back to top
2025. május 04. 06:21
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1235

    Ogier: Senki sem áll készen

    0

    Sébastien Ogier szerint egy csapat vagy versenyző sem mondhatja el, hogy tökéletesen felkészült az új szezonra az új autókkal, mondta a nyolcszoros világbajnok a Monte-Carlo Rally előtti sajtótájékoztatón.

    „A Monte nyíltabb idén, mint bármikor a múltban – mondta Sébastien Ogier a WRC szezonnyitó előtti sajtótájékoztatón. – Mindenki keresi a válaszokat, de az elsők csak ezen a hétvégén érkeznek.

    A teszteken elsősorban a csapat felkészülésére koncentráltunk, nem pedig az egyénire. Egy csapat pedig sosem érzi úgy, hogy felkészült, amikor új korszak kezdődik. Mindig szeretnének többet tesztelni.

    Jelenleg nem tudjuk, hogy hol tartunk a teljesítményt illetően. Ami biztos, hogy az autó más, mint korábban, és az is biztos, hogy kicsit lassabb, még úgy is, hogy a hibrid rendszertől kapunk egy kis plusz erőt.”

    Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT – Sébastien Ogier, Toyota Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    A nyolcszoros világbajnok szerint az év elején még lassabbak lehetnek a Rally1-es autók, de ez gyorsan változni fog.

    „A szezon elején még biztosan lassabbak leszünk, mint tavaly, de ez gyorsan változni fog. Ez most egy új kihívás a csapatnak és a versenyzőknek is. Valahogy az új autóhoz kell igazítani a vezetési stílusunkat. Ezen a hétvégén senki sem mondhatja, hogy készen áll. Talán, aki a leggyorsabban alkalmazkodik az új dolgokhoz, az lehet sikeres.”

    Ogier számára azonban eddig mindig jól alakult az új autóhoz való hozzászokás.

    „Eddig, amikor új autók jelentek meg, képes voltam gyorsan versenyeket nyerni, így nem aggódom, főleg úgy, hogy nincs rajtam nyomás a bajnoki cím miatt. Ez azonban a Monte, ahol a magam és a csapat szempontjából is jól szeretnék szerepelni.

    Decemberben három, januárban pedig egy napot tudtam tesztelni, ami ráadásul félbeszakadt, mert elromlott az autó. Sok baleset történt már a teszteken is, de bízom benne, hogy a versenyen nem így lesz.”

    Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT – Kalle Rovanperä, Toyota Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    A francia toyotás hamarosan elárulja idei rally programját is.

    „Hamarosan el tudom mondani a rally programomat. Február elején több infót tudok meg a pályaversenyzéssel kapcsolatban és akkor többet tudok már mondani az idei rally versenyekkel kapcsolatban is.”

    Ogier volt a leggyorsabb Loeb előtt a shakedownon

    0

    Sébastien Ogier ott folytatta a Monte-Carlo Rally shakedown szakaszán, ahol 2021 végén befejezte a Monza Rallyn: az élen. Az új Rally1-es autók első komolyabb bevetésén a nyolcszoros világbajnokot a kilencszeres világbajnok Sébastien Loeb, valamint Elfyn Evans követte.

    Csütörtök délelőtt a Monte shakedown szakaszán először mutatkoztak be a vadonatúj hibrid Rally1-es autók, és az élen Sébastien Ogier zárt a Toyotával 5 tizeddel jobb eredménnyel, mint amit Sébastien Loeb a Ford Pumával, valamint 1 másodperccel, mint amit csapattársa Elfyn Evans ért el.

    Fotó: Red Bull Content Pool – Sébastien Ogier–Benjamin Veillas, Toyota Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    A shakedown szakasz első teljesítésénél még Loeb volt a leggyorsabb, ami jól mutathatja az új M-Sport autó erejét, valamint a kilencszeres világbajnok felkészültségét.

    A további két futás után sikerült Ogier-nak átvenni a vezetést, jelezve, hogy a Monte-Carlo Rallyn a győzelemért szeretne harcolni.

    Fotó: Red Bull Content Pool –Sébastien Loeb–Isabelle Galmiche, Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    A két, összesen 17 vb címet birtokló versenyző mögött Elfyn Evans érte el a harmadik időt, ami ugyancsak jelzés értékű lehet, hogy a walesi pilóta kész átvenni a Toyotán belüli vezető helyet Ogier-től.

    A negyedik helyen zárt a leggyorsabb Hyundai versenyző, Thierry Neuville, aki nyolc tizeddel maradt el Evans idejétől, és ugyancsak nyolc tizeddel előzte meg a fordos Adrien Fourmaux-t.

    Fotó: Red Bull Content Pool – Elfyn Evans–Scott Martin Toyota Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    Gus Greensmith 1 tizeddel maradt el francia csapattársától, bár az angol versenyző csupán két futást tudott megtenni, ahogy Takamoto Katsuta és Kalle Rovanpera is.

    A 2019-es világbajnok, Ott Tänak ugyan háromszor tudott végig menni a pályán, de az első alkalommal műszaki hiba miatt elkésett a rajttól, míg Katsuta csak a második futás alkalmával tudott először elrajtolni.

    Fotó: Red Bull Content Pool – Thierry Neuville–Martijn Wydaeghe, Hyundai i20 N Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    Műszaki hiba hátráltatta Gus Greensmith-t és Craig Breent is, akiknek a Pumájában a szervokormány romlott el.

    Csütörtök este két szakasszal megkezdődik a 2022-es Rally Világbajnokság nyitó versenye.

    A Monte-Carlo Rally shakedownjának eredménye

    1. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA)

    Toyota GR Yaris Rally1

    1:50,4

    2. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA)

    Ford Puma Rally1

    +0,5

    3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR)

    Toyota GR Yaris Rally1

    +1,0

    4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL)

    Hyundai i20 N Rally1

    +1,8

    5. Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (FRA)

    Ford Puma Rally1

    +2,6

    6. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE)

    Ford Puma Rally1

    +2,7

    7. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL)

    Ford Puma Rally1

    +3,0

    8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL)

    Toyota GR Yaris Rally1

    +3,8

    9. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN)

    Toyota GR Yaris Rally1

    +3,9

    10. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST)

    Hyundai i20 N Rally1

    +3,9

    11. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR)

    Hyundai i20 N Rally1

    +4,1

     

    Loeb több vb-futamon is indulna

    0

    Sébastien Loeb számára egyelőre csak a Monte-Carlo Rally biztos idén, de több vb-futamon is indulna. Az azonban csak később dől el, hogy melyek lehetnek ezek.

    Sébastien Loeb a 2022-es WRC szezonra az M-Sporthoz igazolt, ami a fordos csapathoz vitte a Red Bullt is, korábban ugyanis csak Adrien Fourmaux-t támogatta Malcolm Wilson csapatában az osztrák energia ital gyártó.

    A kilencszeres rally világbajnok a Montén már biztosan részt vesz Isabelle Galmiche navigálásával, azonban a további versenyek csak később dőlnek el.

    Loeb azonban szerdán a Dirtfishnek elmondta, hogy szeretne több versenyen is indulni, azonban a Red Bull-lal folytatott tárgyalások a vártnál is nehezebben alakultak.

    „Az eredeti terv az volt, hogy több versenyen állunk rajthoz, azonban a szponzorokkal való tárgyalások a vártnál bonyolultabbak lettek – mondta Sébastien Loeb. – Ezért úgy döntöttünk, hogy induljunk egy versenyen először, majd a többit eldöntjük utána. Szóval, nem tudom, hogy lesz-e idén folytatás, vagy sem.”

    Loeb azonban nem csak a WRC-ben lenne érdekelt idén.

    „Valószínűleg folytatom a versenyzést az Extreme E-ben és a tereprally vb-n is indulok, ezért nem tudom, hogy hány WRC-futamon tudunk résztvenni. Konkrét verseny nincs, amin szeretnék indulni, csupán a naptáron múlik, hogy mit sikerül összehozni.”

    Fotó: M-Sport – Malcolm Wilson és Sébastien Loeb, Monte-Carlo Rally 2022

    Loeb a Montén Adrien Fourmaux és Craig Breen mellett a gyártók bajnokságában is jogosult pontot szerezni, míg az M-Sport negyedik versenyzője, Gus Greensmith csak az egyéni bajnokságban. Ennek ellenére nem tesz magára nyomást a kilencszeres rally világbajnok.

    „A többieken nagyobb a nyomás, mint rajtam. Nekem nincs vesztenivalóm, csupán élvezni szeretném a versenyt és közben egy nagyon gyors hibrid autót vezethetek.”

    Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke elárulta, Svédország nincs tervben Loebbel, ami miatt több idő lesz tárgyalni a további vb-futamokról.

    „Azt hiszem, Svédország nincs tervben, ezért több időnk lesz dönteni a további versenyekről, ahol Sébastien indulna. Van egy nagyobb szünet Horvátországig, ami során kiderül majd, hogy mi lehetséges.

    A Montén sok múlik majd, mert egyelőre a szezonkezdésre koncentráltunk, ez mindenkinek lekötötte az idejét. A jövő héten pedig a regeneráció van lesz a legfontosabb.

    Szeretnénk Sebet többet látni az autóban, de sok mindent kell még a helyére tenni. Sokat dolgoztunk azért a helyzetért, amiben most vagyunk, ezért nem látjuk az okát, hogy miért ne tudnánk megállapodni a folytatásról.”

    Loeb számára az Akropolisz Rally biztosan kiesik, mert ütközik az Extreme E sorozattal, Horvátország és Olaszország pedig csak néhány nappal van a Tereprally világbajnokság (WRRC) versenye előtt.

    Bonato lesz Loeb jégkéme

    0

    A négyszeres francia rally bajnok, Yoann Bonato lesz Sébastien Loeb jégkéme a hétvégi Monte-Carlo Rallyn, melyen mindig kiemelt jelentőséggel bírnak a versenyzők ezen segítői.

    Kevés olyan verseny akad a rallysportban, melyen annyira kiemelt szerepe lenne egy jégkémnek, mint a Montén. Itt ugyanis akár egy szakaszon belül száraz, vizes aszfalt, jég és hó is előfordulhat.

    Yoann Bonato idén abban a megtisztelő feladatban részesül, hogy Sébastien Loeb jégkémje lehet, így rajta is múlik a kilencszeres rally világbajnok sikere.

    „Nagy megtiszteltetés, hogy a legenda Sébastien Loeb jégkémje lehetek a Montén – írta Facebook oldalán Yoann Bonato. – Sokkal feszültebb vagyok, mint az első versenyem előtt.”

    Sébastien Loeb első versenye lesz az M-Sporttal az idei Monte-Carlo Rally, melyen bemutatkoznak az új Rally1-es autók, ráadásul a fordos csapat esetében egy új típus is, a Puma, melynek korábbi verziójából eddig csak S1600-os autó készült.

    Fotó: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool – Yoann Bonato, Monte-Carlo Rally 2019

    Sébastien Loeb a Monte második legsikeresebb versenyző, hét győzelemmel. Emellett a kilencszeres rally világbajnok 14 rajthoz állása során 9 dobogós eredményt is szerzett. Utolsó győzelmét 2013-ban szerezte még a Citroën versenyzőjeként a DS3 WRC-vel.

    Yoann Bonato pilótaként komoly tapasztalatot szerezett már, hiszen karrierje 2001-ben kezdődött, és a francia bajnokságban négyszer (2017, 2018, 2020, 2021) zárt az első helyen.

    A francia versenyző eddig hétszer vett részt a Monte-Carlo Rallyn, legjobb eredményét pedig 2019-ben érte el, amikor a Citroën C3 R5-tel az abszolút nyolcadik helyen zárt.

    Bonato 2020-ban visszatért az ERC mezőnyébe is, ahol az első évben a Fafe Rallyn és a Kanári-szigeteken is második helyen zárt, míg év végén a 13. lett. Tavaly a Lengyel Rallyn, a Fafe Rallyn és a Rally Hungary-n elért nyolcadik helynek is köszönhetően év végén a nyolcadik helyet szerezte meg.

    Az idei Monte-Carlo Rallyn csütörtökön délelőtt rendezik a shakedown szakaszt, majd este már két gyorsasági vár a mezőnyre. Pénteken hat, szombaton öt, vasárnap pedig négy szakaszt kell teljesíteni, a versenytáv 296,03 km lesz.

    Monte-Carlo Rally 2022 – Minden, amit tudnod kell

    0

    Monte-Carlo Rally 2022: időterv, nevezési lista, eredmények, közvetítések, minden egy helyen.

    Infó

    A Monte-Carlo Rally a világ legrégebbi rallyversenye, 1911-ben rendezték meg először. Eleinte önálló futam volt, majd az Európa-bajnokság része lett. 1973-ban indult a világbajnokság, amelynek a nyitófutama volt. 2009 és ’11 között az IRC sorozat része volt, 2012-ben tért vissza a rally világbajnokságra. 

    Monte-Carlo Rally 2022 időterv

    2022. január 20., csütörtök
    09:31 Shakedown Sainte-Agnès–Peille 2,29 km
    1. szakasz
    20:18 GY1 Lucéram–Lantosque, 15,20 km
    21:31 GY2 La Bollène-Vésubie–Moulinet, 23,25 km
    23:31 Flexi szerviz A, Monaco, 50 perc

    2022. január 21., péntek
    2. szakasz
    07:01 Szerviz B, Monaco, 20 perc
    09:14 GY3 Roure–Beuil 1, 18,33 km
    10:17 GY4 Guillaumes–Péone–Valberg 1, 13,49 km
    11:35 GY5 Val-de-Chalvagne–Entrevaux 1, 17,11 km
    14:16 GY6 Roure–Beuil 2, 18,33 km
    15:19 GY7 Guillaumes–Péone–Valberg 2, 13,49 km
    16:37 GY8 Val-de-Chalvagne–Entrevaux 2, 17,11 km
    18:52 Flexi szerviz C, Monaco, 50 perc

    2022. január 22., szombat
    3. szakasz
    05:49 Szerviz D, Monaco, 20 perc
    08:17 GY9 Le Fugeret–Thorame-Haute 16,80 km
    10:08 GY10 Saint-Jeannet–Malijai 1, 17,04 km
    11:16 GY11 Saint-Geniez–Thoard 1, 20,79 km
    14:08 GY12 Saint-Jeannet–Malijai 2, 17,04 km
    15:16 GY13 Saint-Geniez–Thoard 2, 20,79 km
    19:11 Flexi szerviz E, Monaco, 50 perc

    2022. január 22., szombat
    4. szakasz
    06:37 Szerviz F, Monaco, 20 perc
    08:45 GY14 La Penne–Collongues 1, 19,37 km
    10:08 GY15 Briançonnet–Entrevaux 1, 14,26 km
    10:53 GY16 La Penne–Collongues 2, 19,37 km
    12:18 GY17 Briançonnet–Entrevaux 2 (Power Stage), 14,26 km

    A Monte-Carlo Rally elmúlt 10 évének győztesei
    2012. Bryan Bouffier–Xavier Pansieri, Peugeot 207 S2000
    2013. Sébastien Loeb–Daniel Elena, Citroën DS3 WRC
    2014. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC
    2015. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC
    2016. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC
    2017. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Ford Fiesta WRC
    2018. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Ford Fiesta WRC
    2019. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Citroën C3 WRC
    2020. Thierry Neuville–Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 WRC
    2021. Sébastien Ogier–Julien Ingrassia, Toyota Yaris WRC

    Nevezési lista
    ewrc.com

    Eredmények
    ewrc.com

    Közvetítés
    WRC+ (élő, előfizetéses)
    Redbull.tv (ingyenes összefoglaló)

    A Prodrive fél, hogy az Audi megöli a Dakart

    0

    David Richards, a Prodrive elnöke szerint az Audi annyira gyors a Toyotához és a Prodrive-hoz képest, hogy 2023-ban megölheti a Dakart, ha az FIA nem tesz valamit.

    Az Audi az idei Dakaron debütált hibrid autóival és a 12 szakaszból négyet megnyert, ebből hármat a második héten. Ez pedig azt mutatja, hogy méltó ellenfele lehetett volna a Toyotának és a Prodrive-nak. Ez csupán Stéphane Peterhansel első szakaszon történt balesete, Carlos Sainz és Mattias Ekström navigációs hibája miatt nem volt lehetséges.

    A jelentős időveszteség ellenére Ekström a kilencedik, míg Sainz a 12. helyen zárta az idei versenyt.

    Az Audi tempója felkeltette David Richards, a Prodrive elnökének figyelmét is, annak ellenére, hogy a csapat Sébastien Loebbel a második helyen zárt a toyotás Nasser Al Attiyah mögött.

    Fotó: Red Bull Contentpool – Sébastien Loeb, Prodrive, Dakar Rally 2022

    „Azt hiszem, az FIA-nak valamit tennie kell, hogy az esélyek egyenlőek legyenek a folytatásban – mondta Richards a motorsport.com oldalnak. – Idén a Toyota és mi küzdöttünk a győzelemért, de egyértelműen sokkal gyorsabb nálunk az Audi.

    Tehát meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt, hogy továbbra is egyenlőek legyenek az esélyek. Ez pedig az FIA feladata. Ha ezt nem sikerül megoldani, akkor az Audi megöli a sportot. Az FIA-nak azonban időre van szüksége, hogy elemezze a hibrid technológia nyújtotta adatokat és tegyen az egyenlő esélyek érdekében.”

    Richards hozzátette, a Toyota és a Prodrive között egyenlőek az esélyek.

    „Beszéltem Sebbel és Nasserrel is, és mindketten úgy gondolják, hogy a Prodrive és a Toyota között megfelelő az egyensúly. Azonban az Audi más szinten van, annak ellenére, hogy 200 kilóval nehezebbek az autói. Ha nem lett volna megbízhatósági problémájuk, úgy egy óra előnnyel is nyerhettek volna. Az FIA-nak tehát lépéseket kell tennie az egyenlő esélyekért, és miután ők is ezt szeretnék, így bízom bennük.”

    Fotó: Red Bull Contentpool – Nasser Al-Attiyah, Toyota, Dakar Rally 2022

    Nasser Al Attiyah idén első ízben tudott nyerni, mióta a Dakar Rally Szaúd-Arábiában zajlik. A katari toyotás a rajttól a célig vezetett és a második héten nagyobb előnye birtokában már óvatosabb versenyzést is megengedhetett magának.

    A Toyota csapatmenedzsere, Glyn Hall egyetért Prodrive-os kollégájával, miszerint az Audi sokkal gyorsabb.

    „Az Audi kiváló munkát végzett – mondta Hall. – Részleteiben kell megvizsgálnunk a teljesítményüket, mert 200 kilóval nehezebb autókkal is sok szakaszt nyertek. Szóval nagy munka áll előttünk. Az idei versenyt azonban mi nyertük, így minden rendben van.”

    Nem vette el Breen önbizalmát a tesztbaleset

    0

    Egy héttel a Monte-Carlo Rally előtt szenvedett balesetet Craig Breen a vadonatúj Ford Puma Rally1 tesztelése közben. Bár a baleset a lehető legrosszabbkor történt, az ír versenyzőnek mégsem vette el az önbizalmát az incidens.

    Craig Breen szerdán szenvedett balesetet, amikor a Ford Puma Rally1-gyel tesztelt a hétvégi Monte-Carlo Rally előtt. A baleset következtében az autó egy 15 méteres szakadékba esett és fejtetőn állt meg, de szerencsére versenyzői sérülés nem történt.

    Félő volt, hogy a baleset meggátolja Gus Greensmith csütörtöki tesztjét, de az M-Sport csapata presztízskérdést csinálta az esetből és egész éjjelen át tartó szerelés után meg tudták javítani az autót. A fiatal angol versenyző így mégis tudott tesztelni.

    Fotó: M-Sport – Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    Az M-Sport utolsó tesztnapja vasárnap volt, amikor a Dakar Rally második helyét megszerző Sébastien Loeb ült a Ford Puma Rally1-be.

    Craig Breen a baleset után a dirtfish.com oldalnak elmondta, nem ingott meg az önbizalma és magabiztosan várja a csütörtökön kezdődő szezonnyitó WRC-futamot.

    „Továbbra is meg van a kellő önbizalmam – mondta az ír fordos. – Most is azt tudom mondani, amit Paulnak (Nagel) mondtam a teszt reggelén: minden csodálatos, és nagyon magabiztosnak érzem magam. Aztán megtörtént a baleset.

    Fotó: M-Sport – Craig Breen, Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    Bármennyire is borzasztó volt a baleset, tudva, hogy milyen erőfeszítéseket tett a csapat a felkészítésnél, mégis csak egy szerencsétlen dolog volt. Nem azért történt, mert túl gyorsan mentem a kanyarba. Szerencsétlen események sorozata kellett, hogy lecsússzunk az útról. Az önbizalmam azonban továbbra is az egekben van.

    Az M-Sport és a Ford Performance nagyon intenzíven dolgozott a színfalak mögött, ami miatt nagyon bizakodó vagyok. Alig várom már a Monte-Carlo Rallyt.”

    Fotó: M-Sport – Ford Puma Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    A WRC Rally1-es autóit szombaton, Ausztriában mutatták be, és talán a legszebb a Ford Puma lett, mely a festésében is utal a hibrid technológiára.

    Az M-Sport összesen négy Ford Puma Rally1-et állít rajtvonalhoz a Montén, amelyeket Sébastien Loeb, Craig Breen, Adrien Fourmaux és Gus Greensmith vezetnek majd. A szezonnyitón Greensmith azonban csak az egyéni bajnokságban gyűjthet pontokat, eredménye nem fog beleszámítani a gyártók bajnokságába.

    Ingram álma válik valóra

    0

    A 2019-es Európa-bajnok, Chris Ingram álma válik valóra azzal, hogy a hétvégén a Monte-Carlo Rallyn indulhat.

    Chris Ingram lesz egyike annak a hat versenyzőnek, akik korábbi ERC versenyzőként indulnak a WRC szezonnyitó Montén.

    A brit versenyző a Toksport WRT csapatával a Rally Hungaryn szerezte korábban az Európa-bajnoki címét, és most ennek a csapatnak a Škoda Fabia Rally2-es autójával indul a hercegség versenyén.

    Fotó: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool – Chris Ingram–Ross Whittock

    „Az álmom az volt, hogy a legrangosabb és legnagyobb kihívást jelentő Montén induljak egyszer – mondta Chris Ingram az fiaerc.com oldalnak. – Ez most valóra válik, és nagyszerű lesz a WRC2 junior címért harcolni.”

    Ingram most is nélkülözhetetlen társa, Ross Whittock navigálásával indul a Montén.

    A WRC2 junior kategóriát az ERC1 junior kategória mintájára hozták létre, 2022 lesz a debütáló szezon a kategóriában, melyben összesen öten indulnak, a bolíviai Marco Bulacia Wilkinson és az orosz Nikolay Gryazin, Ingramhoz hasonlóan Skodával, a cseh Erik Cais Forddal, valamint a luxemburgi Grégoire Munster Hyundaijal.

    Ingram 2013 óta 13 WRC futamon állt rajthoz, legjobb eredményét a 2018-as Török Rallyn érte el, ahol az abszolút nyolcadik helyen zárt.

    Fotó: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool – Chris Ingram–Ross Whittock

    A brit versenyző 2020-ban szeretett volna a WRC3-ban indulni, azonban a kitört világjárvány keresztül húzta ezt a tervet, és abban az évben csupán a Kanári-szigetek Rallyn tudott indulni, majd 2021-ben már hat WRC3-as futamon indulva a kategória negyedik helyén zárt év végén.

    Chris Ingram eredményei WRC futamokon

    2013. Wales Rally Renault Twingo RS R2, abszolút 33., 6-os kategória 1.
    2014. Wales Rally Peugeot 208 R2, abszolút 39., RC4 kategória 1.
    2015. Wales Rally Citroën DS3 R3T Max, kiesett
    2016. Német Rally Opel Adam R2, kiesett
    2016. Wales Rally Vauxhall Adam R2, abszolút 48., RC4 kategória 3.
    2017. Wales Rally Opel Adam R2, abszolút 36., RC4 kategória 1.
    2018. Török Rally Škoda Fabia R5, abszolút 9., WRC2 kategória 3., RC2 kategória 4.
    2018. Wales Rally Škoda Fabia R5, abszolút 34., WRC2 kategória 12., RC2 kategória 17.
    2021. Horvát Rally Škoda Fabia Rally2 evo, abszolút 16., WRC3 kategória 5., RC2 kategória 8.
    2021. Portugál Rally Škoda Fabia Rally2 evo, abszolút 15., WRC3 kategória 5., RC2 kategória 9.
    2021. Szardínia Rally Škoda Fabia Rally2 evo, kiesett
    2021. Akropolisz Rally Škoda Fabia Rally2 evo, abszolút 12., WRC3 kategória 2., RC2 kategória 9.
    2021. Spanyol Rally Škoda Fabia Rally2 evo, abszolút 18., WRC3 kategória 4., RC2 kategória 9.
    2021. Monza Rally Škoda Fabia Rally2 evo, abszolút 24., WRC3 kategória 8., RC2 kategória 15.

    Nem lesz Észak-Ír Rally vb-futam 2022-ben

    0

    A jelenleg ismert WRC-naptár augusztusi versenyének helyszíne még nem tisztázott, de a színfalak mögött mindenki tudta, hogy az Észak-Ír Rally kerülne megrendezésre augusztus 18–21. között. A verseny szervezői azonban most kénytelen voltak lemondani az idei futamot.

    Augusztusban két verseny kerül megrendezésre a rally vb-n, a Finn Rally, valamint egy jelenleg még ismeretlen helyszínnel szereplő futam.

    Ez utóbbit sokan kész tényként kezelték, hogy Észak-Írország lesz. A szervezők részéről azonban most Bobby Willis elárulta, idén biztosan nem lesz rendezvény.

    Fotó: @World / Red Bull Content Pool – Andreas Mikkelsen, Wales Rally 2018

    „A hangsúly most már azon van, hogy 2023-ban tudjunk létrehozni egy WRC-futamot az Egyesült Királyságban – mondta Willis a Dirtfishnek. – Nagyon sok versenyző van az Egyesült Királyságból és Írországból a vb-n, akik megérdemelnék, hogy hazai versenyen induljanak, nem is beszélve a szervezőkről, sportbírókról és szurkolókról. Amikor olyan versenyzőink vannak, mint Elfyn Evans és Craig Breen, valamint fiatal tehetségek sora áll rajthoz a vb-n az Egyesült Királyságból, akkor meg kell adnunk nekik a lehetőséget, hogy hazai versenyen is induljanak. Szeretnénk létrehozni és biztosítani egy brit verseny jövőjét a vb-n.”

    Brit vb-futam 1973-tól, a világbajnokság kezdetétől, egészen 2019-ig volt, azonban a Wales Rally 2019-ben elvesztette helyi támogatottságát, ami után Észak-Írország lehetne a következő helyszín egy Egyesült Királyságban lebonyolítható versenyre.

    2020-ban szerepelt az Észak-Ír Rally a WRC naptárban, ám már a szezon elején törlésre került és az Ypres Rally került a helyére.

    Fotó: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool – Craig Breen, Wales Rally 2019

    Miután 2022-ben ugyancsak nem lesz brit vb-futam, így most ismét lehetőség nyílik az Ypres Rally vagy a Monza Rally számára, hogy beugorjon a világbajnokságra.

    Az Ypres Rallyval kapcsolatban a WRC futam megrendezése után az a hír jelent meg, hogy idén és 2023-ban az ERC-ben kap helyet, mielőtt 2024-ben ismét vb-futamot rendezhetne, azonban az idei ERC-naptárban nem jelent meg, bár a szezonzáró verseny helyszíne egyelőre ott sem ismert hivatalosan.

    Rally Cafe: Jó hírünk van!

    0

    Tisztelt olvasók, kedves barátaim!

    Ezúttal jó hírrel jelentkezünk. Mint ahogyan azt sokan tudjátok, tavaly szeptemberben véget ért egy történet. 12 év után akkor adtuk ki utoljára nyomtatott újságunkat, a Rally Cafe Autósport Magazint. 

    Azóta kerestük a lehetőséget, hogy a Rally Cafe által képviselt értéket és szellemiséget tovább vigyük. Ehhez a weboldalunk volt a legkézenfekvőbb megoldás, amely most a Truck Race Promotion csapatához csatlakozott és a pályaversenyzésre szakosodott Racingline.hu valamint a nem rég indult amerikai autósportos 500miles.hu testvéroldalakén működik tovább.

    Ezzel a Rally Cafe olyan szakmai háttérhez jutott, amelyről, bátran állíthatom, hogy korábban álmodni sem mertünk. 

    Nagy örömömre szolgál, hogy a Rallycafe.hu gyakorlatilag alapító tagja, Hund Gábor továbbra is erősíti a csapatot és hogy Tóth Róbert személyében egy nagyon rutinos újságíró csatlakozott hozzánk. 

    Szintén örömmel jelenthetem be, hogy a Rally Cafe Autósport Magazin alapítótagja, és 12 éven keresztüli főszerkesztője, Mihályi Csaba is három hónap levél gereblyézés – állítólag angolul így hívják – után visszatér és a megújult weboldal főszerkesztője lesz. 

    Az új felállás egyeben azt is jelenti, hogy nekem több időm lesz a versenyzéssel foglalkozni és gyakrabban láthattok a rallypályákon. Bár ez nem tudom, hogy mindenki számára jó hír-e. 

    Örülök és nagyon büszke vagyok arra, hogy a Rally Cafe egy új, magasabb szintre lép és hogy továbbra is hírekkel szolgálhatunk szeretett sportágunk résztvevőinek és szurkolóinak. 

    Maricsek Miklós
    A Rally Café alapítója és társtulajdonosa