back to top
2024. november 28. 17:51
Kezdőlap Blog Oldal 64

A botrányos felkészületlenség miatt esélye sem volt a túlélésre az F1 első pilótaáldozatának

0

71 éve ezen a napon szenvedett halálos balesetet Charles de Tornaco, így bizonyos értelemben őt lehet tekinteni a Forma–1 első halottjának a versenyzők közül. A belga bárónak, akinek ükapja és dédapja is komoly tisztséget töltött be, esélye sem volt a túlélésre, mivel orvosi szempontból a pálya felszereltsége a nullával volt egyenlő.

Ki volt a Forma–1 első pilótaáldozata? Nos, erre több jó válasz is létezhet attól függően, hogy pontosan hogyan definiáljuk a Forma–1-et. F1-es versenyhétvégén F1-es autóban Onofre Marimón vesztette életét először az 1954-es Német Nagydíj edzésén. Ha viszont az akkor a bajnokságba beleszámító Indy 500-at is idevesszük, akkor már más a helyzet, de a legendás amerikai versenyt ebben a kategóriába nem szokás beleszámolni, mert akkor jóval magasabb lenne a sportág halottjainak száma, amely persze sajnos így sem alacsony.

Vérfürdőbe torkollt az F1 leghalálosabb versenye, de senkinek eszébe sem jutott megállítani

Ha viszont nem csupán a versenyhétvégéket nézzük, akkor az argentin pilótáé előtt már volt egy másik halálos baleset: Charles de Tornaco 1953. szeptember 18-án, vagyis napra pontosan 71 éve hunyt el egy bajnokságon kívüli futam szabadedzésén. Igaz, valójában nem egy Forma–1-es, hanem egy F2-es autó volánja mögött, de mivel akkoriban a királykategória versenyeit is ilyen autókkal futották, ezért hivatalosan az F1 halottjai közé kell sorolni.

A belga báró 1927. június 7-én született. Édesapja, Raymond ismert autóversenyző volt, olyannyira, hogy az 1923-as Le Mans-i 24 órás viadalon összesítésben harmadik, kategóriájában pedig első lett. Persze a család nem ezért viselte a magas rangot: az ifjú De Tornaco dédapja Luxemburg miniszterelnöke volt, míg az ő apja a főváros, Luxembourg polgármestereként tevékenykedett egy időben. Utóbbit nem más, mint I. Napóleon francia császár nevezte ki.

Miután Raymond de Tornaco elesett a második világháborúban, Charles megörökölte a vagyonát, amelynek segítségével egyrészt létrehozta saját műhelyét Brüsszelben, másrészt elindította versenyzői karrierjét. Ezen az úton barátaival, Jacques Swatersszel és André Pilette-tel járt együtt. Igaz, előbbinek egyszer csúnyán keresztbe tett: Swaters a későbbi F1-es pontszerző Paul Frère-rel elindult az 1948-as Spái 24 óráson, ám De Tornaco kölcsönkérte az MG-t, majd füstölgő motorral és elszíneződött vezérműtengellyel adta vissza. Mindezt két nappal a megmérettetés előtt, de végül sikerült helyrepofozniuk a kocsit, és negyedikként értek célba.

De Tornacónak szintén ez volt az első komolyabb versenye, csak éppen egy évvel később, ám Swatersszel nem értek célba egy BMW volánja mögött. 1950-ben aztán elindult a Forma–1-es világbajnokság, de ők eleinte az F2-ben vettek részt saját csapatukkal. Ez utóbbi előbb az Ecurie Belge, majd jogi viták miatt az Ecurie Francorchamps nevet viselte.

1952-ra aztán megszületett a döntés, miszerint az F1-es versenyeket is Forma–2-es autókkal vívják, ami nagy lehetőséget jelentett számukra. Meg is vásároltak egy Ferrari 500-ast, amely a franciaországi Chimay-ben, egy bajnoksági kívüli futamon debütált. Az autó azonban az utolsó pillanatban készült el, aminek következtében De Tornaco kénytelen volt áthajtani vele Olaszországból Franciaországba. Az országhatáron meglehetősen furcsa látványt nyújthatott. Végül egyébként odaért, és átadta a volánt Roger Laurent-nak, aki már az 1. körben összetörte, míg ő maga egy HWM-mel ötödikként zárt, ami pályafutása legjobb eredménye volt.

Nem sokkal később a világbajnokság mezőnyében is bemutatkozhatott. Erre az 1952-es Belga Nagydíjon került sor, amelyen a tizenharmadik pozícióba kvalifikálta magát a sárgára festett Ferrarival, majd hetedikként zárt, háromkörös hátrányban a futamot megnyerő Alberto Ascari mögött. A másik három alkalom viszont nem sikerült ennyire fényesen: Zandvoortban a szelep meghibásodása miatt kiesett, Monzában nem kvalifikálta magát a futamra, míg az egy évvel későbbi spái hétvégén már az időmérőn sem indult el.

Ebben az évben a Le Mans-i kilencedik hely volt a legnagyobb sikere. Ezt egy privát Jaguarban érte el Laurent társaként, és bár abban az évben a brit márka gyári alakulata az első, a második és a negyedik pozíciót is megszerezte, a belga páros autóján nem voltak ott azok az alkatrészek, amelyeknek köszönhetően a gyári istálló ekkora fölényben volt.

Embed from Getty Images

De Tornaco a júliusi Spái 24 óráson is részt vett, majd két hónapig egyetlen futamon sem indult. A jeget a szeptemberi bajnokságon kívüli F1-es/F2-es futammal, a Modenai Nagydíjjal törte volna meg. A hétvége abból a szempontból meglehetősen különleges volt, hogy a város szülötte, Enzo Ferrari konfliktusba keveredett a szervezőkkel, így a gyári autók hiányában az akkor 26 éves pilóta sárga Ferrarija volt az egyetlen maranellói gép.

A versenyig azonban már ő sem jutott el: a pénteki szabadedzésen viszonylag lassú tempónál kisodródott a pályáról, majd a bukótér szintkülönbsége megdobta az autót, amely átfordult a tengelye körül. A szemtanúk azt állították, hogy közvetlenül a hiba előtt De Tornaco hátranézett a mögötte lévőkre, míg egy meglehetősen vad elmélet szerint hirtelen rosszul lett, de ez utóbbit soha nem erősítették meg.

Mindenesetre a belga versenyző kirepült a kocsiból, és koponyatörést, valamint súlyos nyaki és belső sérüléseket szenvedett. Mivel azon a futamon a mai észnek felfoghatatlan módon orvosi felszerelés és mentő sem állt rendelkezésre, egy személyautóval szállították kórházba, ám az odavezető út során belehalt sérüléseibe.

Marokkóban tesztelt a Dacia, októberben jöhet a bemutatkozás

0

A Dacia Sandrider közel 500 km-t tett meg az olykor 50 fokos hőségben, a jövő évi Dakarra készülő autó októberben a Marokkó Rallyn mutatkozik be élesben.

Fontos mérföldkövéhez érkezett a Dacia 2023 év elején bejelentett Dakar-programja. Amint arról beszámoltunk, a Renault tulajdonában levő márka 2025-től indul a Dakar Rallyn, tavaly januárban be is mutatta a Sandridert, az Ultimate T1+ kategóriás versenyautót. A csapat három tapasztalt versenyzőt, Sebastien Loeböt, Nasser Al-Attiyah-t és Cristina Gutiérrezt szerződetette a projektre.

A Dacia és a Prodrive közös projektjében elkészült autó korábban már két teszten is részt vett, május 6-9. között négy napot töltött a walesi Sweet Lamb tesztkomplexumban. Ezután a csapat a franciaországi Chateau de Lastours-ba utazott, ahol a hónap végén újabb négy nap intenzív tesztelés következett. Ezen mindhárom versenyzőpáros kipróbálta a BF Goodrich gumiabroncsokkal felszerelt Sandridert nehéz, sziklás terepen.

A közelmúltban Marokkóban tesztelték az autót, a Sandrider olyan terepviszonyok között bizonyíthatott, mint amilyenekkel a Dakaron, 2025. január 3. és 17. között Szaúd-Arábiában is találkoznak. A kéthetes teszten 50 fokos hőségben is autóztak, közel 500 km-t tettek meg, így rengeteg tapasztalatot szereztek, erről Tiphanie Isnard csapatfőnök beszélt a DirtFishnek.

„A tesztelés eddig elég simán ment – magyarázta Isnard. – Nem voltak komolyabb problémáink az autóval, csak a műszerfalon módosítottunk, mert a pilóták nem látták rendesen, és úgy érezték, hogy ezen javítanunk kell, ezért elvégeztük ezt a fejlesztést. De ez volt az egyetlen dolog, amin változtattunk az európai és a marokkói tesztelés között.”

Isner a marokkói tesztelés konkrét céljáról is beszélt.

„Marokkóban a fő célunk az volt, hogy teljes mértékben az autó megbízhatóságára koncentráljunk. A pilótáink visszajelzései pozitívak voltak, elégedettek a kezelhetőséggel és az általános teljesítménnyel, de ez nem olyan, mint egy pályaautó, nincsenek referenciáink, amelyekhez hasonlíthatnánk magunkat – mondta a csapatfőnök. – Idővel reméljük, hogy tudunk majd valami hasonlót csinálni, hogy lássuk, optimális-e a teljesítmény vagy sem, de Marokkóban a semmi közepén vagyunk. Kényelmesen érezzük magunkat az autónkkal, de még nem vagyunk száz százalékig biztosak a tempónkban, ezért úgy döntöttünk, hogy egyelőre a megbízhatóságra koncentrálunk, és a többit majd meglátjuk a Marokkó Rallyn.”

A Dacia Sandrider előre tervezetten az október 7. és 11. közötti Marokkó Rallyn versenyez először.

A WRC jövőbeli sztárjai készen állnak a chilei párharca

0

Sami Pajari és Martins Sesks a 2021-es JWRC után ismét élesben küzdhet meg egymással a Chile Rallyn, méghozzá Rally1-es autókat vezetve.

A WRC mindkét újonca kiett magáért a szezonban, Martins Sesks Lengyelországban és Lettországban mutatta meg a tudását, Sami Pajari pedig Finnországban rúgta be az ajtót. Mindkét pilóta a nagycsapatok radarján is feltűnt, a Toyota csapatfőnöke, Jari-Matti Latvala például már utalt rá, hogy Pajari több lehetőséget kaphat jövőre a WRC-ben.

A jövő heti Chile Rallyn mindketten ott lesznek a mezőnyben, méghozzá csúcskategóriás autókkal. Sami Pajari a kispadra ültetett Takamoto Katsutát helyettesíti a Toyotában, Sesks pedig az M-Sport csapatában indul. Jelentős különbség azonban, hogy míg Pajari a legerősebb Toyota GR Yarisba ül be, addig Sesks Ford Puma Rally1-es autójában nem lesz hibrid rendszer.

A chilei murvás verseny mindenesetre jó képet ad mindkét pilóta képességeiről. Sesks például jól ismerte a lengyelországi szakaszokat és a hazai ralit Lettországban, míg Chile teljesen ismeretlen terep számára. Pajari tavaly egy Rally2-es autóval versenyzett Chilében, de nyilván nem olyan frissek az emlékei a szakaszokról, mint a hazai, finnországi versenyéről.

Pajari már nagyon várja, hogy Sesks legyen a riválisa, és a szurkolók is nagyon várták már, hogy láthassák Pajarit és Seskset egymás ellen versenyezni Rally1-es autóval.

„Jó móka, hogy egy másik fiatal srác is részt vesz ugyanebben a versenyben. Martins és én jó ismerősök vagyunk. Az elmúlt években különböző kategóriákban versenyeztünk” – mondta Pajari.

A páros még 2021-ben versenyzett egyszerre a JWRC kategóriában. Abban az évben Pajari megnyerte a bajnokságot, míg Sesks a harmadik helyen végzett.

Legendás pályán rendezik meg a WRX portugáliai versenyét

0

A sorozat jövő évi portugáliai versenyét ugyanazon a pályán rendezik meg, amelyen a WRC-ben a Portugál Rally szuperspeciáljának is otthont ad.

A rallycross-világbajnokság promótere bejelentette, hogy hogy hároméves szerződést kötött a portugáliai Lousada pályával a világbajnoki verseny megrendezésére. Lousada először 2025-ben lesz része a világbajnoki naptárnak.

Lousada a rallycross szellemi otthonának számít Portugáliában. A Portótól 50 kilométerre található pálya 1991 és 2008 között adott otthont az Európa-bajnokság eseményeinek. Most, 17 év szünet után visszatér ide a sorozat, ráadásul egyből a világbajnoksággal.

Az elmúlt években a lousadai pálya a WRC révén vált ismertté. 2015 óta minden évben itt rendezik meg a Portugál Rally rendkívül népszerű szuperspeciálját. A pálya ráncfelvarráson esik át, a hármas kanyart kiszélesítik, és a paddock területét teljesen átalakítják.

Az első WRX-verseny Lousadában a tervek szerint 2025 májusában lesz, ezzel szemben az ideit még szeptember elején rendezték meg, akkor Johan Kristoffersson nyerte az első versenyt, a második napon viszont Kevin Hansen diadalmaskodott és ezzel idén először állt a dobogó tetejére.

Nagy beismerés a Red Bulltól: már másfél éve rossz irányba mennek

0

Christian Horner érdekes betekintést nyújtott a Red Bull küszködésének előzményeibe, és egy csapásra cáfolta azokat a teóriákat, hogy Adrian Newey távozása miatt romlott el minden.

Az Azeri Nagydíj megmutatta, hogy a Red Bull továbbra sem oldotta meg a problémáit az idei autójával, mert bár Sergio Pérez a kieséséig erős futamot teljesített, és akár a győzelemért is harcban lehetett volna, a mexikóitól eltérő beállításokkal versenyző Max Verstappen csak küszködött, és a 15. helyről rajtoló Lando Norristól is kikapott.

Pérez Carlos Sainzcal történt ütközésének köszönhetően ráadásul a bikás istálló 20 pontos hátrányba került a konstruktőri pontversenyben élen álló McLarennel szemben, miközben a mexikói autóján megsérült az új padlólemez, ami a többi sérüléssel kiegészülve nagy próbatétel elé állítja a csapatot. „Nincs elég tartalék alkatrészünk, úgyhogy most 5 napon át kell dolgoznunk a gyárban, hogy elkészítsük a szükséges elemeket a Szingapúri Nagydíj pénteki napjáig” – idézi az Auto Motor und Sport Christian Hornert.

Több évtizedes rekordok is megdőlhetnek, ha a Red Bull mélyrepülése miatt Verstappen is elbukik

A Red Bull csapatfőnöke a küszködésükkel kapcsolatban egy érdekes információt is elárult, amivel egy csapásra cáfolta azokat a feltételezéseket, hogy az energiaitalos istálló Adrian Newey kiválásával (az Aston Martinhoz igazolt mérnökzseni 2025 márciusáig még a Red Bull alkalmazottja, de az áprilisi Japán Nagydíj óta nem foglalkozik az F1-es autó fejlesztésével) lavírozta magát zsákutcába a fejlesztésekkel. „Visszafejtettük a fejlesztési előzményeket, és kiderült, hogy az első hibát a 2023-as barcelonai fejlesztésekkel követtük el. Az volt az a verseny, amelyen Checo [Pérez] elkezdett problémákba ütközni az autóval, de egyszerűen nem vettük túl komolyan, mert Max továbbra is nyert.”

Helmut Marko tanácsadó pedig hozzátette: „Aztán igazán rossz irányba mentünk el az idén Imolában.”

A Red Bull tehát kétszer is utat tévesztett abban az időszakban, amelyben Newey még a csapat tagja volt – az imolai fejlesztések akkor készültek, amikor Newey még részt vett a munkában –, ami ugyanakkor nem jelenti azt, hogy vele is itt tartanának, hiszen azt Marko is elismerte, hogy a megfelelő beállítások megtalálásában segítségükre lehetne a 65 esztendős mérnök, mivel mindenkinél jobban képes átültetni a versenyzői visszajelzéseket a gyakorlatba. Ám mivel már nem tagja az F1-es csapatnak, nélküle kell boldogulniuk.

Horner másik érdekes megjegyzése egyébként az, hogy tulajdonképpen elismerte, hogy hallgatniuk kellett volna a 2023-as szezont remek formában kezdő, majd az új fejlesztések bevetése után visszaeső Pérezre, csak Verstappen kivételes képességei elfedték az autó hiányosságait, ezért nem reagáltak. A problémák pedig csak mostanra, számos fejlesztési lépcsővel később kezdtek olyan méreteket ölteni, hogy már a holland sem tud mit kezdeni velük.

Piastri a mérnökével, a McLaren magával „szállt szembe” – így győzték le a Ferrarit és a Red Bullt

Dani Sordo érdekes terveket árult el a közeli jövőjéről

0

Egyelőre nem tudni, hogy Dani Sordo mikor versenyez ismét a WRC-ben, de a népszerű spanyol pilóta másra koncentrál a következő hetekben.

Danis Sordo aktív részese volt annak, hogy a Hyundai kisajátította a dobogót az Akropolisz Rallyn, ugyanis Thierry Neuville mögött és Ott Tänak előtt ért célba. A 41 éves spanyol pilóta egyébként vezetett is, de egy defekt miatt odalett a győzelmi esélye.

Dani Sordo az idén három versenyen indult a WRC-ben, részmunkaidős pilótaként a Hyundai harmadik autóján osztozik a norvég Andreas Mikkelsennel és a finn Esapekka Lappival. A következő futamon, a Chile Rallyn Lappi indul, azután már csak két versenyt rendeznek, és egyelőre a levegőben lóg Sordo további szereplése.

Amikor a közeljövőjéről kérdezték, Sordo érdekes választ adott: „A következő tervem, hogy otthon leszek, és a kertben fogok dolgozni!”

A spanyol pilóta egyébként annak ellenére is elégedett volt a görögországi versennyel, hogy defekt hátráltatta, és néhány szakaszon a meghibásodott hibrid rendszerrel is meg kellett birkóznia.

„Nem hiszem, hogy ennél jobban tudtuk volna csinálni – mondta a WRC.com-nak. – Megtettük, amit kellett, és minden tökéletes volt. Három Hyundai állhatott a dobogón, ez számomra és a csapat számára is nagyon szép eredmény volt.”

Mesebeli Afrika: közel harminc éve volt legutóbb holtverseny a WRC-ben

0

Rommá tört Audi, vezetni kénytelen navigátor, és ez csak a pályabejárás volt az 1985-ös Elefántcsontpart Rallyn. Az afrikai verseny ugyanúgy holtversenyt hozott, mint most az Akropolisz Rally a WRC2-ben.

Elképesztő izgalmakat hozott a WRC2-ben az Akropolisz Rally, a power stage-en ugyanis Sami Pajari defekt miatt leadta a 28.5 másodperces előnyét. Az indulásra való pénzt közösségi gyűjtéssel összeszedő Robert Virves pont ennyivel volt gyorsabb, a két pilóta között így holtverseny alakult ki – a szabályok értelmében ilyenkor az első szakaszon jobb időt autózó versenyző győz, aki Pajari volt.

A DirtFish kiderítette, hogy hasonló holtverseny alakult ki az 1985-ös Elefántcsontpart Rallyn is, akkor a későbbi négyszeres világbajnok Juha Kankkunnen és csapattársa, Björn Waldegaard végzett azonos idővel. A két Toyota Celica Twincam Turbo több mint másfél órával előzte meg a harmadik helyezett Alain Ambrosinót…

Az Elefántcsontpart Rallyt Kankkunen nyerte meg, navigátora, Fred Gallagher pedig felidézte, hogy ez egy közúti verseny volt, szakaszok nélkül, időellenőrző pontokkal. Utólag bevallotta, hogy mindketten tudták, melyik rész dönt majd holtverseny esetén, noha annak idején azt mondták, fogalmuk sem volt erről. Ez volt egyébként Kankkunen második győzelme a WRC-ben.

„Olyan volt, mint a Szafari Rally, csak sokkal, de sokkal durvább és lassabb utakkal – emlékezett vissza Gallagher. – A szállás nem hasonlított ahhoz, mint amit akkoriban Kenyában találtál. Nem álmodtál arról, hogy minden évben visszamész, mint a Szafari Rallyra.”

Gallagher egyébként megosztott egy emlékezetes sztorit arról, amikor a pályát írták fel a verseny előtt a ralisport legsikeresebb női versenyzőjével, Michéle Moutonnal.

„Juha és én, Björn Waldegaar és Hans Thorszelius, valamint Michéle Mouton és Arne Hertz együtt mentünk a pályabejáráson, és mindannyian B-csoportos autókkal voltunk, mert ez még abban az időben volt, amikor még az igazit használtuk – magyarázta Gallagher. – Michéle elsőként futott az úton, majd mi követtük két perc különbséggel a por miatt, és eléggé nagy sebességgel mentünk. Aztán befordultunk a kanyarba, és egy meglehetősen összetört Audi feküdt a jobb oldali árokban, mint kiderült, Michéle egy vasúti szerelvénynek ütközött.”

Túl sok megoldás nem volt, a semmi közepén valahogyan helyre kellett hozni az Audit.

„Björn csodálatos szerelő volt, és pár óra múlva újra vezethetővé tette az Audi Quattrót, de például vezetőajtó és különböző dolgok nélkül – folytatta Gallagher. – Michéle pedig túlságosan sokkos állapotban volt ahhoz, hogy volánhoz üljön, így Juha vezette az Audit Arne Hertz-cel. Björn ment elöl Hansszal, és jegyzetelt mindannyiunknak, én pedig a Toyota Celicát vezettem, miközben Michéle Mouton volt a másodpilótám. Körülbelül kétszáz-kétszázötven kilométert tettünk meg, nagyrészt murvás úton – pedig nem is vagyok sofőr!”

Maga a verseny is emlékezetes maradt Mouton miatt, mert elterjedt a pletyka, hogy az Audi éjszaka autót cserélt, és Mouton a csapattársa, Franz Braun Quattrójával versenyzett. Ez persze nem von le semmit abból az érdeméből, hogy ő volt az első, és máig az egyetlen nő aki versenyt tudott nyerni a WRC-ben. Az Elefántcsontpart Rally pedig 1992-ben szerepelt utoljára a WRC versenynaptárában.

Ott Tänak még nem dobta be a törölközőt a világbajnokságban

0

A Hyundai észt pilótája, Ott Tänak az összetettben 34 ponttal áll a második helyen csapattársa, Thierry Neuville mögött, de még nem adta fel a világbajnoki cím reményét.

Az Akropolisz Rallyn a második helyre zárkózott fel Ott Tänak az összetettben, hátránya három futammal a vége előtt 34 pont, ám a helyzetét nehezíti, hogy csapattársa, Thierry Neuville vezet előtte. A második világbajnoki címére hajtó észt pilótának el kell kezdenie nyerni ahhoz, hogy egyáltalán nyílt legyen a küzdelem kettejük között.

„A remény hal meg utoljára – mondta Tänak. – Amíg versenyben vagyunk, tovább kell hajtanunk. Thierry nagyon jó pozícióban van, meglátjuk, mi történik az utolsó három versenyen. Csapatként azonban kifejezetten jól állunk.”

Az mindenképpen Tänak malmára hajthatja a vizet, hogy a WRC következő versenye a Chile Rally lesz. A futam eddig kétszer szerepelt a versenynaptárban, az észt pilóta pedig mindkettőt megnyerte. Míg 2019-ben Toyotával, tavaly pedig Forddal győzött, ezúttal a Hyundai volánjánál próbálja megtartani a hibátlan mérlegét.

„Ami volt, az elmúlt, a következő verseny mára jövő” – mondta erről lakonikusan Tänak.

A Chile Rallyt szeptember 26. és 29. között rendezik meg Concepción város környékén.

Látványos videóval ünnepelte meg győzelmét a Hyundai

0

Még mindig az Akropolosz Rally szolgáltatja a témát a Hyundai Motorsportnál, ami nem csoda, hiszen a pilóták és a gyártók versenyében is közel kerültek a világbajnoki címhez.

Az Akropolisz Rally meghódítása – ezzel a címmel osztotta meg a Hyundai Motorsport a legújabb videóját, amely Thierry Neuville görögországi győzelmét foglalja össze elképesztően látványos jelenetekkel, és még a helyi hangulatba is bepillantást nyerhetünk.

Amint arról beszámoltunk, Neuville ezzel a győzelemmel már 34 ponttal vezet az összettetben csapattársa, Ott Tänak előtt, és ami ennél is fontosabb, 38 ponttal áll jobban, mint a Toyotát vezető Sébastien Ogier. Három futammal a vége előtt Neuville-nek hatalmas esélye van élete első világbajnoki címének megszerzésére.

A gyártók versenyében is nagyot lépett a győzelem felé a Hyundai, amely 35 ponttal vezet a Toyota előtt, így mindkét versenyben közel van a világbajnoki cím.

A Hyundai Motorsport győzelmi videója itt látható:

Schumacher drasztikus lépésére zsarolás volt a válasz a 2001-es terrortámadások után

0

Michael Schumachert nagyon megrendítették a 23 évvel ezelőtti szeptember 11-i amerikai terrortámadások, amelyek után az Olasz és az USA Nagydíjon sem akart elindulni. Előbbin aztán részt vett, ám az Egyesült Államokba már olyannyira nem akart elutazni, hogy a La Gazzetta dello Sport már arról számolt be, Luca Badoer tesztpilóta fogja helyettesíteni Indianapolisban. Bernie Ecclestone, a sportág akkori mindenható ura azonban nem vette jó néven mindezt, és finoman megfenyegette a négyszeres világbajnokot.

Bővebben alábbi, az eset tavalyi évfordulójára írt cikkünkben olvashatnak erről:

Ecclestone zsarolására hátrált meg a terrortámadások miatt drasztikus lépést fontolgató Schumacher