back to top
2025. december 20. 11:51
Többi
    Kezdőlap Blog Oldal 1252

    Verstappen a 14. helyről nyert, Hamilton Alonsóval ütközött Belgiumban

    0

    Lehengerlő teljesítményt nyújtva Max Verstappen nyerte a Belga Nagydíjat. A holland pilóta a 14. helyről rajtolva vágott át a mezőnyön, és közel 20 másodperccel ért célba a második helyen végző csapattársa előtt. Carlos Sainz lett a harmadik, de még ezért is meg kellett küzdenie.

    Verőfényes napsütés és a hétvége eddigi legmelegebb aszfalthőmérséklete fogadta a mezőnyt a Belga Nagydíj vasárnapján, ami tartogatott némi ismeretlent a gumikezelés terén. De ahhoz, hogy kiderüljön, kitart-e a Red Bull tempófölénye ilyen körülmények között is, előbb „túl kellett élni” az első kört, ami nem mindenkinek jött össze.

    Mindkét Alpha Tauri a bokszutcából rajtolt

    Már a rengeteg hátrasorolásos büntetés miatt felborított rajtrács – főként Max Verstappen és Charles Leclerc mezőny második feléből indulása – borítékolta az izgalmakat, ám ami az első két körben történt, az alighanem mindenkinek a várakozásait felülmúlta. Az első tízből egyedüliként lágy gumikon rajtoló Carlos Sainz jól jött el a pole pozícióból, míg a mellőle induló Sergio Pérez nagyon elrontotta az elindulást, így a két Mercedes és Fernando Alonso is elment mellette.

    Az Eau Rouge-on gond nélkül átment a mezőny, a Kemmel-egyenesben viszont hatalmas csaták alakultak ki. Az elejében Hamilton támadta Alonsót a második helyért (hátrébb Pérez azonnal visszaelőzte Russellt), és elé is ért, ám a Les Combes-kanyarban kívülről ráfordult az Alpine-ra. A kétszeres világbajnoknak nem maradt elég helye, a két autó összeért, a Mercedes pedig a levegőbe emelkedett, majd visszazuhant az aszfaltra.

    Alonso és Hamilton ütközése

    Rögtön látszott, hogy a W13-as komolyan megsérült, Hamilton azonban megpróbált vele továbbmenni, amivel azt érte el, hogy hatalmas torlódás alakult ki mögötte. A darálóban benne volt Verstappen és Leclerc is, akik egymással is megvívtak: a monacói elment a címvédő mellett, aki viszont a 9-es kanyarban nagyon agresszívan visszabújt mellé, és visszaelőzte.

    Az első kör végén Sainz, Pérez, Russell volt az első három sorrendje, miközben Verstappen a 14. pozícióból a 8., Leclerc a 15-ről a 9. helye jött előre. 

    Ezzel azonban még nem volt vége az adok-kapoknak, a második kör elején ugyanis az Esteban Oconnal vívó Nicholas Latifi kisodródott a kavicságyba a Les Combes-ban, majd keresztbe állt a pálya közepén. Ocon még éppen el tudta kerülni, Valtteri Bottas viszont már elcsípte a Williams-t, ami miatt ő is megforgott és a kavicságyban ragadt. Eközben Lewis Hamiltont félreállásra utasította a Mercedes, ő pedig az első kör utolsó szektorában le is parkolta a füstölő autót. Ez, és a bukótérbe ragadt Alfa Romeo bőven elég volt ahhoz, hogy a versenyirányítás beküldje a biztonsági autót.

    Latifi hibája Bottas futamának végét jelentette

    A két autót eltakarítását Sainz, Pérez, Russell, Alonso, Vettel, Ricciardo, Verstappen, Albon, Leclerc, Stroll, Magnussen, Ocon, Norris, Csou, Cunoda, Schumacher, Gasly, Latifi sorrendben várhatta a mezőny, de csak addig, amíg a 3. körben a Ferrari ki nem hívta Leclerc-t egy váratlan kiállásra. Mint kiderült, egy letépett sisakfólia ragadt a monacói pilóta autójának jobb első fékhűtőjébe, amit el kellett távolítani. Leclerc ezzel kezdhette elölről a visszakapaszkodást.

    Az újraindításnál a legnagyobb kérdés az volt, hogy ha már a rajtnál nem tudta, Péreznek sikerül-e most elkapnia Sainzot. Nem sikerült. A spanyol kihasználta a lágy gumik tapadását és Pérez is kissé beragadt, így inkább hátrafelé, Russellre kellett figyelnie, akit Alonso támadott a Kemmel-egyenesben.

    Hátrébb Verstappen begyújtotta a rakétákat és az 5. kör végén a kifékezte Ricciardót, majd a 6. körben Albont és Vettelt is levadászta. A 7. körben megvolt neki Alonso is, a 8-ban pedig Russell,  így már ekkor a Sainz-Pérez kettős után eredhetett. Sainz a 11. körben állt ki kerékcserére (közepes keveréket kapott), Verstappen pedig a 12. körben DRS-el elment Pérez mellett.

    Verstappen úgy tört előre, mint kés a vajban

    A Red Bull a mexikóival nem várt sokat, és a 14. körben kihívta a csapattársától rohamos ütemben leszakadó pilótát, aki szintén közepes gumikat kapott, majd közvetlenül Leclerc elé jött ki. A Ferrari rögtön meg is támadta a Red Bullt, de a Kemmel-egyenesben kívülről nem tudott elmenni mellette, miközben a mexikói kissé leszorította a kerékvetőre. 

    A 15. körben a hétvége legmelegebb időjárása ellenére a lágy gumikon is remek tempót diktáló Verstappen is követte a bokszba csapattársát, és szintén feltették neki a sárga oldalfalú Pirelliket. Ezzel Sainz visszavette a vezetést, előnye pedig 4 másodperc körüli volt, viszont rohamosan elkezdett csökkenni.

    A holland a 17. körre érte utol a Ferrarit, a 18. körben pedig úgy ment el mellette a DRS segítségével, mintha Sainz egy helyben állt volna. A lassabb tempót diktáló Péreznek ez nem ment ennyire simán, de a 21. körben ő is megelőzte a spanyolt. Verstappen ekkorra már messze járt, a tempójára pedig egyébként sem volt válasza sem Péreznek, sem másnak.

    A folytatásban leginkább a változatos gumistratégiák és a középmezőnyben zajló csatározások biztosították az izgalmakat, az első két hely sorsa gyakorlatilag eldőlt. Sainz a 25. körben másodszor is meglátogatta a szerelőit és kemény gumikat kapott, majd Pérez a 27. körben szintén a fehér oldalfalú Pirelliken folytathatta. Sainz a 30. körben érkezett, és közepes abroncsokat vételezett az utolsó 14 körre.

    A középmezőnyben ehhez hasonló látványos csaták zajlottak

    Hogy az élmezőnyt tekintve is maradjon még némi izgalom, arról George Russell gondoskodott, aki a Mercedes jó gumikezelését kihasználva folyamatosan lopta a távolságot a harmadik helyen autózó Sainzhoz képest, de 2 másodperc körül elakadt a felzárkózása, így a spanyol megtartotta a pozícióját.

    Az utolsó előtti kör kezdetén a Ferrari kihívta az ötödik helyig felkapaszkodó Leclerc-t lágy gumiért, hogy legalább a leggyorsabb körért járó extra pontot elvegye Verstappentől. A dolgát megnehezítette, hogy miután visszajött a pályára, az érkező Fernando Alonso lendületből elment mellette, így az utolsó körben még az Alpine-t is vissza kellett előznie. Mindez pedig teljesen feleslegesnek bizonyult, mert Leclerc-t nem tudta megfutni a leggyorsabb kört. Sőt, gyorsan hajtott a bokszutcában, amiért 5 másodperces időbüntetést kapott, és végül Alonso mögött végzett.

    Az élen Verstappen senkitől sem zavartatva gurult át a célvonalon, a maximális, 26 pontot bezsebelve. Mögötte Pérez, Sainz, Russell, Alonso, Leclerc, Ocon, Vettel, Gasly, Albon lett az első tíz sorrendje.

    Mögöttük Stroll, Norris, Cunoda, Csou, Ricciardo, Magnussen, Schumacher és Latifi végzett.

    Verstappen előnye 93 pontra nőtt, de immár Sergio Pérez előtt, míg a harmadik helyre visszaeső Leclerc már 98 ponttal van elmaradva a hollandtól.

     

    Hírek a hatalmasat eső Battistolliról 

    0

    Alberto Battistolli és Simone Scattolin a Barum Rally első vasárnap délutáni szakaszán esett hatalmasat az özönvízben. 

    A Barum Rally első vasárnap délutáni szakaszán elképesztő nagy eső volt tapasztalható, szinte minden versenyzőnek volt egy hatalmas mentése a sokszor felúszó autókban. 

    Sajnos Alberto Battistolli és Simone Scattolin azonban csak utas lett, amikor egy tempós rész után a féktávon kitört a Skoda hátulja. Az olasz páros végül hatalmasat esett, ami során szinte eltűnt a Fabia eleje. 

     

    A felügyelők etappá nyilvánították a szakaszt és mentőt küldtek a pároshoz. 

    A WRC+ adása alapján a páros magánál van, kommunikáltak a mentősökkel. 

    Az olasz rallytime.eu oldal információja szerint azonban a navigátort, Simone Scattolint kórházba kellett szállítani, valószínűleg a becsapódás miatt Battistollit is kivizsgálják a kórházban. 

    Ideiglenesen megmenekült a Belga Nagydíj

    0

    Jövőre még biztosan visszatér a mezőny a legendás spái versenypályára.

    A RacingNews365.com már korábban beszámolt róla, az idei Belga Nagydíj rajtja előtt pedig hivatalosan is bejelentették: még legalább egy évig marad a versenynaptárban a közkedvelt helyszín. A portál korábban azt írta, hogy Spa a Dél-afrikai Nagydíj promóterével ezen a héten kudarcba fulladt tárgyalásoknak köszönheti az ideiglenes megmenekülését, mivel a Liberty Media nagyon szeretne egy afrikai futamot, és kész volt 2023-tól visszatérni az F1-es versenynek legutóbb 1993-ban otthont adó Kyalamiba.

    Mindez azonban nem jelenti azt, hogy Belgium hosszú távon is állandó helyszín marad, a hírek szerint ugyanis 2024-től már lenne verseny Dél-Afrikában, ettől kezdve pedig Spa legfeljebb rotációs rendszerben lehetne a versenynaptár része, azaz minden évben nem rendezhetne futamot.

    Barum Rally: Egy kanyar története (videó)

    0

    Szombaton igen nehéznek bizonyult a Barum Rallyn a Semetin szakasz bukkanó utáni jobbos kanyarja, számtalan versenyző csúszott ki, vagy borult fel.

     

    Feleslegesen trükközött a Ferrari, így néz ki a Belga Nagydíj rajtsorrendje

    0

    Nem kis kavarodást idézett elő, hogy eredetileg hét, végül összesen nyolc versenyző kapott büntetést a Belga Nagydíjra. Úgy tűnt, hogy a Ferrari okos húzással többeket is kicselezett, ám a felügyelők végül tisztázták a helyzetet.

    A Belga Nagydíj szombati napjának délelőttjén még úgy tűnt, hogy a Ferrari egy ügyes trükkel elérte, hogy a több erőforráselemből is újat kapó Charles Leclerc bebiztosítsa, hogy az időmérős szereplésétől függetlenül megelőzze Max Verstappent, Lando Norrist, Esteban Ocont és Mick Schumachert. Ám, mint később kiderült, a maranellóiak számítása nem jött be.

    A Scuderia ugyanis azzal trükközött, hogy a pénteki első szabadedzésre még csak új MGU-K-t és akkumulátort szerelt be Leclerc-nek, amiért összesen 15 helyes bümtetés járt. Eközben a fentebb felsoroltak már legalább 20 helyes hátrasorolásban részesültek. A Ferrari ezután a második edzésre új vezérlőelektronikát szerelt be, amiért újabb öt helyet kaptak, de mivel a sportszabályzat 28.3-as cikkelyének szövege úgy szól, hogy minden versenyző, aki „15 rajthelyesnél nagyobb büntetés kap, köteles a rajtrács végéről indulni”, a Ferrarinál úgy számoltak, hogy rájuk ez nem vonatkozik, hiszen egyszerre nem kaptak 15 helyesnél nagyobb hátrasorolást.

    Eleinte úgy tűnt, hogy a felügyelők is így számolnak, mert Leclerc-t nem sorolták azon pilóták közé, akiket a mezőny végére száműznek, az időmérő előtt azonban tisztázták a helyzetet, és kiadtak egy dokumentumot, amelyben értelmezik a 28.3-as cikkelyben foglaltakat. Ennek lényege, hogy a büntetési tételek összeadódnak, azaz Leclerc-re is ugyanaz vonatkozik, mint a többi, legalább 20 helyes hátrasorolást begyűjtő pilótára.

    „A felügyelők ezt tartják a logikus következtetésnek a 28.3 cikkelyt olvasva, noha azt lehet másképp is értelmezni. A 28.3-as cikkely harmadik bekezdése kimondja, hogy »ha egy versenyző 15 rajthelynél nagyobb büntetést kap, a rajtrács hátuljáról kell kezdenie a versenyt”. A felügyelők határozatot tettek közzé (14. dokumentum), amely tizenöt rajthelyes büntetést szabott ki. A versenyző autójában ezt követően kicserélték a vezérlőelektronikát, majd a felügyelők külön határozatot (31. sz. dokumentum) tettek közzé, melyben öt rajthelyes büntetést szabtak ki.”

    „Pontosan ilyen helyzet nem fordult elő a szabály 2018-as hatályba lépése óta. A büntetés szóhasználata egyes számban használja a »büntetés« szót, és egyik dokumentum sem írt elő 15-nél nagyobbat. Tehát úgy is értelmezhető, hogy ez nem vált ki »rajtrács végére sorolásos« büntetést. A szabály első bekezdése azonban kimondja, hogy »a büntetéseket a következő táblázat szerint kell alkalmazni, és azok (minden versenyen) halmozódnak«” – olvasható az indoklásban

    A felügyelők ezután kiemelték, hogy ezt a rendszert amiatt vezették be, hogy megszűnjenek – a nem kicsit nevetséges – a végletekig halmozott büntetések, amelyeknél versenyzők olykor 60-70 rajthelyes büntetéseket is kaptak. Az új szisztéma szerint legfeljebb 20 helyet lehet kapni, és akit ennyire büntetnek, megy a mezőny végére, ezen versenyzők rajtsorrendjét pedig az időmérő határozza meg. Leszögezték továbbá, hogy mivel eddig nem volt a mostanihoz hasonló eset, ez precedenst teremt, így a jövőben eszerint járnak el.

    A Ferrari ezek után szombaton újabb elemeket cserélt ki Leclerc autójában, aki végül a 16. helyett a 15. pozícióból kezdheti meg a futamot, mert az eredetileg a 13. rajtkockát elfoglaló Cunoda Juki autójában az FIA jóváhagyása nélkül cserélt erőforráselemeket az Alpha Tauri, így a japán versenyzőnek a bokszutcából kell indulnia.

    Az első büntetett pilóta a 13. rajtkockát megöröklő Valtteri Bottas, aki 15+5 helyes büntetésben részesült, de mivel utóbbit váltócseréért kapta, azok elé került, akiket erőforráselem-csere miatt a rajtrács végére soroltak. Ők sorrendben a 14. rajtkockától lefelé Verstappen, Leclerc, Ocon, Norris, Csou és Schumacher. Bottas mellett Verstappen autójában cseréltek még váltót.

    A Belga Nagydíj rajtsorrendje

    Csata Kopecky mögött, Herczig 5., László már 8.

    0

    Jan Kopecky megerősítette vezető helyét a Barum Rally vasárnap délelőtti szakaszain a második helyért harcoló Filip Mares és Erik Cais előtt, míg Herczig Norbert tartja ötödik helyét, László Martin azonban egy helyet javított.

    Jan Kopecky igyekezett tartani fél perc körüli előnyét a Barum Rallyn vasárnap délelőtt, amit sikerrel is végzett, pedig a második szakaszra hatalmas eső érkezett, és ez a csapadék a harmadik szakaszt is helyenként nedvessé tette.

    A Barum Rally legendája mögött Filip Mares és Erik Cais csatázik, és a skodás versenyző meg is tudta előzni fordos honfitársát, így 1.1 másodperc előnnyel Mares várhatja jobb helyzetből az utolsó három szakaszt.

    Simon Wagner eközben igyekezett lépést tartani a csatázókkal, és sikerült is hát másodpercre megközelítenie Caist.

    Herczig Norbert várhatott volna egy kis nyomást olasz riválisai felől, azonban a magyar versenyző gyorsabbnak bizonyult délelőtt, így megszilárdította ötödik helyét, a vasárnap déli szervizelés idején húsz másodperccel előzi meg csapattársát, Simone Campedellit, míg őt Alberto Battistolli 3.1 másodperccel követi.

    László Martin délelőtt megelőzte, majd alaposan le is szakította magáról Albert von Thurn und Taxist, így az Eb értékelés nyolcadik helyére lépett annak ellenére, hogy az utolsó délelőtti szakaszon megforgott.

    Délután ismét eső nehezítheti a versenyzők dolgát.

    Barum Rally, állás 10 szakasz után (ERC)
    1 #4 Jan Kopecky / Jan Hlousek (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo 1:31:06.3
    2 #12 Filip Mares / Radovan Buche (CZE) Skoda Fabia Rally2 evo +39.8
    3 #6 Erik Cais / Petr Tesinsky (CZE) Ford Fiesta Rally2 +40.9
    4 #11 Simon Wagner / Gerald Winter (AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +47.9
    5 #9 Herczig Norbert / Ferencz Ramón Skoda Fabia Rally2 evo +3:37.4
    6 #7 Simone Campedelli / Tania Canton (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +3:57.2
    7 #5 Alberto Battistolli / Simone Scattolin (ITA) Skoda Fabia Rally2 evo +4:00.3
    8 #17 László Martin / Berendi Dávid Skoda Fabia Rally2 evo +4:42.8
    9 #15 Albert von Thurn und Taxis / Bernahrd Ettel (GER / AUT) Skoda Fabia Rally2 evo +4:58.8
    10 #20 Raphael Astier / Frédéric Vauclare (FRA) Alpine A110 RGT +5:28.2
    11 #3 Javier Pardo / Adrián Pérez (ESP) Skoda Fabia Rally2 evo +6:50.2
    12 #14 Adam Brezik / Ondrej Krajca (CZE) Skoda Fabia R5 (ERC) +7:04.2
    13 #25 Laurent Pellier / Marine Pelamourgues (FRA) Opel Corsa Rally4 +7:52.3
    14 #27 Andrea Mabellini / Virginia Lenzi (ITA) Renault Clio Rally4 +9:16.4
    15 #26 Óscar Palomo Ortiz / Rodrigo Sanjuan de Eusebio (ESP) Peugeot 208 Rally4 +10:04.7

    További eredmények

    IDŐTERV
    08. 26. péntek:
    SS1 Zlín 9.57 km Leggyorsabb: Kopecky 7:07.1 / Élen: KOPECKY

    08. 27. szombat:
    09:31 SS2 Brezova 12.73 km Brezik 8:21.6 / BREZIK
    10:39 SS3 Drzkova 24.32 km Kopecky 13:47.3 / KOPECKY
    11:32 SS4 Semetin 11.51 km Kopecky 6:38.3 / KOPECKY
    15:05 SS5 Brezova 12.73 km Kopecky 7:48.2 / KOPECKY
    16:13 SS6 Drzkova 24.32 km Cais 13:40.7 / KOPECKY
    17:06 SS7 Semetin 11.51 km Kopecky 6:33.2 / KOPECKY

    08. 28. vasárnap:
    09:07 SS8 Bunc 15.20 km Wagner 8:39.4 / KOPECKY
    10:05 SS9 Maják 13.20 km Mares 7:24.1 / KOPECKY
    11:08 S10 Pindula 19.54 km Torn 10:37.8 / KOPECKY
    13:47 SS11 Bunc 15.20 km
    14:45 SS12 Maják 13.20 km
    16:08 SS13 Pindula (Power Stage) 19.54 km

    Élő közvetítés minden szakaszról
    Élő közvetítés néhány szakaszról 

    Hiába a Ferrari kezd az élről, mégis Pérez és a Red Bull bizakodhat?

    0

    A Red Bull és Sergio Pérez is optimista azt illetően, hogy lesz lehetőségük a verseny elején elkapni a Belga Nagydíjat a pole pozícióból kezdő Carlos Sainzot.

    Szombaton még úgy is Max Verstappen volt az időmérő edzés sztárja, hogy hátrasorolásos büntetése miatt csak a 15. rajtkockát szerezte meg azzal, hogy a leggyorsabbnak bizonyult az időmérőn. És könnyen lehet, hogy a futamon is a holland pilóta fogja ellopni a show-t azzal, ahogy ebből a pozícióból megpróbál visszazárkózni legalább a dobogóra, miközben vetélytársai szerint nyerhet is.

    Ám nem szabad elfelejteni, hogy az első sorból rajtoló Carlos Sainz és Sergio Pérez mit sem fog törődni azzal, hogy Verstappen merre jár – legalábbis a verseny elején biztosan nem –, helyette mindketten úgy vágnak majd neki a 44 körnek, hogy a győzelemért meccselnek. 

    A csata pedig valószínűleg már az első kör elején elkezdődhet közöttük, a Belga Nagydíjon ugyanis az első kanyarig tartó rövidke egyenes után rendkívül hosszú padlógázas szakasz következik, ami rögtön lehetőséget kínál az előzésre. Különösen igaz ez akkor, ha valaki szélárnyék nélkül autózik elöl, mert így a mögötte haladó még DRS nélkül is jelentős tempóelőnybe kerülhet.

    Sergio Pérez, Red Bull, Carlos Sainz, Ferrari, Belga Nagydíj
    Pérez és Sainz már az első körben összecsaphat Fotó: Rudy Carezzevoli/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Éppen ezért Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, valamint Pérez is abban bízik, hogy hamar megelőzhetik Sainzot. „Nagyjából az összes többi pályán azt mondanám, hogy nem [jobb a második hely], de itt történelmileg is látszik, hogy az első körben eléggé erős a szélárnyék. Max [Verstappen] és Sebastian [Vettel] esetében is láthattuk ezt néhány évvel ezelőtt. Elég jól szokott ez működni, úgyhogy meglátjuk. Persze a pole pozíció továbbra is remek rajthely, de a második hely szerintem itt ugyanannyit ér” – nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak.

    „Egyértelmű, hogy az ember nem akar elsőként bemenni az Eau Rouge-ba, ha nagyon közel van mögötte valaki. Remélhetőleg a legtöbbet kihozhatjuk a helyzetből, jól rajtolunk és korán megszerezzük a vezetést Carlostól” – vázolta a tervét Pérez az FIA időmérő utáni sajtótájékoztatóján.

    Pérez elmondta azt is, hogy konzervatív megközelítéssel vág majd neki a futamnak, hanem minél hamarabb dűlőre akarja majd vinni a dolgot a Ferrari versenyzőjével. „A második helyről rajtolni ezen a pályán mindig különösen jó lehetőséget jelent, úgyhogy nyomi fogom neki. Igazán remélem, hogy már a futam korai szakaszától kezdve futhatom a saját versenyemet. Ez kulcsfontosságú lesz a győzelmi esélyeimet illetően.”

    Ami bizakodásra adhat okot a mexikóinak, az az, hogy az időmérő edzésen a Red Bullok nagyjából 10 km/h-val voltak gyorsabbak a Ferrariknál szélárnyék nélkül.

    Verstappennek is segíthet, hogy jól lehet előzni

    Max Verstappen időmérős teljesítményéről Christian Horner érthető módon szuperlatívuszokban nyilatkozott. „Hihetetlen volt a tempója. Olyan jó kört futott, hogy nem volt szüksége második mért körre a Q3-ban, így inkább spóroltunk a motorral. Fenomenális teljesítményt nyújtott, és nemcsak a végén, hanem a Q2-ben is, ahol kopottabb gumikkal futott nagyon jó időt. Nagyon ott van a szeren ezen a hétvégén. Kemény küzdelem lesz a 15. helyről, de legalább nem utolsóként rajtol.”

    Max Verstappen, Christian Horner, Red Bull, Belga Nagydíj
    Hornernek tetszett, amit Verstappentől látott Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Horner kiemelte, hogy természetesen van kockázat Verstappen rajthelyében, hiszen az első körben könnyű bekerülni a darálóba, de ha ezt megússza akkor fog tudni előzni. A csapatfőnök még pénteken kifejtette, hogy pont ezért is döntöttek úgy, hogy itt vállalják be az erőforráselemek cseréjével járó büntetéseket.

    „Megnéztük a versenynaptárt, és úgy éreztük, igencsak szűkösen tudnánk eljutni az év végéig a jelenlegi erőforráselemekkel. Ezután megnéztük a soron következő helyszíneket. Zandvoortban nem akartuk bevállalni, Monzában pedig nehezebb előzni, mint azt az ember gondolná. Szingapúrban szintén nem akartuk, Japánban pedig szintén nehéz az előzés. Az ember elkezd kifogyni a lehetőségekből. Ez egy jó pálya az előzéshez és úgy érezzük, gyorsak lehetünk itt, ezért döntöttünk a cserék mellett. Talán az egész szezonban itt kell a legkisebb tempókülönbség az előzéshez. Talán ez és Bahrein az egész versenynaptár két legkönnyebb pályája előzési szempontból, valószínűleg ezért is vállalták be olyan sokan itt a büntetést” – mondta a csapatfőnök.

    Barum Rally szombati összefoglaló (videó)

    0

    A Barum Rally szombati napjának összefoglalója videó formájában, sok balesetettel  és nagy csatákkal.

    Hamiltonnak és Wolffnak is elege van az idei Mercedesből

    0

    Csak sorolta a W13-as problémáit Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Belga Nagydíj időmérője után. Az osztrák üzletember szerint itt az ideje eldönteni, hogy mihez kezdjenek jövőre.

    Noha a világbajnoki címre már egy ideje nincs valódi esélyük, a Mercedes a jelek szerint a Belga Nagydíj időmérő edzésén mutatott teljesítmény után engedte el teljesen azt, hogy jelentősen javítson az idei autóján, és a figyelmüket inkább a 2023-as modellre fordítják.

    „Ha értetnénk, változtatni tudtunk volna rajta – nyilatkozta lemondóan Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke arról, hogy mitől lehettek 2 másodperccel lemaradva a leggyorsabb kört elérő Max Verstappentől. – Az autónak nagy a légellenállása az egyenesben. Lewis azt mondta, olyan, mintha ejtőernyő lenne utána kötve. Instabil a hátulja, alulkormányzott a nyolcas és kilences kanyarban, pattog nagy sebességnél, és a versenyzők nem tudnak magabiztosak lenni benne. Egyetlen pozitívumot sem hallottam az autó itteni teljesítményéről. Itt az ideje rendezni a sorokat és eldönteni, hogy mihez kezdjünk jövőre.”

    Hasonló véleményen volt Lewis Hamilton is, aki kiemelte, ő már csak a 2023-as előkészületeket tartja fontosnak. „Mindenki a fejlesztéseken dolgozik, és nagyon optimistán érkeztünk ide. Úgy, hogy közel leszünk, talán úgy fél másodpercre [a Red Bulltól és a Ferraritól]. Hogy 1,8 másodpercre vagyunk az igazán nagy pofon, de ez van. Továbbra is szenvedünk az autóval, ami biztos, hogy nem fog hiányozni a szezon vége után. Én már csak arra koncentrálok, hogy milyen legyen a jövő évi autó. Az előttünk levő két csapat másik ligában van, a mi autónk pedig annyira más az övékhez képest. Sok munkánk van még, az év hátralevő részében megteszünk minden tőlünk telhetőt azzal, amink van” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok a Sky Sportsnak.

    George Russell, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
    A versenyen jobbak lehetnek? Fotó: LAT Images

    A Mercedes spái szenvedését egyértelműen az okozza, hogy nem képesek egy körre kellően felmelegíteni az abroncsokat. Ám az egy dolog, hogy ezt ők is tudják, az pedig egy másik, hogy nem tudnak változtatni rajta, így az egyik legfontosabb feladatuk az, hogy a jövő évi modellel orvosolják ezt a problémát.

    „A gumik a legfontosabbak. Attól függően, hogy a megfelelő működési tartományba tudjuk-e hozni őket, egy másodperc lehet az eltérés körönként – magyarázta a Verstappentől 2,1 másodperccel elmaradó Russell. – Ez az autó korlátainak velejárója. Két módon tekinthetünk erre: a teljes szezon során sokkal többet nyerünk vasárnaponként, mint amennyit veszítünk szombatonként. Csak úgy nagyjából három igazán rossz időmérőnk volt az eddigi 14 versenyből. Az itteni mellett Imola jut még eszembe, és talán Monaco. Mind olyan pálya, amelyen küszködtünk a gumik hőmérsékletével. Úgyhogy világos, ami történik. Megoldást akarunk találni erre, de jelenleg még nincsenek meg a válaszaink.”

    Noha a versenyre is hűvös időt jósolnak Spába, a Mercedesnek minden bizonnyal nem jelent majd gondot néhány kör alatt felmelegíteni az abroncsokat. Kérdés, hogy mennyit tudnak profitálni abból, hogy jobb lehet a gumikopásuk a többieknél.

    Őrülten pörög az F1-es átigazolási piac: meglepő pletyka kapott szárnyra

    0

    A következő szezonra szerződéssel rendelkező versenyző neve is bekerült a pilótakeringőbe, miközben a McLarennel tesztelő Colton Herta is felbukkant. Még csak most jön az átigazolási őrület java.

    Daniel Ricciardo McLarentől való év végi távozásával egy igen fontos kirakós került a helyére a Forma-1-es pilótapiacon, ám még így is igen sok a kérdőjel? Ki ül Ricciardo helyére? Ki veszi át Fernando Alonso megüresedett ülését az Alpine-nál? Marad-e Mick Schumacher a Haasban? Változtat-e pilótapárosán az Alfa Romeo és a Williams? Ezekre a kérdésekre továbbra sincs válasz, és hogy még egy kicsit bonyolódjon a helyzet, a spái paddockban egy eddig nem hallott pletyka ütötte fel a fejét.

    Ez a pletyka pedig nem is annyira pletyka, az Autosport saját forrásaira hivatkozva ugyanis arról ír, hogy az Alpine bejelentkezett a Red Bullnál Pierre Gasly-ért. Pesze ez vélhetően csak arra az esetre szól, ha az F1-es szerződésekkel foglalkozó, a Belga Nagydíj utáni hétfőn összeülő bizottság úgy dönt, hogy a francia istálló nem tarthat igényt Oscar Piastrira, aki ebben az esetben minden bizonnyal a McLaren versenyzője lesz jövőre.

    Noha Otmar Szafnauer Belgiumban elmondta, igen magabiztos azt illetően, hogy nekik kedvező döntés születik, azért az ehhez hasonló hírek jelzik: bőven benne lehet a pakliban, hogy Piastri a McLarené lesz. Ebben az esetben pedig az Alpine-nak jól jönne egy francia pilóta, aki Esteban Oconhoz csatlakozva 100%-ban francia pilótapárost adna a csapatnak. Nem utolsó sorban pedig Gasly a mezőny egyik legtöbbre tartott versenyzője, akinek szerződése van az Alpha Taurival a 2023-as szezon végéig, így az elmozdítása alighanem pénzbe kerülne az Alpine-nak.

    Pierre Gasly, Alpha Tauri, Belga Nagydíj
    Gasly a nemzetisége és a teljesítménye miatt is vonzó lehetne az Alpine-nak Fotó: Peter Fox/Red Bull Content Pool

    Hogy miért lenne érdeke a Red Bullnak elengedni az Alpha Tauri élpilótáját? Leginkább azért, mert a faenzai csapat célja mégiscsak az, hogy versenyzőket készítsen fel arra, hogy csatlakozzanak a Red Bullhoz, Christian Horner, az anyaistálló csapatfőnöke pedig minden bizonnyal a jövőben sem adna a csapatánál újabb esélyt a 2019-ben leszerepelt Gasly-nak, akinek a helyét így átvehetné egy olyan fiatal, aki a jövőben akár Max Verstappen csapattársa is lehet.

    Szintén az Autosport információja, hogy Helmut Marko a Ferrari akadémiájával szakító (vagy már szakított), az Alpine ülésére az egyik esélyesnek tartott Mick Schumacher szerződtetését is fontolgatja. Egy másik, ennél jóval váratlanabb hír, hogy az IndyCarban versenyző, a McLarennel az idén már tesztelő Colton Herta is rajta van a Red Bull osztrák tanácsadójának listáján (szombaton Spában Markót látták Zak Brownnal, a McLaren vezérigazgatójával egyeztetni).

    A 22 esztendős amerikai mondjuk nem rendelkezik superlicenccel 2023-ra, de az FIA-nak lehetősége van kivételt adni, és mivel hatszoros futamgyőztes IndyCar-versenyzőről beszélünk, vélhetően meg is kapná azt. Herta mellett szólhat a nemzetisége, hiszen az amerikai piac az F1 jelenlegi terjeszkedési irányának függvényében igen vonzó lehet a Red Bullnak, míg Schumacher érkezése a Porsche 2026-os beszállása miatt lehet érdekes, hiszen amennyiben a német pilótának lenne jövője a Red Bullnál, a Porsche egy igen jól csengő nevű német pilótával állhatna rajthoz.

    Colton Herta, McLaren, teszt
    Hertának nem maradna hely a McLarenben, ha Piastri érkezne, de akár így is bemutatkozhat az F1-ben Fotó: McLaren

    Schumacher jövője a következő hetekben dől el

    Hogy Mick Schumacher neve továbbra is játékban marad-e az Alpine vagy az Alpha Tauri ülését illetően, abban a jelek szerint fontos szerepet játszhat, hogy miként teljesít a Belga, Holland és Olasz Nagydíjból álló tripla hétvége során. „Igen, ezek fontosak” – erősítette meg Günther Steiner Spában, hogy a soron következő futamokat is számításba veszik a döntésnél.

    „Mindent figyelünk. Nyugodtak maradunk, nem pánikolunk, mert jelenleg erre semmi szükség. Összességében, ha szerzünk néhány pontot a következő versenyeken, az jó lesz nekünk. Szerintem megvan bennünk a potenciál ehhez, csak mindig jól kell kiviteleznünk a versenyhétvégéket.”

    Schumacher a mai Belga Nagydíjat az utolsó helyről kezdheti, az időmérőn viszont gyorsabb kört futott csapattársánál, így egyelőre nem lehet panasz a teljesítményére.

    Steiner elismerte, hogy beszélt Ricciardóval

    A Haas csapatfőnöke a spái paddockban arról is beszélt, hogy mivel az idei évre jelentősen javult a teljesítményük, természetes, hogy nagyobb az érdeklődés a még nem lekötött 2023-as ülésük iránt. Egyúttal elismerte, hogy valóban beszélt Ricciardóval, de ez még nem jelenti azt, hogy feltétlenül az ausztrál pilóta az, akire szükségük van.

    Daniel Ricciardo
    Ricciardo is játékban van, de nem csak a Haas ülése jöhet szóba a számára Fotó: McLaren

    „Üzenetet váltottam Daniellel, még mielőtt elhagyta a McLarent. Valamivel azelőtt, jó néhány hete. Ez a munkám, figyelnem kell, hogy mi történik a sportágban, mint ahogyan minden csapatfőnök ezt teszi. Mindig találkozunk emberekkel, ha lehet szó valami közös dologról a jövőben. Nem tudom, mit tervez, és mi sem sietünk, hogy bárkivel egyeztessünk. Magára kell gondolnia és arra, hogy ő mit akar, és ha érdekli a dolog, akkor majd írni fog.”

    Steiner hangsúlyozta, hogy jelenleg csak puhatolózik, azaz senkivel sem tárgyal szerződésekről, majd kijelentette, egyáltalán nem arról van szó, hogy mivel elérhetővé vált egy nyolcszoros futamgyőztes, most minden áron az ő megszerzése a céljuk.

    „Mindenki azt gondolja, hogy most le kell csapnunk Danny-re, de talán nem akarjuk Danny-t. Mit gondolnak, miért hagyta el a McLarent? Óvatosnak kell lennünk, mert nem csak azt kell nézni, hogy mit értél el eddig, hanem azt is, hogy mire vagy képes.”