Colin McRae 2001-ben versenyzett azzal a Ford Focus WRC-vel, mely most rekordáron cserélt gazdát. A skót legenda ezzel az autóval nyerte a 2001-es Akropolisz Rallyt.
A londoni Silverstone Auctions rendezvényén rekordáron, 423 300 fontért – jelenlegi árfolyamon 190 millió forintért – adták el Colin McRae korábbi Ford Focus WRC-jét, mellyel 2001-ben versenyzett.
Ez az összeg a legmagasabb ár, melyet valaha egy Ford Focus WRC-ért fizettek. Ugyanezen az eseményen a Királyi Légierő Múzeum egy McRae által használt öltönyt is eladott 16 560 fontért.
A néhai skót legenda 2001-ben a Focus WRC-vel nyerte az Akropolisz Rallyt, Új-Zélandon pedig a második helyen ért célba, azonban a Brit Rallyn nagy balesetet szenvedett vele.
Az autót ezt követően 2006-ig nem használták, később pedig brit pilóták, Paul Benn, Hugh Hunter versenyeztek vele.
A Ford Focus WRC összesen 59 rallyn indult 2001 és 2011 között, kilencszer tudott nyerni, 23-szor pedig a legjobb háromban végzett, 17 versenyt nem sikerült vele befejezni. Érdekesség, hogy McRaen kívül csak Hugh Hunter tudott az autóval nyerni. Karrierje során összesen 55 szakaszt tudtak vele nyerni pilótái.
Colin McRae a brit balesetével a világbajnokságot is elvesztette, honfitársa, Richard Burns lett a világbajnok.
Colin McRae WRC karrierje során 25 versenyt nyert meg, és 1995-ben szerezte egyetlen világbajnoki címét.
Richard Burns összesen 10 WRC futamot tudott nyerni, 2001-es vb címét nem követte több.
Az autósportban az egyik legizgalmasabb téma az utánpótlás, hiszen itt találhatjuk meg a jövő bajnokait. A Racingline.hu és a Rallycafe.hu ezért indított közös rovatot, ahol a magyar utánpótlás versenyzőket, versenyeket és az autósport alapjait szeretnénk bemutatni.
Kicsit olyan volt, mintha jó sok évet visszamentünk volna az időben. Annak idején azért lettem újságíró és elsősorban rallyversenyzésre szakosodott újságíró, mert mint szurkoló egy csomó kérdésre nem kaptam választ. Így kénytelen voltam saját magam feltenni a versenyzőknek, ha pedig már megválaszolták, csak meg kellett írni.
Egy kellemesen elköltött ebéd után, már éppen a jól megérdemelt kávénkat fogyasztottuk, amikor felmerült a kérdés, miért nem tudunk többet a magyar utánpótlás versenyezőkről? A következő Kiss Pál Tamásról, Michelisz Norbiról, Kiss Norbiról vagy éppen Ferjáncz Attiláról.
Addig-addig tromfoltuk egymást, hogy hány nagyon tehetséges fiatal van, hogy milyen bajnokságokban indulnak és hogy igazán megérdemelnének egy külön rovatot is, amikor Őry Tamás, a TRP vezetője, lecsapta a labdát: „Jó, tiéd a rovat!“
Nem voltunk könnyű helyzetben az alapkoncepció felállításában, sőt először azt sem tudtuk igazán eldönteni, hogy a pályaversenyzésre szakosodott Racingline.hu-n, vagy a minden rallyval kezdődő szakágat felölel Rallycafe.hu-n indítsuk a rovatot, de aztán mind a két szerkesztőség annyira belelkesült az új lehetőségen, hogy végül megszületett a két testvér oldal első közös rovata.
Az indulást nem akartuk elkapkodni, hiszen a Rallycafe.hu is csak januárban rajtolt és elég sok munkánk volt vele, így március 1-jét tűztük ki célul.
De ez a gondolatunk akkor bukott meg, amikor az egyik legkomolyabb nemzetközi gokart utánpótlás sorozat, a WSK januárban elindult és persze nem tudtuk megállni, hogy a magyar fiatalok sikeriről beszámoljunk.
Tulajdonképpen most, így március 11-én már hivatalos indulásról is múltidőben beszélhetünk, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy végre a magyar autósport utánpótlásnak is van egy, illetve mindjárt kettő médiuma. A Racingline.hu-n Rookies, a Rallycafe.hu-n pedig Utánpótlás rovatcímmel.
Szóval juniorok, üdv a fedélzeten! Mutassátok mit tudnak a jövő magyar autóversenyzői.
Napok óta ömlik az eső Portugáliában, a pályák teljesen feláztak, egyelőre mindenki túlélőversenyre számít a rally Európa-bajnokság nyitófutamán, a Fafe Rallyn. De ha kisüt a nap, az még megmentheti a versenyt.
„Brutál mennyiségű eső esett. A rajtban még süt a nap, három kilométer múlva pedig szakad az eső, szélvihar van“ – mondta Nagy Attila, Csomós Mixi navigátora a Rallycafe.hu-nak még a csütörtöki pályabejárásról.
Péntekre sem sokat javult a helyzet, hiszen egész éjszaka tombolt a vihar. „Egyfolytában esik az eső, minden tiszta sár – mondta reggel Papp György, a helyszínen tartózkodó szakértőnk. – Elég mély nyomok vannak, nem is tudom, hogy a kétkerekes kocsik hogyan fognak közlekedni.“
Nem kell azonban még temetni a versenyt, hiszen vannak jó hírek is.
„A pályák amúgy nagyon jó kialakításúak, alapvetően az útról lefolyik a víz és az elvezetése is megoldott. A teszten is azt tapasztaltuk, hogy ha eláll az eső és egy-két órát süt a nap, akkor felszárad az út annyira, hogy egész jól lehet menni rajta.“
A Fafe Rallyn jelenleg is (péntek délig) tart a pályabejárás, magyar idő szerint 17:30-tól Shakedown, este 22:08-tól pedig a szuperspeciál következik.
Ken Torn a Fafe Rallyn Ford Fiesta Rally2-vel állhat rajthoz, miután korábban Rally4-es és Rally3-as Forddal is iversenyzett.
Ken Torn 2020-ban Ford Fiesta Rally4-gyel nyerte meg az ERC3 és ERC3 Junior bajnokságot, majd tavaly már Rally3-as Fiestával bizonyult a legjobbnak az ERC junior bajnokságban, idén pedig már Rally2-es Forddal indul a Rally Európa-bajnokságon.
Az észt versenyző az idei évre a lengyel C-Rally csapatához igazolt, ahol lehetősége nyílik az Eb legerősebb kategóriájába lépni navigátorával, Kauri Pannas-szal.
“Ez egy valóra vált álom, mert már régóta szerettünk volna Rally2-es autóval versenyezni az Európa-bajnokság versenyein – mondta Ken Torn az ERC hivatalos oldalának. – Ez a lehetőség most támogatóinkkal és szponzorainkkal a hátunk mögött megadatik a Fafe Rallyn, és bízunk benne, hogy az egész szezon során. Egyelőre nincs sok tapasztalatom Rally2-es autóval, így az eredményekre nem figyelünk, élvezni szeretnénk a versenyeket, szeretnénk minél több versenykilométert megtenni és közben javítanánk a tempónkon. Nyilván nem úgy megyünk egy versenyre, hogy az utolsó helykért harcoljunk, de a konkrét helyezést illetően nem szeretnék jóslásokba bocsátkozni. Komoly eredményre nem számítok, mert a mezőny legjobbjaihoz képest nincs meg a kellő tapasztalatunk.”
Torn és Pannas a tavalyi Junior ERC bajnoki címmel jogosult lett volna Rally3-as autóval indulni a JWRC-ben, azonban az észt páros az Európa-bajnokság mellett maradt.
“A korom alapján még indulhattam volna a Junior WRC-ben, de az M-Sport Poland segítségével sikerült Rally2-es autóba ülnöm, amit köszönök a C-Rally csapatának és Jaroslaw Koltunnak is.”
Az elektromos autózás egyik alternatívája lehet a hidrogénhajtás, amelyben többen nagyobb fantáziát látnak a CO2 csökkentésre, mint a puszta elektromos hajtásban. A BMW szélsőséges körülmények között tesztelte iX5 Hydrogent.
A BMW iX5 Hydrogen rendkívül kihívásokkal teli tesztprogramon vesz részt. Mind közutakon mind pedig a BMW Group észak-svédországi Arjeplogban található tesztközpontjában.
Az üzemanyagcellás rendszer, a hidrogéntartályok, a csúcsteljesítményű akkumulátor és a központi járművezérlő egység integrált funkcionális tesztelése és validálása komoly kérdésekre adott választ. E szerint a hidrogénhajtás a további CO2-mentes mobilitási lehetősége akár extrém fagypont alatti hőmérsékleten is fenntartható vezetési élményt, magas szintű kényelemmel és korlátlan teljesítményt nyújt.
A sarkkörhöz közeli tesztek nyomán a BMW Group tovább folytatja a BMW iX5 Hydrogen fejlesztését. A vállalat még az év folyamán kis sorozatban gyártani szeretné a modellt, és elkötelezett a hidrogéntöltő-állomások hálózatának bővítésében való közreműködés mellett is.
„A szélsőséges körülmények között végzett téli tesztek egyértelműen azt mutatják, hogy a BMW iX5 Hydrogen -20°C-os hőmérsékleten is képes teljes teljesítményt nyújtani, és így életképes alternatívát jelent az akkumulátoros-elektromos meghajtású járművel szemben” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának fejlesztési igazgatóságának tagja. „Ahhoz, hogy ügyfeleinknek vonzó, fenntartható mobilitási megoldásként kínálhassuk az üzemanyagcellás hajtásrendszert, egy kellően kiterjedt hidrogén-infrastruktúrának is ki kell épülnie.”
Az eredmény mindenki számára egyértelmű: itt, ebben a szélsőséges hidegben a hidrogén üzemanyagcellás meghajtórendszer ugyanolyan mindennapi használhatóságot mutat, mint egy hagyományos belsőégésű motor. A rendszer teljes teljesítménye gyorsan rendelkezésre áll. A hidrogéntartályok feltöltése pedig még a tél mélyén is csak három-négy percet vesz igénybe.
„A hidrogén üzemanyagcellás hajtásrendszer az évszaktól és a külső hőmérséklettől függetlenül mindkét hajtásvilág legjobb tulajdonságait ötvözi: az elektromos jármű helyileg emissziómentes mobilitását és a belsőégésű motorral szerelt modellekből ismert korlátlan mindennapi használhatóságot – beleértve a rövid tankolási megállásokat is – kínálja” – mondta Jürgen Guldner, a BMW Group hidrogén üzemanyagcellás technológiáért és járműprojektekért felelős alelnöke.
A BMW iX5 Hydrogen fedélzetén található hajtásrendszer az üzemanyagcellás technológiát a BMW eDrive ötödik generációs technológiáját alkalmazó villanymotorral párosítja. Az energiaforrásként használt hidrogént két, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, 700 baros tartályban tárolja.
Az üzemanyagcella a hidrogént elektromos energiává alakítja, 125 kW/170 lóerő teljesítményt produkálva. Ráadásul az elektromos motor egy teljesítményakkumulátorban tárolt energiát is hozzáadhat. Ezt az akkumulátort vagy az energia-visszanyerésen keresztül, vagy az üzemanyagcellából töltik. Mindez azt jelenti, hogy 275 kW/374 LE rendszerteljesítmény áll rendelkezésre, amikor a vezető úgy dönt, hogy az autó dinamikai képességeinek felső határát szeretné kihasználni. Az üzemanyagcella által kibocsátott egyetlen károsanyag-kibocsátás a vízgőz. Hulladékhőjét pedig különösen hatékonyan hasznosítja az autó belsejének melegítésére.
Pierre-Louis Loubet, aki idén hét WRC futamon áll rajthoz az M-Sport Rally1-es autójával a belga rallybajnokságban ismerkedik meg a Pumával. Jourdan Serderidis szintén egy belga versenyen próbálja ki a hibrid autót, míg Francois Delecour egy promóciós rendezvényen vezethetett Rally1-es autót.
Pierre-Louis Loubet a Horvát Rallytól kezdődően hét WRC futamon állhat rajthoz az M-Sport idei fegyverével, a Puma Rally1-gyel, mellyel a belga bajnoki Dél-Belgium Rallyn fog megismerkedni március 19-én.
A Belga Rally Bajnokság idei második versenye egy napos verseny lesz, azonban a versenytáv 151 km.
Loubet, aki tavaly csak az Észt Rallyn tudott pontot szerezni a Hyundai i20 Coupe WRC-vel, idén a horvát verseny után Portugáliában, Olaszországban, Észtországban, Finnországban, vagy az Ypres Rallyn, az Akropolisz Rallyn és a Spanyol Rallyn fogja vezetni a Ford Puma Rally1-et WRC futamon.
Loubet versenye előtt egy héttel azonban Jourdan Serderidis, aki az első privát tulajdonosa egy Rally1-es autónak, rajthoz áll a szintén belga Hannut Rallyn.
Serderidis a Szafari Rallyn és a hazai versenyének számító, Akropolisz Rallyn fogja vezetni a WRC-ben a Rally1-es Ford Puma Rally1-et.
Francois Delecour ugyancsak kipróbálhatott egy Rally1-es autót, mégpedig a Hyundait, miután a koreai gyártó meghívta egy Lotaringiai promóciós napra. Delecour a rendezvényen Thierry Neuville navigátorával, Martijn Wydaeghével vett részt, de be ült mellé Julien Moncet, a Hyundai csapatvezető-helyettese, valamint egyik fia is.
Francois Delecour az idei szezont az RGT Kupában tervezi egy Alpine A110 RGT autóval.
Nil Solans az egyik legjobb spanyol rally versenyző, mégis nagyon nehéz megtalálnia a megfelelő anyagi szponzorációt az idei Rally Európa-bajnoki évre.
Az ERC-ben két spanyol versenyző tartozik az élmezőnybe. Efrén Llarena, aki tavaly a második helyen zárta a szezont, és Nil Solans, aki a tavalyi év végén a Hyundai csapatában WRC futamon is indulhatott, azonban az idei évre még nem sikerült megszereznie a kellő anyagi hátteret.
Llarena a tavalyi eredményeinek köszönhetően az MRF Team csapatában került az idei évre, így kimagasló lehetőségei lesznek idén, csakúgy, mint Simone Campedellinek és Herczig Norbertnek.
“Számunkra ez az év egy kicsit könnyebb lesz, mert sok tesztkilométert tudunk gyűjteni az MRF Team csapatának köszönhetően – mondta Efrén Llarena a Dirtfishnek. – Kihívásokkal teli szezonunk lesz, amikor 16 versenyen tudunk indulni, remélem, hogy jó évünk lesz.”
Llarena az ERC versenyei mellett Spanyolországban is versenyezni fog.
Nil Solans azonban jóval nehezebb helyzetben van, mert bár a tavaly Spanyol Rallyn a Hyundai Motorsport csapatában Hyundai i20 Coupe WRC-vel indulhatott, majd az MRF Teammel vehetett részt a Rally Hungary-n, valamint a Kanári-szigetek Rallyn is.
Az idei évben azonban gyári támogatás nélkül kell jól szerepelnie, mégpedig úgy, hogy az ERC szezonnyitó Fafe Rally eredményétől függ, hogy tud-e megfelelő anyagi hátteret találni, ezért egyetlen célja van a portugál versenyen: A győzelem megszerzése, vagy a győzelemért való harc.
“Egyelőre nem tudjuk, hogy folytathatjuk-e a szezont, de az biztos, hogy a Fafe Rallyn kezdjük – mondta Nil Solans. – Ha a Fafe Rallyn sikerül jól teljesíteni, nyerni, vagy a győzelemért harcolni megkönnyítjük a helyzetünket. Ha vezetnénk a bajnokságot, a szponzorokkal könnyebb lenne a tárgyalás.”
Solans bár a nevezése mellett a Rally Team Spain csapatát jelölte meg, a valóságban már nem kap anyagi segítséget a spanyol szövetségtől, ellentétben Llarenával. Solans mellett azonban van egy tapasztalt navigátor, Marc Martí.
“Marc nagyon jó és fontos ember a karrieremben, mert próbál segíteni, amiben csak tud. Amikor először versenyeztünk együtt, azonnal próbált segíteni a vezetésben, mert tudja, ha jól teljesítünk, nem lehetetlen, hogy egyszer a WRC mezőny tagjai legyünk. Nagyon boldog vagyok, hogy ő a navigátorom, sok köszönettel tartozom neki. Sok a tervünk az idei évre, de ehhez még több pénzre van szükségünk.”
Nil Solans eddig nyolc Rally Európa-bajnoki versenyen állt rajthoz, és a legjobb eredményét a tavalyi Lengyel Rallyn érte el, ahol a negyedik helyen zárt. A WRC-ben jóval nagyobb múlttal rendelkezik, mert 2017-ben megnyerte a Junior WRC-t és a WRC3 sorozatát is.
Efrén Llarena eddig 25 ERC futamon állt rajthoz és a 2020-as Rally Hungaryn, valamint a tavalyi Azori-szigetek Rallyn és a Kanári-szigetek Rallyn is dobogóra állhatott. 2019-ben megnyerte az ERC3 és az ERC junior sorozatot, ugyanakkor WRC futamon még nem indult.
Matthew Wilson is rajthoz áll a mexikói Nemzetek Rallyján a brit csapatot erősítve. A versenyen már biztosan indul a finn csapatban Harri Rovanperä, a norvég csapatban pedig Mads Ostberg.
A korábban a WRC-ben is versenyző Matthew Wilson tavaly a brit bajnokság harmadik helyét szerezte meg azzal a Ford Fiesta Rally2-vel, mellyel rajthoz áll az április 1-3. közötti mexikói Nemzetek Rallyján is.
“Mindig élveztem a Mexikó Rallyt, mely egyedülálló kihívást jelent – mondta Matthew Wilson, Malcolm Wilson fia. – Nagyon tetszik a Nemzetek Rallyjának formátuma is. Péntek este szuperspeciál, szombaton mozgalmas program lesz, ahogy vasárnap is. A hangulat a Mexikó Rallyn mindig elképesztően jó volt, ez pedig igazán élvezhető a szuperspeciál szakaszon. Szerintem hangulat szempontjából a legjobb verseny volt mindig.”
Matthew Wilson még nem felejtette el, hogy miként kell a mexikói pályákon vezetni.
“A verseny a tengerszint feletti magasságból adódó erőhiány miatt minden más versenytől különbözik. Emiatt kicsit más vezetési stílust is kell alkalmazni. Lendületből kell autózni, mert ha lelassulsz nehezebben tudsz felgyorsulni. Nyilván egy WRC autóbal több az erő, ezért ez a megközelítés még fontosabb egy Rally2-es autóval.”
A versenyen való részvételét korábban Mads Ostberg is jelezte, ahogy Harri Rovanpera is rajthoz áll.
Ostberg idén a magyar rally bajnokság versenyein is rajthoz áll.
Stephane Peterhansel az Audi RS Q e-tron-nal hetedik alkalommal nyerte meg az Abu Dhabi Desert Challenge-et az autósok kategóriájában. A motorosok között Sam Sunderland lett az első.
Az esélyesek nem hibáztak a verseny utolsó napján, pedig a 209 kilométernyi speciálszakasz több mint a fele dűnéken át vezetett. Stephane Peterhanselnek volt könnyebb dolga. Mr. Dakar most már a Mr. Abu Dhabi nevet is joggal használhatja, hiszen hetedik alkalommal diadalmaskodott a versenyen, ráadásul úgy, hogy az első győzelmét húsz évvel ezelőtt érte el.
A győzelemmel ő a rekorder, megelőzte Schlessert is. A sikerét valójában már az első napon megalapozták a versenytársak. Nasser Al-Attiyah és Sébastien Loeb hibázott, ezek után Peterhanselnek pedig csak arra kellett koncentrálnia, hogy Al-Rajhi és Prokop ne előzze meg.
Sikerült, Peterhansel az utolsó napon egy ötödik hellyel biztosította be győzelmét. Majdnem fél órával előzte meg a második Prokopot, a lengyel Jakub Przygonski előtt pedig másfél óra lett az előnye a végén.
Przygonski annak örülhetett, hogy megnyerte a világbajnoki értékelést. Itt azonban a nagy csata a részsikerekért folyt, hiszen azért is adnak pontokat. Nasser Al-Attiyah részben kiküszöbölte az első napi fiaskót és az utolsó napot is megnyerte, de a vb-n elveszítette az első helyét, Loeb állt az élre. A francia harmadik lett a zárónapon, Yazeed Al-Rajhi megelőzte őt.
A világbajnokságon Loeb 112 ponttal vezet a 111 pontos Al-Attiyah előtt. A harmadik Al-Rajhinak 71 pontja van.
A motoros kategóriában a végéig tartottak az izgalmak. Sam Sunderland azonban nem izgult, kihasználta a kedvező rajtpozícióját, a 83. kilométernél az élre állt, és megnyerte a zárónapot. Ezzel harmadik Abu Dhabi Desert Challenge győzelmét gyűjtötte be. A GasGas Factory Racing versenyzője két hondást győzött le. Ricky Brabec 3 perc 8 másodperces hátránnyal lett második, Pablo Quintanilla pedig 3 perc 56 másodperces különbséggel szerezte meg a harmadik helyet.
A világbajnokságon Sunderland növelte előnyét, 63 ponttal vezet a 46 pontos Quintanilla előtt. A harmadik Matthias Walkner, neki 35 pontja van.
Az LW Proto kategóriában hiába nyerte meg a napot Christina Gutierrez, a végső összesítésben maradt 8 perc 18 másodperc előnye Francisco Lopez Contardonak, aki ezzel a Dakar után az Abu Dhabi Desert Challenge-en is diadalmaskodott.
Új csapattal, de változatlan célokkal kezdi meg a 2022-es Rally Európa-bajnokságot Herczig Norbert és Igor Bacigál. A ŠKODA Rally Team MRF Tyres Hungaria versenyzői Portugáliában a Rally Serras de Fafe versenyen ülnek először versenyautóba ebben az évben.
Két alkalommal már versenyzett ezen a futamon Herczig Norbert, újdonságot mégis tartogat majd Portugália, mert októberről márciusra került vissza az esemény. A murvás pályákat a tavalyi világbajnoki versenyről is ismeri Norbi, és a verseny előtti teszten újra felfrissítette emlékeit.
Nagyon jól sikerült a teszt, sokat és hasznosan dolgoztunk. Az valódi előrelépés számunkra, hogy az MRF csapatban pályafutásunkban először egy gumimérnökkel is együtt dolgozhatunk. Az olasz szakember minden visszajelzésünkre kíváncsi volt, részletesen átbeszéltük, mit éreztem a pályán. Érdekes volt, hogy kaptunk egy defektet, és ezzel kapcsolatban is tudni akart minden momentumot, látszott, hogy mennyire profik a gumival kapcsolatos kérdésekben. A szerdai teszten előbb száraz pályán mentünk, majd leszakadt az ég, és sáros talajon is ki tudtuk próbálni az MRF abroncsokat. Érdekes, hogy azt a pluszt, amit vártam akkor éreztem jobban, amikor nehezebbek lettek a körülmények. Mindkét versenyen használt abroncsot ki tudtuk próbálni, így felkészülten várjuk a rajtot – mondta Herczig Norbert.
Első alkalommal diktálja majd az itinert Európa-bajnoki futamon Igor Bacigál. Korábban sok szép sikert elért már a páros a hazai bajnokságban, most pedig mindent megtesznek azért, hogy minél több alkalommal álljanak fel a dobogóra az ERC-ben is. A négyéves kihagyás emlékei már a teszt első kilométerei után köddé váltak, remek volt az összhang Norbi és Igor között.
Mintha nem teltek volna el ezek az évek, annyira hamar megvolt az összhang. Igor nagyon jól vette tőlem az információkat, és én is megkaptam tőle azt, amit vártam. Volt két igazán ralis pillanatunk, egyszer megtámasztottuk a partoldalt, egyszer pedig megforogtunk, de ezekben a helyzetekben sem veszítettük el a ritmust. Biztos vagyok benne, hogy az itiner is rendben lesz, bár csak három régi pálya van a programban, a többit fel kell dolgoznunk, mert még a tavalyi vb-n sem mentünk rajtuk – árulta el Norbi.
A sok újdonság közepette egy valami nem változott, ebben az évben is a ŠKODA Fabia Rally2 evo-val indul a csapat az ERC-ben. Miért is változna, hiszen nem csak a versenytársak többsége, hanem az MRF gyár is ebben az autóban bízik a legjobban.
A csapattársaink is ŠKODA Fabiával mennek, és ez nem véletlen, ahogy az sem, hogy ennyien választják ezt a típust. A legfontosabb talán az, hogy jól ismerem a Fabiát, kötődök a márkához, és a beállítások terén nagyon jól tudom kamatoztatni azt a rengeteg tapasztalatot, amit a ŠKODA-val gyűjtöttem az évek során. A szezont egy vadonatúj autóval kezdjük, és talán nem meglepő, hogy a teszten hibátlanul teljesített a Fabia – indokolta márkahűségét Herczig Norbert.
Az már a verseny előtt is biztos, hogy az Európa-bajnokság népszerűsége nem csökkent 2022-ben. Az ERC értékelésben 26 páros adta le a nevezését erre a hétvégére, és szokás szerint az Eb élversenyzői mellett a pályákat jól ismerő, gyors helyi versenyzőkkel is meg kell küzdeni.
Számunkra ez az igazi verseny, amikor erős versenytársakkal kell megmérkőzni, nagyon magas színvonalú futamon. A mostani mezőnyben is van 10-12 olyan páros, akik bármikor képesek az első három helyen végezni. A Fafe Rallyn a helyes taktikát nehéz lesz megtalálni. Azt az egyensúlyt kell megtalálnunk, amikor tartani tudjuk a tempót, a szerencsés kockázatvállalókkal, és eközben mégse kapjunk defektet. Illetve azt is tudjuk, hogy a végéig be kell osztani az abroncsokat és a technikát. Kétségtelen, hogy van respektünk a mezőnyben, a többiek tudják, mire vagyunk képesek. A kettes rajtszám ugyan a tavalyi helyezésnek szól, de kötelez is minket arra, hogy a maximumot nyújtsuk. Nagyon fontos, hogy a szurkolóknak is örömet szeretnénk okozni. A támogatásuk nagyon erős volt a téli időszakban is, láttuk, hogy értik milyen lehetőséget és előrelépést jelent az, hogy ebben az évben egy mondhatni gyári csapattal versenyzünk, mi pedig szeretnénk meghálálni a bizalmat és a szurkolást – mondta Herczig Norbert.
A Fafe Rally három versenynapján 17 gyorsasági szakaszt teljesítenek a versenyzők. Az össztáv 783 kilométer lesz, ebből 196 kilométer a gyorsasági szakaszok hossza. Fontos változás ebben az évben, hogy az utolsó gyorsasági első öt helyezettje is pontokat szerezhet. Változik a vasárnapi rajtsorrend is, a szombati nap végén az első 15 helyen álló versenyző fordított sorrendben kezdi majd a vasárnapi napot.
A Rally Serras de Fafe programja (magyar idő szerint):
2022.03.11., péntek
17:30 Shakedown – Lagoa – 3,04 km
22:08 GY1 Fafe szuperspeciál – 1,43 km
2022.03.12., szombat
08:27 Szerviz A – Fafe – 15 perc
10:00 GY2 Boticas 1 – 15,05 km
11:17 GY3 Cabeceiras de Basto 1 – 10,84 km
12:20 GY4 Vieira do Minho 1 – 16,93 km
13:20 GY5 Luílhas 1 – 11,86 km
14:21 Szerviz B – Fafe – 30 perc
16:09 GY6 Boticas 2 – 15,05 km
17:26 GY7 Cabeceiras de Basto 2 – 10,84 km
18:29 GY8 Vieira do Minho 2 – 16,93 km
19:29 GY9 Luílhas 2 – 11,86 km
20:25 Szerviz C – Fafe – 45 perc
2022.03.13., vasárnap
07:37 Szerviz D – Fafe – 15 perc
09:08 GY 10 Montim 1 – 8,73 km
09:40 GY11 Seixoso 1 – 9,97 km
10:15 GY12 Santa Quitéria 1 – 9,18 km
11:08 GY13 Lameirinha 1 – 14,83 km
12:19 Szerviz E, Fafe – 30 perc
13:20 GY14 Montim 2 – 8,73 km
13:52 GY15 Seixoso 2 – 9,97 km
14:27 GY16 Santa Quitéria 2 – 9,18 km
16:08 GY17 Lameirinha 2 (Power Stage) – 14,83 km
17:50 Céldobogó
A Rally Európa-bajnokság versenyei 2022-ben:
2022. 03. 12-13. Rally Serras de Fafe e Felgueiras
2022. 03. 26-27. Azores Rally
2022. 05. 13-14. Rally Islas Canarias
2022. 06. 11-12. Rally Poland
2022. 07. 02-03. Rally Liepaja
2022. 07. 23-24. Rally di Roma Capitale
2022.08. 27-28. Barum Czech Rally Zlín
A nyolcadik verseny később kerül bejelentésre.