back to top
2025. december 20. 00:31
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1238

    Az Acropolis Rally pályáiról alkotott vélemények a pályabejárás után

    0

    Kalle Rovanpera már az Acropolis Rally előtt tudja, hogy a nyitó napon nagyon nehéz dolga lesz, mivel a körülmények teljesen mások lesznek, mint tavaly. 

    Különleges körülményekkel tért tavaly vissza az Acropolis Rally a világbajnokságra, hiszen nedves körülmények között kellett a versenyzőknek teljesíteni a szakaszokat, amiből végül Kalle Rovanpera jött ki győztesen. 

    Idén azonban más lesz a helyzet, hiszen nagy melegben és száraz körülmények között zajlik majd a hétvége. 

    Kalle Rovanpera is jól tudja, hogy nehezebb helyzetben lesz elsőként indulva az első napon. 

    “Az utak állapota jó, kivéve néhány részt, melyek durvábbak lesznek, mint tavaly – mondta Kalle Rovanpera a pályabejárást követően. – Az utak felülete sokkal keményebb és sok a kő is helyenként. Pénteken nagyon nehéz helyzetben leszünk.” 

    A vb második Ott Tanak azonban elégedett a tapasztaltakkal. 

    “Jó állapotban vannak a szakaszok – mondta a 2019-es világbajnok. – Néhol még nedves volt egy-egy szakasz, de ez semmi drámát nem jelent.” 

    A vb negyedik Thierry Neuville szerint a szakaszok igencsak sokfélék. 

    “A pályák a sima és durva szakaszok keveréke – mondta a Hyundai belga pilótája. – Vannak gyorsabb, kanyargósabb és keskeny pályák is. Igazából minden szakaszból kapunk egy keveset. Valószínűleg száraz verseny lesz. Bízunk benne, hogy az első napon jó lesz a rajthelyünk, aztán meglátjuk, hogy mit tudunk kihozni belőle.” 

    Esapekka lappi durvább pályákra számított. 

    “Nem olyan durvák a pályák, mint amire számítottam – mondta a finn toyotás. – A szakaszok ugyanolyan jó állapotban vannak, mint nyolc éve. Sok helyen találkoztunk nedves részekkel, de bízom benne, hogy a versenyre felszárad, mert a sár nem olyan vicces. Kelleni fog egy kis szerencse, hogy ne sérüljön az autó, vagy ne kapjunk majd defektet.” 

    Sébastien Loeb is durvább szakaszokra emlékszik a múltból. 

    “Nagyon sok az új szakasz számomra – mondta a kilencszeres rally világbajnok. – Nehéz jó és pontos itinert írni, ugyanakkor nem annyira durvák a szakaszok, mint régen.” 

    A Red Bull kergette hibába a Ferrarit, de a szűk bokszutca is „ludas”

    0

    Inaki Rueda, a Ferrari vezető stratégája a csapat szokásos futam utáni elemzős videójában elmagyarázta, mi állt a Holland Nagydíjon elkövetett újabb orbitális hiba mögött. Ebből kiderült, hogy Carlos Sainz elrontott kerékcseréjéhez a kapkodás mellett a zandvoorti pályán különösen szűk bokszutca is hozzájárult.

    Carlos Sainz a Holland Nagydíj 14. körének végén abban a tudatban állt ki a bokszutcába, hogy a megszokott 2,5-3 másodperc körüli állásidő letelte után már repeszthet is vissza a pályára. Ezzel szemben a spanyol pilóta 12,7 másodpercen át vesztegelt a szerelői körében, mert a bal hátsó kerekét csak ekkorra sikerült feltenni.

    Mattia Binotto csapatfőnök már a verseny alatt elismerte, hogy egyszerűen hibáztak, és túl későn hívták ki Sainzot, ami miatt a szerelők nem tudtak felkészülni a fogadására. Inaki Rueda a csapat Linkedinen közzétett videójában pedig most elmondta, hogy egészen pontosan 6 másodperccel volt a megszokottnál kevesebb ideje a reagálásra a szerelőknek, ez azonban pont elég volt ahhoz, hogy az egyikük ne érjen oda.

    Scuderia Ferrari, Carlos Sainz, Holland Nagydíj
    Az ominózus kerékcsere Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    „Az első kerékcserék relatíve korán elkezdődtek, a versenyzők a tizedik körtől kezdve kezdtek el kiállni a bokszba. Ez megadta nekünk az esélyt, hogy kereket cseréljünk, és szabad pályára jöjjünk vissza. Carlosszal nyomás alatt voltunk, mert a két Mercedes-pilóta és Sergio Pérez elénk tudott vágni, a versenynek azon a pontján ez pedig jelentette volna, hogy pozíciót veszítünk” – ecsetelte Rueda.

    Sainz a 14. körben a harmadik helyen haladt, de a lágy gumijai kezdtek elfogyni, Lewis Hamilton pedig ott lihegett a nyakán. De mivel a Mercedes pilótája közepes gumikon kezdte a futamot, és mindenképpen tovább maradt volna kint Sainznál, a Ferrarinak nem rá, hanem a spanyoltól 3 másodperc körüli távolságban autózó Pérezre kellett figyelnie. Végül pedig ez vezetett a hibához, mert értelemszerűen csak akkor tudtak reagálni a Red Bullra, amikor látták, hogy a rivális szerelői elkezdenek kirohanni a bokszból. Ha pedig nem teszik, és Sainz csak a következő körben jön ki, a mexikói nagy valószínűséggel megelőzi.

    „A szerelőknek általában 23-24 másodperccel a kiállás előtt szólunk, de mivel most Pérezre reagáltunk, később szóltunk. Mindössze 17 másodpercet adtunk a szerelőinknek a reagálásra” – mondta Rueda, majd rátért arra, hogy még ez sem feltétlenül lett volna gond, de a szűk bokszutca kitolt velük.

    „Az autó bal oldalán kereket cserélőknek keresztül kell sétálniuk [azon a területen, ahová az autó beáll] a túloldalra. A kerékkulcsot működtető, a kereket levevő és feltevő szerelők is időben elfoglalták a helyüket, de mivel Carlos a szokottnál kicsit korábban jött be, akárkinek is volt a feladata feltenni a bal hátsó kereket, nem ért oda időben.”

    A kerékcseréről készült felvételen jól látszik, hogy amikor Sainz már konkrétan beért a szerelők közé, még akkor sincs a helyén egyetlen gumi sem, de mire felemelték az autóját és levették a kereket, a két első, illetve a jobb hátsó kereket cipelő szerelő már odaért, és azonnal fel tudta tenni a közepes keverékű Pirellit a felnire.

    Carlos Sainz, Ferrari, Belga Nagydíj
    Spában és a legtöbb pályán szélesebb a bokszutca. Ezen, a Belga Nagydíjon készült képen a jobb szélen álló szerelő mögött látszik, hogy még bőven van hely a gyorssáv mellett Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    A bal hátsó kereket cipelő szerelő viszont akadályoztatva volt. Ez úgy történhetett meg, hogy a bal első kerékkel siető kollégáját követve az első emelőt kezelő szerelő előtt próbált elmenni (mivel Sainz ekkor már állt be a helyére, nem tudta levágni az utat, hiszen akkor a spanyol elüti), de míg előbbi pont átért az előtt, hogy Sainz Ferrarijának orra megérkezett az emelőre, neki ez már nem sikerült. Ezután pedig kénytelen volt visszafordulni, és az autó jobb oldalán álló személyzetet kikerülve átmenni a másik oldalra, mert a bokszutca olyan szűk, hogy ha körbemegy, ki kellett volna lépjen az úgynevezett fast lane-re, ahol az autók a bokszutcában haladnak, és azt kockáztatja, hogy a kerékcseréjét közvetlenül a Ferrari garázsa előtt letudó Pérez elüti.

    Képgaléria a Ferrari egyedi sárga festéséről

    0

    A Ferrari az Olasz Nagydíj előtt leleplezte az idei monzai futamra készült egyedi festését. Az alábbi galériában a sárga motorborítást és egyedi hátsó szárny dizájnt kapó F1-75-öst nézhetik meg.

     

    Acropolis Rally legendás gyorsaságikkal – versenyinformációk

    0

    Nyolc év szünet után 2021-ben tért vissza a WRC versenynaptárba az Acropolis Rally. Kalle Rovanpera nyerte a tavalyi versenyt és ha 2022-ben megismétli a teljesítményét, könnyen világbajnok lehet Görögországban. Összegyűjtöttük a verseny legfontosabb információit.

    1951-ben, 1952-ben vagy 1953-ban rendezték az első Acropolis Rallyt. A források sem biztosak ebben, így fogadjuk el a verseny rendezőinek hivatalos álláspontját, miszerint az 52-es esemény volt az első. Akkor az ELPA Rallynak nevezett eseményen a Johnny Pesmazoglou – Nikos Papamichael páros nyert egy Chevrolet-val. Apró érdekesség, hogy az 53-as futamon viszont már a navigátor, Papamichael nyert egy Jagár XK 120-szal. Az viszont biztos, hogy az idei lesz a 66. Acropolis Rally, a WRC naptárban pedig 1973 óta szerepel a verseny.

    McRae a legjobb

    Az Acropolist szeretik a legkeményebb rallyként emlegetni, a késő nyári forróság, a sziklás, köves pályák ezt alá is támasztják. Ha nem is a legkeményebb de az biztos, hogy nagyon nehéz verseny, ebben az évben 303 kilométer gyorsaságit kell túlélniük az autóknak.
    Az Acropolis királya Colin McRae, öt alkalommal nyert Görögországban. Röhrl, Biasion, Sainz és Loeb három diadallal követi őt az örökranglistán. A csapatok közül a Ford bízhat abban, hogy ez az ő pályájuk, 13 alkalommal nyertek eddig. A statisztika kétféleképpen is nézhető, ha arra koncentrálunk, hogy utoljára 2009-ben lettek elsők Hirvonennel, akkor nem olyan bíztató ez a statisztika, de ha figyelembe vesszük a nyolc év szünetet, akkor már derűsebb a kép.

    Rovanpera a favorit

    Tavalyi sikere után Kalle Rovanpera győzelmére éri meg legkevésbé fogadni. A bajnokság éllovasára 2/1 arányban fizetnek a fogadóirodák, Tanak 9/4, Evans 4/1, Loeb 6/1-es arányban tehető meg. Greensmith és Loubet százszoros pénzt hoz ha nyer… Rovanpera bajnok lehet ezen a hétvégén, hogy hogyan, arra rengeteg forgatókönyv létezik, ebben a cikkünkben összegyűjtöttük ezeket. Lényeg, hogy a finnek első vagy második helyen kell végeznie, de Tanak, Evans és Neuville eredménye is számít.

    Kalle Rovanperä
    Kalle Rovanperä | Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Legendás gyorsasági szakaszok

    Az idei gyorsaságik közül a Bauxites és a Tarzan a pilóták kedvencei már évtizedek óta. Tempós, remek vonalvezetű szakaszok ezek, ahol folyamatosan ott a kockázat, hogy a kegyetlen pályákon könnyen sérül az autó. Auriol 1991-ben épp a Tarzan szakaszon veszítette el a versenyt, amikor 42(!) gyorsasági után 17 másodperc előnynél kapott egy defektet. Ennek ellenére ez a kedvenc szakasza.

    Igen, akkoriban kicsit hosszabb volt az Acropolis, a négy napra 48 gyorsasági került és majdnem 600 kilométer volt a gyorsaságik össztávja… De vissza a Tarzanhoz. Az idén 23 kilométeres gyorsasági egy athéni rendőrről kapta a nevét. Giorgos Burgos az után tért vissza szülővárosába Fournába, hogy tuberkulózist diagnosztizáltak nála és már csak néhány hónapot jósoltak neki az orovosok. 92 évet ért meg. A verseny 1975-től elhaladt a kunyhója mellett, és mivel a Tarzan becenevű férfi népszerű figura volt a versenyzők és a szervezők körében, 1976-tól róla nevezték el a szakaszt.

    A bajnoki cím a tét

    A Rally1-ben kétségtelenül mindenki Rovanperára és vetélytársaira figyel. A Ford hat autót tervezett erre a futamra, de Fourmaux kocsiját nem sikerült újjépíteni az Ypres Rallyn elszenvedett balesete után, így csak öt Pumával érkeznek. Loeb visszatérése a legnagyobb szenzáció, idei negyedik WRC versenyén indul a kilencszeres világbajnok. A Hyundainál Dani Sordo váltja Oliver Solberget, a Toyota nem változtat a belgiumi felálláson.

    Loeb
    Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Mikkelsen utolsó lehetősége

    A WRC2-ben Andreas Mikkelsen utolsó versenyén indul az évben. A bajnokságban 20 pont az előnye Rossel előtt, ha nyer majdnem biztosan bajnok lesz. Ha nem sikerül neki jól a hétvége, akkor Kajetan Kajetanowicz komoly veszélyt jelenthet rá a szezon hátralevő futamain.

    Andreas Mikkelsen
    Andreas Mikkelsen | Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

    Lesz magyar induló!

    Az 55-ös rajtszámú Skoda Fabia Rally2 evo-val Puskádi János és Gódor Barnabás is elindul a versenyen. Ebben az évben először állnak rajthoz, és az Acropolison sem jártak még. Jó tanácsokat Herczig Norbitól kaphatnak, Herczigék 2018-ban második helyen értek célba az akkor még ERC naptárba tartozó futamon.

    Puskádi
    foto: Eurosol Racing Team Hungary

    Az Acropolis Rally menetrendje (magyar idő szerint):

    09.08., csütörtök

    7:01 Shakedown – Lygaria -3.62 km
    19:08 SS1 – Olympic Stadium – 1.95 km

    09.09., péntek

    6:53 SS2 – Loutraki 1 – 17.95 km
    7:46 SS3 – Harvati – 14.42 km
    10:29 SS4 – Loutraki 2 – 17.95 km
    12:12 SS5 – Dafni – 13.99 km
    14:15 SS6 – Livadia – 21.03 km
    16:53 SS7 – Bauxites – 22.97 km
    18:43 Szerviz – Lamia

    09.10., szombat

    7:33 SS8 – Pyrgos 1 – 33.20 km
    8:34 SS9 – Perivoli 1 – 17.42 km
    10:08 SS10 – Tarzan 1 – 23.37 km
    12:00 – Szerviz – Lamia
    13:33 SS11 – Pyrgos 2 – 33.20 km
    14:34 SS12 – Perivoli 2 – 17.42 km
    16:08 SS13 – Tarzan 2 – 23.37 km
    17:36 – Szerviz – Lamia

    09.11., vasárnap

    08:08 SS14 – Elefterochori 1 – 16.90 km
    09:11 SS15 – Rengini – 11.26 km
    11:20 – Szerviz – Lamia
    12:18 SS16 – Elefterochori 2 – 16.90 km

    Fantasztikus pályák az Ózd Rallyn (versenykiírás)

    0

    Megjelent az Ózd Rally versenykiírása, mely a Rally1, a Historic és a Rally2 bajnokság futama is. A mezőny nagyszerű pályákon mérheti össze gyorsaságát.

    Október 7-8-án rendezik az Ózd Rallyt, mely a Rally1-es és Rally2-es bajnokság hatodik futama lesz, míg a Historic bajnokságban az ötödik forduló.

    A Rally1 és Historic mezőny összesen kilenc szakasz fog teljesíteni, míg a Rally2-es mezőny hatot.

    A verseny október 7-én egy 1.2 km-es prológ szakasszal indul, majd másnap, szombaton a Zabar-Domaháza, a Sáta-Kiskapud, valamint a Királdi kör-Sajómercse szakaszt kell a Rally1-es és historic versenyzőknek háromszor, a Rally2-es mezőnynek pedig kétszer abszolválni.

    A verseny össztávja a Rally1-es mezőnynek 106.8km, míg a Rally2-nek 71.2 km lesz.

    Az Ózd Rally előtt, másfél hét múlva a Rally2 és Rally3 közös futamán, a mecseki Mediterrán Rallyn nagyszerű lehetőség knálkozik a tesztelésre.

    Ezzel a különleges festéssel versenyez a Ferrari Monzában (videó)

    0

    Lerántotta a leplet a Ferrari az Olasz Nagydíjra készült egyedi festéséről, amivel a patinás olasz márka fennállásának 75. évfordulóját ünnepli a Tifosi előtt Monzában. 

    Részben besárgul a Ferrari az idei szezon 16. futamára. A csapat már tegnap elhintette a közösségi médiában, hogy valami különlegessel készül a hazai futamára, amikor közzétette sárga csapatruházatát a monzai futamra. Eközben a paddockban is elkezdett feltűnni a sárga szín a maranellóiak garázselemein – ebből az is kiderült, hogy Leclerc és Sainz is javarészt sárga sisakban és sárga overallban versenyez majd –, szerda délelőtt pedig biztossá vált, hogy ma délután megláthatjuk, miként újul meg az F1-75-ös kinézete a hétvégére.

    Íme:

    A sárga az alapító Enzo Ferrari szülővárosának, Modenának a színe, és a kezdettől fogva jelen van a csapat logójában is, de ennyire hangsúlyosan gyári F1-es Ferrarin eddig csak egyszer volt jelen: az 1961-es Belga Nagydíjon a helyi versenyző, Olivier Gendebien megkapta a lehetőséget, hogy egyszeri alkalommal a maranellóiak pilótájaként induljon, és ehhez egy teljesen sárgára festett cápaorrú 156 F1-et kapott, amivel végül negyedik lett.

    A Scuderia egyébként legutóbb a 2020-as Toszkán Nagydíjon alkalmazott egyedi festést, akkor 1000. F1-es futamukat ünnepelték.

    Latvala: Nem lesz könnyű, de nyerni szeretnénk 

    0

    Miután a Toyota tavaly nyerni tudott a görög Acropolis Rallyn Kalle Rovanpera révén, idén is ezt az eredményt célozza meg. 

    Kalle Rovanpera tavaly nyerni tudott a Toyotával az Acropolis Rallyn, úgy, hogy először indult Görögországban. 

    Idén a japán gyártó még inkább ezt az eredményt célozza meg, miután a hazai versenyén, Finnországban, majd a belga Ypres Rallyn is a második helyet szerezte meg Kalle Rovanpera és Elfyn Evans révén. 

    “Az elmúlt két versenyen is közel voltunk a győzelemhez, azonban most valóban szeretnénk megszerezni – mondta Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke. – Ezt azonban nem lesz könnyű elérni. Az Acropolis Rally egy legendás verseny és nagyszerű, hogy tavaly visszatért a naptárba. Tavaly láthattuk, hogy az utak már nem annyira durvák, mint a múltban. Kalle Rovanpera 2021-ben egy nem szokványos versenyen tudott nyerni, hiszen nedves körülmények voltak, ami nem jellemző Görögországra. Idén még nehezebb dolga Lesz Kallénak, mert elsőként kell pénteken indulnia, ezt a kihívást azonban korábban nagyon jól kezelte. Elfyn Evans és Esapekka Lappi is jó formában érkezik a versenyre, bízunk benne, hogy folytatódik jó teljesítményük.” 

    A Toyota Gazoo Racing 88 pont előnnyel érkezik Görögországba a gyártók bajnokságában a Hyundai Motorsportot megelőzve, míg Kalle Rovanpera 72 pont előnnyel rendelkezik a versenyzők bajnokságában, így akár a vb címet is bebiztosíthatja.  

    Újabb kínos részletre derült fény az Alpine-Piastri sagából

    0

    Noha az Oscar Piastrival kapcsolatos átigazolási balhé a múlt héten lezárult, továbbra is érkeznek olyan információk, amelyek egyre rosszabb fényben tüntetik fel az Alpine-t.

    Miután a Holland Nagydíj pénteki napján napvilágott látott a Forma-1-es szerződésekkel foglalkozó bizottság (CRB) döntése, amelynek nyomán a McLaren bejelentette, hogy Oscar Piastri náluk versenyez a következő szezontól kezdve, egy sor olyan információra derült fény, amely igencsak rossz színben tünteti fel a franciákat, és nagyban változtat az utóbbi hetekben Piastriról kialakult képen.

    Miután a 21 esztendős versenyző augusztus elején közleményben utasította vissza az Alpine neki felkínált 2023-as versenyzői ülését, csapata egyértelműen a történet negatív hőseként igyekezett beállítani őt, mondván, lehetett volna becsületesebb, és mutathatott volna egy kis hálát azért cserébe, hogy az utóbbi két évben mennyi pénzt öltek a felkészítésébe.

    Az Alpine azonban a jelek szerint ezzel is megpróbálta befeketíteni Piastrit, akinek menedzsere, Mark Webber a Channel 4-on tisztázott néhány dolgot az anyagiakkal kapcsolatban.

    „Meg volt kötve a keze. Tudta, hogy nincs szerződése az Alpine-nal, és már aláírt egy másik csapathoz, az Alpine pedig kiadott egy közleményt arról, hogy nekik fog vezetni jövőre. Természetesen kínosan érezte magát emiatt, de meg kellett húznia a határt, hogy világossá tegye a pozícióját, miközben az Alpine már a közlemény megjelentetése előtt tisztában volt az álláspontjával” – utalt vissza Webber még arra a kínos jelenetre, amely során Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke közölte Piastrival, hogy bejelentik őt jövőre, az ausztrál versenyző azonban ekkor még mosolyogva megköszönte mindezt. Piastri a McLaren-bejelentés azt is elmondta, miért tett így.

    Mark Webber
    Webber újabb részleteket árult el Fotó: Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

    „A számokat jócskán felnagyították. Szerintem a nyári szünet esélyt adott az embereknek, hogy milliókkal dobálózzanak, miközben egyértelműen nem ez a helyzet. Oscar az Alpine befektetésén kívül szép összeget kapott azért, mert megnyerte azokat a bajnoki címeket (zsinórban lett bajnok az F3-ban és az F2-ben – a szerk.), a költségvetésének több mint 80%-át pedig külső szponzorok és a családja állta” – mondta Webber.

    Az Alpine csapatfőnöke korábban világossá tette, hogy anyagi kompenzációt követelhetnek, ha nem tarthatják meg Piastrit, erről azonban a bejelentés óta nem beszélt. Arról viszont vélhetően még a héten fog, hogy az ausztrál versenyző kitölti-e az idei év végéig szóló szerződését, és a továbbiakban is teszt- és tartalékpilótaként segíti-e az Alpine-t, vagy korábban elengedik a McLarenhez.

    Andreas Seidl, a wokingiak csapatfőnöke eközben szintén örül neki, hogy a részletek megjelenésével más megvilágításba kerültek Piastri cselekedetei. „Jó, hogy végül napvilágot láttak a tények, és az is, hogy ti, srácok (az újságírók) is láttátok a döntést. Ennélfogva bárki elolvashatja ezt, és levonhatja a saját következtetéseit. Az ügy elég világos, és helyre teszi Oscar nem helyénvaló és igazságtalan megítélését. Most arra koncentrálunk, hogy Daniel [Ricciardóval] közösen fejezzük be a szezont, majd megkezdjük a munkát Oscarral, aki hatalmas tehetség, és óriási potenciál rejlik benne.”

    Ricciardo beszélt Webberrel és Piastrival is

    Miközben Piastri jövője tisztázódott, és minden akadály elhárult az elől, hogy a McLarenhez szerződjön, Daniel Ricciardo számára nagyon bizonyalanná vált a folytatás. A nyolcszoros futamgyőztes számára jelenleg az tűnik a legvalószínűbb forgatókönyvnek, hogy jövőre szabadságra megy (Zandvoortban elcsípték, ahogy Sergio Péreznek éppen erről beszél a pilótaparádé előtt), és megpróbál 2024-re versenyképes ülést találni, vagy, ha ez nem jön össze, valamelyik topcsapat – vélhetően a Mercedes – tartalékpilótájává válni.

    A Piastri-ügy tisztázódásával kiderült, hogy a McLaren jövő évi újonca már július elején aláírt a wokingiakkal, illetve azt is megtudhattuk, hogy Ricciardo erről semmit sem tudott. A wokingiak jelenlegi versenyzője a Holland Nagydíjon elárulta, hogy az ügy kirobbanása után sem Piastrival, sem Webberrel nem beszélt, a zandvoorti futam délelőttjén viszont volt erre lehetősége, és tisztázta, hogy nem haragszik senkire.

    Daniel Ricciardo, McLaren, Magyar Nagydíj
    Ricciardo fontosnak tartotta, hogy beszéljen a másik két ausztrállal Fotó: McLaren Racing

    Ricciardo elmondta, hogy Webber „rosszul érzi magát” amiatt, hogy milyen következményekkel járt Piastri McLarenhez igazolása, és hangsúlyozta, hogy semmi személyes nincs abban, hogy védencével gyakorlatilag kitúrták honfitársukat a wokingi csapatból. Ricciardo azonban megérti ezt.

    „Nyilván nem találkoztunk személyesen azóta, hogy ez az egész elkezdődött. Szerintem nem volt szükség rá, de ő úgy érezte, hogy bizonyos módon bocsánatot kell kérnie, és meg kell néznie, hogy hogy vagyok. Nyilván tudom, hogy miként működik ez a sport, és hogy semmi személyes nincs ebben. Biztosra akart menni, hogy tudom és megértem ezt, és hogy rendben vagyok. Igen rosszul érzi magát amiatt, hogy miként alakult ez az egész, és hogyan lettek tálalva a dolgok a sajtóban. Jó volt beszélgetni vele” – nyilatkozta Ricciardo, aki fontosnak tartotta, hogy biztosítsa Piastrit arról, nincs köztük harag.

    „Oscarral is beszéltem, hogy biztosítsam, nincs bennem rossz érzés, és megértem, hogy miként mennek a dolgok. Próbál bejutni a Forma-1-be, ez az ő nagy pillanata kellene legyen, és nem akarom rossz helyzetbe hozni őt. Erről beszélgettünk, és őszintén a legjobbakat kívánom neki, és azt akarom, hogy jól teljesítsen a Forma-1-ben. A körülmények így alakultak, de nyilván továbbra is nagyon kedvelem és tisztelem Markot.”

    Arról, hogy miért tartotta fontosnak, hogy személyesen beszéljen Piastrival, Ricciardo azt mondta, hogy „Ha nincs kommunikáció, soha nem tudod, hogy mit gondol vagy érez valaki. Sokkal fiatalabb nálam, és nem ismerem az érzéseit, hogy ideges-e kapcsolatba lépni velem és megnézni, hogy mi a helyzet. Biztosra akartam menni, hogy ismerjem az álláspontját, és abszolút nem neheztelek rá, úgyhogy jót beszélgettünk. Szerintem sikerült elérnem, hogy jobban érezze magát, és az utolsó dolog, amit szeretett volna, hogy feszültség legyen a sportágban levő kevés ausztrál között. Örülök, hogy megbeszéltük.”

    Moncet: Készen állunk egy újabb győzelemre

    0

    A Finn Rallyn és Ypres Rallyn aratott győzelmek után a Hyundai Motorsport a görög Acropolis Rallyn is szeretne ezért az eredményért harcolni. 

    A korábbi gödörből sikerült kikerülnie a Hyundai Motorsportnak, amit jól mutat, hogy Ott Tanak révén már három győzelmet tudott szerezni a koreai gyártó, az Acropolis Rallyra pedig két siker után érkezik. 

    “Magabiztosan várjuk az Acropolis Rallyt, miután Finnországban és a belga Ypres Rallyn is nyerni tudtunk – mondta Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese. – Ezek a győzelmek mutatják, hogy a Hyundai i20 N Rally1 képes most már minden felületen az eredős eredményre. Ezért Görögországban is a győzelemért szeretnénk harcolni. Görögországban azonban nagyon durvák a szakaszok és bárkivel bármi megtörténhet. Bízunk benne, hogy sikerül elkerülnünk a problémákat és az utolsó szakaszig harcban lehetünk a győzelemért, ezt pedig segíthetnek elérni kiváló versenyzőink.” 

    A Hyundai Motorsport a gyártók bajnokságában a második helyet foglalja el 88 pont hátrányban a Toyota mögött. 

    A koreai gyártó versenyzői közül Ott Tanak a bajnokság második helyén áll 72 pont hátránnyal Kalle Rovanpera mögött, míg Thierry Neuville a negyedik, Dani Sordo a kilencedik, a görög versenyt kihagyó Oliver Solberg pedig a 13. helyen áll kilenc verseny után. 

    Az Acropolis Rallyn 16 szakasz és 34-36 fok közötti hőség vár a versenyzőkre. 

    A Mercedes nem, Hamilton viszont hibázott a Holland Nagydíjon

    0

    Lewis Hamilton figyelmetlensége is hozzájárult ahhoz, hogy Max Verstappen ennyire simán megelőzte a Mercedes pilótáját a Holland Nagydíj biztonsági autós fázisa után.

    Érdekes részletre derült fény Lewis Hamiltonnal kapcsolatban a Holland Nagydíj után. A verseny alatt úgy tűnt, hogy a hétszeres világbajnoknak a győzelemre is lehet esélye, de előbbi a virtuális biztonsági autós fázis nehezítette a dolgát, majd a rendes Safety Car beküldése szinte minden sansztól megfosztotta. Mint ismert, utóbbi alkalommal a Mercedes nem cserélte le a kerekeit, és kint hagyta a viszonylag új közepes gumikon, miközben csapattársa a második helyről kiállva feltetette a lágy gumikat.

    Mivel Max Verstappen is ugyanígy tett, és a Red Bull korábban cselekedett a Mercedesnél, a holland feljött a második helyre, és az újraindításnál azonnal támadhatta Hamiltont. Az előzés végül nagyon sima lett, Verstappen már a célegyenes elején bebújt a hétszeres világbajnok szélárnyékába, a célvonal előtt pedig egy kicsit el is kellett emelje a gázt, nehogy már ekkor megelőzze a Mercedest, hiszen az szabálytalan lett volna.

    Verstappen nagyon simán elment Hamilton mellett

    Mivel a Red Bull az egész hétvégén a leggyorsabb autó volt az egyenesekben, míg a Mercedes a skála másik végén helyezkedett el, mindenki azt gondolta, egyszerűen ilyen óriási különbség van az RB18-as és a W13-as között. Utólag azonban kiderült, hogy a különbséget Hamilton hibája is növelte, a hétszeres világbajnok ugyanis nem a megfelelő motorüzemmódban lódult meg az újraindítás pillanatában. „Későn váltottam versenyüzemmódba, de az egyenesben már abban voltam. Egyszerűen nagyon gyorsak voltak az egyenesben” – nyilatkozta utólag a 37 esztendős versenyző.

    Sajnos az F1TV-n Hamilton fedélzeti kamerájáról az újraindítás előtt és alatt a hátrafelé néző képet adták, így nem látni, hogy mikor kapcsolt a megfelelő üzemmódba, a rádiózásból azonban nagyjából ki lehet következtetni ezt. Peter Bonnington versenymérnök az újraindításhoz közeledve a fülére mondta, hogy „Amikor kialszanak a [Safety Car] lámpák, kapcsolj az ötös Strat-üzemmódba. Használhatod korán az előzés gombot, majd nyomva tartva is a rendelkezésedre áll, amikor úgy érzed.”

    Hamilton azonban ezt nem tette meg, ugyanis pont, amikor elkezdett kigyorsítani a 13-as kanyarból, Bonnington még gyorsan szólt annyit, hogy „5-ös motorüzemmód.” Az elrugaszkodás pillanatában tehát a Mercedes mindenképpen teljesítményhátrányban volt Verstappenhez képest, hiszen nem állt rendelkezésre az MGU-K által biztosított 160 lóerős többlet, ami azért nem mindegy.

    Safety Car, biztonsági autó, Lewis Hamilton, Mercedes, Holland Nagydíj
    A biztonsági autó mögött Hamilton valamiért nem követte az utasításokat Fotó: LAT Images

    Ez pedig bőven elég volt ahhoz, hogy bár Verstappen a telemetriai adatok alapján nem kapta el olyan jól az újraindítást, és később lépett a gázra Hamiltonnál, mégis annyira tapadt a Mercedesre, hogy végül bele kellett emeljen a gázba a célvonal előtt, hogy ne előzze meg a riválisát.

    Hogy Hamilton miért felejthette el átállítani a kapcsolót, azt egyelőre nem árulta el, de a biztonsági autós fázis alatti rádiózása során rendszerint azzal volt elfoglalva, hogy miért nem tették fel neki a lágy gumikat, és így nem lesz esélye megtartani az első helyet. Lehet, hogy a bosszankodás vonta el a figyelmét?

    Akárhogy is volt, az szinte biztosan kijelenthető, hogy enélkül sem nyert volna, mert ha Verstappen rögtön nem is tudja megelőzni, a következő körben, vagy legkésőbb az állítható hátsó szárny használatának engedélyezésekor simán elkapta volna a Red Bull egyenesbeli tempófölényének köszönhetően. A Mercedes ezen a téren tapasztalható hiányossága miatt pedig Toto Wolff szerint az sem változtatott volna a helyzeten, ha Hamiltonnak is felteszik a lágy gumikat, mert az egyenesben egyszerűen nem tudott volna mit kezdeni Verstappennel.

    „Meg kell vizsgálnunk, hogy miért nincs meg a tempónk az egyenesben. Az autónknak túl nagy a légellenállása. És amíg ezt nem orvosoljuk, nagyon nehéz lesz harcolni velük az egyenesben, különösen egy olyan pályán, amelyen nehéz előzni. Soha ne mondd, hogy soha, de a valószínűsége, hogy meg tudunk előzni egy Red Bullt, 50%-nál kisebb” – ismerte be a csapatfőnök.