back to top
2025. december 21. 11:21
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1194

    Döbbenet! A Toyota titokban fejlesztette ki új fegyverét 

    0

    A Toyota Gazoo Racing és Jari-Matti Latvala is sokáig igyekezett titkolni a japán gyártó legújabb projektjét, melyben kifejlesztette első Rally2-es autóját. 

    A finn Rallit.fi oldal jutott azon információk birtokába, melyek egy Rally2-es Toyota Yaris teszteléséről szólnak. 

    Az üggyel kapcsolatban Jari-Matti Latvala korábban úgy nyilatkozott, hogy érdeklődne egy Rally2-es autó kifejlesztése iránt, azonban Japánból még nem érkezett meg a beleegyezés. 

    “Sajnos nem tudom megerősíteni a Rally2-es autó fejlesztését – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatvezetője júliusban a Rallit.fi oldalnak. – Természetesen már gondoltunk ilyesmire, megnéztük ennek lehetőségét és lenne is olyan utcai autónk, amiből ki lehetne fejleszteni.” 

    A finn média oldal információi szerint azonban ez az autó már ki is lett fejlesztve, sőt az első tesztelés is megtörtént. A Toyota szándékosan nem a megszokott tesztpályáit használta a tesztre, hanem egy olyan területen végezte a próbafutásokat, ahol könnyebben távol lehetett tartani az érdeklődőket. A teszten Juho Hanninen vezethette először a Rally2-es autót, és a munka ezen a héten újabb szakaszokon folytatódik. 

    A Rallit.fi megkereste a Toyotát, hogy érdeklődjön a hír valódiságával kapcsolatban, azonban a japán gyártó nem kívánt nyilatkozni. 

    Egy forrás szerint a Toyota minden elérhető Rally2-es autótípusból beszerzett egyet és azokat az utolsó milliméterig átvizsgálta, majd ezt követően állt neki saját autójának megépítésének. 

    Mivel egy új autó tesztelése másfél évig is eltarthat, így valószínűleg 2024-ben lehet a Rally2-es Toyota debütáló versenye.

    Verstappen világbajnok autót vezetett, de nem a sajátját (videó)

    0

    A Renault 2,4 literes V8-asának üvöltését is hallgathatták ma az imolai lakosok, az immár kétszeres világbajnok Max Verstappen, illetve David Coulthard előadásában.

    Ahelyett, hogy kiélvezné a Japán Nagydíjon négy nappal ezelőtt bebiztosított második világbajnoki címét, Max Verstappen nem tud elszakadni az F1-es pilótafülkétől. De nem a saját idei versenygépét nyüstöli, hanem Sebastian Vettel 2013-as világbajnok autóját, a Red Bull RB9-est.

    A holland pilóta a Motorsport.com olasz kiadásának tájékoztatása szerint ma Imolában tartózkodik David Coulthard-al, az Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrarin, amelyet a Red Bull már jóval azelőtt lefoglalt filmforgatás céljából, hogy Verstappen Szuzukában megnyerte második világbajnoki címét.

    A friss világbajnok és a skót veterán a Red Bull idei festését felöltő RB9-es, valamint GT-autók, egészen pontosan egy Porsche, egy Lamborghini és egy Honda társaságában filmezett. Reggel először Coulthard körözött Vettel világbajnok autójával, majd dél körül helikopterrel Verstappen is megérkezett a pályára.

    Hogy pontosan milyen, promóciós célokra készülő filmet forgatnak, azt egyelőre nem tudni, de az olasz Motorsport szerint a forgatásnak nincs köze Verstappen második vb-címének megnyeréséhez.

    Videók a filmes napról:

     

    Rosberg szerint Vettelnek az Extreme E-ben kellene folytatnia 

    0

    Nico Rosberg, az RXR csapat főnöke szerint Seébastian Vettelnek környezetvédelemért tett erőfeszítései miatt az Extreme E-ben kellene folytatnia versenyzői karrierjét az F1 után. 

    Nico Rosberg 2016-ban világbajnokként fejezte be Forma-1-es karrierjét, majd csapatot alapított, mellyel az Extreme E szezon első bajnok címét tavaly megszerezte és idén is jó esély van a címvédésre. 

    A német csapatfőnök szerint az év végén visszavonuló Sebastian Vettelnek az Extreme E-ben kellene folytatnia. 

    “Sebastianhoz szerintem jól passzolna az Extreme E sorozat, mert nagyszerűen tudná egyesíteni a versenyzést a környezet szeretetével – mondta Nico Rosberg a Dirtfishnek. – Írtam is neki ezzel kapcsolatban, hátha megjön a kedve ehhez a sorozathoz neki is. Örülök, hogy Seb ilyen lelkes a környezetvédelem témájában, ami mindannyiunk számára nagyon fontos.” 

    Rosberg szerint az Extreme E szezonja mellett pedig marad idő a családra is. 

    “Az Extreme E nem köti le teljesen az ember idejét, mert nincs sok verseny. Az F1-ben soha nem tudtam volna elképzelni magam csapatvezetőként, mert az rengeteg időt leköt, ez már nem nekem való. Versenyzőként megtapasztaltam, hogy mennyi időt elvesz az F1, és most inkább a szabadságot élvezem. Tehát ezért is jó az XE.” 

    Nem mindennapi felvétel: ilyen kamerából még biztos nem látott F1-es autót száguldani (videó)

    0

    A 2013-as Toro Rosso mögött „lebegve” egészen olyan érzésünk lehet, mintha egy játékba csöppentünk volna.

    Nem mindennapi szögekből vette fel egy videókat készítő mérnök, ahogy az egyik 2013-as Toro Rossót birtokló Wolfgang Jaksch a pályán száguldozik. Rick van Barneveld 360 fokos látószögű kamerákat erősített az STR8-as kódjelű versenygépre egy zandvoorti történelmi versenyen, a végeredményt pedig megosztotta a YoutTube-on.

    Néhány kameraállás ismerős lehet az F1-es közvetítésekből, de az autót hátulról mutató látószög biztosan nem. Ezt nézve egészen olyan érzése lesz az embernek, mintha egy számítógépes játékot figyelne, ez azonban a valóság. A Cosworth 2,4 literes V8-asának (eredetileg nem ez a motor volt az autóban) üvöltése pedig csak hab a tortán.

    Wirtmann újabb győzelmével ismét esélyes a bajnoki címre

    0

    Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Ózd Rally historic értékelésében rajt cél győzelmet aratott. Idei harmadik győzelmükkel pedig újra versenyben vannak a bajnoki címért. 

    Az Országos Historic Rallybajnokság egyik legnehezebb futamát rendezték az Ózd Rallyn, ahol három pályán három kört kellett teljesítenie a mezőnynek. Várható volt, hogy főleg a második, harmadik körre nagyon kihordásossá válnak a gyorsaságik, aminek köszönhetően sok kieső volt. A páros azonban gond nélkül teljesítette a versenyt.  

    Fotó: Sári Péter

    „Valóban nagyon sima versenyünk volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Számítani lehetett a sok felhordásra, ezeknek a nagy részét már a pályabejáráson felírtuk. Az első körben a Rally1 mezőnye után mentünk, akkor már látszott, hol lesz még kihordás, azokat is menet közben felírattam menet közben (Kerekes) Jotival. 

    Így is volt egy-két meglepetés, amikor olyan helyeken is levágták a kanyarokat, ahova én magamtól nem tettem volna le az Escortot, de ilyenkor nincs más választásod, menni kell a nyomban.  

    Az autó jól viselkedett. Egyedül egy indítómotort kellett cserélni. Ez az Escort egyik gyenge pontja. Öreg autó már, így mindig van egy kis olajszivárgásunk, és ha az olaj belefolyik az indítómotorba, akkor tönkreteszi, de az utak is szét tudják rázni.  

    Nyolc indítómotorunk van, amit találok, azt megveszem. Most egy török teherautóból származót raktunk be, de pont jó az Escortba. 

    Fotó: Sári Péter

    Általában egy versenyt kibírnak, utána fel kell újítani őket, most ennyit bírt.  

    Sok ellenfelünk kiesett, ami miatt újra versenyben vagyunk a bajnoki címért, pedig az Ózd Rally előtt, a két nullázott versenyünk után ez elég kilátástalannak tűnt.  

    A bajnokság a Zemplén Rallyn fog eldőlni, úgyhogy ott mindenképpen indulunk, remélem, hogy Zsírpapa is jön. Tavaly ott vert meg egy gyorsaságin, úgyhogy idén szeretnék visszavágni.“  

    WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI 
    2008. C csoport magyar bajnok
    2009. C csoport magyar bajnok
    2010. C csoport magyar bajnok
    2011. C csoport magyar bajnok
    2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
    2013. Historic CEZ bajnok
    2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
    2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
    2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
    2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
    2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
    2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
    2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
    2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok 

    Baleset és kicsúszás is hátráltatta, de Rácz Geri elérte az idei évre kitűzött célt

    0

    Egyik legnehezebb versenyhétvégéjén van túl Rácz Geri a brit MINI CHALLENGE JCW-ben. Az EXCELR8 Motorsport 16 esztendős versenyzője Brand Hatch-ben, a sorozat idei szezonzáróján állt rajthoz, megpróbáltatásai pedig már a pénteki második szabadedzésen elkezdődtek, majd az időmérőn és a futamokon is folytatódtak. A HUMDA által támogatott sportoló idei utolsó fellépésében azonban így is voltak pozitívumok.

    Rácz Geri úgy utazott el a MINI CHALLENGE JCW idei utolsó versenyhétvégéjére, hogy célja megőrizni a második helyet az újoncok értékelésében. Az EXCELR8 Motorsport versenyzője pedig teljesítette ezt a célt, és a bajnoki címet már Silverstone-ban bebiztosító Alex Denning mögött odaért a második helyre a 11 újonc versenyzőt számláló értékelésben. Emellett az összetettben is sikerült javítania egy helyet, így 30 pilótából a 11. helyen zárta az évet.

    Ami a Brands Hatch-ben, a tavaszi fordulóval ellentétben ezúttal a hosszabb, Grand Prix-nyomvonalon rendezett versenyhétvégét illeti, a magyar versenyzőnek már pénteken meggyűlt a baja a szerencsével, a második szabadedzést a futómű hibája miatt ugyanis idő előtt be kellett fejeznie, így nem tudott valódi gyorsköröket futni.

    Akárcsak a másnapi időmérőn, amely során a felszáradó pálya nedves ívén megcsúszott és a szintén nedves fűre futva összetörte az autóját. „A pénteki hiba bosszantó volt abból a szempontból, hogy jó körön voltam, illetve nem tudtuk teljes mértékben kihasználni a rendelkezésre álló időt. A Grand Prix-vonalvezetés ugyanakkor élőben sokkal élvezetesebb, mint amilyen a szimulátorban volt, úgyhogy kellemes meglepetések is értek. Szombaton az időmérő nem úgy sikerült, ahogyan terveztem. A kivezető körben igyekeztem feltérképezni a tapadási viszonyokat, és gyorsan rá is éreztem a tapadáshatárra, az első gyorskörömben azonban megdobott az egyik rázókő, ami miatt kicsúsztam, és nem tudtam több kört megtenni.”

    Sokáig az is kérdéses volt, hogy Geri részt tud-e venni a hétvége első futamán, a csapat azonban megfeszített munkával az utolsó pillanatra kész lett a javításokkal, így a 7-es rajtszámú MINI az utolsó helyről nekivághatott a 20 perces első futamnak, amelyen a 26. helyről végül a 19. pozícióig kapaszkodott fel, ám mivel a versenynek piros zászló vetett véget, az utolsó befejezett kör eredménye számított, így Gerit a 21. helyen rangsorolták. A szombati második futamot tehát ebből a pozícióból kezdhette, és itt is sikerült előrelépnie, így 16.-ként ért célba.

    „A szombati napról mindenekelőtt azt szeretném kiemelni, hogy nagyon jól esett, hogy a csapat ennyire törődött velem a baleset után. Természetesen rosszul éreztem magam, amiért kicsúsztam, de nagyon sokat jelentett, hogy mindenki egy emberként dolgozott az autómon, és mindent megtett, hogy ne kelljen kihagynom egy futamot sem. Igazi csapatmunka volt, ezúton is köszönöm nekik.”

    „Ami a szombati futamokat illeti, a másodikon az autó nagyon furcsán viselkedett, lassúnak érződött és a stabilitása is hiányzott. Amit viszont pozitívumként el lehet mondani az első versenynapról, hogy sokat csatáztam, és az első futamon volt egy hajmeresztő szituáció, amit sikerült megúsznom. Az előttem haladó pilóta a jobb hátsó kerekével megcsípte a füvet, és keresztbe állt előttem. Hatalmasat kellett fékeznem, és így is csak tíz centivel kerültem el őt. Ha nem sikerül, óriási balesetet szenvedtem volna. A második verseny elején szintén sok volt az akció, a rajt után a Druids-kanyarban megforogtak előttem, így itt is kellett egy kicsit kerülgetnem, majd a futam végén sikerült egy igencsak bevállalós előzést végrehajtanom.”

    Vasárnapra egyetlen futama maradt a MINI CHALLENGE mezőnyének, amelyen Geri a 16. helyről indulva a 17-ként ért célba, miután az első kör végén meglátogatta a kavicságyat.

    „Az egész hétvégén a harmadik futamon rajtoltam a legjobban, így sikerült legalább a rajtpozíciómat megtartanom, de az utolsó kanyarban megúszott a kocsi hátulja, úgyhogy átszánkáztam a kavicságyon, és jó néhány pozíciót veszítettem. Ezután rögtön beküldték a biztonsági autót, ami nem jött jól, hiszen elég sokáig köröztünk mögötte, és egyre fogyott az időm arra, hogy feljebb zárkózzak. A verseny végén volt néhány nagyobb csatám, olykor négyen egymás mellett száguldottunk az egyenesben, a futam vége előtt néhány perccel azonban ismét jött a biztonsági autó, majd piros zászlóval inkább félbeszakították a versenyt, így nem sikerült ennél előrébb jönnöm. Viszont így is érdekes párharcokat vívtam a pálya hátsó részén, ahol az aszfalt nem tapadt annyira, mint a célegyenes környékén. A pálya itt folyamatosan szűkül, és ha valaki a külső ívre kerül, hamar elfogy előle az út. Ez többször is megtörtént azzal a versenyzővel, akivel éppen harcoltam.”

    Rácz Geri tehát küzdelmes hétvégén van túl, amely egyben a szezonjának zárását is jelentette. „Örülök, hogy sikerült a második helyen végeznem az újoncok értékelésében. Az év elején úgy érkeztem meg a MINI CHALLENGE-be, hogy egyik pályát és az autót sem ismertem, de a szezon során sokat fejlődtem, és úgy érzem, hogy a tempóm alapján sikerült a legjobb tíz tagjává válnom. Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki szurkolt nekem az idén, illetve azoknak, akik segítettek és támogattak. A szüleimnek, az EXCELR8 Motorsportnak, a Fit4Race-nek és a MOTAM-nak is kijár a köszönet, és külön köszönöm az idei évet az apukámnak; a coach-omnak, James “Jiggy” Gornallnak; a versenymérnökömnek, Matt Ridout-nak; a főszerelőmnek, Sam Becketts-nek; valamint ez edzőmnek, Kathy Róbertnek. Nélkülük nem válhatott volna valóra ez a szezon.”

    Vincze Ferenc a harmadik hellyel is életben tartotta bajnoki esélyeit 

    0

    Vincze Ferenc és Németh Gergely öt második hely után Ózdon a harmadik helyen zárt, holott sikerült javítaniuk az autó beállításán, azonban így is életben tartották bajnoki esélyeiket. A Korda Racing további versenyzői közül azonban sem az ORC-ben szereplő Foczkó Ákos, Madarász Szabolcs duó, a sem pedig Határ Attila és Éhn Dániel kettős nem tudta befejezni a viadalt. 

    Nem éppen erről álmodtak a Korda Racing csapatvezetői, hogy 2022-es Magyar Rallye Bajnokság hatodik versenyéről, az Ózd Rallyról távoznak, akkor mindössze az abszolútban szerzett harmadik hely lesz a „csomagtartóban”. Ráadásul az idei esztendő legrosszabbul sikerült versenyére egy szomorú haláleset is rányomta a bélyegét, így sem a csapatvezetők, sem a versenyzők, sem pedig a szerelők nem emlékeznek majd szívesen erre a viadalra. 

    Fotó: Korda Racing

    Pedig hatalmas reményekkel érkeztek meg az Ózd Rallye-ra, hiszen a Foczkó Ákos, Madarász Szabolcs duó (ORC) és a Határ Attila, Éhn Dániel kettős (P13) kategóriájának legnagyobb favoritja az év végi összetett megnyerésének. Ennek ellenére egyik duó sem tudta befejezni a versenyt, hiszen előbbi páros a 2. körben, míg utóbbi kettős a tragikus balesettel végződő szakaszon esett ki. 

    Mindenesetre a 2019-es abszolút magyar bajnok és navigátora, Vincze Ferenc és Németh Gergely nagyon készült az ózdi megmérettetésre, és az utolsó előtti szakaszig úgy tűnt, hogy a Skoda Fabia R5-össel száguldó két versenyző végre képes lesz öt 2. hely után versenyt nyerni, ugyanis ők álltak az összetett élén. Aztán jött a mindent eldöntő forduló, amikor Vinczéék a lámpájuk meghibásodása miatt a harmadik helyre estek vissza. Mivel az Ózd Rallye-t a legnagyobb rivális, a volt világbajnok Mads Ostberg nyerte, így az utolsó, másfél szorzójú Zemplén Rallye előtt a Korda Racing duójának 12,9 pont a hátránya.  

    „Összességében jól sikerült a verseny, ugyanis előrébb léptünk a kocsi beállítása terén. Sokkal jobban fordult a Skoda a kanyarokban, mint korábban, végre megszűnt az eddig tapasztalt orrtolás. Nagyot csatáztunk a dobogós helyekért, tizedek döntöttek közöttünk sokáig, ám az esti két gyorson nem úgy alakultak a dolgok, ahogy azt szerettem volna. A lámpákkal is gond volt, én is bátortalanabb lettem, így végül harmadikok lettünk. Az olyan utakon jól mentünk, amelyek a Zemplén Rallyn is várnak ránk, ezért optimistán várjuk az utolsó bajnoki megmérettetést. Még megvan az esélyünk a bajnoki címre, így egy pillanatig sem adjuk fel. Amíg a matematika szerint nyerhetünk, addig hiszünk a győzelmünkben. A célban értesültem a tragikus balesetről, szeretnék az elhunyt családjának és barátainak részvétet nyilvánítani” – jelentette ki Vincze Ferenc. 

    Fotó: Korda Racing

    A Korda Racing csapattulajdonosa egyszerűen nem érti, miért üldözi ebben az évben őket a legfontosabb pillanatokban a balszerencse. Ugyanakkor nem titkolja, mélyen megrázta őt a viadal utolsó szakaszán történt tragédia is. 

    „Sosem fogom megszokni az ilyen tragédiákat, amiknek egyszerűen nem szabadna megtörténnie. Az elhunyt családjának részvétet szeretnék nyilvánítani a magam és a csapat nevében. Ráadásul nem volt elég ez az értelmetlen haláleset, a csapatunk számára is szinte rémálom volt ez az Ózd Rally. Feriék egész nap szinte tökéletesen autóztak, aztán az esti szakaszokon elúszott a győzelem reménye. De nem adjuk fel, az utolsó centiméterig küzdeni fogunk az abszolút bajnoki címért. Hiszek abban, hogy a Jóisten mindig döntetlenre játszik, így visszakapjuk egyszer azt, amit most elveszítettünk. Sajnos Ákosék és Attiláék számára sem úgy végződött a verseny, ahogy azt terveztük. Remélem, a november 11-13-a között rendezendő Zemplén Rallye-ra túl tudják tenni magukat az Ózdon történteken.” – mondta Korda Erik csapattulajdonos. 

    Bejelentést tett a Hungaroring – jó hírt közöltek a magyar F1-es drukkerekkel

    0

    Az idén rekordot döntött a Forma-1-es Magyar Nagydíj helyszíni nézettsége, és már most szinte borítékolható, hogy jövőre is teltház lesz a Hungaroringen. Emiatt a Hungaroring Sport Zrt. már most úgy döntött, hogy extra lelátókat épít.

    A Forma-1 globális népszerűségének növekedésével a Magyar Nagydíj népszerűsége is rohamosan nő. Ezt már az idei és tavalyi verseny alatt is tapasztalni lehetett, az pedig, hogy a Hungaroring Sport Zrt. tájékoztatása szerint az állandó lelátókon már csak elvétve lehet szabad ülőhelyet találni a 2023-as futamra, azt mutatja, hogy jövőre ismét minden eddiginél több néző látogathat ki a mogyoródi aszfaltcsíkra.

    Ezért a Hungaroring vezetősége úgy döntött, hogy az idei futamhoz hasonlóan jövőre is pluszlelátókat épít. Ezt a döntést az idei futam előtt viszont csak februárban kellett meghoznia a pályának, míg most már a versenyt megelőző év októberében sor került rá, annyira nagy a kereslet a jegyek iránt.

    Magyar Nagydíj, 2022
    100 ezer ember követte a helyszínről a 2022-es Magyar Nagydíjat Fotó: Hungaroring
    „Csak ismételni tudom magam: a Formula 1 népszerűsége folyamatosan nő – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Az idei Magyar Nagydíj vasárnapján kitehettük a megtelt táblát: százezer ember szurkolta végig a helyszínen a futamot, és minden jel arra utal, hogy jövőre is meg tudjuk ezt ismételni, sőt, gondolkodunk különféle megoldásokon, amelyekkel akár túl is szárnyalhatjuk. Nagyon jó érzés, hogy a szurkolók ennyire szeretik a pályánkat, s hogy ennyire szeretik az autósportot.”
    Az elnök-vezérigazgató azt is elárulta: elsőként a Silver6 tribünt nyitják meg, amelyre a belépőket a www.gpticketshop.hu oldalon lehet megváltani.
    A magyar szurkolók figyelmét felhívta tovább arra, hogy a kifejezetten nekik kijelölt, kedvezményes árú Klub tribünre már elfogytak a jegyek, és Klub álló jegyből sincs már túl sok.

    Molnár Martin második hellyel búcsúzott az OK Junior kategóriától

    0

    Utolsó versenyét teljesítette Molnár Martin az OK Junior kategóriában, mielőtt a felnőtt OK-ra váltana. A búcsúverseny nem is sikerülhetett volna jobban, hiszen a jubileumi 50. Trofeo delle Industrie versenyen az elődöntőt megnyerte, a döntőben pedig másodiknak futott be. Ezzel a HUMDA Academy pilótája megismételte tavalyi kiváló eredményét.

    Bár nem tartozik a nemzetközi sorozatokhoz, mégis komoly rangja van a gokartsport ipari szereplői által ötven éve létrehozott Trofeo delle Industrie (Gyártók kupája) versenynek, amely különlegessége, hogy a serlegek mellett igen komoly tárgyjutalom is jár a versenyzőknek. Idén ünnepelték az ötvenedik évfordulóját, amely alkalomra különleges serlegek készültek.

    OK Junior kategóriában 47 résztvevő gyűlt össze a lonatói pályán, akik között voltak ugyan újoncok is, de az első harminc ugyanúgy élvonalbeli versenyzőkből állt, mint a WSK bármelyik futamán.

    Molnár Martinnak szép emlékei voltak a versenyről, mert előző évben itt szerezte első dobogós helyezését OK Junior kategóriában. Idén is nagyon jól kezdett, hiszen már a szabadedzéseken is az élmezőnyben volt, az időmérő futamát pedig meg is nyerte.

    Mind a két előfutamban második lett, az összesített eredmények alapján pedig a harmadik helyen jutott az elődöntőbe. A WSK-val ellentétben – ahol Super Heatnek nevezik – itt valódi elődöntőről volt szó, amelynek a végeredménye alapján rajtolnak a döntőben. Martin a harmadik helyről indulva megnyerte az elődöntőt, ennek köszönhetően a mindent eldöntő futamon a pole pozícióból indulhatott.

    A döntő is jól kezdődött, a rajt után meg tudta tartani első helyét, a 16 körből 14-en keresztül vezetett. Akkor megelőzték őt, az utolsó két kör pedig már nem volt elegendő, hogy vissza tudjon vágni. A második helyezéssel így is méltó módon búcsúzott az OK Junior kategóriától.

    Sőt, a hétvége alatt az összes kategória versenyzőjének teljesítményét pontozták. E szerint Martin a döntőig nem csak OK Junior mezőnyben, de a az összes kategóriában induló 276 pilóta közül is a legjobb teljesítményt nyújtotta.

    „Örülök és egy kicsit bosszankodok is – mondta Molnár Martin. – Egy ilyen erős mezőnyben egész hétvégén jól szerepeltem, sikerült megnyernem az elődöntőt és a döntőt is sokáig vezettem. Nagyon szerettem volna nyerni, de a második hely sem rossz.

    Annak viszont örülök, hogy kétszer is sikerült a második helyen végezni a Trofeo delle Industrie versenyen, és hogy dobogós eredménnyel búcsúzhattam az OK Junior kategóriától.“

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Molnár Martin nem sokat pihenhet. Marad a Garda-tó déli csücskében lévő lonatói pályán, ahol a következő hétvégén a Trofeo ROK futamon vesz részt. A felnőtt OK kategóriában pedig a tervek szerint novemberben mutatkozik be.

    Molnár Martin, OKJ eredmények
    Résztvevők: 47
    Időmérő csoport: P1
    Időmérő: P2
    AB előfutam: P2
    BC előfutam: P2
    Előfutamok összesített: P3
    Elődöntő: P1
    Döntő előtti összesített: P1 (pole pozíció)
    Döntő: P2

    Ostberg öt futam után is 100%-os, de még nincs meg a bajnoki cím 

    0

    Mads Ostberg és navigátora, Patrik Barth hét tizedmásodperc előnnyel nyert Ózdon, így öt futam után is veretlen még, azonban a bajnoki cím még nem dőlt el 

    A Citroën C3 Rally2 versenyautóval szereplő Mads Østberg azt nyilatkozta a szezon hatodik versenye, az Ózd Rally előtt, hogy az első pillanattól nyomni kell a gázt, hiszen a rövid versenyen nem lehet taktikázni. A Citroën Rally Team csapata a harmadik szakaszon 10 másodperces büntetést kapott, így az ötödik helyről kellett hatalmas tempót diktálva versenyeznie, hogy a végén hét tizedmásodperces előnnyel megszerezzék a győzelmet és a Power Stage győzelemmel együtt a maximális pontszámmal zárják a futamot. 

    Fotó: Szalai Zsolt

    „Rosszul kezdtünk, nem volt meg a ritmusunk, de aztán a második és a harmadik szekcióban sikerült felvennünk a megfelelő tempót és jól zártuk a futamot.” – összegezte Mads a versenyt. „Az elején nem éreztem komfortosan magam az autóban, ráadásul hibáztam is egy lassítóban. Az első kör után a szervizben a Tagai Racing Technology csapatával állítottunk az autón és sokkal jobban éreztük magunkat, tudtuk azt a tempót autózni, amit az elejétől elterveztünk. Szerencsére ez elég volt arra, hogy visszaszerezzük az elvesztegetett másodperceket.” 

    Ez volt idén az ötödik verseny, amin elindult a csapat és ezzel az ötödik győzelemmel több, mint 12 pont előnybe került a páros a riválisokkal szemben. A bajnokságban hét futam szerepel a naptárban, a legjobb hat eredményt veszik figyelembe a végelszámoláskor. A csapat a mínuszolásokat figyelembe véve 35 ponttal vezeti a bajnoki tabellát. 

    Fotó: Szalai Zsolt

    „Az előző futam után a bajnokság élére álltunk és a vezető pozíciónkat ezzel a győzelemmel most megerősítettük. Az utolsó versenyre fókuszálunk, nagyon jó emlékeim vannak róla az elmúlt évről, ahol nem csak a magyar bajnokit, hanem az ERC versenyt is meg tudtuk nyerni. Sajnálom, hogy most nem lesz itt az európai élmezőny, de így is nagyon várom a szezonzárót.” – mondta Mads. 

    A bajnokság zárófutama a VIII. Zemplén Rally, melynek Szerencs ad otthont és november 11-13. között kerül megrendezésre. 

    A magyar ralibajnokság nem hivatalos állása hat futam után: 
    Mads Østberg – Patrik Barth Citroën Rally Team Hungary Citroën C3 Rally2 200,4 pont
    Vincze Ferenc – Németh Gergely Korda Racing SKODA Fabia R5 187,5 pont
    Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt Topp-Cars Rally Team SKODA Fabia Rally2 Evo 172,5 pont