back to top
2025. május 04. 08:47
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1234

    Egy borzalmas szezon tanulságai a Ganassi szemszögéből

    Hiába a korai bejelentések, két – terepen tapasztalattal bíró – pilóta és a partnerség a Hummer révén a GM-mel, nem alakult jól a Ganassi első Extreme E szezonja.

    A többi csapattal ellentétben nem rallys, illetve pályaversenyzős hozzáállással álltak neki a dolgoknak, így a szakáguk révén jókora előnyt reméltek az első versenyeken.

    Ennek képes nemhogy a bajnoki harc, a futamgyőzelem is elkerülte őket, végül pedig utolsó előttiként fejezték be az évet. Csak egyszer jutottak el a döntőig, de ebben nagy szerepe volt az alkatrészek meghibásodásának és a balszerencsének is.

    „Igen, egy csomó része nem rajtunk múlott.” erősítette meg Dave Berkenfield, a csapatfőnök. – „A Q2-ben [az utolsó versenyen – a szerk.] meghibásodott a kormányrúd. Ilyenkor elgondolkozik az ember, mert az egy vadiúj alkatrész volt, előtte nem is nyúltunk hozzá.”

    „Amit tehetünk, hogy mindent négyszer leellenőrzünk, kitaláljuk, hogy álljunk hozzá a versenyhez, mikor nyomjuk, és mikor ne, hogyan osztjuk fel a pilótáinkat és előre gondolkodunk. Ezek fognak nekünk versenyeket nyerni.”

    Bár az IndyCar mezőnyében most már az elmúlt két évben ők szolgáltatták a bajnokot, – nem is beszélve a számtalan daytonai és sebringi győzelemről – ehhez képest van egy kis dolog, ami Berkenfield szerint ezek mellé helyezhető, mint az Extreme E-ben eddig elért legnagyobb érdemük.

    „Szerintem a flúgos futam megnyerése Szenegálban mindenképp egy kiemelkedő pillanat volt számunkra. Akkor még ez nem juttatott minket döntőbe, de így is ez volt a legjobb.”

    Mondta mindezt annak ellenére, hogy két futammal később a döntőben magabiztosan vezettek, és csak egy újabb technikai hiba vette el tőlük a győzelmet.

    Ezt nem, de a szaúdi szezonnyitón a baleset utáni egész éjszakás javítást kiemelte. Valamint azt is, hogy mennyire összetartó volt az egész mezőny, csapattól függetlenül. Kiemelte, többször kaptak segítséget a riválisoktól, akikkel előtte a pályán ütköztek.

    Miután az első szezonban szinte a legkisebb kontaktnál mindig eltört valami, az Odyssey 21 fejlesztői a Sparknál készülnek pár újdonsággal. Mivel amerikai a cég, a teszteléshez a Ganassi legénységét kérték.

    „A cél az, hogy minden autó befejezze minden X-Prix minden körét, és ne lássunk kopást, mechanikai- valamint alkatrészhibát sem. Ha ezt meg tudjuk valósítani, nagyobb lesz a versengés és az izgalom. A pilóták is jobban fogják nyomni, úgyhogy izgalmas lesz.”

    Berkenfield kiemelte, a különség nagy lesz az első szezon utolsó futama, valamint a második szezon első futama között. Azonban azt is hozzátette, a szünet alatt és a járvány közepette nagyobb kihívás ezeket a fejlesztéseket leszállítani.

    Loeb vezet Ogier előtt, Greensmith szakaszt nyert

    0

    Sébastien Loeb délután megtartotta vezető helyét a Monte-Carlo Rally második napján, míg mögé Sébastien Ogier lépett csapattársát, Elfyn Evanst megelőzve. Gus Greensmith megszerezte pályafutása első szakaszgyőzelmét.

    A Monte-Carlo Rally második napjának hat szakaszából ötöt fordos versenyző nyert, Sébastien Loeb négyszer, míg Gus Greensmith egyszer tudott legjobb időt autózni, míg a péntek a toyotás Sébastien Ogier szakaszgyőzelmével zárult.

    A déli 10,6 másodperces előnyéből Sébastien Loeb délután 9,9 másodpercet megtartott a Ford Puma Rally1-gyel, és az élen állva várhatja a szombati öt szakaszt.

    „Nem annyira meglepetés a nap végi első hely, sokkal inkább meglepő volt, hogy a shakedown során az első menet után vezettem. – mondta Sébastien Loeb a nap utolsó szakaszának céljában. „Később próbálgattuk az autó határait, és bár az előnyünk nem túl sok, örülünk, hogy vezetünk.”

    Fotó: @World / Red Bull Content Pool / Sébastien Ogier-Benjamin Veillas, Toyota Gazoo Racing

    „Délelőtt kissé óvatosak voltunk, délután már többet kockáztattunk. – mondta Sébastien Ogier az SS8 után. „Hiányzik némi stabilitás az autóból, ezért ennél gyorsabbak nem tudunk lenni, de elégedett vagyok a délutánnal.”

    „Meglepődtem, hogy ennyi időt veszítettem az utolsó szakaszon. – mondta Elfyn Evans. „Valószínűleg túlságosan óvatos voltam a végén. Kicsit frusztráló így befejezni a napot.”

    A toyotás csatában egyelőre Sébastien Ogier áll nyerésre, hiszen délután megelőzte Elfyn Evanst, majd előnyét a nap utolsó szakaszán viszonylag kényelmessé is tette csapattársa előtt.

    Amíg Ogier a nap harmadik szakaszát délelőtt, addig Evans délután spórolta el túlságosan, így kettejük között 12,1 másodperc a különbség.

    Janus Ree / Red Bull Content Pool / Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, Hyundai Motorsport

    A negyed helyet tartja Thierry Neuville 25,8 másodperccel követve Evanst és 8,9 másodperccel megelőzve Hyundai-os csapattársát, Ott Tanakot, aki a nap utolsó szakaszán tudta megelőzni 2.5 másodperccel a fordos Craig Breent.

    Gus Greensmith a hetedik, aki a délutáni második szakaszon megszerezte első szakaszgyőzelmét karrierje során a WRC-ben és 9,2 másodperccel követi Breent.

    A legjobb tíz versenyző sorát a toyotás Takamoto Katsuta és Kalle Rovanpera, valamint Oliver Solberg zárja a Hyundaijal.

    A Monte-Carlo Rally állás 8 gyorsasági szakasz után
    1. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 1:22:49,0
    2. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +9,9
    3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +22,0
    4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +47,8
    5. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +56,7
    6. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +59,2
    7. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +1:08,4
    8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:35,9
    9. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +2:12,8
    10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:22,9

    További eredmények

    A hétvégén rajtol a WSK Champions Cup

    0

    Nem csak a rally világbajnokság, de a legnagyobb rangú gokart sorozat, a WSK is a hétvégén veszi kezdetét, a Champions Cup futammal. A privát olasz bajnokságban nevelkedett a jelenlegi Forma–1-es mezőny jelentős része, egy ideje pedig több magyar tehetség is itt próbál kitörni. 

    Január 20–23-a között rendezik a WSK idei első versenyét. Az önálló futamnak tekinthető WSK Champions Cup, az olaszországi Circuito South Garda Kartingra, vagy ahogyan a szakmában röviden emlegetik: Lonatóban költözött. 

    Az előzetes tervek szerint a múlt heti kollektív teszt helyszínén, Adrián tartották volna a futamot, de azt a pályát technikai okok miatt be kellett zárni, így a teljes mezőny átköltözött Lonatóba. 

    Péntek reggel sokan viccelődtek vele, hogy a helyszínváltás egyáltalán nem látszik. A páratartalom Lonatóban is 100%-os, így a köd miatt az első szabadedzéseket nem is lehetett megtartani.

    Fotó: Hideg Ádám – Hideg Ádám, WSK 2021

    A szezon első futamán hagyományosan sok versenyző szokott résztvenni. Most azonban csak a Mini kategóriában van száz feletti nevező, szám szerint 103. 

    Legnagyobb örömünkre itt két magyar fiatalért is szurkolhatunk, Gender Tamás 537-essel, Gáspár Benett pedig 553-assal áll rajthoz. 

    Az OKJ (Junior), az OK (Senior) és a váltós KZ2-es kategóriában ezúttal a gyári csapatok nem állnak rajthoz, csak a gyári támogatottak indulnak, így 35, 16 és 29 nevezője van a kategóriáknak. 

    OKJ-ben Molnár Martin képviseli hazánkat, aki a nagyon előkelő 305-ös rajtszámot kapta – juniorban az ötödiket. 

    Fotó: MHH Kart Team – Krózser Menyhért, WSK 2021

    További két magyar versenyző tervez idén – többé kevésbé teljes – WSK szereplést, Hideg Ádám OKJ-ben, Krózser Menyhért pedig OK-ban. Mind a ketten részt vettek a múlt heti adriai kollektív teszten, ám most nagyon prózai okok miatt hiányoznak: Szombaton a középiskolai írásbeli felvételin vesznek részt. Ezen a hétvégén tehát náluk az iskola élvez előnyt a versenyzéssel szemben. 

    A WSK Champions Cup eseményeit és a három magyar versenyző szereplését itt lehet követni.

    Button csapatfőnökként: jobban izgulok, mint amikor versenyeztem

    0

    Bár Jenson Button már pár éve visszavonult, nem került messzire a motorsporttól: miközben az F1-es paddockban segíti a Sky Sports munkáját, a Williamsnél tanácsadó és Extreme E csapatot is indított.

    A brit a Team Rocket RJN nevű csapatát átalakítva indult az új sorozatban JBXE néven a Lotus Engineering támogatásával.

    Az első versenyen ő is autóba ült, utána azonban Kevin Hansen vette át a helyét Mikaela Ahlin-Kottulinsky mellett. A két svéd nem bizonyult rossz választásnak, mind a négy közös versenyükön felfértek a dobogóra, ezzel pedig a harmadik helyet szerezték meg a bajnokságban.

    2021, Jurassic X-Prix, Extreme E, rallycafe.hu
    A JBXE autója a kulcsfontosságú pozícióban – Fotó: Alastair Staley/Extreme E

    „Most jobban izgulok, mint amikor versenyeztem!”jegyzi meg nevetve. – „Talán azért, mert nem rajtam múlik. Amikor versenyzel, benne vagy a helyzetben, a csapattulajdonosként ez más. Az adrenalin egyszerűen… wow! Mindig nagyon ver a szívem a rajt előtt. Imádom az élményt.”

    Button csapatára így az első év után a „büszke” jelzőt ragasztotta. Bár különböző háttérrel rendelkezett a csapat és apilóták, végül jó összhangot alkottak.

    Kevin Hansen, Mikaela Ahlin-Kottulinsky, JBXE, Extreme E, rallycafe.hu
    A két pilóta együtt a sárban a mérnökökkel – Fotó: Sam Bloxham/Extreme E

    „Hihetetlen csapat ez. Az összes szerelőt a Rocket RJN-ből hoztam. Nagyon gyorsan tanultunk, a mérnökök hamar megértették a terepre való járgányt. Az is segített nekünk, hogy két tapasztalt pilótánk volt Mikaela és Kevin szerepében. Előbbi mindig szeretne tanulni, minden egyes alkalommal, amikor vezeti az autót. Ők egy nagyon jó kombináció.”

    „Mindenkire nagyon büszke vagyok, trükkös szezon volt, már csak az utazás miatt is. Ez teljesen más, mint a versenyzés többi formája, de ugyanakkor erről is sokat tanultunk idén.”

    Loeb fantasztikus tempóban, és már az élen

    0

    Sébastien Loeb vezetésével zárult a péntek délelőtt a Monte-Carlo Rallyn, a kilencszeres világbajnok hibátlan teljesítményt nyújtott délelőtt. Elfyn Evans pedig a második helyre lépett Sébastien Ogier-t megelőzve.

    Sébastien Loeb mindhárom szakaszt megnyerte péntek délelőtt a Monte-Carlo Rallyn, a nyolcszoros világbajnok és címvédő Sébastien Ogier pedig a verseny ötödik szakaszán sok időt vesztett, így a kilencszeres rally világbajnok állt az élre a Ford Puma Rally1-gyel.

    Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT – Elfyn Evans–Scott Martin, Toyota GR Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    „Egész délelőtt nagyon keményen nyomtam, és remekül működik az autó is – mondta Loeb az ötödik szakasz céljában. – Nagyon jó érzéseim vannak az autóban, úgyhogy továbbra is nyomni fogom. A szakasz végén nehéz volt a jégen, de a jégkémeim nagyon jó munkát végeztek.”

    A második helyre Elfyn Evans lépett az ötödik szakaszon 1,6 másodperc hátránnyal, és 2,4 másodperccel megelőzve toyotás csapattársát, az addig élen álló Sébastien Ogier-t.

    A verseny várhatóan a két francia és a walesi versenyző között fog eldőlni, mivel a negyedik helyre fellépő Thierry Neuville már 40,2 másodperc hátrányban van.

    A negyedik helyért azonban hárman is csatáznak, hiszen a Hyundai belga versenyzőjét 5,8 másodperccel a fordos Craig Breen, 9,1 másodperccel pedig a 2019-es világbajnok Ott Tanak követi.

    Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT – Sébastien Ogier–Benjamin Veillas, Toyota GR Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022
    Fotó: Toyota Gazoo Racing WRT – Sébastien Ogier–Benjamin Veillas, Toyota GR Yaris Rally1, Monte-Carlo Rally 2022

    Gus Greensmith a hetedik 8,2 másodperccel Tanak mögött és 27 másodperccel Takamoto Katsuta előtt.

    A Rally1-es autókkal indulók sorát pedig Kalle Rovanpera és Oliver Solberg zárja péntek délben.

    Délután újra teljesíti a mezőny a mai három szakaszt.

    A Monte-Carlo Rally állása az 5. gyorsasági után
    1. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 54:40,9
    2. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +10,6
    3. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 +13,0
    4. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +40,2
    5. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +46,0
    6. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +48,3
    7. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +56,5
    8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:23,5
    9. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:58,8
    10. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1 +2:03,1

    További eredmények

    Petter Solberg O37-esben navigált

    0

    Pályafutása során először navigált Petter Solberg, amikor a Monte-Carlo Rally shakedownján egy Kimera EVO37 jobb oldali ülésébe ült. A sofőr sem volt akárki.

    A Pirelli a 150 rally-vb-futam győzelmét ünnepli. Az ünnepi sorozat része többek között, hogy a Monte-Carlo Rally shakedownján egy Pirelli dizájnba öltöztetett autó tűnt fel, amely a körgyűrű formában világító első lámpáit leszámítva megszólalásig hasonlított a Lancia legendás, első B csoportos autójára, a 037-esre. 

    Az autót meglepő módon a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola vezette, míg a 2003-as világbajnok, Petter Solberg a jobb oldali ülésben foglalt helyet. 

    Fotó: Pirelli – Mario Isola–Petter Solberg, Kimera EVO37, Monte-Carlo Rally 2022

    „Tegnap kipróbáltuk az autót és Mario közölte vele, felejtsem el, ő fogja vezetni a kocsit – mesélte Solberg a wrc élő közvetítésében. – Még itinert is készítettem, nézd meg, én írtam. Nem olyan tökéletes, mint Phil Millsé (Solberg korábbi navigátora), de nem rossz.“

    A Solberg családban egyébként nagyon kivételes eset, hogy valaki a jobb oldalra üljön. 

    „Az apám és az anyám is versenyzett, a bátyám (Henning Solberg) szintén, de az összes unokatestvérem is versenyző – mesélte Solberg jelen sorok írójának, közel két évtizeddel ezelőtt. Majd amikor feltettem neki a kérdést, hogy mindneki vezet-e, elkerekedett a szeme. – Nem! Képzeld, az egyik unokatesóm navigál. Ő legőrültebb az egész családban. Egyébként is, de a navigálás miatt külnösképpen.“ 

    Fotó: Pirelli – Mario Isola–Petter Solberg, Kimera EVO37, Monte-Carlo Rally 2022

    Petter tehát lebuktatta magát, Solberg mércével ő is a család „őrült“ részéhez csatlakozott. 

    Egyébként van mentsége, hiszen a Kimera EVO37 már önmagában megér egy kis őrültséget. Az olasz Kimera cég a Lancia 037 előtti tisztelgésnek szánta a modellt. Olyannyira, hogy a modell kifejlesztésében részt vett a Lancia 037 két eredeti mérnöke, Sergio Limone és Vittorio Roberti, valamint az egyetlen olasz rally világbajnok, Miki Biasion is. 

    A Kimera nem csak jól néz ki, jól is megy, hiszen 505 lóerős, 550 Nm nyomatékú motor dübörög benne, ami egy 1100 kg-os karosszériát mozgat, ráadásul a legmodernebb Öhlins lengéscsillapítókkal és Brembo fékekkel. 

    Szerintem brámelyikünk vállalkozott volna Solberghez hasonló őrültségre a Kimera EVO37 kedvéért. 

    Loeb szakaszt nyert, Fourmaux hatalmasat esett – Videóval frissítve

    0

    A Monte-Carlo Rally első pénteki szakaszán Sébastien Loeb volt a leggyorsabb, amivel csökkentette hátrányát Sébastien Ogier-vel szemben. A csütörtök éjszaka meglepetés embere Adrien Fourmaux viszont hatalmasat esett a Puma Rally1-gyel. 

    A Monte első pénteki szakasza azonnal drámai fordulatokat tartogatott, miután Sébastien Ogier és Elfyn Evans is szalagkorlátnak csúszott, Thierry Neuville és Takamoto Katsuta megforgott. Adrien Fourmaux pedig negyedik helyen állva a domboldalnak csapódott, ami felborította a Ford Puma Rally1-et, és az út mellett állt meg. A versenyzők nem sérültek.

    A szakaszt Sébastien Loeb nyerte a Forddal, Ogier-t 1,2, Evanst pedig 2,4 másodperccel előzve.

    Neuville 12,8, Katsuta 24,8 másodpercet vesztett a forgás miatt.

    A versenyt továbbra is Sébastien Ogier vezeti 5,5 másodperccel Sébastien Loeb, és 12,4 másodperccel Elfyn Evans előtt.

    A negyedik helyre Gus Greensmith lépett 33,9 másodperc hátránnyal, majd Craig Breen további 1,3, Thierry Neuville további 6,2, valamint Ott Tänak következik további 13,5 másodperc hátránnyal.

    Pénteken még öt szakasz vár a mezőnyre.

    A Montéhoz méltó nehéz körülmények vannak a pályákon.

    Monte-Carlo Rally állás az SS3 után
    1. Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 35:58,5
    2. Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +5,5
    3. Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +12,4
    4. Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +33,9
    5. Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +35,2
    6. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +40,1
    7. Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +47,4
    8. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +1:11,8
    9. Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1 +1:13,8
    10. Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:21,9
        Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 Kiesett

    További eredmények

    Loeb elektromos autót is vett az Extreme E miatt

    Pontegyenlőséggel második lett a bajnokságban az X44 csapata, de azért Gutiérrez és Loeb egy trófeát így is bezsebelhettek év végén.

    A szezon kezdete előtt indították el a „Count Us In” kihívás Extreme E verzióját, melyben a csapatok szurkolói gyűjthettek pontokat a kedvenceiknek, egy-egy környezetbarát cselekedettel.

    Az X44 szoros csatában győzte le a másik F1-es világbajnok, Button csapatát (JBXE) 792-749 arányban. A harmadik helyen szintén egy királykategóriás alakulat, a bajnok Rosberg Xtreme Racing végzett.

    1231 néző átlagban 2,6 cselekedettel több, mint 1241 tonna szén-dioxidot spórolt meg. A X44 pilótája, Sébastien Loeb így nyilatkozott a kitüntetésről:

    „Boldog voltam, amikor megtudtam, hogy mi nyertük az Extreme E Fenntarthatósági Díját.”

    „Azért csatlakoztam ehhez a csapathoz, hogy többet tudjak meg a környezetről, miközben azt csinálom, amit szeretek. Rengeteget tanultam azokról a helyekről, ahova eljutottunk. Sőt, idén megvettem az első elektromos autómat!”

    „Az, hogy a szurkolók is velünk csinálják ezt végig, elkötelezik magukat amellett, hogy pozitív hatással legyenek a bolygónkra, nagyon inspiráló. Így nagyon jó érzést társítok ahhoz, amit együtt érünk el.”

    E tekintetben Hamilton és Loeb is hasonlóak, mindketten támogatják a környezetvédelmet. Utóbbi – bár visszatért a Rali Világbajnokságra (WRC) – ezzel is már csak (legalább részben) elektromos hajtású autót vezet a versenyein. A hibrid meghajtás ugyanis a hétvégén mutatkozik be a Monte-Carlo Rallyn.

    Változnak a rallycross versenyek szabályai

    0

    Új formátumban versenyeznek majd a rallycross vb (WRX) és Eb (ERX) futamain. A szabályváltozással izgalmasabb versenyeket szeretne a promóter, de a mostani módosítások csak egy folyamat kezdetét jelentik.

    A World RX-ben minden versenyhétvége egy új SuperPole elnevezésű időmérővel kezdődik, közvetlenül a szabadedzés után. Az itt elért eredmények alapján alakul ki az első futam rajtrácsa. Ez váltja majd a hagyományos sorsolást.

    Az egynapos események három futamból állnak, a dupla versenynapok esetében naponta két futam lesz. A kvalifikációs futamokon a célba érés pozíciója ettől kezdve fontosabb, mint korábban, mivel ezek dönti el a következő futam rajtpozícióját. Az előfutamok végén a helyezés továbbra is az összesített időeredmény alapján alakul ki.

    WRX Szabó
    Szabó Krisztián, foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Ezt követően minden pilóta részt vesz a Progression versenyen, amelyen a kvalifikációk végén legjobb helyezést elért versenyző választja ki először a rajtrácson a pozícióját, majd a második legjobb és így tovább. A Progression szakasz legjobb tíz versenyzője jut be az elődöntőbe, ahonnan az első öt helyezett (az elődöntők első és másodika, valamint a legmagasabban rangsorolt ​​harmadik versenyző) jut a döntőbe.

    Változik a rajtrács is. Minden versenyen legfeljebb öt autó indulhat, egy sorban rajtolva és öt körös lesz egy-egy futam. Bajnoki pontokat csak a hétvége végén osztanak ki, a következő elosztásban az első helytől a 15.-ig: 20-16-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1. A változtatások minden bajnokságra vonatkoznak, kivéve a SuperPole-t, amely csak a WRX-re vonatkozik – a sorsolás az RX2e, az Euro RX1 és az Euro RX3 esetében megmarad.

    Mindig is ismertük a rallycrossban rejlő hatalmas lehetőségeket – ez vonzott minket elsősorban a WRX-hez. Ebben a digitális korban a rövid, kiélezett versenyek látványos akciókkal biztosan mindenkinek vonzóak, de azt is láttuk, hogy ez még nem az a termék, amilyennek szeretnénk látni” – mondta Arne Dirks, a Rallycross Promoter GmbH ügyvezető igazgatója.

    WRX
    Nürburgring 2021, foto: @World / Red Bull Content Pool

    „Konzultáltunk a csapatokkal, hogy összeszedjük a javaslataikat, és örömmel vettük tudomásul, hogy ugyanígy gondolkodnak. Hamar világossá vált, hogy elég sok közös ötletünk van a szakág továbbfejlesztésére. Megállapodtunk számos kulcsfontosságú változtatásban, hogy fejlesszük a versenyek formátumát. A cél, hogy még izgalmasabbá tegyük a World RX-et a meglévő rajongók számára, és könnyebben érthetőbbé tegyük az új közönség számára. Ezt a folyamatot a következő években is folytatni fogjuk” – árulta el az igazgató.

    „Különösen várjuk az új SuperPole rendszert, amely egy igazán kockázatos elemet vezet be a hétvége nyitó szakaszába, és a legjobb versenyzőket jutalmazza.  Mivel mostantól minden versenyen egy sorból rajtolnak az autók, az akciók kezdettől fogva benne lesznek a futamokban. Alig várjuk, hogy lássuk a közös erőfeszítéseinek gyümölcsét, amikor elkezdődik az új szezon” – mondta Arne Dirks.

    A nemzetközi rallycross szezon Magyarországon kezdődik majd. Az ERX visszatér Nyirádra, május 21-22-én Euro RX1 és Euro RX3 futamokat rendezünk. A világbajnokságra július első hétvégéjéig kell várnunk, Höljesben lesz az első forduló. Egy résztvevő szereplése már biztos: Johann Kristoffersson újra Volkswagennel indul majd.

    ERX Kárai
    Kárai Tamás, foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Világbajnokok az élen az első nap után

    0

    Két világbajnok versenyző, Sébastien Ogier és Sébastien Loeb a Monte-Carlo Rally élén az első nap két szakasza után.

    Sébastien Ogier hibátlan maradt a Monte első napja után, miután az első szakasz után megnyerte a második szakaszt is Sébastien Loeb előtt 1,3, Elfyn Evans előtt pedig 1,9 másodperc előnnyel.

    Kalle Rovanpera a második szakasz céljában az autó egyensúlyára panaszkodott, Ott Tanak motorhibával rajtolt, majd a szakasz közben a hidraulika is elromlott a Hyundaiban.

    A fordos Craig Breen öt éve indult utoljára a Montén, így egyelőre szoknia kell a pályákat és a változó körülményeket.

    Oliver Solberg sokszor nem hallotta navigátorát, emiatt is forgott meg a szakaszon az i20 N Rally1-gyel.

    A verseny élén Sébastien Ogier 6.7 másodperc előnnyel áll Sébastien Loeb előtt, tehát két világbajnok áll az élen, míg Elfyn Evans 11,2 másodperc hátránnyal a harmadik.

    Adrien Fourmaux két helyet javítva a második szakaszon a negyedik helyről várhatja a holnapi folytatást, Gus Greensmith-t megelőzve.

    Thierry Neuville a leggyorsabb Hyundai versenyző csütörtök este, aki a hetedik Craig Breen és a nyolcadik Ott Tanak előtt áll.

    Takamoto Katsuta a kilencedik, majd Oliver Solberg és Kalle Rovanpera zárja a Rally1-es autókat vezetők sorát.

    Pénteken hat szakasz vár a mezőnyre.

    Állás az SS2 után
    1. (SS1 1.) Sébastien Ogier/Benjamin Veillas (FRA) Toyota GR Yaris Rally1 25:48,4
    2. (2.) Sébastien Loeb/Isabelle Galmiche (FRA) Ford Puma Rally1 +6,7
    3. (3.) Elfyn Evans/Scott Martin (GBR) Toyota GR Yaris Rally1 +11,2
    4. (6.) Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (FRA) Ford Puma Rally1 +17,9
    5. (4.) Gus Greensmith/Jonas Andersson (GBR/SWE) Ford Puma Rally1 +21,9
    6. (7.) Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (BEL) Hyundai i20 N Rally1 +28,5
    7. (5.) Craig Breen/Paaul Nagle (IRL) Ford Puma Rally1 +29,2
    8. (9.) Ott Tanak/Martin Jarveoja (EST) Hyundai i20 N Rally1 +41,1
    9. (10.) Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (JPN/IRL) Toyota GR Yaris Rally1 +48,2
    10. (8.) Oliver Solberg/Elliott Edmondson (SWE/GBR) Hyundai i20 N Rally1 +58,8
    11. (11.) Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (FIN) Toyota GR Yaris Rally1 +1:08,8

    További eredmények