back to top
2025. december 20. 09:25
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1204

    Rovanpera nem tud ünnepelni, még egy vb cím nem dőlt el 

    0

    Az Új-Zéland Rally végén bár már megünnepelte vb címét Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen, valamint a Toyota Gazoo Racing, azonban a hazai ünneplésre még várni kell. 

    Természetesen most már minden résztvevő hazatért az Új-Zéland Rallyról, azonban Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen világbajnoki ünneplésére csak később kerülhet sor otthon. 

    “Egy éjszakát leszek csak itthon, Monacóban, aztán máris megyek tesztelni Spanyolországba – mondta Kalle Rovanpera a Rallit.fi oldalnak. – Egy keveset alszunk, aztán máris visszaülök a versenyautóba. Próbálunk a teszten jól felkészülni Spanyolországra, mely előtt szerencsére lesz egy kis szünet, lehet resetelni és újult erővel koncentrálni, úgy, mint Új-Zélandon. A gyártók vb címe még nem dőlt el, ezért Spanyolországban is a legjobb eredményre kell törekednünk.” 

    Jyvaskylában a WRC szezon befejezése után terveznek nagyszabású ünneplést Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen tiszteletére.

    A Toyota 81 ponttal előzi meg a Hyundai a Spanyol Rally előtt.

    Az Eb mezőnyben is szurkolhatunk magyar indulónak Spanyolországban

    0

    A Spanyol Rally egyedülálló futam lesz idén, hiszen a Vb és az Eb mezőnye közös versenyen áll rajthoz. László Martin révén pedig magyar induló is lesz a kontinensbajnokság mezőnyében. 

    A Spanyol Rally világbajnoki mezőnye után megjelent az Európa-bajnokságon indulók listája is, melyen egyedüli magyar indulóként László Martin és Berendi Dávid neve is szerepel. 

    Az Eb szezonzáró mezőnye sajnos nem lesz túl nagy, mindössze 21 párosból áll, akik közül csupán hat indul Rally2-es autóval, azonban köztük szerepel az Európa-bajnok spanyol Efrén Llarena-Sara Fernández páros is, valamint a francia Yoann Bonato-Benjamin Boulloud, az olasz Alberto Battistolli-Simone Scattolin, a spanyol Javier Pardo-Adrián Pérez és a Xevi Pons-Álex Haro kettős is. 

    Amennyiben Pardo legalább négy pontot tud gyűjteni, úgy az Eb második helyén zárhat, így kettős spanyol siker születhet az idei szezonban. A második helyre még esélyes Alberto Battistolli is, azonban az ő esélye inkább matematikai csak. 

    260-nál kapott szívrohamot és halt meg verseny közben az F1 egyetlen új-zélandi világbajnoka

    0

    Igencsak kegyetlen tréfát űzött a sors Denny Hulme-al, aki nemhogy túlélte a Forma-1 egyik legveszélyesebb időszakát, de még világbajnoki címet is nyert, hogy aztán 56 éves korában szívroham végezzen vele. Egy autóban, versenyzés közben.

    Denny Hulme, a Forma-1 történetének máig egyetlen új-zélandi világbajnoka 1992. október 4-én halt meg úgy, hogy közben azt csinálta, amit mindennél jobban szeretett: autóversenyzett. Ám a mackóalkatú Kiwi nem balesetet szenvedett, sőt, valójában utolsó erejével éppen, hogy megakadályozott egyet, és – mint valami hős vadászpilóta, aki még leteszi a gépét, mielőtt belehal az ellenséges légvédelem vagy egy másik gép ágyúi által okozott sebeibe – a 33. körben, a Mount Panorama Circuit-en egyik faltól a másikig kacsázva állóra fékezte M3-as BMW-jét, majd örökre lehunyta benne a szemét.

    Mindezt szakadó esőben, a pálya leggyorsabb szakaszán, amelynek végén 280 km/h körüli tempóval száguldott az az évi, összességében 33. bathurst-i 1000 km-s verseny mezőnye, amelyben utolsó alkalommal indulhattak a hírhedt A-csoportos túraautók.

    A LoGaMo Racing színeiben a 18. helyről rajtolva Paul Morris váltótársaként versenyző Hulme már a félreállása előtt is panaszkodott a csapatának arra, hogy homályosan lát, ám ezt mindenki betudta a szakadó esőnek. Nem sokkal később kiderült, hogy egészen más volt az ok…

    Az eset ITT tekinthető meg.

    Denny Hulme, Jack Brabham, Holland Nagydíj, 1966
    Brabham (16-ossal) és Hulme az 1966-os Holland Nagydíjon Fotó: Goodyear

    Hulme az 1967-es Német Nagydíjon

    A Forma-1-ben 1965 és 1974 között 112 futamon induló, ezeken 8 győzelmet és 33 dobogós helyezést szerző Denis Clive Hulme igen későn, 21 éves korában (1957) kezdett el versenyezni, de 1960-ban már Európában indult a Forma-2-ben, ahol már a második futamán, Snettertonban a második helyen intették le.

    A nagy áttörést azonban nem ez jelentette, hanem az, amikor két évvel később, egy bizonyos Jack Brabham műhelyében szerelőként dolgozva beugorhatott a kulcscsontját törő Gavin Youl helyére a Formula Juniorban, és rögtön az élmezőnyben kezdett, karácsonykor, Brand Hatch-ben pedig a havazásban nyert, szállítva ezzel a Brabham történetének első győzelmét autóversenyen.

    A teljesítményével kiérdemelte, hogy főállású pilóta legyen, az 1965-os Monacói Nagydíjon pedig bemutatkozhatott a Forma-1-ben. Első teljes szezonját 1966-ban futotta, de miként a Motorsport Magazine-nak adott interjúban visszaemlékezett: „Egyszerűen nem ment jól 66-ban, nem igazán voltam közel egyszer sem ahhoz, hogy nyerjek. Aztán 1967-ben minden megváltozott. Ennyire gyorsan” – csettintett.

    A McLaren Can-Am autói 1969-ben

    Csupán két versenyt nyert (Monaco, Nürburgring) a tizenegyből, de a maradék kilencből hatszor felállhatott a dobogóra, azaz nagyon kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott. Mindössze kétszer esett ki, de mindkétszer műszaki hiba miatt, illetve a szezonnyitó Dél-afrikai Nagydíjat is megnyerte volna, ha menet közben nem romlanak el a fékjei. Ennek ellenére negyedik lett. A világbajnoki címet végül a szezonzáró Mexikói Nagydíjon biztosította be főnöke, és egyben csapattársa, Jack Brabham előtt.

    Az 1967-es szezon után elhagyta a Brabhamet, és csatlakozott honfitársa, Bruce McLaren csapatához, amelyben az F1 mellett a Can-Am-sorozatban is versenyzett, és kétszer bajnok lett. Felfogása és versenyzéshez való hozzáállása pedig kísértetiesen hasonlít egy bizonyos Kimi Räikkönenére, már csak abból a szempontból is, hogy kizárólag a versenyzés érdekelte, és igen mogorva tudott lenni a sajtóval.

    Denny Hulme, Jack Brabham, Mexikói Nagydíj, 1967
    Brabham (balra) és Hulme az 1967-es Mexikói GP-n Fotó: Goodyear

    „Elképesztően zsémbessé tudtam válni amiatt, ahogyan viselkedtek, és a mai napig azzá tudok. Csak az autó körül akartam lenni, dolgozni rajta, kimenni vele a pályára. Amikor pedig ott voltam, csak mindenki másnál gyorsabban akartam autóversenyezni. A világbajnoki cím nem jelentett semmit, az is csak egy ugyanolyan versenynap volt, mint a többi. Az viszont igaz, hogy amint túlvagy a szezon felén, és elérhető közelségben tudod, nem akarod kiengedni a kezeid közül.”

    A Can-Am-ben pedig már csak azért is versenyzett szívesebben, mint az F1-ben – amellett, hogy szórakoztatóbbnak tartotta azokat a kocsikat – mert ott egy győzelemmel 25 ezer dollárt is megkereshetett, míg az F1-ben csak 5 ezret kapott.

    Alister McRae: Colint is lenyűgözte volna Rovanpera 

    0

    Alister McRae úgy gondolja, hogy néhai testvére, Colin is csodálkozva nézte volna, ahogy Kalle Rovanpera megdönti 27 éves rekordját. 

    Kalle Rovanpera 22 évesen és 1 naposan minden idők legfiatalabb rally világbajnoka lett az idei Új-Zéland Rallyn, így megdöntve Colin McRae 1995-ös rekordját, aki 27 évesen lett világbajnok. 

    Colin testvére, Alister McRae, aki korábban a Mitsubishi és a Hyundai gyári versenyzője is volt, lakhelyéről, Ausztráliából átment Új-Zélandra, hogy saját szemével lássa, ahogy Kalle Rovanpera a csúcsra ér. 

    “Ha elég jó vagy a vb címhez, akkor megérdemled a koronát, és valószínűleg ezt gondolná Colin is – mondta Alister McRae a Motorsport.com oldalnak. – Elképesztő, amit Kalle az idei szezon során tett, ezért 100%-ig megérdemli a vb címet. Szerintem Kalle egy egyszerű versenyző, aki nagyon jó helyen van jelenleg és ez nagyon jól működik. Biztos vagyok benne, hogy Colin is kissé csodálkozva figyelte volna Kalle idei teljesítményét, amit ilyen fiatalon mutatott. Azt hiszem, a teljesítményt látva minden más versenyző aggódhat a WRC-ben.” 

    “Kalléról már régóta lehet tudni, hogy gyors, de idén nagyon érett versenyzést is mutatott be, olyat, amin sok embernek el kell gondolkoznia, hogy miként lehet ezt 22 évesen. Azt hiszem az a kényelmesség, az autó beállításának tökéletessége, a vezetés precizitása egyszerűen nem normális.” 

    Kalle Rovanpera nem foglalkozik a rekordokkal, de Colin rekordjának megdöntésének még ő is örül. 

    “Soha nem voltam nagy rajongója a rekordoknak, nem érdekelt, hogy hány évesen éppen mit döntök meg – mondta az idei világbajnok. – Ugyanakkor, az, hogy sikerült megdönteni Colin rekordját, nagyon különleges, mert nagyon fantasztikus versenyző volt.” 

    A Mercedes FIA-n belüli téglája szivárogtathatott a Red Bullról?

    0

    Igen komoly váddal állt elő Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a nemrég kirobbant költségplafon-botrányban.

    Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke jogi lépésekkel fenyegette meg a szerinte őket gyalázó riválisokat, amiért azok „elfogadhatatlan” módon beszéltek a Szingapúri Nagydíj előtt kirobbant botrány során az energiaitalos csapatról. De nem Horner volt az egyetlen, aki dühösen reagált, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója ugyanis a következőket nyilatkozta az ORF-nek:

    „Mindenekelőtt, ez meglepő. Eddig semmilyen információt nem kaptunk [arról, hogy megsértettük a pénzügyi szabályokat], úgyhogy honnan származnak a részletes információk, amelyeket Toto Wolff a vádaskodásaihoz használt? Először ezt kell tisztázni” – utalt arra a 79 esztendős osztrák, hogy az FIA-tól semmilyen, a csapatok 2021-es pénzügyi jelentésével kapcsolatos információ nem kerülhetett volna, és maguk az istállók is csak október 5-én tudják meg, hogy megfeleltek-e a szabályoknak.

    Marko szerint – miközben a BBC Sport azt állította, hogy legalább egy csapat közvetlenül az FIA-tól kapta a fülest a Red Bull és az Aston Martin feltételezett túlköltekezéséről – viszont a Mercedes egyenesen egy beépített emberrel rendelkezik az FIA-nál, és az egész ügyet azért robbantotta ki, mert Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke nem tudja elengedni a tavalyi világbajnoki vereséget.

    „Abu-Dzabinak már rég vége, ezért kissé furcsa, hogy még nem tette túl magát rajta. Több mint elképesztő, hogy miként állt elő ezekkel a számokkal. Masszív túlköltekezésről beszél, úgyhogy valahol egy téglának kell lennie az FIA-n belül” – jelentette ki Marko.

    Helmut Marko, Red Bull, Belga Nagydíj
    Marko gyanakvó Fotó: Dan Mullan/Getty Images/Red Bull Content Pool

    A Mercedes korábbi alkalmazottja szivárogtathat?

    Ralf Schumacher a német Sky adásában pedig igencsak konkrétan utalt arra a személyre, akire Maro is gondolhat. Shaila-Ann Raóról, a Mercedes és Toto Wolff korábbi tanácsadójáról van szó, akit az idén tavasszal több rivális istálló aggodalma közepette kineveztek az FIA ideiglenes főtitkárává.

    „Mindannyian tudjuk, hogy Toto Wolff egyik bizalmasa és egykori alkalmazottja jelenleg nagyon magas beosztásban dolgozik az FIA-nál, úgyhogy a szövetségnek belső vizsgálatot kell folytatnia, mert egy ilyen információ egyszerűen nem kerülhet ki. Ez csakis árt a Forma-1-nek, és egyedül az FIA hibáztatható ezért. Ugyanakkor bármi is derül ki szerdán, számomra Toto Wolff a kemény kritikájával egy rossz vesztes, aki még mindig nem emésztette meg, hogy elveszítette a tavalyi világbajnoki címet” – szúrt oda Ralf Schumacher a Mercedes csapatfőnökének.

    Wolff egyébként sajtóhírek szerint a kirobbant botrány miatt változtatni fog az eredeti tervein, amelyek szerint nem utazott volna el a hétvégi Japán Nagydíjra, és mégis ott lesz a versenynaptárba három év után visszatérő Szuzukában.

    Lappi: 10 éve elmentem Rovanperát tanítani, majd jött a döbbenet 

    0

    Esapekka Lappi, Kalle Rovanpera honfi – és csapattársa bízik benne, hogy Rovanpera ugyanolyan sztár lesz a WRC-ben, mint amilyen az F1-ben Max Verstappen. 

    Esapekka Lappi idén testközelből figyelhette, ahogy Kalle Rovanpera a csúcsra ér, 11 versenyből hatot nyerve, ötöt pedig elsőként indulva az első napon. 

    A 31 éves versenyző, aki idén a harmadik Toyota GR Yaris Rally1-et vezette Sébastien Ogier távollétében, elárulta, szerinte nem csak a szurkolók csodálják Kalle Rovanperát, hanem a WRC versenyzők többsége is. 

    “Kalle Rovanperát nem csak a nézők gondolják hihetetlen tehetségnek, hanem a legtöbb WRC pilóta is így gondolja – mondta Esapekka Lappi a motorsport.com oldalnak. – Ő egy egészen normális fiatal srác a normál életben. Nehéz megérteni, hogy miért annyira jó versenyző, mert csak azt láttam rajta, hogy minden körülmény között rendkívül nyugodt, csupán beül az autóba és utána 100%-ig koncentrálva űridőket autózik. Ami Kalle és Sébastien Loeb között közös, az az, hogy bármilyen autóba ülnek, azzal nagyon gyorsak tudnak lenni.” 

    Lappi bízik benne, hogy Kalle Rovanpera lehet az a sztár a WRC-ben, ami jelenleg Max Verstappen az F1-ben. 

    “Rovanpera bajnokká avatása csak egy pillanat a WRC történetében, de határozottan jót fog tenni a sportnak, és pont erre van szüksége a rallysportnak. Olyan hősökre van szükség a WRC-ben, mint amilyen Max Verstappen az F1-ben, remélhetőleg Kalle lesz ez a hős. A bajnoki címe nem nagy meglepetés számomra, néhány éve már tudtam, hogy egyszer ez be fog következni.” 

    Lappit, aki 16 évesen kezdett versenyezni, 21 évesen megkérték, hogy tanítsa az akkor 12 éves Kalle Rovanperát, azonban a történet nem várt véget hozott. 

    “Tíz évvel ezelőtt a saját Ford Fiesta S2000-es autómmal próbáltam tanítani Kallét. Azonban nagy probléma adódott! Nem tudtam semmilyen új dologra megtanítani! Azóta pedig mondtam a feleségemnek, hogy nagy f…ok leszünk a jövőben. És ebben nem is tévedtem.” 

    Hamilton „soha” nem vonul vissza? – eddig maradhat még a hétszeres világbajnok az F1-ben

    0

    Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, mit mondott neki Lewis Hamilton azzal kapcsolatban, hogy mennyi időre tervez még a Forma-1-ben.

    Lewis Hamilton szerződése 2023 végén lejár a Mercedesszel, és bár arra korábban már utalt, hogy minden bizonnyal ennél tovább fog maradni a Forma-1-ben, azaz meg fogják hosszabbítani a kontraktusát, ennél konkrétabbat nem mondott. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban a Channel 4-nak adott exkluzív interjúban elárulta, meddig tervez még a hétszeres világbajnok.

    A 38. születésnapja felé közelítő Hamilton korábban olyat is nyilatkozott, hogy nem látja maga előtt, amint a 40-es éveiben is versenyez, ám, ha 2024-ben is a mezőny tagja lesz, akkor ez be fog következni, lévén 2024. január 7-én lesz 40 éves. Az augusztusi nyári szünet előtt a Mercedes sztárja előrevetítette, hogy „előbb-utóbb biztosan le fogunk ülni a jövőről beszélgetni”, illetve leszögezte, hogy „még bőven van üzemanyag a tankjában.”

    Ebből már sejteni lehetett, hogy valószínűleg szerződést fog hosszabbítani, ám Toto Wolff, a Channel 4 Szingapúri Nagydíj hétvégéjén megjelent nagyinterjújában kerek-perec kimondta, hogy a hosszabbítás „meg fog történni.”

    Toto Wolff, Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1
    Még évekig dolgozhatnak együtt Fotó: Mercedes AMG Petronas

    A kérdés már csak az, hogy egy, két, vagy akár ennél is több évvel hosszabbíthatják meg Hamilton szerződését. Wolff szavai alapján az utóbbi, az osztrák üzletember ugyanis elárulta, mit mondott neki nemrég világbajnoka. „A jó az, hogy sokat beszélgetünk (egymás mellett laknak Monacóban, ahol az interjú is készült – a szerk.). A múlt héten leültünk, és azt mondta, »Nézd, van bennem további öt év, hogyan látod ezt?«” 

    Ez persze nem jelenti feltétlenül azt, hogy öt évvel fognak hosszabbítani, de mindenképpen mutatja, mennyire hosszú távban gondolkodik Hamilton, és azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy 2027 végéig, azaz közel 44 éves koráig a Forma-1-ben versenyezzen.

    Wolff szerint pedig, ha valaki, akkor versenyzője képes lehet magas szinten teljesíteni ennyi idősen is, és, ha esetleg mégsem, akkor elsőként fogja beismerni ezt. „Az idők során együtt nőttünk bele ebbe, és teljes mértékben őszinték vagyunk egymással, és a jövőről is beszélünk. Lewis lenne az első, aki megmondaná, hogy nem tudja ezt csinálni tovább, mert úgy érzi, hogy már nem elég jó a reakcióideje, vagy egyszerűen már nem leli örömét benne, mert jön a felnövő új generáció, amely nagyon erős.”

    „Nem tudom, hogy a 40 éves kor-e az, amikor azt mondhatjuk, hogy valaki már nem jó autóversenyzőnek. Láthatjuk, hogy Fernando [Alonso] 41 évesen is eléggé ott van a szeren. Nem tudom, hogy ugyanaz a Fernando-e, aki 25 évesen volt, de még mindig nagyon versenyképes. Vagy ott van Tom Brady [az NFL történetének legsikeresebb játékosa, jelenleg a Tampa Bay Buccaneers irányítója], akit igazán csodálok azért, amilyen fegyelmezetten menedzseli az életét és a karrierjét. Ő 44 éves, és ott van a pályán. Szerintem azzal, ahogy Lewis vezeti az életét, és amilyen ultravékony fókuszban tartja a Forma-1-es versenyzést, és minden másra csak hobbiként tekint, elég sokáig csinálhatja még” – ecsetelte a Mercedes csapatfőnöke.

    Fernando Alonso, Alpine, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj, 2021
    Alonso 40 felett is versenyképes, miért ne lehetne Hamilton is az? Fotó: Jiri Krenek

    Wolff arról is beszélt, hogy a csapathoz versenyzőként az idei szezontól csatlakozó George Russell-lel is hosszú távra terveznek, azaz egy napon ő vehetné át Hamilton helyét a Mercedes vezéreként.

    „Kétségem sincs afelől, hogy bármiben is egyezünk meg [Hamiltonnal] a szerződéshosszabbítást illetően, ami meg fog történni, mindketten nagyon nyitottan fogjuk megbeszélni a másikkal, hogy mit tartogat a jövő. Eközben nagyszerű, hogy George csatlakozott a csapathoz. Jó a személyisége és becsületes, valamint őszinte. Az, ahogy ők ketten együtt dolgoznak, hozzáadott a csapat fejlődéséhez az idén. Nagyon jók az érzéseim azzal kapcsolatban, hogy hosszú távon a csapat tagja legyen.”

    „Csak olyan autót kell adnunk nekik, amivel versenyeket és bajnokságokat nyerhetnek. Ha képesek vagyunk ezt megtenni, George világbajnokká válhat, és Lewis is nyerhet egy újabb címet az eddigi héthez. Ez azon múlik, hogy csapatként milyen munkát tudunk végezni.”

    Hamilton nemrég elismerte, hogy egészen másként tekinthetne a Forma-1-es jövőjére, ha tavaly világbajnokká vált volna, és az idén is harcban lenne az év végi elsőségért, de mivel úgy véli, hogy nem lesz elég egy év visszatérni a csúcsra, már ő is a távolabbi jövőbe tekint.

    Latvala: Rovanpera vb címe fellendítheti a finn rallysportot 

    0

    Jari-Matti Latvala, a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke természetesen nagyon örül versenyzői, Kalle Rovanpera és Jonne Halttunen vb címének, azonban nem felejti, hogy a gyártók bajnoksága még nem dőlt el. 

    A Toyota Gazoo Racing csapata egy nagyon rosszul sikerült Acropolis Rally után érkezett Új-Zélandra, ahol azonban sikerült visszatérnie a csúcsra, Kalle Rovanpera első és Sébastien Ogier második helyével. Rovanpera eredményével már a világbajnoki címet is megszerezte, ami Jari-Matti Latvala szerint a finn rallysportnak is jót tehet. 

    “Nagyon örülök Kalle és Jonne vb címének – mondta a Toyota Gazoo Racing csapatfőnöke az Új-Zéland Rally után. – Most lekerült róluk egy nagy nyomás, amit igyekeztek nem mutatni, de csütörtökön nagyon idegesnek láttam Kallét. Ilyenkor döbbensz rá, hogy ő is ember. Mindössze 22 éves még csak és már mennyi eredményt elért. Ez az eredmény nagy dolog a Toyotának, a csapatnak, Finnországban és a szurkolóknak is. 20 év telt el az utolsó finn világbajnoki cím óta, ez az eredmény azonban fellendítheti a finn rallysportot.” 

    Latvala azonban tudja, hogy a gyártók bajnoki címét is meg kell szerezniük. 

    “A kettős sikerrel nagyon jól állunk a gyártók bajnokságában, remélhetőleg Spanyolországban azt a vb címet is megszerezzük. A Hyundai az év második felére hatalmasat fejlődött, egyre közelebb kerülnek hozzánk, ezért idén szeretnénk a gyártók vb címét mindenképp megszerezni, mert a következő szezon nagyon nehéz lehet.” 

    A Toyota két versennyel a szezon vége előtt 81 ponttal előzi meg a Hyundait a gyártók bajnokságában.

    Ekkora büntetést kaphat a Red Bull az állítólagos csalásért

    0

    Az F1 egyik jól értesült veterán újságírója, és a Max Verstappennel kapcsolatos ügyekben rendszerint tájékozott holland televíziós csatorna egyaránt jóval enyhébb büntetést jósol a költségplafont (ezek szerint) túllépő Red Bullnak, mint amit a rivális csapatok eddigi nyilatkozataik alapján elfogadhatónak tartanának.

    Könnyen előfordulhat, hogy akár már szerdán, de legkésőbb a hét második felében kiderül, hogy a Red Bull és/vagy az Aston Martin valóban megszegte-e a pénzügyi szabályokat, és átlépte a 2021-es költségplafont, vagy sem. Az azonban nem tűnik valószínűnek, hogy ennek napvilágra kerülésével egyidőben azt is megtudjuk, hogy amennyiben kihágás történt, az milyen következményekkel és mekkora büntetéssel fog járni.

    A RacingNews365, egészen pontosan annak veterán, nem mellesleg az esetek többségében igen jól értesült újságírója, Dieter Rencken viszont úgy véli, hogy az egész ügynek jóval nagyobb a füstje, mint a lángja, és a legrosszabb esetben is csak kisebb szabályszegések, adott esetben procedurális hibák történtek, az ilyesmi pedig általában pénzbüntetést von maga után, mint ahogy történt ez a Williams esetében is, amely késve adta le a pénzügyi jelentését.

    A Ziggo Sport eközben saját forrásaira hivatkozva kicsit komolyabb büntetésről ír, de még ez is eltörpül amellett, hogy 5 millió dollárnál nagyobb túllépés esetén a szabályok lehetővé teszik az adott csapat kizárását is, így például Max Verstappen és a Red Bull a tavalyi és/vagy idei (még meg nem nyert) világbajnoki címét is elbukhatja.

    A holland sportcsatorna viszont úgy tudja, hogy az energiaitalosok és az Aston Martin is 7,5 millió eurós büntetést fog kapni, emellett pedig mindkét csapatnak elvesznek majd a szélcsatornában eltölthető időkeretéből is. Hogy a büntetés összegét a költségplafonból írják-e le, azaz ennyivel kevesebbet költhetnek jövőre fejlesztésekre vagy bármire, ami a korlátozás hatálya alá tartozik, vagy ezen felül kell befizetniük a bírságot, egyelőre kérdéses.

    A Ziggo Sport tehát úgy véli, hogy szabályt szegett a Red Bull és az Aston Martin – az FIA vizsgálatának végéig erre nincs bizonyíték –, de el fogják kerülni a pontlevonást vagy a kizárást, ami vélhetően nem fog tetszeni a riválisoknak, akik a szingapúri F1-es hétvégén többször is a lehető legsúlyosabb büntetést követelték, néhány csapatfőnök pedig azt is kijelentette, hogy a pénzbüntetésnek vajmi kevés haszna lenne.

    Tanak: Ez volt a maximum, amit elérhettünk 

    0

    Ott Tanak pénteken még csatában tudott lenni a Toyota versenyzőivel Új-Zélandon, azonban szombattól már nem tudta tartani Kalle Rovanpera és Sébastien Ogier tempóját, így a harmadik helyen zárt. 

    Az Új-Zéland Rallyn egyedül Ott Tanak tudta volna elhalasztani Kalle Rovanpera megkoronázását, amihez nem szabadott volna, hogy a finn toyotás nyolc pontnál többel tudja növelni bajnoki előnyét. 

    A 2019-es világbajnok az első napon még vezetett is Új-Zélandon, azonban a hibrid rendszerből nyert túl nagy energia miatt, csapattársaihoz hasonlóan komoly büntetéseket kapott és némi műszaki hibája is volt, ami miatt csak a harmadik helyet tudta reálisan elérni. Tanak a Power Stage-en is még mindent megtett, hogy életben tartsa bajnoki esélyeit, azonban Kalle Rovanpera ott is gyorsabb tudott nála lenni, így a finn versenyző szerezte meg a világbajnoki címet. 

    “Kihívásokkal teli verseny volt – mondta Ott Tanak az Új-Zéland Rally után. – Szombat reggeltől nem volt jó a tempónk, Kalle Rovanpera és Sébastien Ogier szinte elrepült előlünk. Azonban igyekeztünk minden tőlünk telhetőt megtenni. Szombattól voltak váltó problémáink is, és mivel Görögországban betettünk egy újat az autóba, így itt erre már nem volt lehetőségünk.” 

    Új-Zélandi harmadik helyével bár a vb címért már nem tud harcolni Tanak, de a második helyért vívott csatában 29 pont előnnyel áll Thierry Neuville előtt.