back to top
2024. november 29. 00:45
Kezdőlap Blog Oldal 212

Korengedménnyel, heteken belül bemutatkozhat a Mercedes tehetsége a Forma–1-ben?

0

A vártnál is korábban a Forma–1-es rajtrácsra kerülhet a Mercedes neveltje, Andrea Kimi Antonelli, de csak akkor, ha sikerül elérni az FIA-nál, hogy eltekintsen a saját maga által tíz éve meghozott szabálytól.

Már az idei év eleje, és különösen Lewis Hamilton Mercedestől való távozásának bejelentése óta az ifjú Antonelli közelgő F1-es bemutatkozása az egyik legforróbb téma a sportban, dacára annak, hogy az olasz még csak 17 éves, és márciusban kezdte első szezonját a Forma–2-ben – ahova a Forma–3 kihagyásával ugrott fel.

Azok szerint, akik közelről figyelhetik Antonelli fejlődését, egyértelmű, hogy személyében egy egészen kivételes tehetség közeledik a Forma–1 felé, a körülötte lévő felhajtás pedig valóban ahhoz hasonló, mint ami Max Verstappen 2015-ös érkezését megelőzte. És az is nyilvánvaló, hogy nevelőcsapata, a Mercedes minél előbb szeretné F1-es üléshez, majd pedig egyik saját autójához juttatni Antonellit, megelőzve ezzel, hogy valamelyik rivális egy jobb versenyzési ígérettel elcsábítsa tőlük az olaszt – mint ahogy tíz éve lemaradtak Verstappenről.

A holland még 17 és fél éves sem volt, amikor 2015. március 15-én rajthoz állt első F1-es futamán Melbourne-ben a Toro Rossóval, amivel új fiatalsági rekordot állított be. Mivel Verstappen felkészültségének szintjét akkor még csak sejteni lehetett, az FIA az egyre fiatalabb korban az F1-es rajtrácsra kerülő pilóták trendjét megállítva még 2014 decemberében szabályt hozott arról, hogy innentől csak a 18. életévüket betöltött pilóták igényelhetnek a királykategóriában való versenyzéshez szükséges szuperlicencet.

6/0 a dobogóinak száma, mégis jogosan van mindenki elájulva a „Mercedes Verstappenjétől”

Antonelli debütálásának jelenleg ez az egyetlen gátja, hiszen az olasz és a német F4 2022-es, valamint a Formula Regional Európa-bajnokság tavalyi megnyerésével már eleget tett a szuperlicenc által megkövetelt eredményességi kitételnek. 18. születésnapját azonban majd csak augusztus 25-én tölti be, eszerint pedig leghamarabb a nyári szünet utáni első állomáson, a Belga Nagydíjon versenyezhetne F1-es autóval.

Igen ám, de az általában jól értesült F1-es szakíró, Joe Saward tudomása szerint a háttérben már folyik a lobbitevékenység amellett, hogy Antonelli az eddig mutatott eredményei és fejlődése indokával felmentésben részesülhessen az életkori megkötés alól. Saward szerint ugyanis a Williams hajlandó lenne az autójába ültetni Antonellit, amennyiben az idei éven túl 2025-re is megkapná a szolgálatait a Mercedestől. A debütálásra pedig az eddig elképzelteknél is korábban, akár már a május 19-i Emilia-romagnai Nagydíjon sor kerülhet.

Persze mindennek előfeltétele, hogy Antonelli 17 évesen is rajtengedélyben részesüljön – Verstappent már így sem tudná megelőzni a fiatalsági rangsorban –, ebben az esetben Logan Sargeantnek hazai versenye, a Miami Nagydíj lenne az utolsó fellépése a Williamsnél, utódja pedig ezt követően szintén hazai pályán mutatkozhatna be. A grove-i istálló ugyan szerette volna, ha az amerikai pilóta beválik, időt is adtak számára azzal, hogy szerződést hosszabbítottak vele az idei évre, ám Sargeant továbbra sem mutatja a szükséges fejlődés jeleit, tavaly év eleji érkezése óta még mindig képtelen volt legyőzni csapattársát, Alexander Albont akár egy időmérőn (26:0), akár egy mindkettőjük által teljesített futamon (16:0).

A bolognai születésű pilóta nemrég átesett első F1-es tesztjén a Mercedes 2021-es, kontruktőri bajnok modelljével, hamarosan pedig a már a jelenlegi szabályrendszer szerint épült 2022-es autójukat is kipróbálhatja.

Megvan a következő lépés: a Red Bull otthonában vezethetett először F1-es Mercedest Antonelli

Saward hozzáteszi, az FIA számára is pozitív kicsengésű fejlemény lenne, ha megadná az engedményt a sport legizgalmasabb jövevénye számára, miután a szövetség az elmúlt év során negatív fejlemények sorát élte meg az elnök, Mohamed bin Szulajm körüli botrányokkal és az F1-gyel való viaskodással.

A brit újságíró Kínai Nagydíjat követő naplóbejegyzése szerint ráadásul nem Sargeant az egyetlen pilóta a mezőnyben, akinek évközi menesztéstől kell tartania: ha nem szerez pontot a következő futamokon az RB-vel, akár Daniel Ricciardo is elveszítheti az ülését az új-zélandi Liam Lawsonnal szemben.

Három magyar páros indul a Mitropa Kupa olasz versenyén

0

Hétvégén rendezik a Mitropa Kupa idei harmadik versenyét, az olasz Elba Rallyt, melynek modern és historic autós mezőnyében összesen három magyar páros áll rajthoz. 

Összesen hét gyorsasági és 102.62 km versenytáv vár az olasz Elba Rallyn arra a 137 modern és 13 historic autós mezőnyre, akik beneveztek az olasz International Rally Cup és Mitropa Kupa mezőnyébe. 

A modern autók mezőnyében két magyar páros indul a Mitropa Kupa értékelésében, László Zoltán azt követően, hogy a Rally Hungaryn még Balázs Zsolttal, a múlt hétvégén Kürti Tamással, ezúttal Begala Tamással áll rajthoz a Skoda Fabia RS Rally2-vel. 

Merencsics Árpád és Gerebitz Márkó ugyanakkor idei első versenyére készül a Rally4-es Ford Fiestával. 

A historic mezőnyben Mang Huba és Béres “Unicum” Attila próbál szerencsét a Skoda Favorittal, a baranyai kettős a Lavanttal Rallyn kezdte idei szezonját, ahol a Mitropa Kupa historic mezőnyében a hatodik helyen zártak. 

Az Elba Rally pénteken késő délután kezdődik. 

Hajvágásért könyörgő csapatfőnök és egy legendás csata – 19 éve volt a 2005-ös imolai futam

0

Michael Schumacher és Fernando Alonso örökre emlékezetes párharcához kellett a hétszeres világbajnok ritka hibája és a Renault kockázatos döntése, miközben a McLaren beugrója a hajával idegesítette Ron Dennist. Ez történt 19 éve Imolában.

2005. április 24-én, azaz napra pontosan 19 évvel ezelőtt rendezték a 2005-ös San Marinó-i Nagydíjat. A V10-es korszak utolsó imolai futama alighanem mindenkinek Michael Schumacher és Fernando Alonso legendás párharcáról marad emlékezetes, ám nemcsak emiatt érdemes felidézni a történteket, akadt ugyanis egy beugró, aki folyamatosan hadakozott a csapatfőnökével. A McLaren akkori tesztpilótájáról, Alex Wurzról van szó, aki ekkorra kissé megorrolt a wokingiakra, és lázadásból kócos frizurával jelent meg, ami nyilván nagyon nem tetszett a több dologban is igencsak kényszeres Ron Dennisnek.

Hogy végül mi lett Wurz hajával, illetve milyen feledésbe merült tényezők vezettek oda, hogy Alonso és Schumacher egyáltalán összecsaphatott, arról alábbi két korábbi cikkünkben olvashat:

Két elfeledett tényező, ami nélkül nem jött volna létre Schumacher és Alonso legendás csatája

Bosszúból megnövesztette a haját, a kényszeres Ron Dennis nem engedte levenni a sisakját

Közel száz nevező, köztük három magyar kettős a Kanári-szigetek Rallyn

0

A hagyományokhoz híven igen népes mezőny nevezett az ERC idei második versenyére, a Kanári-szigetek Rallyra, ahol három magyar párosnak szurkolhatunk. 

A Kanári-szigetek Rallyra mindig igen népes és nagyon erős mezőny gyűlik össze és így lesz ez idén is, amikor a spanyol aszfaltos verseny búcsúzik az ERC-től, hiszen jövőre már WRC-futamnak fog helyet adni. Az igen jó tapadást biztosító, de nagyon szűk pályákon is zajló versenyt jövőre a Sierra Morena Rally váltja majd az Eb-naptárban. 

A Kanári-szigeteken két hét múlva összesen 96 páros áll rajthoz, közülük azonban csak a mezőny fele lesz értékelve az Eb-n. A 48 párosból 29-en Rally2-es autóval indulnak, a Rally Hungary dobogósai közül csupán Simone Tempestini fog hiányozni. 

A magyar versenyzők között találjuk Csomós Mixit és Nagy Attilát, akik tavaly hatalmasat estek ezen a versenyen, azonban azóta Mixi két, míg Ati egy ERC-futamon tudott dobogón célba érni, így valószínűleg jó hangulatban áll rajthoz a skodás páros. 

László Martin és Bán Viktor számára a Rally Hungary a pályák takarítása miatt kevésbé sikerült jól, azonban a Kanári-szigeteken képesek lehetnek az első 10-be is beférni a Skoda Fabia RS Rally2-vel. 

A harmadik magyar induló a spanyol versenyen Herczig Patrik és Varga Kristóf lesznek, akik a Rally Hungaryn nem tudtak célba érni a Rally4-es Peugeot-val. 

A verseny összetett győzelméért valószínűleg Hayden Paddon, Efrén Llarena, Alexey Lukyanuk, Erik Cais, Miko Marczyk, Simon Wagner, Filip Mares, Martins Sesks, Mads Ostberg harcolhat meg Yoann Bonatoval, a tavalyi győztessel. 

A Kanári-szigetek Rallyn másfél hét múlva 13 gyorsaságit és 193.12 km versenytáv vár a mezőnyre. 

Bekékül a Ferrari Miamira, miközben hosszú távon is lehet kék szponzora

0

Sajtóértesülések szerint a Ferrari a küszöbén áll egy igencsak jövedelmező szponzori megállapodás megkötésének, amely segíthet Lewis Hamilton szerződésének kifizetésében is. Ez már önmagában hozhat némi kék színt a vörös autókra, amelyek a Miami Nagydíjon ettől függetlenül is magukon fogják viselni a kéket.

Sport Business ír arról, hogy a Ferrari előrehaladott tárgyalásokat folytat az amerikai IT-óriással, a Hewlett-Packarddal (HP) egy 2025-től kezdődő névadó szponzori megállapodásról. A hírek szerint a HP hasonló kiemelt státuszban és hasonló anyagi hozzájárulással érkezhet, mint amilyen szerepet a technológiai rivális Oracle tölt be a Red Bull oldalán.

Az extra bevétel pedig bizonyára a költségkorlátozások mellett is jól jönne a Ferrarinak, hiszen a jövő évtől a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton állítólag annál is jobb fizetésért érkezik Maranellóba, mint amit a Mercedesnél zsebre tesz. Ráadásul a 2026-os szabályváltozásokra való felkészülés is jelentősebb anyagi erőforrásokat igényel.

Ha az értesülés valósággá válik, a HP a Ferrari F1-es csapatának hivatalos nevébe is bekerülhet – a csapatnak 2021 óta nincs névadó szponzora, akkor ért véget együttműködésük a Philip Morrishoz kötődő Mission Winnow-val. Újdonság lenne az is, hogy a kék logóval rendelkező cég új színt vinne a Ferrari festésébe. Persze mindez semmiség lenne ahhoz képest, mint amikor Stirling Moss egy teljes szezont kékre festett Ferrarival készült teljesíteni – ám egy baleset megakadályozta ebben:

A HP-nek volt már komolyabb F1-es szerepvállalása a múltban, a 2000-es évek első felében a Williams egyik kiemelt partnereként volt jelen a sportban – az ő akkori fehér-kék színalapú autójukba kétségtelenül jobban beleolvadt a logójuk.

Miamiban mindenképp kicsit kék lesz a Ferrari

A HP-szerződéstől függetlenül a Ferrari a jövő hétvégi Miami Nagydíjon mindenképpen bekékül, a csapat ugyanis az észak-amerikai jelenlétének 70. évfordulójára különleges festéssel lepi meg a rajongókat. Hogy ez pontosan hogy fog kinézni, azt még nem mutatták meg, de kétféle kék árnyalat, az Azzurro La Plata és az Azzurro Dino is megjelenik majd Charles Leclerc és Carlos Sainz SF24-esén.

Nem ez lesz ugyanakkor az első alkalom, hogy a Scuderia F1-es autói magukon viselik a kék színt, hiszen az 1964-es szezon utolsó két versenyén kék-fehérben mentek. Ennek oka, hogy az FIA nem akarta homologizáltatni Enzo Ferrari legújabb sportautóját, a 250 LM-et. A Commendatore dühét pedig csak fokozta, hogy az olasz motorsport szövetség, az ACI nem állt mögé. Ezért aztán Ferrari azzal fenyegetőzött, hogy soha többé nem használja az Olaszországot szimbolizáló tűzpiros festést. Ekkor két futam volt hátra az idényből, a soron következő, Watkins Glenben tartott versenyre pedig Ferrari North American Racing Team-ként (NART) nevezett, John Surtees és Lorenzo Bandini 158-asai pedig kék-fehérben pompáztak.

Embed from Getty Images

Surtees az 1964-es USA Nagydíjon 

Surtees második helye után a mexikói szezonzárón is maradt ez a felállás, a brit pilóta pedig itt is második lett, amivel megnyerte az 1964-es vb-címet. Mindezt egy kék-fehér Ferrariban, amivel a mai napig ő az egyetlen Ferrari-pilóta, aki nem vörös autóval lett világbajnok. A vita aztán természetesen elült, a Ferrarik 1965-re pedig visszatértek a vörös festéshez.

FRISSÍTÉS

A csapat közben bemutatta kék versenyzői overáljait és csapatruházatát Miamira. Íme:

 

Martijn Wydaeghe komoly fogadást vesztett Thierry Neuville örömére

0

Martijn Wydaeghe fogadott Thierry Neuville-el a Horvát Rally szombati napján, amiből a navigátor került ki győztesen. 

A Horvát Rally negyedik szombati pályája a Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki volt, mely 9.11 km hosszan lett kijelölve. 

A pálya hossza kapcsán pedig Martijn Wydaeghe egy fogadást tett Thierry Neuville-el. 

“A verseny során felfigyeltünk a Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki szakaszra, mely éppen 9.11 km hosszú volt – mondta Thierry Neuville a Dirtfishnek. – Martijn-nak a pályahosszával kapcsolatban támadt egy ötlete: Figyelj, Thierry, ez a pálya 9.11 km hosszú, ha megnyerjük mindkétszer veszek neked egy Porsche 911-et. Mondtam neki, hogy ez egy nagyszerű fogadás, melyet elfog veszíteni. Bíztam magamban, nagyon koncentráltam és végül sikerült a legjobb időket elérnünk. Nagyon boldog voltam, amikor megerősítették, hogy miénk a legjobb eredmény ezeken a pályákon. Ez most egy kis pénzbe fog kerülni Martijn-nak.” 

A belga páros a délelőtt során 2.9, míg délután 5 tizedmásodperc előnnyel bizonyult a pályán a leggyorsabbnak. 

Luxusautó áráért kelhet el Niki Lauda megolvadt sisakja, amit a hírhedt balesete során viselt

0

Niki Lauda 1976-os Német Nagydíjon viselt sisakjára is licitálni lehet a Bonhams miami árverésén.

A Bonhams aukciósház 8 sisakból álló gyűjteményt árverez el május 4-én Miamiban, a Forma–1-es Miami Nagydíj előtt. A kínálatban pedig szerepel egy igencsak rossz állapotban levő fejvédő is, amely azonban bármelyiknél többet ér. Ez Niki Lauda égett, olvadt, ütött-kopott piros bukósisakja, amelyet az osztrák legenda az 1976-os Német Nagydíjon, a kis híján az életébe kerülő balesete során viselt.

„Arca a nyers húsra hasonlít, ahonnan kiállnak a szemgolyók” – így írtak Laudáról a balesete után

Az akkor még csak egyszeres világbajnok pilóta a hírhedt Nordschleifén csúszott ki az élről, majd a szalagkorlátról az útra visszapattanva autója kigyulladt, ráadásul ketten neki is mentek. Lauda közel egy percig volt a lángok között, míg Brett Lunger, Harald Ertl, Arturo Merzario és Guy Edwards ki nem húzta. Ezután súlyos égési sérülésekkel és tüdőkárosodással vitték kórházba, ahol az utolsó kenetet is feladták neki, ő azonban elképesztő akaraterőről tanúbizonyságot téve felépült, és 40 nappal később, fájdalmak közepette az Olasz Nagydíjon úgy tért vissza, hogy sebeiből szivárgott a vér, de ennek ellenére a 4. helyen végzett. A világbajnoki cím ugyanakkor nem lett meg, hiszen az utolsó versenyen Japánban Lauda úgy döntött, inkább kiáll az esőben.

Az eddig a család birtokában levő nürburgringi sisakot a Bonhams 50 és 60 ezer dollár közé becsüli, ami átszámolva 18,5 és 22,2 millió forint körüli összeg. És hogy miért adják most el? Azért, hogy a Lauda család által választott UNICEF révén segítsenek a rászorulókon, a befolyt összeg egy része ugyanis jótékony célokat szolgál.

Galéria a sisakról:

„Örülünk, hogy apánk öröksége továbbra is segít azoknak, akiknek a legnagyobb szüksége van erre – mondta Lukas Lauda, Niki Lauda egyik fia. – Az UNICEF világszerte óriási kihívással néz szembe, hogy humanitárius segítséget nyújtson gyerekeknek, és ha egy kicsit hozzájárulhatunk ahhoz, hogy javítsunk mások lehetőségein, akkor örömmel tesszük ezt.”

„Kiváltságosak vagyunk, hogy bemutathatjuk ezt a történelmileg jelentős sisakot, amely testamentuma Niki Lauda versenyzőként és bajnokként tett biztonsági törekvéseinek.
Rendíthetetlen elszántsága és puszta bátorsága megváltoztatta a versenyzés történelmét” – mondta James Garguilo, a Bonhams autókra szakosodott képviselője.

A gyűjteményben Lauda sisakján kívül megtalálható még Michael Schumacher 1997-es Olasz Nagydíjon viselt sisakja (25-30 ezer dollár); Nigel Mansell 1989/90-es szezon során hordott bukója (25-30 ezer dollár); Gilles Villeneuve 1981/82-es sisakja (20-25 ezer dollár); Alain Prost 1990-es Olasz Nagydíjon használt fejvédője (15-20 ezer dollár); Gerhard Berger és Jean Alesi egy-egy 1995-ös sisakja (5-7 ezer dollár); valamint Eddie Irvine 1998-as Francia Nagydíjon viselt bukója (5-7 ezer dollár).

Fotó: Bonhams

Élőben mutatná a csapatrádiózást a WRC promótere

0

A Forma-1-hez hasonlóan élőben közvetítené a csapatok és a versenyzők közötti rádiókommunikációt a WRC futamokon is a sorozat promótere. A fejlesztést már jövőre be akarják vezetni.

A Portugál Rallyn már megkezdik az elemzését annak, hogyan lehetne megoldani a rádiókommunikáció közvetítését, ehhez egy szakembert is felkért a promóter. A kommunikáció érdekesebbé tételéhez a valós idejű telemetriát is be akarják vezetni, ezzel biztosítva, hogy a szervizek közt is legyen mondanivalójuk a versenymérnököknek.

„Ez a szélesebb körű csapatmunka-elem olyasmi, amin szerintem jobban tudunk dolgozni. Több karaktert tudunk megmutatni, a versenyző és a mérnök közötti kapcsolat is olyasmi, ami hiányzik nálunk, amiben más sportágak jobbak. Van egy új koncepciónk a jövő évre, amin a csapatokkal és a gyártókkal együtt dolgozunk, hogy több adatot tudjunk kinyerni az autókból, több élő interakciót generáljunk a csapatok és a párosok között. Jelenleg a bérelt autómnak jobb a csatlakozási lehetősége, mint ezeknek a nagyon drága raliautóknak” – mondta Simon Larkin, a WRC Promoter rendezvényigazgatója.

Larkin példaként Max Verstappen és mérnöke, Gianpiero Lambaise közötti kapcsolatot említette. A Red Bull mérnökének és versenyzőjének párbeszédei nem csak szakmailag érdekesek, hanem sokszor nagyon viccesek is.

Christian Horner, Max Verstappen, Gianpiero Lambiase, Red Bull, Japán Nagydíj
Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Ez a tervezet jelenleg nem rendelkezik a gyártók jóváhagyásával, emiatt tervezi a WRC Promoter, hogy felajánlja a Rally1 csapatoknak az élő telemetriához való hozzáférés lehetőségét, cserébe a rádiós kommunikáció közvetítéséért. Ez nem csak kommunikációt generálna a versenyzők és a csapatok között, hanem a csapatok számára is előrelépést jelentene a jelenlegi rendszerhez képest, amely a szervizparkban lévő autók adatainak letöltését jelenti.

„Úgy gondoljuk, hogy az ellenszolgáltatás, amit a csapatoknak fel tudunk ajánlani, az az, hogy több élő adatot biztosítunk számukra, mint például az olajnyomás vagy a guminyomás-ellenőrző rendszer” – mondta Larkin. „Rengeteg olyan dolog van, ami néha rosszul sül el ezekkel az autókkal, amit talán el lehetett volna kerülni, és ami miatt még a versenyben is maradhatnának, ha képesek lennének különböző lépéseket tenni egy szakaszon, vagy etapon.”

Katsuta Horvát Rally
foto: STom/Sándor Tamás

„Van egy jobb technológiai történet, amit el tudunk mesélni ezekről az autókról és arról, hogy mi van bennük. Többet tudunk élőben csinálni. Minden autóhoz számos mérnök csatlakozik; reggel fél nyolckor elbúcsúznak tőlük, és addig nem kapnak semmilyen adatot az autóból, amíg a szervizben be nem dugnak egy USB-sticket. Ennél jobbak is lehetnénk. És azt is gondolom, hogy ez segíthet a történetmesélésben” – magyarázta Larkin.

A javaslatnak viszont komoly hátulütője lehet, hogy megnöveli a költségeket. Míg a pályaversenyeken csak egy jól körülhatárolható területen kell megoldani a kommunikációt, a rallyban ez sokkal bonyolultabb, igaz, ha az élő televíziós közvetítést sikerült megoldani, akkor a kétirányú kommunikáció fejlesztése is könnyebb.

foto: STom/Sándor Tamás

Ogier a második versenyző, aki képes volt elérni a 100 WRC-dobogót

0

Sébastien Ogier mérföldkőhöz ért a Horvát Rally győzelmével, hiszen megszerezte 100. dobogós eredményét a WRC-ben, ennél többre pedig csupán Sébastien Loeb volt képes. 

A nyolcszoros világbajnok Sébastien Ogier már régóta a WRC-történelem második legeredményesebb versenyzője a kilencszeres világbajnok Sébastien Loeb után, azonban a toyotás versenyző a Horvát Rallyn még egy tekintetben megerősítette ezt a pozíciót, hiszen a hétvégén elérte 100. dobogós eredményét, aminél többre szintén csak Loeb volt képes, mégpedig 120-ra. 

A dobogós eredmények tekintetében Carlos Sainz a harmadik legeredményesebb 97-tel. 

Ogier azonban nemcsak, hogy a dobogón tudott zárni, de annak a legmagasabb fokán ünnepelt, így 59. futamgyőzelmét is megszerezte a WRC-ben, amivel ugyancsak a 80 győzelmet szerző Loeb mögött áll, míg őt Marcus Grönholm 30-cal követi. 

“Eseménydús verseny volt, melyen igen látványos versengést láthattak a szurkolók – mondta Ogier a Horvát Rally végén. – Az autóban sokat kellett küzdeni annak ellenére is, hogy a nagyon várt eső tulajdonképpen nem jött meg. A gyors, nagyon koszos pályákon nem volt könnyű úton maradni, sokszor én is lecsúsztam a pályáról. Örülök, hogy sikerült megszerezni a győzelmet, igyekeztünk folyamatosan nyomás alatt tartani az előttünk lévőket. A Power Stage-nek is helyet adó szakaszról tudtam, hogy nagyon nehéz lehet és képes meglepetéseket okozni és pont ezt láttuk vasárnap reggel. A 100. dobogós eredményt elérni egy olyan dolog, amire egyáltalán nem gondol egy versenyző sem, amikor elkezdi karrierjét, éppen ezért külön örülök, hogy sikerült elérni. Most, hogy már nem versenyzek teljes szezonban és a mezőny eleje továbbra is igen gyors, ez az eredmény még többet ér.” 

Horvát Rally: Ogier nyerte Neuville és Evans kiélezett csatáját, veretlen maradt a Toyota

Ogier örömét azonban beárnyékolja az idén bevezetett új WRC-pontrendszer. 

“Az öröm mellett azonban szomorúságot is érzek, mert csupán a negyedik verseny volt ez és már háromszor bebizonyosodott, hogy egy nagy hülyeség az idei pontrendszer. Semmi értelmét nem látom és csak szégyent hoz a sorozatra, bízom benne, hogy a lehető leghamarabb változás történik. A versenyen elért összetett eredménynek semmi értelme.” 

Fourmaux Power Stage győzelemmel köszöntötte születésnapos főnökét a Horvát Rallyn

0

Adrien Fourmaux a Horvát Rallyn is sok pontot tudott szerezni annak ellenére, hogy a záró napon hibázott és 15 perces javításra kényszerült. 

Adrien Fourmaux folytatta jó szereplését a Horvát Rallyn is, ahol egészen a vasárnapi második szakaszig az ötödik helyen állt, akkor azonban egy levágást gátló elemet eltalálva megrongálta Fordja felfüggesztését és 15 perces javításra kényszerült. Az M-Sport versenyzője azonban sikerrel járt e téren is, és sikerült versenyben maradnia. A szakaszt követően pedig a szervizben volt lehetősége a fordos csapatnak a további szerelésre, aminek köszönhetően Fourmaux megnyerte a Power Stage-et is, így ezzel tudta Richard Millener csapatvezetőt köszönteni, aki éppen a záró napon volt 40 éves. 

Fourmaux összességében 13 pontot tudott szerezni, amivel továbbra is a vb harmadik helyén áll. 

“A Power Stage életem egyik legjobb gyorsaságija volt – mondta a verseny után a francia versenyző. – A célban igen magas volt bennem az adrenalin szint, mert nagyon szerettem volna jól menni és ezért igyekeztem mindent megtenni. Nagyon örültem az első időnek, mert a horvát Power Stage az egyik legnehezebb a szezon során. Annak is örülök, hogy a Monte után sikerült sokat javítani az autó aszfaltos teljesítményén.” 

Ezt követően a hibájáról beszélt Fourmaux. 

“Nagyon kis hiba volt, amit elkövettem, de nagy árat kellett érte fizetni. Mások is hibáztak, azonban mi vesztettük a legtöbbet. A ugyan tudtuk, hogy a pályán sok levágást gátló elem lesz, de azok helyét nem tudtuk, és kicsit arrébb képzeltem el, mint ahol volt. Ezért találtuk el.” 

A francia versenyző azonban örül a 13 szerzett pontnak. 

“Ez a verseny is bizonyítja, hogy sosem szabad feladni. Sikerült sok pontot szerezni és továbbra is a harmadik helyen állunk a bajnokságban. Van még miben fejlődni, de a szezon első harmada nagyon sok pozitívumot tartogatott.”