back to top
2025. december 17. 01:56
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1234

    Ricciardo válthatja Hamiltont a Mercedesben?

    0

    Daniel Ricciardo sajtóhírek szerint akár a Mercedesnél is kiköthet, hogy idővel az előbb-utóbb visszavonuló Lewis Hamilton helyébe lépjen.

    Továbbra is hatalmas a kérdőjel a McLarennel szakító Daniel Ricciardo jövője körül, és egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a nyolcszoros futamgyőztes 2023-ban nem lesz ott a mezőnyben. A Haast sajtóhírek szerint egyre jobban aggasztja a 33 esztendős pilóta továbbra is pocsék formája, és inkább Nico Hülkenberget választanák Mick Schumacher helyére, amennyiben végül a fiatalabbik német elengedése mellett döntenek.

    Ricciardo másik opciója a Williams lehet, de a McLaren versenyzőjének nyilatkozataiból eléggé egyértelműnek tűnik, hogy nem szívesen menne a mezőny utolsó harmadában tanyázó csapathoz. És itt jön a képbe a Mercedes, amely a Daily Mail értesülései szerint megfontolás tárgyává tette Ricciardo leigazolását.

    Természetesen – egyelőre – nem versenyzői ülést kínálnának az ausztrálnak, hanem tartalékpilótai szerepkört, amelyben visszanyerhetné az önbizalmát, és felkészülhetne Lewis Hamilton leváltására, ha a hétszeres világbajnok 2023 végén szögre akasztja a sisakját.

    Daniel Ricciardo, McLaren, Ausztrál Nagydíj
    Ricciardo még csak 33 éves, a kora tehát nem lehet akadály az előtt, hogy még jópár évig a mezőnyben legyen Fotó: McLaren

    Hamilton üdvözölné Ricciardót, de nem tervez visszavonulni

    Az Olasz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján természetesen az egymás mellett ülő Hamilton és Ricciardo sem kerülhette el a Daily Mail értesüléseire vonatkozó kérdéseket. Elsőként a Mercedes pilótája válaszolt, és elmondta, hogy Ricciardo helyében nem akarna tartalék lenni, és inkább megpróbálna versenyzői üléshez jutni.

    „Személy szerint úgy gondolom, hogy versenyeznie kellene. Messze túl tehetséges [ahhoz, hogy ne versenyezzen], és kiérdemelte a jogot, hogy köztünk legyen. Természetesen, ha a csapatunk tagja lesz, az nagyszerű, de szerintem egy harmadik számú pilótai szerep nem a legjobb neki. Ha én lennék a menedzsere, akkor versenyezne.”

    Ricciardo ezután elmondta, hogy egyelőre „mindent felmér”, és „semmi nincs még lefixálva, semmit nem erősíthetek meg.”

    „Az igazság az, hogy minden lehetőséget nyitva hagyok, nemcsak a következő évet illetően, hanem az azutáni jövőre is. Még mindig nem tudom, hogy miként fog kinézni a következő szezon. Mint ahogy Lewis is mondta, a rajtrácson akarok lenni, és versenyezni akarok. Néhány hete már érintettem, hogy bár ez kihívásokkal teli időszak volt a karrieremben, nem szerettem ki a sportágból, és továbbra is az a vágyam, hogy itt legyek és versenyezzek” – nyilatkozta az ausztrál, majd hozzátette, hogy sokat egyeztetett és gondolkozott a jövő évről és az azutáni időszakról, de továbbra sem biztos benne, hogy mitévő legyen, és ha majd lesz mit bejelentenie, azonnal meg fogja tenni, mert „nincs okom visszatartani most az információt, nincsenek titkok, minden nyitott.”

    Lewis Hamilton, Mercedes, piercing
    Hamilton állítja, hogy még egy ideig nem megy sehova Fotó: Steve Etherington/Mercedes

    „Biztos vagyok benne, hogy idővel a megfelelő döntés – bármi is lesz az – értelmet nyer. Azt is gondolom, hogy nem csak arról van szó, hogy mi lenne a jó a következő évre, hanem, hogy mi lenne a jó a jövőm szempontjából, ami túlmutat 2023-on. Összetett dolog ez, de amikor én tudni fogom, ti is tudni fogjátok” – jelentette ki.

    Ezek alapján bőven lehet ráció abban, hogy Ricciardo a hosszú távú jövőjét szem előtt tartva a Mercedeshez menjen, Hamilton szavai ugyanakkor kicsit lehűtötték a kedélyeket.

    „Évek óta keringenek a visszavonulásomról szóló történetek, de ami engem illeti, egészségesebbnek érzem magam, mint valaha, fitt vagyok, és imádom, amit csinálok, és nem tervezek egyhamar visszavonulni. Bocs, haver” – nézett át Ricciardóra a hétszeres világbajnok.

    „A célom azóta, hogy 1997-ben leszerződtem velük (azaz a McLarennel, amely akkor a Mercedes gyári csapatának volt betudható az F1-ben), az, hogy a Mercedesnél legyek. Imádom a régre visszanyúló kapcsolatunkat, és úgy érzem, hogy igazán sok pozitív dologba fogtunk nemcsak a sportban, hanem azon kívül is, és szerintem rengeteg dolgot érhetünk még el együtt, aminek a részese akarok lenni. Szerintem a halálom napjáig a Mercedesszel leszek, és úgy érzem, hogy még sokáig képes leszek versenyezni, és potenciálisan ebbe az irányba tartok” – oszlatott el újfent minden kétséget Hamilton afelől, hogy 2023 végén visszavonulna.

    Toto Wolff, Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1
    Wolffnak előbb-utóbb pótolnia kell majd Hamiltont Fotó: Mercedes AMG Petronas

    Miért kellhet mégis Ricciardo a Mercedesnek?

    Persze, egy dolog, hogy Hamilton magabiztos azt illetően, hogy még évekig a mezőnyben lehet, és egy másik, hogy mit gondol Toto Wolff. A Mercedes csapatfőnökének és ügyvezető igazgatójának ugyanis kötelessége gondolni a csapat jövőjére, és biztosítani, hogy Hamilton visszavonulásakor legyen valamilyen alternatívájuk a helyére.

    Abban pedig nincs nagy kockázat, ha odavisznek egy nyolcszoros futamgyőztest, aki vélhetően nem is kerülne sokba, hiszen a McLaren a hírek szerint a 2023-as fizetése nagy részét átutalja neki, így nyugodtan koncentrálhat kizárólag a szakmai szempontokra. Ricciardo a tapasztalatával pedig mindenképpen a csapat hasznára válna, és amennyiben Hamilton mégis befejezné jövőre, Wolff akár próbára is tehetné őt George Russell mellett.

    Russell egyértelműen a Mercedes hosszú távú terveinek része, és Hamilton visszavonulása után neki kellene átvennie a stafétát honfitársától, Ricciardo pedig jól kiegészíthetné őt. Amennyiben visszanyeri az önbizalmát, még meg is nehezíthetné Russell dolgát, de ha csak hozna egy viszonylag erős szintet, a Mercedesnek vélhetően az is elég lenne, amennyiben Russell beváltja a hozzá fűzött reményeket.

    Ricciardo nagy előnye ráadásul, hogy nem nehéz vele együtt dolgozni, és akkor sem kezdi csapkodni az asztalt, ha nem az ő szájíze szerint alakulnak a dolgok, hanem leszegett fejjel igyekszik változtatni. Ha valamit, akkor ezt bőven bizonyította a McLarennél az utóbbi másfél évben.

    Wolff pedig gondolkodhat úgy, hogy a jelenleg a Forma-4-ben versenyző, a jövő szupertehetségének kikiáltott Mercedes-támogatott Andrea Kimi Antonelli érkezése és Hamilton távozása közötti átmenet betöltésére tökéletesen alkalmas lenne Ricciardo. Mivel a most 16 esztendős pilóta még jó 3-4 évre van az F1-től, elképzelhető, hogy lesz is ilyen átmeneti időszak.

    Greensmith: II. Erzsébet királynő miatt vagyok büszke brit 

    0

    A Rally Világbajnokság brit versenyzői megemlékeztek a csütörtök délután 96 éves korában elhunyt brit királynőről, II. Erzsébetről. 

    II. Erzsébet brit királynő csütörtök délutáni halálával kapcsolatban a görög Acropolis Rallyn tartózkodó versenyzők közül néhányan már a szuperspeciál szakaszt követően reagáltak. 

    Gus Greensmith, az M-Sport angol pilótája twitter oldalán a Brit Királyi Család által közzétett képet osztotta meg, amihez hozzáfűzte: II. Erzsébet királynő a hazája iránti elkötelezettségben sok olyan alapvető értéket képviselt, mely miatt büszke brit vagyok. 

    A királyi család képét Elfyn Evans a következőkkel osztotta meg: Rendkívül szomorű hír. Nyugodjon békében Őfelsége. 

    Az említett képet Chris Ingram is megosztotta.

    „Ma este az Egyesült Királyság egy fantasztikus vezető elvesztését gyászolja – mondta Rich Millener, az M-Sport csapatvezetője. – Az Egyesült Királyság útmutatást kapott a királynőtől, hogy miként viselkedjen jóban és rosszban egyaránt. Nyugodjon békében a királynő.”

    A Rally Világbajnokság és Rally Európa-bajnokság hivatalos twitter oldalán az alábbi írással került ki egy, a királynőről készült kép:

    „A FIA Rally Világbajnokság / FIA Rally Európa-bajnokság szomorúan értesült II. Erzsébet Kkirálynő haláláról. A WRC / ERC teljes közössége csatlakozik a királynőt gyászolókhoz és részvétünket fejezzük ki a Brit Királyi Családnak, az Egyesült Királyságban és a Nemzetközösségben élők számára.”

    Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke is megemlékezett az elhunyt uralkodóról.

    „Nagy szomorúsággal értesültünk Ő Királyi Fensége, II. Erzsébet, az Egyesült Királyság, Nagy-Britannia és Észak-Írország királynőjének haláláról – mondta az FIA elnöke. – A királynő egyértelműen az egyik legtekintélyesebb államfő volt, aki valaha élt. Részvétemet küldöm az FIA és a magam nevében is a Királyi Családnak, valamint az Egyesült Királyság és a Nemzetközösség minden polgárának. A motorsport és különösen a Forma 1 szíve az Egyesült Királyságban van és a királyi család nagy támogatást és pártfogást nyújtott a sportnak. Ezért köszönetet mondunk nekik, a hétvégén világszerte zajló sporteseményeket kétségtelenül Őfelsége tiszteletére rendezik meg.”

    Ez nagyot szólt volna: Vettel is beismerte a red bullos pletykákat

    0

    Sebastian Vettel az Olasz Nagydíj előtt megerősítette, valóban szóba került közte és a Red Bull között, hogy visszatérjen az energiaitalos csapatba.

    Miután a Ferrari 2020-ban az eltolt szezonkezdet előtt közölte vele, hogy az év vége után nem tartanak igényt a szolgálataira, Sebastian Vettel Forma-1-es jövője hónapokon át a levegőben lógott. Mielőtt a négyszeres világbajnok a Toszkán Nagyíjon bejelentette, hogy 2021-től az Aston Martinhoz szerződik, olyan pletykák is felmerültek, hogy esetleg visszatérhet a Red Bullhoz, ahol 2010 és 2013 között zsinórban négy világbajnoki címet nyert.

    Hogy valóban felmerült a visszatérés, azt Vettel visszavonulásának idei bejelentése után Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, illetve Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója is beismerte. „Voltak tapogatózó beszélgetések, de [a visszatérése] kicsit olyan lett volna, mint visszamenni egy régi barátnőhöz. Másodszorra valószínűleg már soha nem lett volna ugyanolyan” – mondta akkor Horner.

    Vettel most, az Olasz Nagydíj csütörtöki sajtónapján beszélt először nyíltan arról, hogy tényleg szóba került a visszatérése korábbi sikerei színhelyére. „Ismerem Christiant, ismerem Helmutot, úgyhogy természetesen volt afféle rövid beszélgetésem velük, de semmi komoly. Már azelőtt meghoztam a döntést, hogy csatlakozom az Aston Martinhoz, és az egész amiatt merült fel, hogy Alex [Albon] távozik, úgyhogy soha nem álltam igazán közel [a visszatéréshez.]”

    Ez persze nem jelenti azt, hogy a német soha többet nem lehet a Red Bull tagja, hiszen visszavonulása után akár egyéb szerepkörben is visszatérhet az energiaitalos csapatba. „Jelenleg nem tudom, semmit sem fontolok meg. Az idő eldönti, hogy lehetséges lesz-e valamit csinálni, és lesz-e ilyen jellegű ajánlat, vagy nem. Aztán meglátjuk azt is, hogy elkezdek-e unatkozni három hónap vagy három év után. Nem tudom, majd meglátjuk” – válaszolta a felvetésre az Aston Martin veteránja.

    Mikkelsen már az Olimpiai Stadionban kiesett, Neuville vezet 

    0

    A WRC2 címvédője, Andreas Mikkelsen már az Acropolis Rally első szakaszán hatalmasat hibázott, míg a leggyorsabb Thierry Neuville volt. 

    2006 után 16 évvel ismét az athéni Olimpiai Stadionban kezdődött az Acropolis Rally, ahova nagyjából 50 ezer néző váltott jegyet. 

    Az 1.95 km-es szuperspeciál legnagyobb drámáját Andreas Mikkelsen okozta, aki a rajt utáni ugratót túl optimistán kezelte és földet érve előbb Skodája orrát ütötte meg, majd a nagy tempóról már nem tudott eléggé lelassítani és a pálya határát jelző elemnek csúszott az autó orra, és kitört a bal első kereke. 

    A norvég versenyző, aki győzelmi kényszerben állt rajthoz, már az első szakaszon kiesett és a WRC2-ben 10 perc hátránnyal kezd. Kérdés, hogy rajthoz tud e állni az első napon, mert szerviz csak péntek este lesz.

    A szakasz legjobb idejét Thierry Neuville érte el, aki 1 tizedmásodperccel megelőzte a WRC2-ben érdekelt Teemu Suninent, míg a harmadik időt Dani Sordo érte el 1 másodperc hátránnyal. 

    Esapekka Lappi ugyancsak majdnem bajba került az ugrató után, azonban neki sikerült elfordítania autóját, így csak annak bal hátsó részén keletkezett fénysérülés. 

    Az Acropolis Rallyn holnap hat szakaszt kell teljesíteni szervizelés nélkül. 

    Acropolis Rally, állás 1 szakasz után 
    1 #11 Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 1:58.4
    2 #22 Teemu Suninen / Mikko Markkula (FIN) Hyundai i20 N Rally2 (WRC2) +0.1
    3 #6 Dani Sordo / Cándido Carrera (ESP) Hyundai i20 N Rally1 +1.0
    4 #8 Ott Tanak / Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +1.1
    5 #25 Emil Lindholm / Reeta Hamalainen (FIN) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +1.2
    6 #19 Sébastien Loeb / Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +1.3
    7 #69 Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1.5
    8 #4 Esapekka Lappi / Janne Fermc (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1.8
    9 #26 Chris Ingram / Craig Drew (GBR) Skoda Fabia Rally2 evo (WRC2) +1.8
    10 #42 Craig Breen / Paul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +1.8 

    További eredmények

    Váratlan helyről érkezhet Schumacher F1-es karrierjének megmentője

    0

    Nagy autógyár dobhat mentőövet Mick Schumachernek, és biztosíthatja a jelenleg a Haasnál versenyző német pilóta jövőjét.

    Noha a Holland Nagydíj előtt tisztázódott Oscar Piastri jövője, és biztossá vált a McLaren 2023-as pilótafelállása, akad még néhány kiadó hely a jövő évi rajtrácson. Ilyen a Haas egyik ülése is, méghozzá Mick Schumacheré, akinek az idei szezon végén lejár a szerződése az amerikai istállóval.

    A 23 esztendős német pilótával kapcsolatban hetek óta tartják magukat azok a pletykák, amelyek szerint a Haas nem akar szerződést hosszabbítani vele, és bár továbbra sem zárható ki, hogy végül mégis marad, az Auto Motor und Sport most arról ír, hogy az idei szezon elején Sebastian Vettelt két versenyen helyettesítő Nico Hülkenberg a legnagyobb esélyes az ülésére. A 35 esztendős német biztos és olcsó opció lenne Gene Haasnak, tapasztalatával pedig az autó fejlesztésére is pozitív hatása lehetne.

    Nico Hülkenberg, Aston Martin, Szaúd-arábiai Nagydíj
    Hülkenbergé lehet Schumacher ülése? Fotó: Aston Martin

    És hogy akkor miért Antonio Giovinazzi vezetheti a Haast az idén két első szabadedzésen is? A német szaklap szerint ez csupán a Ferrarinak tett gesztus, hogy a Scuderia teszt- és tartalékpilótája is megismerkedhessen a 2022-es autókkal, és jobb visszajelzéseket adhasson a szimulátorban, azaz Giovinazzi valójában nincs versenyben az amerikaiak 2023-as üléséért.

    Merre mehet Schumacher?

    Amennyiben a Hass nem tartja meg, Mick Schumacher igencsak nehéz helyzetben találhatja magát. Papíron három másik istállónak sincs még fixálva a jövő évi felállása, de az Alpha Taurinál Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója világossá tette, hogy kizárólag az IndyCarban versenyző Colton Herta érdekli, és ha őt nem tudja megszerezni, akkor a Red Bull nem fogja elengedni Pierre Gasly-t az Alpine-hoz.

    Ez akár még jó hír is lehet Schumachernek, akit barátja, Esteban Ocon szívesen látna a francia istállóban. Ha viszont Herta jön, akkor Gasly szinte biztosan az Alpine-hoz igazol, a németnek pedig csak a Williams maradna. A grove-iaknak akár jól is jöhetne egy Nicholas Latifinél mindenképpen jobb, a szponzorok számára is vonzó versenyző Alex Albon mellé, így ezt a vonalat érdemes figyelni, azonban a kanadai a hírek szerint évi 30 millió dollárral járul hozzá a költségvetéshez, ami könnyen lehet, hogy megmenti a helyét. Ám, ha nem, az sem zárható ki, hogy a Mercedes a csapattal Barcelonában már első szabadedzésen is részt vevő Nyck de Vries-t szeretné a Williams üléséhez segíteni.

    Nicholas Latifi, Williams, Holland Nagydíj
    A Williams is opció lehet Fotó: Williams Racing

    És akkor itt el is fogytak Schumacher opciói – gondolhatnánk –, hiszen már csak az Alfa Romeo maradt, amely várhatóan meghosszabbítja az első szezonjában stabilan jól teljesítő Csou Kuan-jü szerződését. Az F1-insider.com azonban érdekes információval állt elő. Nevezetesen azzal, hogy a 2026-os beszállását a Belga Nagydíj hétvégéjén bejelentő, a Sauberben várhatóan 75%-os részesedést vásároló Audi számít Schumacherre.

    Az ingolstadtiak a szaklap szerint a szeptember végi/október eleji Szingapúri Nagydíj előtt tehetnek bejelentést a Sauber-üzletről, miközben Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke már nyilvánvalóvá tette, hogy nemcsak a menedzsmentbe, de az autóikba is németeket szeretnének (egyet minimum). Az F1-insider értesülései szerint pedig nem csak egy németet, hanem egészen pontosan Mick Schumachert, akit már a 2026-os érkezésük előtt, lehetőleg a következő szezontól beültetnének a még Alfa Romeo néven futó csapatba.

    Az Audi ugyanakkor nem akarja felrúgni egyik versenyző jelenlegi kontraktusát sem, így vélhetően nem menne ölre a Sauberrel, ha meghosszabbítanák Csou szerződését. Ebben az esetben Schumachernek minimum egy évet máshol kellene vezetnie, hogy 2024-től már tényleg csatlakozhasson a leendő Audi gyári istállóhoz, az pedig az F1-insider szerint nem opció a németnek, hogy kihagyjon egy szezont.

    Mikkelsen győzelmi kényszerben 

    0

    A WRC2 címvédője, Andreas Mikkelsen csak az Acropolis Rallyn aratott győzelemmel tarthatja meg a címvédés reményét. 

    Idei hetedik, és egyben utolsó versenyére készül Andreas Mikkelsen a WRC2-ben az Acropolis Rally alkalmával. 

    Andreas Mikkelsen bár jelenleg 20 ponttal vezeti a WRC2-t, azonban legfőbb riválisai közül Yohan Rosselnek még kettő, Kajetan Kajetanowicznak és Emil Lindholmnak pedig három verseny van hátra a szezonból. 

    Mikkelsen Portugáliában és Szardínián előforduló motorproblémája miatt komolyan felborultak tervei, mivel a szezon végén a hét versenyből a hat legjobb eredmény fog számítani. 

    “Görögországban a maximális pontszámot kell megszereznem – mondta Andreas Mikkelsen. – A többi már attól függ, hogy mit csinálnak riválisaim. Nagyon jó lett volna nyerni Belgiumban, amit talán meg is szerezhettünk volna, de a nagyobb kockázattal akár ki is eshettem volna, amivel végleg eldőlt volna a bajnokság. Végül a második helyet szereztük meg és megnyertük a Power Stage-et, Görögországban azonban nyerni kell.” 

    Hamilton büntetést kapott az Olasz Nagydíjra

    0

    Csak a mezőny végéről kezdheti a hétvégi Olasz Nagydíjat Lewis Hamilton, miután a Mercedes úgy döntött, hogy beveti idei negyedik belső égésű motorját.

    Miután a Holland Nagydíjon sokáig a győzelemért csatázott, Lewis Hamiltonnak valószínűleg kármentéssel fog telni az Olasz Nagydíj, hiszen motorcsere miatt csak a mezőny végéről kezdheti majd meg az 53 körös viadalt. A Mercedes azok után döntött a hétszeres világbajnok idei negyedik V6-osának (egy szezonban három engedélyezett) bevetése mellett, hogy a Belgiumban a Fernando Alonsóval történt ütközésben megsérült a hármas számú motorja, és nem lesz bevethető Monzában.

    A csapat tájékoztatása szerint továbbra is dolgoznak az erőforrás megmentésén, és ha mást nem is, egyes elemeit megpróbálják használhatóvá tenni a szezon hátralevő részére, hogy azokat pénteki szabadedzéseken bevetve ne kelljen újabb büntetést elszenvedniük.

    A Mercedesnek Monzára azonban nem volt más választása, mint új motort adni Hamiltonnak, ami egyéb erőforrás-elemek cseréjét is maga után vonja, így a 37 esztendős pilóta az időmérőn elért helyezésétől függetlenül a 20. helyről indulhat majd vasárnap, feltéve persze, ha más nem kap szintén rajtrács végére sorolásos büntetést.

    Papíron Monza jó helyszín lehet arra, hogy Hamilton felzárkózzon az élmezőnybe, a Mercedes egyenesbeli tempója azonban gondot jelenthet. A szezon leggyorsabb pályáján ráadásul sokszor DRS-vonatok alakulnak ki (amikor több autó vonatkozik egymás szélárnyékában), amelyekben nagyon nehéz az előzés.

    Latvala megautóztatta a görög miniszterelnököt 

    0

    Szerda este különleges pillanatnak lehettek páran tanúi, akik az athéni Olimpiai Stadionban voltak. Előbb Ken Torn, majd Jari-Matti Latvala autóztatta meg az Acropolis Rally nyitó szakaszán a görög miniszterelnököt. 

    Kiriakosz Mitsotakisz görög miniszterelnök szerda este látogatást tett az athéni Olimpiai Stadionban, ahol engedélyt adott a stadion csütörtök esti használatára, majd különleges pillanatokat élhetett át. 

    Előbb Ken Torn egy Ford Fiesta Rally3-mal, majd Jari-Matti Latvala egy utcai Toyota Yaris GR járművel autóztatta meg. 

    “Szédülök – foglalta össze a miniszterelnök az autóztatásokat mosolyogva – Fantasztikus élmény egy rally autóban ülni, még sohasem volt ilyenben részem. Azt hiszem, megtapasztaltam, hogy milyen megerőltető is ezt a sportot csinálni.” 

    Mitsotakisz ezt követően kiemelte, hogy mennyire fontosnak tartja, hogy Görögország jelen legyen a világbajnokság naptárában. 

    “Nagyon izgatottan várjuk az idei versenyt, amikor hosszú kihagyás után már másodszor adhatunk otthont egy vb futamnak. Az elért fejlődés jól mutatja, hogy képesek vagyunk megrendezni egy ilyen eseményt. Ez az ország szereti a motorsportot, emiatt minden sporttal kapcsolatos eseményt örömmel fogadnak az emberek.” 

    A Rally Világbajnokság mezőnye visszatér az athéni Olimpiai Stadionba 

    0

    A 2022-es Acropolis Rally csütörtök esti szuperspeciál szakaszát az athéni Olimpiai Stadionban rendezik, amire utoljára 2006-ban volt példa. 

    17 évvel ezelőtt elképesztő hangulatban tehette meg az első kilométereket az Acropolis Rally mezőnye, az athéni Olimpiai Stadionban, ahol 60 ezer néző nézte a verseny nyitó szakaszát. 

    Persze volt árnyoldala is a szuperspeciálnak, hiszen Lamiából 214 km-t egy 2,4 km-es szuperspeciál szakaszért kellett a mezőnynek utaznia, majd a nyitó szakaszt követően Athénból vissza Larniába. 

    Idén ezt a problémát úgy oldották meg a szervezők, hogy a mezőny az Athéntól 65 km-re fekvő Loutrakiba utazik a szuperspeciál után, ahonnan csak másnap mennek vissza Lamiába. 

    Ennek köszönhetően mindenki gondtalanul kiélvezheti az Olimpiai Stadionban majd tapasztalható fantasztikus hangulatot. 

    A verseny nyitó szakaszára magyar idő szerint 19:08-kor kerül sor Athénban, majd a pénteki első szakaszt 06:53-kor rendezik Loutrakiban, majd következik a Harvati szakasz a Loutraki szakasz ismétlése előtt. A program három szakasz egyszeri teljesítésével folytatódik, majd a nap végén már Lamiában lehet szervizelni. 

    Megdöntheti Verstappen Schumacher és Vettel rekordját?

    0

    Max Verstappen a Holland Nagydíjon tizedik győzelmét aratta az idei szezonban, és a Red Bull, illetve a címvédő jelenlegi formáját elnézve ezt a számot még bőven növelheti a hátralevő hét versenyen. Amennyiben pedig ezekből a futamokból sikerül négyet megnyernie, felállít egy olyan rekordot, amelyet sokáig elérhetetlennek tartottak, és eddig is csak két pilóta jutott hasonló magasságokba.

    Nagyon beindult Max Verstappen és a Red Bull szekere az utóbbi időben, hiszen az Osztrák Nagydíj óta rendezett négy futamot egyaránt a holland pilóta nyerte, tízre növelve ezzel idei győzelmeinek a számát. És, ami aggasztó lehet a riválisoknak, hogy az elmúlt három versenyen az eddig az energiaitalosok fő ellenfelének számító Ferrari elvesztette a fonalat, és egyértelműen lassabb versenytempót mutatott a Red Bullnál.

    Amennyiben ez nem változik, nem sok jel utal arra, hogy Verstappen ne nyerne még futamokat a szezon hátralevő részében, és amennyiben négy győzelem összejönne neki, 14 sikert érne el az idén, ezzel pedig megdöntené a Michael Schumacher és Sebastian Vettel által közösen tartott rekordot.

    Michael Schumacher, Ferrari, Japán Nagydíj
    Schumacher 2004-ben a Japán Nagydíjon Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    A hétszeres világbajnok 2004-ben jutott el 13 győzelemig úgy, hogy a szezon első 13 versenyéből 12-t megnyert, majd a hátralevő 5 nagydíjból még egyszer, Japánban pezsgőzhetett a dobogó tetejéről. A négyszeres világbajnok 2013-ban pedig úgy nyert 13-szor, hogy az első tíz futam során „csak” négyszer örülhetett, majd a 11. futamtól kezdve a szezonzáróig nem talált legyőzőre, ami zsinórban 9 győzelmet jelent.

    Schumacher rekordja annyiban „erősebb”, hogy ő 18 futamos szezon 17 versenye alatt hozta össze ezt a mennyiséget, míg Vettelnek 19 nagydíj kellett hozzá. Amennyiben Verstappen a következő három versenyt egyaránt megnyerné, 18 futam alatt jutna el 13 győzelemig, azaz Schumacher és Vettel közé jönne be. Amennyiben pedig háromnál többet nyer, értelemszerűen csúcstartóvá válik.

    Sebastian Vettel, Red Bull, Abu-dzabi Nagydíj, 2013
    Vettel, amint megnyeri a 2013-as Abu-dzabi Nagydíjat Fotó: Red Bull Content Pool

    Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint mindez viszont egyáltalán nem érdekli Verstappent. „Nem hiszem, hogy foglalkoztatja ez, ő nem így tekint a dolgokra” – idézi a szakembert a Motorsport-Total.com. Horner szerint a holland pilóta egyszerűen minden versenyt megpróbál megnyerni, és nem böngészi a statisztikákat és rekordokat.

    Ezeket a rekordokat döntheti még meg Verstappen

    A szurkolók és újságírók viszont számon tartják a rekordokat, úgyhogy nézzük meg, milyen rekordokat dönthet még meg a címvédő az idén!

    Ez még igencsak távolinak tűnik, de a Red Bull és Verstappen formája alapján joggal játszhatunk el a gondolattal, hogy a holland Vettel 2013-as sorozatához hasonló szériába kezd. Amennyiben így lesz, és az Olasz Nagydíjtól kezdődően nyer még zsinórban legalább hat futamot, megdönti a német pilóta és Alberto Ascari által a zsinórban szerzett legtöbb győzelem (9) rekordját. Vettel ráadásul ezt egy idényen belül érte el, és ha megnyerte volna a 2014-es Ausztrál Nagydíjat, akkor túl is szárnyalta volna Ascarit.

    Max Verstappen, Red Bull, Holland Nagydíj
    Nem nézi a rekordokat, de azért szereti halmozni a trófeákat Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Verstappen egy saját rekordot is átadhat a múltnak az idén, ha a hátralevő hét verseny mindegyikén dobogós lesz, azzal ugyanis megdönti saját tavalyi csúcsát (18) az egy szezonban elért dobogós helyezések terén, jelenleg ugyanis 12-nél tart. Ezen kívül még a hollandé lehet a legtöbb szerzett pont egy szezonban, amihez Lewis Hamilton 2019-ben szerzett 413 pontjánál kell többet szereznie. Mivel jelenleg 310-nél tart, és még 190-et lehet szerezni, ez nagy valószínűséggel meglesz neki.

    Ennél kicsit nehezebbnek tűnik, de egy ennyire domináns utolsó szezonharmad esetén nem elképzelhetetlen, hogy Verstappen a szezon végén 155-nél több ponttal fogja megelőzni a pontverseny második helyezettjét (most 109 pont az előnye Leclerc-rel szemben), amivel a Vettel és Alonso közötti 2013-as különbséget múlná felül.