., azaz pontszerző helyen haladt, és a közelében sem volt annak, hogy megfussa a leggyorsabb kört, sőt, az volt a terve, hogy elautókázik ebben a pozícióban a verseny végéig, és bebiztosítja a pontszerzést. Azonban egyszer csak elkezdett visszaesni a tempója, és sorban elkezdtek elmenni mellette a többiek. A lassulás olyan mértéket öltött, hogy az 55. körben az addig az utolsó helyen autózó Robert Kubica is megelőzte, a csapat pedig úgy döntött, nincs értelme tovább kint tartani, és kihívták a bokszba.

    Kevin Magnussen, Haas, Szingapúri Nagydíj, 2019
    Magnussen útban az akkor még biztosnak látszó pontszerzés felé Fotó: Haas

    Az adatokon addig csak annyit láttak, hogy rengeteg leszorítóerőt veszít, és azt hitték, el van törve az első szárnya. Erről azonban szó sem volt, helyette egy nejlonzacskó volt beszorulva a bal oldali terelőlapok közé, amelyet a kiállásnál az egyik szerelő kiszedett, Magnussen pedig kapott egy friss szett lágy gumit, majd visszatért a versenybe, hogy az 58. körben 1:42.301-es időt repesztve megfussa a leggyorsabb kört. A többieknek esélye sem volt megdönteni ezt, a második legjobb időt az ekkor használt kemény gumikon autózó Valtteri Bottas érte el a Mercedesszel ugyanebben a körben 1:43.534-gyel.

    Ha nincs a nejlonzacskó, Magnussen szinte biztosan pontot szerez, és nem áll ki még egyszer a bokszba, a két fogadó pedig konstatálhatta volna, hogy ez bizony nagyon nem jött be. Ehelyett életük nyereményének örülhettek.

    Meddig jutottak a Junior Világbajnokok? – Brice Tirabassi 

    0

    A Junior Világbajnokság egy fiataloknak szóló bajnokság, akik itt tehetik meg első komoly lépéseiket a rallysportban, és a legjobbak akár világbajnoki címig is eljuthatnak. A bajnokságot 2001-ben hozták létre, a sorozat harmadik világbajnoka pedig a francia Brice Tirabassi volt. 

    Sébastien Loeb és Dani Solá után a Junior WRC harmadik bajnoka Brice Tirabassi volt, aki 26 évesen 2003-ban jutott a bajnokság csúcsára. 

    A francia versenyző abban a hét futamból álló szezonban a Montén, Görögországban, és Spanyolországban nyerni tudott, Finnországban a második helyen zárt, míg háromszor kiesett a Renault Clio S1600-tal. A szezon végén 2 pont előnnyel lett világbajnok a spanyol Salvador Canellas jr előtt, míg a harmadik helyet a svéd Daniel Carlsson szerezte meg öt pont hátránnyal. 

    A vb cím azonban nem hozott sikeres folytatást Tribassinak, a következő évben csupán a Német Rallyn tudott indulni egy Evo 7-es Mitsubishivel, mellyel célba nem ért. 2005-ben már a PWRC-ben folytatta karrierjét Subaruval, mellyel négy futamon indult és Cipruson tudott nyerni, év végén pedig a 12. helyen zárt. 

    2006-ban, 29 évesen Tirabassi visszatért a JWRC sorozatba a PH Sport Citroen C2 S1600-os autójával, mellyel azonban négy versenye közül csak Korzikán tudott nyerni, Spanyolországban nyolcadik, Szardínián pedig kilencedik, év végén pedig a 14. helyen zárt. 

    2007-ben csupán Korzikán tudott indulni egy S2000-es Peugeot-val. 

    A legmagasabb szintre pedig 31 évesen jutott el a francia versenyző, amikor a Subaru gyári versenyzőjeként két futamon indulhatott utolsó generációs Subaru Impreza WRC-vel, mellyel Spanyolországban a 10. helyen ért célba, míg Korzikán motorhiba miatt kiesett. 

    Az idén 45 éves Brice Tirabassi többet már nem is tért vissza a vb mezőnyébe, karrierje eddigi utolsó versenyeit pedig 2020-ban futotta két francia versenyen Volkswagen Polo GTI R5-tel, valamint Rally2-es Forddal.

    A francia versenyző csupán 24 WRC futamon vett részt, melyből 13-at tudott befejezni.

    Kovács Antal: Ebben az autóban minden szakasz után mosolygunk 

    0

    Kovács Antal és Istovics Gergő a Mediterrán Rally teszt mezőnyében állt rajthoz a vadonatúj Hyundai i20 N Rally2-vel, mely mindig jó kedvre deríti a párost. 

    Nem volt könnyű dolguk a versenyzőknek a Mediterrán Rallyn a sok eső miatt. Sokan balesetet is szenvedtek a nehéz körülmények között. 

    Kovács Antal és Istovics Gergő azonban egyre inkább megismeri a vadonatúj Hyundait, melyet most már esőben is ki tudtak próbálni. 

    “Meglepően jól viselkedett az autó az esőben – mondta Kovács Antal a Rallycafe.hu oldalnak. – Jó beállításokat találtunk és versenyképesek voltunk egész hétvégén. Az autóval teljesen elégedett vagyok, mindenben a várakozásokon felül teljesít. Minden gyorsasági végén mosolygunk benne! Nekünk azonban még javítanunk kell a tempónkon bizonyos körülmények között. A hétvégén Árpádtető tetszett leginkább a szakaszok közül, mert az mindig a kedvencem volt.” 

    A páros azonban nem sokat pihen, hiszen hamarosan már Horvátországban fognak versenyezni. 

    “Legközelebb Porecben indulunk a jövő hét végén, mely a Horvát Rally Bajnokság hatodik futama lesz.” 

    Így tesztel az Alpine F1-es csapata a Hungaroringen (videó)

    0

    Antonio Giovinazzi kezdte, Nyck de Vries folytatta, Jack Doohan pedig csütörtökön zárja az Alpine hungaroringi tesztjét.

    Kedden megkezdődött az Alpine három napos magyarországi tesztje, amelyen a francia istálló Antonio Giovinazzit, Nyck de Vries-t és Jack Doohant ülteti be a tavalyi autójába. Az A521-es versenygéppel kedden az olasz pilóta körözött, majd szerdán a Monzában a Williams színeiben bemutatkozó holland vette át tőle a volánt, hogy csütörtökön az Alpine Forma-1-es juniorja zárja a tesztet.

    Azt a tesztet, amelyet azért korántsem lehet szétlövésnek vagy felvételinek tekinteni az istálló 2023-as versenyzői ülésére vonatkozóan, hiszen ennél a három versenyzőnél többen pályáznak Fernando Alonso megüresedő helyére, és a legnagyobb esélyes itt sincs. Ő nem más, mint az Alpha Taurival szerződésben álló, ám a lelépési feltételekről már megegyező Pierre Gasly, aki minden bizonnyal az első helyen szerepel az Alpine kívánságlistáján.

    A francia pilóta azonban csak abban az esetben hagyhatná el a Red Bull-családot, ha megfelelő pilótát találnak a helyére. Helmut Marko a múlt héten Grazban találkozott Nyck de Vries-szel, akit az Alpine is kiszemelt magának, de valószínűleg csak abban az esetben igazolná le, ha az alpha tauris szerződés nem jön neki össze, és ezáltal nem kaphatják meg Gasly-t.

    Akinek talán a legkisebb az esélye a most tesztelők közül, az Giovinazzi, a rutin viszont mindenképpen mellette szól, és ha képes volt villantani valamit kedden, az az esélyeit is bizonyára növelhette. Ami pedig Doohant illeti, a The-Race.com szerint többen is vannak az Alpine-nál, akik szívesen látnák őt Esteban Ocon mellett jövőre. Már csak azért is, hogy legyőzze az őket a McLaren kedvéért kikosarazó Oscar Piastrit, és ezzel a franciák elégtételt vehessenek a szerintük nem valami lojális ausztrálon. Ameyi

    Giovinazzi és az Alpine a teszt első napján:

     

    Solbergnek már a teszten problémái voltak 

    0

    A Hyundai Motorsport Ott Tanak után kedden Oliver Solberggel folytatta a tesztelést az Új-Zéland Rally előtt, azonban a nap során nem sokat tudott vezetni Petter Solberg fia. 

    Hétfőtől Közép-Finnországban tesztel a Hyundai Motorsport az Új-Zéland Rallyra, azonban amíg Ott Tanak esetében minden jól haladt az első napon, addig Oliver Solberg csak keveset tudott vezetni, mivel a Hyundai i20 N Rally1-ben meghibásodott a motor. 

    A fiatal versenyzőnek tehát nem elég, hogy a szezonja nem alakul elég jól, még a teszten is problémák adódnak. 

    Az M-Sport is tesztel, de nem Finnországban (videó)

    0

    Az M-Sport is megkezdte a tesztelést Craig Breennel, azonban amíg a Hyundai és a Toyota Finnországban végzi a teszteket, addig a fordos csapat Spanyolországban.

    Amíg a Toyota a múlt héten, a Hyundai pedig ezen a héten Közép-Finnországban tesztel(t) az Új-Zéland Rallyra készülve, addig az M-Sport Spanyolországba utazott, hogy aszfalton készüljön.

    Mert, hogy a fordos csapat úgy döntött, hogy nem a következő versenyre, hanem a Spanyol Rallyra készül, melyet október 20-23 között rendeznek.

    A teszt első napján Craig Breen gyakorolhatott.

    Sordo utolsó versenye lesz a spanyol? 

    0

    Dani Sordo legközelebb a Spanyol Rallyn áll rajthoz, és elképzelhető, hogy ez lesz az utolsó Rally Világbajnoki versenye is. 

    Dani Sordo idén 39 éves és már megvannak számlálva napjai a Rally Világbajnokságon. A spanyol versenyző a Dirtfishnek árulta el, hogy meddig szeretne maradni a vb-n. 

    “Addig szeretnék a WRC-ben maradni, amíg elég jó vagyok – mondta a spanyol versenyző. – Szeretek vezetni, szeretek harcolni, szeretek gyorsan vezetni és szeretem magam jól érezni. Nem azért vagyok a WRC-ben, hogy csak vezetgessek és arra várjak, hogy a többiek hibázzanak. Az a jó, amikor te saját magad tudod kiharcolni a jó eredményt. Amíg erre képes vagyok, addig szeretnék maradni a WRC-ben. Amikor ez már nem így lesz, nem fogok tovább maradni. A Spanyol Rallyn kiderül, hogy mennyire vagyok még gyors, aztán döntök a jövőmről.” 

    Sordo karrierje nagy részét a vb-n töltötte hiszen eddigi 261 versenyéből 180 volt WRC futam. 

    A legtöbb WRC futamon Jari-Matti Latvala indult, 209-en, míg Sébastien Loeb 184-nél jár. 

    Máskor lesz a Magyar Nagydíj és szombaton is lesz verseny – jön az F1 rekordhosszúságú idénye

    0

    A Forma-1 bejelentette 2023-as versenynaptárát, amely minden korábbinál több, szám szerint 24 futamot tartalmaz. A rekordhosszúságú menetrendben a Magyar Nagydíj az utóbbi években megszokotthoz képest egy héttel korábban kapott helyet, míg a Kínai Nagydíj visszatért, a korábban bejelentett Las Vegas-i verseny pedig közvetlenül a szezonzáró előtt lesz.

    Soha korábban nem volt még 24 hivatalos világbajnoki futam egy F1-es idényben, jövőre viszont lesz. Azért írjuk így, mert olyan már többször is előfordult, hogy ennyi, vagy akár még több versenyt is rendeztek az adott szezonban, hiszen mindjárt 1950-ben, az F1 első idényében 24 futamra nevezhettek a pilóták, ebből azonban csak 7 számított bele a. világbajnoki pontversenybe. A legtöbb, szám szerint 33 F1-es futamot pedig 1961-ben rendezték eddig, ám hivatalosan ez az év is csak 8 versenyes volt.

    Magyar Nagydíj 2022, rajt
    Egy héttel korábban lesz a Magyar Nagydíj Fotó: Makai Gergely Photography

    A 2023-as szezon március 5-én rajtol majd el Bahreinben, és november 26-én zárul Abu-Dzabiban. A Magyar Nagydíjat július 23-án rendezik, egy héttel az augusztus végéről július 30-ra előrehozott Belga Nagydíj előtt. A spái futamot követi majd a négyhetes nyári szünet, hogy aztán augusztus 27-én, Hollandiában csapjon össze újra a mezőny.

    A magyar és a belga futam mellett is történtek még időpontváltozások, az Azeri Nagydíj például júniusról átkerült április 30-ra, egy héttel a Miami Nagydíj elé. Ami még feltűnő, hogy az F1 hiába ígérte a naptár régiók szerinti átszervezését, hogy ezzel csökkentsék az utazásmennyiséget és a légszennyezést, így is sikerült a Miami és a Kanadai Nagydíj időpontját úgy meghatározni, hogy mindkettő előtt és után európai futam legyen, és az austini USA Nagydíj és a Las Vegas-i Nagydíj sem egymást követi, hanem előbbi után elmennek Mexikóba, majd onnan Brazíliába a csapatok, hogy Sao Paulóból visszarepüljenek az Egyesült Államokba.

    A Las Vegas-i futam az egyetlen új helyszín lesz jövőre, és ráadásul vasárnap helyett szombaton rendezik, amire eddig csak néhány alkalommal volt példa az F1 történetében. Ezen kívül a mezőny várhatóan visszatér a naptárban legutóbb 2019-ben szereplő Kínába, amelynek szereplését a koronavírus-helyzettől függően még meg kell majd erősíteni.

    Ami a szezon előtti tesztet illeti, abból várhatóan csak egy lesz, február 23 és 25 között Bahreinben. Az év az ideivel ellentétben pedig nem dupla hétvégével indul, viszont így is lesz belőle hat (Baku-Miami, Ausztria-Silverstone, Hungaroring-Spa, Monza-Zandvoort, Szingapúr-Japán és Las Vegas-Abu-Dzabi), míg triplázásból kettő (Imola-Monaco-Barcelona és Austin, Mexikó, Brazília).

    Monaco megmenekült

    Mint ahogyan a fentebbi menetrendből is látható, a Monacói Nagydíj annak ellenére ott lesz a jövő évi versenynaptárban, hogy sokáig kérdéses volt a helye. És nemcsak, hogy ott lesz, de 2025 végéig biztosan ott is marad, ugyanis három éves szerződéshosszabbítást írt alá az F1-gyel.

    Az Autosport arról ír, hogy az új szerződés valószínűleg az F1 számára sokkal kedvezőbb feltételeket tartalmaz. A sportág vezetői korábban egyértelművé tették, hogy készek kihagyni a patinás helyszínt, amennyiben nem jutnak egyezségre. A hírek szerint Monaco az átlagos rendezési díj csupán felét fizette eddig, emellett pedig saját televíziós rendezőt alkalmazott (aki minden évben számost kritikát kapott), illetve maga értékesítette a pálya széli reklámfelületeket. Ezek vélhetően szintén változtak.

    Benyó Máté Peugeot-ra vált

    0

    Benyó Máté eddig egy Ford Focusszal versenyzett a hazai rallycross bajnokságban. A fiatal versenyző most autót cserél, Peugeot 208-cal folytatja.

    „Fájó szívvel ugyan, de megválunk a Focus RX-től! Nagyon szerettük, rengeteg szép eredményt értük el vele, de jött egy lehetőségünk a feljebb lépésre amivel úgy éreztük, hogy élnünk kell! Amire váltunk, az pedig az Ex Albatec – Ex Mózer féle Peugeot 208 ERX. Elmondhatatlanul hálás vagyok a csapatfőnökömnek Korda Eriknek, az egész mögöttem álló csapatnak a Korda Racing-nek, hogy létrejöhetett ez a megállapodás! Extrém motivált vagyok, eddigi pályafutásom legnagyobb mérföldköve ez, hogy egy ilyen autóval versenyezhetek” – írta közösségi oldalán Benyó Máté.

    Az idei bajnokságot már megnyerte Kárai Tamás, Benyó a második helyen áll 119 ponttal, mögötte azonban ott van Koncseg Zoltán 113 ponttal. Az idei szezonból két verseny van hátra, hétvégén Nyirádon lesz a hetedik futam, október közepén pedig Kakucson zárul a bajnokság. A nyolcfutamos 2022-es évből a hat legjobb eredmény számít, ezért a második helyért még komoly csata várható Benyó és Koncseg között.

    A Forddal tavaly Benyó Máté második lett a bajnokságban, akkor Greinbachban nyert, ebben a szezonban pedig június elején a Rabócsiringen állt a dobogó tetején.

    Fuglau Benyó
    foto: Benyó Máté

    Loeb már azt hitte, vége karrierjének 

    0

    Sébastien Loeb már szinte feladta WRC karrierjének folytatását, mielőtt az M-Sport megkereste volna, ahol aztán ismét bizonyította, hogy 48 évesen is fel tudja venni a tempót a fiatalokkal. 

    Sébastien Loeb 2013 végén elbúcsúzott a főállású versenyzéstől a WRC-ben, azonban két év kihagyás után a Montén rajthoz állt ismét a Citroennel. Ezt követően három évig ismét nem indult a WRC-ben, azonban 2018-ban ismét három versenyen rajthoz állt a C3 WRC-vel, amitől év végén győzelemmel köszönt el Spanyolországban. 

    A következő évre a Hyundaihoz igazolt, ahol hat futamon indult 2019-ben, de csupán Chilében tudott dobogóra állni. Spanyolországban bár vezetett a murvás nap végén, az aszfaltos pályákon nem találta a tempót és csupán negyedik lett. 

    “Nagyon elgondolkoztató volt, hogy amikor a Citroennel nyerni tudtam Spanyolországban 2018-ban, a következő szezonban a Hyundaijal szintén gyors voltam murván, azonban aszfalton miért voltam pokolian lassú.” mondta Loeb a Dirtfishnek.

    2020-ban már csak két versenyen indult Loeb a Hyundaijal, azonban az utolsó futamán, Törökországban a harmadik helyen zárt. 

    Loeb pedig azt hitte, ott és akkor a dobogón véget ért WRC karrierje. 

    “Amikor befejeztem a Hyundaijal, azt hittem sosem térek már vissza a WRC-be.” – vallotta be a kilencszeres rally világbajnok. 

    Aztán jónéhány hónap múlva csörgött a telefonja, és Malcolm Wilson volt a vonal másik végén.  

    A történet vége pedig jó lett, hiszen Sébastien Loeb idén négy versenyen is indult az M-Sport Ford Puma Rally1-es autójával, mellyel nyerni tudott a Montén, majd Portugáliában és Görögországban is vezetni tudott a versenyen, Kenyában pedig szakaszt nyert. 

    Mindezzel bebizonyította, hogy a nála 10-15 évvel fiatalabb versenyzőkkel is képes még felvenni a tempót.