back to top
2025. december 20. 13:15
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1251

    Leclerc: furcsa volt a Red Bull tempóelőnye

    0

    A Milton Keynes-i alakulat kettős győzelmet aratott a Belga Nagydíjon, Leclerc peidg úgy látja, hogy a Ferrarihoz képest további tempóelőnyre tettek szert Verstappenék.

    A holland a 14. rajtkockából indult a versenyen, de gyorsan utat tört magának a mezőnyben. A kockás zászlónál Verstappen előnye több mint 17 másodperc volt Perezzel szemben, míg a legközelebbi Ferraris, Carlos Sainz majdnem fél percet kapott a futamon.

    Úgy tűnik, hogy a Red Bull 2022-ben mindkét bajnoki címet megszerzi, mivel jelenleg kényelmes előnnyel vezet mind a versenyzők, mind pedig a konstruktőrök tabelláján.

    A Ferrari bajnoki esélyei egyre csökkennek

    Az utóbbi pár verseny nem alakult jól a maranellói alakulatnak, egyre távolabb kerülnek az egyéni és a csapatbajnoki elsőségtől egyaránt. Arra a kérdésre, hogy számított-e ilyen erős hétévégére a Red Bulltól, Leclerc azt válaszolta:

    Nem, nagyon-nagyon meglepődtem a kvalifikáción és a versenyen egyaránt.” – mondta.

    Ha megnézzük, hogy mennyire voltunk a középmezőnytől, akkor azt hiszem, nagyjából ugyanúgy szerepeltünk, mint a szezon első részében, de ők egyszerűen sokkal gyorsabbak voltak nálunk is, szóval nagyon furcsa.

    Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
    Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Nyilvánvalóan nem érzem jól magam. Mindezeken kívül ott van még a tempó. Carlos és én is úgy érezzünk az autóban, hogy minden teljesen rendben van. Aztán megnézzük a tempót a Red Bullhoz képest, és ők teljesen más bolygón vannak.

    Meg kell ezt értenünk, és remélhetőleg Zandvoortig meg is értjük, és visszakerülünk olyan közel a Red Bullhoz, mint amennyire szezon első részében voltunk.

    Leclerc a hatodik helyen fejezte be a versenyt, miután büntetést kapott a boxutcában történt gyorshajtásért.

    Dobogón végzett a Clio Trophy év végi értékelésében Herczig Patrik

    0

    Herczig Patrik és Varga Kristóf a Renault Clio Trophy második helyén ért célba a Barum Rallyn. A Herczig Autósport versenyzői extrém időjárási körülmények közt, hiba nélkül autózva, mindössze 4.2 másodperces különbséggel lettek másodikak. A szezonzárón a Clio Trophyban dupla pontot kaptak a bajnokság résztvevői, így a Csehországban elért siker a bajnoki dobogóig repítette a párost.

    „Nagyon boldogok vagyunk, hatalmas siker ez, ráadásul nem is ez volt a terv. Célba akartunk érni, tanulni, és verseny közben fejlődni, épp úgy, ahogy a többi futamon. Erre a versenyre úgy tűnik beérett az egész éves munka, és sikerült kiegyensúlyozottan autózva elérni ezt az eredményt, úgy, hogy közben keveset kockáztattunk, mert mindenképpen célba akartunk érni” – mondta a Barum Rally és a Clio Trophy díjkiosztója után Herczig Patrik.

    A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző pilóta fiatal kora ellenére pontosan tudja, hogy a bajnoki pontokat a verseny végén osztják, épp ezért nem is keseredett el, amikor az első gyorsaságin egy defekt miatt majd félperces hátrányba kerültek.

    „A városi gyorsaságin csaknem két kilométert autóztunk bal első defekttel. Utólag valószínűleg ezen ment el a győzelem, de nem ez a lényeg. Péntek este már jól éreztük magunkat, jó volt a ritmusunk, folytattuk azzal a lendülettel, amit már a teszten sikerült elkapnunk. Az, hogy a defekttel is csak 27 másodpercet kaptunk, mutatja, hogy nem lett volna rossz ott sem az időnk” – mesélte az első városi gyorsasági kalandját Herczig Patrik.

    Szombaton esős pályák várták a Clio Trophy mezőnyét. A Rally5-ös Cliókkal versenyző párosok szinte együtt indultak a mezőnyben, ezért a körülmények csaknem egyformák voltak mindannyiuk számára. A Herczig Autósport párosa az eredeti tervek szerint a tapasztalatgyűjtésre fókuszált, már csak azért is, mert eddig nem találkoztak ilyen körülményekkel.

    „A Brezova gyorsaságit nagyon vártam, kicsit hasonlított a hazai pályákhoz. A hosszú gyorsaságin volt egy rész, amitől picit tartottam, de a harmadik szakasz, a Semetin gyorsasági megint tetszett nekem. Óvatosan kezdtünk, mert még sosem mentünk ezzel az autóval aszfalton vízen. A hosszú gyorsaságin az erdei szakaszon a sár miatt voltam körültekintőbb, még nincs meg a tapasztalatom ahhoz, hogy tudjam, hogyan viselkedik az autó a saras kanyarokban, és a féktávokkal sem vagyok magabiztos a sáros részeken. Ahol többet kaptunk az jellemzően emiatt volt. Kockáztatni nem akartam, így inkább kilométerről kilométerre gyűjtöttem a tapasztalatokat.”

    Herczig Patrik
    foto: FIAERC/Red Bull Content Pool

    Már az első napot is a negyedik helyen fejezték be, abszolútban pedig Rally4-es autókat is megelőzve az 51. helyen voltak a kis Clióval. A zárónapon szokásukhoz hűen már az első napi tudás birtokában gyorsultak, nem is keveset.

    „Szombaton már láttuk, hogy a vizes gumi is egészen jól bírja a száraz részeket is, a saras szakaszokon pedig jobb volt, mint a slickek. Vasárnap egész nap így mentünk, és a második körben ez abszolút jó döntés volt. Az első kör végén, a 10. gyorsasági után vezettük a kategóriát, de a stratégián ekkor sem változtattunk, a célba érés volt a legfontosabb. Az utolsó előtti gyorsaságin az új aszfalton nagyon megállt a víz, a vége is elég veszélyes volt, ezért ott nem kockáztattunk, és meg is előztek az olasz ellenfeleink. Tudtuk, hogy a végén fog eldőlni, de nem akartuk ott sem feszíteni. Szép lett volna egy győzelem, de nem vállaltunk kockázatot. Jó tempóval, de végig kontrolláltan jöttünk le, és amikor láttuk, hogy 4.2 másodpercen múlt, akkor sem voltunk csalódottak, hiszen ez a második hely számunkra felér egy győzelemmel” – mondta boldogan Herczig Patrik.

    A Barum Rallyn elért második hely hatalmas siker a csapat számára. Bizonyítéka annak, hogy az egész éves munka kifizetődött, Herczig Patrik versenyről versenyre fejlődött, és a navigátorok is remek munkát végeztek. A jutalom egy újabb dobogó volt Csehországban. A verseny végén a Clio Trophy serlegeit is átadták, és Herczig Patrik újoncként a harmadik helyen végzett az éves értékelésben.

    „Nagyon nagy az öröm, év elején nem számítottunk ilyen eredményre, sőt még a Barum előtt sem gondoltunk erre. A francia ellenfelünkkel egész vasárnap arról beszélgettünk, hogy ilyen időjárási körülmények között a Barum mekkora kihívás. Az, hogy épp itt szereztük meg a bajnoki harmadik helyet különösen nagy fegyvertény, és megmutatja azt, hogy mennyi munkát fektettünk ebbe a szezonba. Hatalmas lendületet adott, hogy a nyáron a HUMDA Academy tagja lettem, a konkrét támogatáson felül az is motivált, hogy egy szakmailag ennyire magas szintű rendszernek lehetek a tagja. Örülök neki, hogy az eredménnyel megszolgálhattuk a bizalmat. Köszönöm mindenkinek aki segített nekünk, köszönjük a szurkolóknak is a támogatást, nem túlzás azt mondani, hogy ehhez a sikerhez minden aprónak tűnő momentumra szükség volt” – mondta Herczig Patrik.

    Herczig Patrik
    foto: FIAERC/Red Bull Content Pool

    Másodperceken múlt Gasly indulása Belgiumban

    0

    Pierre Gasly autójának technikai problémája volt, ami csak a verseny rajtja előtt néhány perccel jelentkezett, és arra kényszerítette az AlphaTauri pilótáját, hogy a boxból induljon.

    Amikor a felvezető kör megkezdődött, érezhető rés keletkezett ott, ahol Gasly AlphaTaurija állt volna, mivel a csapat úgy döntött, hogy a francia a boxutcából indul. Gaslynak először azt mondta az AlphaTauri, hogy előfordulhat az is, hogy nem tud részt venni a versenyen, azonban másodpercekkel később autója újra életre kelt, így a boxutca végén sorakozhatott fel csapattársával, Yuki Tsunodával együtt.

    Pontszerzés lett a vége

    A kétkiállásos stratégiával Gasly a mezőny végéről indult, és a 9. helyen ért célba.

    Rendkívül elégedett vagyok a futammal, és azzal, amit végrehajtottunk. A verseny kezdetén dühöngtem, mert a boxban sorakoztunk fel.” – mondta Gasly a Sky Sports F1-nek.

    Nem tudom pontosan mi történt, de volt egy elektromos problémánk, és az autó nem akart beindulni. Vissza kellett tolnunk a garázsba, és akkor azt mondták, hogy lehet, hogy nem veszünk részt a versenyen. 90 másodperccel a rajt előtt azonban az autó újra életre kelt.”

    Pierre Gasly, AlphaTauri, Belga Nagydíj
    Fotó: Peter Fox/Getty Images / Red Bull Content Pool

    A futam elején tapasztalt problémák ellenére sikerült a pontszerzés, ami magát Gaslyt is meglepetésként érte.

    Még meg is lepődtem, hogy sikerült visszajutnunk a legjobb 10-be, különösen az elmúlt néhány futam után. Rendkívül boldog vagyok emiatt. A stratégiát tekintve ma határozottan jó döntéseket hoztunk; sikerült az alávágás és elég agresszívek is voltunk.” – folytatta Gasly.

    Azt hiszem, Alex elég sokat segített nekünk a verseny vége felé azzal, hogy feltartotta a többieket, így csak sikerült kihasználni a friss levegő nyújtotta előnyöket és az autó tempóját, illetve a megfelelő stratégiai döntést meghozni.

    Csomós Mixi elmondta, hogy történt a baleset a Barumon – video

    0

    Remekül kezdte Csomós Miklós és Nagy Attila a Barum Rallyt, az Európa-bajnokság hetedik futamát. A HUMDA Academy versenyzőpárosa a második gyorsasági szakaszt megnyerte, a hatodik szakaszon azonban lecsúsztak az útról a Skoda Fabia R5-össel, fának ütköztek, és kiestek a versenyből. A balesetben Csomós Miklós nem sérült meg, Nagy Attila kisebb zúzódásokat szenvedett, elővigyázatosságból egy napig kórházban tartották, de vasárnap délben már kiengedték. Egyelőre mankóval jár, de üzeni, nagyon jól van.

    Pénteken este a szokásos zlíni városi prológgal vette kezdetét a Barum Rally, amelyen Csomós Miklós és Nagy Attila az abszolút nyolcadik időt autózták Skoda Fabia R5-tel.

    Szombat reggel az igazi gyorsasági szakaszokkal folytatódott a verseny, amelyeken az Eb-mezőny mellett a hazai pilóták is különösen bizonyítani akartak, hiszen a cseh rallysport számára a Barum Rally az év legkiemelkedőbb eseménye.

    Éppen ezért volt meglepő, hogy a 12 kilométeres Březová szakaszt nem helybéli versenyző, hanem az R5-ös autóval a Barum Rallyn először induló Csomós–Nagy páros nyerte. Ezzel a verseny második helyére léptek előre.

    A harmadik gyorsasági szakaszon beesett előttük egy páros, és mivel nem láttak OK táblát, megálltak a balesetnél. Ezért több pároshoz hasonlóan megállapított időt kaptak, amivel visszaestek a hatodik helyre.

    A nap harmadik gyorsasági szakasza volt az a Semetín, amelyen 2018-ban a kétkerék-hajtású kategóriában szakaszt nyertek. Ezúttal abszolút ötödik időt futottak.

    A második kör is jól kezdődött a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző páros számára. Hatodik időt autózva, egyet előrelépve az ötödik helyen álltak. Csak a Barum Rallyn nevelkedett cseh versenyzők voltak előttük, az Eb-mezőny többi tagját megelőzték.

    A hatodik gyorsasági szakaszon egy jobbosban elúszott a Skoda hátulja, ahogy visszajöttek az útra, átcsapott és keresztben csúszva az autó jobb oldalával ütköztek neki egy fának. Csomós Miklós nem sérült meg az ütközésben. Nagy Attila kisebb zúzódásokkal úszta meg.

    „A legfontosabb, hogy Ati és én is jól vagyunk. Az autóval viszont lesz munka bőven – kezdte Csomós Miklós. – Nagyon nehéz, de őrülten jó verseny volt a Barum Rally.

    Jó volt gyorsasági győzelemmel kezdeni. Ilyen erős és ilyen tapasztalt ellenfelek ellen ez számunkra óriási dolog. Azt azért hozzá kell tennem, hogy az időjárás nem volt egyértelmű, sokan mentek slickkel vagy keresztben felrakott slickkel és esőgumival. Mi négy esőgumit választottunk, amivel szerintem előnyben voltunk.

    Semetínt nagyon vártuk Atival. Ezzel az R5-ös autóval elég félelmetes szakasz, gyors, dobálós, de rettenetesen élveztük.

    A második kör is jól kezdődött, de sajnos a hatodik gyorsaságin, Březován túl gyorsak voltunk.

    Egész egyszerűen nagy volt a tempó. Talán egy picit el is könnyült az autó egy úthibán. Lecsúszott a hátulja a fűre, ahogy visszajöttünk, átcsapott és a jobb oldalával nekiütköztünk egy fának.

    Ati lába megsérült, de szerencsére nem súlyos. Nem jött jókor az autó törés, de azt gondolom, hogy ez benne van a rallyban.

    Rengeteg magyar szurkolóval találkoztunk a Barum Rallyn, fantasztikus érzés volt így versenyezni. A baleset után annyi jókívánságot kaptunk, hogy az már szinte hihetetlen. Köszönjük mindenkinek!“

    Csomós
    fotó: Csomós Mixi

    A szombati baleset után Nagy Attilát kórházba szállították, de szerencsére a sérülése rosszabbul nézett ki, mint amilyen valójában volt. Nem tört el semmije, így csak elővigyázatosságból tartották bent egy napig a kórházban. Vasárnap délben kiengedték és már a rá jellemző jókedvvel nyilatkozott.

    „Nagyon jól vagyok – nevetett. – De tényleg, mentálisan és fizikálisan is. Tegnap este volt egy mélypont, kicsit el is pityeredtem, hogy ebből életünk legjobb eredménye lehetett volna és nem tudunk tovább menni, de ma már jobban vagyok és büszke vagyok az eredményeinkre.

    Szerencsére nincsen semmilyen sérülésem. Az autó az oldalán állt meg és beszorult a lábam, úgy húztak ki. Kicsit el volt deformálódva a lábam, de a kórházba menet megvizsgáltak és már akkor úgy tűnt, nincs semmi baja. Bent nagyon szakszerű ellátást kaptam – ezúton is köszönöm mindenkinek –, megröntgeneztek, megállapították, hogy nincs semmi bajom, de a nagy lassulás miatt még bent tartottak éjszakára. Vasárnap délben engedtek ki.

    A lábam fáj, de nem kell még fájdalomcsillapítót sem szednem, kibírható. Pár napig mankóval kell járnom, én úgy tervezem, hogy két–három nap múlva eldobom, barátnőm szerint az azért több lesz.

    Tulajdonképpen akár már ma is versenyezhetnénk, mondjuk a beszállás nehezen menne, de ha ezen múlna, megoldanám.

    Nagyon köszönöm a rengeteg jókívánságot, érdeklődést. A kórházi képemre jött több mint négyszáz üzenet, mindet elolvastam és mindegyikért nagyon hálás vagyok. Sokat segítettek. Most már csak egy dolgunk van Mixivel, minél hamarabb visszatérni és egy jó eredménnyel meghálálni ezt a sok szeretetet, amit a szurkolóktól kapunk.“

    Csomós
    fotó: Csomós Mixi

    Első F1-es csapatfőnöke meg akarta látogatni Michael Schumachert, ezt a választ kapta

    0

    A Michael Schumachernek 1991-ben a Forma-1-es bemutatkozást lehetővé tevő Eddie Jordan is azok közé tartozik, akik meg akarták látogatni súlyos síbalesete után a hétszeres világbajnokot.

    Lassan kilenc éve annak, hogy 2013 decemberében Michael Schumacher súlyos síbalesetet szenvedett, ami teljesen megváltoztatta a hétszeres világbajnok és a hozzá közel állók életét. Azon kívül, hogy hónapokon át kómában volt, majd hazaszállították svájci otthonába, gyakorlatilag semmilyen konkrétumot nem tudunk az évek óta a nyilvánosságtól elzártan lábadozó pilóta állapotáról, de valószínűsíthető, hogy nagyon leromlott az életminősége, egyesek szerint beszélni és járni sem tud.

    Azok, akik információt adhatnának az állapotáról, természetesen nem teszik, és különben is, csak nagyon kevesen látogathatják őt a közvetlen családtagokon kívül. Még Willi Webernek, egykori menedzserének sincs bejárása hozzá, de Jean Todt, az FIA korábbi elnöke és a Ferrari volt csapatfőnöke például rendszeresen elmegy hozzá, hogy együtt nézzék Schumacher fia, Mick versenyeit. Azonban a 76 esztendős francia is csak annyit szokott közölni, hogy barátja továbbra is harcol.

    A grenoble-i kórház, amelyben 2014. január 3-án Schumacher a 45. születésnapját töltötte, és amelyre rajongók hatalmas üzenetet vetítettek az életéért küzdő hétszeres világbajnoknak

    Pedig bőven lennének olyan jelentkezők, akik meglátogatnák Schumachert, ha a család engedné. A már emlegetett Weber többször is elpanaszolta, hogy nem tették lehetővé neki, hogy egykori védence mellett legyen, most pedig Eddie Jordan, Schumacher első Forma-1-es csapatfőnöke mesélte el, hogy Corinna Schumacher, a hétszeres világbajnok felesége miként utasította őt vissza.

    „Corinna egy időben az egyik versenyzőnk, Heinz-Harald Frentzen barátnője volt, akit később elhagyott, hogy feleségül menjen Schumacherhez – utalt az 1990-ben saját Forma-3000-es, 1999 és 2001 között pedig F1-es csapatánál versenyző németre Jordan az Irish Mirrornak adott interjúban. – Úgyhogy megvolt a kapcsolat, én pedig kerestem őt, egyszer pedig megkérdeztem, hogy helyénvaló lenne-e meglátogatnunk [Schumachert]. A válasz az volt, hogy nem. Jelenleg senki sem látogathatja, csak a közvetlen családja. Azóta ugyanakkor a fiatal Mick Schumacher, Michael fia felkeresett, ami nagyon különleges volt.”

    Az 1991-es Belga Nagydíj előtt Michael Schumachert F1-es üléshez juttató, a remekül sikerült bemutatkozás után új csillagát azonnal elveszítő korábbi csapattulajdonos később Ralf Schumachert is az F1-es gárdájában tudhatta két szezon erejéig, míg a későbbi hétszeres világbajnokkal már csak ellenfélként találkozott a pályán. Noha Schumacher képességeit elismeri, nem őt tartja minden idők legjobbjának.

    „Vannak fenntartásaim ezzel kapcsolatban, de ez csak én vagyok. Mindenkinek megvan a maga véleménye. Kétségtelen, hogy gyors volt, de voltak bizonyos dolgok, amiket sosem szerettem azzal kapcsolatban, ahogyan hozzáállt a versenyzéshez” – fejtegette a 74 éves üzletember.

    Technikai hiba miatt nem jött össze a győzelem a nők között Vogel Adrinak

    0

    Technikai probléma miatt a női értékelés első helyéről kényszerült feladni a Barum Rallyt Vogel Adrienn és Maricsek Miklós. A Roger Racing Team versenyzőpárosa az RC4 kategória 14. helyén állt amikor kuplunghiba miatt kiestek.

    Az RC4-es és a háromfős női kategóriában induló Vogel Adrienn és navigátora, Maricsek Miklós elképesztő tempóban versenyzett a rali első másfél napján: szombaton este, négy gyorsasági után az első helyezettől mindössze 1.8 másodpercnyire zártak a női rangsorban. A vasárnapi első gyorson (SS8) át is vették a vezetést, de a következő pályán kuplunghiba miatt már nem tudtak elrajtolni.

    “Nagyon fáj ez most, mert jól működtünk együtt az autóval, jól ment a navigálás is, fantasztikus csatában voltunk a női versenyzőkkel és néhány sráccal is. Megvolt a tempó, megvolt a flow, az autó is remek volt. Éppen átvettük a vezetést, amikor az SS9 rajtjában egyszer csak elromlott a teljesen új kuplung, nem volt kihajtásunk, úgy kellett kitolnunk a kocsit. Szerettünk volna egy jó eredménnyel hazamenni, de ez nem sikerült, a rali sajnos ilyen. Köszönjük a csapatnak a fantasztikus munkát, ez nem az ő hibájuk, köszönjük a partnereinknek és az elképesztő magyar szurkolóknak, akik mindenhol magyar zászlóval vártak minket” – foglalta össze a hétvége eseményeit Vogel Adrienn.

    A duó az RC4 értékelés 14. helyén állt a nyolcadik gyorsasági végén, 9 perc 53 másodperc volt a hátrányuk a vezető Laurent Pellier mögött. A női mezőnyben 0.3 másodperccel vezettek a szintén Rally4-es autóval induló bolgár versenyző előtt, az R2-es Peugeot 208-cal induló román páros pedig 11 perccel volt mögöttük.

    Verstappen új rekordot állított fel a mindenkit demoralizáló győzelmével

    0

    Max Verstappen beállította Bruce McLaren 62 éves rekordját, illetve egy új rekordot is felállított a Belga Nagydíjon, amelyen csapattársa szerint mindenkihez képest másik szintet képviselt.

    Max Verstappen gyakorlatilag a Belga Nagydíj első szabadedzésének első percétől kezdve érinthetetlen volt bárki számára, és a hátrasorolásos büntetésével együtt is azt jósolták az ellenfelei, hogy simán megnyerheti a futamot. Ez végül így lett, noha Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ezzel együtt nem bízott ennyire a győzelemben.

    „Szerintem csapatként ez a valaha nyújtott egyik legnagyobb teljesítményünk. Soha nem gondoltam volna, hogy Max megnyeri ezt a versenyt, és különösen azt nem, hogy ilyen gyorsan odaér az élmezőnybe. Leggyorsabb kör, kettős győzelem, nem lehetett volna ennél jobb futamunk – nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak. – Ez egyike volt azoknak a hétvégéknek, amelyeken rögtön a megfelelő volt az autó beállítása és minden gyönyörűen működött. Elképesztő teljesítményt nyújtottunk, úgyhogy ez is ott van a legjobbal egy szinten, amit 2010-ben mutattunk.”

    Max Verstappen, Sergio Pérez, Red Bull, Belga Nagydíj
    A Red Bull mindent kihozott a futamból Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Különösen Verstappen teljesítménye volt földöntúli, amit már pusztán a statisztikák is alátámasztanak. Nem elég, hogy Red Bull-pilóta soha korábban nem nyert ennyire hátulról versenyt, még egy 62 éves rekordot is beállított, Bruce McLaren után ő lett ugyanis a második pilóta, aki két egymást követő versenyen nyer a 10. vagy annál rosszabb rajthelyről.

    A McLaren alapítója az 1959-es szezonzáró USA Nagydíjat a 10., az 1960-as szezonnyitó Argentin Nagydíjat pedig a 13. helyről indulva nyerte meg, Verstappen tehát még ezt is felülmúlta. Adott szezonon belül pedig még soha senkinek nem sikerült ez a bravúr, ezzel tehát új rekordot állított fel.

    „Max hihetetlen teljesítményt nyújtott, nem volt mohó a rajtnál, helyette türelmes maradt, különösen az Eau Rouge-ban, és egyenként előzte meg a többieket. Elképesztő teljesítmény, miközben biztonságosan átfűzte magát a mezőnyön. Max példaértékű volt ezen a hétvégén, Checo pedig mindent megtett, amit kértünk tőle” – méltatta pilótáját Horner.

    Verstappen Sainz elleni előzése

    „Csodálatos hétvége volt. Nagyon versenyképesek voltunk a kezdettől fogva. Tudtuk, hogy ma igazán jó eredményt érhetünk el, de a győzelem a tizennegyedik helyről még ezzel az autóval is nehéznek tűnt, mert előre nem tudhatjuk, hogy mennyit fogunk veszíteni az első körben, és összességében mi fog történni – nyilatkozta a győztes a Sky Sportsnak. – Szerencsére az első körben kimaradtam a bajból, még ha közben sok minden is zajlott előttem, de igyekeztem mindent kikerülni. Amint a biztonsági autóval lenyugodtak a kedélyek, minden körben előztem, és amint rájöttem, hogy lágy gumival is feljöttem a harmadik helyre, tudtam, hogy jó esélyem van a győzelemre.”

    A 17 másodperces hátrányban a második helyen célba érő Sergio Pérezen látszott, hogy azért nem felhőtlenül boldog attól, hogy a második helyről rajtolva is ennyire kikapott a csapattársától, de fair módon elismerte, hogy nem a rossz rajtján ment el a győzelme. „Nem, szerintem Max ma más szintet képviselt. Különösen az első etapom volt rossz a gumikopás miatt. Max sokkal gyorsabb volt ezen a téren.”

    A hollanddal ellentétben Pérez közepes keveréken rajtolt, de utólag már másként döntene. „Nem volt friss lágy gumim, ezért a közepes keverék mellett döntöttünk, gondolván, hogy az lesz a jobb. Gumikopás szempontjából viszont nem volt jó ” – mondta, majd kitért arra is, hogy szerinte a Ferrari Zandvoortban már sokkal erősebb lesz, és csak Spában volt ekkora az előnyök a maranellóiakkal szemben.

    Alonso kiröhögte a Ferrari stratégiáját, de Binotto szerint jól döntöttek

    0

    Fernando Alonsónak is megvolt a véleménye arról, hogy a Ferrari a Belga Nagydíj végén ráment a leggyorsabb körre úgy, hogy Charles Leclerc közvetlenül elé jött ki a bokszból. A maranellóiak csapatfőnöke szerint azonban be kellett vállalniuk a kockázatot.

    Még az ág is húzta a Ferrarit a Belga Nagydíjon. A pole pozícióból induló Carlos Sainz tehetetlen volt a Red Bullokkal szemben, és csak a harmadik helyen végzett úgy, hogy a verseny hajrájában hátrafelé kellett figyelnie, hogy George Russell ne érje utol, eközben pedig a 15. helyről rajtoló Charles Leclerc már a 3. körben be kellett iktasson egy extra kerékcserét. Ezután hiába jött fel az 5. pozícióig, a Ferrari a 42. körben kihívta lágy gumikért, hogy megfussa a leggyorsabb kört, de nem elég, hogy ez nem sikerült neki, a bokszban túllépte a megengedett sebességet, amiért 5 másodperces büntetést kapott, és elveszítette az 5. helyet is.

    „A Red Bull, Max és Checo külön ligában versenyeztek ma. Sajnos nem tudtuk nagyobb kihívás elé állítani őket, a túlélésért küzdöttünk. Ki kell derítenünk, hogy ezen a pályán miért nem vagyunk versenyképesek” – nyilatkozta Sainz az írott sajtó képviselőinek a futam után.

    „Jól rajtoltam, majd a biztonsági autós újraindulás is jó volt, de egyszerűen nem volt meg a tempónk. Túlmelegedtek a gumik, és sokat csúszkáltunk. Valamilyen oknál fogva a csomagunk nem működött ezen a hétvégén, de végül dobogón végeztünk, amit elfogadunk. Az első két köröm erős volt, de utána rögtön magas lett a gumikopás. Ezután rájöttem, hogy jobban kopnak a gumik, mint kellene nekik” – ecsetelte a spanyol.

    Sainz ugyanakkor nem esik kétségbe a Red Bull hatalmas tempófölénye láttán, mert szerint ez csak Spára volt jellemző. „Szerintem egyszeri alkalomról van szó, és egyszerűen nagyon erős hétvégéjük volt, míg nekünk gyengébb egy olyan pályán, amelyik valószínűleg egyáltalán nem fekszik nekünk. Ki kell elemeznünk, hogy miért, és le kell vonnunk a következtetéseket. Mindent megtettünk, hogy nyerjünk, de nem voltunk elég gyorsak.”

    Max Verstappen, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari, Belga Nagydíj
    Azért nem szomorkodott a harmadik hely miatt Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    „Ma a Mercedes magunk mögött tartása jelentett nagyobb kihívást, de némi munkával ismét formába lendülhetünk és újra elkaphatjuk a Red Bullt. Nem aggódom különösebben emiatt, szerintem csak nehéz hétvégénk volt, ez a pálya pedig tökéletesen feküdt a Red Bullnak.”

    Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is elismerte, hogy „nem voltunk elég gyorsak”, de hangsúlyozta, hogy a középmezőnyhöz képest mutatott tempójuk bizonyítja, hogy az energiaitalosok voltak kiugróan jók, és nem ők a szokottnál gyengébbek.

    Alonso is beszólt a Ferrarinak

    Az erőforráselem-cserék miatti büntetések következtében csak a 15. helyről rajtoló Charles Leclerc versenye már a 3. körben csorbát szenvedett, mert hiába jött fel egy kör alatt a 9. helyre, egy sisakfólia beszorult az első fékhűtőjébe, ami miatt már a 3. körben a bokszba kellett hajtania, és a biztonsági autós fázis közben visszaesett a mezőny végére.

    Innen az ötödik helyig sikerült visszakapaszkodnia, amivel a Ferrari úgy is kihozta a maximumot a lehetőségeiből, hogy menet közben többször is igen zavaros módon Leclerc-re bízták azokat a stratégiai döntéseket, amelyeket alapesetben a csapat szokott meghozni. Képletesen szólva az i-re a pontot azonban a futam végén tették fel, amikor a 42. kör végén kihívták kerékcserére a monacóit, hogy új lágy gumikon elvegye a leggyorsabb kört Max Verstappentől.

    Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
    Az első kör végén Leclerc még Verstappen mögött volt Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Leclerc a bokszból kihajtva Fernando Alonso elé jött vissza, aki azonban lendületből elment mellette DRS-sel. Az utolsó körben aztán a Ferrari pilótája visszaelőzte az Alpine-t, a leggyorsabb kört viszont nem futotta meg, ráadásul kiderült, hogy a bokszutcában túllépte a megengedett sebességet, amiért 5 másodperces büntetés kapott. Mivel Alonsót egy kör alatt nem tudta ennél jobban leszakítani, Leclerc elveszített az ötödik helyet, és csak 6. lett.

    „A rajt után eléggé reménykedtem, de aztán beszorult egy sisakfólia a fékhűtőbe, így ki kellett állnunk, és mindent elölről kellett kezdeni. Tudtam, hogy onnan kezdve nehéz versenyünk lesz – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – A sebességtúllépés nem balszerencse volt, hanem az én hibám. Hibáztam és ennyi. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak ezen a hétvégén, és ez a legnagyobb baj.”

    A pontversenyben a harmadik helyre visszacsúszó, Max Verstappentől már 98 pontra levő Leclerc ezután elismerte, hogy „kezd nagyon-nagyon nehézzé válni a helyzet, különösen annak a tempónak a tükrében, amit ezen a hétvégén mutattak, dee leszegem a fejem, versenyről versenyre koncentrálok, és meglátjuk, hogy mi lesz.”

    Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
    Spában Pérez is elé került a pontversenyben Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

    Visszatérve a Ferrari extra pont megszerzésére irányuló stratégiájára, utólag nézve megkérdőjelezhető döntést hoztak, különösen úgy, hogy Leclerc sem igazán akarta bevállalni az extra kockázatot. A rádióban ugyanis azt felelte, amikor kihívták a bokszba, hogy „ezúttal nem fogom megkockáztatni, csak ha nagyon akarjátok, de nem fogok kockáztatni.” A mérnöke ezután azonban megerősítette, hogy jöjjön ki kerékcserére.

    Amikor pedig Fernando Alonsótól a Sky Sports riportere megkérdezte a futam után, hogy meglepődött-e, amikor látta Leclerc-t maga előtt kihajtani a bokszból, a spanyol fülig érő szájjal csak annyit felelt: „Eléggé meglepődtem, de a Ferrari mindig furcsa stratégiákat alkalmaz.”

    Binotto szerint azonban semmi furcsa nem volt a stratégiájukban. „Szerintem a helyes döntést hoztuk, mert elég bátornak kell lenni és a maximumra törekedni. Tudtuk, hogy nagyon szoros lesz Fernandóval, de azt is, hogy [Leclerc] az új gumikon visszaelőzheti őt, és talán a DRS-el extra sebességet is nyerhet az egyenesben. Ez volt a helyes döntés, noha nem lett a miénk a leggyorsabb kör. Meg kell vizsgálnunk, hogy mi ennek az oka” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

    A csapatfőnök egyúttal elárulta, hogy még számukra sem egyértelmű, hogy Leclerc a bokszutcában hol ment a kelleténél gyorsabban, de utólag már nyilván nem tudnak ezzel mit csinálni. „Ami a sebességtúllépést illeti, megnéztük az adatokat, és nagyon a határon volt. Nem világos, hogy mi történt, talán egy kicsivel hamarabb nyomta meg a gombot a bokszkijáratban, de nagyon a határon volt. Ez megesik, de az ilyen kockázatok ellenére nem szabad nem rámenni a leggyorsabb körre.”

    4.2 másodpercen múlt Herczig Patrik győzelme

    0

    Fantasztikusan szerepelt Herczig Patrik a Barum Rally Clio Kupa mezőnyében, ahol csak egy pici hiányzott a győzelemhez.

    Herczig Patrik és Varga Kristóf a Clio Kupa negyedik helyéről kezdhette a Barum Rally vasárnapi szakaszait, azonban már az első szakasz után a második helyen találta magát, miután az élen álló olasz Giorgio Cogni 2:44 percet vesztett, míg a második helyen álló spanyol Matias Fuentes baleset miatt kiesett.

    Ekkor a francia Ghjuvanni Rossi állt a kategória élére és Herczig Patrikék hátránya csupán 2.4 másodperc volt.

    A nap további öt szakaszán komoly adok-kapok alakult ki a győzelemért harcoló francia és magyar versenyző között, Herczigék a 10-es és 11-es gyorsasági után vezették is a kategóriát. A győzelmet azonban végül Rossi szerezte meg mindössze 4.2 másodperccel Herczig Patrik előtt.

    Herczig Norbert fia azonban így is első dobogós eredményét érte el az Európa-bajnokságon, míg az ERC4-es kategóriában a kilencedik helyet szerezte meg.

    Hamilton nem akar beszélni Alonsóval, miután az idiótának nevezte

    0

    Lewis Hamilton kissé megsértődött, amikor szembesítették Fernando Alonso nem túl kedves szavaival kettejük Belga Nagydíjon történt ütközése után. Azt ugyanakkor elismerte, hogy csakis az ő hibája volt a baleset.

    Lewis Hamilton és Fernando Alonso első körös ütközése kétségtelenül a Belga Nagydíj legpikánsabb jelenete volt, figyelembe véve a két világbajnok közös előéletét. És bár az utóbbi években rendeződni látszott a kapcsolatuk, a spanyol versenyző a pillanat hevében nem tudta türtőztetni magát, és a következőt mondta a rádióba: „Mekkora idióta. Becsukni az ajtót a külső ívről. Óriási rajtunk volt, de ez a fickó csak azt tudja, hogyan kell az első helyről rajtolva vezetni.”

    A kétszeres világbajnok dühe a második körre sem csillapodott, mert már a biztonsági autó mögött haladva dühösen integetett a Mercedesét a harmadik szektorban a pálya szélére parkoló Hamiltonnak, aki az újságírók elé állva azonnal elismerte, hogy ő hibázott.

    „A felvételeket visszanézve [látszik], hogy a holtteremben volt, és nem hagytam neki elég helyet, úgyhogy ez most az én hibám volt. Sajnálom a csapatot” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

    Alonso kommentárja kapcsán pedig meglehetősen szűkszavú volt. „Nem igazán számít, hogy mit mondott. Nem igazán érdekel. Mint mondtam, az én hibám volt.”

    Alonso és Hamilton ütközése

    Az írott sajtónak Hamilton ezután kicsit többet is mondott, és láthatóan magára vette Alonso szavait. „Nem igazán van válaszom erre. Tudom, hogy a pillanat hevében ilyennek érzi az ember a helyzetet. De jó tudni, hogy hogyan érez irántam. Jobb, ha nyilvánosságra kerül, hogy mit érez. Mint mondtam, nem volt szándékos, és vállalom a felelősséget. Ezt csinálják a felnőttek” – szúrt oda volt csapattársának.

    A kérdésre, hogy szándékában áll-e megbeszélni a történteket a spanyollal, a következőt felelte: „Állt volna, amíg nem hallottam, hogy mit mondott.”

    Ezután hozzátette: „Sajnálatos az ilyesmi, de ez autóverseny, és mindent beleadtam. Próbáltam kívül előzni, de nem hagytam elég helyet, és megfizettem az árát. Nem volt szándékos, csak megtörtént.”

    Hamilton egyébként aligha lehetett jó kedvében a kiesése után, mert megtagadta a kötelező orvosi vizsgálaton való megjelenést a pálya orvosi központjában, és csak azután volt hajlandó megjelenni rajta, miután az FIA szólt a Mercedesnek, hogy a távolmaradásának következményei lesznek. A felügyelők közleménye szerint figyelmeztetésben részesítették a hétszeres világbajnokot, aki nem az első pilóta az idén, aki nem akar elmenni a kötelező kivizsgálásra.

    Fernando Alonso, Alpine, Belga Nagydíj
    Alonso Leclerc büntetésével megörökölte az ötödik helyet Fotó: Alpine

    Visszatérve a balesethez, Alonso dühe a verseny végére végül elszállt – az ötödik hely megszerzése biztosan segített ebben –, és a következőképpen érékelt a Sky Sportsnak:

    „Meglepődtem. [Hamilton] már látta a balesetet és vállalja a felelősséget, ami nagyon rendes tőle. Első körös baleset volt, de ezek a dolgok megtörténnek, különösen ebben a kanyarban. A múltban is történt ilyen ugyanitt Lewis és Rosberg között. Nehéz kanyar. A pillanat hevében frusztrált voltam. Mindig történik valamim, amikor az első vagy a második sorból indulunk és az első két-három helyért csatázunk, úgyhogy frusztrált voltam. Szerencsére az autó nagyon erős volt és folytatni tudtam. Lewisnak nem volt ilyen szerencséje.”

    Ami pedig Alonso rádiós megjegyzését illeti, nem túl helytálló a megállapítása, hiszen az utóbbi évtizedben Hamilton az egyetlen, aki a 14. helynél hátrébbról rajtolva is tudott futamot nyerni, pályafutása során pedig már 42 alkalommal nyert úgy, hogy nem az első helyről indult. Összehasonlításképpen Ayrton Sennának 41 győzelme van összesen, míg Alonso 32-nél tart.

    Ezért nem büntettek a felügyelők

    Annak ellenére, hogy Hamilton szerint csakis az ő hibája volt az eset, a felügyelők már a verseny közben közölték, hogy nem szabnak ki büntetést. Ezt az alábbiakkal indokolták:

    „A felügyelők megnézték a videós bizonyítékokat, és megállapították, hogy Alonso a belső íven haladt az ötös kanyarban. Hamilton első kerekei Alonso első kerekei előtt voltak a kanyarbejáraton. Ezután Alonso a kanyar belseje felé letért az ideális ívről, és mindkét jobb oldali kerekével ráment a kerékvetőre, és valamennyire még azon túl is. Alonso egyetlen ponton sem veszítette el az irányítást, vagy vált alulkormányzottá az autója. Hamilton a kanyar csúcspontja felé kanyarodott, miközben Alonso továbbra is mellette volt, majd megtörtént az ütközés. A felügyelők számításba vették, hogy ez egy első körös baleset volt, és az első néhány kanyarban nagy helyezkedés zajlott a mezőnyben. Emiatt nem tartottak szükségesnek további intézkedést.”