back to top
2025. december 16. 08:22
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1265

    Neuville: Nem lesz könnyű megismételni a tavalyi eredményt 

    0

    Thierry Neuville hazai versenye következik a Rally Világbajnokságon és a belga versenyző tavaly nyerni tudott az Ypres Rallyn, idén azonban a Hyundai versenyzője nehéz futamra számít. 

    Régóta ezt a versenyhétvégét várta Thierry Neuville, hiszen a belga Ypres Rally hazai környezetben, hazai szurkolók előtt vezethet. 

    A 34 éves versenyző legutóbbi két indulása során megnyerte a versenyt, köztük tavaly, amikor már világbajnoki pontokat osztottak a futamon, ezért szeretné ezt az eredményt idén is megismételni, bár tudja, nem lesz könnyű dolga. 

    “A hazai versenyen az a futam, melyre egész évben várunk – mondta Thierry Neuville. – A tavalyi győzelem után jó emlékeim vannak erről a versenyről, és örülünk, hogy egy sor murvás futam után ismét aszfalton vezethetünk. Szeretnénk a hazai szurkolók előtt ismét nyerni, ezért mindent meg fogunk tenni és elég motiváltak is vagyunk. Egyértelműen a cél a győzelem megszerzése, ami nem lesz könnyű, mert ez egy nehéz verseny, és ha versenyképesek szeretnénk lenni, akkor mindennek a helyén kell lennie.” 

    Thierry Neuville a Finn Rallyn az ötödik helyen zárt és egy ponttal kevesebbet szerzett a Power Stage szakaszon, mint a győztes csapattársa, Ott Tanak, így egy ponttal elveszítette a világbajnokság második helyét, azonban Belgiumban ezen ismét változtathat. 

    A 2022-es Ypres Rallyn 20 szakasz és 281.58 km versenytáv vár a mezőnyre, akiknek a dolgát csütörtöktől szombatig bármikor megnehezítheti egy-egy zápor. 

    Evans: Nem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik 

    0

    Elfyn Evans tavaly épphogy lemaradt a dobogóról az Ypres Rallyn, azonban idén már szeretne a Top3-ban zárni, még ha ez nem is lesz könnyű. 

    Elfyn Evans tavaly a negyedik helyet szerezte meg az Ypres Rallyn, és ezt a pozíciót is foglalja el az idei verseny előtt, azonban csupán 10 ponttal marad el a második helyezett Ott Tanaktól és 9-cel a harmadik Thierry Neuville-től, így ha jó eredményt ér el Belgiumban, akár a bajnokságban is előrébb léphet. 

    “Az Ypres Rally teljesen más, mint az eddigi idei aszfaltos versenyek – mondta a toyotás versenyző. – Rengeteg hosszú egyenes és sok kereszteződés van, ami bár elsőre könnyűnek tűnhet, de igazából nagyon nehéz. Sokszor változik az utak felülete is, sok pálya nagyon szűk, míg mások dobálósak. A nagy sebességről való fékezés a kereszteződések előtt pedig kritikusak. Tavaly látszott, hogy ki szerzett már korábban tapasztalatot ezen a versenyen, idén azonban már úgy végezhettük a tesztet, hogy nekünk is volt némi fogalmunk már arról, hogy mire kell koncentrálni. Idén szeretnénk javítani a tavalyi eredményen.” 

    A 2022-es Ypres Rallyn 20 szakasz és 281.58 km versenytáv vár a mezőnyre, akiknek a dolgát csütörtöktől szombatig bármikor megnehezítheti egy-egy zápor. 

    Az idei év eddigi 10 legjobb rádiózása

    0

    Feszült üzeneteknek és vidám éneknek egyaránt lehetünk fültanúi, a 2022-es év nyári szünetig lezajlott versenyeiből válogatott rádiózásokban.

    A válogatás, amelyben újra hallhatjuk Norrist énekelni, vagy éppen Sergio Perezt tüsszenteni, a Forma-1 hivatalos YouTube csatornáján kapott helyet. A leggyakoribb szereplő a Ferrari lett, Leclerc és Sainz is két-két alkalommal hallható.

    Charles Leclerc, Ferrari, Spanyol Nagydíj
    Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Charles Leclerc megszerezte a pole pozíciót a Spanyol Nagydíjon meglepetten mondta csapatának, hogy senki sem áll a rajtrácson, mire érkezett a válasz, hogy csak állítsa le az autót a célvonalnál, melyet a monacói meg is tett.

    Lando Norris ismét dalra fakadt, Imolában szerzett 3. helyét ünnepelte, amikor újabb jó hír érkezett a fülére. A csapatmérnöke William Joseph levezető körén közölte a brit pilótával, hogy mivel ma van az ő édesanyjának a születésnapja, ígéretett tett arra, hogy amennyiben dobogón végez Norris, süt neki is egy tortát. Ezután Lando felajánlotta a győzelmet Charlottenak és énekelve kívánt neki boldog születésnapot.

    Carlos Sainz motorja felmondta a szolgálatot az Osztrák Nagydíj során, aki ezt az alábbi formában jelezte csapatának: „Nem! Motor! Motor! Nem! Nem! Nem!

    A pályán elmaradt a baleset

    Zhou előzési kísérlete igencsak kockázatosra sikerült Monacóban, miközben próbálta Tsunodát maga mögé utasítani megcsúszott és átvágta a sikánt. Szerencsére nem lett ütközés a vége, de a kínai megemlítette, hogy egy új nadrágra szüksége lesz a manőver miatt.

    Guanyu Zhou, Alfa Romeo, Monaco
    Fotó: Antonin Vincent / DPPI / Alfa Romeo F1 Team ORLEN

    Kevin Magnussen és a Haas erősen kezdte az idei szezont, a Bahrainben szerzett 5. helyet kicsattanó örömmel fogadta minden csapattag.

    George Russell nem kis meglepetésre megszerezte az első rajtkockát a Magyar Nagydíjon, az öröm természetesen itt sem maradt el.

    Max Verstappen a Spanyol Nagydíjon véletlenül deaktiválta a DRS-t, miután az nagyon inkonzisztensen működött. A holland jól láthatóan feszült volt, miközben mérnöke próbálja arra rávenni, hogy a következő lehetőségnél csak egyszer nyomja meg a gombot.

    Max Verstappen, Red Bull, Spanyol Nagydíj
    Fotó: Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool

    Charles Leclerc az élről csapódott a falba a Francia Nagydíjon, ami miatt érthető módon roppant idegesen kiabált a rádióba.

    Carlos Sainz folyamatosan kapta fülére az instrukciókat a Ferraritól Silverstoneban, miközben épp arra koncentrált volna, hogy jól kapja el az újrarajtot. Kissé idegesen ezért kéri is csapatát, hogy mivel Hamiltonra kell figyelnie, aki nyomást gyakorol rá, kicsit hagyják őt most békén.

    Sergio Pereznek Magyarországon okozott némi problémát az allergia. A mexikói háromszor is beletüsszent a rádióba, a csapattól pedig annyi érkezik válaszként, hogy „egészségedre„.

    Zákányi 51 pontra növelte előnyét a Rally3-ban 

    0

    Öt verseny után negyedik győzelmét szerezte a hét futamos Rally3-as bajnokságban Zákányi János és Vidécz Zsolt, akik így újabb komoly lépést tettek a bajnoki cím felé. 

    A hétvégi Oroszlány Rally után a Hauser Result oldalon feltűntetett pontok alapján elvégeztük a Rally3-as bajnokság élmezőnyének kiszámítását. 

    Ez alapján Zákányi János és Vidécz Zsolt 51 pontra növelte előnyét a második helyet megtartó Geng Bence és Geng Ferenc előtt, míg a harmadik helyre a bajnoki címvédő Bíró Gergő-Bíró Balázs páros lépett 80.6 pont hátránnyal. 

    A bajnokságból még a szeptemberi pécsi Mediterrán Rally, valamint az október eleji Guttamási és Fehérvárcsurgó környéki Alexovics Rally van hátra. 

    A Rally3-as bajnokság nem hivatalos állása 
    1 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 131.6+30=161.6
    2 Geng Bence / Geng Ferenc Honda Civic 89.6+21=110.6
    3 Bíró Gergő / Bíró Balázs Opel Astra 55+26=81
    4 Takács István / Takács István BMW E36 64.2+0=64.2
    5 Fábián Lóránt / Ihász László Renault Megane 48.6+4=52.6
    6 Géczi László / Dudás István Márton Lada 2107 39+13=52
    7 Békési Richárd / Tóth Gergely BMW 320 51.2+0=51.2
    8 TEJCSI / Fodor Csaba Lada VFTS 46+0=46
    9 Jóna Gábor / Garam Balázs Lada 2107 26+11=37
    10 Guzi János / Somlai Gábor Honda Civic 34+0=34
    11 Spéder Bence / Koroknai Dániel BMW E36 30+0=30 

    A hivatalos állás az MNASZ oldalán fog megjelenni!

    Norris: Bárcsak ugyanaz lenne a problémánk, mint a Mercedesnek

    0

    Lando Norris úgy látja, hogy a McLaren vasárnap gyengébben szerepel, mint szombaton, ami épp ellentétes azzal a problémával, mint amivel a Mercedes küzd.

    A wokingi bázisú alakulat gyakran villant meg a kvalifikáción, és Norris többször is az első ötben találhatta magát a rajtrácson, azonban ehhez nem mindig társult jó végeredmény a futamot tekintve. A brit eddigi legjobb helyezése idén az Emilia Romagna Nagydíjon elért 3. hely volt, de általában a legjobb 10 második felében inti le a kockás zászló.

    Arra a kérdésre, hogy a csapat esetleg túlteljesít-e a szombati napokon, Norris úgy válaszolt: „Egy kicsit igen. Utálom azt a kifejezést, hogy túlteljesít, mert szerintem csak azt éred el, ami az adott napon lehetséges.

    Lando Norris, McLaren
    Lando Norris 3. helyét ünnepli csapatával | Fotó: McLaren

    A Mercedes mindeközben úgy tűnik, hogy a versenynapokon jobban remekel, mint az időmérőkön, amit a Franciaországban és Magyarországon elért dupla dobogójuk is jól mutat, és ez az, amire Norris viccelődve irigykedett.

    Szombaton mindig szorosabb a mezőny, mint vasárnap.” – magyarázta Norris.

    Valószínűleg mindenki számára ugyanez a helyzet. Láthattad, hogy a Mercedes küzdködött szombaton [Franciaországban], és utána azt mondják: ‘Ó, mi történt? Második és harmadik hely’ Bárcsak nekünk is ilyen problémánk lenne!

    Látványosabb az időmérő és a futam közti különbség

    Norris úgy véli, hogy a 2022-es szezonban a kvalifikációk és a versenyek között látott különbségek a korábbi évekhez képest sokkal szembetűnőbbek lehetnek.

    Az autók egyszerűen másképp teljesítenek, és az elmúlt évekhez képest, talán egy kicsit látványosabb, hogy az emberek különböző napokon másképp teljesítenek, és úgy tűnik, hogy a szélviszonyok és hasonló dolgok nagyobb befolyással rendelkező tényezők lettek a különböző időpontokban.” – tette hozzá.

    Lando Norris, McLaren
    Fotó: McLaren

    Norris elismeri, hogy a McLaren „még mindig próbálja megérteni” a vasárnapi problémákat. A brit elégedett a saját szombati teljesítményével, de elismeri, hogy neki és a csapatnak is van még mit tennie, hogy sikerüljön megérteni a különbségeket a kvalifikációs és a versenyteljesítmények között.

    Úgy érzem, én is jó munkát végzek” – folytatta a brit.

    Egy kis elismerést kell adnom magamnak. A köröm [Franciaországban] valóban egy nagyon-nagyon jó kör volt. Aznap az autó is segített abban, hogy ezt meg tudtam futni. Nem tudok annál többet kihozni az autóból, mint amennyit az enged.

    Amikor a vasárnapi futamra kerül a sor, úgy érzem, hogy nem feltétlenül ugyanaz a kocsi. Még mindig próbáljuk megérteni mindezt, és megtudni azt, hogy miért vagyunk képesek szombaton jobb munkát végezni, mint vasárnap.

    Amikor eljutunk arra a pontra, hogy a kvalifikáción ténylegesen az élmezőnnyel versenyzünk, még akkor sem bízhatunk abban, hogy a versenyen hirtelen gyorsak leszünk. Ezek azok a dolgok, amelyeken javítanunk kell.

    Lappi: Nyolc éve estünk, de magabiztosan megyek Belgiumba

    0

    Esapekka Lappi utoljára nyolc éve versenyzett az Ypres Rallyn, azonban a horvát tempóból kiindulva szeretne egy jó eredményt elérni az aszfaltos versenyen. 

    Esapekka Lappi 2014-ben még az Európa-bajnokságon állt rajthoz, és így indult akkor a belga Ypres Rallyn is Skoda Fabia S2000-rel, mellyel a kilencedik szakaszon bekövetkezett balesete előtt a verseny harmadik helyén állt. 

    A finn toyotás Horvátországban már vezette aszfalton a Rally1-es autót, ahol bár egy versenyzői hiba miatt szuperralllyznia kellett, de a tempóval elégedett volt, így Belgiumban is reménykedik egy jó szereplésben. 

    “Az Ypres Rally mindig kemény kihívást jelent – mondta Esapekka Lappi. – 2014-ben már indultam ezen a versenyen és akkor a balesetig elégedett voltam a tempóval. Nagyon várom, hogy ismét ott vezethessek. Nagyon élveztem Horvátországban a Rally1-es autó vezetését, és bár az eredmény nem lett jó, de a tempóval elégedett voltam, ezért magabiztosan megyek Belgiumba. Tavaly nem szereztem tapasztalatot a belga versenyen, ami hátrány, de ennek ellenére is bízok egy erős eredményben.” 

    A 31 éves finn versenyző eddig öt futamon állt rajthoz a világbajnokságon idén és Svédországban, valamint a Finn Rallyn is dobogón tudott zárni, 42 megszerzett pontjával pedig a vb hetedik helyét foglalja el. 

    A 2022-es Ypres Rallyn 20 szakasz és 281.58 km versenytáv vár a mezőnyre, akiknek a dolgát csütörtöktől szombatig bármikor megnehezítheti egy-egy zápor. 

    Solberg: Belgiumban kijavítom a finn hibát 

    0

    Oliver Solberg fogja az Ypres Rallyn is vezetni a harmadik számú Rally1-es Hyundai i20-at, és a svéd versenyző szeretné gyorsan feledtetni a számára túl korán véget érő finn versenyt. 

    Oliver Solberg tavaly a Hyundai Rally2-es autójával tudott indulni a belga Ypres Rallyn, mellyel azonban elektromoshiba miatt nem tudott célba érni, a WRC2 kategória éléről volt kénytelen kiállni a harmadik napon. 

    A svéd versenyző idén azonban már Rally1-es autóval állhat rajthoz Belgiumban, melyet idén már hat versenyen vezethetett és a Svéd Rallyn a hatodik, míg Kenyában a 10. helyen célba érve volt pontszerző. Legutóbb, Finnországban azonban már a pénteki első szakasz első kanyarjában balesetet szenvedett és kiállni kényszerült. 

    Petter Solberg fia ezt a kudarcot most Belgiumban feledtetné. 

    “Hatalmas csalódás volt a Finn Rally, ezért ezt most gyorsan szeretném feledtetni – mondta Oliver Solberg. – Nagyon jó volt azonban a verseny végén látni a csapat örömét Ott Tanak győzelme után. Az alzenaui központban pont az ilyen sikerekért dolgoznak. Az Ypres Rallyn szeretnék én is örömet okozni, ez egy olyan verseny, ahol sok a kanyarlevágás és emiatt a piszok az utakon. Tavaly jó emlékeket szereztem a WRC2-ben indulva, ahol vezetni tudtam. Idén már Rally1-es autóval indulok, ami azonban teljesen más kihívás lesz. Olyan autóval lehet sikert elérni, mely pontosan vezethető és megfelel a keskeny utaknak. Ezuttal nem szeretnénk meglepetéseket, szeretnénk probléma nélkül célba érni.” 

    A 2022-es Ypres Rallyn 20 szakasz és 281.58 km versenytáv vár a mezőnyre, akiknek a dolgát csütörtöktől szombatig bármikor megnehezítheti egy-egy zápor. 

    Kristofferson nyerte a történelmi WRX futamot – Kárai és Mózer nagyot ment Hellben

    0

    Johan Kristoffersson nyerte a Rallycross vb új elektromos korszakának első versenyét a norvégiai Hellben. Az Eb-n Andreas Bakkerud lett az első, a magyarok remekeltek, Kárai Tamás hatodik lett, Mózer Attila hetedik helyen fejezte be a versenyt.

    Johan Kristoffersson nyerte a döntőt, Timmy Hansen lett a második. Hiába az új autók, mégis papírforma, maximum kettejük sorrendje lehetett kérdéses. Erre gondolhattak a rallycross rajongók a szombat esti állás után. Sőt vasárnap reggel a harmadik előfutamon is a papírforma érvényesült. A volkswagenes nyert az immár villanyos Volkswagennel, a Peugeot pilóta lett a második az elektromosra alakított 208-assal, mögötte pedig hátvédként jött az öccse, Kevin, a másik Hansen autóval.

    WRX
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    A semmire sem jó Progression Race (ha valaki látja értelmét, kérjük írja meg kommentben) szintén a két favorit győzelmét hozta, aztán az elődöntőkben jött a kisebb meglepetés. Az egyik ágon Veiby megverte a csapattárs Kristofferssont, a másik ágon pedig a két PWR viccelte meg Hansenéket. Grönholm nyert Timmy előtt, Andersson pedig harmadik lett és ezzel kiütött a döntőből Kevin Hansent.

    A döntőben viszont ismét helyre állt a „rend”, a címvédő komoly előnnyel nyert Timmy Hansen előtt, Veiby lett a harmadik, Andersson és Gronholm a negyedik és ötödik.

    Az EURO RX1-ben véget ért Anton Marklund egyeduralma. A reggeli harmadik kvalifikáción még Marklund nyert Bakkerud előtt. Mi pedig mérgelődhettünk, mert Kárai Tamás nem ért célba, így Mózer Attila nyolcadik helyének örülhettünk csak.

    ERX Hell
    foto: @World / Red Bull Content Pool

    Az első elődöntőben Marklund nyert, Mózer pedig egy remek harmadik helyet hozott. Itt a meglepetés kieső Enzo Ide volt, nem fejezte be a futamot. A második versenyen Bakkerud több mint 3 másodperccel lett első Baumanis előtt. A harmadik futamban Kárai Tamásért szurkolhattunk. Nem is hiába, az orosházi pilóta egy remek második helyet hozott Fraser McConell mögött! Bosszankodni csak amiatt tudtunk, hogy ez volt a leglassabb futam, így Kárai lemaradt a döntőről.

    A döntőben aztán Marklundnak nem jött ki a lépés, csak negyedik lett. Andreas Bakkerud nyert, Sondre Evjen és Janis Baumanis előtt.

    Az összesített ponttáblázaton Kárai hatodik lett 10 bajnoki ponttal, Mózer Attila pedig hetedik 9 ponttal.

    A bajnokságban Marklund továbbra is nagy előnnyel vezet, 52 pontja van, míg Baumanisnak 35, Bakkerudnak 33. Kárai Tamás 20 ponttal a nyolcadik, Mózer Attila a 9 megszerzett ponttal a 17. helyre lépett.

    Az RX2e-ben Victor Vranckx nyert Nils Andersson és Isak Sökjvist előtt. Az Euro RX3-ban Kobe Pauwels vasárnap mindent vitt és első lett. Nils Volland lett a második, Damian Litwinowicz a harmadik. Itt a meglepetést Jan Cerny negyedik helye jelentette és az, hogy Marius Solberg Hansen nem jutott döntőbe.

    Folytatás szeptember első hétvégéjén Rigában.

    WRX
    foto: @World / Red Bull Content Pool

     

    Oroszlány Rally: Zákányi negyedik győzelme öt verseny után 

    0

    Zákányi János és Vidécz Zsolt szerezte meg a győzelmet az Oroszlány Rallyn, a Rally3-as bajnokság idei ötödik futamán, így még közelebb került az év végi első helyhez. Fenyvesi Péter és Toloczkó Péter a második, míg a címvédő Bíró Gergő és Bíró Balázs a harmadik helyen ért célba. 

    Öt futam után már négy győzelemmel vezeti a Rally3-as bajnokságot Zákányi János és Vidécz Zsolt, akik Oroszlányban sem találtak legyőzőre. 

    A ladás párost bár a nyitó szakaszon még megelőzte Rácz Gábor és Szíjjártó Róbert, azonban a VFTS-sel a második szakaszon kiállni kényszerültek főtengelytörés miatt. 

    Ráczék korai búcsúja után pedig Zákányiék álltak az élre és a pozíciót már nem is engedték ki kezükből, hat szakaszból összesen ötöt nyerve magabiztosan szerezték meg a győzelmet Fenyvesi Péter és Toloczkó Péter előtt. 

    Kapás János és Kapás Szilvia még csatában lehettek volna a második helyezésért, azonban 40 másodpercnyi büntetésük miatt a hatodik helynél előrébb nem tudtak zárni. 

    Zákányiék bajnoki riválisai nagyon lassan kezdtek, azonban később folyamatosan gyorsulva a bajnoki negyedik helyről induló és címvédő Bíró Gergő és Bíró Balázs a harmadik helyig tudott fellépni, míg a bajnoki második helyről kezdő Geng Bence és Geng Ferenc az ötödik helyen ért célba. 

    Az Oroszlány Rallyt követően Zákányiék tovább növelték 42 pontos előnyüket, a bajnokságból pedig még két verseny van hátra. 

    Oroszlány Rally, nem hivatalos végeredmény (Rally3) 
    1 #401 Zákányi János / Vidécz Zsolt Lada 2105 26:58.2 (0:10)
    2 #420 Fenyvesi Péter / Toloczkó Péter Lada 2101 +13.6
    3 #403 Bíró Gergő / Bíró Balázs Opel Astra +24.7
    4 #412 Hollósi Endre / Doleschall István Lada VFTS +28.7
    5 #402 Geng Bence / Geng Ferenc Honda Civic +30.3
    6 #427 Kapás János / Kapás Szilvia Honda Civic Type-R +59.0 (0:40)
    7 #406 Géczi László / Dudás István Márton Lada 2107 +1:12.3
    8 #425 Jóna Gábor / Garam Balázs Lada 2107 +1:33.1
    9 #422 Mészáros László / Kisztner Csaba Lada 2107 +1:45.3
    10 #424 Vass Károly / Hoferka Péter Lada 21013 +1:49.2 (0:20)

    További eredmények

    Elképesztő: GP2-es autóval száguldozott valaki a cseh autópályán (videó)

    0

    Nem mindennapi videó készült Csehországban arról, ahogy egy korábbi GP2-es kocsi a legnagyobb természetességgel közlekedik a személyautók között.

    Valószínűleg nem hitt a szemének az, aki ma jókor jó helyen volt Csehországban az autópályán, egy kis szerencsével ugyanis egy korábbi GP2-es (a Forma-2 elődje) autóval találkozhatott. A Forma-1 első számú utánpótlás szériájában használt, Dallara kasztnis autó valamikor a 2008 és 2010 közötti időszakból való, a festése pedig természetesen házilag készült, hiszen a Ferrari logóit és korábbi főszponzorát is magán viseli.

    Sofőrje szerencsére a jelek szerint többé-kevésbé betartotta a sebességkorlátozást – legalábbis akkor, amikor a videó készült róla –, de azért néha odalépett a gázra. Viszont akár gyorsan ment, akár nem, mindenképpen teljességgel szabálytalan, amit csinált, hiszen ki sem mehetett volna a közútra a V8-as Mecachrome-motorral hajtott, nagyjából 620 lóerős kocsival. Egybehangzó sajtóhírek szerint a rendőrség nem tudta azonosítani a vezetőt, de keresik.

    Egyébként nem ez az első eset, hogy ilyesmi történik, három évvel ezelőtt ugyanis már levideózták ugyanezt az autót a cseh autópályán. Akkor nem kapták el a sofőrjét.