back to top
2025. augusztus 05. 02:12
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1237

    Heves Megye Nagykövete lett a Gender Racing Team csapatvezetője

    Különleges elismerésben részesült a napokban, Egerben a Gender Racing Team csapatvezetője Gender Tamás, akit a Heves Megye Nagykövete díjjal jutalmazott a megyei közgyűlés, melyet a közgyűlés elnökétől és alelnökeitől vehetett át személyesen – áll a csapat közleményében. 

    Heves Megye Közgyűlése 2012-ben alapította „Heves Megye Nagykövete” kitüntető címet, amely annak a magyar állampolgárnak adományozható, aki valamely jelentős eredményt hozó tevékenységével vagy egész életművével országos vagy nemzetközi hírű elismerést vívott ki.

    A díjat minden évben Heves megye napján a közgyűlés elnöke adja át, ünnepélyes keretek között. A kitüntetés adományozása során a kitüntetettek részére oklevél és emlékérem kerül átadásra. A GRT csapatfőnöke az autósportban eltöltött több mint húsz éves szakmai munkásságán belül, több mint tizenöt éve építi saját csapatát, és annak brandjét.

    A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség autós gyorsasági szakágában a sportágon belül is mindig különlegesnek számító formula autós kategóriában, az elmúlt évek során rengeteget tett a sportág legfontosabb sportutánpótlás nevelő szakágából – a gokartból – érkező fiatal versenyzők lehetőséghez juttatásával, akik a Gender Racing színeiben kezdhették el formaautós pályafutásukat és értek el komoly eredményeket.

    A Gender Racing most már jó néhány éve a hazai autósport legeredményesebb formula autós csapatának számít és állandó résztvevője több európai, nemzetközi versenysorozatnak is.

    A csapatfőnök folyamatosan törekszik a csapat sportszakmai és technikai színvonalának az emelésére, legyen szó akár a mindig újabb technikájú versenygépek beszerzéséről, azok üzemeltetéséhez szükséges nagy tapasztalattal rendelkező szakemberekről, vagy akár a csapat mögött hosszú-hosszú évek óta ott álló szponzorok, partnerek professzionális kiszolgálásához elengedhetetlen kommunikációs szakmai területtel kapcsolatos eszközökről.

    A csapat vezetője örömmel és meghatottan nyilatkozott az elismerés átvételét követően:

    „Már gyerekkoromtól kezdve mindig is valahogy a sporthoz kötődött az életem, sokféle különböző sportágat kipróbáltam játékosként, versenyzőként. Aztán mégis úgy alakult, hogy a legjobban imádott sportágamban, az autósportban, csapatvezetőként teljesedtek ki a sportba fektetett erőfeszítések, megszámlálhatatlan nagyszerű sportélmény, sok bajnoki cím és dobogós helyezés formájában.

    Az autósportban csapatfőnökként talán az a legcsodálatosabb, hogy a jó eredmények, sikerek eléréséhez nagyon szerteágazó szakmai tudás és a szoros csapatmunkának egy olyan keveréke szükséges, amely talán tényleg nincs meg egyetlen másik sportágban sem!

    Egy jó csapatfőnöknek ezt a mixet kell mindig a lehető legjobban kevergetnie a szerteágazó szakmai területekhez való hozzáértéssel, a versenyzők és a csapattagok folyamatos motiválásával, no meg persze a működéshez szükséges minél professzionálisabb háttér megteremtésével!

    A Heves Megye Nagykövete elismerés nagyon-nagyon meglepett és meghatott! Tényleg soha nem gondoltam volna, hogy az autósportban folytatott munkásságom egyszer egy ilyen irányú elismerést is generál majd. Egyrészt tényleg fantasztikus megtiszteltetés, hogy ott lehetek azok között az ország- vagy akár világszerte ismert sportolók, művészek, tudósok között, akik már korábban megkapták ezt az elismerést.

    A Heves Megye Nagykövete díj azért is fokozottan értékesebb számomra, mivel ez a szűkebb hazámból származó elismerés olyan eredményeket díjaz, amelyek már az országhatáron is túljutottak! Nagyon büszkén fogom viselni ezt a nagyköveti címet, ami további óriási motivációt jelent ahhoz, hogy töretlenül folytassuk a csapattal az eddigi munkát!

    Valamint, még nagyobb motivációt ahhoz, hogy a szeretett sportágunkban második generációban már néhány éve versenyzőként is résztvevő kisfiam nemzetközi pályafutását az elérhető legmagasabb szintre felépítsük az elmúlt évtizedek tapasztalataiból merítve, a tágabb és a szűkebb hazánk számára esetleg akár sporttörténeti jelentőségű, világraszóló eredményeket is elérhessünk a jövőben!”   

    Molnár Martin: A tempó megvolt, csak egy kis szerencse hiányzott

    0

    Igen parázs futamokat hozott a gokart Európa-bajnokság OKJ kategóriájának második hétvégéje a spanyolországi Zuerában. Molnár Martin két előfutamban is a leggyorsabb kört futotta, de az időmérő szerencsétlenül jött ki számára, a döntőben pedig egy baleset miatt esett vissza az utolsó helyre. Bár a kormányközép alaposan elment a gokartján, sorra szórta a leggyorsabb köröket, félpályás hátrányt dolgozott le, és végül még kettőt előzni is tudott, és a 22. helyen végzett.

    Nagy volt a dilemma az egész mezőnyben, hogy milyen taktikával induljanak az időmérőn. Két héttel korábban, a Champions of the Future zuerai futamán a szélárnyékban indulók voltak hátrányban, ezért Martin csapata azt tartotta kevésbé kockázatosnak, ha az elején elmegy és szélárnyék nélkül futja a leggyorsabb körét. Nem jött be a taktika, ezúttal a mezőny lett volna gyorsabb, de ezt nem lehetett előre látni. 

    Martin így csoportjában a 10., összességében pedig a 29. helyen végzett a 69 fős OKJ (OK Junior) mezőny időmérőjén.

    Az öt előfutamából négyszer a külső íven rajtolt, de jól tudta tartani a pozícióját. Az első előfutamon 12. lett, de a következőkön javított, három 5. és egy 9. helyet hozott, amivel az időmérő után a 16. helyen állt. Martin tempóját jól mutatja, hogy két előfutamon is ő futotta a leggyorsabb kört. 

    Fotó: Molnár Martin

    A szuperfutamon a rajtnál pár helyet visszaesett, de aztán újra javítani tudott és 6. lett. Így összességében a 16. helyen jutott döntőbe. 

    Itt a rajtnál megint külső íven volt, ahonnan a hétvége alatt már többször javított pozíciót, de ezúttal lezártak előtte, majd két kanyarral később egy ütközést már nem tudott kikerülni és megsérült a gokartja futóműve. 

    A keresztbe álló kormánnyal sem adta fel Martin és sorra szórta a leggyorsabb köröket. Csapata nem is értette, hogy máskor annyi időt és energiát fordítanak a pontos beállításra, most pedig egy sérült gokarttal is a leggyorsabb tud lenni. Végül sikerült ledogoznia félkörös hátrányát és kettőt még előzött is, így a 22. helyen fejezte be a versenyt. 

    Molnár Martin
    Fotó: Molnár Martin

    „Nem volt jó hétvégénk – szögezte le Martin. – A tempónk jó volt, azzal nem volt gond, de az időmérő szerencsételenül jött ki. Utána volt pár jó előfutamom, sokszor tudtam a külső íven pozíciót nyerni. A döntőben is a külső ívvel próbálkoztam, de kitoltak elém egy gokartot, így nem volt hely az előzésre. 

    A második kanyarban pedig baleset történt előttem és nem tudtam már kikerülni őket. Visszaestem az utolsó helyre, ahonnan sikerült felkapaszkodnom a mezőny végére. Ennél sokkal többet szerettem volna elérni a hétvégén, nem vagyok túl boldog, de három hét múlva újra bizonyíthatok.“

    A gokart Európa-bajnokság OKJ kategóriájának harmadik futamát június 3–5-e között rendezik a svédországi Kristianstadban, amely előtt két héttel tartják a Champions of the Future bajnoki futamát, szintén ezen a pályán. 

    Fotó: Molnár Martin
    Molnár Martin, OKJ-eredmények

    Résztvevők: 69
    Időmérő csoport: 10.
    Időmérő: 29.
    AE előfutam: 12.
    CE előfutam: 5. leggyorsabb kör
    BE előfutam: 9. leggyorsabb kör
    EF előfutam: 5.
    DE előfutam: 5.
    Előfutamok összesen: 16.
    B szuperfutam: 6.
    Összesített eredmény a döntő előtt: 16.
    Döntő: 22.

    Teljes eredménylista itt található.

    Eger Rally2: Fekete Gyuláék az utolsó pillanatban szerezték meg a győzelmet 

    0

    Hihetetlen szoros befutót hozott a Rally2 egri versenye, melyből végül Fekete Gyula és Szegedi Máté jött ki győztesen a bajnoki címvédő ifj. Fogarasi Attila-Toloczkó Péter páros előtt. 

    Az Eger Rally Rally2-es mezőnyében Zsebe Gábor és Mohácsi László szerezte meg a szombati egyetlen szakaszon a legjobb időt, a vezető helyet azonban már a vasárnapi első szakaszon elvesztették ifj. Fogarai Attilával és Toloczkó Péterrel szemben, sőt a második helyre Fekete Gyula és Szegedi Máté lépett, míg a skodás baranyai kettős a harmadik helyre csúszott. 

    A verseny utolsó két szakaszáig a Rally2 tavalyi bajnokai, Fogarasiék nagyjából tartották az öt másodperc körüli előnyüket Feketéék előtt, azonban az utolsó két szakaszon a citroenes kettős támadásba lendült, és bár az utolsó szakaszon még 3,5 másodperc előnye volt a hondás párosnak, a Power Stagen 4,3 másodperccel volt gyorsabb Fekete Fogarasinál. 

    Mindez pedig azt eredményezte, hogy a Rally2 második versenyét Fekete Gyula és Szegedi Máté nyerték mindössze 8 tizedmásodperc előnnyel, míg az ifjabb Fogarasi Attila-Toloczkó Péter kettős Orfű után ismét a második helyet szerezte meg. 

    Zsebe
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

    Zsebe Gábor és Mohácsi László bár az előtte zajló csatába kevésbé tudott beleszólni, végül a harmadik helyet szerezték meg, akárcsak Orfűn. 

    Az utolsó két szakaszt, melyre az eső is megérkezett enyhébb formában, a negyedik helyről várhatta a születésnapját éppen ma ünneplő Geiger Máté, valamint navigátora, Hanyik Gergely, azonban a szervízből már nem jöttek ki az utolsó körre. 

    A negyedik helyet így Strider Zoltán és Apkó András szerezte meg 7,8 másodperccel lemaradva a dobogóról és 6,3 másodperccel megelőzve Spindler Jenőt és Csizmadia Csabát, akik Orfűn tudtak nyerni. 

    A Rally2-es bajnokság harmadik versenyét két hónap szünetet követően Kazincbarcikán rendezik. 

    Nem hivatalos végeredmény 
    1 #207 Fekete Gyula / Szegedi Máté Citroen C2 R2 Max 35:41,2
    2 #202 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R +0,8
    3 #204 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +17,5
    4 #206 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +25,3 (0:10)
    5 #201 Spindler Jenő / Csizmadia Csaba Peugeot 208 R2 +31,6
    6 #237 Lakatos Tamás / Marics Krisztina Peugeot 208 R2 +40,9
    7 #219 Vitek Viktor / Holecz László Peugeot 208 R2 +45,1 (0:15)
    8 #220 Péter Pál / Varga Kristóf Honda Civic Type-R +45,3
    9 #208 Kocsis Imre / Henszelmann Zsolt Citroen C2 R2 Max +46,7
    10 #216 Bencs Zoltán / Bencs Gábor Honda Civic Type-R +57,0

    További eredmények

    Eger Rally3: Békésiék hatalmas csatában nyertek 

    0

    Békési Richárd és Tóth Gergely hatalmas csatában nyertek az Eger Rally Rally3-as mezőnyében Geng Bence és Geng Ferenc előtt. 

    Békési Richárd és Tóth Gergely már az Eger Rally első, szombati szakaszát is megnyerte a Rally3-ban, és vasárnap is szakaszgyőzelemmel kezdtek, azonban a harmadik szakaszon kissé lassabbak voltak, mint Geng Bence és Geng Ferenc, így a hondás páros várhatta az élről az utolsó két szakaszt. 

    Gengék számára azonban az utolsó előtti szakasz nem sikerült jól, így ismét Békésiék álltak az élre 2,2 másodperc előnnyel, és helyüket már az utolsó szakaszon is megőrizték, miután csak 8 tizedet vesztettek előnyükből. 

    Geng
    Fotó: Sári Péter #RallyheartHu

    A BMW-s páros így 1,4 másodperc előnnyel nyerték az Eger Rallyt Gengék előtt. 

    Az Orfű Rallyt megnyerő Zákányi János és Vidécz Zsolt tegnap hibáztak, elmértek egy lassító előtti féktávot és a lassítót érintve 10 másodperces büntetést kaptak, így a mai napot közel húsz másodperces hátránnyal kezdhették. 

    A ladás páros azonban vasárnap már nem hibázott, és bár szakaszt nem tudott nyerni, végül 17.5 másodperccel elmaradva Békésiék mögött a harmadik helyen tudtak zárni, így vélhetően továbbra is vezetik a bajnokságot. 

    Zákányi
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

    Az utolsó kört még a harmadik helyen állva kezdhette Fábián Lóránt és Ihász László a Renault-val, azonban az utolsó előtti szakaszon féltengelytörés miatt kénytelenek voltak kiállni. 

    A negyedik helyet az utolsó szakaszon előzve Guzi János és Somlai Gábor szerezték meg mindössze 7 tizeddel Takács István és Takács István előtt. 

    A Rally3-as bajnokság május utolsó hétvégéjén a Dunakanyar Rallyval folytatódik. 

    Nem hivatalos végeredmény 
    1 #406 Békési Richárd / Tóth Gergely BMW 320 25:26,6
    2 #405 Geng Bence / Geng Ferenc Honda Civic +1,4
    3 #401 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 +17,5 (0:10)
    4 #409 Guzi János / Somlai Gábor Honda Civic +28,8 (0:10)
    5 #404 Takács István / Takács István BMW E36 +29,5
    6 #410 Spéder Bence / Koroknai Dániel BMW E36 +43,1 (0:10)
    7 #407 Géczi László / Dudás István Márton Lada 2107 +57,9 (0:10)
    8 #428 Borbély Nándor / Tucsa József Lada 2105 +1:10,5
    9 #416 TEJCSI / Fodor Csaba Lada VFTS +1:10,6
    10 #430 Jóna Gábor / Garam Balázs Lada 2107 +1:11,7

    További eredmények

    Szakaszt nyert a születésnapos Geiger Máté Egerben, de…

    0

    A mai napon ünnepli születésnapját Geiger Máté, aki csaknem megnyerte az Eger Rally ötödik szakaszát a Rally2-es mezőnyben, azonban egy pályán elkövetett hiba miatt ez mégsem sikerült.

    Geiger Máté és Paukovics Lilla az Orfű Rallyn sokáig az élen tudott állni, majd műszaki hiba miatt kiállni kényszerültek. 

    A Rally2-es szezon második versenyén a népszerű ladás pilóta Hanyik Gergellyel versenyez és a dobogóért harcol, ami kapcsán nagyon jó lett volna az Eger Rally ötödik szakaszának megnyerése, és bár a pályán a leggyorsabb volt, egy lassítóban hibáztak, amiért 10 másodperces büntetést kaptak. 

    A születésnapját ünneplő Geiger Máté, így továbbra is a negyedik helyen áll a versenyen. 

    Fogarasi
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

    A Rally2-es mezőny élén az ifjabb Fogarasi Attila-Toloczkó Péter kettős áll öt szakaszt követően, előnyük pedig 5,4 másodperc Fekete Gyula és Szegedi Máté előtt, míg Zsebe Gábor éd Mohácsi László további 5.3 másodperc hátránnyal a harmadik. 

    Geigerék 9,5 másodperccel maradnak le jelenleg a dobogó alsó fokáról, amit a verseny utolsó két szakaszán még megszerezhet. 

    Janovich Roland és Csáthy Miklós sikeresen teljesítette az Eger Rally második vasárnapi körét, miután az első kör második szakaszán műszaki hiba miatt vesztettek komoly perceket. 

    A Rally2-es mezőny állása 5 szakaszt követően 
    1 #202 ifj. Fogarasi Attila / Toloczkó Péter Honda Civic Type-R 24:21,9
    2 #207 Fekete Gyula / Szegedi Máté Citroen C2 R2 Max +5,4
    3 #204 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +10,7
    4 #211 Geiger Máté / Hanyik Gergely Lada 2101 +20,2 (0:10)
    5 #206 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +23,2 (0:10)
    6 #201 Spindler Jenő / Csizmadia Csaba Peugeot 208 R2 +31,1
    7 #237 Lakatos Tamás / Marics Krisztina Peugeot 208 R2 +31,2
    8 #220 Péter Pál / Varga Kristóf Honda Civic Type-R +34,8
    9 #216 Bencs Zoltán / Bencs Gábor Honda Civic Type-R +37,0
    10 #215 Fábián Dániel / Petrovszki Dániel Lada 2105 +39,6

    További eredmények

    Egerben is nullázik a Rally3-as címvédő 

    0

    Az Orfű Rally után Egerben sem tud pontot szerezni a Rally3-as címvédő Bíró Gergő és Bíró Balázs, akik nem tudtak elindulni a második verseny második szakaszán. 

    Bíró Gergő és Bíró Balázs tavaly megnyerték a Rally3-as bajnokságot, miután Ózdon és Bakonyán is nyerni tudtak, és csupán Parádsasváron estek ki. 

    Az opeles páros számára azonban idén nagyon rosszul alakul a bajnokság, miután Orfűn már az első szakaszon kiestek, majd a javítás csak annyira sikerült Egerben is, hogy az első szakaszt már sikerült teljesíteni. 

    A szakaszt követően csak egy 10 másodperces büntetés után nem vezették Bíróék a versenyt. 

    A vasárnapi első szakaszon azonban már nem tudtak elrajtolni, a hírek szerint műszaki hiba miatt. 

    Geng
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

    A verseny élén három szakasz után Geng Bence és Geng Ferenc áll, akik idén már Hondával versenyeznek, és a harmadik szakaszon előzték meg Békési Richárdot és Tóth Gergelyt mindössze 2 tizedmásodperccel. 

    Fábián Lóránt és Ihász László tegnap látványos forgással teljesítette az első szakaszt, majd a mai napon nagyszerű tempót mutatva már csak 3,5 másodperc hátrányban vannak a harmadik helyen. 

    Az Orfű Rallyt nyerő Zákányi János és Vidécz Zsolt a nyitó szakaszon hibáztak egy lassítóban, és a kapott 10 másodperces büntetés ellenére is a negyedik helyre léptek fel 16,2 másodperc lemaradással. 

    A Rally3-as mezőny számára még két szakasz van hátra. 

     

    A Rally3-as mezőny állása 3 szakaszt követően
    1 #405 Geng Bence / Geng Ferenc Honda Civic 13:43,5

    2 #406 Békési Richárd / Tóth Gergely BMW 320 +0,2
    3 #403 Fábián Lóránt / Ihász László Renault Megane +3,5
    4 #401 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 +16,2 (0:10)
    5 #409 Guzi János / Somlai Gábor Honda Civic +18,1 (0:10)
    6 #404 Takács István / Takács István BMW E36 +21,7
    7 #407 Géczi László / Dudás István Márton Lada 2107 +21,9
    8 #410 Spéder Bence / Koroknai Dániel BMW E36 +26,0 (0:10)
    9 #413 Kovács Dominik / Kovács Zoltán Opel Astra F +36,2
    10 #428 Borbély Nándor / Tucsa József Lada 2105 +39,4

    Janovichék a rengeteg probléma után sem adják fel 

    0

    Nem indult jól Janovich Roland és Csáthy Miklós számára az Eger Rally második napja, miután már a szombati második szakaszon szerelniük kellett az autót. A verseny élére ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter állt. 

    Janovich Roland és Csáthy Miklós 2020-ban a Rally2 második helyét szerezte meg a Ladával, azonban a tavaly csupán három versenyen tudtak indulni, melyből csak Ózdon értek célba, míg Orfűn és a Vértes Rallyn kiállni kényszerültek. 

    Az idei évre igyekeztek teljesen felkészíteni a Lada 2101-est, és az Orfű Rally kihagyása után Egerben kezdték meg a bajnoki szereplést. 

    A téli román Covasna Rallyn indulva még sikeresen célba értek, azonban Egerben már a verseny harmadik szakaszán komoly problémába ütközött a fiatal páros, akik a szakasz előtt és a szakaszon is szerelni kényszerültek az autót. Janovichék végül célba értek, de 5 percnél is többet vesztettek a leggyorsabb időhöz képest, összesítésben pedig már további 1 perces büntetés miatt 6 és fél perces hátránnyal állnak. 

    Sokan ez után már ki is állnának a versenyből, azonban a Rally3 korábbi bajnokai nem adják fel, és a Rallye Rádiónak nyilatkozva kijelentették, hogy a szervizben megjavítják az autót és folytatják a versenyt. 

    Fogarasi
    Fotó: Sári Péter #Rallyhearthu

    Három szakasz után ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter állt a verseny élére, mögöttük Fekete Gyula és Szegedi Máté 4,6 másodperc, a tegnapi egyetlen szakaszt nyerő Zsebe Gábor és Mohácsi László pedig 8.2 másodperc hátránnyal áll. 

    A Rally2 mezőnye még négy szakaszt teljesít ma.

    A Rally2-es mezőny állása 3 szakaszt követően
    1 #202 ifj. Fogarasi Attila /
    Toloczkó Péter Honda Civic Type-R 13:07,7
     
    2 #207 Fekete Gyula / Szegedi Máté Citroen C2 R2 Max +4,6 
    3 #204 Zsebe Gábor / Mohácsi László Skoda Felicia +8,2 
    4 #211 Geiger Máté / Hanyik Gergely Lada 2101 +9,4 
    5 #237 Lakatos Tamás / Marics Krisztina Peugeot 208 R2 +14,4 
    6 #206 Strider Zoltán / Apkó András Peugeot 208 R2 +15,9 (0:10) 
    7 #215 Fábián Dániel / Petrovszki Dániel Lada 2105 +18,4 
    8 #220 Péter Pál / Varga Kristóf Honda Civic Type-R +18,8 
    9 #201 Spindler Jenő / Csizmadia Csaba Peugeot 208 R2 +22,4 
    10 #216 Bencs Zoltán / Bencs Gábor Honda Civic Type-R +22,9

    További eredmények

    A nap, amikor Ayrton Senna Rallyversenyző volt

    0

    1994. május 1-je minden szurkolónak beégett a tudatába, az volt a nap, amikor megtörtént a megtörténhetetlen, elvesztettük az autósport történetének egyik legnagyobb alakját. Nem csak a Forma–1-es szurkolók gyászolták, hanem minden sportszerető ember. Bár Ayrton Senna neve hallatán, a fekete-arany Lotus, vagy a piros-fehér McLaren ugrik be elsőre, ne felejtsük el, hogy volt egy nap, amikor a brazil rallyversenyző volt.

    1986 szeptemberére Ayrton Senna már igazi sztárja volt a Forma–1-nek. Több mint két éve túl volt a híres ’84-es Monacói Nagydíjnak, ahol a sereghajtó Tolemannel kis híján megnyerte a versenyt a szakadó esőben. 

    Túl volt a ’85-ös Portugál Nagydíjon, a második futamán az arany-fekete Lotusban, amelyet a szakadó esőben megnyert és örökre beírta magát a Forma–1 történelemkönyvébe. 

    ’86 szeptemberére már volt négy futamgyőzelme, volt egy második helyezése az első Forma–1-es Magyar Nagydíjon. 

    1986 ősze a rallysport utolsó fellángolása volt a máig emlegetett B csoportos rallyautókkal. Ekkor már jócskán túl voltunk Henry Toivonen korzikai balesetén és azt is tudtuk, hogy még pár hónap és nem lesz többet B csoport, jönnek a rallyba az utcai (A csoportos) autók. 

    Ekkor gondolt egyet a Cars and Car Conversions magazin, hogy készít egy cikket Ayrton Senna, a B csoportos rallyversenyző címmel. 

    Az eredeti terv az volt, hogy egy Lancia Delta S4-est, egy Peugeot 205 T16-ost, egy Ford RS200-ast és egy MG Metro 6R4-est hoznak Sennának, aki így a kor négy izgalmas rallyautóját próbálhatta volna ki. A terv azonban meghiúsult és csak az MG állt rendelkezésre. 

    A szervezők B terve azonban működött, gyorsan előhúztak egy Vauxhall Nova Challenge-et (Opel Corsa angol megfelelője), egy A-s Volkswagen Golf GTi 16v-t, egy A-s Ford Escortot, egy szintén A-s Ford Sierra Cosworth-ot. 

    Senna ezzel az öt autóval próbálhatta ki a rallysportot. És hogy miért? Nagyon egyszerű. 

    „Semmit sem tudtam a rallyról. Láttam a képeket a magazinokban, néha néztem a tévében, de ez minden. Szándékosan nem kérdeztem meg senkit a rallyversenyzésről. Magam akartam felfedezni.“

    A walesi teszt egy rallyiskola pályáján zajlott, de mivel Senna maga akarta felfedezni a rallyt, nem kapott alapoktatást sem. Az első kanyarban így a maga bőrén tapasztalta meg a sportág sajátosságát, amikor a Sierra nem akart bekanyarodni. 

    „Ez meglepő volt – nevetett. – Úgy mentem be az első kanyarba, mint egy utcai autóval. Tudom, hülyeség volt. Most már értem, miért kell megcsúsztatni az autót, hogy tényleg harapjon a talajon. Ha csak úgy megpróbálsz befordulni, akkor nem fordulsz be, csak mész egyenesen tovább.”

    Nagy kár, hogy nem láthattuk őt éles rallyversenyen, bár a teszt alkalmával is elmondta, nincs szándéka rallyra váltani. Viszont nagyon élvezte. 

    „A versenyeket leszámítva ez volt életem legboldogabb napja“ – mondta a későbbi háromszoros Forma–1-es világbajnok. 

    Fábián Lóránt hajmeresztő forgása videón

    0

    Fábián Lóránt és Ihász László annak ellenére az ötödik helyen áll a Rally3 idei második futamán, Egerben, hogy az első szakaszon egy hatalmas forgást mutatott be. 

    Fábián Lóránt és Ihász László nagyszerűen kezdte a Rally3-as szezont márciusban Orfűn, ahol a harmadik helyet szerezte meg a Renault Megane-nal az egyaránt ladás Zákányi János-Vidécz Zsolt, valamint Takács István-Takács István kettős mögött. 

    A bajnokság második futama tegnap egy nagy átlagtempójú szuperspeciál szakasszal rajtolt, ahol a BMW-s Békési Richárd és Tóth Gergely volt a leggyorsabb a hondás Guzi János-Somlai Gábor, az ugyancsak BMW-s Baracsi Zsolt-Sóvágó Ádám, a ladás Géczi László-Dudás István Márton duókat megelőzve. 

    Az ötödik eredményt pedig Fábián Lóránt és Ihász László érte el, akik egy hatalmas forgást mutattak be egy balos kanyarban. A Renault-s páros szerencséjére az autó nem akadt meg a forgás közben, így minimális időveszteséget okozott csak az incidens, aminek a szurkolók igencsak örültek. A páros 1,5 másodperc hátrányt szerzett csak a mutatványt követően.

    A Rally3-as mezőny ma fél 12-től két pályán négy gyorsasági szakaszt teljesít az Eger Rallyn, melyen fél 10-től a Rally2 és a Just4Fun mezőnye kezd.  

    A Rally2 mezőnyének ma hat szakaszt kell teljesíteni az aszfaltos futamon. 

    A Magyar Nagydíj győztese a WRC-ben indulna 

    0

    A Forma–1-es Magyar Nagydíj győztese, a finn Heikki Kovalainen idén szeretne a WRC mezőnyében debütálni, ami jó eséllyel Japánban történhet meg. 

    Heikki Kovalainen, aki megnyerte a 2008-as Forma 1-es Magyar Nagydíjat, 2016 óta a japán Super GT sorozatban versenyzett, ahonnan tavaly vonult vissza. A japán sorozatba lépése óta folyamatosan indult helyi rally versenyeken is Sae Kitagawa navigálásával. 

    A finn versenyző idén pedig már a Rally Világbajnokság japán versenyén a WRC-ben is szeretne bemutatkozni. 

    “Az a terv, hogy induljunk a Japán rallyn a WRC2-ben – mondta Heikki Kovalainen a Dirtfishnek. – Ez a terv nagy motivációt jelent. Szeretnénk előtte több versenyen indulni, hogy javítsuk tempónkat, majd azt egy sokkal hosszabb versenyen próbáljuk ki.” 

    Kovalainen idén már három japán versenyen állt rajthoz és kettőt megnyert, miután az idei évben Skoda Fabia R5-re váltott. 

    “Úgy gondolom, hogy néhány szakaszt, amit a japán versenyeken használnak, bekerül a Japán Rally programjába is – tette hozzá Kovalainen. – Az ismerős szakaszok és környezet pedig megkönnyítené a dolgomat a WRC futamon is. Nagyon érdekel a WRC2-es indulás, és mindent megteszek, hogy sikerüljön rajthoz állnom.” 

    A 41 éves finn versenyző eddig 21 rallyn állt rajthoz, első versenye a 2015-ös Arctic Lappföld Rally volt, ahol egy R5-ös Forddal a hatodik helyen ért célba.