back to top
2025. december 19. 03:30
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1427

    Ogier Le Mans-ban indul

    0

    Sébastien Ogier, a nyolcszoros rally világbajnok az endurance-világbajnokságon (WEC) szereplő Richard Mille Racing versenyzője lesz 2022-ben, és elindul Le Mans-ban is.

    A nyolcszoros rally világbajnok Sébastien Ogier az idei évre a WEC-ben induló Richard Mille Racinghez igazolt írta meg a WEC hivatalos oldala, a csapat 2020-ban indult először a sorozatban, idei harmadik szezonjukban pedig az LMP2-es kategóriában fognak indulni az Oreca 07 Gibson autóval.

    Ogier csapattársa Lilcu Wadoux, az Alpine Elf Euro Cup első női futamgyőztese lesz, továbbá Charles Milesi lesz, aki tavaly három futamot nyert a Team WRT-vel, köztük a Le Mans-i 24 órás versenyt. Milesi komoly szerepet játszott abban, hogy a Team WRT tavaly megnyerte az LMP2-es csapatok bajnoki címét.

    2021-es WEC szezon végén Sébastien Ogier és Charles Milesi is tesztelhette a Toyota hibrid Hypercarját.

    A Richard Mille Racing mindhárom francia versenyzőjét támogatja a Philippe Sinault által irányított Signatech csapat, mely az elmúlt hat évben két vb-címet és három Le Mans-i győzelmet aratott az LMP2-ben.

    „Eddig a rally karrieremre koncentráltam, de már régóta gondolkoztam a WEC kipróbálásán is – mondta Sébastien Ogier. – Az LMP2 egy nagyszerű kategória és a legjobb módja annak, hogy elérjem az endurance versenyzés legmagasabb szintjét és fejlődni tudjak ebben a szakágban.

    Újonc leszek a mezőnyben, de szeretném jól érezni magam, miközben megismerem a határokat és kiderítem, mennyire tudom megközelíteni a legjobb versenyzőket. Charles és Lilou, valamint én is három különböző világból érkezünk és érdekes lesz különböző tapasztalatainkat összekapcsolva segíteni a régóta mellettem lévő Richard Mille csapatát.

    Csábító ez a kaland, és tisztában vagyok vele, hogy sokat kell tanulnom és nagyon sok tapasztalatot kell szereznem. A rallyban mindig jó alkalmazkodó képességem volt, ezért ebben bízok most is.”

    „Örömmel folytatjuk ezt az izgalmas kalandot a Richard Mille Racing csapatával – mondta Philippe Sinault, a Signatech igazgatója és csapatmenedzsere. – Minden projektünkben emberközpontú megközelítést alkalmaztunk és ez a három versenyző tökéletesen illik ehhez. Sébastien Ogier elmondta, hogy szeretné kipróbálni tudását az állóképességi versenyzésben, és hatalmas tapasztalattal rendelkezik az autósport egy területén.”

    A 2022-es WEC szezon a floridai Sebringben indul március 16-18. között. Ogier a tervek szerint a Richard Mille Racing színeiben mind a hat vb-futamon részt vesz, így az Akropolisz és a Japán Rallyn egészen biztosan nem indul idén a rally világbajnokságon.

    2022-es FIA endurance-vb naptára
    március 18.: 1000 mérföld Sebring (USA)
    május 7.: Spa-Francorchamps 6 órás (Belgium)
    június 8-12. : Le Mans-i 24 órás (Franciaország)
    július 10.: Monza 6 órás (Olaszország)
    szeptember 11.: Fuji 6 órás (Japán)
    november 11.: Bahreini 8 órás (Bahrein)

    Evans: Ez csak az első verseny volt

    0

    Elfyn Evans talán a legnagyobb esélyessé lépett elő a világbajnokságon. Az elmúlt két szezon második helyezései után, azonban a Monte-Carlo Rally nem úgy alakult számára, mint ahogy eltervezte.

    Elfyn Evans 2020-ban szerződött az M-Sporttól a Toyotához, és már az első évben, majd tavaly is a második helyen fejezte be a szezont Sébastien Ogier mögött. Idén azonban Ogier részleges programja miatt a walesi versenyző talán a legnagyobb favorit a világbajnoki címet tekintve.

    Evans szezonja azonban nem indult jól, hiszen a Montén csupán négy pontot tudott szerezni, miután szombaton lecsúszott az útról és húsz percet vesztett.

    „Amikor az élmezőnyben versenyzünk, akkor mindig nyomás nehezedik ránk – mondta Elfyn Evans a Rallit.fi oldalnak. – Nem ez volt a legjobb rajtom, de nem szabad elfelejteni, hogy ez csak az első verseny.

    Ha az elmúlt szezont nézzük, akkor Sébastien Ogier a szezon első felében szilárdította meg vezető helyét a bajnokságban, én pedig szinte végig a második helyen álltam. Ebből a szempontból mindig a maximális eredmény elérésére kell koncentrálni. Nagyon élveztem ezt a két szezont, amióta a Toyotánál vagyok, szeretek Finnországban (a Toyota Gazoo Racing központjában) lenni.”

    Evans dicsérte tavaly év elején a csapat élére kinevezett Jari-Matti Latvalát is.

    „Egyértelműen Jari-Matti a legszenvedélyesebb srác a rallyban, akit ismerek. Egész életét a versenyzésnek szentelte, a sporttal együtt lélegzett. Az évek során pedig csak nőtt a lelkesedése. Fontos, hogy legyen egy ilyen szemléletű ember a csapatban, mert ez mindenkit előre visz.”

    Az idei vb-szezonra új, hibrid autókat vezettek be, a walesi versenyző pedig gyorsan hozzászokott az új Rally1-es autóhoz.

    „Minden egyes kilométerrel sikerült hozzászoknom az új autóhoz. A vezetés már szinte magától jön. Az új autó teljes egészében más, mint az elődje, nem csak a hibrid rendszer miatt.

    A versenyek előtti shakedownon már kevesebb lehetőség áll rendelkezésre az autó beállítása terén, ezért a tesztek még fontosabbak lettek. Az új autóban bizonyos dolgoknak több időre van szükségük, hogy jól működjenek.”

    A Rally Hungary sztárja összekalapozott a junior-vb-re

    0

    Az utolsó pillanatban még a Twitteren kért segítséget a Rally Hungaryről is jól ismert Jon Armstrong az idei junior-vb szerepléséhez. A múlthét végé volt a határidő és csodák-csodájára összeállt a büdzséje, úgyhogy harcba szállhat az idei junior-vb címért. 

    Tavaly hatalmas csatát vívott Jon Armstrong Sami Pajarival a Rally Hungary RC4-es győzelméért. Akkor a magyar szurkolók is megtapasztalhatták, hogy milyen piszok gyors versenyző. 

    Nem véletlen egyébként, hiszen a 27 éves észak-ír komoly karriert mondhat magáénak. Azt sokan tudják róla, hogy 2018-ban eSport Rally Világbajnok volt, és hogy tavaly a junior-vb-n Pajari mögött a második helyen végzett, míg a junior-Eb-n (ERC Junior), Ken Torn és Oscar Solberg mögött harmadik lett. Igaz, itt csak egy futamon, a Lengyel Rallyn indult, Rally3-as Fiestával, ott viszont megnyerte a kategóriát. 

    Azt is tudjuk Armstrongról, hogy egyébként a Codemastersnél játék fejlesztőként dolgozik, tehát ízig-vérig a rallysporthoz kapcsolódik. 

    Fotó: Bastien Roux / DPPI / ERC // Jon Armstrong, Rally Hungary 2021

    Azt viszont kevesebben tudják róla, hogy 2015-től ’17-ig viszonylag egyenesen ívelt karrierje a Peugeot 208 R2-től a Fiesta R2T-n át egészen egy R5-ös Fiestáig. ’18-ban azonban csak az eSport maradt neki, ’19-ben kettő, ’20-ban pedig egy futamon tudott indulni. 

    Amikor tavaly a Rally Hungary tesztjén az idei terveiről kérdeztem, csak mosolygott: „Egyelőre keresem a támogatókat. Szeretném neked azt mondani, hogy a junior-vb-n indulok és hogy versenybe szállok a bajnoki címért, de semmi sem biztos.“

    Kicsit furcsálltam, hogy Colin McRae, Richard Burns, Kris Meeke és Craig Breen hazájában (Armstrong északír, így aztán a briteknél és az íreknél is hazai versenyzőnek számít) nem jut támogatás egy ilyen tehetségnek. 

    Megint csak mosolygott: „Nem olyan könnyű összekalapozni a pénzt, de dolgozunk rajta. Nagyon szeretnék a junior-vb-n menni és harcolni a bajnoki címért.“

    Január 26-án még nem volt meg a költségvetése: 

    29-én viszont már vigyoroghatott: 

    Bár nem hozta nyilvánosságra, hogy a hiányzó 40 ezer euró honnan érkezett meg alig pár nap alatt, de a lényeg, hogy meglett és egy igen tehetséges és szimpatikus versenyzővel többet láthatunk a vb-n. 

    Lappi: Van még munka – Video a megtépázott Toyotáról

    0

    Esapekka Lappi másodszor vezette a Toyota GR Yaris Rally1-et a múlt héten, amikor Finnországban,  havon megkezdte a felkészülést a Svéd Rallyra.

    A Toyota a múlt héten megkezdte a teszteket a Svéd Rallyra. Esapekka Lappi először vezette a GR Yarist hóban, összesen pedig másodszor próbálhatta ki az autót.

    „Nagyon jó volt Finnországban tesztelni – mondta Esapekka Lappi a finn MTV csatornának. Egy remek autót mindig jó vezetni. Azonban a Yaris még nem teljesen illik hozzám, még sok munka van hátra. Ez azonban normális.”

    A videón látszik egyébként, hogy mire Lappira került a sor eléggé megtépázták a Yaris Rally1-es hátulját a csapattársak. Egyben jól mutatja, hogy a Toyota sem rendelkezik feltétlenül sok tartalék alkatrésszel és hogy valószínűleg a 2022-es Rally1-esek aerodinamikáját kevésbé befolyásolja a hátsó lökhárító hiánya.

    Lappi a Rally1-es mezőny végéről fog Svédországban az első napon rajtolni, ami még annak ellenére is hasznára lehet, hogy nem annyira ismeri a hibrid Toyotát.

    A Sébastien Ogier-t helyettesítő finn versenyző ötödik Svéd Rallyjára készül, legjobb eredményét 2019-ben a Citroën versenyzőjeként érte el, amikor második helyen zárt a Citroën C3 WRC-vel.

    Lappi a Toyota neveltjeként elsőként a Yaris WRC-t vezethette rally világbajnoki futamon még 2017-ben, amikor a Finn Rallyn megszerezte eddigi egyetlen vb-futamgyőzelmét is.

    Ezt követően 2019-ben a Citroënhez igazolt, ahol Sébastien Ogier csapattársa lett, majd 2020-ban már az M-Sportnál folytatta karrierjét. Mivel azonban 2021-ben fizetős versenyzőknek adott csak lehetőséget a fordos csapat, Lappi inkább otthon maradt családjával és csak három versenyen indult a vb-n.

    A szezont már Finnországban a Toyotával fejezte be, majd pár nappal később a japán gyártó bejelentette, hogy az idén csak részleges programot teljesítő Sébastien Ogier-t helyettesítheti Lappi, akinek a Svéd Rally lesz az idei első versenye, de minden bizonnyal a Horvát Rallyn is rajthoz állhat.

    A Svéd Rally idén új helyszínre, északabbra költözik, ahol megoldódhatnak a kevés hó jelentette korábbi problémák.

    Sainz és Loeb a rally jövőjéről és az Extreme E-ről

    A két világbajnok a Dakaron és az Extreme E-ben vetélytársak, de Sébastien Loeb és Carlos Sainz szenvedélye is a rally és annak jövője kapcsán nagyon hasonlók az elképzeléseik.

    A futurisztikus sorozat első szezonjáról már levonhatták a tanulságokat, lassan pedig készülhetnek a következő szezonra. Loeb szerződését már be is jelentették, Sainz pedig saját csapattal szerepel az Extreme E-ben.

    „Nagyon ígéretes a dolog. Bár volt némi problémánk a homokkal Szaúd-Arábiában, a második verseny már érdekes volt, és nagy kihívás. Az autó-autó elleni versenyzés más, mint amihez hozzászoktam – kezdte Sainz.

    Nincs sok beállítási lehetőségünk: három állás a rugóknál, hasmagasság és egy változtatási lehetőség a lengéscsillapítót illetően. Ehhez is hozzá kell szoknom, szeretem a magam ínyére alakítani az autót. A második szezonban már biztos, hogy erősebbek leszünk.

    Nagy kihívás, de ugyanakkor nincs váltó, így nem kell aggódni a sebességek miatt, mindig van motorerő, és gyorsan reagál az autó. Sok szempontból könnyebbé teszi az életünket, talán összességében is kicsit könnyebb, mint a hagyományos autók. Nagyon érdekes ez számomra, mindig is nyitott voltam, és szeretek új dolgokat kipróbálni.”

    Loeb a spanyolhoz képest nem a mezőny második feléből, hanem az éléről kicsit máshogy látta a dolgokat:

    „Nagyon magas a mezőny színvonala. Ez egy új műfaj nekem, és mindenki másnak is, de talán a legjobban tereprallysok érezhetik otthon magukat.

    A motort könnyű kezelni, néha ugyan nehéz érzékelni a sebességet és a tapadást, de az Odyssey 21-ben minden rendben van. Az erővel nincs baj, az azonnali nyomaték pedig nagyon jó. Még van mit fejleszteni a felfüggesztésen és a karosszérián, de minden csapatnak ugyanazzal kell dolgozni, és én így is élvezem.”

    Hogy a WRC is lehet-e elektromos a jövőben, mindketten az időt emelték ki a tényezők közül.

    „Az utcai autók közül egyre több lesz elektromos, a motorsport pedig mindig leköveti azt, ami az utakon történik – érvelt Loeb.

    – Talán másik műfajban, ahol rövidebbek a versenyek, könnyebb ezt bevezetni, de a WRC és a Dakar esetében ez a hatótávolság miatt nem így van. Viszont ez minden évben növekszik, szóval egy nap talán mi is válthatunk.

    Mindenesetre a váltás a hibrid rendszerre szép dolog. Ez egy nyilvánvaló lépés az elektromosság felé, és összhangban van a trendekkel. Ráadásul még a teljesítmény is növekszik általa.”

    „Számomra fontos, hogy időt adjunk a gyártóknak arra, hogy rendesen átálljanak – vélekedett Sainz. – Mindezt úgy kell tenniük, hogy közben a show is megmaradjon. Szeretném továbbra is nézni a rally világbajnokságot és a Forma–1-et is azon a szinten, ahol most vannak.

    A mai Forma–1-ben láthatjuk, mennyire fantasztikusak az autók a fenntarthatóság szempontjából. Az is lenyűgöző, mennyi erőt adnak le ahhoz képest, hogy milyen kevés üzemanyagot égetnek el közben. Ehhez már e-üzemanyagokra van szükség.

    A WRC esetében is van jövője a hibrideknek, de ugyanakkor fontos, hogy megtartsuk a sorozat DNS-ét jelentő dolgokat is. A látványosság, a sokféle helyszín, a sebesség és a vezetés által jelentett kihívás mind ilyenek. Mindnek meg kell lennie.

    Ezért ne helyezzünk akkora nyomást a gyártókra. Időt kell adnunk a sportnak, hogy olyan irányba mozduljon el, ami jó neki.”

    Molnár Martin WSK-pontot szerzett

    0

    Jól kezdődött Molnár Martin számára a négyfutamos WSK Super Master Series első hétvégéje az olaszországi Lonatóban. A 69 fős OKJ kategória időmérőjén csoportjában a második, összesítettben pedig hatodik lett. A küzdelmes előfutamok után az elődöntőben értékes, bajnoki pontokat érő hatodik helyezést szerzett. 

    Kibővült és meg is erősödött a WSK mezőnye a Super Master Series első futamára, amelyen az idén először a gyári csapatok versenyzői is rajthoz álltak. Molnár Martin az erősebb mezőnyben is megállta a helyét, hiszen az időmérőn, csoportjában a második időt futotta, mindössze 0,041 másodperccel maradt el az első helytől. Összesítettben pedig a hatodik helyet szerezte meg.

    Az előfutamok során így minden alkalommal a második helyről indult és küzdelmes versenyeken végzett az 5–6. helyen. Az utolsó előfutama lett volna a legjobb, ahol harmadiknak futott be. Azonban a rajtnál, a sárga vonal előtt az első helyezett megfékezte a gokartját, így Martin előbb ért át rajta, ezért 10 másodperc büntetést kapott és 18. lett. 

    Pénteken és szombaton is nagyon jó volt a tempója, ami azonban vasárnapra elfogyott. Az elődöntőben a második helyen is állt, végül hősiesen küzdve a hatodik helyen futott be, amiért hét bajnoki pontot kapott. A döntőbe méginkább tempó hátrányba került, ahol a 21. helyet szerezte meg. 

    Fotó: Molnár Martin

    „Az első három napunk nagyon jól sikerül – mondta Martin. – Az időmérőn jó volt a tempónk. Az előfutamokon volt pár apró hibám, de még azok is jól alakultak. Vasárnapra viszont nagyon visszaesett a gokartom tempója. Próbáltam így is kihozni a lehető legtöbbet a döntőből és az elődöntőből. Ennél jobb eredményt szerettem volna elérni, de két hét múlva, a második futamon javíthatunk.“

    A WSK Super Master Series február 8–10-e között folytatódik a második futammal, szintén Lonatóban. 

    Molnár Martin, OKJ eredmények
    Résztvevők: 69
    Időmérő: 6.
    EF előfutam: 5.
    DF előfutam: 5.
    BF előfutam: 6.
    AF előfutam: 5.
    CF előfutam: 18.
    Előfutamok összesen: 13.
    A elődöntő: 6.
    Döntő: 21.

    SuperEnduro GP: Nyerj egy  HUSQVARNA SVARTPILEN 125-öt

    0

    Február 5-én újra megrendezik Budapesten a SuperEnduro GP-t. A rendezvény egyedülálló a hazai motorsport történetében, az első két évben gyakorlatilag teltház előtt zajlottak az események, a nap folyamán közel 10 ezer néző látogatott ki a Sportarénába, ahol a futamok mellett érdekes, látványos programokkal fogadták a közönséget. 

    Idén is számos magyar versenyző készül a megmérettetésre, köztük az Enduro Team Hungary színeiben induló Zsigovits Norbert és Szőke Márk, akik 2021-ben az Enduro GP-n az Open világkupa kategóriáiban is bizonyítottak: Zsigovits Norbert az Open 4S-világkupában elért 2. helye után a SuperEnduro GP-n a Junior világbajnokság mezőnyében szerepel, míg Szőke Márk az Európa-kupában tör dobogós helyre. 

     

    Magyarországon egyedülálló figyelmet kapnak az utánpótlás-versenyzők is, a 2022-es SuperEnduro GP betétfutamain több, mint 30 gyermek két kategóriában méri össze a tudását. Egy nagyobb magyar delegáció már letette a névjegyét a lengyelországi Łódźban megrendezett futamon, ahol a közönség és a hazai sportszakma is kiemelkedően értékelte a gyerekek teljesítményét.

    A sportág sztárjait felvonultató világbajnoki küzdelem mellett a közönség igazi showműsort is láthat különböző látványelemekkel fűszerezve; a fő esemény felvezetéseként a szervezők zenei és táncos produkciókkal készülnek meglepetés fellépőkkel, a kilátogató közönség így teljes koncertélményben részesülhet, noha a fókuszban természetesen a SuperEnduro marad.

    A várható hangulatot előrevetíti, hogy az Early Bird jegyek azonnal elfogytak a rendezvényre, ahol a hazai motorsport iparág képviselői is kiállítanak, valamint értékes ajándékokat is kisorsolnak. Jegyek kaphatók az EnduroGP.hu weboldalon és az Eventim hálózatában. 

    Nyerj egy HUSQVARNA SVARTPILEN 125 motorkerékpárt a jegyeddel!

    Vásárolj jegyet a budapesti SuperEnduro GP 2022 Főeseményére, és Tiéd lehet fődíjunk, egy 1 640 000 Ft értékű HUSQVARNA SVARTPILEN 125 motorkerékpár, a HUSQVARNA CENTRUM felajánlásából! A motor mellé jár még egy 20%-os voucher, melyet a Husqvarna Centrumban lehet felhasználni gyári alkatrészek és ruházati termékek vásárlására.

    Nem kell mást tenned, csak vedd meg a jegyedet, éld át személyesen a Főesemény izgalmait és bízz a szerencsédben! A sorsoláson mindenki részt vesz, aki 2022. február 5. 16.00 óráig jegyet vásárol a Főeseményre. Sorsolás: 2022. február 5. 18.00 óra.

    Loix dobogós helyezéssel tért vissza a vb-re

    0

    Freddy Loix és Pieter Tsjoen szórakozni ment a Monte-Carlo Rallyra, ahol Skodájukkal végül egy defekt miatt a WRC2 Masters kategóriában nem tudtak nyerni, de így is dobogón végeztek.

    Freddy Loix 2016 végén fejezte be aktív karrierjét, azonban három év után ismét rajthoz állt egy-egy belga futamon. A négyszeres belga bajnok, 2021-ben ült össze Pieter Tsjoennel, aki korábban szintén pilótaként versenyzett és nyolc alkalommal nyerte meg a belga bajnokságot.

    A két 50 év feletti versenyző a Montén kihasználta, hogy az idei évtől létrehozták a WRC2 Masters kategóriát az ötödik ikszüket betöltött versenyzők számára, és elindultak első közös nemzetközi versenyükön.

    Loix 18 év után tért vissza a vb mezőnyébe, miután korábban a Toyota, a Mitsubishi, a Hyundai és a Peugeot versenyzőjeként is indult a vb-n és háromszor dobogóra is tudott állni.

    A Montén pedig a két belga kiválóság megmutatta, hogy nemzetközi versenyen is tudnak komoly eredményt elérni, és annak ellenére, hogy az egyik szakaszon defektet kaptak, a kategória harmadik helyén zártak.

    „Az volt a cél, hogy jól érezzük magunkat, és ezt sikerült maximálisan elérni – mondta Freddy Loix a hln.be oldalnak. – Régen nem vezettem már, leszámítva egy Kortrijki versenyt 2021 végén, nemzetközi versenyen pedig utoljára tíz éve indultam.

    Pieterrel ez volt az első közös nemzetközi versenyünk, és a Monte mindig is nagyon nehéz. Egy defektet leszámítva azonban minden tökéletesen alakult. Ha nincs ez az időveszteség, akkor a második helyen tudunk zárni.

    A győzelemhez nem voltunk elég jók, Mauro Mielét nem tudtuk megszorongatni, főként a kevés közös versenyünk miatt. Az a legfontosabb azonban, hogy mi és a csapat is jól érezte magát a versenyen.”

    A Monte-Carlo Rallyn az olasz Mauro Miele és Luca Beltrame Skodájukkal 2:20,5 előnnyel nyertek a svájci Olivier Burri és francia Anderson Levratti Volkswagenje előtt, míg Loixék további 1:39,3 hátránnyal zártak a harmadik helyen a nyolc fős mezőnyben.

    A Svéd Rallyn Mauro Miele szintén ott lesz, de Freddy Loix következő versenyére még várni kell.

    Evans: A Toyota GR Yaris Rally1 képes vb címet szerezni

    0

    Elfyn Evans, a Toyota Gazoo Racing walesi versenyzője szerint a Toyota GR Yaris Rally1 képes a vb címért harcolni, hozzátette, még sokat kell tanulnia az új autóról.

    Elfyn Evans a szombati 11. szakaszig úgy tűnt, hogy dobogón végezhet a Monte-Carlo Rallyn, azonban akkor hibázott, és a domboldalon megállva húsz percet vesztett. Végül a Power Stage második helyével és négy ponttal távozott a WRC szezonnyitóról.

    A Toyota walesi versenyzője a nem túl fényes eredmény ellenére elégedett autójával.

    „Határozottan kijelenthetem, hogy az autóval a vb címért lehet harcolni – mondta Evans az Autosport oldalnak. – Nem tudjuk, hogy a szezon során miként fogunk vele boldogulni, mert vannak nagyon különleges versenyek a naptárban, de a vb címért való csatához meg vannak a hozzávalók.

    Szerintem, a Toyotánál dolgozók nagyon jó munkát végeztek az autóval. A szezon előtti tesztek azonban nem voltak hosszúak, ezért a Monte elején még sokat küzdöttünk. A verseny során sokkal inkább megszoktuk az autót, mint a teszten sikerült. A csapatban dolgozók sokat tettek azért, hogy minden autó probléma nélkül elkészüljön, ami egy hatalmas pipa a számukra és nagyon köszönöm nekik.”

    Elfyn Evans a Power Stage-en második eredményével négy pontot szerzett a szezonnyitón.

    „Jól ment a vezetés a Power Stage-en, de talán nem volt olyan gyors, mint ahogy szerettük volna. Összességében azonban elégedettek vagyunk. A szakasz vége felé hibázgattam a hibrid nyújtotta plusz erő használásakor, így lehetett volna jobb is az eredmény. A hibrid rendszer azonban jól működik, de még sokat kell tanulni, hogy más körülmények között is tudjuk használni.”

    A Toyota csapatában Sébastien Ogier a második, Kalle Rovanperä pedig a negyedik lett, a japán gyártó második csapatával pedig Takamoto Katsuta a nyolcadik helyen zárt.

    A Svéd Rallyn Ogier autóját Esapekka Lappi fogja vezetni, és jó rajthelyét a finn versenyző és Elfyn Evans is kihasználhatja a nyitó napon, amelyen Kalle Rovanperä fogja takarítani a pályákat.

    Al-Attiyah a Dakar után behúzott egy rally győzelmet is

    0

    Nasser Al-Attiyah ott folytatta a Közel-Kelet rallybajnokság (MERC) szezonnyitóján, az Omán Rallyn, ahol a Dakaron befejezte, nagy fölénnyel nyert.  Így jelenleg két FIA bajnokságot, a tereperally vb-t és a MERC-et is vezeti.

    Sébastien Loeb után a Közel-Kelet Rally Bajnokság (MERC) 17-szeres győztese és egyben címvédője, Nasser Al-Attiyah sem sokáig várt első versenyére a Dakar után.

    A katari versenyző a hétvégén már az Omán Rallyn állt rajthoz a spanyol Alba Sánchez González navigálásával, a Borsos Péter irányításával felkészített Volkswagen Polo GTI R5-tel.

    A katari-spanyol páros pedig nem bízott semmit sem a véletlenre, megnyerte az első hét szakaszt, amivel már 8:39,5 előnye volt a cseh Petr Kacirek–Václav Kopácek junior páros által vezetett Škoda Fabia R5 előtt.

    Ezt követően Al-Attiyah igyekezett már csak a szakaszokat teljesíteni, így a következő öt gyorsaságin az ománi Hamed Al-Wahaibi volt a leggyorsabb az új-zélandi Tony Sircombe navigálásával ugyancsak Skodával.

    Az utolsó szakaszon aztán Nasser Al-Attiyah ismét a leggyorsabb volt, így végül 15:13,8 előnnyel nyerte a szezonnyitót a cseh skodás riválisa előtt.

    A harmadik helyen pedig a katari Khalifa Nasser Al-Attiyah és az olasz Giovanni Bernacchini zárt 18:12,1 perc hátránnyal, Ford Fiesta R5-tel.

    A verseny legjobb hazai párosa, Haitham Soomar és Wail Al-Shaibani lettek, akik 33:13,5 perc hátránnyal vitték célba Evo VII-es Mitsubishijüket a negyedik helyen.

    Hamed Al-Wahaibi végül az első nap hét szakaszából négyen szuperrallyzva a hatodik helyet szerezte meg.

    A MERC következő versenyére február 10-12. között Katarban kerül sor, míg a szezon hat versenyt követően szeptember 23-25. között Cipruson zárul.

    Az Omán Rally végeredménye