back to top
2025. augusztus 04. 08:58
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1236

    Újabb technikai részleteket mutatott a Skoda az új Rally2-es Fabiáról

    0

    A mérnököknek nem gyakran van lehetőségük a semmiből kifejleszteni egy új versenyautót. Az új generációs Skoda Fabia Rally2-vel lehetőségük adódott, hogy a nulláról kezdve új biztonsági struktúrát építsenek az új versenyautónak.

    Az új generációs Skoda Fabia Rally2 a jelenlegi raliautótól eltérő alapokra, az utcai modell padlólemezére épül.  „A sorozatgyártású Skoda Fabia új platformja nagy szilárdságú és ultranagy szilárdságú acélból készül az utasbiztonság szempontjából kritikus területeken. Ez az új generációs Skoda Fabia Rally2 számára is előnyös.

    A karosszéria jobb torziós szilárdságában és a rallyautó karosszériájának jobb tartósságában jelentkezik” – magyarázza Tomáš Karniš, a Skoda Motorsport biztonságért felelős mérnöke. „2015-ös debütálása óta a jelenlegi Skoda Fabia Rally2 is bizonyította már ellenállóképességét a balesetekben.

    Ezeknek a baleseteknek adatai a való életből származnak, ami segített nekünk, hogy az új autó biztonsági paramétereit tovább javítsuk. Összehasonlítottuk ezeket az adatokat a jelenlegi raliautóról szerzett egyéb tapasztalatokkal, és újradefiniáltuk az új generációs Skoda Fabia Rally2 karosszériájának terhelési értékeit.”

    A mérnökök csapata számos számítógépes szimulációt készített a végeselem-módszer (FEM) segítségével. Ez a megközelítés, leegyszerűsítve, lehetővé teszi összetett rendszerek viselkedésének szimulálását nagyszámú, ismert tulajdonságokkal rendelkező egyszerű elemre való felbontással. „A számításokat kiterjedt tesztelés követte aszfaltos és murvás utakon, hogy igazoljuk a szimuláció eredményét” – teszi hozzá Karniš.

    Az új generációs Skoda Fabia Rally2 biztonsága meghaladja az FIA által támasztott követelményeket, például az oldalsó ütközés szempontjából releváns betétek jelentősen túlméretezettek az FIA szabályaihoz képest. Természetesen ebben az esetben is a bukóketrec alkotja a versenyzők biztonságát célzó stratégia gerincét, amelynek méreteit és anyagát a szabályok határozzák meg. Az új autó bukóketrece 35 méter nagy szilárdságú króm-molibdén csőből áll.

    Skoda Fabia Rally2
    foto: Skoda Motorsport

    „Szerelőink innovatív módszert alkalmaznak az autó ezen részének megépítésére: a biztonsági cellát minősített hegesztő szakemberek kézzel hegesztik a csupasz platformra, még mielőtt az oldalsó részeket és a tetőt hozzáadnák. Ez a módszer nagyobb pontosságot, valamint jobb csőcsatlakozásokat és méretpontosságot garantál” – mondja Tomáš Karniš.

    Noha az új generációs Skoda Fabia Rally2 biztonsági szerkezetének minden területét továbbfejlesztették, a fő cél az oldalsó ütközésbiztonság jelentős növelése volt. Ennek érdekében a mérnökök három területre koncentráltak: az ülésrögzítéseken, a bukókeret ajtókban található részein, és az ajtópaneleken.

    Az autó bal és jobb oldalát az ülések tartószerkezete és egy kiegészítő sín köti össze. Így az oldalütközés erői jobban átadódnak az autó egyik oldaláról a másikra. „Ez csökkenti a karosszéria és a bukóketrec deformációját. Ezen a téren is túlszárnyaljuk az FIA követelményeit” – magyarázta Karniš. Ezenkívül az új generációs Fabia Rally2 további megerősítéseket kapott a bukóketrec ajtókeresztjein, amelyek további védelmet nyújtanak az oldalirányú erők ellen.

    A Rally2 autók belső ajtóburkolatait energiaelnyelő habbal kell feltölteni. „Az új generációs Fabia Rally2 párnázottsága ezen a területen is meghaladja az FIA által előírt mennyiséget” – mondja a mérnök. Ezenkívül hat réteg szénszál és kevlár zárja le a habot a pilótafülke irányába, hogy megvédje a személyzetet az éles szilánkoktól.

    Skoda Fabia Rally2
    foto: Skoda Motorsport

    A biztonsági övek rögzítési rendszerét is továbbfejlesztették. A vállhevederek rögzítési pontjainak szilárdságának és merevségének további javítása érdekében az autó mindkét oldalán egy plusz bukócső darabot helyeztek el. A védelem utolsó eleme a bevált tűzoltórendszer, amely a pilótafülkében és a motortérben habszóró fúvókákkal felszerelt automata egységet és kézi tűzoltó készülékeket tartalmaz.

    A továbbfejlesztett biztonsági szerkezet egyik hozadéka a karosszéria fokozott tartóssága, ami a üzemeltetési költségeinek csökkenését jelenti.

    Az új karosszéria tartóssága szintet lép a mostani autóhoz képest” – fejezte be Tomáš Karniš.

    Az új Skoda Fabia Rally2 várhatóan az év végén kerül a pályákra, kérdés, hogy a jelenlegi helyzetben a Skoda Motorsport milyen ütemben tudja majd teljesíteni a rendeléseket.

    Zákányiék jelentős előnnyel vezetik a Rally3-as bajnokságot

    0

    Zákányi János és Vidécz Zsolt bár csak a harmadik helyen értek célba Egerben, a bajnokságban hatalmas előnyre tettek szert Takács Istvánék előtt. 

    Zákányi János és Vidécz Zsolt Orfűn rajt-cél győzelmet arattak, Egerben azonban már az első szakaszok közel húsz másodperc hátrányba kerültek, amit a folytatásban 17,5 másodperc hátrányra csökkentettek és így sikerült a harmadik helyen célba érniük, ami nagyon kifizetődő lett a bajnokságban. 

    Az orfűi második helyet megszerző Takács István-Takács István kettős ugyanis ezúttal az ötödik helyen zárt, így Zákányiék előnye 21,4 pontra nőtt Takácsék előtt a bajnokságban. 

    A harmadik helyre Geng Bence és Geng Ferenc lépett, akik Egerben egy hajszállal maradtak le a győzelemről, és a szerzett pontokkal 23 pontos hátránnyal állnak a harmadik helyen. 

    Békési Richárd és Tóth Gergely egri győzelmük után a bajnoki értékelés negyedik helyére léptek 3,4 ponttal lemaradva a dobogóról, de 15,6 ponttal megelőzve az Egerben kieső Fábián Lóránt-Ihász László kettőst. 

    A tavaly bajnok Bíró Gergő-Bíró Balázs páros mindkét idei versenyen kiállni kényszerült, így nagyon nehéz helyzetbe kerültek, ha megszeretnék védeni bajnoki címüket. 

    A Rally3-as bajnokság júniusban az Alexovics Rallyval folytatódik, Bajna és Lábatlan környékén.  

    A Rally3-as bajnokság nem hivatalos állása 
    1 Zákányi János, Vidécz Zsolt Lada 2105 39,6+34=73,6
    2 Takács István, Takács István BMW E36 34,2+18=52,2
    3 Geng Bence, Geng Ferenc Honda Civic 21,6+29=50,6
    4 Békési Richárd, Tóth Gergely BMW 320 13,2+34=47,2
    5 Fábián Lóránt, Ihász László Renault Megane 30,6+0=30,6
    6 Téczely Tamás, Bányai Barna Honda Civic 22,8+0=22,8
    7 Guzi János, Somlai Gábor Honda Civic 0+22=22
    8 Géczi László, Dudás István Márton Lada 2107 6+13=19
    9 Magyar Péter, Pap Dániel Lada 21011 18+0=18
    10 Szabó Zsolt, Lengyel László Suzuki Swift 15,6+0=15,6
    11 Spéder Bence, Koroknai Dániel BMW E36 0+15=15
    12 Gráber Tamás, Sándor Csaba Honda Civic Type-R 13,2+0=13,2
    13 Borbély Nándor, Tucsa József Lada 2105 0+11=11
    14 TEJCSI, Fodor Csaba Lada VFTS 0+9=9
    15 Pallaghy Botond, Szalay Sándor Zsolt Peugeot 106 8,4+0=8,4
    16 Jóna Gábor, Garam Balázs Lada 2107 0+7=7
    17 Szegedi Zoltán, MÓZI Lada 2107 0+5=5
    18 Rideg Tibor, Bató István Lada VFTS 4,8+0=4,8
    19 Merényi Zsolt, Modrovics Mónika Honda Civic 0+4=4
    20 Kovács Dominik, Kovács Zoltán Opel Astra 3,6+0=3,6
    21 ifj. Pothánszky László, Pothánszky László Suzuki Swift 0+3=3
    22 Domoszlai Bence, Müller Tamás Lada VFTS 2,4+0=2,4
    23 Bartók Bence, Tankóczy Csaba Lada 2107 0+2=2
    24 Lengyel István, Göbölös Péter Honda Civic 1,2+0=1,2
    25 Tamás Gyula, Ábel László Lada 2107 0+1=1
     

    A hivatalos állás az MNASZ oldalán fog megjelenni! 

    Nagyon szoros lett a Rally2-es bajnokság 

    0

    A Rally2-es bajnokság második versenyét követően továbbra is Spindler Jenő vezet, de előnye jelentősen csökkent ifj. Fogarasi Attila előtt. 

    Az orfűi győzelem után csak az ötödik helyen ért célba Spindler Jenő és Csizmadia Csaba, azonban a Peugeot-s párosnak ez is elég volt a bajnoki első hely megtartásához. 

    Spindlerék előnye azonban megfeleződött a második versenyt követően, és már csak négy ponttal előzik meg a címvédő ifj. Fogarasi Attila-Toloczkó Péter kettőst, akik mindkét versenyen a második helyen zártak. 

    Az utolsó pillanatban szerezte meg a győzelmet Fekete Gyula és Szegedi Máté Egerben, akik a Power Stage-t is megnyerték, így a bajnokság harmadik helyére léptek 9 pont hátránnyal. 

    Zsebe Gábor és Mohácsi László Orfűn és Egerben is a harmadik helyen zárt, és az eddig gyűjtött 43 pontjukkal 12 pontos hátránnyal a negyedik helyet foglalják el és csupán 3 ponttal maradnak le a dobogóról. 

    A bajnokság ötödik helyén a hétvégén hazai versenyén induló Strider Zoltán és Apkó András áll, akik 21 pontos hátránnyal követik Spindleréket. 

    A Rally2-es bajnokság két hónap szünet után, júliusban Kazincbarcikán folytatódik. 

    A Rally2-es bajnokság nem hivatalos állása két versenyt követően
    1 Spindler Jenő, Csizmadia Csaba Peugeot 208 R2 35+20=55
    2 ifj. Fogarasi Attila, Toloczkó Péter Honda Civic Type-R 27+24=51
    3 Fekete Gyula, Szegedi Máté Citroen C2 R2 Max 11+35=46
    4 Zsebe Gábor, Mohácsi László Skoda Felicia 22+21=43
    5 Strider Zoltán, Apkó András Peugeot 208 R2 11+23=34
    6 Goller Ákos, Tóth Szabolcs Citroen C2 R2 Max 23+0=23
    7 Baksai László, Poczang Valér Lada VFTS 15+4=19
    8 Kocsis Imre, Henszelmann Zsolt Citroen C2 R2 Max 7+11=18
    9 Géringer Zoltán, Tímár Tamás Honda Civic 17+0=17
    10 Lakatos Tamás, Marics Krisztina Peugeot 208 R2 0+15=15
    11 Vitek Viktor, Holecz László Peugeot 208 R2 0+14=14
    12 Neukirchner András, Gálik Kata Honda Civic Type-R 13+0=13
    13 Péter Pál, Varga Kristóf Honda Civic Type-R 0+11=11
    14 Bencs Zoltán, Bencs Gábor Honda Civic Type-R 3+7=10
    15 Jobbágy Péter, Búzás Róbert Lada VFTS 5+1=6
    16 Fábián Donát, Paukovics Lilla Lada 2107 0+5=5
    17 Mészáros Zsolt, Víg Sándor Peugeot 208 R2 4+0=4
    18 Fábián Dániel, Petrovszki Dániel Lada 2105 1+3=4
    19 Rónavölgyi Endre, Eperjesi Péter Honda Civic 2+0=2
    20 Urbán Márton, Bene Johanna Renault Clio 0+2=2 

    A hivatalos állás az MNASZ oldalán fog megjelenni! 

    Loeb nem nyert, deee…

    0

    Szinte már az a szenzáció Sébastien Loeb körül, ha nem nyer. A DTM szezonnyitóján, a portugáliai Algrave-ban beugróként egy 16. és egy 18. helyezést szerzett az AF Corse által felkészített Ferrari 488 GT3 evóval, ami első hallásra nem tűnik nagy eredménynek, mégis megsüvegelendő. 

    Igazán kemény feladatra vállalkozott Sébastien Loeb, amikor elfogadta a Red Bull meghívását a DTM szezonnyitó futamára, ahol az Alpha Tauri dizájnú autóban helyettesíthette a hétvégén a monacói Forma–E futamon szereplő Nick Cassidyt.

    A meghívás része volt, egy teszt Hockenheimben és Spában, valamint mivel Loeb még soha sem indult Algrave-ban, a héten kapott egy privát tesztnapot, hogy megszokhassa a pályát.

    Ennek ellenére egy olyan 30 fős GT3-as mezőnyben kellett teljesítenie, ahol rajta kívül mindenki hatalmas tapasztalattal rendelkezik. Loeb 2013-ban ugyan lehúzott egy szezont az FIA GT-bajnokságban – nem is rosszul – és 2015-ben is indult két futamon a Porsche Super Kupában, de ennek utóbbinak is van már vagy hét éve.

    Loeb
    Fotó: Julian Kroehl / Red Bull Content Pool

    Ehhez képest nem szerepelt rosszul. Az első időmérőn a 21. helyet szerezte meg és a versenyen 16. lett, míg a második futamon a 27. helyről indulva végzett a 18.-on.

    Vagyis mind a kétszer sikerült pozíciót javítania, igaz, a második futamon a rajtbaleset is a kezére játszott, ahol öt autót is megelőzött.

    „Jót vívtunk, de nem vagyok elégedett az eredménnyel, mert tudom, hogy a kvalifikáción sokkal jobbat tudtam volna nyújtani – mondta Loeb. – Ha a 27. helyről indulsz, nehéz valami szépet csinálni a végén. Hiányzott egy kis felkészülés azokhoz a srácokhoz képest, akik egész évben ezt csinálják, de jól éreztem magam, élveztem az autót és a futamokat. A csapat jó munkát végez, és örültem, hogy csatlakozhattam hozzájuk.”

    Loeb további DTM-szerepléséről egyelőre nincs hír, ő maga is úgy nyilatkozott, hogy ha újra meghívást kap, szívesen megy, de még nem tárgyaltak róla.

    A Loeb szurkolóknak azonban nem kell sokáig várni kedvencükre, hiszen a Portugál Rally vb-futamon újra láthatjuk a Ford Puma Rally1-esben. Ráadásul itt lesz a versenyen Sébastien Ogier is, akivel a Monte-Carlo Rallyn vívtak ádáz csatát a győzelemért. Most kiderül, hogy melyik Sébastien jobb murván.

    Heves Megye Nagykövete lett a Gender Racing Team csapatvezetője

    Különleges elismerésben részesült a napokban, Egerben a Gender Racing Team csapatvezetője Gender Tamás, akit a Heves Megye Nagykövete díjjal jutalmazott a megyei közgyűlés, melyet a közgyűlés elnökétől és alelnökeitől vehetett át személyesen – áll a csapat közleményében. 

    Heves Megye Közgyűlése 2012-ben alapította „Heves Megye Nagykövete” kitüntető címet, amely annak a magyar állampolgárnak adományozható, aki valamely jelentős eredményt hozó tevékenységével vagy egész életművével országos vagy nemzetközi hírű elismerést vívott ki.

    A díjat minden évben Heves megye napján a közgyűlés elnöke adja át, ünnepélyes keretek között. A kitüntetés adományozása során a kitüntetettek részére oklevél és emlékérem kerül átadásra. A GRT csapatfőnöke az autósportban eltöltött több mint húsz éves szakmai munkásságán belül, több mint tizenöt éve építi saját csapatát, és annak brandjét.

    A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség autós gyorsasági szakágában a sportágon belül is mindig különlegesnek számító formula autós kategóriában, az elmúlt évek során rengeteget tett a sportág legfontosabb sportutánpótlás nevelő szakágából – a gokartból – érkező fiatal versenyzők lehetőséghez juttatásával, akik a Gender Racing színeiben kezdhették el formaautós pályafutásukat és értek el komoly eredményeket.

    A Gender Racing most már jó néhány éve a hazai autósport legeredményesebb formula autós csapatának számít és állandó résztvevője több európai, nemzetközi versenysorozatnak is.

    A csapatfőnök folyamatosan törekszik a csapat sportszakmai és technikai színvonalának az emelésére, legyen szó akár a mindig újabb technikájú versenygépek beszerzéséről, azok üzemeltetéséhez szükséges nagy tapasztalattal rendelkező szakemberekről, vagy akár a csapat mögött hosszú-hosszú évek óta ott álló szponzorok, partnerek professzionális kiszolgálásához elengedhetetlen kommunikációs szakmai területtel kapcsolatos eszközökről.

    A csapat vezetője örömmel és meghatottan nyilatkozott az elismerés átvételét követően:

    „Már gyerekkoromtól kezdve mindig is valahogy a sporthoz kötődött az életem, sokféle különböző sportágat kipróbáltam játékosként, versenyzőként. Aztán mégis úgy alakult, hogy a legjobban imádott sportágamban, az autósportban, csapatvezetőként teljesedtek ki a sportba fektetett erőfeszítések, megszámlálhatatlan nagyszerű sportélmény, sok bajnoki cím és dobogós helyezés formájában.

    Az autósportban csapatfőnökként talán az a legcsodálatosabb, hogy a jó eredmények, sikerek eléréséhez nagyon szerteágazó szakmai tudás és a szoros csapatmunkának egy olyan keveréke szükséges, amely talán tényleg nincs meg egyetlen másik sportágban sem!

    Egy jó csapatfőnöknek ezt a mixet kell mindig a lehető legjobban kevergetnie a szerteágazó szakmai területekhez való hozzáértéssel, a versenyzők és a csapattagok folyamatos motiválásával, no meg persze a működéshez szükséges minél professzionálisabb háttér megteremtésével!

    A Heves Megye Nagykövete elismerés nagyon-nagyon meglepett és meghatott! Tényleg soha nem gondoltam volna, hogy az autósportban folytatott munkásságom egyszer egy ilyen irányú elismerést is generál majd. Egyrészt tényleg fantasztikus megtiszteltetés, hogy ott lehetek azok között az ország- vagy akár világszerte ismert sportolók, művészek, tudósok között, akik már korábban megkapták ezt az elismerést.

    A Heves Megye Nagykövete díj azért is fokozottan értékesebb számomra, mivel ez a szűkebb hazámból származó elismerés olyan eredményeket díjaz, amelyek már az országhatáron is túljutottak! Nagyon büszkén fogom viselni ezt a nagyköveti címet, ami további óriási motivációt jelent ahhoz, hogy töretlenül folytassuk a csapattal az eddigi munkát!

    Valamint, még nagyobb motivációt ahhoz, hogy a szeretett sportágunkban második generációban már néhány éve versenyzőként is résztvevő kisfiam nemzetközi pályafutását az elérhető legmagasabb szintre felépítsük az elmúlt évtizedek tapasztalataiból merítve, a tágabb és a szűkebb hazánk számára esetleg akár sporttörténeti jelentőségű, világraszóló eredményeket is elérhessünk a jövőben!”   

    Molnár Martin: A tempó megvolt, csak egy kis szerencse hiányzott

    0

    Igen parázs futamokat hozott a gokart Európa-bajnokság OKJ kategóriájának második hétvégéje a spanyolországi Zuerában. Molnár Martin két előfutamban is a leggyorsabb kört futotta, de az időmérő szerencsétlenül jött ki számára, a döntőben pedig egy baleset miatt esett vissza az utolsó helyre. Bár a kormányközép alaposan elment a gokartján, sorra szórta a leggyorsabb köröket, félpályás hátrányt dolgozott le, és végül még kettőt előzni is tudott, és a 22. helyen végzett.

    Nagy volt a dilemma az egész mezőnyben, hogy milyen taktikával induljanak az időmérőn. Két héttel korábban, a Champions of the Future zuerai futamán a szélárnyékban indulók voltak hátrányban, ezért Martin csapata azt tartotta kevésbé kockázatosnak, ha az elején elmegy és szélárnyék nélkül futja a leggyorsabb körét. Nem jött be a taktika, ezúttal a mezőny lett volna gyorsabb, de ezt nem lehetett előre látni. 

    Martin így csoportjában a 10., összességében pedig a 29. helyen végzett a 69 fős OKJ (OK Junior) mezőny időmérőjén.

    Az öt előfutamából négyszer a külső íven rajtolt, de jól tudta tartani a pozícióját. Az első előfutamon 12. lett, de a következőkön javított, három 5. és egy 9. helyet hozott, amivel az időmérő után a 16. helyen állt. Martin tempóját jól mutatja, hogy két előfutamon is ő futotta a leggyorsabb kört. 

    Fotó: Molnár Martin

    A szuperfutamon a rajtnál pár helyet visszaesett, de aztán újra javítani tudott és 6. lett. Így összességében a 16. helyen jutott döntőbe. 

    Itt a rajtnál megint külső íven volt, ahonnan a hétvége alatt már többször javított pozíciót, de ezúttal lezártak előtte, majd két kanyarral később egy ütközést már nem tudott kikerülni és megsérült a gokartja futóműve. 

    A keresztbe álló kormánnyal sem adta fel Martin és sorra szórta a leggyorsabb köröket. Csapata nem is értette, hogy máskor annyi időt és energiát fordítanak a pontos beállításra, most pedig egy sérült gokarttal is a leggyorsabb tud lenni. Végül sikerült ledogoznia félkörös hátrányát és kettőt még előzött is, így a 22. helyen fejezte be a versenyt. 

    Molnár Martin
    Fotó: Molnár Martin

    „Nem volt jó hétvégénk – szögezte le Martin. – A tempónk jó volt, azzal nem volt gond, de az időmérő szerencsételenül jött ki. Utána volt pár jó előfutamom, sokszor tudtam a külső íven pozíciót nyerni. A döntőben is a külső ívvel próbálkoztam, de kitoltak elém egy gokartot, így nem volt hely az előzésre. 

    A második kanyarban pedig baleset történt előttem és nem tudtam már kikerülni őket. Visszaestem az utolsó helyre, ahonnan sikerült felkapaszkodnom a mezőny végére. Ennél sokkal többet szerettem volna elérni a hétvégén, nem vagyok túl boldog, de három hét múlva újra bizonyíthatok.“

    A gokart Európa-bajnokság OKJ kategóriájának harmadik futamát június 3–5-e között rendezik a svédországi Kristianstadban, amely előtt két héttel tartják a Champions of the Future bajnoki futamát, szintén ezen a pályán. 

    Fotó: Molnár Martin
    Molnár Martin, OKJ-eredmények

    Résztvevők: 69
    Időmérő csoport: 10.
    Időmérő: 29.
    AE előfutam: 12.
    CE előfutam: 5. leggyorsabb kör
    BE előfutam: 9. leggyorsabb kör
    EF előfutam: 5.
    DE előfutam: 5.
    Előfutamok összesen: 16.
    B szuperfutam: 6.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 16.
    Döntő: 22.

    Teljes eredménylista itt található.

    Eger Rally2: Fekete Gyuláék az utolsó pillanatban szerezték meg a győzelmet 

    0

    Hihetetlen szoros befutót hozott a Rally2 egri versenye, melyből végül Fekete Gyula és Szegedi Máté jött ki győztesen a bajnoki címvédő ifj. Fogarasi Attila-Toloczkó Péter páros előtt. 

    Az Eger Rally Rally2-es mezőnyében Zsebe Gábor és Mohácsi László szerezte meg a szombati egyetlen szakaszon a legjobb időt, a vezető helyet azonban már a vasárnapi első szakaszon elvesztették ifj. Fogarai Attilával és Toloczkó Péterrel szemben, sőt a második helyre Fekete Gyula és Szegedi Máté lépett, míg a skodás baranyai kettős a harmadik helyre csúszott. 

    A verseny utolsó két szakaszáig a Rally2 tavalyi bajnokai, Fogarasiék nagyjából tartották az öt másodperc körüli előnyüket Feketéék előtt, azonban az utolsó két szakaszon a citroenes kettős támadásba lendült, és bár az utolsó szakaszon még 3,5 másodperc előnye volt a hondás párosnak, a Power Stagen 4,3 másodperccel volt gyorsabb Fekete Fogarasinál. 

    Mindez pedig azt eredményezte, hogy a Rally2 második versenyét Fekete Gyula és Szegedi Máté nyerték mindössze 8 tizedmásodperc előnnyel, míg az ifjabb Fogarasi Attila-Toloczkó Péter kettős Orfű után ismét a második helyet szerezte meg. 

    Zsebe
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

    Zsebe Gábor és Mohácsi László bár az előtte zajló csatába kevésbé tudott beleszólni, végül a harmadik helyet szerezték meg, akárcsak Orfűn. 

    Az utolsó két szakaszt, melyre az eső is megérkezett enyhébb formában, a negyedik helyről várhatta a születésnapját éppen ma ünneplő Geiger Máté, valamint navigátora, Hanyik Gergely, azonban a szervízből már nem jöttek ki az utolsó körre. 

    A negyedik helyet így Strider Zoltán és Apkó András szerezte meg 7,8 másodperccel lemaradva a dobogóról és 6,3 másodperccel megelőzve Spindler Jenőt és Csizmadia Csabát, akik Orfűn tudtak nyerni. 

    A Rally2-es bajnokság harmadik versenyét két hónap szünetet követően Kazincbarcikán rendezik. 

    Nem hivatalos végeredmény 
    1 #207 Fekete Gyula / Szegedi Máté Citroen C2 R2 Max 35:41,2
    2 #202 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R +0,8
    3 #204 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +17,5
    4 #206 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +25,3 (0:10)
    5 #201 Spindler Jenő / Csizmadia Csaba Peugeot 208 R2 +31,6
    6 #237 Lakatos Tamás / Marics Krisztina Peugeot 208 R2 +40,9
    7 #219 Vitek Viktor / Holecz László Peugeot 208 R2 +45,1 (0:15)
    8 #220 Péter Pál / Varga Kristóf Honda Civic Type-R +45,3
    9 #208 Kocsis Imre / Henszelmann Zsolt Citroen C2 R2 Max +46,7
    10 #216 Bencs Zoltán / Bencs Gábor Honda Civic Type-R +57,0

    További eredmények

    Eger Rally3: Békésiék hatalmas csatában nyertek 

    0

    Békési Richárd és Tóth Gergely hatalmas csatában nyertek az Eger Rally Rally3-as mezőnyében Geng Bence és Geng Ferenc előtt. 

    Békési Richárd és Tóth Gergely már az Eger Rally első, szombati szakaszát is megnyerte a Rally3-ban, és vasárnap is szakaszgyőzelemmel kezdtek, azonban a harmadik szakaszon kissé lassabbak voltak, mint Geng Bence és Geng Ferenc, így a hondás páros várhatta az élről az utolsó két szakaszt. 

    Gengék számára azonban az utolsó előtti szakasz nem sikerült jól, így ismét Békésiék álltak az élre 2,2 másodperc előnnyel, és helyüket már az utolsó szakaszon is megőrizték, miután csak 8 tizedet vesztettek előnyükből. 

    Geng
    Fotó: Sári Péter #RallyheartHu

    A BMW-s páros így 1,4 másodperc előnnyel nyerték az Eger Rallyt Gengék előtt. 

    Az Orfű Rallyt megnyerő Zákányi János és Vidécz Zsolt tegnap hibáztak, elmértek egy lassító előtti féktávot és a lassítót érintve 10 másodperces büntetést kaptak, így a mai napot közel húsz másodperces hátránnyal kezdhették. 

    A ladás páros azonban vasárnap már nem hibázott, és bár szakaszt nem tudott nyerni, végül 17.5 másodperccel elmaradva Békésiék mögött a harmadik helyen tudtak zárni, így vélhetően továbbra is vezetik a bajnokságot. 

    Zákányi
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

    Az utolsó kört még a harmadik helyen állva kezdhette Fábián Lóránt és Ihász László a Renault-val, azonban az utolsó előtti szakaszon féltengelytörés miatt kénytelenek voltak kiállni. 

    A negyedik helyet az utolsó szakaszon előzve Guzi János és Somlai Gábor szerezték meg mindössze 7 tizeddel Takács István és Takács István előtt. 

    A Rally3-as bajnokság május utolsó hétvégéjén a Dunakanyar Rallyval folytatódik. 

    Nem hivatalos végeredmény 
    1 #406 Békési Richárd / Tóth Gergely BMW 320 25:26,6
    2 #405 Geng Bence / Geng Ferenc Honda Civic +1,4
    3 #401 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 +17,5 (0:10)
    4 #409 Guzi János / Somlai Gábor Honda Civic +28,8 (0:10)
    5 #404 Takács István / Takács István BMW E36 +29,5
    6 #410 Spéder Bence / Koroknai Dániel BMW E36 +43,1 (0:10)
    7 #407 Géczi László / Dudás István Márton Lada 2107 +57,9 (0:10)
    8 #428 Borbély Nándor / Tucsa József Lada 2105 +1:10,5
    9 #416 TEJCSI / Fodor Csaba Lada VFTS +1:10,6
    10 #430 Jóna Gábor / Garam Balázs Lada 2107 +1:11,7

    További eredmények

    Szakaszt nyert a születésnapos Geiger Máté Egerben, de…

    0

    A mai napon ünnepli születésnapját Geiger Máté, aki csaknem megnyerte az Eger Rally ötödik szakaszát a Rally2-es mezőnyben, azonban egy pályán elkövetett hiba miatt ez mégsem sikerült.

    Geiger Máté és Paukovics Lilla az Orfű Rallyn sokáig az élen tudott állni, majd műszaki hiba miatt kiállni kényszerültek. 

    A Rally2-es szezon második versenyén a népszerű ladás pilóta Hanyik Gergellyel versenyez és a dobogóért harcol, ami kapcsán nagyon jó lett volna az Eger Rally ötödik szakaszának megnyerése, és bár a pályán a leggyorsabb volt, egy lassítóban hibáztak, amiért 10 másodperces büntetést kaptak. 

    A születésnapját ünneplő Geiger Máté, így továbbra is a negyedik helyen áll a versenyen. 

    Fogarasi
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

    A Rally2-es mezőny élén az ifjabb Fogarasi Attila-Toloczkó Péter kettős áll öt szakaszt követően, előnyük pedig 5,4 másodperc Fekete Gyula és Szegedi Máté előtt, míg Zsebe Gábor éd Mohácsi László további 5.3 másodperc hátránnyal a harmadik. 

    Geigerék 9,5 másodperccel maradnak le jelenleg a dobogó alsó fokáról, amit a verseny utolsó két szakaszán még megszerezhet. 

    Janovich Roland és Csáthy Miklós sikeresen teljesítette az Eger Rally második vasárnapi körét, miután az első kör második szakaszán műszaki hiba miatt vesztettek komoly perceket. 

    A Rally2-es mezőny állása 5 szakaszt követően 
    1 #202 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R 24:21,9
    2 #207 Fekete Gyula / Szegedi Máté Citroen C2 R2 Max +5,4
    3 #204 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +10,7
    4 #211 Geiger Máté / Hanyik Gergely Lada 2101 +20,2 (0:10)
    5 #206 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +23,2 (0:10)
    6 #201 Spindler Jenő / Csizmadia Csaba Peugeot 208 R2 +31,1
    7 #237 Lakatos Tamás / Marics Krisztina Peugeot 208 R2 +31,2
    8 #220 Péter Pál / Varga Kristóf Honda Civic Type-R +34,8
    9 #216 Bencs Zoltán / Bencs Gábor Honda Civic Type-R +37,0
    10 #215 Fábián Dániel / Petrovszki Dániel Lada 2105 +39,6

    További eredmények

    Egerben is nullázik a Rally3-as címvédő 

    0

    Az Orfű Rally után Egerben sem tud pontot szerezni a Rally3-as címvédő Bíró Gergő és Bíró Balázs, akik nem tudtak elindulni a második verseny második szakaszán. 

    Bíró Gergő és Bíró Balázs tavaly megnyerték a Rally3-as bajnokságot, miután Ózdon és Bakonyán is nyerni tudtak, és csupán Parádsasváron estek ki. 

    Az opeles páros számára azonban idén nagyon rosszul alakul a bajnokság, miután Orfűn már az első szakaszon kiestek, majd a javítás csak annyira sikerült Egerben is, hogy az első szakaszt már sikerült teljesíteni. 

    A szakaszt követően csak egy 10 másodperces büntetés után nem vezették Bíróék a versenyt. 

    A vasárnapi első szakaszon azonban már nem tudtak elrajtolni, a hírek szerint műszaki hiba miatt. 

    Geng
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

    A verseny élén három szakasz után Geng Bence és Geng Ferenc áll, akik idén már Hondával versenyeznek, és a harmadik szakaszon előzték meg Békési Richárdot és Tóth Gergelyt mindössze 2 tizedmásodperccel. 

    Fábián Lóránt és Ihász László tegnap látványos forgással teljesítette az első szakaszt, majd a mai napon nagyszerű tempót mutatva már csak 3,5 másodperc hátrányban vannak a harmadik helyen. 

    Az Orfű Rallyt nyerő Zákányi János és Vidécz Zsolt a nyitó szakaszon hibáztak egy lassítóban, és a kapott 10 másodperces büntetés ellenére is a negyedik helyre léptek fel 16,2 másodperc lemaradással. 

    A Rally3-as mezőny számára még két szakasz van hátra. 

     

    A Rally3-as mezőny állása 3 szakaszt követően
    1 #405 Geng Bence / Geng Ferenc Honda Civic 13:43,5

    2 #406 Békési Richárd / Tóth Gergely BMW 320 +0,2
    3 #403 Fábián Lóránt / Ihász László Renault Megane +3,5
    4 #401 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 +16,2 (0:10)
    5 #409 Guzi János / Somlai Gábor Honda Civic +18,1 (0:10)
    6 #404 Takács István / Takács István BMW E36 +21,7
    7 #407 Géczi László / Dudás István Márton Lada 2107 +21,9
    8 #410 Spéder Bence / Koroknai Dániel BMW E36 +26,0 (0:10)
    9 #413 Kovács Dominik / Kovács Zoltán Opel Astra F +36,2
    10 #428 Borbély Nándor / Tucsa József Lada 2105 +39,4